Ziet er grappig uit, is dat in het midden een doorgang? Zoja kloppen de verhoudingen niet met de rest, zo nee beschouw dit bericht als niet verzonden.Anoniem: 63431 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:42:
Dit is één zijde van het gebouw
de andere zijde is ook reeds gemaakt, maar helaas zijn daar wat faces gesneuveld.
De trap staat nu op de lijst om gemaakt te worden.
Het is nog in begin stadium en er zal nog veel meer detail komen
maar graag jullie bevindingen / tips en opmerkingen
de textures zijn er snel opgeplakt om een idee te krijgen![]()
Croft Manor :
[afbeelding]
Anoniem: 63431
Uhm nee , dat wordt de openhaard , alleen de achterwand moet er nog in, en het blok hout
http://www.xs4all.nl/~idomburg/HDRI%20bestanden.rarSchuey schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:15:
ben naar mijn oude stageadres gegaan, en ik had daar toevallig alle 3 de hdri map packs op backup staan. Als er mensen zijn die ze nodig hebben, kan ik ze wel ergens wegzetten
Heb het even gehost
weet nog niet precies wat het is (iets met realistische belichting), maar heb het maar even gedownload....wie weet waar het nog van pas kan komensdomburg schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:21:
[...]
http://www.xs4all.nl/~idomburg/HDRI%20bestanden.rar
Heb het even gehost
Anoniem: 161585
eperon schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 19:15:
[...]
weet nog niet precies wat het is (iets met realistische belichting), maar heb het maar even gedownload....wie weet waar het nog van pas kan komen

is om zo mooie reflecties te krijgen , met zo gloeiende delen
@smg_phoenix
Zeeeer mooi gemaakt.
Hoe dat gemaakt?Koste het je veel tijd?
Echt te mooi, Zit ik hier tutorial kubus etcetera te doen
Zeeeer mooi gemaakt.
Echt te mooi, Zit ik hier tutorial kubus etcetera te doen

how how , das niet van mijNevels schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 20:09:
@smg_phoenix
Zeeeer mooi gemaakt.
Echt te mooi, Zit ik hier tutorial kubus etcetera te doen![]()

was gewoon een voorbeeld plaatje
Jammer
Maar je kunt vast wel zulke plaatjes maken
Ga binnenkort maar ergens een boek weghalen lijkt me toch wat handiger.
Internet is ook leerzaam maar ze beginnen niet altijd bij begin vind ik en niet alle opties worden uitgelegd ( Wat je er precies meekan )
Maar je kunt vast wel zulke plaatjes maken
Internet is ook leerzaam maar ze beginnen niet altijd bij begin vind ik en niet alle opties worden uitgelegd ( Wat je er precies meekan )
Dat is gemaakt met een HDRI map, een plaatje waardoor reflecties er realistisch uit zien. Eigelijk een soort 360 graden plaatje wat je als achtergrond gebruikt. (kort uitgelegd)Nevels schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 20:44:
Jammer![]()
Maar je kunt vast wel zulke plaatjes maken![]()
Eigelijk best wel makkelijk, en een goede manier om makkelijk fotorealistische dingen te maken.
Zoek maar eens een tutorial over HDRI.
rofl , je praat hier met een van de GoT-3D-n00bs (coole naam , wie komt in mijn teamNevels schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 20:44:
....
Maar je kunt vast wel zulke plaatjes maken![]()
....
=> panoramaEigelijk een soort 360 graden plaatje wat je als achtergrond gebruikt.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 161585 op 11-04-2006 22:02 ]
Ik zal inderdaad is tutorials zoeken daarover maar op het moment heb ik genoeg te doen , Ik zie de grenzen nog niet van 3D MAX ,-DG- schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:15:
[...]
Dat is gemaakt met een HDRI map, een plaatje waardoor reflecties er realistisch uit zien. Eigelijk een soort 360 graden plaatje wat je als achtergrond gebruikt. (kort uitgelegd)
Eigelijk best wel makkelijk, en een goede manier om makkelijk fotorealistische dingen te maken.
Zoek maar eens een tutorial over HDRI.
HDRI , Zal wel iets met High Definition .... betekenen , In ieder geval het helpt wel om het beeld er erg realistisch uit te laten zien.
Ok , lol , Maar vergelijking met mij ben je wel goed denk ikAnoniem: 161585 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:01:
[...]
rofl , je praat hier met een van de GoT-3D-n00bs (coole naam , wie komt in mijn team)
[...]
=> panorama

( Denk dat ik ook wel in jou team kan
nono ,Nevels schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:33:
[...]
Ik zal inderdaad is tutorials zoeken daarover maar op het moment heb ik genoeg te doen , Ik zie de grenzen nog niet van 3D MAX ,
HDRI , Zal wel iets met High Definition .... betekenen , In ieder geval het helpt wel om het beeld er erg realistisch uit te laten zien.
http://en.wikipedia.org/wiki/High_dynamic_range_imaging
[...]
Ok , lol , Maar vergelijking met mij ben je wel goed denk ik
( Denk dat ik ook wel in jou team kan)
check mijn ondertitel
smg_phoenix, ik kan mss ook in je GoT-3D-n00bs clan
Wel hier even een update van men autootje waaraan ik bezig ben.

Ik krijg het niet voor elkaar een degelijk klei render te maken met maya...
(ik gebruik maya software als renderer, mentalRay vern**kt men plaatje redelijk erg). Iemand tips?
C&C?

Ik krijg het niet voor elkaar een degelijk klei render te maken met maya...
C&C?
Everything is possible if you really want it.
Anoniem: 105830
Hobbles, met Maya Software zal je een dome met lampen moeten gebruiken.
Waarom verneukt Mental Ray je render? (toch niet ook weer die gruwelijk irritante bommen he?
)
Waarom verneukt Mental Ray je render? (toch niet ook weer die gruwelijk irritante bommen he?
met zo'n mooie auto kom je er niet inHobbles schreef op woensdag 12 april 2006 @ 00:01:
smg_phoenix, ik kan mss ook in je GoT-3D-n00bs clan![]()
[afbeelding]
Ik krijg het niet voor elkaar een degelijk klei render te maken met maya...(ik gebruik maya software als renderer, mentalRay vern**kt men plaatje redelijk erg). Iemand tips?
C&C?
mijn bootje voor de contest:

mooie boot phoenix 
)

in mijn motorkap zitten nu allemaal rare dingen...
Voorbeeldje van de verneukte mental ray render... (niet de laatste versie van men autoAnoniem: 105830 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 00:04:
Waarom verneukt Mental Ray je render? (toch niet ook weer die gruwelijk irritante bommen he?)

in mijn motorkap zitten nu allemaal rare dingen...
Ik weet dat je hem niet gemaakt hebt, maar als je van plan ben zoiets te doen vergeet dan niet om een falloff te gebruiken in je material editor, dan is de reflectie aan de randen minder scherp als hier wat een realistischer restultaat geeft.Anoniem: 161585 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 19:27:
[...]
[afbeelding]
is om zo mooie reflecties te krijgen , met zo gloeiende delen
Dit HDRi pack is overigens wel alleen deel 1 en 3, deel 2 is meer voor abstracte scenes en heb je een stuk minder aan, maar als iemand hem echt nodig heeft kan ik er nog wel aan komen denk ik? Hete die kerel van deviantart niet Smashmouth oid?
[ Voor 20% gewijzigd door Neejoh op 12-04-2006 02:12 ]
dat was em ja, als je aan meer kan komen, posten zou ik zeggen
Even een ideetje voor de startpost.
Daar staat nu Portfolio van tweakers.
Alleen zo jammer dat je dan gelinkt wordt naar het profi van die persoon.
Is het niet wat om tweakers de mogelijkheid te geven een 100x100 thumbnail in te laten sturen, en deze bij de First Post erbij te gooien met een link?
Is het niet wat om tweakers de mogelijkheid te geven een 100x100 thumbnail in te laten sturen, en deze bij de First Post erbij te gooien met een link?
Dat is een leuk id, maar uhhh klik op het huisje en je komt gelijk op de website. Dat huisje kan dan vervangen worden door een thumbnail.the raptor schreef op woensdag 12 april 2006 @ 08:45:
Even een ideetje voor de startpost.
Ik zal jouw site er vanavond ff tussen zetten trouwen. Goed?
[ Voor 12% gewijzigd door FreezingPixels op 12-04-2006 09:17 ]
* Cardinal meld zichAnoniem: 161585 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:01:
[...]
rofl , je praat hier met een van de GoT-3D-n00bs (coole naam , wie komt in mijn team)
Eergisteren kwam ik er achter dat mijn kennis van 3dsmax toch wat veloren is gegaan, ben gisteren maar weer begonnen met alles overnieuw te leren.
is coolrobin222 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:14:
[...]
Dat is een leuk id, maar uhhh klik op het huisje en je komt gelijk op de website. Dat huisje kan dan vervangen worden door een thumbnail.
Ik zal jouw site er vanavond ff tussen zetten trouwen. Goed?
Ik vraag me trouwens af of mensen hier op GoT ook modelletjes van klei maken.
En dan bedoel ik niet digitaal Clay models, maar van bijvoorbeeld Super Sculpey Klei (speciaal voor modelling van objecten).
Ik ben dr mee begonnen, en t gaat me nog redelijk af.
Anoniem: 170466
Vroagah zat ik veel op maxforums.org en daar waren inderdaad 3d modellers die ook met super sculpey klei bezig waren, erg mooie resultaten gezien. Zeker leuk als je een 3d scanner zou hebben.the raptor schreef op woensdag 12 april 2006 @ 10:29:
[...]
is cool
Ik vraag me trouwens af of mensen hier op GoT ook modelletjes van klei maken.
En dan bedoel ik niet digitaal Clay models, maar van bijvoorbeeld Super Sculpey Klei (speciaal voor modelling van objecten).
Ik ben dr mee begonnen, en t gaat me nog redelijk af.
Wat is 't nut daar van eigenlijk? beter overzicht vanuit alle hoeken enzo?
je moet niet renderenapNia schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:54:
Wat is 't nut daar van eigenlijk? beter overzicht vanuit alle hoeken enzo?
Ik heb dus al echt overal gezocht maar kan dus geen dreamscape tutorials vinden
Weet er iemand een site van tutorials voor dreamscape?
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 161585 op 12-04-2006 12:40 ]
als je er 1 vind, let me know please!!!Anoniem: 161585 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:56:
[...]
je moet niet renderen
Ik heb dus al echt overal gezocht maar kan dus geen dreamscape tutorials vinden![]()
Weet er iemand een site van tutorials voor dreamscape?
Op CGtalk zitten ook een paar goede 'kleiers' inderdaad.
Wat wel fijn aan Sculpey is, is dat het bewerkbaar blijft totdat je het afbakt. Dus je kan er altijd eventjes aan werken als je tijd hebt.
De klei is ook erg makkelijk in de omgang, je kan het makkelijk kneden, ook is de klei mooi glad te krijgen.
Das niet helemaal waar. Laatste keer dat ik Maya aangeraakt heb (is alweer een jaar geleden, ondanks mn nickAnoniem: 105830 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 00:04:
Waarom verneukt Mental Ray je render? (toch niet ook weer die gruwelijk irritante bommen he?)
Zo gebruik ik het nu ook in Softimage XSI waar de Mental Ray renderen ook in is geintegreerd (wel velen malen beter als de Maya integratie trouwens)
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
@MayaFreak:
Dat is wel waar, want Hobbles wilde geen Mental Ray gebruiken ivm de problemen die op de tweede render te zien zijn...
Met "Maya Software" (met hoofdletter 'S') bedoelde ik de standaard renderer van Maya (die geen GI ondersteund) en niet het hele pakket, waar inderdaad ook standaard Mental Ray bij zit.
Ik denk trouwens dat Hobbles gewoon een probleempje heeft met z'n normalen bij de polygonen op de motorkap... met een object dat uit polygonen bestaat kan je dit oplossen door het object te selecteren en dan via het Modelling-menu voor "Edit Polygons" > "Normals" > "Average Normals" te kiezen (met Pre-normalize in de opties aan).
Dat laatste moet je trouwens alleen doen bij objecten (of delen daarvan) die 'vloeiend' belicht moeten worden. Als je harde hoeken wil hebben moet je voor de Soften/Harden optie kiezen.
Dat is wel waar, want Hobbles wilde geen Mental Ray gebruiken ivm de problemen die op de tweede render te zien zijn...
Met "Maya Software" (met hoofdletter 'S') bedoelde ik de standaard renderer van Maya (die geen GI ondersteund) en niet het hele pakket, waar inderdaad ook standaard Mental Ray bij zit.
Ik denk trouwens dat Hobbles gewoon een probleempje heeft met z'n normalen bij de polygonen op de motorkap... met een object dat uit polygonen bestaat kan je dit oplossen door het object te selecteren en dan via het Modelling-menu voor "Edit Polygons" > "Normals" > "Average Normals" te kiezen (met Pre-normalize in de opties aan).
Dat laatste moet je trouwens alleen doen bij objecten (of delen daarvan) die 'vloeiend' belicht moeten worden. Als je harde hoeken wil hebben moet je voor de Soften/Harden optie kiezen.
edit:
btw. Je hoeft trouwens niet eens een halve sphere te gebruiken hoor
je kan ook alleen de achtergrond een ander kleurtje of tint geven.
btw. Je hoeft trouwens niet eens een halve sphere te gebruiken hoor
[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 12-04-2006 15:59 ]
Zeer handig, en veel =Dsdomburg schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:21:
[...]
http://www.xs4all.nl/~idomburg/HDRI%20bestanden.rar
Heb het even gehost
ik heb deze files op mijn eigen server gezet en voor cinema4d.nl beschikbaar gemaakt, heb je daar moeite mee? laat het me even horen
"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."
Hij heeft ze niet meer op Deviantart staan en niet op z'n eigen website meer, gelukkig had ik ze nog in mijn 3D verzamelingSchuey schreef op woensdag 12 april 2006 @ 08:31:
dat was em ja, als je aan meer kan komen, posten zou ik zeggen
Ben hem nu aan het uploaden naar RapidShare.de (

Dus als iemand zo aardig zou willen zijn om hem te hosten, that would be great
[edit]
[free] > XXsec wachten > code invoeren en downloaden maar
[ Voor 15% gewijzigd door Neejoh op 12-04-2006 17:59 ]
Hoe kan ik een .max document dat gemaakt is in 3DS Max 8 opslaan/exporteren zodat het geopend kan worden in 3DS Max 6?
Dank je Aardbei. Ik heb het probleem opgelost van de motorkap.
Ik had deze gemodelled als polygons, en daarna omgevormd naar subdivisions. Nu heb ik die terug moeten omvormen naar polygons en daarna het Average Normals geval gedaan.
Ik had deze gemodelled als polygons, en daarna omgevormd naar subdivisions. Nu heb ik die terug moeten omvormen naar polygons en daarna het Average Normals geval gedaan.
Wow die s best wel gaaf-DG- schreef op woensdag 12 april 2006 @ 19:36:
Nog wat plaatjes van mijn auto: (nog steeds WIP)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding] allemaal klikbaar voor 1280x960![]()
C&C welkom!
Even ten eerste: ik hoop dat ik deze vraag hier mag stellen!
Ik wil een beetje beginnen met 3d dingen maken. Nu heb ik Cinema4d alleen ik vind dat niet zo super werken en ik vind dat er een beetje weinig tutorials te vinden zijn op internet. Ik zou veel liever met 3dsmax werken, ook omdat dit een stuk proffessioneler is *denk ik*.
Ik heb al is vaker 3dsmax gedownload van de officiele Autodesk site -> Vandaag dus weer.
Ik dus weer installeren, en jawel hoor: weer dezelfde fout als die ik 3x eerder had (ook bij installeren).
Screenshot van de fout:

Zoals jullie kunnen zien komt deze fout pas helemaal aan het einde van de installatie. Dus als hij die service wil starten.
Deze foutmelding duidt er mogelijk op dat ik niet de administrator rechten op mijn computer heb. Deze heb ik dus wel, ook nog nooit iets gehad wat ik niet mocht doen / installeren.
Ik heb al gekeken bij:
Deze computer -> Configuratie Scherm -> Systeembeheer -> Services
Als ik daarheen ga zie ik staan:
RayStat 3dmax Server
Het opstart type van deze service staat op 'automatisch', als ik de service probeer te starten krijg ik:
De Service is gestart maar omdat de service niks te doen heeft is hij weer afgesloten _bla bla_
Ik weet dus echt niet meer wat ik aan dit probleem kan doen, want ik zou erg graag de trial van 3dsmax8 willen proberen.
Als iemand mij kan helpen -> Heel graag!
EDIT:
Overigens dit stukje over deze fout tegengekomen via google, zal het even doorlezen en zoeken naar een oplossing.
JIPPIE !!! het werkt, die mrfix.zip was de goede oplossing
Ik wil een beetje beginnen met 3d dingen maken. Nu heb ik Cinema4d alleen ik vind dat niet zo super werken en ik vind dat er een beetje weinig tutorials te vinden zijn op internet. Ik zou veel liever met 3dsmax werken, ook omdat dit een stuk proffessioneler is *denk ik*.
Ik heb al is vaker 3dsmax gedownload van de officiele Autodesk site -> Vandaag dus weer.
Ik dus weer installeren, en jawel hoor: weer dezelfde fout als die ik 3x eerder had (ook bij installeren).
Screenshot van de fout:

Zoals jullie kunnen zien komt deze fout pas helemaal aan het einde van de installatie. Dus als hij die service wil starten.
Deze foutmelding duidt er mogelijk op dat ik niet de administrator rechten op mijn computer heb. Deze heb ik dus wel, ook nog nooit iets gehad wat ik niet mocht doen / installeren.
Ik heb al gekeken bij:
Deze computer -> Configuratie Scherm -> Systeembeheer -> Services
Als ik daarheen ga zie ik staan:
RayStat 3dmax Server
Het opstart type van deze service staat op 'automatisch', als ik de service probeer te starten krijg ik:
De Service is gestart maar omdat de service niks te doen heeft is hij weer afgesloten _bla bla_
Ik weet dus echt niet meer wat ik aan dit probleem kan doen, want ik zou erg graag de trial van 3dsmax8 willen proberen.
Als iemand mij kan helpen -> Heel graag!
EDIT:
Overigens dit stukje over deze fout tegengekomen via google, zal het even doorlezen en zoeken naar een oplossing.
EDIT 2:Error 1920: Service 'RaySat_3dsmax8_Server' (mi-raysat_3dsmax8) failure issuetoon volledige bericht
Published date: 2005-10-18
ID: TD6030343
Applies to:
Autodesk® 3ds Max® 8
Issue
This error is caused due to an unknown application making changes to the registry key pointing to the etc/services file that mental ray uses. The etc/services is the file telling the operating system which TCP port an application uses.
If the operating system (OS) cannot figure out where to locate the etc/services file, it cannot find out which TCP port to use when starting the mental ray service. The service then fails and signals this failure to the 3ds Max 8 installer; the error 1920 message is then displayed (which basically means the installer cannot install a service).
Solution
Important: Altering registry keys incorrectly may severely corrupt your OS and/or other software, which could possibly prevent your system from starting. Therefore, it is recommended that any modifications be made only if you are familiar with registry keys – use at your own risk.
Before you modify the registry, make sure to back up the registry and make sure that you understand how to restore the registry if a problem occurs. For additional information about backing up and restoring the registry, please refer to the following Microsoft knowledgebase article: http://support.microsoft.com/kb/256986/
1. You must be logged in to the system as an administrator in order to run the registry key fix: mrfix.zip
1. Download the attached file ‘mrfix.zip' to a temp folder
2. Extract the file 'mrfix.reg' using WinZip
3. Double-click ‘mrfix.reg’ to launch
If the installer fails with the same "Error 1920" message, please contact Autodesk Media and Entertainment Customer Support or your IT department for further technical assistance.
Advanced Use Only:
* The registry key to fix is: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters
* Under this registry key, the DataBasePath value should be set to the following path: %SystemRoot%\System32\drivers\etc
* The type of this value must also be "REG_EXPAND_SZ" in order for %SystemRoot% to be expanded to the correct windows installation folder (such as C:\windows)
JIPPIE !!! het werkt, die mrfix.zip was de goede oplossing
[ Voor 50% gewijzigd door monnick op 12-04-2006 20:23 ]
Anoniem: 63431
Aan de trap moet nog een hoop gebeuren ............
graag opmerkingen / tips
Croft Manor WIP 2

Wire compleet
graag opmerkingen / tips
Croft Manor WIP 2

Wire compleet

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 13-04-2006 09:33 ]
link = doodAnoniem: 63431 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 20:34:
Aan de trap moet nog een hoop gebeuren ............
graag opmerkingen / tips
Croft Manor WIP 2
[afbeelding]
EDIT:
huh raar, ineens doet hij het wel

[ Voor 10% gewijzigd door monnick op 12-04-2006 20:35 ]
Ik vind hem iets te plastic overkomen. Vooral de velgen. Voorderest ziet ie er wel gaaf uit-DG- schreef op woensdag 12 april 2006 @ 19:36:
Nog wat plaatjes van mijn auto: (nog steeds WIP)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding] allemaal klikbaar voor 1280x960![]()
C&C welkom!
Ben maar eens gaan kijken wat dat NURBS is, en een auto gemaakt (met tutorial)

Tis nog erge wip, moeten nog zijspiegels, deurhandles etc en texturing.
Na zoveel uur hierin gestoken te hebben, zie ik pas hoeveel werk het is en restepct voor jullie modelling van auto's die een stuk geavanceerder zijn!
dit is al een uurtje of 6.
C&C plz

Na zoveel uur hierin gestoken te hebben, zie ik pas hoeveel werk het is en restepct voor jullie modelling van auto's die een stuk geavanceerder zijn!
C&C plz
[ Voor 31% gewijzigd door indexample op 12-04-2006 22:43 ]
wat ga jij er goed op vooruiteperon schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:41:
Ben maar eens gaan kijken wat dat NURBS is, en een auto gemaakt (met tutorial)
[afbeelding]
C&C plz
weet alleen niet hoe autos modellen werkt met nurbs , probeerd het altijd met box modelling
box modelling? Jeez, leer ik net nurbs kennen, smijt je met andere nieuwe termen!Anoniem: 161585 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:46:
[...]
wat ga jij er goed op vooruit![]()
weet alleen niet hoe autos modellen werkt met nurbs , probeerd het altijd met box modelling
Met nurbs is het idee eigelijk:
je maakt allemaal CV curves (CV= controlled vertices?), waarmee je een geraamte maakt. Daarna gooi je surfaces tussen die curves, en viola
Je hebt daarvoor allerlei handige functies, zoals curves op surfaces projecteren, curves uit surfaces extraheren, curve interpolatie etc. superhandig!
Anoniem: 157420
Je hebt ook nog polygon modelling, dan begin je echt helemaal met 1 vierkantje en bouw je zo de auto op. Is veel werk, maar het resultaat kom erook!
Anoniem: 145272
Hallo,
Een hele poos geleden maakte ik een post ivm een nieuwe tutorialsite voor nederlandstalige 3dsMax tutorials. De site begint stillaan vorm te krijgen, alhoewel er aan de lay-out nog heel wat gesleuteld moet worden.
alvast een previeuw voor wie geïnteresseerd is:
Maxart.be
gekende bugs:
zoeken werkt nog niet
en in IE werken sommige javascripten niet zoals het hoort.
doylle
Een hele poos geleden maakte ik een post ivm een nieuwe tutorialsite voor nederlandstalige 3dsMax tutorials. De site begint stillaan vorm te krijgen, alhoewel er aan de lay-out nog heel wat gesleuteld moet worden.
alvast een previeuw voor wie geïnteresseerd is:
Maxart.be
gekende bugs:
zoeken werkt nog niet
en in IE werken sommige javascripten niet zoals het hoort.
doylle
dat doe ikAnoniem: 157420 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 08:09:
Je hebt ook nog polygon modelling, dan begin je echt helemaal met 1 vierkantje en bouw je zo de auto op. Is veel werk, maar het resultaat kom erook!
beginnen met een enkele plane en dan met poly de vorm erin kneden. werkt voor mij het beste.
Vraagje.. Ik zit te twijfelen tussen de Wacom Intuos3 en de Graphire4... fanatieke tabletgebruikers hier? Zo ja, wat is jullie ervaring? Ook icm je 3D app...
@ -DG-
Wel nice! Erg mooi gedaan! Zou ik mogen vragen hoe je die material hebt ingesteld?Het is precies van die trancelucent paint zoals in need for speed ofzo...
Wel nice! Erg mooi gedaan! Zou ik mogen vragen hoe je die material hebt ingesteld?Het is precies van die trancelucent paint zoals in need for speed ofzo...
Techno>Music
Anoniem: 142768
Ik heb een leuke uitdaging.
Ik maak gebruik van Max 7, maar wat ik ook doe/aanpas, krijg ik voor geen mogelijkheid de achterkant van een panel zichtbaar.
Ik heb via de material(s) geprobeerd de optie show 2 sides (zoiets, heb em niet bij de hand) aangezet, ook onder de customize viewports aangezet. Niks helpt. Dit is zeer lastig....
Heeft iemand mischien een idee???
Ik maak gebruik van Max 7, maar wat ik ook doe/aanpas, krijg ik voor geen mogelijkheid de achterkant van een panel zichtbaar.
Ik heb via de material(s) geprobeerd de optie show 2 sides (zoiets, heb em niet bij de hand) aangezet, ook onder de customize viewports aangezet. Niks helpt. Dit is zeer lastig....
rechtermuis op object, properties, force 2-sided
al geprobeerd?
anders ook rechtermuis op je viewport, en daar ook zo'n optie aanzetten.
al geprobeerd?
anders ook rechtermuis op je viewport, en daar ook zo'n optie aanzetten.
Backface cull uitzetten, dan mag me alleen ff iemand uitleggen hoe ik dat zwarte dan weg kan krijgen. In max 8 s dat namelijk verandertAnoniem: 142768 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 12:19:
Ik heb een leuke uitdaging.
@the raptor, ik heb je er bij gezet in de startpost.
[ Voor 15% gewijzigd door FreezingPixels op 13-04-2006 12:31 ]
Object selecteren, rechtermuisknop, properties, backface cull uitvinken
Ga duidelijk voor de Graphire 4.apNia schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:01:
Vraagje.. Ik zit te twijfelen tussen de Wacom Intuos3 en de Graphire4... fanatieke tabletgebruikers hier? Zo ja, wat is jullie ervaring? Ook icm je 3D app...
Uiteraard wel de Studio XL.
Die gebruik ik ook.
Het is erg wennen in het begin, het is ook wel erg fijn als je voldoende kennis hebt van de key shortcuts.
@Robin222: kan je me nog bij het lijstje zetten?
[ Voor 6% gewijzigd door Heuving op 13-04-2006 12:36 ]
Uhm je staat er toch in nu?the raptor schreef op donderdag 13 april 2006 @ 12:35:
[...]
Ga duidelijk voor de Graphire 4.
Die gebruik ik ook.
Het is erg wennen in het begin, het is ook wel erg fijn als je voldoende kennis hebt van de key shortcuts.
Gebruik jij die pen dan ook voor modellen? Ik heb t geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb de intuos 3 A4
ik heb redelijk wat research gedaan.. ik hoor veel mensen bij de intuos3 over hogere gevoeligheid en de keys erg meespelen.. voor mij speelt vooral het oppervlak mee.. ik vind dat vilt veel lekkerder voelen dan zo'n glad plastic oppervlak.. maar is dat de moeite waard voor de dubbele prijs van de graphire4?the raptor schreef op donderdag 13 april 2006 @ 12:35:
[...]
Ga duidelijk voor de Graphire 4.
Die gebruik ik ook.
hoe voelt het oppervlak van de graphire4?
Ik wil tijdens een animatie opeens van een object 6 kopien achter dat object hebben staan, die mogen er eerst niet zijn en als je dan met de camera van het object afgaat, moeten ze er opeens wel zijn, maar ik kan niet goed vinden hoe ik dit met keyframes voor elkaar krijg, iemand een tip?
Ik heb een probleem met Alias Imagestudio 3. Wanneer ik een Quicktime VR filmpje render, dan render 'ie netjes alle frames, maar als 'ie vervolgend klaar is dan krijg ik een .mov van 0 kb die het logischerwijs niet doet 
Lullige is dat ik al wat dingetjes geprobeerd heb, maar dat het telkens 2 dagen ofzo duurt voor 'ie klaar is met de hele bende renderen.

Lullige is dat ik al wat dingetjes geprobeerd heb, maar dat het telkens 2 dagen ofzo duurt voor 'ie klaar is met de hele bende renderen.
Waarom render je niet alle frames apart en dan zet je dat achter elkaar met adobe premiere?sdomburg schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:53:
Ik heb een probleem met Alias Imagestudio 3. Wanneer ik een Quicktime VR filmpje render, dan render 'ie netjes alle frames, maar als 'ie vervolgend klaar is dan krijg ik een .mov van 0 kb die het logischerwijs niet doet
Is er hier iemand toevallig bekend met het volgende 3Dsmax probleem:
Gisteren 3dsmax 8 (trial van autodesk) geinstalleerd. Alleen wanneer ik nu het programma start schiet mn CPU naar 100% wat niet echt wenselijk is natuurlijk aangezien mn computer min of meer onbruikbaar wordt doordat de boel blijft hangen.
Ik draai max onder windows XP Pro op een ASUS A8N moederbord met Nforce4 chipset, AMD X2 3800+ proc, en een Gforce 6800 (pci-e) videokaart.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
edit: de trial van 3dsmax7 doet het t trouwens ook niet, precies hetzelfde verhaal.
Gisteren 3dsmax 8 (trial van autodesk) geinstalleerd. Alleen wanneer ik nu het programma start schiet mn CPU naar 100% wat niet echt wenselijk is natuurlijk aangezien mn computer min of meer onbruikbaar wordt doordat de boel blijft hangen.
Ik draai max onder windows XP Pro op een ASUS A8N moederbord met Nforce4 chipset, AMD X2 3800+ proc, en een Gforce 6800 (pci-e) videokaart.
edit: de trial van 3dsmax7 doet het t trouwens ook niet, precies hetzelfde verhaal.
[ Voor 9% gewijzigd door -J00P- op 13-04-2006 15:36 ]
et kan aan mij liggen, maar volgens mij zat pack 2 er bij mij ook inNeejoh schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:44:
[...]
Hij heeft ze niet meer op Deviantart staan en niet op z'n eigen website meer, gelukkig had ik ze nog in mijn 3D verzameling![]()
Ben hem nu aan het uploaden naar RapidShare.de () omdat ik zelf geen host heb op het moment met genoeg ruimte.
Dus als iemand zo aardig zou willen zijn om hem te hosten, that would be great
[edit]
[free] > XXsec wachten > code invoeren en downloaden maar
DankjeL i m a schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:15:
@ -DG-
Over die material, dat is gewoon een standaard material met een falloff map van licht naar donker blauw (hierdoor is die aan de buitenkant donkerder
Omdat mijn processor de SSE2 instructieset niet ondersteuntrobin222 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:19:
[...]
Waarom render je niet alle frames apart en dan zet je dat achter elkaar met adobe premiere?

Anoniem: 41017
ALs je 3dmax gebruikt moet je de visibility track aan zetten ( track editor ) en dan kun je de alpha animerenjuanp schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:29:
Ik wil tijdens een animatie opeens van een object 6 kopien achter dat object hebben staan, die mogen er eerst niet zijn en als je dan met de camera van het object afgaat, moeten ze er opeens wel zijn, maar ik kan niet goed vinden hoe ik dit met keyframes voor elkaar krijg, iemand een tip?
Hmm, ik heb alleen de RAR bekeken en daar stond alleen de series SM_HDRI-Pack1-01.hdr en SM_HDRI-Pack3-01.hdr, pack 2 miste dusSchuey schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:47:
[...]
et kan aan mij liggen, maar volgens mij zat pack 2 er bij mij ook in
het zijn alleen geen HDRI's erg jammer, vind ze voor reflectie map wel goed maar voor het belichten zijn toch echt van te slechte kwaliteit en niet in de goede vorm
Anoniem: 163654
Ik wil binnenkort ook weer beginnen met wat 3d werk. Maar wat zijn nou beetje minimale systeemeisen voor bijv. 3D Max? Voorheen draaide hij bij een een project wat veel van die polygs had vrij langzaam
512 Gig geheugen, 5200 videokaart en p4 2.8 proc
alles werkt hiet enorm soepel en ook al veel poly's nergens last van, maar meer geheugen zou voor mij een leuke uitbreiding zijn.
even uitleggen wat alles doet:
Videokaart: Zorgt ervoor dat als je in het 3D programma werkt alles vloeiend weergegeven word, een goeie videokaart kan ook meer poly's in je scene aan dan budget kaarten.
Geheugen: Spreekt voor zich maar het zorgt ervoor met hoeveel poly's of objecten je in een scene kunt gebruiken ook is het opslag voor textures en maps (shadowmaps ed) dus 1 Gig is raadzaam.
Processor: Deze zorgt voor de rendering, rendering is ook puur CPU werk dus wil je snel renderen snelle proc nodig
alles werkt hiet enorm soepel en ook al veel poly's nergens last van, maar meer geheugen zou voor mij een leuke uitbreiding zijn.
even uitleggen wat alles doet:
Videokaart: Zorgt ervoor dat als je in het 3D programma werkt alles vloeiend weergegeven word, een goeie videokaart kan ook meer poly's in je scene aan dan budget kaarten.
Geheugen: Spreekt voor zich maar het zorgt ervoor met hoeveel poly's of objecten je in een scene kunt gebruiken ook is het opslag voor textures en maps (shadowmaps ed) dus 1 Gig is raadzaam.
Processor: Deze zorgt voor de rendering, rendering is ook puur CPU werk dus wil je snel renderen snelle proc nodig
ik heb
Intel 2,8 800fsb
512 MB
FX5900XT 128 mb
dus crap? of meer geheugen gewoon of betere videokaart?
Intel 2,8 800fsb
512 MB
FX5900XT 128 mb
dus crap? of meer geheugen gewoon of betere videokaart?
1 gig geheugen wil wel helpen ja. Maar zowieso moet je wat handig werken als je met veel polygoontjes zit, daar ontkom je niet aan. Zowieso de spullen hiden waar je niet aan bezig bent. Als je turbosmooth gebruikt, zet de iterations dan op 1, en vink render iterations aan, en zet die op de waarde waar je op uit wilt komen uiteindelijk. Verder is de shortcut O een leuke, als je door je viewport navigeert, bestaat het object tijdelijk alleen uit een box die zijn volume aangeeft.
Liquid.. schreef op donderdag 13 april 2006 @ 19:15:
512 Gig geheugen
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
[ Voor 9% gewijzigd door SnoeiKoei op 13-04-2006 20:10 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
En als 3d max dan nog de fout melding geeft dat ie niet genoeg geheugen heeft dan ben je wel fout bezigSnoeiKoei schreef op donderdag 13 april 2006 @ 20:09:
[...]
![]()
![]()
Zoveel geheugenbankjes passen er niet in mijn mobo!
.
hehe lolbroekSnoeiKoei schreef op donderdag 13 april 2006 @ 20:09:
[...]
![]()
![]()
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
nee moet idd asap ff nog reepje bij kopen... kan ik ook die dual ddr gebruiken!

http://www.student.io.tudelft.nl/ow4g06/Smashmethod.rar >> mirror tot september (als je meer hebt pleur ik dat er ook bij)Neejoh schreef op donderdag 13 april 2006 @ 16:27:
[...]
Hmm, ik heb alleen de RAR bekeken en daar stond alleen de series SM_HDRI-Pack1-01.hdr en SM_HDRI-Pack3-01.hdr, pack 2 miste dusMaar goed. Mirror is ook niet erg
ik ben voor die mini-cooper de losse onderdeeltjes aan het ontwerpen, maar doe dat voornamelijk uit de losse hand. weet iemand een tutorial voor de achteruitkijkspiegels?
heb ze zo tot nu toe, maar niet echt tevreden over:

ook ben ik iets te enthousiast met de materials geworden (veel te mooie materials voor dit soort auto) en renderen duurt nu wel een minuut of 15, terwijl ik nog het een en ander moet modellen
heb ze zo tot nu toe, maar niet echt tevreden over:

ook ben ik iets te enthousiast met de materials geworden (veel te mooie materials voor dit soort auto) en renderen duurt nu wel een minuut of 15, terwijl ik nog het een en ander moet modellen

[ Voor 34% gewijzigd door indexample op 14-04-2006 12:14 ]
Bijdehand anyone ?SnoeiKoei schreef op donderdag 13 april 2006 @ 20:09:
[...]
![]()
![]()
Anoniem: 134375
Hey mensen! Even een vraagje. Ik ben met een buggy bezig, heb problemen met mijn uitlaten. Ik heb een Curve gemaakt en daar een cilinder met een pathdeform aan gekoppeld. Dat gaat allemaal uitstekend, geen problemen! Omdat ik de uitlaten symmetrisch wil hebben wilde ik ze mirroren. Dat heb ik gedaan (eerst group gemaakt en dan mirror over de x-as). Wat ik krijg is dit:

Zoals je ziet is links goed, dat heb ik gewoon handmatig gemodelled. Rechts is een mirror, zoals je ziet is het soort van doorzichtig geworden. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Bedankt!

Zoals je ziet is links goed, dat heb ik gewoon handmatig gemodelled. Rechts is een mirror, zoals je ziet is het soort van doorzichtig geworden. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Bedankt!
lijkt wel of de normals van je faces niet goed staan in de kopie. Mischien eens proberen met een edit poly er over.. alle polys selecteren en inverteren..
Of een symmetry modifier ipv kopie/mirror
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Anoniem: 115073
Lijkt idd wel oftie de verkeerde kant laat zien van je faces. Misschien double sided aanzetten in je material editor?
Anoniem: 134375
Symmetry werkt niet goed. Hij deformed alle objecten in de groep. Ik heb editable poly van geheel gemaakt, geselecteerd, maar wat bedoel je met inverten?Acid_Burn schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 00:31:
lijkt wel of de normals van je faces niet goed staan in de kopie. Mischien eens proberen met een edit poly er over.. alle polys selecteren en inverteren..
Double sided heb ik geprobeerd, zelfde resultaat.Anoniem: 115073 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 09:41:
Lijkt idd wel oftie de verkeerde kant laat zien van je faces. Misschien double sided aanzetten in je material editor?
Wat overigens een oplossing blijkt is alle modifiers van de objecten te collapsen, dan groupen en mirroren. Dan blijft het wel cool. Maar dat moet anders kunnen. Nu kan ik de path/UWV map niet meer aanpassen...toch?
...
[ Voor 98% gewijzigd door Schuey op 15-04-2006 14:00 ]
Dit heb ik ook wel eens. Volgens mij heeft het er mee te maken dat je bent begonnen met een Shape met een negatieve parameter. Oplossing hierboven zou moeten helpen.
offtopic:
edit: niet msn'en en posten tegelijk... geeft rare zinnen.
edit: niet msn'en en posten tegelijk... geeft rare zinnen.
[ Voor 27% gewijzigd door Bozozo op 15-04-2006 22:25 ]
sorry voor de kick, ik heb al erg veel gezocht maar er niks over gevonden. Toch zou ik graag een oplossing hebben.
alvast bedankt-J00P- schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:39:
Is er hier iemand toevallig bekend met het volgende 3Dsmax probleem:
Anoniem: 106281
Heeft het niet toevallig iets te maken met de cool and quiet zooi? Dat ie op de lage stand werkt terwijl er eigenlijk meer nodig is?
Iets anders kan ik ook niet verzinnen en na een quick search van de autodesk site valt er ook niets te vinden
Iets anders kan ik ook niet verzinnen en na een quick search van de autodesk site valt er ook niets te vinden
Wat staat er in je logs?
(klik rechts op "My Computer" in het Start-menu], kies dan voor "Manage" en kijk onder "EventViewer" naar de verschillende logs)
(klik rechts op "My Computer" in het Start-menu], kies dan voor "Manage" en kijk onder "EventViewer" naar de verschillende logs)
We zijn nog niet op de 1000. K zal strax een nieuwe openen. Heb gedult.Anoniem: 30579 schreef op maandag 17 april 2006 @ 10:40:
het word weer tijd voor een nieuwe trouwens
Anoniem: 30579
mja er staat word niet is
maar zo gaat het wel snel jah

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 17-04-2006 11:44 ]
InddAnoniem: 30579 schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:44:
mja er staat word niet is
maar zo gaat het wel snel jah
Naja gaat hier maar verder dan
[offtopic]wat voor TUD account is dat? ik ken alleen die studentenacccountjes :P[/offtoptic]Mr_Kite schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 10:22:
[...]
http://www.student.io.tudelft.nl/ow4g06/Smashmethod.rar >> mirror tot september (als je meer hebt pleur ik dat er ook bij)
Mixed Reality dev
Anoniem: 135984
Nou na heel wat prutsen heb ik het dan eindelijk voor elkaar: een heuse voetbal volgens suurlands recept. Ook heb ik even wat zitten stoeien met textures. Dat ging vrij aardig, totdat ik doorlopende lijnen er op wou zetten. Zie screenshot:

Nu heb ik redelijk wat zaken geprobeerd/tutorials gelezen maar kom er niet uit. Als ik het goed heb begrepen kun je in wezen van elk object een 'uitslag' maken (het zogenoemde UVW unwrappen). Bij mij lukt dat alleen als ik de Ngons (die veelhoeksvlakken) stuk voor stuk converteer naar editable poly. Alles in een keer lukt dus niet, terwijl me dat juist zo handig lijkt voor het aanbrengen van de textures. (Kortom mijn doel is een uitslag/platgeslagen vorm maken waarop ik vervolgens een texture kan maken in photoshop)
Daarnaast worden alle textures gespiegeld. Nu kan ik ze in photoshop natuurlijk eerst zelf spiegelen, maar het lijkt mij dat er in MAX ook zo'n functie zit. Alleen waar (?)
Wie kan/wil helpen ? - mijn dank is groot
Ik heb de voetbal maar ff online gezet:
http://members.chello.nl/e.smith6/3dmax/voetbal.max

Nu heb ik redelijk wat zaken geprobeerd/tutorials gelezen maar kom er niet uit. Als ik het goed heb begrepen kun je in wezen van elk object een 'uitslag' maken (het zogenoemde UVW unwrappen). Bij mij lukt dat alleen als ik de Ngons (die veelhoeksvlakken) stuk voor stuk converteer naar editable poly. Alles in een keer lukt dus niet, terwijl me dat juist zo handig lijkt voor het aanbrengen van de textures. (Kortom mijn doel is een uitslag/platgeslagen vorm maken waarop ik vervolgens een texture kan maken in photoshop)
Daarnaast worden alle textures gespiegeld. Nu kan ik ze in photoshop natuurlijk eerst zelf spiegelen, maar het lijkt mij dat er in MAX ook zo'n functie zit. Alleen waar (?)
Wie kan/wil helpen ? - mijn dank is groot
http://members.chello.nl/e.smith6/3dmax/voetbal.max
aaggh UVW mapping , als ik iets uit deze wereld zou kunnen verbannen dan zou het dat wel zijn.
En anders backfacing aarggh
En anders backfacing aarggh
Anoniem: 157137
Ik ga binnekort beginnen aan de opleiding industrieel ontwerpen. Ik hoop zelf al in de vakantie te kunnen beginnen met solidworks. Ik kijk er naar uit. Mijn grootste interesses liggen op autogebied. In me vrije tijd wordt het dus vooral veel wagens ontwerpen.
Heeft iemand misschien een idee hoe ik aan tutorials voor solidworks kan komen of heeft iemand misschien een tutorial thuis liggen?
Heeft iemand misschien een idee hoe ik aan tutorials voor solidworks kan komen of heeft iemand misschien een tutorial thuis liggen?
En dus verder in [rml][ 3D] Post je 3D stuff maar weer - part 33[/rml]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Dit topic is gesloten.