Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 2) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 76.419 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

CaptBiele schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:51:
Als je hem nooit gebruikt boeit het niet nee, maar als je wel eens met de auto rijdt is een lease auto toch echt wel voordelig.
Dat verschilt toch wel heel erg per arbeidscontract hoor. Tis maar net hoe je voorwaarden/huisregels eruit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 125106 schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 12:13:
Ja maar dan heb je ook nog de opsplitsing professionele bachelor / academische bachelor.
Een professionele bachelor behaal je aan de hogeschool (hbo) en een academische haal je aan de uni (wo).
Niet volledig juist. Tegenwoordig kan je ook in een hoge school beide types van bachelor en master degrees behalen.

Zo bied de hogeschool waar ik vorig jaar mijn bachelor(professionele) heb behaald nu een 1-jarige opleiding kan doen, waarmee ik academisch bachelor kan worden. Als ik na dat jaar nog een 1-jarige opleiding doe, behaal ik de titel van master.

Edit: dit is in België, ik weet dus niet of het bij de noorderburen ook zo is...

[ Voor 6% gewijzigd door Little Bear op 29-05-2006 16:05 ]

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

CaptBiele schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:51:
[...]

Ik vind wel dat je dat toch als een aanzienlijke pluspunt mag rekenen.
Met mijn lease auto rijd ik ook veel prive kilometers, heb een veel duurdere auto als ik prive zou hebben, betere verzekering, etc.
Als je hem nooit gebruikt boeit het niet nee, maar als je wel eens met de auto rijdt is een lease auto toch echt wel voordelig.

offtopic:
1000e post :Y)
Ik heb nooit gezegd dat een auto geen pluspunt is, maar dat je je er niet blind op moet staren. Als je je auto prive ook geregeld gebruikt, dan is het superhandig en een voordeel. Als je, zoals ik, dicht bij alle gemakken (en openbare vervoersmogelijkheden) zit (en daarnaast je auto ook nergens kwijt kunt 8)7), dan is het nog maar de vraag of het prive veel voordelen biedt. Toegegeven, je bent met een auto over het algemeen sneller op bestemming (zeker buiten de randstedelijke binnensteden) dan met het OV, maar ik kan nu lekker een boekje lezen in de tjoektjoek. Pluspunt voor de andere kant. ;)

Als het voor je functie noodzakelijk is, dan is een auto natuurlijk gewoon iets wat er moet komen, dat zul je me nooit horen ontkennen. Voor de meeste detacheerders zit je dan dus al gauw aan de auto vast.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-06 15:50
Ik heb door een andere baan ook mijn leasebak in moeten leveren.
Door de brandstof vergoeding en wat extra kilometers maandelijks rijdt ik echt 100 euro per maand goedkoper op basis van dezelfde prive kilometers.
Is 1200 per jaar, is een lekkere aanvulling voor de vakantie.
Auto gekocht voor 1250,- van nog geen 10 jaar oud incl. airco en een zooi andere opties.
Eerlijk is eerlijk, het is een ouwe bak maar hij rijdt voortreffelijk. En o.b.v. 10 min woonwerk heb ik er echt wel vrede mee.
(Ik had een leasebak zonder eigen bijdrage, onbeperkte kilometers prive en een tankpas voor heel Europa.)
Kortom: Een leaseauto is echt niet zaligmakend.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het nadeel van een leaseauto vind ik dat je nagenoeg altijd vast zit aan een of ander wurgcontract van 4 jaar, waardoor het al een stuk moeilijker wordt om binnen die periode van baan te wisselen.
Uiteraard tenzij je een bedrijfsauto met logo's e.d. rijdt (zoals bij Getronics bijvoorbeeld), of je nieuwe baas het contract over wilt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:06

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mwah, dat soort dingen zijn onderdeel van de onderhandelingen. Als een ander bedrijf je graag wil hebben, hebben ze ook niet zo heel veel moeite om dit soort kosten op zich te nemen. Voor jou lijkt het misschien een hoog bedrag, maar als je het afzet tegen de kosten die bij een werving & selectie traject komen kijken zijn het peanuts.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

MaZo schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 09:36:
Het nadeel van een leaseauto vind ik dat je nagenoeg altijd vast zit aan een of ander wurgcontract van 4 jaar, waardoor het al een stuk moeilijker wordt om binnen die periode van baan te wisselen.
Uiteraard tenzij je een bedrijfsauto met logo's e.d. rijdt (zoals bij Getronics bijvoorbeeld), of je nieuwe baas het contract over wilt nemen.
wurgcontract klint wel erg negatief ;)
Het zou eigenlijk nooit een reden mogen zijn om niet van baan te wisselen. Ik heb zelf nog niet gehoord dat het een probleem was voor de nieuwe werkgever om het contract over te nemen. Geen van de betrokken partijen gaat er op achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

dat is alleen zo als je boven je normbedrag least... Blijf je onder je norm, dan kan je hem gewoon inleveren zonder consequenties.

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:18

vooghel

Cunning linguist

Ligt eraan. Bij mijn (bijna ex-)werkgever betaal je een heel klein percentage 'premie boetevrij inleveren' bovenop de leaseprijs. Hierdoor kun je als je uit dienst gaat zonder enig probleem je auto inleveren.
Al waren ze niet blij toen een collega uit dienst ging en zijn 1 jaar oude Chrysler Crossfire inleverde :X

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Ik bedoel het meer in de zin van dat de keuze van een nieuwe baan beperkter is als je nog aan zo'n contract vast zit, want je krijgt niet bij elke baas een auto.

Een collega van mij moest onlangs een boete betalen van 13.000 (!) euro.

[ Voor 24% gewijzigd door MaZo op 30-05-2006 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:19
MaZo schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:29:
Een collega van mij moest onlangs een boete betalen van 13.000 (!) euro.
maar dat is aftrekbaar, dus netto kost het dan maar 6500 euro :)
Maar dat moet een behoorlijk hoge eigen bijdrage geweest zijn (bovenop de leasenorm) en hij heeft zeker ontslag genomen net nadat hij 1 dag z'n leaseauto had ofzo ?

[ Voor 25% gewijzigd door sverzijl op 30-05-2006 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

sverzijl schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:43:
[...]

Maar dat moet een behoorlijk hoge eigen bijdrage geweest zijn (bovenop de leasenorm) en hij heeft zeker ontslag genomen net nadat hij 1 dag z'n leaseauto had ofzo ?
sterk verhaal. Dat is bij (een standaard 4 jaar contract) een opzegging op dag 1 al een eigen bijdrage van 270 euro per maand?
8)7

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
sverzijl schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:43:
[...]
Nope, ongeveer 9 maanden na het aanschaffen van een nieuwe (lease) Audi A3 wisselde hij van baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Holy shit, dat zijn dus ook zaken die je in het achterhoofd mag houden. Ik wist niet dat je jezelf zo aan een partij bond met een leasebakkie.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 06:19
Hillie schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 12:27:
Holy shit, dat zijn dus ook zaken die je in het achterhoofd mag houden. Ik wist niet dat je jezelf zo aan een partij bond met een leasebakkie.
Dit treedt alleen op als je een auto gaat rijden die duurder is dan je leasenorm. Stel je leasenorm is 700 euro/maand en je kiest een auto die 800 euro/maand kost, dan zal bij veel bedrijven gelden dat indien je weggaat voordat de leasetermijn afloopt, je het verschilbedrag voor de resterende looptijd moet terug betalen. Als deze restijd in het ergste geval nog 4 jaar is, dan betaal je dus (800-700)*4*12=4800 euro (aftrekbaar van belasting).
Als je dus een erg dure auto kiest kan dit een dure grap worden zoals eerder genoemd A3 verhaal.

Vaak zijn er echter ook andere oplossingen. Of het bedrijf waar je naartoe overgaat neemt het contract over, je vindt een collega die de auto van je over wil nemen, of je neemt de auto zelf (prive) over, ( of je parkeert de auto tegen een boom ;) )

Ik heb zelf het geluk dat mijn leasecontract net afgelopen is als ik mijn huidige werkgever verlaat. In het geval van een collega van me heeft zijn nieuwe werkgever de boete gewoon betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHyp3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-09-2021

ThaHyp3

MBP!

Leeftijd: 26
Opleiding: MAVO
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: IT detacheerder
Huidige functie: System & network engineer
Laptop: nee
Vakantiegeld: 8,5 %
Vakantiedagen: 25 + elke jaar niet ziek 3 dagen erbij
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: ja
Auto: 600 ex brandstof
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onkostenvergoeding, gsm
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto):2700

}:O

Hypocracy lies in the very nature of those judging upon them, reflecting the selfimage they deny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:50
Brandstof wordt apart betaald door je werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:24

vanDaal

-ismeereentje

Die van mij ook maar eens.

Leeftijd: 28
Opleiding: WO Bedrijfskunde (en inmiddels een aantal IT-gerelateerde certificaten)
Werkervaring: Bijna 1 jaar (en 5 jaar part-time tijdens mijn studie)
Werkgever: ICT dienstverlener
Huidige functie: Enterprise Content Management Consultant
Laptop: Ja
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Nee
Auto v/d zaak: Ja (700 euro leasebedrag)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen, ziektekosten volledig vergoed.
Werkweek: 40
Maand salaris (bruto): 1850,-

Ik heb momenteel wel wat dingetjes waarbij ik wel benieuwd ben naar jullie mening.

Aangezien ik qua huidige werkzaamheden (iets té technisch naar mijn zin) en huidig salaris niet 100% happy ben, heb ik mijn CV vorige week even op Monsterboard gezet. In twee dagen had ik iets van 12 reacties, waarvan het grootste deel op mij toegespitst (niet onpersoonlijk). ECM consultants zijn kennelijk zeer gewild, en dat wist ik stiekem al wel. Maar er zit zeker een aantal opportunities bij die ik interessant vind.

Wat is jullie ervaring met hoppen? Bij mijn huidige bedrijf zit ik bijna een jaar. De salarisronde komt er weer aan, maar de kans op een aardige sprong schijnt vrij gering te zijn bij ons. Maar misschien wordt die kans een stuk reeëler wanneer je een aanbieding van een concurrent neer kunt leggen. Hoe kijken jullie daar tegenaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 14:55
Hillie schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 12:27:
Het ligt er ook een beetje aan...

Ik lease zelf ongeveer 100 euro per maand boven mijn norm, en zit vast aan een 3-jarig leasecontract. Als ik nu wegga (ik heb de leaseauto net, en ben ook nog niet van plan om weg te gaan ;) ), moet ik de resterende maanden x 100 euro betalen = 3600 Euro.

Echter als ik semi-expres een blad vol koffie over de baas heen gooi, en hij boos wordt en me ontslaat, betaal ik niks :Y) . Ook als je nog geen vast contract hebt, of als je volgende werkgever het leasecontract wil overnemen, etc etc etc is er niets aan de hand . Maw gewoon een kwestie van onderhandelen :z

[ Voor 7% gewijzigd door StarWolfer op 30-05-2006 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:57
ok mijn bijdrage:

Leeftijd: 33 jaar
Opleiding: WO (biologie :/ )
Werkervaring: hiervoor 5 jaar unix systeem beheer, sinds 1,5 jaar Oracle DBA
Werkgever:
Huidige functie: oracle DBA
Laptop: ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM:Ja
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 100 Euro netto onkosten vergoeding, ADSL (basic), aanvullend pakket ziektenkosten vergoed, cursussen
Werkweek: 36 uur (4*9)
Maand salaris(bruto): 2500

Pro: Werk is lekker uitdagend en afwisselend, kan me goed ontwikkelen in mijn nieuwe werkveld
Con: Niet tevreden over salaris, tevens bedrijf (manier van management/bedrijfsvoering) een beetje zat

[ Voor 4% gewijzigd door breagor op 30-05-2006 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Laatst online: 13-06 07:26

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

bramzel schreef op maandag 29 mei 2006 @ 07:56:
[...]

[...]

Is dat dan ook echt relevante werkervaring of zijn t stages etc? Lijkt me nogal veel voor die leeftijd...
Relevant, ben op m'n 18e begonnen met werken en HBO in deeltijd ernaast :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:52

NDF82

Doomed Space Marine

vanDaal schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:44:
Wat is jullie ervaring met hoppen? Bij mijn huidige bedrijf zit ik bijna een jaar. De salarisronde komt er weer aan, maar de kans op een aardige sprong schijnt vrij gering te zijn bij ons. Maar misschien wordt die kans een stuk reeëler wanneer je een aanbieding van een concurrent neer kunt leggen. Hoe kijken jullie daar tegenaan?
Als je betere arbeidsvoorwaarden wilt, moet je gaan hoppen. Ik ben zelf van 2400 zonder exra vergoedingen zoals (pensioen) verzekeringen en auto naar 2900 met (pensioen) verzekeringen en met auto (565 excl. brandstof) gegaan. Dit met 1.5 jaar relevante werk ervaring.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:24

vanDaal

-ismeereentje

Was dit binnen hetzelfde bedrijf? Zo nee, heb je toen de nieuwe arbeidsvoorwaarden tegen je toenmalige werkgever aangehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 21:26
Na dit topic al vanaf het begin in de gaten te houden post ik ook maar. 'Mijn' profiel staat er namelijk niet echt tussen heb ik het idee.

Leeftijd: 24 (13 juli -> 25)
Opleiding: HBO (Grafimedia technologie)
Werkervaring: 1,5 jaar duaal bij huidige bedrijf
Werkgever: Klein multimediabedrijf
Huidige functie: Webprogrammeur (+ systeembeheerder)
Laptop: Ja (geen nieuwe)
13/14e maand of winstuitkering: Variabel aan bedrijsresultaat en inzet
GSM: Ja
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen, WIA-hiaat verzekering,
Werkweek: 40uur
Maand salaris(bruto): 1800

Ik heb dit voorstel gekregen van mijn duale werkgever (ik studeer binnenkort af) voor een contract voor onbepaalde tijd. Is dit een redelijke vergoeding als beginnend hbo-er?
Wat ik op internet kan vinden klopt dit wel redelijk voor 0 jaar werkervaring, maar ik ben van mening dat 1,5jaar duaal traject wel als werkervaring meetelt. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Bonno:

Op zich wel aardig contract, zeker voor een beginner. Ik zou het eerst even aanzien, en dan pas eisen gaan stellen. Je bent nl starter. Die stage (wat jij duaal noemt) wordt niet gezien als werkervaring, omdat ze je op een veel lager pitje houden (ze schelden niet als je er te lang over doet) dan wat je echt voor je kiezen krijgt.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:52

NDF82

Doomed Space Marine

vanDaal schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:13:
Was dit binnen hetzelfde bedrijf? Zo nee, heb je toen de nieuwe arbeidsvoorwaarden tegen je toenmalige werkgever aangehouden?
Nee, dit is een ander bedrijf. Bij mijn eerste werkgever waren soortgelijke arbeidsvoorwaarden niet op korte termijn haalbaar. De arbeids voorwaarden waren overigens niet de hoofd reden waarom ik ben weg gegaan. Ik ben weg gegaan omdat ik denk dat wanneer je in verschillende "keukens" werkt, je persoonlijke visie sneller en beter kunt ontwikkelen.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 21:26
sariel schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 23:42:
Bonno:

Op zich wel aardig contract, zeker voor een beginner. Ik zou het eerst even aanzien, en dan pas eisen gaan stellen. Je bent nl starter. Die stage (wat jij duaal noemt) wordt niet gezien als werkervaring, omdat ze je op een veel lager pitje houden (ze schelden niet als je er te lang over doet) dan wat je echt voor je kiezen krijgt.
Daar had ik op zich ook wel rekening mee gehouden, maar ik had begrepen dat duaal wel als werkervaring geldt.Je werkt namelijk ook bijna continue voor bedrijf en niet aan stage-opdrachten. Maar dit zal dus gewoon onder kopje stage vallen. Maakt ook niet uit op zich, ik ben ook zeker dik tevreden met dit voorstel hoor. Zeker omdat het verder een onwijs leuk bedrijf is, waar je echt alle vrijheid hebt om met nieuwe technieken te experimenteren etc. Dus dat zit verder wel goed ;)
Maar ik ben gewoon benieuwd wat redelijk is etc. Omdat ik verder nog geen ervaringen heb met betrekking tot contracten.

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 11:00

bramzel

Hoezo dan?

vanDaal schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:44:
...

Denk niet dat het veel uitmaakt als je een aanbieding van een concurrent kan weerleggen (gezien je reactie in het andere topic werken we voor dezelfde werkgever). Bij ons in het team is er afgelopen jaar een groot verloop geweest van ervaren mensen die bijna allemaal weggingen omdat ze ergens anders meer konden verdienen. Daar hebben ze ook (m.i.) weinig moeite voor gedaan om ze te behouden. Nu komen ze er achter dat het aantrekken van goede seniors toch best lastig is...

Overigens denk ik niet dat het carrieretechnisch gezien slim is om binnen 2 jaar alweer van werkgever te switchen. Of je moet er wel héél veel op vooruitgaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-06 15:07

MagicTempest

Fly pig!

Leeftijd: 20
Opleiding: nu 4e Jaars Hogere Informatica
Werkervaring: 3 jaar ( parttime helpdesk bij CistroN en XS4ALL )
Werkgever: XS4ALL
Huidige functie: helpdesk
Vakantiegeld: ja, standaard 8%
Vakantiedagen: 27 uit mijn hoofd
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
GSM: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: internet gratis ( of korting ) rijkostenvergoeding etc.
Werkweek: 16
Maand salaris(bruto): 1822 (op basis van 40 uur ) ongeveer 900 daadwerkelijk netto met alle toeslagen erbij.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades684
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:40
Leeftijd: 29
Opleiding: WO Technische Informatica
Werkervaring: Geen
Werkgever: SNS IT Bank Den Bosch
Huidige functie: Junior Software Developer
Laptop: Nee
Vakantiedagen: 180 uur
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand en winstuitkering
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Cursussen worden geheel vergoed, reiskostenvergoeding
Maand salaris(bruto): 2333

Misschien wel leuk om ook nog even toe te voegen is dat de SNS IT Bank net ICT werkgever van het jaar is geworden, net CMM level 3 en een van de enige banken die ervoor gekozen heeft om zijn IT niet te outsourcen. Daarnaast erg leuke mensen hier (vlaai en taart vliegt me om de oren :Y) ).

[ Voor 26% gewijzigd door shades684 op 02-06-2006 12:53 ]

Windows 7 - There Haven’t Been This Many Leaks Since Watergate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 14:15

Mx. Alba

hen/die/zij

MagicTempest schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 01:58:
Maand salaris(bruto): 1822 (op basis van 40 uur ) ongeveer 900 daadwerkelijk netto met alle toeslagen erbij.
:o Meer dan de helft foetsi???

Bij mij gaat er +/- 20% af. 2230€ bruto wordt zo'n 1780€ netto...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hij werkt ook maar minder dan de helft van de uren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mx. Alba schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:02:
[...]

:o Meer dan de helft foetsi???

Bij mij gaat er +/- 20% af. 2230€ bruto wordt zo'n 1780€ netto...
Hij is dus, zoals al gezegd, parttimer :)
Maar wat jij overhoudt is wel weer aan de hoge kant. Ik hield van m'n 2300 bruto nog geen 1700 over :o

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Weet iemand toevallig een aantal templates te vinden (al dan niet afwijzend) van het reageren op een salaris- / contractvoorstel?

Er zullen ongetwijfeld wel ergens wat "best practices" te vinden zijn. :)

[ Voor 29% gewijzigd door MaZo op 02-06-2006 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2935

Canaria schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:29:
[...]

Maar wat jij overhoudt is wel weer aan de hoge kant. Ik hield van m'n 2300 bruto nog geen 1700 over :o
Jij woont dan ook niet in Frankrijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Anoniem: 2935 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:32:
[...]

Jij woont dan ook niet in Frankrijk. :)
Ja ik weet dat Reyn in Frankrijk woont, maar nog steeds vind ik dat hij wel veel overhoudt van z'n brutosalaris.

Ik heb zelf afgelopen week een keuze gemaakt voor een nieuwe baan per half augustus, ik had aanbiedingen van twee werkgevers die allebei heel aantrekkelijk waren dus het was een lastige keuze :o

Leeftijd: 28, vanaf september 29
Opleiding: WO medische informatiekunde (19 juli afstuderen) + MCTS (examen in augustus)
Werkervaring: 1,5 jaar in een ander vakgebied
Werkgever: IT dienstverlener
Huidige functie: junior developer
13/14e maand of winstuitkering: -
GSM: ja
Auto: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioen, collectieve ziektekostenverzekering, opleidingsbudget
Maand salaris(bruto): 2000

Qua salaris ga ik er dus op achteruit ten opzichte van m'n vorige baan die ik heb opgezegd om m'n studie alsnog af te ronden, maar er zitten wel veel meer groeimogelijkheden in m'n nieuwe functie.

[ Voor 63% gewijzigd door Canaria op 02-06-2006 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

shades684 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:35:
Leeftijd: 29
Opleiding: WO Technische Informatica
Werkervaring: Geen
Werkgever: SNS IT Bank Den Bosch
Huidige functie: Junior software developer
Laptop: Nee
Vakantiedagen: 180 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Cursussen worden geheel vergoed, reiskostenvergoeding
Maand salaris(bruto): 2333

Misschien wel leuk om ook nog even toe te voegen is dat de Bank net ICT werkgever van het jaar is geworden, net CMM level 3 en een van de enige banken die ervoor gekozen heeft om zijn IT niet te outsourcen. Daarnaast erg leuke mensen hier (vlaai en taart vliegt me om de oren :Y) ).
offtopic:
Hi collega !
Welke etage zit je ? en welke pand ?

Hier nog een IT Bankier.
Bevalt me prima, wel eisen ze veel van hun personeel.
Maar als je eenmaal binnen bent...

voor de statuten ik ook nog eens:

Leeftijd: 22
Opleiding: HBO Informatica
Werkervaring: 2-4 jaar
Werkgever: Bank
Huidige functie: Operationeel Beheerder
Vakantiedagen: 180 uur ( 25 dagen )
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Cursussen worden geheel vergoed, reiskostenvergoeding aantrekkelijk verzekeringen pakket.
Maand salaris(bruto): 2300

Carriere mogelijkheden volop, je moet wel zelf kansen pakken.
Inderdaad sinds kort in de top 10 van beste ICT Werkgevers :-)
Ik ben trots om er te werken... :9

[ Voor 51% gewijzigd door Security op 01-09-2006 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:39

tazzman

a real boardmonkey

Canaria schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:29:
[...]

Van mijn Duitse salaris van 4600 bruto hou ik 2500 euro over. Daar is dan mijn ziekenfonds en pensioenpremie al vanaf.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Canaria schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:34:
Ja ik weet dat Reyn in Frankrijk woont, maar nog steeds vind ik dat hij wel veel overhoudt van z'n brutosalaris.
"Frans netto" is inderdaad heel hoog, want de inkomstenbelasting is er nog niet af, maar wel alle andere afdrachten zoals sociale zekerheid en volledige ziektekostenverzekering als je die via je werkgever regelt. Maar het systeem is hier zo dat je een "quotient familial" hebt. Je inkomen wordt gedeeld door je "quotient familial" en je betaalt slechts belasting over dat wat overblijft... Dat "quotient familial" is één per persoon, behalve de eerste twee kinderen, die tellen voor 1/2. Ik heb dus een "quotient familial" van 5, wat inhoudt dat mijn netto jaarinkomen door 5 gedeeld wordt, en ik blijf zo dus ruimschoots in de belastingvrije voet. Ik betaal dus geen belasting, en mijn "Frans netto" is dus ook mijn echte netto.

Maar als je alleen woont dan is je "quotient familial" uiteraard 1, en wordt je flink gepakt. Ik hoef over het afgelopen jaar 0,0 belasting te betalen, terwijl een alleenstaande collega van me, die evenveel verdient, zo'n 2000€ moet gaan lappen. Nu zijn ze gelukkig wel zo dat je dat over 10 termijnen kunt uitsprijden...

[ Voor 10% gewijzigd door Mx. Alba op 02-06-2006 19:49 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

€2000 per jaar aan belasting is €167 per maand en als ik dat van jouw netto salaris aftrek, kom je op een vergelijkbaar Nederlands nettosalaris uit. Maar ik weet niet hoe het met de aftrekmogelijkheden zit in Frankrijk, die hebben er in mijn geval bijvoorbeeld voor gezorgd dat ik over 2005 achteraf gezien slechts 34 euro belasting heb betaald (wel ongeveer 4000 aan premies volksverzekeringen). Helaas was dat eenmalig :X door de aftrekbare aankoopkosten van een huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

O, hier zijn ook veel aftrekposten. Maar de meeste daarvan zijn voor mij vrij nutteloos omdat ik sowieso al geen belasting betaal... Daarentegen zijn er ook zaken die een zogenaamd belastingkrediet openen, dat zijn zaken die je van de belasting kunt aftrekken, en als het meer is dan de belasting die je betaalt, dan wordt het overgeheveld naar het volgende jaar, of het wordt direkt terugbetaald. Daaronder vallen vooral ecologische zaken, zoals de aftrek voor de aanschaf van een ecologische auto (hybride of LPG), de installatie van ecologische verwarmingssystemen (geothermisch, milieuvriendelijke houtkachels, zonne-energie...) Als we dus bv een milieuvriendelijke houtkachel zouden installeren zoals deze die we op het oog hebben die zo'n 4000€ kost:

Afbeeldingslocatie: http://www.france-turbo.fr/catalogue/images/OULADF.JPG

dan krijgen we het jaar daarop de helft van die kosten terug van de belastingdienst :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

tazzman schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 19:00:
Van mijn Duitse salaris van 4600 bruto hou ik 2500 euro over. Daar is dan mijn ziekenfonds en pensioenpremie al vanaf.
Dat is bij mij de verhouding ook ongeveer, scheelt vrijwel niets voor mijn gevoel.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Mx. Alba schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 20:10:
O, hier zijn ook veel aftrekposten. Maar de meeste daarvan zijn voor mij vrij nutteloos omdat ik sowieso al geen belasting betaal... Daarentegen zijn er ook zaken die een zogenaamd belastingkrediet openen, dat zijn zaken die je van de belasting kunt aftrekken, en als het meer is dan de belasting die je betaalt, dan wordt het overgeheveld naar het volgende jaar, of het wordt direkt terugbetaald. Daaronder vallen vooral ecologische zaken, zoals de aftrek voor de aanschaf van een ecologische auto (hybride of LPG), de installatie van ecologische verwarmingssystemen (geothermisch, milieuvriendelijke houtkachels, zonne-energie...) Als we dus bv een milieuvriendelijke houtkachel zouden installeren zoals deze die we op het oog hebben die zo'n 4000€ kost:

[afbeelding]

dan krijgen we het jaar daarop de helft van die kosten terug van de belastingdienst :Y)
offtopic:
Wat is er zo milieuvriendelijk aan een houtkachel ? Of is dit specifieke type milieuvriendelijk ? Mijn ervaring is dat het zeker niet vriendelijk is voor het milieu van de buren met al die rook in huis.....

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

seq_uence schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 19:58:
offtopic:
Wat is er zo milieuvriendelijk aan een houtkachel ? Of is dit specifieke type milieuvriendelijk ? Mijn ervaring is dat het zeker niet vriendelijk is voor het milieu van de buren met al die rook in huis.....
Voor een gewone open haard met voorzetscherm krijg je idd niets terug - dat kost je zelfs meer warmte dan het oplevert... Maar voor de meeste gesloten haarden krijg je 35% terug. Voor haarden met een speciaal keurmerk, zoals die op dat plaatje ook, krijg je zelfs 50% terug van de belasting, maar dat is dus alleen voor zulke heel energiezuinige haarden. In die kachels van France Turbo wordt het hout wordt zo goed verbrand dat je maar één of twee keer per jaar de asla hoeft te legen, en de rook die afgevoerd wordt is bijna op kamertemperatuur, wat inhoudt dat bijna alle vrijgekomen warmte in het huis blijft. En dat ding zou in principe ons hele huis moeten kunnen verwarmen... Ook zijn er tegenwoordig centrale verwarmingssystemen die op houtsnippers werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Mx. Alba op 04-06-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Mx. Alba schreef op zondag 04 juni 2006 @ 18:40:
[...]

Voor een gewone open haard met voorzetscherm krijg je idd niets terug - dat kost je zelfs meer warmte dan het oplevert... Maar voor de meeste gesloten haarden krijg je 35% terug. Voor haarden met een speciaal keurmerk, zoals die op dat plaatje ook, krijg je zelfs 50% terug van de belasting, maar dat is dus alleen voor zulke heel energiezuinige haarden. In die kachels van France Turbo wordt het hout wordt zo goed verbrand dat je maar één of twee keer per jaar de asla hoeft te legen, en de rook die afgevoerd wordt is bijna op kamertemperatuur, wat inhoudt dat bijna alle vrijgekomen warmte in het huis blijft. En dat ding zou in principe ons hele huis moeten kunnen verwarmen... Ook zijn er tegenwoordig centrale verwarmingssystemen die op houtsnippers werken.
offtopic:
Dat kan wel zijn, maar ik denk dat we een probleem hebben wanneer hele woonwijken hout gaan stoken. Daarom snap ik ook niet dat er subsidie op zit, bovendien gooien veel houtstokers allerlei troep in dat ding, zoals hout met verf erop en nat hout. Van mij mag er een verbod op, zeker in woonwijken.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:29
Leeftijd: 34
Opleiding: MTS Elektronica (nog uit de oertijd van de PC), diverse traningen voor Windows servers en firewall's en netwerk infrastructuur. Rest uit eigen ervaring en spielerij
Werkervaring: 13 jaar
Werkgever: ICT dienstverlener + verkoop (tezamen met kantoorvakhandel)
Huidige functie: Technical Consultant (dure naam voor allround ICTér)
Laptop: Geen, wel vaste pc op werkplek
13/14e maand of winstuitkering: Geen
GSM: 35 € vergoeding
Auto: Km vergoeding 19ct/km
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Werkweek: 36
Maand salaris(bruto): 2200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:50
Nog niet helemaal zeker,maar misschien geld het volgende voor andere halve maand in de zomer via een uitzendbureau:

Leeftijd: 21
Opleiding:mbo ICT beheerder
Werkervaring:2xstage plus wat betaald werk bij die stageplekken
Werkgever: Lostboys
Huidige functie: Systeembeheerder
Laptop: denk het niet
Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: ja
GSM:nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Werkweek: 40u
Maand salaris(bruto): 1900

Lostboys was mijn tweede stagebedrijf en ze hadden iemand nodig om te helpen tijdens de zomermaanden ivm vakanties,hoop dat het doorgaat.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

seq_uence schreef op zondag 04 juni 2006 @ 21:52:
offtopic:
Dat kan wel zijn, maar ik denk dat we een probleem hebben wanneer hele woonwijken hout gaan stoken. Daarom snap ik ook niet dat er subsidie op zit, bovendien gooien veel houtstokers allerlei troep in dat ding, zoals hout met verf erop en nat hout. Van mij mag er een verbod op, zeker in woonwijken.
offtopic:
Er zijn ook mensen die te hard rijden met hun auto, of hem niet goed onderhouden zodat hij veel rook produceert. Dat is toch geen reden om auto's te verbieden? Feit blijft dat het voor het milieu minder schadelijk is om hout te verbranden dan om olie te verbranden, want als je hout verbrandt dan komt er CO2 vrij dat al in de kringloop zit, terwijl wanneer je fossiele olie verbrandt, dan komt er CO2 vrij dat al millennia uit de kringloop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 00:28

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
zx9r_mario schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:38:
Opleiding: MTS Elektronica (nog uit de oertijd van de PC), diverse traningen voor Windows servers en firewall's en netwerk infrastructuur. Rest uit eigen ervaring en spielerij
Beetje aan de magere kant :/

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2935

Beetje understatement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

zx9r_mario schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:38:
wow. De algemene tendens in dit topic is dat men vaak het gemiddelde salaris hoger inschat dan het in werkelijkheid is, maar zonder twijfel zit jij wel erg laag.
Ik zou heel snel eens om je kijken, om te kijken of je ergens anders wel gewaardeerd wordt, of aan je baas vragen waarom je zo weinig krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamoosio
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-01-2024

thamoosio

Ja-haaaaaa

dat vind ik toch grotendeels met de taken te maken hebben hoor. Voor een werkplekbeheerder (ook al is het met veel ervaring etc) vind ik dit een normaal salaris. Ik zie nergens zijn taken of verantwoordelijkheden staan, alleen een visitekaartjes-titel.

[ Voor 23% gewijzigd door thamoosio op 08-06-2006 09:08 ]

Bij voorbaat sorry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179138

Leeftijd: 24
Opleiding: MBO autmatisering niveau 4, MCSA 2003
Werkervaring: 4jaar
Werkgever: Onderzoeksbureau
Huidige functie: Technische support medewerker
Vakantiedagen: standaard
GSM:ja
Auto: ja (fiat punto)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee, beperkte opleidingsmogelijkheden

persoonlijk vind ik dit aan de weinige kant, kan iemand mij vertellen wat ik max kan vragen ???

heb zelf geen idee wat voor salaris bij mijn ervaring en opleiding past..!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo forum leden,

graag wil ik jullie hulp bij mijn opkomende contract onderhandeling. Ik werk op dit moment al 1 jaar voor bedrijf X.

Ik ben via X gedetacheert bij Y. Nu wil Y mij overnemen.
hieronder enige informatie over mijn opleiding ervaring etc...

Leeftijd: 24 jaar
Opleiding: MBO ict systeembeheerder, MCSA 2003
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: X
Huidige functie: ICT support medewerker
Auto v/d zaak: Ja
Laptop v/d zaak: nee
Vakantiegeld: Ja 8%
13/14e maand of winstuitkering: JA
GSM: Ja
Maandsalaris: 2150 euro bruto :(

Voor de onderhandeling denk ik zelf aan een bruto salaris van € 2500,-- ik moet immers mijn auto inleveren bij bedrijf X, omdat bedrijf Y geen auto van de zaak geeft moet ik een auto kopen. De reiskosten reizen de pan uit. Omdat ik elke dat 150 km moet reizen voor mijn werk vergoed bedrijf Y maar 25% van de werkelijke kosten. De resterende kosten moet ik via mijn 13de maand bijvullen. dus houd ik eigenlijk geen 13de maand over.. |:(

Bij deze de vraag aan jullie of jullie mij enkele tips kunnen geven?? of is het beter een andere baan te vinden... alle tips zijn welkom... _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:56

André

Analytics dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-04 22:26

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Als jij nou eens een optellking maakt van primaire en secundaire inkomsten bij beide werkgevers en je maakt dan de optelsom waar je het meest van overhoudt dan is er al een beter overzicht geschetst.

Verder is het zo dat je op dit moment in een bepaalde schaal bent ingeschaald, ik weet niet hoe de schaalverdeling is bij je huidige werkgever (valt veelal te vinden in de CAO) maar dat is ook handig om te weten

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Ik denk dat je bijna aan de max zit voor je leeftijd en de functie. Ik kan op een 2e lijns support afdeling gaan zitten met mijn HBO en verdien dan max 1900 zonder auto. Ben overigens ook 24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Helemaal mee eens, misschien is het zelfs nog teveel als je kijkt naar het feit dat je er een auto bij krijgt. Over die 4 jaar werkervaring, is dat incl. stage(s)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-06 15:50
Kwa salaris zit je denk ik wel goed. MCSA is zowiezo al overrated.
Je werkelijk gemaakte reiskosten moet je gewoon vergoed krijgen (niet is gewoon geen optie). 13e maand, deel maar door 12 en tel bij je huidige maandsalaris op.
Inzetten op huidig loon (incl. extra's als 13e maand) en met 10-15% verhogen. (Zo kom je toch op je 2500). En niet vergeten dat je (mits prive gebruik) van je bijtelling af bent.
Ik ben ook gegaan van een mooie VW full options naar een oude rammelbak. Scheelt me wel 120 EU netto per maand ;)
Mooiste is als ze goed bod doen.
Anoniem: 179138 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 16:55:
Hallo forum leden,
.....................................
graag wil ikover.. |:(

Bij deze de vraag aan jullie of jullie mij enkele tips kunnen geven?? of is het beter een andere baan te vinden... alle tips zijn welkom... _/-\o_ _/-\o_

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De werkervaring is incl. werkstage's, daarnaast heb ik dit jaar nog mijn MCSE 2003, ik neem aan dat bij elke certificaat die je haalt je salaris mee omhoog gaat, of toch niet ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:18

Cis

Anoniem: 179138 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 08:42:
De werkervaring is incl. werkstage's, daarnaast heb ik dit jaar nog mijn MCSE 2003, ik neem aan dat bij elke certificaat die je haalt je salaris mee omhoog gaat, of toch niet ???
Of toch niet, inderdaad :)
Dat verschilt per werkgever. Veel werkgevers verhogen je salaris alleen als je het heel goed doet, of als je een andere functie krijgt.

Overigens denk ik dat je met 2150 inclusief auto best goed zit voor je huidige opleiding en werkervaring.
Als je het heel erg naar je zin hebt op de plek waar je nu zit, zou ik proberen hetzelfde te krijgen.
Zoals hierboven al is gezegd: bereken alles netto en kijk wat het verschil is / je uiteindelijke loon is.

[ Voor 8% gewijzigd door Cis op 14-06-2006 09:03 ]

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Anoniem: 179138 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 08:42:
Niet per se.

Als een certificaat alleen maar op papier zet wat je toch al hoorde te doen op je werk, dan is het verschil nihil. Als een certificaat betekent dat je veel nieuwe dingen hebt geleerd die je kan gebruiken op je werk en ook echt gaat gebruiken op je werk, dan wel.

Toen ik mijn MCAD behaalde, had dat ook geen invloed op mijn salaris als .Net developer. Wat het mij wel gaf, is wat meer zekerheid. Je wordt wel makkelijker ergens anders aangenomen met certificaten.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179185

Hoi, ik studeer over een maand af en de stageplaats bevalt zo goed dat ik waarschijnlijk wil blijven.
Het bedrijf heeft mij een aanbod gedaan wat je hieronder kunt lezen.

Werkervaring: 2 x ½ jaar stage, 2 x ½ jaar projecten voor bedrijven (vanuit school); nog een tijdje voor mijn vorige stageplaats (moeilijk te zeggen hoe lang)
Werkgever: kleinbedrijf van Custom Relationship Management producten à 10 werknemers
Huidige functie: Software Engineer
Laptop: Nog niet besproken maar een aantal collega's hebben er wel een
Vakantiegeld: 8% van het jaarsalaris
Vakantiedagen: 25 per jaar
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioensregeling waarbij 7% van de pensioenpremie voor rekening van de werkgever is, Reiskostenvergoeding op basis van de kosten van het openbaar vervoer, mogelijkheid tot premiespaarregeling, eindejaarsuitkering 8% van het jaarsalaris

Ik had het gesprek hierover afgelopen maandag, en ik mocht er een week over nadenken. Ze vroegen ook of ik had onderzocht wat ik kon verdienen, want ze willen dat beide partijen tevreden zullen zijn. Ik heb aangegeven dat ik zelf 2000 euro had gevonden. Iemand uit het bedrijfsleven heeft mij verteld dat ik zelfs 2200/2300 zou kunnen verdienen als startsalaris.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 179185 op 14-06-2006 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorMachine
  • Laatst online: 20-05 08:29

TerrorMachine

- Down For Life -

Leeftijd: 32
Opleiding: HTS (BK-Elektro)
Werkervaring: 8 Jaar
Werkgever: Ict dienstverlener (IBM Business Partner)
Huidige functie: (Senior) Software Engineer
Vakantiegeld: Ja 8,nog iets%
Vakantiedagen: 25+2
13/14e maand of winstuitkering: Bonus regeling
Auto: Ja zie links
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 110Euro Netto vergoeding
Maand salaris(bruto): 3445

Ik mag niet klagen......dat mag dan weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73082

Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatie
Werkervaring: 0 jaar
Werkgever: Ict dienstverlener
Huidige functie: Junior Consultant
Vakantiegeld: Ja 10%
Vakantiedagen: 30
Auto: Ja

Begin per 1 september, nadat ik ben afgestudeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nivvle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-03 15:42
Anoniem: 73082 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:03:

Best netjes, mag ik vragen waar je gaat werken? Ikzelf heb ook BI gedaan en ga na de zomer iets minder verdienen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:12

Salandur

Software Engineer

Anoniem: 179185 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:16:
Hoi, ik studeer over een maand af en de stageplaats bevalt zo goed dat ik waarschijnlijk wil blijven.
Het bedrijf heeft mij een aanbod gedaan wat je hieronder kunt lezen.

Werkervaring: 2 x ½ jaar stage, 2 x ½ jaar projecten voor bedrijven (vanuit school); nog een tijdje voor mijn vorige stageplaats (moeilijk te zeggen hoe lang)
Werkgever: kleinbedrijf van Custom Relationship Management producten à 10 werknemers
Huidige functie: Software Engineer
Laptop: Nog niet besproken maar een aantal collega's hebben er wel een
Vakantiedagen: 25 per jaar
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioensregeling waarbij 7% van de pensioenpremie voor rekening van de werkgever is, Reiskostenvergoeding op basis van de kosten van het openbaar vervoer, mogelijkheid tot premiespaarregeling, eindejaarsuitkering 8% van het jaarsalaris

Ik had het gesprek hierover afgelopen maandag, en ik mocht er een week over nadenken. Ze vroegen ook of ik had onderzocht wat ik kon verdienen, want ze willen dat beide partijen tevreden zullen zijn. Ik heb aangegeven dat ik zelf 2000 euro had gevonden. Iemand uit het bedrijfsleven heeft mij verteld dat ik zelfs 2200/2300 zou kunnen verdienen als startsalaris.
Doen! Dit is een net startsalaris (ik had zelf iets minder, zie posts ergen in dit topic).
Als je een tijdelijk contract krijg probeer dan vast te laten leggen dat je na een jaar een vast contract krijgt met een mooie salarisverhoging (2000 tot 2100 euro ofzo)

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73082

Daar ben ik redelijk discreet over, wil je pm'en maar dat gaat blijkbaar niet. mail me ff op muik AT home PUNT nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158619

Opleiding: Mbo Niveau 4 Beheerder
Werkervaring:1 jaar stage
Auto: is mogelijk
Maand salaris(bruto): 1200

Ik heb een baan aangeboden gekregen daarbij begin ik met 1050 maar je moet in de eerste 2 weken je mcdst+itil halen.Wanneer je dat gehaald hebt krijg je 1200. Verder kan ik opleidingen volgen en per opleiding krijg ik er 50 euro bruto bij. Is dit een leuk begin of een erg zwak begin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Laatst online: 17-09-2024
Heb je er ooit aan gedacht om door te studeren op het HBO?

Zo ja, waarom doe je dit niet?
Zo nee, is dit geen optie?

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben school een beetje zat. En omdat ik nog niet zeker weet wat ik volgend jaar precies wil gaan doen. Ik wil er misschien nog wel een hbo deeltijd bij doen.(als ik mijn mcsa/mcse etc heb gehaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Het lijkt me niet verkeerd om een HBO studie te gaan volgen.
Bied toch meer kansen en mogelijkheden op de arbeidsmarkt.
Studeren kan altijd nog :)

Maar gelukkig ben ik over 2 weken klaar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jaa ik ook daarom ben ik aan het twijfelen:)
Maar is die 1200 redelijk of te laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Ik heb na mijn MBO een half jaar gewerkt en toen begon ik met € 1300 bruto.

Maar ik wil maar aangeven dat je met een HBO diploma op zak ineens € 700 stijgt. Voor mij was dit voldoende motivatie om door te leren.

Maar werken is net als studeren, dat kan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo dat scheelt nogal wat idd
Ik zou er toch ook een deeltijd hbo bij kunnen doen? Nadat ik mijn mcsa etc gehaald heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Een HBO studie naast je werk is zeker niet eenvoudig. Je moet het wel op kunnen brengen om savonds na je werk nog te kunnen studeren.

Maar waarom wil je eerst je MCSA of MCSE halen voordat je eventueel aan een HBO studie begint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat ik even niet zoveel zin meer heb om elke dag in die schoolbankjes te zitten. En die leraren aan te moeten horen:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorMachine
  • Laatst online: 20-05 08:29

TerrorMachine

- Down For Life -

Anoniem: 158619 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:26:
Omdat ik even niet zoveel zin meer heb om elke dag in die schoolbankjes te zitten. En die leraren aan te moeten horen:D
Een Hbo is wel anders dan een MBO, op een hbo wordt je over het algemeen niet meer als
'kind' behandeld ;)

Ik mag niet klagen......dat mag dan weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

Anoniem: 158619 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:57:
Opleiding: Mbo Niveau 4 Beheerder
Werkervaring:1 jaar stage
Auto: is mogelijk
Maand salaris(bruto): 1200

Ik heb een baan aangeboden gekregen daarbij begin ik met 1050 maar je moet in de eerste 2 weken je mcdst+itil halen.Wanneer je dat gehaald hebt krijg je 1200. Verder kan ik opleidingen volgen en per opleiding krijg ik er 50 euro bruto bij. Is dit een leuk begin of een erg zwak begin?
wat is jouw functie in dat bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
AdrianP schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:10:
Ik heb na mijn MBO een half jaar gewerkt en toen begon ik met € 1300 bruto.

Maar ik wil maar aangeven dat je met een HBO diploma op zak ineens € 700 stijgt. Voor mij was dit voldoende motivatie om door te leren.
Hierbij wil ik even melden dat ik genoeg mensen ken die zonder HBO en zelfs zonder afgeronde MBO opleiding meer dan 2000 bruto verdienen in de ict.

Kwestie van jezelf verkopen en wat werkervaring opdoen.

HBO is vooral op de lange termijn belangrijk, als je goed door wil groeien en echt serieus geld wil verdienen (meer dan 3000 per maand, leidinggevende functie, etc).

[ Voor 3% gewijzigd door Lethalis op 15-06-2006 11:08 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Lethalis schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:06:
Hierbij wil ik even melden dat ik genoeg mensen ken die zonder HBO en zelfs zonder afgeronde MBO opleiding meer dan 2000 bruto verdienen in de ict.
Check. Ik dus o.a. :) 2230€ bruto + 13 maand + gratificatie + mededinging + allerlei niet-financiële +jes voor een veredelde helpdeskjob :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoo oke bedankt voor de reactie's. Ik denk dat ik het als volgt ga doen.
Ik ga beginnen met die mcdst,Itil wat dat is een vereise binnen dat bedrijf. (www.peak-it.nl)
Daarna wil ik gaan beginnen met mijn mcsa/mcse en dan in september een hbo deeltijd.
(ik geloof datik een drukke tijd in ga):D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Mx. Alba schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:10:
[...]

Check. Ik dus o.a. :) 2230€ bruto + 13 maand + gratificatie + mededinging + allerlei niet-financiële +jes voor een veredelde helpdeskjob :*)
Geboorte jaar 1978. Je werkt dus al even neem ik aan, dus al wat werkervaring opgedaan, misschien interne / externe cursussen, dan stijg je natuurlijk in salaris.
Lethalis schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:06:
[...]

Kwestie van jezelf verkopen en wat werkervaring opdoen.
Dit zullen geen mensen zijn van een jaar of 20 zoals de jongen in kwestie is.

Zoals ik hierboven ook al noem. Met een HBO diploma heb je meer doorgroei mogelijkheden en begin je met start salaris van cq € 2000 bruto om vandaaruit verder te groeien. En daar hoef je dus niet 4 jaar over te doen zoals met een MBO diploma het geval is.
Met een MBO diploma is het nog maar afwachten in hoevere je en hoe hard je gaat stijgen in je salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

uitgaande van een afgeronde MBO doe je ook nog een aantal jaar over het daadwerkelijk afronden van je HBO. In die tijd kan een MBO-er gewoon werkervaring opdoen. Per saldo zul je aan het einde van die periode ongeveer op hetzelfde salaris niveau zitten. Verschil blijft dat een HBO-er een veel hoger plafond heeft en sneller groeit. Kijk je weer 4 jaar verder dan zal de HBO-er een stuk hoger in de boom zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Dat is de juiste verwoording.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jaa dat is natuurlijk ook weer zo. Denken jullie dat het mogelijk is om er een hbo deeltijd naast te doen? En is een deeltijd opleiding minder als een voltijd of maakt dat niet uit?
Bedankt voor julie hulp trouwns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Als ik jouw plannen bekijken,

1. Werken
2. MCSE / MCSA en ITIL
3. Deeltijd HBO

krijg je het ERG druk.

Deeltijd HBO staat gelijk aan voltijd HBO, maar vraagt gewoon wat meer zelfstudie. Als je zelfstudie savonds en in het weekend niet kunt opbrengen, moet je er niet aan beginnen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jaa zo heb ik het wel in gedachte inderdaad. Zal het nog even iets verder uitleggen. Ik loop nu nog stage tot eind juli alleen is het hier niet echt druk dus ik heb tijd genoeg om wat te studeren. Nu wil ik in deze tijd mcdst/itil onder de knie krijgen. Als ik in aug in dienst ga ben ik de eerste 2 weken binnen voor cursussen. Dan wil ik msca halen. En dan in september beginnen met die deeltijd hbo. Over het algemeen heb ik er geen problemen mee op te studeren sávonds en in het weekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Dan wens ik je veel sterkte en succes. Het zal zwaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

Janoz schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:34:
uitgaande van een afgeronde MBO doe je ook nog een aantal jaar over het daadwerkelijk afronden van je HBO. In die tijd kan een MBO-er gewoon werkervaring opdoen. Per saldo zul je aan het einde van die periode ongeveer op hetzelfde salaris niveau zitten. Verschil blijft dat een HBO-er een veel hoger plafond heeft en sneller groeit. Kijk je weer 4 jaar verder dan zal de HBO-er een stuk hoger in de boom zitten.
mee eens, en als je dus snel een salaris wilt hebben, en denkt door te groeien tot een gemiddeld niveau dan kan je dus de beslissing nemen om te gaan werken na je MBO (zoals ik) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thx AdrianP Ik laat het nog wel even weten hoe ik het allemaal precies ga doen want ik heb volgende week een gesprek over een opleidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:18
Anoniem: 73082 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:03:

wat is jouw werkgever
ik ga naar capgemini met ongeveer dezelfde arbeidsvoorwaarden maar met een lager salaris :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-06 18:37
Leeftijd: 33
Opleiding: HBO - Informatiedienstverlening en -management, momenteel bezig met MBA
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: Semi-overheid
Huidige functie: ICT manager
Laptop: Ja, Dell Inspiron 9400 fully loaded _/-\o_
Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: bijna 40
13/14e maand of winstuitkering: Nee, bij zeer goed functioneren gratificatie, laatste 5 jaar telkens gehad
GSM: Mogelijk, vanf Q4 nem ik een Blackberry
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Spaarloon
Werkweek: 36,75 uur
Maand salaris(bruto): 3776, hier blijft bij mij netto 2300 euro van over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:50

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

voerm226,

Ik zit ongeveer in dezelfde situatie. Ik heb vorig jaar MBO Marketing & Communicatie afgerond. Ben in september 2005 begonnen aan de HBO-opleiding Technische Informatica. Ik heb nu bijna mijn propedeuse, maar ben het voltijd studeren ook helemaal zat. Ik ga vanaf september deeltijd doen (na het komend overleg met school). Naast deeltijd studeren ga ik gewoon werken. Het vergt wat discipline, maar dat heb ik er graag voor over.

Als je tegenwoordig een beetje baan wilt hebben (nofi) moet je overal beschikken over $jaar werkervaring. Dan begin ik liever nu onderaan de ladder dan als ik dat over 3 jaar doe. Want over 3 jaar heb ik dan óók mijn HBO diploma én 3 jaar relevante werkervaring!

Het vinden van een baan als Netwerkbeheerder (Iig iets met netwerken, dat vindt ik nml. het leukst) zal denk ik geen makkelijke opgave worden.

Na deze maand beschik ik over:

MBO Marketing & Communicatie
HBO Propedeuse Technische Informatica
CCNA certificaat
ITIL foundation certificaat

Leeftijd: 20 ;)

De rest is imho niet relevant.

Denken jullie dat ik een beetje aan de bak kan komen als $werknemer_mbt_netwerken?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06 23:55

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Ik begin over twee weken bij een nieuwe werkgever, dus laat ik ook maar eens posten:

Leeftijd: 2224
Werkervaring: 2 x ½ jaar stage, 5 jaar bijbaan/vakantie bij IT bedrijf, 2 jaar Full-Time ontwikkelaar
Werkgever: Java Software huis, ongeveer 60 man
Huidige functie: Java Developer
Laptop: Ja (ook al gehad, kon ik hem vast inrichten)
Vakantiedagen: 26 (24 + 2 reservedagen, voor als klanten dicht zijn bijvoorbeeld)
13/14e maand of winstuitkering: geen idee
GSM: Vergoeding
Auto: Ja (Ford Focus)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioensregeling, Spaarloon/Levensloop regeling
Maand salaris(bruto): 2600 (vorige werkgever 2100, dus dat is een mooie stap)

[ Voor 1% gewijzigd door Nick_S op 15-06-2006 14:29 . Reden: Hmm, last van slaperigheid :( ]

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nick_S schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:33:
Ik begin over twee weken bij een nieuwe werkgever, dus laat ik ook maar eens posten:

Werkervaring: 2 x ½ jaar stage, 5 jaar bijbaan/vakantie bij IT bedrijf, 2 jaar Full-Time ontwikkelaar
Huh :? Hoe krijg je het voor elkaar om op je 22e een HBO-opleiding op zak te hebben én twee jaar fulltime werkervaring te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06 23:55

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Canaria schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:23:
[...]

Huh :? Hoe krijg je het voor elkaar om op je 22e een HBO-opleiding op zak te hebben én twee jaar fulltime werkervaring te hebben?
Door iemand anders z'n post te kopieren en bijna alles aan te passen. |:( Sorry...

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:11
AdrianP schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:20:
Een HBO studie naast je werk is zeker niet eenvoudig. Je moet het wel op kunnen brengen om savonds na je werk nog te kunnen studeren.

Maar waarom wil je eerst je MCSA of MCSE halen voordat je eventueel aan een HBO studie begint?
Ik moet inderdaad toegeven dat het niet makkelijk is, 40 uur werken en nog studeren in de avonduren.
Ik heb nu net mijn eerste half jaar erop zitten, had mijn MBO af in Februari 2005, toen ben ik een half jaar gaan werken en ben toen in September met een andere opleiding gestart.
Deze viel tegen en ik wou de switch in Februari 2006 maken naar een HBO Bedrijfskundige Informatica, echter kreeg ik toen een heel erg aantrekkelijk aanbod;
Ik kon komen werken bij een klein IT bedrijf, en kreeg de mogelijkheid om een HBO opleiding te volgen naar keuze welke volledig vergoed zou worden. Verder nog een leuk start salaris en diverse secundaire arbeidsvoorwaarden (pensioen, spaarloon, auto, laptop, etc).
De reden dat ik hierop ben in gegaan is omdat het bedrijf waar ik nu voor werk voornamelijk werk doet in de rol van consultancy en ontwikkeling. De toekomstvisie die mijn baas en ik delen is dan ook dat ik doorstroom richting de informatie analyse richting. Voorlopig nog wel aan de studie maarja, wat ik aan uren nodig heb voor mijn studie moet ik gewoon opnemen van hem. Dit scheelt wel enorm want als je na je werk in de avonden nog bezig moet is niet altijd alles.
Op dit moment heb ik twee avonden school en eigenlijk totaal in de week een halve dag voor de studie.
Je moet het maar net treffen, en ik ben aardig met mijn neus in de boter gevallen eind vorig jaar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06-2024
Anoniem: 158619 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:16:
Zoo oke bedankt voor de reactie's. Ik denk dat ik het als volgt ga doen.
Ik ga beginnen met die mcdst,Itil wat dat is een vereise binnen dat bedrijf. (www.peak-it.nl)
Daarna wil ik gaan beginnen met mijn mcsa/mcse en dan in september een hbo deeltijd.
(ik geloof datik een drukke tijd in ga):D
met zelfde opleiding alleen met MCSE erbij kreeg ik bij zelfde bedrijf Peak-it een aanbod van 1700 euro p/m. Daar heb ik dus voor gepast aangezien er ook nog 100 euro netto vanaf ging voor die auto(smart).
dan hield ik dus netto geen rooie aan over.
Sollicitatiebrief verder en ik werk voor 2200 als systeembeheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo dat is nogal wel niet een verschil idd. Ik heb zelf al een auto'tje dus ik heb niet echt interesse in die auto. Maar k moet dus wel wat hoger gaan zitten met me salaris als ik het goed begrijp.
Ik wil even gaan onderhandelen wat er mogelijk is. Miss een 32 urige werkweek maken zodat je een dag hebt om te leren voor die hbo deeltijd

ps.Welke leeftijd ben je dan?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 158619 op 15-06-2006 14:49 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou dit topic aub zuiver over inkomens en achtergronden delen. Als iets discussie behoeft, maak er dan gewoon een topic voor. Discussies hier volgt geen kip want dan lopen er tig door elkaar.