Idem bij mij, het wordt alleen maar moeilijker.
De grote charme bij apple die me echt aanspreekt zijn de vaste configuraties. Out of the box. Je koopt een toestel en geen hoop onderdelen. Zoals een gameconsole dus eigenlijk.
Anderzijds is dat ook de grote moeilijkheid omdat je dan je gading moet vinden, in je budget klasse, tussen een beperkt aantal configuraties. Zo zou het bvb ideaal zijn als de 20" iMac ook met een single core geleverd zou worden en een 160Gig schijf, om zo de prijs wat te drukken. Ik ben geen poweruser en heb dan ook geen super krachtige computer nodig. Anderzijds past de huidige hardware natuurlijk beter bij de status van de iMac. Het krachtige designtoestel. Geen compromissen, hell, die iMac is volgens mij krachtiger dan een dual 2.0 G5 powermac.
Ik wil ook meteen graag de goede config aanschaffen waar ik tevreden mee zou zijn.
Let wel, je zal geen grotere fan vinden van de mac mini dan mezelf. Ik spreek niet over osx, (daar heb ik nog geen ervaring mee) maar qua hardware, concept, design, idee.... Prachtig gewoon.
Echter de iMac is het gewoon helemaal voor mij. Ik ben helemaal voor het zoveel mogelijk reduceren van clutter op de desktop. Die ingebouwde iSight alleen al, geniaal gewoon. Geen extra ding meer op je scherm of bureau, geen usb poort in gebruik, geen kabel....
In dat opzicht is de mini wel heel basic. Tel er dan ook nog bij dat je voor die prijzen van de mini nog niet eens een toetsenbord en muis krijgt. (hallo, hoe mooi ze ook zijn, een toetsenbord kost apple echt geen drol. De mighty mouse is dan misschien wel te duur, maar een gewone eenknopsmuis is ook niet duur)
Het is echt heel moeilijk, you get what you pay for uiteraard... Anderzijds ga ik dan misschien ook nog spijt krijgen van de mini, wegens de beperkte grafische capaciteiten om af en toe nog eens in windows te gamen. De iMac is daar zowieso toch al iets sterker in.
Vroeger was de keuze simpel: mac mini was enige optie, omdat ik anders een extra scherm moest bijkopen voor mijn windows pc op aan te sluiten. En in mijn ogen is dat vrij idioot. Ik heb helemaal geen nood aan twee schermen op mijn bureau. Staat niet netjes en zou ik toch maar irritant vinden. Maar nu is het scherm van de iMac gewoon ook bruikbaar voor je windows pc, omdat met bootcamp de iMac gewoon alles in één is geworden.
Ach ja, als ik me geen iMac kan aankopen, dan maar misschien best helemaal géén mac. Waarom genoegen nemen met de mini als je een iMac gezien hebt.
En ivm het antwoord over de 17" iMac: Ze stonden niet dicht bij elkaar in die winkel. Dus ik kon effe op de 17" werken, daarna ongeveer 5m verder kon ik naar de 20" gaan. Dus echt naast elkaar heb ik ze niet gezien. Maar het valt natuurlijk wel op. De 20" is gewoon veel relaxter. Het gaat mij ook niet zozeer om resolutie, maar om fysieke grootte van het schermoppervlak. En de daarbij betere verhoudingen van de hele iMac tov de behuizing. Ik blijf erbij dat ik de 17" te 'cramped' blijf vinden. Het is echt meer scherm+computer, terwijl de 20" gewoon een scherm is

. Ok, persoonlijke mening.
Edit: kijk maar (wel de oude zonder iSight)

Tja, het harde bestaan van arme studenten...
[
Voor 7% gewijzigd door
Verwijderd op 13-04-2006 17:33
]