[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 32 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.901 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
robin222 schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 20:40:
even een vraagje tussendoor,

Is het moeilijk om modellen van 3d max om te zetten naar maya, of is dat geen probleem?
Ik neem aan dat in max wel een exporteer formaat zit die je in maya kan importeren? Bijvoorbeeld .obj? (weet niet of ie in maya zit)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:35
HawVer schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 23:04:
[...]

Ik neem aan dat in max wel een exporteer formaat zit die je in maya kan importeren? Bijvoorbeeld .obj? (weet niet of ie in maya zit)
K neem dat ook aan, maar aangezien ik niet in het bezit ben van maya en niet weet wat er allemaal geimporteerd kan worden.. K dacht dat hier mss mensen rondhingen die er ervaring mee hebben. K zal eens op onderzoek uitgaan, ff google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micha_no
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-05-2021
OBJ Importeren in maya gaat vaak prima. Het enige dat je echt mist is je material. Het is eigenlijk alleen geschikt om polymesh + UVs te ex-/importeren.

FBX is in staat om meer dingen te transferen, Animatie, Objects etc. Er zijn FBX plugins voor zowel Max als Maya..

oh.. en aangezien dit topic is "Post je 3d stuff" bij deze: dit is waar ik de afgelopen 9 maanden mee bezig ben geweest: http://www.ubi.com/US/News/Info.aspx?nId=3611

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134375

Weet iemand hoe je mat glas material maakt? Waar licht dus wel doorheen komt, maar een mat effect geeft.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 134375 op 22-02-2006 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micha_no
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-05-2021
Welk 3d Pakket? Het is voor elke applicatie weer net iets anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
micha_no schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 23:46:
OBJ Importeren in maya gaat vaak prima. Het enige dat je echt mist is je material. Het is eigenlijk alleen geschikt om polymesh + UVs te ex-/importeren.

FBX is in staat om meer dingen te transferen, Animatie, Objects etc. Er zijn FBX plugins voor zowel Max als Maya..

oh.. en aangezien dit topic is "Post je 3d stuff" bij deze: dit is waar ik de afgelopen 9 maanden mee bezig ben geweest: http://www.ubi.com/US/News/Info.aspx?nId=3611
thnx, dan hoef k me daar in ieder geval niet druk over te maken :)
Anoniem: 134375 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 00:45:
Weet iemand hoe je mat glas material maakt? Waar licht dus wel doorheen komt, maar een mat effect geeft.
Je kan het beste denk ik een bump map gebruiken, daar noise in met een hele fijne korrel en je opacity niet te hoog zetten.

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04 13:30

pim

Neejoh schreef op maandag 20 februari 2006 @ 13:08:
[...]
Aaah Glu3d O+
Een van de belangrijke dingen bij Glu3D is de Relax Modifier (gewoon uit je modifier list). Anders ziet het er vaak uit alsof het stuitert. Verder is een hoge LOD ook heeeeel belangrijk (duurt langer met berekenen, maar het resultaat is vaak veel mooier). Let er ook goed op dat je wetmaps niet voorlopen op de vloeistof zelf!
Maar het ziet er nu al veel belovend uit, ga zo door! :)
Wat ben ik blij dat ik eindelijk Glu3d heb i.p.v. Realflow, eindelijk gelijk aan de slag met vloeistof i.p.v. alleen maar foutmeldingen en foute instellingen waardoor het niet werkt..

Belangrijke tip voor iedereen die met camera tracking experimenteerd! Boujou tracked vanaf frame 1, max laat de video in vanaf frame 0, daardoor loopt de "boujou camera" 1 frame achter op de videobeelden..

Dit heb ik hersteld in mijn laatste experimentje, en zie het verschil tussen de oude:
http://members.home.nl/gasthuis/keuken_grond.avi

en de nieuwe:) http://members.home.nl/gasthuis/keuken_grond_framelater.avi
Nog steeds veel fouten, maar het zweeft iig niet meer.

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:06
Ziet er leuk uit :)
Weet niet watvoor vloeistof het is maar het ziet er wat kwikachtig (blijft teveel bijelkaar) uit en het glijd wat teveel over de vloer, alsof de vloer heel erg vet is.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik vind het een leuk begin, ben benieuwd wat je ervan maakt :)

Weet iemand het volgende ook?
Als je een plugin gebruikt in een file (VRay, HairFX, whatever), en later sloop je dat er helemaal uit, dan blijft ie om die DLLs zeuren als je een schone max hebt. In mijn geval: ik heb mijn paard haar gegeven met de plugin HairFX in max 7. Nu in max 8 zit er een standaard hair plugin bij (Indentiek aan HairFX). Hij pakt m gewoon over, alles werkt, maar hij blijft dus zeuren om HairFX.dlu.
Is opzich nog niet zo erg, maar als ik nu wil netrenderen, dan zeurt ie er ook om, en begint dan niet met renderen.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 21:04

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik begin een beetje in de war te raken met materials. Je hebt sommige mensen die hun material als raytrace instellen en bij reflect bijvoorbeeld een falloff, en soms mensen die het gewoon Standard houden maar hun reflect op raytrace zetten.

Ik snap het verschil niet echt, iemand die dit kan toelichten?

edit: ook het verschil tussen reflect/refract of raytrace op je reflect lijkt gewoon practisch minimaal.. zie hier vanuit de RAM Player

Afbeeldingslocatie: http://img55.imageshack.us/img55/3568/reflect3sf.png

[ Voor 28% gewijzigd door apNia op 23-02-2006 11:46 ]

micha_no schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 09:33:
Welk 3d Pakket? Het is voor elke applicatie weer net iets anders..
3D Studio Max 8. Het moet eigenlijk een soort van wit plexiglas achtig materiaal worden. Waar dus softlight door heen komt.

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Ik ben bezig met een tafel na te maken van bij ons in de living.Nu Lukt dit wel maar ik het toch een paar vragen. Ik heb nu die hoeken van mijn tafel gechamferd en dan met de meshmooth erover heen gegaan. Maar nu is mijn tafel verschrikkelijk veel poly's (zie foto). Kan ik die middenste polygonen niet verwijderen? Ik heb al al een wat geselecteerd en op collapse geduwd maar dan springen ze naar 1 punt, kan dit anders?

klickable
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/verswalm/polyprobleemklein.jpg

Ook kan je zien dat op de hoeken aan de rand van het tafelblad met hout bitmap precies weg is (of hele donker is?) heeft iemand hier een verklraing voor? Of is het gewoon te wijten aan te weinig licht?

[ Voor 17% gewijzigd door Lima op 23-02-2006 17:05 ]

Techno>Music

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:46
waarom maak je niet gewoon een box met 1 1 1 segmenten, en chamfer je alle edges netjes :? Dit is behoorlijk onnodig.

• Lima

Lima

Techno>Music

als ik dat doe dan zijn mijn hoeken niet rond genoeg

Techno>Music

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Schuey schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:08:
waarom maak je niet gewoon een box met 1 1 1 segmenten, en chamfer je alle edges netjes :? Dit is behoorlijk onnodig.
idd, en géén meshsmooth eroverheen! 8)7

En als je hoeken niet rond genoeg zijn gewoon nog een keer chamferen

[ Voor 77% gewijzigd door Scipionyx op 23-02-2006 17:13 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• FreezingPixels
L i m a schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:11:
als ik dat doe dan zijn mijn hoeken niet rond genoeg
En anders een smooth modifier er over heen of gewoon meshsmooth en dan ipv 1 op 0 zetten... doet het ook altijd wel goed

• Lima

Lima

Techno>Music

bedankt!
Met die smooth erover ziet het er inderdaad al wat beter uit. En zonder al die domme polygonen.
Maar dat nog eens chameren geeft wel rare dingen. Mijn hoeken doen raar dan

[ Voor 27% gewijzigd door Lima op 23-02-2006 17:33 ]

Techno>Music

• Lima

Lima

Techno>Music

ondertussen een wip:
klickable
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/verswalm/Tafelv1_0klein.jpg

niet letten op de slechte belichting en de niet bijpassende vloer.

[ Voor 25% gewijzigd door Lima op 23-02-2006 18:38 ]

Techno>Music

• Schuey
L i m a schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:29:
bedankt!
Met die smooth erover ziet het er inderdaad al wat beter uit. En zonder al die domme polygonen.
Maar dat nog eens chameren geeft wel rare dingen. Mijn hoeken doen raar dan
dan wordt het eens tijd dat je je gaat verdiepen in de chamfer tool, alsook het gebruik van smoothing groups ;)

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

heeft er iemand ooit al materials gebruikt in het p2m formaat?

Dit formaat wordt gebruikt door photoworks en ik zou daar graag enkele materialen aan toevoegen.

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

• Lima

Lima

Techno>Music

@Schuey dat zal ik eens doen :D heb al wat gelezen over chamferen..maar kvergeet nogal snel.

Techno>Music

• FreezingPixels
L i m a schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 21:24:
@Schuey dat zal ik eens doen :D heb al wat gelezen over chamferen..maar kvergeet nogal snel.
Chamfer mini tutorial - Barracuda_82

Neem die ff door

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-04 15:17
Menesis schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:17:
[afbeelding]
Ik heb weer wat geexperimenteerd met het maken van een onderwater animatie en de beweging gaat er eigenlijk best wel aardig uit zien! (al zeg ik het zelf ;))

klik hier voor een filmpje (divX 6)
(rendertijd dik een uur :X en dan te bedenken dat volumelight nog uit staat!)
Ziet er goed uit man. Hopelijk werkt het ook een beetje bij je visje :P

offtopic: niet teveel 3dmaxen tijdens ontwerpen he

• Lima

Lima

Techno>Music

@robin
Die heb ik al eens gedaan. Maar ik ga hem dus nog een keer overdoen, want het is blijkbaar nodig.

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat ik me al heel lang afvraag,

Stel je hebt 2 objecten in 3dsmax, en 1tje heeft een UVW-map. Stel je wilt die uvw-map ook exact zo op object 2? Is er een makkelijke manier om die hele uvw modifier naar dat andere object te copy-pasten? Want als ik nu 2 objecten heb, waarvan 1 een mapping heeft die qua positie etc hetzelfde moet zijn op het andere object, dan delete ik die mapping, en ken een mapping aan allebij de objecten tegelijkertijd toe...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

UVW modifier toekennen aan het nieuwe object en dan in de aligment (paramters rollout) Acquire kiezen. Klik dan op het object met de UVW map die je wilt hebben en kies nog even tussen absoluut en relatief en klaar :)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Weer wat geleerd :D

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Ik heb nog een vraagje (weeral :P), ik heb nu een spiegelbol gemaakt met als diffuse en bump map tiles. Zodat ik vriekntjes krijg. Nu heb ik er een target spot op gezet die caustics genereert en de optie generate caustics op men obtject ook aangezet. Als reflectie map gebruik ik een fall off. Maar nu wou ik graag die lichtstralen zien terugkaatsen van op de bol. En dat lukt niet :(
Ik dacht dat ik dan die reflectie map fall off moest vervangen door raytrace maar dan geeft hij een error over photons. Terwijl die al heel hoog staan (600000)

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

En als je de UVW map saved en load op de nieuwe UVW modifier.. gaat dat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Laatst online: 22:00
Ik heb in max een scene gemaakt met aardig wat volumelight spots, deze draaien en doen, maar nu wil ik voor de animatie even wat dingen bekijken, nu heb ik force wireframe al aan staan, dat scheelt, maar ik wil eigenlijk even renderen met de standaard verlichting, is dit mogelijk ergens? ik kan het niet echt vinden.(dus dat ik die lights allemaal even uit kan zetten, scheelt rendertijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

volgens mij treedt standaard belichting pas in werking zodra er geen lightsources in je scene zijn.. dus moet je (denk ik !!) alle lights ff deleten en dan ff potje undo'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
juanp schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:56:
Ik heb in max een scene gemaakt met aardig wat volumelight spots, deze draaien en doen, maar nu wil ik voor de animatie even wat dingen bekijken, nu heb ik force wireframe al aan staan, dat scheelt, maar ik wil eigenlijk even renderen met de standaard verlichting, is dit mogelijk ergens? ik kan het niet echt vinden.(dus dat ik die lights allemaal even uit kan zetten, scheelt rendertijd).
Tools-->> lightlister, daar staan al je lampjes. die kan je uit zetten maar het s niet zo dat als je alles uitzet dat ie dan de standaard max verlichting pakt. Je kan wel gewoon die volume light dingen uitzetten door in je render scene schermpje effects uit te vinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iets waar ik nu mee bezig ben. Mijn derde project sinds kennismaking met 3D Studio Max. Dit is het model waar ik wit plexiglas voor moet hebben, ga ik morgen eens naar kijken. Drie wipjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.durden.nl/3d/cube1klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.durden.nl/3d/cube2klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.durden.nl/3d/cube3klein.jpg

ALLEN KLIKBAAR.

Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Laatst online: 03-03-2023
The CUBE! :D, ziet er netjes uit alle modelen zelf gemaakt?, zoja welk 3d pakket gebruikte je hiervoor ?

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 20:01
mooie mannetjes! Zelf gemaakt!? :o

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 134375 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 14:32:
Iets waar ik nu mee bezig ben. Mijn derde project sinds kennismaking met 3D Studio Max. Dit is het model waar ik wit plexiglas voor moet hebben, ga ik morgen eens naar kijken. Drie wipjes:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

ALLEN KLIKBAAR.

Wat vinden jullie ervan?
das de hypercybe van bittech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

offtopic:
* apNia loves cube 2 O+

[ Voor 22% gewijzigd door apNia op 24-02-2006 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Liquid.. schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 14:41:
The CUBE! :D, ziet er netjes uit alle modelen zelf gemaakt?, zoja welk 3d pakket gebruikte je hiervoor ?
Op de mannetjes na zelf gemaakt. Mannetjes komen uit Poser. Daar heb ik ze wel de houding, haar enzo gegeven. Daarna geexporteert naar 3D Studio Max 8.
Menesis schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 14:42:
mooie mannetjes! Zelf gemaakt!? :o
Nee dus, uit Poser gehaald.
Nou, eigenlijk is het de Hypercube uit de film Cube 2. En Bittech heeft er een case van gemaakt.

Maar bedankt voor je commentaar over het daadwerkelijke model :)

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 134375 op 24-02-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

niemand?

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Anoniem: 134375 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 14:32:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

ALLEN KLIKBAAR.

Wat vinden jullie ervan?
Kewl
Post even een screenie. K snap niet echt wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Heeft er iemand een tutorialtje over het belichten van een interieur?
Ik heb zelf al wat geexperimenteerd, beiden met Mental Ray:

Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/3d/mentaltest.jpg
Dit is ZONDER global illumination en met een photometric light (mr Area Spot, wat betekend dat mr?)

Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/3d/globaltest.jpg
Dit is met een gewone target direct en GI en final gather aan. Ik vind het resultaat nogal raar eigenlijk :P Het licht lekt zelfs door de muur heen terwijl die wel overal dikte heeft...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116370

ik ben nu een tijdje bezig met een formule 1 wagen een lotus 72
zeg maar wat je er van vind :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weling/Lotus%2072/lotus%2072%20render%201.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weling/Lotus%2072/lotus%2072%20render%202.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weling/Lotus%2072/lotus%2072%20render%206.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161585

Menesis schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 17:57:
...
Dit is ZONDER global illumination en met een photometric light (mr Area Spot, wat betekend dat mr?)
....
die weet ik : mental ray ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Acid_Burn schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 01:24:
UVW modifier toekennen aan het nieuwe object en dan in de aligment (paramters rollout) Acquire kiezen. Klik dan op het object met de UVW map die je wilt hebben en kies nog even tussen absoluut en relatief en klaar :)
hugs and kisses! O+

8)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Laatst online: 01-05 11:38
weer een paar guns gemaakt nu alles in 1 render wat ik tot nu toe heb :P
Afbeeldingslocatie: http://img124.imageshack.us/img124/428/7benderguns1lu.th.jpg
*KlikBaar*
En?

[ Voor 5% gewijzigd door Rynji op 25-02-2006 12:19 ]

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Als cartoon gun wel geinig. Maar 'cartoon' wil niet zeggen dat ze texture-loos moeten zijn :P Ik vind ze nogal kaal namelijk, maar als concept zijn ze leuk! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Menesis op 25-02-2006 12:23 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Ok, ik wil dus bij deze spiegelbollen ervoor zorgen dat de spot die nu op hen schijnt stralen veroorzaakt in de lucht zoals bij een echte spiegelbol. Dus ik dacht volumetric licht en het is in orde, maar niet dus |:(
Dan volumetric light en als reflectie map ray trace genomen. Dan gaf hij een fout over mijn photons die niet aankwamen na 1000 ofziets :?
Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd maar ik weet niet wat.
*klikbaar*
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/verswalm/Spiegelbollenklein1.jpg

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
L i m a schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 12:36:
Ok, ik wil dus bij deze spiegelbollen ervoor zorgen dat de spot die nu op hen schijnt stralen veroorzaakt in de lucht zoals bij een echte spiegelbol. Dus ik dacht volumetric licht en het is in orde, maar niet dus |:(
Dan volumetric light en als reflectie map ray trace genomen. Dan gaf hij een fout over mijn photons die niet aankwamen na 1000 ofziets :?
*klikbaar*
[afbeelding]
Hoezo volumetric light dan??? k heb nog nooit een spiegelbol stralen in de lucht zien veroorzaken. Wel van die lichtvlekken op muren... en dat doe je met caustics.

edit: Wat je wel kan doen is een omni in de bol zetten die volume light dinges meegeven.. dan moet je alleen ff kijken hoe je dat gaat doen dat je echt stralen krijgt

[ Voor 10% gewijzigd door FreezingPixels op 25-02-2006 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
L i m a schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 12:36:
*klikbaar*
[afbeelding]
zijn die schubben op je bol gewoon een material, of zijn je polygons omlijnd door randjes van polygons?

In het eerste geval lijkt het me vrij moeilijk, in het tweede geval moeten alleen de grote polygons reflecteren, en alleen recht naar voren (misschien hele kleine hoek naar buiten).

hoe dit te doen, geen idee :Y) maar tis iig een begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-05 08:50
T!m0n schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 12:18:
[afbeelding]
*KlikBaar*
En?
Ga d'r een animatie mee maken! Wat cartoony CS achtige figuren erin 8)7 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:30

Impry

Rallymedia.nl

Anoniem: 134375 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 15:27:
Nou, eigenlijk is het de Hypercube uit de film Cube 2. En Bittech heeft er een case van gemaakt.

Maar bedankt voor je commentaar over het daadwerkelijke model :)
offtopic:
Dat is echt een meesterlijke case zeg!!!

Je 3D model ziet er ook prima uit hoor, poppetjes staan er wel leuk bij :)

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145272

Hallo,

ik zit met een vraagje ivm unwrappen. Hoe kan je weten welk resultaat je zult krijgen? Ik weet dat je loodrecht vanuit top/bottom, left/right, front/back moet kijken, en dat dat dan je unwrap moet voorstellen, maar zit er enige logica in de namen? (als ik bv voor front/back kies, heb ik niet wat ik zie in m'n front-vieuw, maar wat ik zie in m'n left-view.)

Ik mis alle logica, waardoor ik altijd alle opties moet overlopen tot ik de juiste heb.

iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Die "schubben" op mijn spiegelbol zijn material. Nu heb ik idd ook nog nooit zo een bol lichtsralen stralen zien geven. Maar wel REFLECTEREN. De spot die erop zit doet bij een rookachtige omgeving toch stralen weerkaatsen die je dan kan zien. Dit effect wil ik dus bereiken.

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

@Doylle: Ik snap je voor geen meter :P Bedoel je nou je viewports? Of iets met UVW maps?
Viewports rekent vanaf de stand die je hebt bij een reset (of hide all --> "Z" indrukken, en grid aanzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
L i m a schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 16:55:
Die "schubben" op mijn spiegelbol zijn material. Nu heb ik idd ook nog nooit zo een bol lichtsralen stralen zien geven. Maar wel REFLECTEREN. De spot die erop zit doet bij een rookachtige omgeving toch stralen weerkaatsen die je dan kan zien. Dit effect wil ik dus bereiken.
Ahhh kijk, nou zoals k al zei een omni er in plaatsen met volume light. Zelf ff klussen om dat effect te krijgen.. Laatst was er ook een topic over, ff opzoeken.

Edit: hier s ie [rml][ 3dsmax] 'Stralend' effect?[/rml]

[ Voor 15% gewijzigd door FreezingPixels op 25-02-2006 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Bedankt robin even wat foefelen...
Heb nu lang geneog gefoefeld en ik krijg het niet voor elkaar...
Ik heb als material ray trace voor het spiegle effect op mijn bol. Houdt dit dan in dat ik nooit dit effect kan krijgen?

[ Voor 142% gewijzigd door Lima op 25-02-2006 18:34 ]

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168888

Zo deed ik dat ook altijd. Totdat ik de Bevel Plus functie ontdekte :9
Koen, hartstikke bedankt! Het werkt echt heel lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
T!m0n schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 12:18:
[afbeelding]
*KlikBaar*
En?
ik gruwel ervan, sorry :P maak maar snel weer realistische :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 168888 schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 19:56:
[...]

Koen, hartstikke bedankt! Het werkt echt heel lekker!
huh, waar haal je die quote vandaan!? :D en wat is bevel plus?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:27

KneoK

Not in a million lightyears

Menesis schreef op zondag 26 februari 2006 @ 15:20:
[...]

huh, waar haal je die quote vandaan!? :D en wat is bevel plus?
Hij reageerde op een stukje dat ik een tijdje terug in dit topic gepost had. Hij probeerde in Maya op een omslachtige manier letter-curves om te zetten naar solid letters dus heb ik 'm op een vreselijk handige functie gewezen :)

rogier >>> Graag gedaan hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
aha ok :) ik hoopte op een leuke 3dmax ontdekking ;)

maar goed; op mijn post niet geheel nutteloos te maken:
- weet iemand hoe ik het materiaal van een lampenkap kan simuleren? Dus het licht gaat er doorheen deels, maar je kan er niet doorheen kijken. Zelf zat ik al te spelen met een translucent shader,maar daarmee gaat het niet. Ik gebruik max+mentalray...

edit: zucht, ik krijg n uook constant de melding 'no photons stored after emitting 10000 photons'...
Ergens op CGtalk heeft iemand het erover dat eenofandere shader niet op zwart moet staan en in de help file van max staat dat ik een sphere om mn scene moet maken maar beiden 'oplossingen' werken niet :'(

ondanks de errors ziet het er nog wel aardig uit. Alleen zitten er op de theepot wat zwarte vlekken :?
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/3d/interieur.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Menesis op 26-02-2006 23:06 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

@menesis.
Ziet er al goed uit maar je belichting klopt niet helemaal of heb ik het verkeerd?Want je kan niet zien dat de spotjes bovenaan branden, en toch heb je 2 schaduwen op de grond. Tenzij je ze niet kan zien branden omdat de kap erboven laag is. En dat geprojecteerde beeld zal wel niet zo een licht weerkaatsing te weeg brengen denk ik.
Voor dat half doorzichtig materiaal. Ik ken er niet veel van maar als je een grijze opacity map neemt?
Miss kan dat.

[ Voor 12% gewijzigd door Lima op 26-02-2006 23:48 ]

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

Afbeeldingslocatie: http://www.php-designer.nl/3d/cola.bmp

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 156876 op 27-02-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Laatst online: 22:00
Ik heb nu in max 3 verschillende bestanden (animaties), die wil ik eigenlijk vannacht alle 3 renderen, omdat het veel tijd kost en ik morgen met alle 3 weer verder wil werken. Heeft max de mogelijkheid om deze 3 bestanden achtereenvolgens te renderen? of is daar een programmatje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-04 18:18

Dexter

d((o_o))b

Probeer het eens met Backburner? Zit als het goed is bij je MAX. Is een soort van Render/queue manager voor zover ik weet.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben nu bezig met mn eigen kamer te modellen :P heb de kamer en het bed al af, ik weet alleen niet hoe je laminaat moet doen... weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
juanp schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:11:
Ik heb nu in max 3 verschillende bestanden (animaties), die wil ik eigenlijk vannacht alle 3 renderen, omdat het veel tijd kost en ik morgen met alle 3 weer verder wil werken. Heeft max de mogelijkheid om deze 3 bestanden achtereenvolgens te renderen? of is daar een programmatje voor?
3x max opstarten? :P

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-05 15:16
juanp schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:11:
met maya kun je vanuit dos renderen met de batch renderer... misschien zit zoiets ook in max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Menesis schreef op maandag 27 februari 2006 @ 17:56:
[...]

psst! SHADOW! en misschien caustics :)
shadow komt eraan, wat zijn caustics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:57
Voor meerdere renders:
Start backburner manager
Start 3dsmax en open 1e animatie, vinkt bij renderen netrender aan (vergeet ook niet een file aan te geven). Connect met je manager en maak de netrenderjob aan.
Open 2e animatie, vinkt bij renderen netrender aan (vergeet ook niet een file aan te geven). Connect met je manager en maak de netrenderjob aan.
Open 3e animatie, vinkt bij renderen netrender aan (vergeet ook niet een file aan te geven). Connect met je manager en maak de netrenderjob aan.
Sluit 3dsmax
Start backburner server wanneer je wilt beginnen met renderen en ga slapen ;).

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 156876 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 21:33:
[...]

shadow komt eraan, wat zijn caustics?
Nou als je mentalray als renderer gebruikt kan je die optie aanzetten. Hierdoor gaan de lampen in je scene 'echte' lichtdeeltjes uitzenden (photons). Vervolgens kijkt mentalray dan wat die lichtdeeltjes doen als ze door je glas vliegen, want ze worden dan meestal van richting veranderd (net als het beeld van achter je glas) en dan krijg je een bundeling van het licht.
zoals je hier ziet (die lichte vlekken in het schaduw gedeelte...)

[ Voor 5% gewijzigd door Menesis op 27-02-2006 21:58 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Menesis schreef op maandag 27 februari 2006 @ 21:57:
[...]
Nou als je mentalray als renderer gebruikt kan je die optie aanzetten. Hierdoor gaan de lampen in je scene 'echte' lichtdeeltjes uitzenden (photons). Vervolgens kijkt mentalray dan wat die lichtdeeltjes doen als ze door je glas vliegen, want ze worden dan meestal van richting veranderd (net als het beeld van achter je glas) en dan krijg je een bundeling van het licht.
zoals je hier ziet (die lichte vlekken in het schaduw gedeelte...)
ik wou net posten dat ik dat gevonden heb, maar ik heb dus Brazil renderer, is die goed of kan ik beter mentalray gebruiken? Kan het ook met Brazil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Anoniem: 156876 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:14:
[...]

ik wou net posten dat ik dat gevonden heb, maar ik heb dus Brazil renderer, is die goed of kan ik beter mentalray gebruiken? Kan het ook met Brazil?
Kan ook met brazil hoor. Weet alleen ff niet hoe, ff google. Mental ray s t 3 knopjes aanzetten in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
ik heb brazil nooit gebruikt. Maar het zal ongetwijfeld net zo mooi kunnen met brazil als met mentalray.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robin222 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:17:
[...]

Kan ook met brazil hoor. Weet alleen ff niet hoe, ff google. Mental ray s t 3 knopjes aanzetten in ieder geval
Zou je kunnen vertellen welke 3 knopjes?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Anoniem: 156876 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:34:
[...]

Zou je kunnen vertellen welke 3 knopjes?? :P
Heb even gedult aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oké, ik heb (bijna) alle tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Anoniem: 156876 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:46:
[...]

Oké, ik heb (bijna) alle tijd...
gelukkig.
Druk op F10 en dan bij Indirect Illumination moet je Caustisc aanzetten en Final Gather. Dus gewoon alleen enable aanvinken. Daarnaast moet je nog ff je glas selecteren, rechter muisknop --->> properties--->> mental ray--->>> Generate Caustics. Dan moet je ook nog een mr Area spot er in gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tis gelukt!!! Dankje!! Is echt moooi geworden!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
ik geloof dat final gather niet eens hoeft. Kost bovendien heel veel extra rendertijd

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Anoniem: 156876 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:55:
Tis gelukt!!! Dankje!! Is echt moooi geworden!!! _/-\o_
Niks te danken. Laat eens een render zien als je wilt.
Menesis schreef op maandag 27 februari 2006 @ 23:02:
ik geloof dat final gather niet eens hoeft. Kost bovendien heel veel extra rendertijd
Ik zal eens ff sjekke.

Indd Final Gather hoef je niet aan te zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door FreezingPixels op 27-02-2006 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robin222 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 23:03:
[...]

Niks te danken. Laat eens een render zien als je wilt.

[...]

Ik zal eens ff sjekke.

Indd Final Gather hoef je niet aan te zetten.
ben er nu een aant renderen, zal hem zo posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

kzit met een probleempje...zucht..weeral.
Ik wel een "bakje" maken dat een rieten mand moet worden. Nu moeten er twee gaten in langs de kant die als handgrepen moeten dienen. Maar die gaten moeten mooi afgerond zijn zodat de hoeken niet te scherp worden. Maar met meshsmooth krijg ik problemen als ik boolean zou gebruiken. Nu is mijn vraag dus hoe maak je die rechthoekige met afgeronden hoeken gaten in een box zonder bolean?

[ Voor 3% gewijzigd door Lima op 27-02-2006 23:21 ]

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

L i m a schreef op maandag 27 februari 2006 @ 23:20:
Ik wel een "bakje" maken dat een rieten mand moet worden. Nu moeten er twee gaten in langs de kant die als handgrepen moeten dienen. Maar die gaten moeten mooi afgerond zijn zodat de hoeken niet te scherp worden. Maar met meshsmooth krijg ik problemen als ik boolean zou gebruiken. Nu is mijn vraag dus hoe maak je die rechthoekige met afgeronden hoeken gaten in een box zonder bolean?
Je kan toch Charmferen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
L i m a schreef op maandag 27 februari 2006 @ 23:20:
Eerst mooi cutten aan de binnen kant en buiten kant. Dan die vierkantjes deleten. Dan de edges van het binnenste vierkantje verslepen naar de buitenste. (of andersom) De edges even welden aan de binnenste. Dan chamferen en dan ben je klaar.

Edit:
Boolean zou je hier voor kunnen gebruiken mits je mesh mooi clean s. Je moet wel de hoekjes chamferen natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door FreezingPixels op 27-02-2006 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

hhmmm.. zo ver reikt men noob kennis nog niet. Dat chamferen ken ik wle dat welden daar heb ik al van gehoord (weet niet meer wat het is) en daarom snap ik dus niet wat je erna zegt want ik kan me de dingen niet inbeelden. Anders post ik morgen eens een foto van dat bakje van riet?

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
L i m a schreef op maandag 27 februari 2006 @ 23:31:
hhmmm.. zo ver reikt men noob kennis nog niet. Dat chamferen ken ik wle dat welden daar heb ik al van gehoord (weet niet meer wat het is) en daarom snap ik dus niet wat je erna zegt want ik kan me de dingne niet inbeelden. Anders post ik morgen eens een foto van dat bakje van riet?
Is goed dan zal ik morgen het even verder uitleggen want ik gaat nu pitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

L i m a schreef op maandag 27 februari 2006 @ 23:31:
hhmmm.. zo ver reikt men noob kennis nog niet. Dat chamferen ken ik wle dat welden daar heb ik al van gehoord (weet niet meer wat het is) en daarom snap ik dus niet wat je erna zegt want ik kan me de dingne niet inbeelden. Anders post ik morgen eens een foto van dat bakje van riet?
zou je dan ook gelijk een *.max kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier een render met *iets waar ik de naam niet meer van weet :9 * Caustisc:
Afbeeldingslocatie: http://www.php-designer.nl/3d/schaakstuk.jpg

Hoe krijg ik die "velkjes" weg?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 156876 op 27-02-2006 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

iets waar ik de naam niet meer van weet
lol het bestand noemt nochtans schaakstuk :P

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Anoniem: 156876 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 23:42:
Hier mijne met *iets waar ik de naam niet meer van weet :9 *:
[afbeelding]

laat maar.

[ Voor 16% gewijzigd door FreezingPixels op 27-02-2006 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

L i m a schreef op maandag 27 februari 2006 @ 23:44:
iets waar ik de naam niet meer van weet
lol het bestand noemt nochtans schaakstuk :P
Caustisc = wat ik bedoelde :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 156876 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 23:42:
Hier mijne met *iets waar ik de naam niet meer van weet :9 * Caustisc:
[afbeelding]

een beetje spelen met de instellingen. Ik zou meer photonen afvuren of iets met 'sample' onder het menu van caustics groter zetten. Of misschien toch finalgather aanzetten :P (zet wel eerst de waarde van finalgather van 1000 naar 100 of 50 ofzo, anders duurt het renderen wel erg lang)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

... wat had je er staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Iets heel doms, k kan namelijk niet echt lezen en kijken. Ik dacht dat je die caustics bedoelde met vlekjes. Totdat ik wat beter keek 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

goeiemorgen allemaal :P
Seffens zal ik even wat uitgebreider mijn probleem posten. Even de screens en de post verzorgen..

edit: Wel eigenlijk kom ik net tot de conclusie na mijn hele uitleg die hier stond dat het te moeilijk is om die mand te maken, en dat de hoeken eigenlijk toch niet zo rond zijn. Voor de geïnterreseerden een pic:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/verswalm/Rietenmand.jpg

Maar dan heb ik eigenlijk nog altijd de vraag wat ik zou moeten doen met een gat zoals dit:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/verswalm/plasticmand.jpg

Als ik nu vetrek van dit,een box met 3 lengt en width segments die daarna geëxtrude zijn voor de randen.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/verswalm/beginmodel.jpg

Als ik hierbij bolean gebruik dan loopt er vanalles mis. Tenzij ik mijn mesh opkuis heeft robin me verteld, maar hoe zou dit dan moeten?(hier heb ik het gat nog ronder gemaakt eigenlijk ovaal)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/verswalm/beginmodelboolean.jpg

Dus bij deze box waar ik met boloolean dit gat heb gemaakt zou ik dus mijn mesh moeten uitkuisen want anders krijg je rare dingen bij meshsmooth

hier is men .max file van deze box: *klik*

[ Voor 89% gewijzigd door Lima op 28-02-2006 10:50 ]

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

er zit zo'n lijn vanaf de hoek naar waar je met boolean hem eruit hebt gehaald.... dat is echt kut, die verneukt t weer steeds :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
L i m a schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 10:13:
goeiemorgen allemaal :P
Seffens zal ik even wat uitgebreider mijn probleem posten. Even de screens en de post verzorgen..

edit: Wel eigenlijk kom ik net tot de conclusie na mijn hele uitleg die hier stond dat het te moeilijk is om die mand te maken, en dat de hoeken eigenlijk toch niet zo rond zijn. Voor de geïnterreseerden een pic:

[afbeelding]

Maar dan heb ik eigenlijk nog altijd de vraag wat ik zou moeten doen met een gat zoals dit:

[afbeelding]

Als ik nu vetrek van dit,een box met 3 lengt en width segments die daarna geëxtrude zijn voor de randen.

[afbeelding]

Als ik hierbij bolean gebruik dan loopt er vanalles mis. Tenzij ik mijn mesh opkuis heeft robin me verteld, maar hoe zou dit dan moeten?(hier heb ik het gat nog ronder gemaakt eigenlijk ovaal)

[afbeelding]

Dus bij deze box waar ik met boloolean dit gat heb gemaakt zou ik dus mijn mesh moeten uitkuisen want anders krijg je rare dingen bij meshsmooth

hier is men .max file van deze box: *klik*
toon volledige bericht
Ik zal er even naar kijken, Heb even geduld
Anoniem: 156876 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 12:19:
er zit zo'n lijn vanaf de hoek naar waar je met boolean hem eruit hebt gehaald.... dat is echt kut, die verneukt t weer steeds :P
Nee hoor die lijn s ook nog eens nodig. Dit zal je altijd krijgen

[ Voor 11% gewijzigd door FreezingPixels op 28-02-2006 12:36 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.