Het grote TweakDSL topic - Deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 6.544 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:58
GekkeR schreef op zondag 16 april 2006 @ 19:15:
Het is een moeilijke keuze inderdaad :)

Heb zelf jaren Demon (adsl 8/1bbn) gehad en ben nu over op TweakDSL (12/1tis).

*knip*
Dank je wel voor je uitgebreide mening/ervaringen.
Nu ben ik zelf geen gemiddelde consument en heb aardig kennis van zaken.
Om die reden zou ik tweakdsl niet links te hoeven laten liggen.
Echter wat mij zorgen baart als ik deze topic lees is de problemen rondt migratie, facturatie, modem ontvangen e.d.
Natuurlijk wil ik net als ieder ander zo kort mogelijk zonder internet zitten.
Nu weet ik ook wel dat mensen die problemen hebben eenmaal eerder en meer van zich laten horen als mensen die tevreden zijn.
Jij bent naar het Tiscali netwerk gegaan en ik zit te denken aan de BBNed variant.
Is de stabieliteit tussen deze 2 netwerken zo verschillend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me wel opvalt , is dat je (bijna) alleen maar horror verhalen hier tegen komt.

Vraag van mij is :
zijn er migraties die wel zonder al te veel problemen zijn verlopen?

Point being is :

heb vrijdag ochtend migratie aangevraagt naar BBned 10Mbit, en hoop eigenlijk dat dit nu zonder al te veel shit gaat verlopen.
Heb de afgelopen 2 jaar 8/1 gehad en qua DSL verbinding eigenlijk nooit te klagen gehad.
Lijn is stabiel, snelheid eigenlijk ook altijd tussen de 790-890 Kb ( en dat op 2450 meter van de centrale , da's dus perfect), en een downtijd gehad van ongeveer 2 minuten.

Qua communicatie, tsja , da's weer een ander verhaal ;-) , maar qua dsl nooit te klagen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:12
Er was ongeveer 2 weken geleden wat mis gegaan bij mijn migratie. Was helemaal geen signaal meer op de lijn. Naja iig, eerste keer dat ik belde kreeg ik iemand aan de lijn, niet erg behulpzaam meer zo van "je moet gewoon effe rustig afwachten, want ik kan niets voor je doen". Een kleine week later weer gebeld, en nu kreeg ik iemand aan de lijn die zich verontschuldigde voor al het gedoe wat ik ermee heb gehad, en diegene heeft direkt een ticket voor me aangemaakt, en sinds vanmorgen schijn ik weer internet thuis te hebben (hopelijk dus de 10mbit, kan nu nog niet testen).

Het verschilt dus wel degelijk wie je aan de helpdesk krijgt, maar toch vind ik dat ze er goed werk van hebben gemaakt. Had verwacht dat ik nog wel 3 weken zonder internet zou zitten, maar het is na dat ene telefoontje en dus die ticket toch binnen een week gefixt.

Voor hierboven: Je moet gewoon beetje mazzel hebben, als bbned een fout maakt bij het omzetten van jouw lijn, tjah dan heb je gewoon een probleem. Maar dit ligt verder niet bij Tweak.

Edit: Iets te vroeg gejuicht, ik zit nog steeds op 2 mbit. Hoe krijgen ze het voor elkaar...... :(

[ Voor 6% gewijzigd door spokje op 17-04-2006 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 22:17:
Ik vind de TweakDSL B16WO wel erg aantrekkelijk en snel.
Ik heb echter een paar vraagjes die me niet helemaal duidelijk werden:
  • Is die 49,95 alles wat je per maand betaald? Of is het alleen het provider deel en betaal je daarnaast aan bbned (zoals ook bij ADSL2+ via KPN)?
  • Zijn de eenmalige kosten alleen 25,- voor het modem/aansluit pakket (zie namelijk meer dingen staan hier?
  • Heb je bij bovengenoemd abonnement ook gratis toegang tot de nieuwsserver, of moet je daar extra voor betalen?
  • Kan het gewoon op analoge BelBudget of BelBasis van KPN?
  • Is de meegeleverde splitter en bekabeling standaard en kan ik dus bestaande ADSL infrastructuur benutten? Of is het een speciale ADSL2+ splitter.
  • Welk modem krijg je standaard meegeleverd. Zag in de topicstart de Copperjet 816-2P en de Zyxel 2602HW. Zit er nog veel verschil in die modems cq welke is beter? Of kan ik beter een ander modem kopen?
  • Werken de Xbox en de Xbox360 met de standaard meegeleverde modems? Las dat er een probleem is met de Zyxel. Copperjet werkt wel? Of kan ik beter zelf een modem aanschaffen?
Alvast bedankt!
De zyxel 2602 zoals geleverd bij tweak heeft inderdaad problemen met xboxlive, het is namelijk onmogelijk hiermee een goede verbinding naar xboxlive te krijgen door een brakke implementatie van de nat tabel. Ik ben hier al over in contact met zyxel en men geeft toe dat het probleem bestaat, en ook dat het al is opgelost in de laatste tiscali firmware (die wij niet kunnen gebruiken).

Zyxel kan mij niet beloven of en wanneer het opgelost gaat worden voor onze modems (al blijf ik natuurlijk stug doorvragen), en bij tweak hoef je het niet eens te proberen, want die lijkt het niet echt te boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:55

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 10:55:
Wat me wel opvalt , is dat je (bijna) alleen maar horror verhalen hier tegen komt.

Vraag van mij is :
zijn er migraties die wel zonder al te veel problemen zijn verlopen?
Ja, mijn migratie is vrij soepel verlopen, behalve dan dat er de eerste dagen nog een verkeerd profiel op mijn verbinding stond.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:14

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

bij mij is migratie ook goed verlopen van bbned naar tiscali

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:43:
[...]

Ja, mijn migratie is vrij soepel verlopen, behalve dan dat er de eerste dagen nog een verkeerd profiel op mijn verbinding stond.
Hoe lang duurde het voordat de migratie een feit was?
en hoeveel downtime heb je gehad???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:56
Ook eens wat positiefs, bij mij ging alles redelijk goed.
geupgrade naar BBNED 10 mbit, na 2 weken het modem binnen.
Aangesloten en snelheid was 800kb, mailtje gestuurd naar de helpdesk (op zondag), binnen het half uur een mailtje terug dat er een ticket van aangemaakt was.
Na een week de juiste snelheid van 1000kb, VODSL werkt ook goed, dus hier een tevreden gebruiker.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-09 08:40

Jan20

CMJJKFE

Hier ook een gebruiker die zeer tevreden is. Ik heb totaal geen downtime gehad en altijd een vriendelijke helpdesk gehad. De extra service die bij Tweakdsl hebt op het gebied van news, gaming etc is echt toppie

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:46:
[...]

Downtime? Niks van gemerkt. Denk dat alles binnen twee weken rond was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op maandag 17 april 2006 @ 12:12:
[...]

Downtime? Niks van gemerkt. Denk dat alles binnen twee weken rond was.
dat geeft een mens moed !
na het lezen van dit gehele topic, moet ik zeggen dat ik er toch wat tegen op zag, maareh tsja 30 pleuries in de maand minder betalen voor een iets snellere verbinding is toch wel aardig :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

spokje schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:14:
en sinds vanmorgen schijn ik weer internet thuis te hebben

[..]

Maar dit ligt verder niet bij Tweak.
Als jouw verbinding in het weekend gefixed is ligt het probleem wel bij TweakDSL. BBNed en Tiscali (en KPN/Baas/NACAP/Imtech) werken niet in het weekend aan consumentenverbindingen en ook vandaag is iedereen vrij. De enige plek waar iets gedaan zou kunnen worden is bij TweakDSL zelf, de rest is er simpelweg niet.

Er is de afgelopen tijd vaak genoeg aangetoond dat mensen dankzij TweakDSL veel langer met problemen rond blijven lopen dan nodig is. Het duurt te vaak te lang voordat iemand met z'n probleem de eerste lijn voorbij is en serieus genomen wordt door de tweede lijn. Er zit fysiek drie meter tussen, maar de kloof is de eerste weken onoverbrugbaar voor veel mensen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:36
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 12:15:
[...]

dat geeft een mens moed !
na het lezen van dit gehele topic, moet ik zeggen dat ik er toch wat tegen op zag, maareh tsja 30 pleuries in de maand minder betalen voor een iets snellere verbinding is toch wel aardig :Y)
Je kan geluk hebben dat het nu goed zal gaan met de migratie. Het is te hopen dat men wat geleerd heeft van de migratie perikelen van de afgelopen maanden.

Voor mij was de migratie een langdurige zaak maar het is uiteindelijk wel goed gekomen, en belangrijk: zonder downtime. En daar was het mij nu juist om te doen, anders had ik net zo goed ergens anders een nieuw ADSL2 kunnen nemen.
Dus behalve de facturatie problemen, modem levering en trage oplevering is het wel goed gegaan. Je moet er wat voor over hebben :P

De stabiliteit is nu goed, en ook dat is belangrijk.
En als het eenmaal stabiel draait heb je ook de Helpdesk niet meer nodig dus dat scheelt ook weer.
Burne schreef op maandag 17 april 2006 @ 12:28:
[...]

Als jouw verbinding in het weekend gefixed is ligt het probleem wel bij TweakDSL. BBNed en Tiscali (en KPN/Baas/NACAP/Imtech) werken niet in het weekend aan consumentenverbindingen en ook vandaag is iedereen vrij. De enige plek waar iets gedaan zou kunnen worden is bij TweakDSL zelf, de rest is er simpelweg niet.

Er is de afgelopen tijd vaak genoeg aangetoond dat mensen dankzij TweakDSL veel langer met problemen rond blijven lopen dan nodig is. Het duurt te vaak te lang voordat iemand met z'n probleem de eerste lijn voorbij is en serieus genomen wordt door de tweede lijn. Er zit fysiek drie meter tussen, maar de kloof is de eerste weken onoverbrugbaar voor veel mensen.
Daar heb je gelijk in.
Dankzij dit forum weten we o.a. wel hoe het er aan toe gaat bij TweakDSL. Gelukkig weten we ook welke info de Helpdesk nodig heeft om problemen wel op te kunnen lossen maar het is een beetje omgekeerde wereld. Je moet als gebruiker het voor elkaar kunnen krijgen de Helpdesk te overtuigen dat het probleem niet aan jouw kant ligt. En dat valt soms niet mee. Het hangt er bovendien nog vanaf hoe toegevelijk de HD medewerker is om je verhaal aan te horen en te accepteren.
De aanhouder wint zullen we maar zeggen.

[ Voor 42% gewijzigd door HoppyF op 17-04-2006 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jester
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:46:
[...]

In principe zal er bij een migratie naar ADSL2+ altijd een downtime zijn, omdat er fysiek (in de wijkcentrale) verhuist moet worden. Voor de nerds: SIP-stiftmigratie.
Helaas heeft BBned bij vrijwel alle migranten vergeten op de 10K het profiel aan te passen, zodat men vrolijk op hoge snelheden aan het intrainen was, zonder dat de doorvoer ook maar een bitje omhoog ging.

In ieder geval is men bij BBned wel consequent: bij iedere migratiebatch heeft men dezelfde fouten gemaakt...

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jester

The Jester

milenko79 schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:33:
[...]

De zyxel 2602 zoals geleverd bij tweak heeft inderdaad problemen met xboxlive, het is namelijk onmogelijk hiermee een goede verbinding naar xboxlive te krijgen door een brakke implementatie van de nat tabel. Ik ben hier al over in contact met zyxel en men geeft toe dat het probleem bestaat, en ook dat het al is opgelost in de laatste tiscali firmware (die wij niet kunnen gebruiken).

Zyxel kan mij niet beloven of en wanneer het opgelost gaat worden voor onze modems (al blijf ik natuurlijk stug doorvragen), en bij tweak hoef je het niet eens te proberen, want die lijkt het niet echt te boeien.
Ben je altijd zo ongenuanceerd, of heb je gewoon een slechte nacht gehad?
Tweak wil weldegelijk een snelle oplossing voor de brakke NAT-implementatie, al was het maar om de helpdesk te ontlasten. Als Tweak zelf modems en firmware zou kunnen bouwen, zou de ZyXEL niet eens aangeboden worden...

Nou ja: een CopperJet 816-2P in bridgemode en een losse (WLAN) router erachter is natuurlijk ook een optie. Overigens weet ik uit betrouwbare bron dat men wel bezig is bij ZyXEL, maar het probleem is wat ingewikkelder dan het lijkt. Veel meer dat ZyXEL onder druk zetten en afwachten op resultaat kan men nu eenmaal niet doen....

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
The_Jester schreef op maandag 17 april 2006 @ 13:11:
[...]

In principe zal er bij een migratie naar ADSL2+ altijd een downtime zijn, omdat er fysiek (in de wijkcentrale) verhuist moet worden. Voor de nerds: SIP-stiftmigratie.
Helaas heeft BBned bij vrijwel alle migranten vergeten op de 10K het profiel aan te passen, zodat men vrolijk op hoge snelheden aan het intrainen was, zonder dat de doorvoer ook maar een bitje omhoog ging.
Je bedoelt bij BBned is er in een aantal gevallen een sipstift-migratie nodig omdat de ADSL2+ geschikte apparatuur dan naast de huidige is geplaatst en niet de huidige vervangen. Dan klopt je verhaal, maar dit is alleen bij BBned op een aantal locaties nodig.

Andere telco's zoals KPN-DSL en Tiscali vervangen alle huidige apparatuur en is dit dus niet nodig. Dan is een verandering van snelheid van 8/1 ADSL1 naar 24/1 ADSL2+ niet meer dan 5 seconden werk door een provisioning systeem om de snelheid van een poort aan te passen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
The_Jester schreef op maandag 17 april 2006 @ 13:18:
[...]

Tweak wil weldegelijk een snelle oplossing voor de brakke NAT-implementatie, al was het maar om de helpdesk te ontlasten. Als Tweak zelf modems en firmware zou kunnen bouwen, zou de ZyXEL niet eens aangeboden worden...

Nou ja: een CopperJet 816-2P in bridgemode en een losse (WLAN) router erachter is natuurlijk ook een optie. Overigens weet ik uit betrouwbare bron dat men wel bezig is bij ZyXEL, maar het probleem is wat ingewikkelder dan het lijkt. Veel meer dat ZyXEL onder druk zetten en afwachten op resultaat kan men nu eenmaal niet doen....
Het lijkt me simpel, als er iets niet goed functioneert in de software van de modem is dit wel de verantwoordelijkheid van TweakDSL, die moet dan maar een oplossing zien te zoeken met de leverancier in dit geval Zyxel.
De modem die geleverd worden zijn toch de "gestripte" versie's?
(bv 2602HW-61C), de letter "C" geeft aan dat het een versie is zonder console aansluiting maar ook met een andere firmware versie. Zie het overzicht op de website van Zyxel zelf.
Je kunt dus bij Zyxel geen firmware downloaden, die moet je bij je ISP weghalen.
[...]

In ieder geval is men bij BBned wel consequent: bij iedere migratiebatch heeft men dezelfde fouten gemaakt...
Ik heb geen last van downtime gehad tijdens de migratie.
Het is ook in een nacht uitgevoerd want tot 's avonds laat had ik gewoon verbinding en de volgende ochtend ook weer maar dan via ADSL2. Wel met het verkeerde profiel helaas.
Als er downtime is geweest is het dus niet merkbaar geweest. Op zich een prima oplossing zo.

Dat BBned bij alle migranten "vergeten" is het profiel aan te passen lijkt me stug. Ik vermoed dat dit gewoon een bewuste actie is geweest. Anders was het een BBned medewerker vast wel snel opgevallen. Men heeft volgens mij gewoon wat ruimte willen creeren om capaciteitsproblemen op te vangen. Hoe dan ook heel erg is het niet maar wel dat het niet goed gecommuniceerd is geweest.

[ Voor 35% gewijzigd door HoppyF op 17-04-2006 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jester

The Jester

@ HoppyF

Dat TweakDSL de verantwoordelijkheid heeft om te zorgen voor een goed werkende firmware bestrijd ik niet (heb ik ook niet gedaan). Feit blijft dat Tweak afhankelijk is van de producent om een correcte firmware te krijgen. Een opmerking in de trant van Het boeit Tweak geen moer zegt dan ook meer over de persoon die zich zo uitlaat, dan over het al of niet servicegericht presteren van Tweak...

Hoe dan ook: het is altijd zinvol om te mailen in geval van problemen. Hoe dikker het pak papier om mee te meppen, hoe harder het aankomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

milenko79 schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:33:
[...]De zyxel 2602 zoals geleverd bij tweak heeft inderdaad problemen met xboxlive, het is namelijk onmogelijk hiermee een goede verbinding naar xboxlive te krijgen door een brakke implementatie van de nat tabel. Ik ben hier al over in contact met zyxel en men geeft toe dat het probleem bestaat, en ook dat het al is opgelost in de laatste tiscali firmware (die wij niet kunnen gebruiken).

Great...maar mag je wel zelf een ander modem aanschaffen (of met korting van Tweakdsl)? Bijvoorbeeld de nieuwste Speedtouch of een Linksys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
The_Jester schreef op maandag 17 april 2006 @ 13:18:
[...]

Neuj, niet ongenuanceerd, maar in de mailtjes die ik hierover aan tweak heb gestuurd kreehg ik eerst te horen dat ik het zelf maar met zyxel moest uitzoeken (meerdere malen), en later dat er ergens in mei misschien EEN nieuwe firmware zou uitkomen (en dan spreek ik al over eind februari). Ik moest dus gewoon maar weer afwachten, geen idee of het probleem uberhaupt opgepakt zou zijn in die nieuwe firmware, en niemand bij tweak die mij het idee gaf dat ze er ook maar enigszins achteraan zaten. Dus na meerdere mailtjes die ik van tweak kreeg waarin mij gemeld werd dat ik het zelf maar moest uitzoeken kreeg ik dan een mailtje dat het mogelijk wel eens na 3 maanden verholpen zou kunnen zijn in een nieuwe firmware die dan misschien zou uitkomen.

Zoals ik ook aan tweak al gemeld heb, de code is er, want het zit in de nieuwste tiscali firmware. Microsoft vereist die implementatie van nat ook voor windows vista (is dus nieteens alleen een xboxlive probleem). en als ik het in fewbruari al aanmeld verwacht ik ergens in maart eigenlijk wel een werkende oplossing (gezien de code al bestaat).

aan een losse router heb ik trouwens ook al gedacht, maarja, dan heb ik geen voip meer, en ik kan inderdaad oook gewoon een ander modem kopen, maar ik heb deze toch al gekocht? Ik verwacht gewoon support van zyxel, en ik verwacht dat de leverancier van het modem er ook een beetje achteraan zit (zeker als zij ook standaard dit modem leveren).

Ik heb totaal geen problemen verder met tweak, alles werkt perfect, en op wat geklooi met de overstap van bbned naar tis na (de schuld van kpn), heb ik nooit klachten gehad. Wat ik wel gemerkt heb is dat als je klachten hebt het wel erg moeizaam gaat allemaal. zoals iedereen zegt, de service kan beter.

ennuh, ik heb gewoon lekker geslapen hoor vannacht, ik merkte vanmorgen alleen dat m'n laatste xboxlive trial account verlopen is (je krijgt er 3 van een maand gratis bij een nieuwe xbox 360) zonder dat ik er ook maar 1 keer mee heb kunnen spelen, da's gewoon jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat het opzettelijk is. Ze hebben er gewoon voor gezorgd dat ze niet iedereen tegelijk op het ADSL2 profiel moesten zetten, waarschijnlijk omdat ze anders stabiliteitsproblemen hadden gekregen. Nu hebben ze er een aantal maanden voor om alles soepeler te laten verlopen (wellicht ook het om aanschaffen van nieuwe apparatuur gefaseerd te doen). Dit zal natuurlijk nooit toegegeven worden, maar door het hele gebeuren en de communicatie met TweakDSL erover ben ik er van overtuigd. Maar dat boeit me nu niet meer, ik zit lekker met 2,1 MB/s te downen. Ik weet wel dat ik in de toekomst een andere carrier selecteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-08 15:22
Snap ik het nu goed:

Mocht je verbinding al zijn overgezet van adsl1 naar adsl2 en je hebt je adsl2 modem nog niet in huis, werkt de adsl2 verbinding dan wel met je adsl1 modem? bijv. Copperjet 810 of etech adsl/router.

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
mwoe schreef op maandag 17 april 2006 @ 16:02:
Snap ik het nu goed:

Mocht je verbinding al zijn overgezet van adsl1 naar adsl2 en je hebt je adsl2 modem nog niet in huis, werkt de adsl2 verbinding dan wel met je adsl1 modem? bijv. Copperjet 810 of etech adsl/router.
Ja.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
The_Jester schreef op maandag 17 april 2006 @ 14:16:
@ HoppyF

Dat TweakDSL de verantwoordelijkheid heeft om te zorgen voor een goed werkende firmware bestrijd ik niet (heb ik ook niet gedaan). Feit blijft dat Tweak afhankelijk is van de producent om een correcte firmware te krijgen. Een opmerking in de trant van Het boeit Tweak geen moer zegt dan ook meer over de persoon die zich zo uitlaat, dan over het al of niet servicegericht presteren van Tweak...

Hoe dan ook: het is altijd zinvol om te mailen in geval van problemen. Hoe dikker het pak papier om mee te meppen, hoe harder het aankomt...
Klopt, TweakDSL is wel afhankelijk van de leverancier (hier Zyxel) want ze maken de firmware natuurlijk niet zelf. Als er veel gebruikers klagen over een probleem mag je toch verwachten dat Tweak zich inzet om een oplossing te krijgen van Zyxel.
Je kunt zelf namelijk niet bij Zyxel aankloppen omdat het immers ISP firmware betreft. Misschien dat ze je wel willen antwoorden maar dat is dan goodwill van Zyxel.

Het soms niet-service gericht presteren van TweakDSl is wel bekend. Gelukkig zitten er ook prima medewerkers en als je er eentje treft loopt alles goed. Kwestie van volhouden en doordrammen soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 23:12
Heb nu bijna een jaar prodsl+bel 2/1 en was van plan over te gaan naar B16WO.
Vroeg me af of ik naar aanleiding van mijn modem gegevens (816P) wel voor B16WO of
toch maar B10 kan nemen?
Oh ja, ik heb m'n modem alvast voorzien van de laatse adsl2+ firmware en het werkt gewoon.
(Alleen dit weekend weer eens een bagger verbinding)

Phy TX Cell Count 485569
Phy RX Cell Count 10298054
Phy Cell Drop Count 1
Overall Failure 0
INP Up 0.0
INP Down 0.0
Data Boost Disable
Local ITU Country Code 0x0000b5ff
Local SEF 1
Local End LOS 0
Local SNR Margin 29.0 dB
Local Line Attn 37.0 dB
Local Tx Power 12.3 dB
Local Fast Channel Rx Rate 0
Local Fast Channel Tx Rate 0
Local Fast Channel FEC 0
Local Fast Channel CRC 0
Local Fast Channel HEC 0
Local Fast Channel NCD 0
Local Fast Channel OCD 0
Local Interleaved Ch Rx Rate 0
Local Interleaved Ch Tx Rate 0
Local Interleaved Ch FEC 0
Local Interleaved Ch CRC 0
Local Interleaved Ch HEC 0
Local Interleaved Ch NCD 0
Local Interleaved Chl OCD 0
Remote SEF 0
Remote LOS 0
Remote Line Attn 14.5 dB
Remote SNR Margin 6.5 dB
Remote Fast Channel FEC 0
Remote Fast Channel CRC 0
Remote Fast Channel HEC 0
Remote Fast Channel NCD 0
Remote Interleaved Channel FEC 0
Remote Interleaved Channel CRC 0
Remote Interleaved Channel HEC 0
Remote Interleaved Channel NCD 0
Local Mgmt FEC0 0
Local Mgmt CRC0 6
Local Mgmt FEC Errored Sec 0
Local Mgmt Errored Sec 6
Local Mgmt Severely Errored Sec 0
Local Mgmt LOS Errored Sec 0
Local Mgmt Unavail Errored Sec 0
Local Mgmt HEC0 1
Remote Mgmt FEC0 0
Remote Mgmt CRC0 0
Remote Mgmt FEC Errored Sec 0
Remote Mgmt Errored Sec 0
Remote Mgmt Severely Errored Sec0
Remote Mgmt LOS Errored Sec 0
Remote Mgmt Unavail Errored Sec 0
Remote Mgmt HEC0 0
Local TPSTC Cell0 431859263
Local TPSTC Cell0 Upper Layer 10298145
Local TPSTC Bit Error 0
Remote TPSTC Cell0 0
Remote TPSTC Cell0 Upper Layer 0
Remote TPSTC Bit Error 0

Thx alvast voor het bekijken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 14:49:
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat het opzettelijk is. Ze hebben er gewoon voor gezorgd dat ze niet iedereen tegelijk op het ADSL2 profiel moesten zetten, waarschijnlijk omdat ze anders stabiliteitsproblemen hadden gekregen.
ADSL2+ is sinds augustus vorig jaar gewoon productie en het aantal nieuwe lijnen is vele, vele malen groter dan het aantal upgraders. Als dat tot problemen geleid zou hebben zou je dat in oktober of november gehoort hebben, niet in maart. En dan met alleen de klanten van TweakDSL? Dat zal een nauwelijks meetbare impact op een netwerk met de afmetingen van dat van BBNed hebben.

Maar: de laatste wijziging van enige omvang was bijna een vol jaar geleden, en dat was het vervangen van gestapelde trunks door enkele lijnen. Qua capaciteit heeft dat niets gedaan.

Feitelijk maakt het ook niet veel uit dat er iets fout gaat. Natuurlijk, je wilt het voorkomen, maar als je het snel genoeg oplost is het ook geen groot probleem. Je hebt de afgelopen weken kunnen zien dat *als* het gemeld wordt door TweakDSL het ook snel verholpen wordt. Het enige wat er mis lijkt te gaan is dat het de eerstelijns niet lukt duidelijk te maken aan de tweedelijns dat iemand aandacht verdient.

[ Voor 8% gewijzigd door burne op 17-04-2006 17:19 . Reden: misschien maar geen verwijten maken. :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jester

The Jester

PJzzz schreef op maandag 17 april 2006 @ 16:42:
Heb nu bijna een jaar prodsl+bel 2/1 en was van plan over te gaan naar B16WO.
Vroeg me af of ik naar aanleiding van mijn modem gegevens (816P) wel voor B16WO of
toch maar B10 kan nemen?
Oh ja, ik heb m'n modem alvast voorzien van de laatse adsl2+ firmware en het werkt gewoon.
(Alleen dit weekend weer eens een bagger verbinding)

Thx alvast voor het bekijken _/-\o_
Post svp even je postcode/huisnummer (of CB-nummer), dan kijk ik wat voor jou de mogelijkheden zijn.
Gezien de hoge dempingsfactor op je huidige verbinding ben ik somber, maar goed.
Wie niet waagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jester

The Jester

Burne schreef op maandag 17 april 2006 @ 16:47:
[...]

...Het enige wat er mis lijkt te gaan is dat het de eerstelijns niet lukt duidelijk te maken aan de tweedelijns dat iemand aandacht verdient.
Proef ik hier iets van oud zeer, c.q. een frustratie?
Overigens: als BBned onderscheid had gemaakt tussen IP- en ATM-diensten, had iedereen meteen de correcte doorvoer gehad. Nu hebben we voor meer dan 175 lijnen een ticket in moeten schieten....
Over communicatie gesproken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
The_Jester schreef op maandag 17 april 2006 @ 17:33:
[...]

Post svp even je postcode/huisnummer (of CB-nummer), dan kijk ik wat voor jou de mogelijkheden zijn.
Gezien de hoge dempingsfactor op je huidige verbinding ben ik somber, maar goed.
Wie niet waagt...
Gezien hij ook aangeeft 'nu weer een bagger verbinding' te hebben kan dat ook komen door iets heel anders. Zeker als het niet altijd is ga je toch denken aan een oplosbaar probleem.
Burne schreef op maandag 17 april 2006 @ 16:47:
[...]

Feitelijk maakt het ook niet veel uit dat er iets fout gaat. Natuurlijk, je wilt het voorkomen, maar als je het snel genoeg oplost is het ook geen groot probleem. Je hebt de afgelopen weken kunnen zien dat *als* het gemeld wordt door TweakDSL het ook snel verholpen wordt. Het enige wat er mis lijkt te gaan is dat het de eerstelijns niet lukt duidelijk te maken aan de tweedelijns dat iemand aandacht verdient.
The_Jester schreef op maandag 17 april 2006 @ 17:36:
[...]

Overigens: als BBned onderscheid had gemaakt tussen IP- en ATM-diensten, had iedereen meteen de correcte doorvoer gehad. Nu hebben we voor meer dan 175 lijnen een ticket in moeten schieten....
Over communicatie gesproken :D
Modder gooien over en weer heeft weinig constructiefs in zich natuurlijk. Aan beide kanten zal het vast niet op rolletjes lopen, anders gaat alles immers vlekkeloos. Het blijft een snel bewegende ICT wereld in de tele- en datacommunicatie waar bij snelle introducties dingen vast net mis gaan soms.

Als je de delen terug leest en de berichten zie je dat dit de tweede keer is dat bij snelheids opgrades en BBned het niet vlekkeloos gaat. Ook bij Demon stonden snelheden nieuw, maar niet de doorvoer snelheid bij het upgraden nu. Eerder ging het ook niet vlekkeloos met de landelijke snelheids upgrade van BBned.

Er zijn ook voldoende berichten van mensen die aangeven wat de helpdesk heeft gezegd of juist ontkent wat niet geheel lijkt te kloppen. Mensen die stipt 850kByte/s halen op een 10Mbps linesync waar gezegd wordt dat er niets aan de hand is. Of centrales waar Tiscali de apparatuur 2+ geschikt gemaakt heeft een maandgeleden en aangegeven wordt dat het niet zo is door de helpdesk als iemand belt.

Als je probleem niet aangenomen wordt of ontkend kom je geen stap verder natuurlijk.

[ Voor 133% gewijzigd door bjck op 17-04-2006 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jester

The Jester

Mee eens.
Wel vraag ik altijd om screenshots van FTP sessies vanaf onze testserver in geval van twijfel.
Met name tussen 8Mbps en 10Mbps is het verschil klein en ook wij willen niet onterecht de BBned-engineers aan het werk zetten.

Over de vraag van die user: 16Mb of 10Mb.
Ongeacht de performance van zijn verbining anno nu, blijven de dempingswaardes erg hoog.
Jouw opmerking dienaangaande is m.i. dus niet relevant. Ik wil met alle plezier nakijken wat er NU aan de hand is en of een B10 danwel een B16 een optie is. Demping heeft te maken met lijnkarakteristiek en zal onafhankelijk van de performance vrijwel altijd constant zijn, tenzij bij voorbeeld de splitter gaar is en voor achterlijke waardes zorgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
Mijn modem is rechtstreeks op het ISRA punt aangesloten 20cm kabel(geen splitter)
Verbindingen zijn eigenlijk de laatste maand ronduit slecht.
Pings van 20Ms tot 60Sec, soms krijg ik ook geen ip toegewezen.
CB0502144

Oh ja, had voorheen bij speedlinq een 8/1Mb verbindng en eigenlijk nooit problemen.
Download lag toen altijd strak op 850 Kb.

Dit ontbrak nog bij mijn modem gegevens:

Driver Version 1.61
API Version GS_API_441
Firmware Version D.79.42.14
Dsp Version Turbo v1.0 A0 (0x40)
Connected true
Operational Mode G.Dmt.BisPlus
State Showtime
Watchdog 0x00000053
Operation Progress 0x00000000
Last Failed 0x0000001c
Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 2041300
Rx Attn DR 8481200
Tx Cell Rate 2408
Rx Cell Rate 4814

THX

[ Voor 66% gewijzigd door PJzzz op 17-04-2006 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
PJzzz schreef op maandag 17 april 2006 @ 18:18:
Mijn modem is rechtstreeks op het ISRA punt aangesloten 20cm kabel(geen splitter)
Verbindingen zijn eigenlijk de laatste maand ronduit slecht.
Pings van 20Ms tot 60Sec, soms krijg ik ook geen ip toegewezen.
CB0502144

Oh ja, had voorheen bij speedlinq een 8/1Mb verbindng en eigenlijk nooit problemen.
Download lag toen altijd strak op 850 Kb.

Dit ontbrak nog bij mijn modem gegevens:

Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 2041300
Rx Attn DR 8481200
Je verbinding kan 8481Kbps aan, iets meer dan dan je had bij Speedlinq. De 10Mbps zal je niet gaan halen geeft je modem nu al aan, maar de limitatie op 2048/1024 moet een profiel fout zijn ergens.

Die Rx Attn DR geeft aan dat de maximale downstream op die lijn momenteel 8481Kbps is. Op je ISRA ook geen aftakkingen aangesloten naar extra/andere aansluitpunten? Zeker bij de ISRA punten in de muur (die contact dozen met 'PTT' erop) wil er vaak een aftakking in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
Die limitatie van 2048/1024 is het abbo (prodsl+bel) wat ik nu idd heb en klopt dus wel.
De KPN doos zit rechtstreeks op de dikke(20MM) kabel die hier door de muur van buiten komt.
Er zitten absoluut geen ander aftakkingen op.
Ik haalde tot een maand geleden altijd 224 Kb down maar kom nu zelden hoger dan 180Kb ???

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
PJzzz schreef op maandag 17 april 2006 @ 18:43:
Die limitatie van 2048/1024 is het abbo (prodsl+bel) wat ik nu idd heb en klopt dus wel.
De KPN doos zit rechtstreeks op de dikke(20MM) kabel die hier door de muur van buiten komt.
Er zitten absoluut geen ander aftakkingen op.
Ik haalde tot een maand geleden altijd 224 Kb down maar kom nu zelden hoger dan 180Kb ???
Is dat alleen in de avond uren en weekend? Dan is het drukte ergens op een netwerk segment, dat was pas geleden opgelost of minder ernstig geworden (half opgelost) toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
Idd altijd s'avonds en het hele weekend :-(
maar de laatste maand ook vaak overdag.
Bij mij dus niet opgelost helaas.

En zo ziet m'n gemiddelde trace eruit:
1 * 1807 ms 16 ms 84.245.x.x
2 22 ms 35 ms 19 ms extreme-vlan211.tc1.cambrium.net [82.197.223.25]

3 111 ms 18 ms 16 ms extreme-vlan1.tc2.cambrium.net [217.19.16.9]
4 362 ms 1280 ms 41 ms customer.cambrium.nl [217.19.16.131]

[ Voor 58% gewijzigd door PJzzz op 17-04-2006 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

1 1 ms 1 ms 1 ms [*****]
2 * * * Timeout bij opdracht.
3 23 ms 22 ms 22 ms 84.245.35.1
4 24 ms 25 ms 25 ms extreme-vlan202.tc2.cambrium.net [82.197.223.21]

5 24 ms 26 ms 23 ms extreme-vlan202.tc2.cambrium.net [82.197.223.21]

6 23 ms 24 ms 24 ms core1-eth2.tc2.cambrium.net [217.19.16.1]
7 26 ms 25 ms 25 ms ams-ix.tc2.xs4all.net [195.69.144.166]
8 26 ms 25 ms 26 ms 0.so-7-0-0.xr2.d12.xs4all.net [194.109.5.13]
9 25 ms 26 ms 27 ms www.xs4all.nl [194.109.6.92]

Ik heb nooit last van lags of spikes op het netwerk. Dan zit ik waarschijnlijk op een ander deel van het netwerk

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-08 15:22
brrrrr,

Die ping tijden zien er niet echt lekker uit bij PJzzz.
Ben toch wel op zoek naar een goede access richting het Internet.
Ben niet continue aan het multiplayer gamen, maar wil dit toch wel eens doen en dat gaat toch met dit soort pingtijden niet lukken. Wordt hier nog iets aan gedaan? Maakt het hierbij nog uit of je adsl1 of 2 hebt?

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

Volgens mij komt dit maar voor bij een beperkt aantal gebruikers. Ik speel vaak online en nog een aantal spelers die tweakdsl hebben en wij hebben altijd een prima ping =).

Offtopic: Welke games speel je?

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
Thuis bij m'n ouders ga ik de verbinding omgooien naar een andere BBned provider.
Ik heb nu alle papieren en had begrepen dat ik eerst een nieuw abo aanvraag en dan opzeg bij Tweak. Kan ik dan het beste morgen Tweak even bellen en vragen wat de eerste opzegdatum is die voor het abo telt? En per die datum de ingang van het abonement opgeven bij de nieuwe provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

bjck schreef op maandag 17 april 2006 @ 18:53:
[...]
<knip>. Dan is het drukte ergens op een netwerk segment, dat was pas geleden opgelost of minder ernstig geworden (half opgelost) toch?
Bij mij voor de volle 100% opgelost sinds 12 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
Zo kan het ook:
1 11 ms 11 ms 11 ms 84.245.x.x
2 12 ms 13 ms 12 ms extreme-vlan211.tc1.cambrium.net [82.197.223.25]

3 13 ms 13 ms 13 ms extreme-vlan1.tc2.cambrium.net [217.19.16.9]
4 13 ms 12 ms 12 ms customer.cambrium.nl [217.19.16.131]

Maar helaas vaker niet dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sunturion schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 23:39:
[...]

Yep van ADSL1 naar ADSL 2.
En voor het service id / lijnkenmerk heb ik gewoon naar de sales afdeling gebeld en gevraagd wat mijn lijnkenmerk is. Die kreeg ik vervolgens zonder enige moeite ter plekke te horen.
Hey sunturion,

Hoe heb jij precies de stappen doorlopen van aanmelden tot verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Wat werkt dat VoDSL als een dweil ineens!
• een super echo bij mijn tegenpartij als ze met mij bellen. Alles wat de ander tegen mij zegt, hoor je echo-en!
• geen inkomende caller-id.
• geen uitgaande caller-id.
• capaciteit bij uitbellen is veel te krap bemeten! Vaak op verschillende partijen ingesprek; bijvoorbeeld 0900, 06 en 084-nummers. :r :r
• het geluid is niet sprankelend, volume van de lijn staat te hard.
• Ik kan niet meer faxen, lijkt wel een voip protocol issue? Ze draaien geen G711-codec. Vandaar ook het slechte geluid.
• On-net kan ik wel faxen, naar TweakDSL gaat het probleemloos.

Wat loopt Tweak te rommelen met die telefonie, het is momenteel waardeloze troep! Sorry, jullie hebben mij nog nooit zo uitgesproken hier gezien, maar dit is om te huilen. Dan mag het een gratis dienst zijn, maar dit mag geen telefonie meer genoemd worden. Factureer dan iedereen maar voor €5,00, dan heb je tenminste het vermogen om een fatsoenlijke dienst op poten te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door I_stealth_I op 17-04-2006 22:18 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Pings liggen ook erg vaak aan je dslam. Een BBned cisco geeft sowieso minstens 16ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op maandag 17 april 2006 @ 22:14:
Wat werkt dat VoDSL als een dweil ineens!
• een super echo bij mijn tegenpartij als ze met mij bellen. Alles wat de ander tegen mij zegt, hoor je echo-en!
• geen inkomende caller-id.
• geen uitgaande caller-id.
• capaciteit bij uitbellen is veel te krap bemeten! Vaak op verschillende partijen ingesprek; bijvoorbeeld 0900, 06 en 084-nummers. :r :r
• het geluid is niet sprankelend, volume van de lijn staat te hard.
• Ik kan niet meer faxen, lijkt wel een voip protocol issue? Ze draaien geen G711-codec. Vandaar ook het slechte geluid.
• On-net kan ik wel faxen, naar TweakDSL gaat het probleemloos.

Wat loopt Tweak te rommelen met die telefonie, het is momenteel waardeloze troep! Sorry, jullie hebben mij nog nooit zo uitgesproken hier gezien, maar dit is om te huilen. Dan mag het een gratis ;) ;) dienst zijn, maar dit mag geen telefonie meer genoemd worden. Factureer dan iedereen maar voor €5,00, dan heb je tenminste het vermogen om een fatsoenlijke dienst op poten te krijgen.
Klopt als een bus.Heb zelf al tig weken een echo op de lijn. Superirritant.

Maar voor de telefoon overgaat als je belt, dat duurt soms wel 20-30seconden.
Trouwens, informatie over gesprekken kan ik sinds 2 weken ook niet zien.Gestopt op 4 april.

Bel zeker gratis nu ;) Zo snel mogelijk veranderen die handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

The_Jester schreef op maandag 17 april 2006 @ 17:36:
Ja. Het is altijd pijnlijk om te zien hoe het bedrijf waar ik zo lang voor gewerkt heb nu op deze manier communiceert met z'n klanten (of beter: juist niet communicieert). Of het nu oudgedienden als I_Steath_I of nieuwkomers als bierkameel zijn, ze zijn allemaal weken- of maandenlang nodeloos aan het lijntje gehouden terwijl ze onmiskenbaar een probleem hadden. En dat gaat echt niet alleen op voor dit roddelend naaikransje. Google recent geprobeert? Hit nummer 3: http://blog.heerink.nl/?cat=1

En nogmaals: dat er dingen fout gaan is geen serieus probleem. Het is iets wat gefixed moet worden, en meer niet. Het wordt alleen niet gefixed. Dingen die twee jaar terug speelden zoals het op tijd verzenden van het juiste type modem zijn nog altijd niet geregeld. Hoe moeilijk kan het nou zijn? Modem, doosje, pakpapier, sticker, adres, postkantoor. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Burne schreef op maandag 17 april 2006 @ 22:58:
[...]

Ja. Het is altijd pijnlijk om te zien hoe het bedrijf waar ik zo lang voor gewerkt heb nu op deze manier communiceert met z'n klanten (of beter: juist niet communicieert). Of het nu oudgedienden als I_Steath_I of nieuwkomers als bierkameel zijn, ze zijn allemaal weken- of maandenlang nodeloos aan het lijntje gehouden terwijl ze onmiskenbaar een probleem hadden. En dat gaat echt niet alleen op voor dit roddelend naaikransje. Google recent geprobeert? Hit nummer 3: http://blog.heerink.nl/?cat=1

En nogmaals: dat er dingen fout gaan is geen serieus probleem. Het is iets wat gefixed moet worden, en meer niet. Het wordt alleen niet gefixed. Dingen die twee jaar terug speelden zoals het op tijd verzenden van het juiste type modem zijn nog altijd niet geregeld. Hoe moeilijk kan het nou zijn? Modem, doosje, pakpapier, sticker, adres, postkantoor. Klaar.
Zo zijn er meer hele simpele dingen:
• het zorgvuldig omgaan met poststukken/faxen
• het aanbieden van excuses.
• een terugkoppeling geven op een telefoongesprek.
• het beantwoorden van mail binnen 48 uur ipv 1 week.
• het beantwoorden van telefoon binnen 5 minuten. Je staat snel 10 minuten in de wacht.
• open communicatie, geen afschuiven aan KPN/BBned/Colt/BudgetPhone/Tiscali.
• medewerkers cases laten monitoren en op eigen zelf terugkopelen ipv klant laten pollen.

Met de huidige strategie is Cambrium binnen 2 jaar helemaal dood. Ze knikkeren hun eigen glazen in hoor. Ze hebben genoeg technische kwaliteiten in huis, maar ze verpesten het op simpele zaken. Beetje jammer, technisch zit het bijna superieur inelkaar. De organisatie/coördinatie loopt er voor geen meter.

[ Voor 10% gewijzigd door I_stealth_I op 17-04-2006 23:54 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gevalletje 'een beetje jammer' is het zeker. Dat uiteindelijk Tiscali iemand moet langs sturen die dan een modem uit de koffer haalt en het werkt gewoon is gewoon erg suf. Hoe moeilijk kan het zijn om een type modem te valideren of een nieuwe te sturen om te controleren of hij toevallig defect is als het wel het juiste type is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 23:32
PJzzz schreef op maandag 17 april 2006 @ 19:02:
Idd altijd s'avonds en het hele weekend :-(
maar de laatste maand ook vaak overdag.
Bij mij dus niet opgelost helaas.
Bij mij dus ook weer dezelfde problemen.
Vandaag, paasmaandag, was het een enorme ramp, nog erger dan gisteren.
Ik kon gewoon niet meer internetten.. lag van 11 minuten op IRCnet, download van 0,47 kB/s en upload van 0,21 kB/s gemiddeld.
Het was mooi weer, dus ik heb de hele dag maar op m'n balkon gezeten.
Vanavond kon ik dus niet m'n mails doen en al helemaal niet surfen, waarop ik wel gehoopt had.

Ik wil absoluut niet weg bij Tweak, ben ook bereid om meer te betalen, maar dit lijkt gewoon nergens op. Daar komt bij dat ik beslist nooit wil klagen en altijd vriendelijk en redelijk wil zijn.
Ik snap best wel dat de fout van de overbelaste CambriumA3 NRP bij BBned ligt. Het was sinds de migratie beter, maar nu begint het in de spitsuren wéér dicht te slibben. BBned heeft géén monitoring, waardoor BBned niet weet waar de knelpunten zijn in hun netwerk, en afhankelijk is van signalen cq klachten van bijvoorbeeld TweakDSL.

Vanavond toen de ergste drukte voorbij was en ik weer gangbaar internet had (heb in afwachting op ADSL2+ een 2/1 profiel maar ben er tevreden mee) kreeg ik de mededeling dat er donderdag weer lijnen worden gemigreerd. Is dat dan echt de oplossing? En wie zal me vertellen dat het niet weer binnen 2 weken vol zit daarna? :?

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Hans van Eijsden schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:59:
Ik snap best wel dat de fout van de overbelaste CambriumA3 NRP bij BBned ligt. Het was sinds de migratie beter, maar nu begint het in de spitsuren wéér dicht te slibben. BBned heeft géén monitoring, waardoor BBned niet weet waar de knelpunten zijn in hun netwerk, en afhankelijk is van signalen cq klachten van bijvoorbeeld TweakDSL.
Ik mag je de details niet geven van de baas maar er wordt (natuurlijk) proactief gemonitord. Ieder element in het netwerk wordt 24 uur per dag in de gaten gehouden en op iedere significante verstoring wordt gereageerd. En dat is alles wat ik er over kan en mag zeggen.

Ik bedoel: ik zit hier natuurlijk niet voor lul met een laptop en een scherm vol met monitoring en inmiddels 12 telefoontjes sinds zaterdag, het moment dat mijn dienst begon.

Wat ik wel kan en mag zeggen is dat ik in de wandelgangen hoorde dat er op korte termijn weer maatregelen volgen. Ik neem aan dat TweakDSL dat nog wel aan zal kondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik zoek wat hulp bij waarschijnlijk de laatste stap naar een nieuwe tweakdsl bb10 verbinding.

- sinds zondag brandt eindelijk het DSL lampje op m'n st716v5 (laatste firmware + config van tweakdsl site). PPP lampje doet tot dusver nog niks, weet ook niet of dat zou moeten.
- in customer-menu tweakdsl / cambrium is nog niets veranderd
- ik heb één pc in de gangkast bij het modem via poort 1 met kabel aangesloten, een tweede via
usb connector st121g (..en ja, die verbinding met het modem is eigenlijk nog waardeloos, want pc knalt soms zelf op reset als dat ding in een usb aansluiting zit, maar da's een ander probleem. ben daarmee al bezig sinds ik het modem heb en schijnt iets met een conflict tussen MS 'wireless zero config' en de speedtouch drivers te zijn.)

ik kan me voorstellen dat iets meer info nodig is, aan de andere kant.. ik ben een vreselijke NOOB met netwerken, dus kan best een heel eenvoudige oplossing zijn!

voor zover ik nu kan zien wat het probleem is:

- in de http://speedtouch.lan instellingen staat DSL aan, maar het hij kan GEEN VERBINDING MET de DHCP server maken.

is dit iets wat ik zelf in kan stellen in m'n speedtouch of op de pc's, of is het iets bij TweakDSL dat nog aangepast moet worden?

Alvast vriendelijk bedankt!
:Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Laatst online: 02-09 23:32
Burne schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 01:22:
[...]

Ik mag je de details niet geven van de baas maar er wordt (natuurlijk) proactief gemonitord. Ieder element in het netwerk wordt 24 uur per dag in de gaten gehouden en op iedere significante verstoring wordt gereageerd. En dat is alles wat ik er over kan en mag zeggen.
Burne, sorry dat het zo op je over kwam, ik wilde het niet op de man spelen. Natuurlijk zit je er niet voor niets, dit betekent dus dat ook mijn wandelgangetjes het niet altijd bij het juiste eind hebben, of ik het niet goed heb begrepen.
Ik ben benieuwd wat eraan gedaan zal worden, in ieder geval voel ik me nu wat geruster. Dank je. ;)

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Zo is het in ieder geval niet opgevat. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

[...]

Wat ik wel kan en mag zeggen is dat ik in de wandelgangen hoorde dat er op korte termijn weer maatregelen volgen. Ik neem aan dat TweakDSL dat nog wel aan zal kondigen.
Laat dit dan een kans zijn voor TweakDSL om te laten zien dat ze hun communicatie verbeteren. Ik verwacht er niets van, tenzij het een grote change is waarbij men bijvoorbeeld datalimieten gaat instellen (lijkt mij uitgesloten, is maar een voorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

[...]

Ik begrijp dat je bij BBned werkt? Gewoon een vraagje omdat ik er geinteresseerd in ben en omdat ik n00b ben op dit gebied. Heeft iedere ISP z'n eigen NRPs en wie regelt de capaciteit op de NRPs (heb weleens gehoord dat Demon bijv. dit zelf doet)? Ik vraag dit omdat "we" bij Speedlinq (8/1 via BBned) de afgelopen maanden ook behoorlijke capaciteitsproblemen hadden in de "spits". Sinds vorige week (nacht 11 op 12 maart) loopt echter alles weer goed na werkzaamheden (een MGX (?) kaart vervangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

rick77 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 07:51:
[...]

Sinds vorige week (nacht 11 op 12 maart) loopt echter alles weer goed na werkzaamheden (een MGX (?) kaart vervangen).
Ik zit bij Tweak en heb vanaf exact hetzelfde moment weer goede snelheden. Lijkt mij dus dat BBned de touwtjes in handen heeft (ook wel logisch, zij zijn de leverancier, je laat je klanten toch niet aan je eigen netwerk sleutelen? Een schip kan maar één kapitein hebben).

Alleen jij hebt meer info over wat er gebeurd is, ik lees nu voor het eerst dat er iets vervangen zou zijn.
Maar ja, da's de bekende (mis-)communicatie van TweakDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

Ik vermoet dat Tweakdsl (cambrium) door de grote groei een communicatie probleem naar hun afnemers heeft. Ik hoop (denk) dat dit in de toekomst wel gaat verbeteren.

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Crusader schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 09:04:
[...]
Alleen jij hebt meer info over wat er gebeurd is, ik lees nu voor het eerst dat er iets vervangen zou zijn.
Maar ja, da's de bekende (mis-)communicatie van TweakDSL.
Van Speedlinq krijg je ook alleen maar vage mededelingen over "onderhoud" en "optimalisatie", maar ik heb een aantal pagina's gebookmarkt, waaronder: http://www.bit.nl/home/su...ngen-onderhoud/onderhoud/ en http://www2.internl.net/c....cgi?sectie=werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

aankomende maandag gaat er een telco-telco migratie bij mij plaats vinden ( van KPN provider naar Tweakdsl op het Tiscali netwerk ) I keep my finger crossed dat dit in een keer goed gaat, aangezien de goede Tweakdsl ervaringen in de minderheid zijn hier in dit forum :'( . maar ik had een klein vraagje over het inloggen / aanmelden.

Ik heb een Speedtouch 716v5 WL besteld ( en ook in een keer de goede gekregen :P ) en een instructie van hoe ik het internet op kom ( de instructie is ook van de site te downloaden, gaat over het instellen van het ipadress en het opvragen ) Omdat ik nog een draadloze adapter heb wou ik die gaan gebruiken in combinatie met de SP716 zodat ik draadloos kan. Ik gebruik daarom het setup exe. file die te downloaden is van de Tweakdsl site, en ga zo de boel installeren.

Mijn vraag is; ik heb ook een login en password gekregen van Tweakdsl, ga ik deze gegevens gebruiken tijdens de setup of hoeft dit niet ? Tweakdsl beweert namelijk dat dit niet hoeft en de modem tiscali netwerk klaar is. volgens hun is het aansluiten en je heb verbinding. Is dit zo, volgens mij moet je toch je details invoeren ?. Heeft iemand hier ervaring mee, heeft iemand deze setup wel eens gebruikt en werkt dit nog een beetje. ?

Sorry dat ik dit zo vraag, maar ik had vroeger een Speedtoch 580 en daar was het installeren, loginnaam ( een email adres ) en password instellen en klaar.

Hoor graag van jullie

Tristate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

Ik zit ook via (tiscali netwerk) van tweakdsl. Ik prikte me modem erin en hij deed het

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

nieuwe zyxel 2602R-61 (Analoog) firmware :

Click 340AJI1b1 18-04-2006

ook de zyxel 2602R-63 (ISDN) firmware er maar bij doen (was er al langer) :

Click 340AJL0b4 11-04-2006

veel plezier }:O

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rthec
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2023
[...]

Zeg als jij bij BBNED werkt zou je eens naar mijn situatie kunnen kijken? Ik lig sinds donderdagochtend om 10u volledig van het netwerk omdat er op vrijdag gemigreerd zou worden naar DSL2. Het DSL lampje brand en het modem traint op 500 / 500 kb?? Volgens tweakdsl is het wachten op jullie reactie en ligt er inmiddels een ticket, volgens hun kan het nog wel ff duren????

Alle hulp is welkom?

Rene de Graaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 10:31:
in de minderheid zijn hier in dit forum
Ik heb 'hier' al eens omschreven als roddelend naaikransje en niet ten onrechte, want het zijn een stel ouwe wijven hier, dat wil je niet weten. (en ja, ik val net zo goed onder die kwalificatie).

Wat je niet ziet en waar je niets van hoort zijn de mensen waar het gewoon goed gaat. 96-98% van de klanten van een ISP heeft nooit problemen, nooit contact met de helpdesk, en als 'intuhnet' een keertje stuk is gaan ze wat anders doen en een paar uur later werkt het weer. Terwijl iedere hik van 60 seconden hier breed uitgemeten, geanalyseerd en beklaagd wordt.

Werken op helpdesken of rondhangen in de fora over ISP's geeft een vertekend beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

rick77 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 07:51:
Sinds vorige week (nacht 11 op 12 maart) loopt echter alles weer goed na werkzaamheden (een MGX (?) kaart vervangen).
Volgens mij was het een interface in een 10K die het loodje gelegd had en vervangen is.

Van de andere kant riepen mensen alhier ook dat het sinds 'de werkzaamheden' van verleden week sneller ging, en dat is apart, want wat er vervangen is zit niet in het netwerk van TweakDSL-klanten. Maar dat zie je wel vaker. Laatst is er een IOS-upgrade gedaan op CambriumA1 en tweakers op CambriumA3 vonden dat dat hun snelheidsproblemen verholpen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Burne schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 12:48:
[...]

Volgens mij was het een interface in een 10K die het loodje gelegd had en vervangen is.

Van de andere kant riepen mensen alhier ook dat het sinds 'de werkzaamheden' van verleden week sneller ging, en dat is apart, want wat er vervangen is zit niet in het netwerk van TweakDSL-klanten. Maar dat zie je wel vaker. Laatst is er een IOS-upgrade gedaan op CambriumA1 en tweakers op CambriumA3 vonden dat dat hun snelheidsproblemen verholpen had.
Zeker vreemd, als je nagaat wat mijn screenshots hier in het forum hebben aangetoond vóór 12 april en daarna. Het speelde echt al bijna een jaar dat ik een verminderde snelheid had.
Nu gaat ie strak met de volle 1070 kB/s. Maar vraag mij niet wat het dan wel geweest is, daar ben ik zelf veel te benieuwd naar ;)

Voor de volledigheid zet ik ze er nog maar even bij:

Vóór 12 april:
Afbeeldingslocatie: http://crusader.tweakdsl.nl/nlspeed.png

Sinds 12 april:
Afbeeldingslocatie: http://crusader.tweakdsl.nl/strak.png

[ Voor 11% gewijzigd door Crusader op 18-04-2006 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

Ik heb 'hier' al eens omschreven als roddelend naaikransje en niet ten onrechte, want het zijn een stel ouwe wijven hier, dat wil je niet weten. (en ja, ik val net zo goed onder die kwalificatie).

Wat je niet ziet en waar je niets van hoort zijn de mensen waar het gewoon goed gaat. 96-98% van de klanten van een ISP heeft nooit problemen, nooit contact met de helpdesk, en als 'intuhnet' een keertje stuk is gaan ze wat anders doen en een paar uur later werkt het weer. Terwijl iedere hik van 60 seconden hier breed uitgemeten, geanalyseerd en beklaagd wordt.

Werken op helpdesken of rondhangen in de fora over ISP's geeft een vertekend beeld.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Je ziet ook dat er steeds ''minder'' mensen klachten over Tweakdsl hebben. Er gaan dingen mis maar dat gebeurt bij elke provider. Ik ben daarom ook zeer tevreden over tweakdsl en hoop dat ze goed kunnen doorgroeien.

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jester

The Jester

Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 10:31:

Mijn vraag is; ik heb ook een login en password gekregen van Tweakdsl, ga ik deze gegevens gebruiken tijdens de setup of hoeft dit niet ? Tweakdsl beweert namelijk dat dit niet hoeft en de modem tiscali netwerk klaar is. volgens hun is het aansluiten en je heb verbinding. Is dit zo, volgens mij moet je toch je details invoeren ?. Heeft iemand hier ervaring mee, heeft iemand deze setup wel eens gebruikt en werkt dit nog een beetje. ?

Tristate
Die login-handel is voor het customer-menu op de website (MyTweak) en is dus niet van toepassing op de modem-setup. Waar je wel rekening mee moet houden is het Tiscali-activatiescherm: in eerste instantie krijg je een IP in de 1.253-range (en die krijg je niet van Tweak!).
Activeren, modem een powercycle geven & sleuren maar!

Success ermee en geen angst: Tis gaat over het algemeen heel gladjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
Burne schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 12:39:

Daarom moet je dergelijke topicreeksen altijd met enige vorm van realiteitszin bekijken en altijd in je achterhoofd houden dat alleen de slechte verhalen wereldkundig worden gemaakt. Daarom hebben bedrijven (in het algemeen) altijd een probleem om een slecht imago op te krikken, men vertelt (en onthoudt) de slechte verhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Jester schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 13:42:
[...]

Die login-handel is voor het customer-menu op de website (MyTweak) en is dus niet van toepassing op de modem-setup. Waar je wel rekening mee moet houden is het Tiscali-activatiescherm: in eerste instantie krijg je een IP in de 1.253-range (en die krijg je niet van Tweak!).
Activeren, modem een powercycle geven & sleuren maar!

Success ermee en geen angst: Tis gaat over het algemeen heel gladjes.
Thanks voor je antwoord.Wat bedoel je trouwens met : modem een powercycle geven & sleuren maar! ?

Ik denk ook wel dat het goed komt, ik weet inderdaad dat je hier alles met een niet te heldere blik moet kijken. slechte ervaringen zijn in elk topic wel te vinden, en diegene die geen problemen hebben zie je ook niet. Iedere provider heb wel zijn eigen streken. het is alleen de manier hoe een provider het oplost. Zoals de BBNed ADSL2 migraties lopen niet lekker, en de ene keer wordt het wel opgelost en de andere keer niet. Dat is de prijs die je moet betalen. Wil je kwaliteit dan moet je naar Xs4all gaan, maar dan betaal je gelijk de jackpot. Ik ga weg bij xs4all en dus naar Tweak, simpel weg voor de prijs. 50 euro + nog een payserver erbij nemen omdat newzilla altijd experimenteel blijft loopt aardig op. Ze zijn goed, maar als je de helpdesk nooit gebeld heb, en de extra services niet gebruikt, is het inderdaad een rib uit je lijf. Ik ken Tweak van de Tweaknews ( want dat was mijn payservertje ) en ik was daar blij mee. we gaan daarom eens maar kijken hoe de rest loopt. en dan maar de foutjes op de koop toe nemen. Om dit moment gaat het nog wel allemaal goed. Modem doet het, helpsdesk is nog wel goed te bereiken, en de mensen, ik heb nog geen slechte gehad ( maar misschien heb ik dan ook geluk )

We zien het wel en ik hou jullie op de hoogte van de telco telco migratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 14:27:
[...]

Thanks voor je antwoord.Wat bedoel je trouwens met : modem een powercycle geven & sleuren
In niet-tweaker-jargon betekent dat je modem uit- en aanzetten waarna je kunt gaan internetten en downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 14:34:
[...]

In niet-tweaker-jargon betekent dat je modem uit- en aanzetten waarna je kunt gaan internetten en downloaden :)
OK Dan ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Zijn er nog mensne met een zyxel 2602HW met snelheids problemen. Als ik over 56mbit wifi probeer te downloaden met mijn B10 abbo van bbned blijkt de zyxel de beperkende factor te zijn. Als je de firewall aan/uit zet e.d. zie je je max snelheid veranderen :|

Heb al met zyxel geemailt maar die sturen je gewoon een nieuwe firmware op van probeer maar... :|
Lekker fijn.

Kan toch niet zo zijn dat de cpu te langzaam is in zo'n beest... En dat je dat al haalt met op 10mbit, wat als je het modem op 20mbit laat lopen :? ga je dan niet sneller omdat de cpu in het modem het niet trekt... vind da nogal slecht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 01:46:
hallo,

ik zoek wat hulp bij waarschijnlijk de laatste stap naar een nieuwe tweakdsl bb10 verbinding.

- sinds zondag brandt eindelijk het DSL lampje op m'n st716v5 (laatste firmware + config van tweakdsl site). PPP lampje doet tot dusver nog niks, weet ook niet of dat zou moeten.
- in customer-menu tweakdsl / cambrium is nog niets veranderd
- ik heb één pc in de gangkast bij het modem via poort 1 met kabel aangesloten, een tweede via
usb connector st121g (..en ja, die verbinding met het modem is eigenlijk nog waardeloos, want pc knalt soms zelf op reset als dat ding in een usb aansluiting zit, maar da's een ander probleem. ben daarmee al bezig sinds ik het modem heb en schijnt iets met een conflict tussen MS 'wireless zero config' en de speedtouch drivers te zijn.)

ik kan me voorstellen dat iets meer info nodig is, aan de andere kant.. ik ben een vreselijke NOOB met netwerken, dus kan best een heel eenvoudige oplossing zijn!

voor zover ik nu kan zien wat het probleem is:

- in de http://speedtouch.lan instellingen staat DSL aan, maar het hij kan GEEN VERBINDING MET de DHCP server maken.

is dit iets wat ik zelf in kan stellen in m'n speedtouch of op de pc's, of is het iets bij TweakDSL dat nog aangepast moet worden?

Alvast vriendelijk bedankt!
:Z
EDIT:
ben er inmiddels achter dat voor connecten via het RFC1483 protocol (bbned) het blijkbaar nodig is dat ATM op je DSL lijn ook actief is.
hier staat echter nog een rood kruis achter (in de instellingen van de speedtouch 716v5 wl).

of kraam ik hier onzin uit? zo ja, zou ik het graag horen. ik heb ook een mailtje richting tweak gestuurd, even wachten dus..
mijn aanvraag bleef meer dan 2 weken op status 3 (van 7) staan, maar inmiddels brand m'n DSL ledje eindelijk, zoals ik al zei.

overigens is mijn aanvraag van 24-02-2006, dus ik wacht al even. mag de pret nu niet meer drukken, het lijkt de goeie kant op te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Burne schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 12:48:
[...]

Ik heb wel iets gemerkt ooit dat ie weer wat sneller wil, maar het is sinds eind feb/begin mrt een stuk slechter bij mij. van de ene op de andere dag verdween mijn strakke 390 download om te gaan schommelen tussen 320 en 360 (overdag/'s-nachts, het maakt niet uit). Ook het modem traint lager in.
Er is mij wel toegezegd, dat er deze week weer werkzaamheden zijn (ik zit op Cambrium 3), dus ik ben erg benieuwd ... :)

[ Voor 5% gewijzigd door Gompie98 op 18-04-2006 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tackleberry schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 13:48:
[...]

Daarom moet je dergelijke topicreeksen altijd met enige vorm van realiteitszin bekijken en altijd in je achterhoofd houden dat alleen de slechte verhalen wereldkundig worden gemaakt. Daarom hebben bedrijven (in het algemeen) altijd een probleem om een slecht imago op te krikken, men vertelt (en onthoudt) de slechte verhalen...
helemaal mee eens, zoals al aangegeven qua verbinding de afgelopen tijd helemaal , maar dan ook helemaal niets te klagen gehad.
Zat Hiervoor bij Planet Internet, en daar wil je ook niet met de helpdesk te maken hebben :-)

catalyst ....> out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zag op de vorige pagina ook nog wat traceroutes , ook wat dat betreft helemaal geen klagen:

1 1 ms 1 ms 1 ms x.x.x.x
2 8 ms 9 ms 8 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
3 9 ms 9 ms 9 ms extreme-vlan210.tc1.cambrium.n [217.19.16.33]
4 10 ms 9 ms 10 ms extreme-vlan1.tc2.cambrium.net [217.19.16.9]
5 191 ms 9 ms 9 ms mx1.cambrium.nl [217.19.16.130]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Vanmiddag weer ff met tweak gebeld omdat ik nog steeds op 2/1 mbit zit, en 25 april moet het dan echt gaan gebeuren, dan klimt kpn in de centrale om mijn stekkertje in een ander gaatje te prikken :P

Maar ok, ik heb een nieuw (klein?) probleempje: Ik krijg m'n copperjet 816-2p niet in router mode zonder dat ie zichzelf compleet afsluit voor de buitenwereld en niets meer doet.

Ik heb de volgende guide gebruikt:
http://www.speedlinq.nl/html/modemsupport/816/

Het instellen gaat allemaal goed (heb alle instellingen dubbel gecheckt).

Maar zodra ik de boel in een router/switch druk dan doet het modem niets meer. Ook niet als ik dan vervolgens weer een vast ip instel en rechtstreeks het modem met mijn pc verbind. Kom niet meer in de webinterface, en ook geen internet. Kan hem alleen nog wel pingen, dat is het rare.

De enige mogelijkheid om het modem weer 'up' te krijgen is het recoverytooltje van allieddata te gebruiken, maarja dan staat ie weer op de oude (niet adsl2+) firmware.

Maar misschien ligt de fout wel ergens bij mij, hoe ik het aansluit zodra in router modus:

Modem <--> crosscable naar switch/hub (heb zowel switch als hun hier staan) (heb straight ook geprobeerd maar met zelfde resultaat), ook in een BNC poort als niet BNC poort maakt niet uit (het doet gewoon niets meer) <--> straight kabeltjes naar de pc's.

De pc's stel ik in op automatisch ip verkrijgen (en die krijgen ze ook netjes!) alleen geen internet...dus het lan gedeelte werkt wel, alleen er komt verder totaal geen verkeer doorheen.

Normaal heb ik dus een sitecom routertje er tussen hangen, maar tweakdsl heeft me gevraagd om deze te vervangen voor een switch aangezien het ding dhcp requests bleef sturen (elke minuut 1). Vandaar dat ik er even mee aan het 'prutsen' ben, maar het wil dus nog niet echt lukken. Heeft iemand enig idee wat ik misschien nog kan proberen?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Burne schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 12:39:
[...]

Ik zal ook wel bij die oude wijven horen maar dat maakt me niet uit.
Dat er meestal klachten in forums (zoals hier) komen is niet zo gek, je wilt toch niet van alle mensen waarvan het goed werkt een bericht zien?
Het is veel interessanter te weten wie er nog meer problemen hebben of hebben gehad als je vermoed dat er iets aan de hand is.
En verder voor tips/opmerkingen e.d., dat is best nuttig.

Wat ik wel raar vind is het feit dat de Helpdesk het altijd zo "druk" heeft als er maar zo weinig mensen zijn die problemen hebben. Dat lijkt me niet logisch. Als het zulke kleinigheidjes betreft moet het toch voor de Helpdesk een eitje zijn op dit zo spoedig mogelijk opgelost te krijgen. Het tegendeel is waar, ze doen er veelal erg lang over om problemen op te lossen, dat zie je maar aan de zaken die zich de afgelopen periode hebben afgespeeld.

Kortom, ik vermoed dat er veel meer dan 4% gebruikers problemen hebben of hebben gehad. Het is wel zo dat na verloop van tijd de problemen wel opgelost worden en dat het daarna stabiel is. Gelukkig maar. Bij mij is de situatie nu ook stabiel en daar ben ik blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
spokje schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 20:58:
Vanmiddag weer ff met tweak gebeld omdat ik nog steeds op 2/1 mbit zit, en 25 april moet het dan echt gaan gebeuren, dan klimt kpn in de centrale om mijn stekkertje in een ander gaatje te prikken :P

Maar ok, ik heb een nieuw (klein?) probleempje: Ik krijg m'n copperjet 816-2p niet in router mode zonder dat ie zichzelf compleet afsluit voor de buitenwereld en niets meer doet.

Ik heb de volgende guide gebruikt:
http://www.speedlinq.nl/html/modemsupport/816/

Het instellen gaat allemaal goed (heb alle instellingen dubbel gecheckt).

Maar zodra ik de boel in een router/switch druk dan doet het modem niets meer. Ook niet als ik dan vervolgens weer een vast ip instel en rechtstreeks het modem met mijn pc verbind. Kom niet meer in de webinterface, en ook geen internet. Kan hem alleen nog wel pingen, dat is het rare.

De enige mogelijkheid om het modem weer 'up' te krijgen is het recoverytooltje van allieddata te gebruiken, maarja dan staat ie weer op de oude (niet adsl2+) firmware.

Maar misschien ligt de fout wel ergens bij mij, hoe ik het aansluit zodra in router modus:

Modem <--> crosscable naar switch/hub (heb zowel switch als hun hier staan) (heb straight ook geprobeerd maar met zelfde resultaat), ook in een BNC poort als niet BNC poort maakt niet uit (het doet gewoon niets meer) <--> straight kabeltjes naar de pc's.

De pc's stel ik in op automatisch ip verkrijgen (en die krijgen ze ook netjes!) alleen geen internet...dus het lan gedeelte werkt wel, alleen er komt verder totaal geen verkeer doorheen.

Normaal heb ik dus een sitecom routertje er tussen hangen, maar tweakdsl heeft me gevraagd om deze te vervangen voor een switch aangezien het ding dhcp requests bleef sturen (elke minuut 1). Vandaar dat ik er even mee aan het 'prutsen' ben, maar het wil dus nog niet echt lukken. Heeft iemand enig idee wat ik misschien nog kan proberen?

:)
Toevallig een sitecom DC201 router, die geen zin heeft om in switch-mode te werken?
En als die werkt, legt hij het hele netwerk plat ;) ?
Precies hetzelfde probleem vandaag gehad, en met behulp van Mister I opgelost.
Mijn situatie:

Tweakdsl --> Copperjet 1616-2P --> Asus WL500G -- > Sitecom DC201

Copperjet ingesteld op:
Service attached to the Router RFC1483 bridged
DHPC instellen zie http://www.speedlinq.nl/html/modemsupport/816/routed_6.jpg
Tenzij je een vast IP adres van TweakDSL heb, moet je dat anders doen, maar ook dat moet dan via DHCP werken.

Asus WL500G ( AP, switch-mode)
Sitecom in switch mode (werkt alleen zodra de WL500G er voor hangt, anders verkloot hij het hele netwerk :( )

Niet je cross-cable of straight in de wan poort van de switch/router doen, anders wilt die dhcp request gaan uitvoeren.

Dus heb je toevallig de sitecom dc201/dc202?

[ Voor 4% gewijzigd door matinez op 18-04-2006 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ja klopt idd :) dc-202.

Ik heb ook nog wel een 10mbps hubje liggen, die zou ook wel moeten werken toch? Moet ik dan tussen hub en modem een straight of cross gebruiken? (ik neem aan dat als ik cross zou gebruiken dat ie dan in de bnc poort moet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
spokje schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 22:49:
Ja klopt idd :) dc-202.

Ik heb ook nog wel een 10mbps hubje liggen, die zou ook wel moeten werken toch? Moet ik dan tussen hub en modem een straight of cross gebruiken? (ik neem aan dat als ik cross zou gebruiken dat ie dan in de bnc poort moet)
Nou, ik weet niet wat die sitecom flikt maar het is niet goed :o

Die 10Mbit hub kan er tussen.
Modem - - (straight) - - > hub - - (straight) - - > PC
Gewoon in de LAN poort douwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Idd! Het werkt :D super. Bedankt!

Trouwens, hoe moeten de security settings in het modem staan, wat wordt aangeraden? Security staat geloof ik standaard aan, maar moet de firewall ook aan eigenlijk? Of is het feit dat je via NAT zit te internetten genoeg 'firewall'?

Edit: Hmm, ik moet nog maar eens goed kijken naar het modem. Soms als je 1 ding verandert is ineens je hele internet weg, totdat je weer een nieuwe WAN connectie aanmaakt, en dan doet alles het weer. Ik blijf er maar af voor nu..

Weet iemand toevallig een goeie guide wat betreft de security settings en poortmappen etc? (waar je het kan vinden, werkend krijgen is geen probleem, maar zitten _zoveel_ opties in het modem) :)

Iig, het werkt nu (redelijk) en daar ben ik al heel blij mee :)

Ligt er effe aan of dit me goed gaat bevallen dat ik een nieuwe switch koop, of toch weer een routertje, alleen dan geen sitecom :P

[ Voor 58% gewijzigd door spokje op 18-04-2006 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Een 10Mbps hubje gaat wel je maximale snelheid iets in elkaar drukken waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Weet iemand hoe je dmz instelt op de copperjet?
Ik zou graag mijn lokale ip willen verbinding met het wan ip van tweakdsl.

Via de handleiding van allied data kom ik er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Laatst online: 10-12-2023
Ik heb thans een 4mbit TweakDSL & bel abonnement en wil overstappen naar ADSL2 10mbit.
Ik telefoneer nu met VoDSL. Ik heb geen KPN abonnement meer door de overstap naar VoDSL vorig jaar. Ik betaal alleen de gesprekskosten.
Bij de upgrade naar ADSL2 kan ik de ZyXEL 2602HW er bij kopen tegen een gereduceerde prijs, maar deze is alleen geschikt voor VOIP. Ik heb een Voipbusteraccount en daar kan ik eigenlijk (bijna) helemaal gratis mee bellen.
Kan ik op een of andere manier VoDSL houden en tevens de ZyXEL 2602HW met VOIP gebruiken? Of moet ik de Allied Data 816-2P die ik nu heb blijven gebruiken en een los VOIP kastje (Linksys SPA 3000) er bij nemen? Of gewoon weer terug naar KPN budget?
Want ik begrijp ook dat wanneer ik overstap naar ADSL2 de lijnhuur van 9,40 euro er nog bij komt. En wanneer ik terug ga naar KPN budget kost dat 9,67 euro p/m. Dan kan ik gebeld worden via het KPN nummer (weer geporteerd) en bellen met VOIP (bijna gratis voor zolang het duurt). Moet ik dan weer aansluitkosten bij KPN betalen? En wat zijn de kosten daarvan?
De ZyXEL 2602HW wil ik eigenlijk wel hebben i.v.m. de draadloze mogelijkheid. Tevens staat op de upgrade pagina dat de opgradekosten 89 euro zijn. Je kunt dan kiezen tussen een standaard (VoDSL) modem of geen modem. De prijs blijft 89 euro, begrijp ik. De Allied Data heb ik al, dus ik hoef geen standaard VoDSL modem. Of ik kan de ZyXEL 2602HW kopen. De upgradekosten zijn dan 149 euro. En als ik nou geen modem koop, wat moet ik dan aan upgradekosten betalen?

[ Voor 5% gewijzigd door Crest op 18-04-2006 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Crest schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 23:51:
Ik heb thans een 4mbit TweakDSL & bel abonnement en wil overstappen naar ADSL2 10mbit.
Ik telefoneer nu met VoDSL. Ik heb geen KPN abonnement meer door de overstap naar VoDSL vorig jaar. Ik betaal alleen de gesprekskosten.
Je hebt kans dat je de kaalkoper kosten (€9.95 per maand) er wel weer bij krijgt die je nu 'gesponsord' krijgt.
Bij de upgrade naar ADSL2 kan ik de ZyXEL 2602HW er bij kopen tegen een gereduceerde prijs, maar deze is alleen geschikt voor VOIP. Ik heb een Voipbusteraccount en daar kan ik eigenlijk (bijna) helemaal gratis mee bellen.
Je kan ook je nummer wat nu via VoDSL wordt aangeboden om laten zetten naar VoIP via budgetphone (dacht ik, iemand anders?). Of gewoon laten overzetten naar een andere VoIP aanbieder die nummerporteringen doet (komen er vast steeds meer dit jaar).

Je nummer zit niet op een lijn of dienst maar bij een aanbieder. Een aanbieder biedt je een mogelijkheid om het nummer te gebruiken (ermee bellen en gebeld worden) via een techniek zoals een ouderwetse lijn, VoDSL of VoIP etc. Deze dingen los van elkaar zien compleet, je kan dus een nummer van aanbieder laten porteren als je dat wilt.
Kan ik op een of andere manier VoDSL houden en tevens de ZyXEL 2602HW met VOIP gebruiken? Of moet ik de Allied Data 816-2P die ik nu heb blijven gebruiken en een los VOIP kastje (Linksys SPA 3000) er bij nemen? Of gewoon weer terug naar KPN budget?
Als je VoDSL techniek wilt gebruiken (blijven gebruiken) moet je een VoDSL/VoATM modem gebruiken zoals de CJT816-2P inderdaad.

Als je daarbij dan VoIP wilt gebruiken heb je een ATA nodig of een router met ATA functie zoals een aantal Draytek routers bieden.

terug naar KPN belbudget kan, maar die komt niet op dezelfde koperlijn dan maar op een apart adarpaar. Een dedicated DSL verbinding wordt niet weer linesharing, dat proces werkt maar één kant op. De kosten voor de toeslag blijf je dan wellicht krijgen omdat je DSL verbinding dedicated (kaalkoper) is en blijft. KPN kan ook nummers porteren naar zich toe, alleen zijn ze er niet zo happig op (of doen het niet) als je een BelBudget abonnement neemt.
Want ik begrijp ook dat wanneer ik overstap naar ADSL2 de lijnhuur van 9,40 euro er nog bij komt.
Had iemand dat al bevestigd dat het zo is? Wel dat de helpdesk dit meldden inderdaad bij navraag dacht ik.
En wanneer ik terug ga naar KPN budget kost dat 9,67 euro p/m. Dan kan ik gebeld worden via het KPN nummer (weer geporteerd) en bellen met VOIP (bijna gratis voor zolang het duurt). Moet ik dan weer aansluitkosten bij KPN betalen? En wat zijn de kosten daarvan?
Je hele abonnement bij KPN is gestopt, je wordt daar gewoon weer nieuwe klant. Maar let op dat die op een lijn apart (fysiek ander aderpaar) wordt aangesloten! De huidige koperlijn (aderpaar) wordt door BBned gehuurd van KPN en daar staat KPN-telefonie helemaal los van en kan daar niets meer mee.
De ZyXEL 2602HW wil ik eigenlijk wel hebben i.v.m. de draadloze mogelijkheid. Tevens staat op de upgrade pagina dat de opgradekosten 89 euro zijn. Je kunt dan kiezen tussen een standaard (VoDSL) modem of geen modem. De prijs blijft 89 euro, begrijp ik. De Allied Data heb ik al, dus ik hoef geen standaard VoDSL modem. Of ik kan de ZyXEL 2602HW kopen. De upgradekosten zijn dan 149 euro. En als ik nou geen modem koop, wat moet ik dan aan upgradekosten betalen?
Upgrade kosten betaal je altijd volgensmij. De keuze voor geen modem levert je geen winst op, dus neem altijd het gratis modem dan natuurlijk of een andere keuze.

Je gaat nu met nummers straks schuiven als je geen VoDSL meer neemt van aanbieder en dienstverleners en technieken. Bedenk goed welke volgorde je gaat aanhouden en doe niet alles tegelijk veranderen.

Je kan bijvoorbeeld eerst overstappen naar B10 met een ZyXEL bestellen. Dan de ZyXEL even in de kast laten en VoDSL laten werken met je 816-2P. Dan kan je daarna bekijken hoe je je huidige nummer (als die belangrijk is tenminste) bij een VoIP aanbieder kan krijgen.

Of je neemt de ZyXEL niet en kiest voor de gratis CJT (extra gewoon de kast in met dat ding). Blijf je je VoDSL nummer houden en neem je een VoIP geschikte router ergens voor achter je CJT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik stuurde vrijdag nog eens een mailtje voor mijn tis-dsl2+,
overzetting ( van tweakactie 8/1)

dit vond ik toch wel raar, dat antwoord van de HD( net alsof sommige daar hoge ogen scoren)
wel een pluspunt reactie tijd was net 5 minuten _/-\o_

greetaz Richard

On Fri, 14 Apr 2006 12:24:20 +0200, xxxxx@xxxxxx.tweakdsl.nl wrote:
> hallo tweak,
> ik kreeg gister een hele snelle reactie van jullie,
> dat is al top.
> maar het antwoord is zeer onbevredigend.
>
> de centrale rt-vdg is al een tijdje tis-dsl2+ ready,
> dus ik zie niet in waarom ik hier nog langer op moet
> wachten.
>
> ik heb dit o.a op tweakers.net nagevraagd,
> en de behulpzame mensen daar wisten me te vertellen,
> dat dit \"overzetten\"slechts 10 seconden werk is.
>
> ik wil hier gewoon duidelijkheid over hebben.
>
> met vriendelijke groet

Antwoord HD:

De mensen op GOT menen vaak iets te weten, praktijk is echter heeeeeel erg anders.

Dat de centrale klaar lijkt te zijn, betekent nog niet dat de carrier al
in staat is omzettingen te kunnen doen. Daar is een heel proces omheen
namelijk.

Inplannen van mensen en apparatuur. Communicatie met KPN monteurs.
Omzetten bekabeling naar DSL2, omzetten van DSL1 naar DSL2 etc etc ..

Helaas is het geen kwestie van een schakelaar omzetten oid.
Iedereen die dat meld, kun je met een -streepje voor hun naam
afserveren.

Hele issue is dat wij het aan de carrier moeten melden zoals boven gemeld dus.
Mensen van TweakDSL zullen NOOIT een centrale inmogen om dit soort dingen te
doen.

Hint. Ga altijd een weddenschap aan met mensen die het in 10 seconden kunnen
regelen.

Hint2 Ik heb graag 20% van de winst hierop :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
ok, knp-er vandaag langs gekomen rond 9uur, moest wat na kijken ????

iig alles was goed, ik modem aan gesloten, werkte nog niet... had ff gen zin om na te kijken en een oom van me verveelde zich... en nagekeken, en mjah nu heb ik gewoon fijn denk 2wkn gratis tweakdsl :D (volgens mij gaat me abbo pas in op 1 mei :P)

iig wilde iets weten..

via bbnet site zit ik 300-350mtr van de centrale af...

met speed test van bbnet site, haal ik 14-16mbit...

ikh eb een B16WO... zijn dit nette speeds?? of moet ik nog iets changen?

heb Speedtouch 715 v5 BTW

btw hoe kan ik zien op welke cambriumAx ik zit?

extreme-vlan210.tc1.cambrium.nl en
core3-eth1.tc1.cambrium.net zie ik

zit ik dan op A1? ofzo? modem info doe ik morge posten (voor die max speeds e.d.)

(modem atm in bridged mode gezet, omdat ik ook nog een linksys BEFSR41 v3 als router heb :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Laatst online: 12-09 17:18

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Dutch2007 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 01:10:
...met speed test van bbnet site, haal ik 14-16mbit...

ikh eb een B16WO... zijn dit nette speeds?? of moet ik nog iets changen?
Ik denk dat je jezelf royaal in de handjes mag wrijven, want 16 mbit effectieve snelheid halen er niet veel. Ik kan je dan ook aanraden om niet teveel effort te steken in het verbeteren, omdat er niet veel meer winst te behalen valt.

Mijn modem traint op 18,5 mbit met een attenuation op 19 mbit, maar ik zit nog steeds te wachen op die verdraaide profiel change op de NRP die nog op mijn 'vorige' 8 Mbit staat.... En als het eenmaal zo ver is hoop ik ook 16 mbit effectief te kunnen downloaden :)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 00:54:
[...]

Antwoord HD:

De mensen op GOT menen vaak iets te weten, praktijk is echter heeeeeel erg anders.

Dat de centrale klaar lijkt te zijn, betekent nog niet dat de carrier al
in staat is omzettingen te kunnen doen. Daar is een heel proces omheen
namelijk.

Inplannen van mensen en apparatuur. Communicatie met KPN monteurs.
Omzetten bekabeling naar DSL2, omzetten van DSL1 naar DSL2 etc etc ..

Helaas is het geen kwestie van een schakelaar omzetten oid.
Iedereen die dat meld, kun je met een -streepje voor hun naam
afserveren.

Hele issue is dat wij het aan de carrier moeten melden zoals boven gemeld dus.
Mensen van TweakDSL zullen NOOIT een centrale inmogen om dit soort dingen te
doen.

Hint. Ga altijd een weddenschap aan met mensen die het in 10 seconden kunnen
regelen.

Hint2 Ik heb graag 20% van de winst hierop :>
'k Weet het heel zeker, bestaande lijnen op Rotterdam-Vlaardingen kunnen in 10sec allemaal (annexA dan) omgezet worden tussen snelheden van 256kbps naar wide-open ADSL2+ gewoon. De helpdesk medewerker heeft niet door dat je een verbinding via Tiscali hebt lijkt het. Vandaar het noemen van zo te zien BBNed aangelegenheden.

Advies: Blijven aandringen, durf er best een kratje op te zetten (zonder 20% af te staan). De helpdesk medewerker mag me best mailen hiervoor.

Tiscali bouwt hele centrales compleet om, dus er is daarna niets meer nodig met kabeltjes of sipstift migraties om naar ADSL2+ te gaan als je al bent aangesloten. Elke poort (annexA) kan na zo'n ombouw ADSL1, ADSL2 en ADSL2+ aan gewoon.

[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 20-04-2006 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Laatst online: 20:04

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Iemand ook last ondervonden dat zijn vaste IP-adres opeens veranderd is, afgelopen nacht?

Betreft B10-abonnement, loopt sinds januari als een zonnetje, maar nu opeens heb ik een ander IP toegewezen gekregen, terwijl ik al maanden in de vaste IP-adres range zit van 84.245.2.x

Nu zit ik opeens in de 82.197.205.x-reeks ???

Ik heb niets aangevraagd, geen aankondiging gezien, niets!

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Jep.. hier ook :) .. Kan gebeuren ..
Ik moest ook het modem even resetten .. Dus blijkbaar is er toch iets gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Ik met 8 mbit nogsteeds m'n überl33t '.137' adres :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Hier nog steeds m'n oude adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:23

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Heb vanochtend omstreeks 8 uur ook gemerkt dat mijn IP adressen gewijzigd zijn, hierop kontakt met de helpdesk gezocht, zij kwamen met dit mailtje:

Het is bij ons inderdaad een probleem opgetreden met vaste ip adressen. Wij werken momenteel aan dit probleem en u krijgt van ons voor 11 uur vandaag een mailing over het probleem.
Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
TweakDSL

Dus hopen dat het snel duidelijk wordt, voor zover ik begrijp zijn vooral de mensen met vaste ip adressen getroffen.

I play my enemies like a game of chess...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Ik was van de week nogal een beetje aan het klagen over de tweak helpdesk (die mij overigens gisteren heel snel en duidelijk antwoord hebben gegeven m.b.t. mijn aanstaande verhuizing en het verhuizen van mijn aansluiting naar mijn nieuwe woning), maar de zyxel helpdesk maakt er echt een rommeltje van.

Ik besloot ze maar eens te mailen m.b.t. mijn bevindingen van het beta firmware dat phoenix hier geplaatst had, en dat de nat problemen daarmee niet zijn opgelost, en dus stelde ik de vraag wanneer ik nu een keer een bios kon verwachten met de door hen al eerder aangegeven nodige aanpassingen.

Wonder boven wonder begon de helpdesker daar mij gewoon WEER te vragen of ik het allemaal wel goed het ingesteld en of ik screenshots wilde maken, enzovoorts. Ik ben net 3 weken bezig geweest om hen te overtuigen dat er een probleem is met hun NAT implementatie, ik heb ze een hoop techdocs gestuurd en documenten van microsoft met de eisen waaraan een modem moet voldoen om goed te werken onder windows vista/xboxlive, en na veel gezeur van mijn kant kreeg ik dan eindelijk het mailtje, het klopt, je hebt gelijk, het word ooit opgelost. Als ik dan vraag wanneer het concreet word opgelost moet ik weer opnieuw door de molen om hen er van te overtuigen dat het probleem echt niet bij mij ligt, om gek van te worden.

Ik zou er bijna over denken om het maar op te geven, maar daar ben ik net iets te koppig voor :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:04

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

iNSaNe-oNe schreef op woensdag 19 april 2006 @ 07:16:
Iemand ook last ondervonden dat zijn vaste IP-adres opeens veranderd is, afgelopen nacht?

Betreft B10-abonnement, loopt sinds januari als een zonnetje, maar nu opeens heb ik een ander IP toegewezen gekregen, terwijl ik al maanden in de vaste IP-adres range zit van 84.245.2.x

Nu zit ik opeens in de 82.197.205.x-reeks ???

Ik heb niets aangevraagd, geen aankondiging gezien, niets!
Wat vreemd, ik heb mijn "oude" ip nog.
Misschien ligt het aan het abbo-vorm?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

Net mijn zx2602r-61 binnen gekregen :)

Alles aangesloten op de modem , meteen geflashed naar het nieuwste firmware.
Ding in bridgemodus gezet + sip uit.

Trained in op 13500 / 1106 en met die snelheid knal ik ook nu })

Nu wachten op de stabiliteit.

-edit
Ik heb mijn oude ip adres nog , misschien te maken met bbned/tiscali ?
Tiscali hier.

[ Voor 16% gewijzigd door GekkeR op 19-04-2006 10:12 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik zit sinds vrijdag weer flink te balen van Tweak..
Vrijdagochtend had ik nog internet voordat ik ging ontbijten. Na het ontbijt was het ADSL-signaal helemaal weg (modem kwam niet meer verder dan handshake status). Even bekabeling nagelopen (al kon daar natuurlijk niks mis mee zijn, want ik was alleen thuis en heb niet aan de kabels gezeten) en modem gereset. Nog steeds geen ADSL-signaal...

Helpdesk gebeld en me weer flink geërgerd aan de eerste lijn ("ja maar meneer, u moet nu toch echt even voor mij het modem resetten en vertellen welke lampjes er gaan branden" |:( dacht dat Tweak voor vergevorderde gebruikers was en niet voor domme consumenten..) en nadat ik het standaard schema had volbracht als domme consument waren ze het met eens dat er iets bij hen mis was.

Er zou een ticket aangemaakt worden en er zou meteen naar gekeken worden.
Heb gisteren maar weer eens gebeld, want we hebben nog steeds geen internet en we hoorden ook niks van Tweak. Nadat ik weer mijn verhaal had verteld wist de helpdeskmedewerker mij te vertellen dat er waarschijnlijk iets mis gegaan is met het doorspelen van het probleem naar de 2e lijn, aangezien er nooit iets doorgegeven is en er nergens in het systeem staat dat ik geen internet heb!

Mooi vakwerk dus weer van Tweak.
Nou lijkt het logisch dat ze het dan direct wel in het systeem zetten en de 2e lijn aan het werk zetten. Maar natuurlijk niet, het is Tweak met een vragenlijstje dus ik (in dit geval mijn vader, ik was niet thuis) moest weer verplicht de bekabeling controleren, modem resetten en naar lampjes kijken, inloggen op het modem om te kijken naar de VCI/VPI instellingen etc. Pas toen werd toegezegd een ticket aan te maken etc. Nou valt het nog maar te bezien of ze nu wel capabel genoeg zijn om zoiets simpels te doen..

Ondertussen zit ik dus weer 6 dagen zonder internet, terwijl Tweak pas 1 middag naar het probleem heeft gekeken (dat laatste hoop ik dus maar).

Dit even ter informatie voor mensen die een overstap naar Tweak overwegen :O

[ Voor 7% gewijzigd door Gizz op 19-04-2006 10:37 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

milenko79 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 09:47:
Ik was van de week nogal een beetje aan het klagen over de tweak helpdesk (die mij overigens gisteren heel snel en duidelijk antwoord hebben gegeven m.b.t. mijn aanstaande verhuizing en het verhuizen van mijn aansluiting naar mijn nieuwe woning), maar de zyxel helpdesk maakt er echt een rommeltje van.

Ik besloot ze maar eens te mailen m.b.t. mijn bevindingen van het beta firmware dat phoenix hier geplaatst had, en dat de nat problemen daarmee niet zijn opgelost, en dus stelde ik de vraag wanneer ik nu een keer een bios kon verwachten met de door hen al eerder aangegeven nodige aanpassingen.

Wonder boven wonder begon de helpdesker daar mij gewoon WEER te vragen of ik het allemaal wel goed het ingesteld en of ik screenshots wilde maken, enzovoorts. Ik ben net 3 weken bezig geweest om hen te overtuigen dat er een probleem is met hun NAT implementatie, ik heb ze een hoop techdocs gestuurd en documenten van microsoft met de eisen waaraan een modem moet voldoen om goed te werken onder windows vista/xboxlive, en na veel gezeur van mijn kant kreeg ik dan eindelijk het mailtje, het klopt, je hebt gelijk, het word ooit opgelost. Als ik dan vraag wanneer het concreet word opgelost moet ik weer opnieuw door de molen om hen er van te overtuigen dat het probleem echt niet bij mij ligt, om gek van te worden.

Ik zou er bijna over denken om het maar op te geven, maar daar ben ik net iets te koppig voor :) .
bij mij staat die zyxel al weer in de kast stof te happen
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.