Toon posts:

Het grote TweakDSL topic - Deel 21 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste
Acties:
  • 4.962 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 98407

Ik kreeg vandaag weer een email van de helpdesk die mij nog al vreemd overkomt.

Beste heer Cxxxxxx,

BBNed heeft een zgn. 4-tel meting uitgevoerd en is erachter gekomen dat de
afstand tot de wijkcentrale geen 1800 meter maar 4930 meter bedraagt. Dat u nog
intraint op 5.5mbit is al een klein wonder te noemen. Wij raden u aan om het B10
abonnement aan te houden nu deze het goedkoopste is voor de snelheid die u
momenteel haalt. Beter dan de huidige snelheid zal ons, en geen enkele andere
provider, halen.

Met vriendelijke groet,
TweakDSL

Toen ik de postcodecheck deed bij aanvragen kwam hij inderdaad op 1806 meter uit.
Toen heb ik besloten omdat het toch best ver is van de centrale ik maar voor het 10mbit abbo zou gaan omdat dat dan nog wel haalbaar zou zijn.
Nu blijk ik bijna 5 km van de centrale te wonen ja dan ga je geen 10mbit halen.
Ik kom nu net aan aan 5 mbit.
Heb gebeld met de helpdesk omdat ik geen 2 jaar wil betalen voor een verbinding waar ik maar de helft van de snelheid mee haal.
Toen is mij verteld dat dit nog binnen de normen is en ik niet op kan zeggen.
Ik kan het proberen maar hij wist me te vertellen dat het waarschijnlijk niet geaccepteerd wordt en dat ik er gewoon 2 jaar aan vast zit.
Nu had ik rekening gehouden met wat verlies, en 8 mbit van de 10mbit zou ik nog geaccepteerd hebben maar de helft?
Nu is mijn vraag kunnen ze dit maken?
En wat kan ik er aan doen?
Ik haalde met chello altijd prima snelheden.
En ik ben bang gezien de afstand tot de centrale dat chello mijn enige optie is als ik een snelle verbinding wil.
Ik kon na de postcode check zelfs het 16-24mbit abbo kiezen ik vind dit allemaal erg vreemd.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 98407 op 24-04-2006 16:44]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:42
Ze hebben wel gelijk wat betreft de prijs. Bij een KPN provider betaal je -veel- meer voor zo'n zelfde snelheid en het is nog maar de vraag of je het haalt omdat het ADSL1 is. Je kan ze niets maken, want ze garanderen geen snelheid.

5mbit is erg netjes voor 5KM. Je haalt daarop soms maar 512 kbit.

[Voor 20% gewijzigd door BHQ op 24-04-2006 16:46]

Yapser schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:44:
Ze hebben wel gelijk wat betreft de prijs. Bij een KPN provider betaal je -veel- meer voor zo'n zelfde snelheid en het is nog maar de vraag of je het haalt omdat het ADSL1 is. Je kan ze niets maken, want ze garanderen geen snelheid.

5mbit is erg netjes voor 5KM. Je haalt daarop soms maar 512 kbit.
Ik begrijp best dat het voor die afstand netjes is.
Maar ik betaal voor 10mbit.
En het gaat me niet eens zo om het geld maar wel om de snelheid van de verbinding.
ik had er gewoon niet op gerekend dat ze er meer als 3 km naast zouden zitten met de afstand.
Anders had ik het niet eens overwogen en had ik gewoon bij chello blijven zitten.
Ik vind 5 mbit gewoon niet snel genoeg.

• BHQ
Ze garanderen 10 mbit niet en dat doet geen enkele provider, dus je moet helaas je contract uitzitten.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
Soms heb je wel eens van die adressen dat de verwachtte lijnlengte echt enorm afwijkt (2x langer) van de werkelijke lijnlengte in de grond. 't Komt niet heel vaak voor, maar het komt voor helaas.

Of het een reden voor opzegging is moet je in de voorwaarden vinden, daar kan je lezen wat de afspraken en verplichtingen zijn tussen beide partijen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:01
Anoniem: 98407 schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:34:
BBNed heeft een zgn. 4-tel meting uitgevoerd en is erachter gekomen dat de
afstand tot de wijkcentrale geen 1800 meter maar 4930 meter bedraagt.
Wat ik mij afvraag, wordt de postcode database dan ook ge-update?
Anders kan je proberen het daarop te gooien, BBNed zegt 1800 meter, met een 16-24 Mb abo, nu blijkt dat je 5 km weg woont, BBNed weet dat (is gemeten) maar nog steeds geven ze valse informatie op hun website.

Check even op http://pcdb.bbned.nl wat er nu staat bij jouw postcode.

Ik zou ook enorm balen, en alles proberen om eronder uit te komen.

M'n broer zit hier
Centrale: Bd-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 146 meter.
,
maar die heeft Wanadoo 20 Mb, en geen TweakDSL genomen. Jammer want ik zou het graag willen weten wat die heeft. De KPN monteur heeft gemeten, en de lijn was erg zuiver, zeker onder de 400 meter, lager kon die met z'n apparatuur niet zien... :9~

[Voor 23% gewijzigd door MrDirect op 24-04-2006 17:25]

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 19:57
Nou..we hebben de knoop doorgehakt,ik ga opstappen bij Demon en heb bij Tweakdsl de TweakDSLT12 aangevraagd.
Vandaag de hele bende ingevuld en gefaxed...nu maar hopen dat de migratie vlekkeloos zal verlopen. :+
Verder wil ik de mensen nogmaals bedanken die via IRC mijn vragen hebben beantwoord. :)

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Wow :) Afgelopen donderdag aangevraagd en de migratie (Tiscali @ Tiscali -> TweakDSL @ Tiscali) gaat volgens de brief morgen al plaatsvinden.
Ik hoop dat alles goed gaat. Vannavond ga ik voor de zekerheid de firmware van m'n 2602HW maar eens upgraden...

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Anoniem: 67119

Ligt het aan mij of zijn we vandaag nu eens een stuk langzamer met nieuwsgroepen.

normaal tussen 1060/1100 kb nu niet hoger dan 800 kbs :'(

Ik heb tisadsl 2

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:44

Wildfire

Joy to the world!

Surfen gaat niet even lekker meer, regelmatig is het "Wachten op site x" of "Zoeken naar site x".

Modem (ZyXEL 2602H-61C) heeft al een reset gehad, computer zelf ook.

Probleempje ergens bij TweakDSL... of is er toch ergens iets mis aan mijn kant?
Anoniem: 67119 schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:38:
Ligt het aan mij of zijn we vandaag nu eens een stuk langzamer met nieuwsgroepen.

normaal tussen 1060/1100 kb nu niet hoger dan 800 kbs :'(

Ik heb tisadsl 2
Je zou de aankondigingen op de site 's moeten lezen. Toch wel handig nietwaar, die aankondigingen van onderhoud en storingen. :)

[Voor 48% gewijzigd door Wildfire op 24-04-2006 18:39]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wildfire schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:38:
Surfen gaat niet even lekker meer, regelmatig is het "Wachten op site x" of "Zoeken naar site x".

Modem (ZyXEL 2602H-61C) heeft al een reset gehad, computer zelf ook.

Probleempje ergens bij TweakDSL... of is er toch ergens iets mis aan mijn kant?
Heb hier hetzelfde (had het vooral gisteren). Pingen naar ping.xs4all.nl gaat gewoon uren achtereen goed, maar tijdens diezelfde uren kan ik regelmatig 1 á 2 minuten niet surfen.

Hier een copperjet trouwens, dus het zal niet aan het modem (of aan ons) liggen.
Yapser schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:58:
Ze garanderen 10 mbit niet en dat doet geen enkele provider, dus je moet helaas je contract uitzitten.
Het leuke is alleen dat ze dat nergens vermelden. Vroeger zag je bij ADSL1 gewoon 2-8 Mbit staan, dan wist je dat 2 gegarandeerd werd en alles erboven mooi meegenomen is.

Zo doen ze dat nog steeds bij het T16 abo trouwens, daar staat 2-24Mb/1Mb bij. Bij B16 zetten ze 16-24Mb/1Mb neer, waardoor het weer lijkt alsof ze 16 garanderen en je tot 24Mb kan halen.
Heerlijk inconsequent dus, en abonnementen met 1 opgegeven snelheid (512 Kbit, 10Mbit) lijken gegarandeerde snelheden.
Waarom ze zo idioot doen en er bij die 10 Mbit niet even een disclaimer staat snap ik totaal niet.

Heb ze erover gemaild in december:
Goedendag,

Er is wel degelijk een bandbreedte garantie, alleen werkt dat iets
anders dan indertijd op DSL1.

Wat we voor DSL2 doen is op basis van de postcode een schatting maken
over de te halen snelheid. Blijkt later in de praktijk dat er geen
10 Mbit gehaald kan worden, dan is er een slechte verbinding. Dat houdt
geen stand en mits op tijd aangemeld, kunnen en gaan we dan met de klant
in onderzoek of een verlaagde snelheid ( en dus ook een ander factuurbedrag )
hier uitkomst kan bieden.

We gaan er dus anders mee om, om te zorgen dat wat technisch haalbaar is,
ook voor u ook werkbaar is.
Dus als er een goedkoper abo is mag je dat hebben, en anders betaal je maar hetzelfde als anderen voor een 10Mbit verbinding. Raar dat Aad33 geen 6/1 abo kan krijgen voor €9,95 (of dat het contract ontbonden wordt aangezien de 10Mbit niet geleverd wordt en hij het geld dan in een kabelabo kan stoppen bv.).

edit: zie net dat ze de voorwaarden hebben aangepast: "op locaties waar door technische beperkingen geen ADSL2-snelheid geleverd kan worden, zal een lagere snelheid worden geleverd tegen hetzelfde tarief."

Raar dat we als klant daar geen mail over gehad hebben (ik in ieder geval niet). Heel fijn om te weten dat als Tweak je 24 Mbit aanbied op je postcode je bv. 256 Kbit kunt krijgen zonder prijscompensatie.

[Voor 76% gewijzigd door Gizz op 24-04-2006 19:04]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Wildfire
  • Laatst online: 20:44

Wildfire

Joy to the world!

Gizz schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:50:
[...]

Heb hier hetzelfde (had het vooral gisteren). Pingen naar ping.xs4all.nl gaat gewoon uren achtereen goed, maar tijdens diezelfde uren kan ik regelmatig 1 á 2 minuten niet surfen.

Hier een copperjet trouwens, dus het zal niet aan het modem (of aan ons) liggen.
Inderdaad! Ik kan tijdens zo'n moment wèl probleemloos de site in kwestie pingen, maar de site ook daadwerkelijk bezoeken (in IE of Firefox) gaat niet.

Er lijkt dus ergens bij Tweak iets fout te gaan.

[Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 24-04-2006 19:19]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-06 18:07

GekkeR

key = key

merk overigens dat veel mensen de post op usenet met het nieuwe firmware voor de 2602H/HW hebben gemist.

Dus bij deze :

Click 340AJE1b1

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• bjck
[...]

[...]

Dus als er een goedkoper abo is mag je dat hebben, en anders betaal je maar hetzelfde als anderen voor een 10Mbit verbinding. Raar dat Aad33 geen 6/1 abo kan krijgen voor €9,95 (of dat het contract ontbonden wordt aangezien de 10Mbit niet geleverd wordt en hij het geld dan in een kabelabo kan stoppen bv.).
B10 wordt op het BBned netwerk geleverd en T6 op het Tiscali DSL netwerk. TweakDSL zal vast ook jaar contracten hebben met telco's en omzetten omdat je snelheid niet haalt zit er dan niet in.

Anoniem: 638

Als je voor een b10 (adsl2/BBNED) abbo gaat en geen gebruik wilt gaan maken voor VOIP, kan je net zo goed even wachten met het aanschaffen van een adsl2 modem.
Het hier een oude copperjet 810 (jaja, oude Cistron modem) en die doet het uitstekend op m'n net opgeleverde verbinding. Haal rond de 900kb download, rond de 90kb upload en ping tijden van rond de 12ms _/-\o_ :9~

één type modem is gratis bij dit abbo, maar komen wel 25 euries kosten bovenop voor afleveringskosten, etc.

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-06 13:53

SteveV

Schtiefv Meister

[...]

edit: zie net dat ze de voorwaarden hebben aangepast: "op locaties waar door technische beperkingen geen ADSL2-snelheid geleverd kan worden, zal een lagere snelheid worden geleverd tegen hetzelfde tarief."
Dit staat er al even op hoor.

Toen ik mijn abbo een paar maanden geleden heb besteld zat ik namelijk met hetzelfde probleem.
Postcode check gaf aan dat ik op 2,2 km zit en kpn/bbnet zegt op 3,4.
Mocht al blij zijn dat tweakdsl me uberhaupt wou aansluiten op 10mbit.
Haal wel 9mbit en hoger dus ik kom iets beter uit als Aad33.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

SteveV schreef op maandag 24 april 2006 @ 20:34:
[...]

Dit staat er al even op hoor.

Toen ik mijn abbo een paar maanden geleden heb besteld zat ik namelijk met hetzelfde probleem.
Postcode check gaf aan dat ik op 2,2 km zit en kpn/bbnet zegt op 3,4.
Mocht al blij zijn dat tweakdsl me uberhaupt wou aansluiten op 10mbit.
Haal wel 9mbit en hoger dus ik kom iets beter uit als Aad33.
9mbit zou ik nog accepteren zelfs 8mbit maar net gemeten 4,6mbit( was van de week nog 5,5 mbit gaat dit nog verder zakkan?) op speedtest bbned vind ik tegek.
Ik heb een postcodecheck gedaan die gaf aan dat ik 1806 meter van de centrale zat en daar heb ik een abonnement op aangevraagd.
Wilde eigenlijk een 16-24 abbo maar wist dat dit niet haalbaar zou zijn.
Maar waar ligt nu de fout?
De postcodecheck klopt niet kan ik daar niks mee?
ik begrijp dat de postcode check een indicatie is maar hij zit er bij mij precies 3124 meter naast.
Ik heb trouwens vanmiddag nog maar even een telefoontje gewaagd en kreeg iemand aan de telefoon die wel wat voor me wilde doen.
Hij is even gaan overleggen maar omdat ik al een paar dagen een linesync heb kan tweak er niets meer aan doen.
Ze kunnen alleen met een brief van mij kontakt opnemen met Bbned en de situatie uitleggen en maar hopen dat het lukt.
Maar dat is natuurlijk nog niet alles.
Ik heb speciaal voor deze verbinding een telefoonlijn aangevraagd ik had hiervoor namelijk chello internet en had geen telefoonlijn nodig met onze mobiele abbo's.
Dus als ik het nu opgezegd krijg dan betaal ik een jaar kpn voor niks en dit alles omdat die postcodecheck niet klopt.
Zouden ze erin trappen als ik vraag om het 2 jarigcontract om te zetten naar een jaarcontract?
Zo kan ik namelijk mijn telefoonlijn en adsl tegelijk opzeggen en de kosten binnen de perken houden.
Dan maar even een jaar wat minder snel internet.

Anoniem: 170333

Heb gisteren een telco-telco migratie gehad van Xs4all ( KPN Netwerk ) naar Tiscali netwerk. deze is vlekkeloos gegaan, een half uurtje eruit gelegen en toen begon er weer activiteit te komen en konden we weer leechen }) . Ik heb nu een lekker Tweakdsl abbo 6mb op het Tiscali netwerk

ik heb wel drie vragen. Ik heb als modem de speedtouch 716v5, en deze heb ik geinstaleerd met de setup bestand die te downloaden is van de tweaksite. Werkt perfect via een paar klikken zit je zo op het net. allen heb ik nog wel de volgende problemen met de modem.

a) ik krijg af en toe een waarschuwing van mijn Kaspersky firewall dat de volgende aanval is gedecteerd en is afgeweerd
" 84-245-14-142.dsl.cabrium.nl aanval: Lovescan. de aanval is afgeweerd" ( dit is trouwens niet mijn ip adress )
weet iemand wat dit is ? ik heb dit nog nooit gehad, is dit een trojan horse ? of hoort dit bij Tweakdsl, en kan ik het becshouwen als veilig en dus toegang geven ?

b) Ik krijg geen toegang tot mijn modem settings, normaal deed ik dat bij mijn oude modem, gewoon het ipadress intypen, in de url, maar als ik dat nu doe krijg ik geen contact. mijn ipadress begint met 84.XXX maar is niet het adres wat bij a) vermeld staat. Heeft hier iemand een tip voor ?

c) Ik heb de setup gebruikt die Tweak aanbood, werkt perfect, maar ik ben nu ingeplugd met een netwerkkabel. Ik wil eigenlijk draadloos en ik heb de 121g adapter. wat voor actie moet ik gebruiken om te zorgen dat ik draadloos kan ?. Moet ik dan de orginale setup gebruiken van de Speedtouch site en daarna de setup voor Tiscali instellingen of zijn er andere manieren ? Heeft iemand deze zelfde situatie gehad ( eerst netwerk dan draadloos ) en hoe heb je dat opgelost?. Wil graag draadloos, want een kabel in huis is ook niks :'(
.
Voor de rest heb ik goede ervaringen tot nu toe. Alles is snel geleverd. Telco-Telco migratie is goed gegaan ( als je je maar aan de regels houdt ) en de helpdesk heb ik gelukkig nog niet hoeven te bellen. Voor iedereen die ook een telco telco migratie overweegt. gewoon doen !. Over het algemeen gaat het goed ( hoewel er uiteraard uitzonderingen zijn ;) )

hoor graag van jullie

• bjck
Anoniem: 98407 schreef op maandag 24 april 2006 @ 21:31:
[...]

9mbit zou ik nog accepteren zelfs 8mbit maar net gemeten 4,6mbit( was van de week nog 5,5 mbit gaat dit nog verder zakkan?) op speedtest bbned vind ik tegek.
Ik heb een postcodecheck gedaan die gaf aan dat ik 1806 meter van de centrale zat en daar heb ik een abonnement op aangevraagd.
Wilde eigenlijk een 16-24 abbo maar wist dat dit niet haalbaar zou zijn.
Maar waar ligt nu de fout?
De postcodecheck klopt niet kan ik daar niks mee?
ik begrijp dat de postcode check een indicatie is maar hij zit er bij mij precies 3124 meter naast.
Ik heb trouwens vanmiddag nog maar even een telefoontje gewaagd en kreeg iemand aan de telefoon die wel wat voor me wilde doen.
Hij is even gaan overleggen maar omdat ik al een paar dagen een linesync heb kan tweak er niets meer aan doen.
Ze kunnen alleen met een brief van mij kontakt opnemen met Bbned en de situatie uitleggen en maar hopen dat het lukt.
Maar dat is natuurlijk nog niet alles.
Ik heb speciaal voor deze verbinding een telefoonlijn aangevraagd ik had hiervoor namelijk chello internet en had geen telefoonlijn nodig met onze mobiele abbo's.
Dus als ik het nu opgezegd krijg dan betaal ik een jaar kpn voor niks en dit alles omdat die postcodecheck niet klopt.
Zouden ze erin trappen als ik vraag om het 2 jarigcontract om te zetten naar een jaarcontract?
Zo kan ik namelijk mijn telefoonlijn en adsl tegelijk opzeggen en de kosten binnen de perken houden.
Dan maar even een jaar wat minder snel internet.
Ik zou uitspraken niet baseren op 'behaalde snelheden', maar op de lijnsnelheid die in je modem te zien is.
Anoniem: 170333 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 07:13:
Heb gisteren een telco-telco migratie gehad van Xs4all ( KPN Netwerk ) naar Tiscali netwerk. deze is vlekkeloos gegaan, een half uurtje eruit gelegen en toen begon er weer activiteit te komen en konden we weer leechen }) . Ik heb nu een lekker Tweakdsl abbo 6mb op het Tiscali netwerk

ik heb wel drie vragen. Ik heb als modem de speedtouch 716v5, en deze heb ik geinstaleerd met de setup bestand die te downloaden is van de tweaksite. Werkt perfect via een paar klikken zit je zo op het net. allen heb ik nog wel de volgende problemen met de modem.

a) ik krijg af en toe een waarschuwing van mijn Kaspersky firewall dat de volgende aanval is gedecteerd en is afgeweerd
" 84-245-14-142.dsl.cabrium.nl aanval: Lovescan. de aanval is afgeweerd" ( dit is trouwens niet mijn ip adress )
weet iemand wat dit is ? ik heb dit nog nooit gehad, is dit een trojan horse ? of hoort dit bij Tweakdsl, en kan ik het becshouwen als veilig en dus toegang geven ?

b) Ik krijg geen toegang tot mijn modem settings, normaal deed ik dat bij mijn oude modem, gewoon het ipadress intypen, in de url, maar als ik dat nu doe krijg ik geen contact. mijn ipadress begint met 84.XXX maar is niet het adres wat bij a) vermeld staat. Heeft hier iemand een tip voor ?

c) Ik heb de setup gebruikt die Tweak aanbood, werkt perfect, maar ik ben nu ingeplugd met een netwerkkabel. Ik wil eigenlijk draadloos en ik heb de 121g adapter. wat voor actie moet ik gebruiken om te zorgen dat ik draadloos kan ?. Moet ik dan de orginale setup gebruiken van de Speedtouch site en daarna de setup voor Tiscali instellingen of zijn er andere manieren ? Heeft iemand deze zelfde situatie gehad ( eerst netwerk dan draadloos ) en hoe heb je dat opgelost?. Wil graag draadloos, want een kabel in huis is ook niks :'(
.
Voor de rest heb ik goede ervaringen tot nu toe. Alles is snel geleverd. Telco-Telco migratie is goed gegaan ( als je je maar aan de regels houdt ) en de helpdesk heb ik gelukkig nog niet hoeven te bellen. Voor iedereen die ook een telco telco migratie overweegt. gewoon doen !. Over het algemeen gaat het goed ( hoewel er uiteraard uitzonderingen zijn ;) )

hoor graag van jullie
Je hebt je ST als bridge ingesteld. Je maakt nu VoIP + Wireless + meerdere computers aansluiten redelijk onmogelijk met deze opstelling.

Installeer en configureer met de configuratie tool die op speedtouch.nl staat en stel hem in als tiscali-router gewoon. Dan kan je weer in je modem, zijn de functies weer beschikbaar zoals WiFi en zitten al je computers netjes achter de NAT-router. Scheelt ook weer een boel meldingen op je firewall.

http://www.speedtouch.nl/drivers.html#716

bjck schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 07:39:

Je hebt je ST als bridge ingesteld. Je maakt nu VoIP + Wireless + meerdere computers aansluiten redelijk onmogelijk met deze opstelling.

Installeer en configureer met de configuratie tool die op speedtouch.nl staat en stel hem in als tiscali-router gewoon. Dan kan je weer in je modem, zijn de functies weer beschikbaar zoals WiFi en zitten al je computers netjes achter de NAT-router. Scheelt ook weer een boel meldingen op je firewall.

Thanks voor je snelle reply, het klopt inderdaad dat de modem als Bridge is ingesteld en niet als router. De Tweakdsl setup had alleen bridge mode setup en geen router. Ik zal het even downloaden vanavond van de speedtouch site.

ik denk dat je deze bedoelt ?

" Installatie/Configuratie wizard voor SpeedTouch 716v5/110g/120g/121g ( 26.3 mb ) "

Moet ik nog speciale dingen doen of kan ik deze er gewoon over heen installen ?

Moet ik daarna nog deze gebruiken of heb ik voldoende aan bovenstaande ?

Configuratie wizard voor SpeedTouch 716v5 en 716iv5 ( Deze wizard (voor Windows) configureert de SpeedTouch 716v5 of 716iv5 voor alle Nederlandse netwerk configuraties (KPN, BBned, Tiscali, Versatel of Wanadoo).

Sorry voor de vragen, maar dit is nog even nieuw voor mij.

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-04 10:25
GekkeR schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:33:
merk overigens dat veel mensen de post op usenet met het nieuwe firmware voor de 2602H/HW hebben gemist.

Dus bij deze :

Click 340AJE1b1
Ik zou eze firmware maar evne laten zitten, het word er met dit firmware niet echt beter van, het is sowieso een beta firmware, de datum ervan is 17-2-06, oud dus, en sinds ik hem gebruik heb ik al iets van 5 spontane resets van het modem mogen meemaken (die ik eerst nooit had). het is dus geen verbetering ten opzichte van het huidige firmware.

Vorige week heb ik bevestiging gehad van zyxel dat men op dit moment bezig is met een nieuw firmware voor onze modems, die alle fixes uit het tiscali firmware moet over nemen, ik zou hier binnen 2 weken meer over horen, dus, nog een weekje geduld, dan kan ik ook weer meer vertellen (hoop ik).

• Chutney
  • Laatst online: 27-11-2022
milenko79 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 09:55:
[...]
Vorige week heb ik bevestiging gehad van zyxel dat men op dit moment bezig is met een nieuw firmware voor onze modems, die alle fixes uit het tiscali firmware moet over nemen, ik zou hier binnen 2 weken meer over horen, dus, nog een weekje geduld, dan kan ik ook weer meer vertellen (hoop ik).
Ik hoop het!.. dan zou VOIP ook weer goed functioneren. Ik draai nu die firmware.. van hierboven en hijs snel!

Laat het ons weten, wanneer je meer informatie hebt.

• rthec
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik zit al sinds donderdag 13 april zonder verbinding. Ik zou toen gemigreerd worden van dsl1 naar dsl2 echter dat is niet helemaal goed gegaan. DSL lampje brand maar modem traint in volgens configuratie op 500kb up en 500kb down terwijl maximaal 17mb zou moeten zijn. Echter ik krijg geen ip-nummer of verbinding dus niet goed aangesloten.
Na veel heen en weer bellen en mailen met helpdesk zijn er een aantal tickets uitgezet bij bbned echter zonder resultaat. Nu zouden de kruisdraden opnieuw worden getrokken door kpn, ik werd gisteren ineens gebeld daar baas telecom dat zij opdracht hadden gekregen om te komen meten bij mij thuis want de kruisdraden waren gecontroleer en daar was niets mis mee!? Kortom nu komt er vanmiddag iemand thuis maar ik begrijp niet wat dat kan opleveren? Ik heb een copperjet 816-2p modem en ik heb zelf de firmware voor dsl2 erop gezet. Deze bleek op dsl1 prima te werken echter nu niet, kan er iets bij mij thuis fout zitten? Heb ik een verkeerde firmware of doe ik iets geks? Als het op dsl1 werkte moet het toch nu ook doen? ik heb overigens een annex-b dus isdn lijn.

Wat zouden ze nu bij mij thuis kunnen meten?

Ik wordt er moedeloos van,

Rene

Rene de Graaf

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:48
Eindelijk omgeschakeld naar adsl2+ :D

Alleen is m'n (tijdelijke) 10mbit hub nu de bottleneck :P tis ook een 10mbit abbo maar die hub haalt tot 950 en dan wordt de speed instabiel, qua dat ie eventjes eroverheen gaat en dan terugschiet, ziet er naar uit dat de hub echt de bottleneck is :P naja iig vrijdag komt er een nieuwe. (switch)

Heb d'r lang genoeg op moeten wachten dacht ik zo :P

* spokje is iig weer blij \o/

[Voor 4% gewijzigd door spokje op 25-04-2006 11:36. Reden: typo]

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07-2018
rthec schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:52:
Ik zit al sinds donderdag 13 april zonder verbinding. Ik zou toen gemigreerd worden van dsl1 naar dsl2 echter dat is niet helemaal goed gegaan. DSL lampje brand maar modem traint in volgens configuratie op 500kb up en 500kb down terwijl maximaal 17mb zou moeten zijn. Echter ik krijg geen ip-nummer of verbinding dus niet goed aangesloten.
Na veel heen en weer bellen en mailen met helpdesk zijn er een aantal tickets uitgezet bij bbned echter zonder resultaat. Nu zouden de kruisdraden opnieuw worden getrokken door kpn, ik werd gisteren ineens gebeld daar baas telecom dat zij opdracht hadden gekregen om te komen meten bij mij thuis want de kruisdraden waren gecontroleer en daar was niets mis mee!? Kortom nu komt er vanmiddag iemand thuis maar ik begrijp niet wat dat kan opleveren? Ik heb een copperjet 816-2p modem en ik heb zelf de firmware voor dsl2 erop gezet. Deze bleek op dsl1 prima te werken echter nu niet, kan er iets bij mij thuis fout zitten? Heb ik een verkeerde firmware of doe ik iets geks? Als het op dsl1 werkte moet het toch nu ook doen? ik heb overigens een annex-b dus isdn lijn.

Rene
Heb je je oude 815 (ik neem aan dat je deze had) nog?
Probeer die anders eens.
Verder.... heb je wel een isdn versie van de 816-2p??

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
rthec schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:52:

Rene
Ook ik zat na het omzetten naar ADSL 2 zonder internet met mijn geupgrade 816-2p.
Toen kwam er iemand van Baas, en die kon niets vreemds op de lijn vinden. Toen ging hij het in de firmware zoeken. Die bleek er niet goed op te staan. Nadat ik hem zelf had geupdate was GdmtBisPlus de verbinding in het modem welke het meest logisch leek. Na firmware in een bepaalde volgorde te flashen stond er wel de optie ADSL2+ en werkt het als een zonnetje. Dit terwijl de tweak helpdesk me zelf heeft laten flashen, en dus ook niet weten dat dit bijzonder apart werkt.

• spokje
Ik geloof dat je eerst de nieuwste versie van adsl erop moest zetten, en daarna pas de adsl2+ versie (staan beide op de copperjet ftp) anders zou het niet werken. Tenminste, ik kan me herinneren dat in dit topic nog iemand daar last van had.

Toen ik m'n 'adsl2+' modem kreeg stond er ook adsl firmware op (vreemd :?) deze heb ik vorige week geflashed, en voor de zekerheid eerst ook de nieuwste versie van adsl, en daarna adsl2+ firmware erop gegooid, dat werkt prima :)

• rthec
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2021
jopie schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 14:25:
[...]

Ook ik zat na het omzetten naar ADSL 2 zonder internet met mijn geupgrade 816-2p.
Toen kwam er iemand van Baas, en die kon niets vreemds op de lijn vinden. Toen ging hij het in de firmware zoeken. Die bleek er niet goed op te staan. Nadat ik hem zelf had geupdate was GdmtBisPlus de verbinding in het modem welke het meest logisch leek. Na firmware in een bepaalde volgorde te flashen stond er wel de optie ADSL2+ en werkt het als een zonnetje. Dit terwijl de tweak helpdesk me zelf heeft laten flashen, en dus ook niet weten dat dit bijzonder apart werkt.
Nou verheugend nieuws: het is opgelost, ik heb Internet en wel op dsl2+ 10MB ;)
Die meneer van Baas snapte er in eerste instantie niets van, ik had wel signaal maar geen dsl1 en geen dsl2. Na bellen met bbned bleek dat mijn oude profiel niet juist werkte maar ook mijn nieuwe niet. Kortom ze hadden poortjes gewisseld zonder dat ze dit van elkaar wisten. Vervolgens hebben ze dit in opdracht van die meneer van Baas weer gedaan dus ook een nieuw ip-nummer maar wel meteen dsl2+ en het 10mb profiel.
Echter die meneer had wel een slecht bericht voor me in petto want hij zei dan wel dat het nu werkte maar aangezien ze een poort in gebruik hebben genomen zonder dit te reserveren zou het kunnen dat kpn deze kruisdraden weer weghaalt!? Voor mij een vaag verhaal maar het blijkt dus dat het probleem in de communicatie zat tussen tweakdsl / kpn en bbned. Die man van Baas was zeer kundig en ging pas weg nadat hij zelf had getest dat alles werkte!!!
Alleen dat bericht dat het zou kunnen dat ik het weer kwijt zou raken was minder prettig.

Rene

Rene de Graaf

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 17:40

Crusader

Arc Nature

spokje schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:47:
Ik geloof dat je eerst de nieuwste versie van adsl erop moest zetten, en daarna pas de adsl2+ versie (staan beide op de copperjet ftp) anders zou het niet werken. Tenminste, ik kan me herinneren dat in dit topic nog iemand daar last van had.
Klopt, dat was (o.a.) ik.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Anoniem: 134924

vraagje wat denken jullie van deze mail? heb namelijk een beetje het gevoel dat ik met een kluitje het riet word in gestuurd:

Na de aanvraag een week of 3 wachten zeker.
De aanvraag word meestal met 5 werkdagen verwerkt en meestal
duurt het dan nog wel een week a 2 weken voordat het rond en overgezet is.
Dan moet het echt werken.

Met vriendelijke groet,

Tweakdsl

On Mon, 24 Apr 2006 09:09:29 +0200, emai@maildomain.com wrote:
> Ah ok,
>
> nou ja dan wachten we nog even, dacht al .. een week is ook wel heel snel.
> Kun je me een schattig geven wanneer ik mag verwachten dat jullie me
> overzetten??
> Ik zag namelijk ( zie screenshot modem ) dat m'n modem al wel op adsl2+
> intraint, en dat de attainable op bijna 12 Mb staat.
>
> Groeten,
>
> XXXXXXXXXXXXXX
>

• bjck
rthec schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 20:27:
[...]

Nou verheugend nieuws: het is opgelost, ik heb Internet en wel op dsl2+ 10MB ;)
Die meneer van Baas snapte er in eerste instantie niets van, ik had wel signaal maar geen dsl1 en geen dsl2. Na bellen met bbned bleek dat mijn oude profiel niet juist werkte maar ook mijn nieuwe niet. Kortom ze hadden poortjes gewisseld zonder dat ze dit van elkaar wisten. Vervolgens hebben ze dit in opdracht van die meneer van Baas weer gedaan dus ook een nieuw ip-nummer maar wel meteen dsl2+ en het 10mb profiel.
Echter die meneer had wel een slecht bericht voor me in petto want hij zei dan wel dat het nu werkte maar aangezien ze een poort in gebruik hebben genomen zonder dit te reserveren zou het kunnen dat kpn deze kruisdraden weer weghaalt!? Voor mij een vaag verhaal maar het blijkt dus dat het probleem in de communicatie zat tussen tweakdsl / kpn en bbned. Die man van Baas was zeer kundig en ging pas weg nadat hij zelf had getest dat alles werkte!!!
Alleen dat bericht dat het zou kunnen dat ik het weer kwijt zou raken was minder prettig.
Lees even de GoT huisregels door. Groetjes of je naam onder een bericht is niet gewenst (het is geen mailtje immers).

Kan heel veel aan de hand zijn of gebeurd zijn. Vermoedelijk bij het omprikken heeft KPN je niet op de juiste poort gezet en daar stond geen configuratie op (zit in de voorraad nog dan). Nu wel en daarom ben je online, maar KPN zal wel door BBned verzocht zijn het na te kijken en te corrigieren dan zo snel mogelijk.

• bjck
Anoniem: 170333 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 08:05:
[...]

Thanks voor je snelle reply, het klopt inderdaad dat de modem als Bridge is ingesteld en niet als router. De Tweakdsl setup had alleen bridge mode setup en geen router. Ik zal het even downloaden vanavond van de speedtouch site.

ik denk dat je deze bedoelt ?

" Installatie/Configuratie wizard voor SpeedTouch 716v5/110g/120g/121g ( 26.3 mb ) "

Moet ik nog speciale dingen doen of kan ik deze er gewoon over heen installen ?

Moet ik daarna nog deze gebruiken of heb ik voldoende aan bovenstaande ?

Configuratie wizard voor SpeedTouch 716v5 en 716iv5 ( Deze wizard (voor Windows) configureert de SpeedTouch 716v5 of 716iv5 voor alle Nederlandse netwerk configuraties (KPN, BBned, Tiscali, Versatel of Wanadoo).

Sorry voor de vragen, maar dit is nog even nieuw voor mij.
Start hem gewoon en kies wat je moet hebben, proberen kan soms echt geen kwaad.

Start hem gewoon en kies wat je moet hebben, proberen kan soms echt geen kwaad.[/quote]

Heb het gisteren geprobeerd, maar gewoon de setup van tweakdsl gekozen. Heb toen gekozen voor Tiscali met telefonie terwijl ik dat niet heb, en de modem komt dan automatisch in Routermode. ben gisteren nog een uurtje aan het spelen geweest om hem draadloos te krijgen, maar dat is nu ook gelukt, en hij draait nu als zonnetje :)

• Bartjuh
  • Niet online
Anoniem: 98407 schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:34:
....

Nu blijk ik bijna 5 km van de centrale te wonen ja dan ga je geen 10mbit halen.
Ik kom nu net aan aan 5 mbit.
Heb gebeld met de helpdesk omdat ik geen 2 jaar wil betalen voor een verbinding waar ik maar de helft van de snelheid mee haal.
Toen is mij verteld dat dit nog binnen de normen is en ik niet op kan zeggen.
Ik kan het proberen maar hij wist me te vertellen dat het waarschijnlijk niet geaccepteerd wordt en

....
Ook een reden waarom ik voor pilmo ben gegaan en niet voor tweaknews ben gegaan, de 2jarige minimale contractduur (bij pilmo 1 jaar). @home loopt bij ons op 1 mei af na 6 jaar, maar stel dat ze over een jaar toch etth gaan aanbieden voor een redelijke prijs, kan ik zonder teveel poespas over , en hoef ik niet nog een jaar te wachten :)

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Ik lees net dat er een nieuwe firmware is voor de 716v5WL voor degene die het willen weten.
Heb hem binnen en ga hem er vanavond even opzetten (helaas geen changelog).
Versie 6.172

Iemand anders misschien al info over deze firmware ?

• bjck
Op speedtouch.nl staat nog 5.4.0.14 als versie, waar zie jij nieuwe firmware?

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

bjck schreef op woensdag 26 april 2006 @ 11:22:
Op speedtouch.nl staat nog 5.4.0.14 als versie, waar zie jij nieuwe firmware?

Speedtouch partners in Australie melden dit en hebben hem gehost.
http://forums.whirlpool.n...replies.cfm?t=422001&p=36
Deze is afgelopen nacht er neer gezet.

[Voor 6% gewijzigd door SteveV op 26-04-2006 11:37]

• bjck
Er staat genoemd dat de .bin file voor de 716v5WL nog ontbreekt met SIP ondersteuning.

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 20:13
yeah! krijg net bericht dat ik rond 5 mei overgezet word naar T16WO :D
komt het uiteindelijk dus allemaal helemaal goed :)
:Y)

bye bye bbned #$%#$@

[Voor 9% gewijzigd door 666AnGeL op 26-04-2006 12:34]

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:21

Quakie

quakelen

bjck schreef op woensdag 26 april 2006 @ 11:59:
Er staat genoemd dat de .bin file voor de 716v5WL nog ontbreekt met SIP ondersteuning.
Even wachten op NL versie dus...

Ben benieuwd naar nieuwe versie, geen idee wat er aangepast gaat worden, maar ik hoop upload speed fix....

Ik teken nergens meer voor

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

bjck schreef op woensdag 26 april 2006 @ 11:59:
Er is net melding gemaakt dat de sip versie ondertussen ook is geupload bij de partners maar is nog niet gehost verder.
Ik wacht af.

• Quakie

Quakie

quakelen

Maar is het verstandig om deze erin te knallen?

Of werkt Tiscali netwerk hetzelfde als buitenlandse providers?

• bjck
Quakie schreef op woensdag 26 april 2006 @ 14:23:
Maar is het verstandig om deze erin te knallen?

Of werkt Tiscali netwerk hetzelfde als buitenlandse providers?
Soms heb je wel afwijkende DSL code in firmwares voor andere landen. Soms wijkt .au en .nz een beetje af, maar heb het eerder ook geprobeerd en ze zijn vaak gewoon eerder daar met uitbrengen dan in Nederland van versies.

Al is dit niet echt 'uitbrengen' maar 'lekken' eigenlijk ;)

• BHQ
Whoppa, de foute facturen zijn weer verstuurd :) Dit keer een van €16,62.

Ik zou voor deze 4 maanden €69,50 moeten hebben betaald (3X 14,95 en 1x 24,95). Ik heb echter €89,45 betaald voor die 4 maanden. Ben benieuwd hoe ze het verder gaan verrekenen.

• spokje
Hebben jullie ook wel eens last van dat je een halve minuut niet kan surfen? Ziet eruit als een DNS probleempje ofzo want skype/irc enzo lopen allemaal wel vrolijk door :?

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

De Sip versie van de 716v5WL is ondertussen ook gehost.
Straks snel naar huis en even kijken wat er nieuw aan is.

• bjck
SteveV schreef op woensdag 26 april 2006 @ 16:14:
Hoort er ook niet een configuratie tool bij? Gezien ze naar een hele nieuwe reeks gaan 6.x nu verwacht je bijna ook een nieuwe configuratie tool?

• derfie
  • Laatst online: 18:03
In 4 DAGEN een werkende internetverbinding (Tiscalie) na een mislukte upgrade bij Demon (BBNed)
(4 weken zonder werkende verbinding gezeten.)
Hulde aan TweakDsl _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[Voor 5% gewijzigd door derfie op 26-04-2006 17:14]

If 50 million people say a foolish thing, it's still a foolish thing.

• BHQ
Bleh, krijg weeer geen TicketID op mails :(.

Anoniem: 172741

vandaag ben ik gebeld door tweak.. dat ze bezig waren met een lijn meting... omdat ik geklaagd had (zit binnen 2 km v/d centrale en haal nog geen 10 mbit terwijl ik 16wo heb, steeds opnieuw intrainen en lage snr)

ze belden op mijn huistelefoon: werd er gevraagd, meneer zit de splitter er wel tussen want die kunnen we niet terug vinden in de meting... dus ik denk bij mezelf jah duh.. anders kan ik toch niet bellen of gebeld worden op me analoge lijn.....

maargoed ik dus netjes uitgelegd dat deze er tussen zat, toen was de conclusie dat waarschijnlijk het probleem buiten het huis in de lijn zat.... en dat ze verder gingen met de metingen... tot op heden nog niks gehoord.... zal morgen wel komen hoop ik

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:56

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Yapser schreef op woensdag 26 april 2006 @ 15:11:
Whoppa, de foute facturen zijn weer verstuurd :) Dit keer een van €16,62.

Ik zou voor deze 4 maanden €69,50 moeten hebben betaald (3X 14,95 en 1x 24,95). Ik heb echter €89,45 betaald voor die 4 maanden. Ben benieuwd hoe ze het verder gaan verrekenen.
eh.. Kunnen ze dat wel? (grapje..) nee het komt allemaal goed.. geloof me :)

You are NIJL-ed!

• BHQ
Vast wel idd, maar het duurt even ;)

• bjck
Anoniem: 172741 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 20:25:
vandaag ben ik gebeld door tweak.. dat ze bezig waren met een lijn meting... omdat ik geklaagd had (zit binnen 2 km v/d centrale en haal nog geen 10 mbit terwijl ik 16wo heb, steeds opnieuw intrainen en lage snr)

ze belden op mijn huistelefoon: werd er gevraagd, meneer zit de splitter er wel tussen want die kunnen we niet terug vinden in de meting... dus ik denk bij mezelf jah duh.. anders kan ik toch niet bellen of gebeld worden op me analoge lijn.....

maargoed ik dus netjes uitgelegd dat deze er tussen zat, toen was de conclusie dat waarschijnlijk het probleem buiten het huis in de lijn zat.... en dat ze verder gingen met de metingen... tot op heden nog niks gehoord.... zal morgen wel komen hoop ik
Als op een meting vanaf de centrale je splitter niet gezien wordt kunnen er een aantal dingen zijn:

• Je hebt het compleet verkeerd aangesloten.
• Aftakking (hoeft niet gebruikt te zijn) voor je splitter op de lijn (naar extra aansluitpunt bijv)
• Splitter niet aangesloten op je hoofdaansluiting, maar op een aftakking of verlenging.
• Onderweg naar je splitter een slechte verbinding waardoor de meting daar niet eens voorbij komt. Effect is dat je net-aan kan bellen via je KPN verbinding en soms net aan (een vrij beroerde) DSL verbinding hebt. DSL kan zelfs werken over 1 enkele draad, maar dan is het zoals je beschrijft exact.

Splitter defect zou kunnen, maar die kans is bijna 1 uit 100.000 en redelijk nihil dus. En uit te sluiten door je modem gewoon kaal aan de lijn te hangen. Die test sluit meestal veel uit qua bekabeling als je netjes een ander kabeltje pakt en die direct op je hoofdaansluiting prikt.

Een los adertje ergens of een aftakking moet je redelijkerwijs zelf ook kunnen opsporen. Vooral als je ISRA een wandaansluitpunt is. Zo'n plat afdekplaatje (vierkant/rechthoekkig) met rond plaatje(s) met 'PTT' erop. Die zijn ook het gevaarlijkst vaak omdat daarin al een aftakking bijgezet kan zijn of een ader (half)los kan zitten. Zelfs de stekker verbinding kan beroerd zijn en 1 van de 2 niet goed contact maken door corrosie van de aansluit/contact pinnen.

Voordeel is dat dit ISRA gewoon open kan met 1 of 2 schroefjes. Visuele inspectie en even voelen of de aders goed vast zitten kom je dan een heel eind mee. Theorie is makkelijk: Er komt een kabel uit de muur die aansluitdoos binnen. Daarvan zijn 2 aders je telefoonlijn en die moet vast op A & B (pinnen het verst uit elkaar) van de aansluiting. Verder moet er op die schroeven dan geen enkele andere draad dan die aangesloten zijn.

Bij het verbinden van je modem zal hij dat doen op een ingestelde 6 a 7dB SNR. Als die schommelt (resulteert in errors/lijnfouten wat lijn instabiel maakt) naar beneden is de kans groot dat ergens 1 ader niet goed verbonden is of je een (loze)aftakking hebt op je lijn.

Het komt zelfs nog vaak voor dat je een extra aansluitpunt hebt op bijvoorbeeld een slaapkamer met een toestel die voor je splitter zit. Trek 'phone' los uit je splitter en kijk of alle toestellen kiestoonloos geworden zijn. Vergeet ook niet (fax)modems voor PC's, alarmsystemen op telefonie aangesloten en nummermelders etc. Niets mag een kiestoon hebben als je 'phone' van je splitter loskoppelt natuurlijk.

Het kan ook zo simpel zijn als een standaard geleverd RJ11 kabeltje waar een draadbreukje in zit of een stekkertje niet lekker op zit.

Of het zit buitenshuis, maar dat komt 'ietsjes' minder vaak voor.

[Voor 46% gewijzigd door bjck op 26-04-2006 22:36]

Anoniem: 172741

i know bjck.. maar ik ben zoals je misschien kan herinneren 2 weken geleden een weekend lang bezig geweest uit te sluiten dat het aan mijn kant zit ;)

tbh ben ik geen nob (ik weet alleen geen shit van de techniek van adsl + adsl 2) en heb na 4 jaar mbo ict echt wel het een en ander geleerd

ik heb zelfs elke kabel doorgemeten met een multimeter om 100% te zijn dat het niet bij mij zit

dus ik ben wel erg blij dat tweak nu eindelijk iets doet :D

als dit enig sinds offensief overkomt was dat niet de bedoeling...

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 172741 op 27-04-2006 09:21]

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 09:02

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik heb nu sinds een weekje tweakdsl, 10mbit. Nu heb ik de KPN splitter gewoon laten zitten. Alles lijkt me goed te werken, alleen is er af en toe een onderbreking. Kan dat aan die splitter liggen?
Ik heb het geprobeerd met de zyxel en een speedtouch modem, beide geven hetzelfde

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Woei,

net een email terug van zyxel over de 2602HW firmware update welke moet gaan komen:

----
Geachte heer de Jong,

wij hebben zojuist bericht van ZyXEL Taiwan ontvangen dat de nieuwe firmware over 2 weken uitkomt, dus in de week van 8 mei. In deze firmware zullen de ADSL2/2+ connectie problemen, de hoge CPU problemen, trage doorvoer en diverse VoIP problemen opgelost zijn. Deze fouten zijn reeds gerepareerd in andere firmwares en zullen nu dus ook eindelijk in deze firmware opgelost worden.

Wij vragen u om samen met ons nog even geduld te hebben.

Met vriendelijke groet,
Best Regards,

--------------------------------------------

ZyXEL Support

Mail support@zyxel.nl
Web www.zyxel.nl/support

Anoniem: 167683

bwiep schreef op donderdag 27 april 2006 @ 11:04:
Woei,

net een email terug van zyxel over de 2602HW firmware update welke moet gaan komen:

----
Geachte heer de Jong,

wij hebben zojuist bericht van ZyXEL Taiwan ontvangen dat de nieuwe firmware over 2 weken uitkomt, dus in de week van 8 mei. In deze firmware zullen de ADSL2/2+ connectie problemen, de hoge CPU problemen, trage doorvoer en diverse VoIP problemen opgelost zijn. Deze fouten zijn reeds gerepareerd in andere firmwares en zullen nu dus ook eindelijk in deze firmware opgelost worden.

Wij vragen u om samen met ons nog even geduld te hebben.

Met vriendelijke groet,
Best Regards,

ZyXEL Support

Mail support@zyxel.nl
Web www.zyxel.nl/support

dan zal ik de mijne ook maar eens afstoffen

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:26
Iemand een idee wat ik fout doe waardoor ik niet in de modem kan komen?

modem: Copperjet 816-2p
ip wat ik gebruik volgens de handleiding: 172.19.3.1

ik heb de router er al tussenuit gehaald en dat helpt ook.

Anoniem: 638

6killer schreef op donderdag 27 april 2006 @ 18:44:
Iemand een idee wat ik fout doe waardoor ik niet in de modem kan komen?

modem: Copperjet 816-2p
ip wat ik gebruik volgens de handleiding: 172.19.3.1

ik heb de router er al tussenuit gehaald en dat helpt ook.
netwerkkaart van auto afhalen en handmatig instellen op 172.19.3.2, subnetmask op 255.255.0.0 en gateway op 172.19.3.1

Internet werkt dan uiteraard niet meer :Y)

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:26
Anoniem: 638 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 19:11:
[...]

netwerkkaart van auto afhalen en handmatig instellen op 172.19.3.2, subnetmask op 255.255.0.0 en gateway op 172.19.3.1

Internet werkt dan uiteraard niet meer :Y)
Bedankt! dat werkte meteen.

• BHQ
Anoniem: 167683 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 16:45:
[...]

dan zal ik de mijne ook maar eens afstoffen
tipje: niet zo'n gigantisch bericht quoten voor zoiets korts, kort het voortaan in ;)

• spokje
Ik zit net te kijken op m'n prive ftp accountje van tweakdsl enzo (de 250 MB waar je mail en publieke homepage opgeslagen wordt etc).
Als je in de root kijkt staan daar verschillende mappen, waaronder de map 'www' waar je je homepage enzo in gooit, naja iig er is dus ook een map stats. Alleen als je dus hostnaam.tweakdsl.nl/stats/index.html tikt vind ie natuurlijk niets omdat ie in de 'www' map gaat kijken. Iemand een idee hoe ik toch de stats kan bekijken zonder ze te downloaden naar m'n eigen schijf (of ze in de 'www' map zet)?

Of is dit gewoon niet mogelijk? :)

• GekkeR

GekkeR

key = key

stats.hostname.tweakdsl.nl aub :x

• spokje
ah, tjah vind het maar eens terug op de tweakdsl site.... :P

Iig thx ;)

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:09
Over enkele weken vindt voor mij de migratie van ISP tiscali-->tweakdsl plaats, ik blijf op TIS-net, inmiddels heb ik het modem pakketje al mogen ontvangen.
Het is een asus AAM6000EV/G1, heeft iemand een link naar een handleiding van dit modem, daar tot nu toe alleen maar chinese handleidingen (PDF) ben tegengekomen?

Bij het testen is mij opgevallen dat ik een ander IP krijg, modem staat dus in bridge mode.
In het geval dat ik dit modem nodig heb (support van helpdesk) is het handig om er iets meer van te weten dan een black box (mijn apache heeft wel een fixed local IP, als ook mijn lokale multimedia streaming servertje)

Standaard gebruik ik een zyxel P-2602HW-61C via Tiscali verkregen, met nu firmware V3.40 MS7b3.
In hoeverre wijkt dit modem van Tweakdsl af of is deze identiek, en weet iemand in welk opzicht de firmware die tweakdslbeschikbaar stelt V3.40 AJE.0 verschilt met die tiscali beschikbaar stelt? (Ik gebruik VOIP 2 verschillende providers)

Deye SUN12K + 29kWh (Seplos 3x48100-10C +48200-10E)

• GekkeR

GekkeR

key = key

Geen engelse manual gevonden helaas :)

De tiscali firmware loopt voor op de standaard zyxel firmware.
Je kan overigens geen standaard firmware erop flashen dus je zit er zoiezo aan vast.
(niet dat dat uitmaakt aangezien tiscali firmware dus beter is)

• BHQ
Domba schreef op donderdag 27 april 2006 @ 23:46:
Over enkele weken vindt voor mij de migratie van ISP tiscali-->tweakdsl plaats, ik blijf op TIS-net, inmiddels heb ik het modem pakketje al mogen ontvangen.
Het is een asus AAM6000EV/G1, heeft iemand een link naar een handleiding van dit modem, daar tot nu toe alleen maar chinese handleidingen (PDF) ben tegengekomen?
Dat modem staat vast in bridge en kan je als eindgebruiker ook niet aanpassen. Het kreng blokkeert dan ook geen poorten of wat dan ook.

• Domba
GekkeR schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 16:08:
Geen engelse manual gevonden helaas :)

De tiscali firmware loopt voor op de standaard zyxel firmware.
Je kan overigens geen standaard firmware erop flashen dus je zit er zoiezo aan vast.
(niet dat dat uitmaakt aangezien tiscali firmware dus beter is)
Het is mij bekend dat de P-2602H(W)-xxC serie voor providers is, maar ik was benieuwd of het modem dat je via tweakdsl kunt verkrijgen exact de zelfde is als deze van Tiscali. Want op de website van Tweakdsl staat :

"Zyxel upgrades
Voor de Zyxel 2602HWL en 2602R modems zijn upgrades beschikbaar. U kunt deze upgrades hier vinden."

en dat is een andere uitvoering met live line (3x RJ11 ipv 2x RJ11), terwijl de download link weer aan "2602HW" is gekoppeld
Ik hou er rekening mee dat mijn upgrade van T4-->T6 niet geheel zonder problemen kan verlopen, omdat mijn koperpaartje oud is en ik 3,6 km van de centrale zit en bijna aan het maxium moet zitten.

Mijn ervaring met support is dat men heel snel zegt flash even de firmware en geef even een powercycle, maar dan wel met de juiste.
En in mijn geval maakt het verschil uit welke firmware er inzit, voor mijn gebruik had ik in het geheel geen problemen met V3.40 MS4 D0 versie maar met V3.40 MS7b3 ligt mijn gemiddeld SNR 3db hoger (9 ipv 6) en de attention power is 3 bd lager (39 ipv 42).

En om het de support makkelijker te maken heb ik ook het standaard asus modem laten komen en klein beetje documentatie is nooit weg.

• bjck
Bij het testen is mij opgevallen dat ik een ander IP krijg, modem staat dus in bridge mode.
In het geval dat ik dit modem nodig heb (support van helpdesk) is het handig om er iets meer van te weten dan een black box (mijn apache heeft wel een fixed local IP, als ook mijn lokale multimedia streaming servertje)
Je zit nu nog bij de ISP Tiscali (via het Tiscali DSL netwerk, daar blijf je op als je een T-iets abonnement hebt gekozen en dus een ISP-ISP migratie doet). Als je met een ander mac-adres een IP opvraagt via DHCP krijg je inderdaad een ander IP.

De ASUS staat als bridge ingesteld, dan is de PC of router die je aan de ASUS koppelt de dhcp-client.
Standaard gebruik ik een zyxel P-2602HW-61C via Tiscali verkregen, met nu firmware V3.40 MS7b3.
Blijven gebruiken zou ik zeggen, boven de ASUS als dat de keuzes zijn op het Tiscali (voormalig BaByXL) netwerk gewoon.
In hoeverre wijkt dit modem van Tweakdsl af of is deze identiek, en weet iemand in welk opzicht de firmware die tweakdslbeschikbaar stelt V3.40 AJE.0 verschilt met die tiscali beschikbaar stelt? (Ik gebruik VOIP 2 verschillende providers)
Modem is fysiek helemaal gelijk, alleen met een MS.x firmware reeks uitgerust. De ontwikkeling van Tiscali samen met ZyXEL qua firmware is eerder voorop dan achter ivm de AJE. Firmwares zijn niet uitwisselbaar, ondanks de hardware letterlijk identiek is. Waar je modem mee uitgeleverd is die reeks kan/moet je firmwares updaten.

[Voor 6% gewijzigd door bjck op 29-04-2006 01:56]

Anoniem: 10034

[rml]slomnoel in "[ TweakDsl] ASUS 6000EV ADSL modem beveil..."[/rml]

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Nou gister is het BBned/TweakDSL mannetje voor de 2de keer langs geweest, hij constateerde dag ik geen goede verbinding kreeg met mn Zyxel op 16mbit (no shit, was een maand geleden ook al geconstateerd)

Hij had een Copperjet bij zich en deze trainde volgens hem wel stabiel in op 20Mbit, het zou dus aan het modem moeten liggen, dit lijkt me bullshit want dit is mn 2de Zyxel en ik heb ook al een nieuwe Linksys gekocht die hetzelfde probleem heeft.
Nu heb ik dus ook een copperjet ontvangen maar daarmee haal ik net 1200KB/sec terwijl ik met de Zyxel een stuk meer haalde als het werkte.
Blijkbaar hebben ze me terug gezet naar 12mbit omdat dit stabieler was, dit vertelde hij me dus waarom zou ik dan alsnog een Copperjet krijgen?

Ik word dus van het kastje naar de muur gestuurd en heb na 2,5 maand nog geen internet.
De helpdesk van TweakDSL heb je helemaal niks aan want die hebben als standaard antwoord "Ja mijnheer het zou over 3 dagen moeten werken, werkt het niet bel dan gewoon even terug"

Zo heb ik dus al wel 30 keer gebeld en ik schiet er niets meer op, wat een amateurs :(

[Voor 5% gewijzigd door Bierkameel op 29-04-2006 12:31]

• bjck
Als je internet verbinding redelijk onbruikbaar is door het constant wegvallen van de lijn kan je ook je modem op ADSL1 (GDMT) forceren. Je hebt niet meer dan 8/1, maar wellicht wel een bruikbare verbinding voor het weekend.

Tijdens een storings onderzoek zal je hem weer terug moeten zetten natuurlijk. Anders kan een helpdesk + BBned niet zien wat er gebeurt van afstand om het op te lossen.

Anoniem: 49170

Zijn er meer mensen waar http://www.meteonet.nl niet werkt?

[Voor 1% gewijzigd door bjck op 29-04-2006 15:24]

• bjck
Werkt via andere ISP's ook niet.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Via Demon werkt die wel

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• bjck
Misschien hebben ze DNS wijziging doorgevoerd die nog niet is verlopen bij veel ISP's in de caching nameservers (resolvers/dns-servers ook wel genoemd). Wat krijg je via Demon als IP terug voor dat domein? Want zowel via Tiscali als XS4all krijg je hetzelfde IP terug en die webserver reageert niet op poort 80.

Tiscali
Non-authoritative answer:
Name:    www.meteonet.nl
Address:  213.247.61.30

C:\>telnet 213.247.61.30 80
Connecting To 213.247.61.30...Could not open connection to the host, on port 80: Connect failed

XS4all
[bjck](~)> host www.meteonet.nl
www.meteonet.nl has address 213.247.61.30
[picard:bjck](~)> telnet www.meteonet.nl 80
Trying 213.247.61.30...
Trying 213.247.61.30...
telnet: Unable to connect to remote host: Connection timed out

[Voor 5% gewijzigd door bjck op 29-04-2006 16:00]

• Domba
Tiscali_____geen contact_______213.247.61.30
Planet_____wel juiste pagina____213.247.47.11
Versatel___geen contact_______213,247.61.30

IP van Planet geeft via Tiscali & Versatel onjuiste pagina

Via planet
  • Tracing route to www.meteonet.nl [213.247.47.11]
  • over a maximum of 30 hops:
  • 1 <1 ms <1 ms <1 ms 10.0.0.138
  • 2 5 ms 5 ms 5 ms 195.190.249.91
  • 3 12 ms 7 ms 7 ms iawxsrt-dc2-bb21a.wxs.nl [213.75.1.165]
  • 4 8 ms 8 ms 8 ms ams-ix.as25232.net [195.69.144.121]
  • 5 10 ms 9 ms 10 ms ge-1-1.bd1.as25232.net [213.247.40.106]
  • 6 10 ms 10 ms 10 ms 213.247.42.14
  • 7 10 ms 10 ms 10 ms web9.clusternet.nl [213.247.47.11]

[Voor 99% gewijzigd door Domba op 29-04-2006 17:08. Reden: Versatel toegevoegd +tracert]

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Bierkameel schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 12:31:
Hij had een Copperjet bij zich en deze trainde volgens hem wel stabiel in op 20Mbit, het zou dus aan het modem moeten liggen, dit lijkt me bullshit want dit is mn 2de Zyxel en ik heb ook al een nieuwe Linksys gekocht die hetzelfde probleem heeft.
BBNed werkt met een lijst met geteste en gecertificeerde modems. Zowel de Zyxel als Linksys staan daar niet op. Er is dus niet te voorspellen of beide modems werken, want het is niet getest. Of de zyxel problemen geeft moet je uit de voorgaande discussie wel duidelijk geworden zijn.

Probeer -als je wilt- die copperjet toch eens. Haal ergens de cjt-r6_routerplus_voatm_adsl2-0602sr1.tbi-firmware vandaan, en installeer die op je modem, en zet 'm in bridged mode. Dat zou je in ieder geval aan een stabiele verbinding moeten helpen. Zorg dat je alle servicepacks en fixes geinstalleert hebt en dat je firewall aanstaat, op je PC. Met je modem in bridged mode hang je direct aan de boze buitenwereld en heb je binnen vijf minuten je eerste virus te pakken als je een hotfix mist.

Iedere firmware probeert een afweging te maken tussen snelheid en stabiliteit. Zyxel lijkt daar erg aggressief in te zijn. Traint in op een hoge snelheid, maar is in ruil daarvoor instabieler. Copperjet en zeker de oudere firmwares zijn erg conservatief, maar daardoor lijken ze trager te zijn dan andere modems. Van de andere kant kom ik nog wel eens copperjets tegen die doodleuk een jaar onafgebroken getraint zijn geweest, terwijl een 2602 die een paar dagen 'op' is bijzonder zeldzaam is. Ik denk dat stabiel en betrouwbaar belangrijk is, dus ik heb een copperjet. :z

I don't like facts. They have a liberal bias.

• bjck
Domba schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 16:17:
Tiscali_____geen contact_______213.247.61.30
Planet_____wel juiste pagina____213.247.47.11
Versatel___geen contact_______213,247.61.30

IP van Planet geeft via Tiscali & Versatel onjuiste pagina
Die webserver op 213.247.47.11 geeft alleen de juiste pagina als je via het domein aanvraagt, niet als je direct op IP vraagt. Er staan waarschijnlijk meerdere pagina's op diezelfde server te draaien immers.

Vermoedelijk dus gewoon een DNS wijziging voor dit domein wat ze niet erg handig hebben gedaan. De TTL staat veel te lang en de oude server had nog in de lucht moeten blijven sowieso net zolang als de TTL staat voor het domein.

Komt vanzelf goed als het een wijziging is, als ze een foutje hebben gemaakt en deze gegevens foutief worden geantwoord door de nameserver van het domein of die server had het wel moeten doen voor dit domein komt het niet vanzelf goed natuurlijk, maar dan is het gewoon stuk door meteonet beheerders.
Burne schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 16:53:
[...]

BBNed werkt met een lijst met geteste en gecertificeerde modems. Zowel de Zyxel als Linksys staan daar niet op. Er is dus niet te voorspellen of beide modems werken, want het is niet getest. Of de zyxel problemen geeft moet je uit de voorgaande discussie wel duidelijk geworden zijn.

Probeer -als je wilt- die copperjet toch eens. Haal ergens de cjt-r6_routerplus_voatm_adsl2-0602sr1.tbi-firmware vandaan, en installeer die op je modem, en zet 'm in bridged mode. Dat zou je in ieder geval aan een stabiele verbinding moeten helpen. Zorg dat je alle servicepacks en fixes geinstalleert hebt en dat je firewall aanstaat, op je PC. Met je modem in bridged mode hang je direct aan de boze buitenwereld en heb je binnen vijf minuten je eerste virus te pakken als je een hotfix mist.

Iedere firmware probeert een afweging te maken tussen snelheid en stabiliteit. Zyxel lijkt daar erg aggressief in te zijn. Traint in op een hoge snelheid, maar is in ruil daarvoor instabieler. Copperjet en zeker de oudere firmwares zijn erg conservatief, maar daardoor lijken ze trager te zijn dan andere modems. Van de andere kant kom ik nog wel eens copperjets tegen die doodleuk een jaar onafgebroken getraint zijn geweest, terwijl een 2602 die een paar dagen 'op' is bijzonder zeldzaam is. Ik denk dat stabiel en betrouwbaar belangrijk is, dus ik heb een copperjet. :z
Heb jij ook ervaring (of getest met) de laatste ER versie van AlliedData? Daar zit een veel nieuwere (de laatste) dsl code ingebakken van Conexant voor de DSL chipset aansturing.

http://home.wanadoo.nl/sh..._voatm_adsl2-0602er19.tbi

[Voor 46% gewijzigd door bjck op 29-04-2006 17:11]

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Misschien weet iemand hier het:

ik ben momenteel bezig om mijn Zyxel stabiel te krijgen op een Demon aansluiting via BBNed. BBNed gebruikt 8 mbit profielen voor 6 mbit aansluitingen (Tiscali levert wel echte 6 mbit profielen, dus een overstap naar TweakDSL via Tiscali zou het ook oplossen).

Om mijn zyxel stabiel te krijgen, moest ik het wan adsl maxtonelimit op 10 zetten. Na deze wijziging draait de boel nu al 18,5 uur stabiel, maar in het log van de Zyxel zie ik regelmatig de melding:

PP0f WARN rt_drop: target = d4ee8c00 nmask=22 code=05

Via de search en google vind ik hierover geen antwoord wat deze waarschuwing kan zijn.

Misschien weet een van jullie wat het is.

• kenles
  • Laatst online: 18-04 20:57
Heb jij ook ervaring (of getest met) de laatste ER versie van AlliedData? Daar zit een veel nieuwere (de laatste) dsl code ingebakken van Conexant voor de DSL chipset aansturing.

http://home.wanadoo.nl/sh..._voatm_adsl2-0602er19.tbi
is de versie voor ISDN ook beschikbaar ?

[Voor 1% gewijzigd door bjck op 29-04-2006 23:05]

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 22:54
Burne schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 16:53:
[...]

Als Zyxel geen gecertificeerd modem is voor het BBned netwerk begrijp ik niet waarom TweakDSL dit modem levert bij bijvoorbeeld een B10 abonnement (via het BBned netwerk dus).

Ik heb overigens geen enkel probleem met het Zyxel modem, het werkt hier prima.

• bjck
kenles schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 20:52:
[...]

is de versie voor ISDN ook beschikbaar ?
Niet dat ik weet, misschien heeft Allieddata wel een testversie voor ISDN.
HoppyF schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 22:47:
[...]

Als Zyxel geen gecertificeerd modem is voor het BBned netwerk begrijp ik niet waarom TweakDSL dit modem levert bij bijvoorbeeld een B10 abonnement (via het BBned netwerk dus).

Ik heb overigens geen enkel probleem met het Zyxel modem, het werkt hier prima.
De laatste keer dat ik die lijst gezien heb stonden er voor ADSL1 heel wat modems van diverse fabrikanten genoemd (2602 weet ik niet van ZyXEL), maar voor ADSL2+ was die lijst beperkt tot alleen wat AlliedData Copperjet modems.

Anoniem: 49170

Bedankt iedereen! Ik heb nu de dns van Planet in gebruik en het werkt!

• HoppyF
bjck schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 23:11:
[...]

Niet dat ik weet, misschien heeft Allieddata wel een testversie voor ISDN.

[...]

De laatste keer dat ik die lijst gezien heb stonden er voor ADSL1 heel wat modems van diverse fabrikanten genoemd (2602 weet ik niet van ZyXEL), maar voor ADSL2+ was die lijst beperkt tot alleen wat AlliedData Copperjet modems.
Een beetje een tunnelvisie van BBned dus als ze zich alleen beperken tot Allied Data Copperjets.
Niet iedereen wil zo'n modem.
ADSL2+ is ook niet meer zo nieuw dat ze nog geen tijd gehad hebben om modems te certificeren.
Er is dus nog werk aan de winkel.

Verder mag je van TweakDSL (en ook andere ISP's) verwachten dat de modem die ze leveren ook voldoen aan de spec's en geschikt zijn voor het abonnement wat je besteld hebt.
Als je geen modem besteld en zelf iets anders wilt is het je eigen risico.

• bjck
HoppyF schreef op zondag 30 april 2006 @ 11:11:
[...]

Een beetje een tunnelvisie van BBned dus als ze zich alleen beperken tot Allied Data Copperjets.
Het is dacht ik niet aan BBned om die lijst uit te breiden. Een leverancier/fabrikant/importeur kan een modem ter test/certificering aanbieden bij BBned tegen betaling van een vergoeding. Zo was het ruim een jaar terug tenminste.
ADSL2+ is ook niet meer zo nieuw dat ze nog geen tijd gehad hebben om modems te certificeren.
De standaard is lang geleden al goedgekeurd inderdaad, maar dat zegt nog niet dat het in de praktijk allemaal werkt in alle combinaties. Bij G.DMT (ADSL1) zie je ook nogsteeds combinaties die niet of minder goed functioneren, heeft jaren geduurd voordat je gewoon in de winkel 'een adsl modem/router' kon kopen en je redelijke kans had dat het ging werken.

Het zijn standaarden, maar iedereen interpreteert dingen net ietsjes anders weer. Zo zie je bij ADSL ook de upstream snelheden varieren in verschillende combinaties van dsl-chipset firma's in dslam & modem.
Verder mag je van TweakDSL (en ook andere ISP's) verwachten dat de modem die ze leveren ook voldoen aan de spec's en geschikt zijn voor het abonnement wat je besteld hebt.
Het risico ligt dan bij TweakDSL lijkt mij, je koopt als consument daar het product bij het het bestellen van een dienst.
Als je geen modem besteld en zelf iets anders wilt is het je eigen risico.
Dat is het altijd, als niemand het getest heeft (grondig) weet je nooit wat het wanneer doet en waar welk probleem dan aan ligt. De leverancier van het product (of winkel) is de enige die dan ergens voor in kan staan.

[Voor 7% gewijzigd door bjck op 30-04-2006 11:56]

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zijn de problemen met DNS weer terug bij TweakDSL? Heb er een tijdje geen last van gehad. Maar sinds gisteren ervaar ik soms weer hikjes bij het resolven van een domein.

• mca2
  • Laatst online: 15-05 20:01
megatronics schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 17:15:
<knip> maar in het log van de Zyxel zie ik regelmatig de melding:

PP0f WARN rt_drop: target = d4ee8c00 nmask=22 code=05

Via de search en google vind ik hierover geen antwoord wat deze waarschuwing kan zijn.

Misschien weet een van jullie wat het is.
"Iemand die vergeten is RIP uit te zetten en je routes adverteert die overeenkomen met je huidige default gateway. Het RIP-process op je Zyxel vertelt je (nogal cryptisch) dat dat niet opschiet, en dat 'ie de route negeert."

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

HoppyF schreef op zondag 30 april 2006 @ 11:11:
Het is meer een beetje tunnelvisie dat Zyxel om 1000 euro voor de certificatie uit te sparen z'n klanten laat emmeren met een behoorlijk oerwoud aan firmwareversies die allemaal andere problemen hebben. De certificatie wordt overigens door een onafhankelijk lab gedaan, en is bruikbaar in een groot deel van Europa. Het is een lijst van soft- en hardware aan de DSLAM-kant versus resultaten daarmee voor een specifiek modem.

Op de lijst staan Copperjet 816-2P, 1616-2P, SMC 7908WBRA, Telsey CPVAW en de Speedtouch 516. Een aantal andere fabrikanten zit midden in het proces en zal dus binnenkort op de lijst verschijnen.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op zondag 30 april 2006 @ 11:55:
Het is dacht ik niet aan BBned om die lijst uit te breiden. Een leverancier/fabrikant/importeur kan een modem ter test/certificering aanbieden bij BBned tegen betaling van een vergoeding. Zo was het ruim een jaar terug tenminste.
Sinds het begin van de plannetjes met DSL2+ (dus juli 2004) wordt er gewerkt aan certificering volgens TR-069 en TR-067 zodat hier in Europa een aanzet gegeven wordt tot dezelfde systematiek als in Amerika, en Amerikaanse certificaties hier ook bruikbaar zijn.
De standaard is lang geleden al goedgekeurd inderdaad, maar dat zegt nog niet dat het in de praktijk allemaal werkt in alle combinaties. Bij G.DMT (ADSL1) zie je ook nogsteeds combinaties die niet of minder goed functioneren, heeft jaren geduurd voordat je gewoon in de winkel 'een adsl modem/router' kon kopen en je redelijke kans had dat het ging werken.
De situatie is in Amerika nog iets erger, met meer dan duizend 'telco's' en bijna duizend modem-leveranciers (waarvan een deel niet meer dan een magazijn en een doos stickers met het eigen merk, zoals we hier Sweex, Billion en Eminent hebben). In Amerika is het lang de gewoonte geweest dat je simpel geen ander modem aan mocht sluiten. Punt. Deed je dat toch, dan kreeg je geen support. Nul komma niks. ISP's in andere landen van Europa en kabelboeren doen dat nog altijd. Terwijl een certificatie je gewoon een redelijke zekerheid oplevert dat je modem werkt (TR-067), dat het werkt met je PC, router en AP (TR-064) en dat je ISP kan zien of het werkt (TR-069).

• bjck
Burne schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:50:
[...]

Het is meer een beetje tunnelvisie dat Zyxel om 1000 euro voor de certificatie uit te sparen z'n klanten laat emmeren met een behoorlijk oerwoud aan firmwareversies die allemaal andere problemen hebben. De certificatie wordt overigens door een onafhankelijk lab gedaan, en is bruikbaar in een groot deel van Europa. Het is een lijst van soft- en hardware aan de DSLAM-kant versus resultaten daarmee voor een specifiek modem.

Op de lijst staan Copperjet 816-2P, 1616-2P, SMC 7908WBRA, Telsey CPVAW en de Speedtouch 516. Een aantal andere fabrikanten zit midden in het proces en zal dus binnenkort op de lijst verschijnen.
Als de Speedtouch 516 op de lijst staat geldt het dan ook voor de andere Speedtouch modellen, of wordt daar onderscheid in gemaakt? Want qua DSL sync en zelfs qua protocol laag op DSL zijn de volgende identiek: 516v5, 546v5 en 716v5(WL).

En geldt het ook voor de (nieuwe/vervangende) 516v6, 546v6 en 780(WL)?

AneexA en AnnexB is apart genoemd/gecertificeerd bij mijn weten, nogsteeds het geval neem ik aan?

TR-069 (en nieuwe TR-104) gaat over het instellen (provisionen) van een product op afstand. Heeft niet zo zeer met compatibiliteit te maken voor het wel / niet functioneren. Het is wel gemakkelijk als de ISP van afstand het product wil beheren dat je een modem dat voldoet aan die standaard gewoon kan aansluiten en zo meer keuze vrijheid hebt als consument.

Er zijn nu drie grote die van afstand producten beheren: KPN (IPB), Versatel, Wanadoo. Maar niet met een open standaard (dat ik weet) zodat je andere producten kan aansluiten en het werkt. Zolang dat niet gebruikt wordt en toegelaten heb je niets aan standaarden 8)

TR-067(v2) - ADSL Interoperability Test Plan (December 2004)
TR-069 - CPE WAN Management Protocol (May 2004)
TR-104 - Provisioning Parameters for VoIP CPE (September 2005)

Het zou wel enorm handig zijn en fabrikanten wellicht die beter hun best gaan doe voor de interopability (compatibiliteit) en de consument niet meer belasten met een A4'tje met instellingen in globale termen en kreten die iedereen weer anders noemt.

[Voor 34% gewijzigd door bjck op 30-04-2006 15:38]

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

mca2 schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:45:
[...]
"Iemand die vergeten is RIP uit te zetten en je routes adverteert die overeenkomen met je huidige default gateway. Het RIP-process op je Zyxel vertelt je (nogal cryptisch) dat dat niet opschiet, en dat 'ie de route negeert."
Is dat een probleem in mijn Zyxel of zit iemand anders de boel te beinvloeden? In de webserver van de zyxel zie ik bij de LAN setup wel RIP opties, maar die staan zoals ze standaard ingesteld zijn:

RIP Direction: Both
RIP Version :RIP-2B
Multicast: None

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Trouwens die maxtonelimit heeft geen enkele invloed op de stabiliteit lijkt het. Zodra de Zyxel bij een reboot intraint op een waarde hoger dan 77xx dan kun je op een disconnect wachten. De laatste paar keer (handmatige reboots) traint die al standaard in op een waarde van 7552 voor de download en weer de oude waarde van 960 voor de upload en dat lijkt stabiel te zijn.

[Voor 5% gewijzigd door MegaTronics op 30-04-2006 17:31]

• HoppyF
Burne schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:50:
[...]

Aha, op die fiets.
Ik kan me voorstellen dat een fabrikant niet aan iedere Telco gaat vragen of zijn modem wel geschikt genoeg kan worden bevonden voor hun netwerk, maar een algemene certificering dat het modem aan de standaarden voldoet zou wel het minimum mogen zijn.
Er zijn inderdaad veel firmware versies die ook regelmatig aangepast worden zodat je weer moet upgraden. Op zich prima als er bugs opgelost worden maar duidelijk wordt het er niet altijd op.

• Lekkerbek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-06 11:34
Vodsl plat iemand?
Amersfoort Hoogland hier....

• bjck
HoppyF schreef op zondag 30 april 2006 @ 17:51:
[...]

Aha, op die fiets.
Ik kan me voorstellen dat een fabrikant niet aan iedere Telco gaat vragen of zijn modem wel geschikt genoeg kan worden bevonden voor hun netwerk, maar een algemene certificering dat het modem aan de standaarden voldoet zou wel het minimum mogen zijn.
Er zijn inderdaad veel firmware versies die ook regelmatig aangepast worden zodat je weer moet upgraden. Op zich prima als er bugs opgelost worden maar duidelijk wordt het er niet altijd op.
Veel firmware versies heeft ook voordelen en goede kanten. Zo hoef je niet te wachten vaak op een 'major release' voor een bugje waar je last van hebt bijvoorbeeld.

En firmware voor dit soort producten bestaat eigenlijk uit twee bijna afzonderlijke delen. Er is een stukje dat de gebruikte chip(set) voor DSL aanstuurt, vaak direct afkomstig van de fabrikant zoals Broadcom, Conexant, TexasInstruments etc en daar boven op (omheen eigenlijk) een stuk software wat de overige functies zoals DHCP-client, NAT-routing, Firewall, DHCP-server, etc etc etc verzorgt. Alle functies eigenlijk op hogere netwerk lagen en applicatie niveau in zo'n 'doosje'. Tot en met de interface aan toe voor de gebruiker.

Een firmware update hoeft dus helemaal niets te veranderen aan de linesync van een modem als die versie (dat onderdeel) niet is aangepast bijvoorbeeld. Niet elke firmware update heeft aanpassingen op alle factoren natuurlijk.

[Voor 12% gewijzigd door bjck op 30-04-2006 22:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Meer mensen waar de verbinding van dood is? Sinds ongeveer half 1 vannacht is ADSL weg. Ik heb verbinding via tiscali. Op modem (Zyxel) is het dsl-lichtje ook uit, dat blijft ie ook na het uit- en inschakelen van het modem.

Hebben ze geen storingspagina meer trouwens? Of moet je daarvoor inloggen? Want helaas heb ik die gegevens niet @ werk natuurlijk. Anders straks maar even bellen.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

SteveV schreef op woensdag 26 april 2006 @ 16:14:
Gebruik je inmiddels deze versie? Zoja, wat zijn je bevindingen? Nog grote wijzigingen?
Op nl support site staan de oude nog, dus zal wel even duren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjck
Bastien schreef op maandag 01 mei 2006 @ 09:13:
Meer mensen waar de verbinding van dood is? Sinds ongeveer half 1 vannacht is ADSL weg. Ik heb verbinding via tiscali. Op modem (Zyxel) is het dsl-lichtje ook uit, dat blijft ie ook na het uit- en inschakelen van het modem.

Hebben ze geen storingspagina meer trouwens? Of moet je daarvoor inloggen? Want helaas heb ik die gegevens niet @ werk natuurlijk. Anders straks maar even bellen.
Onderhoud Enschede-Centrum (migratie apparatuur naar ADSL2+ apparatuur) staat gepland tussen 00:00 en 12.00 uur. Je woont daar toevallig?

Als je verbinding het weer doet en je had TisDSL2 besteld die nog 8/1 stond kan je de helpdesk bellen.

[Voor 15% gewijzigd door bjck op 01-05-2006 09:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:28

ShadowBumble

Professioneel Prutser

bjck schreef op maandag 01 mei 2006 @ 09:22:
[...]

Onderhoud Enschede-Centrum (migratie apparatuur naar ADSL2+ apparatuur) staat gepland tussen 00:00 en 12.00 uur. Je woont daar toevallig?
Shit je was met net voor :P Bjck })

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee