'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Verwijderd
Vray heb ik geen ervaring mee, is het beter (lees sneller) dan final render ?
Verder zit er bij FinalRender voor mijn gevoel ook weinig ontwikkeling, en vind ik het irritant dat ze het forum daar (van wat ik me kan herinneren) exclusief hebben gemaakt voor officiële gebruikers. Daaraan voorafgaande is er op het forum nog een hele discussie geweest, maar met het afsluiten van (delen van) het forum ben ik ook maar overgestapt.
Bij MAXWELL lijken ze inderdaad ook final RCx op RCx te stapelen ja. Grote kracht zit hem bij MAXWELL in de weinige settings die je maar hoeft aan te passen om een heel erg realistisch beeld te creëren. Nadeel daarvan is wel dat het ontzettend lang kan duren voordat je dat plaatje realistisch gerenderd hebt. Ik zag laatst een demo-filmpje van wat er uiteindelijk (in toekomstige versies) mogelijk moet zijn met MAXWELL, en dat zag er wel erg vet uit. Men kon na afloop van de render zo leek het nog lampjes aan en uit doen etc. Is natuurlijk de vraag of al die verschillende scenarios dan gerenderd moeten zijn voordat je dat kunt doen, maar zo zag het er op het filmpje niet uit. Was erg indrukwekkend iig.
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Verwijderd
JA heb dat filmpje ook gezien... ziet er super uit... je hoeft maar 1 keer te renderen en kan dan achteraf alle lichtsettings aanpassen. Grote nadeel blijft wel dat het zo rete traag is. Voor stills is het te doen, maar voor een animatie is het echt niet te doen gewoon. Ik ken iemand die vanaf het begin al maxwell gepreorderd heeft, en sindsdien zit te wachter op de final release, keer op keer het uitstellen, en vol bugs waarvan ze achteraf zeggen dat het geen feature is. Ik hoorde dat het bevoorbeeld niet mogelijk was om het zonlicht door glas te laten schijnen (ofzoiets), en dat ze daar niks aan willen doen verder.Dexter schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 09:14:
Ik vind persoonlijk Vray zeker sneller dan FinalRender. Heb altijd FinalRender gebruikt (tot voor anderhalf jaar geleden) en toen eens een gelijkwaardige scene met FR en Vray gerenderd. Was VRay (zeker met GI) toch wel een lekker stukkie sneller.
Verder zit er bij FinalRender voor mijn gevoel ook weinig ontwikkeling, en vind ik het irritant dat ze het forum daar (van wat ik me kan herinneren) exclusief hebben gemaakt voor officiële gebruikers. Daaraan voorafgaande is er op het forum nog een hele discussie geweest, maar met het afsluiten van (delen van) het forum ben ik ook maar overgestapt.
Bij MAXWELL lijken ze inderdaad ook final RCx op RCx te stapelen ja. Grote kracht zit hem bij MAXWELL in de weinige settings die je maar hoeft aan te passen om een heel erg realistisch beeld te creëren. Nadeel daarvan is wel dat het ontzettend lang kan duren voordat je dat plaatje realistisch gerenderd hebt. Ik zag laatst een demo-filmpje van wat er uiteindelijk (in toekomstige versies) mogelijk moet zijn met MAXWELL, en dat zag er wel erg vet uit. Men kon na afloop van de render zo leek het nog lampjes aan en uit doen etc. Is natuurlijk de vraag of al die verschillende scenarios dan gerenderd moeten zijn voordat je dat kunt doen, maar zo zag het er op het filmpje niet uit. Was erg indrukwekkend iig.
Nou ik zal kijken of ik binnenkort vray kan "testen", ben namelijk op zoek naar een snelle GI renderer voor animaties.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 09:50 ]
Glas en zonlicht zijn niet alleen bij MAXWELL problematisch. Daar heb ik ook bij andere renderers al wel eens problemen mee gehad (vooral ook bij FinalRender kreeg ik dat niet goed voor elkaar). VRay lijkt wel goed in staat om GI door glas te laten komen.Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 09:49:
[...]
JA heb dat filmpje ook gezien... ziet er super uit... je hoeft maar 1 keer te renderen en kan dan achteraf alle lichtsettings aanpassen. Grote nadeel blijft wel dat het zo rete traag is. Voor stills is het te doen, maar voor een animatie is het echt niet te doen gewoon. Ik ken iemand die vanaf het begin al maxwell gepreorderd heeft, en sindsdien zit te wachter op de final release, keer op keer het uitstellen, en vol bugs waarvan ze achteraf zeggen dat het geen feature is. Ik hoorde dat het bevoorbeeld niet mogelijk was om het zonlicht door glas te laten schijnen (ofzoiets), en dat ze daar niks aan willen doen verder.
Nou ik zal kijken of ik binnenkort vray kan "testen", ben namelijk op zoek naar een snelle GI renderer voor animaties.
Brazil heb ik zelf al een hele tijd niet meer aangeraakt. Ik wil me ook niet teveel op verschillende renderers richten. Liever een renderer en daar steeds meer van weten dan van een heleboel renderers eigenlijk net te weinig weten om er echt handig dingen mee te kunnen doen.
Zo heb ik laatst de GNOMON trainingen voor VRAY (DVDtjes voor interieur en exterieur belichting) eens bekeken. Erg interessant env vooral leerzaam ook.
Chester, aangezien jij ook nooit een auto afmaakt. Weddenschapje ? wie hem WEL! ( wel een beetje binne te tijd dus niet over 4 jaar:P) afkrijgt ?
"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."
NpLiquid.. schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 19:28:
Nou wil ik chester bedanken voor het aanzetten van mij om weer een auto te maken![]()
[afbeelding]
Chester, aangezien jij ook nooit een auto afmaakt. Weddenschapje ? wie hem WEL! ( wel een beetje binne te tijd dus niet over 4 jaar:P) afkrijgt ?
En, nee, dat verlies ik toch
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Verwijderd
Ik ben zelf tijdje terug overgestapt van mental ray op Vray en moet zeggen dat de GI wel erg clean is (in tegenstelling van tot MR

Hier even een updeetje van me vlegtuigje (omdat het toch een post je 3d stuff topic mot blijven), heb wat stukjes geunwrapped en textureje gemaakt, maar is nog niet echt heelmaal goed gelukt.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Verwijderd
Verwijderd
nog niet met reaction manager gewerkt zal voor de graps eens kijken straks
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 00:11 ]
begin die witte meuk beu te worden
edit: ah google, dankje.. Customize >> Load UI
iemand? ben inmiddels zeer te spreken over Brazil namelijk.. maar hoor hier veel over VRay... zodoendeapNia schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:21:
Wat vinden jullie van Brazil vs VRay dan?
[ Voor 8% gewijzigd door apNia op 10-03-2006 01:07 ]
Had over één post heen gelezen.
Dus Vray is vooral veel sneller dan MR?
[ Voor 27% gewijzigd door Menesis op 10-03-2006 10:54 ]
Mixed Reality dev
mooi werk van allemaal hier... vooral devega zijn planecontrol is wel cool
Everything is possible if you really want it.
Verwijderd
Het gaat over een boer en 2 kleine dieven. Als je het verhaaltje leest dan snap je hem misschien wel haha. Thnx voor het kijken. En uiteraard zijn de C&C welkom !

En hier de wip renders:
http://purc.nl/wip/wip_kabouters.htm
Op me site is een high res versie te vinden.. voor de geintereseerden
www.purc.nl
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 21:04 ]
Verwijderd
Toch een klein beetje kritiek:
• De kabouters kijken alsof ze wat verkeerde paddestoelen op hebben ipv geschrokken omdat de boer ze betrapt heeft (of hebben de kabouters de boer betrapt?
• Het lijkt of die kleine kaboutertjes geen moeite hebben gehad met het omhoog halen van dat houten krat. Het was leuk geweest als je die rechter kabouter met die stok bezig had laten zien.
• Wat ook leuk zou kunnen zijn is wanneer je de camera als "boer" in de scene had gezet (ie. laat de kabouters geschrokken richting de camera kijken ipv naar "iets" buiten de afbeelding)
Super om eindelijk weer eens een stukje kwaliteit te zien in dit topic
Zijn er nog meer GoT / 3D-ers die 24 Maart naar de premiere van Olifantjesdroom bij de Westergasfabriek in A'dam gaan om deze Blenderfilm op het grote doek te zien?

- Een afbeelding uit "Olifantjesdroom"
Erg vet gedaan
Net even op je site gekeken, Wheeney is echt meesterlijk gemaakt
En nog een updatetje van mijn kant:
klikbaar

Verwijderd
Thnx voor je reply
Wel zal ik even uitleggen wat het krat betreft. De kabouters hebben het krat niet opgetilt maar de boer heeft het krat zo neer gezet dat het een val is. Als je goed kijkt (en dat heb ik dus niet goed gedaan) zie je een touwtje aan het stokje zitten, die naar het bosje loopt waar de boer zit. Zodra de kabouters onder het krat zitten trekt de boer aan het touwtje en valt de krat naar beneden, en heeft hij ze. Dit loopt echt niet helemaal zoals het is.
En over de look van de kabouters.. Ik wou het twee van die chago, irritante.. suspicous (kweet het nederlandse woord niet
Ze kijken van de afbeelding af omdat ik hiermee interesse probeer te wekken bij de kijker, zo van.. wat is daar? Misschien niet goed gelukt, maar ach dit is me eerste echte render om het maar zo te noemen
En ik was niet van plan om naar die film te gaan nee.. omdat ik er nog nooit van gehoord had haha. Maar nu ga ik zeker wel. Even wat vrienden verzamelen
@Chester:
Bedankt
Je auto gaat volgens mij de goede kant op. Ik kan niet zoveel crits geven aangezien ik echt de ballen verstand van autos heb (ik weet hoe me eigen auto rijd en thats it !). Wel afmaken he
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 22:37 ]
* Mr_Kite raises handVerwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 21:37:
Zijn er nog meer GoT / 3D-ers die 24 Maart naar de premiere van Olifantjesdroom bij de Westergasfabriek in A'dam gaan om deze Blenderfilm op het grote doek te zien?
Bovendien heb ik een kaartje voor de afterparty, ik heb er ERG veel zin in!
wellicht leuk om iets af te spreken?
Verwijderd
F-5 updeetje: nog wat logo's erop geplakt, sidewindertje en onderstel gemaakt:

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 02:33 ]
zo die wordt mooi! Echt netjes al die details. Klein aandachtspuntje: de texture op de vleugels (en dan de kleine rechthoekjes) lijkt iets blokkerig? Misschien supersampling aanzetten? (of misschien hoort het juist welVerwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 02:09:
Mooie plaat Purc, ook leuk verhaal erachter enzo. Ik vind het 'schilderij achtige' (of ja hoe zeg je dat) ook mooi, heb je dat met nabehandel werk gedaan of is ie zo meteen vanuit het renderen gekomen?
[afbeelding]

[ Voor 4% gewijzigd door Menesis op 11-03-2006 11:13 ]
Mixed Reality dev
Alleen een beetje jammer van het incorrecte Engels in het verhaal, de render is wel mooi, al vind ik de gezichtjes wat vreemd.Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:59:
Ik heb 2 weken terug ook een rendertje afgemaakt waar ik best wel lang mee bezig ben geweest. Telkens druk met andere dingen en heb het vaak moeten laten liggen. Maargoed hij is nu af. Misschien heb je hem al ergens anders gezien, sorry daarvoor dan.
Het gaat over een boer en 2 kleine dieven. Als je het verhaaltje leest dan snap je hem misschien wel haha. Thnx voor het kijken. En uiteraard zijn de C&C welkom !
[afbeelding]
[afbeelding]
En hier de wip renders:
http://purc.nl/wip/wip_kabouters.htm
Op me site is een high res versie te vinden.. voor de geintereseerden
www.purc.nl
Het Engels zou ik toch echt even corrigeren vóór ik het geheel ergens voor ga gebruiken
[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 11-03-2006 14:20 ]
/me ZipoBibrok5-108 kan helaas niet die dag!Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 21:37:
Maar ik wacht met spanning de reeds bestelde DVD's af.
De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?
Verwijderd
nu is ie wel goed
volledige controle zoals in een vliegtuig
had wat problemen met pivot's maar heb het allemaal weten opt e lossen na 2 dagen dus eindelijk klaar met mn rig
nu texturen van mn vliegtuig
@hobbles
het is een Renault Megane Trophy 2005

Het materiaal is gemaakt door mij en de model is gemaakt door mijn teamgenoot Gijs, omdat ik dus in dit project geen artist ben. De polycount onderin beeld bevat ook de lucht: het mannetje dat je ziet is eerder 800 triangles. In 3D Studio MAX zijn dit soort materiaal-effecten gemakkelijk te bereiken, maar in real-time moet ik het materiaal zelf programmeren. Ook niet zo superspannend, okay, maar wel leuk.
Ik heb deel 1 en 2 van de Huisje-tutorials nagekeken op spelfouten en kloppend gemaakt met de nieuwste versies van 3D Studio MAX, dus nieuwkomers kunnen er weer mee aan de slag.
Ik heb met allebei erg veel gewerkt ondertussen en ik vind ze allebei erg goed. Ik wissel er een beetje tussen af, hoewel mijn voorkeur iets meer uitgaat naar VRay. VRay lijkt wel echt een flink stuk sneller te zijn en heeft meer instellingsmogelijkheden, maar dat laatste vind denk ik niet iedereen positief, omdat er erg veel zinloze instellingen zijn waar je als artist weinig aan hebt. Brazil daarentegen heeft weer meer van de standaard-dingen die je graag wilt hebben, qua materials en zo, en lijkt wat stabieler. VRay heeft bij mij nog wel eens de truc getoond dat het veranderen van de anti-aliasing settings de totale brightness van het plaatje subtiel veranderde. Dat is eigenlijk echt een doodszonde voor een renderer. Sterk punt van VRay is dat het goed micro-poly-displacement doet, een erg fijne techniek. Ik vind ze dus allebei wel goed. Ik denk dat je voor VRay moet gaan als je snelheid en micro-poly-displacement wilt, en voor Brazil als je een wat stabieler systeem wilt hebben.apNia schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:21:
Wat vinden jullie van Brazil vs VRay dan?
In elk geval rammen ze allebei MentalRay de pan uit, want die renderer is _veel_ slechter dan VRay en Brazil, naar mijn mening. Zowel qua snelheid als qua mogelijkheden.
[ Voor 24% gewijzigd door Oogst op 11-03-2006 14:53 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
misschien hoort het of heb ik het fout maar zit er een russische ster op en een amerikaans logo aan de zijkant?Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 02:09:
Mooie plaat Purc, ook leuk verhaal erachter enzo. Ik vind het 'schilderij achtige' (of ja hoe zeg je dat) ook mooi, heb je dat met nabehandel werk gedaan of is ie zo meteen vanuit het renderen gekomen?
[afbeelding]
(voor de rest vind ik hem wel super vet
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Verwijderd
@T!mon: dat heb je goed gezien
@Devega blijft een vette rig
Verwijderd
maar kan er wel eentje maken als dit project af is
Word dan wel engelstalig though
Verwijderd
Verwijderd
Door ze uit de afbeelding te laten kijken kijk je als kijker (wat een gekijk zeg) ook vanzelf die kant op
Dat commentaar over het krat was een beetje dom van me, sorry
Ik had het verhaal gelezen maar bleef toch denken dat de kabouters het krat zelf hadden opgetild... komt misschien ook wel door hoe ze er bij staan (alsof ze het zelf hebben gedaan dus).
Maar hij is zeker heel erg leuk
@Mr_Kite:
Tof, misschien kunnen we er gelijk een /14.. ehm.. /85-meeting van maken?
Zou er voor dit soort dingen een topic geopend mogen worden?
(kan me voorstellen dat de mods het nogal offtopic vinden hier)
Die afterparty ben ik nog niet helemaal uit of ik daar ook naartoe ga. Hebben ze nog wel kaarten dan? (er waren er toch maar 75?)
Verwijderd

Ik vind het wel wat, ik denk dat ik dit maar eens wat verder ga uitwerken.
C&c, iemand?
Verwijderd
Humm vreemd want het engels is gedaan door me stage begeleider die zelf uit engeland komt..johnnyv.nl schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 11:25:
[...]
Alleen een beetje jammer van het incorrecte Engels in het verhaal, de render is wel mooi, al vind ik de gezichtjes wat vreemd.
edit:
Het Engels zou ik toch echt even corrigeren vóór ik het geheel ergens voor ga gebruiken
Maar ik zal er eens een second opinion overgooien
@Marc1023:
Ik heb de kleur wat na elkaar toe getrokken en het blooming achtige.. of hoe noem je dat.. effect met PS versterkt. Depth of field heb ik ook in PS gedaan door middel van gaussian blur hehe. Voor de rest all max and vray !
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 21:49 ]
Ik vind de render er leuk uitzien, mooi belicht en mooie textures, maar sta achter de mening van wat de rest heeft gezegd.Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 21:45:
[...]
Humm vreemd want het engels is gedaan door me stage begeleider die zelf uit engeland komt..
Maar ik zal er eens een second opinion overgooien, maybe was die wel weer eens dronken ofzo. thnx anyway !
@Marc1023:
Ik heb de kleur wat na elkaar toe getrokken en het blooming achtige.. of hoe noem je dat.. effect met PS versterkt. Depth of field heb ik ook in PS gedaan door middel van gaussian blur hehe. Voor de rest all max and vray !
In het verhaal zitten een aantal fouten, bijv where ipv were en de werkwoordstijden veranderen, wat niet hoort.
Verwijderd
doe wel een vid tutVerwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 20:29:
dat vind ik geen bezwaar, mag je meteen ook uitleggen hoe je die coole flash filmpjes maakt
3x zo makkelijk
aleen dan moet iemand wel met fatsoenlijke hosting komen
dan ben ik ook evt bereid meer tuts te maken
mijn host is me laatst afgenomen
"gewoon weg pw gechanged zonder het me te vermelden"
was gratis webdingetje wat ik had bij een site die ik een aantal jaren terug heb opgezet met 2 ex-vrienden
tot dan host ik niets permanent helaas :\
Ik weet niet of er nog kaarten zijn (lijkt er wel op trouwens, kijk maar eens hier), maar ik vond 35€ niet erg veel voor een feestje met volledig diner en gratis drankjes - waarbij je bovendien met de Orangers kunt kletsen. Bovendien is het weer eens een leuke manier om alsnog te betalen voor zo'n aardig 3d-programmaVerwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 20:46:
@Mr_Kite:
Tof, misschien kunnen we er gelijk een /14.. ehm.. /85-meeting van maken?
Zou er voor dit soort dingen een topic geopend mogen worden?
(kan me voorstellen dat de mods het nogal offtopic vinden hier)
Die afterparty ben ik nog niet helemaal uit of ik daar ook naartoe ga. Hebben ze nog wel kaarten dan? (er waren er toch maar 75?)
Topic openen lijkt me geen probleem toch? Het is natuurlijk de vraag hoeveel /85'ers hierop af komen, ook al denk ik dat het ook voor alle Maya/Max/C4D etc. mensen erg interessant is - voor de duidelijkheid: toegang voor dit filmpje (8 min.) is gratis.
Verwijderd

*klikbaar*
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2006 00:29 ]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Erg leuk effect! Hij is alleen wel een beetje contrastloos qua licht/donker. Dat krijg je automatisch met die skylight-belichting, daar worden platen toch altijd een beetje duf van, als je niet combineert met een ander soort belichting. Ik denk dan ook dat de plaat mooier zou worden als je iets meer zou doen met licht, bijvoorbeeld door de skylight niet egaal te maken en hem aan 1 kant helder te maken dan aan de andere kant.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 00:15:
ff een abstract werkje tussendoor, ik was geinspireerd door die greeble plaatje die je wel eens tegenkomt op inet (in combi met strakke clay belichting). Wilde contrast maken tussen strakke hi tech greeble kubus die dan toch weerbarstig blijkt te zijn.
[afbeelding]
*klikbaar*
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Nu is het probleem dat als ik mijn texture map met uwv mapping en box selecteer ik het volgende krijg:

*klickable*
Weet iemand wat ik hieraan kan doen? De bodem van de mand trekt op niks en de verbogen gedeelten ook niet
[ Voor 9% gewijzigd door Lima op 12-03-2006 19:50 ]
Techno>Music
Verwijderd
kan je niet eens tonen hoe je uvm gizmo eruit ziet , dus dat oranje ding dat verschijnt als je je uvw instelt , moet normaal gezien op een box lijkenL i m a schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:49:
Ik heb na ene lange tijd prutsen aan een deftig model geraakt voor een mand. (veel hulde aan robin hiervoor![]()
![]()
)
Nu is het probleem dat als ik mijn texture map met uwv mapping en box selecteer ik het volgende krijg:
[afbeelding]
*klickable*
Weet iemand wat ik hieraan kan doen? De bodem van de mand trekt op niks en de verbogen gedeelten ook niet
Verwijderd
een Updeetje

*klikbaar*
@Xlerator, die barst is eigenlijk geheel handmatig gemoddeld heb hier plaatje gemaakt van de opbouw;

eerste doe je met cut een barst erin maken, dan maak je de binnenkant(en) dicht, vervolgens gaje de boel ''tesselaten'' en de breukvlakken ''displacen'', ik moest de gewone displace modifier gebruiken omdat bij material displacement of een vray displacement de mesh uit elkaar wordt getrokken (of igg het vlak los maakt van de rest van de mesh).
Dan heb je als goed is 2 stukken die precies in elkaar passen, als je dan een bend modifier erover gooit krijg je dat de barst open gaat staan
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2006 20:47 ]
http://www.cmd.tech.nhl.n...n203/appelsenmeloenen.mov
@Marc: Coole uitleg, bedankt
[ Voor 11% gewijzigd door Guillome op 12-03-2006 23:00 ]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
Vliegt hij nu, of ligt dat aan mij?robin222 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 00:15:
@marc1023:
Zier er erg kewl uit, zowel je vliegtuig als je brok steen![]()
@XLerator:
Belichting vind ik kewl, alleen je bananen zijn iet wat te plasticerig.
Verder gegaan aan m'n boot,
[afbeelding]
[afbeelding]
Nog steeds niet af..
Commentaar is altijd welkom
::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::
Ik zie ze vliegenHayfork schreef op maandag 13 maart 2006 @ 01:04:
water is gewoon erg helder...
Linkje is trouwens doodt.
VRay-displacement zou je wel kunnen gebruiken, maar dan moet je ervoor zorgen dat die op heel je mesh werkt en dat je de rest van je mesh gewoon een egale texture geeft, zodat de displacement daar geen effect heeft. Of dat veel winst oplevert is overigens een andere vraag, want in de help zeggen de makers van Vray zelf al dat hun normale datastructuur al zo goed is dat micro-displacement van Vray weinig performance oplevert.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:41:
Thanx Oogst, beetje wat klooien aan de belichting doet idd een hoop goeds; zoiezo worden bumpmaps neit echt mooi met een skylight belichting alleen natuurlijk.
een Updeetje
[afbeelding]
[afbeelding]
*klikbaar*
@Xlerator, die barst is eigenlijk geheel handmatig gemoddeld heb hier plaatje gemaakt van de opbouw;
[afbeelding]
eerste doe je met cut een barst erin maken, dan maak je de binnenkant(en) dicht, vervolgens gaje de boel ''tesselaten'' en de breukvlakken ''displacen'', ik moest de gewone displace modifier gebruiken omdat bij material displacement of een vray displacement de mesh uit elkaar wordt getrokken (of igg het vlak los maakt van de rest van de mesh).
Dan heb je als goed is 2 stukken die precies in elkaar passen, als je dan een bend modifier erover gooit krijg je dat de barst open gaat staan
Met de cap holes-modifier maakt MAX alle gaten in je mesh automatisch dicht. Ook kun je zelf nieuwe polygonen maken met de create-knop in edit poly als je op poly-niveau zit. In alle gevallen moet je denk ik wel een klein beetje moeite doen met de cut-tool (ook in editable poly)om dat mooie 3x3-grid te maken, maar dat is verder geen probleem.Mrlten schreef op zondag 12 maart 2006 @ 22:07:
Marc1023, kan je mij misschien vertellen hoe je de binnenkant van de opengehaalde cubus weer dicht maakt? Ik werk sinds kort met 3dsmax en ken dus nog niet echt alle functies.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Dat het water niet reflecteerd is eerder het probleemHayfork schreef op maandag 13 maart 2006 @ 01:04:
water is gewoon erg helder...
Mixed Reality dev
Dat water ziet er geil uit zeg! Tips?robin222 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 00:15:
@marc1023:
Zier er erg kewl uit, zowel je vliegtuig als je brok steen![]()
@XLerator:
Belichting vind ik kewl, alleen je bananen zijn iet wat te plasticerig.
Verder gegaan aan m'n boot,
[afbeelding]
[afbeelding]
Nog steeds niet af..
Commentaar is altijd welkom
Dat ligt aan jouw, water is indd gewoon heel erg helder. Dat effect wou ik ook krijgen. Ik moet nog een paar dingetjes veranderen, op de zeebodem moet wat meer wier komen, en zoals menesis al zei, de reflection moet omhoog, hoewel bij dit soort doorzichtig water reflecties bijna niet te zien zijn. Hoe donkerder het water hoe hoger de reflectie moet zijn.
Het is een vray material met een noisemap, en die noise moet je op fractal zetten, dan daar nog een noisemap overheen en als ie dan nog niet goed is nog een noise map erbij. En dan een texture maken voor op de bodem, en dan s ie goeww.
Mixed Reality dev
[mierenneukmodus] die staat al aanMenesis schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:50:
[mierenneukmodus] als je het nog echter wilt moet je caustics ook FF gebruiken voor de lichtbundelingen die je altijd op de bodem ziet.
Verwijderd
Techno>Music
Visjes is een no-go, stenen een go. Ik wou op de achtergrond een rotsenpartij maken. Eerst maar ff me materials van m'n boot goed maken en dan daar aan beginnen.Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:33:
@ robin : ziet er goed uit, ik zou nog wat wier inderdaad toevoegen, misschien nog wat steentjes hier en daar... visjes etc etc. Om het wat levendiger te maken.
Kom even onlineL i m a schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:51:
iemand die me even kan helpen met men probleempje? (zie vorige pagina)
Techno>Music
Verwijderd
kan het niet zijn dat je horizontale tiling niet goed ingesteld staat ofzoiets?L i m a schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:40:
robin heeft vor mij even gezocht achter het probleempje, en zelf hij vind het niet. De bumpmap wil niet werken op de horizontale delen. Iemand?
edit : update , stadsaanzicht voor de 3D contest

kben nog aan het experimenteren met textures enzo
kben eigenlijk nog met alles aan het experimenteren
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 21:06 ]
Nu is het eignelijk niet zo erg, want je ziet het namelijk niet (bijna niet) in mijn scene. Dus laat ik het zo.
toch bedankt!
Techno>Music
Het water moet niet zo glossy. Of iig de shininess naar beneden zodat het niet overal zo wit wordt. Verder ziet het er wel ok uit. Misschien nog wat atmosferisch perspectief toevoegen? Dat is normaalgesproken een lichte blauwe waas in de verte, maar misschien is iets oranjes beter in jouwVerwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:56:
[...]
kan het niet zijn dat je horizontale tiling niet goed ingesteld staat ofzoiets?
[afbeelding]
geval
edit: en water is alleen blauw omdat de lucht blauw is. Dus je water zou dan wel dezelfde kleur blauw als je lucht moeten zijn
[ Voor 9% gewijzigd door Menesis op 13-03-2006 23:47 ]
Mixed Reality dev
Verwijderd
Ziet er tot nu toe best goed uit !! Water heeft wat meer reflectie nodig en de specular zou wat minder mogen. Zou ook niet zo'n achtergrond gebruiken...Ziet er gewoon uit als een jpg die als screen erachter staat (is het wellicht ook). Heeft te weinig diepte vind ik. Verder ziet het er allemaal veel belovend uit.Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:56:
[...]
kan het niet zijn dat je horizontale tiling niet goed ingesteld staat ofzoiets?
[afbeelding]
Verwijderd
Probeer eens het ondervlak (horizontale gedeelte) een aparte uvw mapping te geven....L i m a schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:51:
iemand die me even kan helpen met men probleempje? (zie vorige pagina)
Krijg steeds een msn bericht en als ik daar naar toe ga, sluit de line zich af. Heb geen idee hoe ik dit weer kan openen in 3dsmax.
Verwijderd
Wat bedoel je hiermee ? Kun je iets specefieker zijn ? Je krijgt in 3dsmax MSN berichtjes bij het bewerken van een "line"???Killion schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:11:
Is het mogelijk om met een 'line' door te gaan ook al is ie afgesloten?
Krijg steeds een msn bericht en als ik daar naar toe ga, sluit de line zich af. Heb geen idee hoe ik dit weer kan openen in 3dsmax.
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Je kan natuurlijk ook msn uitzetten
@ Killion: Je kunt mbv "insert" (ff naar beneden scrollen) een nieuwe vertex toevoegen en zo verder gaan met je line. Het werkt dan niet net zo als wanneer je net een lijntje maakt maar je kunt er iig mee verder.
Of gewoon niet msn-nen
[ Voor 3% gewijzigd door Scipionyx op 14-03-2006 17:02 ]
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Verwijderd
met 3 bmw's hier thuis zal ik maar comment gevenChester schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 21:49:
@Purc
Erg vet gedaan
Net even op je site gekeken, Wheeney is echt meesterlijk gemaakt
En nog een updatetje van mijn kant:
klikbaar
[afbeelding]

het enigste wat ik zie dat fout is tot nu toe is bij de motorkap:

bij de rode lijnen is een te scherpe rand, deze moet niet zichtbaar zijn. Verder een goed begin, ik verbaas me nog steeds over de manier van werken van jou. Alles een voor een in detail uitwerken als de basisvorm van de auto er nog niet is, respect
@chester, nu hij toch met fouten begint. Jij hebt bovenop die deuk gemaakt en daarna gaat hij weer naar binnen dit hoort gewoon een bobbel te zijn Voorbeeld
[ Voor 11% gewijzigd door Jooz op 14-03-2006 18:06 ]
Verwijderd

Ik weet het, het vuur is nogal euh... tjsa...
Weet iemand toevallig hoe ik dat kan fixen? Ik heb de Afterburn plugin gebruikt en deze tutorial gevolgd en naar eigen inbreng aangepast.
C&C misschien die niet slaatop het vuur?
Paar omni's (met far-attanuation) in het vuur plaatsen zodat de berg ook wat wordt verlicht door het nu erg felle vuurVerwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:55:
Hoi, ik heb weer even wat verder gewerkt aan m'n berg-scene:
C&C misschien die niet slaatop het vuur?
[ Voor 7% gewijzigd door Menesis op 14-03-2006 20:59 ]
Mixed Reality dev
@meelzak
Ik zal er zo snel mogelijk naar kijken. Wordt waarschijnlijk dit weekend, weinig tijd de laatste paar dagen
@Liquid..
Ook dit zal zo snel mogelijk gefixed worden. Het gaat bij mij niet gewoon omlaag, de bump zit er, maar moet nog gechamfered worden

Ik heb m'n potvis gemodeld volgens de groene lijnen.. maar nu wil ik er een soort dolfijn-achtige twist in maken, zoals te zien is volgens de rode lijnen. Dus het achterlichaam maakt een knik het water in terwijl de voorste helft in tact blijft.
Nou heb ik wel de bend modifier gezien maar dat leek niet echt geweldig te werken, maakte bepaalde delen dikker. Is er een slimmere manier voor dan polies en vertices met de hand te zitten verschuiven?
[ Voor 5% gewijzigd door apNia op 14-03-2006 23:51 ]
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
edit: soft-selection zorgde voor een snelle oplossing
[ Voor 16% gewijzigd door apNia op 14-03-2006 23:54 ]
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Hoe snij ik die vijver uit uit mijn ondergrond, zodat ik gewoon de bodem van mijn vijver kan zien. Ik kom er echt niet uit en weet ook niet goed op welek criteria ik moet zoeken. Volgens mij moet ik met booleans werken etc? Hoe dan ook, iemand had het ooit eens snel voorgedaan, maar ik ben het gewoon simpelweg vergeten

Beiden selecteren en dan boolean difference erover. Als je dan alleen de bovenkant van je vijver over houdt undo-en en in andere volgorde selecterenCarel schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 10:26:
[afbeelding]
Hoe snij ik die vijver uit uit mijn ondergrond, zodat ik gewoon de bodem van mijn vijver kan zien. Ik kom er echt niet uit en weet ook niet goed op welek criteria ik moet zoeken. Volgens mij moet ik met booleans werken etc? Hoe dan ook, iemand had het ooit eens snel voorgedaan, maar ik ben het gewoon simpelweg vergeten
Checkl deze tutorial even: http://67.15.36.49/team/T...k3/animating_shark_01.aspapNia schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 22:07:
Korte vraag, hoop dat iemand dit weet. Volgens mij is 't vrij basic voor characters:
[afbeelding]
Ik heb m'n potvis gemodeld volgens de groene lijnen.. maar nu wil ik er een soort dolfijn-achtige twist in maken, zoals te zien is volgens de rode lijnen. Dus het achterlichaam maakt een knik het water in terwijl de voorste helft in tact blijft.
Nou heb ik wel de bend modifier gezien maar dat leek niet echt geweldig te werken, maakte bepaalde delen dikker. Is er een slimmere manier voor dan polies en vertices met de hand te zitten verschuiven?
Toffe tutorial waar je leert riggem en een beetje animeren.
Mixed Reality dev
Ik zie maar 4 booleans, namelijk reference, move copy en instance? Bij beide selecteren is boolean grijs.johnnyv.nl schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 10:55:
[...]
Beiden selecteren en dan boolean difference erover. Als je dan alleen de bovenkant van je vijver over houdt undo-en en in andere volgorde selecteren
Ik weet waar de boolean zit, maar alle combi's die ik probeer leveren niet het gewende resultaat op.
[ Voor 21% gewijzigd door Carel op 15-03-2006 11:59 ]
Ik legde het op z'n Maya uit, vandaar...Carel schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 11:06:
[...]
Ik zie maar 4 booleans, namelijk reference, move copy en instance? Bij beide selecteren is boolean grijs.
Moet toch eens naar 3ds max gaan kijken.
Verwijderd
Ik wil eigenlijk graag uitslaande vlammen met dikke zwarte rook.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 15:13 . Reden: =D ]
Maargoed, ik geef je groot gelijk: het is een enorme tijdsbesparing! En zo goed zie je die subtiele details nu ook weer niet

Stiekem past hij er wel een beetje in
Mijn complimente

I don't have a clue..
Dit topic is gesloten.