Het grote TweakDSL topic - Deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 6.540 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 14:35:
Naar mijn weten is deze modem blauw met wit.
Het plaatje op www.allieddata.nl is een van samples (overigens van de 816) in andere kleuren die ooit (in 2003?) gemaakt zijn. Er is ook nog een serie samples in KPN-groen, die om voor de hand liggende redenen niet getoont worden. De enige twee die in grote aantal gemaakt zijn, zijn zwart met een transparante rand, en wit met een oranje rand. De eerste voor Scarlet, de tweede voor BBNed.

Zie ook 816-2p-en-1616-2p-naast-elkaar

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus welke heb ik nu?
ik heb op het modem ingelogt en kan de hele optie voip niet vinden die toch echt aanwezig hoort te zijn volgens de site van allied data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 15:11:
dus welke heb ik nu?
ik heb op het modem ingelogt en kan de hele optie voip niet vinden die toch echt aanwezig hoort te zijn volgens de site van allied data.
misschien helpt het als je firmware voor voip installeert
zie
http://www.allieddata.nl/asp/index_ie.html

Nieuwe firmware 6.02 beschikbaar voor de bbned 816-2P, Scarlet 816-2P en CopperJet 16xx serie.(04-05-2005)

De nieuwe firmware v6.02 voor de bbned 816-2P, Scarlet 816-2P en CJT 16xx series is beschikbaar. Deze firmware bevat Voice over IP (zowel SIP als MGCP) voor de CJT 16xx serie en lost bepaalde problemen van de bbned 816-2P / Scarlet 816-2P / CJT 16xx in router mode op. De stabiliteit is verbeterd en de firmware ondersteund ADSL2+. Om de firmware te downloaden KLIK HIER

[ Voor 39% gewijzigd door kenles op 02-04-2006 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PFf,het downloaden op de nieuwsgroepen gaat nog steeds niet goed.
Alle rar bestanden zijn meestal veelste klein.GRRRRR :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

kenles schreef op zondag 02 april 2006 @ 15:19:
[...]
misschien helpt het als je firmware voor voip installeert
Maar dan doet je VoDSL het niet meer, als je die hebt. Het is of/of, niet en/en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow is dat het.
Sorry maar ik ben niet zo op de hoogte van dit soort dingen ik lees altijd wel eerst veel om te kijken of ik iets kan vinden en heb dit wel voorbij zien komen maar nog niet over die oranje kleur.
Maar evengoed bedankt voor de moeite.

Ik heb even gekeken en de firmware is 6.02.
Heb je soms een versie met en zonder voip?
En voadsl is niet belangrijk voor me voip trouwens ook nog niet maar wil wel graag krijgen waar ik voor betaal en die oranje kleur deed me meteen denken aan een 816 omdat ik overal de 1616 in het blauw zie.
Dus sorry als ik lastig ben maar wilde het even zeker weten.

Bedankt

Aad

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
Burne schreef op zondag 02 april 2006 @ 15:22:
[...]

Maar dan doet je VoDSL het niet meer, als je die hebt. Het is of/of, niet en/en.
de keuze is bij hem VoADSL of VOIP , in de auto heb je ook geen twee sturen het is links of rechts ingebouwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
[quote]Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 15:23:
ow is dat het.
Sorry maar ik ben niet zo op de hoogte van dit soort dingen ik lees altijd wel eerst veel om te kijken of ik iets kan vinden en heb dit wel voorbij zien komen maar nog niet over die oranje kleur.
Maar evengoed bedankt voor de moeite.

Ik heb even gekeken en de firmware is 6.02.
Heb je soms een versie met en zonder voip?
En voadsl is niet belangrijk voor me voip trouwens ook nog niet maar wil wel graag krijgen waar ik voor betaal en die oranje kleur deed me meteen denken aan een 816 omdat ik overal de 1616 in het blauw zie.
Dus sorry als ik lastig ben maar wilde het even zeker weten.

Bedankt

ja, er zijn 2 versie's met VoADSL of voip

CopperJet 816-2P versus Copperjet 1616-2P
# De modems CopperJet 816-2P en 1616-2P zijn hardwarematig gezien identiek, het enige verschil is dat in de CJT 1616-2P meer intern geheugen beschikbaar is dan in de CJT 816-2P.
# De firmware van deze modems kan niet onderling worden gewisseld.
# Firmware-versies met een bepaald versienummer (bijvoorbeeld v6.02) hebben grotendeels dezelfde layout en functionaliteit in zowel de CJT 816-2P als in de CJT 1616-2P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Haha, het wordt steeds gekker:

na 24 maanden heb je geen afsluitkosten meer. Binnen deze periode moeten we je € 75,- in rekening brengen, naast de resterende betalingstermijnen.

dus stel je stopt na 1 maand, betaal je gewoon doodleuk nog 2 jaar abo + 75 bonus. haha. Ben langzaam ook es aan het kijken, maar het is een enorm oerwoud dat adsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:42

Crusader

Arc Nature

REDFISH schreef op zondag 02 april 2006 @ 18:13:
Haha, het wordt steeds gekker:

na 24 maanden heb je geen afsluitkosten meer. Binnen deze periode moeten we je € 75,- in rekening brengen, naast de resterende betalingstermijnen.

dus stel je stopt na 1 maand, betaal je gewoon doodleuk nog 2 jaar abo + 75 bonus. haha. Ben langzaam ook es aan het kijken, maar het is een enorm oerwoud dat adsl.
Wat is daar dan gek aan? Dat is toch gewoon het 2-jaar contract waarvoor getekend is?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:50
Inderdaad, en die afsluitkosten zijn verkapte opstartkosten; schijnt overigens wel te werken, heb al meerdere replies gezien van mensen die hun abbo ngo niet op wilden zeggen vanwege die 75 euro ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Leftblank op 02-04-2006 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 16:31
De newsservers gaan gelukkig weer lekker
2 DVD's binnen zonder een enkel foutje :7

Goeie tip trouwens om in newsleecher beide servers toe te voegen
Bij mij werkt het goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Yorixz schreef op zondag 02 april 2006 @ 18:45:
Inderdaad, en die afsluitkosten zijn verkapte opstartkosten
Als je even naar http://www.kpn-wholesale....LTariffSchedule4.5(1).pdf kijkt zul je zien dat KPN zowel voor het aan- als voor het afsluiten (en voor een telco-telco) grofweg 40 euro exclusief BTW rekent. Blijft er na aan- en afsluiten 54.80 euro over. Daaruit moet de volledige infrastructuur van ANP betaald worden, alle bijkomende rompslomp van orders naar KPN zenden, de DSLAM- of ASAM-poort waar je op aangesloten wordt, de inrichting van ruimtes in de colo's, de glasvezels naar centrales, koppelingen met ISP's, en voor veel mensen ook nog een modem. Dat is dus echt vet verdienen. Not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 15:11:
ftp://ftp.allieddata.nl/p...DSL/copperjet_1616-2P.htm

Geeft je keus uit de 4 firmwares. Annex A (Analoog) met VoATM (VoDSL) of VoIP, en Annex B(ISDN) met VoATM (VoDSL) of VoIP. Als je geen ISDN van KPN hebt moet je dus de Annex-A versie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zijn er meer mensen hier met een trage verbinding op het moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyKill
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-05 20:01
ja hier ook helaas, normaal 10mbit, vandaag 200 a 500 kb. Hoop dat ik ook niet de enige ben, anders wordt het morgen tweakdsl bellen ben ik bang. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
EasyKill schreef op zondag 02 april 2006 @ 21:31:
ja hier ook helaas, normaal 10mbit, vandaag 200 a 500 kb. Hoop dat ik ook niet de enige ben, anders wordt het morgen tweakdsl bellen ben ik bang. :X
Hmmm, kennelijk ben ik niet de enige dan. Maar ik had net voor de zekerheid m'n modem bekeken. En dat ding is gloeiend heet. Weet iemand hoe warm zo'n Copperjet 816-2p redelijkerwijs mag worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
El Cid schreef op zondag 02 april 2006 @ 21:41:
[...]

Hmmm, kennelijk ben ik niet de enige dan. Maar ik had net voor de zekerheid m'n modem bekeken. En dat ding is gloeiend heet. Weet iemand hoe warm zo'n Copperjet 816-2p redelijkerwijs mag worden?
warm genoeg om je koffie warm te houden

ik had het zelfde probleem , niet vooruit te branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:44

Wildfire

Joy to the world!

El Cid schreef op zondag 02 april 2006 @ 21:24:
Zijn er meer mensen hier met een trage verbinding op het moment?
Geen problemen hier, ik loop nu vanaf news.tweakdsl.nl te downen met 1.8 megabyte/sec :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook mensen die vodsl gebruiken en waar regelmatig tijdens een gesprek de verbinding ineens wegvalt?

Gebeurt steeds vaker.
Hopelijk word dat ooit nog eens wat met die telefonie van Tweak. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woodski schreef op zondag 02 april 2006 @ 18:49:
De newsservers gaan gelukkig weer lekker
2 DVD's binnen zonder een enkel foutje :7

Goeie tip trouwens om in newsleecher beide servers toe te voegen
Bij mij werkt het goed
Loopt voor geen meter hier,steeds die incomplete rars.
Maanden geen last van gehad,dit is de 1ste keer sinds gister.
Beide servers toevoegen,hoe bedoel jij dat?
Btw,het downloaden gaat ook een stuk lager als normaal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 13:44

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 22:40:
[...]

Loopt voor geen meter hier,steeds die incomplete rars.
Maanden geen last van gehad,dit is de 1ste keer sinds gister.
Beide servers toevoegen,hoe bedoel jij dat?
Btw,het downloaden gaat ook een stuk lager als normaal!!
Ik heb zojuist nog een DVD binnengehaald, slechts drie bestanden waren incompleet (drie blocks missende per bestand). Snelheid was ook goed, 1.8 megabyte/sec

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 23:23
Burne schreef op zondag 02 april 2006 @ 21:08:
[...]

Als je even naar http://www.kpn-wholesale....LTariffSchedule4.5(1).pdf kijkt zul je zien dat KPN zowel voor het aan- als voor het afsluiten (en voor een telco-telco) grofweg 40 euro exclusief BTW rekent. Blijft er na aan- en afsluiten 54.80 euro over. Daaruit moet de volledige infrastructuur van ANP betaald worden, alle bijkomende rompslomp van orders naar KPN zenden, de DSLAM- of ASAM-poort waar je op aangesloten wordt, de inrichting van ruimtes in de colo's, de glasvezels naar centrales, koppelingen met ISP's, en voor veel mensen ook nog een modem. Dat is dus echt vet verdienen. Not.
Je vergeet zeker de afsluitkosten die wel al die tijd betaald hebben?
Dit was immers in de maandprijs (van ADSL1) verrekend. Pas met de introductie van ADSL2+ heeft men dit losgekoppeld en worden de afsluitkosten apart berekend als je het abo opzegt. Dat is die € 75. Ik heb er op zich geen problemen mee dat men dit nu afzonderlijk berekend want als je immers maar lang genoeg abonnee blijft is dit wel zo eerlijk. Anders zou je namelijk al die maanden dan je langer blijft per maand te veel betalen. Dat is nu voorbij.

Afgezien van de afsluitkosten neem ik aan dat er in de maandelijkse abonnements kosten ook de kosten zitten voor het gebruik van de infrastructuur zoals de DSLAM's, onderhoud daarvan e.d.
Je betaalt immers niet alleen maar voor het dataverkeer dat je omzet, maar ook voor de admin, Helpdesk, Newsserver e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Wat wel kan is dat BBned TweakDSL een aan en afsluitkosten factuur stuurt bij het overstappen van ADSL1 naar ADSL2+. En dat daarom die afsluitkosten opeens wel geintroduceerd worden waar je eigenlijk het gevoel hebt dat je die al betaald hebt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

HoppyF schreef op maandag 03 april 2006 @ 00:06:
Je vergeet zeker de afsluitkosten die wel al die tijd betaald hebben?
Ik ga er van uit dat ik die niet hoef te betalen. Gescheiden aan- en afsluitkosten is iets van de nieuwe types account en de nieuwe contracten. Overigens heb ik iets meer aansluitkosten en aanverwanten dan jullie betaald:

http://web.archive.org/we...truedsl.nl/produkten.html

Let vooral ook even op de kosten van installatie. Da's aansluitkosten, een modem en een bezoekje van een monteur. Voor maar 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Hoe is het nu met de klagende mensen die een upgrade naar ADSL2+ hebben aangevraagd?

* BHQ is blij dat z'n dslam nog niet vernieuwd is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Laatst online: 14:56
hmmz krijg de laatste dagen maar slechts af en toe verbinding en sinds zondag niets eens een ip adres meer?
Factory reset, default bbned bridge config of de router modus bieden allen geen soelaas.
Erg vervelend. Iemand nog ideëen? Mijn vodsl werkt wel gewoon.

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

actieman schreef op maandag 03 april 2006 @ 09:23:
hmmz krijg de laatste dagen maar slechts af en toe verbinding en sinds zondag niets eens een ip adres meer?
Factory reset, default bbned bridge config of de router modus bieden allen geen soelaas.
Ik heb hetzelfde probleem pas om 00:10 krijg ik weer een IP adres (in 84.245.15.0 netwerk) dan werkt het tot het weer drukker wordt. Dit gaat al 3 weken zo. TweakDSL geeft aan dat er een probleem is maar ze weten niet wanneer het is opgelost. Ik weet de oplossing wel, het is tijd voor een andere internetaanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 22:28:
Zijn er ook mensen die vodsl gebruiken en waar regelmatig tijdens een gesprek de verbinding ineens wegvalt?

Gebeurt steeds vaker.
Hopelijk word dat ooit nog eens wat met die telefonie van Tweak. 8)7
Ja, bij mij vallen de telefoongesprekken via VoDSL ook weg en bij mijn ouders met VoDSL ook. Vorig jaar werkte het wel goed maar in 2006 is het helemaal mis gegaan met VoDSL. Als we worden gebeld blijft de telefoonverbinding wel actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kan het zijn een maat heeft ook 24m/bit abbo bij tweakdsl ze moden traint op 17000 ongeveer.
Maar ze download komt niet hoger als 850k/sec hij heeft de zelfde modem als ik en ik kom wel aan de 1,7mb/sec uit.
Hij heeft ook al met ze kabels zitten spelen oude en nieuwe kabels maakt niet uit komt gewoon niet hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:14:
Wat kan het zijn een maat heeft ook 24m/bit abbo bij tweakdsl ze moden traint op 17000 ongeveer.
Maar ze download komt niet hoger als 850k/sec hij heeft de zelfde modem als ik en ik kom wel aan de 1,7mb/sec uit.
Hij heeft ook al met ze kabels zitten spelen oude en nieuwe kabels maakt niet uit komt gewoon niet hoger.
Dan heeft 'een maat' een BBNed aansluiting waar een fout profiel staat op zijn aansluiting ergens in het BBned netwerk misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:33:
[...]

Dan heeft 'een maat' een BBNed aansluiting waar een fout profiel staat op zijn aansluiting ergens in het BBned netwerk misschien?
Wat ik er bij wou zeggen dat zijn afstand volgens bbned ongeveer 400meter is en bij mij 1100meter van de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update lijn aanvraag

vandaag maar weer eens gebeld met tweak vrienden
na veel vragen kwam er dan eindelijk uit wat het probleem zou zijn bij mij.
ze hebben bij de kpn mijn lijn geblokeerd en die moet handmatig worden geactiveerd(volgens tweak dan)

nu kwam er ook uit dat ze bij tweak mijn lijn ticket kwijt geraakt waren waardoor de boel alleen maar langer is gaan duren vanwege een nieuwe aanvraag voor die lijn

nu dat er weer een ticket is aangemaakt moet het nu volgens hun een stuk sneller gaan( ik hoop het met ze mee)

weet iemand of je daar de kpn voor kunt bellen en op welk nummer?(voor de lijn blokade bedoel ik dan)

kun je als je nog geen dsl signaal hebt op je modem toch inloggen op je modem om bijvoorbeeld de firmware aan te passen of te updaten?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adam76
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-07-2024
Yapser schreef op maandag 03 april 2006 @ 07:46:
Hoe is het nu met de klagende mensen die een upgrade naar ADSL2+ hebben aangevraagd?

* adam76 is blij dat z'n dslam nog niet vernieuwd is ;)
bij mij vorige week opgelevert. maar mooi downen op 850kb/s mooi geen 1700 kb/s die er belooft word.

terwijl mn buurman sinds 2 weken een nieuwe aansluiting heeft opgelevert gekregen downt hij netjes op 1700 kb/s

[edit]

nou net gebeld met een medewerker van tweak. word mij verteld dat alle problemen bij hun liggen en dat ze half deze week of eind deze week de problemen compleet opgelost hebben. ( waar heb ik dat nou meer gehoord )

[ Voor 37% gewijzigd door adam76 op 03-04-2006 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
actieman schreef op maandag 03 april 2006 @ 09:23:
Gelukkig, ben dus niet de enige :), Dacht al dat mijn DSLAM kaduuk was... Heb al een mailtje gestuurd. Wordt er helemaal schijtziek van...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 14:54

fjs

PSN: ftltc

Tjeeeeezz. Probeer al vanaf vanmorgen 9.30 uur te bellen naar Tweak. Hoeveel mensen werken daar? Ik word er constant uitgegooid dat er teveel bellers zijn. DIt is niet leuk meer. Helemaal niet omdat het gaat om een nieuwe aanmelding die ik 2 weken geleden gefaxt heb en volgens de medewerker vorige week, waarschijnlijk niet is aangekomen.

Hoe vaak kan het mis gaan met een fax?

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:13
fjs schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:20:
Bij TweakDSL?? Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vaak ;)
Ze moeten dat Fax systeem echt eens herzien en onder de loep nemen. Want dat kan zo toch niet langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 10:18
TweakDSLB10 over ISDN
Modem: Copperjet 1616-2p
Afstand tot centrale: 708 meter
Snelheid met 1 100Mb bin van TweakDSL ftp: ~841kb/s max
Snelheid met 3 1000Mb bins van http://test.leaseweb.nl/ via Firefox: ~900+kb/s

Er zit hier wel ~12 meter UTP kabel tussen de splitter en de modem :+

DSL port config: hier klikken

Dat ik die 1050Kb/s niet helemaal haal is jammer maar niet erg, ben hier al tevreden mee :)

[ Voor 28% gewijzigd door Badger op 03-04-2006 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fjs schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:20:
Tjeeeeezz. Probeer al vanaf vanmorgen 9.30 uur te bellen naar Tweak. Hoeveel mensen werken daar? Ik word er constant uitgegooid dat er teveel bellers zijn. DIt is niet leuk meer. Helemaal niet omdat het gaat om een nieuwe aanmelding die ik 2 weken geleden gefaxt heb en volgens de medewerker vorige week, waarschijnlijk niet is aangekomen.

vreemd heb vanmorgen 2x achter elkaar gebeld en kwam er gelijk door kreeg gelijk iemand aan de lijn.

nu maar hopen dat de problemen snel zijn opgeost daar :)

maar laat gelijk ff naar je lijn aanvraag kijken of er niks is mis gegaan bij de kpn dat was bij mij nl ook het geval.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:03

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

TweakDSLB16WO:

Modem traint redelijk hoog in:

Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/4280/adslstatus3ra.jpg
Maar de snelheid is nog steeds om te :'(

Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/108/cistrontest4su.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/7499/tweaktest2vj.jpg

:|

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alweer maar eens gemailed met TweakDSL over mijn snelheidsprobleem dat ik maar 850kb/s maximaal haal en dat ik 16wo bbned had aangevraagd.
Wij hebben soortgelijke klachten inmiddels vaker vernomen en hebben dan ook een
onderzoek opgestart om het probleem te achterhalen. Het is niet waarschijnlijk
dat het door u op te lossen is en zodra we meer weten zult u het horen of de
snelheid beduidend omhoog zien gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb 24WO en ik haal maar 16mbit
waarsch. ligt dat aan de afstand, 880 meter ofzo. Leuk, betaal nu 39,95
de buurman betaalt 14,95 ofzo die heeft 12mbit, die haalt dus 12~13mbit

Tja, ik mag niet klagen want 16mbit is het minimale. Maar als ik de snelheden van te voren wist had ik dus dat genomen. Snelheid is ook kut de laatste tijd, met dikke lag's van 2000 tot 0100 (al tijden eigenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-04 15:15

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Het is mij opgevallen dat ik moet betalen voor telefoontjes via vodsl die niet aangenomen worden aan de andere kant.
Dat moet toch gratis zijn?
Probeerde net een 06 nummer, ging wel over maar er nam niemand op.
Kosten 10 eurocent 8)7

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09 14:27
Viper_74 schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:16:
Ik heb 24WO en ik haal maar 16mbit
waarsch. ligt dat aan de afstand, 880 meter ofzo. Leuk, betaal nu 39,95
de buurman betaalt 14,95 ofzo die heeft 12mbit, die haalt dus 12~13mbit

Tja, ik mag niet klagen want 16mbit is het minimale. Maar als ik de snelheden van te voren wist had ik dus dat genomen. Snelheid is ook kut de laatste tijd, met dikke lag's van 2000 tot 0100 (al tijden eigenlijk)
Maar die betaald er ook volgend jaar 39,95 voor dat abo...dus heb jij hem ook goedkoop voor die 16 mb..
Iedergeval alles kan schelen modem kabel...etc etc .
Dus de prijs valt wel mee hoor vind ik dan persoonlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:13
Kan iemand mij uitleggen waarom ik bizarre ping tijden heb sinds ik ben geupgrade naar ADSL2+ .. Iets zegt me dat het niet klopt.
cris@router:~$ ping nu.nl
PING nu.nl (62.69.184.230) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 62.69.184.230: icmp_seq=1 ttl=58 time=9.49 ms
64 bytes from 62.69.184.230: icmp_seq=2 ttl=58 time=0.203 ms
64 bytes from 62.69.184.230: icmp_seq=3 ttl=58 time=0.202 ms
64 bytes from 62.69.184.230: icmp_seq=4 ttl=58 time=0.205 ms
64 bytes from 62.69.184.230: icmp_seq=5 ttl=58 time=0.207 ms
64 bytes from 62.69.184.230: icmp_seq=6 ttl=58 time=0.206 ms
64 bytes from 62.69.184.230: icmp_seq=7 ttl=58 time=0.203 ms
64 bytes from 62.69.184.230: icmp_seq=8 ttl=58 time=0.205 ms
64 bytes from 62.69.184.230: icmp_seq=9 ttl=58 time=0.202 ms
64 bytes from 62.69.184.230: icmp_seq=10 ttl=58 time=20.0 ms
64 bytes from 62.69.184.230: icmp_seq=11 ttl=58 time=0.202 ms
64 bytes from 62.69.184.230: icmp_seq=12 ttl=58 time=0.203 ms
64 bytes from 62.69.184.230: icmp_seq=13 ttl=58 time=0.202 ms
Deze waardes zijn geen 1 april grap.. De waardes voor andere vergelijkbare servers komen overeen.
Ik heb het idee dat er iets niet klopt met mijn linux installatie :) .. Overigens waren de reply tijden met ADSL wel gewoon conform...

Volgens mij zijn deze reply tijden technisch ook onhaalbaar via adsl2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Sir_Floppy schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:39:
TweakDSLB10 over ISDN

Dat ik die 1050Kb/s niet helemaal haal is jammer maar niet erg, ben hier al tevreden mee :)
Aha, dus dat kan al?... Mooi
En heb je ook vodsl? (en werkt het?) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb nog een poging gedaan maar de verbinding valt nog om de ongeveer 4 minuten weg :/

Het mannetje van TweakDSL/BBned is al geweest en die kreeg ook geen goede verbinding met zijn apparatuur ook al is de snelheid perfect als het werkt.
Ik heb nu een ander ISRA punt, een andere splitter en een nieuw modem gekregen en daarnast hebben ze ook nog eens de insteekkaart in de telefooncentrale vervangen waar ik op zit.
Hoe moeilijk kan het worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Sir_Floppy schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:39:
TweakDSLB10 over ISDN

Ha, een medestander :)
Zou je a.u.b. eens een traceroute naar een willekeurige server willen posten? Ben namelijk benieuwd langs welke hops jij komt.

Nog een ander vraagje aan de mensen die uit de nieuwsgroepen met 1050 kB/s downloaden (als ie het doet tenminste):
Wil iemand eens kijken welke snelheid er met Firefox gehaald wordt na ca. 250 MB gedownload te hebben vanaf deze link?
Ik haal met die http download deze snelheid ongeveer:

Afbeeldingslocatie: http://crusader.tweakdsl.nl/1032.png

(kijken of NNTP of HTTP verkeer nog uitmaakt)

[ Voor 23% gewijzigd door Crusader op 03-04-2006 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
Ik heb een vraagje m.b.t. het aansluiten van tweakdsl.

Ik hed de standaard modem erbij gekregen, de copperjet 816-2P.

Ik heb alle aanwijzingen gevolgd van de online handleiding van tweak.

echter wil internet nogsteeds NIET werken.

Ik baal hier echt enorm van, heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

the raptor schreef op maandag 03 april 2006 @ 19:38:
Ik heb een vraagje m.b.t. het aansluiten van tweakdsl.

Ik hed de standaard modem erbij gekregen, de copperjet 816-2P.

Ik heb alle aanwijzingen gevolgd van de online handleiding van tweak.

echter wil internet nogsteeds NIET werken.

Ik baal hier echt enorm van, heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Hangt er van af waaruit jij opmaakt dat het niet werkt. Zou je wat meer info willen geven?
Je zult begrijpen dat we met "hij doet het niet" niet echt ver komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Crusader schreef op maandag 03 april 2006 @ 19:42:
[...]

Hangt er van af waaruit jij opmaakt dat het niet werkt. Zou je wat meer info willen geven?
Je zult begrijpen dat we met "hij doet het niet" niet echt ver komen ;)
Logisch.
Volgens tweak is de lijn 28-03 opgeleverd.
Ik heb meerdere malen de modem opnieuw aangesloten, dat wil niet baten.
Bij mijn tweak staat ook geen IP adres genoemd.

Ik volg dus de aanwijzingen van de installatie zoals uitgelegd op de pagina van tweak.
Op het router management lijkt alles goed te gaan. Ook geeft hij 'Showtime' aan.
Echter op het moment dat ik gewoon wil internetten, verandert ie meteen in 'Handshake' Ook laad de pagina niet.

Ik denk dus persoonlijk dat de link van de modem naar tweak niet goed is. Ik hoop dat iemand weet wat ik moet doen om het op te lossen. tweak zegt dat ie t gewoon moet doen.

Als ik iets moet vertellen van gegevens, even vragen s.v.p. Ik weet niet precies wat ik allemaal zou moeten vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
Yapser schreef op maandag 03 april 2006 @ 07:46:

* kenles is blij dat z'n dslam nog niet vernieuwd is ;)
mijn snelheid download en upload is telaag (down 1040Kb/s up 60Kb/s en VoADSL werkt nog steeds niet. TweakDSLB16WO ISDN aansluiting

mail ontvangen met het volgende antwoord

Bij deze kan ik U omtrent het door u gemelde probleem mededelen dat U getroffen lijkt te zijn door een storing binnen het BBNed netwerk. U zit op een gateway welke getroffen lijkt te zijn door een nog onbekend probleem. Wij hebben hiervan melding gemaakt bij BBNed, welke momenteel bezig is het probleem te lokaliseren. We hopen het probleem in de aankomende week gelokaliseerd, en opgelost te hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door kenles op 03-04-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

@the raptor: wanneer er data over de lijn gaat en de modem schiet meteen in Handshake, dan lijkt mij óf de modem niet in orde (kun je een ander modem lenen van iemand? Anders heb ik er nog wel eentje als je in de buurt woont van Zoetermeer) of inderdaad iets met de verbinding naar de centrale.
Dit lijkt mij niet iets dat je zelf kunt oplossen. Wat je nog wel kunt proberen (als je dat nog niet hebt gedaan) is de modem zonder splitter rechtstreeks met een kort kabeltje op het ISRA punt aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Bron: TweakDSL aankondigingen:

03-04-2006 00:00 Verminderde performance bbned
Momenteel ondervinden wij hinder van een verstoring op een deel van het bbned netwerk waardoor de troughput minder is dan wij zouden wensen. We hebben het probleem inmiddels gelokaliseerd en hebben samen met de leverancier hiervoor een plandatum vastgesteld om het probleem te verhelpen, nl. donderdag as. om 05.00 uur 's morgens. Onze excuses voor het eventuele ongemak.
Even noteren dames en heren!!
Hopelijk zijn we a.s. donderdag van de snelheidsproblemen af.
Ik hoop wel dat er ook nog een relatie is met de newsserver want die loopt ook niet lekker. Nog steeds veel incompletes ook bij posts die recent zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Crusader schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:10:
@the raptor: wanneer er data over de lijn gaat en de modem schiet meteen in Handshake, dan lijkt mij óf de modem niet in orde (kun je een ander modem lenen van iemand? Anders heb ik er nog wel eentje als je in de buurt woont van Zoetermeer) of inderdaad iets met de verbinding naar de centrale.
Dit lijkt mij niet iets dat je zelf kunt oplossen. Wat je nog wel kunt proberen (als je dat nog niet hebt gedaan) is de modem zonder splitter rechtstreeks met een kort kabeltje op het ISRA punt aansluiten.
Ik had nog een modempje liggen van Demon, die heb ik eraan gehangen, zonder spliter, nogsteeds geen succes :(

Maar weer even tweak bellen morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:31

Zenix

BOE!

ik heb nu demon adsl2 12mbit ik haal de 12mbit ook met gemak. Is het waard om up te graden naar 24mbit ik zit 935 meter van de centrale af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nog steeds erg slecht met Tisadsl2 op de newsgroepen.De download schommelt onwijs,en alle bestanden zijn nog steeds te klein,dus krijg nix gerepareerd of uitgepakt.
Zit in omgeving Den-Haag.....Btw mn zwager heeft er ook problemen mee. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:50
Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:19:
Het is nog steeds erg slecht met Tisadsl2 op de newsgroepen.De download schommelt onwijs,en alle bestanden zijn nog steeds te klein,dus krijg nix gerepareerd of uitgepakt.
Ze krijgen morgen nieuwe hardware binnen las ik een van de andere topics hierover; het is gewoon 'n probleem met de TweakNews servers. (Weet overigens niet zeker of 't hier op GoT gepost was of op FTD, lees teveel gok ik ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Yorixz schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:21:
[...]

Ze krijgen morgen nieuwe hardware binnen las ik een van de andere topics hierover; het is gewoon 'n probleem met de TweakNews servers. (Weet overigens niet zeker of 't hier op GoT gepost was of op FTD, lees teveel gok ik ;))
GoT iig wel ;) ; [rml][ Usenet] Tweaknews ineens alles incompleet[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:16

Tacoos

i am i

HoppyF schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:32:
[...]
[...]
[...]
[...]
Is dat ook de reden dat mijn verbinding al een week dikke bagger is?
Kom 's avonds nauwelijks het net op en in 't weekend ook overdag niet.

Het copperjet eventlog staat vol met de volgende mededelingen:

00:51:37 security:3097.094 Blocked Prot=6, 123.45.67.89:1370 > 98.76.54.321:80, AF Seq=-2119753170, Ack=1455732037 -No Existing Session
00:51:44 security:3104.576 Blocked Prot=6, 123.45.67.89:26187 > 98.76.54.321:37977, AF Seq=-130922069, Ack=71906762 -No Existing Sessio
00:51:44 security:3104.576 Blocked Prot=6, 123.45.67.89:26187 > 98.76.54.321:37977, AF Seq=-130922069, Ack=71906762 -Disallowed Destina
00:52:04 security:3124.640 Blocked Prot=6, 123.45.67.89:1378 > 98.76.54.321.36:80, AF Seq=-918257436, Ack=-958307668 -No Existing Session

:?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

kenles schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:02:

Bij deze kan ik U omtrent het door u gemelde probleem mededelen dat U getroffen lijkt te zijn door een storing binnen het BBNed netwerk. U zit op een gateway welke getroffen lijkt te zijn door een nog onbekend probleem. Wij hebben hiervan melding gemaakt bij BBNed, welke momenteel bezig is het probleem te lokaliseren.
Nogal een vreemde reactie, omdat anderen wel gewoon te horen hebben gekregen wat er aan de hand is. Opeens moet zelfs de oorzaak nog gevonden worden.
We hopen het probleem in de aankomende week gelokaliseerd, en opgelost te hebben.
En deze is even vreemd. Eerst zeggen dat een ander nog moet achterhalen wat het probleem is en afsluiten met dat je het zelf gaat oplossen en zelfs wanneer. Wiens probleem is het nu, en waarom weten ze wanneer het opgelost gaat worden?

Zie ook Hans van Eijsden in "Het grote TweakDSL topic - Deel 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Tacoos schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:35:

00:51:37 security:3097.094 Blocked Prot=6, 123.45.67.89:1370 > 98.76.54.321:80, AF Seq=-2119753170, Ack=1455732037 -No Existing Session
Heb jij die aangepast of staat het echt zo letterlijk in de logfile? Want 98.76.54.321 kan geen geldig IP-adres zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Crusader schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:10:
Kan ook zijn dat je lijn intrained en bij gebruik krijg je errors op je verbinding. Als dat er te-veel zijn gaat je modem herverbinden. Vaak heb je het dan niet correct aangesloten (iets of zelfs loze aftakking voor de splitter of ergens 1 van de 2 aders die bijna los ligt (of draadbreukje)).

Lijn lijkt dan goed en verbinden (intrainen) gaat op hoge snelheid, maar bij gebruiken gaat het dan mis. (en gruwelijk ook).
Zenix schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:17:
ik heb nu demon adsl2 12mbit ik haal de 12mbit ook met gemak. Is het waard om up te graden naar 24mbit ik zit 935 meter van de centrale af.
24Mbps is een utopie, maximaal zie je ergens tussen 20 en 22Mbps soms haalbaar op een bijna perfecte lijn. 24Mbps zou haalbaar zijn op een perfecte lijn met een SNR van 3dB zonder enige ruis en invloed van andere lijnen en/of apparatuur op je lijn (onmogelijk dus).

Telco's stellen vaak een 6 a 7dB in als grens bij het intrainen (verbinden) van je lijn. Dan zakt de snelheid dus al iets onder de 24Mbps al zou je een perfecte lijn hebben zelfs. Dit natuurlijk om verstoringen op te kunnen vangen, anders krijg je een klapperende DSL verbinding.

Als er iets van verstoring op je lijn zit of lengte is niet 935 maar bijvoorbeeld twee keer zo lang in werkelijkheid kan je eerder 16Mbps halen. Het stukje tussen 20 en 16 ben je snel kwijt door enige verstoring of lengte van de lijn.

Hoe hoog is je linesync downstream nu? En wat is je downstream SNR daarbij? En wat is je downstream attenuation?

Kortom, upgraden is een beetje een gok ;)
Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:19:
Conclusie? (zie ook ander Topic) Er is iets aan de hand met het usenet platform 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Grappig, ik heb eigenlijk helemaal geen snelheidsproblemen. Goed, ik haal geen 1050 kB/s uit de nieuwsgroepen, maar het is gewoon stabiel rond de 970 kB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
bjck schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:39:
[...]

Kan ook zijn dat je lijn intrained en bij gebruik krijg je errors op je verbinding. Als dat er te-veel zijn gaat je modem herverbinden. Vaak heb je het dan niet correct aangesloten (iets of zelfs loze aftakking voor de splitter of ergens 1 van de 2 aders die bijna los ligt (of draadbreukje)).

Lijn lijkt dan goed en verbinden (intrainen) gaat op hoge snelheid, maar bij gebruiken gaat het dan mis. (en gruwelijk ook).
Ik ga nog even de bekabeling checken dan.

thanks.

p.s. gelukkig nog internet doordat iemand geen beveiliging heeft op zn AP ergens hier in de buurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:16

Tacoos

i am i

Burne schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:39:
[...]

Heb jij die aangepast of staat het echt zo letterlijk in de logfile? Want 98.76.54.321 kan geen geldig IP-adres zijn.
Die waardes zijn door mij verzonnen, is gewoon 123456789 en 987654321 :+
98.76.54.321 is steeds mijn ip op het net van tweak.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen telefoon en internet meer. Ik word hier echt ziek van. Ik ben nu 1.5 jaar lid van tweakdsl en alleen maar problemen. Eerst met de migratie van xs4all naar tweak. Nu sinds de upgrade naar ADSL 2+ alleen maar problemen met nu het toppunt geen internet en telefoon meer. Ik heb geen mobiel in huis dus ben nu niet meer bereikbaar voor de buitenwereld. Het is te erg voor woorden dat ik nu een mobiel moet aanschaffen omdat ik totaal niet meer kan vertrouwen op mijn telefoon verbinding.

Morgen pissig bellen naar tweakdsl voor de zoveelste keer. Ga het nu opzeggen en ga na een andere provider.

:( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 10:18
By popular demand:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Reorx badger # traceroute slashdot.org
traceroute to slashdot.org (66.35.250.150), 30 hops max, 38 byte packets
 1  84.245.2.1 (84.245.2.1)  5.819 ms  11.717 ms  6.135 ms
 2  extreme-vlan211.tc1.cambrium.net (82.197.223.25)  6.891 ms  7.079 ms  7.359 ms
 3  core4-eth1.tc2.cambrium.net (217.19.16.4)  7.175 ms  7.033 ms  6.644 ms
 4  ge4-0.e600-2.ams1.true.nl (213.239.156.125)  7.862 ms  9.535 ms  17.968 ms
 5  k207.True.ams.nl.above.net (82.98.253.161)  7.841 ms  7.529 ms  7.902 ms
 6  so-3-2-0.mpr3.ams1.nl.above.net (208.184.231.53)  8.358 ms  8.792 ms  8.371 ms
 7  acr1-ge-5-3-0.Amsterdamamx.savvis.net (195.69.145.60)  13.516 ms  7.547 ms  8.846 ms
 8  bcs1-so-1-2-0.Londonlnx.savvis.net (204.70.193.146)  17.012 ms  27.555 ms  20.363 ms
     MPLS Label=263841 CoS=2 TTL=1 S=1
 9  bcs2-so-0-0-0.NewYork.savvis.net (204.70.192.121)  86.326 ms  85.158 ms  84.700 ms
     MPLS Label=378545 CoS=2 TTL=1 S=1
10  bcs2-so-4-0-0.Washington.savvis.net (204.70.192.1)  106.910 ms  98.722 ms  98.789 ms
     MPLS Label=146274 CoS=2 TTL=1 S=1
11  dcr2-so-7-1-0.Atlanta.savvis.net (204.70.192.61)  105.402 ms  105.295 ms  105.543 ms
     MPLS Label=331553 CoS=2 TTL=1 S=1
12  dcr2-so-2-0-0.dallas.savvis.net (204.70.192.70)  132.370 ms  152.375 ms  131.784 ms
     MPLS Label=405121 CoS=2 TTL=1 S=1
13  dcr1-so-6-0-0.dallas.savvis.net (204.70.192.49)  130.567 ms  131.320 ms  130.954 ms
     MPLS Label=790289 CoS=2 TTL=1 S=1
14  dcr2-so-2-0-0.LosAngeles.savvis.net (204.70.192.86)  163.544 ms  161.286 ms  161.390 ms
     MPLS Label=109745 CoS=2 TTL=1 S=1
15  dcr1-as0-0.LosAngeles.savvis.net (204.70.192.117)  161.806 ms  162.711 ms  161.275 ms
     MPLS Label=620401 CoS=2 TTL=1 S=1
16  dcr2-so-2-0-0.SanFranciscosfo.savvis.net (204.70.192.90)  165.532 ms  166.437 ms  166.153 ms
17  bhr1-pos-0-0.SantaClarasc8.savvis.net (208.172.156.198)  173.273 ms  173.598 ms  173.164 ms
18  csr1-ve243.santaclarasc8.savvis.net (66.35.194.50)  373.127 ms  174.828 ms  172.926 ms
19  66.35.212.174 (66.35.212.174)  177.268 ms  175.078 ms  174.651 ms
20  slashdot.org (66.35.250.150)  170.586 ms !<10>  170.418 ms !<10>  171.195 ms !<10>

Nee ik maak (nog) geen gebruik van VoDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net vandaag Tweakdsl aan gevraagd via BBned. Is het nu zo dat ik wel gewoon mijn huis telefoonnummer behoud op KPN. of wordt dit overgezet op BBned. Had er iets over gelezen, maar was niet echt betrouwbaar dacht ik zo. BBned en tweakdsl geven er ook geen info over op hun site. Staat alleen iets over VoDSL en VOIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

HoppyF schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:32:
[...]

Even noteren dames en heren!!
Ik hoop wel dat er ook nog een relatie is met de newsserver want die loopt ook niet lekker. Nog steeds veel incompletes ook bij posts die recent zijn.
Ze bedoelen echt a.s. donderdag 6 april en niet toevallig de 13e? :+
We zullen zien...

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Laatst online: 02-09 23:32
Tacoos schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:35:
[...]

Is dat ook de reden dat mijn verbinding al een week dikke bagger is?
Kom 's avonds nauwelijks het net op en in 't weekend ook overdag niet.

:?
Afgelopen weekend kon ik overdag ook niet op internet (wel linesync, maar géén data meer, ook de DHCP-server zeer slecht bereikbaar), en vanavond tussen 20 en 22 uur ook niet. Daarna sijpelde het langzaam weer binnen. Ik kan niet wachten tot donderdag.. :Y)

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Sir_Floppy schreef op maandag 03 april 2006 @ 22:39:
By popular demand:
<knip traceroute>
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

milenko79 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:54:
Ik heb nog steeds een probleem met de nat settings bij het connecten naar xboxlive op de zyxel 2602 (de xbox blijft maar zeggen dat de nat settings strict zijn, met als gevolg dat er bijna naar geen enkele game te connecten valt).

Het is vrijwel zeker een firmware probleem (aangezien het met de tiscali modems met hun laatste firmware wel schijnt te werken). Nu verneem is dus van tweak dat wij in week 28 een nieuwe firmware gaan krijgen. Nog 2 maanden wachten dus. Is er niet iemand die een nieuwer beta firmware heeft voor me?

Ik heb het al bij zyxel gevraagd maar daar hoor ik niks meer van.
Ik heb geen zin om alles te gaan doorlezen, en weet niet of hierop al is geantwoord, maar de beta firmware was dus ook een regelrechte ramp. In ieder geval bedankt voor de info wat betreft de 2 maanden. ;) Daarvoor kwamen we hier eventjes rondneuzen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]bjck schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:39:
[...]

[...]

24Mbps is een utopie, maximaal zie je ergens tussen 20 en 22Mbps soms haalbaar op een bijna perfecte lijn. 24Mbps zou haalbaar zijn op een perfecte lijn met een SNR van 3dB zonder enige ruis en invloed van andere lijnen en/of apparatuur op je lijn (onmogelijk dus).

[...]

Niet onmogelijk......Screenshots gezien van iemand die daaraan zat. Zelfs nog hoger.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
  • Laatst online: 06-09 14:53
Had ik maar snelheidsproblemen... Mijn snelheidsprobleem is dat er nu inmiddels alweer 3 weken (op het weekend van 25 maart na) precies 0/0kbit over de lijn heen gaat: geen line sync. Dus ook geen telefoon.

Packet loss is vervelend, maar geloof me, 3 weken helemaal geen verbinding is nog vervelender ;) Nav. deze gebeurtenis overweeg ik over te stappen naar een andere ISP, maar het vervelende is dat je dan ook (net als nu eigenlijk) minimaal 3 weken zonder zit. Nog elke dag de stille hoop dat de line sync als een wonder weer terug weer komt. Uiteraard vele telefoontjes gepleegd met de helpdesk van TweakDSL, waaronder een aantal met een wat minder vriendelijke toon (om vervolgens geen zinnige reactie te hebben kunnen ontlokken).

Afijn, nog een weekje en ik zit een hele maand zonder internet. En dat terwijl er gewoon nog een abonnement loopt en de migratiekosten al ruim een maand geleden zijn afgeschreven. De helpdesk is voor de verandering weer 's onbereikbaar (heeft me ook al heel wat tikken gekost (per mobiel uiteraard) om aan te horen dat door de drukte je eruit geflikkerd wordt).

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan een iedere aan raden die een copperjet 816 heeft een aparte router te gebruiken. Normaal deedt dat ding meer dan een half uur over om te conecetten, en hadden we echo over de telefoonlijn. Vooral waneer je veel conecties wou maken ging dat ding zo beetje kompleet over zijn nek.

Sinds we hem nu in de bridge mode hebben gezet met de asus WL-500g al router duurt het connecten nog maar 30 seconden, telefoon werkt perfect en je kan zoveel conectie's maken als je wilt.
Ik ben er nogal verbaasd over dat het zoveel uitmaakt, of is het zo dat die copperjet een veelste langzame processor heeft om alles te kunne doen waarvoor die gemaakt is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 13:22:
Niet onmogelijk......Screenshots gezien van iemand die daaraan zat. Zelfs nog hoger.... ;)
Wel onmogelijk. Zelfs met een kabel van een meter tussen modem en ASAM traint 'ie niet op de theoretische maxima van 24576Kbit downstream en 1434Kbit upstream. Photoshoppen kan iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Burne schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:01:
[...]

Wel onmogelijk. Zelfs met een kabel van een meter tussen modem en ASAM traint 'ie niet op de theoretische maxima van 24576Kbit downstream en 1434Kbit upstream. Photoshoppen kan iedereen.
Met een SNR van 6dB of hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Zondagskindje schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 00:31:
[...]

Ze bedoelen echt a.s. donderdag 6 april en niet toevallig de 13e? :+
We zullen zien...
Er staat toch echt "a.s. donderdag" dus ik neem aan dat dit juist is.
Je weet echter maar nooit.
Het is me niet duidelijk of het om de bewuste CambriumA3 gaat. Als dat zo is had deze vorige week al gerepareerd moeten zijn, dat was immers die week daarvoor de uitspraak van de Helpdesk.
Nou ja, afwachten maar weer.
Ik heb er niet zoveel moeite mee dat de snelheid ietsje minder is het gaat immers om een klein verschil. Ik hoop wel dat de newsserver vanavond weer werkt. Ik kan het nu niet zien maar zal dit straks controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

HoppyF schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:18:
[...]

Er staat toch echt "a.s. donderdag" dus ik neem aan dat dit juist is.
Je weet echter maar nooit.
Het is me niet duidelijk of het om de bewuste CambriumA3 gaat. Als dat zo is had deze vorige week al gerepareerd moeten zijn, dat was immers die week daarvoor de uitspraak van de Helpdesk.
Nou ja, afwachten maar weer.
Ik heb er niet zoveel moeite mee dat de snelheid ietsje minder is het gaat immers om een klein verschil. Ik hoop wel dat de newsserver vanavond weer werkt. Ik kan het nu niet zien maar zal dit straks controleren.
Jij hebt een ander abbo dan ik, misschien dat het bij jou een klein verschil is.
Maar bij mij is het toch een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Zondagskindje schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:44:
[...]

Jij hebt een ander abbo dan ik, misschien dat het bij jou een klein verschil is.
Maar bij mij is het toch een ander verhaal.
Helemaal waar.
In mijn geval zal het verschil hooguit tussen de 50-100 KB/s liggen.
Als jij echter rond de 950 blijft hangen is dat veel te laag met een T16WO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:06:
Met een SNR van 6dB of hoger?
Nouja, precies wat ik zei. ASAM, ADLT linecard, 100cm cat-5E kabel, en een CPE, en dan trainen op 23Mbit/1.35Mbit met beide kanten op 4.5-5 dB SNR. Als je de kabel langer maakt dalen snelheid en SNR vrij snel, totdat 'ie bij een paar honderd meter opeens weer toe gaat nemen, en je vanaf dat punt de 'normale' snelheden zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
In de praktijk met een kabelbundel in de grond die al eventjes ligt is 4.5 a 5dB SNR vaak te krap om een stabiele DSL verbinding te hebben. Je ziet vaak dat de telco al op 6 a 7dB instelt bij het verbinden van de lijn wat op een sync van 22Mbps al weer een Mbps eraf snoept van 5 naar 7dB.

Maar stabiliteit boven een Mbps snelheid kies ik stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan mij iemand vertellen hoe ik toegang krijg tot mijn modem?
Ik heb een CopperJet 816-2P en een Linksys WRT54G Router.

De linksys werkt met 192.168.1.1 en de Copperjet met de 172.19.3.1
Ik krijg wel toegang tot de router, maar niet tot de modem

Mijn PC krijgt een 192.168.1.xxx ip adres toegekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 10:19:
Kan mij iemand vertellen hoe ik toegang krijg tot mijn modem?
Ik heb een CopperJet 816-2P en een Linksys WRT54G Router.

De linksys werkt met 192.168.1.1 en de Copperjet met de 172.19.3.1
Ik krijg wel toegang tot de router, maar niet tot de modem

Mijn PC krijgt een 192.168.1.xxx ip adres toegekend.
Stel je pc ff in met handmatig ip op bijvoorbeeld 172.19.3.5
Je zit nu niet in dezelfde range, waardoor je niet kan connnecten.
Mocht het dan nog niet lukken, haal dan ff die linksys er tussen uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Mister I op 05-04-2006 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister I schreef op woensdag 05 april 2006 @ 10:30:
[...]

Stel je pc ff in met handmatig ip op bijvoorbeeld 172.19.3.5
Je zit nu niet in dezelfde range, waardoor je niet kan connnecten.
Mocht het dan nog niet lukken, haal dan ff die linksys er tussen uit.
Als ik dat doe dan kom ik er ook niet op, en ook niet meer op het internet.
De router en modem staan in de woonkamer, wordt vrij lastig om de linksys er dan even uit te halen
Is het niet mogelijk om de linksys dusdanig te configureren zodat ik via de linksys connectie kan maken met de copperjet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:39
Haal de modem dan even uit de WAN poort en stop die in een LAN poort dan kan je
hem wel bereiken (heb je geen last van je router)

zorg wel dat je IP adres in de goede range zit zoals boven gemeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slowmotion schreef op woensdag 05 april 2006 @ 10:45:
Haal de modem dan even uit de WAN poort en stop die in een LAN poort dan kan je
hem wel bereiken (heb je geen last van je router)

zorg wel dat je IP adres in de goede range zit zoals boven gemeld
Dat werkt inderdaad. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:18:
Er zit dus echt wel een bug in de zyxel 2602hw

Geachte,

we hebben zojuist een e-mail ontvangen van de ontwikkelaars uit Taiwan en
het schijnt dat er een CPU Overload bug zit in de huidige firmware AJE0.

Zodra wij een beta firmware ontvangen meld ik mij, tot op heden kan ik
alleen ons excuus aanbieden voor het ongemak.

Als het langer duurt dan 1 a 2 weken, neem dan nog eens gerust contact op
met ons.

/*Met vriendelijke groet,
*//*Best Regards,*/

/*--------------------------------------------
*/
*ZyXEL Support*
En Phoenix, al iets gehoord van een nieuwe beta bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-07 11:04
Op donderdag 6 april aanstaande om 5:00 's morgens, zal uw DSL lijn worden gemigreerd naar een andere NRP. Dit houdt in het kort het volgende in:
* Uw lijn wordt verhuisd naar een ADSL verzamelpunt die minder druk is
dan degene waar uw lijn nu aan hangt;
* Op het moment van de migratie, zal uw lijn voor korte tijd niet werken;
* Na de migratie zult u hoogstwaarschijnlijk uw ADSL modem moeten resetten,
om de ADSL lijn weer werkend te krijgen.

Mocht u onverhoopt na de migratie problemen ondervinden met uw ADSL lijn, verzoeken wij dit zo snel mogelijk door te geven aan de helpdesk op telefoonnummer 09008932543.

Deze migratie is noodzakelijk, vanwege de overbelasting op de betreffende NRP in de avonduren. Wij realiseren ons dat dit in de toekomst geen wenselijke situatie is en zullen er, in samenwerking met BBned, alles aan doen om te voorkomen dat dit weer gebeurt.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Met vriendelijke groet,

--
TweakDSL
Heb eigenlijk nergens last van magoed het zal wel noodzakelijk zijn B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Kid_E schreef op woensdag 05 april 2006 @ 11:45:
[...]

Heb eigenlijk nergens last van magoed het zal wel noodzakelijk zijn B)
Goed plan toch?
Ze gaan morgenochtend die NRP's blijkbaar aanpakken, iets ook wat wel nodig is.
Volgens mij gaan ze ook de capaciteit uitbreiden, want het schuiven van aansluitingen levert niet zoveel op hooguit als er een grote onbalans zou zijn.

BTW:
Het onderhoud/reparatie van de newsserver vanmorgen is denk ik ook uitgelopen.
Hij doet hier nog steeds niks.
Ook niet te pingen, en dat op beide newsservers.

Pingen weer wel.
Verbinding is nog brak. Straks nog maar eens proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door HoppyF op 05-04-2006 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
nu word het echt te gek...

Na al het wachten, teveel hebben moeten betalen,etc,.. dacht ik , nu kan er niet veel meer fout gaan...
ADSL2 is nu ineens niet beschikbaar (meer) bij mij.. &*#$#$
( heb dus bbned adsl1 (ultradsl) naar adsl2 (B16WO) migratie aangevraagd. )

ff kort mijn verhaal:

Ik heb dus 27 dec (!!!) de upgrade aangevraagd... kon allemaal, geen probleem....
Er werd meteen een paar dagen later geld afgeschreven, 150 euro, voor upgrade+zyxel.

Toen bleek ineens toen ik informeerde over de status in januari dat er helemaal geen papieren van me ontvangen waren (gefaxt) , moest dus nog een keer alles opnieuw faxen.

Toen is er later nog eens een keer 149 euro afgeschreven, ( 49,95 abo + 89,95 extra ook nog eens voor de migratie )
Na heel veel bellen en mailen gaven ze toe dat ik gelijk had en niet die 89,95 extra moest betalen.
( ze zeiden dat ik de zyxel apart had besteld.. en ze zeiden ook dat het pakket met de zyxel 150+89 was ... terwijl op de site gewoon staat: migratie+zyxel=149 )
Nu ben ik dus al weer 1,5 maand aan het wachten totdat het teveel betaalde geld terug wordt gestort.

En nu komen ze weer met dat ik nu ineens geen adsl2 (van bbned) kan krijgen...
Ik moet maar afwachten... &#($#$

Wat is wijs in deze situatie.. ik ben in ieder geval harstikke pissig....

[ Voor 7% gewijzigd door 666AnGeL op 05-04-2006 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

666AnGeL schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:24:
nu word het echt te gek...

Na al het wachten, teveel hebben moeten betalen,etc,.. dacht ik , nu kan er niet veel meer fout gaan...
ADSL2 is nu ineens niet beschikbaar (meer) bij mij.. &*#$#$

ff kort mijn verhaal:

Ik heb dus 27 dec (!!!) de upgrade aangevraagd... kon allemaal, geen probleem....
( heb dus bbned adsl1 (ultradsl) naar adsl2 (B16WO) migratie aangevraagd. )
Er werd meteen een paar dagen later geld afgeschreven, 150 euro, voor upgrade+zyxel.

Toen bleek ineens toen ik informeerde over de status in januari dat er helemaal geen papieren van me ontvangen waren (gefaxt) , moest dus nog een keer alles opnieuw faxen.

Toen is er later nog eens een keer 149 euro afgeschreven, ( 49,95 abo + 89,95 extra ook nog eens voor de migratie )
Na heel veel bellen en mailen gaven ze toe dat ik gelijk had en niet die 89,95 extra moest betalen.
( ze zeiden dat ik de zyxel apart had besteld.. en ze zeiden ook dat het pakket met de zyxel 150+89 was ... terwijl op de site gewoon staat: migratie+zyxel=149 )
Nu ben ik dus al weer 1,5 maand aan het wachten totdat het teveel betaalde geld terug wordt gestort.

En nu komen ze weer met dat ik nu ineens geen adsl2 (van bbned) kan krijgen...
Ik moet maar afwachten... &#($#$

Wat is wijs in deze situatie.. ik ben in ieder geval harstikke pissig....
Wat nu wijs is, is even rustig in- en uitademen.
Dat is beter voor je gezondheid.
Vervolgens kijk je even wat de postcodecheck zegt en dan misschien nog een keertje bellen/mailen
met Tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Zondagskindje schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:32:
[...]

Wat nu wijs is, is even rustig in- en uitademen.
Dat is beter voor je gezondheid.
Vervolgens kijk je even wat de postcodecheck zegt en dan misschien nog een keertje bellen/mailen
met Tweak?
in de postcode check geeft ie alleen de oude adsl1 prod. aan en van tiscali wel alles zeg maar.

ik denk dat ik maar een brief ga schrijven ofzo.. want via de helpdesk komt er toch niks van actie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:12

Quakie

quakelen

Helaas kwestie van volhouden...

Liep sinds 8jan een klachtenbrief bij tweak.. geen antwoord van gehad, maar vorige maand ineens een creditfactuur in mijn inbox.

Uiteraard weer achteraan mailen waar het blijft. Gelukkig hebben ze het eind maart gestort.

Echter hebben ze ticket gesloten terwijl compensatie jan nog open staat, maar ik laat het zo. was in jan tevreden met 8mbit.

Andere ticket van snelheidsverlies (21mbit naar 10mbit) hebben ze ook gesloten, ze kunnen niks geks vinden op netwerk en ik moet het maar aankijken.
:S

Is er mogelijkheid om 1e firmware terug te zetten?

Vermoed de volgende dingen:

firmware updates zijn stabieler maar lagere download rate.
verwijderen van AB lust heeft hier negatieve resultaat.
blauwe telefoondraadje heeft klem gezeten en zorgt voor de lagere snelheid ( zat klem zit nu natuurlijk los en anders dan voor verwijdering AB lus)

ga deze dingen maar testen.. laatste is beetje lastig.. kan niet vanaf daar gaan knippen.. is draadje te kort voor :(

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

666AnGeL schreef op woensdag 05 april 2006 @ 14:57:
[...]

in de postcode check geeft ie alleen de oude adsl1 prod. aan en van tiscali wel alles zeg maar.

ik denk dat ik maar een brief ga schrijven ofzo.. want via de helpdesk komt er toch niks van actie...
Check het hier nog even voor het BBned-netwerk. Als Tiscali ADSL2+ wél bij jou beschikbaar is zou je natuurlijk een voorstel kunnen doen om over te stappen naar Tiscali.

[ Voor 3% gewijzigd door Heineken op 05-04-2006 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm...ik heb het mailtje ook gehad....maaruh wat is een NRP :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:43:
Euhm...ik heb het mailtje ook gehad....maaruh wat is een NRP :o
NRP= Network Routing Processor.
Meestal van Cisco.
Dat ding routeert netwerk verkeer en maakt dus deel uit van de verbinding vanaf je huis naar het wereldwijde internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
HoppyF schreef op woensdag 05 april 2006 @ 12:42:
[...]
BTW:
Het onderhoud/reparatie van de newsserver vanmorgen is denk ik ook uitgelopen.
Hij doet hier nog steeds niks.
Ook niet te pingen, en dat op beide newsservers.

Pingen weer wel.
Verbinding is nog brak. Straks nog maar eens proberen.
Antwoord mezelf maar even :)
De newsserver lijkt goed aangepakt te zijn want ik haal nu mijn volle snelheid (> 1000 KB/s) op mijn B10 abo. Dat is prima. Het verschil was weliwaar niet groot (ca 50 KB/s) maar er is wel wat veranderd en dat is mooi.
Het gevolg zal wel zijn dat mensen met een B16WO o.i.d. ook een hogere snelheid zullen krijgen. En wat niet onbelangrijk is: dat de articles compleet zijn.
Mijn eerste indruk is echter goed, ik zie in de lopende download geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

milenko79 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 11:28:
[...]

En Phoenix, al iets gehoord van een nieuwe beta bios?
Nee nog niets gehoord
Heb ze al gemaild om te vragen hoe en wat
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.