Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.680 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:28

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
We gaan verder waar we gebleven waren. Dit topic is het vervolg van deel 4. Incompleet, onjuist of zelfs compleet fout, mail me dan even op vmaster@thevmaster.com TS gewoon bot gekopieerd van deel 4 en vervolgens aangepast (dank dus aan ZieMaar!, Bjck en Frankster)

Het grote Versatel 20 Mbit Topic Deel 5
Afbeeldingslocatie: http://www.voetbalzone.nl/images/news/eredivisie.jpg
Welkom bij deel 5 van het grote Versatel 20 Mbit topic. In dit topic vind je veel info over het nieuwe aanbod van Versatel. Let wel, het gaat hier specifiek over het 20 MB pakket, niet over andere abo's van Versatel.
  • [jump=01]Inleiding[/jump]
  • [jump=02]Het Aanbod[/jump]
  • [jump=03]De Specificaties[/jump]
  • [jump=04]De Hardware[/jump]
  • [jump=05]De Monteur[/jump]
  • [jump=06]De Snelheden[/jump]
  • [jump=07]De Toekomst[/jump]
  • [jump=09]Telefonie[/jump]
  • [jump=08]De Links[/jump]
[anchor=01]Inleiding
22 December 2004. Versatel Nederland maakt bekend dat zij voor het bedrag van € 30,5 miljoen euro de rechten van de live wedstrijden voor het Eredivisie voetbal van de komende drie seizoenen heeft gekocht. Hoe het een en ander er precies uit gaat zien, is nog onbekend, duidelijk is dat Versatel wel voor de tripleplay deal wil gaan (telefoon, televisie en internet).

15 April 2005. Versatel komt met een pakket wat nog nooit eerder gezien is in Nederland. Zij is de eerste aanbieder van ADSL2, en brengt dit gecombineerd met het voetbal. Klanten die zich voor 1 juni inschrijven, krijgen het voetbal het eerste jaar er gratis bij en betalen alleen het ADSL abo, a € 39,95 per maand.

Juli 2005 Versatel heeft de eerste verbindingen geleverd.

In dit topic kun je alles lezen over het abo dat Versatel aanbiedt en meepraten over de hardware en de kwaliteit van de geleverde diensten. Ook vind je hier tips die je niet zo snel op de Versatel site kunt vinden.

Deel 1 van het grote Versatel Topic vind je hier
Deel 2 van het grote Versatel Topic vind je hier
Deel 3 van het grote Versatel Topic vind je hier
Deel 4 van het grote Versatel Topic vind je hier
[anchor=02]Het aanbod
Het aanbod van Versatel behelst het volgende:
  • Een 20 Mbit ADSL verbinding, inclusief draadloos modem, in bruikleen.
  • Alle voetbalwedstrijden uit de Eredivise, live te bekijken, maar ook achteraf.
  • Alles geïnstalleerd door een monteur.
Dit alles kost je € 39,95 per maand. Hierbij komen de eenmalige aansluitkosten, welke € 49,95 zijn. De monteur installeert kostenloos het modem, trekt een kabel naar je pc en naar de decoder.

Het aanvragen van dit pakket is echter alleen mogelijk op een analoge aansluiting. Mensen met een ISDN aansluiting kunnen het aanbod helaas nog niet aanvragen. Versatel streeft ernaar om alle klanten voor het begin van het voetbalseizoen aan te sluiten, maar het lijkt erop dat dit niet gaat lukken.

In eerste instantie zou dit aanbod tot 1 juni 2005 gelden. De actie is echter verlengd tot 1 juli, vervolgens 1 augustus en nu ook al tot 1 september. Het is dus nog steeds niet bekend wat het voetbal zal gaan kosten als de actie niet meer geldig is.

Voor de mensen waar het ADSL niet mogelijk is, doordat zij te ver van de centrale wonen, ISDN hebben of waarbij de centrale niet op tijd klaar is, biedt Versatel het voetbal via Canaldigitaal aan. Hiervoor moet je wel over een satelliet beschikken en je betaalt hier € 19,95 per maand voor. In tegenstelling tot de ADSL abonnees is het niet mogelijk om te kiezen welke wedstrijd je wilt zien. De bonus die je ten opzichte van de ADSL abonnees hebt, zijn de clubkanalen van Chelsea en Manchester United.

Meer informatie over het voetbal via Canaaldigitaal.

[anchor=03]De Specificaties
Hieronder vind je de specificaties van het abo met 20 mbit internet.

Snelheid: tot 20 Mbit/s downstream, tot 1 Mbit/s upstream
Bijzonderheden: Niet mogelijk met ISDN
Datalimiet per maand: Geen
Doe-het-zelf installatie: Nee
Installatie door monteur: ja, gratis
Modemtype: Wireless Multi PC (zie specs hieronder)
Ondersteunende interfaces: Ethernet (10/100Mbps) Wireless (802.11 b/g)
IP adressen: 1 statisch publiek IP-adres
Meerdere gebruikers toegestaan: Ja
Inclusief switch/hub: Ja
Servers toegestaan: Ja
Inlogprocedure: PPPoE
E-mail: standaars 1 mailadres, meerdere adressen zelf aan te maken
Grootte mailbox: 20 Mb
Grootte eigen homepage: 20 Mb
Spam/virusfilter: Ja

De specificaties van het modem etcetera vind je hieronder. De eisen die Versatel stelt aan je computer zullen voor geen enkele tweaker een probleem vormen. Ook dien je over een KPN abo te beschikken voor je telefoon en je tv moet een scart aansluiting hebben, voor de decoder.
[anchor=04]De Hardware

Versatel levert het volgende modem, dit modem blijft eigendom van Versatel en mag dan ook alleen door de monteur van Versatel geïnstalleerd worden.

Het modem
Afbeeldingslocatie: http://www.versatel.nl/start/img/multimedia-modem.jpg
Merk: Samsung
ADSL: ADSL/ ADSL2/ ADSL2+, Annex A
Interface's (uit)
Telefonie: 2 * Analoge interface (RJ11)
Ethernet: 4 * 10/100 base-T, RJ45
Wireless Lan: 802.11 b/g, incl. Antenne
USB: USB 1.1 slave

Het modem heeft 2 logins. De eerste is user/user, maar met deze login kun je slechts een beperkt aantal opties aanpassen. De andere login is niet bekend (officieel), en nadat ze in het vorige topic genoemd zijn, heeft Versatel ze gewijzigd. We zien ze dus liever niet meer hier.

De decoder
Afbeeldingslocatie: http://www.versatel.nl/start/img/decoder.jpg
Merk: Samsung
Type: 6010E
Interfaces (In)
AC voor stroom
Ethernet (RJ45) voor aansluiting modem
USB poort voor aansluiten joystick voor spelen van games
Interfaces (Uit)
S/PDIF voor digitale audio systemen
S-Video voor aansluiten van TV
2 * Scart aansluiting voor aansluiten van Video en TV
Composite (RCA) voor aansluiten TV

Uiteraard zit er ook een afstandsbediening bij. Op dit moment is mogelijk om Nederland 1,2, 3, Talpa en een aantal live-cams van Big Brother via de decoder te bekijken, evenals een aantal testwedstrijden (van vorig seizoen), wat filmtrailers en nog wat andere dingen, zodat je een idee van de kwaliteit kan krijgen.

[anchor=05]De Monteur
Versatel levert geen DHZ pakket, het ADSL kan alleen door een monteur geïnstalleerd worden. De monteur installeert het modem, de decoder en trekt de nodige kabels (tot 20 meter). Wegwerken doet hij niet, fixeren op de plint wel. Bestaande kabelgoten gebruik hij alleen als hij ze daarvoor geschikt acht.

Ben je zelf niet thuis, dan moet je iemand machtigen. Is er niemand thuis, dan betaal je voorrijd kosten a € 40,-. Het zelfde geldt wanneer je de afspraak zeven dagen of korter van te voren annuleert.
Op verzoek installeert de monteur ook een draadloze ontvanger op je pc, maar wanneer je de mogelijkheid hebt om het bekabeld aan te laten sluiten, doe dit dan ook, aangezien de snelheid een stuk lager is bij draadloos. Meer daarover kun je lezen bij 'De Snelheden'.

In principe belt het installatiebureau jou op om een afspraak te maken, maar zodra de geplande leverdatum vast staat, in je orderstatus, dus met een groen vinkje, kun je ook zelf contact op nemen met het installatiebureau. Dit doe je door de klantenservice te bellen. De installatie duurt gemiddeld twee uur.
[anchor=06]De Snelheden
Voor de niet voetballiefhebbers het belangrijkste, voor de voetballiefhebbers mooi meegenomen, een 20 Mbit verbinding. Maar hoe snel is de verbinding nou echt? Het spreekt voor zich dat je vooral niet te ver van de centrale moet wonen.

De afstand tot de centrale kun je hier meten. Let echter op, dit betekent niet de koperdraad ook precies deze lengte is, in de praktijk zal deze over het algemeen langer zijn. Wil je optimaal gebruik maken van de 20 Mbit, dan moet je het liefst maximaal 2000 meter koper hebben liggen tussen je ISRA en de wijkcentrale.

Voor het voetbal is een stream van 4 Mbit gereserveerd. Op het moment dat je de decoder aanzet en gaat streamen, gaat je internetsnelheid dus met 4 Mbit omlaag. Stopt de stream, dan heb je de snelheid dus weer terug*. Op het einde van het vorige topic kwamen er een aantal snelheden uit, gemiddeld dus de 1 MB en 2,2 MB ongeveer. Het lijkt er echter op dat de snelheden gecapped zijn, want na een bepaald moment kwam niemand meer boven de 1,55 MB.Dit geldt echter niet voor iedereen. Zelf merk ik ook, dat wanneer ik de bin bestanden van Versatel zelf of van de Universiteit Twente (link) gebruik, ik wel wat hoger uitkom. Draadloos blijft de snelheid op dit moment nog wat achter t.o.v. bedraad.

Mocht je je snelheid willen testen, gebruik dan niet speedtest.nl. Deze site is niet geschikt voor dit soort snelle verbindingen. Zoek liever naar goede 100 MB bin bestanden, bijvoorbeeld deze, deze ,deze of deze

Veel mensen op GoT hebben gemeld dat hun wireless verbinding niet boven de 500 kilobyte/sec uitkwam. Dit kan je verhelpen door het programma TCP Optimizer te downloaden de optimized settings aan te zetten, PPPoE aanvinken en de scroller op de snelheid 20MB te zetten. Hierna even rebooten en wireless gaat op de juiste snelheid!

*Tnx to RogerXP
[anchor=09]Telefonie
Vanaf oktober 2005 mogelijk om via Versatel te telefoneren (VOIP). Hierbij krijg je de mogelijkheid om je bestaande KPN-nummer te porteren naar Versatel en krijg je gelijk een extra Versatel nummer erbij.

Dit aanbod wordt aangeboden in een tweetal pakketten:
Het Versatel Compleet Family pakket bevat internet met maximaal 4 Mbit/s downstream en 1 Mbit/s upstream. Met dit abonnement krijgt u het Eredivisiekanaal met een selectie van live wedstrijden. Tevens kunt u onbeperkt bellen 's avonds en in het weekend. Per maand betaalt u dan €39,95 en de éénmalige aansluitkosten van €49,95.

Het Versatel Compleet Voetbal pakket bevat Internet tot 20 Mbit/s downstream en 1 Mbit/s upstream. Met dit abonnement krijgt u het Eredivisikanaal met alle Live Eredivisiewedstrijden. Tevens kunt u onbeperkt bellen 's avonds en in het weekend. Per maand betaalt u dan €49,95 en de éénmalige aansluitkosten van €49,95.

De tarieven voor het bellen via Versatel zijn te vinden op: telefoontarieven
[anchor=07]De Toekomst
Op dit moment sluit u nog een contract af voor een snelle internetverbinding in combinatie met Live Eredivisievoetbal. Uw Multimedia Modem en Digitale Decoder zijn voorbereid om in de toekomst nog meer diensten te kunnen aanbieden. Op korte termijn zal Versatel ook internettelefonie (VoIP), Video on Demand en digitale televisie aanbieden. Hiermee bekijkt u dus ook normale tv-uitzendingen via uw internetverbinding. Dit zal dan uw huidige kabelabonnement / telefoonabonnement overbodig maken.

Allereerst wordt het mogelijk om speelfilms, documentaires of andere programma's op aanvraag te kijken. Net zo eenvoudig als het afspelen van een dvd én van een vergelijkbare kwaliteit. Ook hier geldt; kijken wat u wil, wanneer u wilt! Een film terugbrengen naar de videotheek behoort dan tot het verleden.

Met 20 Mbit ADSL bent u volledig voorbereid op digitale televisie en radio. Hiermee heeft u toegang tot de reguliere televisiekanalen en nog veel meer extra zenders. TV kijken wordt zo leuker, want u kiest zelf uw zenders uit. U kunt uw normale kabelaansluiting hierdoor opzeggen.

Deze informatie is ook gecopy-paste van de Versatel site. Dit is allemaal toekomst, dus daar valt nog niet zoveel over te zeggen.

[anchor=08]De Links

Deel 1 van het Grote Versatel Topic
Deel 2 van het grote Versatel Topic
Deel 3 van het grote Versatel Topic
Het topic met Tips&Tricks voor je Versatel modem
De site van Versatel
De actievoorwaarden Versatel Compleet Voetbal
De actievoorwaarden Versatel Compleet Family
GoT ADSL afstand / snelheid tabel
Afstandchecker wijkcentrale
De FAQ van Versatel
Orderstatus van je aanvraag
Actuele storingen

Website Versatel Klacht Groep

Wil je Versatel bestellen? Dat kan via de website of door 0900 0707(a 10 c/m) te bellen.

Voor problemen kun je de helpdesk bellen, 0900 0440440 de kosten hiervan zijn (ivm de huidigeproblemen) tijdelijk teruggebracht tot de lokale gesprekstarieven en zijn normaal gesproken 25 cent per minuut. Helaas is het over het algemeen wel erg druk op de helpdesk.
Afbeeldingslocatie: http://www.versatel.nl/start/img/back_live_ere_footer.gif

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 09-01-2006 09:00 . Reden: Link naar 100Mbit bestand toegevoegd + link naar VKG website ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 07:55
Ah! Deeltje 5 alweer!

Nice job ;) Even mijn postje hierop zetten voor de volledigheid:
Neejoh schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:46:
* Neejoh is blij *
...Eweka gaat alleen wel gek langzaam, rond de 250/300 kb/s op 4 lijntjes, iemand anders probelemen mee? Eweka zou 10mbit moeten kunnen halen.... Anyways, ik kan hier wel mee leren leven _O_
Dat probleem heb ik nou sinds een week of twee ook met Tweaknews! Voorheen boven de 1 mbyte/sec en nu nog max 450 kbyte/sec...

Edit: misschien een ideetje om in het stukje 'snelheden' de vermeende speedcap te vermelden?!?

[ Voor 10% gewijzigd door Frankster op 18-11-2005 09:42 ]

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Frankster schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 09:41:
Ah! Deeltje 5 alweer!

[...]

Dat probleem heb ik nou sinds een week of twee ook met Tweaknews! Voorheen boven de 1 mbyte/sec en nu nog max 450 kbyte/sec...

Edit: misschien een ideetje om in het stukje 'snelheden' de vermeende speedcap te vermelden?!?
Goed plan, stond die er nog niet in dan? Ehh...is die Speedcap nog aktief dan? Volgens mij was hij er toch afgehaald?

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 18-11-2005 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84395

Ik had ook nog even beloofd om te laten weten hoe het aansluiten ging. Gisteren kwam de monteur lekker op tijd langs. Alles was zo aangesloten. Ik moet zeggen dat de monteur erg goed zijn werk deed... maar ja dat ligt natuurlijk maar net aan de persoon die het komt aan sluiten.

Enige minpunt was dat hij het draadloze gedeelte onbeveiligd configureerde en volgens hem alleen het verbergen van de SSID voldoende security zou zijn :)

Snelheid is goed... de standaard 1.5 MB/s voor de versatel bin files. Rest heb ik nog niet echt goed getest maar downloaden gaat in elk geval stuk sneller dan mijn oude 1Mbit lijntje! Ping tijden enzo heb ik niet echt naar gekeken maar alles reageerde wel vlot.

Viel me ook mee dat het vrij makkelijk is om poorten open te zetten op de adsl modem. Maar nog niet al te veel mee gerotzooid.

Wat me verbaasde is de beeldkwaliteit van de TV Decoder. Ziet er erg goed uit en werkt beter dan ik verwachte. Jammer alleen dat het niet echt op de toekomst is voorbereid. Waar blijven component/dvi/hdmi/vga aansluitingen op decoders!

Telefonie werkt ook perfect. KPN nummer moet nog wel om worden gezet. Nummerherkenning doet het ook goed. Ook leuk dat je conferentiegesprek, wisselgesprek en voicemail erbij krijgt. Hoewel ik dit nog niet heb getest.

Tot nu toe dus tevreden... hopelijk blijft alles goed werken zodat ik nooit de helpdesk hoef te bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Yeah..ik word net gebeld door Versatel. Volgens de meneer heeft KPN het probleem wat ik heb opgelost en wordt ik vandaag gebeld zodat een monteur een nieuwe afspraak kan maken.

Waarom dat nu weer nodig is snap ik ook niet..maar goed. Heb net mijn modem laten resetten, maar op dit moment werkt het nog niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Anoniem: 140431 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:25:
[...]
.. Komend weekend eens voetbal kijken, als de kwaliteit goed is, Ajax scoort en wint en Feyenoord verliest ben ik helemaal tevreden. ;)
offtopic:
Misschien handig om dergelijke wensen even voor jezelf te houden :) Wie weet heb je onze hulp nog een keertje nodig.. één dag aangesloten en nu al weinig vertouwen in de klantenservice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5284

Gisteren (in een uurtje) aangesloten. En alles werkte dus ik ben (nog) positief.
Versatel nieuwsbrief :

NAC - FC Utrecht

RKC - NAC 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
TheVisionMaster schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 09:56:
[...]
Goed plan, stond die er nog niet in dan? Ehh...is die Speedcap nog aktief dan? Volgens mij was hij er toch afgehaald?
Nou, zit hier in Rotterdam (rand centrum) en het 100mb.bin bestand op versatel.nl gaat nog steeds niet sneller dan 1,43 megabyte/sec (ook niet na een reset van het modem)... Dus lijkt me sterk dat de cap er hier af is...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-04 13:04
Ik ben ook aan het denken om over te stappen op ADSL2 van Versatel, vooral vanwege de lage prijs.
Maar daar zit ik een beetje over in... Ik vraag me af hoe ze die prijs zo vreselijk laag houden. Als je ziet dat je bij Planet (KPN) voor 55 euro een 3200/768 kbit lijn krijgt, is Versatel natuurlijk echt spotgoedkoop.
Ik vraag me af hoe lang die prijzen zo blijven. Ben een beetje bang dat ze ergens in Q1 2006 dadelijk zeggen 'mooi, we hebben nu veel klanten, die prijs kan omhoog'...

Heeft iemand hier toevallig ergens wat over gelezen ofzo? Dat ze bevestigen dat de prijs, iig nog n jaar ofzo, zo laag blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-03 21:19
Als je telefonie geactieveerd is, gaat dan STS continue branden? Kan je het daaraan zien? Wie van de telefonisten kan me dit even vertellen?

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Frankster schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:27:
[...]

Nou, zit hier in Rotterdam (rand centrum) en het 100mb.bin bestand op versatel.nl gaat nog steeds niet sneller dan 1,43 megabyte/sec (ook niet na een reset van het modem)... Dus lijkt me sterk dat de cap er hier af is...
Hmm..weet niet. HOever van de centrale af woon je? :) Ik hoor ook mensen die tussen de 1,5 en 2,0 Mbyte/sec halen :)
Ruuddie schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:35:
Ik ben ook aan het denken om over te stappen op ADSL2 van Versatel, vooral vanwege de lage prijs.
Maar daar zit ik een beetje over in... Ik vraag me af hoe ze die prijs zo vreselijk laag houden. Als je ziet dat je bij Planet (KPN) voor 55 euro een 3200/768 kbit lijn krijgt, is Versatel natuurlijk echt spotgoedkoop.
Ik vraag me af hoe lang die prijzen zo blijven. Ben een beetje bang dat ze ergens in Q1 2006 dadelijk zeggen 'mooi, we hebben nu veel klanten, die prijs kan omhoog'...

Heeft iemand hier toevallig ergens wat over gelezen ofzo? Dat ze bevestigen dat de prijs, iig nog n jaar ofzo, zo laag blijft?
Dat lijkt me niet, je sluit een contract voor 1 jaar (of 2 of 3 jaar) en dan lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze de prijs gaan verhogen. Dat zal niemand accepteren lijkt mij...

[ Voor 21% gewijzigd door TheVMaster op 18-11-2005 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91940

OK, welke slimme jongen weet hoe hij de login gegevens uit die davolink kan krijgen?
...of heeft contact gehad met een versatel medewekrek die niet compleet clueloos is.

Ik ben er echt van overtuigd dat je je een fatsoenlijk modem moet kunnen instellen dat ADSL2 compliant is, en je dat media gebeuren via dat andere apparaat kan laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:08
assass schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:45:
jaaa :)

versatel heeft m'n 20mbit eindelijk (na 2 maanden tussentijdse vertraging) geinstalleerd en het werkt nagenoeg vlekkeloos....
Weet iemand hoe de wachttijden nu zijn? Over een maand verloopt mijn Tweakdsl jaarcontract, ik wil dan overswitchen naar Versatel. Maar uiteraard met zo weinig mogelijk dagen zonder internet.

Iemand enig idee hoe lang het in praktijk duurt nu met versatel? 2, 3, 4 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 16:01

SambalBij

We're all MAD here

Anoniem: 91940 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 13:27:
OK, welke slimme jongen weet hoe hij de login gegevens uit die davolink kan krijgen?
...of heeft contact gehad met een versatel medewekrek die niet compleet clueloos is.
Ik denk niet dat een niet-compleet-clueloze versatel medewerker je zomaar dat password gaat geven...
En ik denk ook niet dat mensen hier gaan posten hoe dat password op te vragen is, omdat het dan voor je het weet onmogelijk wordt gemaakt. (Zie het adminpassword van de modem in het verleden)
Ik ben er echt van overtuigd dat je je een fatsoenlijk modem moet kunnen instellen dat ADSL2 compliant is, en je dat media gebeuren via dat andere apparaat kan laten lopen.
Dat kan niet, omdat je op die adsl lijn maar 1 modem tegelijk kunt aansluiten, dus of de davolink, met video en telefonie, of een ander modem, zonder video en telefonie (en zonder internet, aangezien je de logingegevens niet weet)

[ Voor 16% gewijzigd door SambalBij op 18-11-2005 14:12 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Operations schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 14:02:

Dat kan niet, omdat je op die adsl lijn maar 1 modem tegelijk kunt aansluiten, dus of de davolink, met video en telefonie, of een ander modem, zonder video en telefonie (en zonder internet, aangezien je de logingegevens niet weet)
Ik hoorde van een Versatel medewerker dat de logingegevens dezelfde zijn als die jij gebruikt om in te loggen op de Versatel homepage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 16:01

SambalBij

We're all MAD here

TheVisionMaster schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 14:19:
[...]

Ik hoorde van een Versatel medewerker dat de logingegevens dezelfde zijn als die jij gebruikt om in te loggen op de Versatel homepage :)
Dan was dat een clueless medewerker want het is toch echt een ander password.... :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160733

Het is bij mij opgeleverd.

De telefonie lijkt goed te gaan. Alleen moet mijn oude nummer nog omgezet worden.
De decoder deed het wel maar ik heb hem verder niet getest, het ging mij natuurlijk alleen om...
Het 20Mb internet.. en ik haal er 10 :r

Ik had een 8Mbit voor 55 p/m, nu heb ik voor hetzelfde geld dus 10Mb maar incl. onbeperkt bellen naar vast nummers. zowiezo wel een vooruitgang dus. alleen 10Mb als je 20 zou krijgen vind ik toch wat erg laag. zit meen ik op 1400 meter van dat buurtgeval af.

Zodra die monteur de deur uit was heb ik wifi uitgeschakeld op dat modem en er mijn eigen 3com acces point aangehangen. nu heb ik ook boven 10Mbit.. wel zo fijn ;)

Conclusie: Tevreden
Cijfer op schaal 1 to 10: 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:33
Ben nu ruim anderhalve week aangesloten en alles werkt hier nog naar behoren, snelheid blijft hier echter ook steken op 1,55 MB/s maar vind dat niet onplezierig kan ik melden. Afgelopen maandag is mijn nummer ook omgezet en dat werkt ook goed, alleen doet de nummerweergave het niet meer hier. Heeft iemand misschien wel nummerweergave met een Chicago 440S (van KPN) en dat is hetzelfde toestel volgens mij dan een Siemens A200.

O en weet niet of het hier al is vermeld, maar je kunt nu ook bij 'Mijn Versatel' je account beheren voor de telefonie.

[ Voor 3% gewijzigd door ®Otto op 18-11-2005 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmersr
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik heb de speedcap nog :( (Rotterdam-Centrum) en ondanks emails, telefoontjes en aantekende brief komt de boodschap nog niet aan. Via de Consumentenbond hoop ik nu op een inhoudelijke reactie op mijn grieven:

1) de speedcap (15323 Kbps erkennen; geef me bijv. € 10,- p/mnd reductie totdat het is opgelost)
2) tegenstrijdige facturen van Versatel (maandbedrag wel of niet betalen?!?)

Anders hoop ik per 15 december van Versatel af te zijn wegens wanprestatie & dan probeer ik Wanadoo (waar ik dezelfde problemen verwacht, maar dan voor de helft van de prijs :Y) ).

[ Voor 8% gewijzigd door timmersr op 18-11-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Operations schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 14:34:
[...]

Dan was dat een clueless medewerker want het is toch echt een ander password.... :)
Dat zou kunnen ;) maar jah...we kunnen dat toch niet invoeren/veranderen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:39
®Otto schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 14:52:
Ben nu ruim anderhalve week aangesloten en alles werkt hier nog naar behoren, snelheid blijft hier echter ook steken op 1,55 MB/s maar vind dat niet onplezierig kan ik melden. Afgelopen maandag is mijn nummer ook omgezet en dat werkt ook goed, alleen doet de nummerweergave het niet meer hier. Heeft iemand misschien wel nummerweergave met een Chicago 440S (van KPN) en dat is hetzelfde toestel volgens mij dan een Siemens A200.

O en weet niet of het hier al is vermeld, maar je kunt nu ook bij 'Mijn Versatel' je account beheren voor de telefonie.
Als het toestel het de algemeen geaccepteerde FSK nummerweergave ondersteunt moet 't werken. 't Kan echter zo zijn dat je toestel alleen DTMF nummerweergave ondersteunt, een systeem dat eigenlijk alleen door KPN wordt gebruikt, en dan zal het niet gaan werken. Destijds werden alle nummerweergave-apparaten en toestellen alleen met DTMF uitgerust.

Ik verwacht komende week m'n Homevox met 2 buitenlijnen en dan zullen we eens zien of dat goed werkt met die twee Versatel-lijnen :).

[ Voor 8% gewijzigd door Wouter! op 18-11-2005 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61166

Goodfella schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 13:46:
[...]

Weet iemand hoe de wachttijden nu zijn? Over een maand verloopt mijn Tweakdsl jaarcontract, ik wil dan overswitchen naar Versatel. Maar uiteraard met zo weinig mogelijk dagen zonder internet.

Iemand enig idee hoe lang het in praktijk duurt nu met versatel? 2, 3, 4 weken?
Heb enkele weken terug ook het 20 Mbit pakket aangevraagd, en deze komen ze as maandag (eindelijk) installeren.
Ik dacht dat de levertijd op dit moment op 3 tot 4 weken staat. Dit was ook ongeveer de tijd die ik
erop moest wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:03

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hey psst.. bij Wanadoo hebben ze ook een 20/1 lijn voor nog goedkoper ;)
Het kan prima.. en als de concurrentie de prijzen verlaagt/snelheid verhoogt kun je moeilijk achterblijven natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Anoniem: 61166 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 15:52:
[...]

Heb enkele weken terug ook het 20 Mbit pakket aangevraagd, en deze komen ze as maandag (eindelijk) installeren.
Ik dacht dat de levertijd op dit moment op 3 tot 4 weken staat. Dit was ook ongeveer de tijd die ik
erop moest wachten
Ja en dan natuurlijk hopen dat het in een keer werkt Ik ben nu alweer 2 weken bezig, heb uren in de wacht gehangen bij de Klantenservice. Heb de klachtenafdeling al diverse malen aan de lijn gehad......totop heden nog geen werkende lijn.

Nu hoor ik wel dat de TD vandaag een aantal akties zou hebben uitgevoerd... 8)7
WAAROM WERKT HET DAN NOG NIET?!?!?!?!? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 18-11-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05-2024
TV weg? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
Anoniem: 160733 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 14:44:
Het is bij mij opgeleverd....

De telefonie lijkt goed te gaan. Alleen moet mijn oude nummer nog omgezet worden.
Conclusie: Tevreden
Cijfer op schaal 1 to 10: 7
Wanneer heb je het aangevraagd als ik vragen mag?
timmersr schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 14:53:
Ik heb de speedcap nog :( (Rotterdam-Centrum) en ondanks emails, telefoontjes en aantekende brief komt de boodschap nog niet aan. Via de Consumentenbond hoop ik nu op een inhoudelijke reactie op mijn grieven:

1) de speedcap (15323 Kbps erkennen; geef me bijv. € 10,- p/mnd reductie totdat het is opgelost)

Anders hoop ik per 15 december van Versatel af te zijn wegens wanprestatie & dan probeer ik Wanadoo (waar ik dezelfde problemen verwacht, maar dan voor de helft van de prijs :Y) ).
Ik zit in Rdam Zuid, Lombardijen. Zou hier ook een speedcap zijn? anyone?
Anoniem: 61166 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 15:52:
[...]
erop moest wachten
Thanx. Mag ik ook vragen waar? Rotterdam toevallig?

KPN is altijd prijzig geweest. Daarnaast is het een log bedrijf dat haar inkomsten uit diverse markten haalt. Wanadoo daarentegen is een wat flexibeler bedrijf dat veel waarde hecht aan de aantal klanten die ze hebben. Wanadoo endergelijke providers zijn vaak ook altijd rijp om meteen overgenomen te worden. Denk ik vanuit een industrieel bedrijfsperspectief.
TheVisionMaster schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 17:08:
[...]

Ja en dan natuurlijk hopen dat het in een keer werkt Ik ben nu alweer 2 weken bezig, heb uren in de wacht gehangen bij de Klantenservice. Heb de klachtenafdeling al diverse malen aan de lijn gehad......totop heden nog geen werkende lijn.

Nu hoor ik wel dat de TD vandaag een aantal akties zou hebben uitgevoerd... 8)7
WAAROM WERKT HET DAN NOG NIET?!?!?!?!? ;)
Dat is goed zuur, Hoeveel weken duurt het al in totaal, sinds de aanvraag? Toevallig in Rdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128052

Ik wil net even Animal Planet gaan kijken over de decorder, en ik zie opeens dat alle netten weg zijn behalve, de voetbal netten en big brother. Is dit bij jullie ook het geval, en weten jullie waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
Anoniem: 128052 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 20:24:
Ik wil net even Animal Planet gaan kijken over de decorder, en ik zie opeens dat alle netten weg zijn behalve, de voetbal netten en big brother. Is dit bij jullie ook het geval, en weten jullie waarom?
Hoe zit het met de kwaliteit eigenlijk, kan je het merken dat het signaal van je ADSL lijntje afkomt, is er een verschil tussen ADSL TALPA big brother en kabel TALPA big brother?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja is in Digitale Kwaliteit. Is wel een stuk scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05-2024
Beeldkwaliteit was redelijk. Er werd een veel te hoge compressie gebruikt. Maargoed, het was veel beter dan niets. Ik was er erg blij mee! Mijn belangrijkste kanalen kwamen aan bod, NLD123, Discovery + Animal Planet.

Het lijkt nu helaas voorbij met de pret.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109288

Heeft iemand ook het probleem dat het beeld op van Versatel stukken donkerder is dan de normale zenders (die ik dus via casema doorkrijg). Ook het volume is erg laag waardoor ik het volume op 75% moet zetten om een normaal volume te krijgen wanneer ik voetbal kijk, en nee ik ben niet slechthorend :)

wat hieraan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volume met je afstand bediening van Versatel afstandbediening voluit zetten, en de rest met de afstand bediening van je tv harder doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109288

ja dat doe ik dus al, maar is toch belachelijk dat dat nodig is?

en tegen dat donkere beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

Bij mij is het beeld juist enorm licht in vergelijking met de kabel.

En mensen, kijk voortaan even bij de mededelingen van Versatel:
Technisch Onderhoud: TV kanalen niet beschikbaar.
Wegens technisch onderhoud zenden wij dit weekend (19 en 20 november) alleen Voetbal en Big Brother uit. De overige TV-kanalen zijn niet beschikbaar.
Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou die afstandbediening hoort bij je decorder en niet bij je tv dus het is logisch.
En ik denk datje bij de instellingen van de decorder wel wat aan het beeld kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben van de week zonder problemen aangesloten. Nu keek ik toch eens even bij mijn orderstatus en daar staan allemaal groene vinkjes behalve bij :

7. De verbinding is technisch opgeleverd door Versatel.

Daar staat nu opeens een rood kruisje 8)7 . Was na afgelopen woensdag wel een groen vinkje : Vreemd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik zit er ook aan te denken om over te stappen van @home naar Versatel. De grootste reden is mijn vriendin. Ze wordt helemaal gek van alle kabels, splitters en andere meuk die nodig is voor @home.
Als ik nu over ga naar Versatel, krijg ik dan ook weer meerdere apparaten (modem, router, splitter etc) of is het maar 1 apparaat?

Tjielp... een vogel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117886

Frankster schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 09:41:
Ah! Deeltje 5 alweer!

[...]

Die lage snelheden van Eweka ligt niet aan Versatel. Eweka is de laatste tijd bezig met z'n nieuwsgroepenservers. Heb je als het goed is ook mailtje over ontvangen. De snelheid was bij mij ook aardig laag, maar is nu weer gewoon super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117886 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 11:34:
[...]

Die lage snelheden van Eweka ligt niet aan Versatel. Eweka is de laatste tijd bezig met z'n nieuwsgroepenservers. Heb je als het goed is ook mailtje over ontvangen. De snelheid was bij mij ook aardig laag, maar is nu weer gewoon super!
Eweka kan "maar" maximaal 10 Mb aan.
Tweaknews heeft abbo's voor 20 Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bas schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 11:27:
Ik zit er ook aan te denken om over te stappen van @home naar Versatel. De grootste reden is mijn vriendin. Ze wordt helemaal gek van alle kabels, splitters en andere meuk die nodig is voor @home.
Als ik nu over ga naar Versatel, krijg ik dan ook weer meerdere apparaten (modem, router, splitter etc) of is het maar 1 apparaat?
- Modem in je meterkast
- 1 Kabel naar de decoder (dus in de buurt van de TV)
- En naar de PC('s) kan draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:46
Wij hebben een route die verspreid het internet naar 3 computers, kan ik met deze verbinding het kabeltje gewoon aan sluiten in de router, en die versplits het weer, of kan dat niet(had het een x gelezen dat het niet kon ofzo)?

En kan je ook tegen de monteur zeggen dat je de decoder boven wil op je kamer? ipv de huiskamer tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:02

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Bas schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 11:27:
Dat kun je natuurlijk bij Versatel ook opzoeken 8)7

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5284 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 11:37:
[...]

Eweka kan "maar" maximaal 10 Mb aan.
Tweaknews heeft abbo's voor 20 Mb.
Klopt, maar zolang Versatel je verbinding knijpt heb je toch niks aan die 20 Mb...
Haal nu bij Eweka gewoon 1,5 mb per seconde en dat is ook de max van mijn Versatel abbo...
Pas als Versatel die cap eraf haalt heeft het voor mij zin om over te stappen naar Tweaknews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedy-Andre schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 12:18:
[...]

Dat kun je natuurlijk bij Versatel ook opzoeken 8)7
Idd. Staat gewoon bovenaan van deel 1. Staat precies wat er gedaan moet worden en wat er voor kastjes bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmm, het ziet er naar uit dat mijn 1e/2e lijn niet werkt? Als ik mijn telefoon op Tel1 zet dan werkt het gewoon, druk ik hem in Tel2 dan doet ie het niet. Dat is wel onhandig, want ik verwacht eigenlijk dat mijn KPN-nummer op Tel2 zit....

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zwerver schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 14:02:
Hmm, het ziet er naar uit dat mijn 1e/2e lijn niet werkt? Als ik mijn telefoon op Tel1 zet dan werkt het gewoon, druk ik hem in Tel2 dan doet ie het niet. Dat is wel onhandig, want ik verwacht eigenlijk dat mijn KPN-nummer op Tel2 zit....
Nee klopt niet. Je KPN nummer komt uiteindelijk op lijn 1 te zitten. Je Versatel nummer komt dat op lijn 2 te zitten. Is je KPN nummer al omgezet? Zoniet dan is waarschijnlijk je kpn nummer doorgeschakeld naar je versatel nummer en ben je gewoon op die beide nummers bereikbaar, ook al zit je telefoon alleen op lijn 1 aangesloten. Dit gaat dus straks veranderen. Lijn 1 is dan gewoon je oude nummer en lijn 2 je versatel nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earry
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-04 23:44
Snelheid hier tot 1.5 Mb, 374 meter van centrale..
Heb net Versatel gebeld voor admin pass; ze ontkennen dat er een admin pass bestaat!
Volgens hen bestaat alleen het user/user pass...
Is er dan echt niemand hier die al uitgevogeld heeft hoe dit pass eruit te krijgen/lezen? :(

Overigens is TV weg (alleen voetbal + BigBrother) dit weekend wegens onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29435

mijn TV zenders zijn plotseling verminderd?
Ik heb alleen voetbal en bigbrother nog...rest is foetsie?

hebben jullie daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-03 12:46

Nikooos

huizenlol.nl

Anoniem: 29435 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 17:59:

lees eens een paar posts terug.. of kijk bij de medelingen op de versatel pagina :/

Huizenlol.nl - Lol met huizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 117886 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 15:32:
[...]

Nee klopt niet. Je KPN nummer komt uiteindelijk op lijn 1 te zitten. Je Versatel nummer komt dat op lijn 2 te zitten. Is je KPN nummer al omgezet? Zoniet dan is waarschijnlijk je kpn nummer doorgeschakeld naar je versatel nummer en ben je gewoon op die beide nummers bereikbaar, ook al zit je telefoon alleen op lijn 1 aangesloten. Dit gaat dus straks veranderen. Lijn 1 is dan gewoon je oude nummer en lijn 2 je versatel nummer.
Ze hebben hem bij mij niet doorgeschakeld :P Maar hoe lang duurt het omzetten dan wel niet, want het is toch al echt langer dan een week geleden....
Anoniem: 29435 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 17:59:

*KUCH* lees eens voordat je iets zegt, 1 post boven je staat:
Earry schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 17:17:

Overigens is TV weg (alleen voetbal + BigBrother) dit weekend wegens onderhoud.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-04 23:27
Vraagje: Men heeft het over knijpen, kan iemand daar toelichting opgeven, hoe en waar knijpt Versatel volgens deze mensen precies?

Hmm misschien openingspost moeten lezen eer ik hier poste:P

*kicks self* kga eens kijken..

[ Voor 28% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 19-11-2005 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
tflegend schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 19:00:
Vraagje: Men heeft het over knijpen, kan iemand daar toelichting opgeven, hoe en waar knijpt Versatel volgens deze mensen precies?
lees ff de openingspost het kopje 'de snelheden'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zwerver schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 18:58:
[...]

Ze hebben hem bij mij niet doorgeschakeld :P Maar hoe lang duurt het omzetten dan wel niet, want het is toch al echt langer dan een week geleden....

[...]

*KUCH* lees eens voordat je iets zegt, 1 post boven je staat:

[...]
Normaal gesproken zo'n 5/6 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153507

Weet iemand hoe lang het duurt voordat ze je registratie formulier bijwerken in het systeem.
Ik heb afgelopen maandag mijn registratieformulier gefaxt en opheden is het systeem nog niet aangepast. Er staat bij registratie-formulier nog steeds in behandeling. Is dit normaal? Bij de helpdeks vertelde ze mij dat het wel 5 dagen kon duren maar vind het toch wel lang duren om een fax te controleren en bijtewerken in het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Anoniem: 153507 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 22:21:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat ze je registratie formulier bijwerken in het systeem.
Ik heb afgelopen maandag mijn registratieformulier gefaxt en opheden is het systeem nog niet aangepast. Er staat bij registratie-formulier nog steeds in behandeling. Is dit normaal? Bij de helpdeks vertelde ze mij dat het wel 5 dagen kon duren maar vind het toch wel lang duren om een fax te controleren en bijtewerken in het systeem.
Het duurt geen week om je fax te controleren en bij te werken, maar waarschijnlijk gooien ze je fax op een stapel die moet worden gecontroleerd en bijgewerkt. Dat duurt wel zeker een week ;)
Bij mijn duurde dit ongeveer tussen 1 week en 2 weken

Ik heb overigens nog steeds geen klachten. met eweka zo'n 1600 kbps (in de niet drukke uren), een goeie upload, na de nummerportering werkt de telefoon goed, en ook de televisie werkt nog steeds naar behoren.
Het enige probleem met versatel dat ik heb is dat ik na bijna 2 maanden aangesloten te zijn nog steeds geen welkomsbrief heb gehad! :P
Op zich geen probleem omdat ik hier achter mijn wachtwoord en username ben gekomen, maar die brief waarin dat aan me verteld zou moeten zijn, heb ik dus nog steeds niet gehad 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Nikooos op 19-11-2005 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153507

psychonikeo schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 22:25:
[...]

Het duurt geen week om je fax te controleren en bij te werken, maar waarschijnlijk gooien ze je fax op een stapel die moet worden gecontroleerd en bijgewerkt. Dat duurt wel zeker een week ;)
Bij mijn duurde dit ongeveer tussen 1 week en 2 weken
Ok dan wacht ik nog wel ff af het zal vast wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159934

Ik had ajax-fc twente live gemist , dus heb ik bij 'mijn videotheek' de wedstrijd voor 0,99 bestelt.
Alleen is het beeld niet goed :'( allemaal blokjes en verstoort beeld, het geluid is ook niet goed.

Wel jammer dit , wilde wel graag de wedstrijd nog even kijken. Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt en heeft eventueel een oplossing? Ik heb decoder al aan/uit gezet en meer maar het helpt helaas niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Anoniem: 159934 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 23:58:
Ik had ajax-fc twente live gemist , dus heb ik bij 'mijn videotheek' de wedstrijd voor 0,99 bestelt.
Alleen is het beeld niet goed :'( allemaal blokjes en verstoort beeld, het geluid is ook niet goed.

Wel jammer dit , wilde wel graag de wedstrijd nog even kijken. Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt en heeft eventueel een oplossing? Ik heb decoder al aan/uit gezet en meer maar het helpt helaas niet :(
Hmm als je m voor 12 uur gehuurt hebt zal je er niet zoveel meer aan hebben ben ik bang. Je huurt m een dag dus ik weet niet of je nou vandaag ook nog kan kijken. :?

Misschien was er wel gewoon ff storing. Heb je je decoder ook ff proberen te laten kijken voor updates? Gaan paar verhalen de rondte maar bij mij werkte het gewoon door ff 20 seconden de stroom eraf te halen en er dan een kwartier niet meer aan te zitten (groen en rood lampje gingen knipperen)

Maar als ik jou was zou ik alleen de 2e helft huren. 1e helft was niet echt spannend. Behalve de spreekkoren "Jaake, Rot Op" en "Martin Geel is een echte Ajacied" gebeurde er vrij weinig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:39
psychonikeo schreef op zondag 20 november 2005 @ 00:36:
[...]

Hmm als je m voor 12 uur gehuurt hebt zal je er niet zoveel meer aan hebben ben ik bang. Je huurt m een dag dus ik weet niet of je nou vandaag ook nog kan kijken. :?

Misschien was er wel gewoon ff storing. Heb je je decoder ook ff proberen te laten kijken voor updates? Gaan paar verhalen de rondte maar bij mij werkte het gewoon door ff 20 seconden de stroom eraf te halen en er dan een kwartier niet meer aan te zitten (groen en rood lampje gingen knipperen)

Maar als ik jou was zou ik alleen de 2e helft huren. 1e helft was niet echt spannend. Behalve de spreekkoren "Jaake, Rot Op" en "Martin Geel is een echte Ajacied" gebeurde er vrij weinig. ;)
In de tweede helft aan het eind ergens ging het met de regie nog wel ergens fout ... ineens kwam het "We wachten op de persconferentie..."-beeld ervoor. Overigens de hele wedstrijd zonder ook maar één enkele hapering kunnen kijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159934

psychonikeo schreef op zondag 20 november 2005 @ 00:36:
[...]

Zal nog even proberen stroom eraf te halen. Trouwens andere wedstrijd psv-rkc hetzelfde verhaal, had die even gehuurd om te testen. Alles in 'videotheek' is corrupt / slecht beeld. behalve big brother van een week terug :? Wel vaag dit , live streams zijn goed dus decoder/tv lijken wel goed dan?
Ik kijk morgen wel even verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
Ik las toevallig in de consumentengids dat Versatel binnenkort ervoor gaat zorgen dat live-voetbalwedstrijden niet meer opgenomen kunnen worden met een DVD-recorder/videorecorder... Dit gaat in de toekomst ook gebeuren met speelfilms en dergelijke!

Bovendien bestaat er de mogelijkheid dat Versatel je complete kijkgedrag via de decoder bij gaat houden (en dat bijvoorbeeld commercieel gaat verkopen)...

&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150326

timmersr schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 14:53:

Hmm sjonge sjonge toch wat een problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150326

minder zo zonder tv zenders. maarja morgen weer opgelost.

Technisch Onderhoud: TV kanalen niet beschikbaar.
Wegens technisch onderhoud zenden wij dit weekend (19 en 20 november)
alleen Voetbal en Big Brother uit.
De overige TV-kanalen zijn niet beschikbaar.
Onze excuses voor het ongemak.

[ Voor 145% gewijzigd door Anoniem: 150326 op 20-11-2005 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:33
Frankster schreef op zondag 20 november 2005 @ 16:02:
Ik las toevallig in de consumentengids dat Versatel binnenkort ervoor gaat zorgen dat live-voetbalwedstrijden niet meer opgenomen kunnen worden met een DVD-recorder/videorecorder... Dit gaat in de toekomst ook gebeuren met speelfilms en dergelijke!

Bovendien bestaat er de mogelijkheid dat Versatel je complete kijkgedrag via de decoder bij gaat houden (en dat bijvoorbeeld commercieel gaat verkopen)...
Zou dit toch wel erg jammer vinden, sta op het punt een mediacenter te gaan bouwen, of zou het daar niet voor gelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Frankster schreef op zondag 20 november 2005 @ 16:02:

Hoe kunnen ze hier voor zorgen dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150362

Anoniem: 159934 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 23:58:

Zaterdagavond waren alle voetbalbeelden slecht, vandaag (zondag) was het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
psychonikeo schreef op zondag 20 november 2005 @ 21:03:
[...]

middels iets van MDR? dat digital rights gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Update van de VKG <zie topic 4>
Afgelopen weekeinde meer dan 60 klachten mogen ontvangen (replies niet meegeteld)
Hartelijk dank voor de vele reacties.
We zijn momenteel druk bezig met het verwerken hiervan.
Nog geen reactie ontvangen? even afwachten u ontvangt ALTIJD van ons een reactie.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
psychonikeo schreef op zondag 20 november 2005 @ 21:03:
[...]
Dat stond helaas niet in het artikel... Vroeger waren er ook van die beveiligde VHS-banden. Om die te kopiëren had je eerst een decodertje van een paar honderd euro (oh nee, gulden :Y) ) nodig. Ik denk dat het niet lang zal duren voordat er software komt waarmee je op je computer het beveiligde beeld weer terug kan krijgen...

Het bijhouden van de kijkcijfers is relatief makkelijk doordat ze gewoon verbindingen met de servers bij gaan houden. Dan zie je dat het IP van pietje eerst 5 minuten kijkt naar stream TALPA en vervolgens precies bij de reclame overzapt naar stream RTL 7 oid...

EDIT: Microsoft's IPTV biedt al iets dergelijks:

Connected Content, Applications, and Services
Capitalize on built-in Windows Media 9 Series compression and Digital Rights Management (DRM) technologies to help deliver protected digital video, music, and game services to consumers through television set-top boxes and other devices, including hundreds of portable media products that support Windows Media technologies

[ Voor 25% gewijzigd door Frankster op 21-11-2005 09:12 ]

&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Security schreef op maandag 21 november 2005 @ 08:43:
Update van de VKG <zie topic 4>
Afgelopen weekeinde meer dan 60 klachten mogen ontvangen (replies niet meegeteld)
Hartelijk dank voor de vele reacties.
We zijn momenteel druk bezig met het verwerken hiervan.
Nog geen reactie ontvangen? even afwachten u ontvangt ALTIJD van ons een reactie.
:)
Wehehe....duurt wel lang voordat ik een reactie krijg :p Jullie lijken versatel wel... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

ehm ook wij hebben andere bezigheden zoals jij wellicht weet,
zou je ehm het verhaaltje uit deeltje 4 nog es willen inplakken? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Security schreef op maandag 21 november 2005 @ 09:47:
ehm ook wij hebben andere bezigheden zoals jij wellicht weet,
zou je ehm het verhaaltje uit deeltje 4 nog es willen inplakken? :>
Het verhaaltje van jou?? :) kun je dat zelf niet :p Wat doe jij eigenlijk trouwens voor werk..?? Niet hetzelfde wat ik doe toch, ook al werk je bij dezelfde werkgever :p

whehehe..als alles goed gaat komt er woensdag een monteur. Volgens de meneer (die van het 06--nummer :p) zou mijn lijn dan moeten werken..

Vooruit dan je verhaaltje ;)
Security schreef op woensdag 16 november 2005 @ 17:08:
Voor alle volledigheid de minimale gegevens die nodig zijn.

1 aanvraag datum
2 oplever datum
3 uitgebreide toelichting storingen
4 usernaam {nee niet voor de router settings}

Gelieve deze gegevens in een .doc file aan te leveren.
Zodra deze gegevens door ons ontvangen zijn ontvang je {Indien compleet} een referentie nummer met kort overzicht van uw melding.

Versatel
Als gebruiker sta je er maar alleen voor!
Samen staan we sterk!

versatelklacht@gmail.com

[ Voor 47% gewijzigd door TheVMaster op 21-11-2005 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

hmm ik doe vanaf juli precies dezelfde functie beoefenen die u al enige tijd uitvoert ;-)
Kom van "andere werkgever"af maar dat behandelen we wel per werkmail vanavond ofzo.
Ik ben niet zo'n forum fan en ik zag u aantal postjes ;-)

AS Woensdag hier ook monteur in de middag.

[ Voor 13% gewijzigd door Security op 21-11-2005 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand het volgende bevestigen ;
- Ik weet niet meer waar ik het gelezen had maar men schreef dat op de 4 MB-aansluitingen momenteel geen speedcap zit (heb inderdaad gebruikers gezien die dit bevestigen) en op de 20 Mb wel (kan ik zelf bevestigen) . Als het goed is zou dit binnenkort weer worden teruggedraaid ?

- Komt er in december een totaalpakket voor TV ? Ik neem aan dat je dan boven op je 2e TV hetzelfde moet kijken als beneden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
Anoniem: 5284 schreef op maandag 21 november 2005 @ 12:31:
- Ik weet niet meer waar ik het gelezen had maar men schreef dat op de 4 MB-aansluitingen momenteel geen speedcap zit (heb inderdaad gebruikers gezien die dit bevestigen) en op de 20 Mb wel (kan ik zelf bevestigen) . Als het goed is zou dit binnenkort weer worden teruggedraaid ?

- Komt er in december een totaalpakket voor TV ? Ik neem aan dat je dan boven op je 2e TV hetzelfde moet kijken als beneden .
Vraag 1: geen idee, bevestig bij dezen de speedcap op 20mbit in R'dam centrum
Vraag 2: Als je een tweede decoder te pakken krijgt, dan kan je op die 2e tv gewoon een ander beeld krijgen hoor! Als je het bij 1 decoder houdt, dan natuurlijk niet...

[ Voor 4% gewijzigd door Frankster op 21-11-2005 12:37 ]

&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Ik dacht iets gelezen te hebben van Februari maar officieel is dit niet bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Security schreef op maandag 21 november 2005 @ 12:37:
Ik dacht iets gelezen te hebben van Februari maar officieel is dit niet bevestigd.
Ik neem aan dat het je het over het totale tv pakket hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Jup.
Btw iemand dit al opgevallen?
Installatie bedrijf is niet meer telefonisch te bereiken verwijzen naar klantenservice gevolg: EXTREEM lange wachttijden,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Security schreef op maandag 21 november 2005 @ 13:59:
Jup.
Btw iemand dit al opgevallen?
Installatie bedrijf is niet meer telefonisch te bereiken verwijzen naar klantenservice gevolg: EXTREEM lange wachttijden,...
Hmm..ik heb vanmorgen idd wel 25 min de wacht gehangen bij het installatiebedrijf. De mevrouw was ook zeer kortaf. De wachttijd bij de klantenservice is ook behoorlijk lang. Maar goed, ik heb wel een afspraak kunnen maken en werd niet doorverwezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

TheVisionMaster schreef op maandag 21 november 2005 @ 14:07:
[...]

Hmm..ik heb vanmorgen idd wel 25 min de wacht gehangen bij het installatiebedrijf. De mevrouw was ook zeer kortaf. De wachttijd bij de klantenservice is ook behoorlijk lang. Maar goed, ik heb wel een afspraak kunnen maken en werd niet doorverwezen ;)
bel nu es?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5284 schreef op maandag 21 november 2005 @ 12:31:
Staat in het Versatel 4 MB topic, poster is een installateur (althans dat zegt hij) :

Nope, het is gewoon een lijn zonder cap.
Ze hebben de meeste verbindingen gecapped op 15mbit totdat alles goed werkt en dan gaan caps erop voor de 4mbit en eraf voor de 20mbit.

Ik denk dat een goede 95% van de installaties die ik uitvoer probleemloos verlopen en werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Wrom zou ik? :p Ik heb al een afspraak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

pfff :P
Naja ik probeer het straks nog wel es (vanavond)
Ben benieuwd hoelang we mogen wachten :Y)

Okay ze hebben de nr routering ook aangepast
Eerst krijg je bij technische vragen > administratief die niets kunnen doen.

Versatel installatie bedrijf momenteel te bereiken via klantenservice keuze 1.2.1

kreeg een "Technische Medewerker (frontline) aan de lijn.
Wilde geen ticketID doorgeven.

Heb aangegeven automatische incasso in te trekken,
De rest gaat in het hoofddossier ;-)

voor de geintresseerde: Michiel Winkel Frontoffice Versatel.

[ Voor 83% gewijzigd door Security op 21-11-2005 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:03

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Toen ik belde kreeg ik iemand die mijn nummer noteerde en ik werd aan het eind van de middag teruggebeld. Da’s nog eens service..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-04 21:48

@r!k

It is I, Leclerq

Ik kan opeens op mijn modem geen gebruik meer maken van de wireless optie. hij ziet het modem wel maar verbinden gaat fout. Ook als ik op het modem een MAC filter wil instellen zegt hij bij elk adres dat ik instel dat dit geen geldig MAC adres is.

Toevallig meer mensen die dit bekend voorkomt?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

zie 15:17u sugt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2024
versatel forum op maandag 21 november 2005 @ 16:52:
Ik heb sinds mijn Versatel 20MB-lijn is opgeleverd, alleen maar problemen gehad.
De verbinding valt veelvuldig weg (zowel internet als telefoonsignaal) en snelheid laat ook te wensen over. Met name met het browsen van internetpagina's is dat zeer hinderlijk.

Ook na een reset wil het vaak niet helpen. Het INET-lampje blijft dan rood met als gevolg dat ik helemaal geen verbinding meer heb. Ook als ik verbinding heb, blijft het INET-lampje toch nog groen flikkeren. Op één of andere manier heeft het modem dus problemen om mij een ip-adres toe te wijzen.

Ik heb dit afgelopen woensdag 9 november twee keer telefonisch doorgeven aan de helpdesk. Deze kon het probleem niet oplossen en zou het doorsturen naar de 2e lijns onderdersteuning, maar tot nu toe is er niks opgelost.

Volgens mij moet het probleem in de centrale of in het modem zelf zitten. De bekabeling (UTP-kabels en telefoonkabels) heb ik getest. De splitter werkt ook correct. Pc's heb ik ook beide opnieuw geformateerd en op virussen gescand dus daar kan het ook niet aan liggen.

Bovendien is het internet ook niet getest door de monteur middels een laptop ofzo.
Mss weet iemand raad of heeft hetzelfde probleem (gehad)?

o ja, ik zit op de wijkcentrale van landgraaf (op de kamp).
ik ook

volgens mij lijkt het probleem VOOR(in) de centrale te zitten?
kun je dit meten? (met een tracert ping o.i.d.?)

van 1050Kb (8+ Mb) bij aansluiten zit ik nu op 500-700Kb (1.8+km van centrale)
en als de verbinding beneden 200kb knalt is je TV om te schieten.

Echter, zet ik mijn verbinding 10 minuten uit, dan start-ie weer op met 1000kb, voor 2 minuten, en kijlt dan weer naar 500Kb.

Hij leest dus ergens een cache op 'volle snelheid' (12MB cap), die waar zit??
Van de lokale centrale tot het modem lijkt-ie ok (wat de helpdesk dus steeds blert, zooitje niksnutten), en dus daarvoor zit een bottle neck.

De centrale heeft een verstopte Cisco router?? overkill ratio?? roest aan het bakje?

Kwaliteit om in te ruilen duidelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door mtjoeng op 21-11-2005 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148037

Bij mijn maatje is vrijdag de boel aangesloten. Decoder, telefonie en internet werkt goed behalve de verbinding met de nieuwsservers van Versatel.
De groupslists kan je opvragen, maar downloaden via de servers niet!
-> article not found! in grabit.

Hebben meerdere mensen hier last van?

PS Ik weet dat een payserver rulez, heb ik zelf ook (bij hem ook getest) maar het gaat om het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Anoniem: 148037 schreef op maandag 21 november 2005 @ 21:53:
Bij mijn maatje is vrijdag de boel aangesloten. Decoder, telefonie en internet werkt goed behalve de verbinding met de nieuwsservers van Versatel.
De groupslists kan je opvragen, maar downloaden via de servers niet!
-> article not found! in grabit.

Hebben meerdere mensen hier last van?

PS Ik weet dat een payserver rulez, heb ik zelf ook (bij hem ook getest) maar het gaat om het idee.
versatel newsservers zijn kut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157370

Lang leve Eweka 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Valt ook wel tegen. Haalde maar 1 keer 1400 KB/s, voor de rest zie ik hem alleen maar schommelen tussen de 0 en 800KB/s. Maar goed, dat is niet de schuld van Eweka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-04 06:57
ErikH schreef op maandag 21 november 2005 @ 16:18:
Ook als ik op het modem een MAC filter wil instellen zegt hij bij elk adres dat ik instel dat dit geen geldig MAC adres is.
Had ik ook. Zat hem in het gebruik van punten en dubbele-punten o.i.d.
Kan er hier helaas niet naar kijken, dus maar even zelf uitproberen. Probeer het adres eens met punten, met dubbele punten ( : ) en zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Security schreef op maandag 21 november 2005 @ 15:17:
pfff :P
Naja ik probeer het straks nog wel es (vanavond)
Ben benieuwd hoelang we mogen wachten :Y)

Okay ze hebben de nr routering ook aangepast
Eerst krijg je bij technische vragen > administratief die niets kunnen doen.

Versatel installatie bedrijf momenteel te bereiken via klantenservice keuze 1.2.1

kreeg een "Technische Medewerker (frontline) aan de lijn.
Wilde geen ticketID doorgeven.

Heb aangegeven automatische incasso in te trekken,
De rest gaat in het hoofddossier ;-)

voor de geintresseerde: Michiel Winkel Frontoffice Versatel.
Hhmm...ik heb ook een batterij namen }) Zal ik ze posten? :)

Ik kreeg gisteravond een SMS (van die klachten/manager) :
Hallo,
heb even overlegd met mijn collega; pas vanaf het moment van installatie door de monteur kan er iets gezegd worden over de juiste werking. Tot dan kan ik verder even niets doen voor u. Hopelijk zal installatie snel plaatsvinden.
Met vr. groet, Raymond de C., Tele2-Versatel
Dit kreeg ik dus per SMS, kun je het je voorstellen. Niet eens even bellen, maar SMS-en |:( |:(

Maar goed.....woensdag komt er een monteur, tot die tijd wordt dus niets gegarandeert. Volgens mij gaat die monteur voor niets komen, soort van voorgevoel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

hmm bij mij ook..
gaat wederom vast een staartje krijgen!
Gisteravond 40 Aanmelden voor VKG verwerkt.
Nee Vision je zit er nog niet tussen ;-)
Vanavond wellicht :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Security schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 13:19:
hmm bij mij ook..
gaat wederom vast een staartje krijgen!
Gisteravond 40 Aanmelden voor VKG verwerkt.
Nee Vision je zit er nog niet tussen ;-)
Vanavond wellicht :9
Ach als je btw hulp nodig hebt ;) ik wil best helpen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

dat zou geweldig zijn.
Hoe meer hulp / hoe eerder we door die stapel heen zijn.
Ik stuur je vanavond wel mijn msn dan kijken we even e.e.a door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Security schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:19:
dat zou geweldig zijn.
Hoe meer hulp / hoe eerder we door die stapel heen zijn.
Ik stuur je vanavond wel mijn msn dan kijken we even e.e.a door.
Izz goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161096

Sinds een maand nu 4 Mb, tv en telefonie.
Technisch ging het allemaal best nog wel goed, downloads met bittorrent gezien van 1600 kb,
maar administratief lijkt het een rommeltje bij versatel.

Gister alleen hele rare storing:

De hele morgen RADIO 1 op mijn 1e telefoon poort. Poort 2 werkte prima.
Bellers naar mijn hoofdnummer hoorden ook RADIO 1 met een beltoon er doorheen, maar de telefoon ging thuis niet over.

's Middags was dat probleem weg - vast niet omdat ik een storing had gemeld. Of zijn ze wel snel bij versatel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Anoniem: 161096 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:05:
Sinds een maand nu 4 Mb, tv en telefonie.
Technisch ging het allemaal best nog wel goed, downloads met bittorrent gezien van 1600 kb,
maar administratief lijkt het een rommeltje bij versatel.

Gister alleen hele rare storing:

De hele morgen RADIO 1 op mijn 1e telefoon poort. Poort 2 werkte prima.
Bellers naar mijn hoofdnummer hoorden ook RADIO 1 met een beltoon er doorheen, maar de telefoon ging thuis niet over.

's Middags was dat probleem weg - vast niet omdat ik een storing had gemeld. Of zijn ze wel snel bij versatel?
haha op zich wel grappig :+ Maar natuurlijk niet de bedoeling :(
Misschien zijn ze toch begonnen om ook de radio erbij te betrekken :o
Anoniem: 5284 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 09:06:
[...]

Valt ook wel tegen. Haalde maar 1 keer 1400 KB/s, voor de rest zie ik hem alleen maar schommelen tussen de 0 en 800KB/s. Maar goed, dat is niet de schuld van Eweka.
Ik haal in de niet drukke uren (wel druk: tussen 17 en 20 ofzo) standaard 1600 KB/s..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Anoniem: 5284 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 09:06:
[...]

Hier ben ik het absoluut niet mee eens.. Ten eerste haal ik snelheden die vele malen hoger liggen.. Ik denk dat ik zo'n 60%-75% van de dag op maximale speed kan downloaden (1,5 MB/S) en dan vooral 's nachts en 's ochtends. Bij drukte wil de snelheid nog wel eens inzakken naar 700-800KB/s, maar heel veel lager komt ie niet.. Dit is voor mij zeer acceptabel.. Zeker omdat eweka officieel maar tot ongeveer 1MB/s gaat.

Verder zeg je dat het niet de schuld is van eweka.. Hier twijfel ik sterk aan. Als ik de grafieken van mijn specifieke newsreader bekijk, dan zie je duidelijk dat deze op de populaire tijden zeer zwaar wordt belast en dat de schuld van deze performance-problemen dus best wel eens aan de kant van eweka kan liggen. Als zij teveel gebruikers aan een server koppelen, dan moet je niet raar opkijken als op drukke tijden de snelheid inzakt..
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.