Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Verwijderd

Iemand een advies?
Ken de nieuwe firmware niet, maar hoe heb je de router ingesteld staan? Toevallig op PPoA of PPoE, probeer m anders is in bridged in te vullen, kijken of dat wel werkt. Dus instellen op bridged, dhcp server uit. Wel firewall van pc inschakelen, en kijken of je dan wel een "buiten" IP op je netwerkkaart krijgt.Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:16:
Ik krijg die nieuwe firmware versie van de 716V5WL niet goed draaiend. In de modem zie ik dat de default gateway en de dns servers niet worden ingevuld met als gevolg dat ik het internet niet op kan. Pc ontvangt wel een IP van de router maar verder geen verbinding met internet. Alles geprobeerd. Reset naar fabrieksinstellingen. Mag niet baten. Ik ben terug naar 5.1.0.14. Die terug gezet en alles werkt gelijk weer als een zonnetje. Vaag.![]()
Iemand een advies?
Ik heb deze firmware op de 716v5WL gehad, maar dat werkte nog niet lekker met VOIP. Op een of andere manier was het scherm niet compleet, waardoor mijn twee telefoonpoorten niet zichbaar waren. Voor de rest lijkt alles te werken, niet beter of slechter. Deze firmware kwam van http://m8s-rates.com/files/routers/716v5WL en ervaringen kun je lezen op http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies.cfm?t=422001SteveV schreef op woensdag 26 april 2006 @ 11:20:
Ik lees net dat er een nieuwe firmware is voor de 716v5WL voor degene die het willen weten.
Heb hem binnen en ga hem er vanavond even opzetten (helaas geen changelog).
Versie 6.172
Iemand anders misschien al info over deze firmware ?
Als je niet van experimenteren houdt zou ik even wachten op de officiele websites.
Verwijderd
Ik heb allebij geprobeerd. Bridge zou het volgens mij moeten zijn.Slee-er schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:02:
[...]
Ken de nieuwe firmware niet, maar hoe heb je de router ingesteld staan? Toevallig op PPoA of PPoE, probeer m anders is in bridged in te vullen, kijken of dat wel werkt. Dus instellen op bridged, dhcp server uit. Wel firewall van pc inschakelen, en kijken of je dan wel een "buiten" IP op je netwerkkaart krijgt.
Maar als je in de PC de goede gateway en dns servers zet, dan werkt alles.
Ik wacht wel op de officiele NL release.
Gewoon de configuratie tool downloaden en die gebruiken om hem in te stellen.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Graag zou ik bijvoorbeeld via Remote Desktop van buitenaf mijn pc beheren. Hoe dit in te stellen.
Ik heb al het volgende gedaan:
Asus: poort verwijzingen en ip-adres verwijzingen
Dit geld ook voor de coperjet.
Wellicht dat er iemand is die dezelfde opstelling heeft, en mij opweg kan helpen.
Dit is een automatisch gegenereerd bericht van het TweakDSL orderverwerkingsproces
voor DSL verbindingen. Je aanvraag met ordernummer xxxxxx voor de
TweakDSL-verbinding op postcode xxxxxx xx zal naar verwachting op
2006-05-06 worden opgeleverd. Mocht je vragen hebben over deze e-mail of
andere diensten van TweakDSL, dan kan je het beste telefonisch contact opnemen
met de TweakDSL helpdesk op telefoonnummer: 0900-8932543.
Is dit nou 6 mei of 5 juni ?
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Helaas nog geen ADSL2 modem ontvangen maar dat mag de pret niet derven,met mijn adsl1 modem kom ik alsnog tot de 7.33 Mbps.
Als het om een migratie gaat wordt het oude abbo gelijk opgezegd zodra Tweakdsl de lijn heeft overgenomen.
Overstappen is nog nooit zo makkelijk geweest.
Waarvan ben jij overgestapt?Flex schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 11:21:
Tweakdsl is ook snel... ik had het vorige week 24 april aangevraagd en 1 mei was ik aangesloten.
Helaas nog geen ADSL2 modem ontvangen maar dat mag de pret niet derven,met mijn adsl1 modem kom ik alsnog tot de 7.33 Mbps.
Als het om een migratie gaat wordt het oude abbo gelijk opgezegd zodra Tweakdsl de lijn heeft overgenomen.
Overstappen is nog nooit zo makkelijk geweest.
Telco-telco?
Yep...van Demon(Babyxl) naar Tweakdsl(Tiscali).
Offtopic: Ik heb het idee dat de meeste gebruikers van het bbned netwerk over zijn op adsl2. (ik zie zeer weinig klachten de laatste tijd).
CMJJKFE
Voor mij is het vooral de financiele voordeel; van 69,95/mnd naar 34,95/mnd, het geld wat ik bespaar kan ik weer mooi een week boodschappen van halen
Snelheid boeit me eigenlijk niet meer zoveel, natuurlijk kon in het begin van de 8/1 het niet snel genoeg zijn, maar doe nu amper echt 24/7 downloaden, heeft vooral te maken met de 30+ dagen retentie van de nieuwsserver
http://specs.tweak.to/5253
Psst, +40 dagenDimmu schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 12:14:
heeft vooral te maken met de 30+ dagen retentie van de nieuwsserver
Moet je nagaan
Dat is een ISP-ISP migratie. BaByXL == Tiscali immers. Je zat dus al op dat DSL netwerk en er was geen fysieke verandering nodig behalve je lijn omklappen in het netwerk van Tiscali.
Zelfde verhaalJan20 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 11:44:
Ik was ook overgestapt van Uvadsl (babyxl) naar Tweakdsl (tis). Totaal geen downtime gehad en alles ging heel soepel bij mij
Offtopic: Ik heb het idee dat de meeste gebruikers van het bbned netwerk over zijn op adsl2. (ik zie zeer weinig klachten de laatste tijd).
Verwijderd
Dat heb ik gedaan. Maar probleem blijft bestaan.bjck schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:23:
Je had hoop ik ondertussen wel door dat je een Speedtouch 716v5 (alle nieuwe ST producten) met de configuratie tool moet instellen? Via het keuze menuutje in de webinterface kan je alleen maar bridgen of als router PPPoE/PPPoA kiezen. Dat wordt alleen door KPN-DSL gebruikt in NL.
Gewoon de configuratie tool downloaden en die gebruiken om hem in te stellen.
Ik heb de configuratie tool gedownload. Gestart en het BBNED conf bestandje gebruikt wat op de site van Tweak staat.

Kan je nadat je internet t niet meer doet nog wel op de router komen ?The_Cook schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:17:
Iemand het zelfde probleem? Ik word de laatste uren en met name het laatste uur om de minuut van het internet af gegooid. Ik weet dat ik op een pijplijn van tiscali, locatie Leeuwarden, zit waar tot voor enkele weken problemen mee waren, maar nu is het echt ergEnige remedie is telkens mn Zyxel router rebooten.
(sinds ik tweakdsl tis12 heb gehad nog nergens last van gehad , Arnhem hier though)
[ pctje te zien hier ] - Miauw
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
dat kan inderdaad, als de opleverdatum morgen isFlyby_Wire schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:20:
Ik heb gister het modem (coperjet 1616) gekregen, en vandaag alles aangesloten. Het adsl lampje brand oranje, wat zo hoort. Maar toch kan ik geen verbinding krijgen. Kan het zo zijn dat tweak mij nog geen Ip adres hebben toegewezen? Officieel zou morgen alles moeten werken volgens de email die ik vorige week kreeg.
Zowel de ethernet als het ADSL-lampje moeten branden he
Waar blijft je modem op hangen? Wel showtime maar geen IP?Flyby_Wire schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:20:
Maar toch kan ik geen verbinding krijgen. Kan het zo zijn dat tweak mij nog geen Ip adres hebben toegewezen?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
http://www.demonsupport.nl/firmware/P2602HW61-340AJE0D0.bin
http://www.demonsupport.nl/firmware/P2602HW63-340AJF0D0.bin
Ook voor de 2602R staan er redelijk recente: http://www.demonsupport.nl/firmware/
[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 02-05-2006 21:36 ]
Ik zie gewoon 2 lampjes oranje branden, ethernet en ADSL. Dit alles is nu doorgelust naar een linksys router, maar ik krijg geen ip adres.Gizz schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:34:
[...]
Waar blijft je modem op hangen? Wel showtime maar geen IP?
Ook zonder de router krijg ik geen verbinding.
[ Voor 8% gewijzigd door Distortion op 02-05-2006 21:52 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Dat lukt wel zonder de router, maar met router krijg ik het niet voorelkaar. weet jij of dat gaat lukken?
[ Voor 39% gewijzigd door bjck op 02-05-2006 22:16 ]
Helaas, helpt ook niet. zou het kunnen dat er in het modem iets niet goed staat? ik zou er graag even in willen kijken, maar ik kom er met de router niet in.bjck schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:15:
En als je nu je lijn even uit je modem haalt en weer terug stopt zodat je hem forceert opnieuw de lijn op te bouwen zonder je modem te herstarten?
Sorry, was bedoeld voor REDFISHFlyby_Wire schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:18:
[...]
Helaas, helpt ook niet. zou het kunnen dat er in het modem iets niet goed staat? ik zou er graag even in willen kijken, maar ik kom er met de router niet in.
Voor jou is het belangrijk dat de instellingen van je modem inderdaad goed staan op 0/35 (voor BBNed), als dat goed staat is het wachten op de oplevering van je verbinding gewoon.
Thnxbjck schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:20:
[...]
Sorry, was bedoeld voor REDFISH
Voor jou is het belangrijk dat de instellingen van je modem inderdaad goed staan op 0/35 (voor BBNed), als dat goed staat is het wachten op de oplevering van je verbinding gewoon.
het duurde effe maar hij zit nu op 832kbit/s dus kabeltje eruit en erin. Ik weet niet wat dit zegt, maar als ik gewoon reset komt hij meestal hoger. De sync liet trouwens lang op zich wachten.
[ Voor 13% gewijzigd door REDFISH op 02-05-2006 22:27 ]
En eventueel als laatste nog testen door even alleen je modem (eventueel splitter laten zitten) op de lijn proberen. En dan een paar keer opnieuw laten verbinden om een uitspraak te kunnen doen. Als je 1x test kan het een incidenteel resultaat zijn.
Je moet eens kijken of je een nieuwe route aankunt maken in je router naar je modem. Ik heb dit ook eens op coyotelinux gedaan, dus je zou eens kunnen zoeken op google hoe het precies moest. Het was niet al te moeilijk, je moest iets van het 10.0.0.1 netwerk routen naar iets anders.Flyby_Wire schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:18:
[...]
Helaas, helpt ook niet. zou het kunnen dat er in het modem iets niet goed staat? ik zou er graag even in willen kijken, maar ik kom er met de router niet in.
[ Voor 49% gewijzigd door REDFISH op 02-05-2006 22:36 ]
Geen idee, ik heb dat modem gewoon aan de switch hangen. Wat is eigenlijk het voordeel van een extra router? Of gebruik je hem gewoon omdat je hem nog had liggen?Flyby_Wire schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:03:
[...]
Dat lukt wel zonder de router, maar met router krijg ik het niet voorelkaar. weet jij of dat gaat lukken?
Is dit nou echt een nieuwe firmware?, als ik hem installeer krijg ik als datum 26-1-2006. Lijkt dus niet echt nieuw. De laatste beta firmware die door zyxel is uitgegeven had als datum 17-2-2006, dus of de datum van dit firmware klopt niet en hij is WEL nieuwer, of het is gewoon dezelfde firmware die tweakdsl al sinds 26-1-2006 op hun site aanbied.bjck schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:35:
Firmware voor de ZyXEL 2602H & HW van vandaag (is dezefde firmware voor met en zonder WiFi). ZyXEL gebruikt de D0 code altijd om een reeks af te sluiten, dit is dan dus de 'final' van de AJE0 reeks. Volgende zal wel AJE1 (en AJF voor ISDN) worden. Voor de uitleg staat er een tekst documentje bij hoe te handelen/flashen.
http://www.demonsupport.nl/firmware/P2602HW61-340AJE0D0.bin
http://www.demonsupport.nl/firmware/P2602HW63-340AJF0D0.bin
Ook voor de 2602R staan er redelijk recente: http://www.demonsupport.nl/firmware/
[ Voor 14% gewijzigd door milenko79 op 03-05-2006 11:15 ]
Dit zijn oudere versies van de firmware voor de ZyXEL 2602 H/HW serie.
Hier is een nieuwere beta te downloaden, met dank aan GekkeR
Het gaat hier om de : P2602HW61-340AJE1b
ZyNOS F/W Version: V3.40(AJE.1)b1 | 02/17/2006
ADSL Chipset Vendor: TI AR7 05.02.01.83
[ Voor 12% gewijzigd door Chutney op 03-05-2006 11:21 ]
geen idee zo uit mijn hoofd, op de tweakdsl site vind ik geen releasenotes bij het firmware en ik heb even geen zin om weer te flashen (omdat ik op werk zit en er als het flashen misgaat niemand thuis is om m'n modem te resetten).bjck schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:17:
Wat is de b-versie nummering waar je het over hebt? Want AJE1bx is nieuwer natuurlijk dan AJE0.
het enige dat ik kan bevistigen is dat het firmware dat je aangeeft dezelfde datum heeft als het firmware waar tweakdsl op 26 januari mee kwam. Volgens mij is het versienummer ook precies hetzelfde, maar bij gebrek aan releasenotes durf ik dat dus niet hard te maken.
De vraag is nu dus, is dit het firmware waar we met z'n alleen op zitten te wachten (die in de week van 9 mei zou uitkomen en gelijk getrokken zou zijn met de firmware in de tiscali modems), of is dit gewoon een oude release en krijgen we volgende week nog een nieuwe die wel alle fixes en updates bevat.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Verwijderd
nu heeft bbned vandaag een mannetje langs gestuurd die vanaf de hoofdverdeler naar mijn huis heeft gemeten, in de meter kast heeft gekeken, getest getest en getest... maar ook niet hoger komt dan 10 mbit.. (gerustelling dat het niet aan mij lag)
dus dat mijn lijn om de zoveel tijd uitvalt, traag is, en terug schiet naar adsl1 zal ik maar mee moeten leren leven volgens de provider... aangezien de lijn schoon gemeten was. (alleen waarom die zo traag en instabiel was wisten ze niet)
omdat het geen vervuilde lijn is kunnen ze niet kpn de opdracht geven om de lijn opnieuw te doggen (in de hoofdverdeler en tussen verdeler)
ook heeft de beste man laten weten dat hij er de ballen van snapte waarom de lijn niet op 16mbit zat aangezien de lijn zo netjes en schoon is.
ik ga hier wel aardig los misschien door dit te suggereren... zou de data verbinding van de hoofdverdeler naar de tussenverdeler misschien niet meer aankunnen?? of zijn tussenverdelers niet uitgerust met spullen die eventueel ook nog omgezet zouden moeten worden oid??
Daar staat geen apparatuur. Een tussenverdeler (of wijk verdeler) is niets meer dan een kabel-koppel-station. Een betonnen huisje vaak waar grote kabeldundels vanaf de centrale in uit komen en over gaan (gekoppeld zijn aan) kleinere bundels per straat bijvoorbeeld.Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 15:08:
ik ga hier wel aardig los misschien door dit te suggereren... zou de data verbinding van de hoofdverdeler naar de tussenverdeler misschien niet meer aankunnen?? of zijn tussenverdelers niet uitgerust met spullen die eventueel ook nog omgezet zouden moeten worden oid??
Krijg nu net de bevestiging van m'n opzegging binnen, staat er dit:
Lekker danVoor de goede orde willen wij u erop wijzen dat wanneer 24 mei 2006 uw lijn wordt afgesloten door onze toeleverancier, het nog minimaal 8 dagen duurt eer uw lijn ' verlost' is van het dsl signaal. Dit laatste ligt in handen van KPN en valt helaas buiten onze macht"
Duidelijk op de fax aangegeven dat ik reeds gemigreerd ben.
Meer mensen zo'n brief ontvangen nadat ze reeds weggemigreerd waren?
[ Voor 4% gewijzigd door mwoe op 03-05-2006 19:41 ]
Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D
DSL lijn Entry Nummer Postcode / huisnr VCI/VPI Opmerking
0 29783 /
566355 29782 9301XM 158 uip 603/16
Weet iemand wat dit betekend? de lijn zou vandaag opgeleverd worden, en het ADSL lampje brand ook, maar ik krijg geen ip adres.
Mezelf maar even quoten,milenko79 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:29:
[...]
geen idee zo uit mijn hoofd, op de tweakdsl site vind ik geen releasenotes bij het firmware en ik heb even geen zin om weer te flashen (omdat ik op werk zit en er als het flashen misgaat niemand thuis is om m'n modem te resetten).
het enige dat ik kan bevistigen is dat het firmware dat je aangeeft dezelfde datum heeft als het firmware waar tweakdsl op 26 januari mee kwam. Volgens mij is het versienummer ook precies hetzelfde, maar bij gebrek aan releasenotes durf ik dat dus niet hard te maken.
De vraag is nu dus, is dit het firmware waar we met z'n alleen op zitten te wachten (die in de week van 9 mei zou uitkomen en gelijk getrokken zou zijn met de firmware in de tiscali modems), of is dit gewoon een oude release en krijgen we volgende week nog een nieuwe die wel alle fixes en updates bevat.
Ik ben inmiddels thuis uit werk en heb even kunnen testen met de nieuwe firmware. Mijn xbox-live problems zijn opgelost (eindelijk), dus in het nieuwe firmware is in ieder geval nat gelijk getrokken naar het tiscali firmware. Als ze dat gedaan hebben denk ik dat de rest van de wijzigingen ook wel is doorgevoerd. Het lijkt er dus op dat dit het nieuwe grote firmware is
Tot nu toe ben ik tevreden.
Ik gebruik de router voor wireless.Gizz schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 23:03:
[...]
Geen idee, ik heb dat modem gewoon aan de switch hangen. Wat is eigenlijk het voordeel van een extra router? Of gebruik je hem gewoon omdat je hem nog had liggen?
Waarschijnlijk een standaard brief die ooit is opgesteld. Als je bent overgestapt valt er voor de oude ISP weinig meer op te heffen. De telco (BBned hier) geeft dan XS4all vanzelf terug dat de lijn niet meer bestaat (voor XS4all dan).mwoe schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:34:
grr, net sind 1 week overgezet van bbned(adsl1) xs4all naar bbned(adsl2).
Krijg nu net de bevestiging van m'n opzegging binnen, staat er dit:
[...]
Lekker dan
Duidelijk op de fax aangegeven dat ik reeds gemigreerd ben.
Meer mensen zo'n brief ontvangen nadat ze reeds weggemigreerd waren?
Thanks voor de reactiebjck schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:42:
[...]
Waarschijnlijk een standaard brief die ooit is opgesteld. Als je bent overgestapt valt er voor de oude ISP weinig meer op te heffen. De telco (BBned hier) geeft dan XS4all vanzelf terug dat de lijn niet meer bestaat (voor XS4all dan).
Kan ik weer rustig slapen vannacht

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D
Verwijderd
UPC via de kabel of ADSL?Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:00:
ik zit met het vogende. Ik heb tweakdsl 16WO. NU wil ik mijn KPN opzeggen, maar wel adsl lijn blijven behouden. Tevens wil UPC extreme+telefonie en mijn huidige nummer overnemen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken.
Als het kabel is maakt de volgorde niet uit. Als het via ADSL is eerst je ADSL, dan je telefonie.
Heb vandaag een andere woning geaccepteerd en nu wil ik de verhuis procedure in werking laten gaan als ik ongeveer weet wanneer we overgaan.
Ik ga wel een stukje dichterbij de centrale zitten nu (van 3,4 km naar 176 meter volgens bbned meting
Haal ik eindelijk eens de volle 10mbit.
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
wees getroost, ik heb exact hetzelfde meegemaakt toen ik bij Demon zat. BBned kon het niet vinden terwijl mijn lijn nog zo schoon was. BBned heeft toen zelfs speciaal voor mijn geval downtime voor een aantal wijkgenoten veroorzaakt in mijn wijk door een kaart in de DSLAM te vervangen en in een andere nacht nog eens wat apparatuur vervangen. Hulde voor BBned, want ze gingen tot het naadje voor me. Maar desondanks heeft niets geholpen.
Dus maar een analoge telefoonlijn (ik had toen nog ISDN) aangevraagd op het tweede aderpaar in mijn huis en daarop ADSL bij TweakDSL genomen. Sindsdien nooit meer problemen gehad, op 1000m van de centrale zegt het modem 19 Mbit aan te kunnen. Zeer stabiele lijn. Ideetje misschien (als je een KPN nummerwijziging er voor over hebt)?
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Verwijderd
tjah.. word wel een duur rot geintje dan.... en dat te bedenken dat dat dan komt door een maandag morgen monteur van kpn die niet de moeite had genomen een kabel goed te doggen oidCrusader schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:26:
@schoutenkevin85:
wees getroost, ik heb exact hetzelfde meegemaakt toen ik bij Demon zat. BBned kon het niet vinden terwijl mijn lijn nog zo schoon was. BBned heeft toen zelfs speciaal voor mijn geval downtime voor een aantal wijkgenoten veroorzaakt in mijn wijk door een kaart in de DSLAM te vervangen en in een andere nacht nog eens wat apparatuur vervangen. Hulde voor BBned, want ze gingen tot het naadje voor me. Maar desondanks heeft niets geholpen.
Dus maar een analoge telefoonlijn (ik had toen nog ISDN) aangevraagd op het tweede aderpaar in mijn huis en daarop ADSL bij TweakDSL genomen. Sindsdien nooit meer problemen gehad, op 1000m van de centrale zegt het modem 19 Mbit aan te kunnen. Zeer stabiele lijn. Ideetje misschien (als je een KPN nummerwijziging er voor over hebt)?
edit:
ik heb net een mailtje ontvangen van tweak:
Ons is mede gedeeld door BBned dat de 10Mbit het maximaal haalbare is
in deze situatie. Wij kunnen omdat KPN de lijn schoon verklaart geen
aanvraag doen voor het opnieuw doggen van de lijnen. Wel is het
mogelijk om een aanvraag te doen op een ander aderpaar, maar dit wordt
door de KPN en BBned gezien als verhuizing en kost u dus 110 kale euro's.
maargoed mijn mening is nu dat ik het geen probleem zou vinden als het daadwerkelijk sneller en stabieler zou worden, maar om nou 110 euro te vergokken ga ik liever naar het hollands casino (kan ik nog wat winnen ook)
edit 2:
ze hebben ook de kabel van de buren nu doorgemeten om te kijken hoe groot de kans was dat er daadwerkelijk een snelheids verhoging zou zijn... ook die kan niet sneller dan 10 mbit, dus het zit ergens tussen de verdelers. ben bang dat daar dus niks aan te doen is, tegen het grote boze kpn..
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2006 14:19 ]
Ik heb nu 2 maanden een test ding van @HOME, maar die ligt er al de hele dag uit. Dat is dus exit @home. maar in die twee maanden wil ik dus een adsl2 lijn krijgen. Ik denk dat vooral die newsserver mij richting tweakdsl stuurt. Iemand ervaringen met nieuwsservers van andere ADSL2 aanbieders?
Verwijderd
na de laatste firmware gehad van e-tech werkt het nu als een speer al 1 week
haal met gemak de 17 mbit en daar ben ik zeer tevreden mee
Dus laat je niet zo gauw afschepen probeer goed hulp te krijgen bij tweak en je modem leverancier.
Niks te nadelen van tweak support die hebben me ook erg goed geholpen en konden het ook niet geloven, ik heb ze daarna de ook de firmware gemaild en daar waren ze erg blij om.
thks E-tech support en tweakdsl
In princiepe komt dit door de techniek die achter ADSL1 en ADSL2 zit. Op ADSL2 kunnen meer klanten per keer op een Lijnkaart gezet worden, en een overboeking van 1:40, bij ADSL1 is dit ongeveer 1:25. Wat dus inhoudt dat je de lijn vanaf de centrale het BBned netwerk nu met meer mensen deelt. Voor BBned is dit een kostenbesparing en kunnen ze dus een betere aanbieding doen.PhoneTech schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:59:
Ik zit er ook aan te denken om TweakDSL aan te schaffen, maar het komt allemaal een beetje raar over. Waarom zijn abbo's met lagere snelheden soms duurdere dan de snellere abbo's? komt dat door de oversubscription? zelfs vanuit het zelfde netwerk zijn de verschillen groot.
Ook willen BBned en Tiscali de gebruikers graag op ADSL2 hebben. Vandaar dat ze hiervoor ook grote moeite doen. Je moet wel rekening houden dat de meeste abbonementen bestaan uit een tweejarig contract, waarin na het eerste jaar 75 euro opzegkosten gerekend worden.
Verwijderd
Ook ik stap volgende week over naar Tweakdsl, en ik had de volgende vraag
Ik heb niet gekozen voor een modem ondat ik nog een goede modem heb namelijk de Linksys WAG354G modem. Nu weet ik dat als je voor een modem kiest dat die helemaal geconfigd is voor het Tiscali of BBned netwerk. Maar hoe gaat het werken als je een eigen modem heb ? Is de linksys makkelijk te configgen of moet er een bestand ingeladen worden ? Ik zag in dit topic dat er een boel mensen zijn die met dit modem werken hebben jullie nog tips voor een beginnende tweaker ?
Alvast bedankt,
Emile
Ach, heb een hartstikke mooi appartement gekocht waar ik zeker nog wel 2 jaar in blijf wonen! Ik let heel erg goed op de prijs/kwaliteit verhouding en denk dat ik daarom ook voor de 12/1 Mbit verbinding ga. hoewel deze niet in het lijstje staat, maar ik denk dat dat een foutje is aan de kant van tweakdsl.Slee-er schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:24:
[...]
In princiepe komt dit door de techniek die achter ADSL1 en ADSL2 zit. Op ADSL2 kunnen meer klanten per keer op een Lijnkaart gezet worden, en een overboeking van 1:40, bij ADSL1 is dit ongeveer 1:25. Wat dus inhoudt dat je de lijn vanaf de centrale het BBned netwerk nu met meer mensen deelt. Voor BBned is dit een kostenbesparing en kunnen ze dus een betere aanbieding doen.
Ook willen BBned en Tiscali de gebruikers graag op ADSL2 hebben. Vandaar dat ze hiervoor ook grote moeite doen. Je moet wel rekening houden dat de meeste abbonementen bestaan uit een tweejarig contract, waarin na het eerste jaar 75 euro opzegkosten gerekend worden.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Kom altijd pas na zessen thuis, dus kan tweak nu niet bereiken. Zit nu via een of ander open wireless verbinding op het net.
Modem zegt wel showtime, maar kan via de bridge geen ip krijgen, zowel niet in annex a als gmdbis modus.
Iemand een idee?
modem settings:
Name Value
Driver Version 1.57
API Version GS_API_419
Firmware Version D.79.2.19
Dsp Version Turbo v1.0 A0 (0x40)
Connected true
Operational Mode G.Dmt
State Showtime
Operation Progress 0x000000ad
Tx Bit Rate 1024000
Rx Bit Rate 6304000
Rx Attn DR 0
Tx Cell Rate 2415
Rx Cell Rate 14867
INP Up 0.0
INP Down 0.0
Data Boost Disable
[ Voor 37% gewijzigd door FireAge op 04-05-2006 18:25 ]
Weet iemand het default gateway adres dat ik op moet geven bij een vast IP? De rest heb ik.
[ Voor 26% gewijzigd door Cyberpope op 04-05-2006 18:41 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Kan niet wachten
Toevallig via Tiscali in Best?Cyberpope schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 18:24:
Ik krijg dus ook geen IP adres, maar maar... heb nergens naartoe over gezet. Zal ff mijn ip adres vast erin zetten. Kijken wat hij dan doet.
Weet iemand het default gateway adres dat ik op moet geven bij een vast IP? De rest heb ik.
Iemand heeft een graafmachine door een glasvezel route heen gezet ....
[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 04-05-2006 19:26 ]
Zo gezegd zo gedaan, en na een kwartiertje was alles weer zoals ik het wilde. Maar guess what, mijn xbox live NAT problemen waren spontaan weer terug. 1 avond heeft het gewerkt, en nu is het alweer voorbij.
De afgelopen 2 uur heb ik al mijn settings nagelopen en ben ik bezig geweest de beta firmware van 17-2 weer te installeren en daarna de firmware die bjck gisteren doorgaf, maar het mag niet baten, alles staat 100% goed maar NAT wil niet meewerken.
Het lijkt er op dat die 2 keer dat ik de xbox kon starten toen het wel werkte gewoon een freak of nature waren, en het is niet meer na te bootsen, ergens in de firmware update is iets misgegaan dat het liet werken
Ik hoop nu maar dat er volgende week alsnog een echt nieuw firmware uitkomt dat de problemen wel oplost, en anders begin ik er sterk aan te denken om het modem ritueel te verbranden.
Yep.... 10 punten. Ga ik hier niet verder meer zoeken.....bjck schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:24:
[...]
Toevallig via Tiscali in Best?
Verwijderd
ok, maar ik wil alleen adsl van tweak houden en kpn opzeggen. Hoe moet ik dat in werking zetten.bjck schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:15:
[...]
UPC via de kabel of ADSL?
Als het kabel is maakt de volgorde niet uit. Als het via ADSL is eerst je ADSL, dan je telefonie.
Gewoon opzeggen bij KPN? Dan blijft je ADSL gewoon liggen, zijn twee onafhankelijke diensten verder.Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 21:14:
[...]
ok, maar ik wil alleen adsl van tweak houden en kpn opzeggen. Hoe moet ik dat in werking zetten.
Of je laat je nummer porteren door een andere aanbieder naar hun toe, heft automatisch je KPN telefonie abonnement op.
Verwijderd
Dus als ik upc neem en laat tevens nummer porteren dan blijft mijn tweakverbinding bestaan.bjck schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 22:00:
[...]
Gewoon opzeggen bij KPN? Dan blijft je ADSL gewoon liggen, zijn twee onafhankelijke diensten verder.
Of je laat je nummer porteren door een andere aanbieder naar hun toe, heft automatisch je KPN telefonie abonnement op.
Ja. Je krijgt wel een 10-tje extra op je factuur voor de koperlijn huur.Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 22:18:
[...]
Dus als ik upc neem en laat tevens nummer porteren dan blijft mijn tweakverbinding bestaan.
[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 04-05-2006 22:29 ]
Ook nog info hoe lang zoiets kan duren? Want ik zie nergens ook maar enige info. Ook niet bij Tiscali zelf.bjck schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:24:
[...]
Toevallig via Tiscali in Best?
Het tijdstip dat het gebeurde en een melding is gedaan door het Tiscali NOC is richting 1700 uur en je raad het al wat er dan bij ISP's gebeurt.. Dan staat het er morgen pas.Cyberpope schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 23:45:
[...]
Ook nog info hoe lang zoiets kan duren? Want ik zie nergens ook maar enige info. Ook niet bij Tiscali zelf.
Zal morgen wel weer werken gewoon. Bij glasvezel breuken zijn er vaak hele bundels defect waar meerdere bedrijven vezels in hebben en er zit nu vast iemand ze weer netjes aan elkaar te maken.
Yep... vannacht om 2.12 werkte alles weer (volgens het log van mijn mailserver). Geintje heeft dan 10 uur geduurd. Heel netjes vind ik.bjck schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 23:50:
Zal morgen wel weer werken gewoon. Bij glasvezel breuken zijn er vaak hele bundels defect waar meerdere bedrijven vezels in hebben en er zit nu vast iemand ze weer netjes aan elkaar te maken.
Ik heb de modem eerst vervangen door de opnieuw opgestuurde, waarna ik gewoon verbinding had om mijn oude 8/1 bbned adsl verbinding. Nu is gisteren mijn verbinding geupgrade naar adsl2+ 10 mbit bbned en heb ik geen verbinding meer.
Mijn modem doorloopt de handshaking -> training -> showtime prima, maar als hij op showtime staat kan ik door de bridge nog steeds geen ip adres krijgen.
Ik kan zowel op ANNEX A als op G.Dmt.Bis+ (sp?) gewoon verbinding leggen en showtime krijgen.
Kan ik nog iets fout hebben of ligt dit aan de tweakkant?
modem settings:
Name Value
Driver Version 1.57
API Version GS_API_419
Firmware Version D.79.2.19
Dsp Version Turbo v1.0 A0 (0x40)
Connected true
Operational Mode G.Dmt
State Showtime
Operation Progress 0x000000ad
Tx Bit Rate 1024000
Rx Bit Rate 6304000
Rx Attn DR 0
Tx Cell Rate 2415
Rx Cell Rate 14867
INP Up 0.0
INP Down 0.0
Data Boost Disable
Zet hem eens in router modus en kijk dan nog eens? Misschien dat 't helpt.
( http://www.speedlinq.nl/html/modemsupport/816/ voor handleiding
Edit: Trouwens, draai je wel de nieuwste firmware? Je zal niet de eerste zijn die het copperjet 816 modem toegestuurd krijgt met nog gewoon adsl1 firmware (had ik zelf ook
Edit2: Hij loopt op adsl1 vanwege de modus Operational Mode G.Dmt
Als 't goed is heeft ie autosense, dus als ie niet op adsl2+ kan draaien gaat ie terug naar adsl1. (ik weet dit trouwens niet 100% zeker, zit niet echt in de adsl techniek)
Zo heb ik 'm iig staan nu, als je deze settings overneemt en dan misschien activate line op start zetten. Dan settings saven en modem laten restarten
Ik hoop dat het je hiermee lukt
[ Voor 60% gewijzigd door spokje op 05-05-2006 09:48 ]
EDIT1:
Ik zal vanavond eens de router modus proberen als ik thuis ben.
Maar dan heb ik weer geen internet dus kan ik het resultaat niet melden.
Ik kan op een open wireless verbinding komen als ik buiten op de gallerij van mijn flat ga staan, maar das de enige manier.
EDIT2: Ah, ok, waar moet hij op staan voor ADSL2+ dan?
Firmware is versie 6.02, is de nieuwste dacht ik.
EDIT3:
Hmm, dat zou verklaren waarom hij de handshaking -> training cycle twee keer doorloopt voordat bij showtime geeft, misschien probeert hij eerst ADSL2 en dan 1 ofzo.
Ik maak even een printje van je settings en probeer het ermee. Bedankt voor de moeite.
EDIT4:
Ik heb mijn vriendin even naar Tweak laten bellen met een zooi aantekeningen. Eerst wilden ze het op een kapotte modem schuiven, maar aangezien hij het eerst wel deed ging dit niet op. Nu gaan ze checken of de upgrade wel compleet gebeurt is en dan bellen ze haar terug. Ben benieuwd. Ik hoop niet dat ik het hele weekend geen internet heb.
[ Voor 142% gewijzigd door FireAge op 05-05-2006 09:54 ]
Wel kan het zijn dat je bij WAN iets verkeerd hebt staan bijvoorbeeld, maar niet op de instellingen van de fysieke DSL laag (al vind ik het nogsteeds raar dat er EC wordt gekozen ipv FDM in die CJT's voor ADSL2+)
Ik heb niks gewijzigd t.o.v. voor de upgrade, en toen deed hij het prima.
Iemand idee wat het ipadres is om bij de adslmodem te komen (Asus) ? Heb gezocht, maar kon eigenlijk niets vinden.
Ik zie trouwens ook nog geen ip adres staan bij m'n lijnstatus, terwijl dat de modem al wel is aangesloten (al 3 dagen). Klopt dat ?
Offtopic: Enzoronald, oude buurman van aquamarijn flat?
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 14:30 ]
CMJJKFE
Verwijderd
Hmm moet ik maar even kijken vanavond als ik thuis ben, of hij het uberhaupt doetFireAge schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 14:15:
Ik heb ook nog geen ip adres bij de lijnstatus staan, maar verkrijg je dat ook niet pas als je voor de eerste keer DHCP-ed?
Offtopic: Enzoronald, oude buurman van aquamarijn flat?
Offtopic: klopt inderdaad
Het zo niet lang meer duren voordat de upgrade compleet was.
- Hoe lang is niet lang?
Niet meer dan 5 werkdagen.

5 dagen traag internet vind ik ok, maar ik hoop niet dat ik 5 dagen zonder kom te zitten.
Offtopic: Dacht ik al toen ik de woorden enzo en ronald zag.
[ Voor 14% gewijzigd door FireAge op 05-05-2006 16:00 ]
prima primaFireAge schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 15:57:
Mijn vriendin is inderdaad teruggebeld door tweak. Blijkt dat de upgrade nog niet volledig compleet is. Waarschijnlijk zal internet vanaf vanavond weer werken, maar dan zeer traag![]()
Het zo niet lang meer duren voordat de upgrade compleet was.
- Hoe lang is niet lang?
Niet meer dan 5 werkdagen.![]()
![]()
5 dagen traag internet vind ik ok, maar ik hoop niet dat ik 5 dagen zonder kom te zitten.
Offtopic: Dacht ik al toen ik de woorden enzo en ronald zag.Hoe bevalt het samenwonende leven
![]()
Dat heeft met de verbinding tussen BBned & TweakDSL te maken. Daar tussen heeft iedereen een andere VPI/VCI en jij hebt deze.Flyby_Wire schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 20:57:
Als ik bij mijn lijnstatus kijk op http://customer.cambrium.nl/, zie ik bij VCI/VPI staan: 603/16. weet iemand wat dit betekend? want ik heb nog steeds geen ip adres gekregen.
Verwijderd
Weer geen telefoonverbinding.
Bij iemand anders ook de lijn dood.
Zit in de buurt van Almelo.
Na 1x posten leest men het ook wel hoor, en 't is geen helpdesk hier
Verwijderd
Sorry hoor, wist niet dat je kwaad werd.Dimmu schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 23:11:
Is dat nodig? 2x hetzelfde bericht posten?
Na 1x posten leest men het ook wel hoor, en 't is geen helpdesk hier
Was vraagteken vergeten bij iemand anders lijn dood.
Zal het niet weer doen hoor

Voor dat soort dingen hebben we de edit-knopVerwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 23:48:
[...]
Sorry hoor, wist niet dat je kwaad werd.
Was vraagteken vergeten bij iemand anders lijn dood.
Zal het niet weer doen hoor
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Jammer dat ze niet vantevoren melden dat je een aantal dagen zonder internet komt te zitten.
Ik dacht dat het gewoon een kwestie was van kabeltje ompluggen en profiel wijzigen.
Ik zal mijn oude DSL1 modem eens proberen, misschien dat die werkt.
Die wireless verbinding waar ik op meelift is helaas zo laag in sterkte dat ik alles 3 keer moet doen voordat ik er per ongeluk een keer dorheen kom.
PS werken ze bij Bbnet ook op zaterdag? De helpdeskmedewerker van tweakdsl vertelde mij dat ik gister, of anders vandaag een ip adres moest krijgen.
Het is weer zover. De DNS-zooi ligt er weer om de paar minuten even uit. Hebben meer mensen hier last van?Gizz schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:50:
[...]
Heb hier hetzelfde (had het vooral gisteren). Pingen naar ping.xs4all.nl gaat gewoon uren achtereen goed, maar tijdens diezelfde uren kan ik regelmatig 1 á 2 minuten niet surfen.
Welke alternatieve DNS-servers zou ik kunnen gebruiken?
Draai ze eens om van TweakDSL, misschien als je de secundaire als primaire zet gaat het een stuk beter.
Dit topic is gesloten.