Versatel 20 Mbit/1Mbit nieuw - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 16.262 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11-2024
pincode heb je nodig om bijvoorbeeld een trailer te zien of een reeds gespeelde voetbalwedstrijd die je kan streamen... maar dan gaat mijn decoder dus flippen. Kga idd vandaag even de klantenservice erover mailen...

Houd moed mensen, het komt allemaal goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 14:56

Niek

f.k.a. The_Surfer

Net even een beschikbaarheids-check gedaan:
De afstand van jouw woning tot de centrale is te groot. Je kunt dit product niet bestellen.
Erg merkwaardig, omdat ik vlak naast de centrale zit. BBned geeft dan ook aan:
Centrale: Htn-Snw
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 245 meter.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 08:29
Erg vreemd: al een aantal weken geleden Versatel 20 mbit gekregen. Snelheid was toch altijd wel rond de 2 mbyte/sec. Nu, na een weekje vakantie, kom ik terug en is de verbinding op geen enkel tijdstip boven de 1 mbyte/sec te krijgen... Nog snel natuurlijk, alleen vind het wel een beetje vreemd... 8)7 :? |:(

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordswires
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 16:42
Ponymaster schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:32:
[...]

Bij dus ook sinds gisteravond na die storing tijdens het voetbal.
Ik heb net mijn pc opnieuw geinstalleerd, ik blijf een hele trage verbindig houden. :(
Het vreemde is dat Ned 1, 2 en 3 wel goed te zien zijn, zonder haperingen en blokken.

Ik heb net de helpdesk gebeld en ik zit nu nog te wachten (5 min) tot ik iemand aan de lijn krijg.
Er waren wel allerlei storingen in diverse steden.
Hier idem dito. Het rare is, dat vooral Europese sites érg traag zijn. Zo krijg ik met vrijwel alle Nederlandse ftpsites een verbinding die niet hoger komt dan 16 KB/s en vaak wegvalt, idem dito met bijvoorbeeld Scandinavie. Vreemd genoeg is mijn ftpverkeer naar Amerikaanse servers gewoon normaal: rond de 600 KB/s, same for usenet (ook USA). Hoe kan dat...

Edit: voor de informatie, ik zit ook in Amsterdam.

[ Voor 3% gewijzigd door cordswires op 04-08-2005 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:50
bjck schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 07:59:
[...]

Dan vraag je toch gewoon een cheap Belbudget telefoonlijntje aan bij KPN. Kost je €9.95 per maand en eenmalig €45 om aan te leggen. Niet gebruiken verder en nota gewoon auto-incasso zetten. Hoeft niet eens een toestel aan te hangen.

Alleen wel even toestel testen of na oplevering je lijn werkt en je kiestoon hebt natuurlijk.
Dacht dat een aansluiting zo verschrikkelijk duur was :o 200 euro ofzo. Maar dit is dus het overwegen waard :P . Ben Chello nu wel zat veel te duur voor 4mbit

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet bekend bij het installatiebedrijf, net weer gebeld naar versatel nu al 60 euro aan tel kosten kwijt en ze zouden een email naar het hoofkantoor sturen en die nemen dan contact met mij op.

Heb vandaag wel een mail gehad van versatel dat het gereed is en dat ik contact kon opnemen met het installiebedrijf maar weer daar niet bekend.

Mijn status ziet er alsvolgend uit:

1. 04 augustus 2005 Versatel heeft de ADSL systemen opgeleverd
2. 24 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) ingepland
3. 23 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
4. 23 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
5. 22 juli 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
6. 21 juli 2005 De Versatel provisioning systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.
7. 21 juli 2005 Versatel heeft order geregistreerd.

1,2,3,4 staat een V 5 een - en 7 ook een V punt 6 en 8 staan niet mijn postcode is 4702ng huisnummer 11

Wie weet hoe dit nu zit???

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
Robinter79 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 10:01:
pincode heb je nodig om bijvoorbeeld een trailer te zien of een reeds gespeelde voetbalwedstrijd die je kan streamen... maar dan gaat mijn decoder dus flippen. Kga idd vandaag even de klantenservice erover mailen...

Houd moed mensen, het komt allemaal goed :)
Thanx...
offtopic:
zou je niet op de een of andere manier aan samsung kunnen laten weten dat de handleidingen voor de deco's eens aangepast moeten worden? Ik bedoel: de TVHome decoder van Samsung heeft enige tijd geleden een software-update gehad. Er werd in de handleiding een symbool beschreven dat bij een functie hoorde die er niet was. Die is er nu wel, maar de functie zélf (kinderslot/kanaalvergrendeling) wordt niet in de handleiding weergegeven. En zo zijn er meer functies waarvoor dat geldt.
The_Surfer schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 10:18:

[...]

[...]
Dan is de DSLAM van de centrale Htn-Snw (Houten Schonauwen) nog niet geschikt voor het 20mbit abo en al wel voor BBned. Das dus op zich niet zo vreemd... Voor de 20mbit versatel-verbinding wordt je dan doorgestuurd naar een andere centrale, die dus naar het schijnt te ver van je woning af ligt. Het is dus afwachten of, en zo ja wanneer, de centale Ht-Snw geschikt wordt gemaakt voor ADSL2+ van Versatel.

[ Voor 40% gewijzigd door csteelooper op 04-08-2005 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikH schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 08:58:
[...]

Ik heb dus exact hetzelfde alleen zit ik via demon. Maar nu vraag ik me af, is het juist niet zo dat dit signaal er nog opzit omdat de andere provider het signaal moet overnemen? Als ze het dan afsluiten ben je toch een week of 6 verstoken van internet?

In ieder geval ik word ook volgende week woensdag aangesloten als het goed is (abo zou per 1 - 8 ingaan als ze maar niet denken dat ik per 1-8 betaal) en ik hoop toch echt dat dit niet voor problemen gaat zorgen.
Ik heb een stuk gekopieerd van een admin:
Je hebt dus twee mogelijkheden:

1. Signaal eraf halen (oude abonnemtn opzeggen) + nieuwe aansluiting aanvragen
2. Signaal erop laten, nieuwe aanvraag doen, waarbij het oude signaal simpelweg wordt "losgekoppeld" door Versatel. Dat heet een TTM-migratie. Pas nadat dat gebeurd is zeg je je oude verbinding op. (en dat is dus ook zonder downtime.

-> ik heb optie 2 in gang gezet. TTM (telco-telcomigratie) aangevraagd, Demon opgezet per 1 augustus, bevestigd gekregen, Versatel migratiestatus laten checken 2 weken geleden: mijn lijn staat op 'migrate in', extra Cat. 5 kabel getrokken voor de decoder, ik heb nu nog steeds internet via Demon, morgen komt de monteur om Versatel aan te sluiten: OP GOED GELUK! zal Carry Tefsen zeggen!

Morgen laat ik weten hoe het er bij mij voor staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 14:56

Niek

f.k.a. The_Surfer

csteelooper schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 11:56:
(...)
[...]

Dan is de DSLAM van de centrale Htn-Snw (Houten Schonauwen) nog niet geschikt voor het 20mbit abo en al wel voor BBned. Das dus op zich niet zo vreemd... Voor de 20mbit versatel-verbinding wordt je dan doorgestuurd naar een andere centrale, die dus naar het schijnt te ver van je woning af ligt. Het is dus afwachten of, en zo ja wanneer, de centale Ht-Snw geschikt wordt gemaakt voor ADSL2+ van Versatel.
OK, duidelijk :) Ik vermoedde al zoiets, ze sturen me nu dus door naar de centrale van Houten centrum.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb alles inmiddels al geprobeert, oude modem terug gezet, die geeft naar het lijkt wel een 'verbinding' maar nog steeds geen internet. De info uit het modem blijft hetzelfde:

Device Info

This information reflects the current status of service.

Provisioning Status: InComplete
Voice Service: Not Available
Internet Service: Not Available
VoD Service: Not Available
IP-TV Service: Not Available

This information reflects the current status of your DSL connection.

Line Rate - Upstream (Kbps): 512
Line Rate - Downstream (Kbps): 2048
LAN IP Address: 192.168.1.1
Primary DNS Server: 192.168.1.1
Secondary DNS Server: 192.168.1.1

Opzeggen mag volgens versatel ook niet. Dat zij het na een maand nog steeds niet werken hebben lijkt voor hun geen probleem, daar denk ik toch echt anders over.....
Mailtjes worden op het moment gewoon niet meer op gereageerd, heb er al 4 uitgestuurd, redelijk netjes maar duidelijk, het mag allemaal niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 12:27:
[...]

Ik heb een stuk gekopieerd van een admin:
Je hebt dus twee mogelijkheden:

1. Signaal eraf halen (oude abonnemtn opzeggen) + nieuwe aansluiting aanvragen
2. Signaal erop laten, nieuwe aanvraag doen, waarbij het oude signaal simpelweg wordt "losgekoppeld" door Versatel. Dat heet een TTM-migratie. Pas nadat dat gebeurd is zeg je je oude verbinding op. (en dat is dus ook zonder downtime.

-> ik heb optie 2 in gang gezet. TTM (telco-telcomigratie) aangevraagd, Demon opgezet per 1 augustus, bevestigd gekregen, Versatel migratiestatus laten checken 2 weken geleden: mijn lijn staat op 'migrate in', extra Cat. 5 kabel getrokken voor de decoder, ik heb nu nog steeds internet via Demon, morgen komt de monteur om Versatel aan te sluiten: OP GOED GELUK! zal Carry Tefsen zeggen!

Morgen laat ik weten hoe het er bij mij voor staat...
Optie 2 heb ik dus ook gedaan, ik ben erg benieuwd naar je ervaring morgen.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net de klantenservice gebelt.

Je kunt de geblokkeerde pincode resetten door het volgende te doen:

- Decoder aanzetten
- Rode knop + pijltje omhoog ingedrukt houden tot het standbylampje gaat knipperen.
- Uitlaten knipperen
- Decoder weer aanzetten

Nu is als alles goed gegaan is de pincode weer 1111 (in mijn geval) of 1234 (2e mogelijkheid van de klantenservice)

Suc6!

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:04:
@wroetje

Zonder adsl lampje zou je wel snel de setup van het modem in moeten kunnen en ook communiceren met een 2e pc moet geen probleem zijn, want de router werkt gewoon met de standaard instellingen (dhcp).
Klinkt als een slechte utpkabel of een defect modem, als het met een andere utpkabel en op verschillende utp aansluitingen fout gaat.
Gebruik wel lan 3 of 4 op het modem, de andere 2 zijn voor decoders.
is al opgelost!
Mijn probleem (onbereikbare router/modem) had waarschijnlijk te maken met een onderbroken firmware-update bij de storing in Den Bosch, toen die storing opgelost was kon ik ook weer (snel) bij 192.168.1.1.
Alles werkt nu als een tierelier, snelheid wel ietsje achteruit als 2 weken geleden voor m'n storing (toen 1,9MB binnenhalen, nu 1,5 en een beetje, 1200m van centrale)

iemand een id wanneer die videotheek écht van start gaat, met wél goeie films?

Thomas

PS waarom 2 poorten reserveren voor je decoder????

iemand al geprobeerd om je decoder eerst naar de video te laten lopen, en van daaruit naar 2 (!) televisies, bijvoorbeeld over coax naar je videokanaal?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Gisteren op het nieuws: Tegenvallende verkoop van Versatel. 20.000 aansluitingen ipv de beoogde 200.000. Dikke kans dat dit een levensgrote flop wordt.

Is het al bekend wat de kosten na een jaar gaan zijn?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:59:
Gisteren op het nieuws: Tegenvallende verkoop van Versatel. 20.000 aansluitingen ipv de beoogde 200.000. Dikke kans dat dit een levensgrote flop wordt.

Is het al bekend wat de kosten na een jaar gaan zijn?
lijkt me stug dat ze dat na een jaar kunnen verhogen... hooguit omdat je telefoon erbij neemt

wil je zeker zijn, neem je een 2 of 3-jarig abonnement, dat verzekert je van dezelfde prijs, maar ik wil eerst zien wat er dan op de markt is, nu is dit te gek, maar ik kijk dan wel of ik dit behoud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:04:
[...]

lijkt me stug dat ze dat na een jaar kunnen verhogen... hooguit omdat je telefoon erbij neemt

wil je zeker zijn, neem je een 2 of 3-jarig abonnement, dat verzekert je van dezelfde prijs, maar ik wil eerst zien wat er dan op de markt is, nu is dit te gek, maar ik kijk dan wel of ik dit behoud...
Ik verwacht van versatel een regeling voor de abonnees van het eerste uur, ook ivm de technische problemen nu en die nog gaan komen. Maar de prijs voor een nieuwe aansluiting zal zeker omhoog gaan, al is het alleen om het verlies te drukken.

Waarschijnlijk zullen ze echter volgend jaar wel inzien dat de gemiddelde canal+ voetbal kijker niet zit te wachten op al "dat ingewikkelde ADSL gedoe" (ik citeer een bekende). Ik denk dat ze hier zeker met een oplossing moeten gaan verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
  • Laatst online: 21-08 19:55
Ook ik heb voor 2 jaar gekozen, scheelde me weer de aanloopkosten van 49,- nog wat.

En ach... ik blijf erbij dat het een nieuw produkt in aanloop is, en dat de aanloopproblemen met een paar maanden over zullen zijn. Ik krijg het als alles goed gaat 1 augustus... en het kan nooit veel slechter dan wat ik gehad heb.

Ik begon 4 jaar geleden met Eweka, en maakte daar mee dat ik gewoon door een aantal klanten die ip's hard inklopte opeens geen dhcp ip meer kreeg (ip/mac conflict) of dat ik een ip kreeg van een router van een klant. Geweldige ervaring die je nooooit meer vergeet !

En toch... ik heb er ook hele goeie tijden gehad, dus ik denk dat overal wel wat mis is/gaat. Ik zal ook gefrustreerd zijn als na aansluiting er binnen een uur iets mis gaat, maar ik ga er gewoon van uit dat het helemaal goed komt.

Ik lees alleen over gecappede wijkcentrale-dslams op 15 mbit per klant, heeft iemand daar een officiële bevestiging van? En dat dit dan alleen tijdens de aanloopperiode zo is?

Daarnaast, en excuus als dat in het eerste deel al staat maar daar doorheen spitten is eindeloos, kan iemand mij vertellen:
  • Welke range deelt de dhcp van het modem uit?
  • Kan je buiten die reeks maar binnen het subnet makkelijk vaste interne ip's toekennen voor bijv. een server die port forwarding nodig heeft?
  • Staat de firewall op de router standaard al aan?
  • Moet je voor MSN chatten/file transfer nog poorten opengooien?
Vergeef me mijn lompheid als het allang gemeld is, maar wellicht dat iemand me kan doorverwijzen dan.

Groet uit Vlaardingen!

[ Voor 1% gewijzigd door BigBonanza op 04-08-2005 15:42 . Reden: Lompe typo :P ]

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz ik heb vorige maand mijn XS4all via de voorbeeldbrief van Verstatel opgezegt.
Heb hier alleen nog geen bevestiging van gekregen m'n Versatel zal 12 augustus technisch worden opgeleverd en 17 augustus komt een monteur :( Damn mis dan net de 1ste ronde.......gelukkig is Ajax - Ado verzet! :)

Maar zijn er nog meer ex-Xs4all klanten waarbij alles goed is verlopen?!

Oh jah ben sinds 1 januari Xs4all klant zat hiervoor bij Cistron.

Ga voor de zekerheid maar ff met Xs4all bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis weer eens verzet naar 1 september, da's de 3 keer!

:(

ik ga het opzeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opzegging is bekend bij XS4all. Beetje raar dat ze geen bevestiging sturen.:S
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:50:
Hmmz ik heb vorige maand mijn XS4all via de voorbeeldbrief van Verstatel opgezegt.
Heb hier alleen nog geen bevestiging van gekregen m'n Versatel zal 12 augustus technisch worden opgeleverd en 17 augustus komt een monteur :( Damn mis dan net de 1ste ronde.......gelukkig is Ajax - Ado verzet! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:35

m0nk

16-09-2003 15.15

vandaag is mijn demon lijn eraf gegaan, morgen wordt de versatel lijn opgeleverd als het goed is..
Maandag komt de monteur langs. Hoop dat het goed gaat.. :P

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enver595
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
m0nk schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 15:14:
vandaag is mijn demon lijn eraf gegaan, morgen wordt de versatel lijn opgeleverd als het goed is..
Maandag komt de monteur langs. Hoop dat het goed gaat.. :P
Succes en sterkte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:28
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:50:

Ik heb in dezelfde situatie gezeten (ook Cistron naar XS4all), en heb ook opgezegd ivm overgang naar Versatel. Heb zelf destijds heel netjes een brief ontvangen dat ik had opgezegd, en een paar dagen later een creditnota over de tijd dat ik wel nog betaald had en wel had opgezegd. Erg netjes geregeld allemaal van Xs4all. Ik vermoed derhalve dat er iets niet helemaal goed is gegaan met jouw opzegging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2021
Heb sinds zaterdag 30 juli de 20mbit van versatel. Goed werken achtergelaten ook de digibox werd getest voordat de monteurs weggingen.
Bestandje gedownload 100.bin gaat met 1.6 mb/s ik zit zelf 1600 m van centrale.
Twee keer geen inet gehad voor minder dan een dag en steeds vanaf middernacht, dus geen probleem.
Ik ben een tevreden klant =) Moet de nieuwsserver nog testen, anders haal ik een pay server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 21:35

m0nk

16-09-2003 15.15

hahaha eikel :P
Ze belde begin deze week nog dat ze ook zaterdag konden komen, maar ben dan helaas niet thuis..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Zijn er uberhaupt nog mensen die snelheden halen boven de 1.6Mbyte/sec? Ik heb het idee dat ze een cap hebben aangezet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het topic (en het voorgaande) even doorgespit, maar was dit nog niet tegengekomen (of totaal overheen gelezen).

Gisteren is mijn ADSL-lijn in de wijkcentrale omgezet van BBned naar Versatel. Vanaf dat moment wordt er geen signaal meer doorgegeven (telefoon en ADSL). Dit heb ik vanochtend pas ontdekt.
Vandaag zou de monteur van Versatel komen om de toko te installeren, maar vanwege het ontbreken van het telefoonsignaal kon hij uiteraard niks.
Hij zei dat dit de laatste weken veel vaker is voorgekomen en sprak zijn vermoedens uit dat de KPN de boel "saboteerde". Toen ik het installatiebedrijf belde zeiden ze dat ze zwaar achter op schema zijn geraakt, omdat dit inderdaad veel vaker voorkomt.

Zijn er meer mensen die een dag voor de installatie het complete telefoonsignaal zijn verloren, waardoor de monteur van Versatel onverrichterzake weer omkeerde?
Door dit gezeur moet er dus weer een nieuwe afspraak gemaakt worden (duurt weer 2 weken ofzo) en zit ik tot die tijd zonder i-net. Zal m'n baas leuk vinden. En inbellen met BelBudget pas ik toch echt voor :)

Is het trouwens ooit iemand gelukt om met een ander ADSL-modem (in mijn geval de Sitecom WL-108) met firmwareupdate voor ADSL2+ verbinding te maken met Versatel?
Enig idee van de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
BigBonanza schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:42:
[...]
  • Welke range deelt de dhcp van het modem uit?
  • Kan je buiten die reeks maar binnen het subnet makkelijk vaste interne ip's toekennen voor bijv. een server die port forwarding nodig heeft?
  • Staat de firewall op de router standaard al aan?
  • Moet je voor MSN chatten/file transfer nog poorten opengooien?
[...]
  • DHCP-range: 192.168.1.x-net, range start vanaf 1 geloof ik. Weet niet waar-ie eindigd.
  • Vaste interne IP's worden ondersteund (heb zelf een netwerk binnen dezelfde range en kon mijn ip blijven usen :P)
  • Firewal: weet ik niet; verbinding is van vriend, nog niet kunnen testen toen, maar geloof van niet. Is allicht wel aan te zetten...
  • MSN Voice/FT: Poorten openen niet nodig; UPnP-framework ondersteund en geactiveerd (wellicht niet uitschakelbaar, maar dat heb ik niet kunnen testen).
FYI: UPnP (Universal Plug and Play) is een techniek die er onder andere voor zorgt dat indien nodig alle benodigde poorten voor een service worden open gezet op een UPnP-compatible apparaat. Dit werkt alleen als het programma van waaruit de service wordt gebruikt ook UPnP ondersteund. Voorbeeld van zo'n programma is MSN Messenger. Als jhe gaat Voice Chatten/FT'en, gaan automatisch de benodigde poorten open. Deze worden voor zover ik weet ook alleen open gehouden gedurende gebruik; ook het ontvangen van een FT of een uitnodiging voor een voice-chat zal UPnP triggeren.
@JeoR: Infrarood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

17 Augustus komt een monteur bij mij het hele zooitje installeren.
Ik heb nu al m'n apparatuur mooi in een afsluitbare kastje weggewerkt.
Ik heb afstandsbedieningen die op een frequentie werken dus je ziet het spul mooi niet en het werkt super.

Ik heb uiteraard voldoende ruimte voor de versatel decoder maar weet iemand van jullie wat voor een soort afstandsbediening erbij zit?

infrarood of hopelijk maar wat ik zeker niet verwacht 1 die op een frequentie werkt?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Monteur net geweest, werkt uiteraard niet :+ (Enschede, STS knippert ongeduldig) Als het 1 sept maar werkt (@home eraf), maar ik heb ff door dat modem lopen snuffelen en proberen en wat lees ik tot mijn grote verbazing in de handleiding: twee etherpoorten zijn alleen geschikt voor decoders en twee voor pc's?? Aargh??? Ik hoop dat dit te veranderen is, want zit ik nog steeds vast aan die k*t Linksys router, BEFSX41. Wellicht dat deze router met dit modem geen problemen heeft, maar heb er twee gehad die beiden niet ideaal werkten met het Motorola modem.

Weet iemand hoe alle vier de ethernet-aansluitingen te gebruiken zijn voor pc's? Ik kreeg NB wel een netwerkadres, maar met de modempagina deed ie niets. Had zo gehoopt dat onze vier pc's rechtstreeks op het modem konden? Voetbal sluiten we wel aan als we willen, ik kan ook draadloos namelijk.

Modem wordt overigens wel behoorlijk veel warmer dan dat motorola modem zeg. En die vond ik al warm :X

NB: we do game, so we don't want wireless :z

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:03
dinkelover schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 17:02:
Monteur net geweest, werkt uiteraard niet :+ (Enschede, STS knippert ongeduldig) Als het 1 sept maar werkt (@home eraf), maar ik heb ff door dat modem lopen snuffelen en proberen en wat lees ik tot mijn grote verbazing in de handleiding: twee etherpoorten zijn alleen geschikt voor decoders en twee voor pc's?? Aargh??? Ik hoop dat dit te veranderen is, want zit ik nog steeds vast aan die k*t Linksys router, BEFSX41. Wellicht dat deze router met dit modem geen problemen heeft, maar heb er twee gehad die beiden niet ideaal werkten met het Motorola modem.

Weet iemand hoe alle vier de ethernet-aansluitingen te gebruiken zijn voor pc's? Ik kreeg NB wel een netwerkadres, maar met de modempagina deed ie niets. Had zo gehoopt dat onze vier pc's rechtstreeks op het modem konden? Voetbal sluiten we wel aan als we willen, ik kan ook draadloos namelijk.

Modem wordt overigens wel behoorlijk veel warmer dan dat motorola modem zeg. En die vond ik al warm :X

NB: we do game, so we don't want wireless :z
Een switch van 10 euro misschien? Heb je die linksys niet meer nodig iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:33
Vandaag is de monteur geweest en binnen een half uurtje alles operationeel.

Op mijn verzoek heeft de monteur met zijn laptop een werkende verbinding aangetoond. De hele interne bekabeling en het aansluiten van de decoder voor TV doe ik zelf.

1,9 km van de centrale, +/- 11 Mbit snelheid

Grtz, jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Laatst online: 10-09 22:01
fiftyfive schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 17:07:
[...]

Een switch van 10 euro misschien? Heb je die linksys niet meer nodig iig.
Gamers, we willen geen rotzooi op die verbinding hebben. Linksys zou goed moeten zijn, maar zorgde voor latency problemen, disconnects en allemaal andere ellende. Des te minder apparaten des te beter.

Is er overigens al teruggebeld bij iemand? Monteur gaf aan (tegen huisgenoot) dat vandaag het bij niemand deed en gister ook bijna niet en dat er teruggebeld zou worden. Daar heb ik mijn twijfels over.

edit: ja, ik lees net dit nieuwe gedeelte door en kom toch echt mensen uit heel nederland tegen die hetzelfde hebben. Ik ben blij voor je dat het daar werkt en ik zal minder snel generaliseren. Peace ;)

[ Voor 15% gewijzigd door dinkelover op 04-08-2005 17:32 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
dinkelover schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 17:21:
[...]

Gamers, we willen geen rotzooi op die verbinding hebben. Linksys zou goed moeten zijn, maar zorgde voor latency problemen, disconnects en allemaal andere ellende. Des te minder apparaten des te beter.

Is er overigens al teruggebeld bij iemand? Monteur gaf aan (tegen huisgenoot) dat vandaag het bij niemand deed en gister ook bijna niet en dat er teruggebeld zou worden. Daar heb ik mijn twijfels over.
FF relativeren tot binnen je eigen regio dan... NIEMAND is erg groot; hier in Den Bosch (bij vriend) werkt het gewoon... Dus: binnen je eigen regio blijven met die vraag. Tip: check de storingspagina.
Overigens knippert STS altijd, zelfs als het werkt.
\zolang DSL en INET maar groen aan zijn (DSL) of GROEN knipperen (INET) is het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heren,

iemand die wat (meer als ik) verstand heeft van ftp en welke poorten open moeten en of dat veilig is?

ik wilde vanochtend ff een ftp servertje opzetten (quick 'n easy ftp server light/freeware), maar dat lukte ff niet, bleek onkunde te zijn (duhhh). 8)7

iemand die het zo uit z'n mouw schudt die wellicht ff een stap-voor-stap kan schrijven met de versatel modem? _/-\o_

pc staat nu ingesteld op een dynamisch ip adres, wellicht moet dat anders. Ik wil nix anders als enkele useraccounts aanmaken (kan gewoon in dat progje) zodat ik e.e.a. kan sharen met anderen...
geen id wat ik in het modem aan moet passen... hoeft niet té uitgebreid, alleen ff wat ik wáár moet instellen...

Thomas

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Surfer schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 10:18:

[...]

[...]
Ik heb die boodschap ook. Nu zit ik 1282 meter van de centrale, maar als ik het adres net naast de centrale gebruik, krijg ik dezelfde boodschap. Ik denk dan ook dat dat de standaard afscheepboodschap betrefd, die ze ook gebruiken als Versatel niet levert vanuit die centrale. Dat is dan geen leugen, daar de dichtsbijzijnde centrale waarvandaan ze wel leveren op kilometers afstand ligt.

KPN en BBned leveren wel op mijn adres en ik haal de maximale snelheid uit mijn huidige 3200/768 Mbit verbinding, dus het zou voor Versatel technisch niet zo'n probleem moeten zijn, vooral niet omdat ze de verbinding knijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponymaster
  • Laatst online: 30-06 16:56
Way2Smart schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 15:56:
Zijn er uberhaupt nog mensen die snelheden halen boven de 1.6Mbyte/sec? Ik heb het idee dat ze een cap hebben aangezet....
Het is toch niet meer de Holland Casino Eredivisie??? Het lijkt iedere dag wel een gok als je de pc aanzet!!

Dan weer 1.9Mbyte/sec, dan weer 130kB/sec.........gisteren 1.8Mbyte/sec, vandaag 700kB/sec

Weer zijn ze in hemelsnaam mee bezig.........als je eenmaal van 1.9Mbyte/sec hebt geproefd dan wil je niet anders........

Met 700kB/sec neem ik geen genoegen, dat had ik met Chello Classic ook bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:59:
@MightyRaven.

Je lijkt er in ieder geval meer verstand van te hebben dan de klantenservice van versatel, die naar het lijkt alleen maar een barriere a 0,25 tussen de klant en het hoofdkantoor is.

Ik heb al een maand geen internet meer, en ben het flink beu moet ik zeggen. Na al die tijd hebben ze voor mij nog niets gedaan, behalve me mailen dat ze niet met mijn opzegging akkoord gaan. Ze hebben me dus flink te pakken, opzeggen mag volgens hun niet, en een werkende verbinding kunnen ze ook niet regelen. Anyways..... draaf alweer door ;)

Wat ik niet begrijp, en wat misschien een aamwijzing voor jou is naar de storing is dat ik devolgende device info uit mijn modem krijg.

Device Info

This information reflects the current status of service.

Provisioning Status: InComplete
Voice Service: Not Available
Internet Service: Not Available
VoD Service: Not Available
IP-TV Service: Not Available

This information reflects the current status of your DSL connection.

Line Rate - Upstream (Kbps): 512
Line Rate - Downstream (Kbps): 2048
LAN IP Address: 192.168.1.1
Primary DNS Server: 192.168.1.1
Secondary DNS Server: 192.168.1.1

De 3 bovenste lampjes branden, en het inet lampje is rood.
De snelheden die hierboven genoemd zijn, zijn precies de snelheden van mijn vorige abbo bij versatel (BB+), kan toeval zijn maar vind het verdacht

Postcode is 2011ZK, huisnummer 51A

Iedere help/suggestie is welkom!!!!!
Dit klinkt mij idd als een verbinding die nog niet is omgezet, beetje vreemd, idd helpdesk bellen is en blijft het devies.
MewBie schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:20:
[...]

Maar je ontkent dus niet dat andere modems ook werken? ;)
Geen flauw id, moet eerlijk bekennen dat ik zo 1 2 3 de nut van een andere modem niet inzie....
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 00:39:
[...]

Helaas blijkt het administrator account al niet meer te werken dat eerder in een bericht verscheen:

Log niet in met user/user maar met

V3rs4t3l1-0/V3rs4t3l1-0

en voila alle opties zijn beschikbaar.

HEEFT IEMAND AL EEN ANDER WERKENDE OPLOSSING?

Als je fout inlogd, kom je op de foutmeldingspagina van de ingeboude webserver.
Dit webservertje is een produkt van:

http://www.acme.com/software/micro_httpd/

Iemand een crack? Oplossing?

Heb sinds zaterdag 20Mb.
Installateur was zo klaar, ik had alle kabels al liggen.

Heb alleen probleem met de digitale decoder: het ding heeft nog de oude firmware en omvan de ene naar de andere zender over te schakelen moet het ding af en toe uit.
In de handleiding die ik van de monteur kreeg, zien de menu's er fraaier uit en zou alles beter moeten werken.
Na installatie zou de decoder de firmware moeten ophelen, maar dit gebeurde niet - en is nog steeds niet gebeurd.
De KS van Versatel bellen heeft geen zin, je hangt aan de lijn zonder resultaat, zonde van het geld.

e-mailen met de KS kreeg ik na 3x herhalen de mededeling dat er binnenkort nieuwe firmware aankomt.

Voorlopig gaat de decoder weer de doos in, ik heb geen zin me te ergeren aan half werkende en slec ht werkende produkten.

VERDER RAAD IK IEDEREEN AAN DIE ADSL OPGELEVERD KRIJGT OP HET OPLEVERINGSFORMULIER ZELF ERBIJ TE SCHRIJVEN DAT DE VERBINDING NIET WERKEND IS OPGELEVERD.

Op deze manier staat er meteen op papier dat de verbinding niet werkt
en kan Versatel nooit verwijzen naar een door de klant ondertekend formulier.
Ondertekenen is immers akkoord gaan - met je kanttekening dat het NIET WERKEND is opgeleverd is er voor de klant tenminste een poot om op te staan.
We, ik iig zet er altijd bij als verbinding niet werkt. Firmware zijn ze idd er mee bezig, en je kan het aan de ene kant verwachten dat er problemen zijn, het is immers een splinternieuwe product en heeft nog last van kinderziektes. Blijf zoveel mogelijk uit de menu, dit is niet voor de eindgebruiker bedoeld, straks verneuk je het en ga je weer schelden op Versatel, modem en decoder is hun eigendom....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monteur is langs geweest vandaag. De vorige monteur had alles fout aangesloten :( . Alles werkte dus gewoon al, maar omdat meneer de monteur alles fout had gedaan moest ik 1 week wachten..

maar goed.. het werkt wel.. maar het is niet echt goed te noemen..

Daarnet ff een trailer proberen te kijken van Ice Age 2, het lijkt wel of ik het bekijk met een 28k8 modem. Het hapert als een gek. Nederland 1 2 3 doen precies hetzelfde, beeld staat ff stil, dan onwijs snel.. dan weer stil.. werkt dus niet goed.

Dan inet. Heb het gevoel als of er geknepen wordt op de lijn, haal nu 'maar' 1 mbyte/sec. De download begint meestal bij de 2 mbyte/sec, en daalt dan af naar een waarde tussen 800kb/sec en 1 mbyte/sec.

Over het algemeen 'blij' dat het werkt.. maar echt tevreden ben ik nog niet...

[edit]

te vroeg geklaagd... De TV gaat nu soepel, waarschijnlijk de update binnen gehaald. Inet is nog steeds 1 mbyte/sec constant.. ik zit op 600meter van de centrale...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:15

Kroontje

...

MightyRaven schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:36:
[...]

Geen ADSL lampje is geen linesync, dit kan meerdere oorzaken hebben, wacht het gewoon ff rustig af en het komt allemaal in orde....
Nu ga ik slapen, morgen zit ik in raalte, lelystad en meppel, zie je een gast aankomen met een zwarte fiat doblo van Cable1 en een xs4all sticker op zijn map, kan best zijn dat ik het ben :)
Misschien niet geheel ontopic, maar MightyRaven, hoe was de verbinding in Meppel? Weet je ook hoever mijn stadsgenoot van de centrale afzit? Zou fijn zijn als je mij daar een antwoord op zou kunnen geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 16:14:

Gisteren is mijn ADSL-lijn in de wijkcentrale omgezet van BBned naar Versatel. Vanaf dat moment wordt er geen signaal meer doorgegeven (telefoon en ADSL). Dit heb ik vanochtend pas ontdekt.
Vandaag zou de monteur van Versatel komen om de toko te installeren, maar vanwege het ontbreken van het telefoonsignaal kon hij uiteraard niks.
Hij zei dat dit de laatste weken veel vaker is voorgekomen en sprak zijn vermoedens uit dat de KPN de boel "saboteerde". Toen ik het installatiebedrijf belde zeiden ze dat ze zwaar achter op schema zijn geraakt, omdat dit inderdaad veel vaker voorkomt.
Ik kan geen enkele reden bedenken waarom KPN de boel moedwillig zou saboteren, het kan vele oorzaken hebben. Onjuiste gegevens Versatel richting KPN, defecte apparatuur Versatel, foutje KPN medewerker, maar moedwillig saboteren :?

Ik lees ook dat een monteur alles verkeerd heeft aangesloten, zou dit dan ook moedwillig zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Als je opeens niets meer hebt (telefonie en ADSL) is het een foutje in de centrale of bij KPN met omprikken of in de bekabeling van Versatel inderdaad waar het op (via) wordt aangesloten.

Wat ook kan is dat je een ISDN lijn hebt en die hebt laten omzetten. Versatel levert alleen op analoog en daar krijg je geen ISDN signaal doorheen!

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het gaat lekker...

kom er net achter dat ik helemaal geen upload snelheid heb... of in ieder geval zo laag dat het niet te meten is. Het hoogste dat ik in de afgelopen 1,5 uur heb gehaald is 4,5 kB/sec. Dit was met Azureus.

Op speedtest.nl blijft de test hangen omdat er helemaal geen reactie komt. Het uploaden bij een site zoals rapidshare of megaupload.com blijft ook hangen.

Uploaden via eweka naar en nieuwsgroep blijft ook hangen.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is? misschien ergens iets vergeten in te stellen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
  • Laatst online: 21-08 19:55
csteelooper schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 16:31:
[...]
  • DHCP-range: 192.168.1.x-net, range start vanaf 1 geloof ik. Weet niet waar-ie eindigd.
  • Vaste interne IP's worden ondersteund (heb zelf een netwerk binnen dezelfde range en kon mijn ip blijven usen :P)
  • Firewal: weet ik niet; verbinding is van vriend, nog niet kunnen testen toen, maar geloof van niet. Is allicht wel aan te zetten...
  • MSN Voice/FT: Poorten openen niet nodig; UPnP-framework ondersteund en geactiveerd (wellicht niet uitschakelbaar, maar dat heb ik niet kunnen testen).
FYI: UPnP (Universal Plug and Play) is een techniek die er onder andere voor zorgt dat indien nodig alle benodigde poorten voor een service worden open gezet op een UPnP-compatible apparaat. Dit werkt alleen als het programma van waaruit de service wordt gebruikt ook UPnP ondersteund. Voorbeeld van zo'n programma is MSN Messenger. Als jhe gaat Voice Chatten/FT'en, gaan automatisch de benodigde poorten open. Deze worden voor zover ik weet ook alleen open gehouden gedurende gebruik; ook het ontvangen van een FT of een uitnodiging voor een voice-chat zal UPnP triggeren.
@JeoR: Infrarood....
Enorm bedankt voor je antwoorden, een paar pc's een vast ip geven maakt port forwarding wel zo makkelijk (voor bijv. ftp servertje).

Ik ga maar eens wachten op 11 augustus...

[ Voor 2% gewijzigd door BigBonanza op 04-08-2005 21:04 . Reden: weer een typo... zit koffie in het toetsenbord :P ]

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Kroontje schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 19:33:
[...]
Misschien niet geheel ontopic, maar MightyRaven, hoe was de verbinding in Meppel? Weet je ook hoever mijn stadsgenoot van de centrale afzit? Zou fijn zijn als je mij daar een antwoord op zou kunnen geven. :)
Alle klanten die ik gemeten heb (2 stuks) onder de km, snelheden waren niet zo denderend hoog maar nog altijd een gezonde 800kb, hou er rekening mee dat Versatel mega druk met de lijnen is en dat de snelheid daardoor mischien wat lager uitvalt.
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 20:29:
het gaat lekker...

kom er net achter dat ik helemaal geen upload snelheid heb... of in ieder geval zo laag dat het niet te meten is. Het hoogste dat ik in de afgelopen 1,5 uur heb gehaald is 4,5 kB/sec. Dit was met Azureus.

Op speedtest.nl blijft de test hangen omdat er helemaal geen reactie komt. Het uploaden bij een site zoals rapidshare of megaupload.com blijft ook hangen.

Uploaden via eweka naar en nieuwsgroep blijft ook hangen.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is? misschien ergens iets vergeten in te stellen ofzo?
Heb je ergens firewall settings veranderd of zelf een firewall draaien? Zo niet, kijk het ff een dagje aan, trek ff 2 tellen spanning van de modem af en anders toch de helpdesk ff bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 19:44:
[...]

Ik kan geen enkele reden bedenken waarom KPN de boel moedwillig zou saboteren, het kan vele oorzaken hebben. Onjuiste gegevens Versatel richting KPN, defecte apparatuur Versatel, foutje KPN medewerker, maar moedwillig saboteren :?

Ik lees ook dat een monteur alles verkeerd heeft aangesloten, zou dit dan ook moedwillig zijn :?
Wat denk je zelf??? Als iemand dat echt denkt dan heeft die volgens mij teveel films gekeken of ergens een vage achtervolginswaazin opgelopen....
Like de KPN monteur zijn reet zou roesten bij wie je internet afneemt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou willen dat ik lampjes op het modem kon zien :{

Bij mij hebben ze het gister gepresteerd om een afspraak die stond op de tijd: 'tussen 17:00 en 22:00' gewoonweg niet na te komen. Geen monteur met mijn spulletjes te bekennen de hele avond, terwijl de rommel verder technisch is opgeleverd.
Vandaag hele dag vruchteloos gebeld met dat 020 nummer wat zich 'Installatiehelpdesk' noemt. Konden niets doen, hebben 9 keer beloofd terug te bellen en dit 0 keer gedaan. Heb me laat in de middag tot Imtech gewend, het hoofdkantoor en via-via iemand van de planning te pakken gekregen. Na check bleek dat er van Cable1 (snapt u het nog??) een monteur moest komen en die is niet geweest.

Ws. wordt het nu zaterdag pas :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Zit je op de vijheren?

[ Voor 39% gewijzigd door Francis op 04-08-2005 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Geen flauw id, moet eerlijk bekennen dat ik zo 1 2 3 de nut van een andere modem niet inzie....
[...]
Heeft te maken met de NAT router die in het modem zit (of andersom :P ).

Mijn apparatuur / netwerk gaat ook niet werken achter een NAT router dus heb ik een ander modem (Zyxel) aangesloten op de Versatel lijn. Verbinding is prima met 1024up en bijna 14000 down. En dan te bedenken dat de kabellengte bij mij 3061 meter is......

In het door Versatel geleverd modem zit speciale firmware. Maar het zal mij niks verbazen als we over enige tijd alternatieve firmware van het net kunnen gaan gebruiken. 8) Ik voel wel wat om het modem als bridge in te kunnen stellen en de FSX poorten (telefoon) te gebruiken met VoIPbuster.

Ik voorzie trouwens best wel wat problemen met thuiswerkers die een VPN naar hun werk hebben en overstappen op Versatel en ineens achter een NAT router verdwijnen. :X

Overigens heb ik tot nu toe alleen verbinding met het DSLAM en kan ik een loopback test draaien op ATM. Verzoeken aan de DHCP resulteren nog steeds in timeouts. We wachten (on)geduldig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 16:14:
Is het trouwens ooit iemand gelukt om met een ander ADSL-modem (in mijn geval de Sitecom WL-108) met firmwareupdate voor ADSL2+ verbinding te maken met Versatel?
Enig idee van de instellingen?
Ik hoop het de 23ste te kunnen proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Mja, zo kan je het idd ook bekijken.
Het alternatieve firmware gebruiken kan je vergeten, versatel heeft automagische updates en controles, zodra het anders is wordt het overgeschreven of geblokeerd.
Als je een thuiswerkplen hebt regelt werkgever vaak de verbinding.
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:22:
[...]

Ik hoop het de 23ste te kunnen proberen :)
Dat gaat niet lukken heb ik begrepen, klant van me had al geprobeerd, modem moet diegene zijn die versatel levert.

[ Voor 35% gewijzigd door Francis op 04-08-2005 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
MightyRaven schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:24:

[...]

Dat gaat niet lukken heb ik begrepen, klant van me had al geprobeerd, modem moet diegene zijn die versatel levert.
Los daarvan: ADSL2 vereist sowieso een speciaal modem t.o.v. 'oud' ADSL. Dus dan zou dat andere modem hybride moeten zijn voor wat betreft de technieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nou eerder wilde ik weten of ik de installateur zelf kon bellen voor een afspraak. Vanavond belden ze mij :) Volgende week vrijdag 12 aug komt er een monteurtje het zaakje aansluiten.

Ik denk dat ik vast zelf een kabel ga leggen vanuit de kelder (aansluiting KPN en dus waar het modem gaat komen) naar de woonkamer. Allemaal niet zo lastig, de lag al een kabel ooit :)

In de kelder staat ook mijn server met een switch waar het netwerk deel op mag komen. De connectoren mag die kerel er zelf aan zetten want die heb ik helaas niet meer.

Kan ie die 20 meter kabel ook bij mij achterlaten ook al heb ik het zelf gelegd ?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MightyRaven schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:24:
Ik zou niet weten waarom.
ADSL2+ is een standaard, dus als je de VPI/VCI settings en dergelijke weet zou je gewoon moeten kunnen verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

csteelooper schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:36:
[...]

Los daarvan: ADSL2 vereist sowieso een speciaal modem t.o.v. 'oud' ADSL. Dus dan zou dat andere modem hybride moeten zijn voor wat betreft de technieken.
Dat klopt. Het modem heeft een TI chipset welke ADSL2+ upgradeble is. Uiteraard heb ik tot op heden nog geen praktijktest kunnen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:09

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

csteelooper schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:36:
[...]

Sommige modems kun je flashen, waarna ze ook adsl2+ aan kunnen, ik heb ook zo'n ding (Dlink g604T).
Nadeel is dat zo'n modem niet herkend wordt in de centrale en dus hooguit synct op het adsl signaal (deed mijn modem ook), verder niets :/
Ik heb dat modem nog niet lekker aan de praat (als router of bridge) als ie aan het modem van Versatel zit, ook al staat z'n dhcpserver uit :|
Tis trouwens wel jammer dat Versatel de oude adsl instellingen niet overneemt bij een overstap via hun eigen netwerk, dan zit hun klant een tijd zonder adsl als de planning niet strak genoeg is, zoals bij mij is gebeurd.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:48:
[...]

Sommige modems kun je flashen, waarna ze ook adsl2+ aan kunnen, ik heb ook zo'n ding (Dlink g604T).
Die gebruikt inderdaad dezelfde TI chipset als de SItecom WL-108.
Nadeel is dat zo'n modem niet herkend wordt in de centrale
:?
Hoe bedoel je dit? Je logt toch gewoon in met een gebruikersnaam en wachtwoord. Misschien een MAC adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:45:
[...]

Ik zou niet weten waarom.
ADSL2+ is een standaard, dus als je de VPI/VCI settings en dergelijke weet zou je gewoon moeten kunnen verbinden.
mijn modem had straight out of the box:

VPI/VCI: 1/34
Category:UBR
Service:VoD
Interface: nas_1_34
Protocol: MER

misschien handig? zoniet.. vergeet deze post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:09

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:54:
[...]

Die gebruikt inderdaad dezelfde TI chipset als de SItecom WL-108.

[...]

:?
Hoe bedoel je dit? Je logt toch gewoon in met een gebruikersnaam en wachtwoord. Misschien een MAC adres.
Je logt niet in (althans, ik krijg geen toegang), Versatel gebruikt een ander protocol dan pppoe of pppoa of andere mij niet bekende settings.
Als je ziet dat bij sommige klanten het 3e modem eindelijk wel werkte, denk ik dat er geen login nodig is, want dan zou maar een enkel modem gewerkt hebben.

Speedy gaat strax nog ff spelen met de info uit de post boven hem :9

[ Voor 6% gewijzigd door Speedy-Andre op 04-08-2005 23:10 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
Hebben jullie bij de gemiddelde tracert ook zo'n hoge ping binnen het versatel netwerk???

Bij mij ziet de gemiddelde tracert er zo uit:

1 7 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 23 ms 24 ms 24 ms ip1-152-173-82.adsl2.versatel.nl [82.173.152.1]
3 24 ms 24 ms 24 ms ge-1-0-0-2214.ncr01rt.versatel.net [217.16.45.33]
4 26 ms 25 ms 26 ms ge-2-1-0-0.ncr01ht.versatel.net [217.16.47.10]
5 28 ms 28 ms 28 ms 217.16.47.82
6 28 ms 27 ms 27 ms pc1.sara.versatel.net [212.53.18.34]
7 28 ms 29 ms 28 ms srp14-0.cr01asd2.versatel.net [62.58.128.17]
8 29 ms 28 ms 31 ms vlan211.as01asd2.versatel.net [62.58.63.69]
9 28 ms 28 ms 28 ms 62.58.56.250
10 28 ms 28 ms 28 ms www.versatel.nl [62.58.50.202]

Heeft versatel nu gewoon zo'n hoge latency in hun netwerk tegenwoordig, is dit die modem of is de centrale in de war??? Met Family haalde ik nog betere pings!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankie
  • Laatst online: 22-06 09:23

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Je hebt geen rare uploadende programma's op dit moment open?
dan krijg je ook een hogere ping! :)

Ik kan waarschijnlijk pas vanaf 11/8 meedoen met deze tests, dan komt er hier een monteur langs:)

[ Voor 36% gewijzigd door plankie op 04-08-2005 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyna20
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:43
Beste Forummers,

Ik hoop dat jullie mij een duidelijk antwoord kunnen geven wat ik nu moet doen, want ik hoor zoveel verschillende verhalen.

Ik heb Demon maar wil overstappen naar Versatel. Vandaag gebeld met helpdesk versatel ( wat een lange wachtijd :( ) medewerker zei het volgende tegen mij:

- Ik moet eerst versatel aanvragen, dit omdat ik na het aanvragen na een paar dagen kan zien wanneer het opgeleverd gaat worden, want hier zit nog is 4 weken tussen, en als ik eerst Demon opzeg zou ik dus een tijd zonder internet kunnen komen te zitten.

- Nadat ik dus weet wanneer ongeveer mijn lijn opgelevert gaat worden, moet ik dus demon gaan opzeggen middels zo'n TT migratie.

Grappige is dat dit niet overeenkomt met wat er bij hun op de site staat, daar is het juist andersom, al vind ik de versie die ik van de medewerker heb gehoort wel logischer.

Nu is dus mijn vraag wat klopt er nu precies omdat ik hier ook lees dat versatel alles regelt met de overzetting als het Demon betreft, ik heb dit ook gezegd tegen de medewerker maar hij zei toch dat ik de bovenstaande handelingen moest volgen.

Dus ik hoop dat er hier mensen zijn die al een succesvolle migratie hebben gehad vanaf Demon naar Versatel en mij nu eindelijk aan een juist antwoord kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Als je naadloos over wil van dsl-netwerk (telco-telco-migratie) moet je zorgen dat je huidige ISP je lijn niet opzegt voordat de nieuwe de overname bevestigd heeft van de lijn.

Als je lijn eenmaal een labeltje heeft voor 'gaat opgeheven worden per...' kan hij niet meer overgezet worden. Er past maar één labeltje tegelijk op een lijn (één actie tegelijk in de planning).

Versatel medewerker heeft gelijk. Opzeggen bij je huidige ISP pas als omzetting bevestigd is het meest veilig. Opzeggen met de melding: "lijn niet opheffen want die wordt overgezet" werkt vaak niet omdat een lijnsloop en opheffing van abonnement gekoppeld is bij een ISP.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patvs schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 15:40:
Heb sinds zaterdag 30 juli de 20mbit van versatel. Goed werken achtergelaten ook de digibox werd getest voordat de monteurs weggingen.
Bestandje gedownload 100.bin gaat met 1.6 mb/s ik zit zelf 1600 m van centrale.
Twee keer geen inet gehad voor minder dan een dag en steeds vanaf middernacht, dus geen probleem.
Ik ben een tevreden klant =) Moet de nieuwsserver nog testen, anders haal ik een pay server
Versatel nieuwsserver nog steeds maar zeer matige snelheden.
Ik gebruik al ruim een jaar de Eweka nieuwsserver (www.eweka.nl 7,50 euro per maand en abonnement is steeds per maand) met zeer veel plezier: heel incidenteel een probleempje, niet noemenswaardig te noemen, goede snelheden met het 20Mb abonnement: tot 1400 a 1500kbps, hoewel naar zeggen van Eweka de download gecapped is op 10 megabit!
Daarnaast is Eweka gewoon heel kompleet. Hebben ze prima voor elkaar daar bij Eweka.

Vanochtend was er om 07:20 uur even geen internet (regio amsterdam z.o) en tot m'n verbazing hebben ze een modem firmware uitgevoerd.
Je kunt nu meer instellingen maken onder de wireless instellingen.

Digitale decoder blijft nog steeds draaien op de oude firmware, het ding wil niet updaten of Versatel stuurt geen update uit.
Beeld bijft blokkerig 'DIVX" achtig beeld.
Bediening blijft matig, ir ontvanger reageert niet goed op de afstandsbediening.
Menu's zijn nog steeds de oude en niet de nieuwe zoals in het nieuwe boekje dat ik van de Versatel Cable One monteur kreeg.
Op de Samsung website is trouwens over deze set top box niets te vinden (zeker oud model) wel zeer fraai vormgegeven andere exemplaren:
http://www.samsung.com/Pr...alSetTopBox_SMT_7020S.htm

We wachten het allemaal wel af.

Voorts blijf ik waarschuwen:
Als er zaken niet werken bij oplevering, zet dit op het opleveringsformulier van de monteur!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:31:
[...]

Is volgens mij nog geen oplossing voor, ook de klantendienst van Versatel weet hier geen raad mee, die begonnen over de maximale doorvoersnelheid van USB 1 te praten......
Een goed intern 802.11G kaartje doet wonderen. Ik haal snelheden van ongeveer 1,3 Mbyte/s. :)
Is een notebook uitgerust met een Intel kaartje (Intel PROWireless 2200 802..11b/g Mini-PCI card - for Intel Centrino Mobile Technology).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal op 15 meter (de hoek om) zelfs niet eens een wireless verbinding. Zet ik mijn US Robotics wireless router erachter dan haal ik max 4Mbit (1600m van de centrale).

Jammer dat ADSL plat lag op het moment dat de monteur langs kwam en ik dus absoluut niet kon testen dat de wireless verbinding van het modem het niet doet met mijn wirelesskaart Acton WN4201B.

Dan had ik een draad laten trekken en wel een fatsoenlijke snelheid kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
plankie schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:23:
Je hebt geen rare uploadende programma's op dit moment open?
dan krijg je ook een hogere ping! :)

Ik kan waarschijnlijk pas vanaf 11/8 meedoen met deze tests, dan komt er hier een monteur langs:)
Nee, is een volledig kale WinXP Pro SP2 (voor gaming) waarop echt helemaal niets staat behalve BF2, GuildWars en een monitor programma's als Speedfan en nTune etc. Er zit voor de rest niemand op de router. En toch nog een die rare 24ms vertraging:

1 7 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 23 ms 24 ms 24 ms ip1-152-173-82.adsl2.versatel.nl [82.173.152.1]
3 24 ms 24 ms 24 ms ge-1-0-0-2214.ncr01rt.versatel.net [217.16.45.33]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankie
  • Laatst online: 22-06 09:23

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

1 8 ms 7 ms 8 ms 195.190.249.110
2 12 ms 13 ms 11 ms unlabelled.versatel.net [62.58.150.13]
3 11 ms 11 ms 11 ms vlan211.as01asd2.versatel.net [62.58.63.69]
4 11 ms 12 ms 11 ms 62.58.56.250
5 12 ms 12 ms 11 ms www.versatel.nl [62.58.50.202]

Zo ziet mijn trace eruit,die van jou is ook nog eens langer (alhoewel dat voor een downloadsnelheid niets uitmaakt, voor gamen misschien wel ivm latency)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dyna20 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:27:
Beste Forummers,

Ik hoop dat jullie mij een duidelijk antwoord kunnen geven wat ik nu moet doen, want ik hoor zoveel verschillende verhalen.

Ik heb Demon maar wil overstappen naar Versatel. Vandaag gebeld met helpdesk versatel ( wat een lange wachtijd :( ) medewerker zei het volgende tegen mij:

[....]

Dus ik hoop dat er hier mensen zijn die al een succesvolle migratie hebben gehad vanaf Demon naar Versatel en mij nu eindelijk aan een juist antwoord kunnen helpen.
Ik ben nog niet over, maar zit in dezelfde situatie als jij. Heb Demon (was erg tevreden) en uiteindelijk toch de gok gewaagd en Versatel aangevraagd (hoop hoop hoop). Ik heb ook gebeld met Versatel ipv via Internet aangevraagd. Diegene die ik aan de lijn kreeg, zei dat ze mijn opzegging helemaal zouden regelen. Op dit moment verwachten ze de 19e de lijn op te leveren (einde Demon) en de 22e komt de monteur langs. Een weekend zonder internet :|

Volgens mij hoeven we dus zo niet ook nog eens zelf een brief te sturen aan Demon voor de opzegging. Mocht iemand andere ervaringen hebben, hoor ik dat graag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:52
Zou ik met een Speedtouch 580 al moeten kunnen zien op wat voor snelheid getrained wordt? Volgens hun site is hij ADSL2 compatible. Centrale zou per 1 augustus omgezet worden, dat is iig gelukt, want ik heb geen ADSL Plus verbinding meer, maar ik vraag me af of het ADSL2 signaal er al op staat? Modem geeft niets aan, wat ik eigenlijk wel verwacht.. Monteur komt a.s. dinsdag

Zie ik nou beren, of kan ik er al een beetje rekening mee gaan houden dat ik dinsdag gewoon zonder inet zit?

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het tegen mij had. Idd daar, op nummer 419.

Zou jij langskomen dan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralphie schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 09:24:
Zou ik met een Speedtouch 580 al moeten kunnen zien op wat voor snelheid getrained wordt? Volgens hun site is hij ADSL2 compatible. Centrale zou per 1 augustus omgezet worden, dat is iig gelukt, want ik heb geen ADSL Plus verbinding meer, maar ik vraag me af of het ADSL2 signaal er al op staat? Modem geeft niets aan, wat ik eigenlijk wel verwacht.. Monteur komt a.s. dinsdag

Zie ik nou beren, of kan ik er al een beetje rekening mee gaan houden dat ik dinsdag gewoon zonder inet zit?
Ws. gaat maandag pas het signaal erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
Ik kon met mijn linksys wag54Gv2 zien dat de getrainde ADSL2 speed boven de 15000kbit was. Denk dat je dat met jouw modem ook zou moeten kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Na een nieuwe installatie van Windows blijkt mijn draadloze verbinding niet meer te werken.
Hij vindt wel mijn netwerk, maar kan geen verbinding maken.

Dit zowel met mijn laptop alsook met mijn desktop.
Met kabel heb ik wel verbinding.

Iemand misschien met hetzelfde probleem, of iemand die hier een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoelang het duurt voordat ze het registratieformulier verwerken. Ik heb het formulier gisteren per fax verstuurt, maar zie nog geen verandering in het orderprocess.

Ik weet inmiddels meer, duurt dus een dag.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 09:26:
[...]

Als je het tegen mij had. Idd daar, op nummer 419.

Zou jij langskomen dan? :D
Nope, kan wel zien wie wel >:) .
redfoxert schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:41:
Nou eerder wilde ik weten of ik de installateur zelf kon bellen voor een afspraak. Vanavond belden ze mij :) Volgende week vrijdag 12 aug komt er een monteurtje het zaakje aansluiten.

Ik denk dat ik vast zelf een kabel ga leggen vanuit de kelder (aansluiting KPN en dus waar het modem gaat komen) naar de woonkamer. Allemaal niet zo lastig, de lag al een kabel ooit :)

In de kelder staat ook mijn server met een switch waar het netwerk deel op mag komen. De connectoren mag die kerel er zelf aan zetten want die heb ik helaas niet meer.

Kan ie die 20 meter kabel ook bij mij achterlaten ook al heb ik het zelf gelegd ?
Uhh, nee dat kan eigenlijk niet, monteurs worden namelijk gecontrolleerd soms, kan je je baan kosten.... veel uitzendkrachten op het moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 09:26:
[...]

Ws. gaat maandag pas het signaal erop :)
Laten we het hopen. Een dikke week zonder internet is nog net te doen, maar nog een week ga ik trekken.

Hoop ook dat er op de zaak niets mis gaat, anders kan ik er naartoe `s avonds.... :|

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MightyRaven schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 09:40:
[...]

[...]

Uhh, nee dat kan eigenlijk niet, monteurs worden namelijk gecontrolleerd soms, kan je je baan kosten.... veel uitzendkrachten op het moment
Een krat bier voor ze naam + telefoonnummer! :D

Als er nou ook nog is bijstaat of ze zaterdag komen dan ben ik helemaal blij, ik word gek zonder inet! :D En anders kom jij maar ffkes, je woont toch vlakbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Even een vraagje klopt het nu dat je je modem instellingen niet kan configureren zoals je het zelf wilt??
Tweede vraagje kan je nu wel je eigen modem eraan hangen daar vind ik ook nog geen duidelijkheid over??

Bedankt Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Zo, na twee dagen volledig offline te zijn geweest, is er net een gozer van Cable1 langsgekomenom de boel te installeren. Installeren is een groot woord, het was meer even splitter en modem vervangen. Ik heb het modem niet op mijn ISRA zitten, zit zo'n 5 meter KPN kabel tussen, en het werkt vlekkeloos.

Mijn snelheid is zo tussen de 1200 en 1300 KB/s, dus zeker netjes. Dit is de snelheid die ik uit de nieuwsgroepen haal. Ik heb ook een .bin bestandje geprobeerd, met Firefox. die bleef op het laatst schommelen rond de 1500. Verbinding kakt wel even in soms, maar volgens die kerel die het kwam installeren waren ze er nog mee bezig.

Decoder is niet al te best. Beeld is blokkerig, je kunt niet terug naar het menu, ding moet soms hard gereset worden (zelfs toen de monteur er nog was), maar goed, ik neem aan dat er wel een nieuwe firmware komt. Ik ga zo nog even het modem uitzetten, kijken of mijn internet snelheid dan hoger is.

Al met al ben ik behoorlijk tevreden over Versatel. Die twee dagen offline komt doordat Compuserve mijn abo 3 augustus gestopt had. Verder heb ik wel keurig de hele tijd linesync gehad.

Het kàn dus wel goed gaan ;) .
Smattie schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:25:
Even een vraagje klopt het nu dat je je modem instellingen niet kan configureren zoals je het zelf wilt??
Tweede vraagje kan je nu wel je eigen modem eraan hangen daar vind ik ook nog geen duidelijkheid over??

Bedankt Tweakers
Ik heb het even gechecked, en er valt heel weinig in te stellen, je kunt wireless aan zetten en uitzetten, that's about it. Ook kun je nog wat kloten qua poorten etcetera volgens mij, maar daar blijf ik lekker vanaf.

Afbeeldingslocatie: http://www.r-o-y.nl/snelheid.gif
Screenshotje snelheid. Decoder uit/aan, trailer bekijken etcetera boeit allemaal niets...

[ Voor 25% gewijzigd door ZieMaar! op 05-08-2005 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vol goede moed...

Ik heb vorige week donderdagavond telefonisch contact opgenomen met Versatel om een abonnement af te sluiten voor 2 jaar. Ik ben gek van voetbal en mag graag Internetten.

Netjes geholpen door een medewerker van Versatel die mij alles haarfijn uitlegde en mij vertelde dat de technische opleverdatum pas op 25 augustus zou zijn en dat daarna een installatiebureau contact zou opnemen om de boel te installeren. Ik hield er dus rekening mee dat ik pas in de eerste week van september online zou zijn.

Gisteravond werd ik gebeld om een afspraak te maken om de boel te laten aansluiten. Zojuist kreeg ik via de mail een berichtje dat de lijn technisch opgeleverd is.

Kortom... tussen aanmelden en aansluiten zit hier 2 weken tijd!!! Complimenten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

zet je compu anders gewoon ff 20 meter verderop ;)
(Sommige dingen moet je gewoon niet van een monteur verwachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Laatst online: 22:33

-d-

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:30:
Ik ben vol goede moed...

Ik heb vorige week donderdagavond telefonisch contact opgenomen met Versatel om een abonnement af te sluiten voor 2 jaar. Ik ben gek van voetbal en mag graag Internetten.

Netjes geholpen door een medewerker van Versatel die mij alles haarfijn uitlegde en mij vertelde dat de technische opleverdatum pas op 25 augustus zou zijn en dat daarna een installatiebureau contact zou opnemen om de boel te installeren. Ik hield er dus rekening mee dat ik pas in de eerste week van september online zou zijn.

Gisteravond werd ik gebeld om een afspraak te maken om de boel te laten aansluiten. Zojuist kreeg ik via de mail een berichtje dat de lijn technisch opgeleverd is.

Kortom... tussen aanmelden en aansluiten zit hier 2 weken tijd!!! Complimenten!!!
Heh, fijn postief nieuws. Stelt me iets meer gerust als Versatel langs komt a.s. dinsdag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:57:
[...]
Een goed intern 802.11G kaartje doet wonderen. Ik haal snelheden van ongeveer 1,3 Mbyte/s. :)
Is een notebook uitgerust met een Intel kaartje (Intel PROWireless 2200 802..11b/g Mini-PCI card - for Intel Centrino Mobile Technology).
Ik heb een Inspiron 9300 (2,13 Ghz, 1 Gb 533 MHz FSB, 100gb 7200 rpm, Geforce 6800 8) ) met Intel ProWireless 2915 802.11a/b/g Mini PCI Wireless LAN Card.

Toch haal ik maar 500 kbyte/sec wireless, of ik nu naast de router sta, op zolder of achter in de tuin - maakt niet uit.

Op een andere laptop met Asus 802.11G kaart haal ik ook maar deze snelheid...

Rara..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Lees het topic eens door zou ik zeggen 8)7

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

[...]

Ok :) Laat ik het hem wel doen. Die kabel leggen is sowieso een eitje.

Ik heb trouwens nog zo'n "oude" ISRA aansluiting. Niet met zo'n "modern" plastic kastje in de kelder maar gewoon een hoofdkabel die binnenkomt. Neem aan dat dit geen probleem is voor de monteur ?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 09:49:
[...]

Een krat bier voor ze naam + telefoonnummer! :D

Als er nou ook nog is bijstaat of ze zaterdag komen dan ben ik helemaal blij, ik word gek zonder inet! :D En anders kom jij maar ffkes, je woont toch vlakbij ;)
kmoet zaterdag wel werken, wie weet kom ik wel :)
en zijn naam en nummer krijg je niet!!! zeker niet voor een krat bieah.
Smattie schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:25:

Bedankt Tweakers
Modem kan verder weinig instellen en nee je mag geen eigen modem gebruiken.
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:32:
[...]

zet je compu anders gewoon ff 20 meter verderop ;)
(Sommige dingen moet je gewoon niet van een monteur verwachten)
Dat heeft er niks mee te maken, wij moeten helaas iedere meter kabel en stekker noteren dus 20 meter utp is lastig weg te boeken....
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:44:
[...]

Ik heb een Inspiron 9300 (2,13 Ghz, 1 Gb 533 MHz FSB, 100gb 7200 rpm, Geforce 6800 8) ) met Intel ProWireless 2915 802.11a/b/g Mini PCI Wireless LAN Card.

Toch haal ik maar 500 kbyte/sec wireless, of ik nu naast de router sta, op zolder of achter in de tuin - maakt niet uit.

Op een andere laptop met Asus 802.11G kaart haal ik ook maar deze snelheid...

Rara..... 8)7
Wireless zul je ook niet veel meer halen, doe een beetje research en je zult zien dat wireless niet zo snel is als dat mensen denken dat het is.....
redfoxert schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:48:
[...]

Ok :) Laat ik het hem wel doen. Die kabel leggen is sowieso een eitje.

Ik heb trouwens nog zo'n "oude" ISRA aansluiting. Niet met zo'n "modern" plastic kastje in de kelder maar gewoon een hoofdkabel die binnenkomt. Neem aan dat dit geen probleem is voor de monteur ?
Nope, isra is isra eigenlijk dus dat zit wel goed... onthou wel dat wij niet de kruipruimte in mogen/willen....

[ Voor 12% gewijzigd door Francis op 05-08-2005 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Nieuwe spelletje!!!
Wie spot MightyRaven????? krijg je utp kabel van me :P kant en klare mooie rooie crosscable!!!!
Vandaag in utrecht en maarssen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-d- schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:33:
[...]

Heh, fijn postief nieuws. Stelt me iets meer gerust als Versatel langs komt a.s. dinsdag ;)
Ik ben vergeten te zeggen dat ik ook Wireless ga (op dit moment zeer goed ervaring mee wat betreft een grote afstand overbruggen).
Ik zal jullie op de hoogte houden volgende week, zodra de boel is geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
@ Mighty Raven

Hoe zit het met het plaatsen van het modem? Ik heb nu een telefoon kabel naar de 1e verdieping lopen. Is het mogelijk dat het modem gewoon daar komt te staan, (zo staat het huidige modem ook), en dan vanaf daar een UTP kabel trekken naar de beneden verdieping voor de decoder? Op deze manier scheelt het mij weer een UTP kabel wegwerken.
Afstand ISRA naar aansluiting bovenverdieping is ongeveer 8 meter

[ Voor 9% gewijzigd door Ralphie op 05-08-2005 10:58 ]

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Ralphie schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:57:
@ Mighty Raven

Hoe zit het met het plaatsen van het modem? Ik heb nu een telefoon kabel naar de 1e verdieping lopen. Is het mogelijk dat het modem gewoon daar komt te staan, (zo staat het huidige modem ook), en dan vanaf daar een UTP kabel trekken naar de beneden verdieping voor de decoder? Op deze manier scheelt het mij weer een UTP kabel wegwerken.
Afstand ISRA naar aansluiting bovenverdieping is ongeveer 8 meter
Ligt aan het type kabel die er ligt. Flatcable is uit den boze, monteur gaat zelf in overleg met jou kijken wat het handigste is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
MightyRaven schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:50:
[...]
Wireless zul je ook niet veel meer halen, doe een beetje research en je zult zien dat wireless niet zo snel is als dat mensen denken dat het is.....
[...]
Ik heb het topic juist wel doorgelezen en zie dat velen op rond de 500 kbyte/sec wireless blijven hangen. Een enkeling haalt wél snelheden boven de 1 mbyte/sec. Dat snap ik dus niet.

En ik weet ook wel dat van die 54 mbit in de praktijk weinig overblijft, maar ik had nog altijd gedacht zeker 10 mbit "schoon aan de haak" over te houden. Niet dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
MightyRaven schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 11:00:
[...]

Ligt aan het type kabel die er ligt. Flatcable is uit den boze, monteur gaat zelf in overleg met jou kijken wat het handigste is....
aai...dan wordt het toch anders.. Probleem is dat ik er niet ben, en vriendin neemt de honeurs waar :)

Die weet nog net hoe ze een PC aan moet zetten, dus het kan nog leuk worden. Naja dan maar een extra kabel wegwerken

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 11:02:
MightyRaven schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:50:
[...]
[...]

Ik heb het topic juist wel doorgelezen en zie dat velen op rond de 500 kbyte/sec wireless blijven hangen. Een enkeling haalt wél snelheden boven de 1 mbyte/sec. Dat snap ik dus niet.

En ik weet ook wel dat van die 54 mbit in de praktijk weinig overblijft, maar ik had nog altijd gedacht zeker 10 mbit "schoon aan de haak" over te houden. Niet dus...
Ik haal met mijn Wireless toch echt wel een dikke 600kb/s op een 8Mbit verbinding... en dat terwijl de WAP op zo'n 40 meter hier vandaan staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Ik ben werken en denk aan onze actie!
wie spot MightyRaven????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnet ff de stroom van het modem gehaald om te checken of ik dan opeens wel een upload snelheid krijg. Maar het heeft niet echt geholpen.

Bij Azureus krijg ik wel een hogere upload, 90/100 kb/s ongeveer, maar bij sites zoals megaupload.com en rapidshare blijft het steken op 0. Er gebeurt helemaal niks, en dat hoort toch niet echt... zelfs bij de speedtesten blijft het nog hangen..

dus we gaan weer de KS bellen... misschien krijg wel een speciale behandeling omdat ik zo vaak heb gebeld :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
  • Laatst online: 03-05-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 08:07:
[...]

Ik ben nog niet over, maar zit in dezelfde situatie als jij. Heb Demon (was erg tevreden) en uiteindelijk toch de gok gewaagd en Versatel aangevraagd (hoop hoop hoop). Ik heb ook gebeld met Versatel ipv via Internet aangevraagd. Diegene die ik aan de lijn kreeg, zei dat ze mijn opzegging helemaal zouden regelen. Op dit moment verwachten ze de 19e de lijn op te leveren (einde Demon) en de 22e komt de monteur langs. Een weekend zonder internet :|

Volgens mij hoeven we dus zo niet ook nog eens zelf een brief te sturen aan Demon voor de opzegging. Mocht iemand andere ervaringen hebben, hoor ik dat graag :D
't zelfde verhaal is ook aan mij verteld, alleen.. ik lees via een e-mailtje welke reeds in mijn versatel box is gekomen....

"Controleer ook regelmatig uw e-mail op 'Mijn Versatel'. U krijgt namelijk per e-mail bericht als uw Versatel ADSL-verbinding is opgeleverd.

De afhandeling van uw contract bij de Internet Service Provider (ISP) die u verlaat dient uw zelf te regelen."

Dus, neem ik aan dat ik Demon zelf na de technische oplevering moet opzeggen
Zo staat het er tenmiste wel !

Volgens mij hoef ik geen brief aan Demon te sturen, en kunnen de demon leden via "mijn DSL express" het abonnement beëndigen.

Trouwens hoe groot is de mailbox van dat 20mbit abonnement? Ik zag wel dat de gratis inbelmailbox maar 5mb groot is.

5mb is magertjes, aangezien mijn vrouw erg veel mail per dag ontvangt, en zij het versatel mail adres gaat beheren.

[ Voor 10% gewijzigd door gromit77 op 05-08-2005 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 11:05:
Ik haal met mijn Wireless toch echt wel een dikke 600kb/s op een 8Mbit verbinding... en dat terwijl de WAP op zo'n 40 meter hier vandaan staat!
Het gaat hier dan ook om een specifiek probleem mbt de versatel router...

Probleem schijnt ook bekend te zijn bij Versatel. Maar nu nog een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 12-09 08:29
BigBonanza schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:42:

Ik lees alleen over gecappede wijkcentrale-dslams op 15 mbit per klant, heeft iemand daar een officiële bevestiging van? En dat dit dan alleen tijdens de aanloopperiode zo is?

Groet uit Vlaardingen!
Waar heb je dit gelezen ?
Dit is namelijk precies bij mij ook het geval.

Na de landelijke storing is mijn internet niet sneller geweest dan 1,55Mb/s terwijl hij eerst veel hoger was.(meerdere mensen hebben dit probleem)

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monteur is langsgeweest
wat ik al dacht het werkt niet!!!!!!!Was wel een arrdige man maar ja
de switch moet nog worden gemaakt bij kpn van adsl1 naar adsl 2
wordt nog gebeld vandaag hebben mensen dit ook al gehad??

ik ben gebeld wel snel he

de man die ik had was niet bepaald klantvriendelijk!!!!!!!opdracht is aan kpn doorgegeven
heeft geen indicatie hoelang het kan duren. Echt heel slecht heb een aantal keren met ze gebeld omdat ik al een slecht voorgevoel had over dit geheel na het lezen op dit forum.Nee hoor meneer alles in in orde wat een zooitje zeg
wil het eigenlijk opzeggen heb het helemaal gehad
Hebben meer mensen hebben dit gehad??hoelang duurde het? de wijkcentale is in orde moet een knop worden omgezet door kpn
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra regel ivm Voetbal: Gezien niet iedereen het kan zien en dus op de samenvattingen wacht willen we instellen dat er geen uitslagen, verslagen of voorkeur besproken of ge-uit wordt over wedstrijden en clubs.

Voor een goede indicatie voor nieuwe abonnees en vergelijkings materiaal vragen we iedereen met een 20mb Versatel verbinding die opgeleverd is onderstaande te lezen en in te vullen:

GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test