[WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel XVI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.322 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:51
Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 16:22:
[...]

Hoe meer water je kwijt kan hoe langer het duurd voor al je water warm is. Dus met meer water heb je over het algemeen betere cool prestaties.
Dan moet je wel een zeer groot reservoir hebben alvorens je bewering klopt (1l+)
Ik ken iemand die heeft gewoon een grote regenton op zijn balkon staan en die gebruikt ie als reservoir. Hij heeft ook geen radiator want het water in de ton krijgt niet eens de kans om warm te worden.. Dus dat is wel een voordeel er aan!
Zo eentje dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 18:28:
[...]

Nou, ik zou er toch maar even aan gaan werken... volgensmij creeer je onduidelijkheid bij verschillende users... (ik hoorde de modjes er laatst ook al over) :+

[...]

Mhh, nice, hij ziet er echt heel handig uit... (je kan hem overal aanhangen en inzetten)
Maar ik ben een beetje bang, als ik mijn originele plan wil uitvoeren dat hij superveel lucht gaat aanzuigen als ik dat ene 5.25"res ga gebruiken..
(en ik vind het wel handig om die te hebben ipv een coolplex...)
heeft iemand hier ervaring mee?
als je die laing met reservoir neemt, dus dat vierkantje erop :+ of zo'n bayres, zal je het denk ik niet ontlucht krijgen, bij dat soort pompjes kan je beter een groot reservoir nemen, zo denk ik er over iig, omdat die laing pompjes een klein reservoirtje zo leeggezogen hebben... de vloeistof met lucht komt weer in het reservoir en word meteen weer opgezogen... dus je circuleert lucht en water...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

Zenix schreef op donderdag 06 april 2006 @ 23:14:
ik heb even mijn 2dehands spullen getest op lekken!

[afbeelding]

swiftech mcp650
dtek whitewater
bayres
dangerden dual heatercore + fanschroud
en :D werkt alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 20:30:
[...]

als je die laing met reservoir neemt, dus dat vierkantje erop :+ of zo'n bayres, zal je het denk ik niet ontlucht krijgen, bij dat soort pompjes kan je beter een groot reservoir nemen, zo denk ik er over iig, omdat die laing pompjes een klein reservoirtje zo leeggezogen hebben... de vloeistof met lucht komt weer in het reservoir en word meteen weer opgezogen... dus je circuleert lucht en water...
Mhh ja dat dacht ik dus al...
Vreemd dat die pompjes dan ZO krachtig zijn, tewijl mijn eheim echt VEEL groter is :)
Kan iemand eens wat mooie pics sturen van een outside coolplex res...
Ik twijfel echt omdat ik liever alles in mn case wil houden...
(toch weer veel geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
wat zijn de best geschikte VGA koelblokken voor de 7800GTX? en het liefst dat ze in sli goed te gebruiken zijn.

trouwens die liang pompjes zijn zo krachtig omdat het een slinger pomp is (veel hogere flow rate) alleen wel minder L.P/U (wat naar mijn mening eigenlijk het zelfde is maar blijkbaar toch niet)

[ Voor 48% gewijzigd door Bulls op 10-04-2006 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
Nog maar een keertje dan.. ;)

Ik heb een Laing MCP655 op maximale snelheid draaien zonder ook maar 1 luchtbelletje met waarschijnlijk het kleinste reservoirtje op de markt:

Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/assets/images/products/MCRES-MICRO/MCRES-MICRO.gif
Swiftech MCRES-MICRO (3/8" & 1/2" fittingen)

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:09
Of je gebruikt gewoon een T-line ^^ iets meer geduld maar wel mooi opzich :)

[ Voor 37% gewijzigd door Vandread op 10-04-2006 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
rabor schreef op maandag 10 april 2006 @ 10:52:

Ik heb een Laing MCP655 op maximale snelheid draaien zonder ook maar 1 luchtbelletje met waarschijnlijk het kleinste reservoirtje op de markt:

[afbeelding]
En welke aansluiting gebruik je daarbij als intake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Roamor schreef op maandag 10 april 2006 @ 14:06:
[...]

En welke aansluiting gebruik je daarbij als intake?
Water komt binnen in de bovenste.

Om te ontluchten moet ik de pomp een minuut of 10 op standje 1,5 - 2 zetten, dan recycled hij de lucht niet maar duwt hij de bellen voorbij het schuine stukje. Zodra de lucht uit het systeem is kan ik 'm op max zetten zonder dat er ook maar 1 schuimbelletje onstaat :) (alles 1/2").

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Heb zelfde reservoir en pomp en ook erg tevreden mee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:43

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 11:12:
aramdin... neem een coolplex en hang die op de achterkant van je case :) ziet er nog een beetje "profi" uit ook

[afbeelding]
Haha, dat heb ik hier ook. Alleen een kleinere versie van dat reservoir. Die krengen lekken standaard trouwens wel heel erg. Heb echt veel teflon doorheengejaagd >:)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
waarschijnlijk het kleinste reservoirtje op de markt:

[afbeelding]
Het kan nog kleiner, alleen vind ik em net iets te klein.

Moet bijna elke 2 weken wel wat bijvullen omdat het water dan iets te laag komt te staan en er dan lucht bij komt.

Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/9756/res0gq.th.jpg

Dit reservoir word alleen al lang niet meer gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Met een beetje powerpomp schijn je nogal lucht te kunnen pompen met dat ding ;)
offtopic:
@ Pilatus: trouwens... mijn hele systeem is ook alleen voor CS:S practisch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
PilatuS schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:50:
[...]

Ok-Ok kleinste high-flow res dan.. ;).

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
LOL na 2 über drukke school weken heb ik dan eindelijk tijd gehad om mijn nieuwe swiftech apogee in te bouwen :P en net als wat ik verwachte stroomt het water hier 10x zo hard doorheen dan m'n oude swiftech storm. Het scheelt alleen 1c' :P vet he ! :9

Piccies soon :)

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
1c met een fluke of onboard temp sensors :+
Kan ook aan je kamer temp liggen .... etc... lol... heeft wel nut gehad he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
onboard sensor .. kamer temp is hoger .. van 12 -> 19 ..

:P maar m'n sandiego klokt nu wel verder ! :*)

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:11

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

PilatuS schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:50:
[...]

Moet bijna elke 2 weken wel wat bijvullen omdat het water dan iets te laag komt te staan en er dan lucht bij komt.

[afbeelding]

Dit reservoir word alleen al lang niet meer gemaakt.
dat reservoirtje is lief :) O+

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

[afbeelding]
Yup heb ik ook, en ook alles op max speed, no problems :)

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Iemand toevallig ook cadtekeningen of iets in die richting van een waterblokje dat op de DFI NF4 Expert past? Zoiets als de MIPS oid.

Iemand ervaringen met de ACRyan Radgrillz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Laatst online: 16-07 15:52
arnoman schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:57:
...

Iemand ervaringen met de ACRyan Radgrillz?
jup ! :) kheb er eentje is opzich wel handig, je krijgt er zelfs n mal bij om mooi langs af te zagen, wat ik dus ook gedaan heb.. ik heb de bricky dual fan grill en die is eigenlijk wel mooi en pas mooi bij m'n zwarte kast .. wat wil je nog meer weten ??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Ik wil foto's ;) FreezingHardware zegt dat er geen enkele vorm van bevestigingsmateriaal word bijgeleverd, klopt dat? Lijkt mij eerlijk gezegt zeer onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
arnoman schreef op woensdag 12 april 2006 @ 21:44:
Ik wil foto's ;) FreezingHardware zegt dat er geen enkele vorm van bevestigingsmateriaal word bijgeleverd, klopt dat? Lijkt mij eerlijk gezegt zeer onwaarschijnlijk.
dat klopt wat ze zeggen .. voor mij was het niet zo'n probleem ik had toch al uitgedacht hoe ik het op wilde gaan hangen .. iig eerst fotos:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/Foto-0096.jpg
hier kun je dus mooi zien hoe ik de mal erop heb geplakt en vervolgens eerst de gaten heb geboord, en daarna met een decoupeerzaag door m'n mooie alu heen ben gegaan :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/Foto-0097.jpg
Mijn ultieme radiator constructie met tie-raps en papst fans ^^

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/Foto-0098.jpg
Klaar met bijveilen etc. het is niet overal even recht, dat hoeft ook niet dat wordt mooi afgedekt door de fangrill !

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/Foto-0099.jpg
De fangrill die ik gebruikt heb !

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/Foto-0100.jpg
En zo heb ik 'm daarna bovenin de kast gemonteerd met 8 stuks zelf tappende fan schroeven ! hiervoor heb ik wel de fangrill gaten 'n stukkie groter moeten boren (weet niet meer met welke boor, maar dat was gewoon passen en meten).
Die schroefjes heb ik trouwens heel simpel nog eve met zon watervaste zwarte stift bewerkt en die vallen nu 'n stuk minder op, wel jammer dat er nog 2 extra gaten zitten aan de voorkant en achterkant van die fangrill :/ maar goed misschien ooit es n boutje door voor de show ofzo ! of misschien als jij zon fangrill koopt en er iets op verzint ..

ik hoop dat het zo 'n beetje duidelijker is geworden :) ! nog vrage gewoon zegge en als je duidelijkere fotos wil moet je tot pasen wachten dan krijgk n fatsoenlijke camera :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Mhh ik vind dat design echt... niet goed :)
Veel metaal, dus veel turbulentie en meer geluid (je fans zullen vast op 1000rpm draaien MAAR DAN NOG :D)
Wat ik ga doen:
Mn rad onder in mn case, fans er op en op deze fans deze filters:
Afbeeldingslocatie: http://www.ace-systems.nl/Menu/CaseModding/FanFiltersFanDucts/Fanfilters/AluFanFilters//Picmenu/th_silver.jpg
Ik heb deze filters al (zijn er in alle kleuren, ook zwart) en ze zijn echt goed!
weinig alu dat de lucht blokt maar toch een fijn raster :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
ixl85 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:15:
Mhh ik vind dat design echt... niet goed :)
Veel metaal, dus veel turbulentie en meer geluid (je fans zullen vast op 1000rpm draaien MAAR DAN NOG :D)
Wat ik ga doen:
Mn rad onder in mn case, fans er op en op deze fans deze filters:
[afbeelding]
Ik heb deze filters al (zijn er in alle kleuren, ook zwart) en ze zijn echt goed!
weinig alu dat de lucht blokt maar toch een fijn raster :)
1000 rpm ?? :P 700rpm (op 6V ofzo ..) man .. ik hoor niks en idle is mn pctje 33 graden ofzo :D en ja dat design .. t is apart en het spreekt je aan of het spreekt je niet aan denk ik .. mij wel het is er iig ook nog in andere vormen hoor ;) maar ik vond deze gewoon cool uitzien maar goed :D ik zou ook die grill weg kunne hale en dan zou t misschien .. stiller zijn .. maar nu is het ook stil en koel ! en daar gaat t om :D !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Pilske schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:22:
[...]

1000 rpm ?? :P 700rpm (op 6V ofzo ..) man .. ik hoor niks en idle is mn pctje 33 graden ofzo :D en ja dat design .. t is apart en het spreekt je aan of het spreekt je niet aan denk ik .. mij wel het is er iig ook nog in andere vormen hoor ;) maar ik vond deze gewoon cool uitzien maar goed :D ik zou ook die grill weg kunne hale en dan zou t misschien .. stiller zijn .. maar nu is het ook stil en koel ! en daar gaat t om :D !!
Ja ik bedoel ook niet dat ik ze niet mooi vind (vind die rechte best ok) maar ik vind de verhouding "gat/metaal" niet goed... maargoed... Als jij blij bent ben ik dat ook :7
(hier ook op 600rpm, echt te relax, heb coolermaster fans die standaard op 1200rpm draaien, het enige nadeel is dus dat je nooit boven dit getal zal uitkomen om bijv iets te testen... Ga misschien binnenkort eens de nexus fans proberen, die blijken goed te zijn (ik wil geen papst, dat uiterlijk is zo... 1998 :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
ixl85 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:41:
[...]

... (ik wil geen papst, dat uiterlijk is zo... 1998 :p)
ja serieus he .. die looks zijn zó passée ! omg :|

maar wel stil en über relaxt haha ik hoorde ze al amper toen ik ze op 12V liet lope ..

[ Voor 42% gewijzigd door Pilske op 12-04-2006 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Ik heb mijn oog dan ook laten vallen op de Afbeeldingslocatie: http://www.performance-pcs.com/catalog/images/products/Radgrillz2X120BK_Stripes_01.jpg :Y

Ik ga hem morgen maar is bestellen en gelijk een slechte shopsurvey invullen voor Freezing Hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Pilske schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:02:
[...]

ja serieus he .. die looks zijn zó passée ! omg :|

maar wel stil en über relaxt haha ik hoorde ze al amper toen ik ze op 12V liet lope ..
nee zonder gein, ik stop echt _geen_ lelijke zwarte fan midde in het zicht!
Beetje jammer als alle objecten aan je mobo mooi zijn (alles mn pcb's zijn zwart/donkerblauw), je een mooie wc hebt (en groene slangen) en dan staan er in eens van die matzwarte uglys onder op je rad...
Er zijn tal van alternatieve die wel 'mooi' zijn en ook stil! mijn coolermasters hoor je ook niet op 12volt.. maargoed dit ligt er maar net aan hoe hard de fans draaien (je hebt nm fans die op 12volt 1000rpm draaien en je hebt er ook van 2800)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
En dan geen foto's in je specs hebben... :+
Stelletje mutsen, black is beautifull gheghe
Vooral 120x120x38mm ;) 46db en 220m3 per uur 8) (of minder natuurlijk op 5 volt zijn ze een stuk stiller :P) en dat voor 6,80 ^^

[ Voor 4% gewijzigd door Vandread op 12-04-2006 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
foto's.. tja mn huidige setup durf ik niet meer te bewegen... en staat achter mn bureau...
rede:
Hij is in een busje vervoerd (90km) en ze hebben hem RECHTOP laten staan... met mn vidkaart en koeler er aan...
Nu is een connector van mn pci-e slot op mn mobo beschadigd, als ik de computer beweeg slaat ie vast en start ie __niet__ meer op.
(in het begin helemaal in paniek, bios reset, cmos gecleard, mn toen der tijds nieuwe audigy er uit. alles geprobeerd.. en pas na 4 keer kwam ik er achter dat het mn graka was.
Je moet hem dan aandrukken en op de juiste manier in het mobo drukken.. echt een ramp!!!
(gelukkig heb ik 2 pci-e sloten, maar kan deze pas veranderen als ik heel mn setup ga aanpassen... mn graka moet dan nm los ivm de slangen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Once you go black you never go back :p Ik heb ook nog een 12cm papst die ik echt al een aantal jaar met volle tevredenheid heb draaien :) F*ck looks when you got performance ;)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:12

Garrett

Watercooler

waterking schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:41:
LOL na 2 über drukke school weken heb ik dan eindelijk tijd gehad om mijn nieuwe swiftech apogee in te bouwen :P en net als wat ik verwachte stroomt het water hier 10x zo hard doorheen dan m'n oude swiftech storm. Het scheelt alleen 1c' :P vet he ! :9

Piccies soon :)
Wat zou het schelen ZONDER heatspreader zoals bij mij? ;)
Het is iig geen flowkiller die Apogee :)
arnoman schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:05:
Ik heb mijn oog dan ook laten vallen op de [afbeelding] :Y

Ik ga hem morgen maar is bestellen en gelijk een slechte shopsurvey invullen voor Freezing Hardware.
Ik heb ook de zwarte, maar dan de triple versie :9
In combinatie met blue ledfans van coolermaster (1220rpm ±10%) erg mooi :9
Geen zwarte schroefjes helaas maar mijn Lian-Li PC71 heeft een window waar ook 'chromen' popnagels inzitten, dus zo'n ramp is het niet :)
Overigens heb ik een Alphacool NexXxoS Xtreme III radiator waar dus die ledfans bovenop zitten, en onderaan de radiator nog 3 fans, die staan meestal uit, maar kunnen ±2200rpm draaien, leuk voor benchen en zo)

[ Voor 24% gewijzigd door Garrett op 13-04-2006 00:22 ]

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ik wil wel graag 1 of 2 van deze reservoirs hebben, maar ik vraag me af hoe het zit met die aansluitingen onderop. Is het niet zo dat het water zo hard stroomt dat het er boven uit spuit?
want ik neem aan dat je wordt geacht de intake op dat buisje aan te sluiten.
en ik heb Liang pompjes met een behoorlijk hoge flowrate.

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1438-1408.gif
heeft iemand dit reservoir en kan hij mij vertellen hoe dat gaat?

trouwens arnoman, wat is er zo slecht aan freezinghardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Pilske, bedankt voor de foto's!
Garrett schreef op donderdag 13 april 2006 @ 00:02:
Ik heb ook de zwarte, maar dan de triple versie :9
In combinatie met blue ledfans van coolermaster (1220rpm ±10%) erg mooi :9
foto's :Y) Geen problemen gehad met het bevestigen van de radiator?
aramdin schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:53:
F*ck looks when you got performance ;)
Ik neem daarom 4 van die Aerocool Turbine led fans aan de bovenkant van mn case, die zijn gewoon extra, voor op LAN's en wanneer ik eens OC oid.

De rest is allemaal papst :) Zowel op mn BI (120mm) als op mijn EVO240 (2x120mm) zitten heerlijk stille papst fans :7 Die staan namelijk wel altijd aan ( op 7V) en die moeten stil zijn.
WSaeNoTSoCK schreef op donderdag 13 april 2006 @ 03:39:
Het is geen slechte tent, heb er al meerdere malen spullen gekocht. Echter reageerde ze niet duidelijk op mijn vragen. En het was in sommige gevallen duidelijk merkbaar dat ze mijn vragen gewoon niet goed hadden gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
no problem !

@ WSaeNoTSoCK

ik heb zon reservoir (coolplex 10 als ik me goed herinner .. iig de kleinste) ik heb 'n eheim 1048 en het water spuit er niet uit .. ik weet niet hoe krachtig je pompje is, maar als je n groter formaat van dat reservoir neemt kan er nooit iets uit spuiten + er zit een deksel bovenop.

Let er wel op dat je dat reservoir verticaal op moet hangen en je het niet zo neer kunt zetten als op die foto (ja dat kan wel maar ik vertrouw die rubber ring van t dekseltje niet;) )

Die aansluitingen moet je gewoon even kijken wat je wil hebben, rechte inschrijf verbindingen of met n 90 graden bocht. Met G1/4" en dan zelf je eigen slang diameter bepalen ! is heel simpel je moet dan dus wel die inschroefverbindingen kopen !

voor de rest heel handig en simpel reservoirtje, kga het binnenkort lager in mn setup hangen als ik mn nieuwe GPU blok binne krijg van innovatek :P ..

[ Voor 11% gewijzigd door Pilske op 13-04-2006 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
ja maar als je hem aan het bijvullen bent of voor het eerst het systeem wilt afvullen terwijl het pompje draaid, dan komt er toch een behoorlijke kracht op te staan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil wel graag 1 of 2 van deze reservoirs hebben, maar ik vraag me af hoe het zit met die aansluitingen onderop. Is het niet zo dat het water zo hard stroomt dat het er boven uit spuit?

[afbeelding]

freezing is duur... erg duur :)

ik heb een laing pomp en dat reservoir... het spuit er echt niet uit ofzo :P het water "beweegt"

owja...om nog ff terug te komen over stille en mooie fans..

ik heb deze
Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenstil.nl/images/8663-c.jpg

21dB op 12V geruisloos op 7V :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
WSaeNoTSoCK schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:28:
ja maar als je hem aan het bijvullen bent of voor het eerst het systeem wilt afvullen terwijl het pompje draaid, dan komt er toch een behoorlijke kracht op te staan denk ik.
nope, als je door dat buisje het water erin laat komen en door het gat het water eruit laat gaan heb je iig geen probleem (ik iig) .. misschien ga ik het wel es andersom proberen, geeft misschien n mooi effect als het water gewoon in zon pijpje wegstroomt ^^ .. nja stom idee maar toch.

Ik heb besloten om m'n waterkoeling te gaan overkillen .. er komt nog n 1 fans radiator achterin de kast (black ice extreme) en die komt tusse CPU+NB en GPU .. misschien dat de GPU dan met m'n nieuwe innovatek blokje es .. iets kouder kan worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/2752/rad15wn.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/263/rad26sj.th.jpg
Ik ben er zelf erg blij mee :)
de onderste fans staan dus vrijwel altijd uit, nu is het lekker rustig :9

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik sta nu op het punt voor een cube, en heb wat vragen over mijn waterkoeling. ik heb een black ice pro + een BIP2. wat zou nu de beste oplossing zijn, een BIX2 is dat genoeg of zou ik een BIX3 moeten nemen?
specs: P43.0C WCooled
6800GE@ultra ook @WC soon
Asus P4C800 chipset
WD raptor wordt ook watergekoeld
2x120gb maxtors, worden ook watergekoeld
misschien de voeding ook als ik geld heb :P , dan neem ik een silentmaxx van aqua computer.
en de alphacool pro en xtreme radiators, zijn dat echt BIP/BIX rads of gewoon zo genoemd? halen ze de BTU waardes van de HWlabs BI dingen of niet?
BI=black ice BIX=black ice extreme BIP=black ice pro

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Garrett schreef op donderdag 13 april 2006 @ 20:13:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben er zelf erg blij mee :)
de onderste fans staan dus vrijwel altijd uit, nu is het lekker rustig :9
even een paar opmerkingen:

ten eerste als je fans erboven en eronder hebt zitten dan heeft het geen enkele invloed op je lucht stroom. omdat de ene fan de andere "meehelpt" en dus eigenlijk tegenwerkt.
zie het als of je vroegen op de fietsje werd voort geduwt door papa, dan kon je op den duur de trappers niet eens meer bijhouden.

ten tweede krijg je nu stof tussen de fan en de radiator in, wat dus ultra irritant schoonmaken is.
het zelfde geld voor als je alleen fans op de radiator hebt blazen. je moet de fans zo plaatsen dat ze alleen lucht door de radiator aanzuigen.
Pilske schreef op donderdag 13 april 2006 @ 19:59:
[...]

nope, als je door dat buisje het water erin laat komen en door het gat het water eruit laat gaan heb je iig geen probleem (ik iig) .. misschien ga ik het wel es andersom proberen, geeft misschien n mooi effect als het water gewoon in zon pijpje wegstroomt ^^ .. nja stom idee maar toch.

Ik heb besloten om m'n waterkoeling te gaan overkillen .. er komt nog n 1 fans radiator achterin de kast (black ice extreme) en die komt tusse CPU+NB en GPU .. misschien dat de GPU dan met m'n nieuwe innovatek blokje es .. iets kouder kan worden :P
dan kun je beter 2 verschillende loops nemen, bijvoorbeeld 1 voor NB plus CPU en de andere voor GPU

[ Voor 29% gewijzigd door Bulls op 13-04-2006 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Het is de bedoeling van dit reservoir dat het water via het buisje in het reservoir stroomt en via de aansluiting zonder buisje er weer uit.

Wel raar gemaakt. normaal zitten die buisjes daar om als je water niveau laag staat je het water niet hoort klotsen als het in je reservoir valt. Dus normaal wijst het buisje naar beneden zodat de inlet bovenaan zit en zou de outlet aan de onderkant zit.

Anywayz, wel mooi ding! ff checken wat die kost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
WSaeNoTSoCK schreef op donderdag 13 april 2006 @ 20:36:
[...]
dan kun je beter 2 verschillende loops nemen, bijvoorbeeld 1 voor NB plus CPU en de andere voor GPU
dan vergeet je het feit dat ik wil overkillen ^^ hoe stoer ziet dat uit .. n 1 fan rad en n 2 fan rad .. de flow is nu toch nog heel erg hoog en die black ice xtreme rads zijn nou niet zon geweldige flowkillers + ik heb duits low flow blokjes ! :D

wir brauchen overkill ! wir brauchen overkill ! wir brauchen overkill ! of hoe je dat ook zegt :) ik zal t wel es doen en fototjes make (over n halve maand is dat dus pas klaar ofzo :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

even een paar opmerkingen:

ten eerste als je fans erboven en eronder hebt zitten dan heeft het geen enkele invloed op je lucht stroom. omdat de ene fan de andere "meehelpt" en dus eigenlijk tegenwerkt.
zie het als of je vroegen op de fietsje werd voort geduwt door papa, dan kon je op den duur de trappers niet eens meer bijhouden.

ten tweede krijg je nu stof tussen de fan en de radiator in, wat dus ultra irritant schoonmaken is.
het zelfde geld voor als je alleen fans op de radiator hebt blazen. je moet de fans zo plaatsen dat ze alleen lucht door de radiator aanzuigen.
Ik heb al 3 jaar waterkoeling, ik mag van mezelf inmiddels wel zeggen dat ik er wat vanaf weet ;)
Die onderste fans @ full maken wel degelijk uit, scheelt al gauw 4c @ load.

Dat schoonmaken valt ook reuze mee, busjes met compressed air doen wonderen ;)

Geloof me, ik heb echt wel nagedacht voordat ik die zooi installeerde......

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
El-Tweako ... PSU in dezelfde loop als je GPU/CPU is killing voor je temps....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Ik heb een YY-021b case en naar de splitsing van mn main rig naar een server en game bak, heb ik eindelijk weer ruimte in mn cube over.
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-hideout.net/reviews/yeong_yang_cube_server_case/02.jpg

Mijn spex zijn als volgt:
- AMD 64 3000+ (Winnie)
- DFI NF4 DR EXPERT (is al besteld)
- 2x1gb Corsair (moet ik nog kopen)
- XFX 7900GT
- 2x Raptor 74gb
- 1x EDVextrem EG-1 460

Hier zullen iig de volgende onderdelen gewc'ed worden:
- AMD 64 3000+ (Winnie)
- DFI NF4 DR EXPERT
- XFX 7900GT
- 2x Raptor 74gb
- 1x EDVextrem EG-1 460

Wat het geheugen betreft twijfel ik nog, die Aquacomputer dingen zijn stevig aan de prijs (40E p/s dus x2) ik denk dat ik dat geld liever steek in beter geheugen.

Nu heb ik de volgende waterkoeling onderdelen:
- Swiftech MCW 6002 (1/2)
- Swiftech NB blokkie (MCW20?)
- Swiftech MCW 50-t ( ga voor een niet TEC versie, kijken of ombouwen lukt, anders moet ik een andere kopen, suggesties? )
- Swiftech/Liang MCP350
- Aqua Computer EVO 240
- HW Labs Black Ice (1x120mm)
- HW Labs Black Ice Extreme Chrome (2x120mm)
- 3x No-name HD waterblok voor 4 hd's
- 1x No-name HD waterblok voor 3 hd's

Nu kan ik voor een prikkie een MCP600 kopen, maar ik heb gehoord dat die redelijk wat geluid produceerd. Stilte is zéér belangrijk bij dit project

Ik zit aldoende te spelen met de gedachten om 2 loops te maken. De voeding gooid extreem veel hitte in de loop en ik zit te dubben of ik die zodoende, evt samen met de hardeschijven deze in een aparte loop gooi.
Maar, hoe stel ik die loop dan same? Wat is wijsheid? Moet ik de psu+hd's aan één BI hangen, of zal die niet voldoende capaciteit hebben ism een papst fan @ 7V en zal ik toch de EVO240 voor dit klusje moeten opofferen?
Ruimte voor additionele radiatoren is er eigenlijk niet meer, met heel veel gekloot wellicht nog een dunne dual 120mm rad, maar dan heb je het toch echt gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Pilske schreef op donderdag 13 april 2006 @ 20:55:
[...]

dan vergeet je het feit dat ik wil overkillen ^^ hoe stoer ziet dat uit .. n 1 fan rad en n 2 fan rad .. de flow is nu toch nog heel erg hoog en die black ice xtreme rads zijn nou niet zon geweldige flowkillers + ik heb duits low flow blokjes ! :D

wir brauchen overkill ! wir brauchen overkill ! wir brauchen overkill ! of hoe je dat ook zegt :) ik zal t wel es doen en fototjes make (over n halve maand is dat dus pas klaar ofzo :P)
wir brauchen übermort :p
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 20:49:
[...]

Het is de bedoeling van dit reservoir dat het water via het buisje in het reservoir stroomt en via de aansluiting zonder buisje er weer uit.

Wel raar gemaakt. normaal zitten die buisjes daar om als je water niveau laag staat je het water niet hoort klotsen als het in je reservoir valt. Dus normaal wijst het buisje naar beneden zodat de inlet bovenaan zit en zou de outlet aan de onderkant zit.

Anywayz, wel mooi ding! ff checken wat die kost!
dat buisje zit er om het lucht te begeleiden en dat het niet geluik weer in het systeem gezogen word (wat je wel bij de DYO reservoirs hebt)

[ Voor 39% gewijzigd door Bulls op 13-04-2006 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op donderdag 13 april 2006 @ 21:20:
El-Tweako ... PSU in dezelfde loop als je GPU/CPU is killing voor je temps....
en met een extra rad? 2 loops vind ik om eerlijk te zijn iets teveel van het goede, ook ivm de ruimte ;) al heb ik er veel van in een cube :P
dus met 2 dual Xtreme rads denk je dat ik dat probleem van de temps nogsteeds heb? ik doe het voor de stilte, al maakt mijn tagan al niet veel geluid :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar de Alphacool Xtreme en Pro radiators, zijn dat slechte goedkope nepklonen van de black ice of echt relabeled black ice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
arnoman schreef op donderdag 13 april 2006 @ 21:28:

Ik zit aldoende te spelen met de gedachten om 2 loops te maken. De voeding gooid extreem veel hitte in de loop en ik zit te dubben of ik die zodoende, evt samen met de hardeschijven deze in een aparte loop gooi.
Maar, hoe stel ik die loop dan same? Wat is wijsheid? Moet ik de psu+hd's aan één BI hangen, of zal die niet voldoende capaciteit hebben ism een papst fan @ 7V en zal ik toch de EVO240 voor dit klusje moeten opofferen?
Ruimte voor additionele radiatoren is er eigenlijk niet meer, met heel veel gekloot wellicht nog een dunne dual 120mm rad, maar dan heb je het toch echt gehad..
Die voeding is inderdaad een struikelpunt lijkt me. Ik zou het zo zien; in principe dumpt die voeding al alle warmte door de gunstige positie meteen buiten je case. Met opname in een WC kringloop, breng je het in feite terug in de kast en vervolgens naar je radiator, die op zijn manier buiten de case brengt. Een beetje een omweg dus imho voor hetzelfde resultaat.

Als je je stoort aan de lawaaiige fan van je voeding (?), zou ik die gewoon vervangen door een stillere. Met betrekking tot die rad's, ik zou de grootste nemen die er nog in past, des te minder ben je van je fans afhankelijk. Ik heb overigens geen idee hoe groot die case is, maar ben wel erg benieuwd naar hoe je het gaat inbouwen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Ik heb de watergekoelde voeding inmiddels al 2 jaar in mijn bezit, dus die moet er zoiezo in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
arnoman schreef op donderdag 13 april 2006 @ 22:57:
Ik heb de watergekoelde voeding inmiddels al 2 jaar in mijn bezit, dus die moet er zoiezo in ;)
Ai, dat besefte ik me dus niet. :P Dan nog maar even over die dubbele loop; dat heeft alleen veel zin als ze compleet gescheiden zijn, dus 2 pompen en 2 radiators. Probleem is dan wel dat je meer lawaai gaat krijgen dan met een single loop, omdat je 2 pompen gebruikt. Persoonlijk heb ik geen ervaring met de geluidsproductie van die Swiftechs, maar je kunt altijd met wat schuimrubber oid een hoop trillingen dempen.

Als het met een single loop trouwens krap word, zou ik eerder overwegen om de HD niet te waterkoelen en daar gewoon een zacht blazende fan bij zetten. De kast zelf zal in principe niet zo heet worden, aangezien je al je warmte vrij direct naar buiten leidt.

Maar zoals wel vaker met een nieuwe setup; trial and error. :Y) Succes ermee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Laatst online: 24-08 22:50

Lol , is dat echt zo? lijkt mij dat als je de fans op de rad laat blazen , je veel meer flow door je rad krijgt dan dat je de lucht eruit weg zuigt? , of die ik dat verkeerd? of begrijp ik je verkeerd?

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
ikbengoofy schreef op donderdag 13 april 2006 @ 23:33:
[...]

Lol , is dat echt zo? lijkt mij dat als je de fans op de rad laat blazen , je veel meer flow door je rad krijgt dan dat je de lucht eruit weg zuigt? , of die ik dat verkeerd? of begrijp ik je verkeerd?
Ja, je kunt het zelf altijd testen, maar deze post vind ik daarin wel erg verhelderend: [rml]unknown_road in "[ cooling]cpu fan blaasrichting?"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
ikbengoofy schreef op donderdag 13 april 2006 @ 23:33:
[...]

naar mijn idee is het zo dat als je ergens op blaast dan je dan meer weerstand ondervind. vooral in het midden van de fan (het dode punt) maar als je door de rad heen zuigt dan haalt hij het lucht van elke mogelijke plaats.

maar mij gaat het vooral om het feit dat ik liever stof op 1 kant van de radiator heb dan tussen de fan en de rad. om van dat gepiel af te zijn heb ik in eerste instantie waterkoeling genomen.

nog terug te komen op de airduct:
de meeste radiatoren hebben de vinnen niet gelijk tegen de rand van de behuizing aan zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door Bulls op 13-04-2006 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier zuigt mijn fan ook de lucht weg vantussen mijn rad, werkt goed, heel goed vind ik zow O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Is ook het stilst.
@ arno
Wat dacht je van ff wat bureau test setupje te bouwen :) je hebt vast plenty slang ;)
Ff kijken wat een beetje lekkere verhouding is qua koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Ik ga werken met 1/2 Tygon. Even kijken of ik ook bezine slang (goedkope ;) ) kan vinden in 1/2 diameter. Tygon vind ik net iets te stevig aan de prijs.
Bedankt voor de tip iig:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een asetek set met 10mm OD slang, en wil TYGON. waar kan ik tygon vinden geschikt voor asetek 10mm?? of moet ik alle slangen en slangkoppelingen vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
dan zul je alle koppelingen moeten vervangen ;)
ze passen niet in de koppelingen (psst.... kijk naar buitenmaat tygon)
alleen PUR werkt op die koppelingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
8/10 is niet alleen PUR hoor... dat is een van de meest voorkomende maten..
Waarom maken ze eigenlijk geen 8/10 Tygon slangen? er is toch wel een bedrijf die dat aantrekkelijk moet vinden met al dat "gewatercool" in deze tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Slitch schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 18:19:
dan zul je alle koppelingen moeten vervangen ;)
ze passen niet in de koppelingen (psst.... kijk naar buitenmaat tygon)
alleen PUR werkt op die koppelingen ;)
Ervan uitgaande dat hij de snelkoppelingen heeft! Als je "normale" slangkoppelingen hebt, dan kan je een willekeurige slang kiezen met de goede binnenmaat.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/5815/p41330829xe.th.jpg

zo ziet mijn systeempje er nu uit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:12
Hey ik wou mijn amd 3700+ gaan koelen met water. Nu is mijn vraag of ik aan 1 Swiftech MCR80 80 Mm genoeg heb er zit uiteraard wel een papst fannetje op maar geef dit genoeg koeling of moet ik een groter rat gaan zoeken?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ligt eraan of je wil gaan overclocken :) Om je Sandy gewoon koel te houden voldoet die wel, als je gaat overclocken wil je liever een 120mm rad of groter nemen!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
wat is een van de betere uitgebreide waterkoel onderdelen shop? freezing hardware heeft redelijk groot aanbod. maar zijn er nog meer zulke uitgebreide shops?

ik las laatst ook hier dat pur slang slecht is.. waarom?

[ Voor 16% gewijzigd door Bulls op 14-04-2006 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Freezing hardware kan ik echt als waterkoel shop aanraden.
Vind je het onderdeel wat je zoekt niet in hun online assortiment. Schaam je er niet voor om ze even te mailen want 9/10x kunnen ze het wel gewoon leveren (mijn eigen ervaringen).

wat vinden jullie van mij water setup (zie paar posts hierboven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
waterking schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 22:28:

wat vinden jullie van mij water setup (zie paar posts hierboven).
Wel origineel hoe je die pomp hebt opgehangen. :) Ik wilde dat ik zo'n lekkere grote case had overigens, ik neem aan dat je bovenin nog een 5,25 bay reservoir hebt zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
www.xcsystems.nl heeft wel leuk spul, high end zijn ze heel goed in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Tygon is er ook in 8/11,2mm dus met 1.6mm wanddikte, bij Freezinghardware bijv.
Neem er van die knelkoppelingen van 8/11mm bij en je kan lekker je gang gaan :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
de meeste spullen die ik wou bestellen heeft de innovatek webshop ook,
plus dat de radiatoren in duitsland stukken goedkoper zijn.
zo betaal je voor de BIX2 69,90 terwijl die bij freezinghardware 93,90 betaald. 8)7

en de innovatek reservoir heeft nog een uitbreidingsstuk zodat je hem langer kan maken
want ik wil de innovatek Tank-O-Matic maar die is 28 CM lang, en dat is te hoog in mijn kast.
dus moest ik wel de micro versie nemen, maar die is maar 11 cm hoog :/ en bij de innovatek shop kan je dus verleng stukjes kopen van 8 cm (of 12 of 25) en dan is hij dus wel naar mijn wensen.

Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/tommicro_200.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/tankring11_250.jpg

dus nu heb ik even een mega order geplaatst bij hun, en de rest bestel ik wel hier ergens.

ik heb BIX2 en BIX1 plus 2x tank-o-matic micro (+2x de uitbreiding van 8cm) wat slang en wat verbindings stukjes besteld.

wel vaag via IBAN geld overmaken, maar als de boel binnen is dan kan het modden beginnen :9
moet goed nadenken en uitvogelen hoe ik het beste alles ga plaatsen ben al 2 week aan het brainstormen

Ik ga ook heel wat aan de kast zelf veranderen (vooral de voorkant)

maar als alles klaar is dan heb ik ook ruimte voor SLI :*)
dat gaat dan nog wel even duren voordat het gerealiseert word, maar de ruimte is er

zo net de rest producten besteld bij salland en freezing, en nu maar af wachten tot alles binnen is :)
moet binnenkort ook maar ff langs een bouwmarkt voor alu plaat en wat groter oppervlakte plexi (voor mn window)

[ Voor 9% gewijzigd door Bulls op 15-04-2006 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Yeah ! gister te horen gekregen dat dinsdag m'n nieuwe innovatek AGP 6600GT block hier zal komen. Ik haal dan meteen ff m'n hele waterkoeling uit elkaar, en ik zal dan meteen m'n hele waterkoeling uit elkaar halen (als ik de pomp nog van de bodem van mn kast los kan krijgen (dubbelzijdig plakband, iemand idee om los te krijgen?).

Als mn hele waterkoeling uit elkaar ligt zal ik ook eens het verschil testen tussen blazende fans en zuigende fans ! :) Omdat hier nogal wat discussie over is.

Ter verduidelijking, ik heb mn fans nu op blazen staan tegenover m'n radiator.. t is dat ik net heb zitte counterstriken maar normaal zijn m'n temperaturen idle ongeveer 33 graden C !

ik zal mn fans na dinsdag op zuigen zitten en kijken of het een verschil in temperatuur oplevert.. ik zal de komende dagen goed op de temperaturen letten ! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Nauw na lange tijd heb ik eindelijk alles goed aan de praat. Aangezien ik een minibarebone systeem heb was het nogel een gepas en gemeet om alles in het kastje te krijgen. Maar het is gelukt!

Als eerst mijn voeding die ik even onderhanden had genomen. Wat plexi er om heen gevouwen en blauwe kabels.
Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/313/dsci00047lq.th.jpg
Dit was mijn oude systeem met een P4 2.8ghz.
Afbeeldingslocatie: http://img372.imageshack.us/img372/4300/dsci00083rz.th.jpg
Maar toen DFI met een Matx bordje kwam ben toch maar overgestapt op een Opteron. Eerst even proefdraaien.
Afbeeldingslocatie: http://img524.imageshack.us/img524/5341/dsci00015en.th.jpg
En toen was het tijd om alles in de barebone in te bouwen. Beetje passen en meten nee ik kon niet stil staan. :)
Afbeeldingslocatie: http://img524.imageshack.us/img524/3579/dsci00037ic.th.jpg
Ik heb nu ook een Northbridge koeler omdat deze best heet werd zonder actieve koeling en geen airflow.
Alle slangen (tygon) op lengte gemaakt. En ontluchten wat echt onmogelijk is met zo'n klein reservoir. :( Maar het is toch allemaal gelukt
Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/8852/dsci00060gq.th.jpg
En toen weer alles dicht bouwen en maar hopen dat alles dicht is en past.
Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/2885/dsci00023bk.th.jpg
Al met al een heel karwei maar alles draait nu. Wat specs niet echt bijzonder:

DFI infinity rs482
Opteron 146 0602GPKW
Ati x850xt
Audigy 2zs
Raptor 74GB
1gig Cheap ass twinmos :X

Het waterkoeling systeem bestaat uit een Liang pomp waarop een alphacool xp cpu blok zit met een northbridge koeler. Als rad heb ik een nexxos extreme 120 met een papst 4412 f/2 gll het reservoir is een AGB mini ook van alphacool.
Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/6859/dsci00058gf.th.jpg
Het eind resultaat. :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door DrumandBass op 15-04-2006 19:09 ]

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Pilske schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 18:48:
Yeah ! gister te horen gekregen dat dinsdag m'n nieuwe innovatek AGP 6600GT block hier zal komen. Ik haal dan meteen ff m'n hele waterkoeling uit elkaar, en ik zal dan meteen m'n hele waterkoeling uit elkaar halen (als ik de pomp nog van de bodem van mn kast los kan krijgen (dubbelzijdig plakband, iemand idee om los te krijgen?).

Als mn hele waterkoeling uit elkaar ligt zal ik ook eens het verschil testen tussen blazende fans en zuigende fans ! :) Omdat hier nogal wat discussie over is.

Ter verduidelijking, ik heb mn fans nu op blazen staan tegenover m'n radiator.. t is dat ik net heb zitte counterstriken maar normaal zijn m'n temperaturen idle ongeveer 33 graden C !

ik zal mn fans na dinsdag op zuigen zitten en kijken of het een verschil in temperatuur oplevert.. ik zal de komende dagen goed op de temperaturen letten ! ^^
ik denk dat het ook minder geluids productie oplevert omdat de lucht nu minder "botst"
over dat dubbelzijdig plakband: gewoon beetje warm en dan los trekken (ik heb zo mn reservoirs op de bodem zitten, en als je pc een tijdje gedraaid heeft dan is het plakband ook wat warmig en trek je het zo (kauwgom achtig) los

edit:
@drumnbass
als ik dat zo zie kan ik niet wachten tot ik mn rommel binnen heb ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Bulls op 15-04-2006 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Zeg DrumandBass, dat is Tygon 8/11,2mm he?
Is dat ook zo lekker knikloos als normale tygon? Ik heb de 3/8"(10mm) versie met 3mm wanddikte... echter zit ik al een tijdje te denken om ook die dunnere tygon te nemen :)
Toch wel mooi die schroefkoppelingen :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Ja ,dat is inderdaad tygon 8/11.2 Je kunt een knikloze bocht maken van minder dan 10cm. Dus het is best flexibel. Moet ook wel in zo'n kastje. Tja, die schroefkoppelingen he. Bling bling. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
ff nog n vraagje posten voor het slapen gaan ..

kheb weer eens mijn ogen laten vallen op iets van de innovatek webshop site..

Dual inline watertemperatuur meter.

heeft iemand ervaringen met zo'n inline temperatuurmeter ? is dit slecht voor mn flow ? weet iemand misschien welke maat aansluitingen deze inline temperatuur stukjes hebben (staat niet op die site vermeldt, maar ik vermoed 8x1) ??

Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/5008331_200.jpg

Ik denk er dan over om m'n twee 3.5" sloten ervoor op te geven, 'n beetje dremelen en ik kan dat LCDtje mooi in plaats van die 2 sloten plaatsen ! :D

Oh ja ik hoef geen ander merk temperatuur sensor + LCD omdat daar altijd 'n naam groot opstaat op de voorkant :/ en daar heb ik zo'n hekel aan.. Dit schermpje laat gewoon plain temperaturen zien, geen naam helemaal niks (misschien wel 'n beetje onhandig om te herkennen welke temperatuur van waar is maar toch ! :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
DrumandBass waar zit je rad nou? extern blijkbaar? :P
Misschien volgende keer met wat meer omgevingslicht foto's maken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Over enige tijd wil ik ook graag WK aanschaffen. Ik ben al druk bezig met kijken hoe het werkt,wat er is enz. Nou las ik in de Startpost dat als je verschillende materialen als koeling gebruikt je een opofferingsmateriaal nodig hebt. Ik wil graag koperen koelblokjes i.c.m. de EVO 360 als rad.
Nu zag ik dat de leidingen van koper zijn maar de lamellen van ALU.

Het lijkt me dat er geen water door de lamellen stroomt dus dat zou betekenen dat ik geen opofferingsmateriaal nodig heb. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Vandread schreef op zondag 16 april 2006 @ 12:05:
DrumandBass waar zit je rad nou? extern blijkbaar? :P
Misschien volgende keer met wat meer omgevingslicht foto's maken O-)
Ja, klopt het was eerst de bedoeling om de rad op de kast te plaatsen. Maar ik heb de slangen wat langer gehouden en de rad staat nu achter de monitor uit het zicht. Past toch niet echt lekker op de kast. En ik vind dit wel wat hebben. :D

Ik zal zometeen even 2 goeie foto's maken want deze waren echt brak. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Zo niets te doen dus ik heb maar een paar foto's gemaakt met flits. :P Toch niet iets beter imo.

Close up van het systeem. Ik vind het alleen jammer dat je de koelblokken niet ziet zitten. Omdat die atx voeding nogal groot is. De originele voeding was 1/3 van deze. Ook kwa wattage :/
Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/6720/dsci00111od.th.jpg

Gelukkig is dat tygon heerlijk flexibel anders had ik nooit van deze bochten kunnen maken. Het enigste probleem waar ik mee zit is dat het cpu blok op de zelfde hoogte zit als het reservoir. Dus ik hoop maar dat er geen lucht in blijft hangen. Daar in tegen is de flow zo hoog dat de lucht nergens blijft hangen.
Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/1641/dsci00093az.th.jpg
Wat ook een probleem was, ik heb op alle koelblokken haaksebochten moeten gebruiken omdat ik anders niet met de hoogte weg kwam. Alleen zit er nogal wat hoogte verschil tussen cpu blok en norhtbridge. Waardoor ik een stuk uit de cpu klem moest slijpen.
Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/3676/dsci00100qr.th.jpg
Dan nog even het totaal plaatje tussen de monitor en de kast zie je nog de slangen lopen naar de rad. Al met al vind ik het een mooi geheel geworden, al helemaal als je bekijkt in wat voor ruimte. :Y)
Het is niet echt een stacker. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
@DrumandBass:
Ziet er netjes uit, knap dat je het allemaal in zo'n kleine kast gekregen hebt !!

Maar .. net 'n nieuwe camera gekrege van de ouders en wat is er dan 'n beter foto object dan m'n waterkoeling ^^ hieronder wat fototjes (sorry voor het grote formaat :P):

http://members.home.nl/nilsmartens12/got/PICT0001.JPG
m'n black ice extreme 2 + papst fans + reservoir coolplex10 + debiele gordijnen ^^

http://members.home.nl/nilsmartens12/got/PICT0003.JPG
Zicht door het bovenste raampje in m'n side panel

http://members.home.nl/nilsmartens12/got/PICT0004.JPG
Zicht door het onderste raampje in m'n side panel

http://members.home.nl/nilsmartens12/got/PICT0005.JPG
Van voren, met de klep open en een front plaatje weg om de radiator goed te laten zien :)

http://members.home.nl/nilsmartens12/got/PICT0006.JPG
Zonder side panel :)

http://members.home.nl/nilsmartens12/got/PICT0007.JPG
Reservoirtje, cooplex 10 .. je ziet mooi het water omhoog borrelen :)

http://members.home.nl/nilsmartens12/got/PICT0008.JPG
Radiator :P

http://members.home.nl/nilsmartens12/got/PICT0010.JPG
Van binnenuit kijkend naar het geweldige radiator ophang systeem !

als iemand nog ergens fotos van wil gewoon roepen ik zit hier toch maar wat aan te kutten met die camera :P ..

Plaatjes waren te groot...

[ Voor 14% gewijzigd door Apen-nootjes op 23-04-2006 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flasherrr
  • Laatst online: 22:05
@DrumandBass:
ik vind het echt heel mooi dat je alles er in hebt gekregen! Alleen is het niet gevaarlijk zo'n voeding gewoon bloot in je kast? Of zit er nog wat omheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Flasherrr schreef op zondag 16 april 2006 @ 14:14:
@DrumandBass:
ik vind het echt heel mooi dat je alles er in hebt gekregen! Alleen is het niet gevaarlijk zo'n voeding gewoon bloot in je kast? Of zit er nog wat omheen?
Hehe, nee lijkt me inderdaad geen goed idee.
Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/6264/dsci00012ov.th.jpg
Hier heb ik alle overbodige aansluitingen eruit gesoldeerd.

En daarna heb ik de voeding met een plexiglas cover afgewerkt. Warm maken en er zo omheen buigen.
Presto!!
Afbeeldingslocatie: http://img66.imageshack.us/img66/1879/dsci00045ta.th.jpg
Ik vind die printplaat wel wat hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/img152/9944/p41330857wd.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/img152/4989/p41330839xs.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/img152/3999/p41330844gr.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben je die molex op de bovenste foto niet vergeten aan te sluiten? op je mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
@ pilske:

je hebt de fans op de radiator blazen in je kast? dat is dom want nu blaas je al het warmte wat je met water uit je systeem haalt rechtstreeks je kast weer in, zo word het nooit koel. (die fout heb ik ook al een keer gemaakt, je moet die fans omdraaien dat scheelt gelijk 5 graden ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:11

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Verwijderd schreef op zondag 16 april 2006 @ 17:19:
Ben je die molex op de bovenste foto niet vergeten aan te sluiten? op je mobo?
is eigenlijk alleen echt nodig als je sli draait :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Bij die coolplex reservoirs, hebben jullie ook dat je die dop er niet meer kan af draaien? Ik krijg hem er alleen af als ik hem een uur in de vriezer legt. Daarnaast lekt het ding ook als je niet alles aftapet met reflon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
WSaeNoTSoCK schreef op zondag 16 april 2006 @ 17:40:
@ pilske:

je hebt de fans op de radiator blazen in je kast? dat is dom want nu blaas je al het warmte wat je met water uit je systeem haalt rechtstreeks je kast weer in, zo word het nooit koel. (die fout heb ik ook al een keer gemaakt, je moet die fans omdraaien dat scheelt gelijk 5 graden ofzo)
ze blazen mn kast wel in, maar de meeste warme lucht komt door de voorkant meteen eruit, en de rest vd warme lucht gaat door de voeding .. :P die wordt toch rete warm dus jah boeiend (I) !

maar khad al eerder gepost dat ik t om ging draaien omdat er zoveel discussie was over zuigen of blazen, ik krijg dinsdag mn nieuwe GPU block en dan haal ik meteen alle shit mn kast uit en zal ik de fans op zuigen zetten ^^ was het dus al van plan maar goed !
Razor.Timo schreef op zondag 16 april 2006 @ 18:04:
Bij die coolplex reservoirs, hebben jullie ook dat je die dop er niet meer kan af draaien? Ik krijg hem er alleen af als ik hem een uur in de vriezer legt. Daarnaast lekt het ding ook als je niet alles aftapet met reflon.
nope geen last van, die dop vind ik wel 'n beetje vreemd sluiten bij mij maar goed maakt eigenlijk niet zo geweldig veel uit :) khoop dat je dop t binnekort weer goed doet .. meer kan k niet zeggen

[ Voor 24% gewijzigd door Pilske op 16-04-2006 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Pilske schreef op zondag 16 april 2006 @ 18:36:
[...]

ze blazen mn kast wel in, maar de meeste warme lucht komt door de voorkant meteen eruit, en de rest vd warme lucht gaat door de voeding .. :P die wordt toch rete warm dus jah boeiend (I) !

maar khad al eerder gepost dat ik t om ging draaien omdat er zoveel discussie was over zuigen of blazen, ik krijg dinsdag mn nieuwe GPU block en dan haal ik meteen alle shit mn kast uit en zal ik de fans op zuigen zetten ^^ was het dus al van plan maar goed !

[...]

nope geen last van, die dop vind ik wel 'n beetje vreemd sluiten bij mij maar goed maakt eigenlijk niet zo geweldig veel uit :) khoop dat je dop t binnekort weer goed doet .. meer kan k niet zeggen
Nou in het begin was het ook wel goed. Maar ik denk dat komt doordat toendertijd mijn prescott heel heet werd. Het water begon ook heel erg te condeseren binnen het reservoir. Hierdoor is het denk ik gaan uitzetten waardoor die niet meer sluit. Heb hem overigens al meer dan 1.5 jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:13
Ik ben sinds vandaag op zoek voor waterkoelingsblokjes voor mijn CPU en GPU.

Ik heb mijn waterkoeling al gewoon aan de gang, aleen voor cpu, maar wil nu ook mijn gpu erbij betrekken, en ben op de site van aqua-computer aan het kijken.

Nu heb ik een X850 Pro, en is de keuze dus erg makkelijk voor een koelblok, want dat wordt deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-computer-systeme.de/shopsystem/product_thumb.php?img=images/artikelbilder/23370.jpg&w=150&h=150

Maar voor de CPU ben ik aan het twijfelen. Ze hebben er een aantal opstaan, en aangezien ik een P4 heb, blijven deze over:

cuplex PRO Rev. 2 without fittings, 4-hole-P4 socket 478
cuplex Rev. 1.3 four-hole-mounting kit P4 socket 478 without fit

Beide zijn ze afgewerkt door middel van koper/plexiglas, en dat vind ik er erg mooi uitzien. Ook het feit dat je zelf koppelingen erop kun zetten vind ik fijn (dat gaat namelijk bij mij Nextcool blok nu niet). Ook kosten beide blokken € 29,95, dus daar zit het verschil niet in. Maar toch wil ik natuurlijk het best presterende blok van de twee.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Pilske schreef op zondag 16 april 2006 @ 13:58:
@DrumandBass:
Ziet er netjes uit, knap dat je het allemaal in zo'n kleine kast gekregen hebt !!

Maar .. net 'n nieuwe camera gekrege van de ouders en wat is er dan 'n beter foto object dan m'n waterkoeling ^^ hieronder wat fototjes (sorry voor het grote formaat :P):

[afbeelding]
m'n black ice extreme 2 + papst fans + reservoir coolplex10 + debiele gordijnen ^^

[afbeelding]
Zicht door het bovenste raampje in m'n side panel

[afbeelding]
Zicht door het onderste raampje in m'n side panel

[afbeelding]
Van voren, met de klep open en een front plaatje weg om de radiator goed te laten zien :)

[afbeelding]
Zonder side panel :)

[afbeelding]
Reservoirtje, cooplex 10 .. je ziet mooi het water omhoog borrelen :)

[afbeelding]
Radiator :P

[afbeelding]
Van binnenuit kijkend naar het geweldige radiator ophang systeem !

als iemand nog ergens fotos van wil gewoon roepen ik zit hier toch maar wat aan te kutten met die camera :P ..
Mag ik eens een foto van de achterkant?
ben benieuwd naar de plaatsing van je res... het lijkt net of de schroeven in de weg zitten met je psu. (ziet er verder netjes uit) (edit; zag ik tiewraps aan je nb? why?)

En echt _/-\o_ aan die wc in dat mini kastje! ongeloofelijk!

[ Voor 3% gewijzigd door ixl85 op 17-04-2006 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ TranceSetter, ik zou voor cuplex PRO Rev. 2 without fittings, 4-hole-P4 socket 478 gaan, omdat dat een nieuwere revisie is dan het andere blokje.

Over het algemeen is een nieuwere revisie beter dan de oude, anders ff zoeken naar reviews over de blokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
PilatuS schreef op maandag 17 april 2006 @ 15:47:
Over het algemeen is een nieuwere revisie beter dan de oude, anders ff zoeken naar reviews over de blokjes.
Helemaal gelijk op zich, maar je zult net zien dat je de uitzondering te pakken hebt. De Reserator 1+ bijvoorbeeld, presteerd minder dan de 1. 8)7

Ik zag de Pro rev 2 er trouwens niet tussen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
ixl85 schreef op maandag 17 april 2006 @ 15:42:
[...]
Mag ik eens een foto van de achterkant?
ben benieuwd naar de plaatsing van je res... het lijkt net of de schroeven in de weg zitten met je psu. (ziet er verder netjes uit) (edit; zag ik tiewraps aan je nb? why?)

En echt _/-\o_ aan die wc in dat mini kastje! ongeloofelijk!
yeah ! tieraps to the end .. dat is echt gewoon n noodoplossing .. morge krijg ik nieuw gpu block, oftewel heel mn pc gaat weer uit elkaar en ik ga 'n nieuwe bevestiging voor mn NB block verzinnen ..

*pakt foto camera*

nr 1 het res is opgehangen met .. jaja .. tieraps ;) dit omdat ik het morgen lager ga hangen omdat dat in mijn ogen veel mooier uitziet ;) iig fotos:

http://members.home.nl/nilsmartens12/got/PICT0033.JPG
Zo hangtie dus van de zijkant .. (de bovenste houder staat iets vooruit omdat er uuhm ja hoe zeg je dat .. er is iig al 'n uitstaand stukje in die kast en ik verwacht dat je daar 'n thermaltake reservoir zo in kunt klikken ofzo (er zit iig geen schroef oid onder..)

http://members.home.nl/nilsmartens12/got/PICT0036.JPG
en dit is dus van de achterkant (sorry dat het scheef is maar daar kan ik gewoon heel moeilijk bijkomen (omdat de copmuter al z'n kabels erin heeft en die kabels nogal ... vastgeplakt zitten zodat het ieeetsje netter uitziet ;)

http://members.home.nl/nilsmartens12/got/PICT0037.JPG
hier komt m'n reservoir morgen dus te hangen, de slangen kunnen dan mooi door de vooraf gemaakt waterkoelslang gaten en ik moet .. vermoedelijk 'n gaatje erbij boren maar dat is niet zon groot probleem.. dan nog n passende bout (volgens mij M4 ofzo) en vast schroeven en dan kan de toevoer meteen daar de kast in en ook daar de kast uit .. scheelt denk ik zon 50 centimeter slang :) !!

ik zal morgen iig alles uit elkaar halen met m'n camera bij de hand :P en dan zal ik woensdag/donderdag hier wel wat laten horen .. :P

als iemand ondertusse een goed idee krijgt hoe ik m'n NB blok kan bevestigen .. laat het horen, ik heb al van die stangetjes van innovatek voor tussen de "ringen" maar zoals je kunt zien is er aan de linkerkant geen plaats voor zon stangetje ..

*pakt foto toestel weer ..*

De bevestigingsstangetjes ..
Het blokje + NB van rechts
Het blokje + NB van links

dus .. iemand slimme ideeen om dat northbridge blokje .. goed vast te maken aan die ringen ?? :/ ik ga btw niet aan die condensatoren buigen (zie foto van links..)

Modbreak:Ik heb van al je foto's linkjes gemaakt, de afbeeldingen zijn echt te groot.... Maak voortaan echte thumbnails met een linkje naar grote plaatjes o.i.d

[ Voor 8% gewijzigd door Apen-nootjes op 23-04-2006 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
zo zit ie er goed op ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ongelovelijk, zelfs met een Coolplex 10 Reservoir (op de achterkant van mn kast gemonteerd) zuigt die Laing pomp nog lucht aan :| Ik heb de coolplex volledig gevuld met water en nog steeds....Denk dat de enigste oplossing of een grotere coolplex of een Bayres is...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

aramdin schreef op woensdag 19 april 2006 @ 00:11:
Ongelovelijk, zelfs met een Coolplex 10 Reservoir (op de achterkant van mn kast gemonteerd) zuigt die Laing pomp nog lucht aan :| Ik heb de coolplex volledig gevuld met water en nog steeds....Denk dat de enigste oplossing of een grotere coolplex of een Bayres is...
Nauw als ik mijn systeem krijg ontlucht moet dat bij jou al helemaal lukken lijkt mij. Ik heb gewoon de slangen wat dicht geknepen. En toen het reservoir helemaal lucht vrij gevuld. Klaar werkt hier perfect. :Y)

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.