Men eerste goeie zbrush werkje waar ik aan bezig ben
het is gerendered in 3ds max

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Zeer zeker netjes! Alleen de mondhoeken en de buitenste ooghoeken komen wat vreemd over, ze lopen wel erg parallel en zouden wat scherper kunnen. Voor de rest straalt het plaatje een mooie sfeer uit met die texture en zijn rode ogen, goed werk.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:59:
Men eerste goeie zbrush werkje waar ik aan bezig ben
[afbeelding]
De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?
Huub Huub Barbatruc!
Verwijderd
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 12:17 ]
Huub Huub Barbatruc!
[ Voor 14% gewijzigd door apNia op 16-03-2006 13:34 ]
Verwijderd
Tof man! Maar wanneer je die barst erin hebt geknipt hoe kan je alles weer dicht maken dan?Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:41:
Thanx Oogst, beetje wat klooien aan de belichting doet idd een hoop goeds; zoiezo worden bumpmaps neit echt mooi met een skylight belichting alleen natuurlijk.
een Updeetje
[afbeelding]
[afbeelding]
*klikbaar*
@Xlerator, die barst is eigenlijk geheel handmatig gemoddeld heb hier plaatje gemaakt van de opbouw;
[afbeelding]
eerste doe je met cut een barst erin maken, dan maak je de binnenkant(en) dicht, vervolgens gaje de boel ''tesselaten'' en de breukvlakken ''displacen'', ik moest de gewone displace modifier gebruiken omdat bij material displacement of een vray displacement de mesh uit elkaar wordt getrokken (of igg het vlak los maakt van de rest van de mesh).
Dan heb je als goed is 2 stukken die precies in elkaar passen, als je dan een bend modifier erover gooit krijg je dat de barst open gaat staan
Verwijderd
Geld is het probleem niet. Maar ik vrees dat iemand anders dat topic zal moeten openen want ik kan nu ook niet meerMr_Kite schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 23:13:
Ik weet niet of er nog kaarten zijn (lijkt er wel op trouwens, kijk maar eens hier), maar ik vond 35€ niet erg veel voor een feestje met volledig diner en gratis drankjes - waarbij je bovendien met de Orangers kunt kletsen. Bovendien is het weer eens een leuke manier om alsnog te betalen voor zo'n aardig 3d-programma
Topic openen lijkt me geen probleem toch? Het is natuurlijk de vraag hoeveel /85'ers hierop af komen, ook al denk ik dat het ook voor alle Maya/Max/C4D etc. mensen erg interessant is - voor de duidelijkheid: toegang voor dit filmpje (8 min.) is gratis.
Geen idee wat psss is maar kun je niet gewoon een boolean gebruiken om alleen de verschillende delen over te houden?Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 13:27:
[...]
Geld is het probleem niet. Maar ik vrees dat iemand anders dat topic zal moeten openen want ik kan nu ook niet meer
/me heeft op die dag nl een dateen voor zoiets is een Blenderavond vol 3d-geeks niet echt een ideale omgeving om de avond door te brengen...
Helaas, dan maar de DVD kopen
Ben al een paar dagen een veldslag aan het houden met Mental Ray (ik begin nu te begrijpen waarom het "mental" ray heet...) om er een enigzins acceptabel uitziend modelletje met PSSS-materiaal uit te persen:
[afbeelding]
Kan iemand me vertellen hoe ik die overlappende delen (komt door het gebruik van aparte objecten) en de zwarte vlekken weg kan krijgen?
Instellingen hoger zetten helpt niet echt (tegen de vlekken).
Weet niet of het de bedoeling is maar het lijkt nu of het een surfende walvis is die surft op z'n staart en met z'n handje de golf aantikt. M.a.w.: Als ie zou springen zou je meer watereffect moeten zien.apNia schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 13:07:
Zo mijn scenery is af... 8.5 uur renderen
Mr_Kite had gelijk... Z-depth pas is niet het ding wat je zoekt als je nauwkeurige DoF wilt hebben.
Ah well, nachtje verder zijn we er. Klikken maar:
[afbeelding]
Overigens gerenderd door mijn liefste Brazil Renderer.
Opbouwende kritiek zeer welkom!
[ Voor 28% gewijzigd door pagani op 16-03-2006 13:50 ]
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 19:03 ]
Huub Huub Barbatruc!
Bij vray kan je dit er onder laten zetten. Bij andere renders weet ik het niet cker. Brazil, mentalray en de default scanline render kan het dacht ik niet.DNA_Saint schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 12:51:
heel vaak in de 3D contest topic zie ik een render, met daaronder in een balk de rendertijd en documentnaam enzo erbij. Doen ze dit zelf? of is er een optie dat je dat kan instellen?
want na het renderen zie je niet ergens hoe lang het renderen duurde toch?
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
[ Voor 31% gewijzigd door Guillome op 17-03-2006 15:18 ]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
ehhhm heeeel misschien Joan of Arc?Bozozo schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:22:
Een kwartje voor degene die raadt welke tutorial ik aan het doen ben![]()
[afbeelding]
Ik vind het wel een leuke tutorial, al is het niet erg leerzaam tot nu toe. Die blueprints zijn het halve werk
[ Voor 48% gewijzigd door -DG- op 17-03-2006 17:06 ]
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 21:48 . Reden: Link text aangepast ]
Yay.. das hem.. waar had ik hem nou gezien.. dit topic toch? of niet???XLerator schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:17:
CoelDie heb ik gemaakt
Je kan m downloaden vanaf mn site: www.guillome.nl
Linkje: http://www.guillome.nl/gf...animations/img/escher.rar
Humankind… be both.
Spelfoutje op de frontpage: choise.. moet zijn choice.XLerator schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:17:
CoelDie heb ik gemaakt
Je kan m downloaden vanaf mn site: www.guillome.nl
Linkje: http://www.guillome.nl/gf...animations/img/escher.rar
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Hmmz... en bolle vorm over een stroom water heen... wat zou dat kunnen zijn....Acid_Burn schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 22:26:
[...]
Spelfoutje op de frontpage: choise.. moet zijn choice.
Leuke anim met dat kasteel, maar wat is dat voor vage bolvorm aan de rechterkant van het kasteel als je er rond vliegt?
Humankind… be both.
[ Voor 21% gewijzigd door Acid_Burn op 17-03-2006 23:23 ]
[ Voor 27% gewijzigd door dntje op 17-03-2006 23:42 ]
Zo... nu eerst een Bavaria
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
Verwijderd
Ik weet niet hoe je het gedaan hebt, maar bij mij verschijnt altijd de optie constant velocity en daar zet ik dan een vinkje voorVerwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 09:31:
Ik heb een vraagje. Ik ben in 3DSmax8 bezig met een slotrace baan in 3D te zetten. Maar nu wil ik dus net doen of de camera het autootje is. Ik heb de camera een traject gegeven over een spline (dezelfde spline waar ik mijn baan van 'geloft' heb). Het werkt perfect! Maar... ik wil dat de camera over de gehele baan dezelfde snelheid houdt. Dat lukt me dus niet. Mischien dat iemand hier een oplossing voor heeft? O ja... ik heb de tijd ingesteld op 1 minuut.
http://www.dennuz666.com/3d/Film_0003.wmv
[afbeelding]
[afbeelding]
Mixed Reality dev
Ik heb ook al een tijd zitten klooien met MentalRay. Ik vind het totaal onlogisch hoe alles werkt, maar misschien kun je bij final gather iets met 'max sampling radius' doen?Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 03:46:
Na nog een paar uurtjes fotonen te hebben verstrooid en gevangen heb ik inmiddels uitgevonden dat:
• Het probleem zich alleen voordoet wanneer Final Gathering gebruikt wordt icm objecten die in elkaar steken (misschien lekken er dan fotonen??)
• Niet het verhogen, maar juist het verlagen van sommige GI en FG-instellingen zorgt voor minder bommetjes
Gelukkig worden de resultaten van al het testrenderen langzaam aan wel steeds beter
[afbeelding]
Maar is er echt niemand die ook eens de "zwarte bommetjes" (zoals ze door anderen genoemd worden) met Mental Ray (3ds Max heeft deze renderer ook standaard aan boord, niemand ervaring hiermee?) heeft gehad en deze ook kon wegwerken?
Voor de mensen die niet weten wth ik het over heb, hier is een extreem (lelijk!) voorbeeld van de bommetjes uit een vroegere test:
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Menesis op 18-03-2006 09:42 ]
Mixed Reality dev
Verwijderd
Hmmm... ik zie het wel staan bij 'scale' (Parameters/prs/scale) maar hier heb ik geen keys voor. Bij position zie ik het vinkje niet.Menesis schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 09:39:
[...]
Ik weet niet hoe je het gedaan hebt, maar bij mij verschijnt altijd de optie constant velocity en daar zet ik dan een vinkje voor
Heel erg netjes hoor!-DG- schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 16:44:
[...]
ehhhm heeeel misschien Joan of Arc?![]()
![]()
![]()
kwartje hoef ik niet hoor![]()
edit:
Hier 3 rendertjes van een (zelfontworpen) auto waar ik al een tijdje mee bezig ben:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
volgende keer zal ik weer echte tumbs maken![]()
Er zitten nog wel een aantal foutjes in, vooral bij het glas en bij de koplampen.![]()
C&C is verder welkom!![]()
Voor wie trouwens intresse heeft in de ontwerpen op papier kan hier, hier en hier kijken.
I don't have a clue..
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 10:18:
[...]
Hmmm... ik zie het wel staan bij 'scale' (Parameters/prs/scale) maar hier heb ik geen keys voor. Bij position zie ik het vinkje niet.
Ik maak gewoon een 'free camera' en geef bij 'trajectores' de optie 'spline conversion/convert from' aan. Het draaien van de camera doe ik handmatig.
1
2
| Camera -> path constraint -> bank -> constant velocity |
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Verwijderd
"Max Sampling Radius" kan ik hier in Maya niet vinden, maar alles wat er op lijkt heb ik uitgeprobeerd en helpt niets tegen de bommetjes.Menesis schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 09:41:
Ik heb ook al een tijd zitten klooien met MentalRay. Ik vind het totaal onlogisch hoe alles werkt, maar misschien kun je bij final gather iets met 'max sampling radius' doen?
Ow en in het SSS materiaal kun je ook nog iest met samples verhogen meen ik.
Dankje, maar hij is nog niet klaar (wip-je dus). Vandaar dat er nog geen velgen onder zittenDionisos schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 10:25:
[...]
Heel erg netjes hoor!
Alleen ik snap niet waarom je de velgen niet hebt uitgewerkt?
Mooie tekening ook
Verwijderd
Eh... hier weet ik echt niet wat ik er mee aan moet? Sorry. Wat dat betreft ben ik mischien wel een NoobieScipionyx schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 12:22:
[...]
code:
1 2 Camera -> path constraint -> bank -> constant velocity
Zo zou ik het doen. Hoef je ook niet handmatig de cam te draaien.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 16:16 ]
1
2
3
4
| if splines then do ("convert to editable poly"); then do select vertice ("++softselection"); make $bolling 3d++ |
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
Ookal heb je waarschijnlijk al antwoord:Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 09:31:
Ik heb een vraagje. Ik ben in 3DSmax8 bezig met een slotrace baan in 3D te zetten. Maar nu wil ik dus net doen of de camera het autootje is. Ik heb de camera een traject gegeven over een spline (dezelfde spline waar ik mijn baan van 'geloft' heb). Het werkt perfect! Maar... ik wil dat de camera over de gehele baan dezelfde snelheid houdt. Dat lukt me dus niet. Mischien dat iemand hier een oplossing voor heeft? O ja... ik heb de tijd ingesteld op 1 minuut.
http://www.dennuz666.com/3d/Film_0003.wmv
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 18% gewijzigd door Plint op 18-03-2006 18:59 ]
Verwijderd
*kuch* displacement/opacity maps! *kuch* vraySchuey schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 17:17:
tijdje geleden dat ik hier gepost heb, hier dan de (bijna) final van een iPod nano, voor mijn afstudeerproject
[afbeelding]
nog niet helemaal tevreden over het 'hekwerk' in de oortelefoontjes though. Ik heb nu gewoon een kruis in photoshop gemaakt en dat laten tilen, niet erg overtuigend. Kan et wel met splines doen, maar er zit ook een lichte bolling, hoe ik dan dan weer op een makkelijke manier zou moeten doen, is me een raadsel
Verwijderd
Ik ben al eeeuwen op zoek naar zo'n duidelijke samenvatting van wat je moet doen als op vlak van photonmapping... Dankjewel!Plint schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 18:55:
Misschien heb je hier wat aan?
Een paar richtlijnen;
- more rays better capture high illumination contrast and reduce noise and flickering, but also take longer.
- more rays are needed in scenes with small but extremely bright spots.
- if there is high contrast in indirect light, decrease the max radius number to make it sharper.
- if there is not much scene detail but there is flickering in corners, increase the max radius
- larger min radius values include more fg points in the interpolation filter, making the result smoother without adding more fg points.
- low accuracies look grainy. If there is little contrast, use low ray numbers, large max radius, and large min radius.
EDIT, Deze zocht ik eigenlijk;
- If the image looks like a starfield, increase the radii'
- If the image looks soft, your radii are too large.
- If the image looks grainy, increase photon count.
- If the image looks jagged, increase accuracy.
- If the image looks good but takes forever to render, decrease photon count and/or accuracy until image no longer acceptable.
Als je wil kan ik het hele PowerPoint naar je sturen. Gaat ook over de BSP tree, photons, FG etc. Weet namelijk niet maar waar ik deze vandaan heb gehaald.
Ik was vorig jaar ooit fanatiek met het onderzoeken van MR in 3dsMax
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 02:44 ]
Mixed Reality dev
[ Voor 18% gewijzigd door Low-Tech op 19-03-2006 23:07 ]
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
[ Voor 26% gewijzigd door Plint op 19-03-2006 23:21 ]
Verwijderd
Mwa, dan had ik dat er wel bijgezet.XLerator schreef op zondag 19 maart 2006 @ 18:09:
Ik weet niet of het de bedoeling is, maar het is nu net een speelgoed autotje. Als dat je bedoeling is: topwerkAnders zie Bozozo
[ Voor 7% gewijzigd door Scipionyx op 19-03-2006 19:54 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Menesis op 19-03-2006 21:36 ]
Mixed Reality dev
Verwijderd
Kan ook nogMenesis schreef op zondag 19 maart 2006 @ 21:35:
Kan iemand mij misschien een beetje uitleggen wat Povray is en waarom je er bizar mooie dingen mee kunt maken?
kijk hier even (onderste 2 plaatjes) en let vooral op het feit dat het om een pentium 200mhz gaat!Is die renderer super goed of is die man een alien?fotograaf
Mixed Reality dev
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
I love the smell of a Palm in the morning.
Afgezien van wat technische aspecten (nuttig die zijspiegels (lager dan kont), nuttig die luchtroosters achter (in vacuumgebied)) een mooie wipMilanza schreef op maandag 20 maart 2006 @ 14:57:
Ik ben weer eens bezig geweest met alweer een auto. Dit keer een concept car.
Het moet een supersportwagen met middenmotor zijn, een peekaatje of 500, achterwielaandrijving en een gewicht van zo'n 1100 kilo.
De materials zijn nog lang niet af en vooral de koplampen en bijna de hele achterkant behoeven nog enig werk. Het leer verander ik ook nog, dat wordt ik rood.
[afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 20-03-2006 15:03 ]
I love the smell of a Palm in the morning.
Snel en simpel: voor 5 spaken bijvoorbeeld:-DG- schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:43:
Wat is nou de beste manier om velgen te maken als je maar 1 sigment wil maken? En dan bedoel ik vooral dingen met 5, 7 of zo'n soort getal van aantal spaken.
Want met 4 spaken kan ik nog wel dmv. 2 symmetry modifiers een rondje krijgen maar dit lukt niet goed met bijv. 7 spaken.
Het gaat trouwens over 3ds max ( 8 )
Het spreekt voor zich dat er een LCD-scherm in die spiegels zit, aangesloten op camera's op de kont van de auto. En je kunt er Tetris op spelen in de file natuurlijk.johnnyv.nl schreef op maandag 20 maart 2006 @ 15:03:
[...] nuttig die zijspiegels (lager dan kont) [...]
Een paar dingen die me opvielen:Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 21:55:
[...]
Kan ook nog
Anyway, wat aanpassingen. Snel gedaan, even om het verschil te zien. Zo beter?
-Stoelen naar voren
-Achterkant rond met wat extra vormen
-Wielen minder breed
-Bredere basis
Todo:
-Koplampen
-Achteruitkijkspiegel
-Nieuwe velgen
-Wat detaills
-Omgeving + belichting
[afbeelding]
Ziet er al mooi uit, ik vind het een mooie concept, niet te overdreven zoals de vele concepts die ik zieMilanza schreef op maandag 20 maart 2006 @ 14:57:
Ik ben weer eens bezig geweest met alweer een auto. Dit keer een concept car.
Het moet een supersportwagen met middenmotor zijn, een peekaatje of 500, achterwielaandrijving en een gewicht van zo'n 1100 kilo.
De materials zijn nog lang niet af en vooral de koplampen en bijna de hele achterkant behoeven nog enig werk. Het leer verander ik ook nog, dat wordt ik rood.
[afbeelding]
Het maakt meestal niet uit bij een symmetry modifier. Ik maak meestal eerst een halve spaak, daar doe ik een symmetry modifier op zodat ik 1 hele spaak heb. Daar doe ik weer meerdere symmetry modifiers op. Dat het om een oneven aantal gaat maakt niet veel uit, de symmetry modifier valt later mooi over de rest heen zodat het er allemaal toch goed uit komt te zien-DG- schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:43:
Wat is nou de beste manier om velgen te maken als je maar 1 sigment wil maken? En dan bedoel ik vooral dingen met 5, 7 of zo'n soort getal van aantal spaken.
Want met 4 spaken kan ik nog wel dmv. 2 symmetry modifiers een rondje krijgen maar dit lukt niet goed met bijv. 7 spaken.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Ja oke, zo kan het wel, maar bij een beetje ingewikkelde velg is dat geen handige manier. (wel bedankt voor de uitleg hoorAcid_Burn schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:12:
[...]
Snel en simpel: voor 5 spaken bijvoorbeeld:
maak een cylinder en een tube met 10 sides
plak een edit poly modifier op 1 van de 2 en attach de andere via de edit geometry panel
Selecteer om en om de tegenoverliggende polygons
[afbeelding]
klik dan op bridge:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dan heb je je basis vorm. Desnoods kan je ook 4/5 wissen je ene spaak uitwerken en dan references via rotatie kopieen.
[ Voor 14% gewijzigd door Acid_Burn op 20-03-2006 21:32 ]
Verwijderd
Oke, maar hoe kun je die angle lock snap instellen?Acid_Burn schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:30:
dat zeg ik toch.. 4/5 wissen.. of 6/7.. of 8/9.. hoeveel spaken je wilt
stel 5 spaken en 4/5 gewist.. dan moet je na alles maken er weer 4 kopieen bijmaken. Rotatie centrum staat nog in het midden als het goed is, dus selecteer rotatie tool, angle lock (A default.. mischien moet je de snap instellen op bijv 2 graden,die staat default op 5) houdt shift ingedrukt en roteer dan 72 graden.. kies voor 4 references en klaar.. of 4 kopieen, attach die allemaal en weld de vertexen.
Maar met die bridge functie roeleertDaar heb ik o.a. deze velgen mee gemaakt:
[afbeelding]
Je kunt het beste uit een cube gewoon 1 spaak maken en deze dupliceren in de ronte en dan bridge idd dat werkt het snelste en kun je de mooiste resultaten mee halen, wil je voor erg mooi gaan kun je het beste ook nog de spaken aan de "velg" (buitenkant dus) zelf ook nog bridgen en dan aanpassenAcid_Burn schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:30:
dat zeg ik toch.. 4/5 wissen.. of 6/7.. of 8/9.. hoeveel spaken je wilt
stel 5 spaken en 4/5 gewist.. dan moet je na alles maken er weer 4 kopieen bijmaken. Rotatie centrum staat nog in het midden als het goed is, dus selecteer rotatie tool, angle lock (A default.. mischien moet je de snap instellen op bijv 2 graden,die staat default op 5) houdt shift ingedrukt en roteer dan 72 graden.. kies voor 4 references en klaar.. of 4 kopieen, attach die allemaal en weld de vertexen.
Maar met die bridge functie roeleertDaar heb ik o.a. deze velgen mee gemaakt:
[afbeelding]
"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."
Lezen is een kunst he.. SHIFT ingedrukt houden.. dan roteren met de roteer tool.. loslaten en dan krijg je een scherm waar je het aantal kopieen kan instellen. Desnoods kan je nog de array tool gebruiken (menu->tools->array)-DG- schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:50:
[...]
Zou toch handiger zijn als er een turn-and-kopie-zoveelkeer modifier was.![]()
![]()
Maar bedankt
[ Voor 34% gewijzigd door Acid_Burn op 20-03-2006 22:06 ]
Dat had ik wel gelezen... Bovendien ken ik dat lang en deed ik dat ook al zo, maar dan moet je hem telkens gaan attachen en welden. Zou handiger zijn als je zoiets als symmetry-modifier (waarbij je de mirror draaid rond het middelpunt) kon gebruiken, maar dat kan alleen bij spaken met een veelvoud van 2.Acid_Burn schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:01:
Liquid: Ik gaf ook EEN manier aan.. niet DE manierEr zijn zoveel manier om zoiets te maken
[...]
Lezen is een kunst he.. SHIFT ingedrukt houden.. dan roteren met de roteer tool.. loslaten en dan krijg je een scherm waar je het aantal kopieen kan instellen. Desnoods kan je nog de array tool gebruiken (menu->tools->array)
Daar zijn die reference copies voor. Alles wat je met het origineel uitvoerd, gebeurt ook met die reference. Achteraf kan je zo'n reference losmaken door deze te selecteren en een rechtermuis klik op de modifier stack te doen en kiezen voor 'make unique'. Dan kan je deze weer attachen en welden met het origineel.-DG- schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:12:
[...]
Dat had ik wel gelezen... Bovendien ken ik dat lang en deed ik dat ook al zo, maar dan moet je hem telkens gaan attachen en welden. Zou handiger zijn als je zoiets als symmetry-modifier (waarbij je de mirror draaid rond het middelpunt) kon gebruiken, maar dat kan alleen bij spaken met een veelvoud van 2.
Maar ik vroeg dus hoe je die angle lock snap in kunt stellen...
Verwijderd
Thanks.Chester schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:13:
[...]
Een paar dingen die me opvielen:
-Je chamfered te weinig. Veel dingen zien er 'bol' uit. Je velgen, de stangen waar je zijspiegel aan zit, de hoeken van je ramen zijn te rond. Bij je seams lijkt het wel goed te gaan, misschien dat ze nog een beetje meer uit elkaar kunnen.
-Je reflecties kloppen niet echt. Dit ligt denk ik aan verkeerde poly placement. Probeer zoveel mogelijk 4-puntige polygonen te gebruiken en triangles en meerhoeken zoveel mogelijk te vermijden.
-Verder zie ik in de voorbumper een plek die niet goed geweld is. Ik raad je de symmetry modifier aan, hoe je het niet steeds zelf te welden en zit het meestal vanzelf meteen goed. (Ik zeg meestal, omdat als je met te kleine waardes chamfered, de Symmetry modifier die ook weld).
-Ik zie dat je je banden zelf gemodeld hebt, ik zou hier een displacement map of een bump map gebruiken. Dat ziet er realistischer uit.
-Over de koplampen, veel mensen denken dat het moeilijk is, maar dat is het niet. Gewoon goed naar andere autos kijken. De meeste koplampen kan je beginnen met een cylinder, en er langzaam steeds meer detail in verwerken. De Audi A3 tutorial is hier een erg goede voorbeeld van.
Wat ik altijd doe voor dat chamferen: ik pak er een edit poly modifier bovenop, en daarin chamfer ik. Zo heb ik altijd mn originele mesh nogVerwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:36:
[...]
Thanks.
Een weld error lijkt me onlogisch, ik heb voor deze WIP de twee helften nog niet aan elkaar geweld namelijk![]()
Dat verklaart ook de "weld error" in de bumper, en de "foute" reflecties. Maargoed, er zit geen enkele trigon in de mesh iig.
De tip over de banden ga ik opvolgen, en verder inderdaad wat meer chamferen.
Wel jammer dat je mesh zo f*cked up wordt altijd door dat chamferen, wat heb ik daar altijd een hekel aan zeg
Check deze tutorial: http://www.onnovanbraam.com/tutorials/pm-8-carrims/-DG- schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:43:
Verwijderd
Lijkt me inderdaad een geanimeerde opacity mask.. Zijn ook plugins die een soortgelijk effect opleveren... digimation had er een geloof ik, weet even de naam er niet van.apNia schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:29:
Mooie site.. Wat ik me altijd al heb afgevraagd, hoe bereik je dit effect?
http://www.onnovanbraam.com/portfolio/mieleallergotec/
Dat je object alsof het met een geanimeerde mask tevoorschijn komt. Je ziet het effect ook in het TMFlogo wat destijds op TV te vinden was, hier.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...
Verwijderd
Slice modifier in maxVerwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:39:
[...]
Lijkt me inderdaad een geanimeerde opacity mask.. Zijn ook plugins die een soortgelijk effect opleveren... digimation had er een geloof ik, weet even de naam er niet van.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 15:28 ]
Ja met morph. Alleen moet je model wel hetzelfde aantal poly's hebbenjuanp schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 15:46:
is het mogelijk om van het ene object te morphen naar een ander object? (met 3dsmax).
Mixed Reality dev
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq