Tele2 (Versatel) 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:
  • 40.854 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:52

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
We gaan verder waar we gebleven waren. Dit topic is het vervolg van deel 5. Incompleet, onjuist of zelfs compleet fout, mail me dan even op vmaster@thevmaster.com TS gewoon bot gekopieerd van deel 5 en vervolgens aangepast (dank dus aan ZieMaar!, Bjck en Frankster)

Het grote Tele 20 Mbit Topic Deel 6
Afbeeldingslocatie: http://www.voetbalzone.nl/images/news/eredivisie.jpg
Welkom bij deel 6 van het grote Tele 20 Mbit topic. In dit topic vind je veel info over het nieuwe aanbod van Tele2. Let wel, het gaat hier specifiek over het 20 MB pakket, niet over andere abo's van Tele2.
  • [jump=01]Inleiding[/jump]
  • [jump=02]Het Aanbod[/jump]
  • [jump=03]De Specificaties[/jump]
  • [jump=04]De Hardware[/jump]
  • [jump=05]De Monteur[/jump]
  • [jump=06]De Snelheden[/jump]
  • [jump=07]De Toekomst[/jump]
  • [jump=09]Telefonie[/jump]
  • [jump=08]De Links[/jump]
[anchor=01]Inleiding
22 December 2004. Versatel Nederland maakt bekend dat zij voor het bedrag van € 30,5 miljoen euro de rechten van de live wedstrijden voor het Eredivisie voetbal van de komende drie seizoenen heeft gekocht. Hoe het een en ander er precies uit gaat zien, is nog onbekend, duidelijk is dat Versatel wel voor de tripleplay deal wil gaan (telefoon, televisie en internet).

15 April 2005. Versatel komt met een pakket wat nog nooit eerder gezien is in Nederland. Zij is de eerste aanbieder van ADSL2, en brengt dit gecombineerd met het voetbal. Klanten die zich voor 1 juni inschrijven, krijgen het voetbal het eerste jaar er gratis bij en betalen alleen het ADSL abo, a € 39,95 per maand.

Juli 2005 Versatel heeft de eerste verbindingen geleverd.

In dit topic kun je alles lezen over het abo dat Tele2 aanbiedt en meepraten over de hardware en de kwaliteit van de geleverde diensten. Ook vind je hier tips die je niet zo snel op de Versatel site kunt vinden.

Februari 2006 De naam Versatel verdwijnt voor de consument. Versatel gaat verder onder de naam Tele2

Deel 1 van het grote Versatel Topic vind je hier
Deel 2 van het grote Versatel Topic vind je hier
Deel 3 van het grote Versatel Topic vind je hier
Deel 4 van het grote Versatel Topic vind je hier
Deel 5 van het grote Versatel Topic vind je hier
[anchor=02]Het aanbod
Het aanbod van Tele2 behelst het volgende:
  • Een 20 Mbit ADSL verbinding, inclusief draadloos modem, in bruikleen.
  • Alle voetbalwedstrijden uit de Eredivise, live te bekijken, maar ook achteraf.
  • 2 Telefoonlijnen
  • Alles geïnstalleerd door een monteur.
Dit alles kost je € 49,95 per maand. Hierbij komen de eenmalige aansluitkosten, welke € 49,95 zijn. De monteur installeert kostenloos het modem, trekt een kabel naar je pc en naar de decoder.

Het aanvragen van dit pakket is echter alleen mogelijk op een analoge aansluiting. Mensen met een ISDN aansluiting kunnen het aanbod helaas nog niet aanvragen. Versatel streeft ernaar om alle klanten voor het begin van het voetbalseizoen aan te sluiten, maar het lijkt erop dat dit niet gaat lukken.

In eerste instantie zou dit aanbod tot 1 juni 2005 gelden. De actie is echter verlengd tot 1 juli, vervolgens 1 augustus en nu ook al tot 1 september. Het is dus nog steeds niet bekend wat het voetbal zal gaan kosten als de actie niet meer geldig is.

Voor de mensen waar het ADSL niet mogelijk is, doordat zij te ver van de centrale wonen, ISDN hebben of waarbij de centrale niet op tijd klaar is, biedt Versatel het voetbal via Canaldigitaal aan. Hiervoor moet je wel over een satelliet beschikken en je betaalt hier € 19,95 per maand voor. In tegenstelling tot de ADSL abonnees is het niet mogelijk om te kiezen welke wedstrijd je wilt zien. De bonus die je ten opzichte van de ADSL abonnees hebt, zijn de clubkanalen van Chelsea en Manchester United.

Meer informatie over het voetbal via Canaaldigitaal.

[anchor=03]De Specificaties
Hieronder vind je de specificaties van het abo met 20 mbit internet.

Snelheid: tot 20 Mbit/s downstream, tot 1 Mbit/s upstream
Bijzonderheden: Niet mogelijk met ISDN
Datalimiet per maand: Geen
Doe-het-zelf installatie: Nee
Installatie door monteur: ja, gratis
Modemtype: Wireless Multi PC (zie specs hieronder)
Ondersteunende interfaces: Ethernet (10/100Mbps) Wireless (802.11 b/g)
IP adressen: 1 statisch publiek IP-adres
Meerdere gebruikers toegestaan: Ja
Inclusief switch/hub: Ja
Servers toegestaan: Ja
Inlogprocedure: PPPoE
E-mail: standaars 1 mailadres, meerdere adressen zelf aan te maken
Grootte mailbox: 20 Mb
Grootte eigen homepage: 20 Mb
Spam/virusfilter: Ja

De specificaties van het modem etcetera vind je hieronder. De eisen die Tele2 stelt aan je computer zullen voor geen enkele tweaker een probleem vormen. Ook dien je over een KPN abo te beschikken voor je telefoon en je tv moet een scart aansluiting hebben, voor de decoder.
[anchor=04]De Hardware

Tele2 levert het volgende modem, dit modem blijft eigendom van Tele2 en mag dan ook alleen door de monteur van Tele2 geïnstalleerd worden.

Het modem
Afbeeldingslocatie: http://www.versatel.nl/start/img/multimedia-modem.jpg
Merk: Samsung
ADSL: ADSL/ ADSL2/ ADSL2+, Annex A
Interface's (uit)
Telefonie: 2 * Analoge interface (RJ11)
Ethernet: 4 * 10/100 base-T, RJ45
Wireless Lan: 802.11 b/g, incl. Antenne
USB: USB 1.1 slave

Het modem heeft 2 logins. De eerste is user/user, maar met deze login kun je slechts een beperkt aantal opties aanpassen. De andere login is niet bekend (officieel), en nadat ze in het vorige topic genoemd zijn, heeft Versatel ze gewijzigd. We zien ze dus liever niet meer hier.

De decoder
Afbeeldingslocatie: http://www.versatel.nl/start/img/decoder.jpg
Merk: Samsung
Type: 6010E
Interfaces (In)
AC voor stroom
Ethernet (RJ45) voor aansluiting modem
USB poort voor aansluiten joystick voor spelen van games
Interfaces (Uit)
S/PDIF voor digitale audio systemen
S-Video voor aansluiten van TV
2 * Scart aansluiting voor aansluiten van Video en TV
Composite (RCA) voor aansluiten TV

Uiteraard zit er ook een afstandsbediening bij. Op dit moment is mogelijk om Nederland 1,2, 3, Talpa via de decoder te bekijken, evenals een aantal testwedstrijden (van vorig seizoen), wat filmtrailers en nog wat andere dingen, zodat je een idee van de kwaliteit kan krijgen.

[anchor=05]De Monteur
Tele2 levert geen DHZ pakket, het ADSL kan alleen door een monteur geïnstalleerd worden. De monteur installeert het modem, de decoder en trekt de nodige kabels (tot 20 meter). Wegwerken doet hij niet, fixeren op de plint wel. Bestaande kabelgoten gebruik hij alleen als hij ze daarvoor geschikt acht.

Ben je zelf niet thuis, dan moet je iemand machtigen. Is er niemand thuis, dan betaal je voorrijd kosten a € 40,-. Het zelfde geldt wanneer je de afspraak zeven dagen of korter van te voren annuleert.
Op verzoek installeert de monteur ook een draadloze ontvanger op je pc, maar wanneer je de mogelijkheid hebt om het bekabeld aan te laten sluiten, doe dit dan ook, aangezien de snelheid een stuk lager is bij draadloos. Meer daarover kun je lezen bij 'De Snelheden'.

In principe belt het installatiebureau jou op om een afspraak te maken, maar zodra de geplande leverdatum vast staat, in je orderstatus, dus met een groen vinkje, kun je ook zelf contact op nemen met het installatiebureau. Dit doe je door de klantenservice te bellen. De installatie duurt gemiddeld twee uur.
[anchor=06]De Snelheden
Voor de niet voetballiefhebbers het belangrijkste, voor de voetballiefhebbers mooi meegenomen, een 20 Mbit verbinding. Maar hoe snel is de verbinding nou echt? Het spreekt voor zich dat je vooral niet te ver van de centrale moet wonen.

De afstand tot de centrale kun je hier meten. Let echter op, dit betekent niet de koperdraad ook precies deze lengte is, in de praktijk zal deze over het algemeen langer zijn. Wil je optimaal gebruik maken van de 20 Mbit, dan moet je het liefst maximaal 2000 meter koper hebben liggen tussen je ISRA en de wijkcentrale.

Voor het voetbal is een stream van 4 Mbit gereserveerd. Op het moment dat je de decoder aanzet en gaat streamen, gaat je internetsnelheid dus met 4 Mbit omlaag. Stopt de stream, dan heb je de snelheid dus weer terug*. Op het einde van het vorige topic kwamen er een aantal snelheden uit, gemiddeld dus de 1 MB en 2,2 MB ongeveer. Het lijkt er echter op dat de snelheden gecapped zijn, want na een bepaald moment kwam niemand meer boven de 1,55 MB.Dit geldt echter niet voor iedereen. Zelf merk ik ook, dat wanneer ik de bin bestanden van Tele2 zelf of van de Universiteit Twente (link) gebruik, ik wel wat hoger uitkom. Draadloos blijft de snelheid op dit moment nog wat achter t.o.v. bedraad.

Mocht je je snelheid willen testen, gebruik dan niet speedtest.nl. Deze site is niet geschikt voor dit soort snelle verbindingen. Zoek liever naar goede 100 MB bin bestanden, bijvoorbeeld deze, deze ,deze of deze

Veel mensen op GoT hebben gemeld dat hun wireless verbinding niet boven de 500 kilobyte/sec uitkwam. Dit kan je verhelpen door het programma TCP Optimizer te downloaden de optimized settings aan te zetten, PPPoE aanvinken en de scroller op de snelheid 20MB te zetten. Hierna even rebooten en wireless gaat op de juiste snelheid!

*Tnx to RogerXP
[anchor=09]Telefonie
Vanaf oktober 2005 mogelijk om via Tele2 te telefoneren (VOIP). Hierbij krijg je de mogelijkheid om je bestaande KPN-nummer te porteren naar Tele2 en krijg je gelijk een extra Tele2 nummer erbij.

Dit aanbod wordt aangeboden in het volgende pakket:

Het Tele2 Compleet Voetbal pakket bevat Internet tot 20 Mbit/s downstream en 1 Mbit/s upstream. Met dit abonnement krijgt u het Eredivisikanaal met alle Live Eredivisiewedstrijden. Tevens kunt u onbeperkt bellen 's avonds en in het weekend. Per maand betaalt u dan €49,95 en de éénmalige aansluitkosten van €49,95.

De tarieven voor het bellen via Tele2 zijn te vinden op: telefoontarieven
[anchor=09]Televisie
Vanaf donderdag 23 februari 2006 wordt het testzenderpakket wederom uitgebreid. Tot die datum zond Tele2 een beperkt aantal zenders uit voor testdoeleinden.

Naast het Eredivisie Voetbal kanaal zijn de volgende zenders beschikbaar :
  • Nederland 1
  • Nederland 2
  • Nederland 3
  • Talpa
  • RTL 4
  • RTL 5
  • RTL 7
  • SBS 6
  • NET 5
  • Veronica
  • Cartoon Network
  • BBC Prime
  • BBC World
  • CNN
  • Discovery Channel
  • National Geographic
  • Animal Planet
  • Voetbal Kanaal
  • Eredivisie Kanaal
  • Chelsea TV
  • MU TV (Manchester United)
  • ZDF
  • ARD
  • WDR
Vanaf 16 februari komen daar de volgende zenders bij :
  • TMF
  • Rai Uno
  • TRT
Tele2 communiceerde in een mailing die ze in de week van 16 februari verstuurden het volgende :
Komende periode zullen er steeds meer tv- en radiokanalen toevoegd worden om de kwaliteit van de ontvangst op uw tv en ons netwerk optimaal te testen.
We kunnen de komende periode dus een uitbreiding van het zenderpakket verwachten. Overigens heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat per ongeveer april 2006 het complete zenderpakket beschikbaar zou moeten zijn.
[anchor=07]De Toekomst
Op dit moment sluit u nog een contract af voor een snelle internetverbinding in combinatie met Live Eredivisievoetbal. Uw Multimedia Modem en Digitale Decoder zijn voorbereid om in de toekomst nog meer diensten te kunnen aanbieden. Op korte termijn zal Versatel ook internettelefonie (VoIP), Video on Demand en digitale televisie aanbieden. Hiermee bekijkt u dus ook normale tv-uitzendingen via uw internetverbinding. Dit zal dan uw huidige kabelabonnement / telefoonabonnement overbodig maken.

Allereerst wordt het mogelijk om speelfilms, documentaires of andere programma's op aanvraag te kijken. Net zo eenvoudig als het afspelen van een dvd én van een vergelijkbare kwaliteit. Ook hier geldt; kijken wat u wil, wanneer u wilt! Een film terugbrengen naar de videotheek behoort dan tot het verleden.

Met 20 Mbit ADSL bent u volledig voorbereid op digitale televisie en radio. Hiermee heeft u toegang tot de reguliere televisiekanalen en nog veel meer extra zenders. TV kijken wordt zo leuker, want u kiest zelf uw zenders uit. U kunt uw normale kabelaansluiting hierdoor opzeggen.

Deze informatie is ook gecopy-paste van de Versatel site. Dit is allemaal toekomst, dus daar valt nog niet zoveel over te zeggen.

[anchor=08]De Links

Deel 1 van het Grote Versatel Topic
Deel 2 van het grote Versatel Topic
Deel 3 van het grote Versatel Topic
Deel 4 van het grote Versatel Topic
Deel 5 van het grote Versatel Topic
Het topic met Tips&Tricks voor je Versatel modem
De site van Versatel
Installatievoorwaarden Versatel Compleet
[url=http://www. tele2.nl/voorwaarden/algemeen/Algemene_Voorwaarden_VersatelNL.pdf/]Algemene voorwaarden Versatel Multimedia diensten[/url]
Algemene voorwaarden Versatel Digitale Telefonie
Versatel Algemene Voorwaarden (indien besteld voor 1 februari 2006
De FAQ van Versatel Compleet Voetbal
GoT ADSL afstand / snelheid tabel
Afstandchecker wijkcentrale
Orderstatus van je aanvraag
Actuele storingen

Website Tele2 Klacht Groep

Wil je Versatel bestellen? Dat kan via de website of door 0900 0707(a 10 c/m) te bellen.

Voor problemen kun je de helpdesk bellen, 0900 0440440 de kosten hiervan zijn (ivm de huidigeproblemen) tijdelijk teruggebracht tot de lokale gesprekstarieven en zijn normaal gesproken 25 cent per minuut. Helaas is het over het algemeen wel erg druk op de helpdesk.
Afbeeldingslocatie: http://www.Versatel.nl/start/img/back_live_ere_footer.gif

[ Voor 21% gewijzigd door TheVMaster op 23-02-2006 21:41 . Reden: Extra TV zenders toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:04
Misschien een idee om Tele2 in de titel te verwerken? Komt niet vaka voor, maar kan me voorstellen dat ook hier nieuwe gebruikers er naar zullen zoeken :)

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Misschien handig om deeltje van klachten ook in de TS te plaatsen.
**BookMarked**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

laatste post van het vorige topic maar even herhalen

quote:
CNG schreef op zondag 05 februari 2006 @ 18:05:
Ik heb ook ff een vraag tussendoor.

Ik heb nu 20mbit en voetbal met telefonie in de daluren en weekenden.
Maar nu wil ik dus voor 5 euro meer dat ik de hele week en ook overdag gratis kan bellen.
Zou dat nog steeds kunnen omdat het tele 2 is ?

hier ben ik ook wel benieuwd naar, zit in hetzelfde schuitje

p.s. iemand al een nieuwe firmware ?

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Die Bruine schreef op maandag 06 februari 2006 @ 09:54:
Misschien een idee om Tele2 in de titel te verwerken? Komt niet vaka voor, maar kan me voorstellen dat ook hier nieuwe gebruikers er naar zullen zoeken :)
Wie ohw wie kan in de titel Versatel vervangen door Tele2 ? :)

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 06-02-2006 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

natuurlijk kan dat.
ff contact met sales / ks opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

de startpost mag nog wel eens goed doorgelezen worden, versatel en tele2 wordt door elkaar gebruikt ;) Ook zijn er al abo's waarbij je wel een doe het zelf pakket krijgt

iig die ik heb afgesloten, maar dat abo heeft nooit officieel bestaan, stond even foutief op de site :)
(ik heb dus 4mbit/1mbit incl onbeperkt bellen en geen kpn kosten voor 30 euro p/m, okay ander abo en hoort hier niet echt thuis, maar het is bedoeld als opmerking op dat het modem altijd door een monteur geinstalleerd moet worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

TheVMaster schreef op maandag 06 februari 2006 @ 10:05:
[...]

Wie ohw wie kan in de titel Versatel vervangen door Tele2 ? :)
* Eggy kijkt in het rond al zoekende naar z'n gereedschapset

[ Voor 10% gewijzigd door Eggy op 06-02-2006 10:31 ]

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Eggy schreef op maandag 06 februari 2006 @ 10:29:
[...]

* Eggy kijkt in het rond al zoekende naar z'n gereedschapset
Thnx dude ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
hjs schreef op maandag 06 februari 2006 @ 10:26:
de startpost mag nog wel eens goed doorgelezen worden, versatel en tele2 wordt door elkaar gebruikt ;) Ook zijn er al abo's waarbij je wel een doe het zelf pakket krijgt

iig die ik heb afgesloten, maar dat abo heeft nooit officieel bestaan, stond even foutief op de site :)
(ik heb dus 4mbit/1mbit incl onbeperkt bellen en geen kpn kosten voor 30 euro p/m, okay ander abo en hoort hier niet echt thuis, maar het is bedoeld als opmerking op dat het modem altijd door een monteur geinstalleerd moet worden)
pfff...ik ga het zo wel ff aanpassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167715

Hoi.

Ik ben sinds een 2 weken gebruiker van 20mb versatel, tv en bellen werk goed.
Een paar keer wat blokjes in beeld verder okey.
Maar de hoofdreden was het snelle internet. Nu ben ik dus al twee weken met de klantenservice bezig over mijn verbinding.
Speedtest 1150 down internet exp
Firefox 1233 down . Up is beide 103 download dan natuurlijk het 5 mb bestand.
BVan bbnet 100 mb gaat met 1.35 mb/sec.
Ik zit 1130 meter van centrale en met postcode gemeten 1.75 km.
Moet ik zeuren of is de snelheid oke. PS bij 100 mb binnenhalen geeft DU meter 1.43 mb/sec aan.
Dus is dit een redelijke normale snelheid,of??????????????

Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb alles goed staan en aangesloten en ook tcp optimizer gebruikt.
Anoniem: 167715 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 11:42:
Hoi.

Maar de hoofdreden was het snelle internet. Nu ben ik dus al twee weken met de klantenservice bezig over mijn verbinding.
Moet ik zeuren of is de snelheid oke. PS bij 100 mb binnenhalen geeft DU meter 1.43 mb/sec aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42753

Anoniem: 167715 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 11:42:
Hoi.

Vraag ze het of je echt zo ver woont. +- 2200 meter = 12 mbit 1500 meter 14-16 , 1 km 17-19 etc
Vraag eens hoe lang het koper is en je line sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben een leek wat bedoel je met line sync. Eg bedankt voor je reactie
Anoniem: 42753 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 11:49:
[...]

Vraag ze het of je echt zo ver woont. +- 2200 meter = 12 mbit 1500 meter 14-16 , 1 km 17-19 etc
Vraag eens hoe lang het koper is en je line sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:12
je snelheid is erg goed :)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

threedrules schreef op maandag 06 februari 2006 @ 10:04:
p.s. iemand al een nieuwe firmware ?[/i]
Volgens mij heb ik zojuist na resetten van de decoder een vernieuwde firmware te pakken. Voor het weekend stond er nog geen tele2, volgens mij, in de hoek van het menu en nu wel.

Veranderingen lijken miniem.

Dit is de software versie:
STB version V_STB_02_03_051027

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

zandpaddo schreef op maandag 06 februari 2006 @ 14:35:
[...]

Volgens mij heb ik zojuist na resetten van de decoder een vernieuwde firmware te pakken. Voor het weekend stond er nog geen tele2, volgens mij, in de hoek van het menu en nu wel.

Veranderingen lijken miniem.

Dit is de software versie:
STB version V_STB_02_03_051027
heb je nu een optie voice in het modem ?

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

dat was de decoder, modem zal ik nu ff resetten

Jaah, ook nieuwe firmware in modem. Optie voice erbij. Kan kiezen uit DTMF of FSK. Wat kun je hiermee?

Verder kan ik niets anders vinden. Volgens mij zit cap er ook nog gewoon op.

[ Voor 69% gewijzigd door zandpaddo op 06-02-2006 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

zandpaddo schreef op maandag 06 februari 2006 @ 14:45:
dat was de decoder, modem zal ik nu ff resetten

Jaah, ook nieuwe firmware in modem. Optie voice erbij. Kan kiezen uit DTMF of FSK. Wat kun je hiermee?

Verder kan ik niets anders vinden. Volgens mij zit cap er ook nog gewoon op.
die dtmf en fsk is voor nummerweergave, versatel had standaard fsk nummerweergave en niet alle merken telefoons ondersteunen dit

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:29

psy

Zijn er mensen hier die hun telefonie-gegevens (voetbal-pakket) kunnen wijzigen in de Mijn Versatel site? Het gaat mij specifiek om het meezenden eigen nummer, dit moet uit staan; en volgens de gebruiksaanwijzing zou je dat op de mijn-versatel site moeten knnen aanpassen.

Dus: "Beheer je account - Abonnement overzicht - Vaste telefoonaansluiting""
Dan kan ik alleen maar klikken op Registratieformulier en Abonnementhistorie...

Volgens iemand van de klantenservice die ik net gebeld heb moet er ook ergens een muteermogelijkheid/knop zitten maar die heb ik dus echt niet. Wie heeft daar nog meer last van? Twee collega's hier met Versatel hebben exact hetzelfde probleem.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

psy schreef op maandag 06 februari 2006 @ 15:11:
Zijn er mensen hier die hun telefonie-gegevens (voetbal-pakket) kunnen wijzigen in de Mijn Versatel site? Het gaat mij specifiek om het meezenden eigen nummer, dit moet uit staan; en volgens de gebruiksaanwijzing zou je dat op de mijn-versatel site moeten knnen aanpassen.

Dus: "Beheer je account - Abonnement overzicht - Vaste telefoonaansluiting""
Dan kan ik alleen maar klikken op Registratieformulier en Abonnementhistorie...

Volgens iemand van de klantenservice die ik net gebeld heb moet er ook ergens een muteermogelijkheid/knop zitten maar die heb ik dus echt niet. Wie heeft daar nog meer last van? Twee collega's hier met Versatel hebben exact hetzelfde probleem.
zie http://forum.versatel.nl/viewtopic.php?t=12455
al een tijdje weg(na de storing van 16-01-06)!
http://clogic.versatel.nl...Handleiding_Telefonie.pdf

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ha, dat is mooi, thanks :)
Fraaie boel dat ze dat bij de klantenservice nog niet eens weten!

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent84
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-04 22:18
Na een reset inderdaad DTMF bij de instellingen van de modem. Echter werkt de nummerherkenning nog steeds niet op mijn KPN Chicago 440C. Iemand enig id waar het nu nog aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17644

Leuk die firmware update maar de snelheid is van 15 megabit naar 4 :( megabit gegaan terwijl ik een 20 megabit pakket heb. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:03
Heeft er iemand een reset geprobeerd vn het modem, aangezien de telefoonclient service opnieuw start ?

Wat betreft die 4mbit snelheid, bel de helpdesk die zien zo of het goed is gegaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54152

vincent84 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:29:
Na een reset inderdaad DTMF bij de instellingen van de modem. Echter werkt de nummerherkenning nog steeds niet op mijn KPN Chicago 440C. Iemand enig id waar het nu nog aan zou kunnen liggen?
welke telefoon nummer als het de eeste is dan werkt het niet nee op de tweede wel, en is de telefoon op het modem aangeslooten, was hier niet zo. nu wel en het eerste nummer doorgeschakeld naar het tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent84
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-04 22:18
Anoniem: 54152 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 20:42:
[...]

welke telefoon nummer als het de eeste is dan werkt het niet nee op de tweede wel, en is de telefoon op het modem aangeslooten, was hier niet zo. nu wel en het eerste nummer doorgeschakeld naar het tweede.
Ik begrijp er niet veel van, maar bedoel je dat ik m'n KPN nummer door moet schakelen naar m'n versatel nummer?
Dit kost me toch geld elke keer dat er iemand belt?
En de telefoon zit direct op de eerste telefoonpoort van het modem aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Anoniem: 17644 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 20:29:
Leuk die firmware update maar de snelheid is van 15 megabit naar 4 :( megabit gegaan terwijl ik een 20 megabit pakket heb. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Hier nog steeds de oude snelhied (12 Mb/s) en een voice menu erbij, terwijl ik geen telefonie heb :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162917

quote:
Lestat79 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 23:08:
Heb in de Versatel topics gezocht naar een oplossing maar kon er geen antw op vinden.
Wie heeft er nog meer problemen bij het versturen van een bestand via MSN naar een ander?
Probleem is dat de snelheid niet hoger komt dan ong 15kb/s.

Terwijl mn upload tegen de 100kb/s ligt.Heb geprobeerd bij NAT-virtual servers een poort open te zetten uit het standaard-lijstje (MSN Messenger)maar zonder succes.(heb er nog niet veel verstand van)

Wat kan ik nog meer doen om met volle snelheid te uploaden?
Bij @Home lukte t me wel,ben nu in het bezit van een Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie.

TheLemon :

Ik heb bij NAT helemaal niks gedaan en ik haal rond de 900kbit upload met MSN. Heb je wel de nieuwste MSN versie? Of heb je een of andere firewall die in de weg zit?

Quote:
Ook wanneer ik de firewall uitzet kom ik niet hoger als 20kb/s.
Ja heb de nieuwste MSN versie.
Vrij irritant dit... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb je de windows firewall wel uit, kijk verder of je virusscanner niet het probleem is, of een spyware scanner. Ik had hetzelfde probleem,maar na een schone installatie niet meer. Ik draai nu nod32, en seagate firewall. En gebruik msn 8.0 beta. Wel is mijn 20 mb snelheid maar 1.4mb/sec en twijfel ik of dat goed is ik zit op ongeveer 1200 meter van de centrale.
Anoniem: 162917 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 01:38:
quote:
Lestat79 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 23:08:
Heb in de Versatel topics gezocht naar een oplossing maar kon er geen antw op vinden.
Wie heeft er nog meer problemen bij het versturen van een bestand via MSN naar een ander?
Probleem is dat de snelheid niet hoger komt dan ong 15kb/s.

Terwijl mn upload tegen de 100kb/s ligt.Heb geprobeerd bij NAT-virtual servers een poort open te zetten uit het standaard-lijstje (MSN Messenger)maar zonder succes.(heb er nog niet veel verstand van)

Wat kan ik nog meer doen om met volle snelheid te uploaden?
Bij @Home lukte t me wel,ben nu in het bezit van een Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie.

TheLemon :

Ik heb bij NAT helemaal niks gedaan en ik haal rond de 900kbit upload met MSN. Heb je wel de nieuwste MSN versie? Of heb je een of andere firewall die in de weg zit?

Quote:
Ook wanneer ik de firewall uitzet kom ik niet hoger als 20kb/s.
Ja heb de nieuwste MSN versie.
Vrij irritant dit... :(
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17644 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 20:29:
Als je idd het 20mbit hebt en betaald 40 euro (nu 50 euro) Dan is er wat mis. Anders is het gewoon goed ivm je ook 4 mbit abbo's hebt. Even bellen dus om te vragen of ze jouw instellingen kunnen aanpassen

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 42753 op 07-02-2006 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net contact gehad met de klantenservice en wat er op mijn modem wordt gemeten 1.43 mb/sec krijg ik dus ook binnen, dus zal ik met andere providers ook wel niet meer snelheid halen.
Dus denk ik dat ik er maar tevreden mee ben. En het is natuurlijk geen slechte snelheid.
Ze vertelden me wel dat ze op veel plekken lijnmmetingen aan het doen zijn wat de gemiddelde snelheden over all 20mb abbonomenten is 10125 dus gemiddeld heet iedereen zo'n 10 mb.Probleem is dat er mensen op 2.4 mb/sec kunnen downloaden ( meer dan goed dus) en dat er ook zijn die met een 20mb account niet verder komen dan 600Kb/sec. Terwijl ze dus toch niet te ver van een centrale af zitten. Er word dus zeker ook getwijfeld aan de centrale's zijn die wel allemaal geschikt voor 20mb. Zijn de geupgrade centale's wel goed??. Hier in mijn woonplaats ken ik 8 mensen met het versatel 20mb account en de snelste is 1.5 mb/sec.>>>>>>>>>>>>????????
Degene met die 1.5 zit op 450 meter van de centrale, De traagste zit op 2.2 km en heeft 540 kb als hoogst gemeten.Ze hebben me beloofd om dit gaan te onderzoeken. En ik zal hier ook contact met hun overhouden. Het is een vrij nieuw product en ik wil ze ook best de kans geven. Wel ben ik tot nu toe erg tevreden over de betrouwbaarheid want die is goed te noemen. Een keer een halve dag geen telefoon gehad , verder geen storingen , en dat geld voor ons alle 8. Ik zal jullie op de hoogte houden van de lijnmetingen. En trouwens er zijn niet alleen caps op 15 mb maar ook op 12 is me net verteld. En dat blijft totdat hun netwerk stabiel is en sommige centrale's een onderhoudsbeurt (APK) krijgen.
Groetjes.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Dat is wel heel erg vreemd, klinkt als zeer rotte kabels of foutief aangesloten, kortom niet dichtbij het ISRA punt.

Heb dit als monteur iig nog nooit meegemaakt dat er zulke lage snelheden zijn gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MSoft06 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:13:
Dat is wel heel erg vreemd, klinkt als zeer rotte kabels of foutief aangesloten, kortom niet dichtbij het ISRA punt.

Heb dit als monteur iig nog nooit meegemaakt dat er zulke lage snelheden zijn gemeten.
monteur zijn soms echt om te huilen maar MSOFT zal zeker een goeie zijn.
btw valt het jullie ook op dat de 4 MB variant tegenwoordig geen voetbal meer aanbied. Eerst alle wedstijden, daarna enkele keuzes en nu kan je het niet meer bestellen maar moet je de 20mb variant nemen :?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 42753 op 07-02-2006 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

MSoft06 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:13:

Dan ben ik een mooie uitzondering met iets van 10m (reeds aanwezig) plat telefoonsnoer tussen splitter en modem :)
De splitter zit wel 'boven op' het isra punt.
Dat er monteurs rondlopen die niet eens een stekkertje fatsoenlijk op een cat5 kunnen zetten heb ik helaas aan den lijve mogen ondervinden 8)7
Imtech gaat hier (weer) een lijnmeting doen, eens kijken hoe dat in z'n werk gaat als het deze keer wel lukt :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Gisteren gebeld. Donderdag 16 februari komen ze het bij mij aansluiten. Ik hou mn hart vast. Ik zit op 3400meter afstand van de centrale. Vraag me dan ook af hoe sterk ik in mijn schoenen sta als de snelheid onacceptabel laag blijkt. Ik moet in elk geval de 6Mbit halen want dat had ik hiervoor met KPN/Planet ook.

Weet iemand of het contract stilzwijgend met een jaar wordt verlengd of gelden er andere regels? Ik vraag het me af nu ze een contract van minimaal 2 jaar aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik heb het 30 januari aangevraagd en 7 februari is het al technisch opgeleverd, erg rap. Vrijdag 10 februari wordt bij mij zowel de KPN lijn als ADSL geinstalleerd.

Een addertje onder gras is wel dat je niet het Compleet pakket moet nemen wanneer je een nieuwe lijn hebt bij KPN die niet ouder is dan een jaar anders krijg je van meneer KPN een nota voor de resterende maanden die niet zijn uitgediend. Daar was ik de boot mee ingegaan maar kon dit zonder problemen corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Die Bruine schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 10:01:
Gisteren gebeld. Donderdag 16 februari komen ze het bij mij aansluiten. Ik hou mn hart vast. Ik zit op 3400meter afstand van de centrale. Vraag me dan ook af hoe sterk ik in mijn schoenen sta als de snelheid onacceptabel laag blijkt. Ik moet in elk geval de 6Mbit halen want dat had ik hiervoor met KPN/Planet ook.

Weet iemand of het contract stilzwijgend met een jaar wordt verlengd of gelden er andere regels? Ik vraag het me af nu ze een contract van minimaal 2 jaar aanbieden.
Heel leuk bedacht, maar ADSL en ADSL2+ zijn 2 heel aparte dingen!

Wanneer je 6mbit haalt op ADSL wil dat niet gelijk zeggen dat je de goede snelheid haalt.

Wat ik als resultaat heb gezien ooit, is een maximum van 7mbit op een afstand van 4km, dus ik zou zeggen, probeer het uit met de monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-04 18:50
Verdorie!

Te vroeg gejuigd! Ik heb sinds gisteren dat mijn modem vastloopt. Ik heb de nieuwe firmware erop staan, en als ik een hard reset doe doet hij het weer, maar hij is de afgelopen twee dagen al drie keer vastgelopen...m.a.w. : niets doet het meer!

Nog meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
Of kan het liggen aan de (rode) crosskabel die ik heb getrokken uit nood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Lijkt mij niet, aangezien het auto sensing is naar mijn weten, maar je kan het wellicht proberen ?

Probeer volgende keer even de Edit knop te gebruiken, staat rechts van je bericht, naast quote.

[ Voor 34% gewijzigd door MSoft06 op 08-02-2006 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb ook de nieuwe firmware op de modem staan. Sindsdien is mijn snelheid gezakt van ruim 1.4 mB/s naar ongeveer 1.25 mB/s, met soms een uitschieter naar 1.4 mB/s. Kan dat te maken hebbben met de nieuwe firmware of is dat toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

Doctor Yes schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 18:16:
Ik heb ook de nieuwe firmware op de modem staan. Sindsdien is mijn snelheid gezakt van ruim 1.4 mB/s naar ongeveer 1.25 mB/s, met soms een uitschieter naar 1.4 mB/s. Kan dat te maken hebbben met de nieuwe firmware of is dat toeval?
same here :(

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier ook ik ga dadelijk 380volt op de modem zetten , dan ben ik 9.6 mb per seconde :( :( :( :( :( >:) :9~ :O }:O }) }) ;( ;( (8> :z :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153262

bjack:

ADSL2+ heeft wat meer foutcorrectie nodig en dat veroorzaakt wat meer latency op de lijn. Met minimale foutcorrectie kan je een DSL lijn op 8ms krijgen, maar dan moet je geen snelle lijn willen gezien de hoeveelheid fouten die dan gaan optreden op de lijn. Dit is de voornaamste reden dat je dus met 20ms begint al op de lijn ipv 8ms.
sigh :P had ik dit eerder geweten, ik ben een grote leecher, maar toch game ik ook heel vaak :(
in begin dacht ik dat het wel meeviel, maar langzamerhand moest ik steeds meer aanpassingen
doen in mijn wapens en tacktiek etc. Maar laatste tijd is mijn ping rounduit slecht geworden :|
Ik denk dat ik terug ga stappen naar familly, en 20 pingen naar nl servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lees de post eens hierboven. Het zou er goed mee te maken kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04 19:42
Hier ook nieuwe firmware... en MSoft06, als je dan omschakelt naar DTNF geeft hij zelf in beeld aan dat de VOIP client gestart wordt (VOIP is started - of zo) dus wat zou een reboot daar nog aan toevoegen? In ieder geval werkt nummerweergave nog steeds niet weer op mijn Siemens Gigaset 3000 hierzo.... en das toch eigenlijk best balen...

BigDaddy

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Bigdaddy, voeg me ff toe op msn, ipv slowchat hier te creeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik kan ook dtmf of fsk kiezen en dan wordt voip client (opnieuw) gestart.
Het tel1 lampje gaat aan als ik er een telefoon in plug en de hoorn op neem, alleen de kiestoon ontbreekt nog omdat ik geen telefonie heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kunnen jullie een posten hoe jullie snelheid is, wel ff meten met bv DU meter en een 100 mb bestand ofzo.

Thanksssssssssssssssssssssssssssssssssssss :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Anoniem: 167715 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 02:41:
Kunnen jullie een posten hoe jullie snelheid is, wel ff meten met bv DU meter en een 100 mb bestand ofzo.

Abonnement: Versatel Family Compleet 4Mbit
Gisteravond 100MByte bin bestand gedownload
Download: 1,46 MByte/sec.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
* koen is klaar met versatel :r

half november verhuizing doorgegeven, 14 december zou oplevering zijn, niet gehaald, nou 27 december dan maar, technische installatie gelukt, maar dan moet de zooi nog aangesloten worden en dat is nu ruim twee maanden na doorgifte verhuizing nog niet gebeurd :{

bij de klantenservice kunnen ze je niet verder helpen, want dat ligt altijd op de "andere afdeling" die niet bereikbaar is. dus ik heb m'n machtiging ingetrokken, de laatste rekeningen laten storneren bij de bank en versatel/tele2 bekijkt het maar met hun hele tyfuszooi :(

zo, dat lucht op... nu hopen dat het alternatief kabelinternet minder problemen gaat opleveren :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

koen schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 11:59:
* koen is klaar met versatel :r

half november verhuizing doorgegeven, 14 december zou oplevering zijn, niet gehaald, nou 27 december dan maar, technische installatie gelukt, maar dan moet de zooi nog aangesloten worden en dat is nu ruim twee maanden na doorgifte verhuizing nog niet gebeurd :{

bij de klantenservice kunnen ze je niet verder helpen, want dat ligt altijd op de "andere afdeling" die niet bereikbaar is. dus ik heb m'n machtiging ingetrokken, de laatste rekeningen laten storneren bij de bank en versatel/tele2 bekijkt het maar met hun hele tyfuszooi :(

zo, dat lucht op... nu hopen dat het alternatief kabelinternet minder problemen gaat opleveren :7
heb je weer eens een abbo aangevraagd op je oude adres, toen verhuist en toen doorgegeven om het op het nieuwe aan te sluiten ? indien ja dat VRAAAAGGGTT om problemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Anoniem: 42753 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:28:
[...]

heb je weer eens een abbo aangevraagd op je oude adres, toen verhuist en toen doorgegeven om het op het nieuwe aan te sluiten ? indien ja dat VRAAAAGGGTT om problemen :P
hehe.
hier is het ook nog steeds een drama..maar ik richt al mijn ergernissen op me sig ;-)
het komt vast goed alleen heeft het wat tijd nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door Security op 10-02-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148037

Anoniem: 167715 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 02:41:

na de laatste firmware-update geen verandering van snelheid:
abo: 20 Mb + telefonie
100 MB.bin met 1,58 MB/sec binnengehaald...
afstand tot centrale: 1300 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Begrijp ik het nu goed dat Tele2 minder geschikt is voor gamers van FPS (dus bv XBOX 360 users minder last) en dat de Cisco VPN Cliënt nog steeds niet werkt? Als iemand hier antwoord op kan geven thnQ. Net 2 zaken waar ik mee te maken krijg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Die Bruine schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 16:09:
Begrijp ik het nu goed dat Tele2 minder geschikt is voor gamers van FPS (dus bv XBOX 360 users minder last)
.....
:(
Het speel bijna dagelijks BF2 (en soms CoD2) online met een ping van rond de 30-40ms. (Versatel)
Derhalve goed speelbaar voor FPS.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 12:04
Probeer me vader over te halen om ook het 20 mbit versatel abbo-tje te nemen. Maar hij twijfelt nog over de VPN opties. Hij moet wel kunnen VPN-en naar zijn werk, nu heb ik de search gebruikt en er kwamen meerdere problemen met VPN naar voren. Is dat nog steeds zo?

En in de FAQ van tele2 staat dit:

Wat zijn de voordelen van Tele2 Compleet Voetbal?

Alle Eredivisiewedstrijden live op uw tv
Op een later moment een wedstrijd bekijken
Voorbereid op digitale televisie
Geen KPN-telefoonabonnement meer nodig
Razendsnel internetten (4 Mbit/s) met meerdere computers tegelijk

Wat bedoelen ze met de regel die ik vet gemaakt heb?

PC1: ASUS Prime X670e-Pro -- 7900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Crucial T700 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Daar bedoelen ze niks mee? Dat er gewoon een 4mbit verbinding is met de mogelijkheid tot meerdere computers aan te sluiten op het modem van Tele2

VPN is nog steeds niet werkend, er zijn mensen die het werkend hebben gekregen, dit door toevoegen van hardware.

[ Voor 29% gewijzigd door MSoft06 op 10-02-2006 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 23:01
Die Bruine schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 16:09:
Begrijp ik het nu goed dat Tele2 minder geschikt is voor gamers van FPS (dus bv XBOX 360 users minder last) en dat de Cisco VPN Cliënt nog steeds niet werkt? Als iemand hier antwoord op kan geven thnQ. Net 2 zaken waar ik mee te maken krijg :(
Ik heb hier zo'n Tele2/Versatel 20Mbit abbo en ik kan je zeggen dat hier Cisco VPN Client wel werkt. Je moet dan echter wel wat poorten op je router forwarden naar je computer.

Op je router dien je via Virtual servers de "virtual server" IPSEC met de UDP-poorten 500 en 10000 te forwarden naar je eigen computer. Dan werkt het perfect :)

Succes!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
MSoft06 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 18:56:
Daar bedoelen ze niks mee? Dat er gewoon een 4mbit verbinding is met de mogelijkheid tot meerdere computers aan te sluiten op het modem van Tele2

VPN is nog steeds niet werkend, er zijn mensen die het werkend hebben gekregen, dit door toevoegen van hardware.
Ja maar ik heb het over het 20 mbit abbo. Dus dan zou er toch ongeveer 20 mbit per computer beschikbaar moeten zijn?

Mmmm ja moet zeker weten dat VPN werkt, lees toch wel veel mensen die problemen hebben. Dan kan me pa 2 jaar niet werken, vind ze baas niet okee denk ik :P

[ Voor 14% gewijzigd door Operations op 10-02-2006 19:17 ]

PC1: ASUS Prime X670e-Pro -- 7900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Crucial T700 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Die 20mbit is alleen maar de connection naar je modem, daarna krijg je dus 20 / 3 = ong 7mbit

Kortom, je hoeft heus niet te verwachten dat iedere computer 20mbit krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Nou, helaas kan ik het zaakje niet testen gezien KPN een blunder heeft gemaakt met het aansluiten van mijn lijn vandaag. Gelukkig is versatel wel langsgekomen en heeft de apparatuur afgeleverd. De monteur kon mij vertellen dat de snelheid gecapped is op ongeveer 15mbit tot dat de problemen met de switches in de telefooncentrales zijn opgelost. De digitale TV moet rond augustus gelanceerd worden volgens zijn berichten. Ook is de klantenservice niet al te best bij Tele2 maar wel beter dan die van UPC zo zei hij. UPC neemt niet eens de moeite om terug te bellen in tegenstelling tot Tele2. Tot zover mijn ervaring, later meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
MSoft06 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 19:34:
Die 20mbit is alleen maar de connection naar je modem, daarna krijg je dus 20 / 3 = ong 7mbit

Kortom, je hoeft heus niet te verwachten dat iedere computer 20mbit krijgt.
Nee maar dat is toch ook zo als je een 2/4/6/8 mbit lijntje neemt? Maar is het zo als je meerdere pc's aansluit dat je ongeacht of ze wel iets doen met internet toch het deelsommetje moet maken? nee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Het is je TOTALE bandbreedte, kortom, wanneer pc 1 en 2 niks doen heeft nummer 3 20mbit tot zijn beschikking, doen 1 en 2 bijv iets downloaden met 400 kb/s, heeft pc 3 nog 1,2 mb/s over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
MSoft06 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 20:36:
Het is je TOTALE bandbreedte, kortom, wanneer pc 1 en 2 niks doen heeft nummer 3 20mbit tot zijn beschikking, doen 1 en 2 bijv iets downloaden met 400 kb/s, heeft pc 3 nog 1,2 mb/s over.
Okee maar dat is toch logisch, snap ik die vermelding in de FAQ niet zo. Maar nog meer mensen met positieve VPN ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jemig K zooi.

Snelheid was al mager 1.4 mb/sec , nu na die firmware update.
900kb/sec. 100 modem gereset,etc etc.
Shit ..
En dat voor een 20 mb abbo :( :( :(

8)7 :r :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloaded
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2023
TheGeneral schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 20:58:
[...]

....Maar nog meer mensen met positieve VPN ervaringen?
Hier nooit geen problemen gehad met VPN :)

Ik heb er wel een router (Linksys) tussen zitten, die ik in het Versatel modem als DMZ heb gezet.
Misschien heb ik daarom nooit geen probleem gehad :?

Maar ik werk dus probleemloos met de Cisco VPN Client!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Anoniem: 42753 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:28:

ik heb sinds juli vorig jaar versatel, dat bij oplevering al niet werkend werd geleverd, toen ben ik in december gaan verhuizen en sindsdien werkt het wederom niet. dus van een jaarabonnement heb ik meer niet dan wel gebruik kunnen maken van hun diensten :P

maar goed, alles opgezegd en nu een nieuwe aanvraag ingediend bij UPC :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Checkpoint VPN client werkt hier zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 24-03 22:18
Iemand enig idee hoe ik via de site van Versatel voetbal kan kijken.

Ik heb het al zovaak geprobeerd, maar hij blijft in een loop hangen. Eerst zie je het eredivisie muziekje, daarna Versatel en dit blijft zich maar herhalen.

De wedstrijd komt nooit in beeld!

Iemand een idee?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Kijk je bij http://www.versatel.nl/tv/voetbal/programma/ :?
Hier start de uitzending gewoon na het irritante filmpje :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Speedy-Andre schreef op zondag 12 februari 2006 @ 14:45:
Kijk je bij http://www.versatel.nl/tv/voetbal/programma/ :?
Hier start de uitzending gewoon na het irritante filmpje :/
Ja.
Bij mij doet hij nu alleen het eerste filmpje en wordt het daarna zwart. De loop is weg, maar er gebeurt verder weinig.

Via de Decoder hoef ik al helemaal niet te kijken want daar zie ik allemaal blokjes.
Heb al meerdere malen gebeld zonder resultaat.

Ik word er een beetje moe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik had net even een blokkerig beeld, kort daarna startte het modem opnieuw en had ik weer perfect beeld.
Als het blijvend blokkerig is, dan heb je volgens mij te weinig bandbreedte.
Dit kan door een slechte telefoonlijn (van de centrale) komen of je zit ver van de centrale of je decoder/modem is misschien niet lekker.
Een slecht gemonteerde netwerkkabel zou me ook niet verbazen, ik heb er ook een vervangen toen de verbinding naar m'n pc uitviel.
Overigens heeft Versatel (normaal gesproken) een lijntest gedaan om de lijnkwaliteit te testen, anders word je niet aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Blokkerig beeld komt door a) lange afstand naar centrale b) foutief aangesloten door monteur / persoon, modem niet zo dicht mogelijk op isra punt c) niet de nieuwste decoder settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Waarschijnlijk is het te weinig bandbreedte.

Meerdere mensen in Rdam oost hebben er last van.
Zodra het voetbal afgelopen is doet hij het perfect.

Ik erger me zo aan het feit dat je zo'n medewerker aan de tel krijgt die echt helemaal van niks weet en niet verbonden is met de tech afdeling.
Zo kun je dus nooit goed communiceren met die gasten.
Je moet je er dus maar bij neerleggen.

Je betaalt er wel voor en dat is ook zo'n ding waar ik me kwaad over maak.
Mijn geld is niet vals en is net zo veel waard als alle andere euro's, dan moet je toch verwachten dat je een goed product ervoor terugkrijg.
Een storing kan je weleens hebben, je zou er zelfs 2 weken over mogen doen van mij, maar daarna moet je toch echt wel een werkend product hebben.

Ook de speedcap vind ik te gek voor woorden.
Ten eerste hebben ze me indertijd voorgelogen, ik was 1 van de eerste die het merkten. Omdat er na een landelijke storing ineens 1,55MB/s overbleef van mijn 2,23MB/s.
Ik ben toen gebeld door een technish medewerker en hij bleef glashard ontkennen dat er geen speedcap opgezet was, achteraf bleek dit dus gelogen te zijn.

Voorbeeldje:
Ik koop de nieuwste BMW en deze heeft 200 PK.
Auto valt soms uit en ik besluit terug te gaan naar de BMW dealer.
Die zet de Auto terug op 150 PK zonder dat er wat aan mij gevraagd wordt en ik krijg er ook geen geld voor terug.

Hoeveel mensen zouden dit pikken?? Waarschijnlijk geen!
Maar dan kan je tenminste terug naar de Dealer om verhaal te halen en hier zit je dus met de helpdesk opgescheept!

Wie zegt dat het komt door kinderziektes, kan best, maar ik heb me niet aangemeld als betatester en in mijn geld zitten ook geen kinderziektes.

Ik hou maar op met klagen wat daar hebben jullie ook weinig aan, maar het lucht wel op! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Ik zou zeggen, laat je contract ontbinden? Je stelt dat het niet pikt, kortom, ik zou het dan laten ontbinden, ik wens je er veel succes bij, velen zeggen precies hetzelfde, maar krijgen het niet voor elkaar.

Die 20mbit is een maximum, geen minimum ;) In de voorwaarden is het zeer slim opgelost kortom, ik denk niet dat je een poot hebt om op te staan.

Maar inderdaad, het kan veel beter met Tele2, maar ja, ik ben van mening dat het product niet goed getest is van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168436

Ik ben sinds vorige week verhuist en heb daarbij mijn versatel abonnement (20/voetbal) mee laten verhuizen. Op mijn oude adres had ik altijd een zeer goede verbinding. Ik haalde vaak snelheden t/m 2,0 mb/s. Echter sinds mijn verhuizing is er iets waarschijnlijk fout gegaan bij het aansluiten. Want ik haal nu snelheden van, jawel, ongeveer 5,0 kb/s. :'( Het laden van web pagina's gaat op zich wel redelijk maar ook niet echt geweldig. De voetbal kanalen werken allemaal wel naar behoren, aldaar geen enkel probleem. Na lang zelf zoeken op de kabels en aansluiting op zich niets kunnen ontdekken, daarom maar de klantenservice gebeld. Deze hadden ook geen technische kennis in huis en konden alleen aangeven dat het signaal t/m de modem goed was.

Ik heb een kabel lopen van de modem (lan3) naar een ISDN/ADSL aansluitpunt. Heb daar de kabel op aangesloten en een kabel tussen het aansluitpunt en mijn pc gelegd. Heb het adsl aansluitpunt in de zelfde kleur volgorde zitten als de utp kabel.

Wat kan een oorzaak zijn van de traagheid van het downloaden???

De rest van de specs ziet er als volgt uit:

(Overgenomen op Sun Feb 12 2006 om 18:52:14 UTC+0100)

Download : 3.8 KByte/sec
Upload : 53.4 KByte/sec
Connection : 196.0 Conn/min
Ping test Nederland : 23.0 ms

Met een 100mb bin bestand zit de download rond de 5,0 kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Wat gebeurt er als je een draad maakt diret op je modem ?

Haal je dan ook die snelheden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166258

Anoniem: 168436 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 18:58:
...
Ik heb een kabel lopen van de modem (lan3) naar een ISDN/ADSL aansluitpunt. Heb daar de kabel op aangesloten en een kabel tussen het aansluitpunt en mijn pc gelegd. Heb het adsl aansluitpunt in de zelfde kleur volgorde zitten als de utp kabel.

Wat kan een oorzaak zijn van de traagheid van het downloaden???
...[/u]
Volgens mij ondersteunt Versatel / Tele2 geen 20MB ADSL via ISDN. Staat ook op hun site. http://www.tele2.nl/tv/specs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Hij doelde op een RJ45 aansluiting naar zijn computer, niet naar zijn ADSL lijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:41
MSoft06 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 18:42:

Die 20mbit is een maximum, geen minimum ;) In de voorwaarden is het zeer slim opgelost kortom, ik denk niet dat je een poot hebt om op te staan.
Ben het toch niet helemaal met deze opmerking eens, want ze adverteren met een snelheid tot 20 Mbit en wat je nu ziet is een snelheid tot 15,3 Mbit, dat vind ik toch niet echt eerlijk.

Vandaag nog maar eens gemaild met de vraag wanneer de speedcap eraf gaat en natuurlijk ook het bovenstaande argument gebruikt. Als antwoord kreeg ik:
Helaas is het op dit ogenblik nog niet duidelijk wanneer de zogenaamde speedcap gaat verdwijnen.
Ook heb ik gevraagd wanneer ze met een volledig zenderaanbod komen en daarop zeiden ze het volgende:
Ook omtrent de veranderingen van het televisiepakket kunne we geen exacte datum aangeven. Er zijn nog steeds enkele besprekingen gaande met enkele zenders om alles op de decoder te krijgen. Zodra die zijn afgehandeld zal een nieuw pakket worden aangeboden.

Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Er zijn mensen die 20mbit halen, kortom ze verkopen geen onzin ?

Zenders, ik las ergens een bericht dat er rond augustus weer extra zenders komen ?
Kortom, even wachten ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En toch spreek ik veel mensen die na de update minstens 4 mb kwijt zijn terwijl ze een 20 mb abbo hebben. Ik ben van 1.43 mb/sec naar de 1.0 mb/sec gegaan.>>>>>>VREEMD TOCH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

®Otto schreef op zondag 12 februari 2006 @ 19:44:
[...]

Ben het toch niet helemaal met deze opmerking eens, want ze adverteren met een snelheid tot 20 Mbit en wat je nu ziet is een snelheid tot 15,3 Mbit, dat vind ik toch niet echt eerlijk.

Vandaag nog maar eens gemaild met de vraag wanneer de speedcap eraf gaat en natuurlijk ook het bovenstaande argument gebruikt. Als antwoord kreeg ik:

[...]

Ook heb ik gevraagd wanneer ze met een volledig zenderaanbod komen en daarop zeiden ze het volgende:

[...]
toon volledige bericht
Ik anders wel. BTW leuke vergelijking met een BMW auto oid? Die dingen zijn ook gelimiteerd kwa snelheid op 250 KM/h ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148167

Anoniem: 42753 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 09:32:
[...]

Ik anders wel. BTW leuke vergelijking met een BMW auto oid? Die dingen zijn ook gelimiteerd kwa snelheid op 250 KM/h ;)
Maar ik neem aan dat er voor dat type BMW niet wordt geadverteerd dat ie 300 rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik word echt niet goed van dat gezanik/gezeik over de te lage snelheid. Och och je wordt gecapt op 15 Mbit, wat naar zeg! Er zijn genoeg mensen die nog niet eens de helft daarvan halen. Zelf haal ik met moeite 750 kB/s, dat is dus 7Mb of zo...

Voor het geld wat dit kost (55 euro inclusief gratis bellen naar vaste lijnen) ben ik eigenlijk toch nog best tevreden. Bij @home had ik 5Mb voor 48 euro, zonder bellen. Wat verwachten jullie nou eigenlijk? Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten ofzo? Wie haalt het in zijn hoofd om dit produkte te vergelijken met een BMW is niet goed wijs. Zo'n auto kost gewoon veel meer dan de gemiddelde gezinsauto, dan mag je ook meer verwachten. Het Versatel pakket kost gewoon niet veel voor hetgeen wat je krijgt.

Als je zelfs meer dan 10 Mb krijgt aan snelheid zou ik me koest houden voor dat geld.
Er zijn genoeg zaken waar ik me ook aan stoor, maar ik hou altijd in mijn achterhoofd dat het gewoon weinig kost. Dan klaag ik ook niet zolang het redelijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
Well blow me down!

Ik heb sinds een week dat mijn verbinding er om de haverklap uitvalt! Weet iemand iets over een instelling in het (oude Versatel ADSL2+) modem die ervoor zorgt dat het modem zijn functionaliteit verliest nadat er een tijdje alleen maar wordt ge-upload. Ik doe veel met torrents en zodra hij een uurtje alleen maar aan het uploaden is klapt hij eruit.

Met eruit klappen bedoel ik: niets werkt meer (internet, telefoon in gesprek), ook al branden de lampjes nog wel. Gekke situatie, eerder hiermee geen problemen gehad.

Wie weet meer, heeft hetzelfde en heeft het opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Steveedge schreef op maandag 13 februari 2006 @ 15:23:
Well blow me down!

Ik heb sinds een week dat mijn verbinding er om de haverklap uitvalt! Weet iemand iets over een instelling in het (oude Versatel ADSL2+) modem die ervoor zorgt dat het modem zijn functionaliteit verliest nadat er een tijdje alleen maar wordt ge-upload. Ik doe veel met torrents en zodra hij een uurtje alleen maar aan het uploaden is klapt hij eruit.

Met eruit klappen bedoel ik: niets werkt meer (internet, telefoon in gesprek), ook al branden de lampjes nog wel. Gekke situatie, eerder hiermee geen problemen gehad.

Wie weet meer, heeft hetzelfde en heeft het opgelost?
Heb niet hetzelfde probleem, maar kun je er dan niet voor zorgen dat er toch wat wordt gedownload? Er zijn zat programma's die om wat voor reden dan ook even contact maken met een website: RRS Reader, webmonitor, e-mail checkers, auto refresh van websites verzin het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

psy schreef op maandag 13 februari 2006 @ 13:43:
Ik word echt niet goed van dat gezanik/gezeik over de te lage snelheid. Och och je wordt gecapt op 15 Mbit, wat naar zeg! Er zijn genoeg mensen die nog niet eens de helft daarvan halen. Zelf haal ik met moeite 750 kB/s, dat is dus 7Mb of zo...

Voor het geld wat dit kost (55 euro inclusief gratis bellen naar vaste lijnen) ben ik eigenlijk toch nog best tevreden. Bij @home had ik 5Mb voor 48 euro, zonder bellen. Wat verwachten jullie nou eigenlijk? Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten ofzo? Wie haalt het in zijn hoofd om dit produkte te vergelijken met een BMW is niet goed wijs. Zo'n auto kost gewoon veel meer dan de gemiddelde gezinsauto, dan mag je ook meer verwachten. Het Versatel pakket kost gewoon niet veel voor hetgeen wat je krijgt.

Als je zelfs meer dan 10 Mb krijgt aan snelheid zou ik me koest houden voor dat geld.
Er zijn genoeg zaken waar ik me ook aan stoor, maar ik hou altijd in mijn achterhoofd dat het gewoon weinig kost. Dan klaag ik ook niet zolang het redelijk werkt.
Dus als ik het goed begrijp mogen we pas gaan klagen als de pakketten bij de concurrentie evenveel kosten als bij Versatel en wél de beloofde snelheid leveren? Kom op zeg...

Het gaat er om dat Versatel aangeeft een 20Mb product te leveren terwijl ze van tevoren wéten dat bij 99 % van de gebruikers niet meer dan 15Mb wordt gehaald. Noem het dan een 15Mb pakket waarbij sommigen mazzel hebben en daarboven komen. Of het dan wel of niet een goedkoop pakket is maakt helemaal niet uit.

Ook ik vind het weinig boeiend dat ik 'maar' 15Mb haal maar het irriteert me dat anderen voor hetzelfde geld wel die 20Mb halen die mij ook beloofd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
Mja, ik weet dus niet zeker of het daadwerkelijk daaraan ligt. Ik vroeg me gewoon af of er mensen waren met een vergelijkbaar probleem, en of het wellicht een manier van Versatel is om het torrent-verkeer tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
psy schreef op maandag 13 februari 2006 @ 13:43:

Wat bedoel je met voor een dubbeltje op de eerste rang zitten?

Hier een paar prijzen voor 20 Mbit:

Wanadoo Supersnel internet tot 20 Mbit/s* én onbeperkt bellen naar alle vaste telefoonnummers in Nederland vanaf € 29,95 per maand.
Inclusief gebruik Livebox!

Fiberworld Abonnementkosten per maand: € 44,95

Dus zo erg goedkoop is het allemaal niet. En de vergelijking met die bmw heb ik gedaan omdat je zoiets ook niet zou pikken!
Het had net zo goed een andere wagen kunnen zijn dus vervang het woord BMW met OPEL, het principe blijft hetzelfde.
Ze bieden voetbal aan met levensgrote billboards, reclames enz. en dat werkt ook helemaal niet.
Zal nog leuk worden als ze dalijk Tv gaan aanbieden.

Bij jou kan hij waarschijnlijk niet hoger dan 750 ivm technische beperkingen, dan zou ik me er ook bij neerleggen. In mijn geval is dit dus niet zo, maar beperken hun de boel.

Toen ik mijn contract ondertekende was ik me ervan bewust dat hij waarschijnlijk niet de volle 20Mbit haalde, maar heb nergens mee ingestemd dat ze hem konden cappen op 15Mbit.

Dus dat hele verhaal over dat het zo weinig kost ,dus je moet niet zeuren, dat gaat er bij mij niet in!!
Ik ga een contract aan en verwacht dat er aan die eisen wordt voldaan. Op 2 plaatsen blijven ze nu in gebreken 1 Voetbal die niet te zien is. 2 Snelheid cappen.

Maar zodra ik weer voetbal kan kijken hoor je mij niet meer over die snelheid hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henkyyyyyyy schreef op maandag 13 februari 2006 @ 15:55:
[...]

Wat bedoel je met voor een dubbeltje op de eerste rang zitten?

Hier een paar prijzen voor 20 Mbit:

Wanadoo Supersnel internet tot 20 Mbit/s* én onbeperkt bellen naar alle vaste telefoonnummers in Nederland vanaf € 29,95 per maand.
Inclusief gebruik Livebox!

.
Ik zie een sterretje staan ;). Wat zou dat nou betekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Aan henkyyyyyyy :
Bij Wanadoo met je voor elk telefoontje een starttik betalen EN moet je huurkosten voor je telefoon aan KPN betalen EN heb je geen voetbal.

Verder is het naief om te denken dat je 20 Mb moet halen, versatel geeft gewoon aan dat dat de maximum haalbare snelheid is. Sorry, ik blijf zeggen, als je gecapped wordt op die snelheid, lekker boeien, komt je dvd binnen in 1 uur en 30 minuten in plaats van 1 uur en 25 minuten.
Dat het voetbal niet werkt, dat is slecht, maar die snelheid, dat gaat echt nergens meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Die cap zit er op vanwege die mensen die zeuren over hun snelheid die niet gehaald wordt, of dat hij teveel fluctueerd.

Niet zeuren, als je niet tevreden bent, laat je eigen afsluiten? Neem lekker wanadoo! met zijn mooie livebox!

Ik kijk iig langer dan me neus is als ik een ISP kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:06
Mischien moet je anders het 24mbit abbo nemen van TweakDSL...

Waarbij de kraan wel helemaal open staat (24Mbit wordt er aangegeven) 20Mbit bij Versatel...

Als de kraan verder openstaat is de kans groter dat je de beloofde snelheid haalt (mits je voldoet aan de technische voorwaarden) (TweakDSL beloofd dus al 4Mbit meer dan Versatel) Dat is toch weer extra speling

Mvgr,

Juan
Anoniem: 148167 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 15:42:
[...]

Dus als ik het goed begrijp mogen we pas gaan klagen als de pakketten bij de concurrentie evenveel kosten als bij Versatel en wél de beloofde snelheid leveren? Kom op zeg...

Het gaat er om dat Versatel aangeeft een 20Mb product te leveren terwijl ze van tevoren wéten dat bij 99 % van de gebruikers niet meer dan 15Mb wordt gehaald. Noem het dan een 15Mb pakket waarbij sommigen mazzel hebben en daarboven komen. Of het dan wel of niet een goedkoop pakket is maakt helemaal niet uit.

Ook ik vind het weinig boeiend dat ik 'maar' 15Mb haal maar het irriteert me dat anderen voor hetzelfde geld wel die 20Mb halen die mij ook beloofd was.

[ Voor 5% gewijzigd door Juan op 13-02-2006 18:13 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
psy schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:01:
Aan henkyyyyyyy :
Bij Wanadoo met je voor elk telefoontje een starttik betalen EN moet je huurkosten voor je telefoon aan KPN betalen EN heb je geen voetbal.

Verder is het naief om te denken dat je 20 Mb moet halen, versatel geeft gewoon aan dat dat de maximum haalbare snelheid is. Sorry, ik blijf zeggen, als je gecapped wordt op die snelheid, lekker boeien, komt je dvd binnen in 1 uur en 30 minuten in plaats van 1 uur en 25 minuten.
Dat het voetbal niet werkt, dat is slecht, maar die snelheid, dat gaat echt nergens meer over.
Op dit moment heb ik dus ook geen telefonie EN geen voetbal!

Ik moet ook geen 20 Mbit halen, 15 Mbit is ook goed, het enige wat me stoort is dat het zo geniepig gebeurt.
Mensen die er niet veel van snappen zouden ook niet verder zeuren en dan zou Versatel er makkelijk vanaf komen
Als ze gewoon netjes een brief hadden gestuurd waarin stond:
Wij hebben u aansluiting even gecapped zodra de storing is veholpen gaat de cap eraf!
Dan zou je mij hier helemaal niet over horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Anoniem: 167715 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 08:00:
En toch spreek ik veel mensen die na de update minstens 4 mb kwijt zijn terwijl ze een 20 mb abbo hebben. Ik ben van 1.43 mb/sec naar de 1.0 mb/sec gegaan.>>>>>>VREEMD TOCH.
Heb je daarover al contact gehad met de hd? Ik heb dat namelijk wel gedaan en ik heb mijn oude snelheid nagenoeg terug. Ik had eerst ook ruim 1,4 mB/s (1852 mtr. van de centrale) en dat is nu ongeveer 1,35 mB/s. Dat verschil is dus niet zo boeiend. Ik werd afgelopen zaterdag zelfs gebeld door Tele2 of de problemen waren opgelost. Dus ben ik daarmee tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Juan schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:12:
Mischien moet je anders het 24mbit abbo nemen van TweakDSL...

Waarbij de kraan wel helemaal open staat (24Mbit wordt er aangegeven) 20Mbit bij Versatel...

Als de kraan verder openstaat is de kans groter dat je de beloofde snelheid haalt (mits je voldoet aan de technische voorwaarden) (TweakDSL beloofd dus al 4Mbit meer dan Versatel) Dat is toch weer extra speling

Mvgr,

Juan

[...]
Waar staat dan dat je bij tweakdsl wel die volle 24 mbit zal halen (als je niet te ver van de centrale woont)/. Kan het nergens vinden. Zit nog in dubio, 20 mbit vind ik prima, maar 750kb vind ik toch echt te weinig voor 20 mbit. Voetbal interesseert me niet genoeg om me keuze daar vanaf te laten hangen. verwacht toch wel van een 20 mbit 1500kb (dit ook omdat het blijkbaar gecapped is) woon ongeveer 430m van de centrale af. Maar rond de 1000kb vind ik eerlijk gezegd net ff te weinig voor 50 euro (wat ik niet weinig geld vind overigens). Zeker als je de alternatieven bekijkt (tweakdsl & Wanadoo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
OK fout gelezen op die manier dus, als je echt 20+mbit wilt, zou ik geen versatel nemen, je geeft al aan dat je geen voetbal gaat kijken etc.

[ Voor 72% gewijzigd door MSoft06 op 13-02-2006 19:02 ]

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Dit topic is NIET bedoeld om je speed-resultaten te dumpen. Inhoudelijk discussieren is prima, maar je snelheidsresultaten zonder reden neerzetten kost je een OW.