Het is een moeilijke keuze inderdaad
Heb zelf jaren Demon (adsl 8/1bbn) gehad en ben nu over op TweakDSL (12/1tis).
Dingen die ik mis bij tweak die ik had bij demon :
1. Zelfde website / reverse arrangement als bij demon.
Dus
www.login.tweakdsl.nl voor website en login.tweakdsl.nl als reverse voor je ip.
Nu heb je 123-123-123-123.cambrium.nl als reverse en login.tweakdsl.nl als website.
2. Aparte mail / service password.
Dus 1 password voor je mail en 1 password voor je customer page.
Mocht je een keer virii te pakken krijgen , weet je zeker dat ze niet ongevraagd je dsl op kunnen zeggen.
3. Een goede website waar de DSL gegevens op staan.
Demon heeft een goede site waarin alles is opgenomen en je precies kan aflezen in welke fase je dsl aanvraag zit.
De tweakdsl customer page is in vergelijking een aanfluiting.
Dingen die demon mist t.o.v. tweak :
1. Goedkoper abbo.
Blijft een goede reden he
2. Uncapped usenet.
Volle snelheid usenet pompen wat ik nu doe is een verademing.
De retentie is ongeveer hetzelfde lijkt (voor de groepen die ik gebruik).
Dingen waar ik me aan stoor bij tweak (demon is me te lang geleden , zal je hun topic even moeten doorpluizen) :
1. Engelse helpdesk intro (spreek het even NL in ofzo ?).
2. Vreemde helpdesk wachtlijn (you are now caller 2 in line ... you are now caller 3 in line)
Zeg dan gewoon niks als het nummer ook naar achter kan verschuiven ?
3. Webspace 10GiB dataverkeer max. (hier heb ik de meeste moeite mee)
Lijkt ok zou je zeggen, maar je moet na die 10GiB opeens €1,50 gaan betalen.
Ik weet niet hoe het met de rest zit maar ik durf bijna niks op dat ding te zetten.
Je kan nu iedere tweak gebruiker enorm dwars liggen door op hun website te gaan zien of ze iets hebben staan en dat gewoon massaal gaan downloaden.
Zet de webspace gewoon stop na die 10GiB ofzo (of geef dat als optie).
4. Anderen kunnen de stats opvragen van je tweak website via stats.login.tweakdsl.nl
Hoort gewoon niet , punt
Is tweakdsl klaar voor de gemiddelde consument ?
Nee , sommige dingen waar ik totaal geen moeite mee heb :
De lange wacht tijd van mijn aanvraag tis12/1 (kaal koper dus geen migratie 3-4wk).
De nieuwe modem is nu ik al een week adsl heb via mijn oude modem nog steeds niet binnen.
De onduidelijke website van tweak waar je geen informatie kan vinden over je aanvraag (sterker nog er staat dat je nog geen adsl aanvraag hebt gedaan).
Zie ik de gemiddelde consument niet rustig mee zitten op de bank.
Medebewoner hier in huis vroeg me bijv. naar het nummer van tweak zodat hij ze wel even kon gaan bellen omdat het (aanvraag) niet snel genoeg ging en hij niks kon aflezen.
Waarna ik kon uitleggen dat de aanvragen gaan via de telco bedrijven (BBNed , KPN , Tiscali) en dat tweak daar weinig aan kon versnellen.
Zo vroeg hij ook waar de nieuwe modem nou bleef waar hij weken geleden aan mee betaald had (geld was allang van de bank af).
Soort van conclusie Demon vs Tweak :
De kwaliteit (helpdesk/website/afwerking) is bij demon is hoger.
De service (abbo/prijs/mogelijkheden) is bij tweak hoger.
Ben ik verbaast over de negatieve reclame die tweak te verduren krijgt de laatste tijd ?
Nee , ze zijn nou eenmaal ook niet klaar voor de gemiddelde consument.
Zou ik terug willen naar demon ?
Nee , de lagere prijs en uncapped usenet zijn me veelste lief
Ik ga alleen tweak echt niet aanraden bij de huistuinkeuken mensen.
Dat gevoel heb ik met demon helemaal niet.
Wat je dus zelf wilt moet je zelf uitmaken.
Heb je geen moeite met de telefoon (je zal die helpdesk nou eenmaal bellen) en wil je hogere snelheden voor minder geld en veel mogelijkheden pak dan tweak.
Wil je duidelijkheid en kwaliteit en neem je de mindere mogelijkheden voor lief , pak dan demon.
Nu hoorde ik wel dat demon de laatste tijd minder is geworden maar daar zal je een ander topic voor moeten lezen hier
Nog even over de stabiliteit , merk geen verschil (tot nu toe , 1wk).
Stabiel als een rots , zal ook inderdaad meer te maken hebben met BBNed / Tiscali.
[
Voor 12% gewijzigd door
GekkeR op 16-04-2006 19:35
]