Het grote TweakDSL topic - Deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 6.395 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 16:57

GekkeR

key = key

The_Cook schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:17:
Iemand het zelfde probleem? Ik word de laatste uren en met name het laatste uur om de minuut van het internet af gegooid. Ik weet dat ik op een pijplijn van tiscali, locatie Leeuwarden, zit waar tot voor enkele weken problemen mee waren, maar nu is het echt erg :/ Enige remedie is telkens mn Zyxel router rebooten.
Kan je nadat je internet t niet meer doet nog wel op de router komen ?

(sinds ik tweakdsl tis12 heb gehad nog nergens last van gehad , Arnhem hier though)

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:02

Distortion

Bottle to Throttle

Ik heb gister het modem (coperjet 1616) gekregen, en vandaag alles aangesloten. Het adsl lampje brand oranje, wat zo hoort. Maar toch kan ik geen verbinding krijgen. Kan het zo zijn dat tweak mij nog geen Ip adres hebben toegewezen? Officieel zou morgen alles moeten werken volgens de email die ik vorige week kreeg.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 03-06 14:38
Flyby_Wire schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:20:
Ik heb gister het modem (coperjet 1616) gekregen, en vandaag alles aangesloten. Het adsl lampje brand oranje, wat zo hoort. Maar toch kan ik geen verbinding krijgen. Kan het zo zijn dat tweak mij nog geen Ip adres hebben toegewezen? Officieel zou morgen alles moeten werken volgens de email die ik vorige week kreeg.
dat kan inderdaad, als de opleverdatum morgen is ;)
Zowel de ethernet als het ADSL-lampje moeten branden he :+

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:26

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Flyby_Wire schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:20:
Maar toch kan ik geen verbinding krijgen. Kan het zo zijn dat tweak mij nog geen Ip adres hebben toegewezen?
Waar blijft je modem op hangen? Wel showtime maar geen IP?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:01
Firmware voor de ZyXEL 2602H & HW van vandaag (is dezefde firmware voor met en zonder WiFi). ZyXEL gebruikt de D0 code altijd om een reeks af te sluiten, dit is dan dus de 'final' van de AJE0 reeks. Volgende zal wel AJE1 (en AJF voor ISDN) worden. Voor de uitleg staat er een tekst documentje bij hoe te handelen/flashen.

http://www.demonsupport.nl/firmware/P2602HW61-340AJE0D0.bin
http://www.demonsupport.nl/firmware/P2602HW63-340AJF0D0.bin

Ook voor de 2602R staan er redelijk recente: http://www.demonsupport.nl/firmware/

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 02-05-2006 21:36 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Gizz schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:34:
[...]

Waar blijft je modem op hangen? Wel showtime maar geen IP?
Ik zie gewoon 2 lampjes oranje branden, ethernet en ADSL. Dit alles is nu doorgelust naar een linksys router, maar ik krijg geen ip adres.

Ook zonder de router krijg ik geen verbinding.

[ Voor 8% gewijzigd door Distortion op 02-05-2006 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Log eens in op je modem dan :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Gizz schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:00:
Log eens in op je modem dan :)
Dat lukt wel zonder de router, maar met router krijg ik het niet voorelkaar. weet jij of dat gaat lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Hmm ik heb sinds een klein weekje ook een 'probleempje'. Namelijk dat mijn upload wordt gereset op 640. Ik had een uptime van 70 dagen zonder loss of sync en nu is het de laatste tijd zo dat hij sync verliest, meestal zonder dat ik het merk, waarna de upload op 640 staat ipv de gebruikelijke waarde voor 1Mbit upload. Niet echt een probleem wel gek na bijna 3 maanden dat zoiets gebeurt ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En als je nu je lijn even uit je modem haalt en weer terug stopt zodat je hem forceert opnieuw de lijn op te bouwen zonder je modem te herstarten?

[ Voor 39% gewijzigd door bjck op 02-05-2006 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

bjck schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:15:
En als je nu je lijn even uit je modem haalt en weer terug stopt zodat je hem forceert opnieuw de lijn op te bouwen zonder je modem te herstarten?
Helaas, helpt ook niet. zou het kunnen dat er in het modem iets niet goed staat? ik zou er graag even in willen kijken, maar ik kom er met de router niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Flyby_Wire schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:18:
[...]

Helaas, helpt ook niet. zou het kunnen dat er in het modem iets niet goed staat? ik zou er graag even in willen kijken, maar ik kom er met de router niet in.
Sorry, was bedoeld voor REDFISH :)

Voor jou is het belangrijk dat de instellingen van je modem inderdaad goed staan op 0/35 (voor BBNed), als dat goed staat is het wachten op de oplevering van je verbinding gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

bjck schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:20:
[...]

Sorry, was bedoeld voor REDFISH :)

Voor jou is het belangrijk dat de instellingen van je modem inderdaad goed staan op 0/35 (voor BBNed), als dat goed staat is het wachten op de oplevering van je verbinding gewoon.
Thnx :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Hehehe,

het duurde effe maar hij zit nu op 832kbit/s dus kabeltje eruit en erin. Ik weet niet wat dit zegt, maar als ik gewoon reset komt hij meestal hoger. De sync liet trouwens lang op zich wachten.

[ Voor 13% gewijzigd door REDFISH op 02-05-2006 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je zou nog je modem compleet kunnen herstarten en dan kijken wat hij doet. Het is een moment opname ook, je modem kijkt op dat moment naar je lijn hoe die is qua ruis en verstoringen immers.

En eventueel als laatste nog testen door even alleen je modem (eventueel splitter laten zitten) op de lijn proberen. En dan een paar keer opnieuw laten verbinden om een uitspraak te kunnen doen. Als je 1x test kan het een incidenteel resultaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

832 vind ik goed genoeg, ik laat het zo, vooral snachts zet ik de snelheid open, en ik heb het idee dat dan ook de reset plaatsvindt. Ik was alleen niet slim genoeg om de tijd terug te rekenen sinds de laatste reset. Ik zal het eens in de gaten houden en terugrapporteren zou het morgen weer zo zijn.
Flyby_Wire schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:18:
[...]

Je moet eens kijken of je een nieuwe route aankunt maken in je router naar je modem. Ik heb dit ook eens op coyotelinux gedaan, dus je zou eens kunnen zoeken op google hoe het precies moest. Het was niet al te moeilijk, je moest iets van het 10.0.0.1 netwerk routen naar iets anders.

[ Voor 49% gewijzigd door REDFISH op 02-05-2006 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Flyby_Wire schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:03:
[...]

Dat lukt wel zonder de router, maar met router krijg ik het niet voorelkaar. weet jij of dat gaat lukken?
Geen idee, ik heb dat modem gewoon aan de switch hangen. Wat is eigenlijk het voordeel van een extra router? Of gebruik je hem gewoon omdat je hem nog had liggen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 17:44
Niemand in amersfoort-hoogland last van vodsl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
bjck schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:35:
Firmware voor de ZyXEL 2602H & HW van vandaag (is dezefde firmware voor met en zonder WiFi). ZyXEL gebruikt de D0 code altijd om een reeks af te sluiten, dit is dan dus de 'final' van de AJE0 reeks. Volgende zal wel AJE1 (en AJF voor ISDN) worden. Voor de uitleg staat er een tekst documentje bij hoe te handelen/flashen.

http://www.demonsupport.nl/firmware/P2602HW61-340AJE0D0.bin
http://www.demonsupport.nl/firmware/P2602HW63-340AJF0D0.bin

Ook voor de 2602R staan er redelijk recente: http://www.demonsupport.nl/firmware/
Is dit nou echt een nieuwe firmware?, als ik hem installeer krijg ik als datum 26-1-2006. Lijkt dus niet echt nieuw. De laatste beta firmware die door zyxel is uitgegeven had als datum 17-2-2006, dus of de datum van dit firmware klopt niet en hij is WEL nieuwer, of het is gewoon dezelfde firmware die tweakdsl al sinds 26-1-2006 op hun site aanbied.

[ Voor 14% gewijzigd door milenko79 op 03-05-2006 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wat is de b-versie nummering waar je het over hebt? Want AJE1bx is nieuwer natuurlijk dan AJE0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06 20:23
Dit zijn oudere versies van de firmware voor de ZyXEL 2602 H/HW serie.

Hier is een nieuwere beta te downloaden, met dank aan GekkeR

Het gaat hier om de : P2602HW61-340AJE1b

ZyNOS F/W Version: V3.40(AJE.1)b1 | 02/17/2006
ADSL Chipset Vendor: TI AR7 05.02.01.83

[ Voor 12% gewijzigd door Chutney op 03-05-2006 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
bjck schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:17:
Wat is de b-versie nummering waar je het over hebt? Want AJE1bx is nieuwer natuurlijk dan AJE0.
geen idee zo uit mijn hoofd, op de tweakdsl site vind ik geen releasenotes bij het firmware en ik heb even geen zin om weer te flashen (omdat ik op werk zit en er als het flashen misgaat niemand thuis is om m'n modem te resetten).

het enige dat ik kan bevistigen is dat het firmware dat je aangeeft dezelfde datum heeft als het firmware waar tweakdsl op 26 januari mee kwam. Volgens mij is het versienummer ook precies hetzelfde, maar bij gebrek aan releasenotes durf ik dat dus niet hard te maken.

De vraag is nu dus, is dit het firmware waar we met z'n alleen op zitten te wachten (die in de week van 9 mei zou uitkomen en gelijk getrokken zou zijn met de firmware in de tiscali modems), of is dit gewoon een oude release en krijgen we volgende week nog een nieuwe die wel alle fixes en updates bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

he, over de 1000 posts. Tijd voor deel 22?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172741

grappig, misschien weten er een paar van jullie het nog dat ik al een poosje kamp met een gare lijn...

nu heeft bbned vandaag een mannetje langs gestuurd die vanaf de hoofdverdeler naar mijn huis heeft gemeten, in de meter kast heeft gekeken, getest getest en getest... maar ook niet hoger komt dan 10 mbit.. (gerustelling dat het niet aan mij lag)

dus dat mijn lijn om de zoveel tijd uitvalt, traag is, en terug schiet naar adsl1 zal ik maar mee moeten leren leven volgens de provider... aangezien de lijn schoon gemeten was. (alleen waarom die zo traag en instabiel was wisten ze niet)

omdat het geen vervuilde lijn is kunnen ze niet kpn de opdracht geven om de lijn opnieuw te doggen (in de hoofdverdeler en tussen verdeler)

ook heeft de beste man laten weten dat hij er de ballen van snapte waarom de lijn niet op 16mbit zat aangezien de lijn zo netjes en schoon is.

ik ga hier wel aardig los misschien door dit te suggereren... zou de data verbinding van de hoofdverdeler naar de tussenverdeler misschien niet meer aankunnen?? of zijn tussenverdelers niet uitgerust met spullen die eventueel ook nog omgezet zouden moeten worden oid??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 172741 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 15:08:

ik ga hier wel aardig los misschien door dit te suggereren... zou de data verbinding van de hoofdverdeler naar de tussenverdeler misschien niet meer aankunnen?? of zijn tussenverdelers niet uitgerust met spullen die eventueel ook nog omgezet zouden moeten worden oid??
Daar staat geen apparatuur. Een tussenverdeler (of wijk verdeler) is niets meer dan een kabel-koppel-station. Een betonnen huisje vaak waar grote kabeldundels vanaf de centrale in uit komen en over gaan (gekoppeld zijn aan) kleinere bundels per straat bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 17:18
grr, net sind 1 week overgezet van bbned(adsl1) xs4all naar bbned(adsl2).
Krijg nu net de bevestiging van m'n opzegging binnen, staat er dit:
Voor de goede orde willen wij u erop wijzen dat wanneer 24 mei 2006 uw lijn wordt afgesloten door onze toeleverancier, het nog minimaal 8 dagen duurt eer uw lijn ' verlost' is van het dsl signaal. Dit laatste ligt in handen van KPN en valt helaas buiten onze macht"
Lekker dan :(

Duidelijk op de fax aangegeven dat ik reeds gemigreerd ben.
Meer mensen zo'n brief ontvangen nadat ze reeds weggemigreerd waren?

[ Voor 4% gewijzigd door mwoe op 03-05-2006 19:41 ]

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Als ik ga kijken bij http://customer.cambrium.nl/, zie ik onder "DSL lijnen" het volgende staan:

DSL lijn Entry Nummer Postcode / huisnr VCI/VPI Opmerking

0 29783 /

566355 29782 9301XM 158 uip 603/16

Weet iemand wat dit betekend? de lijn zou vandaag opgeleverd worden, en het ADSL lampje brand ook, maar ik krijg geen ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
milenko79 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:29:
[...]

geen idee zo uit mijn hoofd, op de tweakdsl site vind ik geen releasenotes bij het firmware en ik heb even geen zin om weer te flashen (omdat ik op werk zit en er als het flashen misgaat niemand thuis is om m'n modem te resetten).

het enige dat ik kan bevistigen is dat het firmware dat je aangeeft dezelfde datum heeft als het firmware waar tweakdsl op 26 januari mee kwam. Volgens mij is het versienummer ook precies hetzelfde, maar bij gebrek aan releasenotes durf ik dat dus niet hard te maken.

De vraag is nu dus, is dit het firmware waar we met z'n alleen op zitten te wachten (die in de week van 9 mei zou uitkomen en gelijk getrokken zou zijn met de firmware in de tiscali modems), of is dit gewoon een oude release en krijgen we volgende week nog een nieuwe die wel alle fixes en updates bevat.
Mezelf maar even quoten,

Ik ben inmiddels thuis uit werk en heb even kunnen testen met de nieuwe firmware. Mijn xbox-live problems zijn opgelost (eindelijk), dus in het nieuwe firmware is in ieder geval nat gelijk getrokken naar het tiscali firmware. Als ze dat gedaan hebben denk ik dat de rest van de wijzigingen ook wel is doorgevoerd. Het lijkt er dus op dat dit het nieuwe grote firmware is :D
Tot nu toe ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Gizz schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 23:03:
[...]

Geen idee, ik heb dat modem gewoon aan de switch hangen. Wat is eigenlijk het voordeel van een extra router? Of gebruik je hem gewoon omdat je hem nog had liggen? :P
Ik gebruik de router voor wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
mwoe schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:34:
grr, net sind 1 week overgezet van bbned(adsl1) xs4all naar bbned(adsl2).
Krijg nu net de bevestiging van m'n opzegging binnen, staat er dit:

[...]

Lekker dan :(

Duidelijk op de fax aangegeven dat ik reeds gemigreerd ben.
Meer mensen zo'n brief ontvangen nadat ze reeds weggemigreerd waren?
Waarschijnlijk een standaard brief die ooit is opgesteld. Als je bent overgestapt valt er voor de oude ISP weinig meer op te heffen. De telco (BBned hier) geeft dan XS4all vanzelf terug dat de lijn niet meer bestaat (voor XS4all dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 17:18
bjck schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:42:
[...]

Waarschijnlijk een standaard brief die ooit is opgesteld. Als je bent overgestapt valt er voor de oude ISP weinig meer op te heffen. De telco (BBned hier) geeft dan XS4all vanzelf terug dat de lijn niet meer bestaat (voor XS4all dan).
Thanks voor de reactie :Y)

Kan ik weer rustig slapen vannacht :Z

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67119

ik zit met het vogende. Ik heb tweakdsl 16WO. NU wil ik mijn KPN opzeggen, maar wel adsl lijn blijven behouden. Tevens wil UPC extreme+telefonie en mijn huidige nummer overnemen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 67119 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:00:
ik zit met het vogende. Ik heb tweakdsl 16WO. NU wil ik mijn KPN opzeggen, maar wel adsl lijn blijven behouden. Tevens wil UPC extreme+telefonie en mijn huidige nummer overnemen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken.
UPC via de kabel of ADSL?

Als het kabel is maakt de volgorde niet uit. Als het via ADSL is eerst je ADSL, dan je telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 14:05

SteveV

Schtiefv Meister

Iemand ervaring met een verhuizing bij tweak ?
Heb vandaag een andere woning geaccepteerd en nu wil ik de verhuis procedure in werking laten gaan als ik ongeveer weet wanneer we overgaan.

Ik ga wel een stukje dichterbij de centrale zitten nu (van 3,4 km naar 176 meter volgens bbned meting :D )
Haal ik eindelijk eens de volle 10mbit.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 10:24

Crusader

Arc Nature

@schoutenkevin85:
wees getroost, ik heb exact hetzelfde meegemaakt toen ik bij Demon zat. BBned kon het niet vinden terwijl mijn lijn nog zo schoon was. BBned heeft toen zelfs speciaal voor mijn geval downtime voor een aantal wijkgenoten veroorzaakt in mijn wijk door een kaart in de DSLAM te vervangen en in een andere nacht nog eens wat apparatuur vervangen. Hulde voor BBned, want ze gingen tot het naadje voor me. Maar desondanks heeft niets geholpen.
Dus maar een analoge telefoonlijn (ik had toen nog ISDN) aangevraagd op het tweede aderpaar in mijn huis en daarop ADSL bij TweakDSL genomen. Sindsdien nooit meer problemen gehad, op 1000m van de centrale zegt het modem 19 Mbit aan te kunnen. Zeer stabiele lijn. Ideetje misschien (als je een KPN nummerwijziging er voor over hebt)?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172741

Crusader schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:26:
@schoutenkevin85:
wees getroost, ik heb exact hetzelfde meegemaakt toen ik bij Demon zat. BBned kon het niet vinden terwijl mijn lijn nog zo schoon was. BBned heeft toen zelfs speciaal voor mijn geval downtime voor een aantal wijkgenoten veroorzaakt in mijn wijk door een kaart in de DSLAM te vervangen en in een andere nacht nog eens wat apparatuur vervangen. Hulde voor BBned, want ze gingen tot het naadje voor me. Maar desondanks heeft niets geholpen.
Dus maar een analoge telefoonlijn (ik had toen nog ISDN) aangevraagd op het tweede aderpaar in mijn huis en daarop ADSL bij TweakDSL genomen. Sindsdien nooit meer problemen gehad, op 1000m van de centrale zegt het modem 19 Mbit aan te kunnen. Zeer stabiele lijn. Ideetje misschien (als je een KPN nummerwijziging er voor over hebt)?
tjah.. word wel een duur rot geintje dan.... en dat te bedenken dat dat dan komt door een maandag morgen monteur van kpn die niet de moeite had genomen een kabel goed te doggen oid

edit:

ik heb net een mailtje ontvangen van tweak:

Ons is mede gedeeld door BBned dat de 10Mbit het maximaal haalbare is
in deze situatie. Wij kunnen omdat KPN de lijn schoon verklaart geen
aanvraag doen voor het opnieuw doggen van de lijnen. Wel is het
mogelijk om een aanvraag te doen op een ander aderpaar, maar dit wordt
door de KPN en BBned gezien als verhuizing en kost u dus 110 kale euro's.

maargoed mijn mening is nu dat ik het geen probleem zou vinden als het daadwerkelijk sneller en stabieler zou worden, maar om nou 110 euro te vergokken ga ik liever naar het hollands casino (kan ik nog wat winnen ook)

edit 2:

ze hebben ook de kabel van de buren nu doorgemeten om te kijken hoe groot de kans was dat er daadwerkelijk een snelheids verhoging zou zijn... ook die kan niet sneller dan 10 mbit, dus het zit ergens tussen de verdelers. ben bang dat daar dus niks aan te doen is, tegen het grote boze kpn.. :(

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 172741 op 04-05-2006 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
  • Laatst online: 26-05 10:04
Ik zit er ook aan te denken om TweakDSL aan te schaffen, maar het komt allemaal een beetje raar over. Waarom zijn abbo's met lagere snelheden soms duurdere dan de snellere abbo's? komt dat door de oversubscription? zelfs vanuit het zelfde netwerk zijn de verschillen groot.

Ik heb nu 2 maanden een test ding van @HOME, maar die ligt er al de hele dag uit. Dat is dus exit @home. maar in die twee maanden wil ik dus een adsl2 lijn krijgen. Ik denk dat vooral die newsserver mij richting tweakdsl stuurt. Iemand ervaringen met nieuwsservers van andere ADSL2 aanbieders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37840

Ik heb weken een discussie gehad met ze over een adwg03 van e-tech dat scheen niet te werken met adsl2.

na de laatste firmware gehad van e-tech werkt het nu als een speer al 1 week
haal met gemak de 17 mbit en daar ben ik zeer tevreden mee :) :)

Dus laat je niet zo gauw afschepen probeer goed hulp te krijgen bij tweak en je modem leverancier.
Niks te nadelen van tweak support die hebben me ook erg goed geholpen en konden het ook niet geloven, ik heb ze daarna de ook de firmware gemaild en daar waren ze erg blij om.

:*) :*) :*) :*) :*)

thks E-tech support en tweakdsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
PhoneTech schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:59:
Ik zit er ook aan te denken om TweakDSL aan te schaffen, maar het komt allemaal een beetje raar over. Waarom zijn abbo's met lagere snelheden soms duurdere dan de snellere abbo's? komt dat door de oversubscription? zelfs vanuit het zelfde netwerk zijn de verschillen groot.
In princiepe komt dit door de techniek die achter ADSL1 en ADSL2 zit. Op ADSL2 kunnen meer klanten per keer op een Lijnkaart gezet worden, en een overboeking van 1:40, bij ADSL1 is dit ongeveer 1:25. Wat dus inhoudt dat je de lijn vanaf de centrale het BBned netwerk nu met meer mensen deelt. Voor BBned is dit een kostenbesparing en kunnen ze dus een betere aanbieding doen.

Ook willen BBned en Tiscali de gebruikers graag op ADSL2 hebben. Vandaar dat ze hiervoor ook grote moeite doen. Je moet wel rekening houden dat de meeste abbonementen bestaan uit een tweejarig contract, waarin na het eerste jaar 75 euro opzegkosten gerekend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175168

Hallo

Ook ik stap volgende week over naar Tweakdsl, en ik had de volgende vraag

Ik heb niet gekozen voor een modem ondat ik nog een goede modem heb namelijk de Linksys WAG354G modem. Nu weet ik dat als je voor een modem kiest dat die helemaal geconfigd is voor het Tiscali of BBned netwerk. Maar hoe gaat het werken als je een eigen modem heb ? Is de linksys makkelijk te configgen of moet er een bestand ingeladen worden ? Ik zag in dit topic dat er een boel mensen zijn die met dit modem werken hebben jullie nog tips voor een beginnende tweaker ? _/-\o_

Alvast bedankt,

Emile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
  • Laatst online: 26-05 10:04
Slee-er schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:24:
[...]

In princiepe komt dit door de techniek die achter ADSL1 en ADSL2 zit. Op ADSL2 kunnen meer klanten per keer op een Lijnkaart gezet worden, en een overboeking van 1:40, bij ADSL1 is dit ongeveer 1:25. Wat dus inhoudt dat je de lijn vanaf de centrale het BBned netwerk nu met meer mensen deelt. Voor BBned is dit een kostenbesparing en kunnen ze dus een betere aanbieding doen.

Ook willen BBned en Tiscali de gebruikers graag op ADSL2 hebben. Vandaar dat ze hiervoor ook grote moeite doen. Je moet wel rekening houden dat de meeste abbonementen bestaan uit een tweejarig contract, waarin na het eerste jaar 75 euro opzegkosten gerekend worden.
Ach, heb een hartstikke mooi appartement gekocht waar ik zeker nog wel 2 jaar in blijf wonen! Ik let heel erg goed op de prijs/kwaliteit verhouding en denk dat ik daarom ook voor de 12/1 Mbit verbinding ga. hoewel deze niet in het lijstje staat, maar ik denk dat dat een foutje is aan de kant van tweakdsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Is er een probleempje bij tweak? Krijg plots geen ip adres meer. En kan hun statuspagina niet vinden.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:43
Ik ben vandaag overgezet naar adsl2+, maar nu krijg ik geen ip adres meer op mijn modem.
Kom altijd pas na zessen thuis, dus kan tweak nu niet bereiken. Zit nu via een of ander open wireless verbinding op het net.

Modem zegt wel showtime, maar kan via de bridge geen ip krijgen, zowel niet in annex a als gmdbis modus.

Iemand een idee?

modem settings:
Name Value
Driver Version 1.57
API Version GS_API_419
Firmware Version D.79.2.19
Dsp Version Turbo v1.0 A0 (0x40)
Connected true
Operational Mode G.Dmt
State Showtime
Operation Progress 0x000000ad
Tx Bit Rate 1024000
Rx Bit Rate 6304000
Rx Attn DR 0
Tx Cell Rate 2415
Rx Cell Rate 14867
INP Up 0.0
INP Down 0.0
Data Boost Disable

[ Voor 37% gewijzigd door FireAge op 04-05-2006 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ik krijg dus ook geen IP adres, maar maar... heb nergens naartoe over gezet. Zal ff mijn ip adres vast erin zetten. Kijken wat hij dan doet.

Weet iemand het default gateway adres dat ik op moet geven bij een vast IP? De rest heb ik.

[ Voor 26% gewijzigd door Cyberpope op 04-05-2006 18:41 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Ik heb vanmiddag maar eens even gebeld, en verteld dat ik nog steeds geen verbinding heb, terwijl dat gister zou gebeuren. De uiterst vriendelijke medewerker (joris volgens mij) belde even naar Bbnet, en volgens hun zou het morgen, uiterlijk overmorgen moeten werken. Hij wist mij ook te vertellen dat mijn modem (Copperjet 1616 P2) netjes trainde op 10 mbit.

Kan niet wachten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Cyberpope schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 18:24:
Ik krijg dus ook geen IP adres, maar maar... heb nergens naartoe over gezet. Zal ff mijn ip adres vast erin zetten. Kijken wat hij dan doet.

Weet iemand het default gateway adres dat ik op moet geven bij een vast IP? De rest heb ik.
Toevallig via Tiscali in Best?

Iemand heeft een graafmachine door een glasvezel route heen gezet ....

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 04-05-2006 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Vanmiddag toen ik uit werk kwam besloot ik mijn zyxel 2602 hw maar even te resetten naar factory defaults en de settings even opnieuw te doen (word aangeraden na een firmware update).

Zo gezegd zo gedaan, en na een kwartiertje was alles weer zoals ik het wilde. Maar guess what, mijn xbox live NAT problemen waren spontaan weer terug. 1 avond heeft het gewerkt, en nu is het alweer voorbij.

De afgelopen 2 uur heb ik al mijn settings nagelopen en ben ik bezig geweest de beta firmware van 17-2 weer te installeren en daarna de firmware die bjck gisteren doorgaf, maar het mag niet baten, alles staat 100% goed maar NAT wil niet meewerken.

Het lijkt er op dat die 2 keer dat ik de xbox kon starten toen het wel werkte gewoon een freak of nature waren, en het is niet meer na te bootsen, ergens in de firmware update is iets misgegaan dat het liet werken :)

Ik hoop nu maar dat er volgende week alsnog een echt nieuw firmware uitkomt dat de problemen wel oplost, en anders begin ik er sterk aan te denken om het modem ritueel te verbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

bjck schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:24:
[...]

Yep.... 10 punten. Ga ik hier niet verder meer zoeken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:15:
[...]

UPC via de kabel of ADSL?

Als het kabel is maakt de volgorde niet uit. Als het via ADSL is eerst je ADSL, dan je telefonie.
ok, maar ik wil alleen adsl van tweak houden en kpn opzeggen. Hoe moet ik dat in werking zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 67119 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 21:14:
[...]

ok, maar ik wil alleen adsl van tweak houden en kpn opzeggen. Hoe moet ik dat in werking zetten.
Gewoon opzeggen bij KPN? Dan blijft je ADSL gewoon liggen, zijn twee onafhankelijke diensten verder.

Of je laat je nummer porteren door een andere aanbieder naar hun toe, heft automatisch je KPN telefonie abonnement op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 22:00:
[...]

Gewoon opzeggen bij KPN? Dan blijft je ADSL gewoon liggen, zijn twee onafhankelijke diensten verder.

Of je laat je nummer porteren door een andere aanbieder naar hun toe, heft automatisch je KPN telefonie abonnement op.
Dus als ik upc neem en laat tevens nummer porteren dan blijft mijn tweakverbinding bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 67119 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 22:18:
[...]

Dus als ik upc neem en laat tevens nummer porteren dan blijft mijn tweakverbinding bestaan.
Ja. Je krijgt wel een 10-tje extra op je factuur voor de koperlijn huur.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 04-05-2006 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

bjck schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:24:
[...]

Ook nog info hoe lang zoiets kan duren? Want ik zie nergens ook maar enige info. Ook niet bij Tiscali zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Cyberpope schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 23:45:
[...]

Ook nog info hoe lang zoiets kan duren? Want ik zie nergens ook maar enige info. Ook niet bij Tiscali zelf.
Het tijdstip dat het gebeurde en een melding is gedaan door het Tiscali NOC is richting 1700 uur en je raad het al wat er dan bij ISP's gebeurt.. Dan staat het er morgen pas.

Zal morgen wel weer werken gewoon. Bij glasvezel breuken zijn er vaak hele bundels defect waar meerdere bedrijven vezels in hebben en er zit nu vast iemand ze weer netjes aan elkaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

bjck schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 23:50:
Zal morgen wel weer werken gewoon. Bij glasvezel breuken zijn er vaak hele bundels defect waar meerdere bedrijven vezels in hebben en er zit nu vast iemand ze weer netjes aan elkaar te maken.
Yep... vannacht om 2.12 werkte alles weer (volgens het log van mijn mailserver). Geintje heeft dan 10 uur geduurd. Heel netjes vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Hmm, ik heb nog steeds geen internet.

Ik heb de modem eerst vervangen door de opnieuw opgestuurde, waarna ik gewoon verbinding had om mijn oude 8/1 bbned adsl verbinding. Nu is gisteren mijn verbinding geupgrade naar adsl2+ 10 mbit bbned en heb ik geen verbinding meer.

Mijn modem doorloopt de handshaking -> training -> showtime prima, maar als hij op showtime staat kan ik door de bridge nog steeds geen ip adres krijgen.

Ik kan zowel op ANNEX A als op G.Dmt.Bis+ (sp?) gewoon verbinding leggen en showtime krijgen.
Kan ik nog iets fout hebben of ligt dit aan de tweakkant?

modem settings:
Name Value
Driver Version 1.57
API Version GS_API_419
Firmware Version D.79.2.19
Dsp Version Turbo v1.0 A0 (0x40)
Connected true
Operational Mode G.Dmt
State Showtime
Operation Progress 0x000000ad
Tx Bit Rate 1024000
Rx Bit Rate 6304000
Rx Attn DR 0
Tx Cell Rate 2415
Rx Cell Rate 14867
INP Up 0.0
INP Down 0.0
Data Boost Disable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:14
Hij traint in op 6mbit zo te zien, das wel vaag aangezien je een 10mbit abbo hebt aangevraagt? (ok hij loopt nu op adsl1 maar toch raar dat ie dan niet de 8mbit pakt)

Zet hem eens in router modus en kijk dan nog eens? Misschien dat 't helpt.

( http://www.speedlinq.nl/html/modemsupport/816/ voor handleiding :))

Edit: Trouwens, draai je wel de nieuwste firmware? Je zal niet de eerste zijn die het copperjet 816 modem toegestuurd krijgt met nog gewoon adsl1 firmware (had ik zelf ook :P beetje slecht van Tweak maar ok)

Edit2: Hij loopt op adsl1 vanwege de modus Operational Mode G.Dmt

Als 't goed is heeft ie autosense, dus als ie niet op adsl2+ kan draaien gaat ie terug naar adsl1. (ik weet dit trouwens niet 100% zeker, zit niet echt in de adsl techniek)

Afbeeldingslocatie: http://iblaauw.tweakdsl.nl/img/172.GIF
Zo heb ik 'm iig staan nu, als je deze settings overneemt en dan misschien activate line op start zetten. Dan settings saven en modem laten restarten :)

Ik hoop dat het je hiermee lukt :)

[ Voor 60% gewijzigd door spokje op 05-05-2006 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Hoe zie je dat hij op ADSL1 staat?

EDIT1:
Ik zal vanavond eens de router modus proberen als ik thuis ben.
Maar dan heb ik weer geen internet dus kan ik het resultaat niet melden.

Ik kan op een open wireless verbinding komen als ik buiten op de gallerij van mijn flat ga staan, maar das de enige manier.

EDIT2: Ah, ok, waar moet hij op staan voor ADSL2+ dan?
Firmware is versie 6.02, is de nieuwste dacht ik.

EDIT3:
Hmm, dat zou verklaren waarom hij de handshaking -> training cycle twee keer doorloopt voordat bij showtime geeft, misschien probeert hij eerst ADSL2 en dan 1 ofzo.
Ik maak even een printje van je settings en probeer het ermee. Bedankt voor de moeite.

EDIT4:
Ik heb mijn vriendin even naar Tweak laten bellen met een zooi aantekeningen. Eerst wilden ze het op een kapotte modem schuiven, maar aangezien hij het eerst wel deed ging dit niet op. Nu gaan ze checken of de upgrade wel compleet gebeurt is en dan bellen ze haar terug. Ben benieuwd. Ik hoop niet dat ik het hele weekend geen internet heb.

[ Voor 142% gewijzigd door FireAge op 05-05-2006 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je DSL lijn intrained (verbonden is) heeft het veranderen van DSL settings weinig zin. Het zal niet bijdragen aan het probleem dat je geen IP krijgt door je lijn.

Wel kan het zijn dat je bij WAN iets verkeerd hebt staan bijvoorbeeld, maar niet op de instellingen van de fysieke DSL laag (al vind ik het nogsteeds raar dat er EC wordt gekozen ipv FDM in die CJT's voor ADSL2+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Hmm, wat zou er dan mis kunnen staan in de WAN instellingen?
Ik heb niks gewijzigd t.o.v. voor de upgrade, en toen deed hij het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-06 09:30
Woopie..krijg net een mail dat men lijn is opgeleverd :) Vanavond maar even de boel installeren.
Iemand idee wat het ipadres is om bij de adslmodem te komen (Asus) ? Heb gezocht, maar kon eigenlijk niets vinden.
Ik zie trouwens ook nog geen ip adres staan bij m'n lijnstatus, terwijl dat de modem al wel is aangesloten (al 3 dagen). Klopt dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Ik heb ook nog geen ip adres bij de lijnstatus staan, maar verkrijg je dat ook niet pas als je voor de eerste keer DHCP-ed?

Offtopic: Enzoronald, oude buurman van aquamarijn flat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstur
  • Laatst online: 06-04-2020
Ben ik de enige (regio Utrecht) waar de snelheid staat te dansen als een dronken voetballer??

[ Voor 10% gewijzigd door Rickstur op 05-05-2006 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 22:21

Jan20

CMJJKFE

Ik heb geen problemen met mijn snelheid regio Utrecht wijk Oog in al

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstur
  • Laatst online: 06-04-2020
Hij blijft schommelen tussen de 750 en 1550 KB/s, vanmorgen ook al een restart van het modem gedaan omdat ie zo sloom was. Misschien zij er herstel werkzaamheden bezig ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
FireAge schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 14:15:
Ik heb ook nog geen ip adres bij de lijnstatus staan, maar verkrijg je dat ook niet pas als je voor de eerste keer DHCP-ed?

Offtopic: Enzoronald, oude buurman van aquamarijn flat?
Hmm moet ik maar even kijken vanavond als ik thuis ben, of hij het uberhaupt doet :)

Offtopic: klopt inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Mijn vriendin is inderdaad teruggebeld door tweak. Blijkt dat de upgrade nog niet volledig compleet is. Waarschijnlijk zal internet vanaf vanavond weer werken, maar dan zeer traag :?

Het zo niet lang meer duren voordat de upgrade compleet was.
- Hoe lang is niet lang?
Niet meer dan 5 werkdagen. 8)7 |:(

5 dagen traag internet vind ik ok, maar ik hoop niet dat ik 5 dagen zonder kom te zitten. :'(

Offtopic: Dacht ik al toen ik de woorden enzo en ronald zag. 8) Hoe bevalt het samenwonende leven ;)

[ Voor 14% gewijzigd door FireAge op 05-05-2006 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
FireAge schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 15:57:
Mijn vriendin is inderdaad teruggebeld door tweak. Blijkt dat de upgrade nog niet volledig compleet is. Waarschijnlijk zal internet vanaf vanavond weer werken, maar dan zeer traag :?

Het zo niet lang meer duren voordat de upgrade compleet was.
- Hoe lang is niet lang?
Niet meer dan 5 werkdagen. 8)7 |:(

5 dagen traag internet vind ik ok, maar ik hoop niet dat ik 5 dagen zonder kom te zitten. :'(

Offtopic: Dacht ik al toen ik de woorden enzo en ronald zag. 8) Hoe bevalt het samenwonende leven ;)
prima prima :) Groter huis. nieuw internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Als ik bij mijn lijnstatus kijk op http://customer.cambrium.nl/, zie ik bij VCI/VPI staan: 603/16. weet iemand wat dit betekend? want ik heb nog steeds geen ip adres gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Flyby_Wire schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 20:57:
Als ik bij mijn lijnstatus kijk op http://customer.cambrium.nl/, zie ik bij VCI/VPI staan: 603/16. weet iemand wat dit betekend? want ik heb nog steeds geen ip adres gekregen.
Dat heeft met de verbinding tussen BBned & TweakDSL te maken. Daar tussen heeft iedereen een andere VPI/VCI en jij hebt deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143269

Tis weer zover.

Weer geen telefoonverbinding. :(

Bij iemand anders ook de lijn dood.
Zit in de buurt van Almelo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 03-06 14:38
Is dat nodig? 2x hetzelfde bericht posten?
Na 1x posten leest men het ook wel hoor, en 't is geen helpdesk hier ;)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dimmu schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 23:11:
Is dat nodig? 2x hetzelfde bericht posten?
Na 1x posten leest men het ook wel hoor, en 't is geen helpdesk hier ;)
Sorry hoor, wist niet dat je kwaad werd.
Was vraagteken vergeten bij iemand anders lijn dood.
Zal het niet weer doen hoor O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 143269 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 23:48:
[...]

Sorry hoor, wist niet dat je kwaad werd.
Was vraagteken vergeten bij iemand anders lijn dood.
Zal het niet weer doen hoor O-)
Voor dat soort dingen hebben we de edit-knop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Nog steeds geen internet :(
Jammer dat ze niet vantevoren melden dat je een aantal dagen zonder internet komt te zitten.
Ik dacht dat het gewoon een kwestie was van kabeltje ompluggen en profiel wijzigen.
Ik zal mijn oude DSL1 modem eens proberen, misschien dat die werkt.

Die wireless verbinding waar ik op meelift is helaas zo laag in sterkte dat ik alles 3 keer moet doen voordat ik er per ongeluk een keer dorheen kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Ook ik heb nog steeds geen internet. vreemd is dat het adsl lampje gister nog continu brande, nu gaat het knipperen, blijft 5 seconden aan, en gaat vervolgens weer uit. En zo gaat het door.

PS werken ze bij Bbnet ook op zaterdag? De helpdeskmedewerker van tweakdsl vertelde mij dat ik gister, of anders vandaag een ip adres moest krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gizz schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:50:
[...]

Heb hier hetzelfde (had het vooral gisteren). Pingen naar ping.xs4all.nl gaat gewoon uren achtereen goed, maar tijdens diezelfde uren kan ik regelmatig 1 á 2 minuten niet surfen.
Het is weer zover. De DNS-zooi ligt er weer om de paar minuten even uit. Hebben meer mensen hier last van?
Welke alternatieve DNS-servers zou ik kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat is een lastige, veel ISP's blokkeren hun resolvers/caching nameservers (wat jij dns noemt) voor gebruik van buiten hun netwerken.

Draai ze eens om van TweakDSL, misschien als je de secundaire als primaire zet gaat het een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 17:44
Hoi,

een paar weken terug een upgrade van 1Mbit VoDSL naar 10Mbit aangevraagd.

Nu zit ik reeds een ruime week zonder telefoon... naja.. da's niet zo'n ramp doch nog steeds 1 Mbit...

Nu is er op m'n adres slechts ADSL1 beschikbaar dus krijg ik straks 8 Mbit geleverd, ook geen ramp.. doch als ik m'n modem bekijk heb een RX van ong. 7,6 Mbit en een TX van 0,95 MBit.. maar helaas heb ik nog steeds een download van 1 Mbit..

Op de "personal page" staat dat ik op een 10 MBit profiel sta...

Moet ik nog iets instellen op het modem om daarop "in te tunen"?
Eventuele telefoonisnstellingen instellen voor VoDSL?

Of moet ik m'n oude modem nog flashen? (bridge modus) 816-2p

Groet,
Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Laatst online: 27-05 16:57

GekkeR

key = key

Klinkt als een gevalletje verkeerd profiel.

Ik zou wat verschillende tests doen (10/100MB file via ftp , mordax , speedsuite etc).
Daarvan screenshots maken en die opsturen via email (met de info van de modem , dat ie wel op 8mbit intrained) naar de helpdesk samen met de vraag of het profiel misschien verkeerd staat.

Dan zou alles goed moeten komen dacht ik.
VoDSL problemen weet ik zelf weinig vanaf helaas (nog gewoon kpn hier) :x

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Of je lijn wordt omgeprikt naar een ADSL2+ poort bij BBned en je VoDSL is alvast naar die poort gezet. Dan wordt het wachten tot de datum dat een KPN monteur je lijn gaat verplaatsen in de centrale waarop je bent aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68540

Kan iemand mij vertellen of ik nu al zou kunnen overstappen van TweakDSL (BBNED ADSL1 ISDN 8Mb + VoDSL) naar Kpn Internetplusbellen met nummerbehoud?

KPN geeft aan dat overstappen vanaf een andere telefoonprovider (waarbij je geen rekening meer aan KPN betaald) pas medio juni mogelijk is. Maar Tweak gebruikt toch nog altijd de KPN lijn of niet?

Heb het echt HELEMAAL gehad met VoDSL. Wat een rukprodukt is dat. Mijn verbindingen worden zomaar verbroken, het duurt megalang voordat een toestel overgaat, echo, ruis etc.. En als je dan een keer een storing hebt duurt het meerdere weken voordat er een keer iets aan gebeurd. Ligt niet aan Tweak maar aan BBNED..

ADSL van Tweak is perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
TweakDSL/BBned gebruiken de koperlijn van KPN inderdaad voor het leveren van ADSL, maar je hebt geen 'telefonie van KPN' meer op die koperlijn. Dat is wat KPN bedoelt met 'telefonie op de lijn'.

Je hebt dus met twee dingen te maken bij een overstap nu:

• Een dedicated (kaal-koper, dsl-only hoe je het wilt noemen) ADSL verbinding (dus geen linesharing met KPN telefonie)
• Een telefoonnummer bij een andere aanbieder dan KPN die je naar KPN wilt laten porteren.

KPN moet je de mogelijkheid bieden naar IPB over te stappen met een dedicated ADSL verbinding (telco-telco). Dan kunnen ze ook je nummer overnemen via nummerportering opzich. Het is alleen een klusje om het te coordineren allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
  • Laatst online: 23-05 14:18
Zijn er mensen hier die WEL een stabiele en snelle verbinding hebben van Tweak? Ik twijfel namelijk om over te stappen op Tweakdsl.. het enige wat me eigenlijk tegenhoudt is dat als het slecht bevalt (=er vaak uitligt) ik er wel 2 jaar aan vast zit...

Ga naar www.jellerbert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-06 07:41

BHQ

Het ging hier vrij vlot. Behalve incorrecte facturen en de helpdesk die negeert werkt het opzich goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Jellerbert schreef op zondag 07 mei 2006 @ 20:51:
Zijn er mensen hier die WEL een stabiele en snelle verbinding hebben van Tweak? Ik twijfel namelijk om over te stappen op Tweakdsl.. het enige wat me eigenlijk tegenhoudt is dat als het slecht bevalt (=er vaak uitligt) ik er wel 2 jaar aan vast zit...
Ik heb een 10mbit lijn en er is niks mis mee, heb hem nu een maand of 5 en heeft er nog nooit uitgelegen.

Je moet je niet blind staren op al die negatieve ervaringen in dit topic.
Dit zal ongeveer 1% zijn, want van de mensen die geen problemen hebben daar hoor je meestal niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Laatst online: 01-06 22:21

Jan20

CMJJKFE

Nooit problemen bij Tweakdsl gehad.

De adsl lijnen van tweakdsl zijn ook zeer stabiel+ de newsserver. Ze hebben een stabiel netwerk tegen een prima prijs

[ Voor 64% gewijzigd door Jan20 op 07-05-2006 21:09 ]

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:13

rally

Deyterra Consultancy

De lijn werkend krijgen was wat lastig (migratie naar ADLS2+), maar nu het werkt werkt het ook goed.
Snelheid en stabiliteit zijn erg goed en ik zit nu een maandje of 6 op ADSL2+ zonder problemen.
Daarvoor ruim een een jaar (15 maanden) "gewoon" ADSL van Tweak gehad en ook daar nooit problemen mee gehad.

[ Voor 38% gewijzigd door rally op 07-05-2006 21:12 . Reden: Info toegevoegd ]

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Geen problemen hier. Stabiel als de nete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68540 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 19:52:
Kan iemand mij vertellen of ik nu al zou kunnen overstappen van TweakDSL (BBNED ADSL1 ISDN 8Mb + VoDSL) naar Kpn Internetplusbellen met nummerbehoud?

KPN geeft aan dat overstappen vanaf een andere telefoonprovider (waarbij je geen rekening meer aan KPN betaald) pas medio juni mogelijk is. Maar Tweak gebruikt toch nog altijd de KPN lijn of niet?

Heb het echt HELEMAAL gehad met VoDSL. Wat een rukprodukt is dat. Mijn verbindingen worden zomaar verbroken, het duurt megalang voordat een toestel overgaat, echo, ruis etc.. En als je dan een keer een storing hebt duurt het meerdere weken voordat er een keer iets aan gebeurd. Ligt niet aan Tweak maar aan BBNED..

ADSL van Tweak is perfect!
Inderdaad, heb dezelfde ervaring.

Sinds vrijdag is de telefoonlijn zo dood als een pier.
Zit sterk te denken om terug te gaan naar KPN voor telefonie.

Is dit een kwestie van budgetbellen aanvragen en verder niks? Of moet je dan toch modem veranderen of dat vroegere blokje weer gebruiken?

Wie weet het.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 143269 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 22:38:
[...]

Inderdaad, heb dezelfde ervaring.

Sinds vrijdag is de telefoonlijn zo dood als een pier.
Zit sterk te denken om terug te gaan naar KPN voor telefonie.

Is dit een kwestie van budgetbellen aanvragen en verder niks? Of moet je dan toch modem veranderen of dat vroegere blokje weer gebruiken?

Wie weet het.?
Wel eerst de KPN informeren dat je een ADSL lijn hebt van een andere provider, je zal niet de eerste zijn bij wie de KPN de kruisdraden in de centrale weghaalt en zo zonder ADSL komt te zitten. En dan brengt de KPN nog rustig kosten in rekening om ADSL weer terug te prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Slee-er schreef op zondag 07 mei 2006 @ 23:09:
[...]

Wel eerst de KPN informeren dat je een ADSL lijn hebt van een andere provider, je zal niet de eerste zijn bij wie de KPN de kruisdraden in de centrale weghaalt en zo zonder ADSL komt te zitten. En dan brengt de KPN nog rustig kosten in rekening om ADSL weer terug te prikken.
Je hoeft het helemaal niet te melden, want KPN kan het (als ze goed kijken) ook zien in de administratie. Die koperdraden zijn helemaal niet vrij voor gebruik dus telefonie zal op een extra koperpaar opgeleverd (moeten) worden.

KPN kan je ook helemaal geen kosten in rekening brengen voor je DSL, je hebt niets met KPN van doen qua DSL. Je meldt dan een storing aan bij je ISP met natuurlijk wel expliciet de melding dat het gekomen is de storing sinds KPN je nieuwe telefoonlijn heeft opgeleverd.

Het is een storing, dus kunnen geen kosten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Net weekendje doorlopen zonder internet, is weer eens wat anders.
Zijn ineens een hoop van je icoontjes nutteloos geworden ;)

Maar goed, ik krijg dus nog steeds geen ip-adres van tweak.
Ik heb de modem intussen maar met de nieuwste firmware geflashed, want die stond er blijkbaar inderdaad nog niet op.

Nu heb ik wel een showtime adsl2 verbinding, maar nog steeds geen ip adres:
Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/571/adsl23jg.png

Zal vandaag tweak nog maar eens mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

En als je activate line eens op start zet oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Dan zal hij opnieuw verbinding leggen met tweak, waarna hier weer "None" zal komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
SteveV schreef op maandag 08 mei 2006 @ 08:49:
En als je activate line eens op start zet oid ?
Status is 'showtime' geeft aan dat hij verbonden is. Dan hoef je daar niet meer naar te zoeken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Ik heb van t weekend ook m'n adsl lijn aangelegd en alles gedaan. Heb precies het zelfde probleem als FireAge. Krijg dus ook geen ipadres, maar wel Showtime.
Het aparte is, is dat zowel FireAge als ik in Groningen wonen. Misschien probleem daar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Hmm, waar woon jij nu?

Misschien dat we op dezelfde centrale zitten.
Mijn centrale staat geloof ik in Selwerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
FireAge schreef op maandag 08 mei 2006 @ 11:49:
Hmm, waar woon jij nu?

Misschien dat we op dezelfde centrale zitten.
Mijn centrale staat geloof ik in Selwerd.
Ik woon in de Oude Ebbingestraat. Denk niet dat m'n centrale in Selwerd staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:14
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.