[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 32 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.102 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Men eerste goeie zbrush werkje waar ik aan bezig ben
het is gerendered in 3ds max
Afbeeldingslocatie: http://img235.imageshack.us/img235/9936/ork38tt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:56
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:59:
Men eerste goeie zbrush werkje waar ik aan bezig ben
het is gerendered in 3ds max
[afbeelding]
Zeer zeker netjes! Alleen de mondhoeken en de buitenste ooghoeken komen wat vreemd over, ze lopen wel erg parallel en zouden wat scherper kunnen. Voor de rest straalt het plaatje een mooie sfeer uit met die texture en zijn rode ogen, goed werk.

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:53

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ik heb een probleempje.
Meestal als je op een object klikt met Movie tool. Dan krijg je zo'n blauw, groen, rood pijlte om hem te bewegen. Ik heb dat nu niet meer...kan het ook alleen maar heen en weer bewegen en niet op en neer...

reset knop werkt ook niet...wat moet ik doen?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check startpost. :)

Ff op x drukken.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ooh...is dat gizmo :P

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Zo mijn scenery is af... 8.5 uur renderen :D
Mr_Kite had gelijk... Z-depth pas is niet het ding wat je zoekt als je nauwkeurige DoF wilt hebben.

Ah well, nachtje verder zijn we er. Klikken maar:
Afbeeldingslocatie: http://img70.imageshack.us/img70/5968/whalefinal27gs.th.jpg

Overigens gerenderd door mijn liefste Brazil Renderer.

Opbouwende kritiek zeer welkom!

[ Voor 14% gewijzigd door apNia op 16-03-2006 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:41:
Thanx Oogst, beetje wat klooien aan de belichting doet idd een hoop goeds; zoiezo worden bumpmaps neit echt mooi met een skylight belichting alleen natuurlijk.
een Updeetje

[afbeelding]
[afbeelding]

*klikbaar*

@Xlerator, die barst is eigenlijk geheel handmatig gemoddeld heb hier plaatje gemaakt van de opbouw;

[afbeelding]

eerste doe je met cut een barst erin maken, dan maak je de binnenkant(en) dicht, vervolgens gaje de boel ''tesselaten'' en de breukvlakken ''displacen'', ik moest de gewone displace modifier gebruiken omdat bij material displacement of een vray displacement de mesh uit elkaar wordt getrokken (of igg het vlak los maakt van de rest van de mesh).
Dan heb je als goed is 2 stukken die precies in elkaar passen, als je dan een bend modifier erover gooit krijg je dat de barst open gaat staan :)
Tof man! Maar wanneer je die barst erin hebt geknipt hoe kan je alles weer dicht maken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Kite schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 23:13:
Ik weet niet of er nog kaarten zijn (lijkt er wel op trouwens, kijk maar eens hier), maar ik vond 35€ niet erg veel voor een feestje met volledig diner en gratis drankjes - waarbij je bovendien met de Orangers kunt kletsen. Bovendien is het weer eens een leuke manier om alsnog te betalen voor zo'n aardig 3d-programma :9

Topic openen lijkt me geen probleem toch? Het is natuurlijk de vraag hoeveel /85'ers hierop af komen, ook al denk ik dat het ook voor alle Maya/Max/C4D etc. mensen erg interessant is - voor de duidelijkheid: toegang voor dit filmpje (8 min.) is gratis.
Geld is het probleem niet. Maar ik vrees dat iemand anders dat topic zal moeten openen want ik kan nu ook niet meer :{
/me heeft op die dag nl een date O+ en voor zoiets is een Blenderavond vol 3d-geeks niet echt een ideale omgeving om de avond door te brengen... ;)

Helaas, dan maar de DVD kopen :)

Ben al een paar dagen een veldslag aan het houden met Mental Ray (ik begin nu te begrijpen waarom het "mental" ray heet...) om er een enigzins acceptabel uitziend modelletje met PSSS-materiaal uit te persen:
Afbeeldingslocatie: http://img160.imageshack.us/img160/521/mentalmickey6xv.png

Kan iemand me vertellen hoe ik die overlappende delen (komt door het gebruik van aparte objecten) en de zwarte vlekken weg kan krijgen?

Instellingen hoger zetten helpt niet echt (tegen de vlekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 13:27:
[...]

Geld is het probleem niet. Maar ik vrees dat iemand anders dat topic zal moeten openen want ik kan nu ook niet meer :{
/me heeft op die dag nl een date O+ en voor zoiets is een Blenderavond vol 3d-geeks niet echt een ideale omgeving om de avond door te brengen... ;)

Helaas, dan maar de DVD kopen :)

Ben al een paar dagen een veldslag aan het houden met Mental Ray (ik begin nu te begrijpen waarom het "mental" ray heet...) om er een enigzins acceptabel uitziend modelletje met PSSS-materiaal uit te persen:
[afbeelding]

Kan iemand me vertellen hoe ik die overlappende delen (komt door het gebruik van aparte objecten) en de zwarte vlekken weg kan krijgen?

Instellingen hoger zetten helpt niet echt (tegen de vlekken).
Geen idee wat psss is maar kun je niet gewoon een boolean gebruiken om alleen de verschillende delen over te houden?
apNia schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 13:07:
Zo mijn scenery is af... 8.5 uur renderen :D
Mr_Kite had gelijk... Z-depth pas is niet het ding wat je zoekt als je nauwkeurige DoF wilt hebben.

Ah well, nachtje verder zijn we er. Klikken maar:
[afbeelding]

Overigens gerenderd door mijn liefste Brazil Renderer.

Opbouwende kritiek zeer welkom!
Weet niet of het de bedoeling is maar het lijkt nu of het een surfende walvis is die surft op z'n staart en met z'n handje de golf aantikt. M.a.w.: Als ie zou springen zou je meer watereffect moeten zien.

[ Voor 28% gewijzigd door pagani op 16-03-2006 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@johnnyv.nl:

PSSS = Physical SubSurface Scattering :)
(dus niet de fake SSS shader met drie 2D lagen voor mensfiguren maar het echte werk: misss_physical of misss_physical_phen)

Ik zou er wel een heel object (ipv een groep van objecten) van kunnen maken maar dat is niet altijd mogelijk...
(dit mickey modelletje is alleen maar een oud testmodel)

@apNia:

Mijn eerste gedachte: jij gebruikt een LCD scherm! ;)
Niets mis mee, maar de walvis is hierdoor wel erg donker (bijna zwart) op een CRT.

Het tweede waar het me aan doet denken is _/-\o_ Monkey Island _/-\o_
Ik vind hem wel grappig :)

Kritiek:

• Het materiaal voor je walvis zou nog wat beter kunnen. Tenzij het de bedoeling is dat hij er uit ziet als een knuffelwalvis(je) van stof.

• Zoals johnnyv.nl al min of meer opmerkte: Hij "springt" uit het water maar hij is niet nat (water is niet droog :P)

• De lange rij met honderden tanden maakt hem minder schattig dan volgens mij de bedoeling is.

• Het oog 'zweeft' in het hoofd van de walvis. Er is geen onderliggende structuur te zien, waardoor het er niet in thuis lijkt te horen. Hij heeft ook geen echte oogleden (welke je volgens mij wel hebt geprobeerd te maken). Hetzelfde geldt ook voor de mond en nog een paar andere dingen.

• Het zou een neusgat kunnen zijn, maar ik vind die bult op de voorkant van zijn "snuit" eigenlijk meer op een paarse puist lijken (kan ook komen omdat de afbeelding nogal donker is).

• Ik heb het idee dat je de IOR instellingen voor het oog (met de mooie 3D total texture :)) niet helemaal goed hebt gezet, of dat de bolling van het glazige omhulsel niet goed is. Normaal zou de pupil (afaik) een beetje vervormd moeten zijn wanneer je het vanuit die hoek bekijkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik was best tevreden over m'n material eigenlijk, zit een vrij heftige bumpmap op waar ook best wat tijd in heeft gezeten... Maar misschien valt die niet zo erg op doordat ie zo donker is. Ik gebruik idd m'n laptopscherm. Dus hij komt idd wat te donker over, jammer :(

Dat over dat water moet ik inderdaad even een oplossing voor vinden... het idee was dat ie een beetje "dolfijnerig" op z'n achtervin door het water scheerde... maar dan moet ff de walvis wat lager en het spoor in het water wat wobbly'er worden. Neusgat klopt wel, denk dat het 't is dat ie te donker is. En oog buigt volgens mij ook..

Overigens wou ik er niet iets speciaals van een lieve of juist geen lieve mee neerzetten. Was eigenlijk een beetje met max werken voor een scenery. Wolken overigens, ja zeer monkey island, I take that as a compliment :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 16:15
Ik heb een model gemaakt en wilde eigenlijk in een animatie de wireframe vanaf niets op laten bouwen, tot het een wireframe model is, daarna moet het overgaan naar het complete model, maar ik vroeg me af of het mogelijk is ergens mee de lijnen automatisch te laten tekenen die die nu weergeeft in de wireframe, of word het dan werken met een mask bijvoorbeeld en die eroverheen trekken?

mooiste lijkt me als die lijnen zeg maar ee soort eigen leven gaan lijden en dat het dan opgebouwd word als een soort geboorte van het object.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

heel vaak in de 3D contest topic zie ik een render, met daaronder in een balk de rendertijd en documentnaam enzo erbij. Doen ze dit zelf? of is er een optie dat je dat kan instellen?
want na het renderen zie je niet ergens hoe lang het renderen duurde toch?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:04
DNA_Saint schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 12:51:
heel vaak in de 3D contest topic zie ik een render, met daaronder in een balk de rendertijd en documentnaam enzo erbij. Doen ze dit zelf? of is er een optie dat je dat kan instellen?
want na het renderen zie je niet ergens hoe lang het renderen duurde toch?
Bij vray kan je dit er onder laten zetten. Bij andere renders weet ik het niet cker. Brazil, mentalray en de default scanline render kan het dacht ik niet.

De rendertijd staat onder in je 3d max scherm. Links naast add time tag. Daarnaast kan je ook nog je rendertijd zien als je nadat je render klaar is weer op F9 te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:24

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Hey een paar dagen terug kwam ik hier op GoT een filmpje tegen van een 3D uitwerking van 'de waterval' van Escher... een filmpje dat om het model heen draaide..
K dacht dat dat in dit topic was maak k ben al een half uur opzoek en kan m nergens meer vindne 8)7

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Coel :D Die heb ik gemaakt :D Je kan m downloaden vanaf mn site: www.guillome.nl
Linkje: http://www.guillome.nl/gf...animations/img/escher.rar

[ Voor 31% gewijzigd door Guillome op 17-03-2006 15:18 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Een kwartje voor degene die raadt welke tutorial ik aan het doen ben :)

Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/1374/wip012ui.jpg

Ik vind het wel een leuke tutorial, al is het niet erg leerzaam tot nu toe. Die blueprints zijn het halve werk ;)

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Bozozo schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:22:
Een kwartje voor degene die raadt welke tutorial ik aan het doen ben :)

[afbeelding]

Ik vind het wel een leuke tutorial, al is het niet erg leerzaam tot nu toe. Die blueprints zijn het halve werk ;)
ehhhm heeeel misschien Joan of Arc? 8) :P :P
kwartje hoef ik niet hoor :D

edit:
Hier 3 rendertjes van een (zelfontworpen) auto waar ik al een tijdje mee bezig ben:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/triopassepartout/-DG-/render03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/triopassepartout/-DG-/render04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/triopassepartout/-DG-/render05.jpg
volgende keer zal ik weer echte tumbs maken ;)

Er zitten nog wel een aantal foutjes in, vooral bij het glas en bij de koplampen. ;)
C&C is verder welkom! :)

Voor wie trouwens intresse heeft in de ontwerpen op papier kan hier, hier en hier kijken. :P

[ Voor 48% gewijzigd door -DG- op 17-03-2006 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is een screenshotje van m'n entry voor de korte GameDev.net "Seeing Double" design contest. De opdracht was om een klein spel te maken dat twee aanzichten combineert tot de complete gameplay.

Afbeeldingslocatie: http://www.mdxinfo.com/articles/resources.brainballShowcase/bb2.jpg

Hier is nog een filmpje en hier vind je de webpagina over het spel.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 21:48 . Reden: Link text aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Yay.. das hem.. waar had ik hem nou gezien.. dit topic toch? of niet??? :?

Mag ik vragen hoe je het voor elkaar gekregen heb? ik heb zelf meerdere pogingen gedaan om onder anderen deze plaat na te maken.. maar na een half uur proberen en naar die plaat staten word ik helemaal gek en stopte ik er steeds mee B)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:04

Acid_Burn

uhuh

Spelfoutje op de frontpage: choise.. moet zijn choice.

Leuke anim met dat kasteel, maar wat is dat voor vage bolvorm aan de rechterkant van het kasteel als je er rond vliegt?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Acid_Burn schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 22:26:
[...]

Spelfoutje op de frontpage: choise.. moet zijn choice.

Leuke anim met dat kasteel, maar wat is dat voor vage bolvorm aan de rechterkant van het kasteel als je er rond vliegt?
Hmmz... en bolle vorm over een stroom water heen... wat zou dat kunnen zijn.... :/
Och tuurlijk.. een brug ;)

:+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

bijdehand :+

ik doel hierop:
Afbeeldingslocatie: http://picard.sytes.net/temp/bol.jpg

In de animatie valt het iets meer op.

[ Voor 21% gewijzigd door Acid_Burn op 17-03-2006 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-05-2015
Ik was begonnen aan een auto:
Afbeeldingslocatie: http://img501.imageshack.us/img501/8125/wippie29jn.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img437.imageshack.us/img437/2316/wippie7mm.th.jpg
Ik ben nog niet helemaal tevreden over de lak en er moet nog best veel gemaakt worden.

EDIT: render zonder HDRI en noise effect gemaakt

[ Voor 27% gewijzigd door dntje op 17-03-2006 23:42 ]

Zo... nu eerst een Bavaria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Leuk mijn portfolio uitgelicht :D :D :D
Als je goed kijkt is het een kerkhofje daar, dus tja, `t is iets vaags, iets wat je niet kan zien, maar het is er wel (juust, een geest :P) Moest een wat apparte sfeer hebben he de film, dus vandaar.
Enne @Spike: zet je camera eens op Orthografisch, dat helpt een stuk ;)
Anders msn je me maar een keer :)
@Acid: Bedankt voor de tip, ik pas m aan

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na nog een paar uurtjes fotonen te hebben verstrooid en gevangen heb ik inmiddels uitgevonden dat:

• Het probleem zich alleen voordoet wanneer Final Gathering gebruikt wordt icm objecten die in elkaar steken (misschien lekken er dan fotonen?? :?)

• Niet het verhogen, maar juist het verlagen van sommige GI en FG-instellingen zorgt voor minder bommetjes

Gelukkig worden de resultaten van al het testrenderen langzaam aan wel steeds beter :)
Afbeeldingslocatie: http://img206.imageshack.us/img206/1233/mentalmickey22aq.png

:9

Maar is er echt niemand die ook eens de "zwarte bommetjes" (zoals ze door anderen genoemd worden) met Mental Ray (3ds Max heeft deze renderer ook standaard aan boord, niemand ervaring hiermee?) heeft gehad en deze ook kon wegwerken?

Voor de mensen die niet weten wth ik het over heb, hier is een extreem (lelijk!) voorbeeld van de bommetjes uit een vroegere test:
Afbeeldingslocatie: http://img352.imageshack.us/img352/2691/mentalmickey29gv.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje. Ik ben in 3DSmax8 bezig met een slotrace baan in 3D te zetten. Maar nu wil ik dus net doen of de camera het autootje is. Ik heb de camera een traject gegeven over een spline (dezelfde spline waar ik mijn baan van 'geloft' heb). Het werkt perfect! Maar... ik wil dat de camera over de gehele baan dezelfde snelheid houdt. Dat lukt me dus niet. Mischien dat iemand hier een oplossing voor heeft? O ja... ik heb de tijd ingesteld op 1 minuut.

http://www.dennuz666.com/3d/Film_0003.wmv

Afbeeldingslocatie: http://www.dennuz666.com/3d/cam_paramaters.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dennuz666.com/3d/cam_trajectories.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 11-09 21:42
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 09:31:
Ik heb een vraagje. Ik ben in 3DSmax8 bezig met een slotrace baan in 3D te zetten. Maar nu wil ik dus net doen of de camera het autootje is. Ik heb de camera een traject gegeven over een spline (dezelfde spline waar ik mijn baan van 'geloft' heb). Het werkt perfect! Maar... ik wil dat de camera over de gehele baan dezelfde snelheid houdt. Dat lukt me dus niet. Mischien dat iemand hier een oplossing voor heeft? O ja... ik heb de tijd ingesteld op 1 minuut.

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik weet niet hoe je het gedaan hebt, maar bij mij verschijnt altijd de optie constant velocity en daar zet ik dan een vinkje voor :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 03:46:
Na nog een paar uurtjes fotonen te hebben verstrooid en gevangen heb ik inmiddels uitgevonden dat:

• Het probleem zich alleen voordoet wanneer Final Gathering gebruikt wordt icm objecten die in elkaar steken (misschien lekken er dan fotonen?? :?)

• Niet het verhogen, maar juist het verlagen van sommige GI en FG-instellingen zorgt voor minder bommetjes

Gelukkig worden de resultaten van al het testrenderen langzaam aan wel steeds beter :)
[afbeelding]

:9

Maar is er echt niemand die ook eens de "zwarte bommetjes" (zoals ze door anderen genoemd worden) met Mental Ray (3ds Max heeft deze renderer ook standaard aan boord, niemand ervaring hiermee?) heeft gehad en deze ook kon wegwerken?

Voor de mensen die niet weten wth ik het over heb, hier is een extreem (lelijk!) voorbeeld van de bommetjes uit een vroegere test:
[afbeelding]
Ik heb ook al een tijd zitten klooien met MentalRay. Ik vind het totaal onlogisch hoe alles werkt, maar misschien kun je bij final gather iets met 'max sampling radius' doen?
Ow en in het SSS materiaal kun je ook nog iest met samples verhogen meen ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Menesis op 18-03-2006 09:42 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menesis schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 09:39:
[...]
Ik weet niet hoe je het gedaan hebt, maar bij mij verschijnt altijd de optie constant velocity en daar zet ik dan een vinkje voor :)
Hmmm... ik zie het wel staan bij 'scale' (Parameters/prs/scale) maar hier heb ik geen keys voor. Bij position zie ik het vinkje niet.

Ik maak gewoon een 'free camera' en geef bij 'trajectores' de optie 'spline conversion/convert from' aan. Het draaien van de camera doe ik handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
-DG- schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 16:44:
[...]

ehhhm heeeel misschien Joan of Arc? 8) :P :P
kwartje hoef ik niet hoor :D

edit:
Hier 3 rendertjes van een (zelfontworpen) auto waar ik al een tijdje mee bezig ben:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
volgende keer zal ik weer echte tumbs maken ;)

Er zitten nog wel een aantal foutjes in, vooral bij het glas en bij de koplampen. ;)
C&C is verder welkom! :)

Voor wie trouwens intresse heeft in de ontwerpen op papier kan hier, hier en hier kijken. :P
Heel erg netjes hoor!
Alleen ik snap niet waarom je de velgen niet hebt uitgewerkt?
Mooie tekening ook

I don't have a clue..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 10:18:
[...]

Hmmm... ik zie het wel staan bij 'scale' (Parameters/prs/scale) maar hier heb ik geen keys voor. Bij position zie ik het vinkje niet.

Ik maak gewoon een 'free camera' en geef bij 'trajectores' de optie 'spline conversion/convert from' aan. Het draaien van de camera doe ik handmatig.
code:
1
2
Camera -> path constraint -> bank 
                          -> constant velocity

Zo zou ik het doen. Hoef je ook niet handmatig de cam te draaien.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menesis schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 09:41:
Ik heb ook al een tijd zitten klooien met MentalRay. Ik vind het totaal onlogisch hoe alles werkt, maar misschien kun je bij final gather iets met 'max sampling radius' doen?
Ow en in het SSS materiaal kun je ook nog iest met samples verhogen meen ik.
"Max Sampling Radius" kan ik hier in Maya niet vinden, maar alles wat er op lijkt heb ik uitgeprobeerd en helpt niets tegen de bommetjes.

Ik heb tijdens het spelen met die instellingen wel ontdekt dat het mogelijk is om 5 tot 6x sneller (met betere kwaliteit) te renderen dan ik tot nu toe voor elkaar had gekregen. Dus eh, tnx voor de suggestie :)

Wat ik nu ook weet is dat de "Approx multiple scattering" optie voor de bommetjes lijkt te zorgen (icm Final Gathering en objecten die in elkaar steken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Dionisos schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 10:25:
[...]

Heel erg netjes hoor!
Alleen ik snap niet waarom je de velgen niet hebt uitgewerkt?
Mooie tekening ook
Dankje, maar hij is nog niet klaar (wip-je dus). Vandaar dat er nog geen velgen onder zitten ;) . Die komen dus nog wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scipionyx schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 12:22:
[...]

code:
1
2
Camera -> path constraint -> bank 
                          -> constant velocity

Zo zou ik het doen. Hoef je ook niet handmatig de cam te draaien.
Eh... hier weet ik echt niet wat ik er mee aan moet? Sorry. Wat dat betreft ben ik mischien wel een Noobie :P <- EERST ZELF FF GOED KIJKEN HÈ!!!

Ik heb het gevonden hoor! Bij 'Assign Controller' het vraagtekentje. Het effect is nu 1000x beter thanx! _/-\o_ Ik zal later nog wel een nieuw filmpje plaatsen als er interesse is?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 07:58
tijdje geleden dat ik hier gepost heb, hier dan de (bijna) final van een iPod nano, voor mijn afstudeerproject :)
Afbeeldingslocatie: http://img57.imageshack.us/img57/203/ipod3mf.jpg
nog niet helemaal tevreden over het 'hekwerk' in de oortelefoontjes though. Ik heb nu gewoon een kruis in photoshop gemaakt en dat laten tilen, niet erg overtuigend. Kan et wel met splines doen, maar er zit ook een lichte bolling, hoe ik dan dan weer op een makkelijke manier zou moeten doen, is me een raadsel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
code:
1
2
3
4
if splines then do ("convert to editable poly");
   then do select vertice ("++softselection");
   make $bolling
3d++

Hoop dat het zo duidelijk is :o

En nee, ik kan niet programmeren :+

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
:+
maar het is wel een goed idee ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 09:31:

[afbeelding]
[afbeelding]
Ookal heb je waarschijnlijk al antwoord:
Gooi eens een Normalize Spl. modefier op je lijn. Dat zorgt ervoor dat je lijn in allemaal even grote delen wordt gesplitst, en daardoor gaan pathfollows en pathconstraints soepeler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

@Schuey:
Je kan met splines of met boxen eerst zo`n hekwerkje plat moddelen, attachen tot 1 object, en met een FFD box m rond maken, of met 2 bend modefiers (1tje 90 graden draaien). Dit is vrij makkelijk te doen hoor :) Je kan ook een sphere pakken, en daar een stuk uit knippen, maar dat lijkt me lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:22
Misschien heb je hier wat aan?

Een paar richtlijnen;
- more rays better capture high illumination contrast and reduce noise and flickering, but also take longer.
- more rays are needed in scenes with small but extremely bright spots.
- if there is high contrast in indirect light, decrease the max radius number to make it sharper.
- if there is not much scene detail but there is flickering in corners, increase the max radius
- larger min radius values include more fg points in the interpolation filter, making the result smoother without adding more fg points.
- low accuracies look grainy. If there is little contrast, use low ray numbers, large max radius, and large min radius.

EDIT, Deze zocht ik eigenlijk;
- If the image looks like a starfield, increase the radii'
- If the image looks soft, your radii are too large.
- If the image looks grainy, increase photon count.
- If the image looks jagged, increase accuracy.
- If the image looks good but takes forever to render, decrease photon count and/or accuracy until image no longer acceptable.

Als je wil kan ik het hele PowerPoint naar je sturen. Gaat ook over de BSP tree, photons, FG etc. Weet namelijk niet maar waar ik deze vandaan heb gehaald.

Ik was vorig jaar ooit fanatiek met het onderzoeken van MR in 3dsMax :)

[ Voor 18% gewijzigd door Plint op 18-03-2006 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Voor die bolling: je kan ook een hekwerkje maken, een edit poly er overheen zetten, vertex mode en de middelste vertexen selecteren, soft selection aan zetten en dan de vertexen naar buiten verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 17:17:
tijdje geleden dat ik hier gepost heb, hier dan de (bijna) final van een iPod nano, voor mijn afstudeerproject :)
[afbeelding]
nog niet helemaal tevreden over het 'hekwerk' in de oortelefoontjes though. Ik heb nu gewoon een kruis in photoshop gemaakt en dat laten tilen, niet erg overtuigend. Kan et wel met splines doen, maar er zit ook een lichte bolling, hoe ik dan dan weer op een makkelijke manier zou moeten doen, is me een raadsel :P
*kuch* displacement/opacity maps! *kuch* vray :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
mental ray is goed genoeg :P
met hekwerkje is trouwens gelukt :) Morgen ff posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plint schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 18:55:
Misschien heb je hier wat aan?

Een paar richtlijnen;
- more rays better capture high illumination contrast and reduce noise and flickering, but also take longer.
- more rays are needed in scenes with small but extremely bright spots.
- if there is high contrast in indirect light, decrease the max radius number to make it sharper.
- if there is not much scene detail but there is flickering in corners, increase the max radius
- larger min radius values include more fg points in the interpolation filter, making the result smoother without adding more fg points.
- low accuracies look grainy. If there is little contrast, use low ray numbers, large max radius, and large min radius.

EDIT, Deze zocht ik eigenlijk;
- If the image looks like a starfield, increase the radii'
- If the image looks soft, your radii are too large.
- If the image looks grainy, increase photon count.
- If the image looks jagged, increase accuracy.
- If the image looks good but takes forever to render, decrease photon count and/or accuracy until image no longer acceptable.

Als je wil kan ik het hele PowerPoint naar je sturen. Gaat ook over de BSP tree, photons, FG etc. Weet namelijk niet maar waar ik deze vandaan heb gehaald.

Ik was vorig jaar ooit fanatiek met het onderzoeken van MR in 3dsMax :)
Ik ben al eeeuwen op zoek naar zo'n duidelijke samenvatting van wat je moet doen als op vlak van photonmapping... Dankjewel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Plint: Dat zou geweldig zijn als je dat op zou willen sturen! Mijn dank is groot! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
@plint:
Ik bied me ook aan! verhoogAfbeeldingslocatie: http://www.gravitymonkey.com/gravity/monkey/monkey_black.gifgmail.com

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 07:59
@plint: Zou je mij ook willen plezieren met die presentatie?

[ Voor 18% gewijzigd door Low-Tech op 19-03-2006 23:07 ]

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Misschien een idee als iemand hem host?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Als ie niet te groot is (zeg max 10 mb) wil ik hem wel hosten zolang het voor dit forum is. johnnyv.nl "@" gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:22
Sorry dat ik zo laat uit bed kom :P

2,3mb:
http://s58.yousendit.com/...KGMMIUE6NJMR3EXKJGCJWZ9NO

Het blijft hier 7 dagen staan, daarna word het verwijderd.
Enjoy!

[ Voor 26% gewijzigd door Plint op 19-03-2006 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag m'n hele dag kunnen besteden aan 3d :) Even kijken of ik niks verleerd was enzo.
Ben bezig vanaf een uur of 9, en ik ben aardig tevreden.
After all, dit is wel mijn eerste auto in 3d, en ik heb zonder references gewerkt :)

Afbeeldingslocatie: http://xs72.xs.to/pics/06110/Car1.jpg.xs.jpg
1024 formaat :)
Op verzoek nog een rendertje van het interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Leuk concept, maar het smalle van de auto vind ik niet mooi. Hij moet echt 50% breder. De banden zijn weer aan de brede kant, maar dat is misschien een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik weet niet of het de bedoeling is, maar het is nu net een speelgoed autotje. Als dat je bedoeling is: topwerk :) Anders zie Bozozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XLerator schreef op zondag 19 maart 2006 @ 18:09:
Ik weet niet of het de bedoeling is, maar het is nu net een speelgoed autotje. Als dat je bedoeling is: topwerk :) Anders zie Bozozo
Mwa, dan had ik dat er wel bijgezet.
Als je ook kunt aangeven waarom het op een speelgoedautootje lijkt, help je me meer trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Eigenlijk: zie Bozozo´s reactie.

Anders hier nog wat tips :P
- je raamstijl is 1) niet compleet, hij moet "sluiten". 2) Veel te lang. Hij moet veel korter
- je zijspiegels zijn veels te groot. Ook de "bevestiging" aan het bodywork is niet je van het.. (maar das persoonlijk, je zei dat je zonder referenties had gewerkt)
- verhoudingen van stoelen en deuren komen niet overeen. Stoelen moeten veel meer naar voren
- naden zijn geen "echte" naden. Deur en bodywork lijken nog 1 geheel.
- en nog wel meer, maar kom er nu ff niet op

Je mist dus nog wat belangrijke punten om je auto meer realistisch te laten lijken. Denk dat het meeste in de verhoudingen zit.
Ik zou als ik jou was een bestaande auto pakken (Audi A4 cabrio ofzo) en wat daar vanaf kijken.
En dan nog een touch-of-Features en voila ;)

Ben benieuwd naar je update! Altijd leuk, custom cars :)

[ Voor 7% gewijzigd door Scipionyx op 19-03-2006 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind em niet echt speelgoedauto achtig, maar meer "cartoony".

Door de enigzins bolle look (bijvoorbeeld buiging van het raam, en de wat bollige moterkap). En cartoony achtige spiegeling van de lak. Verder doen de veel te brede vanden volgens mij ook een bijdrage.

Moet wel zeggen dat ik het een mooie cartoony auto vind :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Afbeeldingslocatie: http://img352.imageshack.us/img352/6176/karigefotosoep0iz.jpg

Mijn bijdrage is een karige fotoshop :P

Commentaren hierboven kan ik me ook in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Honderd maal Afbeeldingslocatie: http://www.bleedinedge.com/forum/images/smilies/thumb.gif
Ik ga er lekker aan doorwerken.
De photoshop is super, het ziet er zo idd veel beter uit. Ik had eigenlijk express de vooruit niet dichtgemaakt, is weer eens wat anders 8)
Naden moeten nog afgemaakt worden, en ik zoek nog goede tuts voor koplampen.
Bedankt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Sorry dat ik jou dit keer niet genoeg geholpen heb. Ik verwees je door naar Bozozo`s reactie omdat ik niet meer kon zeggen over autos en over jouw render dan dat. Maargoed, Scipyonix is wel beetje de beste autoking die ik ken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Kan iemand mij misschien een beetje uitleggen wat Povray is en waarom je er bizar mooie dingen mee kunt maken?
kijk hier even (onderste 2 plaatjes) en let vooral op het feit dat het om een pentium 200mhz gaat! :o Is die renderer super goed of is die man een alien?

[ Voor 8% gewijzigd door Menesis op 19-03-2006 21:36 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menesis schreef op zondag 19 maart 2006 @ 21:35:
Kan iemand mij misschien een beetje uitleggen wat Povray is en waarom je er bizar mooie dingen mee kunt maken?
kijk hier even (onderste 2 plaatjes) en let vooral op het feit dat het om een pentium 200mhz gaat! :o Is die renderer super goed of is die man een alien?fotograaf
Kan ook nog :P

Anyway, wat aanpassingen. Snel gedaan, even om het verschil te zien. Zo beter?
-Stoelen naar voren
-Achterkant rond met wat extra vormen
-Wielen minder breed
-Bredere basis

Todo:
-Koplampen
-Achteruitkijkspiegel
-Nieuwe velgen
-Wat detaills
-Omgeving + belichting

Afbeeldingslocatie: http://xs72.xs.to/pics/06110/Car2.jpg.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Haha fotogtaaf! Je zou het haast denken. Ik heb alleen z'n site gevonden en het is toch een 3d man. Hij doet het niet eens als beroep maar als hobby :? 8)7
Ik kwam ook hele mooie dingen op zn site tegen, zoals enkele panorama views van zn plaatjes. Echt adembenemend. Ik kan jullie sterk aanraden even een kijkje te nemen. :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Grote verbetering Features!

Persoonlijk vind ik de kont nu weer wat te ver naar achter uitsteken, maar het kan zo ook wel.

Wipje van Jean (body + hoofd af):
Afbeeldingslocatie: http://img371.imageshack.us/img371/1723/jeanwip3mx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.jochems.net/pav/ext.jpg

Ik ben bezig met renders voor dit paviljoentje, maar ik vind vooral de glas oppervlaktes zo nietszeggend worden in de renders. Heeft iemand tips om dat op te lossen.

Daarnaast is natuurlijk ieder commentaar welkom :) Die kiertjes snap ik niet echt iets van maar die zijn wel makkelijk weg te krijgen in photoshop. Ik wil het geheel er iets echter en scherper laten uitzien.. tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste vindk niet goed qua belichting en sfeer. De tweede daarentegen is geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

model is af zover het om fuselage/wings/engine nacelles gaat enzo
moet nog wat interieur doen met een pilootje mischien
Afbeeldingslocatie: http://www.military-meshes.com/forums/attachment.php?attachmentid=3640
Mollins gun

52 mm Kanon in een vliegtuig ;) zalig

Afbeeldingslocatie: http://www.military-meshes.com/forums/attachment.php?attachmentid=3655

start textures

ben inmiddels wel wat verder maar nog geen tijd gehad om er een render van te bakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ D-Smoove: Die lijntjes krijg je mss weg door wat met de tesselation te rommelen (ik neem aan dat het Maya is). Het glas lijkt erg donker op mijn schermpje. Ik weet niet of dat de bedoeling is, maar je zou kunnen proberen om het lichter te maken.

Wordt dit nou het nieuwe bouwkunde paviljoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-07 13:16
Ik ben weer eens bezig geweest met alweer een auto. Dit keer een concept car.
Het moet een supersportwagen met middenmotor zijn, een peekaatje of 500, achterwielaandrijving en een gewicht van zo'n 1100 kilo.
De materials zijn nog lang niet af en vooral de koplampen en bijna de hele achterkant behoeven nog enig werk. Het leer verander ik ook nog, dat wordt ik rood.

Afbeeldingslocatie: http://img93.imageshack.us/img93/4854/mbco37copy4rt.th.jpg

I love the smell of a Palm in the morning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Milanza schreef op maandag 20 maart 2006 @ 14:57:
Het moet een supersportwagen met middenmotor zijn, een peekaatje of 500, achterwielaandrijving en een gewicht van zo'n 1100 kilo.
De materials zijn nog lang niet af en vooral de koplampen en bijna de hele achterkant behoeven nog enig werk. Het leer verander ik ook nog, dat wordt ik rood.

[afbeelding]
Afgezien van wat technische aspecten (nuttig die zijspiegels (lager dan kont), nuttig die luchtroosters achter (in vacuumgebied)) een mooie wip :)

Verder vraag ik me af of de bestuurder wel iets naar links- en rechtsvoor ziet :P

[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 20-03-2006 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-07 13:16
Die luchtroosters lijken me nu ik het zo bekijk inderdaad niet echt op een goede plek zitten :P. En die spiegels, tsja, die zitten er nu alleen maar voor de sier :P.
De bestuurder ziet genoeg, voor zover ik dat kan beoordelen met een camera in de auto.

Bedankt voor de hulp!
Dit soort dingen zie ik nou altijd over het hoofd, daarom is de mening van derden altijd handig.

I love the smell of a Palm in the morning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Wat is nou de beste manier om velgen te maken als je maar 1 sigment wil maken? En dan bedoel ik vooral dingen met 5, 7 of zo'n soort getal van aantal spaken.
Want met 4 spaken kan ik nog wel dmv. 2 symmetry modifiers een rondje krijgen maar dit lukt niet goed met bijv. 7 spaken.
Het gaat trouwens over 3ds max ( 8 ) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

-DG- schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:43:
Wat is nou de beste manier om velgen te maken als je maar 1 sigment wil maken? En dan bedoel ik vooral dingen met 5, 7 of zo'n soort getal van aantal spaken.
Want met 4 spaken kan ik nog wel dmv. 2 symmetry modifiers een rondje krijgen maar dit lukt niet goed met bijv. 7 spaken.
Snel en simpel: voor 5 spaken bijvoorbeeld:

maak een cylinder en een tube met 10 sides
plak een edit poly modifier op 1 van de 2 en attach de andere via de edit geometry panel
Selecteer om en om de tegenoverliggende polygons
Afbeeldingslocatie: http://picard.sytes.net/temp/wiel/1.gif

klik dan op bridge:
Afbeeldingslocatie: http://picard.sytes.net/temp/wiel/2.gif

Afbeeldingslocatie: http://picard.sytes.net/temp/wiel/3.gif

Dan heb je je basis vorm. Desnoods kan je ook 4/5 wissen je ene spaak uitwerken en dan references via rotatie kopieen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

johnnyv.nl schreef op maandag 20 maart 2006 @ 15:03:
[...] nuttig die zijspiegels (lager dan kont) [...]
Het spreekt voor zich dat er een LCD-scherm in die spiegels zit, aangesloten op camera's op de kont van de auto. En je kunt er Tetris op spelen in de file natuurlijk.

He, best een idee eigenlijk :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-05-2015
Was weer even verder aan mijn auto gegaan:
Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/7999/wippie5yb.th.jpg

Ik heb er nog niet echt lang aan gewerkt en zoals je kan zien ontbreken er nog aardig wat dingen (spiegels lampen wielkasten etc)

Zo... nu eerst een Bavaria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Dat daargelaten, ik vind het er al aardig stoer uitzien! Keep it up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 21:55:
[...]

Kan ook nog :P

Anyway, wat aanpassingen. Snel gedaan, even om het verschil te zien. Zo beter?
-Stoelen naar voren
-Achterkant rond met wat extra vormen
-Wielen minder breed
-Bredere basis

Todo:
-Koplampen
-Achteruitkijkspiegel
-Nieuwe velgen
-Wat detaills
-Omgeving + belichting

[afbeelding]
Een paar dingen die me opvielen:
-Je chamfered te weinig. Veel dingen zien er 'bol' uit. Je velgen, de stangen waar je zijspiegel aan zit, de hoeken van je ramen zijn te rond. Bij je seams lijkt het wel goed te gaan, misschien dat ze nog een beetje meer uit elkaar kunnen.
-Je reflecties kloppen niet echt. Dit ligt denk ik aan verkeerde poly placement. Probeer zoveel mogelijk 4-puntige polygonen te gebruiken en triangles en meerhoeken zoveel mogelijk te vermijden.
-Verder zie ik in de voorbumper een plek die niet goed geweld is. Ik raad je de symmetry modifier aan, hoe je het niet steeds zelf te welden en zit het meestal vanzelf meteen goed. (Ik zeg meestal, omdat als je met te kleine waardes chamfered, de Symmetry modifier die ook weld).
-Ik zie dat je je banden zelf gemodeld hebt, ik zou hier een displacement map of een bump map gebruiken. Dat ziet er realistischer uit.
-Over de koplampen, veel mensen denken dat het moeilijk is, maar dat is het niet. Gewoon goed naar andere autos kijken. De meeste koplampen kan je beginnen met een cylinder, en er langzaam steeds meer detail in verwerken. De Audi A3 tutorial is hier een erg goede voorbeeld van.
Milanza schreef op maandag 20 maart 2006 @ 14:57:

[afbeelding]
Ziet er al mooi uit, ik vind het een mooie concept, niet te overdreven zoals de vele concepts die ik zie :) Een paar punten though:
-Je seams op de motorkap sluiten niet goed aan.
-Er zitten te weinig polygonen in je voorbumper, erg goed zichtbaar bij je mistlampen.
-Het chroom van je velgen zijn imo een beetje te wit.
Het maakt meestal niet uit bij een symmetry modifier. Ik maak meestal eerst een halve spaak, daar doe ik een symmetry modifier op zodat ik 1 hele spaak heb. Daar doe ik weer meerdere symmetry modifiers op. Dat het om een oneven aantal gaat maakt niet veel uit, de symmetry modifier valt later mooi over de rest heen zodat het er allemaal toch goed uit komt te zien :)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Acid_Burn schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:12:
[...]

Snel en simpel: voor 5 spaken bijvoorbeeld:

maak een cylinder en een tube met 10 sides
plak een edit poly modifier op 1 van de 2 en attach de andere via de edit geometry panel
Selecteer om en om de tegenoverliggende polygons
[afbeelding]

klik dan op bridge:
[afbeelding]

[afbeelding]

Dan heb je je basis vorm. Desnoods kan je ook 4/5 wissen je ene spaak uitwerken en dan references via rotatie kopieen.
Ja oke, zo kan het wel, maar bij een beetje ingewikkelde velg is dat geen handige manier. (wel bedankt voor de uitleg hoor ;) )
Dan is het beter om maar 1 (of zelfs een halve) spaak te maken en die dan automatisch (als dat kan) rond te laten draaien.
Als je dan 6/7 wist en via references en rotatie de rest doet wordt het ook niet goed aan elkaar geweld (toch?).
Is er geen modifier om iets een bepaald aantal keer rond te laten draaien en te kopieeren tegelijkertijd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

dat zeg ik toch.. 4/5 wissen.. of 6/7.. of 8/9.. hoeveel spaken je wilt :)

stel 5 spaken en 4/5 gewist.. dan moet je na alles maken er weer 4 kopieen bijmaken. Rotatie centrum staat nog in het midden als het goed is, dus selecteer rotatie tool, angle lock (A default.. mischien moet je de snap instellen op bijv 2 graden,die staat default op 5) houdt shift ingedrukt en roteer dan 72 graden.. kies voor 4 references en klaar.. of 4 kopieen, attach die allemaal en weld de vertexen.

Maar met die bridge functie roeleert :) Daar heb ik o.a. deze velgen mee gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://picard.sytes.net/temp/got/spiderwheel.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Acid_Burn op 20-03-2006 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aarggh :9 jullie allemaal met je supermooie models...
maakt toch eens iets slechts vol met fouten dan voel ik mij wat beter :Y) .

for the record : ik geef jullie allemaal een compliment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Acid_Burn schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:30:

stel 5 spaken en 4/5 gewist.. dan moet je na alles maken er weer 4 kopieen bijmaken. Rotatie centrum staat nog in het midden als het goed is, dus selecteer rotatie tool, angle lock (A default.. mischien moet je de snap instellen op bijv 2 graden,die staat default op 5) houdt shift ingedrukt en roteer dan 72 graden.. kies voor 4 references en klaar.. of 4 kopieen, attach die allemaal en weld de vertexen.

Maar met die bridge functie roeleert :) Daar heb ik o.a. deze velgen mee gemaakt:
[afbeelding]
Oke, maar hoe kun je die angle lock snap instellen? :P

Als je dat trouwens doet kun je hem pas op het laatst atachen en welden. Want ik heem aan dat het geen references meer zijn nadat je ze ge-attached en geweld hebt aan je origineel. ;)
Zou toch handiger zijn als er een turn-and-kopie-zoveelkeer modifier was. :> :>
Maar bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
Acid_Burn schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:30:

[afbeelding]
Je kunt het beste uit een cube gewoon 1 spaak maken en deze dupliceren in de ronte en dan bridge idd dat werkt het snelste en kun je de mooiste resultaten mee halen, wil je voor erg mooi gaan kun je het beste ook nog de spaken aan de "velg" (buitenkant dus) zelf ook nog bridgen en dan aanpassen :)
2 velgen die ik op deze manier heb gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.cinema4d.nl/phpBB2/album_pic.php?pic_id=6653
Afbeeldingslocatie: http://www.cinema4d.nl/phpBB2/album_pic.php?pic_id=6635

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Liquid: Ik gaf ook EEN manier aan.. niet DE manier :) Er zijn zoveel manier om zoiets te maken :)
Afbeeldingslocatie: http://picard.sytes.net/temp/velg_en_band_klein.jpg
-DG- schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:50:
[...]
Zou toch handiger zijn als er een turn-and-kopie-zoveelkeer modifier was. :> :>
Maar bedankt ;)
Lezen is een kunst he.. SHIFT ingedrukt houden.. dan roteren met de roteer tool.. loslaten en dan krijg je een scherm waar je het aantal kopieen kan instellen. Desnoods kan je nog de array tool gebruiken (menu->tools->array)

[ Voor 34% gewijzigd door Acid_Burn op 20-03-2006 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Acid_Burn schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:01:
Liquid: Ik gaf ook EEN manier aan.. niet DE manier :) Er zijn zoveel manier om zoiets te maken :)

[...]

Lezen is een kunst he.. SHIFT ingedrukt houden.. dan roteren met de roteer tool.. loslaten en dan krijg je een scherm waar je het aantal kopieen kan instellen. Desnoods kan je nog de array tool gebruiken (menu->tools->array)
Dat had ik wel gelezen... Bovendien ken ik dat lang en deed ik dat ook al zo, maar dan moet je hem telkens gaan attachen en welden. Zou handiger zijn als je zoiets als symmetry-modifier (waarbij je de mirror draaid rond het middelpunt) kon gebruiken, maar dat kan alleen bij spaken met een veelvoud van 2.

Maar ik vroeg dus hoe je die angle lock snap in kunt stellen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Afbeeldingslocatie: http://www.cg-academy.net/pages/topic_workflow/dvds_3dsmaxworkflow1/cover_pic_01.jpg
bovenin dat magneetje tussen de normale snap-tool en de percentage snap-tool.. in deze image is ie ingedrukt...

rightmouse er op was dacht ik graden instellen... snel aan en uit switchen via de A knop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

-DG- schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:12:
[...]

Dat had ik wel gelezen... Bovendien ken ik dat lang en deed ik dat ook al zo, maar dan moet je hem telkens gaan attachen en welden. Zou handiger zijn als je zoiets als symmetry-modifier (waarbij je de mirror draaid rond het middelpunt) kon gebruiken, maar dat kan alleen bij spaken met een veelvoud van 2.

Maar ik vroeg dus hoe je die angle lock snap in kunt stellen... ;)
Daar zijn die reference copies voor. Alles wat je met het origineel uitvoerd, gebeurt ook met die reference. Achteraf kan je zo'n reference losmaken door deze te selecteren en een rechtermuis klik op de modifier stack te doen en kiezen voor 'make unique'. Dan kan je deze weer attachen en welden met het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chester schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:13:
[...]

Een paar dingen die me opvielen:
-Je chamfered te weinig. Veel dingen zien er 'bol' uit. Je velgen, de stangen waar je zijspiegel aan zit, de hoeken van je ramen zijn te rond. Bij je seams lijkt het wel goed te gaan, misschien dat ze nog een beetje meer uit elkaar kunnen.
-Je reflecties kloppen niet echt. Dit ligt denk ik aan verkeerde poly placement. Probeer zoveel mogelijk 4-puntige polygonen te gebruiken en triangles en meerhoeken zoveel mogelijk te vermijden.
-Verder zie ik in de voorbumper een plek die niet goed geweld is. Ik raad je de symmetry modifier aan, hoe je het niet steeds zelf te welden en zit het meestal vanzelf meteen goed. (Ik zeg meestal, omdat als je met te kleine waardes chamfered, de Symmetry modifier die ook weld).
-Ik zie dat je je banden zelf gemodeld hebt, ik zou hier een displacement map of een bump map gebruiken. Dat ziet er realistischer uit.
-Over de koplampen, veel mensen denken dat het moeilijk is, maar dat is het niet. Gewoon goed naar andere autos kijken. De meeste koplampen kan je beginnen met een cylinder, en er langzaam steeds meer detail in verwerken. De Audi A3 tutorial is hier een erg goede voorbeeld van.
Thanks.
Een weld error lijkt me onlogisch, ik heb voor deze WIP de twee helften nog niet aan elkaar geweld namelijk :7
Dat verklaart ook de "weld error" in de bumper, en de "foute" reflecties. Maargoed, er zit geen enkele trigon in de mesh iig.
De tip over de banden ga ik opvolgen, en verder inderdaad wat meer chamferen.
Wel jammer dat je mesh zo f*cked up wordt altijd door dat chamferen, wat heb ik daar altijd een hekel aan zeg :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Wacht maar tot je de panel seams moet gaan doen... zeg maar dag met je mooie curves :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:36:
[...]

Thanks.
Een weld error lijkt me onlogisch, ik heb voor deze WIP de twee helften nog niet aan elkaar geweld namelijk :7
Dat verklaart ook de "weld error" in de bumper, en de "foute" reflecties. Maargoed, er zit geen enkele trigon in de mesh iig.
De tip over de banden ga ik opvolgen, en verder inderdaad wat meer chamferen.
Wel jammer dat je mesh zo f*cked up wordt altijd door dat chamferen, wat heb ik daar altijd een hekel aan zeg :o
Wat ik altijd doe voor dat chamferen: ik pak er een edit poly modifier bovenop, en daarin chamfer ik. Zo heb ik altijd mn originele mesh nog :) Ik heb er ook een script voor gemaakt trouwens. Die selecteerd alle edges met een hoek groter dan XX, selecteert ze, plakt een edit poly erbovenop, noemt deze modifier "Chamfer poly" en gaat in edgemodus :) Dan kan je meteen chamferen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Check deze tutorial: http://www.onnovanbraam.com/tutorials/pm-8-carrims/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Mooie site.. Wat ik me altijd al heb afgevraagd, hoe bereik je dit effect?
http://www.onnovanbraam.com/portfolio/mieleallergotec/

Dat je object alsof het met een geanimeerde mask tevoorschijn komt. Je ziet het effect ook in het TMFlogo wat destijds op TV te vinden was, hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:29:
Mooie site.. Wat ik me altijd al heb afgevraagd, hoe bereik je dit effect?
http://www.onnovanbraam.com/portfolio/mieleallergotec/

Dat je object alsof het met een geanimeerde mask tevoorschijn komt. Je ziet het effect ook in het TMFlogo wat destijds op TV te vinden was, hier.
Lijkt me inderdaad een geanimeerde opacity mask.. Zijn ook plugins die een soortgelijk effect opleveren... digimation had er een geloof ik, weet even de naam er niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Chameleon?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
og grow natuurlijk

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:39:
[...]

Lijkt me inderdaad een geanimeerde opacity mask.. Zijn ook plugins die een soortgelijk effect opleveren... digimation had er een geloof ik, weet even de naam er niet van.
Slice modifier in max ;)
shell modifier dernaast
en je kan zo cut-aways animeren en renderen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Laatst online: 10-08 16:15
is het mogelijk om van het ene object te morphen naar een ander object? (met 3dsmax).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

tof, da's een leuk effectje! thanks :)

[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 21-03-2006 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
@ apNia, Acid_Burn & Scipionyx

Bedankt :) . Ik kom er met een combinatie van die dingen wel uit ;) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
juanp schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 15:46:
is het mogelijk om van het ene object te morphen naar een ander object? (met 3dsmax).
Ja met morph. Alleen moet je model wel hetzelfde aantal poly's hebben :P

Mixed Reality dev

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.