net ontving ik een reply van zyxel m.b.t. mijn problemen:
Geachte,
u heeft gelijk, ik heb zojuist met onze derde-lijns collega gehad m.b.t. de NAT soort van de Tiscali firmware i.v.m. de normale firmwares.
Het schijnt inderdaad dat de Tiscali firmwares voorzien zijn van port restricted NAT vanaf firmware MS.6.
De andere ZyXEL CPE modems doen nog aan Symmetric NAT, waarbij het momenteel niet mogelijk is met bijvoorbeeld "Battlefield 2" online bepaalde servers te kunnen benaderen.
Er zijn onderhandelingen met de ontwikkelaars om dit ook in de andere firmwares in te bakken, zodat ook de Xbox 360 gaat werken.
Bij het openen van een VoIP verbinding, dat de modem gaat rebooten, ligt niet bij de ZyXEL modem volgens mijn collega maar bij de VoIP aanbieder(Compuserve?), neem hiervoor met hun contact op.
Ik kan alleen onze excuus aanbieden dat de Xbox momenteel niet werkt en we hopen dat de ontwikkelaars dit onderdeel ook in de normale CPE modellen van ZyXEL meenemen.
Met vriendelijke groet,
Best Regards,
--------------------------------------------
ZyXEL Support
Mail support@zyxel.nl
Web
www.zyxel.nl/support
--------------------------------------------
hopen dat er dus een oplossing komt in die nieuwe beta firmware die ons beloofd is. We hebben het in ieder geval over bestaande werkende code die alleen maar in een nieuwe firmware geimplementeerd hoeft te worden . Dan is natuurlijk alleen de vraag, is die code gemaakt in opdracht van tiscali en is tiscali de eigenaaar van het stukje code, dan zou het nog wel eens even kunnen gaan duren. Ik vermoed eigenlijk dat een firmware schrijven een stukje code moet copy en pasten en dat het dan klaar is.
[
Voor 16% gewijzigd door
milenko79 op 30-03-2006 10:48
]