[Mac mini Intel] Discussietopic en Mini-FAQ Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 14.685 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:46

Hertog

Aut bibat, aut abeat

dadj schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 13:59:
hmz, ik heb de mini duo met 1Gb ram en fullHD filmpjes van de quicktime movie database draaien prima maar ik probeer nu een .TS file (texas chainsaw massacre) af te spelen met VLC maar dat trekt ie dus absoluut niet goed..
Is VLC al universeel dan, en heb je die versie ook? ;)

Dan nog even over die prijsvergelijkingen: de meest eerlijke vergelijking is imo de AOpen Mini, die duurder is, en zowel aan de hard- als de software kant minder bied. Maar hoe dan ook, als je Apples met IBM-compatibles vergelijkt kun je twee dingen doen:

Je vergelijkt puur op prestatie, of tegenwoordig op onderdeel. Dan zijn IBM-compatibles (vrijwel) altijd goedkoper. Dan heb je wel zelf in elkaar gezette, niet top afgewerkte, niet helemaal op elkaar afgestemde machines zonder OS X of iLife. Daar tegenover staat een (forse) korting.

OF

Je vergelijkt op alle punten, en dan kun je een Apple hooguit tegen een Sony Vaio of inderdaad de AOpen Mini zetten. Dan blijkt de Apple helemaal niet zo duur en vaak zelfs redelijk voordelig te zijn. Het enige verschil is dat je in de Wintel wereld de keus hebt tussen zo goedkoop mogelijk en zo afgewerkt mogelijk, en bij Apple niet. Dat was zo toen ik mijn PowerBook kocht, dat was zo bij de eerste Mini, en dat is nu nog steeds zo. Einde discussie. Hoop ik ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik heb 1 HD WMV getest, maar liep niet soepel. Veel schokken etc. Zal later nog een paar testen.

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Hertog schreef op zondag 26 maart 2006 @ 00:12:
[...]
Is VLC al universeel dan, en heb je die versie ook? ;)
Hm, ja true, weet ik niet eigenlijk.. wel de meest recente versie van vlc iig..

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:29
VLC duurt nog ff voordat ie universeel wordt, daar hebben de luitjes geen geld voor (ze moeten een intel machine kopen om het op te testen etc.)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:48

The_DoubleU

Tweaker in München

Er is al een test versie van VLC.
VLC 0.8.5 - test 1 beta
http://downloads.videolan...c-0.8.5-test1/macosx/x86/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

en ze hebben al 2 maanden intel-only nightlies: http://nightlies.videolan.org/build/macosx-intel/

0.8.5 zal zoals het er nu uitziet gewoon universal worden, want ze hebben al sinds eind januari een intel-mac :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom dat niemand deze al gezien heeft ??
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=91758
Macs worden nog sneller ... >:)
42,000 combined with Meron @ 2ghz

38,000 combined with Yonah @ 2.16ghz

so roughly 19% clock for clock difference between the two

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil waarschijnlijk ook de duo gaan kopen ter vervanging van m'n pc die aardig gaar aan het worden is, en nu met bootcamp erbij is het helemaal compleet

ik zie echter maar 1 dvi/vga uitgang, en ik wil graag m'n beeldscherm en m'n tv er tegelijkertijd op aan sluiten, is dat mogelijk? of moet ik dan steeds gaan switchen, wat niet gaat gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:29

KhaZ

Alfa Romeo

Ik heb net een dual core mac mini bestelt.. maar met maar 512 ram.. 64 eraf, en je houd idd niet veel over..

Heb de mini gekocht om de zogenaamde "Apple Experience" eens even te bekijken (ervaren :+ ).

Ik ga de mini waarschijnlijk toch niet gebruiken om films e.d. af te spelen (moet dan gebeuren @ 1920x1200 op de 2405FPW van Dell.. met onderstaand systeem - pas de probleme :P ):

Is die 2x256 ram dan wel genoeg voor "normaal" gebruik? Ik kan de order maandag waarschijnlijk gewoon nog omzetten naar 2x512, graag advies.

[ Voor 3% gewijzigd door KhaZ op 08-04-2006 19:22 . Reden: kleine typo ]

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 11:43

Exirion

Gadgetfetisjist

KhaZ schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 19:21:
Is die 2x256 ram dan wel genoeg voor "normaal" gebruik? Ik kan de order maandag waarschijnlijk gewoon nog omzetten naar 2x512, graag advies.
Om van OS X te proeven is 512MB prima, maar als ik vantevoren had geweten dat ik m'n Mini zoveel zou gaan gebruiken (praktisch voor alles) dan had ik er meteen 1GB in laten zetten :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Oke thx, maar daar komen dan toch weer twijfels mijnzijds :p

Zal OS X mij zo goed bevallen dat ik de mini echt veel zal gebruiken? Ik ben bang (nouja, bang, it is a good thing :+ ) van wel.

Daarbij komt, dat als het niet bevalt, een exemplaar met 1gb ram beter te verkopen is. Maar ja, dit zal ik toch zelf moeten beslissen.

Je zegt dat je liever 1gb had gewild waarin/wanneer merk je dit?

[ Voor 1% gewijzigd door KhaZ op 08-04-2006 19:44 . Reden: t=d ]

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik zou direct voor 1 bankje van 1GB gaan. Het is wel te doen met 512MB maar zodra je meer dan 1 app open hebt zie je toch wel je beschikbare RAM naar een hele lage waarde gaan. Zeker als er nog 80MB (dus niet 64, lees de kleine lettertjes op de Apple site maar eens) af moet, houd je niet echt veel over voor een fijne user experience. Ik werk hier zelf met 1,25GB (meer kan er niet in mijn PowerBook), en ik zou niet meer minder dan 1GB willen voor normaal gebruik.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt het toch altijd zelf erbij plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Whieee schreef op zondag 09 april 2006 @ 19:10:
Ik zou direct voor 1 bankje van 1GB gaan. Het is wel te doen met 512MB maar zodra je meer dan 1 app open hebt zie je toch wel je beschikbare RAM naar een hele lage waarde gaan. Zeker als er nog 80MB (dus niet 64, lees de kleine lettertjes op de Apple site maar eens) af moet, houd je niet echt veel over voor een fijne user experience. Ik werk hier zelf met 1,25GB (meer kan er niet in mijn PowerBook), en ik zou niet meer minder dan 1GB willen voor normaal gebruik.
Thx, dan bel ik ze morgen even op om de order aan te passen, je haalt me over de streep ;)
Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 19:17:
Jazeker, maar om dat naderhand te doen is natuurlijk een domme move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 19:17:
Volgens mij verlies je dan je garantie, zie ook Review: Mac mini (Intel Core Duo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:17:
[...]

Volgens mij verlies je dan je garantie, zie ook Review: Mac mini (Intel Core Duo).
nope, om je geheugen uit te breiden verlies je je garantie niet.. tenzij je natuurlijk met een hamer je mac mini probeert open te breken

[ Voor 3% gewijzigd door Bezulba op 10-04-2006 22:22 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een MacMini als CarPC gaan gebruiken en vraag mij af hoe de afstandbediening werkt. Voor zo ver ik kan vinden is deze AB infrarood en niet Bluetooth maar ik kan nergens terug vinden waar het ontvangst oog zit op de MacMini en in hoe verre die elkaar in het oog moeten kunnen kijken om te functioneren. Ik wil eigenlijk graag de MacMini in het dashboardkastje of onder mijn stoel bouwen en zal waarschijnlijk niet in het ontvangst oog kunnen beamen met de AB. Ik had eigenlijk gehoopt dat de AB Bleutooth was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 21:02
Het IR-oogje van de Mac Mini zit naast de cd-sleuf. De remote werkt dus inderdaad met infrarood. Qua afstanden weet ik helaas niet hoever ze van elkaar af mogen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 12:44
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:46:
Ik wil een MacMini als CarPC gaan gebruiken en vraag mij af hoe de afstandbediening werkt. Voor zo ver ik kan vinden is deze AB infrarood en niet Bluetooth maar ik kan nergens terug vinden waar het ontvangst oog zit op de MacMini en in hoe verre die elkaar in het oog moeten kunnen kijken om te functioneren. Ik wil eigenlijk graag de MacMini in het dashboardkastje of onder mijn stoel bouwen en zal waarschijnlijk niet in het ontvangst oog kunnen beamen met de AB. Ik had eigenlijk gehoopt dat de AB Bleutooth was.
De afstandbediening is inderdaad infrarood. Het oogje zit aan de rechter kant in de cd-sleuf weggewerkt (wel zo netjes :P). Ik heb geen Mac mini, dus ik weet niet hoe gericht je deze moet gebruiken. Bij mijn iPod Hifi hoef ik niet heel recht te richten, maar er moet niets tussen zitten.

Je zou eventueel je bluetooth telefoon kunnen gebruiken met een programma'tje als Salling Clicker als alternatief voor de Apple Remote.

edit:
gedeeltelijk spuit 11 door mijn snellere voorganger

[ Voor 4% gewijzigd door -Mous- op 12-04-2006 22:57 ]

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 16:33
Hoe zijn de Photoshop en Indesign ervaringen met dit dingetje? Goed genoeg of kan je beter op een krachtigere Mac mini wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

RSD1982 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:25:
Hoe zijn de Photoshop en Indesign ervaringen met dit dingetje? Goed genoeg of kan je beter op een krachtigere Mac mini wachten?
Je kunt dan beter wachten op de Universal versies van die programma's.
Omdat de Adobe software nog onder Rosetta draait, is het nu nog vergelijkbaar met de prestaties op een G4, maar met de komst van Creative Suite 3 zal het allemaal veel sneller zijn.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Canaria schreef op donderdag 13 april 2006 @ 00:24:
[...]

Omdat de Adobe software nog onder Rosetta draait, is het nu nog vergelijkbaar met de prestaties op een G4, maar met de komst van Creative Suite 3 zal het allemaal veel sneller zijn.
Yep, en dat wordt waarschijnlijk nog even wachten :'(

Link: http://www.thinksecret.com/news/0603adobecreativesuite3.html

Waarschijnlijk dus Q2 2007, als ik de resultaten van Google mag geloven :/

Ik vraag me af waarom ze niet een afzonderlijke build uitbrengen..

[ Voor 2% gewijzigd door KhaZ op 13-04-2006 00:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Staat in dit frontpage-artikel enigszins uitgelegd:
nieuws: Adobe legt uit waar native x86-Photoshop CS2 blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Kijk, das helder, maar wel jammer voor de vervente Appelaar ;)

M'n Mac Mini komt trouwens volgende week binnen :> , met 2x512 geheugen, bluetooth toetsenbord & mighty mouse :7

Edit: de Core Duo uiteraard ;)

[ Voor 13% gewijzigd door KhaZ op 13-04-2006 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat hulp gevraagd

Ik ben deze week langsgeweest bij een apple verkoper. Ik ben wel al even een overstap aan het overwegen, maar nu met de komst van bootcamp komt deze stap wel heel concreet dichtbij. Dus daarom ben ik maar eens in een winkel de verschillende macs gaan bekijken.

Ik heb daar ook even met OSX kunnen 'prullen' en het lijkt mij echt iets waar ik verder mee wil kunnen werken. uiteraard heb ik al wat opzoekwerk gedaan op internet, maar OSX irl is best wel vrij impressionant. Conclusie, ik ben positief gestemd iig.

In eerste instantie ging m'n aandacht voornamelijk uit naar de iMac (powermac zegt me niets, en is ook nog niet intel, laptop hoef ik ook niet echt) De 17" iMac is geen optie, omdat ik die te veel case en te weinig scherm vind. In dat opzicht ziet de 20" iMac er veel slanker en eleganter uit.
Maar bij nadere beschouwing kan ik eigenlijk toch niet het budget op tafel leggen voor een 20" iMac spijtig genoeg. :'( :'(

Daarom denk ik nu dus maar aan een Mac mini. En de vraag is hoe jullie de beeldweergave hiervan ervaren. Dan bedoel ik de 2D weergave van desktop en programma's. (ik besef uiteraard dat 3D hier helemaal uit den boze is, maar goed. Daarom wou ik eigenlijk ook liever een iMac: een x1600 is geen topkaart, maar daar kan ik onder windows wel nog de paar games mee spelen, die ik nog graag speel, wat met de mini uiteraard geen optie is)
Bij de iMac kwam alles vlot en snel in beeld, heel smooth, zonder haperingen of wat dan ook, enz.. Maar ik wil dus wetenin hoeverre de x1600 en het dedicated geheugen hiervoor al dan niet verantwoordelijk is, en of de mini dezelfde 'feel' heeft op dat gebied.
(en als je een idee wilt van het tegenovergestelde, denk aan de beeldopbouw van een videokaart zonder drivers in windows, of een heel trage PCI kaart of zo)
Dus gewoon 2D desktop, en uiteraard filmfragmenten en zo, maar niet per se HD.

De iMac blijft natuurlijk wel uber geil, echt alles in één. Bvb met die iSight, hoef je niet meer afzonderlijk erbij te plaatsen.... Verder ook een snellere hard disk, nog vrij redelijke luidsprekers. En ik doe nu wel geen LAN's, maar in feite is dat toch de droommachine om mee naar LAN's te gaan. :) Nu ja, spijtig... :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Ik snap je argument waarom je geen 17" iMac wilt niet helemaal... zeker omdat dat de ideale machine voor jou lijkt :) Zeker, hij is een stuk kleiner dan de 20", maar vergeet niet dat ze in de Apple Store naast elkaar staan en de 17" dus al snel in het niet valt. Thuis valt dat enorm mee, dan vind ik het absoluut niet teveel case voor te weinig scherm. Ik zou dus toch nog maar een keer die 17" iMac overwegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik sluit me bij The Evil Brain aan.

Voor een beetje MacMini met Core Duo kom je in de buurt van de 1000 euro (met tobo+muis van Apple en 1 gig ram).

Voor de iMac 17" kom je op 1500 euro. Daarvoor krijg je dan een iSight camera, betere videokaart, grotere en snellere harde schijf en een scherm met een resolutie van 1440x900.

Wanneer je al deze dingen ook nog wilt voor de MacMini zit het allemaal heel dicht op elkaar.
Het principe van de MacMini is dat je natuurlijk je eigen spullen kunt gebruiken, maar de vraag is in hoeverre jij die hebt en/of wilt gebruiken.

Wat je ook niet moet vergeten is dat veel 'gewone' 17" schermen niet de resolutie van de iMac halen.

/Edit, ik had zelf ook een vraag. Wil binnenkort ook de overstap gaan maken naar Apple (wacht op de nieuwe iBook/MacBook), maar de MacMini blijf ik ook geweldig vinden. En dat is een mooi moment om alvast te wennen ;). Maar ik vroeg mij af of de snelheid van de Core Solo goed te doen en of het een verstandige aankoop zou zijn.

Want veruit het grootste deel van de Intel Macs wordt in ieder geval dual-core. Waarschijnlijk zal het OS en de programma's hier ook meer op afgesteld worden. Is het in dat opzicht wel een wijze aankoop?

[ Voor 30% gewijzigd door Rox_NL op 13-04-2006 10:43 . Reden: Had zelf ook nog een vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:55

zAo

GPLv2 Fanboy

Rox_NL schreef op donderdag 13 april 2006 @ 10:40:

/Edit, ik had zelf ook een vraag. Wil binnenkort ook de overstap gaan maken naar Apple (wacht op de nieuwe iBook/MacBook), maar de MacMini blijf ik ook geweldig vinden. En dat is een mooi moment om alvast te wennen ;). Maar ik vroeg mij af of de snelheid van de Core Solo goed te doen en of het een verstandige aankoop zou zijn.

Want veruit het grootste deel van de Intel Macs wordt in ieder geval dual-core. Waarschijnlijk zal het OS en de programma's hier ook meer op afgesteld worden. Is het in dat opzicht wel een wijze aankoop?
Behalve het OS, wat ga je draaien op de mini om te 'wennen'? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Vooral hetzelfde als wat ik nu op mijn windows systeem doe. Internetten, chatten, schoolwerk (Office heb ik nodig en als er SPSS voor de Mac is dat ook mooi) en wat lichte photoshop en wat websitebouw activiteiten (< amateur niveau). Voor de rest kijk ik veel series en films, maar dat mag geen probleem zijn neem ik aan ;).

Heb nu zelf een Athlon 64 3000+ met 1 gig en een Geforce 6600. Ik ben benieuwd of de MacMini ongeveer dezelfde resultaten neer kan zetten (dus Core Solo met 1 gig ram). De Windows pc zal dan meer als server ingericht worden zodat ik daar mijn files vandaan kan plukken (zit veel meer storage in namelijk ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Photoshop zal niet heel snel draaien, omdat dat simpelweg nog door Rosetta geëmuleerd moet worden. De rest zal allemaal prima gaan op de Core Solo, ik weet echter niet hoe snel in relatie tot je huidige pc. Daar heb ik te weinig verstand van pc's voor :P

Maar de taken die jij omschrijft, kunnen in principe allemaal goed gedaan worden op de Core Solo. Het zal alleen niet de meest flitsende bak ooit zijn, maar als je dat wel wilt kom je toch al dicht in de buurt van de iMac (zoals je zelf al in je vorige post zei...) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Maar dat vind ik het geheel zo moeilijk maken ;). Als ik echt doe wat ik wil koop ik een Core Duo of een iMac, maar het (voorlopige) einddoel is toch wel een laptop.

En daar zit ik nog een beetje tegen aan te hikken. Want voor een Core Solo met 1 gig ram en toetsenbord+muis zit je ook al op 800 euro. Dan geef ik in een maand of 3 minstens 2200 euro aan Mac spullen uit (reken voor het gemak even dat de nieuwe iBook 1400 gaat kosten) en dat is voor een student niet niks ;).

Zeker omdat ik niet echt weet wat ik van de Core Solo moet verwachten is dat ook nog een stuk moeilijker. Het hoeft geen snelheidsduivel te zijn (of te worden), maar ik hoop toch wel dat ik hetzelfde niveau kan halen als wat ik nu in Windows heb.

Je kunt natuurlijk altijd wel een oplossing er voor vinden, maar voor mezelf moet ik toch echt wel een verdomd goede reden hebben om zoveel geld ineens uit te geven. En als de Mac Mini goed mee kan komen met mijn huidige pc kan ik al iets van een antwoord daarop geven.

Maar als ik zo naar mezelf luister wordt het alleen maar moeilijker. Het scheelt al dat je er tegenwoordig Windows op kunt draaien, maar daar koop je natuurlijk geen Mac voor.

Van de berichten die ik hier in Apple Talk lees is bijna iedereen tevreden over de overstap. Maar dat kun je natuurlijk nooit van te voren bepalen. Daarom wil ik graag OSX testen voordat ik direct een laptop van rond de 1400 euro koop. Natuurlijk zou ik ook kunnen kiezen voor een gebruikte Mac, maar ik ben bang dat je dan heel snel scheve verhoudingen krijgt. En de vergelijking moet wel zo eerlijk mogelijk zijn, anders trekken de resultaten ook krom.

Maar dat is ook meteen het probleem, ALS ik OSX wel leuk vind ga ik veel te veel geld uitgeven, omdat ik dan met een Mini en een notebook van Apple zit (eigenlijk moet het zijn: wil komen te zitten).

Dus als je advies hebt, graag ;). Ken in mijn omgeving geen mensen met een Apple computer en de dichtsbijzijnde Mac Store is ook minstens een uur reizen, ook niet iets wat je zo 'even' doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wil je dan én een Mac Mini én een iBook :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idem bij mij, het wordt alleen maar moeilijker.

De grote charme bij apple die me echt aanspreekt zijn de vaste configuraties. Out of the box. Je koopt een toestel en geen hoop onderdelen. Zoals een gameconsole dus eigenlijk.

Anderzijds is dat ook de grote moeilijkheid omdat je dan je gading moet vinden, in je budget klasse, tussen een beperkt aantal configuraties. Zo zou het bvb ideaal zijn als de 20" iMac ook met een single core geleverd zou worden en een 160Gig schijf, om zo de prijs wat te drukken. Ik ben geen poweruser en heb dan ook geen super krachtige computer nodig. Anderzijds past de huidige hardware natuurlijk beter bij de status van de iMac. Het krachtige designtoestel. Geen compromissen, hell, die iMac is volgens mij krachtiger dan een dual 2.0 G5 powermac.

Ik wil ook meteen graag de goede config aanschaffen waar ik tevreden mee zou zijn.

Let wel, je zal geen grotere fan vinden van de mac mini dan mezelf. Ik spreek niet over osx, (daar heb ik nog geen ervaring mee) maar qua hardware, concept, design, idee.... Prachtig gewoon.

Echter de iMac is het gewoon helemaal voor mij. Ik ben helemaal voor het zoveel mogelijk reduceren van clutter op de desktop. Die ingebouwde iSight alleen al, geniaal gewoon. Geen extra ding meer op je scherm of bureau, geen usb poort in gebruik, geen kabel....

In dat opzicht is de mini wel heel basic. Tel er dan ook nog bij dat je voor die prijzen van de mini nog niet eens een toetsenbord en muis krijgt. (hallo, hoe mooi ze ook zijn, een toetsenbord kost apple echt geen drol. De mighty mouse is dan misschien wel te duur, maar een gewone eenknopsmuis is ook niet duur)

Het is echt heel moeilijk, you get what you pay for uiteraard... Anderzijds ga ik dan misschien ook nog spijt krijgen van de mini, wegens de beperkte grafische capaciteiten om af en toe nog eens in windows te gamen. De iMac is daar zowieso toch al iets sterker in.

Vroeger was de keuze simpel: mac mini was enige optie, omdat ik anders een extra scherm moest bijkopen voor mijn windows pc op aan te sluiten. En in mijn ogen is dat vrij idioot. Ik heb helemaal geen nood aan twee schermen op mijn bureau. Staat niet netjes en zou ik toch maar irritant vinden. Maar nu is het scherm van de iMac gewoon ook bruikbaar voor je windows pc, omdat met bootcamp de iMac gewoon alles in één is geworden.

Ach ja, als ik me geen iMac kan aankopen, dan maar misschien best helemaal géén mac. Waarom genoegen nemen met de mini als je een iMac gezien hebt.

En ivm het antwoord over de 17" iMac: Ze stonden niet dicht bij elkaar in die winkel. Dus ik kon effe op de 17" werken, daarna ongeveer 5m verder kon ik naar de 20" gaan. Dus echt naast elkaar heb ik ze niet gezien. Maar het valt natuurlijk wel op. De 20" is gewoon veel relaxter. Het gaat mij ook niet zozeer om resolutie, maar om fysieke grootte van het schermoppervlak. En de daarbij betere verhoudingen van de hele iMac tov de behuizing. Ik blijf erbij dat ik de 17" te 'cramped' blijf vinden. Het is echt meer scherm+computer, terwijl de 20" gewoon een scherm is :p . Ok, persoonlijke mening.

Edit: kijk maar (wel de oude zonder iSight)
Afbeeldingslocatie: http://www.student.kuleuven.ac.be/~m0218729/iMac.jpg
Tja, het harde bestaan van arme studenten...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:29:
Waarom genoegen nemen met de mini als je een iMac gezien hebt.
Hehe, ik heb laatst een Quad G5 bak gezien aangesloten op eeen 30" Cinema display maar ik zeg niet dat ik geen genoegan ga nemen met iMac 20" die ik besteld heb paar dagen geleden :+

Je moet (helaas) genoegen nemen met wat in je budget past ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige nadeel aan het minimalistische design van de iMac is dat het géén front-poorten heeft. Een headphone + usb-poort kan toch nog redelijk strak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
@DesertStorm.

Zoals alles er nu uitziet ga ik volgend jaar een half jaar in het buitenland studeren, daarna ga ik nog verder studeren in Nederland en nog stage lopen. Dan is een laptop eigenlijk noodzakelijk (heb nu bijna 2 jaar zonder gewerkt, het gaat wel, maar voor het buitenland is het geen optie).
Omdat ik in het buitenland zit moet ik zeker weten dat alles wat ik heb goed gaat werken en dat ik ook goed ga werken met OSX ;).

Daarvoor lijkt het mij goed dat ik al een paar maand met OSX gewerkt heb voordat ik zonder windows pc erbij zit. Natuurlijk kan ik wel dual-booten, maar mijn voorkeur gaat er toch zeker naar uit om OSX als hoofd-os te gebruiken.

En in die situatie vind ik het wel moeilijk om te wachten totdat de nieuwe iBook er is en dan maar meteen 1400 euro tegenaan te gooien. Ik wil eigenlijk hiervoor al ervaring opdoen met OSX en hoe het in vergelijking tot mijn Windows pc presteert. Misschien is het fout om daarmee te vergelijken, maar een beetje snelheid tijdens het werken is toch wel een eis ;). Hoe kun je iets vergelijken als je vergelijking niet klopt (ferrari op fietsbanden tegen een lamborghini lijkt mij ook geen goed idee ;))

@alvi, met die plaatjes kan ik begrijpen wat je bedoelt, die 20" komt net iets evenwichtiger over.
Maar dat is wel alleen als je het vergelijkt met een 20".

Als ik dit bijvoorbeeld zie:
Afbeeldingslocatie: http://bookstore.ucdavis.edu/images/items/large/Item1385.jpg
ziet het er gewoon goed uit.

Daarnaast over die videokaart. Ik kan niet in jouw game-gedrag kijken, maar denk je dat je nog echt games gaat spelen? Als OSX je wel goed bevalt zul je sowieso al weinig in Windows zitten en zal de drempel om te gaan spelen ook nog groter worden.

Speelde zelf een jaar of 4 geleden heel veel games op de pc, maar ben toen overgestapt op een console en heb totaal geen behoefte meer om op de pc te gamen. Je moet jezelf dus afvragen of dat de moeite waard is ;). Heb je verder al gedacht over de ADC optie? (klikje). Daar krijg je eenmalig 20% korting op een hardware aankoop als je een student abonnement afsluit. Misschien kan dat je helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1400 euro is nog altijd een wilde gok.

De huidige iBook 12" is 1039 euro, en aangezien de Mac Mini qua prijs verhoogd is met 150 euro gok ik zelf zo ongeveer 1200-1250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Maar je gaat ook van 12 naar 13(.3?)" en dan nog een geheugenupgrade van 512 naar 1 gig (die kost ook 110). Al met al kom je dan wel op de 1400.

Maar laten we weer meer terug naar de Mini gaan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 16:33
Canaria schreef op donderdag 13 april 2006 @ 00:24:
[...]

Hmmz Jammer ik wil graag mijn amateur photo en ontwerp kunsten een beetje opschroeven...via de mini mac...Maar het is dus software gerelateerd en niet zozeer de kracht van mini mac

[ Voor 8% gewijzigd door RSD1982 op 13-04-2006 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat voor een connector er zit op de Mac Mini? Ik wil een Mac Mini als CarPC gaan gebruiken en wil liever niet de kabel van de voeding kapot knippen en las ergen op het net dat de voedingsconnector het zelfde zou zijn als de FireWire connector. Op de foto's op het net lijkt er toch een verschil te zitten tussen die twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt mij toch echt een iets andere connector ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het is een compleet andere "custom" connector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Hmmm, dat ADC verhaal is eigenlijk best aantrekkelijk... Alleen levert het niet zo extreem veel korting op bij slechts een Mac Mini. Ik denk dat ik toch eerst voor de cheap ass Hackintosh approach ga (heb de helft van de benodigde onderdelen toch al liggen) om Mac OS X te testen, en als ik het lekker vind draaien over ga op een degelijk Mac systeem - dan sla ik de Mini maar meteen over.

[ Voor 6% gewijzigd door Acolyte57 op 17-04-2006 02:01 ]

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is dit thema inmiddels rijp voor een nieuwe thread maar ik vraag me steeds harder af of het niet verstandiger is een mac mini 1.5 solo aan te schaffen met de optie te upgraden naar een 2.16 duo wanneer deze cpu z'n lifecycle al wat verder gevorderd is zeg maar. Topics zijn natuurlijk mogelijke thermische problemen, evt power (is 30w peak niet beetje weinig?)
Reacties??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Laatst online: 11-09 21:56
Het volgende probleem doet zich voor :
Ik werk freelance en doe veel werk thuis. Nu zit ik redelijk vaak bij m'n vriendin en komt het dus vaak voor dat ik m'n werk niet kan afmaken. Aangezien ik onder de indruk ben van OSX zit ik er over na te denken om een Apple aan te schaffen. Ik wil dus een Mac Mini omdat ik deze heen en weer kan slepen en dus gewoon m'n werk kan afmaken.

Ik wil het volgende :
- Photoshoppen (10MB bestanden, 8mpix)
- Mailen / Surfen
- Webdesignen

Ik doe dit nu op een Celeron-M, 256MB laptop, maar het is niet vooruit te branden. Zal dit op een (Intel) Mac Mini beter zijn? Intel of PPC boeit me niet, zolang ik maar goed kan proefen van OSX en zolang ik maar normaal kan werken (het hoeft niet super snel te gaan, maar ik wil niet wachten totdat m'n scherm is opgebouwd zoals nu het geval is).

Wat raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11
Ik doe dit nu op een Celeron-M, 256MB laptop, maar het is niet vooruit te branden. Zal dit op een (Intel) Mac Mini beter zijn? Intel of PPC boeit me niet, zolang ik maar goed kan proefen van OSX en zolang ik maar normaal kan werken (het hoeft niet super snel te gaan, maar ik wil niet wachten totdat m'n scherm is opgebouwd zoals nu het geval is).

Wat raden jullie me aan?
de mini is toch wel een heel deel sneller als de laptop die je nu hebgt

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Inderdaad, en de Core Duo met 1 GB geheugen zal helemaal een stuk sneller lopen dan je huidige laptop, alleen het wordt geen absoluut snelheidsmonster. Daar is de hdd gewoon te traag voor.

Je kan natuurlijk ook een laptop overwegen: de huidige iBook, of de nieuwe Intel iBook, als je nog wilt wachten :) Qua specs wordt daarvan wel verwacht dat die een beetje on par zal zijn met de huidige Intel Mini's. En een laptop is natuurlijk weer een stuk mobieler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Voor Photoshop is op dit moment de Intel Mac mini niet veel sneller dan de Mac mini G4. Dat komt doordat Photoshop nog niet Universal is en dus onder Rosetta geëmuleerd moet worden. Toch zullen ze beide sneller zijn dan je huidige Celeron.
Ik zou dan toekomstvoorbereid kiezen en de Intel Mac mini kiezen, omdat je daar eventueel met Boot Camp ook Windows op kunt draaien voor Photoshop, en dan is het wel aanzienlijk sneller. Ik werk op m'n Core Duo Windows laptop soepel met 8 Megapixel bestanden in Photoshop, veel soepeler dan op m'n Mac mini G4.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Canaria schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:14:
Voor Photoshop is op dit moment de Intel Mac mini niet veel sneller dan de Mac mini G4. Dat komt doordat Photoshop nog niet Universal is en dus onder Rosetta geëmuleerd moet worden. Toch zullen ze beide sneller zijn dan je huidige Celeron.
Ik zou dan toekomstvoorbereid kiezen en de Intel Mac mini kiezen, omdat je daar eventueel met Boot Camp ook Windows op kunt draaien voor Photoshop, en dan is het wel aanzienlijk sneller. Ik werk op m'n Core Duo Windows laptop soepel met 8 Megapixel bestanden in Photoshop, veel soepeler dan op m'n Mac mini G4.
Ik kende het hele Universal verhaal en het leek me ook handig om voor de Intel versie te gaan.
Thanks voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben van plan om deze of volgende maand naar mac te switchen.
een mac mini leek mij wel wat maar ik heb geen scherm toetsenbord en muis en dan word een core duo wel erg duur en een core solo kan geen hd afspelen en dat is iets wat ik wel wil.

dus wat voor een mac raden jullie mij aan en met welk scherm? mijn budget ligt rond de 1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:11
Als je 1200 kunt uitgeven zou ik eventjes doorsparen zodat je een iMac kunt halen van 1.379,00
Die is meteen ook wat sneller dan een Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrClearbottom schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 12:55:
Als je 1200 kunt uitgeven zou ik eventjes doorsparen zodat je een iMac kunt halen van 1.379,00
Die is meteen ook wat sneller dan een Mini.
ik heb hem volgende maand nodig, voor die tijd lukt het mij niet om 179 euro bij elkaar te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp ook niet waarom het per se zo belangrijk is om HD video te kunnen spelen. Op een mini dan nog wel.

Ten eerste voldoet dvd prima, en ten tweede heeft de mini geen hd drive... Koop in november een PS3 voor een 400 tal euro, en daar heb je je hd player.

Want welk HD materiaal wil je bekijken? Toch niet die HD trailers van een paar minuten... En indien het volledige films zijn zal je je hard disk ruimte snel kwijt zijn.

Maar goed, het zal wel aan mij liggen :) Ik zie gewoon niet echt het nut om HD als één van de eisen te stellen bij de aankoop van een gewone pc. Ik denk trouwens wel dat die mini core solo 720p moet aankunnen. 1080p wordt voor de core duo ook gewoon te zwaar. Staat een goed artikel over op anandtech als ik mij niet vergis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 13:51:
Ik begrijp ook niet waarom het per se zo belangrijk is om HD video te kunnen spelen. Op een mini dan nog wel.

Ten eerste voldoet dvd prima, en ten tweede heeft de mini geen hd drive... Koop in november een PS3 voor een 400 tal euro, en daar heb je je hd player.

Want welk HD materiaal wil je bekijken? Toch niet die HD trailers van een paar minuten... En indien het volledige films zijn zal je je hard disk ruimte snel kwijt zijn.

Maar goed, het zal wel aan mij liggen :) Ik zie gewoon niet echt het nut om HD als één van de eisen te stellen bij de aankoop van een gewone pc. Ik denk trouwens wel dat die mini core solo 720p moet aankunnen. 1080p wordt voor de core duo ook gewoon te zwaar. Staat een goed artikel over op anandtech als ik mij niet vergis
ik wil hd kunnen afspelen omdat we sinds kort een hd-tv hebben ik ik gewoon wil weten hoe het eruit ziet, nu nog trailers straks ook gewoon hele films, ik gebruik de hard disk ruimte nauwlijks voor andere dingen dan films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Als ik nou tweedehands een PPC Mac Mini koop, kan ik dan _makkelijk_ zelf het geheugen uitbreiden of moet ik dan heel de Mini uit elkaar halen?

Daarnaast, FrontRow werkt niet op de Mini geloof ik.... of kan je de AB los kopen met een aparte IR-receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 11:43

Exirion

Gadgetfetisjist

GerardHenninger schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 15:25:
Als ik nou tweedehands een PPC Mac Mini koop, kan ik dan _makkelijk_ zelf het geheugen uitbreiden of moet ik dan heel de Mini uit elkaar halen?
*kuch*

http://smashsworld.com/20...apart-mac-mini-how-to.php

10 seconden zoeken met Google....

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
GerardHenninger schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 15:25:
Daarnaast, FrontRow werkt niet op de Mini geloof ik.... of kan je de AB los kopen met een aparte IR-receiver?
Frontrow zit alleen bij de Intel Mini's... en daar zit het standaard bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 11-09 17:17
je kan het ook los downloaden en een BT telefoon als remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik sta op het punt een Mac Mini te kopen, core duo met 1 gig ram. Ik ga niet voor iMac, omdat ik nu bij mijn desktop ook een 20" widescreen heb, dus die hou ik dan icm een Mini. Ik gebruik hem voor internet, muziek luisteren en maken met garageband, filmpjes kijken, en wat amateur photoshoppen enzo. Ik denk dus dat een mini prima zal voldoen toch? Zeker als de Universal programma's er zullen zijn.

Ik heb alleen een vraagje over het geluid, want dat begrijp ik niet. Op plaatjes van de achterkant van een mini zie ik een audio in, voor mn microfoon, en een audio out. Wat kan ik dan op die audio out aansluiten? Ik heb nu een 5.1 setje van logitech, de X-530. Deze heb ik in mn computer geplugt met drie 3,5 mm stekkertjes. Maar op de mini zit er maar één. Kan ik deze set wel in zn geheel aansluiten? Het lijkt me dat het geluid sowieso stereo is, maar hoe kan ik zorgen dat er wel uit alle spreakers geluid komt?

Als iemand het kan uitleggen, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:15:
Het lijkt me dat het geluid sowieso stereo is, maar hoe kan ik zorgen dat er wel uit alle spreakers geluid komt?

Als iemand het kan uitleggen, graag!
Volgens mij is het gewoon spdif optisch out met 5.1 geluid. onboard dus, maar kijk er de specs op de apple site eens op na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geluid:
Ingebouwde luidspreker
Gecombineerde optische digitale geluidsinvoer/geluidsingang (mini-aansluiting)
Gecombineerde optische digitale geluidsuitvoer/koptelefoonaansluiting (mini-aansluiting)

van apple.com. Ben ook al langs een applestore geweest, die konden me het ook niet precies vertellen.. Google leverde ook niets op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMartijnR
  • Laatst online: 09-11-2023
Voor de Intel Mac Mini geldt het volgende:

Ingang:
Deze is of analoog of digitaal (niet beide tegelijkertijd). Voor analoog is dit een stereo lijn-ingang (niet geschikt voor microfoon, hiervoor heb je bijvoorbeeld de Grifin iMic nodig). Voor digitaal gaat dit via een optische kabel.

Uitgang:
Ook deze is of analoog of digitaal (niet beide tegelijkertijd). Voor analoog is dit een stereo lijn-uitgang. Voor digitaal gaat dit weer via een optische kabel welke op een versterker aangesloten dient te worden welke dit signaal kan verwerken (decoder voor Dolby Digital, DTS, PCM).

Als je op de Logitech set geen optische (of coax) digitale ingang zit, dan is deze set in combinatie met de Mac Mini niet meerkanaals te gebruiken. Om dit wel te kunnen, zul je een decoder nodig hebben welke het digitale signaal omzet naar een 5.1 uitgang voor de Logitech set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus, maw, ik kan mn normale 3,5 mm microfoon niet gebruiken, en ik kan mn setje ook niet gebruiken omdat die 3 plugjes nodig heeft en de Mac maar 1 ingang.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 14:54
Bashrat schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 23:14:
Eén van de dingen die ik persoonlijk écht mis, en die me sterk doen twijfelen om deze pc te kopen, is het gebrek aan multimonitorfunctionaliteit. Voor de rest voor mij perfect is: klein, stil (ja toch?), goed design, Mac OS X (dat is het OS waar ik naar toe wil, is niet zozeer om de vergelijking met andere pc's) EN sneller dan mijn huidig systeem (2600+ mobile @ 2.3GHz, 1GB RAM) op voorwaarde dat je er genoeg geheugen in plaatst. Voor zover ik begrijp is de enige oplossing om meerdere monitors (en géén clones dus) op de Mac Mini aan te sluiten, is een GPU die op een USB aansluiting werkt. Of zie ik dat verkeerd?
pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nieuwe macmini met 512mb geheugen en zou dit graag willen uitbreiden. Ik vraag me alleen af welk geheugen er precies in kan. Heeft iemand enig idee of er twee van deze modules in kunnen?

http://www.geheugenkopen.nl/showproduct.php?pid=8423215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
De Mac Mini heeft als het goed is dual channel geheugen nodig. Dus je zult of 2x512mb moeten doen (waarbij je al het geheugen moet vervangen, want nu zit er 2x256 in) of 2x1 gig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rox_NL schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 07:58:
De Mac Mini heeft als het goed is dual channel geheugen nodig. Dus je zult of 2x512mb moeten doen (waarbij je al het geheugen moet vervangen, want nu zit er 2x256 in) of 2x1 gig.
Ja, dat weet ik inderdaad, vandaar ook de twee modules van 1 GB. Het gaat mij er alleen eventjes om welk soort modules er precies in kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Och sorry, daar had ik overheen gelezen.

Als je naar de Apple Store gaat, staat dit bij het geheugen van de Mac Mini (667-MHz DDR2 SDRAM). De module is dan in ieder geval goed, dan is alleen nog de vraag of de Mini em ook slikt. Weet je wat voor merk het is? Ik zie dat er niet bij staan namelijk.
Of kan iemand bevestigen dat het nu helemaal niet meer uitmaakt wat voor geheugen je in de Mini stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:39
Rox_NL schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 08:45:
Och sorry, daar had ik overheen gelezen.

Als je naar de Apple Store gaat, staat dit bij het geheugen van de Mac Mini (667-MHz DDR2 SDRAM). De module is dan in ieder geval goed, dan is alleen nog de vraag of de Mini em ook slikt. Weet je wat voor merk het is? Ik zie dat er niet bij staan namelijk.
Of kan iemand bevestigen dat het nu helemaal niet meer uitmaakt wat voor geheugen je in de Mini stopt?
Dit is belangrijk 667-MHz DDR2 SDRAM het merk maakt niet uit . Wel dual channel natuurlijk en een kutklus om erbij te komen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, bedankt, daar kan ik wat mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.hcw.be/hcwcs/apple.asp?

Ik ben een ongelooflijke n00b op het vlak van mac :+ , maar ik verafschuw windows en ik wil wél een mac mini kopen, en de tijd is rijp,mijn compu is naar de zak.

Alleen... WTF? Wat is het verschil tussen de 3 mini's?

Wat wil ik met me maccebak?
-Ik wil, als ik afgestudeert ben, regie gaan doen, en daar hoort dan videobewerking bij en afbeeldigbewerking, 3d rendering etc.
-Ik wil WoW kunne spele op me kleine compie
-Ik wil video's kunne bekijke en downloade en schrijven
- idem met muziek

En hoe zit het met de compatibiliteit? Welke windows progrmma's kan ik op een mac draaien, en bestaat er zo een applicatie die ervoor zorgt dat je bep windows programma's toch op een mac kunt draaien?

Kan iemand mij helpe?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2006 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Ga gewoon eens lekker rondkijken op www.apple.com/nl/ ..

De mini's op die shop zijn een G4, een Core Solo, en een Core Duo. Die namen slaan op hun processoren. De G4 is outdated en je zou wel heel gek zijn om die te kopen. De Core Solo is leuk voor je email en msn, maar videobewerking zit er niet in. De Core Duo is al een stuk krachtiger, maar nog steeds geen krachtpatser.

Geen van de Mac Mini's kan WoW nou echt noemenswaardig draaien, of lekker werken met programma's als Avid, Final Cut Pro, of After Effects.. En dan heb ik het nog niet eens over Combustion, Shake, Motion etc..

Ik zie in je profiel dat je 16/17 bent, Je begint dus net aan je opleiding regie neem ik aan.

Mijn advies, Spaar even lekker door, koop een iMac 17"... De Mac Mini is echt geen geschikte videobewerkings/game machine

offtopic:
En man, je bent 17, je mag je woorden nu wel gaan afsluiten met een "n"

[ Voor 14% gewijzigd door Matias op 06-05-2006 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt niet echt, op de G4 was het al mogelijk om WoW goed te spelen en met iMovie wat leuke dingen te doen. Dan kan het met de intel mini's sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

iMovie is ook niet echt een serieus editing programma...

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
matiasjansen schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 02:07:
Ga gewoon eens lekker rondkijken op www.apple.com/nl/ ..

De mini's op die shop zijn een G4, een Core Solo, en een Core Duo. Die namen slaan op hun processoren. De G4 is outdated en je zou wel heel gek zijn om die te kopen. De Core Solo is leuk voor je email en msn, maar videobewerking zit er niet in. De Core Duo is al een stuk krachtiger, maar nog steeds geen krachtpatser.

Geen van de Mac Mini's kan WoW nou echt noemenswaardig draaien, of lekker werken met programma's als Avid, Final Cut Pro, of After Effects.. En dan heb ik het nog niet eens over Combustion, Shake, Motion etc..

Ik zie in je profiel dat je 16/17 bent, Je begint dus net aan je opleiding regie neem ik aan.

Mijn advies, Spaar even lekker door, koop een iMac 17"... De Mac Mini is echt geen geschikte videobewerkings/game machine

offtopic:
En man, je bent 17, je mag je woorden nu wel gaan afsluiten met een "n"
Ik volg ff niet helemaal waarom een Mac mini niet snel genoeg zou zijn, maar een iMac (met dezelfde processor dus!) opeens wel... Het enige verschil is de snelheid van de harddisk (wat op te lossen is door een externe te pakken) en een iets langzamere videokaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Martin Sturm schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 10:14:
[...]

Ik volg ff niet helemaal waarom een Mac mini niet snel genoeg zou zijn, maar een iMac (met dezelfde processor dus!) opeens wel... Het enige verschil is de snelheid van de harddisk (wat op te lossen is door een externe te pakken) en een iets langzamere videokaart..
Sorry maar dat is gewoon onzin. De iMac heeft een 1,83/2,0 Ghz Core Duo, 160GB HD 7200rpm, en een X1600 GPU.. Zet dat tegenover een Mac Mini met 1,66 Ghz Core Duo, met 80GB HD 5200/4200rpm, en een good for nothing intel -shared- videochippie.

De jongen wilt gaan video editen, 3D'en en WoW spelen.. Ik denk dat het safe to say is dat een Mac Mini niet aan zn wensen gaat voldoen. Het grote verschil, en het enige echte nadeel, is gewoon de videokaart.

Overgens draaide WoW inderdaad op een G4 met een Ati 9550 32MB, maar dat was nauwelijks speelbaar, loop maar een grote stad in ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Hmm ik kan niet mee praten over een mac mini, want die heb ik niet, tevens geen andere mac. Ik heb wel een laptop met dezelgde gma grafische chip van intel en ik moet zeggen dat ik na wat tests best positief ben over de prestaties. Het was gewoon te doen met fifa2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 11-09 17:17
Misschien leuk voor sommige mini eigenaren:

Afbeeldingslocatie: http://www.compwave.com/images/mounted.jpg
The New MiniHitch & CamHitch allows you to mount your Mac Mini® and your iSight® on the back of your monitor, by making use of the 100mm or 75mm spacing VESA pattern mounting holes found on the back of many LCD monitors.

Stylish design as well as practical, it frees up your desk space, as well as protects your Mac Mini® from scratches.

The MiniHitch's versatile design also allows it to be used as a stand-alone protective shell for your Mac Mini®. Looks great upright or flat (see below)
http://www.compwave.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Het maakt alleen de DVD drive niet echt makkelijk bereikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acolyte57 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 14:43:
Het maakt alleen de DVD drive niet echt makkelijk bereikbaar...
En ik vind het apparaatje wel mooi om gewoon naast je scherm op je bureau te plaatsen. Ik bedoel, hoe groot is dat ding nu :p

Leg wat dvd doosjes en wat nota's op je bureau en je vind je computer niet meer terug :)

Ik heb er zelf geen maar ik hoop daar snel verandering in te kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja precies :+ macs moeten gezien worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:45

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Koop dan direct een Imac.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Martin Sturm schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 10:14:
[...]

Als je snel wilt compositen moet je gewoon een pc nemen; after effects bijvoorbeeld is op een pc altijd 30 tot 60% sneller geweest dan op een mac (al zal dat verschil nu minder worden met de intel cpu's).

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Donderdag avond besluit mijn pc om ineens op te houden met opstarten. En dat de dag voordat ik mijn eindwerk wou binnensteken bij de drukkerij.

Omdat ik snel een pc nodig had en ik mijn scherm/tobo/muis nog had viel mijn oog op een MacMini (zeker nu met Bootcamp).

Ik was een fervente pc gebruiker en had mijn muis onder Windows niet te veel nodig.

Het duurde een klein uurtje om mijn weg wat te vinden (zag het voor de eerste maal, MacOS X), maar ondertussen installeer ik programma's en heb ik de meeste Mac varianten van mijn geliefde programma's al teruggevonden (zeker dankzij een tot hier toe onbekende thread voor mij hier op GoT).

Iemand die enkel wat met webediting/video's/muziek/school/werk bezig is lijkt het me een perfecte koop.

Het feit dat ik mijn mic blijkbaar niet kan aansluiten, en alles met (slechts) 4 USB poorten aangesloten moet worden was slechts kwestie van tussenstukjes (al krijg ik mijn printerkabel niet direct op een USB-kabel).

En nu ik Mac OSX wat gewoon begin te worden weet ik niet of Bootcamp zijn weg nog gaat vinden op mijn pc Mac :)

Edit:
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 13:43:
Dus, maw, ik kan mn normale 3,5 mm microfoon niet gebruiken, en ik kan mn setje ook niet gebruiken omdat die 3 plugjes nodig heeft en de Mac maar 1 ingang.. :(
Ik krijg ook twee mics niet aangesloten, maar het is toch een gewone Line In ingang? Nouja zo in thuis ben ik er niet mee, maar als jullie een oplossing weten hoor ik het graag (skype met één prater en één typer is nl niet zo handig :) )

[ Voor 20% gewijzigd door Blue_man op 15-05-2006 19:30 ]

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMartijnR
  • Laatst online: 09-11-2023
Blue_man schreef op maandag 15 mei 2006 @ 19:26:
[...]

Ik krijg ook twee mics niet aangesloten, maar het is toch een gewone Line In ingang? Nouja zo in thuis ben ik er niet mee, maar als jullie een oplossing weten hoor ik het graag (skype met één prater en één typer is nl niet zo handig :) )
Op een Line In aansluiting kan geen microfoon aangesloten worden. Dit komt omdat normaal gesproken een microfoon geen sterk genoeg signaal levert en vaak een voedingsspanning nodig heeft welke door een Line In aansluiting niet geleverd wordt.
Een Line In aansluiting kan o.a. gebruikt worden om een standaard audio of video apparaat aan te sluiten en bijvoorbeeld het geluid hiervan op te nemen.

Om nu een microfoon aan te sluiten heb je de volgende mogelijkheden:
1) gebruik een USB microfoon (ik gebruik zelf een USB microfoon van Logitech welke zeer goed bevalt)
2) de Griffin iMic, hier kan een microfoon op worden aangesloten, zie ook hier. Is o.a. verkrijgbaar in de Apple Store

Misschien zijn er nog andere mogelijkheden, maar deze heb ik vorig jaar tijdens mijn eigen zoektocht naar oplossingen voor het aansluiten van een microfoon op mijn PowerMac G4 MDD niet gevonden.

[ Voor 10% gewijzigd door RMartijnR op 16-05-2006 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
Bedankt voor je uitleg.
Dan zit ik weer met de pech dat mijn webcam een geluidsingang nodig heeft en zijn geluid niet via USB meestuurt :/

le·vens·moe (bn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

Ik overweeg de aanschaf van een mini ter vervanging van mijn pc.

Wat?
Ik zou een core solo kopen, zonder upgrades (dvdbrander en 1gb geheugen gaan boven het budget)
in combinatie met een Logitech s530 http://www.logitech.com/i...CRID=2162,CONTENTID=11420

Waarvoor?
Wat ik nu doe achter mijn pc is Internetten, media bekijken/luisteren, Office gebruiken, Photoshoppen en gamen. Ik game alleen steeds minder, en ik ben van plan een Wii te kopen, waardoor ik op de PC helemaal niet meer zou gamen. Voor al het andere leek mij de Mini genoeg.

Waarom?
Ik wil overstappen omdat het een mooi, overzichtelijk, klein en zuinig apparaat is, en ik eigenlijk niet meer game. Het logitech TB+muis wil ik graag omdat het goed aansluit bij media, en tweeknops is, en ik nog geen USB TB+muis heb, maar enkel een USB muis. Ik kies voor de lagere mini, omdat de duurdere buiten het budget valt (ben niet rijk). Ik heb aan 60 GB wel genoeg, omdat ik ook nog een 160GB externe schijf heb. Het geheugen wil ik wel graag uitbreiden naar 1GB, maar dat past op dit moment niet in het budget, en komt dus later nog.

Zouden jullie me de overstap aanraden of afraden, of anders doen?

*edit* tot slot nog 1 vraagje, in hoeverre kun je later nog upgraden? Kun je er nog geheugen bij laten zetten door apple, en kun de de brander laten vervangen door een dvd brander?

[ Voor 8% gewijzigd door Kul op 16-05-2006 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies hetzelfde bij mij.

Ik wil m'n pc verkopen maar met wat ik daar voor krijg kan ik net de core solo kopen. (iets minder eigenlijk). Ik ben echt vanalles aan het bekijken om toch die brug niet te kunnen slaan naar de core duo, maar het lijkt mij ondoenbaar. (en idd, ik heb ook een heel strikt budget. arme student...)
Plus de extra kosten voor het toetsenbord en muis zijn de echte killer bij deze. :(

Ik zou dan wel de dvd brander erbij nemen, bij de core solo. Eventueel kan ik later dan nog de proc upgraden (naar 64bit merom ineens). Opslag maakt mij ook minder uit, externe harde schijf is zowieso nodig.
Ik wil overstappen omdat het een mooi, overzichtelijk, klein en zuinig apparaat is, en ik eigenlijk niet meer game.
Helemaal hetzelfde hier. Mooi, stijlvol en stil apparaatje voor de dagelijkse pc bezigheden. Pc gamen heb ik wel helemaal gehad. :r
Vanaf nu enkel nog consoles (next gen, dus weer sparen). Ik ben die hele upgrade, investeer cyclus echt helemaal beu, ik wil er noch de tijd, noch het geld nog insteken. Voor gewoon wat te gamen. Vanaf nu ga ik helemaal voor de all in one out of the box plug and play functionality :) . Zuinig, mooi, stil en voldoende voor wat ik doe.

(en dan is er pas ook nog die macbook uitgekomen, zucht... :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Dan zal ik me ook nog maar aansluiten bij de 2 eerdere posters :+.

Ik heb alleen een iets andere situatie ;).
Heb een Wintel Laptop, waardoor ik niets meer op de pc doe. Maar er staat ondertussen wel een gigantische kast die ook nog eens als een idioot stof in de rondte blaast :9.

Maar goed, het probleem is nog dat ik die pc kwijt moet raken ;).

En eerlijk gezegd verwacht ik toch wel een upgrade van de Mini en, misschien, de iMac binnenkort (binnen een periode van 2 maand). Ze vallen qua prijs (zeker de Mini) helemaal buiten de boot. Voor het geld van een Core Duo Mac mini koop je ook bijna een MacBook, alleen zit er dan een scherm, isight en betere processor in (ok, iets kleinere harde schijf en geen superdrive).

Ik hoop dat ze de Core Solo gaan dumpen en dat de Core Duo 1.66 de onderkant gaat worden. Wel voor dezelfde prijs natuurlijk.

Volgens de Macrumors buyersguide (klikje) zitten we al halverwege de lifecycle ;). Zeker ook omdat de MBP ondertussen al weer 3 upgrades heeft gehad, hoop ik toch dat ze de mini niet zo laten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een mac mini besteld, maar heb 2 vraagjes. Ik heb nu een pentium 4 met 2,26 ghz met 512mb geheugen, hoe verhoudt dat zich in vergelijking met de core solo van de mini? en ik wil over een tijdje de 512mb van mijn mini gaan opwaarderen naar 1gb, weet iemand hoe duur het ongeveer is om dit in een apple centre te laten doen? want ben bang dat als ik het zelf doe dat ik hem dan beschadig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet ook nog mijn pc verkocht krijgen (zie hierboven) wat niet simpel is/was (veel kans dat ik nu een goede afspraak heb, dus misschien staat er deze week nog een mac mini op m'n bureau)

Zelfde verhaal trouwens: ik game zelf ook nog nauwelijks, of in elk geval niet genoeg om m'n pc te houden. Het is alvast geen excuus om niet naar een mac te gaan. (en de pc game industrie kan mij nauwelijks nog boeien en stelt zwaar teleur, maar dat is een andere discussie)

Ivm de discrepantie tussen de mac mini core duo en de macbook, heb je natuurlijk gelijk. En ik zit ook continu heen en weer te schipperen tussen de mini en de macbook. (beslissing was al langer gevallen in het voordeel van de mini, maar de pc raakte maar niet verkocht. Nu het misschien zo ver is, kwam ook de macbook op de proppen)

Mijn besluit: ik zou toch kiezen voor de mac mini (core duo waarschijnlijk) Je hebt gelijk als je zegt dat het relatief prijsverschil niet veel is, maar nonetheless, het blijft een prijsverschil. Een verschil die m'n beurs op dit ogenblik niet aankan. Dus de enige mogelijkheid om nu naar een mac te gaan is de mini. En de mini beschikt wel over een dvd brander (wat je alleen bij de nog duurdere macbook vind,en die is al helemaal out of range)

Verder heb ik gewoon één mac nodig die over bootcamp kan beschikken (bepaalde winsoft) want als het op gewoon gebruik aankomt is een iBook G4 uiteindelijk gewoon snel genoeg (beetje multimedia, online, office, rekensoftware, ...) Dus voor de snelheid hoef ik het alvast niet te doen, en in die optiek is de mini dan ook zeker snel genoeg, dat weet ik wel zeker. Verder heb ik niet per se een laptop nodig (lijkt me wel handig en cool, maar nodig?, niet echt) en is de mini ook mobiel te noemen. Alleen, je kan er niet op werken terwijl je je verplaatst. Maar je kan het apparaat ook meenemen (thuis-univ bvb)

Ik zal het dan ook als volgt doen: zo snel mogelijk een mac mini (voor bootcamp mogelijkheden), en ooit nog eens (naar het eind van het jaar toe bvb) ergens een tweedehands iBook G4 op de kop tikken voor mobiel gebruik, aangezien ik die snel genoeg vind. (korte hands-on bij kennis). Tegen dan zijn die vrij goedkoop en volledig EOL.
En ik vond bij die hands-on het toetsenbord van die iBook G4 echt subliem om aan te raken. Echt heel goed, mooie grote vlakke toetsen.... Ik vind het op het eerste zicht het toetsenbord van de macbook wat tegenvallen. Key travel? wie heeft daarecht nood aan op een laptop. En die aparte blokjes, ik weet het niet, misschien eerst maar eens in het echt proberen.

Al die zaken brengen mij toch tot een keuze voor de mac mini. Hopelijk is het deze week dan zover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-08 22:15
Hoe is het interne speakertje? Komt daar ook nog muziek uit of alleen een piepje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Mono geluid :) Geeft gewoon alles weer, maar verwacht geen wonderen :P

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
Nu vraag ik me af: zit er een temperatuursensor bij de processor?
Ik gebruik IstatPro voor de temperatuur uitlezing en het uitlezen van de fansnelheid, maar op dat punt laat het programma me in de steek.

le·vens·moe (bn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren ook de mac mini (core duo) op m'n bureau staan

Bevalt redelijk goed, wel nog veel wennen

Kan iemand misschien wat indrukken geven over de geluidsniveau's? Want de slotdrive maakt nogal (vreselijk veel) lawaai.

En er is mij altijd gezegd dat het fannetje pas spint op het ogenblik dat het nodig is. Nu ben ik gewoon aan het idlen (msn/internet) en toch draait het, en vrij hoorbaar ook. Ligt vooral aan de pitch denk ik. Het bromt een beetje...

Verder is 512 Mb inderdaad te weinig, maar goed, dat is iets voor later, centjes zijn op.

Als ik nog specifieke vraagjes zou hebben over de mac mini, dan kom ik hier wel langs, ik wil écht dat deze overstap succesvol is en slaagt. Time will tell....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Ha Alvi, toch eindelijk een Mac! de fan springt inderdaad soms aan als je niks doet. Daar doe je vrij weinig aan. Het kan echter wel dat er intensieve processen op de achtergrond draaien. In Utilities > Activity Monitor kan je precies bijhouden wat je gebruikt aan resources.

Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-08 22:15
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:37:
Ik heb sinds gisteren ook de mac mini (core duo) op m'n bureau staan

Bevalt redelijk goed, wel nog veel wennen

Kan iemand misschien wat indrukken geven over de geluidsniveau's? Want de slotdrive maakt nogal (vreselijk veel) lawaai.

En er is mij altijd gezegd dat het fannetje pas spint op het ogenblik dat het nodig is. Nu ben ik gewoon aan het idlen (msn/internet) en toch draait het, en vrij hoorbaar ook. Ligt vooral aan de pitch denk ik. Het bromt een beetje...
Ik heb er net sinds gisteren ook een, duo core - 2 gig, wou net vragen of het normaal is dat er idd constant een zachte brom uitkomt. Beetje irri is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Nou, na veel gedoe heb ik ook een Mac mini (Core Duo, 1gig).

Hij staat me nu al aan te staren, maar goed ik moet eerst voor school bezig en mijn bureau apple ready maken. Het is nu een gigantische rotzooi en dat kan gewoon niet als je er een apple neer wilt zetten.

Zal vanavond wel de eerste bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren mijn mini, core solo 512mb. Bij mij komt er ook een heel zacht gebrom uit, dus zal wel horen! maar voor de rest isie echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is echt super, maar er moet volgens mij meer geheugen in. (hoop ik dan) want anders is osx van constructie uit gewoon 'slomer' dan windows. Op dezelfde mini draait windows extreem snel, en op osx merk je daar gevoelsmatig minder van. (terwijl een duo core toch niet een trage proc is)

Maar goed, ik ben er ook nog altijd tevreden van hoor. :)

Enige waar ik toch wat problemen mee heb is de toch hoorbare fan. Heel jammer, want het is dus geen airflow geluid wat ik hoor, maar echt een mechanisch lager geluid. Pc kost 890 euro en dan zetten ze daar een slecht gelagerd cheap fannetje, beetje jammer...

(zodra garantie voorbij is ga ik dat fannetje vervangen ;) )

En ook iets waar ik mij een beetje aan stoor is het geluid van de drive :s . Die lijkt altijd wel op full speed te draaien, ook als dat niet nodig is. Een cd bvb hoef je echt niet aan 24x te laten draaien om die af te spelen.
Terwijl in windows dat ook beter geregeld is. Is er een mogelijkheid om dat in osx in te stellen? (de max snelheid van de drive)
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.