Adem in..... en adem uit. Zet nu je monitor terug op z'n plaats... en als je er 2 hebt doe je bijde terug zetten. Je gaat dan ff instellen dat max om de 5 min een saveje voor je maakt en je gaat weer vrolijk verder.XLerator schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 16:25:
G@#$!$!@$!@$
Wanneer halen die uilskuikens bij dat stomme discreet die kuuutttbug eruit dat je files niet meer te openen zijn na een crash1?!?!?!? Goddomme zelf mn vorige files (save altijd met [+] zijn corrupt!!!! Kutkutkutmax!!!!@#@!$
bij mij zegt ie meestal of hij moet proberen om een recovery te maken, Doe je ja en dan mis je meestal alleen het object waar je mee bezig was... Bovendien staat autobackup standaard aan dacht ik?XLerator schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 16:25:
G@#$!$!@$!@$
Wanneer halen die uilskuikens bij dat stomme discreet die kuuutttbug eruit dat je files niet meer te openen zijn na een crash1?!?!?!? Goddomme zelf mn vorige files (save altijd met [+] zijn corrupt!!!! Kutkutkutmax!!!!@#@!$
Mixed Reality dev
Ik zei net, alle gesavede files zijn corrupt, dus ook autosaves. En ik zit ook niet te wachten om elke 5 min te saven als dat soms een minuut kan duren bij grotere scenes. Maar das toch belachelijk, dat hij files opslaat die niet meer te openen zijn omdat er iets fout ging bij het opslaan??
[ Voor 3% gewijzigd door Guillome op 15-02-2006 16:33 ]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Een mapje open houden met de belangrijke bestanden en na elke opslag even alt-tab en bestandje kopieeren misschien een tijdelijke oplossing ?XLerator schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 16:33:
Ik zei net, alle gesavede files zijn corrupt, dus ook autosaves. En ik zit ook niet te wachten om elke 5 min te saven als dat soms een minuut kan duren bij grotere scenes. Maar das toch belachelijk, dat hij files opslaat die niet meer te openen zijn omdat er iets fout ging bij het opslaan??
Lijkt me overigens een vreselijk frustrerende bug zeg.
Anoniem: 105830
@XLer$#$@#%(!!or:
Doe zoals de programmeurs onder ons: gebruik iets als cvs of Subversion (= aanrader omdat deze beter omgaat met binaire bestanden) om je bestanden in / uit te checken, dan hoef je niet iedere keer met een extra nummertje in de bestandsnaam op te slaan en kun je altijd terug naar een vorige versie.
Subversion is een cli-tool, maar je kunt het ook samen gebruiken met een front-end zoals TortoiseSvn (voor integratie met Explorer) of RapidSvn (apart programma zonder integratie met Explorer).
Ik geloof dat het ook met Alienbrain kan (meer gericht op artiesten ipv programmeurs, maar verder ongeveer hetzelfde als svn), maar dat is te illegaa^H^H^H^duur voor normale stervelingen.
Doe zoals de programmeurs onder ons: gebruik iets als cvs of Subversion (= aanrader omdat deze beter omgaat met binaire bestanden) om je bestanden in / uit te checken, dan hoef je niet iedere keer met een extra nummertje in de bestandsnaam op te slaan en kun je altijd terug naar een vorige versie.
Subversion is een cli-tool, maar je kunt het ook samen gebruiken met een front-end zoals TortoiseSvn (voor integratie met Explorer) of RapidSvn (apart programma zonder integratie met Explorer).
Ik geloof dat het ook met Alienbrain kan (meer gericht op artiesten ipv programmeurs, maar verder ongeveer hetzelfde als svn), maar dat is te illegaa^H^H^H^duur voor normale stervelingen.
Anoniem: 91469
cvs? chronisch vermoeidheids syndroom? (ja, ik heb een nieuw woordje geleert vandaag, http://tweakers.net/nieuws/41178 eerste commentAnoniem: 105830 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 17:28:
@XLer$#$@#%(!!or:
@PreatORiAn_:
Nee, CVS betekent in dit geval "Concurrent Versions System"
(een systeem om verschillende versies van je bestanden mee bij te houden dus)
Nee, CVS betekent in dit geval "Concurrent Versions System"
(een systeem om verschillende versies van je bestanden mee bij te houden dus)
offtopic:
btw. Jouw website is net zo dood als die van mij
btw. Jouw website is net zo dood als die van mij
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 15-02-2006 17:39 ]
Als je vorige versies ook corrupt zijn ligt dat echt niet aan 1 crash van max hoor. Dan zou ik toch ergens anders kijken.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
De laatste keer dat ik een letterlijk corrupte file met max had was meer dan een jaar geleden
Ik heb wel dus dat er soms objecten missen na een crash, maar hij kan altijd de file nog openen.
tijd voor een oppervlakte testje?
Ik heb wel dus dat er soms objecten missen na een crash, maar hij kan altijd de file nog openen.
tijd voor een oppervlakte testje?
Mixed Reality dev
Ik denk dat er soms iets gebeurt in max, dat vanaf dan alles fout gaat, ookal merk je dat niet direct. Ik had nu ineens dat als ik een object wou verplaatsen hij elke keer terug sprong naar zijn vorige plek. Toen wist ik al dat het mis was, want dat heb ik soms wel vaker, en dan is het ook mis. En alle files die je sinds die fout hebt opgeslagen (ik merkte het blijkbaar te laat, want dat waren 3 files) zijn dan corrupt.
En ja, ik koop binnenkort een nieuwe pc
En ja, ik koop binnenkort een nieuwe pc
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
dat Alienbrain ziet er te-friggin-ziek uit.. wat een vette tool!Anoniem: 105830 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 17:28:
@XLer$#$@#%(!!or:
ik werkte tot dusver (voor coden) in SVN.. hoe fijn vind jij SVN werken in combi met bijv maxfiles?

Ik heb weer wat geexperimenteerd met het maken van een onderwater animatie en de beweging gaat er eigenlijk best wel aardig uit zien! (al zeg ik het zelf
klik hier voor een filmpje (divX 6)
(rendertijd dik een uur

[ Voor 7% gewijzigd door Menesis op 15-02-2006 19:18 ]
Mixed Reality dev
Mooi man
maar een uur is niets hoor. Ik render nu het instorten van een kerk, en ok mijn instellingen staan fout, maar hij renderd nu dik 1 uur per frame
Hij staat al anderhalve week aan 24 uur per dag, en is bijna klaar. Met goede instellingen was het misschien 20 min per frame.
vet! welke tutorial/guide heb je dat uit?
Misschien leuk voor een tutorial?
Maar ik zal het 'kort' uitleggen (hopelijk ben je wel al wat thuis in 3d max en heb je mentalray)
- maak 2 planes boven elkaar; de bovenste wordt het water oppervlak die het licht gaat breken, de onderste de bodem die je ziet. Voeg naar smaak een theepot toe.
- klik met rechts op de bovenste plane (het water zeg maar) en klik op propperties, ga naar het mentalray tabblad en zet generate caustics aan. Dit zorgt ervoor dat mentalray gaat kijken wat het licht doet nádat het het wateroppervlak heeft geraakt. Meestal doen renders dat niet
- klik ok
- plaats een spotlight boven de twee planes naar beneden gericht. Dit is onze 'zon'.
-open de material editor
- pak een material en zet het op raytrace
- ga naar bumpmap zet deze van 30 op 100 en voeg een 'wave' map toe.
- knoei wat met de instellingen (ik heb number of waves op 4 gezet en de tiling allemaal op 3)
- zet de animate knop aan, zet de timeslider op je laatste frame en verander dan de param 'phase' in 3. Als je nu op play drukt zou je je material in de material editor moeten zien bewegen.
- ga weer een level omhoog (eigenlijk terug) en zet de transparancy op bijna 100% (of maak de kleur heel lichtgrijs)
- de scene is klaar.
nu voor het renderen:
- klik onderaan het common tabblad op assign renderer
- verander de prodcution renderer van scanline in mentalray, nu veranderd de tabblad indeling (zo neit dan doe je iets verkeerd denk ik)
- ga naar indirect illumination en zet caustics aan (bovenaan)
- renderen maar. Vergeet je renders niet op te slaan als filmpje
Maar ik zal het 'kort' uitleggen (hopelijk ben je wel al wat thuis in 3d max en heb je mentalray)
- maak 2 planes boven elkaar; de bovenste wordt het water oppervlak die het licht gaat breken, de onderste de bodem die je ziet. Voeg naar smaak een theepot toe.
- klik met rechts op de bovenste plane (het water zeg maar) en klik op propperties, ga naar het mentalray tabblad en zet generate caustics aan. Dit zorgt ervoor dat mentalray gaat kijken wat het licht doet nádat het het wateroppervlak heeft geraakt. Meestal doen renders dat niet
- klik ok
- plaats een spotlight boven de twee planes naar beneden gericht. Dit is onze 'zon'.
-open de material editor
- pak een material en zet het op raytrace
- ga naar bumpmap zet deze van 30 op 100 en voeg een 'wave' map toe.
- knoei wat met de instellingen (ik heb number of waves op 4 gezet en de tiling allemaal op 3)
- zet de animate knop aan, zet de timeslider op je laatste frame en verander dan de param 'phase' in 3. Als je nu op play drukt zou je je material in de material editor moeten zien bewegen.
- ga weer een level omhoog (eigenlijk terug) en zet de transparancy op bijna 100% (of maak de kleur heel lichtgrijs)
- de scene is klaar.
nu voor het renderen:
- klik onderaan het common tabblad op assign renderer
- verander de prodcution renderer van scanline in mentalray, nu veranderd de tabblad indeling (zo neit dan doe je iets verkeerd denk ik)
- ga naar indirect illumination en zet caustics aan (bovenaan)
- renderen maar. Vergeet je renders niet op te slaan als filmpje
[ Voor 7% gewijzigd door Menesis op 15-02-2006 20:02 ]
Mixed Reality dev
zeer gaaf, duidelijk omschreven, hier kunnen we wat mee, bedankt
Ik ben nog iig één ding vergeten mn beschrijving zie ik nu. Je moet de photon energy multiplier op iets van 20 zetten (ergens onderaan het illumination tabblad van het render schermpje, waar je ook de caustics hebt aangezet) en (om de scene niet te overbelichten) je moet de multiplier van de spotlight op ong 0,2 zetten. Zo krijg je veel beter de lichtbundeltjes te zien.
Mixed Reality dev
Ik wil hier wel een tutorial over schrijven. Dat doe ik wel vaker en zat vanmorgen toevallig nog te bedenken waar ik nog een tutorial over kon schrijven.
Jammer dat ik geen Max heb geinstalleerd op het werk...
Ik had ooit eens een tutorial geschreven voor Vray GI + een simpel auto lak materiaaltje: http://chester.qonstrukt.nl/3d/tut/
En ook nog een blueprint setup tutorialtje, deze gebaseerd op de Audi video tut: http://chester.qonstrukt.nl/3d/bptut/
En ook nog een blueprint setup tutorialtje, deze gebaseerd op de Audi video tut: http://chester.qonstrukt.nl/3d/bptut/
[ Voor 33% gewijzigd door Chester op 16-02-2006 11:59 ]
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Ik heb ze in de startpost gezet, ben je het daar mee eens?Chester schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 11:58:
Ik had ooit eens een tutorial geschreven voor Vray GI + een simpel auto lak materiaaltje: http://chester.qonstrukt.nl/3d/tut/
Als je even de goede naam erachter zet ben ik het er mee eensrobin222 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 12:16:
[...]
Ik heb ze in de startpost gezet, ben je het daar mee eens?
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Waaaahhh sorryChester schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 12:37:
[...]
Als je even de goede naam erachter zet ben ik het er mee eens
aangepast
[ Voor 4% gewijzigd door FreezingPixels op 16-02-2006 13:35 ]
ja is goedBarracuda_82 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 11:55:
Ik wil hier wel een tutorial over schrijven. Dat doe ik wel vaker en zat vanmorgen toevallig nog te bedenken waar ik nog een tutorial over kon schrijven.
als er iets niet klopt volgens mijn beschrijving; email dan maar naar: verhoog

[ Voor 22% gewijzigd door Menesis op 16-02-2006 14:05 ]
Mixed Reality dev
Anoniem: 3142
Even weer wat DirectX er tussendoor. Ik ben momenteel bezig aan een 3D engine in C# (heel orgineel genaamd Phoenix
) en daarvoor heb ik een realtime water component gemaakt op basis van een NVidia demo. Ik ben nu bezig om m'n dynamische skybox erbij te renderen en hiervan realtime de reflectie te gebruiken, maar da's een beetje pittig om efficient aan de praat te krijgen. Hieronder het resultaat tot nu toe:
Klein filmpje van boven en onder water: klik hier
En een screenshot van de development environment voor de engine (ala Doom3):
Klein filmpje van boven en onder water: klik hier
En een screenshot van de development environment voor de engine (ala Doom3):

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 3142 op 16-02-2006 18:08 . Reden: Ken _ech_ nie tiepe :p ]
wow nice gedaan dat water!
Ik zou helemaal niet weten hoe ik een 3d engine maak maar tzal wel niet gemakelijk zijn (ik ken de basics van c++.. dermee
)
Ik zou helemaal niet weten hoe ik een 3d engine maak maar tzal wel niet gemakelijk zijn (ik ken de basics van c++.. dermee
Techno>Music
Ik ben nu bezig met een tutorial te schrijven over de onderwaterscene. In het begin heb ik wat verkeerd gedaan, dus ik kan nu alle screenshots overdoen, dus het duurt nog even wat langer.
Edit: Ik heb een filmpje gemaakt en dacht die even snel in video-google te gooien, maar helaas moet elk filmpje eerst geverifieerd worden en dat kan even duren. Dadelijk even een andere host zoeken voor het filmpje, want ik heb zelf niet genoeg dataverkeer hiervoor.
Edit: Ik heb een filmpje gemaakt en dacht die even snel in video-google te gooien, maar helaas moet elk filmpje eerst geverifieerd worden en dat kan even duren. Dadelijk even een andere host zoeken voor het filmpje, want ik heb zelf niet genoeg dataverkeer hiervoor.
[ Voor 43% gewijzigd door Barracuda_82 op 16-02-2006 21:02 ]
Om hoeveel mb gaat het? Anders wil k wel even hosten.Barracuda_82 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 20:31:
Ik ben nu bezig met een tutorial te schrijven over de onderwaterscene. In het begin heb ik wat verkeerd gedaan, dus ik kan nu alle screenshots overdoen, dus het duurt nog even wat langer.
Uhm... 354 KB voor de 320x240 versie, maar ik ben nu een 640x480 versie aan het renderen. Even kijken hoe groot die dadelijk uitpakt.robin222 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 21:12:
[...]
Om hoeveel mb gaat het? Anders wil k wel even hosten.
Hmmm... vreemd... de 640x480 versie is 331 KB...
En hier is dan!
Met oneindige dank aan Robin222 voor het hosten van het filmpje!

Klik!
Edit:
Ik zit er de laatste tijd steeds vaker aan te denken om een keer een (of meerdere) videotutorials te maken. Het maken van zo'n tutorial lijkt me niet zo moeilijk, maar het hosten van zoiets is een beetje een probleem. Zelf kan ik zo'n groot bestand niet plaatsen en mijn dataverkeer staat zoiets ook niet toe. Daarom had ik bedacht om het te uploaden naar Video Google en daar naar toe te linken, maar ik weet niet of google daar zo blij mee is.
En ten tweede wil ik zo'n tutorial alleen maar in het nederlands maken omdat mijn engels niet goed genoeg is en ik geen zin heb om mezelf zo voor schut te zetten. De tutorials op mijn site zijn ook alleen nederlands, maar ik weet niet of het een goed idee is om zoiets ook alleen nederlands te maken.
Wat denken jullie hierover?
[ Voor 72% gewijzigd door Barracuda_82 op 16-02-2006 22:18 ]
Anoniem: 161585
ziet er mooi uitBarracuda_82 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 21:29:
[...]
Uhm... 354 KB voor de 320x240 versie, maar ik ben nu een 640x480 versie aan het renderen. Even kijken hoe groot die dadelijk uitpakt.
Hmmm... vreemd... de 640x480 versie is 331 KB...
En hier is dan!
Met oneindige dank aan Robin222 voor het hosten van het filmpje!
[afbeelding]
Klik!
@Barracuda_82: Niks te danken. Mij lijkt het wel leuk. Maar ik weet niet echt wat de meerwaarde s van een video tut. Voor beginners gaat het vaak te snel, helemaal als mensen met sneltoetsen werken, dan is het vaak niet te volgen.
Ligt er aan hoe groot de golven zijn, kleine golfjes bewegen heel snel en daarbij krijg je dit soort effecten, als je midden op de oceaan zit heb je vaak hele lange golven waardoor het veel langzamer gaat. Maar dat kan je zelf gewoon instellen. Als je eenmaal het principe kent s t niet zo moeilijk.Megajr schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 22:21:
@Barracuda_82: Water beweegt volgens mij minder snel dan jij het in je filmpje hebt
[ Voor 19% gewijzigd door FreezingPixels op 16-02-2006 22:45 ]

Even wat leuks voor mn studie gemaakt
Ik ben ook met een grote versie bezig (lees: het filmrolletje vliegt in meer richtingen), maar die komt later

Wordt voor een CDhoesje.
(ja mijn duits is niet zo goed; het moet Die zijn ipv Der weet ik nu

C&C altijd meer dan welkom!
[ Voor 35% gewijzigd door Menesis op 16-02-2006 23:21 ]
Mixed Reality dev
Simpel maar wel errug leuk zeg
Erg netjes!!
@barracude
Ik heb nog wat space beschikbaar met oneindig dataverkeer maar max 50mb. Nu zou je die wel alleen tijdelijk kunnen gebruiken, miss kan je het gebruiken...
Verder, maak die tutorial maar
, er zijn volgens mij heel wat mensen die afschrikken van de engelse omschrijvingen want soms snap je niet echt wat ze bedoelen maar kan je het wel nadoen.
Ik heb nog wat space beschikbaar met oneindig dataverkeer maar max 50mb. Nu zou je die wel alleen tijdelijk kunnen gebruiken, miss kan je het gebruiken...
Verder, maak die tutorial maar
Techno>Music
Ik vind de tekst met "Keyboard Meisters" erg dicht langs de kant staan, waardoor 't niet erg lekker leest. Misschien een iets grotere afstand tussen de border en de top van de tekst? (Consequentie is wel dat tekst dan iets kleiner moet worden, of verder de cirkel in het rond.)Menesis schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 23:17:C&C altijd meer dan welkom!
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
@robin222: Ik heb zelf altijd ervaren dat videotutorials juist wel lekker werken. De snelheid kun je zelf bepalen door de pause/play knop in je speler. En als ik een videotutorial ga maken zal de kennis (of het gebrek daaraan) van sneltoetsen niet zo veel uitmaken. De nadruk zal liggen op de gebruikte technieken zelf en er zal enige kennis van 3D Max vereist zijn.
@lima: Een videotutorial met geluid op een fatsoenlijke resolutie (800x600?) zal al snel erg groot worden. Ik denk dat zo'n tutorial al gauw boven de 100 mb uit zal komen, maar dat weet ik pas als ik er een gemaakt heb.
@lima: Een videotutorial met geluid op een fatsoenlijke resolutie (800x600?) zal al snel erg groot worden. Ik denk dat zo'n tutorial al gauw boven de 100 mb uit zal komen, maar dat weet ik pas als ik er een gemaakt heb.
Ow ik dacht dat het gewoon de screenshots waren, ik vond het al raar. Want screenshots nemen niet zo veel plaats in beslag natuurlijk
Techno>Music
zonder geluid maken (dus bijv met een soort ondertiteling iets...) en dan in een videobewerkingsprogramma resolutie klein maken ofzo en kwaliteit iets omlaag zetten...
dan zal het ook minder uitkomen dat je engels niet zo goed is... en kan je hem misschien ook wel insturen bij een tutorial website...
dan zal het ook minder uitkomen dat je engels niet zo goed is... en kan je hem misschien ook wel insturen bij een tutorial website...
@lima: nee, het word een 'echte' videotutorial dan. Dus ik neem gewoon precies op wat ik op mijn scherm doe en praat daarbij wat in mijn microfoontje.
@timovdz: De resolutie van een videotutorial moet vrij hoog zijn, omdat je onders niet goed kunt zien wat ik doe. Als ik op 1280x1024 opneem en daarna verklein naar 640x480 dan kun je waarschijnlijk geen enkele button of setting meer lezen en dat is cruciaal.
Zonder geluid zou in principe ook wel kunnen en dat bespaard heel wat mb's, maar ik denk dat ondertitels een hell zijn om te maken. Een andere taal zou altijd naderhand ingesproken kunnen worden door iemand die wel goed engels kan (of als ik een beetje geoefend heb
).
@timovdz: De resolutie van een videotutorial moet vrij hoog zijn, omdat je onders niet goed kunt zien wat ik doe. Als ik op 1280x1024 opneem en daarna verklein naar 640x480 dan kun je waarschijnlijk geen enkele button of setting meer lezen en dat is cruciaal.
Zonder geluid zou in principe ook wel kunnen en dat bespaard heel wat mb's, maar ik denk dat ondertitels een hell zijn om te maken. Een andere taal zou altijd naderhand ingesproken kunnen worden door iemand die wel goed engels kan (of als ik een beetje geoefend heb
Volgens mij bestaat er ook iets van macromedia (naja voormalige macromedia) waarmee je videotutorials kan maken die dan in een flashfilmpje worden gezet. Met als verschil dat het veel kleiner wordt dan een video als het goedis.Barracuda_82 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 09:37:
@lima: nee, het word een 'echte' videotutorial dan. Dus ik neem gewoon precies op wat ik op mijn scherm doe en praat daarbij wat in mijn microfoontje.
Zonder geluid zou in principe ook wel kunnen en dat bespaard heel wat mb's, maar ik denk dat ondertitels een hell zijn om te maken. Een andere taal zou altijd naderhand ingesproken kunnen worden door iemand die wel goed engels kan (of als ik een beetje geoefend heb).
Mixed Reality dev
Als je dan toch bezig bent met dure renderings; zou het goud van die draak ook geen lichtweerkaatsen op de grond? Iets met caustics zeg maarAnoniem: 147262 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 10:26:
(iets met een draak)
Mixed Reality dev
zo, tijdje trug weer eens begonnen met mn modelspoorbaan. komt strax een groot kopstation met een keerlus. maarjah, dan het moeilijkste, het stationsgebouw uitkiezen...
al die standaard dingen vind ik niet echt supermooi. vandaar dat ik nu zelf een station ga maken
het geheel wordt gebouwd op schaal 1:160 (N schaal) en wordt zo'n 2 meter lang. Het moet iig een modern station worden, met veel doorzichtige dingen, veel gebogen vormen enz..
hier de eerste wip, is nog niet veel, alleen de sporen (niet erg in detail, maar das niet belangrijk
) en het perron...
al die standaard dingen vind ik niet echt supermooi. vandaar dat ik nu zelf een station ga maken
het geheel wordt gebouwd op schaal 1:160 (N schaal) en wordt zo'n 2 meter lang. Het moet iig een modern station worden, met veel doorzichtige dingen, veel gebogen vormen enz..
hier de eerste wip, is nog niet veel, alleen de sporen (niet erg in detail, maar das niet belangrijk

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Gerendert mentalray in Maya 7.0
[url=URL]
[/url]
wip
[url=URL]

wip
Kan je er even een jpg van maken. Een BMP posten van 2.3MB is not done.
Anoniem: 168888
Heyhey,
Ik ben wat tekst aan het maken met Maya 6.0, alleen nu heb ik een probleempje met de letter 'R'
Ik doe het zo: Create > Text (als Curves). Nu worden er dus allemaal curves gemaakt die ik opvul met het knopje 'Planar'
Nu heb ik met de 'R' dat het Planer-en (ofzo) door de kern van de R gaat (het bijna rondje erin)
Zie plaatje:

Heeft iemand een idee waarmee ik de kern als het ware kan uitsnijden? Of een ander alternatief?
Ik ben wat tekst aan het maken met Maya 6.0, alleen nu heb ik een probleempje met de letter 'R'
Ik doe het zo: Create > Text (als Curves). Nu worden er dus allemaal curves gemaakt die ik opvul met het knopje 'Planar'
Nu heb ik met de 'R' dat het Planer-en (ofzo) door de kern van de R gaat (het bijna rondje erin)
Zie plaatje:
Heeft iemand een idee waarmee ik de kern als het ware kan uitsnijden? Of een ander alternatief?
Anoniem: 103571
Ik ben bezig met een heel kort animatietje voor een kortfilm. Hierbij moet er een granaat naar beneden vallen en op een bestaand filmpje worden geplakt. Die granaat en de animatie zelf is geen probleem. Hoe beide animaties mergen is wat anders. Hoe pak ik dit het best aan?
Granaat trouwens:
Granaat trouwens:

Op 2 manieren die ik me snel kan bedenken,
1- een background in je scene maken met een texture waarop je het filmpje afspeelt.
2- de granaat animeren en renderen met alpha channel dan met After-effects of Premiere van Adobe bij elkaar plakken ( er zullen ook wel goedkoperen alternatieven zijn
)
suc6
1- een background in je scene maken met een texture waarop je het filmpje afspeelt.
2- de granaat animeren en renderen met alpha channel dan met After-effects of Premiere van Adobe bij elkaar plakken ( er zullen ook wel goedkoperen alternatieven zijn
suc6
"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."
misschien iets voor in de SP, hier staan een aantal material packs. k kwam m toevallig tegen toen ik opzoek was naar een mooi glas materiaal 
http://www.3dkingdom.org/...ile=index&catid=&topic=16
[ Voor 24% gewijzigd door DP Kunst op 18-02-2006 13:36 ]
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
1. idd bmp jpg (*kuch*) van makenkeldererik schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 01:02:
Gerendert mentalray in Maya 7.0
[url=URL][afbeelding][/url]
wip
2. Waar komen die reflecties vandaan? Met name dat groen...
3. Ik denk dat het mooier is als ie van metaal is
[ Voor 3% gewijzigd door Menesis op 18-02-2006 14:55 ]
Mixed Reality dev
Is het nou 007 of niet?
iedereen zegt tegenwoordig maar 'zeg maar'
zeg gewoon wat het is
iedereen zegt tegenwoordig maar 'zeg maar'
Mixed Reality dev
Anoniem: 106281
@rogier89:
Als je zowel de buitenste als de binnenste curve selecteert en je doet planar dan krijg je ook gewoon een gat.
Je kunt ook die binnen curve van de R weer projecteren (binnen curve selecteren, planar selecteren --> edit nurbs --> project curve on surface) op de planar en daarna met de trim tool (edit nurbs, aanklikken wat je wilt bewaren) het binnenste verwijderen.
1e manier is verreweg het makkelijkst.
Als je zowel de buitenste als de binnenste curve selecteert en je doet planar dan krijg je ook gewoon een gat.
Je kunt ook die binnen curve van de R weer projecteren (binnen curve selecteren, planar selecteren --> edit nurbs --> project curve on surface) op de planar en daarna met de trim tool (edit nurbs, aanklikken wat je wilt bewaren) het binnenste verwijderen.
1e manier is verreweg het makkelijkst.
Ik wil het er best inzetten alleen je linkje doet het nietDaNiEl KuNsT schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 13:37:
misschien iets voor in de SP, hier staan een aantal material packs. k kwam m toevallig tegen toen ik opzoek was naar een mooi glas materiaal
[ Voor 62% gewijzigd door FreezingPixels op 18-02-2006 14:52 ]
Ik ook van jouMenesis schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 14:38:
Is het nou 007 of niet?
iedereen zegt tegenwoordig maar 'zeg maar'zeg gewoon wat het is
![]()
Hehe, maar je hebt wel gelijk ja, irritant stopwoordje. Wat ik bedoelde te zeggen is dat ik hem wel vind lijken op dat ijswapen van James Bond
Zo deed ik dat ook altijd. Totdat ik de Bevel Plus functie ontdekteAnoniem: 168888 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 03:08:
Heyhey,
Zie plaatje:
[afbeelding]
Dat is echt een perfecte tool voor dit soort dingen. Je selecteert je curve en gaat naar Surfaces >> Bevel Plus. In het opties scherm kun je nog precies instellen hoe je de randen wilt hebben (strak, glad, uitlopend, inlopend enz.). Als je nu, zoals in je voorbeeld, de R wilt opvullen dan selecteer je eerst de buitenste lijn, dan de binnenste kleine (het gaatje van de R zeg maar) daarbij en doet dat Bevel Plus. Je krijgt uiteindelijk een veel beter controleerbare surface en je hebt realtime de mogelijkheid om wat met de opties te spelen, dus als een randje je niet bevalt dan kun je die gewoon realtime aanpassen en zien veranderen. Probleempje dat weleens wil optreden is dat bepaalde letters of gedeeltes niet de juiste kant op "gebevelled" worden. Dan moet je de curve even selecteren en naar Edit Curves >> Reverse Curve Direction gaan.
Bevel Plus in actie met 3 verschillende instellingsvoorbeelden:

Omdat ik trouwens ook wel van de leuke effectjes ben, ben ik eens gaan proberen of ik hetzelfde effect als Menesis kon krijgen in Maya 7.0 en Mental Ray. Het vergt een iets andere aanpak, maar het resultaat mag er zijn:

Ik zal eens kijken of ik hier ook een kleine tutorial voor kan schrijven. Maya heeft een iets andere aanpak voor Photons (je stelt in dat je lampen Photons genereren, niet dat een materiaal Photons afgeeft bijvoorbeeld) en het animeren van het wateroppervlak zal iets anders zijn.
Filmpje waarin het effect veel beter te zien is komt later nog. Iemand nog een goed (freeware) tooltje waarmee ik een BMP sequence naar AVI kan renderen ?
[ Voor 27% gewijzigd door KneoK op 18-02-2006 17:10 ]
ow haha, die bondfilm heb ik niet gezienNeejoh schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 16:21:
[...]
Ik ook van jou
Hehe, maar je hebt wel gelijk ja, irritant stopwoordje. Wat ik bedoelde te zeggen is dat ik hem wel vind lijken op dat ijswapen van James Bond
Ik vond het al zo vreemd een ijswapen...
Mixed Reality dev
Hah, waar Flash al niet handig voor is. Zoals beloofd, een filmpje:

(640x480, 5 sec, 60 frames, DivX, 834kb)
Dit filmpje heeft overigens maar 12 minuten gerendered :-)

(640x480, 5 sec, 60 frames, DivX, 834kb)
Dit filmpje heeft overigens maar 12 minuten gerendered :-)
[ Voor 17% gewijzigd door KneoK op 18-02-2006 17:44 ]
Ziet er wel goed uit. 12 minuten met wat voor compu?
Alleen vind ik de beweging niet zo overtuigend. Het lijkt bijna alsof je alleen de projector map* verplaatst ipv dat de map zelf is geanimeerd?
Bij max had ik de 'phase' parameter geanimeerd. Misschien werkt dat ook in maya?
* of hoe heet dat in maya
Alleen vind ik de beweging niet zo overtuigend. Het lijkt bijna alsof je alleen de projector map* verplaatst ipv dat de map zelf is geanimeerd?
Bij max had ik de 'phase' parameter geanimeerd. Misschien werkt dat ook in maya?
* of hoe heet dat in maya
Mixed Reality dev
Het is inderdaad een hele simpele lineaire animatie van de Bumpmap waar alleen de verschuiving van de golven is geanimeerd, de Wave Time in Maya. Ik zou de Wave Velocity, Wave Amplitude, Wave Frequency, Sub-wave Frequency en nog veel meer kunnen animeren om een beter effect te verkrijgen. Misschien dat ik dat vanavond wel eens ga doen
Als ik er iets boeiends uit krijg post ik het wel.
12 minuten was trouwens gelogen zie ik in mijn renderlog, het is iets minder dan 18 minuten geweest. Dit met een Athlon XP 3000+ op 12,5x180 en 1268mb geheugen op het moment. Ik render overigens met vrij lage instellingen in Mental Ray en verstuur ook relatief weinig Photons zodat de rendertijd vrij optimaal is voor deze kwaliteit. Vanavond zal ik ook wat meer Photons gaan versturen om een mooier contrast te krijgen en scherpere lichtvlekken. Maar dan zal 18 minuten iets te hoog gegrepen zijn
12 minuten was trouwens gelogen zie ik in mijn renderlog, het is iets minder dan 18 minuten geweest. Dit met een Athlon XP 3000+ op 12,5x180 en 1268mb geheugen op het moment. Ik render overigens met vrij lage instellingen in Mental Ray en verstuur ook relatief weinig Photons zodat de rendertijd vrij optimaal is voor deze kwaliteit. Vanavond zal ik ook wat meer Photons gaan versturen om een mooier contrast te krijgen en scherpere lichtvlekken. Maar dan zal 18 minuten iets te hoog gegrepen zijn
[ Voor 3% gewijzigd door KneoK op 18-02-2006 18:18 ]
Ziet er goed uit.. dat perspectief klopt gewoon hoor. Maar mss kan je beter een ondergrond gebruiken die verschilt van de achtergrond... Schaduw erbij en mooie belichting is ook erg belangrijk.Anoniem: 134375 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 21:26:
Dit is mijn tweede creatie in 3DS Max. Ik heb het idee dat er iets niet klopt met het perspectief, rietje op de grond is niet echt op z'n plaats. Wat vinden jullie? Cola texture beetje geloofwaardig?
[afbeelding]
KLIKBAAR!!
Anoniem: 134375
Daar ben ik inderdaad nog niet aan toegekomen. Ik weet niet precies hoe het met schaduw en belichting zit. Alles wat ik probeer gaat de mist in... bedankt voor het commentaar!
niets te danken, wat gaat er precies de mist in?Anoniem: 134375 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 22:32:
Daar ben ik inderdaad nog niet aan toegekomen. Ik weet niet precies hoe het met schaduw en belichting zit. Alles wat ik probeer gaat de mist in... bedankt voor het commentaar!
@Alle Bitmap-misgebruikers:
Wisten jullie dat bitmaps (bmp formaat) nooit bedoeld zijn geweest om te gebruiken op het wereldwijdeweb? Als je bijvoorbeeld bitmaps gebruikt omdat je geen enge smeersels van lastige compressie-algoritmes wilt zien in je render, dan kun je beter portable network graphics gebruiken (PNG dus). Als dat niet de reden is dat je bitmaps gebruikt, stap dan toch liever over op PNG. Je doet er de wereld om je heen een groot plezier mee (mits je de goede instellingen gebruikt om ze mee op te slaan).
@TylerDurden187:
Denk dat het perspectief beter zal lijken te kloppen wanneer je er een ondergrond bij maakt.
Maar SVN zelf werkt wel erg goed en het is heerlijk om even een paar versies terug te kunnen kijken of een oudere versie terug te halen, zonder eerst een heel archief af te moeten zoeken naar "bestandsnaam<nr>.extensie".
(moet er wel bij zeggen dat ik het tot nu toe alleen met Silo-bestanden (platte tekst) heb gebruikt)
Wisten jullie dat bitmaps (bmp formaat) nooit bedoeld zijn geweest om te gebruiken op het wereldwijdeweb? Als je bijvoorbeeld bitmaps gebruikt omdat je geen enge smeersels van lastige compressie-algoritmes wilt zien in je render, dan kun je beter portable network graphics gebruiken (PNG dus). Als dat niet de reden is dat je bitmaps gebruikt, stap dan toch liever over op PNG. Je doet er de wereld om je heen een groot plezier mee (mits je de goede instellingen gebruikt om ze mee op te slaan).
@TylerDurden187:
Denk dat het perspectief beter zal lijken te kloppen wanneer je er een ondergrond bij maakt.
Tja, fijn is misschien niet helemaal het goede woord. Het blijft een stap extra die je iedere keer weer uit moet voeren. Kan soms irritant zijn.apNia schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 18:34:
dat Alienbrain ziet er te-friggin-ziek uit.. wat een vette tool!
ik werkte tot dusver (voor coden) in SVN.. hoe fijn vind jij SVN werken in combi met bijv maxfiles?
Maar SVN zelf werkt wel erg goed en het is heerlijk om even een paar versies terug te kunnen kijken of een oudere versie terug te halen, zonder eerst een heel archief af te moeten zoeken naar "bestandsnaam<nr>.extensie".
(moet er wel bij zeggen dat ik het tot nu toe alleen met Silo-bestanden (platte tekst) heb gebruikt)
maak ik veel mee op msnAnoniem: 105830 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 22:37:
@Alle Bitmap-misgebruikers:
mensen willen scherm laten zien:
print screen -> paint -> kiezen natuurlijk het eerste beste bitmap dus
dan krijg je een 2 MB groot bestand

nu wel weerrobin222 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 14:51:
[...]
[...]
Ik wil het er best inzetten alleen je linkje doet het niet
hier nog weer een wipje van mn station

Staat er inDaNiEl KuNsT schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 23:31:
[...]
nu wel weer. vanmiddag toen k m nog eens checkte deed ie t inderdaad niet meer
[afbeelding]
Als mensen nog meer materialen hebben en die willen delen is dat zeer welkom, ik zal ze dan in de startpost zetten.
Anoniem: 103571
Hehe. Paar maanden geleden hetzelfde begonnen.DaNiEl KuNsT schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 23:31:
[...]
[afbeelding]
Hier ergens gestrand, zal het nog wel verder oprakelen ooit:

haha, keej dan 
ziet er ook al niet slecht uit. die van mij wordt denk ik niet super gedetaileerd. alles moet ook nog een beetje redelijk na te maken zijn in schaal 1 op 160. met andere woorden: dingen kleiner dan zo'n 10 cm zie je niet meer trug aangezien dat omgerekend iets meer dan 0,5 milimeter is
verder ga ik ook echt alleen het station namaken. niet de rails, bovenleiding enz..
ziet er ook al niet slecht uit. die van mij wordt denk ik niet super gedetaileerd. alles moet ook nog een beetje redelijk na te maken zijn in schaal 1 op 160. met andere woorden: dingen kleiner dan zo'n 10 cm zie je niet meer trug aangezien dat omgerekend iets meer dan 0,5 milimeter is
verder ga ik ook echt alleen het station namaken. niet de rails, bovenleiding enz..
Verkeerde licht gepakt, net 1 en ander geprobeerd, heb nu aardig licht mét schaduw. Ik post em als ie klaar is.robin222 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 22:37:
[...]
niets te danken, wat gaat er precies de mist in?
Klopt, ik heb er nu een grond onder. Hij doet met glas texture +/- 40 minuten over renderen. Is dat normaal? Ik post em als ie klaar is.Anoniem: 105830 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 22:37:
@TylerDurden187:
EDIT: Ik heb nog een vraagje over die twee flesjes + een ondergrond met advanced lighting en raytrace shadows, van een paar posts hiervoor: als ik em render zie ik dat ik 120916 faces heb. Het renderen met schaduw enzo duurt ook gewoon uren en uren. Vanacht aan laten staat, maar was nog niet eens op de helft. Specs pc: P4 3.0Ghz HT 1024MB DDR2 en AtiRadeon 9600. Te veel polygonen? Kan ik hier iets aan doen?
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 134375 op 19-02-2006 10:22 ]
Van te veel polygonen gaat je rendertijd niet omhoog. Nouja wel een beetje omdat je pc meer geheugen nodig heeft. Ik denk dat je dit bij elkaar wel in 10/20 min kan renderen met goede settings. Render je met de standaard scanline render?Anoniem: 134375 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 01:23:
[...]
Verkeerde licht gepakt, net 1 en ander geprobeerd, heb nu aardig licht mét schaduw. Ik post em als ie klaar is.
[...]
Klopt, ik heb er nu een grond onder. Hij doet met glas texture +/- 40 minuten over renderen. Is dat normaal? Ik post em als ie klaar is.
EDIT: Ik heb nog een vraagje over die twee flesjes + een ondergrond met advanced lighting en raytrace shadows, van een paar posts hiervoor: als ik em render zie ik dat ik 120916 faces heb. Het renderen met schaduw enzo duurt ook gewoon uren en uren. Vanacht aan laten staat, maar was nog niet eens op de helft. Specs pc: P4 3.0Ghz HT 1024MB DDR2 en AtiRadeon 9600. Te veel polygonen? Kan ik hier iets aan doen?
@Egootje: Zou wel zonde zijn als je al dat werk voor niks heb gedaan, hop! texturen die hap!
@Tylerdurden: In je render dialog kan je wel wat instellingen lager zetten. Aangezien je denk ik een raytrace material gebruikt kan je bij het tabblad Raytrace wel de Maximum depth op 2 zetten (deze staat standaard op 9) Dit zal de grote boosdoener zijn denk ik
Welke advanced lighting gebruik je?
Als je lighttracer gebruikt kan je de samples wat naar beneden gooien.
Wie maakt er een even een mooi overzichtje voor in de startpost? Nog vrijwilligers die dat willen doen voor scanline en brazil? En Xlerator schiet eens op!!
wil eigenlijk deze week ff beginnen met Vray scene van een badkamer (een ontwerp van mijn stage bedrijf uitwerken)
@Tylerdurden: In je render dialog kan je wel wat instellingen lager zetten. Aangezien je denk ik een raytrace material gebruikt kan je bij het tabblad Raytrace wel de Maximum depth op 2 zetten (deze staat standaard op 9) Dit zal de grote boosdoener zijn denk ik
Wie maakt er een even een mooi overzichtje voor in de startpost? Nog vrijwilligers die dat willen doen voor scanline en brazil? En Xlerator schiet eens op!!
kan 3Dsmax ook zoiets onder je render gooien met stats?DaNiEl KuNsT schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 23:31:
[...]
[afbeelding]
De scanline render volgens mij niet. Vray doet dit wel automatisch, nouja je moet het aanzetten en dan zet ie het er onder.apNia schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:27:
[...]
kan 3Dsmax ook zoiets onder je render gooien met stats?
Dat kan de default scanline in ieder geval niet. Eigenlijk weet ik het zelf alleen van Vray die het kan, maar misschien Brazil ook wel. Over mental ray (een standaard max renderer) denk ik eerlijk gezegt dat hij het niet kan.
Ik dacht, na een tijdje geen 3D meer gedaan te hebben dat ik het wel aardig was verleerd dus ben ik maar weer eens aan de gang gegaan. Ik ga proberen om het zwembad waar ik in train na te maken.
Op deze render is maar een heel klein stukje te zien, maar de rest is allemaal nog grijs, en omdat ik nu even wil gaan gamen had ik geen zin om nog eens te renderen.
Anyway hier de render, ik ben ook nog veeel bezig om textures een beetje normaal te krijgen want als het 1 ding is wat ik niet kan dan is het wel texturen.
Op deze render is maar een heel klein stukje te zien, maar de rest is allemaal nog grijs, en omdat ik nu even wil gaan gamen had ik geen zin om nog eens te renderen.
Anyway hier de render, ik ben ook nog veeel bezig om textures een beetje normaal te krijgen want als het 1 ding is wat ik niet kan dan is het wel texturen.

Eh ja je lummelPlint schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:04:
@Egootje: Zou wel zonde zijn als je al dat werk voor niks heb gedaan, hop! texturen die hap!![]()
@Tylerdurden: In je render dialog kan je wel wat instellingen lager zetten. Aangezien je denk ik een raytrace material gebruikt kan je bij het tabblad Raytrace wel de Maximum depth op 2 zetten (deze staat standaard op 9) Dit zal de grote boosdoener zijn denk ik![]()
Wie maakt er een even een mooi overzichtje voor in de startpost? Nog vrijwilligers die dat willen doen voor scanline en brazil? En Xlerator schiet eens op!!wil eigenlijk deze week ff beginnen met Vray scene van een badkamer (een ontwerp van mijn stage bedrijf uitwerken)
Ik loop een beetje te spelen met Glu3d, let niet op de vele grove fouten 
http://members.home.nl/gasthuis/keuken_grond.avi
[ Voor 15% gewijzigd door pim op 20-02-2006 01:49 ]
Anoniem: 30795
Ligt het aan mij over gebeurt er gewoon niks in dat filmpje, het staat gewoon stil bij mijpim schreef op maandag 20 februari 2006 @ 01:48:
[afbeelding]
Ding valt om en gooit zwevende chocomel over de vloerAnoniem: 30795 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 09:04:
[...]
Ligt het aan mij over gebeurt er gewoon niks in dat filmpje, het staat gewoon stil bij mij
Aaah Glu3dpim schreef op maandag 20 februari 2006 @ 01:48:
[afbeelding]
Een van de belangrijke dingen bij Glu3D is de Relax Modifier (gewoon uit je modifier list). Anders ziet het er vaak uit alsof het stuitert. Verder is een hoge LOD ook heeeeel belangrijk (duurt langer met berekenen, maar het resultaat is vaak veel mooier). Let er ook goed op dat je wetmaps niet voorlopen op de vloeistof zelf!
Maar het ziet er nu al veel belovend uit, ga zo door!
wel even op <play> drukken natuurlijkAnoniem: 30795 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 09:04:
[...]
Ligt het aan mij over gebeurt er gewoon niks in dat filmpje, het staat gewoon stil bij mij

Hoe kan ik ervoor zorgen dat bijv. als je in topview werkt (3Ds) dat je kan instellen hoe "hoog" de dingen komen die je tekend (splines in dit geval), want normaal gesproken komen ze dan op z=0 zegmaar, maar ik wil het bijv. op z=20 krijgen of zo.
Of moet je dan gewoon alles telkens omhoog slepen? En kan zoiets ook in de 3D view? Want normaal gesproken plaats die daar ook alles zegmaar op het grondplane, maar kun je daar ook instellen (misschien met hetzelfde) dat die alles hoger neerzet?
Of moet je dan gewoon alles telkens omhoog slepen? En kan zoiets ook in de 3D view? Want normaal gesproken plaats die daar ook alles zegmaar op het grondplane, maar kun je daar ook instellen (misschien met hetzelfde) dat die alles hoger neerzet?
In de topview kan het niet, daarvoor zal je dan toch echt met top + left- of rightview werken. In perspective is het ook mogelijk (al weet ik de optie even niet meer), maar dat is erg onhandig. Zelf zou ik gewoon in top- en sideview werken.
Ik heb gedaan wat je zei, maar hij doet er nog steeds uren over op 640x480. Ik gebruik transparant shadows, omdat het flesje dan mooi wordt. Advanced Lighting staat uit. En nog doet ie er echt een dag over. Kan nooit toch?Plint schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:04:
@Tylerdurden: In je render dialog kan je wel wat instellingen lager zetten. Aangezien je denk ik een raytrace material gebruikt kan je bij het tabblad Raytrace wel de Maximum depth op 2 zetten (deze staat standaard op 9) Dit zal de grote boosdoener zijn denk ik![]()
EDIT: ik heb wat veranderd aan de schaduw instellingen, nu deed ie het wel in 10-20 minuutjes. Maar nu zie ik weer een rare witte waas over de binnenkant fles. Enige idee:
http://www.durden.nl/3d/tweeflesjeslicht.bmp
EDIT2: Ik denk dat ik em goed heb gekregen. Rendertijd zeker acceptabel. De witte waas kwam door de Maxium Depth die ik op 2 had gezet, terug naar 9 en hij was weer netjes doorzichtbaar.
Dit is het resultaat, kritiek en commentaar plz KLIKBAAR!!:

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 134375 op 20-02-2006 16:44 ]
Vraagje, heb je zelf die info onder je wipje gezet? Name en rendertime enzo? Of doet 3d Studio Max dat zelf? Zo ja, hoe?DaNiEl KuNsT schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 23:31:
[...]
[afbeelding]
bij vray kun je dat aanzetten...
volgens mij kan 3Ds max dat zelf niet...
volgens mij kan 3Ds max dat zelf niet...
Hmm ben zelf ook met een Porsche bezig. De lijn tussen je koplampen klopt niet. Die moet van punt naar punt lopen bij je lampen en dus niet halverwege de lamp zitten.CyberHunter schreef op maandag 20 februari 2006 @ 02:32:
Een project wat een tijdje heeft stilgelegen... Banden + velgen gemaakt + wat kleine dingen.
Probleem is dat er nogal wat kleine meshfouten inzitten en om die eruit te halen kost me wat te veel tijd. Dus denk dat ik deze maar als af ga beschouwen...
[afbeelding]
klik voor groot (1600*1000)
Maar dan moet je dus de hele tijd alles omhoog slepen, vooral bij splines is dat vervelend.Neejoh schreef op maandag 20 februari 2006 @ 15:11:
In de topview kan het niet, daarvoor zal je dan toch echt met top + left- of rightview werken. In perspective is het ook mogelijk (al weet ik de optie even niet meer), maar dat is erg onhandig. Zelf zou ik gewoon in top- en sideview werken.
Weet iemand anders dan zo waar dat zit?
@Tylerdurden: Ik zie je plaatjes niet? Maar er zitten meer getallen tussen de 2 en de 9
Mischien was voor het glas 2 wat te laag maar ik ben er van overtuigd dat i zeker wel lager kan staan dan 9. Anyway je hebt gevonden waar de render zo lang over deed.
@Xlerator: Nou laat maar
@Hawver Ik heb laatst nog eens die kolommen proberen opnieuw te renderen, helaas met weinig goed resultaat
. Ik heb destijds erg veel aan de instellingen gesleuteld krijg het zo 1 2 3 niet meer zoals ik het had....Ik weet dat je elke dag vroeg opstaat om te kijken of ik eindelijk klaar ben met mijn plaatjes en dat je wens in vervulling zal gaan...........Helaas moet ik je telleurstellen. Ik hoop dat je ook ergens anders voor wil opstaan.
Misschien dat ik er ooit weer grip op krijg, immers waar een wil is is een weg. (Helaas mist de wil op dit moment)
@Xlerator: Nou laat maar
@Hawver Ik heb laatst nog eens die kolommen proberen opnieuw te renderen, helaas met weinig goed resultaat

Misschien dat ik er ooit weer grip op krijg, immers waar een wil is is een weg. (Helaas mist de wil op dit moment)
Waarom nu weer een bmp!?Anoniem: 134375 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 15:38:
[...]
Ik heb gedaan wat je zei, maar hij doet er nog steeds uren over op 640x480. Ik gebruik transparant shadows, omdat het flesje dan mooi wordt. Advanced Lighting staat uit. En nog doet ie er echt een dag over. Kan nooit toch?
EDIT: ik heb wat veranderd aan de schaduw instellingen, nu deed ie het wel in 10-20 minuutjes. Maar nu zie ik weer een rare witte waas over de binnenkant fles. Enige idee:
http://www.durden.nl/3d/tweeflesjeslicht.bmp
EDIT2: Ik denk dat ik em goed heb gekregen. Rendertijd zeker acceptabel. De witte waas kwam door de Maxium Depth die ik op 2 had gezet, terug naar 9 en hij was weer netjes doorzichtbaar.
Dit is het resultaat, kritiek en commentaar plz KLIKBAAR!!:
[afbeelding]

[ Voor 3% gewijzigd door Menesis op 20-02-2006 21:02 ]
Mixed Reality dev
belgië => 10 GIG limietAnoniem: 134375 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:05:
Zal er aan denken, maar een beetje overdreven hoor, zeuren om 900 kbtjes..
en dat komt er zo traag op + als iedereen bmp's post dan is het toch meer dan 900 kb
Elke dag vol spanning kijken of ze er al zijn..Plint schreef op maandag 20 februari 2006 @ 20:17:
@Hawver Ik heb laatst nog eens die kolommen proberen opnieuw te renderen, helaas met weinig goed resultaat. Ik heb destijds erg veel aan de instellingen gesleuteld krijg het zo 1 2 3 niet meer zoals ik het had....Ik weet dat je elke dag vroeg opstaat om te kijken of ik eindelijk klaar ben met mijn plaatjes en dat je wens in vervulling zal gaan...........Helaas moet ik je telleurstellen. Ik hoop dat je ook ergens anders voor wil opstaan.
![]()
http://hawvie.deviantart.com/
even een vraagje tussendoor,
Is het moeilijk om modellen van 3d max om te zetten naar maya, of is dat geen probleem?
Is het moeilijk om modellen van 3d max om te zetten naar maya, of is dat geen probleem?
Dit topic is gesloten.