[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 32 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 6.100 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Jouw meshes zijn altijd zo clean Chester... _/-\o_

Ik tel maar één driehoek, maar ik gok dat er nog wat verstopt zitten in de camfers :P

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:42
hmz... dan moet ik maar meer oefenen :+ Bij mij loopt het gebruik van chamfer altijd uit op een catastrofe... ik krijg bijna altijd vervormingen als ik er meshsmooth overheen doe

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Bozozo schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 22:43:
Jouw meshes zijn altijd zo clean Chester... _/-\o_

Ik tel maar één driehoek, maar ik gok dat er nog wat verstopt zitten in de camfers :P
noouu, als je even op t wieldopje let ;) (maar dat kan ook niet anders daar :P)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Chester schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:50:
Begonnen aan mn velg, hier alvast een wip render:
[afbeelding]

En een wire voor de geinteresseerden :P
[afbeelding]
Good stuff! Kan een boel leren van je wireframe, ziet er erg goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Aight, ff vraagje in het algemeen over 3d:
Ik ben bezig met mijn afstuderen en daarin moet ik iets onderzoeken. Heel leuk en aardig, maar ik heb geen flauw idee wat ik mot onderzoeken.
Nou leek het mij wel leuk om iets te schrijven over "3d workflow". Zie het als een soort van naslagwerk wat iemand kan lezen voordat hij/zij een stap doet in de magische wereld van 3d. Zodat diegene weet wat hij/zij kan verwachten. (of heeft iemand een betere idee?)

Iemand toevallig een idee wat voor onderwerpen ik nog meer kan behandelen? Let erop dat het een scriptie gaat worden, dus geen tutorials :P
Geen id of de mods het goed gaan vinden als jullie in dit topic gaan reageren, dus voor het geval dat, hier mijn mail/MSN: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/21250/FFFFFF/000000/1

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaNiEl KuNsT schreef op maandag 03 april 2006 @ 19:16:
deze is gemaakt met vray. dan idd de standaard max kleur en wat dingen instellen in vray (AA, Indirect Illumination enz)

tnx voor die links. dr gaat een wereld voor me open, wist niet dat ie zo groot was.
mn frans gaat wel, denk dat t wel gaat lukke ;)
Als ik met vray AA + Indirect Illumination aan zet word mijn model erg wit.
Zou ik misschien mogen weten wat ik allemaal aan moet zetten?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 10:17:
[...]

Als ik met vray AA + Indirect Illumination aan zet word mijn model erg wit.
Zou ik misschien mogen weten wat ik allemaal aan moet zetten?:P
Daar heb ik ooit eens een tutorial over geschreven.
http://chester.qonstrukt.nl/3d/gitut/

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scipionyx schreef op woensdag 05 april 2006 @ 10:07:
Aight, ff vraagje in het algemeen over 3d:
Ik ben bezig met mijn afstuderen en daarin moet ik iets onderzoeken. Heel leuk en aardig, maar ik heb geen flauw idee wat ik mot onderzoeken.
Nou leek het mij wel leuk om iets te schrijven over "3d workflow". Zie het als een soort van naslagwerk wat iemand kan lezen voordat hij/zij een stap doet in de magische wereld van 3d. Zodat diegene weet wat hij/zij kan verwachten. (of heeft iemand een betere idee?)

Iemand toevallig een idee wat voor onderwerpen ik nog meer kan behandelen? Let erop dat het een scriptie gaat worden, dus geen tutorials :P
Geen id of de mods het goed gaan vinden als jullie in dit topic gaan reageren, dus voor het geval dat, hier mijn mail/MSN: [afbeelding]
Ik denk dat als je zoiets schrijft over hoe 3D werkt dit niet veel gaat zijn , de basis is vrij simpel he.
Je hebt 3 asen ipv 2 => 3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 11:21:
[...]

Ik denk dat als je zoiets schrijft over hoe 3D werkt dit niet veel gaat zijn , de basis is vrij simpel he.
Je hebt 3 asen ipv 2 => 3D
Tssssk.

Je zou hele verhalen kunnen schrijven over polygonen, curves, nurbs surfaces etc. Dan uitweiden over hoe deze werken, hoe dit invloed heeft op hoe je er uiteindelijk mee werkt en de resultaten etc.

Dan nog allerlei takken, als texturing/animatie/dynamics.

Genoeg uit te zoeken lijkt me.

Bijv. een simpel feit als hoe een normaal van een plane wordt bepaald is al interessant.

Even een shot waar ik voor m'n studie mee bezig ben:
Afbeeldingslocatie: http://crashtest.student.utwente.nl/~johnnyv/johnnyv.JPG

Gescand met een Minolta scanner, dus niet gemodeld, en ja, maar één kijkrichting bij deze scanner helaas. (Heb ook full body scans van een Vitronic scanner, maar die zijn op een fix lagere resolutie).

En ja, dit ben ik :P

Zoals je ziet krijg je na simpelweg trianguleren een nogal sinaasappelhuidje, moet nog kijken of andere technieken (volumetrische bijv.) het mooier maken.

Het is iig een mooie basis om met nurbs of subdivs in maya m'n gezicht na te maken.

[ Voor 44% gewijzigd door pagani op 05-04-2006 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ooit eens tijdens stage met 3 scanners gewerkt

echt superb !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chester schreef op woensdag 05 april 2006 @ 10:30:
[...]

Daar heb ik ooit eens een tutorial over geschreven.
http://chester.qonstrukt.nl/3d/gitut/
Dankje!

Mijn Lamborghini Miura ziet er nu zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://img103.imageshack.us/img103/3974/miurarender0356fe.jpg
Er zitten nog genoeg Tri's in. Dat komt omdat dit me eerste auto is.
(Ik ben echt een vray noob, nu kan ik weer geen wire maken 8)7 )

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:22:
[...]

Dankje!

Mijn Lamborghini Miura ziet er nu zo uit:
[afbeelding]
Er zitten nog genoeg Tri's in. Dat komt omdat dit me eerste auto is.
(Ik ben echt een vray noob, nu kan ik weer geen wire maken 8)7 )
Om een wire te laten zien raad ik je aan om gewoon een screenshot te maken van je viewport met je model zonder meshsmooth. Dit scheelt veel tijd en is meestal duidelijker dan een wire render.

Verder heb ik ook een tutorial voor een simpele paint shader voor in Vray, misschien dat je er nog wat aan hebt: http://chester.qonstrukt.nl/3d/tut/

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig met een velg voor mijn auto, maar ik heb de hele tijd het probleem dat ik niet goed uitkom met de spaken in mijn velg. Als ik bv 10 spaken wil maken op de binnenste cylinder, lukt het mij niet op een tube daar omheen te maken die genoeg sides heeft zodat het goed uitkomt. Is er een handige manier om dat uit te rekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 17:04:
Ik ben bezig met een velg voor mijn auto, maar ik heb de hele tijd het probleem dat ik niet goed uitkom met de spaken in mijn velg. Als ik bv 10 spaken wil maken op de binnenste cylinder, lukt het mij niet op een tube daar omheen te maken die genoeg sides heeft zodat het goed uitkomt. Is er een handige manier om dat uit te rekenen?
Ik maak mijn spaken gewoon. En zie later wel of ik een tube kan maken waar de sides goed uitkomen. Zo niet, dan pas ik mn spaken even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dan moet je je spaken dus krom maken of een andere vorm geven? als ik 10 spaken uit mijn middelste cylinder wil dan moeten de sides van de cylinder toch kloppen anders krijg je nooit die spaken goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 16:11

Acid_Burn

uhuh

2x zoveel segments voor de buitenkant als je hebt voor de binnenkant. Zo uit mijn hoofd moet je dan de buitenste ring een 1/2 segment verdraaien. Dus als je 20 segmenten hebt 360/20=18/2=9 graden roteren.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip :) Ik had al een velg voor een stukje gemaakt en onder mijn auto geplakt (nog niet af btw). De bedoeling was dat het cartoony ala mariokart zou worden maar onderhand begint het meer een mix te worden van echt en cartoony.

Afbeeldingslocatie: http://img415.imageshack.us/img415/6324/carwip26lt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img415.imageshack.us/img415/1769/carwip17hc.jpg

Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 19:20:
Bedankt voor de tip :) Ik had al een velg voor een stukje gemaakt en onder mijn auto geplakt (nog niet af btw). De bedoeling was dat het cartoony ala mariokart zou worden maar onderhand begint het meer een mix te worden van echt en cartoony.

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat vinden jullie ervan?
Over het algemeen leuk, maar je bovenoppervlak sluit niet aan op je zijkanten waardoor je "titjes" krijgt op de polygonhoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door pagani op 05-04-2006 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

wat zijn nou weer titjes? :P

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Kleine puntvormige uitsteeksels, tietjes zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
johnnyv.nl schreef op woensdag 05 april 2006 @ 20:52:
[...]

Over het algemeen leuk, maar je bovenoppervlak sluit niet aan op je zijkanten waardoor je "titjes" krijgt op de polygonhoeken.
Ben het eigelijk niet echt met je eens. Hij heeft een low poly auto gemaakt waardoor je de auto hoekig word. Voor de rest sluit alles goed aan, het is alleen niet gesmooth.

De auto ziet er kewl uit hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:55

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Hij is zeker goed gelukt :) alleen jammer dat de ronding voorop smoother is dan alle andere onderdelen :P maar dat gaf je zelf al aan.
Het is imo ook zeer duidelijk welke auto het moet voorstellen :) mits je Mario Kart DS een beetje kent :P
Maar mooi werkje :) komt de eigenaar er ook nog in? Hij Roelt!! :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties :)

De voorkant heeft idd meer detail, de bedoeling was om alles een beetje basic te houden maar bij de voorkant kreeg ik opeens veel zin :P ik wil de achterkant en zijkant nog wel wat meer detail geven zodat alles meer bij elkaar past.

@spike: Ik wil er wel een character in maken, maar ik denk niet dat ik Luigi ga maken. Mijn character model skills zijn niet echt goed op zijn zachtst gezegd. Ik denk dat ik R.O.B erin ga maken vooral omdat ik zelf ook altijd met R.O.B rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
robin222 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 23:01:
[...]

Ben het eigelijk niet echt met je eens. Hij heeft een low poly auto gemaakt waardoor je de auto hoekig word. Voor de rest sluit alles goed aan, het is alleen niet gesmooth.

De auto ziet er kewl uit hoor
Die uitsteeksels zaten er bij mij in beeld door de resize van IE, sorry :>

[ Voor 23% gewijzigd door pagani op 06-04-2006 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Nu online
johnnyv.nl schreef op donderdag 06 april 2006 @ 07:22:
[...]

Die uitsteeksels zaten er bij mij in beeld door de resize van IE, sorry :>
Maakt niet uit hoor.

WiP:

Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/rubberboten/9k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/rubberboten/10k.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door FreezingPixels op 06-04-2006 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Weer strak hoor :) Horen die zitjes zo bol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op donderdag 06 april 2006 @ 21:16:
zoniet , dan neem ik er snel een patent op.
ik noem het : the buttcracker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Nu online
johnnyv.nl schreef op donderdag 06 april 2006 @ 21:16:
Thnx, zitjes horen indd zo bol.

Dit is 1 rubberboot uit een serie van 10 die ik op dit moment aan het maken ben voor een importeur. Dit is de grootste versie ervan.
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 21:27:
[...]

zoniet , dan neem ik er snel een patent op.
ik noem het : the buttcracker :P
Whahaha jaw indd als je met mach 10 over golven vliegt hou je weinig kinderbijslag over op het eind.

[ Voor 33% gewijzigd door FreezingPixels op 06-04-2006 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robin222 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 21:27:
[...]

Whahaha jaw indd als je met mach 10 over golven vliegt hou je weinig kinderbijslag over op het eind.
Oei dan word er meer dan je butt gekracked (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 11:47

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

nutcracker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk toch echt een gewoone cracker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Stel dat je een (zeer simpele) tuinkabouter wilt tekenen, of iig iets wat erop lijkt en je bent behoorlijk noob in 3dm.... weet iemand een leuke tutorial(gewoon voor het lichaan/hoofd etc). De meeste char moddeling dingen gaan gewoon veelste ver en het moet van scratch af aan opgebouwd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Nu online
Carel schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 11:08:
Stel dat je een (zeer simpele) tuinkabouter wilt tekenen, of iig iets wat erop lijkt en je bent behoorlijk noob in 3dm.... weet iemand een leuke tutorial(gewoon voor het lichaan/hoofd etc). De meeste char moddeling dingen gaan gewoon veelste ver en het moet van scratch af aan opgebouwd worden.
Sjek eens de tuts die bij 3d max zitten. Daar zit een mannetje bij. En die kan je wel om bouwen tot tuinkabouter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carel schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 11:08:
Character modelen leer je niet met 1 tutorial, leer je ook niet in 1 maand en ook niet in 4 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 17:37

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ach kom op, als je er een beetje gevoel voor hebt en je een boxmodelling tutorialtje doet met extruden dan kan je al een eindje komen.. Maar toegegeven.. het is inderdaad niet iets wat je leer terwijl je kijkt naar Oprah O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben bezig om mijzelf iets verder te bekwamen in 3d max V7 middels een tutorial van Suurland:

http://www.suurland.com/tut_ball/tutorial_football.htm
(Ik weet dat dit een tutorial is voor versie 2/3, maar in principe zou je met basiskennis deze tutorial toch ook in V7 kunnen maken?)

Op de een of andere manier gaat er steeds iets fout. Mijn probleem bestaat hieruit dat de 6-zijdige Ngons in het 'platte vlak' blijven, terwijl dit volgens mij niet de bedoeling is. Ik vermoed dat dit met de settings van punt 19 te maken heeft. Kan iemand mij uitleggen wat er bij punt 19 gebeurd & hoe ik het oplos?

Dit is hoe het bij mij eruit ziet:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.smith6/3dmax/vlak.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mn nieuwe vers van de pers website met een hoop nieuwe 3d items in de portfolio:

http://www.jdbgraphics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 21:22:
Mn nieuwe vers van de pers website met een hoop nieuwe 3d items in de portfolio:

er staan zeker leuke dingen tussen. Ik plaats wel m'n vraagtekens bij je ietwat overdreven camera movement soms met extreem wijd perspectief (webservice advertentie en die drijvende stad)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kzit met een probleem.
Kheb het probleem al een tijdje maar vandaag werd het wel erg.
Als ik in max in perspective zoom naar bv een klein detail van een object moet ik na een tijdje extreem op die croll knop gaan wrijven tot mijn vinger eraf valt... is er ergens een optie die ervoor zorgt dat je altijd recht evenredig scrollt?
En het grote probleem is dat hij momenteel niet meer scrollt 8)7
en dat vind ik niet leuk.

das al gefixt , maar bestaat er nu zo'n optie?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2006 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 22:42:
kzit met een probleem.
Kheb het probleem al een tijdje maar vandaag werd het wel erg.
Als ik in max in perspective zoom naar bv een klein detail van een object moet ik na een tijdje extreem op die croll knop gaan wrijven tot mijn vinger eraf valt... is er ergens een optie die ervoor zorgt dat je altijd recht evenredig scrollt?
En het grote probleem is dat hij momenteel niet meer scrollt 8)7
en dat vind ik niet leuk.

das al gefixt , maar bestaat er nu zo'n optie?
Jaw selecteer het object en druk op Z of selecteer een vertex en druk op Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robin222 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 22:53:
[...]

Jaw selecteer het object en druk op Z of selecteer een vertex en druk op Z.
ok thx , dat doet eigenlijk wat ik wou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eventjes een klein vraagje. Ik wil bv een logo 3D maken, hoe kan ik het beste dat doen? Ik wil dus eigenlijk dat ik hem kan extruden.

Nu dacht ik slim te zijn door op een box een opacity map te gooien met het logo in zwart wit, dat gaat goed, alleen krijg ik dan 6 platte logo's. Stel ik hou 1 zijde over en die extrude ik dan komen er alleen een paar lijnen bij maar hij wordt niet dikker.

Of is er toevallig een andere manieren hoe je makkelijk de lijnen van het logo in 3dsmax krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een blueprint van dat logo hebt kan je em ook polygon modelleren. Het duurt wel ff maar het kan wel.
Anders kan je lijnen tekenen en dan Bevel Profile erop gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 11-09 12:38
zo simpel mogelijk.

Het logo heb je in illustrator, zo niet, zorg daarvoor. Export dan je logo als illustrator legacy, versie 4 oid. Dan in 3dsmax kan je hem gewoon importeren als *.ai bestand. Extrude modifier eroverheen,klaaaaaaar.

overigens, mensen die logos niet in illustrator maken verdienen schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Please, heeft iemand een suggestie voor mijn vraag hieboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Heb er snel ff naar gekeken (alleen naar punt 18 en 19). Er staat:
18. Now with the 6-sided NGon selected, left-click and right-click "Select and Rotate" button.

19. Then the "Rotate Transform Type-In" window appears. Under "Offset: Screen" type 37.377 in the X field. Close the window again.
Als je dus bij punt 18 op de "Select and Rotate" button (Afbeeldingslocatie: http://www.suurland.com/tut_ball/icon02.gif) klikt, en dan nog s rechtermuisklik op de button, dan krijg je een klein venstertje. Dat venstertje wat nu verschijnt is dus je "Rotate Transform Type-In". En daar moet je dus Under "Offset: Screen" type 37.377 in the X field. Close the window again.

Succes :)

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 09:49:
zo simpel mogelijk.

Het logo heb je in illustrator, zo niet, zorg daarvoor. Export dan je logo als illustrator legacy, versie 4 oid. Dan in 3dsmax kan je hem gewoon importeren als *.ai bestand. Extrude modifier eroverheen,klaaaaaaar.

Oeh, bedankt. Had dit al geprobeert, maar die tutorial waar ik het in los zei dat CS formaat ook kon(alleen geen CS2), dus niet.

Bedankt. _O_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/rubberboten/16k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/rubberboten/17k.jpg

Weer wat verder. Werkt altijd zo lkkr als je totaal geen blueprints hebt, en geen maten alleen foto's. Maja ik ben er tot nu toe wel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit wil ik ongeveer maken :(niet precies , erop gebaseerd)
Afbeeldingslocatie: http://www.lynxmotion.com/images/jpg/aarm05.jpg
en Ik ben tevreden over wat ik al heb:
Afbeeldingslocatie: http://img86.imageshack.us/img86/7830/miniatombotboard39up.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img86.imageshack.us/img86/4525/total17kg.th.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 19:59
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 21:22:

De animatie met de robots en de frisbees is erg leuk gedaan.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk project. hopelijk kan je er wat van maken.

begin ziet er al goed uit, al hoop ik toch dat je alle componenten zult modelen ipv eentexture te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 17:37

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Schuey schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 09:49:
zo simpel mogelijk.

die laatste zin geef een warm gevoel van binnen O+

ik doe 't meestal in flash en dan exporten naar AI.. maar in max gaat dat altijd fout... zijn sommige dingen wel filled en andere weer een outline... is dat een flash issue of een max issue (dat je dat dus soms ook met illustrator exports hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
dat laatste komt dan omdat je sommige vertexen in je splines nog moet welden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Scipionyx
Bedankt voor je snelle reactie, maar ik ben helaas nog niet veel verder.

Ik heb bij Offset Screen die waarde ingevuld, maar het lijkt wel alsof er niets gebeurd. Als je naar mijn screendump kijkt, zie je dat die Ngons, tegen elkaar aanliggen met een spleet er tussen. M.a.w. ze liggen allemaal in het platte vlak (X,Y). Als je naar die ieniminie plaatjes van suurland kijkt,zie je dat de Ngons strak tegen elkaar aan liggen - waardoor ik het vermoeden heb dat ze niet meer 'plat' zijn, maar ruimtelijk (zoals de voetbal ook moet worden). Zelf heb ik het idee dat die waarde (37.377) de hoek beschrijft/bepaalt hoever die Ngons naar binnen vouwen - of zie ik dit verkeerd.

Hopelijk heb jij of iemand anders hier daar een idee over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 15:31:
Leuk project. hopelijk kan je er wat van maken.

begin ziet er al goed uit, al hoop ik toch dat je alle componenten zult modelen ipv eentexture te gebruiken.
thx
ik probeer zoveel mogelijk delen te modellen.
Die texture was maar een test.
Sommige onderdelen hebben blijkbaar meer dan alleen bump map nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet voor school een site over Rembrandt maken en ik zat eraan te denken om zijn atelier na te bouwen in 3d en zo een soort van interactieve site te maken. Alleen ik vraag mezelf af of het mogelijk is om alles een soort schilderij look te geven tijdens het renden. Heeft iemand een idee hoe je zoiets zou kunnen doen?en is het ook haalbaar voor een n00b?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 11-09 16:11

Acid_Burn

uhuh

Mischien met een photoshop filter? Ik dacht dat je die wel kon toevoegen via video post.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 01:35:
Ik moet voor school een site over Rembrandt maken en ik zat eraan te denken om zijn atelier na te bouwen in 3d en zo een soort van interactieve site te maken. Alleen ik vraag mezelf af of het mogelijk is om alles een soort schilderij look te geven tijdens het renden. Heeft iemand een idee hoe je zoiets zou kunnen doen?en is het ook haalbaar voor een n00b?
Kijk eens naar FinalToon, mss heb je daar wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acid_Burn schreef op zondag 09 april 2006 @ 02:04:
Mischien met een photoshop filter? Ik dacht dat je die wel kon toevoegen via video post.
Als ik add external event doe en naar me PS map ga is daar niets wat ik kan aanklikken? nou heb ik dit ook nog nooit gebruikt dus waarschijnlijk doe ik wat fout. Ik neem aan dat je op die manier ook meerde filters achter elkaar kan doen? want met 1 ps filter ga je nooit een goed effect krijgen denk ik.
robin222 schreef op zondag 09 april 2006 @ 08:07:
[...]

Kijk eens naar FinalToon, mss heb je daar wat aan.
Daar had ik ook aan zitten denken, met die hatching dinges zou je zoiets moeten kunnen maken. Alleen is er niks te vinden op inet over finaltoon kwa hoe te gebruiken en wat ik uit die help file opmaak kan je alleen strokes maken en krijg je niet echt het schilderij effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de printplaten van mijn robotarm zijn af , en het begin is er ook al :)
De 2de plaat was vooral kopiëer werk maar ik ben toch al tevreden :Y)
Afbeeldingslocatie: http://img109.imageshack.us/img109/4484/total39nf.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 01:54

Erikie

www.erikie.nl

oef, ik zit weer met m'n handen in het haar.

Ik probeer een snoer te animeren, deze groeit als het ware (snoer wordt steeds langer). Ik gebruik curves in maya. Wat ik op het moment heb is een normale nurb circle + curve. Het animeren van de lengte van een curve lukt me niet, en de length optie in de extrude functie werkt niet over een profile curve. Ook heb ik geprobeerd om motion path icm birail een tube te bouwen, maar het gaat fout wanneer de profile curve een bochtje maakt.. Ook heb ik iets geprobeerd met curve flow (particles) maar dit rendert niet in maya vector (en het ziet er niet uit als snoer).

Wie o wie kan mij vertellen hoe je de lengte van een extrude kan beinvloeden?

//edit
Ohja, de geometrie moet dus veranderen, omdat ik in outlines uitrender in maya vector. Een animated shader gaat dus niet werken :(

[ Voor 10% gewijzigd door Erikie op 09-04-2006 17:37 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Erikie schreef op zondag 09 april 2006 @ 17:32:

Ik probeer een snoer te animeren, deze groeit als het ware (snoer wordt steeds langer). Ik gebruik curves in maya. Wat ik op het moment heb is een normale nurb circle + curve. Het animeren van de lengte van een curve lukt me niet, en de length optie in de extrude functie werkt niet over een profile curve. Ook heb ik geprobeerd om motion path icm birail een tube te bouwen, maar het gaat fout wanneer de profile curve een bochtje maakt.. Ook heb ik iets geprobeerd met curve flow (particles) maar dit rendert niet in maya vector (en het ziet er niet uit als snoer).

//edit
Ohja, de geometrie moet dus veranderen, omdat ik in outlines uitrender in maya vector. Een animated shader gaat dus niet werken :(
Kun je misschien een pic posten ter verduidelijking?

[ Voor 13% gewijzigd door pagani op 09-04-2006 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Erikie schreef op zondag 09 april 2006 @ 17:32:

//edit
In max heb ik zoiest wel eens gedaan via pathdeform. Dan kun je bijv een clinider laten deformeren over een spline én je kan zeggen hoeveel procent hij van die spline moet volgen...
misschinie lukt zoiets ook in maya?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Afbeeldingslocatie: http://84.41.237.201/01.jpgAfbeeldingslocatie: http://84.41.237.201/002.jpgAfbeeldingslocatie: http://84.41.237.201/003.jpg

zoiets, alleen dit is met een (animated) ramp shader op de transparency shader gedaan en kan niet gerenderd worden in maya vector. (met outline splines dan)

[ Voor 5% gewijzigd door Erikie op 09-04-2006 19:59 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img112.imageshack.us/img112/5173/hearts5vz.th.jpg
render: 31 sec
tutorial hearts + tutorial gold / silver / copper

Ik vind mn environment nog niet leuk (reflection @ top of hearts) maar had eerst een sky --> dat ziet er niet uit. wat voor environment map zouden jullie gebruiken?

[ Voor 26% gewijzigd door indexample op 09-04-2006 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:00
Ik ben eens begonnen met modellen in maya... Ik ben dus een auto aan het maken 8) :
Afbeeldingslocatie: http://www.dynamicdesign.be/Eclipse/eclipse_WIP6.JPG
1e probleem: Nu krijg ik op sommige plaatsen gestippelde edges, en op andere plaatsen solid edges.
2e probleem: In mijn perspective is mijn pivot ok, maar in mijn viewports zie ik die pijltjes niet, enkel een lijntje... Indien dit niet duidelijk is, zal ik wel een plaatje posten.

Ik heb een vermoeden dat dit aan mijn videokaart ligt, hoewel ik stiekem hoop van niet. Ik gebruik een laptop, Dell Latitude D505.

Ohja; C&C over het model mag ook! :p

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Hobbles schreef op zondag 09 april 2006 @ 22:40:

1e probleem: Nu krijg ik op sommige plaatsen gestippelde edges, en op andere plaatsen solid edges.
dan zijn softedges, waarschijnlijk bij het aan elkaar knopen van polys gebeurd :P niks aan de hand maarum, als je ze hard wil maken :

edit polygon -> normals -> soft/harden

[ Voor 26% gewijzigd door Erikie op 09-04-2006 23:07 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:00
Bedankt Erikie...

Dit is mijn eerste project in maya, dus ik ben nog aan het zoeken hoe alles precies werkt. Ik heb voordien wel al wat aangemodderd met 3DS Max (2 jaar geleden ondertussen).

Nog een +- 40 minuutjes verder gewerkt :)
Afbeeldingslocatie: http://www.dynamicdesign.be/Eclipse/eclipse_WIP7.JPG

C&C please

[ Voor 46% gewijzigd door Hobbles op 10-04-2006 00:58 ]

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik vraag me het volgende af:
Ik (en een klasgenoot) hadden het er over hoe je bijvoorbeeld het beste remsporen, of sporen in de sneeuw of wat dan ook in die richting, hoe je dat het beste kan maken in 3ds max.
Ik dacht met een Flash movie waarin je het spoort tekent, en dat als bump of displacement map gebruikt. Zijn hier andere betere methodes voor?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
XLerator schreef op maandag 10 april 2006 @ 01:16:
Ik (en een klasgenoot) hadden het er over hoe je bijvoorbeeld het beste remsporen, of sporen in de sneeuw of wat dan ook in die richting, hoe je dat het beste kan maken in 3ds max.
Ik dacht met een Flash movie waarin je het spoort tekent, en dat als bump of displacement map gebruikt. Zijn hier andere betere methodes voor?
In Maya weet ik dat een écht spoor in de sneeuw of bijv. zand met een soft material gemaakt kan worden (dynamics dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
XLerator schreef op maandag 10 april 2006 @ 01:16:
Hey, das toevallig! Ik had het afg. vrijdag ook over hetzelfde onderwerp met een klasgenoot :P

Een methode is idd met particles. Ik heb van een projectgenoot ee 3d-world mag. gekregen waarin het uitgelegd wordt. Zal het binnenkort s uitproberen en hier mijn ervaringen posten.

Edit:
Hoe en waarom wou je dan in een Flash movie het spoor tekenen? Lijkt mij alleen nuttig voor geanimeerde "tracks" als in druppels e.d.

[ Voor 53% gewijzigd door Scipionyx op 10-04-2006 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Scipionyx schreef op maandag 10 april 2006 @ 10:27:
[...]

Hey, das toevallig! Ik had het afg. vrijdag ook over hetzelfde onderwerp met een klasgenoot :P

Een methode is idd met particles. Ik heb van een projectgenoot ee 3d-world mag. gekregen waarin het uitgelegd wordt. Zal het binnenkort s uitproberen en hier mijn ervaringen posten.

Edit:
Hoe en waarom wou je dan in een Flash movie het spoor tekenen? Lijkt mij alleen nuttig voor geanimeerde "tracks" als in druppels e.d.
Een remspoor heeft niet echt een dikte, dus zou je die gewoon kunnen maken met een geanimeerde bumpmap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scipionyx schreef op maandag 10 april 2006 @ 10:27:
[...]

ben je zeker dat je niet zijn klasgenoot bent?

Ik heb eens iets alternatiefs gemaakt met een plane en wat opacity enzo:
Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/1628/renderfinalweb5ay.jpg

niet echt mooi maar voor mijn 2d skills enzo vind ik het een hele prestatie :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
je hebt geluk! kwam bij toeval een tire-track tutorial tegen!

http://www.3d-palace.com/...cation/doc_tyretracks.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
wat ik maar niet kan vinden:

ik zie in mn wireframe ook altijd de diagonalen, dus eigelijk alle driehoeken, terwijl in tutorials ik altijd 4kanten zie. Dat lijkt me toch lekkerder werken (minder druk), dus hoe stel ik 3dsmax zo in dat ik dat krijg?

[ Voor 3% gewijzigd door indexample op 10-04-2006 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Nu online
eperon schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:50:
wat ik maar niet kan vinden:

ik zie in mn wireframe ook altijd de diagonalen, dus eigelijk alle driehoeken, terwijl in tutorials ik altijd 4kanten zie. Dat lijkt me toch lekkerder werken (minder druk), dus hoe stel ik 3dsmax zo in dat ik dat krijg?
Ga naar je instellingen van je videokaart in max en zet daar show triangles uit.

Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
tnx robin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevels
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-08 14:16
Ik ben nieuw op dit terrein.
Gebruik sinds kort 3D Max 8.
Vind het gewoon gewelding om 3D figuren te maken/ te zien want maken lukt nog niet :9

Ik zoek overal op tutorials vind er ook wel wat maar zowat altijd met een schets die je moet invoegen kan je niks tekenen zonder te kopieren uit een schets?

Zie hier mooie plaatjes van bevoorbeeld huizen , gewoon schitterend alleen in dit programma voor een beginner als mij zeer ingewikkeld. |:(
Ik bevoorbeeld photoshoppen maar in vergelijking tot dit programma is dat niks zo te zien :o
Kan je dus bouwen/tekenen zonder schets?
Zijn er makkelijke tutorials waar echt het begint met begin als jullie mij begrijpen...
Dus zonder tekening die je moet scannen en dan invoegen want maak iets liever helemaal zelf , of ben ik nu onmogelijk aan het doen? 8)7
Hoelang deden jullie erover om dit programma te leren , ? Ten minste diegene die 3D max 8 gebruiken of natuurlijk een eerdere versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Natuurlijk hoef je geen schetsen te gebruiken, die gebruik je als referentie als je iets na wilt maken ;) Begin eerst eens met de basistutorials van Oogst uit de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevels
Heb trouwens al wel wat geprobeerd uit de startpost maar ook nog maar net hoor ;)
Maar nog steeds moeilijk , en bij sommige sites moet je ook registreren irritant maar moet dan maar

[ Voor 33% gewijzigd door Nevels op 10-04-2006 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:55

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 11:19:
[...]

ben je zeker dat je niet zijn klasgenoot bent?

Ik heb eens iets alternatiefs gemaakt met een plane en wat opacity enzo:
[afbeelding]

niet echt mooi maar voor mijn 2d skills enzo vind ik het een hele prestatie :Y)
Grappig dingetje... alleen lijken je banden sporen in de lucht te zweven :X
:P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:31:
[...]

Grappig dingetje... alleen lijken je banden sporen in de lucht te zweven :X
:P
ja zou wel kunnen , da was voor de vorige vorige 3D contest en dat had ik nog op de laatste minuut gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevels
Ik vind het er wel mooi uitzien maar ik vind alles zowat er mooi uit zien wat er in dit topic gepost wordt.
Heb net even doorgebladerd , Super gewoon.
28 min render time zag ik daar , *slik*.
Heb je hiervoor toch een super pc nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Nu online
Nevels schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:34:
Ik vind het er wel mooi uitzien maar ik vind alles zowat er mooi uit zien wat er in dit topic gepost wordt.
Heb net even doorgebladerd , Super gewoon.
28 min render time zag ik daar , *slik*.
Heb je hiervoor toch een super pc nodig?
Snelle pc is handig. Zo kan je veel sneller werken. Maar daar moet je wel wat geld voor neer leggen. Maar een snelle pc is niet noodzakelijk. Hoewel bij complexere modellen je computer het moeilijk zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevels
Ok, Hoe zijn jullie in de 3d plaatje makerij :9 terechtgekomen dan?
Of dacht je " Ooh ik wil ook is proberen zo'n plaatje te maken".
En lukte je het ook direkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vroeger wou ik dat doen omdat ik dat dacht dat ik zelf een game kon maken.
af en toe eens 3ds max geinstalleerd maar het lukte niet echt.
en dan deze zomer heb ik het serieus aangepakt omdat ik het echt wou kunnen en hier ben ik dan :+

@nevels : zijn waarschiijnlijk ook wel wat foute instellingen bij mij.
Kheb een AMD athlon 64 3000 ,das dus nie zo super

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Nu online
Nevels schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:55:
Ok, Hoe zijn jullie in de 3d plaatje makerij :9 terechtgekomen dan?
Of dacht je " Ooh ik wil ook is proberen zo'n plaatje te maken".
En lukte je het ook direkt?
Ik wou altijd al bootjes ontwerper worden, en toen ging ik eerst in paint tekenen (was toen 12) en toen op m'n 14 overgestapt naar autocad. En 2 jaar later overgestapt naar 3d max, waar k m'n modellen sneller kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevels
Das mooi,
Ik ga verder tutorials zoeken/gebruiken, Ik wil het graag leren zolang ik een makkelijke uitleg heb zal het vast wel lukken alleen die makkelijke uitleg kan ik nog niet echt vinden :+
Als jullie nog een link weten waar jullie zelf misschien ook geleerd van hebben , Post het , graag zelfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
Nevels schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:25:
Ik ben nieuw op dit terrein.
Gebruik sinds kort 3D Max 8.
Vind het gewoon gewelding om 3D figuren te maken/ te zien want maken lukt nog niet :9

Ik zoek overal op tutorials vind er ook wel wat maar zowat altijd met een schets die je moet invoegen kan je niks tekenen zonder te kopieren uit een schets?

Zie hier mooie plaatjes van bevoorbeeld huizen , gewoon schitterend alleen in dit programma voor een beginner als mij zeer ingewikkeld. |:(
Ik bevoorbeeld photoshoppen maar in vergelijking tot dit programma is dat niks zo te zien :o
Kan je dus bouwen/tekenen zonder schets?
Zijn er makkelijke tutorials waar echt het begint met begin als jullie mij begrijpen...
Dus zonder tekening die je moet scannen en dan invoegen want maak iets liever helemaal zelf , of ben ik nu onmogelijk aan het doen? 8)7
Hoelang deden jullie erover om dit programma te leren , ? Ten minste diegene die 3D max 8 gebruiken of natuurlijk een eerdere versie!
Als je makkelijk huizen wil maken kun je beter naar SchetchUp kijken, is een veel makkelijker programma om mee te leren. ;)
Maar met 3ds kun je tuurlijk veel meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
Nevels schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:18:
Das mooi,
Ik ga verder tutorials zoeken/gebruiken, Ik wil het graag leren zolang ik een makkelijke uitleg heb zal het vast wel lukken alleen die makkelijke uitleg kan ik nog niet echt vinden :+
Als jullie nog een link weten waar jullie zelf misschien ook geleerd van hebben , Post het , graag zelfs
Voor goede tutorials moet je naar videotutorials zoeken, daar zie je alles stap voor stap gebeuren.
Een hele goede is de audi a3 tutorial van www.3d-palace.com
Maar die is misschien nog net iets te hoog gegrepen voor een helemaal beginner...

Maar wat wil je dan vooral gaan modelleren? Auto's? Huizen? Personen? ...?

Over snelle computers, ik werk hier (helaas) op een 500 mhz ding en opzich gaat dat grotendeels voor het modelleren wel, maar renderen is een hel }) .
Dus vooral voor het renderen heb je een snelle pc nodig (snelle cpu+ veel geheugen)

oeps ik had beter de edit knop kunnen gebruiken :X

[ Voor 5% gewijzigd door -DG- op 10-04-2006 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevels
Ik ken dat programma niet maar niet alleen huizen dat was meer een voorbeeld.
Ook gezichten , lijkt me prachtig alleen hoop dat het niet onmogelijk wordt voor mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
ben nu iets van 2 maandjes bezig met 3dsmax, en vind het nog steeds supergaaf! :)

Heb al heel wat video's gezien (lynda, 3dbuzz) en aardig wat tutorials...echter vroeg ik me af er andere manieren zijn om 3dsmax te leren. Misschien iets van een cursus? hebben jullie een cursus gedaan en zoja, bevalt dat? Ben een snelle leerling dus ben enigsinds bang dat groepslessen te langzaam gaan en dat is zonde van het geld. Wat ik nodig heb is een soort mentor ofzo waar ik mn vragen aan kan stellen etc. Natuurlijk is er dit forum waar ik ook van leer, maar ik wil het ook niet vol spammen met al mn probs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Nu online
eperon schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:44:
ben nu iets van 2 maandjes bezig met 3dsmax, en vind het nog steeds supergaaf! :)

Heb al heel wat video's gezien (lynda, 3dbuzz) en aardig wat tutorials...echter vroeg ik me af er andere manieren zijn om 3dsmax te leren. Misschien iets van een cursus? hebben jullie een cursus gedaan en zoja, bevalt dat? Ben een snelle leerling dus ben enigsinds bang dat groepslessen te langzaam gaan en dat is zonde van het geld. Wat ik nodig heb is een soort mentor ofzo waar ik mn vragen aan kan stellen etc. Natuurlijk is er dit forum waar ik ook van leer, maar ik wil het ook niet vol spammen met al mn probs ;)
Modellen kan je (vind ik) niet echt leren, je moet het doen. Gewoon heel veel doen. Belichting en instellingen voor het renderen zijn wel te leren. Maar zo'n curses lijkt me veel te duur. En je leert dit gebeuren niet zo 1 2 3. Je moet er gewoon veel tijd in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
heeft iemand de HDRI mappacks die op deviantART stonden nog ergens online staan? Heb ze nodig, maar kan ze daar niet meer vanaf halen :'( Dacht dat ik ze zelf nog op mijn pc had staan, valt een beetje tegen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
hehe, vandaag is begonnen met wat aankloten in cinema4d (omdat 3dsmax om een of andere vage reden niet werkt 8)7). Ik heb een wallpaper gemaakt en nog even afgewerkt in photoshop cs2.

zelf vind ik hem wel goed gelukt:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~runia012/Plaatjes/3d_wallpaper.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
eperon schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:44:

gewoon tutorials en nog meer tutorials. Ik neem meestal kleine tutorials zodat je meteen resultaat hebt.
Daarna ga je gewoon zonder tutorials aan scene's beginnen en zoek je alleen de noodzakelijke kennis op in tutorials ofzo. Of je koopt een boek; dat werkt ook wel fijn. Ik heb nog een boek van max2 in de kast staan :+
Werkt wel fijn want daar staan dus ook weer tutorials in én de theorie achter bepaalde dingen. Dat zie je niet zo vaak bij online tutorials.
(gekregen van iemand die er nooit wat van heeft gesnapt)
Als ik weer tijd heb ga ik weer een boek kopen denk ik!

[ Voor 13% gewijzigd door Menesis op 10-04-2006 23:49 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monnick schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:22:
hehe, vandaag is begonnen met wat aankloten in cinema4d (omdat 3dsmax om een of andere vage reden niet werkt 8)7). Ik heb een wallpaper gemaakt en nog even afgewerkt in photoshop cs2.

zelf vind ik hem wel goed gelukt:

[afbeelding]
netjes, mss hier en daar nog wat tekst opgooien, maar voor de rest vind ik em heel 'naais'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
ben naar mijn oude stageadres gegaan, en ik had daar toevallig alle 3 de hdri map packs op backup staan. Als er mensen zijn die ze nodig hebben, kan ik ze wel ergens wegzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Nu online
weer wat verder aan de rubberboten.

De 2 grootste zijn nu zo goed als af. Alleen de materials nog ff fixen.

Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/rubberboten/28k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/rubberboten/29k.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is één zijde van het gebouw
de andere zijde is ook reeds gemaakt, maar helaas zijn daar wat faces gesneuveld.
De trap staat nu op de lijst om gemaakt te worden.

Het is nog in begin stadium en er zal nog veel meer detail komen
maar graag jullie bevindingen / tips en opmerkingen

de textures zijn er snel opgeplakt om een idee te krijgen :Y)

Croft Manor :

Afbeeldingslocatie: http://cyberheaven.nl/Got/fireplace.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cyberheaven.nl/Got/fireplace_wire.jpg

Andere beschadigde zijde :

Afbeeldingslocatie: http://cyberheaven.nl/Got/croft_manor.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 10:07 ]

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.