Rijden jullie trouwens in deze koude winterdagen ook als een dwijl (door de bochten)? Of ligt dat aan mij?
[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 22-02-2006 13:13 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 22-02-2006 13:13 ]
Ligt aan jou want ik rij dan nietOsiris schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 13:12:
Rijden jullie trouwens in deze koude winterdagen ook als een dwijl (door de bochten)? Of ligt dat aan mij?
[ Voor 21% gewijzigd door Martijn02 op 22-02-2006 13:38 ]
Niet als een dwijl, wel iets rustiger.Osiris schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 13:12:
leeg
sowieso een stuk voorzichtiger. Op het moment is mijn voorvork lek (moeten nieuwe keerringen + olie in) dus dan rijdt het helemaal belabberdOsiris schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 13:12:
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
[ Voor 6% gewijzigd door Osiris op 22-02-2006 14:07 ]
Ik ben 1.83 , dus denk dat een zxr400 wat aan de kleinere kant is?Grolsch schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 08:44:
[...]
nope, kan ik me niet voorstellen.
Als er sport fietsen 25 kw te maken zijn, moet je toch echt aan 600'tjes denken.
Waarom een 750 op 25 kw te zetten?
Voordeel van een 750 is net dat beetje extra vermogen tov een 600, wat je dus met 25kw niet hebt.
ga eens op zoek naar een cbr 600'tje, daar rijden veel 25KW fietsen van rond.
of een zxr 400 (mits je zelf niet te groot bent )
leeg
zoals 4x2 al zegt, kun je natuurlijk technisch gezien er gewoon 3 bougies uitdraaienAcIDeR schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 16:28:
[...]
Ik ben 1.83 , dus denk dat een zxr400 wat aan de kleinere kant is?
Overgens liep ik met toeval tegen die 750 aan.
Vandaar ook de vraag , zit minstens 2 jaar aan 25kw vast , en het verschil tussen een 600 of 750 zal ongebegrenst ook niet schokkend zijn.
Maar dit moet toch te knijpen zijn tot 25kw lijkt me?
leeg
Ruud Frederiks in Goes.........ongeveer de bekendste testbank van NL............AcIDeR schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 20:22:
Als ik verzeker aan de hand van een uitdraai , wil ik zwart op wit erbij dat ze uitkeren.
Zoniet zoek ik wel een ander.
Ikzelf betwijfel of de politie mega moeilijk doet , aangezien de regelvorming rondom het 25kw zo scheef is.
Vind het idee opzich goed , maar geef iedereen 2 jaar een begrenzing.
En ook zoiets dergelijks in een auto.
Weet iemand overgens een testbank in omgeving Zeeland/West Brabant?
Ruud is inderdaad best wel goed. Maar de persoon welke de testbank bedient is belangrijker dan de testbank zelfMarcoZ20 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 20:30:
Ruud Frederiks in Goes.........ongeveer de bekendste testbank van NL............
www.tovami.com...
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Betwijfel of het die verzekeraar het iets boeit, het feit dat je om een zwart op wit verklaring vraagt geeft aan dat je hoogstwaarschijnlijk wel weet dat je het niet 100% volgens de wet doet.AcIDeR schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 20:22:
Als ik verzeker aan de hand van een uitdraai , wil ik zwart op wit erbij dat ze uitkeren.
Zoniet zoek ik wel een ander.
Ikzelf betwijfel of de politie mega moeilijk doet , aangezien de regelvorming rondom het 25kw zo scheef is.
leeg
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Godverdomme, over een clutch dump gesproken bij die all gear runCapo schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 23:13:
Vandaag even een dagje bezig geweest met Paul Ritzen om mijn GSXR 750 van 2000 met 8280km afgesteld te krijgen.
We kwamen uit op een.....
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 23-02-2006 17:59 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Lijkt mijn geschakel wel als ik weer es niet goed opletChevy454 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:58:
[...]
Godverdomme, over een clutch dump gesproken
OP motor-forum even zoeken met google (de zoek ligt eruit daarpiston schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 03:02:
Dit keer gewapend met een checklist
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
SLAP SLAP SLAP.... ik sta er nog niet bijChevy454 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:24:
[...]
De startpost wordt qua pics vrijdag / zaterdag aangepast. Als ik dat niet doe dan mogen jullie mij virtueel bitchslappenNu moet ik al die meetgegevens welke ik heb opgenomen van een R1150 worden geanalyseerd, verwerkt en gecatalogiseerd worden
De bazen van mij worden ongeduldig en willen resultaat zien.. ik zal ze verdomme resultaat geven (100blz aan boekwerk in 2 weken tijd
)
leeg
Het is geen kwestie van niet goed voelen, integendeel, maar het gezegde "te goed om waar te zijn" kweekt bij mij nogal rap achterdocht, terwijl dat dikwijls niet nodig is.Capo schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 19:48:
... maar als het niet goed voelt, niet kopenstaan er nog genoeg.
[ Voor 14% gewijzigd door piston op 24-02-2006 00:48 . Reden: quote erbij gezet ]
"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
De prijs is toch aanzienlijk lager als normaliter ? dan zou ik dus maar een expert meenemen, hoewel die ook niet in het blok kan kijken heb je stuk meer zekerheid.piston schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 00:45:
[...]
Het is geen kwestie van niet goed voelen, integendeel, maar het gezegde "te goed om waar te zijn" kweekt bij mij nogal rap achterdocht, terwijl dat dikwijls niet nodig is.
Daarom dus dat ik jullie vroeg of die prijs zo een beetje "normaal" is voor een motor van dat jaar+kmstand. Oke, elke motor is anders en moet je apart bezien, maar als die prijs nu bij wijze van spreken de helft van de marktwaarde is, dan denk ik toch dat er iets mis moet zijn.
Voorlopig wacht ik vol ongeduld op zaterdag voor een tweede en meer grondige inspectie. De checklist van op MF kende ik al en zit erbij!
Iemand nog tips wat ik zeker bij een Fazer in het oog moet houden?
[ Voor 34% gewijzigd door Capo op 24-02-2006 10:07 ]
[ Voor 38% gewijzigd door mymind* op 26-02-2006 02:43 ]
Vergeet de pics nietmymind* schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 12:42:
de fiets is gekocht, deze week krijgt ie de beurt en dan kan ik hem ophalen.
Als ik hem heb zal ik wel wat plaatjes schieten, ik heb er nu wel foto's van, maar die heb ik niet zelf gemaakt.Chevy454 schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 20:02:
[...]
Vergeet de pics nietKan die mooi in de startpost
De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED
Rotonde'sGTOfire schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 20:49:
In wat voor verkeerssituatie vind ik nou een stabiele linkerbocht om es mee te beginnen?
De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED
DuhhhGTOfire schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 20:49:
(en als 2e reden kan ik heel eerlijk zijn, het is leuk om hard en plat door een bocht te gaan op plaatsen waar er geen auto's voor mn neus zitten)
leeg
Alsof je die bijwerkt.Chevy454 schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 20:02:
[...]
Vergeet de pics nietKan die mooi in de startpost
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Verwijderd
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 00:42 ]
OW? moet ik er in de vlugte overeen hebben gelezenSunder schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 22:48:
[...]
Alsof je die bijwerkt.
Heb al een keer of 3 gepost erover.
Ik moet bij de lessersChevy454 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 17:02:
[...]
OW? moet ik er in de vlugte overeen hebben gelezen
Moet je bij de lessers komen of heb je al een A?
No signature required.
Ask DinXOsiris schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 18:02:
(Ik neem aan dat met 'schaamrand' een randje viezigheid wat veroorzaakt wordt door niet schuin genoeg door de bocht gaan bedoeld wordt?)
fuck you
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Ik ben inmiddels (16 januari) geslaagdChevy454 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 17:02:
[...]
OW? moet ik er in de vlugte overeen hebben gelezen
Moet je bij de lessers komen of heb je al een A?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
DinX mag mij niet meer sinds mn Belgen-grapjes...
Ah, dan is 't laagje siliconen nu dus vervangen door een laagje zand en stofChevy454 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:01:
Schaamrand is een stuk van de band welke je niet gebruikt. Als de band gemaakt wordt dan zit op het heel oppervlak een laag siliconen. Dat dient ervoor dat de band makkelijker uit de mal komt. Een schaamrand is dus een blinkend en glad deel van de band.
[ Voor 21% gewijzigd door Chevy454 op 01-03-2006 12:12 ]
Ja, mij. zie bartwilgenhof in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel..."Chevy454 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 12:11:
MarcoZ20, Sunder en M3rcury toegevoegd aan de TS.
Mis ik nog iemand?
* Chevy454 geniet nog na van de whisky
@piston: ik wil een picKan je in de TS
en Martijn02 en Da_Q zie ik net
[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 01-03-2006 12:24 ]
Osiris schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 00:15:
[...]
DinX mag mij niet meer sinds mn Belgen-grapjes...
No signature required.
auto is met voet, motor met de handM3rcury schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:42:
Rijd een motor heel anders qua koppelen enzo.. Dus qua beweging maken.. en dan niet zeggen dat auto met voet isZaterdag heb ik mijn eerste 2 uur duurde les.. ik heb er wel zin in
S100 (100 of 1000 is het) en motul zijn goede merken voor kettingspraymymind* schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:27:
Ik had nog een vraagje over ketting smeren, heb nog geen kettingvet (kon ik niet veilig meenemen op de motor), om de hoeveel km moet dat ongeveer? of iedere keer als je hem wegzet?. De ketting zit nu nog goed in het vet, zaterdag ff snel een busje halen.
Als je pas rijdt: BT020 maar ik wil niets anders meer dan een BT014 (danm wat is zo'n zachte band toch echt fijn om mee te rijden). Maar hoe is jouw voorband? Als je voorband namelijk ook vervangen moet worden zou ik voor een set van Metzeler Roadtec Z6 gaan. Deze moet je in een set nemen omdat de achterband een raar profiel heeft (geen waterafvoer in het midden)En een nieuwe achterband zit er aan te komen, maar dat wist ik al. Een nieuwe band erop, zal ik een bt020 of een bt014 erop laten leggen? Prijs scheelt niet heel erg veel, maar ik ben bang een dure band vlak te rijden. Ik denk dat het maar een bt020 zal worden.
[ Voor 62% gewijzigd door Chevy454 op 01-03-2006 16:52 ]
Chevy54, toch wel van een lekkere singlemalt neem ik aan? Een van Islay bij voorkeurChevy454 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 12:11:
MarcoZ20, Sunder en M3rcury toegevoegd aan de TS.
Mis ik nog iemand?
* Chevy454 geniet nog na van de whisky
@piston: ik wil een picKan je in de TS
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Highland Park 18yo. Zetten we het whisky topic hier verder?DoctorV64 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 17:09:
Chevy54, toch wel van een lekkere singlemalt neem ik aan? Een van Islay bij voorkeur
EuropeesAcIDeR schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:54:
Waarom is de 25kw regel zo typische Nederlands?
Verwijderd
Vandaag even bij motoPort Breda geweest voor die col, en meteen ff gevraagd voor een band. BT020 zou met montage op 220 euro komen. (ik moet overigens nog ff rondbellen)Chevy454 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:47:
Als je pas rijdt: BT020 maar ik wil niets anders meer dan een BT014 (danm wat is zo'n zachte band toch echt fijn om mee te rijden). Maar hoe is jouw voorband? Als je voorband namelijk ook vervangen moet worden zou ik voor een set van Metzeler Roadtec Z6 gaan. Deze moet je in een set nemen omdat de achterband een raar profiel heeft (geen waterafvoer in het midden)
[ Voor 9% gewijzigd door mymind* op 01-03-2006 22:41 ]
Ik zie dat anders: het scheiden van het kaf van het korenVerwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:00:
Stel je voor dat dat tuig op een GSRX-1000 stapt, dan zullen er een hoop bomen kapot gaan.
Goede prijs.mymind* schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:34:
Vandaag even bij motoPort Breda geweest voor die col, en meteen ff gevraagd voor een band. BT020 zou met montage op 220 euro komen. (ik moet overigens nog ff rondbellen)
Ik meen dat Roadtecs duurder zijn.Ik lees net op MF dat de Roadtecs blijkbaar erg goed zijn, gaan lang mee en goede grip. Ik zal nog een naar m'n voorbandje kijken, die is ook niet echt nieuw meer. Op hoeveel zou ik ongeveer moeten rekenen met een setje Roadtecs?
HAngt er ook weer vanaf waar je hem voor gebruikt hè. Ik ben op m'n fjr begonnen met de standaard b020's en dat waren inderdaad erg fijne banden.Chevy454 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:41:
[...]
Goede prijs.
[...]
Ik meen dat Roadtecs duurder zijn.
Maar een BT020 is een goede band hoor
[ Voor 3% gewijzigd door DinX op 01-03-2006 23:03 ]
Ik heb ook een motoralarm laten monteren op mijn CBR, spyball, heb dat gedaan omdat het aanzienlijk scheelde op me verz.premie en ik vindt het veiliger met parkeren/stallen.mymind* schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:46:
Morgen eens bellen met motoport, kijken wat een setje kost, misschien is er nog wat extra korting af te lullen als ik meteen een set neem.
Dan heb ik wel meteen een verse set erop liggen, da's misschien ook wel wat waard.
Had ik meteen nog een vraagje, Een motoralarm? doen of niet doen? Ik krijg er wel korting door op m'n premie (unive) en het eigen risico vervalt maar het is niet nodig/verplicht. En daarbij lees ik zoveel nare verhalen en ervaringen over alarmen, motoren die niet meer willen starten etc.
-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-
Moet je door een ERKEND installateur welke de nodige certificaten heeft laten doenmymind* schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:46:
En daarbij lees ik zoveel nare verhalen en ervaringen over alarmen, motoren die niet meer willen starten etc.
Metzeler snapt tenminste hoe je een band moet maken die normaal afslijt.DinX schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:48:
Met m'n mez 3 voelt dat heel wat beter, daar hij beter rond blijft.
leeg
Ik houd voor het gemak aan na elke tankbeurt (200 km).mymind* schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:27:
Woei, motor opgehaald, ikke benne erg blij. Alleen het weer was niet geweldig, toch maar even snel een col gehaald.
Ik had nog een vraagje over ketting smeren, heb nog geen kettingvet (kon ik niet veilig meenemen op de motor), om de hoeveel km moet dat ongeveer? of iedere keer als je hem wegzet?. De ketting zit nu nog goed in het vet, zaterdag ff snel een busje halen.
bt020 is meer tour, bt014 is meer sport.En een nieuwe achterband zit er aan te komen, maar dat wist ik al. Een nieuwe band erop, zal ik een bt020 of een bt014 erop laten leggen? Prijs scheelt niet heel erg veel, maar ik ben bang een dure band vlak te rijden. Ik denk dat het maar een bt020 zal worden.
Verwijderd
Thanks.Chevy454 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 12:23:
[...]
en Martijn02 en Da_Q zie ik net
Wordt zo gefixed
Achterrem is een keer remmenmymind* schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 20:22:
maar nu zit er een beetje roest aan de ketting en de achterremschijf. Ik denk dat de ketting nog een beetje nat was. Ik heb nog geen kettingspray om het even af te doen en opnieuw in te vetten. Kan dit kwaad?
[ Voor 28% gewijzigd door Chevy454 op 02-03-2006 22:21 ]
Moet je de splines invetten
Ben je een fireblade velg aan het verbouwen....
[ Voor 8% gewijzigd door Vm1heA op 02-03-2006 22:24 ]
Ik stal hem graag voor je hoor! kopen die gixxerFire_Bird schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:01:
Hmz leuk topic
zet mij maar in het lijstje motorlozen
heb al twee jaar m'n rijbewijs maar helaas niet enorm veel gereden.
Heb langs gespaard en had laatst bijna een 2004 GSXR gekocht, helaas gaan we verhuizen en het is nog even wachten of er nog ruimte is hiervoor, dus even afwachten of er ruimte is straks om te stallen, want ik wil hem niet buiten hebben staan in de kou
Ruud frederiks in GoesAcIDeR schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 12:58:
Weet iemand de naam van die vermogensbank in zeeland??
Of eventueel een telefoon nr?
En wat kost een zxr 400 25kw setje ongeveer?
Ik zag ooit op 400cc.nl een handleiding staan hoe in te bouwen , maar ben deze helaas uit het oog verloren.
[ Voor 3% gewijzigd door AcIDeR op 05-03-2006 17:32 ]
No signature required.
[ Voor 4% gewijzigd door Vm1heA op 06-03-2006 15:02 ]
Hehe, en dan iedere keer op en neer van Groningen naar Brabant?JdM schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 18:19:
[...]
Ik stal hem graag voor je hoor! kopen die gixxer, maakt me echt niet uit of je een 600/750/1100 neemt, ik kan op alle 3 heel goed passen
Zou ik met een velg waar vermogen op komt sowieso al niet gauw doen.Vm1heA schreef op maandag 06 maart 2006 @ 15:02:
En nu is mn velg ook nog eens niet lasbaar vermoeden ze
[ Voor 11% gewijzigd door piston op 06-03-2006 20:33 ]
De plaats waar gelast word is het probleem niet echt qua sterkte en veiligheid.Capo schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:08:
[...]
Zou ik met een velg waar vermogen op komt sowieso al niet gauw doen.
Carlow had het toch al vaker gedaan? Ik geloof er eigenlijk niet zo in dat je een achterwiel zomaar kapot trekt, zie vaak genoeg bruut snelle motor's met standaard achterwielen. En heb er ook nog nooit wat van gehoord (niet dat dat veel zegt natuurlijk...)Vm1heA schreef op maandag 06 maart 2006 @ 15:02:
En nu is mn velg ook nog eens niet lasbaar vermoeden ze
[ Voor 12% gewijzigd door Clithopias op 06-03-2006 21:40 ]
het is dus gratis, en best wel leuk om mee te doenV: Wat is GP Insider?
A: GP Insider is een race management spel. De bedoeling is om zelf een team van coureurs samen te stellen en daar zoveel mogelijk punten mee te halen. Die punten behaal je op basis van de prestaties van jouw coureurs in de echte races die gedurende het seizoen worden gereden. Dus kies jij bijvoorbeeld Valentino Rossi in jouw team en doet hij het goed op zijn Yamaha, dan levert dat jou veel punten op.
De puntentelling volgt dezelfde lijn als tijdens de races, alleen dan dubbel. Dus: 50 punten voor een overwinning, 40 punten voor een tweede plaats etc. Alle punten die jouw coureurs scoren worden bij elkaar opgeteld.
Naast de coureurs in de MotoGP, 250cc en 125cc klassen moet je ook een MotoGP team kiezen. Ook daarmee kun je punten verdienen: na afloop van een race wordt gekeken welke coureur van dat team het het beste heeft gedaan, en op basis daarvan score je punten.
[ Voor 30% gewijzigd door 4x2 op 07-03-2006 15:02 ]
leeg
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq