[WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel XVI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.322 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Nou ik ben weer van mijn waterkoeling afgestapt.

Ik wilde deze vakantie naar een paar LAN's heen en straks nog naar Drome, met waterkoeling is dat gewoon veels te veel gezeik elke keer en daar had ik geen zin in.

Nu weer lucht op mijn 3800+ X2 en X800..

Als er btw iemand interesse heeft in mijn setje:
Zalman Reserator 1 met Black Ice Micro 2 en Asetek DIY blokken

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op woensdag 19 april 2006 @ 00:11:
Ongelovelijk, zelfs met een Coolplex 10 Reservoir (op de achterkant van mn kast gemonteerd) zuigt die Laing pomp nog lucht aan :| Ik heb de coolplex volledig gevuld met water en nog steeds....Denk dat de enigste oplossing of een grotere coolplex of een Bayres is...
bayres is helemaal schuim (ervaring) wat DrumandBass zegt... probeer dat eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:09
k0ewl een extern systeem als de reserator is inderdaad totaal ongeschikt voor lans :)
Gek he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
k0ewl schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:28:
Nou ik ben weer van mijn waterkoeling afgestapt.

Ik wilde deze vakantie naar een paar LAN's heen en straks nog naar Drome, met waterkoeling is dat gewoon veels te veel gezeik elke keer en daar had ik geen zin in.

Nu weer lucht op mijn 3800+ X2 en X800..

Als er btw iemand interesse heeft in mijn setje:
Zalman Reserator 1 met Black Ice Micro 2 en Asetek DIY blokken
Vervang je Reserator door een goede interne rad, probleem opgelost.

Ik ga al jaren met waterkoeling naar LAN's toe en heb er nog nooit problemen mee gehad. (oa 3x drome en 5x netgamez.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 20:21:
[...]
bayres is helemaal schuim (ervaring) wat DrumandBass zegt... probeer dat eens :)
Mn bak staat nu te downloaden :) Probeer het morgen oid wel. Denk dat een Dual Bay res of een Coolplex 25 ofzo dan nodig is haha

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grmblle ben nu 3 week verder met alphacool en nog steeds geen vervangende radiator. De vorige was nogal heftig beschadigd.

http://www.xs4all.nl/~iwens

Ik moest hem terug sturen van hun, kosten 12,50 euro, op mijn vraag of dit vergoed werd geen antwoord van hun ontvangen. dus toch maar zelf betaald en terug gestuurd. maar na 2 week staat het bij hun nog steeds als niet terug gestuurd genoteerd. En reageren op e-mail is er ook al niet bij. Mischien moet ik 's iemand laten bellen met enige kennis van de duitse taal.

Ik snap er helemaal niks van waarom dit nu zo lang moet duren, maar heb het helemaal gehad met hun. Nu hoorde ik dat je die radiator (Alphacool NexXxoS Xtreme III) ook bij een andere firma kon bestellen. iets met home geloof ik. Weet iemand welke firma dit is ?.

Of kan ik mischien toch beter gaan voor the black ice extreme triple ?

In ieder geval een waarschuwing van mij betreffende bestellingen bij alphacool, ze reageren ontzettend traag en hoe ze hun producten verpakken is echt te triest voor woorden. En als je de radiator ziet (klik op link) kan je mij niet wijs maken dat die krassen van transport komen.

Gelukkig is de rest (van andere leveranciers) prima in orde gekomen. Alleen kan ik nog steeds niet los omdat ik geen radiator heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:12

Garrett

Watercooler

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 23:39:
Grmblle ben nu 3 week verder met alphacool en nog steeds geen vervangende radiator. De vorige was nogal heftig beschadigd.

http://www.xs4all.nl/~iwens

Ik moest hem terug sturen van hun, kosten 12,50 euro, op mijn vraag of dit vergoed werd geen antwoord van hun ontvangen. dus toch maar zelf betaald en terug gestuurd. maar na 2 week staat het bij hun nog steeds als niet terug gestuurd genoteerd. En reageren op e-mail is er ook al niet bij. Mischien moet ik 's iemand laten bellen met enige kennis van de duitse taal.

Ik snap er helemaal niks van waarom dit nu zo lang moet duren, maar heb het helemaal gehad met hun. Nu hoorde ik dat je die radiator (Alphacool NexXxoS Xtreme III) ook bij een andere firma kon bestellen. iets met home geloof ik. Weet iemand welke firma dit is ?.

Of kan ik mischien toch beter gaan voor the black ice extreme triple ?

In ieder geval een waarschuwing van mij betreffende bestellingen bij alphacool, ze reageren ontzettend traag en hoe ze hun producten verpakken is echt te triest voor woorden. En als je de radiator ziet (klik op link) kan je mij niet wijs maken dat die krassen van transport komen.

Gelukkig is de rest (van andere leveranciers) prima in orde gekomen. Alleen kan ik nog steeds niet los omdat ik geen radiator heb.
Ik heb de nexxxos xtreme III bij ikbenstil.nl opgehaald een tijdje geleden, leuke shop, gasten met verstand van zaken (nee ik werk er niet lol :+) en ook nog eens aardig :)

Aanrader als je dus die rad zoekt :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Ja, ik hoor de laatste tijd meer berichten van alphacool mbt slechte service. Toen ik mijn wc heb besteld alles van alphacool waren er nog geen problemen alles netjes en snel verwerkt. Meerdere malen heb ik mijn bestelling verandert maar ik krijg binnen een dag bericht. Denk dat ze de vraag niet aan kunnen.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Garrett schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 00:43:
[...]

Ik heb de nexxxos xtreme III bij ikbenstil.nl opgehaald een tijdje geleden, leuke shop, gasten met verstand van zaken (nee ik werk er niet lol :+) en ook nog eens aardig :)
petervandamned werkt er :P is em geraden dat ie weet waar ie het over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bang dat ik die van alphacool radiator wel kan vergeten, ik heb er weinig vertrouwen in dat het nog binnenkort goed gaat komen. Ik denk dat ik toch maar voor de black ice extreme III ga, heb hem gezien voor 85,- euro en mijn plan is om hem op de kast te plaatsen. Omdat hij helemaal zwart is lijkt het ook wat beter.

Nu heb ik ook nog goede zaken gedaan. Ik heb na heel lang zoeken perfecte fittings gevonden voor mijn tygon slang. ik heb ze besteld bij http://store.over-clock.com dat is in de uk, ik betaalde maar 7 euro verzendkosten en had het de volgende dag binnen.

Omdat ik nogal wat zoek problemen had met de fittings wou ik toch even die tip weggeven.

het zijn dangerden 1/4" BSP PerfectSeal 1/2" Fittings, perfect fit betekent dat ze iets groter zijn dan normale fittings. heb ze binnen en ze passen perfect, zelfs zo goed dat het volgens hun haast zonder slang klemmen zou kunnen. Maar dat ga ik maar niet uit proberen, ik heb er ook slang klemmen erbij besteld.

Afbeeldingslocatie: http://store.over-clock.com/perfectseal.jpg

Nu zit er boven aan de schroefdraad een rubberen ring, ik wil ze gaan monteren in mijn radiator en mijn plexiglas (pomp in reservoir), moet ik nu voor deze verbindingen ook de teflon tape gebruiken ? of is dat door de rubberen ring overbodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
he garret, heb je die swiftech storm al in gebruik ? :P

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Laatst online: 16-07 15:52
Dju wat 'n onzin .. ik zit hier nou al n week thuis te wachten tot m'n vader eindelijk m'n innovatek pakketje op gaat hale in Duitsland .. bah bah kben het echt zat ..nou haalt die t pas in de meivakantie op .. omdat hij denkt dat ik door zon pakketje minder aan m'n huiswerk ga doen .. (jah .. as if .. k heb 4 lessen op maandag ^^)

Maar daarom heb ik besloten om m'n radiatorfans eindelijk eens om te gaan draaien zodat er lucht dóór de radiator wordt gezogen ^^ ... kan ik alvast kijken of de temperaturen 'n beetje erop vooruit gaan..

ik zal wel wat fototjes maken en als ik eindelijk m'n nieuwe GPU blokje heb zal ik die samen posten ..
Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 13:37:
Ik ben bang dat ik die van alphacool radiator wel kan vergeten, ik heb er weinig vertrouwen in dat het nog binnenkort goed gaat komen. Ik denk dat ik toch maar voor de black ice extreme III ga, heb hem gezien voor 85,- euro en mijn plan is om hem op de kast te plaatsen. Omdat hij helemaal zwart is lijkt het ook wat beter.

.......

Nu zit er boven aan de schroefdraad een rubberen ring, ik wil ze gaan monteren in mijn radiator en mijn plexiglas (pomp in reservoir), moet ik nu voor deze verbindingen ook de teflon tape gebruiken ? of is dat door de rubberen ring overbodig ?
Dit vind ik ook wel heel erg brakke service van alphacool .. en ik zou zeker proberen om al je geld terug te krijgen. Ook de aankoopkosten van je rad .. moeten ze maar 'n beetje kwaliteit leveren ..

Je hoeft in principe geen teflon tape tussen die verbindingen te doen, maar wel opletten als je die verbinding in je plexiglas draait dat je niet te hard doordraait om scheuren e.d. te voorkomen ! en natuurlijk gewoon opletten ^^ als je denkt dat de verbindingen wel eens zouden kunnen gaan lekken, om de paar uur ff checken of er water uitdruppelt (in het begin iets vaker oplette natuurlijk ^^)..

*edit* Zo ! na n paar uur klussen .. is het klaar :P de fans zuigen nu de lucht dóór de radiator .. CPU en NB zijn nu beide tussen de 30 en 32 graden .. niet 'n gigantische verbetering maar toch .. 1 graadje misschien ? klik hier voor de fotos (zonder uitleg) .. vanaf 43 ofzo zijn nieuw)

[ Voor 16% gewijzigd door Pilske op 22-04-2006 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Heeft er iemand hier ervaring met de Swiftech MCRES-1000? Het is een reservoir gemaakt om in een 5.25" bay te gaan, met de pomp geintegreerd, zodat het 1 unit vormt.

Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/assets/images/products/MCRES-1000/integrated-pump-res-tray.gif

Click : http://www.swiftnets.com/products/MCRES-1000.asp

[ Voor 12% gewijzigd door aramdin op 22-04-2006 20:20 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
probleem .. als mn fans op zuigen staan .. dan zuigen ze de warme lucht aan die de computer produceert :/ meeeuh just what I needed :P ik ga nou dus lekker probere 'n fanduct te produceren van iets groter dan 280 x 132 mm .. toevallig heb ik al n allstar schoenendoos gevonden van .. karton die er precies onder past als ik hem ieeeets lager maak .. :P

dan ga ik later wel 'n keertje beter materiaal zoeken .. als ik mn computer nu idle laat draaien is die binnen no time 40 graden .. en aangezien ik altijd rond de 30 graden heb gezeten qua temperaturen is dat wel ff balen .. nja als iemand goeie ideeën heeft laat het me weten !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Weet je zeker dat er geen lucht oid in je rad zit?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
ja .. weet ik heel zeker, want eerst draaide hij idle tussen de 30 ~ 33 graden toen heb ik de fans iets lager gedraaid omdat ik t niet zo op die herrie heb en toen was het meteen 40 graden .. dat was ik vergete te zegge (dat van de fans ..) maar goed geen probleem ik verzin er wel weer iets op ^^ :P ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Nou ik heb mn bestelde onderdelen van innovatek ontvangen :)

Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/3981/innovatek8gb.jpg
je kijkt nu naar +/- 300 euro aan onderdelen.

BIX2 en BIX1, 2 tank-o-matics met verlengstukken, 6 meter "schlauch" :p en wat fitting-stukjes

helaas kan ik nog niet gaan inbouwen, want ik moet nog op wat andere dingen wachten, en ik ben ook van plan mn kast te modden, dus dan wou ik dat in 1 keer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@ WSaeNoTSoCK

Heb je wel een erg sterke pomp, iets van een Eheim 1250 oid ?

Die 90 graden koppelingen zijn nogal flowkillers, en dan ook nog eens 2 rads.

Verder wel erg leuk spul hoor :)

Neem aan dat je CPU/GPU/NB gaat koelen, of misschien nog meer HDD's ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
En wat ga je met al die reservoirs doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
ik heb 2 Liang dcc pompjes en heb een gescheiden systeem voor videokaart en CPU
het zijn 2 reservoirs, beide met een verlengstuk om ze 20 cm hoog te maken.

op het moment heb ik ook een gescheiden koel systeem, 1x BI pro en 1x BI-2 micro (dual80)
en dan koel ik alleen CPU en GPU

nu ga ik het dus zo doen dat de BIX-2 de CPU koelt (met astek antarctica koelblok) en de BIX de GPU. (nu eerst met Nexus gpu blok, maar er komt later SLI, met 2x Alphacool NexXxoS NVXP3 op)

[ Voor 85% gewijzigd door Bulls op 24-04-2006 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

waterking schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 13:39:
he garret, heb je die swiftech storm al in gebruik ? :P
Ja, maar die gaat de deur weer uit denk... teveel flowkiller, wel goeie prestatie maar heb liever een wat minder flowkillend blok... heb je interesse in het blok?
Voeg me dan maar ff toe op MSN...

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
WSaeNoTSoCK schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:40:
[afbeelding]
je kijkt nu naar +/- 300 euro aan onderdelen.
300 euro? :| voor die meuk? :P

Garret, had jij die storm niet 2ehands ofzo? dacht van waterking ofzo :P of van dinges experience ofzo.
Watvoor pomp gebruik je?

[ Voor 19% gewijzigd door Vandread op 24-04-2006 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Hmm niet goedkoop voor die 3 dingen damn!! Nog eens geen pomp of blok :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Vandread schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:53:
[...]

Garret, had jij die storm niet 2ehands ofzo? dacht van waterking ofzo :P of van dinges experience ofzo.
Watvoor pomp gebruik je?
ja die res's zijn behoorlijk prijzig (masief alu) en ik heb er 2 van (er waren geen andere normale reservoirs te vinden) maar die radiatoren zijn in duitsland stukken goedkoper (de BIX2 kost bijna 30 euro minder als hiero)

tank-o-matic micro = 44,90 x2 = 89,80
2x koppel adapter = 39,80
BIX 2 = 69,90
BIX = 49,90
slang = 11,00
koppelingen ~ 15,00

ja die res's zijn samen behoorlijk prijzig maar ze zijn wel uber cool

als ik alles in nederland had gekocht was ik stukken duurder uit plus dat ze die koppeladapter voor de res' niet hebben.

edit: kijk net op FH en zie dat de radiatoren in prijs zijn verlaagt :( maargoed dat heb je altijd.

[ Voor 51% gewijzigd door Bulls op 24-04-2006 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
WSaeNoTSoCK .. wat voor slang heb je ?? wil ik ff weten, die je daar heb is best buigzaam toch ? zoals ik het tenminste zie op dit foto .. ik heb laatst ook n bestelling bij innovatek geplaatst (en die staat nog in duitsland bij vrienden te wachten ..) en ik wil eve wete of ik de goeie soort slang heb besteld .. :P

P.S. deze dus:

innovatek Spezial-Schlauch - transparent
passend für alle innovatek 8x1 Standardverschraubungen

[ Voor 16% gewijzigd door Pilske op 24-04-2006 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Pilske schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:05:
WSaeNoTSoCK .. wat voor slang heb je ?? wil ik ff weten, die je daar heb is best buigzaam toch ? zoals ik het tenminste zie op dit foto .. ik heb laatst ook n bestelling bij innovatek geplaatst (en die staat nog in duitsland bij vrienden te wachten ..) en ik wil eve wete of ik de goeie soort slang heb besteld .. :P
ja dat is 1/8 slang van innovatek en dat is lekker flexibel.
ik heb het al even op een fitting getest, en het draait lekker makkelijk vast.

[ Voor 8% gewijzigd door Bulls op 24-04-2006 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 22:08
WSaeNoTSoCK schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:59:
[...]

ja die res's zijn behoorlijk prijzig (masief alu) en ik heb er 2 van (er waren geen andere normale reservoirs te vinden) maar die radiatoren zijn in duitsland stukken goedkoper (de BIX2 kost bijna 30 euro minder als hiero)

tank-o-matic micro = 44,90 x2 = 89,80
2x koppel adapter = 39,80
BIX 2 = 69,90
BIX = 49,90
slang = 11,00
koppelingen ~ 15,00

ja die res's zijn samen behoorlijk prijzig maar ze zijn wel uber cool

als ik alles in nederland had gekocht was ik stukken duurder uit plus dat ze die koppeladapter voor de res' niet hebben.

edit: kijk net op FH en zie dat de radiatoren in prijs zijn verlaagt :( maargoed dat heb je altijd.
Wel grappig dat ik zo'n reservoir voor iets van 15 euri op school kan maken :P . Moet ik toch maar eens gaan doen, dus als iemand nog een reservoir nodig heeft. Ik heb zelf geen waterkoeling maar vind het wel leuk om zoiets te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
ajampaniki schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:47:
[...]

Wel grappig dat ik zo'n reservoir voor iets van 15 euri op school kan maken :P . Moet ik toch maar eens gaan doen, dus als iemand nog een reservoir nodig heeft. Ik heb zelf geen waterkoeling maar vind het wel leuk om zoiets te maken.
tja dat zou wel kunnen maar ik betaal liever voor iets wat goed afgewerkt is, dan dat ik er zelf mee ga klooien.

bijvoorbeeld schroefdraad in een plexi pijp maken (zou ook wel zonder kunnen met een rubber ring) en dan goede fitting aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

[...]

Watvoor pomp gebruik je?
Ja gebruikt, maar zelf helemaal schoongemaakt, en wat ik zei, teveel flowkiller imho... ik heb dan wel een Swiftech MCP655 pomp maar toch...
M'n Alphacool NexXxoS XP Bold is net zo goed qua temps...

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Welk formaat radiator moet je met de huidige processors nou hebben om een beetje redelijke temperatuur te krijgen, zonder over te clocken. Ik zou namelijk wel watercooling willen, maar enkelt om de computer stiller te krijgen. En mijn kast is niet echt de meest ruime dus zou het liefst een radiator voor een enkele 120mm willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 17:28

MF

Take a Seat

ajampaniki schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:54:
Welk formaat radiator moet je met de huidige processors nou hebben om een beetje redelijke temperatuur te krijgen, zonder over te clocken. Ik zou namelijk wel watercooling willen, maar enkelt om de computer stiller te krijgen. En mijn kast is niet echt de meest ruime dus zou het liefst een radiator voor een enkele 120mm willen.
Een goede 120mm radiator is al ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
MF schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:56:
[...]
Een goede 120mm radiator is al ruim voldoende.
Klopt! Zie bv mijn specs :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Ik gebruik mijn wc ook voornamelijk voor de stilte. Mijn systeem bestaat uit een Nexxos extreme 120MM rad, Liang pompje, Alphacool XP cpu blok (de oude volledig koperen) Alphacool northbridge koeler, en een klein reservoir. Als fan voor de rad heb ik een Papst de traagste versie die is op 12V STIL dus ook echt stil. Als ik mijn cpu op stock laat draaien komt de temperatuur niet boven de 30--32 Hij draait nu op 2.8 en dan zit hij op 35 graden. Denk dat als je een videokaart in het systeem erbij zet de temp wel wat zal stijgen. Met die heethoofden van tegenwoordig! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Gelukkig komen de Conroes en consorten eraan. :) Als nu ook de videokaarten naar een 65nm procedé gaan, heb je misschien niet eens meer WC nodig voor absolute stilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:29:
Gelukkig komen de Conroes en consorten eraan. :) Als nu ook de videokaarten naar een 65nm procedé gaan, heb je misschien niet eens meer WC nodig voor absolute stilte.
mja toch heeft waterkoeling nog steeds een bepaalde "pimp" factor :Y) , dus al zou het niet eens meer met waterkoeling hoeven, dan zou ik het nog steeds inbouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Het verschil tussen de 6800 serie en de 7800 (of7900) serie is ook al groot! mijn 6800GT was met stock cooling idle 50/52 graden en de nieuwe zijn stressed 43 (met de zelfde soort cooler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Oh, ik stap er ook absoluut niet zomaar vanaf hoor. :) Het zal je altijd meer ruimte geven om te overklokken en minder fans te hoeven gebruiken. En daarnaast, ik weet niet of ik ooit nog afstand kan doen van mijn mooie Reserator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Het enige "probleem" waar ik mee zit is dat ik geen gaten in mijn moederbord heb om een waterblok mee vast te zetten. Weet iemand een goed waterblok die met een klem vastgezet kan worden zoals mijn aircooler die ik nu heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Watvoor hardware heb je exact nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
-MSI kt6 Delta
-amd athlon 2600+
-radeon 9800pro
-1 gig ram noname

Denk dat dat wel de belangrijkste dingen zijn wat cooling betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
[...]

Watvoor pomp gebruik je?
het is waterking meneer vandread :P pfff jou mammie heeft je nooit fatsoen bijgeleerd ofnie

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

ajampaniki schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:24:
-MSI kt6 Delta
-amd athlon 2600+
-radeon 9800pro
-1 gig ram noname

Denk dat dat wel de belangrijkste dingen zijn wat cooling betreft.
De FlatFlow-O-Matic van Innovatek kan mbv een klem bevestigd worden. Heb ik gehad op hetzelfde moederbord. Hij lijkt goedkoop, maar doordat je er los een klem bij moet kopen, wordt het alsnog duur. Het is eigenlijk een 7mm dikke koperen plaat waarover het water loopt, iets zigzaggend door opstaande randjes op het kunststof deksel. Zitten dus geen kanaaltjes in het koper. Ik heb er met de dremel wat kanaaltjes ingeslepen, maar echt veel hielp dat niet.
offtopic:
Gebruik hem niet meer, dus als je hem wat lijkt... eriktilkema (at) hetepost.com

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke hele domme vraag

Ik heb een Asetek set besteld bij Salland inclusief een systeem , hun bouwen hem voor me in.
Ik heb hier echter geen speciale spullen zoals drankjes ofzo bijgenomen, ik neem aan dat dit er gewoon bij zit?
Ik heb er namelijk 280 Euro aan uitgegeven en ik begin nu toch wel erg te twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Ik snap je vraag niet helemaal volgens mij. Je zegt dat je iets niet besteld hebt, en vraagt je nou af of je het er wel of niet bij krijgt. Ennu...drankjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajampaniki schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 19:53:
Ik snap je vraag niet helemaal volgens mij. Je zegt dat je iets niet besteld hebt, en vraagt je nou af of je het er wel of niet bij krijgt. Ennu...drankjes?
Sorry ik ben een beetje onduidelijk. Met drankjes bedoel ik het spul dat je er bij koopt om in het reservoir te gooien.
Ik heb een nieuwe pc besteld ( niet die uit mijn sig maar een andere voor mijn broer) dit gaat om een Asetek set van 280 euro bij Salland.
Hun zetten dat systeem in elkaar evenals de waterkoeling.
Mijn vraag is, wat moet ik nog doen als ik dat ding thuis krijg?
Ik heb namelijk geen 'drankjes' ofzo besteld moet ik hier nog rekening mee houden dat ik deze wel nodig heb maar niet krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Met drankjes bedoel je dus gewoon water :P. Ik denk dat als het niet in de set zit, dan doen ze het er ook niet in. En als ze het wel meeleveren dan doen ze dat er neem ik aan los bij. Lijkt me niet zo leuk als het lek raakt tijdens het vervoeren. Ik zou ze gewoon lekker even mailen om te vragen of het erbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajampaniki schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 20:13:
Met drankjes bedoel je dus gewoon water :P. Ik denk dat als het niet in de set zit, dan doen ze het er ook niet in. En als ze het wel meeleveren dan doen ze dat er neem ik aan los bij. Lijkt me niet zo leuk als het lek raakt tijdens het vervoeren. Ik zou ze gewoon lekker even mailen om te vragen of het erbij zit.
Stel het zit er niet bij en ik doe er gewoon water in, Wat gebeurt er dan?
Is het ook geen mogelijkheid water te koken or something like that en het af te laten koelen en het er dan in te doen?
Het systeem is namelijk al onderweg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ik neem aan dat ze voor dat bedrag hem wel afvullen. :) In ieder geval geen normaal water in doen, dat geeft allerlei narigheid, wat je later weer mag gaan schoonmaken. Het zelf maken van demi water is wel te doen, maar makkelijker is om het gewoon te kopen bij een drogisterij of tankstation, daar ben je nooit meer dan 1 euro voor kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:02
Hey,

ik ben nou van plan om mijn eerste waterkoel setup te gaan kopen :)

nu heb ik bij freezinghardware dit bij elkaar gezocht :

Thermaltake Aquabay M3 >resovair< 24.90
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2957

slang ???

Black Ice Pro - 1/4" >radiator< 34.90
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1572

Hydor Seltz L20 >pomp< 27.90
http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=747

Alphacool NexXxoS NVXP3 nVidia >VGA koelblok< 69.90
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=3056

alleen nou zou ik echt niet weten welke slang ik moet kopen :?

1/4" wat moet ik daarbij zien ?

ook zou ik willen weten of deze setup dalijk ook SLi aankan [ 2x gf 7900 GT] door er nog een NexXxoS bij te kopen ?

verder ga ik mijn CPU [nog ?] niet koelen omdat ik denk dat mijn wc dan al moeite heeft om mijn 2 gevoltmodden gf 7900 GTs te koelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Ik zit echt steeds te twijfelen of ik wel of niet waterkoeling zal nemen. Ik vind het wel heel leuk om een beetje aan mijn computer te knutselen en wat in elkaar te zetten, maar aan de andere kant is het niet echt nodig voor me. En dan is er natuurlijk nog het risico dat mijn case een waterval wordt. En zoals ik al eerder zei vind ik het wel leuk om wat dingen te maken op een frees en draaibank.

Antwoordje voor Nano: 1/4" is de maat van de schroefdraad die op de radiator zit. Je moet dus ook een slangaansluiting erbij kopen met een 1/4" schroefdraad. Dit heeft verder niks met de diameter van de slang te maken die je moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Laatst online: 24-08 22:50
@ 7900GT,s koelen met een enkel fan rad , .... Kan , maar denk dat je beter voor een dual rad of beter triple rad kan gaan . kan je gelijk je cpu erbij koelen.. Lijkt me net iets meer toekomstbewust denk je niet? :)

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Denk dat je in hete zomers ook wel de koelcapaciteit nodig gaat hebben 8) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of een Xtreme rad? een xtreme is bijna beter dan een dual pro......... (3100BTUxtreme VS 2800BTU pro dual) neem 2 Xtremes en een micro :P , je kan IIG genoeg oplossingen verzinnen, maar neem altijd Xtreme radiators. of de nieuwe GT stealth series ;)

[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:02
ok,

Maar snap er nog steets niet veel van :?

ik wil dan deze slang erbij kopen denk dat ik aan 2 m wel genoeg heb :

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2102

en dan moet ik nog 2 van deze voor pomp :?
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1307

en meer heb ik dus eigenlijk niet nodig ? omdat het rat en het VGA blok allebij al een 1/4" aansluiting hebben

EDIT : zijn er btw nog andere koelers die op de gf 7900 GT kunnen want google enzo leverde mij niks op :?

[ Voor 14% gewijzigd door Nano2009 op 25-04-2006 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Nee je moet ook nog de slangaansluitingen hebben. Deze kunnen aan de kant waar je de slang over schuift een maat hebben die je zelf wil, meestal 3/8" of 1/2" en aan de kant die je in de radiator schroeft moet het een 1/4" schroefdraad hebben. Deze worden standaard niet bij de koelblok of radiator geleverd zodat je zelf kan kiezen welke je wil hebben.

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2755
Deze is dus die van 1/2"

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1729
en deze die van 3/8"

Ze geven hier alleen de maten in mm. Het ligt dus ook aan de maat van je slangaansluitingen welke slang je wilt nemen (of andersom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nano2009 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 22:12:
ok,

Maar snap er nog steets niet veel van :?

ik wil dan deze slang erbij kopen denk dat ik aan 2 m wel genoeg heb :

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2102

en dan moet ik nog 2 van deze voor pomp :?
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1307

en meer heb ik dus eigenlijk niet nodig ? omdat het rat en het VGA blok allebij al een 1/4" aansluiting hebben

EDIT : zijn er btw nog andere koelers die op de gf 7900 GT kunnen want google enzo leverde mij niks op :?
Als je voor die Tygon slang gaat, kun je het beste deze aansluitingen gebruiken:

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=3116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 23:16:
[...]

Als je voor die Tygon slang gaat, kun je het beste deze aansluitingen gebruiken:

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=3116
Ah die zocht ik eigenlijk ook al. Die lijken mij ook erg handig. Werkt het wel goed om de slangen vast te houden. Of glijd de slang er in verloop van tijd er toch vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
ajampaniki schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 23:27:
[...]

Ah die zocht ik eigenlijk ook al. Die lijken mij ook erg handig. Werkt het wel goed om de slangen vast te houden. Of glijd de slang er in verloop van tijd er toch vanaf?
Die koppelingen werken zeer goed, daar zou ik mij geen zorgen over maken. Wel met beleid en zorgvuldig vastmaken natuurlijk. Een product is zo goed als de persoon die er mee moet werken.

Verder moet je altijd zorgen dat er niet teveel spanning op die (elke soort) koppelingen staat, dus geen onmogelijke bochten meteen tegen de koppeling gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Thermaltake Aquabay M1 met een TT 745 watercooling set. Alleen nou zag ik laatst dat de flow meter niet meer draait..

Het water stroomt nog wel. Want in de Thermaltake Aquabay M1 zit een venstertje in en daar zie je een paar hele kleine lucht belletjes heen en weer bewegen. En de pomp trilt. en de temps zijn even goed als op het begin toen de flow meter wel draaide.

Ik had te weinig vloeistof voor mijn TT 745 dus heb ik het maar aangevult met DEMI water. Het water zit er nu 2 maanden in ongeveer. Eind Carnaval vakantie ingebouwd. Verder zie ik geen corosie op mijn waterblok.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Roamor schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 23:34:
[...]

Die koppelingen werken zeer goed, daar zou ik mij geen zorgen over maken. Wel met beleid en zorgvuldig vastmaken natuurlijk. Een product is zo goed als de persoon die er mee moet werken.

Verder moet je altijd zorgen dat er niet teveel spanning op die (elke soort) koppelingen staat, dus geen onmogelijke bochten meteen tegen de koppeling gaan maken.
Als je toch een krappe bocht gaat maken, doe dan een soort veer om je slangen:
(--> met aansluiting)
Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/500498_150.gif
(--> normale die je gewoon overal om de slang kan doen)
Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/kickschu1_150.gif

Dit voorkomt knikken en verspreid de druk beter, werkt bij mij goed goed (heb er 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Misschien wel een leuke vraag voor iedereen hier: wat was voor jou nou de belangrijkste reden om voor watercooling te gaan?

Voor mij, als ik ooit voor watercooling ga, is het om m'n computer wat stiller te krijgenen omdat ik het gewoon leuk vind om te modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Ik denk niet dat deze vraag een eigen topic verdiend, dus vandaar maar even hier.

Ik heb in mijn WC setup een commercieel reservoir van plexiglas met aluminium bodem en deksel gebruikt. Nu zit er inmiddels een heel dun laagje aanslag op het aluminium, waarvan ik aanneem dat het Al2O3 is. Iig Al3+ ionen. In binas staat het volgende gegeven:

Al3+ + 3 e- ==> Al (s) thv -1,67

Al(OH)4- + 3 e- ==> Al (s) + 4 OH- thv -2,35

als ik dit zo bekijk.. klopt het dan dat als ik een OH- houdende oplossing (zoals gootsteenontstopper) gebruik om het schoon te maken dat de aanslag verdwijnt? Of sla ik de plank mis?

En zal de gootsteenontstopper mijn plexiglas niet aantasten??

[ Voor 5% gewijzigd door GuuZ op 26-04-2006 15:17 ]

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Jullie hebben er verstand van dus ik vraag het hier even. Ik ben van plan om een zelf samengesteld setje van Asetek te kopen. Ik wil als waterblok voor de CPU het Antartica waterblok kopen. Nu zie ik hier 3 gaten in, dus dat betekent 3 slangen. Na een paar keer goed gekeken te hebben gaan er 2 in een y-spliter. Nu is mijn vraag : Krijg je die splitter erbij of moet je die los kopen? De winkel waar ik hem wel kopen heeft namelijk geen splitters.
Vast bedankt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Ben ik nou zo simpel of....
Mail de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Vandread schreef op donderdag 27 april 2006 @ 17:25:
Ben ik nou zo simpel of....
Mail de winkel?
Jij bent niet simpel maar ik ben dom 8)7 Je hebt helemaal gelijk. Ben al een dag bezig met zoeken maar was hier echt niet op gekomen :X Ben er teveel mee bezig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:12
GuuZ schreef op woensdag 26 april 2006 @ 15:14:
als ik dit zo bekijk.. klopt het dan dat als ik een OH- houdende oplossing (zoals gootsteenontstopper) gebruik om het schoon te maken dat de aanslag verdwijnt? Of sla ik de plank mis?

En zal de gootsteenontstopper mijn plexiglas niet aantasten??
D'r is altijd 'n kans dat het te agressief is, ik zou 't iig niet gebruiken in je complete setup. Ik kan 't niet goed onderbouwen maar gootsteenontstopper is behoorlijk agressief dus ik zou 't er persoonlijk niet op gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Laatst online: 14-09 20:59
TEAMIKKE schreef op donderdag 27 april 2006 @ 17:17:
Krijg je die splitter erbij of moet je die los kopen?
die splitter krijg je er bij.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

ik wou de aquatube gaan kopen maar ik heb een probleempje. Mijn systeem is 1/2 en de aquatube is 1/8, ik weet dat je hier opzetstukjes voor kan kopen maar kan hij het wel aan met de flow rate, want ik heb een eheim 1250 en mischien is hij te krachtig voor dit recevior.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 18:45:
hoi,

ik wou de aquatube gaan kopen maar ik heb een probleempje. Mijn systeem is 1/2 en de aquatube is 1/8, ik weet dat je hier omzetstukjes voor kan kopen maar kan hij het wel aan met de flow rate, want ik heb een eheim 1250 en mischien is hij te krachtig voor dit recevior.

alvast bedankt.
wat denk je van andere aansluitinging erbij kopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat stond er al bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol brilletje kopen :P
ik trek me van deze vraag terug want ik ben bang dat ik het verkeerd uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
De flow zal nooit groter kunnen zijn dan de kleinste doorgang. Ik snap verder niet helemaal wat je bedoelt met dat je pomp te krachtig zou kunnen zijn voor je reservoir? Dat hij alsnog lucht aanzuigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had laast een review gelzen over die aquatube en daar hadden ze voor de review 1/2 slangen grbuikt en toen zijden ze dit:

On the other hand, in a system such as the one we tested in, with ½” ID tubing and an Eheim 1250 pump, it is too restrictive. It actually caused the temperature of the system to rise do to the reduced water flow. It also makes filling a bit more difficult in the configuration we used it with, since the water was coming into the Aquatube with so much pressure it would squirt right out if the cover was left off.
site

ps. ik heb dezelfde pomp als zij gebruikte

Dus hier was ik een beetje bang voor dus daarom vroeg ik jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Dan zou ik niet de cover eraf halen als het systeem draait, iets wat je normaalgesproken ook niet wilt, ivm verdamping. :) Misschien maakt het ook nog uit welke van de aansluitingen je voor de intake gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je precies met die aansluitingen zit er dan veel verschil tussen de kopelstukjes van 1/2 naar 1/8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Bedoelen ze met 1/8 niet de schroefdraad? Volgens mij moet je namelijk zelf je aansluitingen erbij kopen.

edit: even nagekeken, en dit staat er dus bij:

"The new revision 1.1 offers 3 additional G1/8" threads on the bottom, offering further possibilities to attach connectors, temperature probes or illumination modules."

[ Voor 57% gewijzigd door ajampaniki op 27-04-2006 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
nou als je dus bang bent om je flow te verliezen / dat het water je reservoir uit spuit .. moet je 'n ander reservoir kiezen.

dit reservoir heeft 1/8 inch inschroefverbindigen .. en in jou systeem heb je alleen 1/2 inch (zowel OD (outer diameter) van je tubes als al je ) inschroefverbindingen .. het is dus nadelig voor je flow om dan een reservoir in je setup te plaatsen waarbij je een 1/8 inch inschroefverbinding hebt en dan een slang diameter van 1/2 inch..

long story short:

kies 'n ander reservoir of zorg dat je bereid bent om je gloed nieuwe reservoir (misschien) te verneuken --> boor er 1/2 inch gaten in, koop veel rubber .. sluit het waterdicht af enz. enz. enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Pilske schreef op donderdag 27 april 2006 @ 21:12:
nou als je dus bang bent om je flow te verliezen / dat het water je reservoir uit spuit .. moet je 'n ander reservoir kiezen.

dit reservoir heeft 1/8 inch inschroefverbindigen .. en in jou systeem heb je alleen 1/2 inch (zowel OD (outer diameter) van je tubes als al je ) inschroefverbindingen .. het is dus nadelig voor je flow om dan een reservoir in je setup te plaatsen waarbij je een 1/8 inch inschroefverbinding hebt en dan een slang diameter van 1/2 inch..

long story short:

kies 'n ander reservoir of zorg dat je bereid bent om je gloed nieuwe reservoir (misschien) te verneuken --> boor er 1/2 inch gaten in, koop veel rubber .. sluit het waterdicht af enz. enz. enz.
Dit klopt niet helemaal volgens mij. Je moet niet naar de schroefdraad kijken maar naar de diameter van je slang. Je kan op een 1/8 schroefdraad gewoon een 1/2" slangaansluiting zetten hoor. Je kan gewoon dat reservoir nemen hoor. En er zijn genoeg mensen met die combinatie van reservoir en pomp dus zou me niet al te druk maken.

[ Voor 8% gewijzigd door ajampaniki op 27-04-2006 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
ajampaniki schreef op donderdag 27 april 2006 @ 21:38:
[...]

Dit klopt niet helemaal volgens mij. Je moet niet naar de schroefdraad kijken maar naar de diameter van je slang. Je kan op een 1/8 schroefdraad gewoon een 1/2" slangaansluiting zetten hoor. Je kan gewoon dat reservoir nemen hoor. En er zijn genoeg mensen met die combinatie van reservoir en pomp dus zou me niet al te druk maken.
volgens mij wilde die z'n flowrate niet benadelen .. en 'n iets met n kleinere inschroefverbinding in je systeem plaatsen benadeeld zeker je flowrate .. ook al kun je n 1/8 inch inschroefverbinding ook geschikt maken voor 1/2 inch slangen, het blijft gewoon feit dat het water op dat punt door een kleinere doorgang moet dan op de plaatsen waar een 1/2 inch inschroefverbinding is ! :)

maar goed dit is mijn idee maar, altijd zelf beslissen .. zelf zou ik het iig niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik heb onlangs dan eindelijk een goed reservoir gevonden voor de ultrasterke Laing pomp :) Ik heb gekozen voor de Swiftech MCRES1000, die voor de Swiftech MCP350 pomp is ontwikkeld. Ik was een beetje huiverig in het begin, maar hij werkt echt goed.

Het is een hele nette oplossing, je pomp wordt er direct op aangesloten :) Laat de volgende plaatjes spreken:

Bovenkant shot
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdinrs/System/swiftechmcres01.jpg

Onderkant shot
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdinrs/System/swiftechmcres02.jpg

De pomp komt dus in de lege ruimte, je krijgt er rubberen ringen bij om de pomp te ontkoppelen van de behuizing. Het geheel past goed in mn kast, ik kan er zelfs nog een afdekplaatje voor zetten, zodat je van de voorkant niet kan zien dat er een res + pomp achterzit. Ik ben tevreden!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op donderdag 27 april 2006 @ 23:03:
Ik heb onlangs dan eindelijk een goed reservoir gevonden voor de ultrasterke Laing pomp :) Ik heb gekozen voor de Swiftech MCRES1000, die voor de Swiftech MCP350 pomp is ontwikkeld. Ik was een beetje huiverig in het begin, maar hij werkt echt goed.

Het is een hele nette oplossing, je pomp wordt er direct op aangesloten :) Laat de volgende plaatjes spreken:

Bovenkant shot
[afbeelding]

Onderkant shot
[afbeelding]

De pomp komt dus in de lege ruimte, je krijgt er rubberen ringen bij om de pomp te ontkoppelen van de behuizing. Het geheel past goed in mn kast, ik kan er zelfs nog een afdekplaatje voor zetten, zodat je van de voorkant niet kan zien dat er een res + pomp achterzit. Ik ben tevreden!
Kun je ook wat pics van het geheel maken? Thx alvast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Heb daar nu heel ff geen tijd voor, maar Swiftech heeft dat al heel mooi gedaan ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/assets/images/products/MCRES-1000/integrated-pump-res-tray.gif
Deze unit monteer je dus op zn kop, dus de metalen plaat wijst naar boven.

Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/assets/images/products/MCRES-1000/dimensions.gif

[ Voor 13% gewijzigd door aramdin op 27-04-2006 23:51 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Pilske schreef op donderdag 27 april 2006 @ 23:02:
[...]

volgens mij wilde die z'n flowrate niet benadelen .. en 'n iets met n kleinere inschroefverbinding in je systeem plaatsen benadeeld zeker je flowrate .. ook al kun je n 1/8 inch inschroefverbinding ook geschikt maken voor 1/2 inch slangen, het blijft gewoon feit dat het water op dat punt door een kleinere doorgang moet dan op de plaatsen waar een 1/2 inch inschroefverbinding is ! :)

maar goed dit is mijn idee maar, altijd zelf beslissen .. zelf zou ik het iig niet doen
Maar we weten dus ook niet wat voor inschroefverbinding de 1/2 inch slangaansluitingen tijmen heeft. kan zijn dat hij ook gewoon 1/8 heeft. En volgens mij heeft 1/8 weinig met de opening te maken die erin zit. zou nl betekenen dat de schroefdraad maar 3mm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke oplossing is beter: de hierboven genoemde, of deze oplossing:

Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenstil.nl/images/13913-c.jpg

EDIT:
Linkje: http://www.ikbenstil.nl/p...da8aea9c54ed7cf7042e143c7

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Aramdin vind die res/pomp combo juist PAUPER die jij laat zien.
Dat reservoir word leegezogen en je krijgt lucht in je systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 23:56:

[afbeelding]

EDIT:
Ik denk dat dit reservoir beter is om de luch uit je systeem te krijgen, maar verder zou ik het niet weten eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 00:12:
Aramdin vind die res/pomp combo juist PAUPER die jij laat zien.
Dat reservoir word leegezogen en je krijgt lucht in je systeem
Uhm, dat gaat dus over de combi die ik liet zien? Die van ikbenstil.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:35:
[...]

Uhm, dat gaat dus over de combi die ik liet zien? Die van ikbenstil.nl?
Ja, die laat JIJ toch zien ;) dat zeg ik gamma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 23:56:

[afbeelding]

EDIT:
kheb eem ook, miskoop geweest, niet te ontluchten... 3 dagen later ben ik naar naar ikbenstil.nl gereden, om een nieuw reservoir te kopen, en kijk daar... staat een pc met die laing pomp... probleem volgens hun: niet te ontluchten, reservoir is te klein, pomp is te sterk...

en nu mag je voor je zelf beslissen of het werkt ja of nee, of je vind et mooi als er lucht in je systeem zit :p

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2006 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Die res die je erboven op doet is een waste of cash...Ik had zo goed als heel dat res gevult met water (er zat alleen nog lucht in de dop) en nog krijgt die pomp het voor elkaar om die lucht aan te zuigen!

Met de mcres1000 was dat probleem zo opgelost. Je mag dat res van mij overkopen als je wil...

[edit]
Ik vind dat res wel erg mooi vervaardigd :)

@Allstar
Ik heb je net toegevoegd op MSN (met je gmail account)

[ Voor 18% gewijzigd door aramdin op 28-04-2006 11:11 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 11:04:
Die res die je erboven op doet is een waste of cash...Ik had zo goed als heel dat res gevult met water (er zat alleen nog lucht in de dop) en nog krijgt die pomp het voor elkaar om die lucht aan te zuigen!

Met de mcres1000 was dat probleem zo opgelost. Je mag dat res van mij overkopen als je wil...
Mail me even, of voeg me toe op msn. Zie mn profiel voor de adressen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 18:45:
ik wou de aquatube gaan kopen maar ik heb een probleempje. Mijn systeem is 1/2 en de aquatube is 1/8, ik weet dat je hier opzetstukjes voor kan kopen maar kan hij het wel aan met de flow rate, want ik heb een eheim 1250 en mischien is hij te krachtig voor dit recevior.
-----------
ajampaniki schreef op donderdag 27 april 2006 @ 23:56:
[...]

Maar we weten dus ook niet wat voor inschroefverbinding de 1/2 inch slangaansluitingen tijmen heeft. kan zijn dat hij ook gewoon 1/8 heeft. En volgens mij heeft 1/8 weinig met de opening te maken die erin zit. zou nl betekenen dat de schroefdraad maar 3mm is.
nou ik heb het net eve nagemeten en 1/8 inch inschroef verbindingen zijn echt 1/8 inch op m'n meetlat tevens is 1/8 inch inschroefverbinding de binnen diameter .. dus de doorgang waar het water doorheen kan .. ik heb ook nooit gezegd dat dat de buiten diameter was.
als tijmen zegt dat z'n hele systeem 1/2 inch is en hij weet van opzetstukjes om de goeie slangdiameter te krijgen kunnen we dus wel stellen dat hij erbij zou hebben gezet als het het geval was dat hij die (kleinere inschroefverbinding maten) in z'n systeem had gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Pilske op 28-04-2006 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de raadgevingen,

Maar ik denk dat ik gewoon de aquatube koop en dan de 1/8 verbinding gewoon groter maak naar 1/2 (jeweetwel uitboren). Ik weer dat dan de guarantie vervalt, Maar gaat er veel mis met dit recevoir want als hij eigelijk nooit kapot bij mensen gaat maakt het mij niet uit van de quaratie vervalt.

zoals bij deze gozer op bit-tech

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2006 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 18:10:
Bedankt voor de raadgevingen,

Maar ik denk dat ik gewoon de aquatube koop en dan de 1/8 verbinding gewoon groter maak naar 1/2 (jeweetwel uitboren). Ik weer dat dan de guarantie vervalt, Maar gaat er veel mis met dit recevoir want als hij eigelijk nooit kapot bij mensen gaat maakt het mij niet uit van de quaratie vervalt.

zoals bij deze gozer op bit-tech
moet je wel goed opletten .. rustig boren en 10 keer meten voordat je 1 keer boort ;) + ervoor zorgen dat je het goed waterdicht krijgt .. teflontape .. rubber afdichtingen .. watervaste lijm oid :D

iig succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

I have also had the Aquatube drilled out to fit wider barbs. That should take care of restrictions... :D
Afbeeldingslocatie: http://pic10.picturetrail.com/VOL332/717679/1215494/23120764.jpg
Ja hij is inderdaad lekker bezig geweest, heerlijk zo'n tapsetje :9

[ Voor 31% gewijzigd door Garrett op 28-04-2006 18:27 ]

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankje voor de tips ;)

ik was een beetje aan het rondkijken kwam ik opeens dit tegen.
Afbeeldingslocatie: http://www.devilmaster.org/modules/coppermine/albums/Ketchak/Octopus/OCTCT/DSCN6148.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.devilmaster.org/modules/coppermine/albums/Ketchak/Octopus/OCTCT/DSCN6169.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.devilmaster.org/modules/coppermine/albums/Ketchak/Octopus/OCTST/DSCN6084.jpg

ik vond het er persoonlijk best wel mooi uitzien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
ziet ook mooi uit .. ik heb 'm al es langs zien komen, het lijkt me 'n ontzettende flowkiller :D maar wel mooi voor het oog ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
als dat werkt wil ik daar wel een aparte radiator en dergelijk opzetten

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo zou het niet werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
ik denk dat het flow kill gedeelte wel mee valt. aangezien de stroom gelijk in 8 verschillende slangetjes word verdeeld om later samen gebundeld het koelblok weer te verlaten.

de asetek antarctica cpu blok heeft ook zoiets. eerst 1 inlet wat op een grid word gepompt maar via 2 outlets het blok weer verlaten. dit heeft weinig effect op de flow.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.