Toon posts:

Het grote TweakDSL topic - Deel 21 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste
Acties:
  • 4.963 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lekkerbek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-06 11:34
Hoi,

een paar weken terug een upgrade van 1Mbit VoDSL naar 10Mbit aangevraagd.

Nu zit ik reeds een ruime week zonder telefoon... naja.. da's niet zo'n ramp doch nog steeds 1 Mbit...

Nu is er op m'n adres slechts ADSL1 beschikbaar dus krijg ik straks 8 Mbit geleverd, ook geen ramp.. doch als ik m'n modem bekijk heb een RX van ong. 7,6 Mbit en een TX van 0,95 MBit.. maar helaas heb ik nog steeds een download van 1 Mbit..

Op de "personal page" staat dat ik op een 10 MBit profiel sta...

Moet ik nog iets instellen op het modem om daarop "in te tunen"?
Eventuele telefoonisnstellingen instellen voor VoDSL?

Of moet ik m'n oude modem nog flashen? (bridge modus) 816-2p

Groet,
Martijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-06 18:07

GekkeR

key = key

Klinkt als een gevalletje verkeerd profiel.

Ik zou wat verschillende tests doen (10/100MB file via ftp , mordax , speedsuite etc).
Daarvan screenshots maken en die opsturen via email (met de info van de modem , dat ie wel op 8mbit intrained) naar de helpdesk samen met de vraag of het profiel misschien verkeerd staat.

Dan zou alles goed moeten komen dacht ik.
VoDSL problemen weet ik zelf weinig vanaf helaas (nog gewoon kpn hier) :x

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
Of je lijn wordt omgeprikt naar een ADSL2+ poort bij BBned en je VoDSL is alvast naar die poort gezet. Dan wordt het wachten tot de datum dat een KPN monteur je lijn gaat verplaatsen in de centrale waarop je bent aangesloten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gn!uz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09-2018
Kan iemand mij vertellen of ik nu al zou kunnen overstappen van TweakDSL (BBNED ADSL1 ISDN 8Mb + VoDSL) naar Kpn Internetplusbellen met nummerbehoud?

KPN geeft aan dat overstappen vanaf een andere telefoonprovider (waarbij je geen rekening meer aan KPN betaald) pas medio juni mogelijk is. Maar Tweak gebruikt toch nog altijd de KPN lijn of niet?

Heb het echt HELEMAAL gehad met VoDSL. Wat een rukprodukt is dat. Mijn verbindingen worden zomaar verbroken, het duurt megalang voordat een toestel overgaat, echo, ruis etc.. En als je dan een keer een storing hebt duurt het meerdere weken voordat er een keer iets aan gebeurd. Ligt niet aan Tweak maar aan BBNED..

ADSL van Tweak is perfect!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjck
TweakDSL/BBned gebruiken de koperlijn van KPN inderdaad voor het leveren van ADSL, maar je hebt geen 'telefonie van KPN' meer op die koperlijn. Dat is wat KPN bedoelt met 'telefonie op de lijn'.

Je hebt dus met twee dingen te maken bij een overstap nu:

• Een dedicated (kaal-koper, dsl-only hoe je het wilt noemen) ADSL verbinding (dus geen linesharing met KPN telefonie)
• Een telefoonnummer bij een andere aanbieder dan KPN die je naar KPN wilt laten porteren.

KPN moet je de mogelijkheid bieden naar IPB over te stappen met een dedicated ADSL verbinding (telco-telco). Dan kunnen ze ook je nummer overnemen via nummerportering opzich. Het is alleen een klusje om het te coordineren allemaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:52
Zijn er mensen hier die WEL een stabiele en snelle verbinding hebben van Tweak? Ik twijfel namelijk om over te stappen op Tweakdsl.. het enige wat me eigenlijk tegenhoudt is dat als het slecht bevalt (=er vaak uitligt) ik er wel 2 jaar aan vast zit...

Ga naar www.jellerbert.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:38
Het ging hier vrij vlot. Behalve incorrecte facturen en de helpdesk die negeert werkt het opzich goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-06 13:53

SteveV

Schtiefv Meister

Jellerbert schreef op zondag 07 mei 2006 @ 20:51:
Zijn er mensen hier die WEL een stabiele en snelle verbinding hebben van Tweak? Ik twijfel namelijk om over te stappen op Tweakdsl.. het enige wat me eigenlijk tegenhoudt is dat als het slecht bevalt (=er vaak uitligt) ik er wel 2 jaar aan vast zit...
Ik heb een 10mbit lijn en er is niks mis mee, heb hem nu een maand of 5 en heeft er nog nooit uitgelegen.

Je moet je niet blind staren op al die negatieve ervaringen in dit topic.
Dit zal ongeveer 1% zijn, want van de mensen die geen problemen hebben daar hoor je meestal niets van.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-06 22:59

Jan20

CMJJKFE

Nooit problemen bij Tweakdsl gehad.

De adsl lijnen van tweakdsl zijn ook zeer stabiel+ de newsserver. Ze hebben een stabiel netwerk tegen een prima prijs

[Voor 64% gewijzigd door Jan20 op 07-05-2006 21:09]

CMJJKFE

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:05

rally

Deyterra Consultancy

De lijn werkend krijgen was wat lastig (migratie naar ADLS2+), maar nu het werkt werkt het ook goed.
Snelheid en stabiliteit zijn erg goed en ik zit nu een maandje of 6 op ADSL2+ zonder problemen.
Daarvoor ruim een een jaar (15 maanden) "gewoon" ADSL van Tweak gehad en ook daar nooit problemen mee gehad.

[Voor 38% gewijzigd door rally op 07-05-2006 21:12. Reden: Info toegevoegd]

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 17:40

Crusader

Arc Nature

Geen problemen hier. Stabiel als de nete.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 143269

Gn!uz schreef op zondag 07 mei 2006 @ 19:52:
Kan iemand mij vertellen of ik nu al zou kunnen overstappen van TweakDSL (BBNED ADSL1 ISDN 8Mb + VoDSL) naar Kpn Internetplusbellen met nummerbehoud?

KPN geeft aan dat overstappen vanaf een andere telefoonprovider (waarbij je geen rekening meer aan KPN betaald) pas medio juni mogelijk is. Maar Tweak gebruikt toch nog altijd de KPN lijn of niet?

Heb het echt HELEMAAL gehad met VoDSL. Wat een rukprodukt is dat. Mijn verbindingen worden zomaar verbroken, het duurt megalang voordat een toestel overgaat, echo, ruis etc.. En als je dan een keer een storing hebt duurt het meerdere weken voordat er een keer iets aan gebeurd. Ligt niet aan Tweak maar aan BBNED..

ADSL van Tweak is perfect!
Inderdaad, heb dezelfde ervaring.

Sinds vrijdag is de telefoonlijn zo dood als een pier.
Zit sterk te denken om terug te gaan naar KPN voor telefonie.

Is dit een kwestie van budgetbellen aanvragen en verder niks? Of moet je dan toch modem veranderen of dat vroegere blokje weer gebruiken?

Wie weet het.?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 143269 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 22:38:
[...]

Inderdaad, heb dezelfde ervaring.

Sinds vrijdag is de telefoonlijn zo dood als een pier.
Zit sterk te denken om terug te gaan naar KPN voor telefonie.

Is dit een kwestie van budgetbellen aanvragen en verder niks? Of moet je dan toch modem veranderen of dat vroegere blokje weer gebruiken?

Wie weet het.?
Wel eerst de KPN informeren dat je een ADSL lijn hebt van een andere provider, je zal niet de eerste zijn bij wie de KPN de kruisdraden in de centrale weghaalt en zo zonder ADSL komt te zitten. En dan brengt de KPN nog rustig kosten in rekening om ADSL weer terug te prikken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjck
Slee-er schreef op zondag 07 mei 2006 @ 23:09:
[...]

Wel eerst de KPN informeren dat je een ADSL lijn hebt van een andere provider, je zal niet de eerste zijn bij wie de KPN de kruisdraden in de centrale weghaalt en zo zonder ADSL komt te zitten. En dan brengt de KPN nog rustig kosten in rekening om ADSL weer terug te prikken.
Je hoeft het helemaal niet te melden, want KPN kan het (als ze goed kijken) ook zien in de administratie. Die koperdraden zijn helemaal niet vrij voor gebruik dus telefonie zal op een extra koperpaar opgeleverd (moeten) worden.

KPN kan je ook helemaal geen kosten in rekening brengen voor je DSL, je hebt niets met KPN van doen qua DSL. Je meldt dan een storing aan bij je ISP met natuurlijk wel expliciet de melding dat het gekomen is de storing sinds KPN je nieuwe telefoonlijn heeft opgeleverd.

Het is een storing, dus kunnen geen kosten zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-06 22:42
Net weekendje doorlopen zonder internet, is weer eens wat anders.
Zijn ineens een hoop van je icoontjes nutteloos geworden ;)

Maar goed, ik krijg dus nog steeds geen ip-adres van tweak.
Ik heb de modem intussen maar met de nieuwste firmware geflashed, want die stond er blijkbaar inderdaad nog niet op.

Nu heb ik wel een showtime adsl2 verbinding, maar nog steeds geen ip adres:
http://img138.imageshack.us/img138/571/adsl23jg.png

Zal vandaag tweak nog maar eens mailen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-06 13:53

SteveV

Schtiefv Meister

En als je activate line eens op start zet oid ?

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FireAge
Dan zal hij opnieuw verbinding leggen met tweak, waarna hier weer "None" zal komen te staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjck
SteveV schreef op maandag 08 mei 2006 @ 08:49:
En als je activate line eens op start zet oid ?
Status is 'showtime' geeft aan dat hij verbonden is. Dan hoef je daar niet meer naar te zoeken natuurlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 14:36
Ik heb van t weekend ook m'n adsl lijn aangelegd en alles gedaan. Heb precies het zelfde probleem als FireAge. Krijg dus ook geen ipadres, maar wel Showtime.
Het aparte is, is dat zowel FireAge als ik in Groningen wonen. Misschien probleem daar ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FireAge
Hmm, waar woon jij nu?

Misschien dat we op dezelfde centrale zitten.
Mijn centrale staat geloof ik in Selwerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 14:36
FireAge schreef op maandag 08 mei 2006 @ 11:49:
Hmm, waar woon jij nu?

Misschien dat we op dezelfde centrale zitten.
Mijn centrale staat geloof ik in Selwerd.
Ik woon in de Oude Ebbingestraat. Denk niet dat m'n centrale in Selwerd staat :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:49
Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee