Versatel 20 Mbit/1Mbit nieuw - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 16.127 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:03

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
We gaan verder waar we gebleven waren. Dit topic is het vervolg van deel 1 en uiteraard met toestemming van bjck geplaatst. Incompleet, onjuist of zelfs compleet fout, mail of msn me dan, adres staat in mijn profiel!

Het grote Versatel 20 Mbit Topic Deel 2
Afbeeldingslocatie: http://www.voetbalzone.nl/images/news/eredivisie.jpg
Welkom bij deel 2 van het grote Versatel 20 Mbit topic. In dit topic vind je veel info over het nieuwe aanbod van Versatel. Let wel, het gaat hier specifiek over het 20 MB pakket, niet over andere abo's van Versatel.
  • [jump=01]Inleiding[/jump]
  • [jump=02]Het Aanbod[/jump]
  • [jump=03]De Specificaties[/jump]
  • [jump=04]De Hardware[/jump]
  • [jump=05]De Monteur[/jump]
  • [jump=06]De Snelheden[/jump]
  • [jump=07]De Toekomst[/jump]
  • [jump=08]De Links[/jump]
[anchor=01]Inleiding
22 December 2004. Versatel Nederland maakt bekend dat zij voor het bedrag van € 30,5 miljoen euro de rechten van de live wedstrijden voor het Eredivisie voetbal van de komende drie seizoenen heeft gekocht. Hoe het een en ander er precies uit gaat zien, is nog onbekend, duidelijk is dat Versatel wel voor de tripleplay deal wil gaan (telefoon, televisie en internet).

15 April 2005. Versatel komt met een pakket wat nog nooit eerder gezien is in Nederland. Zij is de eerste aanbieder van ADSL2, en brengt dit gecombineerd met het voetbal. Klanten die zich voor 1 juni inschrijven, krijgen het voetbal het eerste jaar er gratis bij en betalen alleen het ADSL abo, a € 39,95 per maand.

Juli 2005 Versatel heeft de eerste verbindingen geleverd.

In dit topic kun je alles lezen over het abo dat Versatel aanbiedt en meepraten over de hardware en de kwaliteit van de geleverde diensten. Ook vind je hier tips die je niet zo snel op de Versatel site kunt vinden.

Deel 1 van het grote Versatel Topic vind je hier
[anchor=02]Het aanbod
Het aanbod van Versatel behelst het volgende:
  • Een 20 Mbit ADSL verbinding, inclusief draadloos modem, in bruikleen.
  • Alle voetbalwedstrijden uit de Eredivise, live te bekijken, maar ook achteraf.
  • Alles geïnstalleerd door een monteur.
Dit alles kost je € 39,95 per maand. Hierbij komen de eenmalige kosten voor een monteur, welke € 49,95 zijn. De monteur installeert het modem, trekt een kabel naar je pc en naar de decoder.

Het aanvragen van dit pakket is echter alleen mogelijk op een analoge aansluiting. Mensen met een ISDN aansluiting kunnen het aanbod helaas nog niet aanvragen. Versatel streeft ernaar om alle klanten voor het begin van het voetbalseizoen aan te sluiten, maar het lijkt erop dat dit niet gaat lukken.

In eerste instantie zou dit aanbod tot 1 juni 2005 gelden. De actie is echter verlengd tot 1 juli, vervolgens 1 augustus en nu ook al tot 1 september. Het is dus nog steeds niet bekend wat het voetbal zal gaan kosten als de actie niet meer geldig is.

Voor de mensen waar het ADSL niet mogelijk is, doordat zij te ver van de centrale wonen, ISDN hebben of waarbij de centrale niet op tijd klaar is, biedt Versatel het voetbal via Canaldigitaal aan. Hiervoor moet je wel over een satelliet beschikken en je betaalt hier € 19,95 per maand voor. In tegenstelling tot de ADSL abonnees is het niet mogelijk om te kiezen welke wedstrijd je wilt zien. De bonus die je ten opzichte van de ADSL abonnees hebt, zijn de clubkanalen van Chelsea en Manchester United.

Meer informatie over het voetbal via Canaaldigitaal.

[anchor=03]De Specificaties
Hieronder vind je de specificaties van het abo. Dit is schaamteloos gecopy-paste van de Versatel site.

Afbeeldingslocatie: http://www.r-o-y.nl/specs.gif

De specificaties van het modem etcetera vind je hieronder. De eisen die Versatel stelt aan je computer zullen voor geen enkele tweaker een probleem vormen. Ook dien je over een KPN abo te beschikken voor je telefoon en je tv moet een scart aansluiting hebben, voor de decoder.
[anchor=04]De Hardware

Versatel levert het volgende modem, dit modem blijft eigendom van Versatel en mag dan ook alleen door de monteur van Versatel geïnstalleerd worden.

Het modem
Afbeeldingslocatie: http://www.versatel.nl/start/img/multimedia-modem.jpg
Merk: Samsung
ADSL: ADSL/ ADSL2/ ADSL2+, Annex A
Interface's (uit)
Telefonie: 2 * Analoge interface (RJ11)
Ethernet: 4 * 10/100 base-T, RJ45
Wireless Lan: 802.11 b/g, incl. Antenne
USB: USB 1.1 slave

Het modem heeft 2 logins. De eerste is user/user, maar met deze login kun je slechts een beperkt aantal opties aanpassen. De andere login is niet bekend (officieel), en nadat ze in het vorige topic genoemd zijn, heeft Versatel ze gewijzigd. We zien ze dus liever niet meer hier.

De decoder
Afbeeldingslocatie: http://www.versatel.nl/start/img/decoder.jpg
Merk: Samsung
Type: 6010E
Interfaces (In)
AC voor stroom
Ethernet (RJ45) voor aansluiting modem
USB poort voor aansluiten joystick voor spelen van games
Interfaces (Uit)
S/PDIF voor digitale audio systemen
S-Video voor aansluiten van TV
2 * Scart aansluiting voor aansluiten van Video en TV
Composite (RCA) voor aansluiten TV

Uiteraard zit er ook een afstandsbediening bij. Op dit moment is mogelijk om Nederland 1,2 en 3 via de decoder te bekijken, evenals een aantal testwedstrijden (van vorig seizoen), wat filmtrailers en nog wat andere dingen, zodat je een idee van de kwaliteit kan krijgen.

[anchor=05]De Monteur
Versatel levert geen DHZ pakket, het ADSL kan alleen door een monteur geïnstalleerd worden. De monteur installeert het modem, de decoder en trekt de nodige kabels (tot 20 meter). Wegwerken doet hij niet, fixeren op de plint wel. Bestaande kabelgoten gebruik hij alleen als hij ze daarvoor geschikt acht.

Ben je zelf niet thuis, dan moet je iemand machtigen. Is er niemand thuis, dan betaal je voorrijd kosten a € 40,-. Het zelfde geldt wanneer je de afspraak zeven dagen of korter van te voren annuleert.
Op verzoek installeert de monteur ook een draadloze ontvanger op je pc, maar wanneer je de mogelijkheid hebt om het bekabeld aan te laten sluiten, doe dit dan ook, aangezien de snelheid een stuk lager is bij draadloos. Meer daarover kun je lezen bij 'De Snelheden'.

In principe belt het installatiebureau jou op om een afspraak te maken, maar zodra de geplande leverdatum vast staat, in je orderstatus, dus met een groen vinkje, kun je ook zelf contact op nemen met het installatiebureau. Dit doe je door 020-8900589 te bellen. De installatie duurt gemiddeld twee uur.
[anchor=06]De Snelheden
Voor de niet voetballiefhebbers het belangrijkste, voor de voetballiefhebbers mooi meegenomen, een 20 Mbit verbinding. Maar hoe snel is de verbinding nou echt? Het spreekt voor zich dat je vooral niet te ver van de centrale moet wonen.

De afstand tot de centrale kun je hier meten. Let echter op, dit betekent niet de koperdraad ook precies deze lengte is, in de praktijk zal deze over het algemeen langer zijn. Wil je optimaal gebruik maken van de 20 Mbit, dan moet je het liefst maximaal 2000 meter koper hebben liggen tussen je ISRA en de wijkcentrale.

Voor het voetbal is een stream van 4 Mbit gereserveerd. Op het moment dat je de decoder aanzet en gaat streamen, gaat je internetsnelheid dus met 4 Mbit omlaag. Stopt de stream, dan heb je de snelheid dus weer terug*. Op het einde van het vorige topic kwamen er een aantal snelheden uit, gemiddeld dus de 1 MB en 2,2 MB ongeveer. Het lijkt er echter op dat de snelheden gecapped zijn, want na een bepaald moment kwam niemand meer boven de 1,55 MB.Dit geldt echter niet voor iedereen. Zelf merk ik ook, dat wanneer ik de bin bestanden van Versatel zelf of van de Universiteit Twente (link) gebruik, ik wel wat hoger uitkom. Draadloos blijft de snelheid op dit moment nog wat achter t.o.v. bedraad.

Mocht je je snelheid willen testen, gebruik dan niet speedtest.nl. Deze site is niet geschikt voor dit soort snelle verbindingen. Zoek liever naar goede 100 MB bin bestanden, bijvoorbeeld deze, deze of deze.

*Tnx to RogerXP
[anchor=07]De Toekomst
Met 20 Mb ADSL van Versatel ben je helemaal voorbereid op wat de toekomst te bieden heeft. Kun je nu al razendsnel surfen, voetbal kijken en downloaden, straks kun je een groot aantal digitale tv- en radiokanalen ontvangen, films kijken wanneer jij wilt en tegen aantrekkelijke tarieven bellen.

Allereerst wordt het mogelijk om speelfilms, documentaires of andere (tv)programma's op aanvraag te kijken. Net zo eenvoudig als het afspelen van een dvd en van een vergelijkbare kwaliteit. En ook hier geldt; kijken wat je wilt, wanneer je wilt! Een film terugbrengen naar de videotheek behoort dan tot het verleden.

Met 20 Mb ADSL ben je volledig voorbereid voor tv en radio. De reguliere televisiekanalen en nog veel meer extra zenders. Want tv-kijken wordt ook leuker. Je kiest zelf je zenders en je kijkt dus wat jij wilt. Je normale kabelaansluiting kun je dan opzeggen.

Je kunt straks ook bellen over ADSL. Goedkoop en met meer mogelijkheden dan je nu gewend bent. Overigens kun je je bestaande telefoonnummer en -toestellen gewoon houden. Maar je huidige, vaste telefoonabonnement kun je wel opzeggen

Deze informatie is ook gecopy-paste van de Versatel site. Dit is allemaal toekomst, dus daar valt nog niet zoveel over te zeggen.

[anchor=08]De Links

Deel 1 van het Grote Versatel Topic
De site van Versatel
Afstandchecker wijkcentrale
De FAQ van Versatel
Orderstatus van je aanvraag
Actuele storingen

Wil je Versatel bestellen? Dat kan via de website of door 0900 0707(a 10 c/m) te bellen.

Voor problemen kun je de helpdesk bellen, 0900 0440440 (a 25 c/m). Helaas is het over het algemeen wel erg druk op de helpdesk.
Afbeeldingslocatie: http://www.versatel.nl/start/img/back_live_ere_footer.gif

[ Voor 12% gewijzigd door ZieMaar! op 13-08-2005 12:30 . Reden: links, helpdesk nr en tv-info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Voor evt toevoegingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:56
Mooie topicstart zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 18:02
Eens :9

Had iets in 't Versatel zwart/rood verwacht...

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86116

Een vraagje aan die mensen die al wel beeld en geludi en internet hebben.
Ik bern hier bij een kennis en als die zijn de coder aan zet, krijgt hij een toetsenbord waarbij gevraagd wordt om je username en password in te geven.
Dit werkt echter niet
Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39478

eerst je username die je ook gebruikt voor inloggen op "mijn versatel"

daarna op "enter" drukken en dan kom je in het zelfde scherm en dan moet je wachtwoord invoeren die je ook gebruikt om in te loggen op "mijn versatel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150326

goed opgezet is dit. Dit is honderd keer beter dan het gezeur van: ik haal de snelheid niet.
Bij een beginnend product horen kinderziektes, die neem je op de koop toe. Anders moet je nog maar een seizoentje wachten, Maar ik zie wel hoe PSV kampioen wordt.
>:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150028

Anoniem: 86116 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 20:48:
Een vraagje aan die mensen die al wel beeld en geludi en internet hebben.
Ik bern hier bij een kennis en als die zijn de coder aan zet, krijgt hij een toetsenbord waarbij gevraagd wordt om je username en password in te geven.
Dit werkt echter niet
Heeft iemand een oplossing?
Is het wel de goeie nicknaam en password, laat hem eens zijn mail ophalen via een inlog op de versatel site.

Wat de test-uitzending betreft ben ik dik tevreden. Hier ook heel af en toe blokjes en een hapering, maar over het algemeen strak beeld en geluid (met wel nog zat fouten in de benaming van de spelers maar goed). 'Typisch ADO, 2 rode kaarten pakken in een oefenpotje, maar wel leuk dat je dor het geluid nu nog beter de spreekkoren hoort. :X

1e helft was wel iets minder in kwaliteit, je merkte als de beelden ingezoomed zijn op spelers en die in volle vaart rennen er een soort van "bad-DIVX-Effect" optreedt waarin er blokjesvorming optreedt en de scherpte omlaag gaat (bitrate hield de actie niet bij qua digitalisering ofzo), en men had toen ook typische divx-problemen met de kleuren en contrast door de dikke zwarte schaduw op het veld, pixelation dus bij donkere kleuren.

Ik zag dat alles in de 2e helft minder of bijna niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 11:03

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Wow.. eindelijk een nieuw topic ! :D

Ik blijf ’m weer volgen aangezien ik zeer binnenkort (waarschijnlijk) Versatel ga contacten voor een abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Je merkt dat ze op dit moment ontzettend druk zijn met het tv gedeelte. De menu's worden uitgebreid waar je bij zit. Het aantal kanalen wordt steeds groter. Binnenkort zal het radiogedeelte ook wel actief gaan. Oja... voor de liefhebbers, de trailer van Ice Age 2 staat online tussen de trailers.

Nog een paar opmerkingen voor de mensen met wireless problemen :
  1. Zorg ervoor dat je via een bedraade pc je access point 'unhide'. Hiervoor zit een optie in de menus van je router.
  2. Vervang de antenne door een grotere high-gain antenne. Dit scheelt een hoop in verbindingskwaliteit.
  3. Zet direct een ander wachtwoord op de 'user' account. Dit kun je doen onder het 'management' menu in de router. Zogenaamde wardrivers kunnen je router zonder probleem vinden en hacken.
  4. Installeer beveiliging op de router. Dit scheelt een hoop telefoontjes naar de versatel helpdesk (a 0.25€ p/min) :)
Wil je de modem zelf opnieuw aansluiten, sluit dan de media-box altijd terug aan op de zelfde poort. Per ongeluk wisselen is vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
  • Laatst online: 11-11-2024
ned 1,2 en 3 vind ik ook van betere kwaliteit sinds vandaag... zit dat nu tussen m'n oren dat gevoel of is het écht zo? :)
Kan haast niet wachten totdat digi tv eraan komt... hier in Gouda is de kabel zo superknake... echt een beeld a la een videoband die je 250 keer gekeken hebt... :?

Pluim voor Versatel hoor vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42753

csteelooper

JA

Wat je vriend moet doen is de modem eens 10 minuten uitzetten en weer aan..

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 42753 op 02-08-2005 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121417

ZieMaar! schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 20:40:
We gaan verder waar we gebleven waren. Dit topic is het vervolg van deel 1 en uiteraard met toestemming van bjck geplaatst. Incompleet, onjuist of zelfs compleet fout, mail me dan, adres staat in mijn profiel!

Het grote Versatel 20 Mbit Topic Deel 2
ehhhmmm kei mooie topicstarter, maar vermeld meteen maar ff het helpdesknummer, ik ken hem inmiddels uit m'n hoofd: 0900 0440440 (€ 0,25/minuut)

Jongens, iemand die misschien ff kan helpen:
Bij mij heeft hij het maar 1 dag gedaan en ik lig er nu al 1,5 week uit!

Was er eerst stellig van overtuigd dat het in de centrale zit (werd ook beaamd door die slimmerikken van de helpdesk), maar heb nu m'n twijfels.
M'n bedrading, netwerk etc is goed, dynamisch ip, blabla allemaal ok (@home werkt er ook op)

Modem geeft aan:
[list]
• Power: áán
• STS knipperend om de halve seconde
• Wlan: áán (soms ietwat flikkerig maar das normaal)
• ADSL: UIT!
• iNET: UIT!
• Rest ook allemaal UIT, behalve natuurlijk als ik m'n utp erin steek, dan brand dat betreffende lampje.
[/list]

Als ik m'n utp in LAN1 steek, lukt het me niet met netwerkverbindin een nieuw (lokaal) ip adres te krijgen... hij probeert minuten en geeft dan een fout.
proberen bij LAN 4, en héél traag (2 minuten): eindelijk heeft m'n pc een (lokaal) ip adres. Dan kan ik eindelijk naar 186.192.1.1, maar dat duurt een eeuwigheid voordat die pagina geladen is en de header en footer zijn helemaal leeg. Lijkt wel of ik dat via GPRS binnen moet halen of nóg trager! En dat terwijl dit lokaal is op 100 MB! (geeft hij ook aan, áls ik dan eindelijk een lokaal ip adres heb gekregen: 100MB netwerk verbinding, ja amehoela!)

Wat denken jullie? Modem kapot?

reset al geprobeerd
harde reset (15 seconden resetknop ingedrukt) ook al geprobeerd
software reset via 192.168.1.1 ook al geprobeerd...

iemand?

PS iemand in de buurt van centrum Den Bosch van wie ik ff een modem kan testen?

PS: ja ik weet dat DB inmiddels ook een storing heeft, maar dit probleem is al lokaal, en mijn problemen waren er al vóór die storing in de central...

Ik ga jullie écht enorm bedanken! denk ik...

Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 20:21

-d-

Misschien handig om te vermelden in de startpost welke TV kanalen beschikbaar zijn ? Is nu toch alleen NED1-2-3 ?

9 augustus komt versatel bij mij op de koffie... bijna bijna bijna ! :9

[ Voor 4% gewijzigd door -d- op 03-08-2005 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

Way2Smart schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 22:01:

Nog een paar opmerkingen voor de mensen met wireless problemen :
  1. Zorg ervoor dat je via een bedraade pc je access point 'unhide'. Hiervoor zit een optie in de menus van je router.
  2. Vervang de antenne door een grotere high-gain antenne. Dit scheelt een hoop in verbindingskwaliteit.
  3. Zet direct een ander wachtwoord op de 'user' account. Dit kun je doen onder het 'management' menu in de router. Zogenaamde wardrivers kunnen je router zonder probleem vinden en hacken.
  4. Installeer beveiliging op de router. Dit scheelt een hoop telefoontjes naar de versatel helpdesk (a 0.25€ p/min) :)
Vervang de antenne door een grotere high-gain antenne. Dit scheelt een hoop in verbindingskwaliteit.

Wat voor type antenne's zijn voor dit soort modems beschikbaar ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
In principe belt het installatiebureau jou op om een afspraak te maken, maar zodra de geplande leverdatum vast staat, in je orderstatus, dus met een groen vinkje, kun je ook zelf contact op nemen met het installatiebureau. Dit doe je door 020-8900589 te bellen. De installatie duurt gemiddeld twee uur.
29 juli 2005 Een opdracht is verstuurd naar modem/installatiepartner IMTECH

Betekent dit dat ik eventueel ook zelf een afspraak kan maken met Imtech ? Ik heb namelijk nu nog vakantie en zou graag op de hele installatie zelf willen toezien. Als dat zo is laat ik die lui nog deze of volgende week komen.

En hoe zit het precies met die extra email adressen. Word dat gewoon een alias of echt een extra pop-box ? Anders moet ik die namelijk ook nog eentje regelen voor mn vriendin :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ras

[/quote]De afstand tot de centrale kune je hier meten.
[quote]

Yeah! 538 meter volgens de checker.

Wat is de gemiddelde tijd tussen het aanvragen en de installatie van dit Versatel abonnement?
Mag hier ook gediscuseerd worden over eventuele andere (betere?) aanbieders van ADSL2+?

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:35

Kroontje

...

Dinsdag 9 augustus komt er een monteur bij mij langs voor de installatie van het 20Mbit pakket. :) Moet ik deze monteur nu cash de €50,- betalen of gaat het met een machtiging/incasso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
redfoxert schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 03:33:
[...]

29 juli 2005 Een opdracht is verstuurd naar modem/installatiepartner IMTECH

Betekent dit dat ik eventueel ook zelf een afspraak kan maken met Imtech ? Ik heb namelijk nu nog vakantie en zou graag op de hele installatie zelf willen toezien. Als dat zo is laat ik die lui nog deze of volgende week komen.

En hoe zit het precies met die extra email adressen. Word dat gewoon een alias of echt een extra pop-box ? Anders moet ik die namelijk ook nog eentje regelen voor mn vriendin :)
Dan is jouw verbinding denk ik al technisch opgeleverd ofniet? Of in ieder geval op redelijk korte termijn. Dan kun je dat nummer gewoon zelf bellen. Heeft een collega van me ook gedaan (daar was de verbinding technisch al opgeleverd) en die had iets meer dan een week later de afspraak (morgen om precies te zijn).
Kroontje schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 08:18:
Dinsdag 9 augustus komt er een monteur bij mij langs voor de installatie van het 20Mbit pakket. :) Moet ik deze monteur nu cash de €50,- betalen of gaat het met een machtiging/incasso
Die € 49.95 ( ;) ) gaat via een automatische incasso, net als de overige kosten (bijvoorbeeld een netwerkadapter installeren oid).

[ Voor 19% gewijzigd door ZieMaar! op 03-08-2005 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25319

Gisteren 2 augustus hier (= Scheveningen, 1100 meter van de centrale) een monteur langs geweest om 20 mbit te installen. Binnen 10 min klaar (ik had net alles van Planet van de muur getrokken, hij kon zo alles erin pluggen).
En toen, naar het zich laat aanzien als ik hier zo lees op dit topic, een bekend fenomeen:

Modem geeft aan
Power: áán
STS knipperend om de halve seconde
ADSL: Uit

Binnen 2-3 werkdagen wordt je door Versatel gebeld, daarna komt of monteur langs of gaan ze in centrale kijken. Kijkende naar de monteur komt het probleem vaker voor. Ik zit nu een maand zonder inet (vanaf 1 juli van Planet af), dit kan er ook nog wel bij. Gelukkig zit ik op WLAN van de buren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
Anoniem: 42753 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 23:32:
csteelooper

JA

Wat je vriend moet doen is de modem eens 10 minuten uitzetten en weer aan..
Mooi... Het leuke is alleen, dat we dat sinds de dag van oplevering al zeker 8 keer geprobeerd hebben... We zullen het vanavond nog maar eens gaan proberen, immers is het nu 1 augustus geweest... En hij is, naar zijn eigen woorden, echt VOETBALVERSLAAFD, dus hij kan erg moeilijk wachten tot het gaat werken... We zullen dus, zoals al gezegd, vanavond nog eens proberen den modem te resetten... Een powercycle met een intervak van 10 minuten dus. Is dat dan gelijk aan een harde reset?? Zo werkte dat tenminste bij zijn @Home modem.

Modem status (leds):
Power: GROEN aan
STS: GROEN knipperend 0.5sec
ADSL: GROEN aan:
Inet: ROOD AAN
TEL1: Uit
TEL2: Uit
LAN 1: GROEN aan

Modem status (op webserver 192.168.1.1):
Provisioning: InComplete
Internet Service: Unavailable
VoIP Service: Unavailable
VoD Service: Unavailable
IP-TV Service: Unavailable

DSL Linerate:
Up: 1024kbit/s
Down: 19768 kbit/s

Zoow... even de laatste modemstatus ontwikkeliingen erbij gefrot... Dit is dus al zo sinds de laatste keer dat ik een reset geprobeerd heb; DSL is NOOIT uit geweest (ja, tenzij je de init fases mee telt. Maar in ieder geval continu linesync en linking). Versatel komt tot in de kont van het modem om het zo maar eens te zeggen; ze kunnen de line rate zien enzow... Mja,de laatste poging is al redelijk lang geleden, dus we proberemn het vandaag of morgen weer eens.

Overigens las ik net iemand die zei dat z'n header en foorther helemaal leeg zijn. Hoort dat niet zo soms... Kan iemand toevallig even een screenie dumpen van de web interface? Overigens heb ik wel nog niet de laatste software, schijnt het; die kan ik nog niet hebben omdat de verbinding met inet er niet is :P

lees hier "heb ik" als "heeft mijn vriend"

[ Voor 46% gewijzigd door csteelooper op 03-08-2005 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70449

http://www.nu.nl/news/568...oetbalklanten_binnen.html

Versatel haalt 20.000 voetbalklanten binnen

Uitgegeven: 3 augustus 2005 09:36
Laatst gewijzigd: 3 augustus 2005 10:04

AMSTERDAM - Versatel is nog ver verwijderd van zijn doelstelling om nog dit jaar 100.000 klanten binnen te halen voor zijn voetbalproduct. De onderneming meldde woensdag dat ze deze maand met ongeveer 20.000 klanten begint met het uitzenden van live voetbal uit de eredivisie.

Versatel lanceerde half april een grote mediacampagne om consumenten te verleiden om live voetbal in huis te halen via het internet.

De uitzendrechten kosten Versatel jaarlijks 30,5 miljoen euro. Het kabelbedrijf verwacht nog steeds het aantal van 100.000 klanten eind dit jaar te kunnen halen. In 2008, als de rechten aflopen, wordt gerekend op 500.000 klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:05

iMars

Full time prutser

Anoniem: 121417 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 23:53:
[...]

ehhhmmm kei mooie topicstarter, maar vermeld meteen maar ff het helpdesknummer, ik ken hem inmiddels uit m'n hoofd: 0900 0440440 (€ 0,25/minuut)

Jongens, iemand die misschien ff kan helpen:
Bij mij heeft hij het maar 1 dag gedaan en ik lig er nu al 1,5 week uit!

Was er eerst stellig van overtuigd dat het in de centrale zit (werd ook beaamd door die slimmerikken van de helpdesk), maar heb nu m'n twijfels.
M'n bedrading, netwerk etc is goed, dynamisch ip, blabla allemaal ok (@home werkt er ook op)

Modem geeft aan:
[list]
• Power: áán
• STS knipperend om de halve seconde
• Wlan: áán (soms ietwat flikkerig maar das normaal)
• ADSL: UIT!
• iNET: UIT!
• Rest ook allemaal UIT, behalve natuurlijk als ik m'n utp erin steek, dan brand dat betreffende lampje.
[/list]

Als ik m'n utp in LAN1 steek, lukt het me niet met netwerkverbindin een nieuw (lokaal) ip adres te krijgen... hij probeert minuten en geeft dan een fout.
proberen bij LAN 4, en héél traag (2 minuten): eindelijk heeft m'n pc een (lokaal) ip adres. Dan kan ik eindelijk naar 186.192.1.1, maar dat duurt een eeuwigheid voordat die pagina geladen is en de header en footer zijn helemaal leeg. Lijkt wel of ik dat via GPRS binnen moet halen of nóg trager! En dat terwijl dit lokaal is op 100 MB! (geeft hij ook aan, áls ik dan eindelijk een lokaal ip adres heb gekregen: 100MB netwerk verbinding, ja amehoela!)

Wat denken jullie? Modem kapot?

reset al geprobeerd
harde reset (15 seconden resetknop ingedrukt) ook al geprobeerd
software reset via 192.168.1.1 ook al geprobeerd...

iemand?

PS iemand in de buurt van centrum Den Bosch van wie ik ff een modem kan testen?

PS: ja ik weet dat DB inmiddels ook een storing heeft, maar dit probleem is al lokaal, en mijn problemen waren er al vóór die storing in de central...

Ik ga jullie écht enorm bedanken! denk ik...

Thomas
Port 1 en 2 gaat je niet lukken, ... volgens de monteur moet je port 3 of 4 nemen voor de computer.
Ik zelf heb 3, en werkt prima. Port 4 heb ik niet uitgeprobeerd.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:31

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

[b][message=23899410,noline]r_a_s_robin schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 04:25
Mag hier ook gediscuseerd worden over eventuele andere (betere?) aanbieders van ADSL2+?
Niemand biedt adsl2+ met voetbal aan, want alleen Versatel heeft de rechten op voetbal :9
Je kunt ook een apart topic starten dat wat algemener is dan deze, want hier kijk je toch specifiek naar wat Versatel te bieden heeft ;)
Overigens lopen er al andere topics over adsl2+, maar wel weer van één bepaalde aanbieder.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
Gisteren op het lijstje van de monteur meegekeken. Hoogste klantnummer dat daar op stond was in de 8200. Geloof dat ze nu met 30/40 monteurs tegelijk bezig zijn en er ongeveer 4/5 huishoudens per dag per man mee redden.

De antennes hebben een speciaal gestandaardiseerd schroef systeem. Afhankelijk van je behoeften kun je gebruik maken van richtantennes, staaf antennes of wide-spectrum antennes.

Voorbeelden hier van :
Afbeeldingslocatie: http://www.wial.nl/antennes.jpg

Bijna alle online shops die wifi materiaal verkopen leveren deze antennes ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

@wroetje

Zonder adsl lampje zou je wel snel de setup van het modem in moeten kunnen en ook communiceren met een 2e pc moet geen probleem zijn, want de router werkt gewoon met de standaard instellingen (dhcp).
Klinkt als een slechte utpkabel of een defect modem, als het met een andere utpkabel en op verschillende utp aansluitingen fout gaat.
Gebruik wel lan 3 of 4 op het modem, de andere 2 zijn voor decoders.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hoera! Na veel problemen met de installatie en vijf keer een uitvallende verbinding, heb ik weer wat positiefs te melden..

De testuitzending was prima te bekijken en wegens het melden van een storing, hoef ik de 40 euro abbonementskosten van de eerste maand niet te betalen! Dit bied voor mij weer wat hoop voor de toekomst! En de komende 2 weken kan in lekker gratis internetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
scorpion303 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:49:
Hoera! Na veel problemen met de installatie en vijf keer een uitvallende verbinding, heb ik weer wat positiefs te melden..

De testuitzending was prima te bekijken en wegens het melden van een storing, hoef ik de 40 euro abbonementskosten van de eerste maand niet te betalen! Dit bied voor mij weer wat hoop voor de toekomst! En de komende 2 weken kan in lekker gratis internetten :P
Waaahhhh!!! Wat zech je nou?? Een storingsmelding vrijwaardt je van het betalen van abonnementskosten?? Sjeej dan zal m'n vriend blij zijn ... Even een storing melden en klaar... Is dit alleen in de pilotfase zo, dus in de eerste paar maanden van je abo? Hij heeft (zoals al vaker gemeld) nog geen een dag gebruik kunnen maken van z'n Versatel abo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-05 21:49
Is er al iemand die weet hoe de snelheid via Wifi kan worden verhoogd (nu maximaal 500-600 kbyte/sec), terwijl via "draad" de snelheid veel hoger is (> 3x)?

Kan dit ook aub worden vermeld in de openingspost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
csteelooper schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:51:
[...]

Waaahhhh!!! Wat zech je nou?? Een storingsmelding vrijwaardt je van het betalen van abonnementskosten?? Sjeej dan zal m'n vriend blij zijn ... Even een storing melden en klaar... Is dit alleen in de pilotfase zo, dus in de eerste paar maanden van je abo? Hij heeft (zoals al vaker gemeld) nog geen een dag gebruik kunnen maken van z'n Versatel abo...
Even ter verduidelijking.... Ik heb de brief hier niet bij de hand (zit op mn werk), maar daarin stond inderdaad zoiets van "Omdat het invoeren van een nieuwe dienst wel eens met storingen gepaard kan gaan en u aan ons heeft laten weten dat u daar inderdaad last van gehad heeft, hebben wij besloten om de kosten van de eerste maand niet aan u door te berekenen."

Ik zal proberen of ik de brief vanavond of morgen even kan inscannen, dan zijn jullie ook weer op de hoogte...

Ik heb overigens maar drie keer (van de vijf verstoringen) contact opgenomen met de helpdesk. Dit heb ik gedaan via het web-form op de versatel helpdesk (http://www2.versatel.nl/klantenservice/) en heb geen van de keren een reactie ontvangen (op deze brief na dan). De problemen hebben zich steeds vanzelf (na enkele uren tot twee dagen) opgelost.

Ik heb deze vrijstelling voor de eerste maand trouwens al een keertje eerder in deel één van dit topic tegengekomen, dus ik ben in ieder geval niet de enige...

Ik zou bij 100% downtime trouwens NOOIT ook maar één cent overmaken, maar dat terzijde. :)

@ZieMaar!
ZieMaar!, zou je in de eerste post ook de link naar het helpdesk-webform van Versatel kunnen opnemen? (http://www2.versatel.nl/klantenservice/) Deze is nl. vrij lastig te vinden op de webste van Versatel. En in tegenstelling tot wat ik eerst dacht, komen (sommige?) meldingen dus wel degenlijk door. Daarnaast scheelt het zo'n 25 eurocent per minuut, en daar kunnen veel tweakers vast wel leukere bestemmingen voor verzinnen!

[ Voor 16% gewijzigd door scorpion303 op 03-08-2005 12:21 . Reden: Typo's en aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:04
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 469 meter.

Versatel niet beschikbaar...AARGH

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
scorpion303 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 12:01:
[...]
[knip]
Ik zou bij 100% downtime trouwens NOOIT ook maar één cent overmaken, maar dat terzijde. :)
Inderdaad; mijn vriend is dat ook zeker niet van plan... Ziet er naar uit dat ze z'n hele link met de DSLAM opnieuw moeten creëren. Maar ijn zijn abo-status is punt 8 ("Onze monteur heeft de apparatuur bij u afgeleverd en geïnstalleerd") ook nog steeds in behandeling; waarschijnlijk vanwege het feit dat men nu z'n wachtwoord niet kon invoeren in de decoder vanwege de verbinding die niet werkt(e). Ben echt benieuwd of daar nu na vanavond wellicht een verandering in optreedt; al heb ik er een hard hoofd in... En z'n @Home internet is technisch gezien afgelopen sinds 1 augustus. Gelukkig sluit @Home in de praktijk vrijwel nooit direct af.

Maar me vriend wordt daar wel enigszins moedeloos van. Nu al (bijna) twee weken het spul in huis en aangesloten, en dan nog steeds NOOIT kunnen internetten...
spyros schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 12:04:
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 469 meter.

Versatel niet beschikbaar...AARGH
Dat zei die check bij mijn vriend nou ook. Best is to check at www.versatel.nl of de klantenservice bellen... Díe weten beter waar het beschikbaar is dan de independent Checks... M'n vriend heeft telefonisch besteld: dan doen ze eerst een postcodecheck en pas als blijkt dat het er is kun je doorgaan met de bestellingsprocedure. Mja, zie bovenstaand voor de status tot dusver.

[ Voor 39% gewijzigd door csteelooper op 03-08-2005 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Is de verbinding nou ook sneller hoe dichter je bij de centrale woont ? ( binnen die voorgeschreven 2km dan ) :P
zit op die site te kijken maar dan bestel je al gelijk als je wilt gaan postcode-checken :|

[ Voor 30% gewijzigd door FDMK op 03-08-2005 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
scorpion303 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:49:

idd, ik had het al eerder vermeld dat ik gisteren ook gevrijwaard ben van de eerste abokosten a 40 euri... doordat ik last had van storingen enzo (kheb gebeld erover dak al uren zonder internet zat weer)..

Nogmaals, erg netjes van ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

Zijn er nog meer mensen met ervaringen over de test uitzending of is iedereen goed tevreden ? Zowel geluid als beeld.

Haperingen, slechte beeldkwaliteit, dingetjes die als ze niet opgelost worden, irritant gaan worden? Veel mensen kijken nu naar de kwaliteit vanuit 'kinderziekte' perspectief. Maar als die niet opgelost worden, is het dan nog steeds goed?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
megamuch schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 12:58:
Zijn er nog meer mensen met ervaringen over de test uitzending of is iedereen goed tevreden ? Zowel geluid als beeld.

Haperingen, slechte beeldkwaliteit, dingetjes die als ze niet opgelost worden, irritant gaan worden? Veel mensen kijken nu naar de kwaliteit vanuit 'kinderziekte' perspectief. Maar als die niet opgelost worden, is het dan nog steeds goed?
Zoals gezegd was ik zeer tevreden over de test-uitzending.. Heel af en toe kleine haperingen, maar niets om je echt druk over te maken. Bij een 'normale' tv-uitzending van een live-wedstrijd gaat er ook wel eens iets fout. (Bijv. beeld of geluid enkele seconden weg...)

Verder verwacht ik dat Versatel er alles aan doet, om de voetbalwedstrijden vlekkeloos uit te zenden. Uiteindelijk is het live voetbal voor de grote meerderheid toch de reden om dit pakket aan te schaffen. Grote verstoringen tijdens top-wedstrijden zullen niet alleen een grote (over)belasting van de helpdesk en een flinke stroom klachten betekenen, maar zullen ook uitgebreid in de media behandeld worden. Dat lijkt me commercieel gezien niet echt handig voor Versatel, die (volgens de nieuwsberichten) zowieso al een tegenvallend aantal aanmeldingen binnen heeft,

Zou het trouwens mogelijk zijn om (een deel van) je maandrekening terug te krijgen als tijdens Feyenoord-Ajax de verbinding wegvalt? Dat lijkt me echt een vreselijk scenario.. Even verderkijken in de kroeg is er dan waarschijnlijk ook niet meer bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151042

Weet iemand wanneer KPN het ADSL-1 signaal van mijn lijn afhaalt. Per 01-08 zou ik afgeloten moeten worden, maar nog steeds kan ik gewoon internetten (en dat terwijl ik me al neergelegd had bij 10 dgn geen internet). Per 09-08 zou mijn lijn technisch opgeleverd moeten worden en op 10-08 komt de monteur van vers }) tel. Ik voorzie al, gezien alle problemen die ik lees, dat op 10-08 mijn lijntje nog niet gereed is en ook ik mooi een rood lampje ga krijgen.

Is er al reden voor paniek, moet ik me arm bellen aan de helpdesk of is dit een normaal proces ?

De e-mail helpdesk reageert niet meer, ik verwacht dat ze het erg druk hebben en alleen nog maar standaard e-mails de deur uit doen. Een specifieke vraag van mij is in ieder geval nog niet binnen 48 uur beantwoord, waar dat voorheen wel gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enver595
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
Pffff al die storingsberichten en het niet halen van een topsnelheid beanstigen me wel eerlijk gezegd. Zit nu bij Demon met een 8/1 ADSL verbinding, € 65 per maand.
Aanbieding van Versatel is super, lijkt het in eerste instantie. Maar al die "kinderziektes" zijn mij nu nog te veel. Aanbieding loopt nog tot 1 september, dus ik wacht nog even. Liever 25 euro meer betalen dan 1 week of meer zonder internet te zitten, of met allemaal problemen.

Heb wel een aantal vragen:
1) Boort de monteur ook door plafonds/vloeren? Is meestel van gewapend beton oid.
2) Is het nou totaal 20 meter kabel waar je niet voor hoeft te betalen of 2 x 20 meter kabel?
3) Vanuit de meterkast loopt er naar de tweede verdieping van ons huis een elektriciteitsbuis met daarin een bestaande kabel (telefoonkabel). Kan de monteur daar de UTP kabel doorheen sturen(schieten) en vervolgens de connector van utp erop zetten? (met connnector zal het waarschijnlijk niet door de buis gaan.

Want ik heb geen zin om twintig meter kabel dwars door mn huis te zien(heb nu al ruzie met mn vrouw vanwege de vele kabels) en het is in mijn huis verdomd moeilijk om te , moet dan door tig muren, boren.
Wireless is dan ook geen optie vanwege de te lage snelheid die je er mee haalt.
Het lijkt misschien allemaal gezeur en alsof ik het niet wil, maar integendeel, wil het wel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97653

@Enver

1- Dat weet ik niet.
2- 2X 20 Meter krijg je.
3- Tuurlijk kan de monteur dat, ze maken de kabel terplekke.

Zelf kijk ik trouwens wel de kat uit de boom met versatel, ik heb nu XS4ALL Basic nooit problemen mee gehad.
Als de aanloop problemen weg zijn stap ik over :P (Zal niet lang meer duren :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Anoniem: 151042 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 13:20:
Weet iemand wanneer KPN het ADSL-1 signaal van mijn lijn afhaalt. Per 01-08 zou ik afgeloten moeten worden, maar nog steeds kan ik gewoon internetten (en dat terwijl ik me al neergelegd had bij 10 dgn geen internet). Per 09-08 zou mijn lijn technisch opgeleverd moeten worden en op 10-08 komt de monteur van vers }) tel. Ik voorzie al, gezien alle problemen die ik lees, dat op 10-08 mijn lijntje nog niet gereed is en ook ik mooi een rood lampje ga krijgen.

Is er al reden voor paniek, moet ik me arm bellen aan de helpdesk of is dit een normaal proces ?

De e-mail helpdesk reageert niet meer, ik verwacht dat ze het erg druk hebben en alleen nog maar standaard e-mails de deur uit doen. Een specifieke vraag van mij is in ieder geval nog niet binnen 48 uur beantwoord, waar dat voorheen wel gebeurd.
Als 9-8 je nogsteeds KPN-dsl signaal hebt, kun je versatel wel vergeten voor de komende tijd. Je aanvraag zal dan waarschijnlijk opnieuw moeten worden ingeplanned.

KPN bellen dus, en zorgen dat ze als de bliksem je lijn afbreken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 03-08-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xandrios schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:18:
[...]

Als 9-8 je nogsteeds KPN-dsl signaal hebt, kun je versatel wel vergeten voor de komende tijd. Je aanvraag zal dan waarschijnlijk opnieuw moeten worden ingeplanned.

Goed dat ik KPN gebeld heb net (heb je ooit langs dag menu proberen te worstelen ? Da's niet normaal. 5 keuzes en niet de juiste).
Er is bij KPN in iedergeval vanalles misgegaan, was een mooie manier om gratis internet te hebben, niet meer betalen wel krijgen. Ze halen nu op 8-8 het signaal van de lijn, kan versatel 9-8 het singaal er op zetten, kan 10-8 de monteur langskomen en ik vanaf de competitiestart voetbal kijken.

Maar.......nog steeds fingers crossed. :r Het is mij allemaal iets te optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151054

Mensen mijn complimenten voor deze discussie waar veel van te leren valt.

Bij mij ging de aansluiting vrij soepel, enkele uren last gehad van een rode inet maar verder perfect :)
Ik heb echter een vraag ik had met xs4all (newzilla) een goede newsserver, de nieuwsservers bij versatel zijn echter brak.
Ik heb nu 2 account aangemaakt 1 bij eweka en 1 bij smsusenet aangezien ze maar tot 10 MB gaan en ik toch wil genieten van de snelheid (ik haal nu rond de 19 mb volgens newsbin).

Mijn vraag is : Is er ook een newsserver aanbieder die gewoon 20 mb kan leveren i.p.v. 10 mb ? dat zou namelijk 7,50 per maand besparen !

Alvast bedankt voor een eventueel antwoord ;)

Overigens gaf versatel vandaag aan dat ze dit jaar nog met entertainment pakketten (zoals canaldigitaal doet) gaan komen en voor het eind van het jaar met VOIP.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 151054 op 03-08-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:08
Anoniem: 151054 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:56:
Mijn vraag is : Is er ook een newsserver aanbieder die gewoon 20 mb kan leveren i.p.v. 10 mb ? dat zou namelijk 7,50 per maand besparen !
Giganews kan iig 20 megabit aan. Via het universitair netwerk haal ik met 10 lijntjes open 55 megabit. :) Echter, giganews kost ruim 20 euro per maand, da's dus geen besparing. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
wanneer komt telefonie bij het paket van versatel ? Want dan ik pas overstappen :( heb nl geen Kpn lijn meer .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150535

JAHRASTAFARI schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:54:
Is er al iemand die weet hoe de snelheid via Wifi kan worden verhoogd (nu maximaal 500-600 kbyte/sec), terwijl via "draad" de snelheid veel hoger is (> 3x)?

Kan dit ook aub worden vermeld in de openingspost?
Is volgens mij nog geen oplossing voor, ook de klantendienst van Versatel weet hier geen raad mee, die begonnen over de maximale doorvoersnelheid van USB 1 te praten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-04 22:51
Ik heb op het moment demon internet, een provider waar ik eigenlijk zeer tevreden over ben maar die snelheid van versatel heeft me toch doen besluiten over te stappen.

Volgens mij zal versatel mijn demon account opzeggen toch?
De oplevering staat geplanned op eind augustus en heb nog niets vernomen van demon over een opzegging oid.

iemand ervaring mee? (kan nu ff niet bellen naar demon zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151054

TweakersOnly schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:19:
[...]
Giganews kan iig 20 megabit aan. Via het universitair netwerk haal ik met 10 lijntjes open 55 megabit. :) Echter, giganews kost ruim 20 euro per maand, da's dus geen besparing. ;)
Bedankt voor de reactie, ik wacht nog even geduldig af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:40

m0nk

16-09-2003 15.15

Procyon for life schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:34:
Ik heb op het moment demon internet, een provider waar ik eigenlijk zeer tevreden over ben maar die snelheid van versatel heeft me toch doen besluiten over te stappen.

Volgens mij zal versatel mijn demon account opzeggen toch?
De oplevering staat geplanned op eind augustus en heb nog niets vernomen van demon over een opzegging oid.

iemand ervaring mee? (kan nu ff niet bellen naar demon zelf)
Ja Versatel zegt je demon verb op (1 maand opzegtermijn bij Demon) je moet dan zelf even een bevestiging sturen. Ik weet nog niet of het helemaal goed zal gaan aangezien de monteur volgende week maandag langskomt en de lijn 5 aug (vrijdag) opgeleverd moet worden. Zodra ik meer weet post ik dat wel even.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ZieMaar! schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 08:25:
[...]

Dan is jouw verbinding denk ik al technisch opgeleverd ofniet? Of in ieder geval op redelijk korte termijn. Dan kun je dat nummer gewoon zelf bellen. Heeft een collega van me ook gedaan (daar was de verbinding technisch al opgeleverd) en die had iets meer dan een week later de afspraak (morgen om precies te zijn).
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 09 augustus 2005

Nog niet helaas :(

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148037

Xandrios schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:18:
[...]

Hee, dat klopt toch niet? In deel 1 van dit topic werd er gezegd dat de lijn niet gesloopt dient te worden.
Ik heb Versatel gebeld 2 weken geleden, mijn lijn staat op "migrate in". Klaar om gemigreerd te worden.
Bij mij zou ook 1 augustus de boel stoppen om 5 augustus door Versatel aangesloten te worden...
Ik kan ook nog gewoon internetten, maar dat zou toch logisch zijn? De lijn is niet gesloopt..
Wat is nu het echte verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148037 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 16:05:
[...]

Hee, dat klopt toch niet? In deel 1 van dit topic werd er gezegd dat de lijn niet gesloopt dient te worden.
Ik heb Versatel gebeld 2 weken geleden, mijn lijn staat op "migrate in". Klaar om gemigreerd te worden.
Bij mij zou ook 1 augustus de boel stoppen om 5 augustus door Versatel aangesloten te worden...
Ik kan ook nog gewoon internetten, maar dat zou toch logisch zijn? De lijn is niet gesloopt..
Wat is nu het echte verhaal?
Volgens KPN moet het signaal er af. Logisch eigenlijk, je krijgt ADSL 2 ipv ADSL1. Versatel moet het signaal er dan weer op zetten.

Ik lees in de forums hier veel tegengestelde berichten over, veel verwarring :? inn ieder geval.
Wie o Wie kan hier een goed antwoord op geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Nee, er zijn twee mogelijkheden:

1. Signaal eraf halen (oude abonnemtn opzeggen) + nieuwe aansluiting aanvragen
2. Signaal erop laten, nieuwe aanvraag doen, waarbij het oude signaal simpelweg wordt "losgekoppeld" door Versatel. Dat heet een TTM-migratie. Pas nadat dat gebeurd is zeg je je oude verbinding op. (en dat is dus ook zonder downtime.

Het probleem waar ik op antwoordde was voor iemand die zijn verbinding had opgezegd, optie 1 dus. De nieuwe aansluiting die dan aangevraagd wordt vereist een vrije verbinding, en dat was nog niet het geval (En dus het probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92587

spyros schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:24:
wanneer komt telefonie bij het paket van versatel ? Want dan ik pas overstappen :( heb nl geen Kpn lijn meer .
Telefonie komt in Q3 of Q4 (volgens de CEO van versatel vandaag in een interview op rtl-z). Maar volgens mij komt versatel over hetzelfde lijntje binnen als KPN adsl, ik zou niet weten waarom je het nu nog niet zou kunnen nemen, je betaald dan wel een toeslag voor het gebruik van die lijn terwijl je geen KPN abonnement hebt.

Edit: uit de FAQ van versatel: Let op: U hebt altijd een KPN BelPlus, BelBasis of BelBudget abonnement met telefoonnummer nodig om dit pakket te bestellen.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 92587 op 03-08-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Heheh... Mijn vriend is ONLINE.... Binnenkort ff speedcheck doen, maar hij kwam thuis en het werkte
dus... Alles lijkt opgelost daarzo. En idd een maand niet dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:10
Ik had dit in het oude topic al eens gepost, maar het was een beetje ondergesneeuwd geloof ik. Mijn technische oplevering stond op 29 juli, en dat hebben ze op 30 juli gewijzigd naar 16 juli 8)7

Nu staat de status nog steeds op "Versatel is gestart met de technische voorbereiding", met als verwachte datum 16 juli. Als ik vervolgens mijn abonnementshistorie bekijk, dan staat er
1. 18 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht geannuleerd
2. 18 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht geannuleerd
3. 18 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht geannuleerd
4. 16 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
5. 16 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
6. 16 april 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
7. 15 april 2005 De Versatel provisioning systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.
8. 15 april 2005 Versatel heeft order geregistreerd.

Zijn er meer mensen die geannuleerde ADSL-opdracht hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148145

2. Signaal erop laten, nieuwe aanvraag doen, waarbij het oude signaal simpelweg wordt "losgekoppeld" door Versatel. Dat heet een TTM-migratie. Pas nadat dat gebeurd is zeg je je oude verbinding op. (en dat is dus ook zonder downtime.

vrijdag komen ze langs heb nu nog planet. Kan vrijdag als ik versatel heb planet bellen alles komt goed zeggen ze is dat wel zo????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enver595
Enver schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 13:23:
Heb wel een aantal vragen:
1) Boort de monteur ook door plafonds/vloeren? Is meestel van gewapend beton oid.
2) Is het nou totaal 20 meter kabel waar je niet voor hoeft te betalen of 2 x 20 meter kabel?
3) Vanuit de meterkast loopt er naar de tweede verdieping van ons huis een elektriciteitsbuis met daarin een bestaande kabel (telefoonkabel). Kan de monteur daar de UTP kabel doorheen sturen(schieten) en vervolgens de connector van utp erop zetten? (met connnector zal het waarschijnlijk niet door de buis gaan.
Hehehe, had net een boze gast aan de lijn van Versatel installatie bureau. Wilde m wat vraagjes stellen over t bovenstaande, werd ie boos dat het alleen een lijn was voor het maken van afspraken en geen vragen. Hij had wel gelijk natuurlijk, maar jah, kon het niet laten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Enver schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 17:55:
[...]

Hehehe, had net een boze gast aan de lijn van Versatel installatie bureau. Wilde m wat vraagjes stellen over t bovenstaande, werd ie boos dat het alleen een lijn was voor het maken van afspraken en geen vragen. Hij had wel gelijk natuurlijk, maar jah, kon het niet laten. :)
Je meent toch niet echt dat-ie boos werd he... das ZIEK... Maarja, all in all kun je dat soort vragen beter thuis (tijdens installatie) stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponymaster
  • Laatst online: 29-10-2024
De live uitzending van gisteren was bij mij bagger.............

Om 19:15 uur was alles nog okay. Toen ik om 19:30 overschakelde naar mijn decoder kreeg mijn decoder geen verbinding. Ik op mijn modem kijken, en ja hoor........het rode I-net lampje brandde.
Tegen 22:30 uur was ie weer groen, toen maar eens internetten. Blijkt mijn verbinding met een faktor 20 te zijn gedaald. Waar ik eerst op zo'n 1.9Mb/ps zat voor de 100Mb Versatel testfile, zit ik nu op 130kB/ps...................om te huilen!!!

Vanmorgen maar een mail gestuurd naar Versatel, ik heb geen zin om die gasten te spekken met € 0.25 c/pm.
Ik ga eerst maar eens mijn windows opnieuw installeren, ik neem het zekere voor het onzekere.

Iemand dezelfde ervaring gisteravond gehad misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37055

Ik heb de hele dag al een enorm trage verbinding van zo'n 10-20kb/s. Heeft iemand anders dit ook in omgeving Amsterdam? ik weet dat er storingen zijn in andere steden, maar versatel zegt nix over amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Anoniem: 148145 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 17:41:

vrijdag komen ze langs heb nu nog planet. Kan vrijdag als ik versatel heb planet bellen alles komt goed zeggen ze is dat wel zo????????
Ik heb geen idee wat je met Versatel hebt afgesproken. Als je hebt aangevraagd als "een telefoonlijn zonder adsl" moet je ADSL ook daadwerkelijk weg zijn als versatel gaat opleveren. Als versatel weet dat er al DSL aanwezig is op de lijn (en die losgekoppeld mag worden), kun je inderdaad naderhand Planet bellen om planet op te zeggen.
Overigens hoop ik dat planet dan niet moeilijk gaat doen met opzegtermijnen etc, want dat is vziw slechts 1 maal per jaar mogelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-03 10:45

Francis

Kawa Versys 1000

Enver schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 17:55:
[...]

Je had het ook gewoon aan mij kunnen vragen ik installeer immers gemiddeld 5 versatel klanten per dag :)
Overigens als het internet lampje rood is betekent dat of de poorten dicht zitten of er een administratieve probleem is van welke aard dan ook....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponymaster
  • Laatst online: 29-10-2024
Anoniem: 37055 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 18:50:
Ik heb de hele dag al een enorm trage verbinding van zo'n 10-20kb/s. Heeft iemand anders dit ook in omgeving Amsterdam? ik weet dat er storingen zijn in andere steden, maar versatel zegt nix over amsterdam.
Bij dus ook sinds gisteravond na die storing tijdens het voetbal.
Ik heb net mijn pc opnieuw geinstalleerd, ik blijf een hele trage verbindig houden. :(
Het vreemde is dat Ned 1, 2 en 3 wel goed te zien zijn, zonder haperingen en blokken.

Ik heb net de helpdesk gebeld en ik zit nu nog te wachten (5 min) tot ik iemand aan de lijn krijg.
Er waren wel allerlei storingen in diverse steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150706

Bij mij is 29 juli het 20mb pakket geinstalleerd. En om het verhaal kort te houden... het werkt niet. Het ADSL lampje is rood. De monteur zei dat er nog geen ADSL signaal op de lijn zat, en dat het 2/3 dagen zou gaan duren. Het is nu bijna een week later, en morgen komt er weer een monteur langs om alles te bekijken...

ik heb het vage vermoeden dat er van alles is mis gegaan omdat we hier een 'rare' situatie hebben. Ik had eerst ADSL plus bij versatel, dit zat op een apart aangelegde lijn (2/3 jaar terug.) iedereen, inclusief de KPN, is het telefoonnummer kwijt van deze lijn, dus we konden hier niks op aanvragen. Dus dan maar aanvragen op het 'gewone' telefoon nummer. Daar is alles nu op aangesloten, maar zoals gezegd rood ADSL lampje...

overigens werkt mijn ADSL plus verbinding nog steeds :) erg vaag, maar ik heb iig internet.

voor de volledigheid ik zit op de centrale Al-Rid in Alphen aan den Rijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een vriend van me zou vandaag de monteur op bezoek krijgen. Hij was gewoon thuis op de afgesproken tijd maar werd opeens gebeld dat de monteur langs was geweest en niemand heeft aangetroffen. Way to go Versatel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 11:10
Ik heb nog even een aantal vraagjes.
-Is het echt niet mogelijk om het zelf te installeren? Heb er niet echt behoefte aan dat een monteur zich met mijn netwerk gaat bemoeien :/ En zo'n modem aansluiten kunnen we echt wel zelf. :P
-Is er ook een normaal modem verkrijgbaar zonder, router,wireless etc functie? Heb meer vertrouwen in mijn Linksys dan in iets wat een provider aanleverd ;) En ik heb geen zin om weer 2 routers te hebben staan zoals nu (Speedtouch 510 en Linksys)
-Kan iemand wat meer info geven over de nieuws server? Beperkingen, retentie, compleetheid etc.
-Is het ook echt zonder datalimiet en FUP? dus niet dat je lekker aan het leechen bent en dan ineens een bericht krijgt dat ze je niet zo liev vinden.

Oftewel:
Ik wil gewoon 20mbit internet zonder dat voetbal/digitale decoder gezeik voor die prijs :P
Goedkoper voor mij, goedkoper voor hun. :P
Of moet ik nog ff verder zoeken?

[ Voor 24% gewijzigd door MewBie op 03-08-2005 20:31 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148145

Xandrios schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 18:55:
[...]

Ik heb geen idee wat je met Versatel hebt afgesproken. Als je hebt aangevraagd als "een telefoonlijn zonder adsl" moet je ADSL ook daadwerkelijk weg zijn als versatel gaat opleveren. Als versatel weet dat er al DSL aanwezig is op de lijn (en die losgekoppeld mag worden), kun je inderdaad naderhand Planet bellen om planet op te zeggen.
Overigens hoop ik dat planet dan niet moeilijk gaat doen met opzegtermijnen etc, want dat is vziw slechts 1 maal per jaar mogelijk ;)
ze weten dat ik planet had/heb heb 5 namen van planet die allemaal hebben gezegd dat ik kan bellen voor opzegging. Dus jij denkt dat die migratie goed is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151102

Heb net gekeken, zit 500 meter van de centrale, testbestand gedownload, ging met 1.52 mb p/s

Maar heb een vraag: Zijn er ook mensen die een eigen server draaien??? Ik wel namelijk en sinds die nieuwe router, kan ik via mijn lokale ip-adres mijn site en ftp server niet benaderen maar kom ik op het inlogscherm van mijn router.

buiten mijn netwerk om komen mensen wel gewoon op mijn site. (of ftp server)

Weet iemand hier een oplossing voor???

mvg,

rathjetoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
Aaaaaarghhh...

kan iemand mij nog effe helpen met die 1111 pincode...

Als ik iets wil kijken waar een pincode voor nodig is, komt het pincode scherm en daarna loopt mijn decoder vast.... :(

Ik kan nix anders doen dan het ding uitzetten...

Help :? ...

Decoder is al een paar keer gereset (software matig en hardware matig) en als ik 'em niet gebruik staat ie altijd standby (voor de nodige software updates door versatel)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Wat zei men hier ook al weer dat de gebruikersnaam en het wachtwoord voor de decoder was? heb al meerdere dingen gehoord zoals

• letterlijk: "user"/"pw" (zonder quotation marks)
• Zelfde als user/pw voor versatel-diensten als mijn versatel
• andere combo van user/pw, verstrekt en/of ingesteld door de versatel klantenservice of een monteur

Ik wil nl morgen ff de decoder van me vriend gaan instellen voor da voetbal
Robinter79 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 20:52:
Aaaaaarghhh...

Als ik iets wil kijken waar een pincode voor nodig is, komt het pincode scherm en daarna loopt mijn decoder vast.... :(

Decoder is al een paar keer gereset (software matig en hardware matig) en als ik 'em niet gebruik staat ie altijd standby (voor de nodige software updates door versatel)...
Zijn er meer mensen met dit soort problemen? Hoop niet dat de kans groot is; m'n vriend heeft al meer dan genoeg problemen gehad bij oplevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150297

HAHA,net Versatel op het nieuws,ze vinden het raar dat ze maar 20.000 leden hebben tot nu toe,ze hadden gedacht om nu 200.000 te hebben.Ja logisch een hoop centrales zijn niet eens gereed voor Adsl 20mb.Misschien als er meer centrales gereed waren hadden ze zeker nu 20.001 leden gehad.(Ik, maar nog geen 20mb hier gereed) :| :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MightyRaven schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:23:
[...]

Je had het ook gewoon aan mij kunnen vragen ik installeer immers gemiddeld 5 versatel klanten per dag :)
Overigens als het internet lampje rood is betekent dat of de poorten dicht zitten of er een administratieve probleem is van welke aard dan ook....
Hoe zit dat dan met migraties ? Moet KPN (ADSL1) het signaal er op laten totdat de monteur komt of moet ik zorgen dat het signaal voordat versatel er aan gaat knutselen er af is ?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 151042 op 03-08-2005 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150362

Ik heb vandaag de monteur voor 20mbit aan huis gehad.
Alles geïnstalleerd.
Alleen ik heb nog geen ADSL omdat bleek dat KPN dat nog moet doorgeven.
Duurt volgens hem maximaal 3 dagen.
Kan iemand mij vertellen waarom mijn ADSL-led überhaupt niet meer brand?
Toen de monteur er nog was, was dat rood. Omdat ik nog geen ADSL binnen krijg.
Als het rood is ben ik pas gerust gesteld.Dan kan-ie later weer groen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 21:21
Dan heb ik bij deze even 2 vraagjes:

1. ik heb versatel aangevraagd via een telefonische aanbieding. In dat gesprek verzekerde men mij dat mijn huidige ip adres zou blijven en niet zou veranderen (het zou wel dynamisch worden toegekend, maar er zou iedere keer hetzelfde adres toegewezen worden). Dit heeft hij nogmaals bevestigd in het opgenomen gedeelte van het gesprek en dat stelde ik ook als voorwaarde voor de bestelling. Ik heb op verschillende forums gelezen dat bij de andere versatel abbo's de ip's vaker veranderen. Nu is mijn vraag: klopt het inderdaad dat het ip adres hier niet veranderd?

2. voor het leggen van de utp kabel van het modem naar de decoder (bij de tv) moet de kabel door een buis waar al een aantal kabels liggen (antenne). Het liefst leg ik die kabel vooraf zelf al. Mag dat, of moet dat ook perse de door versatel geleverde kabel zijn en moet die door de monteur gelegd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Anoniem: 151042 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 21:44:
[...]

Hoe zit dat dan met migraties ? Moet KPN (ADSL1) het signaal er op laten totdat de monteur komt of moet ik zorgen dat het signaal voordat versatel er aan gaat knutselen er af is ?
Lijn moet al gemigreerd (kut woord!!!) zijn, vaak zitten mensen al een paar dagen zonder, max wat ik gehoord heb is 1 week.
RoyPh schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 21:47:
[...]

Dan heb ik bij deze even 2 vraagjes:

1. ik heb versatel aangevraagd via een telefonische aanbieding. In dat gesprek verzekerde men mij dat mijn huidige ip adres zou blijven en niet zou veranderen (het zou wel dynamisch worden toegekend, maar er zou iedere keer hetzelfde adres toegewezen worden). Dit heeft hij nogmaals bevestigd in het opgenomen gedeelte van het gesprek en dat stelde ik ook als voorwaarde voor de bestelling. Ik heb op verschillende forums gelezen dat bij de andere versatel abbo's de ip's vaker veranderen. Nu is mijn vraag: klopt het inderdaad dat het ip adres hier niet veranderd?

2. voor het leggen van de utp kabel van het modem naar de decoder (bij de tv) moet de kabel door een buis waar al een aantal kabels liggen (antenne). Het liefst leg ik die kabel vooraf zelf al. Mag dat, of moet dat ook perse de door versatel geleverde kabel zijn en moet die door de monteur gelegd worden?
1: Kan ik als installateur niks zinnigs over zeggen helaas, lijkt mij eigenlijk een beetje sterkt. Tenzij je al bij Versatel zit maar dan nog lijkt het mij beetje vergezocht, iets teveel moeite voor de gemiddelde provider.

2:Ik probeer zoveel mogelijk de klanten de kabels zelf weg te laten werken :)
Scheelt mij weer werk.
MewBie schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 20:23:
Ik heb nog even een aantal vraagjes.
-Is het echt niet mogelijk om het zelf te installeren? Heb er niet echt behoefte aan dat een monteur zich met mijn netwerk gaat bemoeien :/ En zo'n modem aansluiten kunnen we echt wel zelf. :P
-Is er ook een normaal modem verkrijgbaar zonder, router,wireless etc functie? Heb meer vertrouwen in mijn Linksys dan in iets wat een provider aanleverd ;) En ik heb geen zin om weer 2 routers te hebben staan zoals nu (Speedtouch 510 en Linksys)
-Kan iemand wat meer info geven over de nieuws server? Beperkingen, retentie, compleetheid etc.
-Is het ook echt zonder datalimiet en FUP? dus niet dat je lekker aan het leechen bent en dan ineens een bericht krijgt dat ze je niet zo liev vinden.

Oftewel:
Ik wil gewoon 20mbit internet zonder dat voetbal/digitale decoder gezeik voor die prijs :P
Goedkoper voor mij, goedkoper voor hun. :P
Of moet ik nog ff verder zoeken?
Als je aan de monteur aangeeft dat je verder hele netwerk zelf instelt is dat geen probleem, zolang we 1 pc hebben waar we de verbinding even op kunnen testen.
Afaik is vooralsnog alleen de modem leverbaar die wij installeren, het blijft ook gewoon eigendom van Versatel.

Datalimiet en fup is mij vooralsnog onbekend, ga ik wel zelf achteraan omdat ik versatel ook overweeg.
En nee bij mij komt er zeker weten niemand installeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Versatel Nieuwsgroep Update:

De Versatel Nieusgroepen schijnen (nog) geen binary transfers te ondersteunen.

(bron: officieus - versatel 20mbit gebruiker)
De verbinding van m'n vriend lijkt verder goed te werken, op de algehele storing in Den Bosch na dan, maar daar heeft hijtotnogtoe slechts een enkel aantal minuten last van gehad. Dat belooft wat.

@MightyRaven: lijkt me niet dat dit abo 'n datalimiet/FUP krijgt: hoe wil je anders lang naar een stream van 15mbps kijken??? Drie uur en je zou over je limiet heen (kunnen) zitten...
Hoe kun je ervoor zorgen dat er niemand komt om te installeren? Ik bedoel: een aspirant-klant krijgt de spullen toch pas als de monteur voor z'n neus staat of worden die tegenwoordig voorbezorgd (dat moet dan nieuw zijn want bij mijn vriend was dat niet zo). Kan iem. even checken of Versatel 20Mbit beschikbaar is in Schijndel (Diepenbrockstraat)? Daar he'k nog een kennis zitten die mega-geïnteresseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

csteelooper schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:16:
Versatel Nieuwsgroep Update:

De Versatel Nieusgroepen schijnen (nog) geen binary transfers te ondersteunen.

(bron: officieus - versatel 20mbit gebruiker)
De verbinding van m'n vriend lijkt verder goed te werken, op de algehele storing in Den Bosch na dan, maar daar heeft hijtotnogtoe slechts een enkel aantal minuten last van gehad. Dat belooft wat.

@MightyRaven: lijkt me niet dat dit abo 'n datalimiet/FUP krijgt: hoe wil je anders lang naar een stream van 15mbps kijken??? Drie uur en je zou over je limiet heen (kunnen) zitten...
Hoe kun je ervoor zorgen dat er niemand komt om te installeren? Ik bedoel: een aspirant-klant krijgt de spullen toch pas als de monteur voor z'n neus staat of worden die tegenwoordig voorbezorgd (dat moet dan nieuw zijn want bij mijn vriend was dat niet zo). Kan iem. even checken of Versatel 20Mbit beschikbaar is in Schijndel (Diepenbrockstraat)? Daar he'k nog een kennis zitten die mega-geïnteresseerd is.
Datalimiet lijkt me idd beetje vergezocht....
Je kan en mag het niet zelf installeren punt.
Wij nemen de modem en decoder mee en plaatsten het ook om storingen te voorkomen...
20Mbit adsl luistert gewoon best nauw naar de bekabeling en installatie procedure en afstand tot de isra kan absoluut invloed hebben op snelheid, wat Versatel probeert te voorkomen is dat mensen zelf gaan lopen prutsen omdat ze er verstand van denken te hebben en vervolgens de helpdesk plat bellen dat het bij versatel ligt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enver595
[...]

Nou dan vraag ik het toch even :)

3) Vanuit de meterkast loopt er naar de hobbykamer op de tweede verdieping van ons huis een buis met daarin een bestaande kabel (telefoonkabel). Kan de monteur daar de UTP kabel doorheen sturen(schieten) en vervolgens de connector van utp erop zetten? (met connnector zal het waarschijnlijk niet door de buis gaan.
Bij verdere controle vandaag zag ik ook nog een lege buis met daarin zo een zwarte "harde" draad, waarschijnlijk kan het dus door die buis getrokken worden met dat zwarte draad. Of niet?

Ik heb echt geen zin om de kabel door de muur, langs de trap, 3 hoeken maken, vervolgens weer door de muur en dan weer een hoek te leggen en dan pas verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Enver schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:22:
[...]

Nou dan vraag ik het toch even :)

3) Vanuit de meterkast loopt er naar de hobbykamer op de tweede verdieping van ons huis een buis met daarin een bestaande kabel (telefoonkabel). Kan de monteur daar de UTP kabel doorheen sturen(schieten) en vervolgens de connector van utp erop zetten? (met connnector zal het waarschijnlijk niet door de buis gaan.
Bij verdere controle vandaag zag ik ook nog een lege buis met daarin zo een zwarte "harde" draad, waarschijnlijk kan het dus door die buis getrokken worden met dat zwarte draad. Of niet?

Ik heb echt geen zin om de kabel door de muur, langs de trap, 3 hoeken maken, vervolgens weer door de muur en dan weer een hoek te leggen en dan pas verbinden.
3:Ja, dat is allerzins mogelijk, uiteraard komt de connector er later pas op. Als die lege buis uitkomt waar pc staat dan kan dat idd...
Hou er wel rekening mee dat de decoder op de modem aangesloten moet worden en dus daar ook kabel voor nodig is, dit is gewoon utp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

csteelooper schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 21:19:
Wat zei men hier ook al weer dat de gebruikersnaam en het wachtwoord voor de decoder was? heb al meerdere dingen gehoord zoals

• letterlijk: "user"/"pw" (zonder quotation marks)
• Zelfde als user/pw voor versatel-diensten als mijn versatel
• andere combo van user/pw, verstrekt en/of ingesteld door de versatel klantenservice of een monteur

Ik wil nl morgen ff de decoder van me vriend gaan instellen voor da voetbal

[...]

Zijn er meer mensen met dit soort problemen? Hoop niet dat de kans groot is; m'n vriend heeft al meer dan genoeg problemen gehad bij oplevering.
Volgens mij gaat dit om een dienst die nog niet goed draait, ik kreeg mijn decoder ook over z'n nek door een (huur) film te kiezen, bij het pw scherm hangt ie ;)
Een trailer gaat wel goed, maar die is gratis, pincode invoeren geeft wel een fout maar daarna speelt ie de trailer af.
Dit was vorige maand ook zo met films, die je nu dus niet meer gratis kunt bekijken.
Tv kijken kan nog steeds, maar wel met af en toe wat haperingen.
Versatel geeft vrij weinig info over wat er nu wel werkt en wat niet :/

User is de naam die voor @ staat van email, pw is pw van email of neem alles over als dit in een brief staat (ik was al Versatel klant, dus ik kreeg geen brief met nieuwe user/pw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150362

MightyRaven, of iemand anders, kun je mijn vraag misschien beantwoorden?
Jan F.
Hedenavond 3-8 verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Laatst online: 09-05 00:19
sewer schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 17:33:
Ik had dit in het oude topic al eens gepost, maar het was een beetje ondergesneeuwd geloof ik. Mijn technische oplevering stond op 29 juli, en dat hebben ze op 30 juli gewijzigd naar 16 juli 8)7

Nu staat de status nog steeds op "Versatel is gestart met de technische voorbereiding", met als verwachte datum 16 juli. Als ik vervolgens mijn abonnementshistorie bekijk, dan staat er
1. 18 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht geannuleerd
2. 18 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht geannuleerd
3. 18 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht geannuleerd
4. 16 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
5. 16 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
6. 16 april 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
7. 15 april 2005 De Versatel provisioning systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.
8. 15 april 2005 Versatel heeft order geregistreerd.
Zijn er meer mensen die geannuleerde ADSL-opdracht hebben?
ik had precies hetzelfde. ook het zelfde abonnementhistorie. ik heb ze gemaild waarom mijn opleveringsdatum van 8 aug terug was gezet naar 07 juli. dit is de antwoord die ik heb gekregen:
Geachte heer/mevrouw Gok,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Het antwoord van Versatel op uw vraag is:

Wegens een administratieve fout is uw order geannuleerd. Mocht u toch nog gebruik wensen te maken van onze diensten, vraag ik u nogmaals een email te sturen of telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice zodat een her-registratie kan plaatsvinden.
Onze excuses voor het ongemak.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Versatel Nederland B.V.

dus je kan beter even mailen, want die van jou kan ook door "administratieve fout" ook gecanceld zijn.
succes

[ Voor 5% gewijzigd door cgok op 03-08-2005 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Anoniem: 150362 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 21:45:
Ik heb vandaag de monteur voor 20mbit aan huis gehad.
Alles geïnstalleerd.
Alleen ik heb nog geen ADSL omdat bleek dat KPN dat nog moet doorgeven.
Duurt volgens hem maximaal 3 dagen.
Kan iemand mij vertellen waarom mijn ADSL-led überhaupt niet meer brand?
Toen de monteur er nog was, was dat rood. Omdat ik nog geen ADSL binnen krijg.
Als het rood is ben ik pas gerust gesteld.Dan kan-ie later weer groen worden.
Geen ADSL lampje is geen linesync, dit kan meerdere oorzaken hebben, wacht het gewoon ff rustig af en het komt allemaal in orde....
Nu ga ik slapen, morgen zit ik in raalte, lelystad en meppel, zie je een gast aankomen met een zwarte fiat doblo van Cable1 en een xs4all sticker op zijn map, kan best zijn dat ik het ben :)

[ Voor 14% gewijzigd door Francis op 03-08-2005 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enver595
MightyRaven schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:24:
[...]

3:Ja, dat is allerzins mogelijk, uiteraard komt de connector er later pas op. Als die lege buis uitkomt waar pc staat dan kan dat idd...
Hou er wel rekening mee dat de decoder op de modem aangesloten moet worden en dus daar ook kabel voor nodig is, dit is gewoon utp.
Ja ok, dus vanaf de meterkast gaan er dus twee verschillende draden, een naar pc en een naar de decoder. De laatste kabel is geen probleem, die kan zelfs door de keuken, moet ik alleen nog even een gat maken in de zijwand van het koelkast gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:10
cgok schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:35:
<knip>
dus je kan beter even mailen, want die van jou kan ook door "administratieve fout" ook gecanceld zijn.
succes
Bedankt voor de reactie, ik heb ze ook maar even verblijd met een mailtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150921

@MightyRaven.

Je lijkt er in ieder geval meer verstand van te hebben dan de klantenservice van versatel, die naar het lijkt alleen maar een barriere a 0,25 tussen de klant en het hoofdkantoor is.

Ik heb al een maand geen internet meer, en ben het flink beu moet ik zeggen. Na al die tijd hebben ze voor mij nog niets gedaan, behalve me mailen dat ze niet met mijn opzegging akkoord gaan. Ze hebben me dus flink te pakken, opzeggen mag volgens hun niet, en een werkende verbinding kunnen ze ook niet regelen. Anyways..... draaf alweer door ;)

Wat ik niet begrijp, en wat misschien een aamwijzing voor jou is naar de storing is dat ik devolgende device info uit mijn modem krijg.

Device Info

This information reflects the current status of service.

Provisioning Status: InComplete
Voice Service: Not Available
Internet Service: Not Available
VoD Service: Not Available
IP-TV Service: Not Available

This information reflects the current status of your DSL connection.

Line Rate - Upstream (Kbps): 512
Line Rate - Downstream (Kbps): 2048
LAN IP Address: 192.168.1.1
Primary DNS Server: 192.168.1.1
Secondary DNS Server: 192.168.1.1

De 3 bovenste lampjes branden, en het inet lampje is rood.
De snelheden die hierboven genoemd zijn, zijn precies de snelheden van mijn vorige abbo bij versatel (BB+), kan toeval zijn maar vind het verdacht

Postcode is 2011ZK, huisnummer 51A

Iedere help/suggestie is welkom!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Werkt je oude modem met oude instellingen niet meer dan?

't Lijkt dat ze je profiel gewoon niet omgezet hebben (nog) of dat ze de apparatuur misschien nog moeten aanpassen/wissellen/lijn omprikken van apparatuur nog.

edit:
Dat is Haarlem, lijkt me wel een locatie om klaar te zijn. Maar staat gewoon niet goed in 't netwerk ingesteld/geprovisioned lijkt het. Hameren, blijven hameren en het onder de aandacht brengen. Werkt helaas bij elke helpdesk. Vriendelijk blijven en netjes. Een teleurgestelde klant loop je harder, veel harder, voor dan een boze.

[ Voor 47% gewijzigd door bjck op 03-08-2005 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
MightyRaven schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:07:
[...]

Als je aan de monteur aangeeft dat je verder hele netwerk zelf instelt is dat geen probleem, zolang we 1 pc hebben waar we de verbinding even op kunnen testen.
Afaik is vooralsnog alleen de modem leverbaar die wij installeren, het blijft ook gewoon eigendom van Versatel.

Datalimiet en fup is mij vooralsnog onbekend, ga ik wel zelf achteraan omdat ik versatel ook overweeg.
En nee bij mij komt er zeker weten niemand installeren :P
Maar je ontkent dus niet dat andere modems ook werken? ;)

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Anoniem: 150921 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:59:
@MightyRaven.
*knip*
Line Rate - Upstream (Kbps): 512
Line Rate - Downstream (Kbps): 2048
LAN IP Address: 192.168.1.1
Primary DNS Server: 192.168.1.1
Secondary DNS Server: 192.168.1.1
*knip*
Weet verder totaal niks van die modems af, maar als je modem zichzelf als dns-server heeft staan gaat het sowieso fout :P

[ Voor 60% gewijzigd door MewBie op 03-08-2005 23:22 ]

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94757

heb nog steeds een perfecte linesync (groen adsl lampje)
maar een rood inet lampje. Versatel reageert inmiddels niet meer op mijn e-mails
ook ben ik niet meer teruggebeld sinds zondag.

wel een brief gekregen dat ik de eerste maand niet hoef te betalen,
nee dat moet er nog eens bijkomen, ik hoop voor die lui dat het voor de 1e voetbal wedstrijd werkt,
anders mogen ze de hele boel van mij weer op komen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:04
[...]

het rode inet lampje kan overal op duiden. Van kapotte hardware in wijkcentrales tot glas verbindingen die eruit liggen tot het simpele niet verkrijgen van ip adressen.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

@patzik

Dit zijn de oude instellingen nog zo te zien, werkt je oude modem misschien nog?
Bij mij was het andersom, ik had al adsl2+ en m'n modem syncte op 8/1Mb/s, hoger kan ie niet tenzij ik een nieuwe firmware erin zet.
Als dit al een maand duurt, dan zijn ze je vergeten, of je stelt je te bescheiden op richting helpdesk ;)
Ik werd snel en goed geholpen na mijn belletjes met een zeer duidelijke omschrijving van het probleem, misschien heb ik geluk gehad ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151125

Speedy-Andre schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:32:
[...]

Volgens mij gaat dit om een dienst die nog niet goed draait, ik kreeg mijn decoder ook over z'n nek door een (huur) film te kiezen, bij het pw scherm hangt ie ;)
Een trailer gaat wel goed, maar die is gratis, pincode invoeren geeft wel een fout maar daarna speelt ie de trailer af.
Dit was vorige maand ook zo met films, die je nu dus niet meer gratis kunt bekijken.
Tv kijken kan nog steeds, maar wel met af en toe wat haperingen.
Versatel geeft vrij weinig info over wat er nu wel werkt en wat niet :/

User is de naam die voor @ staat van email, pw is pw van email of neem alles over als dit in een brief staat (ik was al Versatel klant, dus ik kreeg geen brief met nieuwe user/pw).
Helaas blijkt het administrator account al niet meer te werken dat eerder in een bericht verscheen:

Log niet in met user/user maar met

V3rs4t3l1-0/V3rs4t3l1-0

en voila alle opties zijn beschikbaar.

HEEFT IEMAND AL EEN ANDER WERKENDE OPLOSSING?

Als je fout inlogd, kom je op de foutmeldingspagina van de ingeboude webserver.
Dit webservertje is een produkt van:

http://www.acme.com/software/micro_httpd/

Iemand een crack? Oplossing?

Heb sinds zaterdag 20Mb.
Installateur was zo klaar, ik had alle kabels al liggen.

Heb alleen probleem met de digitale decoder: het ding heeft nog de oude firmware en omvan de ene naar de andere zender over te schakelen moet het ding af en toe uit.
In de handleiding die ik van de monteur kreeg, zien de menu's er fraaier uit en zou alles beter moeten werken.
Na installatie zou de decoder de firmware moeten ophelen, maar dit gebeurde niet - en is nog steeds niet gebeurd.
De KS van Versatel bellen heeft geen zin, je hangt aan de lijn zonder resultaat, zonde van het geld.

e-mailen met de KS kreeg ik na 3x herhalen de mededeling dat er binnenkort nieuwe firmware aankomt.

Voorlopig gaat de decoder weer de doos in, ik heb geen zin me te ergeren aan half werkende en slec ht werkende produkten.

VERDER RAAD IK IEDEREEN AAN DIE ADSL OPGELEVERD KRIJGT OP HET OPLEVERINGSFORMULIER ZELF ERBIJ TE SCHRIJVEN DAT DE VERBINDING NIET WERKEND IS OPGELEVERD.

Op deze manier staat er meteen op papier dat de verbinding niet werkt
en kan Versatel nooit verwijzen naar een door de klant ondertekend formulier.
Ondertekenen is immers akkoord gaan - met je kanttekening dat het NIET WERKEND is opgeleverd is er voor de klant tenminste een poot om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
  • Laatst online: 03-05-2024
csteelooper schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:16:
Kan iem. even checken of Versatel 20Mbit beschikbaar is in Schijndel (Diepenbrockstraat)? Daar he'k nog een kennis zitten die mega-geïnteresseerd is.
Net ff gechecked, en volgens mijn gegevens is het gewoon beschikbaar op dit adres.

Ik word als alles goed is eind augustus aangesloten. Jammergenoeg kan ik mijn bestelstatus nog niet inzien, ik zit nog te wachten op de bevestigingsbrief. (telefonisch besteld) Dit had ik beter via de site kunnen doen. Mailtje naar de KS met de vraag of ze mij die inloggegevens ff door wilde mailen liep op niks uit, kreeg als antwoord dat ik hun maar ff moest bellen. En om 15 min in de wacht te hangen a 0,25 cent per min. voor mijn inloggegevens vind ik een beetje overdreven. 'T is een commerciele bende dat is mij al duidelijk geworden. (zie alleen de homepage van Versatel al, ten opzichte van Demon bv)

Volgens mij heerst er ook een ontzettende "paniek/hectiek" bij Versatel, en hebben ze zich verslikt in de grote van deze totale operatie. Vergeet niet dat heel internettend Nederland op de vingers van Versatel zit te kijken. Er hangt nogal wat vanaf, mocht het ze lukken om alles binnen een redelijke termijn werkend te krijgen, dan verwacht ik dat Versatel groter gaat groeien, met waarschijnlijk dan, weer de groeistuipen gevolgen van dien.

Al bij al, vind ik het een zeer gedurft plan, dit is voor Versatel ook een val in het diepe, maar het getuigd in iedergeval wel van ondernemerschap. Ze steken hun nek tenminste uit !!!

Dus duimen allemaal !! :)

[ Voor 4% gewijzigd door gromit77 op 04-08-2005 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Anoniem: 92587 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 16:59:
[...]

Telefonie komt in Q3 of Q4 (volgens de CEO van versatel vandaag in een interview op rtl-z). Maar volgens mij komt versatel over hetzelfde lijntje binnen als KPN adsl, ik zou niet weten waarom je het nu nog niet zou kunnen nemen, je betaald dan wel een toeslag voor het gebruik van die lijn terwijl je geen KPN abonnement hebt.

Edit: uit de FAQ van versatel: Let op: U hebt altijd een KPN BelPlus, BelBasis of BelBudget abonnement met telefoonnummer nodig om dit pakket te bestellen.
Dat is vervelend :( Ik bel via de kabel ( chello )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
MightyRaven schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:21:
[...]

Datalimiet lijkt me idd beetje vergezocht....
Je kan en mag het niet zelf installeren punt.
Wij nemen de modem en decoder mee en plaatsten het ook om storingen te voorkomen...
20Mbit adsl luistert gewoon best nauw naar de bekabeling en installatie procedure en afstand tot de isra kan absoluut invloed hebben op snelheid, wat Versatel probeert te voorkomen is dat mensen zelf gaan lopen prutsen omdat ze er verstand van denken te hebben en vervolgens de helpdesk plat bellen dat het bij versatel ligt......
Sjeej.. Ik weet dat je die deco op zich niet zelf mag installeren heheheh. Maar: bij de klantenservice van versatel (0900-0440440 -- €0,25/min) gaf men zélf aan dat ik wel dat wachtwoord zelf mocht invoeren als ik dat wilde... Waar ik dus nu op doel is: de hardware werkt. Nu nog alleen het wachtwoord voor de decoder. Dat schijnt nl. volgens de klantenservice nog ingesteld te moeten worden en hij wil liever niet nog twee weken op de monteur wachten, die dan alleen daarvoor komt... De decoder geeft zelfs al wel aan dat er link is. Alleen volgens mijn info kun je niet kijken voordat je dat wachtwoord hebt ingeklopt.
quote: MightyRaven
[...]afstand tot de isra kan absoluut invloed hebben op snelheid[...]
Bij mijn vriend (waar totnogtoe al mijn posts over gaan) is het als volgt neergezet: in de huiskamer zit de hoofdaansluitng. Vanaf de hoofdaansluiting is eers (ivm. een aanpassing aan zijn telefonie-apparatuur) een verlengende aansluiting getrokken naar de andere kant van de huiskamer (kabellengte tussen 8 en 10mtr. De monteur heeft daar zelf de splitter op die na de verlenging aangebrachte doos aangebracht (de verlenging zelf is gelegd door KPN) en de monteur had aangegeven dat het a) zou werken en b) niet of nauwelijks invloed zou hebben op de snelheid. Er is in deze huizen geeen ISRA koppelstuk of lasdop gebruikt. De hoofdlijn komt dik de meterkast(en) binnen en loopt ook dik door tot het hoofdaansluitpunt in de woonkamer, waar ze eindigt in een dubbel telefoonstopcontact, met een gereserveerde ingang. In die dubbele aansluiting zit verder geen extern doorgeleide telefoonstekker. De doorleidingen naar bijvoorbeeld de slaapkamer gebeuren 'onzichtbaar'. Maar, zoals ik al zei heeft de monteur gezegd dat de afstand die er bij mijn vriend zit tussen de genoemde hoofdaansluiting en zijn doorverlengde aansluiting niet of nauwelijks invloed op de snelheid of de verbindingskwaliteit. Ik was zélf eerder van mening dat dat juist wél zo was, toen de verbinding nog niet werkte. Maar nu werkt het, dus is er niet(s) (veel) meer aan de hand. Behalve dan dus dat er nog een wachtwoord in de decoder gezet moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
spyros schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 07:52:
[...]

Dat is vervelend :( Ik bel via de kabel ( chello )
Dan vraag je toch gewoon een cheap Belbudget telefoonlijntje aan bij KPN. Kost je €9.95 per maand en eenmalig €45 om aan te leggen. Niet gebruiken verder en nota gewoon auto-incasso zetten. Hoeft niet eens een toestel aan te hangen.

Alleen wel even toestel testen of na oplevering je lijn werkt en je kiestoon hebt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 08:14

@r!k

It is I, Leclerq

Anoniem: 151042 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 13:20:

Ik heb dus exact hetzelfde alleen zit ik via demon. Maar nu vraag ik me af, is het juist niet zo dat dit signaal er nog opzit omdat de andere provider het signaal moet overnemen? Als ze het dan afsluiten ben je toch een week of 6 verstoken van internet?

In ieder geval ik word ook volgende week woensdag aangesloten als het goed is (abo zou per 1 - 8 ingaan als ze maar niet denken dat ik per 1-8 betaal) en ik hoop toch echt dat dit niet voor problemen gaat zorgen.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
Robinter79 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 20:52:
Aaaaaarghhh...

Dat probleem heb ik dus ook... zal wel een verkeerde software update zijn geweest... Mailen naar de klantenservice zal ik maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Way2Smart schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 09:03:
[...]

Dat probleem heb ik dus ook... zal wel een verkeerde software update zijn geweest... Mailen naar de klantenservice zal ik maar zeggen.
Wa is da nou met die pincode... Sorry hoor, maar de handleiding over die deco is echt bout... Net als die van de TVHome decoder overigens, hoewel die zelf echt perfect werkt... Maar waar heb je die pincode in het "versatel"-geval dan voor nodig? Heeft dat ook iets met dat wachtwoord-gedoe te maken?
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra regel ivm Voetbal: Gezien niet iedereen het kan zien en dus op de samenvattingen wacht willen we instellen dat er geen uitslagen, verslagen of voorkeur besproken of ge-uit wordt over wedstrijden en clubs.

Voor een goede indicatie voor nieuwe abonnees en vergelijkings materiaal vragen we iedereen met een 20mb Versatel verbinding die opgeleverd is onderstaande te lezen en in te vullen:

GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test