Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.291 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Rijden jullie trouwens in deze koude winterdagen ook als een dwijl (door de bochten)? Of ligt dat aan mij? :+

[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 22-02-2006 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 16:11
Osiris schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 13:12:
Rijden jullie trouwens in deze koude winterdagen ook als een dwijl (door de bochten)? Of ligt dat aan mij? :+
Ligt aan jou want ik rij dan niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 17:32

Martijn02

/* No Comment */

Mag ik ook meerijden in de topicstart?

Afbeeldingslocatie: http://martijn.brothersinart.net/images/fazer1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://martijn.brothersinart.net/images/fazer2.jpg Afbeeldingslocatie: http://martijn.brothersinart.net/images/fazer3.jpg Afbeeldingslocatie: http://martijn.brothersinart.net/images/fazer4.jpg

Nee, ik ben niet degene op de laatste foto. Zal van het voorjaar eens wat nieuwe foto's van mezelf op de motor (laten) maken.

[ Voor 21% gewijzigd door Martijn02 op 22-02-2006 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:54

4x2

lộn xộn quá

Niet als een dwijl, wel iets rustiger.

Metzeler powerrr :P

Door de regen, herhaling :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

sowieso een stuk voorzichtiger. Op het moment is mijn voorvork lek (moeten nieuwe keerringen + olie in) dus dan rijdt het helemaal belabberd :+
Overigens sinds dit jaar maar besloten dat motorrijden in de winter toch niet echt het je van het is en er dus een auto bijgekocht :P

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Mwah, ik vind het rijden in de kou op zich geen probleem, mn pak is warm zat, eerder te warm zelfs bij 3°C ofzo :+ (als ik een trui aan heb)

Maarja, hoe schuin kun je gaan, hoe ver kun je gaan, waar ligt de grens :) Dat wil je uiteraard niet via een schuiver te weten komen :+

[ Voor 6% gewijzigd door Osiris op 22-02-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Grolsch schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 08:44:
[...]

nope, kan ik me niet voorstellen.
Als er sport fietsen 25 kw te maken zijn, moet je toch echt aan 600'tjes denken.
Waarom een 750 op 25 kw te zetten?
Voordeel van een 750 is net dat beetje extra vermogen tov een 600, wat je dus met 25kw niet hebt.

ga eens op zoek naar een cbr 600'tje, daar rijden veel 25KW fietsen van rond.
of een zxr 400 (mits je zelf niet te groot bent )
Ik ben 1.83 , dus denk dat een zxr400 wat aan de kleinere kant is?
Overgens liep ik met toeval tegen die 750 aan.
Vandaar ook de vraag , zit minstens 2 jaar aan 25kw vast , en het verschil tussen een 600 of 750 zal ongebegrenst ook niet schokkend zijn.

Maar dit moet toch te knijpen zijn tot 25kw lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Technisch gezien wel, legaal op kenteken betwijfel ik.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:37
AcIDeR schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 16:28:
[...]

Ik ben 1.83 , dus denk dat een zxr400 wat aan de kleinere kant is?
Overgens liep ik met toeval tegen die 750 aan.
Vandaar ook de vraag , zit minstens 2 jaar aan 25kw vast , en het verschil tussen een 600 of 750 zal ongebegrenst ook niet schokkend zijn.

Maar dit moet toch te knijpen zijn tot 25kw lijkt me?
zoals 4x2 al zegt, kun je natuurlijk technisch gezien er gewoon 3 bougies uitdraaien :P ;)

Maar officieel moet er een "Type goedkeuring" bestaan voor die motor om hem legaal op 25KW kenteken te kunnen krijgen.
Dit gaat je nooit lukken met een 750.
Een 750 is altijd ietsie zwaarder natuurlijk als een 600.
Normaal gesproken compenseert het vermogen dat wel, maar ja, een kwart van het vermogen van normaal, dat ga je niet willen

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
Een zxr 400 krijg je ook niet zonder problemen op een 25kw kenteken , tenzij na 99 of ingevoerd.
Dus dat probleem blijf je houden , en verzekering technische voldoet een uitdraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ja, om m verzekerd te krijgen.
Mn VF400F kreeg ik ook zonder iets dr bij te zeggen verzekerd bij Unive op licht rbw (ding heeft 40KW).
Betekent niet dat ze uitkeren of dat de politie niet gaat mekkeren.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
Als ik verzeker aan de hand van een uitdraai , wil ik zwart op wit erbij dat ze uitkeren.
Zoniet zoek ik wel een ander.

Ikzelf betwijfel of de politie mega moeilijk doet , aangezien de regelvorming rondom het 25kw zo scheef is.
Vind het idee opzich goed , maar geef iedereen 2 jaar een begrenzing.
En ook zoiets dergelijks in een auto.

Weet iemand overgens een testbank in omgeving Zeeland/West Brabant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 11:56
AcIDeR schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 20:22:
Als ik verzeker aan de hand van een uitdraai , wil ik zwart op wit erbij dat ze uitkeren.

Ikzelf betwijfel of de politie mega moeilijk doet , aangezien de regelvorming rondom het 25kw zo scheef is.
Vind het idee opzich goed , maar geef iedereen 2 jaar een begrenzing.
En ook zoiets dergelijks in een auto.

Weet iemand overgens een testbank in omgeving Zeeland/West Brabant?
Ruud Frederiks in Goes.........ongeveer de bekendste testbank van NL............

www.tovami.com...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
MarcoZ20 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 20:30:
Ruud Frederiks in Goes.........ongeveer de bekendste testbank van NL............

www.tovami.com...
Ruud is inderdaad best wel goed. Maar de persoon welke de testbank bedient is belangrijker dan de testbank zelf ;)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
Das waar :) maar als je vraagt of Ruud het doet, dan zal het wel goed komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

AcIDeR schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 20:22:

Betwijfel of het die verzekeraar het iets boeit, het feit dat je om een zwart op wit verklaring vraagt geeft aan dat je hoogstwaarschijnlijk wel weet dat je het niet 100% volgens de wet doet.
En een agent die weet hoe het zit kan heel moeilijk doen, het is nl rijden zonder geldig rijbewijs.

Zo lastig zit die wet niet in elkaar trouwens, het ding moet bij de RDW bekend staan als lichte motor, bij oude motoren waar het niet op het kentekenbewijs staat kan je opvragen wat het gewicht en vermogen is bij de RDW (en volgens mij kan je zelfs zo'n nieuw kentekenbewijs aanvragen waar het wel op staat).

Waarschijnlijk gaat het goed, maar het kan ook goed fout gaan.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
Er moet een type goedkeuring op zitten , en laten bij de oudere motoren(betaalbaar voor de 25kw groep?) vrij veel motoren zonder die 25kw goedkeuring zitten.

Overgens vragen verzekering om een uitdraai , of kopie kentekenbewijs.
Waar dus op staat dat je 25kw levert.

Als ik dan dus vraag of ze bij een uitdraai uitkeren , en dit zwart op wit te vermelden.
En ik houd mijn motor werkelijk aan de 25kw , geeft dit toch geen teken tot wantrouwen?

Het is volgens mij gewoon een goedkoop truukje om wel mensen te laten verzekeren..maar uitbetalen "ho maar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Vandaag even een dagje bezig geweest met Paul Ritzen om mijn GSXR 750 van 2000 met 8280km afgesteld te krijgen.

Er zit gemonteerd een :

Akrapovic evolution syteem
K&N Luchtfilter
Powercommander II

De eerste run is met niet geschikte map (2e hands PCII) en akra systeem.

De 2e run is met goede map, Akra systeem en K&N filter.

We kwamen uit op een.....

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/dyno/dyno1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/dyno/allgear.jpg

Hier is een filmpje. Let even op hoe hij uit en in de veren klapt (en die staan stug ;) )

GSXR 750 Dyno run

Voor de mensen die nu natuurlijk gaan beginnen met , positieve bank, bank wijkt af, din pks, kabouter vermogen, etc..

hier wat andere runs om erlangs te leggen.

Mijn vorige GSXR 750 van 1999 ( standaard run en run met PCII/K&N/Full Arrow)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/bike/dyno-gsxr750.jpg

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• piston
  • Laatst online: 06-02 06:30
Hehe... wacht een mens 21 jaar om z'n A-rijbewijs te behalen (althans toch al het voorlopige), dan nog eens 4 maand om z'n eigen motor te kopen,...
komt ie eindelijk een pracht motor tegen en durft hij het toch wel niet aan om hem te kopen zeker...! :X

Kort verhaaltje nog korter: een Fazer600 uit 2000 met 15000km voor €3300 Kan dat?

Op het eerste zicht een koopje lijkt me als ik me zowat een beeld kan vormen van de 2de-hands prijzen, maar ja... op zo'n moment wordt een mens achterdochtig he.
Een eerste korte visuele inspectie was positief. Ketting had lichtjes speling (0,5cm) op het achtertandwiel als ik ze probeerde los te trekken. Banden hadden nog voldoende profiel en stonden relatief rond, maar het "nieuwe" leek me er toch al een tijdje af te zijn. Verder geen beschadigingen te zien, geen roest, olielekken...
Ook het eerste korte testritje was goed. Alle ja... spectaculair! Maar wat wil je als je daarvoor alleen nog maar op een F650, LTD454 en XJ600S hebt gereden Allemaal prima motoren naar mijn standaard, maar de Fazer was heerlijk en dan ben ik nog niet boven de ±6000 toeren geweest :D
Dit weekend voor de tweede maal bezichtigen en berijden. Dit keer gewapend met een checklist samengesteld uit diverse andere die er op het internet rondslingeren. Of ik daarna alle punten zal kunnen beoordelen op hun belangrijkheid, betwijfel ik, maar dan kom ik natuurlijk terug met vragen als jullie daar niets op tegen hebben...?

Maar voorlopig hoop ik dus op een korte indruk van jullie.

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:43

DoctorV64

Cosmopoliet

Zeker een fijne motor! Ik was ook eerst op zoek naar een Fazer 600 uit 1999-2000 maar de prijzen vielen met tegen (ook 2ehands). Ik heb een aantal ritten mogen maken op zo'n fiets en ik moet bekennen dat ik zo zou tekenen. Maar goed ik heb voor een leuke prijs nu een hele leuke kawa >:) (een oldie dus).

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 23:13:
Vandaag even een dagje bezig geweest met Paul Ritzen om mijn GSXR 750 van 2000 met 8280km afgesteld te krijgen.

We kwamen uit op een.....

[afbeelding]
[afbeelding]
Godverdomme, over een clutch dump gesproken bij die all gear run :o
Maar nog even en je bent zo snel als een GSX-R1000 :P

Ziet er erg netjes uit man 8-)

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 23-02-2006 17:59 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Osiris
  • Niet online
Chevy454 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:58:
[...]

Godverdomme, over een clutch dump gesproken :o
Lijkt mijn geschakel wel als ik weer es niet goed oplet :P

• Chevy454
  • Niet online
piston schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 03:02:
Dit keer gewapend met een checklist
OP motor-forum even zoeken met google (de zoek ligt eruit daar ;( )

• Capo
  • Niet online
Ja paul starte in de 2, vol gas naar de 3, niet grappig, motor bokte onwijs, op straat kwam die acuut voor omhoog puur op power.. pffff

Fazer 600 is onwijs fijne fiets... echt heel fijn!! maar als het niet goed voelt, niet kopen :) staan er nog genoeg.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 11:02

mymind*

A Beautiful Mind

Chevy454 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:24:
[...]

De startpost wordt qua pics vrijdag / zaterdag aangepast. Als ik dat niet doe dan mogen jullie mij virtueel bitchslappen :+ Nu moet ik al die meetgegevens welke ik heb opgenomen van een R1150 worden geanalyseerd, verwerkt en gecatalogiseerd worden :X De bazen van mij worden ongeduldig en willen resultaat zien.. ik zal ze verdomme resultaat geven (100blz aan boekwerk in 2 weken tijd 8-) )
SLAP SLAP SLAP.... ik sta er nog niet bij :( maar als je nog even wacht, dan kun je me bij de 'met motor' rijtje zetten (als de goden met mij zijn that is). Van het weekeind wederom kijken naar een R6, of eigenlijk 2. Eentje bij een particulier, 2000/27000 km erop en eentje bij een Hp motoren, 1999/ 21000 km op de teller.
De particulier is eerste eigenaar en heeft alles nog als het goed is, fiets heeft altijd onderhoud gehad bij dealer (is ook na te trekken) en het was geen probleem om de fiets na te laten kijken bij MCR. Die bij de dealer heeft wel Bovaggarantie, maar die bij de particulier is jonger (wel meer kilometers) en heeft extra's erbij (en de kleur mee :) ) de vraagprijs is volgens mij ook wel redelijk (6000).

Ik moet uiteraard nog uitgebreid gaan kijken/rijden maar mijn voorkeur gaat toch uit voor de jongere R6. Wat vinden jullie? Een oudere met minder km, of jonger met meer km

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Iemand VF400F kopen ?

Ben m liever kwijt voordat het een V3 is :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piston
Capo schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 19:48:
... maar als het niet goed voelt, niet kopen :) staan er nog genoeg.
Het is geen kwestie van niet goed voelen, integendeel, maar het gezegde "te goed om waar te zijn" kweekt bij mij nogal rap achterdocht, terwijl dat dikwijls niet nodig is.
Daarom dus dat ik jullie vroeg of die prijs zo een beetje "normaal" is voor een motor van dat jaar+kmstand. Oke, elke motor is anders en moet je apart bezien, maar als die prijs nu bij wijze van spreken de helft van de marktwaarde is, dan denk ik toch dat er iets mis moet zijn.

Voorlopig wacht ik vol ongeduld op zaterdag voor een tweede en meer grondige inspectie. De checklist van op MF kende ik al en zit erbij!
Iemand nog tips wat ik zeker bij een Fazer in het oog moet houden?

[ Voor 14% gewijzigd door piston op 24-02-2006 00:48 . Reden: quote erbij gezet ]

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niels, je hebt een geweldige smaak ^O^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
piston schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 00:45:
[...]
Het is geen kwestie van niet goed voelen, integendeel, maar het gezegde "te goed om waar te zijn" kweekt bij mij nogal rap achterdocht, terwijl dat dikwijls niet nodig is.
Daarom dus dat ik jullie vroeg of die prijs zo een beetje "normaal" is voor een motor van dat jaar+kmstand. Oke, elke motor is anders en moet je apart bezien, maar als die prijs nu bij wijze van spreken de helft van de marktwaarde is, dan denk ik toch dat er iets mis moet zijn.

Voorlopig wacht ik vol ongeduld op zaterdag voor een tweede en meer grondige inspectie. De checklist van op MF kende ik al en zit erbij!
Iemand nog tips wat ik zeker bij een Fazer in het oog moet houden?
De prijs is toch aanzienlijk lager als normaliter ? dan zou ik dus maar een expert meenemen, hoewel die ook niet in het blok kan kijken heb je stuk meer zekerheid.

Ennuh sorry ik ga vaak op gevoel af, als ik met de vorige eigenaars spreek en dergelijke tast ik het af.. en dan is het misschien ja(fiets bekijken) of meteen nee(doei!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piston
Begrijp me niet verkeerd, ik ga ook zeker op m'n gevoel af. Niets mis mee!!!
Maar in dit geval strijdt m'n gevoel met m'n verstand en ook dat mag zijn inspraak geven bij mij ;)
M'n gevoel zegt: waaw! en baseert zich op het feit dat ik enorm genoot van het ritje en de looks van de motor.
M'n verstand zegt: te goed om waar te zijn! maar kan zich nergens op baseren, want ik weet nu eenmaal niet wat de motor allemaal al moeten verduren heeft tijdens z'n leven. Die onzekerheid zorgt voor die achterdocht.
Dusss je moet je helemaal niet excuseren dat jij vaak op je gevoel af gaat hoor... :)

Maar zoals eerder gezegd, zaterdag m'n verstand eens zoveel mogelijk van feiten proberen voorzien en dan beslissen of ik mezelf de nieuwe eigenaar maak.

Een expert meenemen wordt moeilijk. Ikzelf ben nog het meest technisch aangelegd van alle mensen die ik ken. "Bout" en "moer" ken ik wel, maar "nokkenaskettingspanner" had ik tot voor kort nog nooit van gehoord! Dus ik zal al m'n zintuigen moeten gebruiken om zoveel mogelijk te weten te komen he.

Overigens heb ik eindelijk een site gevonden waar ze catalogusprijzen opgeven voor tweedehands motoren en de prijs die daar staat is minder dan de vraagprijs... *klikkie*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
ik zie dat je een belg bent,
dan is de prijs volgens mij wel redelijk normaal hoor.
In nederland ben je zo'n 1000 € duurder uit gok ik zo.

@Capo, wat een bonk vermogen zeg voor een 750!!!!!
hebbûh hebbûh hebbûh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Als belg zijnde is de prijs idd normaal. Fazer blokken zijn terug gevoerde R6 blokken dus enorm degelijk. Let goed op ex schade (balhoofd aanslag, etc) en verder denk ik dat het dan best goed kan komen.

Grolsch : Ja lekker he :) Hebbuh ? kopuh bedoel je ;)

Hier nog een run met koppel

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/dyno/dyno12.jpg

klein dipje maar dat is er nog wel uit te poetsen, maarja hoe vaak rij je in dat toeren gebied vol gas weg, vaak zit ik dan toch al wat hoger in toeren :)

[ Voor 34% gewijzigd door Capo op 24-02-2006 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
Net ff andere motor gekocht >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.shzoutewelle.demon.nl/17-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ZX-10R _o_ _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Ik sta op het punt een R6 te kopen uit 2000. Als het aan mij ligt is hij in pincipe al verkocht.

Hij moet 6000 euro kosten (vaste prijs) bij een particulier. bj2000 27000 km gelopen, krijgt eerst nog een beurtje voor ze hem overdragen aan mij en wordt geleverd met slot, paddockstand en duoseat cover en is voorzien van een datatag. Hij is redelijk aan de prijs, maar met de extra's en het gevoel dat ik er bij heb, lijkt het me dat wel waard.

de fiets is gekocht, deze week krijgt ie een beurt en dan kan ik hem ophalen :).

[ Voor 38% gewijzigd door mymind* op 26-02-2006 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 21:52

Memendo

V4-power/Team BSD

_/-\o_ strak man lekkere stuurfiets met lekker wat vermogen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
mymind* schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 12:42:
de fiets is gekocht, deze week krijgt ie de beurt en dan kan ik hem ophalen :).
Vergeet de pics niet ;) Kan die mooi in de startpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Chevy454 schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 20:02:
[...]

Als ik hem heb zal ik wel wat plaatjes schieten, ik heb er nu wel foto's van, maar die heb ik niet zelf gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

ik heb weer eens een vraagje, zijn er plekken waar je een beetje veilig bochten linksom kan oefenen? ik ga zowiezo in de regio eens kijken, maar linksom kom je weinig tegen in de categorie stabiel, overzichtelijk en zonder tegenliggers.
Heb vandaag een paar uur op Valburg rondjes gereden, maar een klaverblad blijft tenslotte rechtsom en alleen maar lange doordraaiers. Ik ben een beetje aan het oefenen op mn kijktechniek en beheersing, maar ik weet nog maar weinig plekken om dat all-round te doen.

In wat voor verkeerssituatie vind ik nou een stabiele linkerbocht om es mee te beginnen?

Ik merk iig dat mn bochtentechniek door het rustig (ja ok, rustig is relatief O-), maar platter en sneller gaan vind ik een bijkomstigheid van betere beheersing, niet echt een doel) klaveren flink is verbeterd. Met dezelfde snelheid waarmee ik de eerste keer mezelf door de bocht heen gescheten heb rij ik nu dezelfde bocht met 1 hand aan het stoer en rustig achterom kijkend of er nog luchtballonen zijn bij wijze van spreken.

Ik wil eigenlijk alle soorten bochten een beetje oefenen 'voor het geval dat'. Had vandaag een moment dat ik een bocht dacht te zien maar niet goed gezien bleek te hebben. Ik kon em nog net op tijd een stuk verder op zn kant gooien voor ik het andere eind van de rijbaan tegenkwam omdat ie toch iets scherper was dan ik dacht. Als ik nog niet eerder zo schuin was gegaan had ik prolly mn rem ingeknepen en was ik rechtdoor de vangrail ingedoken.
(en als 2e reden kan ik heel eerlijk zijn, het is leuk om hard en plat door een bocht te gaan op plaatsen waar er geen auto's voor mn neus zitten)

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
GTOfire schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 20:49:
In wat voor verkeerssituatie vind ik nou een stabiele linkerbocht om es mee te beginnen?
Rotonde's :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

lol, ik zat er ook wel aan te denken ja, ik heb alleen het probleem dat er hier in de buurt maar 1 rotonde is die niet vrij druk bezocht is, en daar ligt een hoop vuiligheid en losse meuk op en rond. En om nou op een rotonde rondjes te rijden lijkt me een beetje gevaarlijk. Ik zie het al voor me dat mensen aannemen dat ik drie-kwart rond ga en em dr zo voor plempen :)
ook met fietsers enzow heb ik liever een situatie waarbij ik niet ineens hoef te remmen als er een fietser voor mn neus springt (want ja, dat doen ze :) )

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

GTOfire schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 20:49:
(en als 2e reden kan ik heel eerlijk zijn, het is leuk om hard en plat door een bocht te gaan op plaatsen waar er geen auto's voor mn neus zitten)
Duhhh :P

Uhmm, je kunt op industrieterreinen kijken op een zondag, soms heb je daar hele leuke overzichtelijke bochten.

Rotondes vind ik kut om te raggen, jah, om 3 uur 's nachts, dan is er niets meer, maar verder.....
Verder kun je dr niet zo bijster hard overheen, of iig niet zo hard als dat ik het graag zou willen oefenen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 16:14
Chevy454 schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 20:02:
[...]

Alsof je die bijwerkt. ;)

Heb al een keer of 3 gepost erover. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste keer dat ik een rotonde 5-kwart nam schoof ik onderuit :{

Wel met een brommer hoor ;)

Wat ik lastig vind met rotondes, is dat als ik heel plat ga, ik niet meer genoeg stuur. Als ik dan mijn stuur naar links trek, dan duw ik mijzelf omhoog (naar rechts), en dat geeft vaak wat enge spanning.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piston
  • helm? check
  • broek/vest? check
  • handschoenen? check
  • schoeisel? check
  • motor? ...
... check! 8)

Het is dus gebeurd, die Fazer is van mij!
Hij is op bijna alle punten van de checklist goedgekeurd. Hij stond wel nog warm als ik toe kwam, de vorige eigenaar was hem gaan voltanken... Het koud starten heb ik dus niet kunnen testen, maar ik was na de proefrit van een dikke 3 kwartier volledig verliefd O+
Terug aangekomen het nog even over de financiele kant gehad en dan de handen geschud. Het blijft dus een beetje een risico, maar gezien de geringe km-stand (15000km bj2000) hoop ik op een volledig afwezig zijn van ernstige/kostelijke mankementen op motorisch vlak.
Wanneer ik m'n eigen nummerplaat en verzekering heb, post ik wel een plaatje alhoewel dat er eigenlijk niets speciaals te zien is.... behalve dan dat het mijn! moto is. ;)

Alvast bedank voor de raad die ik van jullie gekregen heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Sunder schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 22:48:
[...]

Alsof je die bijwerkt. ;)

Heb al een keer of 3 gepost erover. :P
OW? moet ik er in de vlugte overeen hebben gelezen :)
Moet je bij de lessers komen of heb je al een A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chevy454 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 17:02:
[...]

Ik moet bij de lessers :Y) Zaterdag om 10 uur mijn eerste les.. dus ben benieuwt

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Afgelopen zaterdag nog ff weggeweest, paar km-tjes maken...

Dr zitten schaamrandjes aan 't achterwiel :( :+

(Ik neem aan dat met 'schaamrand' een randje viezigheid wat veroorzaakt wordt door niet schuin genoeg door de bocht gaan bedoeld wordt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Osiris schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 18:02:
(Ik neem aan dat met 'schaamrand' een randje viezigheid wat veroorzaakt wordt door niet schuin genoeg door de bocht gaan bedoeld wordt?)
Ask DinX >:) :+
(@DinX: :> )

Schaamrand is een stuk van de band welke je niet gebruikt. Als de band gemaakt wordt dan zit op het heel oppervlak een laag siliconen. Dat dient ervoor dat de band makkelijker uit de mal komt. Een schaamrand is dus een blinkend en glad deel van de band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 17:00

DinX

Motormuis

fuck you

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 16:14
Chevy454 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 17:02:
[...]

Ik ben inmiddels (16 januari) geslaagd

Ik tuf rond op deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jfdejong/Alice/Fazer.klein.30-10.JPG

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
DinX mag mij niet meer sinds mn Belgen-grapjes... ;(
Chevy454 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:01:
Schaamrand is een stuk van de band welke je niet gebruikt. Als de band gemaakt wordt dan zit op het heel oppervlak een laag siliconen. Dat dient ervoor dat de band makkelijker uit de mal komt. Een schaamrand is dus een blinkend en glad deel van de band.
Ah, dan is 't laagje siliconen nu dus vervangen door een laagje zand en stof :+ Alhoewel, misschien zit er nog wel een laagje siliconen onder Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/bloos.gif

Was 't maar weer zomer ... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
MarcoZ20, Sunder en M3rcury toegevoegd aan de TS.
Mis ik nog iemand?
* Chevy454 geniet nog na van de whisky :+

@piston: ik wil een pic :( Kan je in de TS ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Chevy454 op 01-03-2006 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:29
Chevy454 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 12:11:
Mis ik nog iemand?

Ja, mij. zie bartwilgenhof in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
en Martijn02 en Da_Q zie ik net :o
Wordt zo gefixed

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 01-03-2006 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Osiris schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 00:15:
[...]

DinX mag mij niet meer sinds mn Belgen-grapjes... ;(
offtopic:
Je weet het toch
:p

En sinds wanneer is het DinX-bash-week ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Woei, motor opgehaald, ikke benne erg blij. Alleen het weer was niet geweldig, toch maar even snel een col gehaald.
Ik had nog een vraagje over ketting smeren, heb nog geen kettingvet (kon ik niet veilig meenemen op de motor), om de hoeveel km moet dat ongeveer? of iedere keer als je hem wegzet?. De ketting zit nu nog goed in het vet, zaterdag ff snel een busje halen.

En een nieuwe achterband zit er aan te komen, maar dat wist ik al. Een nieuwe band erop, zal ik een bt020 of een bt014 erop laten leggen? Prijs scheelt niet heel erg veel, maar ik ben bang een dure band vlak te rijden. Ik denk dat het maar een bt020 zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Rijd een motor heel anders qua koppelen enzo.. Dus qua beweging maken.. en dan niet zeggen dat auto met voet is :P Zaterdag heb ik mijn eerste 2 uur duurde les.. ik heb er wel zin in :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
M3rcury schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:42:
Rijd een motor heel anders qua koppelen enzo.. Dus qua beweging maken.. en dan niet zeggen dat auto met voet is :P Zaterdag heb ik mijn eerste 2 uur duurde les.. ik heb er wel zin in :P
auto is met voet, motor met de hand :+

Is allemaal met gevoel maar je moet een BEETJE gas geven bij het vertrekken.
Maar je zal het wel merken en vooral aanvoelen :)
mymind* schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:27:
Ik had nog een vraagje over ketting smeren, heb nog geen kettingvet (kon ik niet veilig meenemen op de motor), om de hoeveel km moet dat ongeveer? of iedere keer als je hem wegzet?. De ketting zit nu nog goed in het vet, zaterdag ff snel een busje halen.
S100 (100 of 1000 is het) en motul zijn goede merken voor kettingspray
En een nieuwe achterband zit er aan te komen, maar dat wist ik al. Een nieuwe band erop, zal ik een bt020 of een bt014 erop laten leggen? Prijs scheelt niet heel erg veel, maar ik ben bang een dure band vlak te rijden. Ik denk dat het maar een bt020 zal worden.
Als je pas rijdt: BT020 maar ik wil niets anders meer dan een BT014 (danm wat is zo'n zachte band toch echt fijn om mee te rijden). Maar hoe is jouw voorband? Als je voorband namelijk ook vervangen moet worden zou ik voor een set van Metzeler Roadtec Z6 gaan. Deze moet je in een set nemen omdat de achterband een raar profiel heeft (geen waterafvoer in het midden)

[ Voor 62% gewijzigd door Chevy454 op 01-03-2006 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Laatst online: 17-09 21:43

DoctorV64

Cosmopoliet

Mis ik nog iemand?

Chevy54, toch wel van een lekkere singlemalt neem ik aan? Een van Islay bij voorkeur :P

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DoctorV64 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 17:09:
Chevy54, toch wel van een lekkere singlemalt neem ik aan? Een van Islay bij voorkeur :P
Highland Park 18yo. Zetten we het whisky topic hier verder? O-)

Doe maar niet, straks denken ze dat ik nog meer alcohol zuip dan dat de motor benzine verbruikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
Waarom is de 25kw regel zo typische Nederlands?

Het is toch juist om de jonge rijders te begrenzen?Nu ontnemen ze meer de kans op het rijden.

De enigste betaalbare motoren hebben vaak geen 2de type goedkeuring ,
Het in en uitvoeren verhaal is geen officieel iets...
Zelfde voor de uitdraai methode.
En een ex-buitenlandse fiets is al helemaal niet te voorzien van 25kw kenteken.

De keuze word dan nogal beperkt , en vrijwel alle supersports motoren vallen af.

Lang leven Nederland :P

Des ondanks ga ik toch naar een 92-er ZXR 400 kijken Zaterdag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
AcIDeR schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:54:
Waarom is de 25kw regel zo typische Nederlands?
Europees ;) Ik heb er ook mee liggen kutten.. maar die trien gaf mij een volwaardig rijbewijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
Hahaha lach maar :P

Ik neem de gok toch , om voor een leuke ZXR 400 en toch de uitdraai manier te gaan.
Zie het weinig zitten om 2 jaar op een 2takt te sjezen.

Hopelijk kan ik ergens kleding lenen , en zit Zaterdag het weer een beetje mee :D

Vandaag overgens bij een paar dealers geweest , had me een saaiere vakantie voorgesteld :P

Wat kost overgens een 25kw kitje voor een ZXR 400?
En hoeveel kost een uitdraai run bij die bank in Goes(?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben maar wat blij dat er de 25kw regel is, als je kijkt naar al die sjonnies die op hun 18e een Golf GTI kopen. Stel je voor dat dat tuig op een GSRX-1000 stapt, dan zullen er een hoop bomen kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Chevy454 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:47:

Als je pas rijdt: BT020 maar ik wil niets anders meer dan een BT014 (danm wat is zo'n zachte band toch echt fijn om mee te rijden). Maar hoe is jouw voorband? Als je voorband namelijk ook vervangen moet worden zou ik voor een set van Metzeler Roadtec Z6 gaan. Deze moet je in een set nemen omdat de achterband een raar profiel heeft (geen waterafvoer in het midden)
Vandaag even bij motoPort Breda geweest voor die col, en meteen ff gevraagd voor een band. BT020 zou met montage op 220 euro komen. (ik moet overigens nog ff rondbellen)

Ik lees net op MF dat de Roadtecs blijkbaar erg goed zijn, gaan lang mee en goede grip. Ik zal nog een naar m'n voorbandje kijken, die is ook niet echt nieuw meer. Op hoeveel euros zou ik ongeveer moeten rekenen met een setje Roadtecs? duurder of goedkoper als de BT020?

Ik weet eerlijk gezegd niet eens welk merk band er voor ligt, ik heb alleen het profiel bekeken :X

[ Voor 9% gewijzigd door mymind* op 01-03-2006 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:00:
Stel je voor dat dat tuig op een GSRX-1000 stapt, dan zullen er een hoop bomen kapot gaan.
Ik zie dat anders: het scheiden van het kaf van het koren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
mymind* schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:34:
Vandaag even bij motoPort Breda geweest voor die col, en meteen ff gevraagd voor een band. BT020 zou met montage op 220 euro komen. (ik moet overigens nog ff rondbellen)
Goede prijs.
Ik lees net op MF dat de Roadtecs blijkbaar erg goed zijn, gaan lang mee en goede grip. Ik zal nog een naar m'n voorbandje kijken, die is ook niet echt nieuw meer. Op hoeveel zou ik ongeveer moeten rekenen met een setje Roadtecs?
Ik meen dat Roadtecs duurder zijn.

Maar een BT020 is een goede band hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Morgen eens bellen met motoport, kijken wat een setje kost, misschien is er nog wat extra korting af te lullen als ik meteen een set neem.

Dan heb ik wel meteen een verse set erop liggen, da's misschien ook wel wat waard.

Had ik meteen nog een vraagje, Een motoralarm? doen of niet doen? Ik krijg er wel korting door op m'n premie (unive) en het eigen risico vervalt maar het is niet nodig/verplicht. En daarbij lees ik zoveel nare verhalen en ervaringen over alarmen, motoren die niet meer willen starten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Chevy454 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:41:
[...]

Goede prijs.

[...]

Ik meen dat Roadtecs duurder zijn.

Maar een BT020 is een goede band hoor :)
HAngt er ook weer vanaf waar je hem voor gebruikt hè. Ik ben op m'n fjr begonnen met de standaard b020's en dat waren inderdaad erg fijne banden.
Maar ik doe 140km per dag met 4 bochtjes erin, dus die werden vrij snel vlak. En dan mogen ze al goede grip hebben, als je de bocht in valt dan voel je je al wat onzekerder.

Met m'n mez 3 voelt dat heel wat beter, daar hij beter rond blijft.

[ Voor 3% gewijzigd door DinX op 01-03-2006 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 17:15

the-spawn

.: Dark Storm :.

mymind* schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:46:
Morgen eens bellen met motoport, kijken wat een setje kost, misschien is er nog wat extra korting af te lullen als ik meteen een set neem.

Dan heb ik wel meteen een verse set erop liggen, da's misschien ook wel wat waard.

Had ik meteen nog een vraagje, Een motoralarm? doen of niet doen? Ik krijg er wel korting door op m'n premie (unive) en het eigen risico vervalt maar het is niet nodig/verplicht. En daarbij lees ik zoveel nare verhalen en ervaringen over alarmen, motoren die niet meer willen starten etc.
Ik heb ook een motoralarm laten monteren op mijn CBR, spyball, heb dat gedaan omdat het aanzienlijk scheelde op me verz.premie en ik vindt het veiliger met parkeren/stallen.

Mijn vader rijdt al jaren met een motor met een spyball alarm, daarvoor ook verschillende motoren gehad met een alarm. Meeste spyball en nooit problemen. 1x een Red-alert, die had wel last van niet starten of niet op alarm gaan.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
mymind* schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:46:
En daarbij lees ik zoveel nare verhalen en ervaringen over alarmen, motoren die niet meer willen starten etc.
Moet je door een ERKEND installateur welke de nodige certificaten heeft laten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

DinX schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:48:
Met m'n mez 3 voelt dat heel wat beter, daar hij beter rond blijft.
Metzeler snapt tenminste hoe je een band moet maken die normaal afslijt.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
mymind* schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:27:
Woei, motor opgehaald, ikke benne erg blij. Alleen het weer was niet geweldig, toch maar even snel een col gehaald.
Ik houd voor het gemak aan na elke tankbeurt (200 km).
Kan zijn dattie er dan nog er goed uitziet, dan sla ik het over, en anders even op de bok, en eventjes inspuiten met ik meende wit motul spul
bt020 is meer tour, bt014 is meer sport.
Als je nog niet echt hard rijdt en net begint, is misschien de bt020 een aanrader, omdat deze ook veel langer meegaat als een 014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 12:23:
[...]

en Martijn02 en Da_Q zie ik net :o
Wordt zo gefixed
Thanks.
*aait Chevy*
Zal eens proberen aan foto's te komen. Mensen uit omgeving Nijmegen zijn vast wel bekend met soms nogal lomp rijdende en laag vliegende kanarie's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Oh jee, calamiteiten...
Ik heb gisteren m'n motor even afgespoeld (er zat pekel en andere vuiligheid aan) even laten drogen en hem in de schuur gezet, maar nu zit er een beetje roest aan de ketting en de achterremschijf. Ik denk dat de ketting nog een beetje nat was. Ik heb nog geen kettingspray om het even af te doen en opnieuw in te vetten. Kan dit kwaad?

Zaterdagochtend ga ik pas naar MCR voor een nieuwe band en kettingspray. Of kan ik beter morgen even busje spray halen en snel afdoen en inspuiten? Ik weet niet hoeveel kwaad het kan als hij tot zaterdag zo blijft staan.

Voor ik een motor had had ik al veel vragen, nu lijkt het wel of ik er twee keer zoveel heb :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Spuit er voorlopig wat kruipolie op als je er toch niet mee rijdt.
WD40 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
mymind* schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 20:22:
maar nu zit er een beetje roest aan de ketting en de achterremschijf. Ik denk dat de ketting nog een beetje nat was. Ik heb nog geen kettingspray om het even af te doen en opnieuw in te vetten. Kan dit kwaad?
Achterrem is een keer remmen ;) Kan geen kwaad :)

De ketting, zo snel loopt het niet. Koop gewoon zaterdag die bus kettingspray. Spuit de ketting licht in, maak een rondje zodat de ketting warm is en spuit em daarna nog een keer licht in (inspuiten bij warme ketting doen ;) ). Kan je niet rijden dan hem een paar keer inspuiten waarbij hij de kans krijgt om in te trekken, dus na 15 minuten een 2de dunne laag aanbrengen. En aan de BINNENkant van de ketting spuiten. Dan wordt de spray verder in de ketting gezwierd ipv van de ketting.

Met WD40 kan eventueel ook maar ik houd daar niet van.

Owja, let even op met je vingers voordat die tot een bos wortels worden herleid doordat je met je vingers tussen de ketting en het tandwiel bent gekomen.

[ Voor 28% gewijzigd door Chevy454 op 02-03-2006 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Of je koopt een fiets met cardan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DinX schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 22:08:
Of je koopt een fiets met cardan :p
Moet je de splines invetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vm1heA
Chevy454 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 22:09:
[...]

Moet je de splines invetten :+
Hoeft niet, trekken toch krom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
:X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vm1heA
Ben je een fireblade velg aan het verbouwen....
Zeggen ze : die houd het niet uit, de spaken breken af met dat vermogen :X

228 N per spaak snijkracht staat er nu op aan vermogen zoals ie nu is zegt die Belg :X

[ Voor 8% gewijzigd door Vm1heA op 02-03-2006 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
Weet iemand de naam van die vermogensbank in zeeland??
Of eventueel een telefoon nr?

En wat kost een zxr 400 25kw setje ongeveer?
Ik zag ooit op 400cc.nl een handleiding staan hoe in te bouwen , maar ben deze helaas uit het oog verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 07:30

Kr3Kr

Melpomene

Wellicht een beetje een rare vraag, maar ik ben op zoek naar een all-round koffer voor op de motor. Ik weet niet of er veel andere motorrijders hier zijn die frequent veel spullen meenemen, maar ik zou graag een soort kleine koffer (graag met wieltjes en uittrekbaar handvat, ivm andere reizen) ter vervanging van een rugzak hebben. Ik ben er namelijk achter gekomen dat langdurig rijden met een rugzak niet bepaald prettig is ;)
Ik ben al bij kofferwinkels geweest, maar de meeste koffers (hardcover!) zijn relatief groot om achterop een motor te monteren. Daarnaast heb ik lang niet zoveel laadruimte nodig. Kleinere maten zijn er wel, maar dan gaat het meestal snel richting de "beautycases".

Vaak zit er bij bestaande koffers die specifiek voor motoren zijn wel een montagebeugel, maar is deze vervolgend niet los te halen.

Voordat ik begin met het modden van een of andere bestaande koffer vraag ik het nog maar even hier, voor het geval iemand al op eenzelfde zoektoch is geweest.

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:46
Hmz leuk topic :D
zet mij maar in het lijstje motorlozen :p
heb al twee jaar m'n rijbewijs maar helaas niet enorm veel gereden.

Heb langs gespaard en had laatst bijna een 2004 GSXR gekocht, helaas gaan we verhuizen en het is nog even wachten of er nog ruimte is hiervoor, dus even afwachten of er ruimte is straks om te stallen, want ik wil hem niet buiten hebben staan in de kou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Laatst online: 09:42

JdM

Humbled

Fire_Bird schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:01:
Hmz leuk topic :D
zet mij maar in het lijstje motorlozen :p
heb al twee jaar m'n rijbewijs maar helaas niet enorm veel gereden.

Heb langs gespaard en had laatst bijna een 2004 GSXR gekocht, helaas gaan we verhuizen en het is nog even wachten of er nog ruimte is hiervoor, dus even afwachten of er ruimte is straks om te stallen, want ik wil hem niet buiten hebben staan in de kou :P
Ik stal hem graag voor je hoor! kopen die gixxer :) , maakt me echt niet uit of je een 600/750/1100 neemt, ik kan op alle 3 heel goed passen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
AcIDeR schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 12:58:
Weet iemand de naam van die vermogensbank in zeeland??
Of eventueel een telefoon nr?

En wat kost een zxr 400 25kw setje ongeveer?
Ik zag ooit op 400cc.nl een handleiding staan hoe in te bouwen , maar ben deze helaas uit het oog verloren.
Ruud frederiks in Goes

http://www.tovami.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
Bedankt...

Ik ga morgen kijken , en hoop dat het wat is.
Zoja dan even doorbijten tot hij op 25kw staat...en dan kleding aanschaffe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
Zojuist weze kijken en heb hem gekocht :)

Van de week hopelijk ophalen en uiteraard een fotoshoot :P

[ Voor 3% gewijzigd door AcIDeR op 05-03-2006 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Gister mijn eerste rijles gehad. Was echt tof. En het is een stukje moeilijker dan ik dacht :X Maar zal vast wel komen nog :9

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vm1heA
En nu is mn velg ook nog eens niet lasbaar vermoeden ze :(

[ Voor 4% gewijzigd door Vm1heA op 06-03-2006 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:46
JdM schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 18:19:
[...]

Ik stal hem graag voor je hoor! kopen die gixxer :) , maakt me echt niet uit of je een 600/750/1100 neemt, ik kan op alle 3 heel goed passen :P
Hehe, en dan iedere keer op en neer van Groningen naar Brabant? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Vm1heA schreef op maandag 06 maart 2006 @ 15:02:
Zou ik met een velg waar vermogen op komt sowieso al niet gauw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piston
...
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lvds/foto/fazer2000.jpg
Zondag samen met m'n pa afgehaald tussen de sneeuwbuien door...

Ik voelde me toch een beetje beperkt in het rijden en dan niet door het weer, maar door m'n pa die achter me reed! Iedere keer ik vertrok na een stop zag ik die audi80 uit m'n spiegel verdwijnen in de verte en dan me moeten inhouden om niet gewoon door te rijden. Ik ben nog steeds verbaasd door het acceleratievermogen van die fiets!
Volgende week, hopelijk m'n eigen nummerplaat in orde en dan wat bochten gaan pakken (naja oefenen, want erg ver sta ik nog niet als ik die zwarte rand op m'n banden zo zie)

Van heeeeeel ver lijkt ie misschien een beetje op de motor van Sunder en StarWing, maar dan van héééél erg ver! ;)

offtopic:
Als je een betere pic wil, dan moet je nog effe wachten tot volgende week, digicam is een weekje aan zee

[ Voor 11% gewijzigd door piston op 06-03-2006 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vm1heA
Capo schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:08:
[...]

Zou ik met een velg waar vermogen op komt sowieso al niet gauw doen.
De plaats waar gelast word is het probleem niet echt qua sterkte en veiligheid.
Het is eerder de spaken die het kunnen begeven.
Maar zal de eerste zijn die een velg kapot zou trekken met het vermogen wat erop komt.
Ik ben er niet al te bang voor.
Magnafluxen na het lassen, raggen op de bank, magnafluxen na het raggen en kijken of er verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Vm1heA schreef op maandag 06 maart 2006 @ 15:02:
Carlow had het toch al vaker gedaan? Ik geloof er eigenlijk niet zo in dat je een achterwiel zomaar kapot trekt, zie vaak genoeg bruut snelle motor's met standaard achterwielen. En heb er ook nog nooit wat van gehoord (niet dat dat veel zegt natuurlijk...)

[ Voor 12% gewijzigd door Clithopias op 06-03-2006 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
hallo coureurs en ander 2-wielerig tuig

ik heb op www.gpinsider.nl een sub-kampioenschap aangemaakt voort mensen uit dit topic.

ff een korte omschrijving van GP-Insider
V: Wat is GP Insider?

A: GP Insider is een race management spel. De bedoeling is om zelf een team van coureurs samen te stellen en daar zoveel mogelijk punten mee te halen. Die punten behaal je op basis van de prestaties van jouw coureurs in de echte races die gedurende het seizoen worden gereden. Dus kies jij bijvoorbeeld Valentino Rossi in jouw team en doet hij het goed op zijn Yamaha, dan levert dat jou veel punten op.

De puntentelling volgt dezelfde lijn als tijdens de races, alleen dan dubbel. Dus: 50 punten voor een overwinning, 40 punten voor een tweede plaats etc. Alle punten die jouw coureurs scoren worden bij elkaar opgeteld.

Naast de coureurs in de MotoGP, 250cc en 125cc klassen moet je ook een MotoGP team kiezen. Ook daarmee kun je punten verdienen: na afloop van een race wordt gekeken welke coureur van dat team het het beste heeft gedaan, en op basis daarvan score je punten.
het is dus gratis, en best wel leuk om mee te doen

De naam van het subkampioenschap = GoT kampioenschap
het wachtwoord om mee te doen = got

inschrijven kan tot 24 maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá