Verwijderd
Echt zo veel keus, maar wat is nou goed?
Ja, zij sturen beschadigd, niet goed spul naar jouw op en dus moet daar wat tegenoverstaan.aramdin schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 00:31:
Vraag anders of je een soort van refund kunt krijgen...
Ik weet niet hoe dat zit met bedrijven in het buitenland, maar in nederland heb je sowieso op al je aankopen iets van 8 dagen bedenktijd. Dat betekend dat je het terug kan sturen en dat je je geld terugkrijgt.Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 23:44:
Het probleem is alleen dat ik hem rechtstreeks van www.alphacool.de heb besteld ze berekenden 17 euro verzend kosten, heb de foto's al gemaild aan hun.
Het zou belachelijk zijn als ze je twee keer verzendkosten rekenen... maar waarschijnlijk ben jij wel terugzend-kosten kwijt... dat is 5 tot 8 euro...
Ik heb ook wel eens een lekkend reservoir gekregen van alphacool.
U vraagt, wij antwoorden.
Gewoon een blokje kopen dat je leuk vind en dan de goede aansluiting...Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 18:43:
Ik ben op zoek naar een waterblokje voor mijn 6600GT AGP-8x deze wil ik toevoegen aan mijn Thermaltake BigWater. De slangen hebben de maat 3/8". Kan iemand mij een goed blokje aanraden wat ook deze maat heeft en op mijn kaart past? Het beste zou een koper blokje zijn omdat de rest ook van koper is in mijn setup.
Echt zo veel keus, maar wat is nou goed?
al is dat wel een klotemaat (zijn toch hele dunne slangetjes?
als ze 10 zijn, dan is het denk ik 10/8 (ken je setje niet al te goed hoor)
die dingen kan je overal kopen...
Wat voor een pomp zit er btw bij? misschien vind ie dat wel niet zo fijn
Ik heb net 2x 1/2" hoekschroeven gekocht en een water reservoir.
Ik heb gehoord dat ik teflon tape op de schroeven moet doen tegen lekkages? (Of is er iets anders ervoor?)
flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS
... je koopt ze omdat ze lekken... toch?TeamxSunnYx schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 23:15:
Vraagje, hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Ik heb net 2x 1/2" hoekschroeven gekocht en een water reservoir.
Ik heb gehoord dat ik teflon tape op de schroeven moet doen tegen lekkages? (Of is er iets anders ervoor?)
Ik heb heel mn setup met die schroef dingen... lekt niet! ookal zitten er toch wel wat strakke bochten in.
Gewoon je slangen RECHT snijden/knippen (als je knipt moet je wel een dunne goede schaar hebben)
en je sluitingen goed dichtdraaien.
Je kan ze insmeren met afwasmiddel om ze beter dicht te laten gaan.. nadeel hier van is dat het in je water kan komen...
Teflon heb ik ooit wel eens iets van gehoord, maar dat si volgensmij alleen als je echt heel onzeker bent over je sluiting... ik vind het ni elk geval niet nodig.
edit:
je bedoelt deze dingen toch?

/edit2
Hey KingNothing, ik zag op pag8 een plaatje van je stacker, kan je eens een plaatje van de achterkant laten zien voor je rad.
Ik zat er aan te denken om hem op de bodem te leggen (waar dat rooster is, geen idee waar het voor is (heb de kast ook nog niet))
maar aan de achterkant ziet er ook wel handig uit.
[ Voor 21% gewijzigd door ixl85 op 31-03-2006 03:35 ]
Ik heb mijn rad bovenin zitten, moest wel een balkje wegslijpen van dat voedingrack.
Klik mee voor GoT!........
HHhehehehIkke! schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 09:48:
Door dat rooster kan er mooi water weglopen bij lekkage.Heb een keer gehad dat het iets lekte bij het pompje, het rooster voorkwam een grote plas onderin de kast.
Ik heb mijn rad bovenin zitten, moest wel een balkje wegslijpen van dat voedingrack.
Mh ik wil mn rad dit keer onderin, tegen mn pomp aan...
en mn res boven in.
mn res staat nu tegen mn pomp (is er eentje die je op je pomp moet zetten)
maar dat is echt een ramp met ontluchten... _niet fijn_
Vooral omdat mn computer nu NIET meer mag bewegen!
Een pinnetje van mn PCI-E slot is blijkbaar brak waardoor mn graka soms geen contact maakt en mn hele systeem gaat trippen! (een keer vervoerd van mn huis naar mn kamer (studentenkamer) in een busje, blijkbaar is er door het trillen iets gebroken of verschoven in het PCI-E slot)
(gelukkig heb ik nog zo'n slot (a8n-sli) dus daar ga ik hem binnenkort meteen insteken.
[ Voor 6% gewijzigd door ixl85 op 31-03-2006 11:36 ]
Hoekschroeven van 1/4 naar 1/2"
Iemand die een goeie webshop kent die deze wel heeft?
flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS
Wat is zerex? Voor verhoudingen kun je in de TS kijken.Zenix schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 20:51:
ik heb nu een jerrycan van 5 liter demi water, maar ff heel simpel vraagje hoeveel zerex moet ik daar in doen?
dat is zowat zelfde als watterwetter.Roamor schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 21:50:
[...]
Wat is zerex? Voor verhoudingen kun je in de TS kijken.
Maar ik wil gewoon weten hoeveel ik erin moet gooien snap niks van die verhoudingen. Bijvoorbeeld halve beker ofzo.
[ Voor 3% gewijzigd door Zenix op 31-03-2006 21:52 ]
Zenix schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 21:51:
[...]
dat is zowat zelfde als watterwetter.
Maar ik wil gewoon weten hoeveel ik erin moet gooien snap niks van die verhoudingen. Bijvoorbeeld halve beker ofzo.
Dus voor 1 eenheid WW, moet je 30 eenheden water toevoegen. Dus in jouw geval als je 5 liter water hebt, moet je daar 1*5/30 (kruistabellen)=0.167 liter WW aan toevoegen.Hieronder volgen enkele veel gebuikte anti-corrosie vloeistoffen en met welke verhouding je ze t.o.v. water moet toevoegen in Liters:
- WaterWetter: 1:30
Maar zo nauw zal dat niet komen, het is meer een richtlijn om de optimale samenstelling te krijgen.
[ Voor 8% gewijzigd door Roamor op 31-03-2006 22:45 ]
Verwijderd
Ik heb op dit moment een (origineel) Bigwater setje draaien met twee radiators, reservoir, cpu en gpu blok:

De Bigwater pomp wordt gerate op 120 l/h, wat dus niet erg veel is. Aangezien ik ga upgraden naar een 7900GT en deze ga watercoolen wil ik de pomp vervangen door een krachtiger exemplaar. Het bigwater spul heeft een interne diameter van 6mm (en mijn slangen ook). Dit zal dit vast wel z'n beperkingen hebben. Daarom vraag ik me af wat voor capaciteit pomp geschikt zou zijn voor deze setup.
Vrijwel elke pomp zal een stuk beter zijn dan de Bigwater pomp. Ik wil er niet teveel geld aan uitgeven en het belangrijkste is dat de pomp onhoorbaar is. Ik zie graag suggesties
http://www.webshop-innova...25/501424943d0d41000.html
Rede: kan op 3 standen draaien (stil, normaal en snel)
kan gewoon op je voeding aangesloten wordne, gaat dus ook meteen aan als je je compu opstart, en hij is stil (en volgensmij zit er standaard al een ceramische lager in...)
Alles wat ik kwijt ben (en was) voor mijn Eheim 1048 had ik beter deze pomp voor kunnen kopen...
zucht...
edit
Een eheim 1048 is al 40 a45 euro, pak daar een standaard ding bij om hem aan te laten gaan als je je compu start. +10 a 15 euro. keramische lagers zijn ook 8 euro ofzo...
dan ben je net zo duur uit. (en je zit niet met zo'n extra dikke stekker te kijken.
[ Voor 24% gewijzigd door ixl85 op 02-04-2006 17:28 ]
Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB
Ik zou voor een niet al te sterke pomp gaanm in dit geval zou een Eheim 1046 denk ik zo goed als perfect passen. Je moet dan wel de juiste slangkoppelingen kopen zodat hij compatible is met jouw setje.Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 15:51:
Hallo,
Ik heb op dit moment een (origineel) Bigwater setje draaien met twee radiators, reservoir, cpu en gpu blok:
[afbeelding]
De Bigwater pomp wordt gerate op 120 l/h, wat dus niet erg veel is. Aangezien ik ga upgraden naar een 7900GT en deze ga watercoolen wil ik de pomp vervangen door een krachtiger exemplaar. Het bigwater spul heeft een interne diameter van 6mm (en mijn slangen ook). Dit zal dit vast wel z'n beperkingen hebben. Daarom vraag ik me af wat voor capaciteit pomp geschikt zou zijn voor deze setup.
Vrijwel elke pomp zal een stuk beter zijn dan de Bigwater pomp. Ik wil er niet teveel geld aan uitgeven en het belangrijkste is dat de pomp onhoorbaar is. Ik zie graag suggesties
Er staat er op dit moment 1 in de V&A: http://tweakers.net/aanbod/advertentie/30533
De reden dat ik geen sterkere pomp aanraad is dit: een sterkere pomp zal teveel worden afgeknepen waardoor hij zn power niet kwijtkan. Dit resulteerd in een keihard gebrom, net of iemand constant aan het zagen oid is.
Geloof me, ik spreek uit ervaring, dit houdt je niet lang vol met een dergelijke pomp. Ik had namelijk een Eheim 1048 op een Thermaltake Aquarius II aangesloten, die dezelfde slangmaat gebruikt als de Bigwater. Ik ga iig niet meer terug naar een TT setje wat waterkoeling betreft
[edit]
De Liang raad ik totaal niet aan icm zon kleine slangmaat.
[ Voor 3% gewijzigd door aramdin op 02-04-2006 17:33 ]
--> kheb net een heel engels forum doorgelezen en het blijkt dat de innovatek blokjes (voor de 7800) beter zijn dan de aquagrafx blokjes .. maar ok misschien heeft iemand hier dit blok dan zou ik t graag even horen .. !
Zelf denk ik dat dit komt door het feit dat eigenlijk alle aansluitingen in m'n setup 1/4" zijn met 8x1 slangen, behalve mn GPU blok die heeft 1/8" inschroef verbinding en ook wel 8x1 aansluitingen dan, maar ik krijg het gevoel dat het water op dat punt samen wordt "geduwd" ..
iig heeft iemand ervaring met de innovatek coolmatic 6600 AGP ?? die is namelijk ook voor 6600GT geschikt.

P.S. als iemand intresse heeft in n aquagrafx 6600 (voor alle AGP nvidia 6600 modellen) van aquacomputer.de contact me
[ Voor 20% gewijzigd door Pilske op 02-04-2006 18:19 . Reden: link verbeterd :$ ]
Hij houd mijn kaartje op 38 graden idle en 43/44 graden stressed (met AS5)
De eerste keer werd mn kaart 120graden... en deed mn windows heel raar..
Toen zat hij niet goed aangesloten (de memchipjes raakte het koeloppervlakte niet), er staat bij de handleiding dat je de schroefjes _niet te strak moet doen!!!!!_
Maar je moet gewoon lekker schroeven hoor... anders krijg je dat dus
Ik heb m`n WC-systeem nu enkele maanden draaien.
Echter is m`n water echt pik-zwart geworden ondertussen.
Het moet naar mijn idee dus met "spoed" schoongemaakt worden.
Nu lees ik overal dat ik dan alles uit elkaar moet halen.
Als dit echt nodig is zal ik het doen, maar echt zin heb ik er niet in
Is het mogelijk om het syteem gewoon te "spoelen" moet iets?
Puur of verdund in gedistileerd water?Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 10:16:
Spoel het door met schoonmaakazijn.
En tast dit m`n koper niet aan?
heb je pci-e of agp versieixl85 schreef op maandag 03 april 2006 @ 01:45:
Ik heb de Coolmatic voor mn 6800GT, naar het zzelfde design alleen groter volgensmij (en de 6800GT word warmer)
Hij houd mijn kaartje op 38 graden idle en 43/44 graden stressed (met AS5)
De eerste keer werd mn kaart 120graden... en deed mn windows heel raar..
Toen zat hij niet goed aangesloten (de memchipjes raakte het koeloppervlakte niet), er staat bij de handleiding dat je de schroefjes _niet te strak moet doen!!!!!_
Maar je moet gewoon lekker schroeven hoor... anders krijg je dat dus

Hoe zie je dat doorspoelen dan voor je zonder te demonteren? Een beschrijving hoe ik het doe staat in de TS. Azijn zal je koper niet aantasten, dus hoef je je geen zorgen over te maken.Predje schreef op maandag 03 april 2006 @ 10:03:
Hey Allemaal,
Ik heb m`n WC-systeem nu enkele maanden draaien.
Echter is m`n water echt pik-zwart geworden ondertussen.
Het moet naar mijn idee dus met "spoed" schoongemaakt worden.
Nu lees ik overal dat ik dan alles uit elkaar moet halen.
Als dit echt nodig is zal ik het doen, maar echt zin heb ik er niet in![]()
Is het mogelijk om het syteem gewoon te "spoelen" moet iets?
Ik heb een pcie versie (zie specs) maar dna nog, het is een 6800gt, dus jouw 6600gt zal zeker wel minder warm worden.Pilske schreef op maandag 03 april 2006 @ 17:41:
[...]
heb je pci-e of agp versie? ik heb namelijk een agp 6600GT en iets zegt me van binnen dat agp warmer hoort te worden dan pic-e versies
maar ok
Ik dacht trouwens dat alle garantie kosten dus ook retournzending voor de winkel is. Weet het niet zeker, maar betaal het niet zomaar (wat ik overigens wel paar keer heb gedaan, maar volgens mij helemaal niet hoeft dus).MeMoRy schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 18:54:
[...]
Ik weet niet hoe dat zit met bedrijven in het buitenland, maar in nederland heb je sowieso op al je aankopen iets van 8 dagen bedenktijd. Dat betekend dat je het terug kan sturen en dat je je geld terugkrijgt.
Het zou belachelijk zijn als ze je twee keer verzendkosten rekenen... maar waarschijnlijk ben jij wel terugzend-kosten kwijt... dat is 5 tot 8 euro...
Ik heb ook wel eens een lekkend reservoir gekregen van alphacool.Uiteindelijk maar zelf gerepareerd, want zo'n lek repereren kost bijna niets en gaat veel sneller dan terugsturen.
Zo puur is schoonmaakazijn nu ook weer niet, dus gewoon niet verder verdunnen. Azijn is trouwens 1 van de vele zuren die koper niet aantast (de enige die dat wel doet is salpeterzuur).Predje schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:10:
[...]
Puur of verdund in gedistileerd water?
En tast dit m`n koper niet aan?
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Verwijderd
pic:

dat ding dat spuit knetterhard, niet normaal
mja ik post wel een keertje pics van mijn "gemodde" kast ( 2 x 120mm fan uitgedremeld in het dak van de kast)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 11:25 ]
Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB
oepsixl85 schreef op maandag 03 april 2006 @ 22:37:
[...]
Ik heb een pcie versie (zie specs) maar dna nog, het is een 6800gt, dus jouw 6600gt zal zeker wel minder warm worden.

Ik post wat (duidelijke) pics van mn systeem als ik alles binne en geinstalleerd heb !
@ n00bzor:
ik kijk al uit naar fotos van je systeempje ^^ wil t wel es zien .. die pomp had ik nl ook bijna gekocht, maar ik ging toen toch maar voor n eheim 1048 ..
Verwijderd
bij mij is het nog erger... ik krijg het gewoon niet ontlucht... hoe heb jij het gedaan?DrumandBass schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 11:53:
Ja, is echt niet normaal wat een flow dat pompje geeft!!! Ik kreeg mijn wc amper ontlucht, de zuig kant van mijn reservoir was een beetje een orkaan!!
Zou je niet kunnen proberen om je pomp van wat minder stroom te voorzien? Ik weet niet hoeveel hij normaal trekt (12V?), maar zet hem eens op 7V, mits hij dan wel start natuurlijkVerwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:30:
[...]
bij mij is het nog erger... ik krijg het gewoon niet ontlucht... hoe heb jij het gedaan?
Verwijderd
dan startie nieRoamor schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:42:
[...]
Zou je niet kunnen proberen om je pomp van wat minder stroom te voorzien? Ik weet niet hoeveel hij normaal trekt (12V?), maar zet hem eens op 7V, mits hij dan wel start natuurlijk. Zodra alles ontlucht is en goed draait, kun je hem wel weer op 12V laten lopen.
De mijne lekker wel
Verwijderd
je mag van geluk sprekenRoamor schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:52:
[...]
De mijne lekker wel(Hydor l20). Wel met wat moeite (=tikje), op 5V doet hij helemaal niets meer.
*edit
bij deze de foto's van mijn WC
stond scheef, nu recht
onderkant van me rad in me dak
voorkant, had geen hoekverbindingen besteld

Spaghetti kweet ut, word nog gefixed
Ziet er best nice uit vind ik zelf
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 18:00 ]
Mn pc ligt op dit moment stil, dus verder testen kan ik even niet
[edit]
Gevoelsmatig lijkt deze pomp wel 10x sterker dan bv de MCP600 pomp die ik heb gehad en die was al sterk!
[ Voor 15% gewijzigd door aramdin op 04-04-2006 19:44 ]
Verwijderd
Nu heb ik m'n Eheim pomp daarop aangesloten, maar heb nu het volgende probleem. Als ik de PC start, start ook de pomp zoals het hoort (ik hoor een klein tikje in het relais) maar als ik de PC afsluit, dan blijft de pomp vrolijk doordraaien
Pas wanneer ik de stroom volledig uitschakel mbv m'n stekkerdoos gaat de pomp uit. Lijkt wel alsof het relais blijft hangen dus. Iemand een idee hoe het op te lossen?
Het gaat om dit artikel:

Ja ik weet het, hij heet 'Automatische pompstarter - Hydor' , niet 'Automatische pompstarter - Eheim'.Automatische pompstarter - Hydor
Product informatie:
Met deze automatische pompstarter is het mogelijk om een 230 Volt waterpomp automatisch tegelijk met de PC te laten inschakelen
Maar een Eheim is ook gewoon 230V, dus dat ding moet toch ook bruikbaar zijn met een Eheim pomp?
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Beetje "nutteloze" post zo, post dan met fotos en wat meer info (zoals Vandread al opmerkt)Kanter schreef op woensdag 05 april 2006 @ 10:08:
Zo het is gebeurd: Na vier jaar trouwe dienst is m'n cpublok bezweken aan corrosieEr stroomt geen water meer doorheen. Heb nog even geprobeerd door te blazen met de compressor maar dat hielp niet. Nou tijd voor een nieuwe dan maar.
Ik zit over waterkoeling na te denken. De stilte spreekt mij erg aan.
Nu bestel ik mijn nieuwe computer boij 4launch dus ben ik beperkt in mijn keus.
Koolance Waterkoeling EX2-750SL Exos-2 Extern (zilver) € 274.00
Koolance Waterkoeling EX2-750BL Exos-2 Extern (zwart) € 285.50
Zalman Waterkoeling Reserator 1+ Extern € 222.50
De Zalman spreekt mij het meeste aan. Echter heb ik een paar vragen. Ik wil een Crossfire setup in mijn systeem, is dit mogelijk met waterkoeling? Als ik deze set koop dan pas die toch op de 939 socket?
Hoe verplaatsbaar is waterkoeling? Want in ga wel eens naar LAN-Party kan je daarom wel een waterkoeling zet kopen?
Verder wil ik de Antec P180 kopen, is deze kast hiervoor geschikt?
Bedankt voor de antwoorden
[ Voor 5% gewijzigd door Wackmack op 05-04-2006 13:22 ]
Ik zou gewoon goede luchtkoeling nemen met een compacte kast voor lans.
Zoiets ofzo: Antec Midi Tower Sonata II Life Style ATX 450W?
Hej! niet editen he
[ Voor 30% gewijzigd door Vandread op 05-04-2006 13:25 ]
he he ! ga je mond wasseVandread schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:24:
Koolance meuk vind ik te duur voor de prestaties die je krijgt en voor Lanparty's zou ik zeker geen reserator nemen en eigenlijk niks externs.
Ik had n Exos-Al (model voor de Exos 2 die meneer hierbove wil kope). Maar ik raad je dit af te kopen als je naar lans wil, dan moet je toch echt zelf iets in elkaar rammen. Als je namelijk je pc kast wil gaan verplaatsen met zon extern koolance systeem dan moet je héél goed opletten t dondert dr zo vanaf (mij 'n paar keer biiiijna gebeurt
Als je btw goedkoop n koolance exos-Al setje wil kope laat me ff wete kunne we misschien n leuk prijsje verzinne
voor de rest weet ik geen antwoorden op die vrage ..
32 idle of load?
idle .. met load ongeveer 37 .. naja ik ben nu ook op n kopere rad overgestapt .. maar t principe van koolance werkt echt hoor ^^ maar ik wil nu ook niet meer anders dan hoe ik t nu op heb gebouwd (is idd n stuk goedkoper, maar het is makkelijk om mee te beginnen...)Vandread schreef op woensdag 05 april 2006 @ 14:55:
Ik vind aluminium radiatoren engen in alle koolance setjes worden die gebruikt.
32 idle of load?
Ik heb de P180 en hij is niet supergeschikt voor waterkoeling, al had ik dat wel in gedachtenVandread schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:24:
Hej! niet editen heP180 geschikt voor waterkoeling...

@Versteegrob
Je kan liever kijken naar een setje van Alphacool die voor hetzelfde geld meer prestatie bied. Als je echt de Zalman wil, check dan de Vraag&Aanbod, er stond er volgens mij laatst eentje in. Denk daarbij niet aan top temperaturen, sinds de Zalman meer op stilte dan op performance is gericht.
[ Voor 21% gewijzigd door aramdin op 05-04-2006 15:58 ]
Ik moet er nog even bij zeggen dat ik eigenlijk alleen naar Drome 13 ga en heel af en toe per jaar naar een lan. Dus hoe goed past de Zalman in de P180 icm Crossfire, geld speelt geen rol.aramdin schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:57:
[...]
Ik heb de P180 en hij is niet supergeschikt voor waterkoeling, al had ik dat wel in gedachten![]()
@Versteegrob
Je kan liever kijken naar een setje van Alphacool die voor hetzelfde geld meer prestatie bied. Als je echt de Zalman wil, check dan de Vraag&Aanbod, er stond er volgens mij laatst eentje in. Denk daarbij niet aan top temperaturen, sinds de Zalman meer op stilte dan op performance is gericht.
Is zoiets:
http://www.4launch.nl/sho...info.php?productid=013061
niet makkelijker?
[ Voor 47% gewijzigd door Vandread op 05-04-2006 18:05 ]
Ik ga van de zomer een geheel nieuw systeem aanschaffen, ben op het moment nog hard aan het werk bij HS dus komt helemaal goed.
Hoe is op dit moment denk is aan een sli systeem , of het amd of intel (conroe) gaat worden ben ik nog niet over uit , liever conroe als ik zo de reviews lees , alleen weet ik niet of de juiste mobo,s gaan uitkomen met sli ondersteuning. Vast wel , alleen waren ze vaak een stuk trager in sli setup dan amd mobo,s ..
to the point. ik wil dit geheel gaan waterkoelen, CPU, GPU, Chipset, en misschien nog meer.
ik ben van plan een Lian Li te nemen , een v1200 .. zodat ik de mogelijkheid heb een triple rad onderin te leggen.
het liefst heb ik innovatek, nu hebben ze van die mooie blokken "X-Flow" blokken . en die heb je in verschillende kleuren. rood,blauw,en normaal koper , bij de rode en blauwe is het gepaint lijkt me. krijg je daar geen rotzooi mee?? dat dat met de tijd gaat slijten?
is gewoon 1 pomp genoeg om dit met een goede flow te laten werken? Met 2 gpu koelers een cpu een chipset een triple Bip3 en eventueel nog meer?
overigens ben ik er nog steeds niet wijzer uit geworden hoe het nou werkt met die fittings, ik zou me god niet weten wat ik moet kopen , en wat nou de beste zijn.
Men doel is makkelijk in gebruik, erg leuk voor het oog, en vooral goed koelen.
En welke online shop kan ik het beste mijn spullen halen , ik heb veel op Duitse sites gekeken, alleen weet ik nooit of ze ook in het buitenland leveren . www.Freezinghardware.nl vindt ik vergeleken met Duitsland vrij duur..( kwam voor dezelfde bestelling in Duitsland bijna 120 euro goedkoper uit…)
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Verwijderd
Ik heb onlangs voor 't eerst bij Innovatek wat spullen besteld en dat beviel me prima.ikbengoofy schreef op woensdag 05 april 2006 @ 18:23:
En welke online shop kan ik het beste mijn spullen halen , ik heb veel op Duitse sites gekeken, alleen weet ik nooit of ze ook in het buitenland leveren . www.Freezinghardware.nl vindt ik vergeleken met Duitsland vrij duur..( kwam voor dezelfde bestelling in Duitsland bijna 120 euro goedkoper uit…)
Het is iets duurder qua verzendkosten maar dat haal je er makkelijk uit omdat het
in Duitsland écht stukken goedkoper is.
Volgende keer ga ik zeker weer in Duitsland bestellen.
inderdaad gewoon van innovatek webshop bestellen .. ik heb toevallig kennissen in duitsland waar ik mn pakketje heen mocht sturenVerwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 18:47:
[...]
Ik heb onlangs voor 't eerst bij Innovatek wat spullen besteld en dat beviel me prima.
Het is iets duurder qua verzendkosten maar dat haal je er makkelijk uit omdat het
in Duitsland écht stukken goedkoper is.
Volgende keer ga ik zeker weer in Duitsland bestellen.
Uhmm...ikbengoofy schreef op woensdag 05 april 2006 @ 18:23:
het liefst heb ik innovatek, nu hebben ze van die mooie blokken "X-Flow" blokken . en die heb je in verschillende kleuren. rood,blauw,en normaal koper , bij de rode en blauwe is het gepaint lijkt me. krijg je daar geen rotzooi mee?? dat dat met de tijd gaat slijten?
Paint?
isnt that cute..... BUT ITS WRONG!!! dat is van de 2 stupid dogs, jeugdsentiment... sorry
Ok, check:
Het blok is van koper, er zit dan een laag over heen (tegen corrosie, vervuiling u name it) die is zilver.
Dit blok is opgebouwd uit horizontale gleuven.
Dan zit er een _plastic_ kap op, met een golg motief om het water zo op een rare (maar goede) manier door de groeven te duwen.
Het plastic is dus die kleur, en dit kan je er echt niet even uitspoelen hoor... ze zijn daar echt niet zo gek om verf op de blokjes te smeren
Al die ophef hier over dat pompje... misschien moet ik hier toch maar eens wat info over zoeken.
Heeft niemand dat ding draaien in de buurt van Hilversum of Denbosch/eindhoven?
dan zou ik graag even komen kijken (en luisteren)
zie hier de XXflow

(snel ff uit mn setup gehaald
[ Voor 16% gewijzigd door ixl85 op 05-04-2006 20:38 ]
eerst maar zien of dit blok wel op het willekeurig moederbord past, ik weet niet of socket am2 wel werkt met dit blok/ of welke socket conroe gaat krijgen
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Denk het haast wel.ikbengoofy schreef op woensdag 05 april 2006 @ 21:31:
aaah ok , dat wist ik niet , had alleen het blokje op de foto gezien bij innovatek.de
eerst maar zien of dit blok wel op het willekeurig moederbord past, ik weet niet of socket am2 wel werkt met dit blok/ of welke socket conroe gaat krijgen
Dit blok is niet vreemd of heeft niks raars qua layout.
Het is een 4kant blok dat nergens uitsteekt en niet buiten de socket komt...
Dus ik dat je daar niet zoveel probs mee krijgt..
Ik heb onlangs m'n Hydor L30 vervangen door een Eheim 1048. Bij m'n Hydor heb ik toendertijd een relais aangeschaft, zodat m'n pomp pas aanspringt als m'n PC opstart.
Nu heb ik m'n Eheim pomp daarop aangesloten, maar heb nu het volgende probleem. Als ik de PC start, start ook de pomp zoals het hoort (ik hoor een klein tikje in het relais) maar als ik de PC afsluit, dan blijft de pomp vrolijk doordraaien
Pas wanneer ik de stroom volledig uitschakel mbv m'n stekkerdoos gaat de pomp uit. Lijkt wel alsof het relais blijft hangen dus. Iemand een idee hoe het op te lossen?
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Of vraag het de fabrikant?
Ik ga nu mijn GPU ook in het circuitje opnemen van mijn reserator, en CPU + Northbridge + GPU kan wel 's teveel weerstand opleveren voor het 5 watt pompje. Alle flow is meegenomen.
Ik zie vaak foto's van tweakers die "heel kort door de bocht" gaan met de slangen.
Dat lijkt mij voor de flow niet de meest beste methode?
[ Voor 23% gewijzigd door BertV op 06-04-2006 11:45 ]
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Het lijkt me raar dat dat relais alleen zou werken met 1 bepaalde pomp. Het is gewoon een soort schakelaar (die weer terug springt als je hem los laat), maar dan niet met de hand omgezet, maar door een spanning op dat stekkertje te zetten. Heb je niet ook iets anders veranderd wat er voor zorgt dat er nu spanning blijft staan op de fanaansluiting die je gebruikt? Ander moederbord, voeding, bios, biosinstelling oid. Als je de pc afsluit en je trekt daarna dat kleine stekkertje van je moederbord, gaat hij dan wel uit? Zoja, dan ligt het niet aan het relais. Blijft hij nog draaien, dan is er iets raars aan de hand.Demon_Eyez schreef op donderdag 06 april 2006 @ 09:26:
Weet iemand hierop het antwoord, zou het erg op prijs stellen
Ik heb onlangs m'n Hydor L30 vervangen door een Eheim 1048. Bij m'n Hydor heb ik toendertijd een relais aangeschaft, zodat m'n pomp pas aanspringt als m'n PC opstart.
Nu heb ik m'n Eheim pomp daarop aangesloten, maar heb nu het volgende probleem. Als ik de PC start, start ook de pomp zoals het hoort (ik hoor een klein tikje in het relais) maar als ik de PC afsluit, dan blijft de pomp vrolijk doordraaien![]()
Probeer het dan nog eens, maar dan met die Hydor, of iets anders wat op 230V werkt en ongeveer evenveel vermogen heeft. Dus geen 60 W gloeilamp aansluiten.
Je kunt bijvoorbeeld een kleine adapter met iets aangesloten gebruiken, of een lader van een telefoon oid.
[ Voor 6% gewijzigd door Ikke! op 06-04-2006 12:41 ]
De 12v komt trouwens van een molex, van m'n PSU. Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik de 12v aansluiting naar het relais losmaak. En ik pak die Hydor er nog wel eens bij.
Hoe langer je baan, hoe meer kracht de pomp moet hebben.BertV schreef op donderdag 06 april 2006 @ 11:23:
Is de lengte van de slang erg nadelig voor de flow of is dit te verwaarlozen?
Ik ga nu mijn GPU ook in het circuitje opnemen van mijn reserator, en CPU + Northbridge + GPU kan wel 's teveel weerstand opleveren voor het 5 watt pompje. Alle flow is meegenomen.
Ik zie vaak foto's van tweakers die "heel kort door de bocht" gaan met de slangen.
Dat lijkt mij voor de flow niet de meest beste methode?
Scherpe bochten zullen ook de flow verminderen.
Dus: Korte slangen met goede bochten!
Teken je setup eerst ff uit, ik ga straks bij mn nieuwe kast bijv mn rad onderin doen samen met mn pomp, dan kan mn rad direct op mn pomp aangesloten worden dmv ~5cm slang.
Dit is natuurlijk beter dan dat er 40cm tussen zou zitten.
En korte slangen zijn ook handiger omdat dan niet heel je kast vol hangt en je overal nog handig bij kan.
Koop in elk geval geen PUR slangen, het beste en makkelijkste vind ik PVC slangen (tygon heeft een rare maat en is moeilijk te krijgen)
PVC: Knikt pas laat, laat geen zwakkeplekken achter als ie knikt en maakt goede bochten.
Verwijderd
kheb nu dus een coolplex25 reservoir en het draaide na 5 minuten al zonder lucht
dus ik ben ook weer blij
die coolplex reservoirs zijn echt relaxt .. en super bij het ontluchten^^ kheb zon coolplex10 achterop mn kast hangen ging super bij eerste keer vullen en ontluchten..Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 20:47:
nou... ik ben dus vandaag naar ikbenstil.nl geweest omdat mijn pomp+res (dat laing ding) niet te ontluchten... de medewerkers van ikbenstil.nl hadden precies hetzelfde probleem als ik
kheb nu dus een coolplex25 reservoir en het draaide na 5 minuten al zonder lucht
dus ik ben ook weer blij
maar goed, binnenkort toch maar evan mn hele systeem gaan verhangen, dan komt er n innovatek coolmatic voor mn 6600GT en ik vind dat het reservoir lager moet komen te hangen, daarna zullen eindelijk eens fotos van mijn waterkoeling hier komen ter inspiratie van andere !
Verwijderd
ik vond die coolplex 10 te kleinPilske schreef op donderdag 06 april 2006 @ 21:09:
[...]
die coolplex reservoirs zijn echt relaxt .. en super bij het ontluchten^^ kheb zon coolplex10 achterop mn kast hangen ging super bij eerste keer vullen en ontluchten..
maar goed, binnenkort toch maar evan mn hele systeem gaan verhangen, dan komt er n innovatek coolmatic voor mn 6600GT en ik vind dat het reservoir lager moet komen te hangen, daarna zullen eindelijk eens fotos van mijn waterkoeling hier komen ter inspiratie van andere !
haha daarom vond ik m juist zo fijn
De echte Hollander maakt hem zelfPilske schreef op donderdag 06 april 2006 @ 21:57:
[...]
haha daarom vond ik m juist zo fijnlekker klein .. mja ieder zo zn smaak .. ik vond n 10 cm hoog res meer dan genoeg (en goedkoopste he .. de echte hollander in mij komt naar boven op zo'n momenten !)
*Denkt weer een keer aan hoe hij er een zou maken* Staat hier nog wel een plexi pijp, wel een beetje kleine diameter...
??? Wat is er mis met PUR slangen?ixl85 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 18:34:
...Koop in elk geval geen PUR slangen...
U vraagt, wij antwoorden.
[afbeelding]
swiftech mcp650
dtek whitewater
bayres
dangerden dual heatercore + fanschroud
[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 06-04-2006 23:17 ]
Was dat er zo een?aramdin schreef op donderdag 06 april 2006 @ 22:05:
K*t om te lezen, dit is dus echt een slecht design van Alphacool...Heb net een bay res verkocht, had ik die maar gehouden!
http://www.ikbenstil.nl/p...=149_158&products_id=2222
Ik twijfel nog sterk... tussen een coolplex of eentje voor in een bay (wat wel 20x handiger is)
Dan ga ik mn huidige res van mn pomp afhalen (wat echt een ramp is om te ontluchten, aangezien deze nder in mn kast staan)
/edit
Knikken, slechtere bochten, en qua prijs scheel het niet veel.
Voor een mooi lijstje zie hier:
http://www.webshop-innova...ef/501424946a0cf010e.html
Dit is een goede voor de startpost btw, vooral het lijstje onderaan (heb dit al ooit vaker aangegeven)
[ Voor 32% gewijzigd door ixl85 op 07-04-2006 02:46 ]
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2006 11:14 ]
ixl85 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 02:43:
Dit is een goede voor de startpost btw, vooral het lijstje onderaan (heb dit al ooit vaker aangegeven)
Sorry, dat moet ik gemist hebben. Je kunt me altijd mailen met aanmerkingen, het is nu iig toegevoegd, bedankt voor je input.
[ Voor 13% gewijzigd door Roamor op 07-04-2006 11:39 ]
Roamor schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 11:38:
[...]
offtopic:
Sorry, dat moet ik gemist hebben. Je kunt me altijd mailen met aanmerkingen, het is nu iig toegevoegd, bedankt voor je input.Voor een volgend deel zal ik deze site wel even vertalen, voor degenen die meer moeite met Duits hebben.
Is een 5.25"bay reservoir aan te raden?
Mhh die coolplex ziet er ook wel zeer handig uit, maar is het nu niet vervelend dat dat niet het hoogste punt uit je setup is (dat is bij mij nu echt een ramp)
heb jij btw smirnoff in je wc draaien?
[ Voor 6% gewijzigd door ixl85 op 07-04-2006 13:45 ]
Verwijderd
haha smirnoffixl85 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 13:44:
[...]
geen probleem hoor
Is een 5.25"bay reservoir aan te raden?
Mhh die coolplex ziet er ook wel zeer handig uit, maar is het nu niet vervelend dat dat niet het hoogste punt uit je setup is (dat is bij mij nu echt een ramp)
edit:
heb jij btw smirnoff in je wc draaien?
je reservoir moet hoger dan je pomp zitten das alles
Ow... why's that?Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 14:54:
[...]
haha smirnoffnee, das mijn anti-algen troep
je reservoir moet hoger dan je pomp zitten das alles
Ik dacht altijd dat het makkelijker was als je res het hoogste punt van j hele setup is.
Omdat daar de lucht zich dan makkelijker kan verzamelen..
ahh well...
Maar kan iemand me vertellen wat handiger is: die coolplex aan de achterkant van je case of een 5.25"res die meteen het hoogste item in mn systeem zal zijn.
(ik denk alleen dat die 5.25" lastiger is ivm waterflow en het opzuigen van lucht...
Verwijderd
mijn pomp (laing geval) krijgt sap uit mijn reservoir, vanuit me pomp gaat de vloeistof stroom richting mijn rad... de vloeistof stroom verdrijft bij mij de lucht en de eerste minuut zal je het zien borrelen in je coolplexixl85 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 15:08:
[...]
Ow... why's that?
Ik dacht altijd dat het makkelijker was als je res het hoogste punt van j hele setup is.
Omdat daar de lucht zich dan makkelijker kan verzamelen..
ahh well...
Maar kan iemand me vertellen wat handiger is: die coolplex aan de achterkant van je case of een 5.25"res die meteen het hoogste item in mn systeem zal zijn.
(ik denk alleen dat die 5.25" lastiger is ivm waterflow en het opzuigen van lucht...
Gaat het om deze uitvoering:

Of die zonder res...
want een pomp met een res, en een extra res lijkt me een beetje vreemd. (post eens wat meer pics van je setup)
Het scheelt niet veel in je score... maar de grote maar is:
Het zijn echte flowkillers!
Je hebt 2 types (die ik ken)
Eentje waar je op elk mem'etje een blokje moet plakken en deze met rietjes moet verbinden.
en de andere is een compleet blok over je ram, maar deze zijn heel dun.
Ik ken niemand die er echt gebruik van maakt (afgezien van de "pimp"factor, maar daar houd ik niet zo van als er geen functionaliteit aan vast zit)
/edit
zie hier de kleine blokjes:

(dit is voor een gpu, maar deze heb je ook puur voor je ram)
[ Voor 18% gewijzigd door ixl85 op 07-04-2006 15:55 ]
0,00 % nut... wat beter werkt is geheugen (voor je mainboard althans) ZONDER heatspreaders what so ever en er lekker een 80mm fannetje op 5 volt boven zetten.Gait schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 15:42:
Bij veel geheugen zitten van die heatspreaders op, deze kun je toch gewoon verwijderen en vervangen voor waterblokjes?
Voor videokaart ligt het er een beetje aan, over het algemeen is luchtkoeling meer dan voldoende
Ik wou dan Aquacomputer ramplex RAM-cooler.
Watvoor systeem heb je totaal trouwens? Heb je al waterkoeling?
Die vat ik even niet ik bedoel het intern geheugen he.Vandread schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:10:
geheugen op je mainboard heeft GEEN nut
Of bedoel je dat het waterkoelen van het geheugen geen nut heeft?
Je dual data rate Random acces memory op je Moederbord koelen door middel van een koperen/aluminiumblok, aangesloten op een gesloten watersysteem heeft geen extra voordelen tegenover luchtkoeling.
Snappie?
[ Voor 3% gewijzigd door ixl85 op 07-04-2006 16:40 ]
Verwijderd
dat is die zonder reservoirixl85 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 15:32:
Ja.. die laing... ik begin er toch steeds meer in te geloven...
Gaat het om deze uitvoering:
[afbeelding]
Of die zonder res...
want een pomp met een res, en een extra res lijkt me een beetje vreemd. (post eens wat meer pics van je setup)
Gelukkig hoef ik niet alles zo te formulieren, ZO onduidelijk was mijn eerste post toch niet
Nou, ik zou er toch maar even aan gaan werken... volgensmij creeer je onduidelijkheid bij verschillende users... (ik hoorde de modjes er laatst ook al over)Vandread schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 18:05:
[...]
Gelukkig hoef ik niet alles zo te formulieren, ZO onduidelijk was mijn eerste post toch niet
Mhh, nice, hij ziet er echt heel handig uit... (je kan hem overal aanhangen en inzetten)Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 17:48:
[...]
dat is die zonder reservoirdas alleen een mooie afdekking van het pomphuis
Maar ik ben een beetje bang, als ik mijn originele plan wil uitvoeren dat hij superveel lucht gaat aanzuigen als ik dat ene 5.25"res ga gebruiken..
(en ik vind het wel handig om die te hebben ipv een coolplex...)
heeft iemand hier ervaring mee?
Volvo V70 D5 my2011
Verwijderd
De grootste reden dat mensen een groot reservoir nemen is omdat het er leuk uitziet met UV inkt erin en backlights etc.FalconM schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 00:25:
Ff een beginnersvraag: waarom is het nuttig om een reservoir te nemen bij water koeling? Een kleine kan ik me voorstellen voor ontluchten/bijvullen. Maar je ziet tegenwoordig ook van die grote gevallen (soms zelfs zo groot dat ze aan de buitenkant van de kast worden gebouwd)... Is dat ergens goed voor?
Verder hoef je de setup minder vaak bij te vullen, maar het water verdampt zo langzaam dat je net zo goed een klein reservoir kan nemen.
Nofi, maar zeker als je jezelf als "beginner" classificeerd, moet je bij het begin beginnen en dit geval de startpost. Die is er niet voor niets, en kan veel nuttige informatie bieden als je met WC wilt beginnen.FalconM schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 00:25:
Ff een beginnersvraag: waarom is het nuttig om een reservoir te nemen bij water koeling?
Verwijderd
Hoe meer water je kwijt kan hoe langer het duurd voor al je water warm is. Dus met meer water heb je over het algemeen betere cool prestaties.FalconM schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 00:25:
Ff een beginnersvraag: waarom is het nuttig om een reservoir te nemen bij water koeling? Een kleine kan ik me voorstellen voor ontluchten/bijvullen. Maar je ziet tegenwoordig ook van die grote gevallen (soms zelfs zo groot dat ze aan de buitenkant van de kast worden gebouwd)... Is dat ergens goed voor?
Ik ken iemand die heeft gewoon een grote regenton op zijn balkon staan en die gebruikt ie als reservoir. Hij heeft ook geen radiator want het water in de ton krijgt niet eens de kans om warm te worden.. Dus dat is wel een voordeel er aan!
Dit topic is gesloten.