[WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel XVI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.319 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
over het monteren van je radiator, ik kan je sterk aanraden om deze op de bodem van je case te monteren. Zorg er echter wel voor dat je stoffilters voor je fans hangt zodat het niet 1 grote stofbende wordt :P. ik heb mijn rad aan het plafon gemonteerd maar heb hier eigenlijke en beetje spijt van :'(

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:36:
[...]

OEM is geen merk, OEM is als logitech iets verkoopt met ander logo bijv ;) ik denk dat het ding niet super koelt, maar wat is de prijs? je kan de gok altijd wagen
Net aangekocht voor 65 pond, omgerekend. ong. 95 €, en hier staat het ;
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...76952484#ebayphotohosting
Hopelijk heb ik geen miskoop gedaan, ben nl. nog een leek op w.c. gebied.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 23:04:
[...]

Net aangekocht voor 65 pond, omgerekend. ong. 95 €, en hier staat het ;
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...76952484#ebayphotohosting
Hopelijk heb ik geen miskoop gedaan, ben nl. nog een leek op w.c. gebied.... :X
Lijkt erg op de Asetek Waterchill, dus daar kan het niet aan liggen. Ze zullen waarschijnlijk bespaard hebben op de materialen in het blokje (goed glad maken dus, maar dat kun je zelf) en de pomp. Persoonlijk denk ik dat je een prima deal hebt gemaakt, dus ik ben benieuwd naar je ervaringen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor, thx voor het snelle en bemoedigende antwoord. Het enige wat ik nu nog moet vinden is een proggie om mijn temps. te monitoren, of iets van hardware dat dat kan. Heb onlangs speedfan geinstalleerd, maar moeten verwijderen, tijdens installatie viel de pc steeds uit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
MBM 5 kun je proberen klik, software die dat prima kan. Ook kun je altijd in je BIOS kijken, maar daar heb je niets aan na de boot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
Nano2009 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 22:34:
[...]maar ik heb is zitten kijken bij mij zit de bovenkant vast met pompnagels [geen idee of ze zo heten maar volgens mij wel B) ] hoe heb jij dat gedaan heb je ze eerst losgehaald of heb je het gewoon zo eruit gezaagd :?
ja .. die pompnagels, die zijn k*t :P ik heb t gewoon zo laten zitte.. met aluminium folie (lekker buigzaam en houdt de stof goed vast) alles afgedekt waar ik ging zagen ennem daarna gewoon nog goed die kast schoongemaakt met stofzuiger/wasbenzine/verzin iets leuks ;)

en natuurlijk wel eerst alles uit je kast halen + zorgen voor 'n goede zaag mal oid waarlangs je dus gaat zagen en vijlen !! oh en uuhm .. vijl+zaag niet TE veel weg zonder steeds te checken of de fan enzo goed zit .. ;) (heb ik niet zo vaak gedaan nu is er n supersmalspleetje tussen de zijkant van mn fan en mn kast .. maar goed als je het niet weet zie je het niet ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Popnagels kun je uitboren jongens. ;) Een boortje nemen dat iets kleiner is dan de popnagel, en ze vallen er zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
waterking schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 23:02:
over het monteren van je radiator, ik kan je sterk aanraden om deze op de bodem van je case te monteren. Zorg er echter wel voor dat je stoffilters voor je fans hangt zodat het niet 1 grote stofbende wordt :P. ik heb mijn rad aan het plafon gemonteerd maar heb hier eigenlijke en beetje spijt van :'(
Same here... en mn res zit op de grond...
ontluchten is een ramp! dat is 911x2
Daarom bij mn nieuwe case:
Rad op de grond, res in het hoogste 5.25 bay (en dat is bij de stacker dus echt totaal tegen het plafond van mn case :D)
Heb zin in de zomervakantie... dan gaan de dremel+decoupeerzaag het weer zwaar hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
koenderks schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 22:14:
[...]

hmmm, dat is ook een mogelijkheid. Eigenlijk word de airflow dan tegen de richting van de warmte overdracht ingezogen, maar omdat er koele lucht het rad in moet is het juist beter ja.
Bedankt voor de tip!

[...]

naar binnen of buiten de kamer of kast in of uit? :+
ik heb ook (nu nog) mn radiatoren onder in mn kast. en ook eerst had ik ze van onder de kast koele lucht aanzuigen en dan in mn kast blazen. en dat werd toch een party warm, toen ik ze vanuit de kast naar beneden had blazen werd mn systeem 5 graden kouder minder warm.

@ pilske:
Is het niet zo dat fans op je RAD blazen misschien beter is? dus als je de fans nu onderop de rad doet en dan alsnog je kast uit laat blazen, dat het dan nog meer scheelt in temperatuur?

misschien ligt het er ook aan dat je te weinig intake habet en daarom moest je rad gekoelt worden met halfgebakken lucht, en nu haalt hij lucht van buiten wat standaard koeler is.

maar naar mijn weten is lucht uit je kast blazen nog altijd beter (welke kant dan ook op) en omdat warme lucht stijgt is het nog het best om die richting aan te houden imho.

ik heb nu redelijk wat onderdelen en knutsel spul klaar liggen (behalve wat fan's en een tijdelijke back-up kast. en het meest belangrijke de inbus schroeven) dus kan binnenkort beginnen met modden. en foto's gaan er komen (geen CIP, maar wel een eindresultaat CM)
ixl85 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 00:20:
[...]

Same here... en mn res zit op de grond...
ontluchten is een ramp! dat is 911x2
Daarom bij mn nieuwe case:
Rad op de grond, res in het hoogste 5.25 bay (en dat is bij de stacker dus echt totaal tegen het plafond van mn case :D)
Heb zin in de zomervakantie... dan gaan de dremel+decoupeerzaag het weer zwaar hebben
wel een slechte tijd om de temps te testen :/ of juist de beste tijd :P want dan kan het alleen nog maar koeler worden ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Bulls op 05-05-2006 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 22:11
Pilske schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 23:48:
[...]

ja .. die pompnagels, die zijn k*t :P ik heb t gewoon zo laten zitte.. met aluminium folie (lekker buigzaam en houdt de stof goed vast) alles afgedekt waar ik ging zagen ennem daarna gewoon nog goed die kast schoongemaakt met stofzuiger/wasbenzine/verzin iets leuks ;)

en natuurlijk wel eerst alles uit je kast halen + zorgen voor 'n goede zaag mal oid waarlangs je dus gaat zagen en vijlen !! oh en uuhm .. vijl+zaag niet TE veel weg zonder steeds te checken of de fan enzo goed zit .. ;) (heb ik niet zo vaak gedaan nu is er n supersmalspleetje tussen de zijkant van mn fan en mn kast .. maar goed als je het niet weet zie je het niet ;))
thnx voor de tips....

maar heb nog een vraag :P

wat voor zaag heb je gebruikt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05-2024
Voor degenen met een rad bovenop de kast: het is wel veel mooier, vooral als je nog gaat werken met ledjes in de fans. En WC is toch voor een niet klein deel iets om trots op te zijn, dus wil je het koelen.

Wat zou het verder uitmaken als je de fans voor of achter de rad zet?(door het rad blazen of zuigen voor de duidelijkheid;))?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Pilske schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:07:
En kan iemand mij vertellen of ik m'n mosfets op mn asus a8n-SLI moet waterkoelen ?? als ik dus de CPU waterkoel. Het ziet er wel naar uit dat deze flink wat airflow van m'n CPU krijgen maar toch, het lijkt zo nutteloos.
De Mosfet Waterkoel blokjes zijn bij FreezingHardware te koop. Zoals hier al genoemd van MIPS. Ze zijn er voor de A8N van asus en de DFI planken.

MIPS Asus A8N-SLI Mosfet Freezer
Nano2009 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 20:23:
Is wel relax ding ja....
maar zon ding krijg ik nooit in mijn kast :P
Dat probleem had ik ook maar opgelost door een externe behuizing ( Foto`s) te maken van MDF en in de kleur te maken van me behuizing en moet zeggen dat het aardig gelukt is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 23:34:
MBM 5 kun je proberen klik, software die dat prima kan. Ook kun je altijd in je BIOS kijken, maar daar heb je niets aan na de boot. :)
Mbm heb ik ook net geinstalleerd, maar temp. kloppen langs geen kanten.
Case = - 70° C.
Socket = -1° C.
Cpu diode = 0 ° c.
Mijn moederbord is een DFI lanparty ut nf4 sli-dr expert, dit model staat er dan ook niet tussen, enkel het dfi lanparty model, maar blijkbaar niet het mijne. Hopelijk bestaat er dan iets van hardware om te installeren? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga naar de DFI street site en download de MBM settings voor DFI ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Heeft iemand al de nieuwe Black Ice Gen Two radiatoren gezien? Ik vraag me af hoeveel het zou schelen met een normale BI :)

Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/content_images/news_images/blackice_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/content_images/news_images/blackice_2.jpg

Belangrijkste feature, een verdubbeling van de surface area!

Links
http://www.hwlabs.com/index2.php
http://www.bit-tech.net/n...24/black_ice_gen_two_rad/

[ Voor 10% gewijzigd door aramdin op 05-05-2006 10:29 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
ik heb hem 1 a 2 paginas terug al gepost :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Nano2009 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 01:00:
[...]

thnx voor de tips....

maar heb nog een vraag :P

wat voor zaag heb je gebruikt :?
uuhm nou ik heb dus eerst op alle hoeken n flink gat geboord, en daarna de decoupeerzaag met 'n ijzerzaag erin erdoorheengehaald .. ik heb eerst ook nog geprobeerd met de slijptol van de dremel maar dat is echt NIET te doen ;). En uuhm ja dat had ik dus op n paar millimeter naast de mal gezaagd en toen heb ik het laatste stuk bijgevijld met de hand. Dat laatste duurt ook het langste.

Je moet er wel voor zorgen op het eind dat je alles goed vasthoudt op het eind. Bij mij is zon stukje in het midden verbogen omdat ik het niet goed vasthield en de decoupeerzaag er lomp doorheen haalde.. en dat moest ik weer helemaal terug gaan buigen en dat ziet weer niet mooi uit ;) ..

maar goed succes als je het gaat doen ^^ het is iig heel makkelijk te zagen hoor wees daar maar niet bang voor ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

Pilske schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:20:
uuhm nou ik heb dus eerst op alle hoeken n flink gat geboord, en daarna de decoupeerzaag met 'n ijzerzaag erin erdoorheengehaald .. ik heb eerst ook nog geprobeerd met de slijptol van de dremel maar dat is echt NIET te doen ;). En uuhm ja dat had ik dus op n paar millimeter naast de mal gezaagd en toen heb ik het laatste stuk bijgevijld met de hand. Dat laatste duurt ook het langste.

Je moet er wel voor zorgen op het eind dat je alles goed vasthoudt op het eind. Bij mij is zon stukje in het midden verbogen omdat ik het niet goed vasthield en de decoupeerzaag er lomp doorheen haalde.. en dat moest ik weer helemaal terug gaan buigen en dat ziet weer niet mooi uit ;) ..

maar goed succes als je het gaat doen ^^ het is iig heel makkelijk te zagen hoor wees daar maar niet bang voor ..
Je hebt het inerdaad netjes gedaan. In me nieuwe behuizing (Yeong Yang) moet ik dus me Black Ice Pro III plaatsen en ik wil er ook wel zo`n raster overheen. Dat vind ik er mooier uitzien dan 3x 120mm fan gaurds.

Als Tip zou ik wel meegeven om een vaatdoekje onder je decoupeerzaag te leggen zodat je niet gaat krassen op je lak mocht dat per ongeluk toch gebeuren of plak het helemaal af met schilderstape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Twix schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:31:
[...]
Je hebt het inerdaad netjes gedaan.

of plak het helemaal af met schilderstape.
thanks :) en die tip was ik vergeten te geven.. moet je wel opletten dat je fatsoenlijke schilderstape gebruikt .. die tape die ik had gebruikt liet na 10 minuten los, daar sta je dan ;) maar gelukkig zat de mal nog wel op z'n plaats :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Pilske schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:41:
[...]

thanks :) en die tip was ik vergeten te geven.. moet je wel opletten dat je fatsoenlijke schilderstape gebruikt .. die tape die ik had gebruikt liet na 10 minuten los, daar sta je dan ;) maar gelukkig zat de mal nog wel op z'n plaats :D
thnx :D

zodra ik mijn wc binnen heb [ volgende week want 5 dagen levertijd ]
ga ik het uitproberen :P

[denk wel dat ik het met een figuurzaag doe maar goed :P ]

heb je btw nog meer fotos van je pc ?
en waar heb jij je pomp staan ?
ik zit te denken om hem op de 3.5" bay te zetten omdat ik toch geen floppy drive heb.

btw srry voor zoveel vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Geen probleem, iedereen is begonnen als noob (no flame)
Maar wees idd niet zuinig met je tape! dat heb ik 1 keer fout gedaan en alles zat vol krassen!
Gewoon brede schilderstape kopen (je hebt namelijk 2 maten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

ixl85 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:19:
Geen probleem, iedereen is begonnen als noob (no flame)
Maar wees idd niet zuinig met je tape! dat heb ik 1 keer fout gedaan en alles zat vol krassen!
Gewoon brede schilderstape kopen (je hebt namelijk 2 maten).
Die krassen had ik ook :P. vandaar dat ik deze tip meestal meegeef zodat andere dit niet overkomt.

Als je WC binenn is Nano wel ff een foto maken. ben benieuwd wat je nu allemaal hebt aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Nano2009 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:00:
zodra ik mijn wc binnen heb [ volgende week want 5 dagen levertijd ]
ga ik het uitproberen :P

[denk wel dat ik het met een figuurzaag doe maar goed :P ]

heb je btw nog meer fotos van je pc ?
en waar heb jij je pomp staan ?
ik zit te denken om hem op de 3.5" bay te zetten omdat ik toch geen floppy drive heb.

btw srry voor zoveel vragen :)
Vragen staat vrij :P heb ik in het begin ook gedaan ^^ .. maarehm fotos, kliktu maar ik zal het de mede forumbezoekers maar niet aandoen om al die fotos te posten ;) (de fotos die beginnen met foto-xxxx.jpg zijn mindere kwaliteit (van mobiele telefoon) en de fotos die beginnen met PICT-xxxx.jpg zijn high quality)

maar .. let er wel op dat dit m'n ouwe setup was (die leefde tot n week geleden ofzo ..) met m'n nieuwe setup zal het er ook zo uit komen te zien, alleen heb ik 'n probleem met de pomp als ik over ga stappen op SLI, maar dat is 'n probleem voor later :P

Waar de pomp staat kun je op die fotos ook mooi zien ;) dus ga ik het niet moeilijk zitten om schrijven, foto

Twix & Ixl85 die krassen heb ik dus ook .. alleen dan helemaal aan de achterkant van de deksel (waar geen zaag is gekomen) .. ik raad iedereen dan ook aan om de hele bovenkant af te plakken als je daar gaat zagen ! :)

[ Voor 20% gewijzigd door Pilske op 05-05-2006 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
ah ik heb nu ook een probleem voor SLI ik heb namelijk op die plaats een BI micro dual (2x80) staan.
vandaar dat ik ook mn hele kast ga ombouwen, ten eerste voor betere prestaties en ten 2e voor later op SLI te kunnen overstappen. en natuurlijk ook voor de looks :)

hier is een plaatje hoe het er nu nog uitziet
Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/1599/pict00046yz.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Pilske schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 14:14:
[...]

Twix & Ixl85 die krassen heb ik dus ook .. alleen dan helemaal aan de achterkant van de deksel (waar geen zaag is gekomen) .. ik raad iedereen dan ook aan om de hele bovenkant af te plakken als je daar gaat zagen ! :)
Ja idd, dat had ik ook.. waar geen gat zat zate wel de krassen.
Gelukkig had ik van aopen een gratis zijkant gekregen (wilde een nieuwe window ;))
Maar dat komt door de metaalsplinters, die liggen op de kast. Je hoeft er dan maar een beetje over heen te gaan en het is al gebeurd. (ik had toen mn sidepanel om gedraaid, ik dacht dat de werkbank wel god schoon was.. tot ik ging draaien en allemaal krassende geluiden hoord... :'( deed wel even pijn :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Pilske schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 14:14:
[...]

Vragen staat vrij :P heb ik in het begin ook gedaan ^^ .. maarehm fotos, kliktu maar ik zal het de mede forumbezoekers maar niet aandoen om al die fotos te posten ;) (de fotos die beginnen met foto-xxxx.jpg zijn mindere kwaliteit (van mobiele telefoon) en de fotos die beginnen met PICT-xxxx.jpg zijn high quality)

maar .. let er wel op dat dit m'n ouwe setup was (die leefde tot n week geleden ofzo ..) met m'n nieuwe setup zal het er ook zo uit komen te zien, alleen heb ik 'n probleem met de pomp als ik over ga stappen op SLI, maar dat is 'n probleem voor later :P

Waar de pomp staat kun je op die fotos ook mooi zien ;) dus ga ik het niet moeilijk zitten om schrijven, foto

thnx :D

verder ben ik nou op dit systeem uitgekomen [zelfde als vorige keer maar dan met paar aanpassingen :) ]

Thermaltake Aquabay M3 >resovair< €24.90
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2957

PVC slang 8 mm. (8x1) - 1 meter x3 €6.87
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1976

Black Ice Pro II - 1/4" >radiator< €53.90
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1573

AC Ryan Radgrillz Bricky Dual - zwart >radiator grill< €13,90
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2979

Hydor Seltz L20 >pomp< €27.90
http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=747

Alphacool NexXxoS NVXP3 nVidia >VGA koelblok< €69.90
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=3056

Aansluitadapter voor ingang / uitgang Hydor Seltz L20 - 1/4" x 2 €7.98
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1307

Rechte inschroefverbinding 1/4" - 8x1 x 6 €23.94
http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=312

Hoek inschroefverbinding 1/4" - 8x1 x 2 €9.98
http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=309

Shine Up watertoevoeging - rood/oranje €5.99
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2961

Innovatek Protect Pro - 250 ml. €8.49
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1965

Rembours €13.00
----------- +

TOTAAL €266.75

veranderingen :
* ik heb ipv een single rad. een dual rad. genoemen :)
* rad. grill erbij
* ipv groene uv water toevoeg spul :P heb ik rode genomen omdat ik denk dat dat ook wel mooi is en het hebben niet veel mensen ;)
* ipv Repack-Cooling Slot-In Waterreservoir een Thermaltake Aquabay M3. Dit is om 2 redenen. 1 hij is te klein en is onhandig bij het bijvullen.
2. het past niet echt in mijn budget :P [had namelijk ongeveer een budget van 250 euro en zit er al een beetje overeen :) ]

en dan vanavond bestellen en dan hopen dat ik hem eind volgende week in huis heb :D

btw thnx voor alle adviesen die jullie tot nu toe gegeven hebben _/-\o_
advies is btw nog altijd welkom hoor :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Nano2009 op 05-05-2006 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Je kan de kosten drukken door vooruit te betalen... ik vertrouw ze bij FH wel...
Maar wat voor een fans ga je op je rad zetten?
(al is je videokaart met een dual rad wel passief te koelen... (in de winter))
Geen cpu/nb blokje?
(verder ziet het er allemaal netjes uit... vergeet de echte pics niet, en je werk proces :D is wel zo gezellig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

Nano2009 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 15:34:

Rembours €13.00
----------- +

TOTAAL €266.75
Zonde van je geld. FH is een perfecte online winkel waarje altijd vooruit kan betalen. Daarnaast kan je het ook bij hun ophalen mits je in de buurt van Losser (twente) woont. dat scheelt je zo weer 7,50 euro of zelfs 13 euro als je er naar te gaat.

Nog wat ik zie helemaal geen gedistileerd water er tussen staan alleen maar water toevoeging. Gedistileerd water kan je halen bij de praxis voor nog geen 80 cent per 1 liter fles (zelfde flessen als die van wasbenzine en terpentine)

edit
ow ja mocht je geld over hebben zou ik deze pomp neme:)
Innovatek HPPS Plus 12V pomp
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2777
(voor de luie tweaker :P)

[ Voor 17% gewijzigd door loodgieter op 05-05-2006 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
kijk goed uit wat voor toevoegingen je allemaal bij elkaar doet. het kan gaan reageren met elkaar en dan heb je je systeem vol met rotzooi.

heb ik een keer gehad met glowmotion blauw en anti alg spul, dat anti alg ging het kleurstof terlijf en er kwamen allemaal harde korreltjes. kon ik mn hele systeem weer gaan uit spoelen.

als je goede toevoegingen wilt én uv groen kan ik je swiftech HydrX aanraden dat is alles in 1 (heat transfer enhancer en corriosion enhibitor + UV groen) je kan die bij salland krijgen voor 4 euro per fles wat goed is voor 1 liter gedestileerd water.

en verzendkosten moet je niet op kijken ik heb nu al wel 7 a 8 keer verzend kosten betaald en dan puur om dat bepaalde dingen niet bij andere shops te vinden zijn.

ohja en die hydor L pompjes gaan na een jaar ratelen :r (ik heb eerst een L20 gehad en later een L30 en ze zijn allemaal kalender naukeurig na 1 jaar stront)

[ Voor 10% gewijzigd door Bulls op 05-05-2006 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
jah zag deze staan bij opruiming :?

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=3345

(refurbished) wat betekent dat ? :P

fans zijn :
http://www.coolermaster.c...n%20LED%20Fan%20120x120mm

die heb ik hier nog 2 x liggen
alleen dan zet ik de lichten wel uit natuurlijk ;)
die fans verplaatsen neit zoveel lucht maar zoals je al zij een 7900 GT heeft bij een dual rad in de winter al aan passief genoeg ;)

@ WSaeNoTSoCK
mischien wel het overwegen waard ja :)

iemand enig idee hoeveel liter er dalijk in mijn wc gaat [ denk zelf 1.5 -2 liter ]

[ Voor 14% gewijzigd door Nano2009 op 05-05-2006 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/11773.jpg

deze dus, oh ze zijn 5 euro, en momenteel niet meer op voorraad (bij salland automatisering) maar elders zijn ze meestal 9 euro.

www.Csdelft.nl heeft ze ook maar daar zijn ze dus duurder.

http://www.spacepromotion...ex.php?pnr=05&product=548 hier bij spacepromotion hebben ze ze ook voor 6,50 dat is nog redelijk goedkoop (ik zou 2 nemen als ik jou was (beter te veel dan te weinig. je moet 1 zo'n flesje met 1 liter gedestileerd water mengen)

dit spul werkt zeer goed, eerst had ik met alleen anti alg nog steeds snotje rommel in mn loop (na 2 maand ongeveer, en het stinkt naar aquarium. maar sinds ik dit spul gebruik nooit 1 stukje of snotje tegen gekomen. (en het ruikt naar echt koelvloeistof wat je ook in auto en scooter systemen hebt)

[ Voor 82% gewijzigd door Bulls op 05-05-2006 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
ixl85 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 15:42:
Je kan de kosten drukken door vooruit te betalen... ik vertrouw ze bij FH wel...
Maar wat voor een fans ga je op je rad zetten?
(al is je videokaart met een dual rad wel passief te koelen... (in de winter))
Geen cpu/nb blokje?
@ Nano2009

FH is zeker te vertrouwen, als je internetbankieren hebt of simpel geld over kan maken doe dat dan .. ik heb al ongeveer 10 bestellingen bij hun gedaan en altijd perfect verzorgd en ik had dan dus vooruit betaald. Dan wordt het misschien niet dezelfde dag nog verstuurd maar het scheelt wel minimaal 5 euro (weet t zo niet uit mn hoofd (A)).

ennehm ik mis de fans ook .. ik denk niet dat je n Black Ice Pro 2 passief kunt koelen ;)

ennnn ;) die aquabay .. welke inschroefverbindingen heeft die .. ik kan me herinneren dat ik die eerst ook wilde kopen, maar deze had heel vreemde slangdiameter inschroefverbindingen dus heb ik er maar vanaf gezien en 'n coolplex 10 res gekocht ;)

voor de rest wel netjes ja :)

*edit* shit ik was weer te laat ... maar ik laat t maar staan, beter teveel info dan te weinig ;)

en over hoeveel koelvloeistof er in 'n setup gaat. die foto van mijn ouwe setup daar ging ongeveer n halve liter in ;) ik bewaar m'n koelvloeistof namelijk in Spa flesjes en er ging 'n hele in van 50 cl :) maar aangezien jij 1 blok, 1 pomp, 1 res, 1 rad hebt denk ik niet dat je meer dan 50 cl nodig hebt ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Pilske op 05-05-2006 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Nano2009 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 15:59:

iemand enig idee hoeveel liter er dalijk in mijn wc gaat [ denk zelf 1.5 -2 liter ]
Dat is wel veel hoor. Ik heb in de mijne (alleen de Waterchill kringloop) een paar honderd milliliter, nog niet eens een halve liter. In de Reserator zit wel meer, maar dat komt door die enorme toren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Roamor schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 16:08:
[...]

Dat is wel veel hoor. Ik heb in de mijne (alleen de Waterchill kringloop) een paar honderd milliliter, nog niet eens een halve liter. In de Reserator zit wel meer, maar dat komt door die enorme toren. :)
ja de reserator heeft 2,5 a 3 liter :)

ik heb in mn 2 loops ook wel redelijk wat volgens mij net geen 1,5 liter. (maar strax met een BIX en een BIX2 plus grotere reservoirs heb ik denk ik ook wel meer als 2 liter nodig (ik heb al 2 flesjes hydrx liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Kan iemand ook ff zeggen hoe hard je deze schroeven aan moet draaien (die met rode cirkels en pijltjes ;)). Niet dat ik dalijk m'n gloednieuwe 7900GT core crush ofzo omdat ik het waterblok te hard aandraai ..

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/backplate11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Pilske schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 16:18:
Kan iemand ook ff zeggen hoe hard je deze schroeven aan moet draaien (die met rode cirkels en pijltjes ;)). Niet dat ik dalijk m'n gloednieuwe 7900GT core crush ofzo omdat ik het waterblok te hard aandraai ..

[afbeelding]
ik heb een 7800gtx en die heeft op de zelfde plaatsen soortgelijke schroefjes, met veertjes er tussen toch? vast is vast dus ik zou niet te hard vast draaien (en rond de core zit nog een vierkant van metaal wat ook redelijk wat druk op vangt imho)

nu we het toch over die GPU koeler hebben welke is beter die van innovatec of zo'n alphacool nexxos. omdat die nexxos helemaal een koperen plaat heeft en de innovatec alleen het GPU 4kantje

[ Voor 14% gewijzigd door Bulls op 05-05-2006 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Damn, al die problemen met die res!
Ik wil ook zon res, en bij al die dingen zit er wel een probleem.
Vooral die andere sluitingen zijn echt super irritant!
NEE ik wil geen Thermaltake wc setje! ik wil alleen jullie res!
Waarom niet gewoon allemaal G1/4 aansluitingen...
zucht.

ps, die innovatek toevoeging is goed.. weet echter niet of die goed is met UV
check de site... daar zal het wel opstaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
WSaeNoTSoCK schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 16:20:
[...]

ik heb een 7800gtx en die heeft op de zelfde plaatsen soortgelijke schroefjes, met veertjes er tussen toch? vast is vast dus ik zou niet te hard vast draaien (en rond de core zit nog een vierkant van metaal wat ook redelijk wat druk op vangt imho)
ja ik bedoelde dus hoe ver die veertjes in moeten worden geduwd, maar ik zal nog wel es wat fotos posten als ik op deze PC mn waterkoeling heb zitten, ik vraag me wel af wat voor temps eruit komen :D

CPU is idle 40 graden NB ook .. en mn 7900GT is 50 graden en als ik bij forceware optimale frequenties laat detecteren ligt de core 100 MHz hoger :| de ram heb ik nog niet zo opgelet .. maar ik wil wel eens weten wat dat dan wordt incl. waterkoeling :D !
ixl85 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 16:21:
Damn, al die problemen met die res!
Ik wil ook zon res, en bij al die dingen zit er wel een probleem.
Vooral die andere sluitingen zijn echt super irritant!
NEE ik wil geen Thermaltake wc setje! ik wil alleen jullie res!
Waarom niet gewoon allemaal G1/4 aansluitingen...
zucht.
Zelfs in hun kasten (ik heb TT shark kast) zitten speciale gaten voor HUN diameter slangen .. die ik heb gebruikt zijn 12mm gaten ofzo dat pastte allemaal 'n beetje losjes vandaar die rubbers :D

Maar TT is werkelijk 'n ramp qua waterkoelslang diameters enzo ik bedoel dat ze die slang diameters gebruiken moeten ze zelf weten, maar zorg wel voor 1/4" inschroefverbindingen

[ Voor 32% gewijzigd door Pilske op 05-05-2006 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Pilske schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 16:18:

[afbeelding]
Je moet die witte pad er onder doen!!! met de plakzijde naar beneden!
edit:
op de achterkant dus

En je moet ze hard aandraaien...
in de handleiding stond: VOORZICHTIG EN NIET TE HARD.
Dus ivar luisterd... sluit alles aan, werd zn gloednieuwe 6800GT ineens 130graden! (echt, het nvidia ding flipte totaal... overal artifacts, windows deed er 3uur over om te booten)
Toen nog een keer gecheckt...
alles er weer afgehaald (hele setup weer leeg) koelblok er af... alles we weer op.. en hard aangedraaid..
maar natuurl;ijk niet forceren.

En __altijd__ en _overal_ in een X schroeven:
code:
1
2
1    2
3    4

Eerst 1, dan 4, dan 2 en dan 3.
En zo steeds verder (kleine stapjes maken, maar geen ministapjes :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
die veertjes moeten gewoon helemaal plat gedrukt worden (zijn behoorlijk slappe veertjes) maar oorspronkelijk zijn die dingen ervoor om de warmte van de ram plate naar de heatsink te transporteren.

trouwens passen die orginele schroefjes gewoon in het koelblok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
WSaeNoTSoCK schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 16:26:
die veertjes moeten gewoon helemaal plat gedrukt worden (zijn behoorlijk slappe veertjes) maar oorspronkelijk zijn die dingen ervoor om de warmte van de ram plate naar de heatsink te transporteren.

trouwens passen die orginele schroefjes gewoon in het koelblok?
Bij mij niet, die waren groter ofzo... er zat ook vieze lijm aan... (dat je kon zien als ze van het blok afwaren geweest), maar dat is bij de 6800gt uitvoering.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
ixl85 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 16:34:
[...]

Bij mij niet, die waren groter ofzo... er zat ook vieze lijm aan... (dat je kon zien als ze van het blok afwaren geweest), maar dat is bij de 6800gt uitvoering.....
die veertjes lopen ook een beetje tapstoe uit, en zijn om druk uit te oefenen op de backplate zodat deze goed contact maakt met de heatsink (heb net ff de koeler bekeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
net deze email ontvangen :)

Geachte heer Swinkels,

Voor de Aquabay M3 icm de 8x1 slang heeft u de volgende pluggen nodig:

2x Rechte inschroefverbinding 1/8" - 8x1
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1383

Verder is het nog belangrijk dat u even weet dat innovatek de werking van hun Protect Pro niet garandeert in combinatie met de door u bestelde Shine Up. U kunt beter UV-sensitive slang kiezen aangezien dit een beter/mooier kleureffect geeft en de Protect Pro goed blijft werken.

Verder zou ik u willen adviseren om bij de keuze van de pomp ook even te kijken naar een model van Eheim aangezien de Hydor pomp niet bekend staat om zijn kwaliteit.

Goede alternatieven zouden de volgende pompen kunnen zijn:

Eheim 1046
http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=317

Innovatek HPPS Plus 12V pomp (refurbished)
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=3346

Met vriendelijke groet,

Patrick ter Haar
Freezing Hardware

maar als ik een uv slang wil nemen moet ik een PUR slang pakken :|
dus dat reservoir is geen probleem [gelukkig] :P

EDIT : wel snel antwoord 10 min :)

[ Voor 3% gewijzigd door Nano2009 op 05-05-2006 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
ok thanks :D morgen komt m'n pakket binnen.. dus zondag avond zal ik wel ff iets laten horen over of het gelukt is en misschien zelfs n paar fototjes ;) yeah I love FH .. ik had ook nog n foutje gemaakt want ik had PUR ipv PVC slang alles mooi veranderd en net mailtje gekregen dat de bestelling de deur uit was gegaan (volgens mij wachten ze niet eens meer tot ze m'n betaling binnen hebben omdat ik al zovaak besteld heb en toch altijd betaal :D haha)

edit:
@ Nano:
Ik zou die Innovatek refurbished pomp nemen .. heb je n eheim 1048 waarvan je zeker weet dat die niet ratelt. Op mijn fotos zie je ook n eheim 1048, maar mijne ratelde eerst, daar heb je bij die innovatek versie geen last van.

En als je ooit nog van plan bent je setup uit te breiden (wat vaak gebeurt. Eens waterkoeling altijd+overal waterkoeling;)) heb je genoeg flow van die 1048 EN die innovatek refurbished eheim1048 is maar 3 euro duurder dan de eheim 1046 ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Pilske op 05-05-2006 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Je hebt wel PVC UVreactive... ik heb ze zelf ook.. alleen dan groen..
(besteld bij Innovatek.. maar dat is 20euro verzendkosten buiten germany.. dat is een beetje duur)
De rede dat ik geen UVspul in mn water wil: Het kan in je slangen gaan zitten, en dat is echt zuur, dan verkleuren die en moet je weer nieuwe zooi er bij gooien.
Die Innovatek HPPS Plus 12V pomp is echt relax.
Zit alles al op wat je er op moet hebben, en je kan hem op 3 standen zetten (langzaam, normaal, snel.. scheelt ook weer qua geluid) en zoals hier boven al werd gezegd: hij rateld niet omdat de binnenkant al standaard is "gemod" (vervangen met andere lager+rad)

[ Voor 12% gewijzigd door ixl85 op 05-05-2006 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
jah en ik zoek het eigenlijk niet om 20 euro verzendkosten te betalen :P

dus ik denk dat ik toch maar voor de PUR slang ga......... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Laatst online: 30-03 09:55
Nano2009 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 17:00:
Verder is het nog belangrijk dat u even weet dat innovatek de werking van hun Protect Pro niet garandeert in combinatie met de door u bestelde Shine Up. U kunt beter UV-sensitive slang kiezen aangezien dit een beter/mooier kleureffect geeft en de Protect Pro goed blijft werken.
Shit, ik heb dus precies dit door elkaar gegooid ? Goed idee om vanavond het water nog te verversen met pure tec-protect?

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
WSaeNoTSoCK schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 16:06:
[afbeelding]

deze dus, oh ze zijn 5 euro, en momenteel niet meer op voorraad (bij salland automatisering) maar elders zijn ze meestal 9 euro.

www.Csdelft.nl heeft ze ook maar daar zijn ze dus duurder.

http://www.spacepromotion...ex.php?pnr=05&product=548 hier bij spacepromotion hebben ze ze ook voor 6,50 dat is nog redelijk goedkoop (ik zou 2 nemen als ik jou was (beter te veel dan te weinig. je moet 1 zo'n flesje met 1 liter gedestileerd water mengen)

dit spul werkt zeer goed, eerst had ik met alleen anti alg nog steeds snotje rommel in mn loop (na 2 maand ongeveer, en het stinkt naar aquarium. maar sinds ik dit spul gebruik nooit 1 stukje of snotje tegen gekomen. (en het ruikt naar echt koelvloeistof wat je ook in auto en scooter systemen hebt)
Yup ik heb dit spul ook steeds gebruikt, ik kocht ze altijd bij xcsystems, werkte echt perfect en zag er ook nog eens goed uit onder UV. Helaas heb ik niet echt veel geluk gehad met me WC, sommigen van jullie kennen me misschien nog van een tijdje geleden dat ik met een Iwaki bezig was enzo, helaas is me Whitewater gescheurd en was daar zo pissed over dat ik heb besloten te stoppen met WC...

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
thabazzman schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 18:35:
[...]

Shit, ik heb dus precies dit door elkaar gegooid ? Goed idee om vanavond het water nog te verversen met pure tec-protect?
Het garandeert de werking niet, ik weet alleen niet of ze hiermee bedoelen dat het gaat reageren tot een zuur goedje dat je hele setup fneukt of dat het gewoon niet werkt .. waardoor je dus algen en shit kunt krijgen ofzo :/ .. maar goed ik zou t spoelen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
ik gebruik ook innovatek protect i.z.m aquacomputer glowmotion uv spul. Echter gebruik ik dat al een tijdje en merk niet dat er iets aan de hand is :? ik zie voor mezelf dus geen reden om gelijk mijn water te gaan verversen :)

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Houd er rekening mee dat pur geen lekkere bochten maakt, wat je dus wel nodig hebt in een case :)
Kan je die slangen niet bij een andere shop bestellen? die 6 euro verzendkosten die je bij FH bespaard kan je die opzich weer uitgeven bij een andere shop.
Ik zou het er wel voor over hebben... (zeker ivm knikken en de lelijke plekken die het achterlaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
die mensen bij xcsystems hebben ook een grote winstmarge op hen producten zeg. die jongens willen cker snel rijk worden :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

JVLK

Team Puss

waterking schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 19:30:
die mensen bij xcsystems hebben ook een grote winstmarge op hen producten zeg. die jongens willen cker snel rijk worden :7
idd, ben vandaag nog bij de porsche dealer geweest om een gloednieuwe Cayman S 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds vandaag mn asetek setje binnen
alleen heb ik een GROOT probleem. Als ik de pomp aansluit op de voeding van de pc brand er nu alleen nog maar 1 groen lampje,terwijl hij het daarvoor heel even gedaan heeft (er zat geen water in de pomp
toen hij het wel deed) daarna heb ik getest met het reservoir vol en de pomp was dood :'( brand alleen maar een groen lampje en doet niks!! ik heb de pomp toch niet gemold, door hem heel even zonder water te laten draaien!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
De pomp zonder water laten draaien is idd niet goed... maar of ie er meteen dood van gaat weet ik niet.
Kan je hem niet even uit elkaar halen (is meestal niet echt moeilijk bij die dingen) en kijken of alles wel goed los zit.
(pas alleen wel op voor de lager, die mag je niet aanraken met je vingers
Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/printable/images/antriebseinheitall_160.jpg
Het grote zwarte middelste gedeelte dus.
(heb je btw alles al aangesloten aan je onderdelen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Je pomp kan prima tegen droogdraaien, maar hoe ben je tot de conclusie gekomen dat hij dood is? En welk lampje bedoel je? Op de control unit van de Waterchill?

Edit: Even een nuance; ^^ heeft ook wel gelijk; teveel droogdraaien is niet goed (overhitting), maar het bijvulproces (waarbij hij dus droog zal draaien) moet geen probleem zijn.

@ixl85; je bedoelt de magneet in het midden? Waarom mag je die niet aanraken?

[ Voor 48% gewijzigd door Roamor op 05-05-2006 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Roamor schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 20:50:
Je pomp kan prima tegen droogdraaien, maar hoe ben je tot de conclusie gekomen dat hij dood is? En welk lampje bedoel je? Op de control unit van de Waterchill?

Edit: Even een nuance; ^^ heeft ook wel gelijk; teveel droogdraaien is niet goed (overhitting), maar het bijvulproces (waarbij hij dus droog zal draaien) moet geen probleem zijn.

Ja, dat vroeg ik mezelf ookaltijd af, maar dat staat bij al die "how to's" van die eheim pompen, dat je hier niet mag aankomen, ik heb het nooit uitgeprobeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Volgens mij hadden die van mij dan al tien keer dood moeten zijn. :) Het is gewoon een magneet en wat plastic. Het asje in het midden moet je alleen heel voorzichtig mee zijn in Eheim's, want die is enorm fragiel. De Hydors zijn een stuk solider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 20:50:

hoe ik tot die conclusie ben gekomen nou,,, eerst deed hij het (ong 5 sec geprobeerd) en toen reservoir bijgevuld met demi water en toen brande er alleen nog maar 1 groen lampje continue zonder gebrom of getril etc.. oh jah de pomp heb ik getest zonder het hele rataplan aan te sluiten! dus gewoon direct aan een 12 v stekker en proberen of hij het deed. de pomp ondersteunt ook usb regeling kan het daarmee te
maken hebben,want dat is nog niet geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ej stel heel mn res is G1/4 aansluitingen met 8x1 slangen.
Ik zet hier een res in met G1/8 aamsluiting (waar ook mn 8x1 slangen op gaan)
Heeft dit nadelige invloeden op mn prestaties? zo ja; hoeveel?
(mn Eheim laat het water nu rustig kabbelen in mn res... meer rustgevend dan opwindend :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ixl85 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 23:48:
Ej stel heel mn res is G1/4 aansluitingen met 8x1 slangen.
Ik zet hier een res in met G1/8 aamsluiting (waar ook mn 8x1 slangen op gaan)
Heeft dit nadelige invloeden op mn prestaties? zo ja; hoeveel?
(mn Eheim laat het water nu rustig kabbelen in mn res... meer rustgevend dan opwindend :p)
Het water stroomt zo snel als wat door de kleinste opening kan.

Heb je bijvoorbeeld in je syteem 100x aansluitingen van 10cm en ergens 1x 3cm kan je niet zo goed overal 3cm hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ja i know... maar hoe groot is die 1/8 ten opzichte van die 1/4... ik kan het nergens vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 23:25:
[...]

hoe ik tot die conclusie ben gekomen nou,,, eerst deed hij het (ong 5 sec geprobeerd) en toen reservoir bijgevuld met demi water en toen brande er alleen nog maar 1 groen lampje continue zonder gebrom of getril etc.. oh jah de pomp heb ik getest zonder het hele rataplan aan te sluiten! dus gewoon direct aan een 12 v stekker en proberen of hij het deed. de pomp ondersteunt ook usb regeling kan het daarmee te
maken hebben,want dat is nog niet geinstalleerd
niemand dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ik heb geen idee... ik ken die pompjes niet.
Kan je hem niet ff uit elkaar halen? Zo niet, check google en mail ze bij astek/je winkel.
Zolang je je normale cooling nog hebt is er niet zo veel aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 23-07 00:46
ixl85 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 01:30:
Ja i know... maar hoe groot is die 1/8 ten opzichte van die 1/4... ik kan het nergens vinden
Schroefdraad conversie-tabelletje:

Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/6541/schroefdraadconversietabel4ba.th.jpg

Misschien handig om over te nemen in de topic-start? Imageshack host dit soort filetje meestal niet al te lang.

[ Voor 9% gewijzigd door rabor op 06-05-2006 11:39 ]

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ok, best handig... maar heeft dit nou veel invloed op mn setup?
Is de doorvoer van g1/8 veel kleiner dan die van g1/4? (staat volgensmij niet in het tabbeltje)
Kijk, als dat niet is, en ik verlies weinig flow, dan bestel ik een nieuw res :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 23-07 00:46
Staat er toch? :7

G1/8 heeft een opening van Ø 8,56mm.
G1/4 heeft een opening van Ø 11,445mm.

Wanneer je dus G1/8 schroefdraad neemt op een van je onderdelen, dan zit je met een opening van 8,56 mm minus ongeveer 2,5 mm wanddikte van de fitting. Dan kom je dus uit op een binnendiameter van ongeveer 6 mm, wat hoogstwaarschijnlijk de bottleneck binnen je WC zal zijn.

Bij G1/4 zit je (incl fitting) op een maximale opening van 9mm.

Zelf zou ik nog groter kopen G3/8 of G1/2, voor als je in de toekomst zou willen overstappen op een dikkere setup. Je kunt er zolang G1/2 of G3/8 naar bv 10 of 8mm fittingen op zetten.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
yeah ! net m'n pakketje al binnen van FH :D.. ik zal alvast wat pics posten van mooie dingen ^^ zondagmiddag ga ik ze pas inbouwen, zometeen eerst bezoek enzo dat blijft slapen ;).

Foto's:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/PICT0070.JPG

tadaa m'n nieuwe coolmatic + backplate voor op mn XFX 7900GT (hopelijk gaat de temp naar 35 graden .. hij is nu 50 met standaard koeling :P)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/PICT0071.JPG

Het bevestiging materiaal + de rechte inschroefverbindingen die ik ga gebruiken !

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/PICT0072.JPG

De onderkant van dit gigantische blok ... ik vin 'm echt bruut uitzien :/

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/PICT0073.JPG

En dan nog de bevestiging voor het CPU blok en n metertje slang (altijd handig) das die PVC 8x1 slang .. lekker flexibel :D

*nog niet alle plaatjes werken .. maar ze worden geupload ;)*

[ Voor 88% gewijzigd door Pilske op 06-05-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
ik heb net een voorraadje inbusjes ontvangen, alleen past M3 niet op mn radiator :'( is dus te smal en m4 is weer net te dik.. hoe los ik dit op? door M4 te gebruiken en de radiator gaatjes ff intappen ofzo.

alleen moet ik dan wel weer M4 bestellen :( (ik heb wel een paar maar die zijn te kort.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Wat teflon tape op de M3's doen?
rabor schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 11:25:
[...]

Schroefdraad conversie-tabelletje:

[afbeelding]

Misschien handig om over te nemen in de topic-start? Imageshack host dit soort filetje meestal niet al te lang.
Done. Bedankt iig. :)
offtopic:
Als je zeker wilt weten dat ik het lees, kan iedereen mij beter even mailen. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Roamor op 06-05-2006 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
WSaeNoTSoCK schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 15:29:
ik heb net een voorraadje inbusjes ontvangen, alleen past M3 niet op mn radiator :'( is dus te smal en m4 is weer net te dik.. hoe los ik dit op? door M4 te gebruiken en de radiator gaatjes ff intappen ofzo.

alleen moet ik dan wel weer M4 bestellen :( (ik heb wel een paar maar die zijn te kort.)
Bestellen?
mensen, niet alles gaat sneller over het internet hoor..
Ga naar een ijzerzaak/hardware (geen computer winkel) zaak en ga schroeven kopen
Kosten ze nog geen 8 cent per stuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
iemand enig idee waar ik 3 meter rood/oranje doorzichtig UV slang kan kopen :?

heb alles afgezocht maar kan nergens vinden :|

EDIT : laat maar zie nou dat freezing hardware nieuwe UV PVC slangen heeft :D

@ Pilske

Koelt die beter dan de NexXxos ? want dan pak ik die d8 namelijk dat de NexXxos de enigste was die op de gf 7900 past :)

[ Voor 14% gewijzigd door Nano2009 op 06-05-2006 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:45
WSaeNoTSoCK schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 15:29:

Vreemd genoeg zullen M3 en M4 te groot of te klein zijn.
Je moet om de radiator (en fan) te bevestigen Parker schroeven hebben (bij mijn black ice radiator dan), geloof dat ze ook wel zelftappende schroeven worden genoemd.

Het is inderdaad aan te raden om naar een ijzerhandel te gaan voor deze schroefjes. En kijk uit dat je niet te lange haalt, anders beschadig je de radiator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
@ Nano2009:

Ik weet niet of die beter koelt dan de NexXos maar hij koelt als de tering ^^ :D Idle is het van .. 53 naar 39 gegaan :D 14 graden verschil (zo ff uit m'n hoofd) ^^ .. ik heb 'm net pas geboot met m'n waterkoeling erop dus geen stress test of temps ofzo.
edit:
Ik zou btw de innovatek nemen, omdat die nexxos dus plexiglas heeft bij de inschroefverbinding i.v.m. scheuren e.d. Als je het leuk vind kun je er voor 10 euro meer ofzo een kopen met ledjes enzo :P maar dat was te pimp voor mijn kast ... ;)

Ik zal zometeen even wat pics gaan posten van m'n waterblok op de 7900GT .. ik dacht heel ff dat die niet ging passen, maar dat kwam door uuhm ja hoe zeg je dat, het uiteinde van de kaart waar de aansluitingen zitten. Daar stond nog zo'n stukje ijzer overheen .. eerst aanduwen dan op de plaats schuiven :)

Foto's (nou ging het uploaden wel eens fatsoenlijk ... :/):

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/PICT0075.JPG
M'n nieuwe trots.. Asus A8N-SLI Deluxe .. ^^

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/PICT0076.JPG
M'n nieuwe CPU met de XX-Flow erop, koelt wel redelijk .. rond de 35 graden Idle

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/PICT0077.JPG
De XFX 7900GT, als de koeler uit is is het een hele mooie kaart ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/PICT0078.JPG
'n handleiding MET afbeelding _/-\o_ Hail Innovatek ^^ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/PICT0079.JPG
Zoals te lezen is.. G71-GT core + 8 ram chippies .. en erboven .. de loud-ass koeler, die overigens wel behoorlijke kwaliteit is (koper enzo .. :P)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/PICT0080.JPG
ff droogpassen .. daar links is te zien wat ik bedoelde met dat ik bang was dat die niet zou passen .. dat ijzer dat over het blok zit ;) ik denk trouwens dat als ik de uitvoering MET leds had genomen dat die dan niet zou passen...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/PICT0081.JPG
Na droogpassen komt .. passen met Artic Silver 5, goed aanschroeven, losdraaien om te kijken of overal koelpasta tussen zit en het weer vastschroeven (voor de 3e keer ja ;) )

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/PICT0082.JPG
Van de bovenkant, best wel bruuuuut :D alleen heel misschien 'n probleem met SLI (kijk naar de connector .. ??

En dan heb ik nog 3 fotos gemaakt van de setup (vullen enzo) .. voor de liefhebbers: foto 1, foto 2, foto 3

En dan nog een vraag, deze dingen zaten bij m'n 7900GT blok :S .. maar ze stonden niet aangegeven op de gebruiksaanwijzing :S en ik heb nergens 'n goeie plaats voor ze kunnen vinden ! :| .. wie weet wie weer :P ? klik voor foto

[ Voor 81% gewijzigd door Pilske op 07-05-2006 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ Pilske, leuk speelgoed :D

Zou je alleen voortaan je pics wat kleiner kunnen maken, 1600x1200 is iets te veel van het goede.

Als je de pics hier upload -> http://www.imageshack.us/ kan je erg makkelijk met copy/paste er een thumbnail van maken en hier posten.

Het komt er dan zo uit te zien :)

Afbeeldingslocatie: http://img194.imageshack.us/img194/6715/pict00822dy.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Ziet er netjes uit Pilske :)

offtopic:
ik zie ze niet op 1600 x 1200 hoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
@ Pilatus .. ik wil ze best kleiner maken .. maar dan zijn ze meteen 640x?? en dat is weer net te klein om die mooie details te zien ;) maar ok ik maak ze wel wat kleiner volgende keer .. en als ze dan kleiner zijn hoef ik ze ook nie bij imageshack te zetten want 640x?? geeft geen rode balk ;)

maar bedankt voor de complimenten en nano als je op die fotos klikt zie je ze wel 1600x1200 ;)

't is idd leuk speelgoed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
offtopic:
Je hoeft ze niet kleiner te maken hoor.

Je kan gewoon een clickable thumbnail maken met imageshack. Zoals in mijn post staat is ie gewoon klein maar niet zo klein dat je niet kan zien wat het is. Als je dan er op klikt krijg je gewoon het orgineel van 1600x1200 te zien op die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Pilske:
Er staat wel bij waar deze dingen voor zijn.
Of het staat op de site ofzo.
Ik had hier ook mn vragen bij, maar het blijkt er voor te zijn als je de versie met leds hebt.
Je hebt ze nu dus over als het goed is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
ixl85 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 19:19:
Pilske:
Er staat wel bij waar deze dingen voor zijn.
Of het staat op de site ofzo.
Ik had hier ook mn vragen bij, maar het blijkt er voor te zijn als je de versie met leds hebt.
Je hebt ze nu dus over als het goed is ;)
hehe gelukkig ^^ dalijk had ik ze tussen de core en het waterblok moete douwen ofzo als spacers oid B) beetje overdreven ;) ..

maar dr stond echt niks over in de handleiding ;) wel handig als je de versie zonder led besteld en dan allemaal extras voor de leds erbij krijgt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Erik070 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 14:35:
[...]

Vreemd genoeg zullen M3 en M4 te groot of te klein zijn.
Je moet om de radiator (en fan) te bevestigen Parker schroeven hebben (bij mijn black ice radiator dan), geloof dat ze ook wel zelftappende schroeven worden genoemd.

Het is inderdaad aan te raden om naar een ijzerhandel te gaan voor deze schroefjes. En kijk uit dat je niet te lange haalt, anders beschadig je de radiator.
ik heb alle possible winkels hier in de buurt bezocht en nergens hadden ze inbus en anders wel niet de maten die ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een thermaltake rythm set voor mijn mediacenter gekocht. Het valt me echter op dat je water gekabbel hoort. Is dit normaal? Het lijkt uit de pomp te komen. Ik heb al geprobeerd de set te ontluchten, maar die pomp blijft maar met hetzelfde geluid komen. Ik heb een hekel aan kabbelend water. Ik moet er altijd zo van piesen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 12:35:
Ik heb een thermaltake rythm set voor mijn mediacenter gekocht. Het valt me echter op dat je water gekabbel hoort. Is dit normaal? Het lijkt uit de pomp te komen. Ik heb al geprobeerd de set te ontluchten, maar die pomp blijft maar met hetzelfde geluid komen. Ik heb een hekel aan kabbelend water. Ik moet er altijd zo van piesen.
Volgens mij kan water alleen zo'n geluid maken als er lucht in de buurt is ;) pomp al even op de kop gehouden, voorzichtig en rustig rondgedraaid ?? Meestal maakt je radiator dat geluid .. dus even goed luistere ;) als het je radiator is, je radiator/kast rustig (!!!) op en neer wiegen zodat de lucht eruit kan .. even kijken hoe het water stroomt en eraan denken dat lucht altijd omhoog gaat. Ik moet bijvoorbeeld mijn kast links achter optillen zodat alle lucht uit de radiator komt (die bovenin gemonteerd zit).

Als je het altijd maar rustig en met gevoel doet en niet forceert ..

Als het hierna nog blijft moet je maar eve iets late horen :P

*edit*
[beetje offtopic] nou heel de middag zitten overclocken aan m'n videokaart omdat de nieuwe temperaturen zo uitdagend waren .. wat blijkt heb ik 'n extreme edition die niet echt veel verder wil clocken |-) booooring hahaha :D .. naja had ik maar n GTX moete bestelle :P

Ik ga zometeen es kijken wat er met de CPU mogelijk is .. die is nu 39 graden idle na 'n heel aantal uur gebruik, dus het koelblok zit er in ieder geval goed op ! :D

[ Voor 18% gewijzigd door Pilske op 08-05-2006 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

39 graden??? wat voor rad heb je... want klinkt best veel.... bij mij istie 32 idle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Bij mij 29 tot 30 :) Zelfs deze middag, ik heb de zolderkamer waar de zon er zo goed als heel de dag op staat...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Morgen komt dan eindelijk mijn WC binnen :D :D :D

Zal morgen even wat fotos maken en dan posten

NaNo vreest nou al voor imageshack :P

offtopic:
jep mijn x2 3800 + loopt stock met zalman op laagste stand [ 7 Volt] 28c :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThemNuts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 16:16
Na lang overwegen heb ik dan toch besloten om tot H²O cooling over te gaan.
Nu heb ik de laatste tijd nogal problemen gehad met sommige parts die niet compatible waren met men mobo etc dus wil ik er zeker van zijn dat alle onderdelen ZEKER gaan passen. Ik neem dus enkel genoegen met iemand die deze parts zelf ingebouwd heeft...

Het gaat om een high end H²O cooling met alle toeters en bellen.
Deze word uiteindelijk ingebouwd in een thermaltake armor met de volgende hardware:

Asus A8N-SLI
AMD Athlon 64 3200+ Venice
XFX Nvidia Geforce 7800GT EE

CPU: Cuplex XT (silver) (aquacomputer)
GPU: DD Nvidia 7800 Series (Danger Den)
Chip: DD asus A8N MAZE4 (Danger Den)

Rad: Airplex Evo 120 (x2) (Aquacomputer)
Pomp: Aquacomputer's Aquastream 12V of asetek's 12V xtreme
Reservoir: Fan-O-Matic (Innovatek)
Fillport: DD fillport (Danger Den)

Nu ben ik vrij zeker van de chipblok (aangezien die ervoor gemaakt is) maar bij die GPU block heb ik men twijfels. Alle hulp en tips zijn welkom

Edit: men temps zijn nu idle 30° en on load een 45° (oc'd naar 2380Mhz) en zou deze graag naar e 20 zien zakken. Ook heb ik al possitieve dingen gehoord over de Asetek Kits (en parts) maar zie op de site niks dan contradictie... is die artictcs CPU block nu compatible met s939 en men mobo?

n[U]t$

[ Voor 13% gewijzigd door ThemNuts op 10-05-2006 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Je gaat met water niet onder je ambient temps komen, dus kan je liever voor Phase Change gaan :) Idle temp zal je er iets op vooruit gaan, maar vooral je load zal (+-) 10graden dalen (schatting).

Een Antartica presteert aardig goed en is compatible met s939.

Lees bv: http://overclockers.com/articles1006/

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThemNuts
Men airco staat dan ook op 20°C :P en die pomp is gelijk aan een 146 Eheim. Is dit voldoende voor de high pressure Cuplex XT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je met die Eheim pomp de 1046 bedoelt zou ik die zeker niet nemen, ik heb em zelf ook en het werkt wel aardig alleen wel met minder spul dan dat jij wil gaan aanschaffen.

Ik zou toch eerder voor een Eheim 1048 gaan die geeft 2x meer flow.

Een 300l/u pomp voor 3 blokken + een dual 120mm rad schiet niet op.

Temps van 20 graden zou ik niet op rekenen, denk eerder aan 25 of 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Een Eheim 1046 zal niet genoeg zijn! Aanraders:

Eheim 1250
Swiftech MCP600
Swiftech MCP350
DangerDen 655
Laing DDC Pro/Ultra
Iwaki MDR 15/20

[ Voor 7% gewijzigd door aramdin op 10-05-2006 18:19 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
  • Laatst online: 18-05-2024
ThemNuts schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:25:
Men airco staat dan ook op 20°C :P en die pomp is gelijk aan een 146 Eheim. Is dit voldoende voor de high pressure Cuplex XT?
Als je echt lage temperaturen wilt halen moet je denkik een groter rad nemen. Maar onder de 25 graden lukt het waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

aramdin schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:19:
Een Eheim 1046 zal niet genoeg zijn! Aanraders:

Eheim 1250
Swiftech MCP600
Swiftech MCP350
DangerDen 655
Laing DDC Pro/Ultra
Iwaki MDR 15/20
nog een toevoeging

of anders kijk hier even:
http://shop.freezinghardw...asp?Pagina=00002&SubID=22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Twix schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 19:37:
[...]
nog een toevoeging
of anders kijk hier even:
http://shop.freezinghardw...asp?Pagina=00002&SubID=22
Das geen sterke pomp hor :/

Als cpu blok zou ik trouwens eerder een swiftech storm/apogee of als je toch DD koopt een TDX.
Pomp: Danger Den DDC-12V (laing ding dus) wel handig in een krappe kast, ding is echt supercompact (maar als je bij DD in de VS besteld misschien wel interesant qua $$)
Als rads zeker GEEN aquacomputer rads, want qua performance zijn die niet ZO goed als je goed spul wilt, kan je beter voor 2x Black Ice Pro/Xtreme, misschien de X-Flow versie, weet niet hoe je met je slangen uitkomt in die kast.

En of hebt past, METEN IS WETEN, je kan het meeste echt zelf al uitmeten, logisch kijken hoe de slangen kunnen lopen.

[ Voor 22% gewijzigd door Vandread op 10-05-2006 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:30:
39 graden??? wat voor rad heb je... want klinkt best veel.... bij mij istie 32 idle
mmhh ik heb n Black Ice Extreme 2 , ik heb ook nog mn GPU in de loop hangen, maar ik denk dat het komt doordat ik (misschien) teveel pasta heb gebruikt OF omdat ik gewoon n stom CPU block heb ^^ als ik m'n chipset ook ga waterkoelen zal ik m'n cpu block ff losmaken en veeel minder pasta eronder doen ;) (pasta = as5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
woohoo wc zit in mijn pc :D

graka 37 c idle - 40/41 c strest [na 10 min artis scannen met atitool] met oc :D

alleen pomp geeft een ratelend geluid, hoort dat :?
pomp eheim 1048

[ Voor 20% gewijzigd door Nano2009 op 11-05-2006 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Nano2009 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 00:23:
woohoo wc zit in mijn pc :D

graka 37 c met oc :D

alleen pomp geeft een ratelend geluid, hoort dat :?
pomp eheim 1048
:X
Neen, dat hoort niet.
Ik heb het zelfde... al 8 maanden lang :)

het kan lucht in de pomp zijn, als dat zo is, moet je even goed ontluchten. anders is er iets mis in de pomp zelf, dit kan je makkelijk verhelpen alleen je moet je pomp dan uit elkaar halen (ik heb daar nog steeds geen tijd voor gehad... :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThemNuts
Vandread schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 19:47:

Das geen sterke pomp hor :/

Als cpu blok zou ik trouwens eerder een swiftech storm/apogee of als je toch DD koopt een TDX.
Pomp: Danger Den DDC-12V (laing ding dus) wel handig in een krappe kast, ding is echt supercompact (maar als je bij DD in de VS besteld misschien wel interesant qua $$)
Als rads zeker GEEN aquacomputer rads, want qua performance zijn die niet ZO goed als je goed spul wilt, kan je beter voor 2x Black Ice Pro/Xtreme, misschien de X-Flow versie, weet niet hoe je met je slangen uitkomt in die kast.

En of hebt past, METEN IS WETEN, je kan het meeste echt zelf al uitmeten, logisch kijken hoe de slangen kunnen lopen.
Op de site van freezing hardware staat nochtans dat ze krachtiger dan een eheim 1048 is.
Dat is als ik me niet vergis hun krachtigste niet? Hoeveel sterker moet ie dan zijn en welke 12V pomp stel jij dan voor? Die DDC ziet er toch wel heel klein uit en heeft minder kracht dan die innovatek...het cpu block zal toch de Cuplex worden aangezien deze er kick-ass uitziet én volgens de reviews uitstekend presteerd. Waarom geef jij de voorkeur aan die storm of TDX? Ik zie niet hoe deze nog beter zouden presteren dan een zilveren XT of nog maar de gewone. De radiators blijft mij eigenlijk gelijk, die die best presteren en nog een goed uitzien zijn goed :) Heb je dan ervaring met die Black Ice Pro's?

En of het gaat passen, ja hoor.... 1 rad zal achteraan aan de buitenkant moeten hangen maar dat vind ik op zich nog niet zo erg. Kan het er nog mooi laten uitzien ook.
Wat ik wel heb is dat er nog een systeem in komt om de deurtjes te openen en dan word de plaats wel krap (zelfs in zo een kanjer) maar daar vinden we dan wel iets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

innovatek HPPS Plus 12V Geen sterke pomp? De HPPS is gebasseerd op de Eheim 1046/1048 en geupgrade zodat die meer weg pompt en hoger (iets meer als 2 meter hoog).

Jij bedoel zekers de Non-Plus versie.

Ik heb deze Inovatek ook en hij doet het perfecto :). Hij moet het rond pompen door een Black Ice Extreme III (3x120mm) en op een redelijke afstand maar hij doet het prima en nog super stil ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Twix schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 08:52:
[...]
innovatek HPPS Plus 12V Geen sterke pomp? De HPPS is gebasseerd op de Eheim 1046/1048 en geupgrade zodat die meer weg pompt en hoger (iets meer als 2 meter hoog).

Jij bedoel zekers de Non-Plus versie.

Ik heb deze Inovatek ook en hij doet het perfecto :).
2 meter... 500lpu
Dat zeg ik.. niet sterk... sterk is toch wel 3 meter opvoerhoogte...
Waarschijnlijk istie wel vrij stil, hoe stil de Laing is moet Aramdin maar zeggen.
De Eheim 1048 is zeker niet de sterkste normaal bruikbare pomp van Eheim, dat is eerder de Eheim 1250, maar die is behoorlijk fors en nog steeds zwakker dan de Laing...
Sterkste Laing is deze: *klik* Opvoerhoogte: 4,7m :9~ 600L/h

Maar je bent van plan echt de zilvere te kopen twv 150 euro :o
Je hebt een hele half inch setup in je lijst en dan donder je er zo'n flow killer tussen :P
Als je dan toch half inch hebt en prestaties wilt neem een storm of apogee ( heel XS zal het met me eens zijn :+ )
Puntje 2.. ik zou nooit metalen gaan mengen in een setup.... het kan wel met additives maar waarom zou je. Ook al is die XT van zilver, nog denk ik dat de Storm beter is, zal ff grafiekje zoeken met nog meer zilvere blokken ;) edit: bleh procooling is vaag bezig
http://www.procooling.com...hp?func=articles&disp=131
storm g4 = koper
storm g5 = zilver
Swiftech storm staat er niet bij maar zou beter zijn dan de zilveren...
En zoals je ziet geeft zilver een marginaal verschil.
ThemNuts schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 01:24:
[...]De radiators blijft mij eigenlijk gelijk, die die best presteren en nog een goed uitzien zijn goed :)
En nu auf hollandisch? B)
Ik heb de 120 van aqaucomputer en qua koel ontwerp met die ronde buizen is het een ontwerp uit 1880.... effectief koeloppervlak vergeleken met een rad met platten buizen/lamellen is gewoon ruk.

Maar vooral niet naar mij luisteren, ik heb maar een paar honderd posts in de WC topics 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Vandread op 11-05-2006 10:17 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.