[WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel XVI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.338 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jou voorbeel is een beetje slecht want de outlets zijn even groot als de inlet maar bij dit blok moet het door hele kleinen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 13:25
Het gaat om de totale doorsnede, want het is een "parallelschakeling" en dus maakt het niet zo veel uit.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 07:29
Gister eindelijk m'n pakketje van Innovatek gekregen :D !! ik zal de fotos wel laten spreken:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/PICT0061.JPG

1m slang, coolmatic 6600GT AGP, rechte inschroefverbindingen, doorvoer rubbers, artic silver (en wat andere nameless die bij het koelblok zat ..), kussentjes voor om chips van 15x15 mm .. :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/PICT0063.JPG

M'n 6600GT AGP zonder koelers oid.. :) close up vd core

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/PICT0064.JPG

koelpasta aanbrengen op de kaart en droog passen ^^

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/PICT0065.JPG

Vastgeschroefd en ... klaar !

Nou .. toen ging ik m'n systeem weer in elkaar draaien en toen had ik zoiets van .. ik wil geen hoekverbindingen op m'n videokaart blok .. dus ik 'n beetje kijken en toen zag ik m'n reservoir .. en naja .. toen ging ik weer verder met m'n kast verbouwen:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/PICT0066.JPG

reservoir met hoekverbindingen _/-\o_ ik vind het echt stoer uitzien ..

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/PICT0067.JPG

tadaaa :) beetje bewogen deze foto, maar het is duidelijk te zien: pomp omgedraaid, reservoir door 2 gaten onderin de kast :D ik vind het n stuk beter uitzien dan eerst.. was wel lastig te vullen omdat de pomp heel even wat extra kracht moet zetten :P maar het is gelukt.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/PICT0068.JPG

Bovenste deel van de kast, niet veel veranderd behalve dan dat er 'n extra slang loopt (de meest rechter (loopt terug naar reservoir).

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/PICT0069.JPG

totaal overzicht ^^ ik ben er tevreden over .. moet nog ooit n klein beetje uit vijlen voor het snoer van m'n pomp, maar daar komt nog ooit wel es tijd voor als ik ook m'n NB blok goed ga bevestiggen .. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:32
Ziet er goed uit! Alleen heb ik wel een vraagje. Die hoekverbinding, die zitten in het reservoir pal naast elkaar, hoe krijg je ze er dan toch ingedraaid :o. Dat kan toch niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
TranceSetter schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 17:54:
Ziet er goed uit! Alleen heb ik wel een vraagje. Die hoekverbinding, die zitten in het reservoir pal naast elkaar, hoe krijg je ze er dan toch ingedraaid :o. Dat kan toch niet :?
kijk .. daar zat ik dus ook mee toen ik m'n bestelling bijna binnen zou krijgen .. ze zouden ook eigenlijk niet kunnen passen, maar uuhm ja hoe leg je dat uit .. de inschroefverbinding zit "los" van de hoek en aansluit stuk ..

iig hoef je dus alleen de inschroefverbinding n halve slag in het gat te schroeven en dan kun je met een steeksleutel .. 16 de verbinding aandraaien (en moet je dus de hoek vasthouden ..

hoe leg je zoiets simpel uit ;) haha .. maar het werk iig ideaal + het ziet heel strak uit :D !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik denk wel dat ik hemk begrijp, maar dan heb jij andere koppelingen dan ik heb, bij mij zitten die namelijk vast.

Waar heb je ze besteld? Innovatek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
TranceSetter schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 19:02:
Ik denk wel dat ik hemk begrijp, maar dan heb jij andere koppelingen dan ik heb, bij mij zitten die namelijk vast.

Waar heb je ze besteld? Innovatek?
ja die zaten bij m'n nieuwe gpu blok .. *ff de site checken*

kliktu maaaar

en volgens mij verkopen ze deze koppelingen @ freezinghardware.nl ik zal eens kijken, want ik kreeg namelijk laatst koppelingen van hun en daar stond in het duits van alles opgekalkt .. en nou heb ik ze vergeleken en blijkt het zakje waar ze in zaten precies hetzelfde als die van innovatek :) !

*edit* zie hier ik garandeer niet dat het dezelfde zijn ;) maar ze lijke .... vrij veel op elkaar (let op het grote verschil met innovatek webshop ;) )

[ Voor 21% gewijzigd door Pilske op 29-04-2006 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo heb je eigelijk en een nieuw block gekocht, je had toch al een gpu block van aqua computer? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2006 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
@ tijmen:

Ja klopt ik had al zon aquacomputers block .. maar die had nr 1 'n kleinere inschroefverbinding (niet zon groot probleem maar goed) en nr 2 had ik het gevoel dat die m'n videokaart niet volledig koelde, m'n video kaart stond bol van dat block .. m'n memory had amper contact met het block .. etc etc

En ook had ik het gevoel dat de temperatuur misschien wel omlaag kon, maar dat blijkt niet te kunnen .. misschien dat m'n temperaturen lager blijven onder load en sneller trug gaan naar idle temps (50 graden ..) ik zal es wat gaan testen met rivatuner .. misschien kan ik nu wel n stukkie verder OCen met mn video kaartje

Ik wil het geen miskoop noemen, het heeft dan misschien de temperatuur niet omlaag gebracht (ik zal het over 'n paar weken eens met wat minder koelprut proberen :P), maar het is wel een veel mooier blok dan die van aquacomputers.de én nou staat m'n kaart niet meer krom .. dus ik kan er weer even tegenaan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ziet er mooi uit hoor Pilske, dat reservoir komt ook erg goed uit zo. Wat heb je trouwens als vloeistof gebruikt?

Is die temp die je noemt van je VGA overigens? Dat lijkt me dan namelijk niet heel erg hoog toch?

[ Voor 31% gewijzigd door Roamor op 29-04-2006 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
Afbeeldingslocatie: http://img48.imageshack.us/img48/7283/img03182wc.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img48.imageshack.us/img48/9470/img03191mx.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img78.imageshack.us/img78/9559/img02884lh.th.jpg

zo mijn waterkoeling ook weer redelijk op orde, ik hoop dat binnenkort de mcw60 van swiftech goed leverbaar wordt dan komt die er ook bij in :9~

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
@roamer:

koelvloeistof is koolant van koolance .. gebruik ik al ongeveer 2 jaar ofzo ? :X het raakt gewoon (nog) niet vuil .. maar ik heb m'n ogen al op iets leuks in de kelder hier laten vallen ... 5 liter demiwater, dus dan nog ff wat waterwetter en 'n leuk UV kleurtje en let the fun begin.

Maar eerst m'n eigen fan duct voor m'n radiator gaan produceren van, jawel, 'n schoenendoos ... :D en dan 'n front plaatje en twee 40 mm (past precies.. misschien wat vijlen hier en daar;)) titan fans van 16 Db(A) op 7V anders maken ze wel ERG veel lawaai O-)

temperaturen van m'n systeem zijn trouwens nu (erg hoog sinds ik m'n fans op de radiator om heb gedraaid): CPU 32 graden en NB 36 .. VGA 50 (idle.. nog geen stressed temp).

*edit* Das ook wat .. heb je net je hele waterkoeling op orde begeeft je hele systeem het :/ mijn god .. moederbord naar de klote, hoogstwaarschijnlijk is de NB verbrandt.. echt he dat heb ik weer

[ Voor 16% gewijzigd door Pilske op 30-04-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Ok voor mensen die intresse hebben in 6600GT AGP blokjes, ze staan onder vraag en aanbod bij tweakers.net

Ook m'n Chip-o-matic staat daar, ook te koop.

Ik ga nou op zoek naar 'n goeie waterkoeling (voor over n paar maanden) voor m'n nieuwe setup ...

Asus a8n SLI deluxe ... amd 64 X2 4200+ ... XFX 7900GT --> roeptu maar wat voor mooie blokjes daarvoor te krijgen zijn ^^ :P ondertussen ben ik zelf druk bezig met alles opnieuw opbouwen :( ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-10 21:05
Swiftech meuk is atm gewoon wel goed :) ook voor gpu is hun nieuwe wel zeer nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Idd, swiftech maakt rock solid producten. Nu gaat design ook meer meespelen, sinds ik hun oude blokken niet om aan te zien vond!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mijn Swiftech blok is een aantal jaren oud en werkt nog steeds prima, het is een MCW-462-B blok.

Ik dacht dat het de 2e revisie is van het eerste blok wat Swiftech gemaakt heeft.

Ook de handleiding is best goed van het blok, veel plaatjes over hoe ie geinstalleerd moet worden en hoe het werkt met een TEC.

De handleiding is gemaakt in 1999. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de mensen die 2 hoekverbindingen in een reservoir naast elkaar willen hebben...

elke betere Waterkoelingshop heeft ze

Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenstil.nl/images/16405-a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
handleidingen en installatie plaatjes *drools* dat mis ik tegenwoordig echt bij waterblokken .. net als bij m'n Innovatek cool-matic voor m'n 6600GT direct van innovatek webshop (dus geen excuusje van via via kwijt gereaakt).. GEEN handleiding helemaal NIKS :/ lekker duidelijk, er zaten schroeven met veren bij.. maar moet je die helemaal aandraaien tot de veer ingedrukt is of zover tot de veer onder spanning staat oid .. ja god weet het ..

maar ook bij CPU blokken totaal geen gebruiksaanwijzing, ze vertrouwen naar mijn mening tegenwoordig teveel op de creativiteit van de koper. Maar wat wij allemaal (ja ok misschien niet allemaal) graag willen is bij het handje genomen worden en dúidelijk uitgelegd krijgen hoe je 'n koelblok van 40 euro op je peperdure processor moet draaien zonder 'm naar de klote te helpen. Of hoe ver je 'n schroef aan moet draaien bij je nieuwe 3D kaart waterblok zonder je kaart te vermoorden .. die kleine details die willen we (of ja .. ik tenminste .. verenigd u !)

hehe ik moest ff filosofisch doen (dat hierboven was niet sarcastisch nee ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
vreemd, ik had wel een handleiding, koelpasta (die ik niet heb gebruikt), sticker en snoepjes er bij gekregen...

edit
je vga temps kloppen btw niet, zijn veel te hoog... hoogstwaarschijnlijk zat je cooler er niet goed op..
(had ik de eerste keer ook met mn 6800gt), die is nu 42/43 stressed
En je mobo heb je de verkeerde aansluiting voor, dat is de aansluiting voor je gpu, voor dat blokje moet je een metale houder bestellen voor je mobo....

[ Voor 61% gewijzigd door ixl85 op 02-05-2006 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
handleidingen en installatie plaatjes *drools* dat mis ik tegenwoordig echt bij waterblokken
Die handleiding van mijn blok heeft 4 kantjes helemaal vol en meer dan 20 plaatjes.

Het blok werkt ook met veren om genoeg druk op de core te krijgen.

Er zit alleen wel een heel groot nadeel aan de manier waar op het blok vast gemaakt word, je moet 4 standoff's in de 4 gaten rond de socket doen en die zitten dan weer vast met 4 plastic moertjes.

Het grote probleem is dat zodra je de boel gaat vast draaien die 4 standoff's vrolijk mee gaan draaien, je moet met een tang die dingen tegenhouden om het blok goed er op te kunnen krijgen. Dat valt opzich nog wel mee maar het blok er af krijgen is bijna onmogelijk zonder het mobo te slopen. :(

Om het blok er af te krijgen moet het mobo sowieso uit de kast en zelf dan is het nog erg moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
ixl85 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 00:44:
vreemd, ik had wel een handleiding, koelpasta (die ik niet heb gebruikt), sticker en snoepjes er bij gekregen...

edit
je vga temps kloppen btw niet, zijn veel te hoog... hoogstwaarschijnlijk zat je cooler er niet goed op..
(had ik de eerste keer ook met mn 6800gt), die is nu 42/43 stressed
En je mobo heb je de verkeerde aansluiting voor, dat is de aansluiting voor je gpu, voor dat blokje moet je een metale houder bestellen voor je mobo....
mmhh misschien gewoon n zwakke orderverwerker ^^ vakantiebaantje he ;)

maar m'n VGA temps klopte wel als je het naging ... met stock koeler draaide die 60 graden idle :X ik baalde wel maar OC'en ging nog rete ver, dus niet klagen :). In ieder geval heb ik nou geen last meer van die kaart .. mn 7900GT komt vanmiddag met de post.
Oh en dat blokje op m'n bord .. ik héb die metalen houder ;) maar die pastte niet op mijn moederbord :( dus moest ik het maar oplossen met tieraps.. maar het koelde wel goed !!

Maar ok .. moederbord dood .. videokaart dood .. cpu misschien dood :P dalijk komt het nieuwe spul binnen en dan heb ik weer n tijdje luchtkoeling :( ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ook van plan binnenkort w.c te nemen, zat te denken aan de Asetek Waterkoelingkit 03-L-1215
te koop bij salland voor 278 euro is dit een goede set? ps ik geef niks om geluid ofzo ik wil puur performance >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
haha als je goede performance wilt koop dan een swiftech setje man !
een apogee met een mcw60 dat is al een leuk setje :+

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 12:21:
ben ook van plan binnenkort w.c te nemen, zat te denken aan de Asetek Waterkoelingkit 03-L-1215
te koop bij salland voor 278 euro is dit een goede set? ps ik geef niks om geluid ofzo ik wil puur performance >:)
Kijk ook eens naar de Alphacool producten, zijn best goedkoop voor wat het bied.

Oa. te krijgen bij freezinghardware.nl

Het is idd wel zo dat Swiftech veel performance geeft, vooral het storm blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm oke dus dat asetek is dus te duur en swiftech presteerd dus beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Asetek is ook wel goed spul maar persoonlijk vind ik Swiftech zeker beter.

Zou sowieso voor een dual 120mm rad gaan of triple als je echt performance wilt.

Kwa pomp een Liang of Eheim 1250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 12:37:
hmm oke dus dat asetek is dus te duur en swiftech presteerd dus beter
Check [rml][ WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel XVI[/rml] eens? Staat een heel recent overzicht in, waar je vast wel wat mee kan. :) Onder "Kant en klaar sets", linken lukt niet echt....

[ Voor 39% gewijzigd door Roamor op 02-05-2006 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al besloten ik neem de asetek..ik heb de review gelezen en zag er toch wel positief uit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Reviews zijn altijd positief... koop een swiftech set als je voor performance gaat :-/

Suggestie:
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/36134

[ Voor 26% gewijzigd door Vandread op 02-05-2006 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

performance tja de asetek vergeleken met andere kwam toch goed uit de test
250 euro 8)7 270 en heb een nieuwe asetek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Vraagprijs suffe eend..... bied gewoon 200 dan.
En alsof het uberhaupt boeit, die op V&A is alleen mee getest....
Ik heb bijna al mijn onderdelen 2ehands ;) waarom zou je meer betalen ^_^

En als je nou je bron eens geeft :)

zoiets:
http://www.viperlair.com/...swiftech/h20apex/p3.shtml ?
De Asetek gebruikt een triple rad 360mm en de Swiftech kit gebruikt een 240mm rad... en is nog steeds beter :P

[ Voor 45% gewijzigd door Vandread op 02-05-2006 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik heb toch al besloten asetek is minstens net zo goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Heb je er dan ook al over na gedacht waar die (big motherf*cking) 3*12cd rad komt te hangen?
Ik vind zo'n ding echt VEEL te groot. Vooral als je ziet dat een BIX2 beter is dan veel van die andere meuk op de markt die dan 3 fans hebben (en men zegt altijd dat een heatcore nog beter is... maar hier heb ik geen ervaring mee (vind ze overigens niet mooi))

[ Voor 5% gewijzigd door ixl85 op 02-05-2006 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boeie ik heb geen ruimte gebrek en styling what tha #### geef ik daar om ik wil koelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 20:59:
ok ik heb toch al besloten asetek is minstens net zo goed :P
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 12:21:
Vooral niks meer hier posten als al gekozen hebt |:( je luisterd toch niet naar meningen en als je zo nodig puur performance wil... uhm... doe dat dan ook?

[ Voor 9% gewijzigd door Vandread op 02-05-2006 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
ixl85 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:02:
Heb je er dan ook al over na gedacht waar die (big motherf*cking) 3*12cd rad komt te hangen?
Ik vind zo'n ding echt VEEL te groot. Vooral als je ziet dat een BIX2 beter is dan veel van die andere meuk op de markt die dan 3 fans hebben (en men zegt altijd dat een heatcore nog beter is... maar hier heb ik geen ervaring mee (vind ze overigens niet mooi))
Maar een BIX3 blijft beter als een BIX2, en daarom heb ik daarvoor gekozen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Als je echt een goede wil... Thermochill HE 120.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
TranceSetter schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:17:
[...]

Maar een BIX3 blijft beter als een BIX2, en daarom heb ik daarvoor gekozen ;)
Ja ok, maar we hebben het nu niet over jou (ja, ik weet het, het spijt me...)
Maar meneer wil een goede setup die lekker koelt en pakt dan een 3*12cm rad...
Dan kan je beter een BIX2 kopen die het beter doet en ook nog kleiner/handzamer is.
(en ja, als je dan nog meer zou willen zou je dus ook een BIX3 kunnen kopen, die logischerwijs nog beter is)
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:15:
boeie ik heb geen ruimte gebrek en styling what tha #### geef ik daar om ik wil koelen
Tja, ik had het over de heatcore, die jij niet hebt... dus rustig maar...
En voor 80/90euro voor een rad wil ik ook een mooi afgewerkte hebben (qua uiterlijk), kost ze niet zoveel meer en het staat leuker in je case.. (en als je wil koelen met je niet die rad van jou nemen, dus dan zou ik nog een keer over je setje nadenken)

/edit
Vandread schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:24:
Als je echt een goede wil... Thermochill HE 120.3
Jezus wat een ding :D
http://www.thermochill.com/he1203.php
Heb je er ervaring mee?

/nog een edit
Iemand hier al ervaring mee?
http://www.hwlabs.com/gen2/gts240.htm
kwam het niet tegen... zien er errrg cool uit, ook makkelijk dat ze zo dun zijn..
Ben benieuwd naar de koelprestatie, ze zeggen op de site dat ie het goed moet doen (maargoed, Omo raad ook Omo aan....)

[ Voor 54% gewijzigd door ixl85 op 02-05-2006 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Nee geen ervaring mee, maar ik lees veel op xtremesystems.org ;)
Die GTS reeks is net uit. Geen idee of er al reviews uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm boeie over die radiateur ik bouw er achteraf toch een autoradiateur in (suzuki alto :Y) ) en koelen met die hap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Waarom bouw je dan zowiezo niet een custom kitje ipv zo'n asetek setje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Vandread schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 00:11:
Waarom bouw je dan zowiezo niet een custom kitje ipv zo'n asetek setje....
My thought exacly!
Je koopt eerst een set van ~270 euro, waarna je een tripple rad gaat vervangen...
:? Koop dan meteen alles los, heb je je eigen slang diameter, meteen het goede rad en je eigen wcblokjes (customsetups presteren vaak veeel beter dan die stockdingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm mischien heb je gelijk ik de order al gecanceled :o
kunnen jullie ff vertellen wat ik allemaal nodig heb,,en waar ik de hele meuk moet kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh jah over die slangen betreft.. als ik een dikkere slang neem kan ik meer warmte afvoeren> right!
maar als het blokje niet die diameter is en ik een koppelstuk moet toepassen dan gaat het water toch zo snel stromen als de kleinste diameter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die weet in welke winkel je Engine Ice zou kunnen kopen omgeving Eindhoven?
Alvast bedankt!

**graag dus geen webwinkel!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Nou, je rad is dus _wel_ belangrijk... Zorg dat je je auto rad haalt of een fatsoenlijke voor die voor wc is gemaakt (ik denk eigenlijk dat die beter werken dan een autorad).
Ik zelf heb een Black Ice Extreme 2, maar hier zijn ook nieuwe varianten van (koelt heeel erg goed), de rad die vandread aanwees een paar posts omhoog ziet er echt enorm bruut uit (hij is heel dik, gaat vaak samen met betere koelprestaties). En een heatcore, maar die vind ik lelijk.
Hoe breder je slangen hoe meer water er door kan (moet je er wel voor zorgen dat alle aansluitingen ook even groot zijn, anders krijg je een bottleneck en dan heb je er nog niks aan).
Je kan kiezen voor tygon, maken mooie bochten maar ik vind ze presoonlijk te groot. Ik zelf heb een van de meest voorkomende maat. 8x1 (8mm binnen, 10mm buiten) (pvc maakt na tygon de beste bochten en beschadigd niet na knikken).
Je spul kun je vaak bij de fabikant zelf kopen. Innovatek, Alphacool, aquacomputers (allemaal duits btw) of bijv bij freezinghardware (die wel duurder is). Vaak komen deze blokjes zonder aansluiting, dan hebben ze een G1/4. Stel je gaat dan voor 8x1 aansluitingen, dan moet je een koppelstuk van G1/4 -- 8x1 hebben.
Easy as that! (ga btw voor snelsluitingen, daar kan je je slang gewoon aan vast draaien, anders mote je er zelf een ring om doen en die dicht schroeven)

Voor de rest; lees veel reviews en check de mooie startpost!

edit:

@hieronder: hoelang worden deze setjes geleverd met Black ice rads? (ik ken die setjes van ""vroeger"" maar toen zaten deze er niet bij..

[ Voor 6% gewijzigd door ixl85 op 03-05-2006 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Laatst online: 30-03 09:55
Er lijkt wat geruzie over te komen, maar bij de asetek sets zitten tegenwoordig gewoon black ice pro 2 radiators. Waarom een black ice extreme ? Kost bijna 2x zoveel en koelt 2 graden beter over een hele set?

Verder stond er laatst nog op de mainpage een meuk aan water-sets getest. Waar asetek met zijn kant en klaar oplossing de 2e of 3e plek wist te pakken ? Zit trouwens een pomp bij van Hydor, die in diverse tests bijna dezelfde resultaten neer zet als de eheim 1250. De L30 heeft zelfs een hogere opvoerhoogte, maar geeft ook wat meer herrie.

Wil je simpel, geen geouwehoer, pak een asetek.

Wil je modden, ga dan naar een viswinkel en koop een pomp, wat slangen, ga vervolgens naar de sloop en haal een rad. Bestel nog effe een blokje bij aquacomputers en gaan met de banaan ;)

PS. bij sommige CPU-blokjes is een snelle flow erg belangrijk. Sommigen houden van minder flow.

[ Voor 83% gewijzigd door PassieWassie op 03-05-2006 13:23 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thabazzman schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 12:51:
Er lijkt wat geruzie over te komen, maar bij de asetek sets zitten tegenwoordig gewoon black ice pro 2 radiators. Waarom een black ice extreme ? Kost bijna 2x zoveel en koelt 2 graden beter over een hele set?

Verder stond er laatst nog op de mainpage een meuk aan water-sets getest. Waar asetek met zijn kant en klaar oplossing de 2e of 3e plek wist te pakken ? Zit trouwens een pomp bij van Hydor, die in diverse tests bijna dezelfde resultaten neer zet als de eheim 1250. De L30 heeft zelfs een hogere opvoerhoogte, maar geeft ook wat meer herrie.

Wil je modden, ga dan naar een viswinkel en koop een pomp, wat slangen, ga vervolgens naar de sloop en haal een rad. Bestel nog effe een blokje bij aquacomputers en gaan met de banaan ;)

PS. bij sommige CPU-blokjes is een snelle flow erg belangrijk. Sommigen houden van minder flow.
heeey wij snappen elkaar ;) ben benieuwd hoe hij presteerd op de x1900xtx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en volgens mij kan ik aan de andere kant van het rad (asetek triple) nog eens 3 radiateuren plaatsen
voor meer lucht verplaatsing

thabazzman hoeveel amperages vreet zo'n pomp aan je voeding weg?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:32

Zenix

BOE!

Hij wilt performance set, een goeie custom swiftech set was niet in die test heh. En het verschil tussen black ice pro en black ice xtreme is dus wel 2 graden, elke graad is er 1. Zeker als het puur om performance gaat, en een hydor pomp is ook niks mis mee, die hele set niet. Maar als je puur performance wilt wat hij vraagt voldoet asetek dus echt niet. En een custom setje is niet moelijker te instaleren dan een asetek setje, zeker niet met dit forum. En black ice xtreme hoef je niet eens persee te nemen voor een goed setje. Een dangerden dual heatercore is ook erg goed rad, beter dan black ice pro en niet te duur. En misschien wel beter dan black ice xtreme 2.
En custom set is ook makkelijker uit te breiden, is er een beter cpu blok kan je die er zo op aansluiten. Wil je een extra radiator kan je er zo op aansluiten, een custom set is universeel, een asetek set niet. Ben je altijd aangewezen producten van asetek, zelf wil ik dat niet. Ook voor de toekomst als ik volgend jaar nieuwe pc koop, wil ik zelf weten wat voor blokje ik neem.

mindripper, als je geen advies wilt. En alleen replyed om de comments die je aanstaat, er is ook een topic over asetek waterkoeling.
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:28:
en volgens mij kan ik aan de andere kant van het rad (asetek triple) nog eens 3 radiateuren plaatsen
voor meer lucht verplaatsing

thabazzman hoeveel amperages vreet zo'n pomp aan je voeding weg?
Je bedoeld meer fans. En een hydor gaat dacht ik in het stopcontact, tenzij er iets bij dat asetek setje zit natuurlijk zoals pompstarter oid. Maar dat weet ik niet.

Ik heb ook nog ff wat voor je samengesteld als je echt top setje wilt.

Swiftech Storm Extreme 80 euro nieuw, zag er ook nog 1 bij vraag en aanbod voor 50 euro
Dangerden double heatercore 42,50 euro eventueel fanscroud 22,50 euro.
een goeie pomp zoals swiftech mcp655 of een liang oid. zo n 100 euro maximaal. Die pompen kan je gewoon op moederbord aansluiten. Of op een molex stekker.
3 meter slang van tygon 1/2 30 euro.
slangklemmen kan je gewoon 100 tie wraps kopen ofzo, ben je klaar. Is goedkoopste.
En anders Slangklemmen kopen bij gamma ofzo kosten zo n 1a2 euro per stuk.
wat zerex als watertoevoeging of waterwetter tegen corrossie algen en dat soort spul. 10 euro
een eventueel reservoir 30 euro, of geen res. Maar een T-line, schild weer.

En kijk naar de websites in de startpost ( onderaan ) om te vinden welke winkels in nederland het verkopen, oc-shop en xtreme systems kunnen dacht ik alles wel leveren, staat het niet op de website mail ze dan maar.

Dit is allemaal afgerond.

je kan zelf weten hoe duur je het maakt, nieuw zal een goeie set tussen 250~350 euro kosten. Maar ik heb zelf een setje, dat identiek is op cpu blok na. Voor 130 euro 2dehands gekocht. Met res. Het hoeft echt allemaal niet zo duur te zijn. Je kan ook nog uit de USA zelf bestellen, schild dacht ik ook wel wat. Maar moet je natuurlijk ook langer wachten.

[ Voor 60% gewijzigd door Zenix op 03-05-2006 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Als je de Swiftech Storm als blok neemt heb je echt een brute pomp nodig, die flow drop vang je niet zo snel op met een Eheim1048 of lager, vooral als je ook wat andere restrictive componenten in je loop hebt.

Pressure drop van 2.7psi :|

Lees: http://overclockers.com/articles1261/

Als je een Heatercore neemt, koop dan altijd een shroud...hell, koop altijd een shroud bij welke rad ook! Verhoogt performance en is stiller. Een (dual) heatercore is echt perfect, high flow en hoge warmteopname.
Alleen veel mensen vinden ze niet mooi...Telt bij mij niet, sinds ik toch een dichte kast heb. Dtek verkoopt bv ook geverfde HC's :) > www.dtekcustoms.com

Aanraders:
-Swiftech MCP350 pomp + Swiftech MCPRes1000
-Alphacool spul (zelf geen ervaring mee, maar moet heel goed zijn). Ask Garrett bv (hij verkoopt die storm in V&A)
-Swiftech MCW6002. geen superperformer, maar: volledig koper / lage flow drop / rock solid performance
etc etc

Wat links
http://procooling.com/ind...nc=articles&type=2&cat=18
http://overclockers.com/t...dex31.asp#WATER%20COOLING
http://www.gruntville.com/reviews/wc/

Op zich wel gelijk in, ik koel mn X2 @ 2400mHz met een enkele BI Pro. Stressed 32c, als ik mn sensors mag geloven ;)

Over de flow, flow is idd niet zo belangrijk. Het is eerder de "head" aka opvoerhoogte waar het om draait. De nieuwste blokken zijn allemaal gebaseerd op zoveel mogelijk waterturbulentie boven de core area. Hoe meer druk, hoe meer turbulentie, hoe meer warmteoverdracht.
Een lage head zal je wc set dus lager laten presteren...Vooral als je Storm in je loop gaat opnemen!

[ Voor 40% gewijzigd door aramdin op 03-05-2006 18:24 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
sorry

[ Voor 100% gewijzigd door aramdin op 03-05-2006 18:24 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wat zijn de ervaringen met bestellingen uit het buitenland? Ik wil graag mijn set kopen van alphacool.de.
Dit is soms goedkoper maar ik weet niet of ze een beetje netjes handelen. Zijn er al mensen die het ook uit Duitsland hebben gehaald(vast wel :Y) )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
aramdin schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 18:14:
Op zich wel gelijk in, ik koel mn X2 @ 2400mHz met een enkele BI Pro. Stressed 32c, als ik mn sensors mag geloven ;)
Tuurlijk is ie dan koel. Dat is 1 cpu die niet eens zo heet word... met een dual rad..
Als je hier nou nog even je 7900GTX en NB bij pakt dan zal het wel veel schelen met een BIX2.
Jouw cpu zou je zelfs nog goed kunnen koelen emt een enkele rad..

/edit
@boven mij.
Als je terugleest zie je dat er veel mensen uit duitsland bestellen.
Ik heb ook in germany besteld bij Innovatek. Perfect verpakt en goede service.
Alleen een aantal paginas terug stond iets over alphacool, dat die soms iets brakker zijn.
Maar over het algemeen zitten er geen malafide bedrijfjes tussen hoor.

[ Voor 27% gewijzigd door ixl85 op 03-05-2006 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:22

Wimo.

Shake and Bake!

Ik ga ook weer waterkoelen. Ik heb voorheen zo'n beetje alles gehad wat er op dit gebied te koop is. Nu heb ik me er ruim een jaar niet meer in verdiept en heb wat advies nodig.

Ik ben sowieso van plan om een coolermasters stacker 1 te kopen om het geheel in te behuizen. Ik heb hier een wavemaster staan maar die ga ik niet verprutsen :)

Ik ben van plan een 3700+,2x raptor en een 7900gt te gaan waterkoelen.

Uit een vorig avontuur heb ik dit nog over:

Swiftech MCx blok

Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/assets/images/products/MCW5000/mcw5000.jpg

En een 3-tal coolermaster 120mm fans welke op het 360 rad gaan komen.

Naast deze spullen had ik dit in gedachte (freezinghardware.nl)

Innovatek HPPS Plus 12V pomp & mount kit & zo'n mini plexiglas reservoir die eraan vast zit.
Alphacool NexXxoS NVXP3 nVidia VGA blok
Blackice pro 3 radiator & aquacomputer 3x120mm fan mount kit

En daarbij natuurlijk de nodig 1/4 push & plug koppelingen ... en wat slangen

Nu nog de HD koelers. Aquacomputer heeft mooie oplossingen maar die prutsers werken nog steeds met 1/8 aansluitingen terwijl mijn hele systeem 1/4 heeft. Ik zie ook wat leuke dingen van innovtek maar ook deze gebruiken net iets andere aansluitingen :

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/2707-2808.jpg

Iemand nog commentaar/toevoegingen op het geheel? De prijs is in dit geval niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Hmm, deze heb ik ook nog ergens liggen. Misschien dat die ook nog in de loop erbij kan ..

Afbeeldingslocatie: http://www.dtekcustoms.com/ProductImages/radiators/unp_rad.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wimo, waarom duur dan met die rad als het ook goedkoop kan??? een alphacool nexxxos extreme 3 kost minimaal 2 x minder

ow zie nu dat het verschil "maar" 10 euro is

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Omdat die amper duurder is :)

Na het doorlezen van dit topic ga ik voor een MCP350 i.c.m. het swiftech reservoir.. ideaal en mooi weggewerkt in een 5.25 bay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
ixl85 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:41:
[...]
Tuurlijk is ie dan koel. Dat is 1 cpu die niet eens zo heet word... met een dual rad..
Als je hier nou nog even je 7900GTX en NB bij pakt dan zal het wel veel schelen met een BIX2.
Jouw cpu zou je zelfs nog goed kunnen koelen emt een enkele rad..
Ik heb maar een enkele BI Pro :) Mn vga wordt door een Accelero gekoeld. Mn nb door de stock cooler, komt soon verandering in.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-10 12:47
Ik snap nou nogsteeds niet helemaal wat het verschil is tussen een 1/8" en een 1/4" schroefdraad. Ik neem aan dat dit niks met de diameter van de slangaansluiting te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
ajampaniki schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:43:
Ik snap nou nogsteeds niet helemaal wat het verschil is tussen een 1/8" en een 1/4" schroefdraad. Ik neem aan dat dit niks met de diameter van de slangaansluiting te maken heeft.
Klopt, het heeft helemaal niets met de slangdiameter te maken, maar wel met de schroefdraad-diameter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey iedereen. Al iemand gehoord van OEM, is een merk watercooling van Chinese makelij. Viavia kan ik aan een complete set van dit merk geraken, met een pomp die er 1300 l. per uur. doorjaagt, een cpu-blok, res. enkele 12 cm. rad + vent. Blokje voor chipset en graka. Iemand enige info omtrent kwaliteit, duurzaamheid, en geluidssterkte van dit merk? Bij voorbaat hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
TranceSetter schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 23:35:
[...]

Klopt, het heeft helemaal niets met de slangdiameter te maken, maar wel met de schroefdraad-diameter.
En wat moet ik me daar bij voorstellen dan? De diepte van de schroefdraad oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Aantal windingen per inch. Of te wel de spoed van de draad--> wiki!! :Y)

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-10 19:04
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 08:34:
Hey iedereen. Al iemand gehoord van OEM, is een merk watercooling van Chinese makelij. Viavia kan ik aan een complete set van dit merk geraken, met een pomp die er 1300 l. per uur. doorjaagt, een cpu-blok, res. enkele 12 cm. rad + vent. Blokje voor chipset en graka. Iemand enige info omtrent kwaliteit, duurzaamheid, en geluidssterkte van dit merk? Bij voorbaat hartelijk dank!
Je hoeft niet te bedanken oid hoor ;)
Maar heb je wat foto's of aanvullende info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 08:34:
OEM is geen merk, OEM is als logitech iets verkoopt met ander logo bijv ;) ik denk dat het ding niet super koelt, maar wat is de prijs? je kan de gok altijd wagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Wimo. schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:54:
Ik ben van plan een 3700+,2x raptor en een 7900gt te gaan waterkoelen.

Alphacool NexXxoS NVXP3 nVidia VGA blok
weet je zeker dat deze op de 7900GT past ? ik ben namelijk ook opzoek naar een waterblock voor m'n 7900GT ik word namelijk helemaal gek van dat lawaai van die stockkoeler :|. En ik heb even verder gekeken, je hebt ook nog de Innovatek Cool-Matic NV40LE / G70. Ik denk dat ik deze neem, m'n CPU blok is ook van alu, blijft het 'n beetje all the same he ;)

En kan iemand mij vertellen of ik m'n mosfets op mn asus a8n-SLI moet waterkoelen ?? als ik dus de CPU waterkoel. Het ziet er wel naar uit dat deze flink wat airflow van m'n CPU krijgen maar toch, het lijkt zo nutteloos.

M'n nieuwe systeem is iig up and running, en hopelijk volgende week weer waterkoeling erin, dit is ECHT teveel lawaai ^^ :P teeering, maar nu eerst de zon in. Alvast bedankt voor 'n antwoord he :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
er zijn speciale mosfetkoelers voor de a8n, weet niet waar...
Maar dit is redelijk nutteloos... er zit al een goed koelblok op, zorg gewoon dat je een outtake hebt die een beetje draaid, dit zou opzich wel voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-10 21:49
hey,

een paar paginas terug had ik ook al wat gepost maar nu zou ik graag vanavond / morgen mijn waterkoeling willen bestellen.... :)

alleen ben ik nog niet helemaal zeker of dit allemaal gaat passen en of ik overal genoeg van heb [of dat ik iets teveel heb besteld / niet nodig heb ] :X

dit is wat ik wil bestellen :

Repack-Cooling Slot-In Waterreservoir >resovair< €42.90
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2146

PUR slang 8 mm. (8x1) - 1 meter (UV-sensitive groen) x3 €9.87
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1976

Black Ice Pro - 1/4" >radiator< €34.90
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1572

Hydor Seltz L20 >pomp< €27.90
http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=747

Alphacool NexXxoS NVXP3 nVidia >VGA koelblok< €69.90
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=3056

Aansluitadapter voor ingang / uitgang Hydor Seltz L20 - 1/4" x 2 €7.98
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1307

Rechte inschroefverbinding 1/4" - 8x1 x 6 €23.94
http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=312

Hoek inschroefverbinding 1/4" - 8x1 x 2 €9.98
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1966

Aqua-Computer GlowMotion - 50 ml. €5.49
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2961

Innovatek Protect Pro - 250 ml. €8.49
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1965

Rembours €13.00
----------- +

TOTAAL €254.35

advies is altijd welkom ;)

alvast bedankt :Y)

EDIT : ik zit nou ook te twijfelen tussen de :

Alphacool NexXxoS Xtreme I

of de

Black Ice Pro - 1/4"

en verder wil ik alleen maar mijn gf 7900 GT waterkoelen :)
kast : Thermaltake Shark

[ Voor 17% gewijzigd door Nano2009 op 04-05-2006 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
ixl85 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:01:
er zijn speciale mosfetkoelers voor de a8n, weet niet waar...
Maar dit is redelijk nutteloos... er zit al een goed koelblok op, zorg gewoon dat je een outtake hebt die een beetje draaid, dit zou opzich wel voldoende moeten zijn.
ja die zag ik dus staan, heel misschien koop ik wel nog die north/south bridge koeler van MIPS voor op mn nforce4 chipje bij freezinghardware als dat fannetje echt zoveel lawaai blijkt te maken :P maar ik ga toch nog niet overclocken dus die mosfet koeler is nog niet eens nodig denk ik dan.. dan ga ik zo eindelijk stilte bestellen ^^

@nano:

Ik kan je iig zeggen dat dat allemaal wel in die kast gaat passen, ik heb ook 'n thermaltake shark case en ik heb er 'n volledige waterkoeling in verwerkt.. ik zou wel denken over een grotere radiator (maar ik heb altijd liever teveel dan teweinig qua radiator). Zelf heb ik namelijk 'n dual rad bovenin de kast gedremeld en dat koelde mn CPU, NB en VGA goed .. (overmorgen ofzo heb ik ook weer op deze setup WC..)

[ Voor 25% gewijzigd door Pilske op 04-05-2006 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ Nano2009.

Ik zou voor een rad gaan die 2x zo groot is en dan ook gelijk je CPU mee pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
die repack slot in reservoir kan ik je sterk afraden, heb hem zelf ook maar wou dat ik hem nooit gekocht had. als ik de kans krijg koop ik gelijk een coolplex of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
waterking schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:10:
die repack slot in reservoir kan ik je sterk afraden, heb hem zelf ook maar wou dat ik hem nooit gekocht had. als ik de kans krijg koop ik gelijk een coolplex of iets dergelijks.
why?
ik wil hem namelijk ook bestellen (alleen de de alu versie)
Ze zien er wel goed uit... en het is lekker makkelijk (wil een 5.25"res)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
dat lekker makkelijk vergeet maar. maar goed je moet het ook zelf weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
waterking schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:10:
Heb nog een Coolplex 10 liggen voor je als je wil :*)
Nano2009 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:03:
hey,

een paar paginas terug had ik ook al wat gepost maar nu zou ik graag vanavond / morgen mijn waterkoeling willen bestellen.... :)

alleen ben ik nog niet helemaal zeker of dit allemaal gaat passen en of ik overal genoeg van heb [of dat ik iets teveel heb besteld / niet nodig heb ] :X

dit is wat ik wil bestellen :

Repack-Cooling Slot-In Waterreservoir >resovair< €24.90
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2146

etc etc etc
Als ik op die link klik zie ik €42.90 staan ipv 24.90... :)

[ Voor 50% gewijzigd door aramdin op 04-05-2006 17:12 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Heb je in de rest van je WC koper zitten ? Als je koperen blokken hebt zou ik geen alu res nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
aramdin schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 17:11:
[...]

Heb nog een Coolplex 10 liggen voor je als je wil :*)

[...]

Als ik op die link klik zie ik €42.90 staan ipv 24.90... :)
Mijn fout al aangepast. :)
ixl85 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:17:
[...]

why?
Ze zien er wel goed uit... en het is lekker makkelijk (wil een 5.25"res)
Ja vraag me ook af waarom je hem zo slecht vind.
Op de site kun je een .GIF afbeelding zien en ziet er behoorlijk mooi uit :)

EDIT : hier heb je hem in al zijn glorie :*)

Afbeeldingslocatie: http://img418.imageshack.us/img418/9118/31ab.gif

En hoezo "alleen de alu versie " ?
Is die ik wou bestellen dan van koper ? :P

maar de rest is dus wel goed en ik vergeet geen aansluitingen of zo :? [dit is namelijk 1e waterkoeling voor mij :X ]

[ Voor 19% gewijzigd door Nano2009 op 04-05-2006 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ik heb al alu in mn setup zitten, en dit maakt echt niks uit als je goede anticorrosie er in hebt zitten... ik heb het spul van innovatek (tegen alg en corrosie) werkt al perfect, 9/10 maanden.
:)
waterking schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:24:
dat lekker makkelijk vergeet maar. maar goed je moet het ook zelf weten :)
Kan je dat misschien even toelichten... zoals nano al laat zien: Het ziet er goed uit, weinig kans op lekken (de alu versie is uit 1 blok gehaald) en als je geen ultra zuigende liang pomp hebt zal het lucht aanzuigen wel mee vallen (ik heb een Eheim 1048 die het water __rustig__ laat stromen in mn huidige setup)

/edit
nano: nee je hebt een plastic versie en een alu, ik vind alu beter. vandaar :)
/edit2
nano stop:
geen pur slangen!! pur = evil!
zie de SP (http://www.webshop-innova...ef/501424946a0cf010e.html)
Pvc gaat makkelijker en beschadigd niet als ie knikt.

[ Voor 22% gewijzigd door ixl85 op 04-05-2006 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
ixl85 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 18:47:
/edit
nano: nee je hebt een plastic versie en een alu, ik vind alu beter. vandaar :)
/edit2
nano stop:
geen pur slangen!! pur = evil!
zie de SP (http://www.webshop-innova...ef/501424946a0cf010e.html)
Pvc gaat makkelijker en beschadigd niet als ie knikt.
dus een PVC slang zoals deze :? :

http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=388

verder vind ik 42 euro nogal duur voor een plastic reservoir [ :X ] of ligt dat aan mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
het is geen plastic, het is kunstof :+ en het ziet er wel leuk uit enzo alleen het vullen dat had wel iets makkelijker gekunt en zaken zoals montage (in mijn geval dan) doordat het reservoir zo klein is kun je hem nooit lekker monteren maar goed.

verder doet het zijn werk als reservoir wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Sillicone slang vind ik erg fijn om te gebruiken voor waterkoeling. Het is erg goed om flinke bochten mee te maken zonder dat het gaat knikken.

Nadeel is alleen wel dat het niet echt doorzichtig is en dat het samen met water-wetter in het systeem er voor zorgt dat de slangen lelijk roze worden na een tijdje.

Veel verschillende maten silliconeslang is te krijgen bij ru58.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Nano2009 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:17:dus een PVC slang zoals deze :? :

http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=388

verder vind ik 42 euro nogal duur voor een plastic reservoir [ :X ] of ligt dat aan mij ?
Wat betreft je RAD zou ik voor de Black Ice Pro III - 1/4" gaan is een 3x 120mm grote rad. waarbij je als voordeel hebt dat je met een zeer groot oppervlak veel kan koelen en doordat er 3 120mm`s op kunnen je geluids poductie erg laag kan zijn.

Kep deze zelf namelijk ook en hij werkt perfecto, heb er zelf 2 120mm`s Papst a 18Dba met fan controller op zitten en dat koelt al prima :). CPU stressed @ 40 graden

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1762

En dat die reservoirs allemaal zo duur moeten zijn weet ik ook niet kep een transparante voor 23 euri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
ik zou voor een heatercore gaan of een extreme triple rad .. mya dat zijn mij gedachten :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
PilatuS schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:25:
Sillicone slang vind ik erg fijn om te gebruiken voor waterkoeling. Het is erg goed om flinke bochten mee te maken zonder dat het gaat knikken.

Nadeel is alleen wel dat het niet echt doorzichtig is en dat het samen met water-wetter in het systeem er voor zorgt dat de slangen lelijk roze worden na een tijdje.

Veel verschillende maten silliconeslang is te krijgen bij ru58.nl
Jah, dat is vind ik ook jammer, moeten wel doorzichtig zijn.. is wl zo mooi!
(over die rad, ga ipv die pro voor een extreme, zal je later ook nog fijn vinden als je weer nieuwe of meer hardware er bij krijgt.. hij koelt namelijk een stuk beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
nu jullie allemaal zo over die radiators bezig zijn .. :P 'n Black Ice Extreme 2 is toch wel genoeg om 'n CPU (AMD X2 4200+) en 'n GPU (XFX 7900GT) te koelen right ?? en misschien later ook nog m'n moederbord (asus a8n-sli deluxe behoorlijk hete nforce chip :P).

Gewoon ff checken of dat het wel houdt ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Pilske schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:48:
nu jullie allemaal zo over die radiators bezig zijn .. :P 'n Black Ice Extreme 2 is toch wel genoeg om 'n CPU (AMD X2 4200+) en 'n GPU (XFX 7900GT) te koelen right ?? en misschien later ook nog m'n moederbord (asus a8n-sli deluxe behoorlijk hete nforce chip :P).

Gewoon ff checken of dat het wel houdt ..
Die rad zal zeker prima voldoen.

Ik koel een XP-M @2500MHz en 6800LE met een rad die de helft kleiner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
waterking schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:24:
het is geen plastic, het is kunstof :+ en het ziet er wel leuk uit enzo alleen het vullen dat had wel iets makkelijker gekunt en zaken zoals montage (in mijn geval dan) doordat het reservoir zo klein is kun je hem nooit lekker monteren maar goed.

verder doet het zijn werk als reservoir wel goed :)
dat komt wel goed mijn kast [Thermaltake Shark] heeft railsen [hoop dat ik het goed met getypt :P ]
met openingen voor schroefjes dus daar kan ik die mooi in schroeven en kan ik als ik hem wil bijvullen er gewoon een klein stukje uit trekken. En hij valt er dan ook niet uit of zo :)
Twix schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:31:
[...]
Wat betreft je RAD zou ik voor de Black Ice Pro III - 1/4" gaan is een 3x 120mm grote rad. waarbij je als voordeel hebt dat je met een zeer groot oppervlak veel kan koelen en doordat er 3 120mm`s op kunnen je geluids poductie erg laag kan zijn.

Kep deze zelf namelijk ook en hij werkt perfecto, heb er zelf 2 120mm`s Papst a 18Dba met fan controller op zitten en dat koelt al prima :). CPU stressed @ 40 graden

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1762

En dat die reservoirs allemaal zo duur moeten zijn weet ik ook niet kep een transparante voor 23 euri.
Is wel relax ding ja....

maar zon ding krijg ik nooit in mijn kast :P

verder wou ik nou voor de Black Ice Pro - 1/4" en later als ik mijn 2e 7900 GT binnen krijg [eind zomer ongeveer] wil ik graag zo een erbij kopen omdat ik geen 2 x 120 mm rad of zo in mijn systeem kwijt kan :

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2894

en verder nog iemand met ervaring met de Alphacool NexXxoS Xtreme I ?
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2391

en deze dingen heb ik die nodig :?

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1665

jaja ben n00b :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoooooooooooo die slangklemmen zijn absurt duur.... beter koop je schroefverbindingen of push in verbindingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
zeg .. nano .. wat dacht je van dit ( Black Ice Extreme 2 ten koste van 2 5,25" slots.. ) :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/PICT0008.JPG

en:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/PICT0010.JPG

en:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/Foto-0098.jpg

ik ben namlijk bang dat je met een single rad niet alles kunt waterkoelen wat jij wil waterkoelen :/ als je niet bang bent van de dremel + decoupeerzaag kun je mij na-apen ;)

en als je dan al een dual rad hebt hangen voor CPU, GPU en NB dan kun je daarna je 2e GPU er zo aanhangen.. misschien moet je dan nog 'n extra single rad maar die kan in de outtake ^^

[ Voor 23% gewijzigd door Pilske op 04-05-2006 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
ik zou geen slangklemmen nemen, gewoon snelsluitingen (of hoe ze ook heten)
Slang goed afsnijden, er in proppen en dichtschroeven. veel makkelijker.

En die rad.. zelf weten, een dual is wel beter dan 2 kleine ivm je flow. (ik heb hem nu boven in mn kast (zoals hier boven staat) en bij mn stacker komt ie onderin.
Maar als je toch voor een single gaat, zou ik wel de extreme versie pakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
weer lucht van boven de PC in blazen 8)7 lekker al het warmte wat je uit je systeem haalt blaas je zo weer op je componenten. laat het lucht door de rad aan zuigen en naar buiten blazen (waarom heb je anders je radiator boven in je kast?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
  • Laatst online: 18-05-2024
Tja, eigenlijk is het het beste om je rad buiten je kast te houden, maar dat is ook niet zo handig vaak.
Zelf heb ik plannen voor WC en denk erover om het rad onder in mijn kast te bouwen. Zo komt er koele lucht van de onderkant van mn kamer in de kast, en doordat ik vloerbedekking hebt absorbeert dat een deel van het geluid. Dan moet de kast waarschijnlijk wel op wat hogere pootjes ivm geruis(met originele pootjes past een dualding sowieso niet). En stoffilters natuurlijk.
Ja, voor mij het liefst een zo stil mogelijke pc!

[ Voor 7% gewijzigd door koenderks op 04-05-2006 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
WSaeNoTSoCK schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 20:45:
weer lucht van boven de PC in blazen 8)7 lekker al het warmte wat je uit je systeem haalt blaas je zo weer op je componenten. laat het lucht door de rad aan zuigen en naar buiten blazen (waarom heb je anders je radiator boven in je kast?)
edit:
i see... what you mean

je hebt gelijk!
koenderks schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 21:10:
Tja, eigenlijk is het het beste om je rad buiten je kast te houden, maar dat is ook niet zo handig vaak.
Zelf heb ik plannen voor WC en denk erover om het rad onder in mijn kast te bouwen. Zo komt er koele lucht van de onderkant van mn kamer in de kast, en doordat ik vloerbedekking hebt absorbeert dat een deel van het geluid. Dan moet de kast waarschijnlijk wel op wat hogere pootjes ivm geruis(met originele pootjes past een dualding sowieso niet). En stoffilters natuurlijk.
Ja, voor mij het liefst een zo stil mogelijke pc!
je kan hem dan beter naar buiten laten blazen.
anders moet je steeds je kast omgooien om die filters schoon te maken.
En de temp onder in je kast bij je rad zal niet veel hoger zijn dan de lucht onder je rad.

[ Voor 89% gewijzigd door ixl85 op 04-05-2006 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
WSaeNoTSoCK schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 20:45:
WSaeNoTSoCK ik heb al es naar jou geluisterd en m'n fans omgedraaid naar uit de kast zuigen en toen gingen m'n temps 5 graden omhoog :P ik zweer gewoon bij de kast inblazen .. ik weet niet hoe het komt maar toen was m'n CPU (intel p4 3,00 ghz) gewoon 30 graden en als de lucht de kast uit werd gezogen was die ineens 35 graden :P

dus nou moet je es ophouden met je warme lucht terug erin blazen als je fotos van mijn rad ziet ;) of ja t maakt mij eigenlijk niet uit maar ik denk dat het gewoon aan je kast + air flow ligt of het nadelig/voordelig/neutraal is voor temperatuurveranderingen van je componenten ! :)

zo .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij zit me rad ook in boven in me kast en de fans zuigen zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 21:45:
bij mij zit me rad ook in boven in me kast en de fans zuigen zeg maar
zuigen ze naar binnen of naar buiten ^^ lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
  • Laatst online: 18-05-2024
ixl85 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 21:28:
[...]

je kan hem dan beter naar buiten laten blazen.
anders moet je steeds je kast omgooien om die filters schoon te maken.
En de temp onder in je kast bij je rad zal niet veel hoger zijn dan de lucht onder je rad.
hmmm, dat is ook een mogelijkheid. Eigenlijk word de airflow dan tegen de richting van de warmte overdracht ingezogen, maar omdat er koele lucht het rad in moet is het juist beter ja.
Bedankt voor de tip!
Pilske schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 21:53:
[...]

zuigen ze naar binnen of naar buiten ^^ lol
naar binnen of buiten de kamer of kast in of uit? :+

[ Voor 22% gewijzigd door koenderks op 04-05-2006 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
koenderks schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 22:14:[...]

naar binnen of buiten de kamer of kast in of uit? :+
8)7 mediatraining gehad ;) haha (ik weet dat ik n domme vraag stelde.. ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Pilske schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 20:39:
zeg .. nano .. wat dacht je van dit ( Black Ice Extreme 2 ten koste van 2 5,25" slots.. ) :

[afbeelding]

en:

[afbeelding]

en:

[afbeelding]

ik ben namlijk bang dat je met een single rad niet alles kunt waterkoelen wat jij wil waterkoelen :/ als je niet bang bent van de dremel + decoupeerzaag kun je mij na-apen ;)

en als je dan al een dual rad hebt hangen voor CPU, GPU en NB dan kun je daarna je 2e GPU er zo aanhangen.. misschien moet je dan nog 'n extra single rad maar die kan in de outtake ^^
Ziet er goed uit :9~

zit er over te denken omdat te gaan doen :)
En voor dremel enz hoef ik niet bang te zijn ;)
Mijn oom is bedrijfsleider bij een metaalbewerkings fabriek dus als ik wil kan ik het zo meegeven en dan zaagt ie het uit.

maar ik heb is zitten kijken bij mij zit de bovenkant vast met pompnagels [geen idee of ze zo heten maar volgens mij wel B) ] hoe heb jij dat gedaan heb je ze eerst losgehaald of heb je het gewoon zo eruit gezaagd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
DrumandBass schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:20:
Aantal windingen per inch. Of te wel de spoed van de draad--> wiki!! :Y)
Ok dan snap ik het helemaal thanks. Ik lees namelijk heel veel mensen dingen zeggen over 1/8" schroefdraadaansluitingen die dus voor geen meter kloppen. Dat hun radiator bvb de bottlenek zou zijn in het systeem omdat ze 1/8" aansluitingen hebben.

Maar waarom zijn er eigenlijk 2 verschillende? Is er een voordeel om 1/4" te nemen ipv 1/8"?
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.