Crusader schreef op donderdag 20 april 2006 @ 12:20:
[...]
Toen ik nog bij Demon zat en ook een slechte lijn had, heeft BBned KPN ingeschakeld om een spectraalmeting te doen. BBned is toen samen met KPN bij mij thuis geweest.
Er kán dus wel iets gedaan worden (alleen heeft het bij mij niet geholpen omdat de spectraalmeting een zeer schone lijn liet zien en BBned er niet uit kwam).
en toen moest je zeker heel hard dokken??
nog even een update net een mailtje terug gehad van tweak (wel fraking snel ben ik niet gewend)
Goedendag,
Het is niet mogelijk (technisch) dat een van beide modems zomaar terugspringt in de modulatie instellingen. Uw conclusie dat het modem van DSL2 naar DSL1 springt is onmogelijk.
De lijnwaardes zijn op zich wel mooi, maar het modem traint inderdaad niet erg snel in.
Mogelijk een splitter die roet in het eten gooit, of anders zit het modem niet op het ISRA, maar op een doorgetrokken telefoonaansluitpunt. Waardoor de lijnlengte langer word dan de door ons aanbevolen 1 meter of korter.
--
Met vriendelijke groeten, de Helpdesk
hier mijn antwoord:
Het spijt me maar dat doet het modem wel om de zoveel tijd...
Nu geeft hij zelf aan:
Name Value
Driver Version 1.61
API Version GS_API_441
Firmware Version D.79.42.14
Dsp Version Turbo v1.0 A0 (0x40)
Connected true
Operational Mode G.Dmt.BisPlus
State Showtime
Operation Progress 0x00000000
Tx Bit Rate 1049200
Rx Bit Rate 9875000
Rx Attn DR 9892000
Tx Cell Rate 2474
Rx Cell Rate 23290
Data Boost Disable
Als ik dan het ding een dag of 2 aanlaat en om de zoveel tijd ff kijk zie ik dit:
Name Value
Driver Version 1.61
API Version GS_API_441
Firmware Version D.79.42.14
Dsp Version Turbo v1.0 A0 (0x40)
Connected true
Operational Mode G.Dmt
State Showtime
Operation Progress 0x000000ad
Tx Bit Rate 1056000
Rx Bit Rate 7456000
Rx Attn DR 0
Tx Cell Rate 2490
Rx Cell Rate 17584
Data Boost Disable
En dat is toch echt adsl 1
Ook heb ik alle kabels (ongeveer 50 centimeter) tussen isra en modem vernieuwd dat hielp ook nog niet.. ik zal vanmiddag voor de laatste keer die kabels checken, maargoed ik ben nu al een week bezig geweest aan mijn kant om uit te sluiten dat het probleem bij mij vandaan komt.
Ook meerdere modems geprobeerd: 1616-2p (met voip firmware) en 816-2p (adsl2+ firmware) en nog voor het even een speedtouch (geen idee welk type) en alle hebben dit probleem
Ook gaan de modems soms op eigen houtje opnieuw intrainen en de verbinding schommelt als een gek.
ik ben nieuwsgierig....
---edit---
ik heb alweer een mailtje terug (ik pleurde van me stoel)
Bizar!
Wel verklaarbaar, overigens:
Als er teveel fouten c.q. een te beroerd signaal op de lijn zit en die overschreidt een bepaalde grenswaarde, zal het modem een stapje terug doen. U kunt dit voorkomen door keihard G.DMT.BisPlus in te stellen, ipv auto. Mogelijk dat U wat meer errors zult krijgen, maar het modem zal dan in ieder geval G.992.5 blijven draaien.
Vriendelijke groet//TweakDSL 2nd Line Support
iemand ideen wat ik nu maar eens moet gaan proberen om een normale lijn te krijgen?? kpn bellen oid?? want de 1e lijns medewerker zag wel veel "zooi" op de lijn...
ik heb net ff gegoogled en de snr hoort boven de 6 te zijn om te zorgen dat je een daadwerkelijk goede en stabiele verbinding heb.bij mij is deze 5.5 iig altijd lager dan 6. dus ik ga ff met kpn bellen onder het mom van mijn telefoonlijn stoort als ik bel (is ook wat ruis op) en dat me adsl verschrikkelijk is is kijken wat dat gaat opleveren
[
Voor 16% gewijzigd door
Anoniem: 172741 op 20-04-2006 15:03
]