Je kunt misschien beter even in het objectieventopic kijken.MasterJR schreef op maandag 11 december 2006 @ 18:46:
Ik ben van plan nog dit jaar een dSLR te kopen. Ik heb veel ervaring opgedaan met onze compact camera. Dit is een Panasonic dmc fz20, een erg leuke camera maar ik ben nu wel klaar voor de volgende stap. Wel ben ik erg gehecht geraakt aan het bereik van deze camera dus wil iig weer flink wat zoom bereik. De grootste ergernis was toch dan foto's bij ISO400 al praktisch onbruikbaar waren door de hoeveelheid ruis, vandaar ook dat ik nu over wil stappen op een dSLR!
Ik fotografeer s'winters vaak binnen (feestjes, maar ook binnensport) en in de zomer vaak buiten (Ook veel sport)
Ik heb me al aardig ingelezen maar er zijn zoveel reviews dat ik door de bomen het bos niet meer zie..![]()
Voor mij zijn enkele punten erg belangrijk:
-Weinig ruis bij slecht belichte omstandigheden.
-Een zoom bereik van toch zeker 120mm (liefst 200)
-En ten laatste mijn budget: rond de 900 euro.
Het beste leek mij een 400d (misschien 350d) of een D50 of D70.
Objectief is erg moeilijk, de wat licht sterkere lenzen liggen allemaal net buiten mijn budget.
Nu kwam ik deze aanbieding tegen:
http://www.redcoon.nl/ind...S%20400D%20Dubbelzoomkit/
Is dit wat voor mij of kan ik beter toch voor een andere optie gaan? Bijvoorbeeld een losse body en er zelf een goede lens bijkopen?
Bij voorbaat dank!
Let op, een groot zoombereik in 1 objectief gaat ten koste van de kwaliteit en de lichtsterkte.