Versatel 20 Mbit/1Mbit nieuw - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste
Acties:
  • 16.263 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 11:36:
Monteur is langsgeweest
wat ik al dacht het werkt niet!!!!!!!Was wel een arrdige man maar ja
de switch moet nog worden gemaakt bij kpn van adsl1 naar adsl 2
wordt nog gebeld vandaag hebben mensen dit ook al gehad??

ik ben gebeld wel snel he

de man die ik had was niet bepaald klantvriendelijk!!!!!!!opdracht is aan kpn doorgegeven
heeft geen indicatie hoelang het kan duren. Echt heel slecht heb een aantal keren met ze gebeld omdat ik al een slecht voorgevoel had over dit geheel na het lezen op dit forum.Nee hoor meneer alles in in orde wat een zooitje zeg
wil het eigenlijk opzeggen heb het helemaal gehad
Hebben meer mensen hebben dit gehad??hoelang duurde het? de wijkcentale is in orde moet een knop worden omgezet door kpn
Ik vrees dat ik komende woensdag hetzelfde ga meemaken. Meerdere malen gebeld: "alles komt goed, wij zorgen dat het dan in orde is". Een voordeer is dat ik mezelf er al op ingesteld heb dat het niet gelijk gaat werken.

Moet er overigens bij zeggen dat ik hetzelfde proces al eerder meegemaakt heb toen ik in 2002 bij XS4all aangesloten zou worden, ook toen ging er vanalles mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 11:36:
wat een zooitje zeg
wil het eigenlijk opzeggen heb het helemaal gehad
Hebben meer mensen hebben dit gehad??hoelang duurde het? de wijkcentale is in orde moet een knop worden omgezet door kpn
Rieny - CHILL! :)

Versatel kan er ook niets aan doen, KPN frusteert dit proces ook bij andere Internetaanbieders. Helaas is nog altijd KPN nodig, die ook haar eigen prioriteiten heeft, oftewel: niet die van de concurrentie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
KPN frustreert helemaal niets in telco land. Echt niet, is puur juiste meldingen doen en juiste dingen verzoeken op juiste tijdstippen.

* bjck werkt voor telco en NIET KPN.

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 05-08-2005 11:55 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
bjck schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 11:55:
KPN frustreert helemaal niets in telco land. Echt niet, is puur juiste meldingen doen en juiste dingen verzoeken op juiste tijdstippen.

Laat ik het zo zeggen: doordat telkens KPN nodig is als onderdeel van een traject, onstaat er altijd weer meer kans op fouten/ruis in de communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gromit77 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 11:24:
[...]
Trouwens hoe groot is de mailbox van dat 20mbit abonnement? Ik zag wel dat de gratis inbelmailbox maar 5mb groot is.
Bij mijn Family abbo (1024/320) is de mailbox 20 MB, en ik mag 10 MB versturen per keer.
Staat er niets over op hun website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt de boel nu eindelijk, alleen moet ik het wireless gedeelte nog beveiligen met wpa2

afstand volgens checker van de wijkcentrale:

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1510 meter.

snelheid ethernet: 1800 kb/sec
snelheid wireless: 1500 kb/sec

Als ik tv kijk (de teststream van het voetbal en de documentaires) heb ik af en toe wel een glitch of een hapering door het beeld. Ik hoop dat dit in de loop van de tijd verder opgelost wordt.

Van mij hadden ze iets meer bandbreedte van de 20mb hiervoor mogen reserveren. 4mbit is volgens mij wel aan de lage kant. Waarom hebben ze niet 5mbit genomen voor het tv gedeelte en in de advertentie 15mbit internet aangeboden? Das altijd nog 2x zo snel als het huidige 8mbit over adsl1.

Goed, ook in een brief van Versatel te horen gekregen dat ik de 1e maand niet hoef te betalen :D
dat scheelt weer 40 euro, en voor mij ging het in de 1e plaats voor het voetbal. Niet dat ik een 20mbit verbinding vervelend vind om te hebben hehe

Zijn er overigens nog steeds mensen die last hebben van het rode inet lampje?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 22:20

Blaz0r

:)

Zijn er hier meer mensen die overstappen van Demon naar versatel?

Wij kregen van demon het bericht dat versatel contact met hen zal opnemen voor de overzetting. En van versatel krijgen we de ene keer te horen dat je het zelf moet doen en de andere keer dat ze het voor je doen :S nou weet ik het ook niet meer, de 11e komen ze langs van cable1, ik vrees dat het deze week aardig wat belletjes plegen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Ik stap ook over van Demon naar Versatel, heb eerst bij Versatel aangegeven dat ik mijn huidige adsl lijn wil overnemen en 2 dagen later heb ik via mijn dsl express opgezegd en daar aangegeven dat mijn verbinding over moet naar versatel.

Woensdag 10 Augustus komt de monteur langs om alles aan te sluiten. Ik ben persoonlijk zeer benieuwd of dit in 1 keer goed zal gaan.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Mij is verteld tijdens aanvraag dat ik niets hoef te doen. Ik stap ook van Demon over naar versatel, en ik wordt (toevallig) ook op 11 augustus aangesloten. Daarna zal ik wel informeren hoe zij de procedure afhandelen.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:57
op de website van versatel als je je postcode en huisnummer invult staat dat je dus 49,95 voor de decoder betaalt eenmalig voor het aansluiten. voor het internet betaal je dus geen aansluit kosten.

dus ik mailen naar versatel of het mogelijk was zonder decoder kijk toch geen voetbal en heb genoeg decoders hier kost me alleen 50 euries extra.
zeggen ze dt het niet kan.. :X

hoezo neit ik betaal ervoor wil aleen internet... en hou graag die 4mbit (kan ook met decoder uit maar toch) liever gewoon op mn comp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vanmorgen aangesloten. Gisteren ging Demon er pas af, downtime dus minder dan een dag - goed dus. TTM-migratie heeft gewerkt...

Decoder werkt maar heeft nog een software-update nodig, beeld is goed.
Internet werkt, wireless ook...tot nu toe slechts 8 Mbps verbinding. :| (als je het hier leest, kan het slechter)
Ik wordt vandaag nog teruggebeld door de monteur ivm de 'lage' snelheid.
Maar ik ben niet geheel ontevreden...betaalde 34,50 bij Demon voor 2 Mbps en nu 39,95 voor (tot nu toe) 8 Mbps. Hopelijk wordt dat wel meer, natuurlijk!

De monteur vertelde dat het beeld vanaf volgende week nog wat opgeleukt wordt.
Ook ga je volgend jaar per wedstrijd betalen...ben blij dat ik het voor 2 jaar heb vastgelegd.

Mocht ik meer nieuws hebben, laat ik het weten!

ETL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r

Blaz0r

Roeligan schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 13:03:
Mij is verteld tijdens aanvraag dat ik niets hoef te doen. Ik stap ook van Demon over naar versatel, en ik wordt (toevallig) ook op 11 augustus aangesloten. Daarna zal ik wel informeren hoe zij de procedure afhandelen.
ErikH schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 12:49:
Ik stap ook over van Demon naar Versatel, heb eerst bij Versatel aangegeven dat ik mijn huidige adsl lijn wil overnemen en 2 dagen later heb ik via mijn dsl express opgezegd en daar aangegeven dat mijn verbinding over moet naar versatel.

Woensdag 10 Augustus komt de monteur langs om alles aan te sluiten. Ik ben persoonlijk zeer benieuwd of dit in 1 keer goed zal gaan.
Ik had ook een fax naar demon gestuurd met daarin dat ik het abbonnement op wilde zeggen en de lijn op 10 augustus vrij gemaakt zou moeten worden. Ik kreeg echter een mail terug (demon) dat ik dit zelf niet hoefde te regelen maar dat versatel dat deed.

Ik had deze fax gestuurd omdat bij het maken van de afspraak voor de monteur is verteld dat ik contact op moest nemen met mijn huidige isp om te zorgen dat de lijn werd vrij gemaakt op 10 augustes. (bij demon moet je faxen om de verbinding op te zeggen stond op de site)

Ik heb na deze mail naar versatel gebeld en die zeiden toch dat ik het via demon zelf moest regelen.
Ik weet nu dus niet wat de bedoeling is eigenlijk :S.
Gezien bovenstaande reacties doen jullie het beide ook op een andere manier. (ene via demon andere via versatel zelf).
Er is nu een mail terug naar demon maar daarop is nog geen ractie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 12:26:

Vandaag 2 weken het rode inet lampje, adsl brandt wel groen. Versatel laat niets horen, en als je belt zijn er 3 afdelingen mee bezig geweest. Het heeft 1 dag perfect gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:52
Snelheid Tot 20Mbits/s downstream
Tot 1 Mbit/s upstream
Bij gebruik van wireless kan de snelheid lager zijn.
Bijzonderheden Niet mogelijk met ISDN
Datalimiet per maand Geen
ADSL leverancier Versatel
Doe-het-zelf-installatie Nee
Installatie door een monteur Ja, gratis
Modemtype Wireless Multi PC
Ondersteunende interfaces Ethernet (10/100 Mbps)
Wireless (802.11 b/g)
IP adressen 1 dynamisch publiek IP
Meerdere gebruikers Ja
Inclusief switch/hub Ja
Servers toegestaan Ja
Inlogprocedure PPPoE
Webmail/POP3 standaard 1 emailadres; meer adressen zelf aan te maken
Grootte mailbox 20 Mb
Grootte eigen homepage 20 Mb
Spam/ virusfilter Ja
Niet om het een of ander, maar staat de wifi port niet gewoon op Max 8 Mbit oid? Aangezien iedereen lagere snelheden haalt?

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:35

m0nk

16-09-2003 15.15

hier ook demon -> versatel
Vandaag is mijn demon offline gegaan en de versatel verb opgeleverd. Maandag as komt de monteur langs. Heb ook niks hoeven te doen.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MightyRaven schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:50:
[...]

kmoet zaterdag wel werken, wie weet kom ik wel :)
en zijn naam en nummer krijg je niet!!! zeker niet voor een krat bieah.
[...]
Was ook een grapje :)

Maaruh, volgens Imtech en de systemen van Versatel is de monteur geweest en is alles opgeleverd. Best grappig aangezien ik nog niemand gezien heb, laat staan een handtekening gezet heb. Wat een bagger zeg qua administratie :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyna20
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:43
Toch apart dat er zoveel verschillende verhalen zijn rondom overstappen van Demon naar Versatel, waar ik ook van baal is de schommelende datums dat het bij mij gerealiseerd kan worden, dat verschillend bijna per dag was het een paar dagen geleden nog 13 augustus is het nu opeens weer 30 september.

Ik denk dat ik maar alvast een contract ga afsluiten bij Versatel, en zodra ik zeker weet wanneer het opgeleverd gaat worden, zeg ik mijn Demon op, dan zit ik hopelijk niet te lang zonder internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:28
Hopelijk gaat het allemaal goed komen op 10 augustus. Ik zie zoveel afspraken staan op 10 augustus dat ik begin te twijfelen of het wel allemaal goed kan komen. (Wordt zelf ook 10 augustus weer aangesloten). Dan heb ik eindelijk weer internet na anderhalve maand internetloos te zijn geweest. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrrr
Gisteravond zou de monteur voor de installatie langskomen (tussen 17:00 en 22:00).

Niemand langs geweest!!!!!!
Volgens "het installatiebedrijf van Versatel" was het heeel vreemd dat er niemand is
langs geweest, want geen fouten blablabla.........

Ik ga maar weer terug naar mijn plus abbo want als de installatie al niet eens lukt (zit inmiddels een week zonder i-net door een te vroege oplevering) belooft dit niet veel goeds.

:( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Damn, net ff modem gereset omdat decoder geen verbinding kon maken en nu heb ik ook last van het oranje/rode inet lampje terwijl ik daarvoor gewoon werkend internet had. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

had een klein vraagje mbt oplevering van 20 mbit verbinding. vroeg me af hoe lang het ongeveer duurt totdat er een monteur langs gekomen is nadat je telefoon centrale opgeleverd is?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 13:43:
hallo,

had een klein vraagje mbt oplevering van 20 mbit verbinding. vroeg me af hoe lang het ongeveer duurt totdat er een monteur langs gekomen is nadat je telefoon centrale opgeleverd is?

mvg
Heb vorige week donderdag gebeld om me aan te melden (29 juli), gisteren afspraak gemaakt voor installatie(4 aug), vandaag is telefoonlijn opgeleverd (5 aug) en volgende week donderdag komen ze de boel installeren (11 aug)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 14:43
Upper schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 13:30:
Hopelijk gaat het allemaal goed komen op 10 augustus. Ik zie zoveel afspraken staan op 10 augustus dat ik begin te twijfelen of het wel allemaal goed kan komen. (Wordt zelf ook 10 augustus weer aangesloten). Dan heb ik eindelijk weer internet na anderhalve maand internetloos te zijn geweest. :Y)
Ik ben 10 augustus ook aan de beurt. Tussen 12.00 en 17.00 uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r

Blaz0r

Het valt wel heel erg op dat er op 10 en 11 augustus heel veel mensen aangelsoten worden (is de bedoeling dan). Dit is natuurlijk omdat de competitie op 12 augustes begint:

programma

Ik vind het persoonlijk toch wel erg kortdag en denk dat er wat mensen zullen zijn die zonder voetbal zitten het eerste weekend :( , waaronder ook ik zelf. Ik hoop natuurlijk dat alles werkt op 12 augustes maar aan de verhalen hier op GOT te horen is die kans geen 100% te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:56

iMars

Full time prutser

Storing Regio Rotterdam (05-08-2005)
Klanten met het Versatel Go, Lite, Basis of Extra abonnement in de regio Rotterdam kunnen problemen ondervinden met hun ADSL-verbinding.
Begintijd: 11:10
Verwachte eindtijd: onbekend
De storing zal zo spoedig mogelijk worden verholpen.
Versatel biedt haar excuses aan voor eventueel ongemak.
Ben even de benaming kwijt van de lampjes ...
De bovenste/eerste brand (power)
De tweede knippert groen aan/uit om de 0,5 ~ 1 seconde (sts ofzo?)
De derde brand groen (adsl dacht ik...)
De vierde knippert rood/oranje ...

Geen verbinding vandaag al de hele dag....
Ik heb voorheen zonnet plus gehad, staat niet vermeld in bovenstaande storig ....

Afwachten maar, want het is afgelopen dinsdag avond geinstalleerd, werkte meteen ...
De woensdag en donderdag heeft het ook perfect gewerkt, op schommelende snelheden na dan ....

Vandaag mijn eerste storing ;(

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Blaz0r schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:04:
Het valt wel heel erg op dat er op 10 en 11 augustus heel veel mensen aangelsoten worden (is de bedoeling dan). Dit is natuurlijk omdat de competitie op 12 augustes begint:

programma

Ik vind het persoonlijk toch wel erg kortdag en denk dat er wat mensen zullen zijn die zonder voetbal zitten het eerste weekend :( , waaronder ook ik zelf. Ik hoop natuurlijk dat alles werkt op 12 augustes maar aan de verhalen hier op GOT te horen is die kans geen 100% te noemen.
Sterker nog, van de 20000 aanmeldingen zullen er maar 12000 aangesloten zijn op 12 augustus ... Ik word zelf pas de 12e aangesloten.

[ Voor 3% gewijzigd door redfoxert op 05-08-2005 14:14 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redfoxert schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:13:
[...]

Sterker nog, van de 20000 aanmeldingen zullen er maar 12000 aangesloten zijn op 12 augustus ... Ik word zelf pas de 12e aangesloten.
Trek daar nog probeemgevallen vanaf en dan blijven er zo'n 10.000 over. Hoe hadden ze in godsnaam 100.000 aanmeldingen willen managen ?
Ik ben in april aangemeld, eind mei gewijzigd naar 1 aug. oplevering en nu....wordt ik pas 10-8 aangesloten. Erg zuur als ik lees dat er ook personen zijn die binnen 2 weken na aanmelding aangesloten zijn. 3 wkn geleden was ik door de helpdesk nog verzekerd van tijdige aansluiting ondanks dat mijn status op 29-8 stond....

Opstartproblemen zijn er altijd, zie de introductie van ADSL, kabelinternet(casema tenminste) en scarlet, maar het is zo frustrerend :r .

Iemand een idee hoeveel call agents er op de helpdesk zitten ? Ik verwacht niet meer dan 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me het volgende nog af:

- Met welk geluidstype zullen de wedstrijden binnenkomen... gewoon 2 kanaals stereo, Dolby of misschien wel Dolby 5.1 , DTS???? Er zit een speciale audiouitgang op de decoder zag ik al wel.

Lijkt me wel gaaf om via mijn home cinema set de wedstrijden te kunnen bekijken en luisteren (het stadiongevoel?)

Iemand die daar al meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet om het een of ander, maar staat de wifi port niet gewoon op Max 8 Mbit oid? Aangezien iedereen lagere snelheden haalt?

nee ik haal met wifi 1500 kb/sec
dus dat is meer dan 8 mbit

chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 14:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:40:
Ik vraag me het volgende nog af:

- Met welk geluidstype zullen de wedstrijden binnenkomen... gewoon 2 kanaals stereo, Dolby of misschien wel Dolby 5.1 , DTS???? Er zit een speciale audiouitgang op de decoder zag ik al wel.

Lijkt me wel gaaf om via mijn home cinema set de wedstrijden te kunnen bekijken en luisteren (het stadiongevoel?)

Iemand die daar al meer over weet?
D'r is nu een live(?) wedstrijd (utreg met AMEV op de shirts, kan dus niet live zijn, maar goed). Ik heb een simpele philips Home Cinema set, doorgelust met de decoder, en op het moment dat de commentator wat zei, had ik surround, de andere momenten alleen van voren. Stadiongeluid is harder dan normaal, maar dat bevalt me wel, ik kon zelfs Jol horen praten :). Het is echter wel behoorlijk blokkerig bij mij, maar volgens de order status is de tv ook nog niet technisch opgeleverd (al heb ik geen idee of dat iets uitmaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt de boel nu eindelijk, alleen moet ik het wireless gedeelte nog beveiligen met wpa2

afstand volgens checker van de wijkcentrale:

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1510 meter.

snelheid ethernet: 1800 kb/sec
snelheid wireless: 1500 kb/sec

Als ik tv kijk (de teststream van het voetbal en de documentaires) heb ik af en toe wel een glitch of een hapering door het beeld. Ik hoop dat dit in de loop van de tijd verder opgelost wordt.

Van mij hadden ze iets meer bandbreedte van de 20mb hiervoor mogen reserveren. 4mbit is volgens mij wel aan de lage kant. Waarom hebben ze niet 5mbit genomen voor het tv gedeelte en in de advertentie 15mbit internet aangeboden? Das altijd nog 2x zo snel als het huidige 8mbit over adsl1.

Goed, ook in een brief van Versatel te horen gekregen dat ik de 1e maand niet hoef te betalen :D
dat scheelt weer 40 euro, en voor mij ging het in de 1e plaats voor het voetbal. Niet dat ik een 20mbit verbinding vervelend vind om te hebben hehe

ik heb nog even een paar vraagjes:

Wat betekent het als het inet lampje heel snel 'groen' aan en uit knippert ?
isie dan aan het updaten? Zo niet, kun je ergens aan zien datie aan het updaten is?
en moetie normaliter niet constant groen zijn?

en wat zijn de juiste instellingen in het modem om wpa2 persoonlijk in te schakelen? (zonder radius server e.d.)

Mightyraven weet jij dit misschien te beantwoorden?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:44:

nee ik haal met wifi 1500 kb/sec
dus dat is meer dan 8 mbit

chris
Hmm dan ben je de enige denk ik tot nu toe :) Ik ga het zelf ook wireless proberen, heb net de woonkamer verbouwd, en heb geen zin in nog een extra kabeltje. Als je 1500Kb haalt, ben ik dik tevreden..

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralphie schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:59:
[...]

Hmm dan ben je de enige denk ik tot nu toe :) Ik ga het zelf ook wireless proberen, heb net de woonkamer verbouwd, en heb geen zin in nog een extra kabeltje. Als je 1500Kb haalt, ben ik dik tevreden..
Overigens, ik heb dit gehaald met de 54mbit kaart van Apple, even voor de specs hier in het forum.
En mijn modem zit niet eens zo dicht op het ISRA punt. Dus mocht ik in de toekomst het iets dichter bij het punt zetten, wellicht kanie dan nog sneller. Ik woon in Zwolle Overijssel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
gelukkig werk ik bij een computer zaak, en kan ik een aantal wireless kaartje uit proberen. Begin met een Linksys, die zijn over het algemeen wel aardig.

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Niet online
Da.Rock schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 13:38:
[...]
Damn, net ff modem gereset omdat decoder geen verbinding kon maken en nu heb ik ook last van het oranje/rode inet lampje terwijl ik daarvoor gewoon werkend internet had. :(
En nu brand het adsl lampje rood en is het internet lampje uit....
Misschien zijn ze er mee bezig ofzow...hoop ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Niet online
Ralphie schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 15:03:
gelukkig werk ik bij een computer zaak, en kan ik een aantal wireless kaartje uit proberen. Begin met een Linksys, die zijn over het algemeen wel aardig.
Ik haal met een Conceptronic 1Mb/s en dat is net zo snel als met kabel. Dat is mijn maximum denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Niet online
Da.Rock schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 15:14:
[...]

En nu brand het adsl lampje rood en is het internet lampje uit....
Misschien zijn ze er mee bezig ofzow...hoop ik...
Heej ik heb weer verbinding... en 2 nieuw zenders erbij :)

[ Voor 6% gewijzigd door Da.Rock op 05-08-2005 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
Da.Rock schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 15:18:
[...]

welke?

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:58:
[...]

ik heb nog even een paar vraagjes:

Wat betekent het als het inet lampje heel snel 'groen' aan en uit knippert ?
isie dan aan het updaten? Zo niet, kun je ergens aan zien datie aan het updaten is?
en moetie normaliter niet constant groen zijn?

en wat zijn de juiste instellingen in het modem om wpa2 persoonlijk in te schakelen? (zonder radius server e.d.)

Mightyraven weet jij dit misschien te beantwoorden?
he vreemd, bij mij zijn de wpa2 en alle andere beveiliging opties opeens verdwenen, ik kan alleen WEP en WPA kiezen. en deze WPA is geen persoonlijke WPA

waar zijn alle andere beveiliging opties gebleven?
moet het modem eerst nog updaten ofzo?

Chris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
hahaha nee daar zit je op te wachten :)

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Da.Rock schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 15:18:
[...]

ARD/ZDF, die had ik vanmorgen gelijk bij de installatie al. TV vind ik nog steeds niet echt super, te veel haperingen. Inet verbinding is ook niet erg stabiel, valt vaak weg, maar wel heel kort. Ze zullen er wel mee bezig zijn verwacht ik...

Als de tv het volgende week maar goed doet, vind ik verder (bijna) alles best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Blaz0r schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:04:

programma

Nu zal die competitiestart me persoonlijk aan mijn reet roesten, maar ik heb per 1 augustus mijn Demon opgezegd en ze zouden mij daarvoor aansluiten. Dit is dus al 10 Augustus geworden, ik hoop toch echt dat het dan ook voor elkaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heerlijk. Heb niets meer gehoord na 11:00. Toen had ik nog contact met David van het hoofdkantoor van Versatel, en hij zou terugbellen.

Maar helaas.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Op Telegraaf.nl staan ook schrikbarende reacties :/

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk staan daar schrale reacties op...-> echte nederlandse reacties.
Zeiken, zeiken, zeiken en bijv. vet hulde aan XS4all.
Niemand heeft 8 Mbps voor 40 eu buiten Versatel. Kost bij XS4all minimaal 65 eu, schat ik.
Voor het verschil kan ik een behoorlijke payserver nemen!!! :9

Wees reëel! Ik heb tot nu toe "slechts" 8 Mbps, maar dat wordt vast nog wel meer!
Het blijft gewoon een goede aanbieding!!
En die kinderziektes worden echt wel opgelost.

Je leest ook over een vergelijk met UPC...die heeft de meeste problemen toch ook opgelost?

Be patient, my friend! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

En vergeet ook niet dat de enige mensen die je hier hoort mensen zijn met problemen, als alles in orde is hoor je ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikH schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 17:10:
En vergeet ook niet dat de enige mensen die je hier hoort mensen zijn met problemen, als alles in orde is hoor je ze niet.
Precies!
En als het goed is, zit mijn snelheid nu op 15 Mbps.

Ik blijf dit forum volgen, prettig weekend iedereen!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:16
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 16:54:
[...]

Tuurlijk staan daar schrale reacties op...-> echte nederlandse reacties.
Zeiken, zeiken, zeiken en bijv. vet hulde aan XS4all.
Niemand heeft 8 Mbps voor 40 eu buiten Versatel. Kost bij XS4all minimaal 65 eu, schat ik.
Voor het verschil kan ik een behoorlijke payserver nemen!!! :9
Laat ik nu net sinds gister mijn adsl2+ lijn via Tiscali opgeleverd hebben gekregen, 39 euro per maand bij cambrium, en inclusief gratis unlimited toegang tot een goede payserver ;)

Versatel heeft zich gewoon vreselijk vergist in de omvang, en de tijdsdruk met het voetbalgebeuren. Zodra het hele voetbalgezeik afgelopen is zal het wel beter gaan...hoop ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:03
Xandrios schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 17:17:
[...]

Laat ik nu net sinds gister mijn adsl2+ lijn via Tiscali opgeleverd hebben gekregen, 39 euro per maand bij cambrium, en inclusief gratis unlimited toegang tot een goede payserver ;)

Versatel heeft zich gewoon vreselijk vergist in de omvang, en de tijdsdruk met het voetbalgebeuren. Zodra het hele voetbalgezeik afgelopen is zal het wel beter gaan...hoop ik ;)
Je bent al overgezet van 8mbit naar 24mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyna20
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:43
Weet iemand hoe het met verhuizen zit, ik wil namelijk een 3 jarig abbonement afsluiten bij Versatel, maar weet bijna zeker dat ik niet meer 3 jaar op dit adres woon.

Is dit geen probleem? en weet iemand of er kosten aan verbonden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikH schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 17:10:
Ja hoor, het werkt hier nog steeds perfect na 2 weken.
Alhoewel ik ben nederlander dus hier mijn probleem : Ik download zo gigantisch veel dat ik geen tijd heb om alles te parrer, uit te pakken en te bekijken !

Ik heb dus een snellere harddisk, meer geheugen en een dvd brander moeten kopen, als ik de helpdesk bel krijg ik echter geen abonnements geld terug aangezien zij het een luxeprobleem vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
MightyRaven schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:50:
[...]
Modem kan verder weinig instellen en nee je mag geen eigen modem gebruiken.
[...]
Omdat ik een internetverbinding en geen NAT verbinding moet hebben, heb ik de vraag aan Versatel gesteld of hun een bridge i.p.v. een NAT router konden leveren of ik dat zelf moet kopen. Hun antwoord:

Geachte heer/mevrouw ,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Het antwoord van Versatel op uw vraag is:

Wij kunnen dergelijk apperatuur helaas niet aan u leveren dus dan zou u dat inderdaad zelf moeten aanschaffen.
Let wel: Onze helpdesk kan hier geen ondersteurning aanbieden.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Versatel Nederland B.V.

Dit klopt dus niet, een ander ADSL2+ modem werkt niet op Versatel je zit vast aan NAT en hun hardware.

Heb dus na een uur alles weer op gezegd. Tweak DSL kan wel een internetverbinding leveren via BBned met ADSL2+ alleen moet ik nog even wachten tot mijn centrale wordt omgebouwd.

Ik wens iedereen veel plezier met Versatel, het zal vast wel wat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 17:17:
[...]
Heb je een linke voor me ? een kennis van mij kan namelijk geen adsl2+ via versatel krijgen en wil het toch wel heel graag hebben.
Het enige wat ik op de tiscali site en via google kan vinden is een 6 mb abonnement voor 49,95 euro 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Ik ben vanmiddag aangesloten (Hengelo OV) en het werkt op zich aardig, het 100MB file was binnen in exact een minuut.
Decoder menu is aanwezig maar de opties kan ik niet doen, pin werkt niet en nederlandse zenders ook niet...we wachten af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankie
  • Laatst online: 22-06 09:23

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Is er al iemand in Leeuwarden aangesloten en komt mighty raven daar ook in de buurt? :)
ben wel benieuwd naar ervaringen in de omgeving hier

(aansluitdatum 11/08)

Mijn overzichtje:

1. De bestelling is ontvangen door Versatel. _/-\o_
2. Het registratieformulier is ontvangen door Versatel. _/-\o_
3. De bestelling is verder verwerkt door Versatel. _/-\o_
4. Versatel is gestart met de technische voorbereiding. _/-\o_
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 10 augustus 2005 _/-\o_
6. Onze installatiepartner neemt contact met u op voor een afspraak. _/-\o_
7. De verbinding is technisch opgeleverd door Versatel. ---
8. Onze installatiepartner heeft de apparatuur geinstalleerd bij de klant.

[ Voor 73% gewijzigd door plankie op 05-08-2005 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Degene die adsl2 van versatel hebben zijn wel bevoorrecht dit is mijn status:

Abonnementhistorie
1. 05 augustus 2005 Versatel heeft incasso opdracht verstuurd naar bank
2. 04 augustus 2005 Versatel heeft de ADSL systemen opgeleverd
3. 24 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) ingepland
4. 23 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
5. 23 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
6. 22 juli 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
7. 21 juli 2005 De Versatel provisioning systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.
8. 21 juli 2005 Versatel heeft order geregistreerd.

Zoals je ziet is mijn lijn al opgeleverd en incasso is ook al naar de bank verstuurd maar installatie ho maar daar doen we niet aan.

Bij het installatiebedrijf ben ik niet bekend kantenservice heeft me al 60 a 70 euro armer gemaakt en het hoofdkantoor van versatel heb ik vandaag gebeld en die heeft het alweer doorgespeeld.

Dus afwachten maar een radeloos iemand !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MightyRaven schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 21:36:
[...]

Wat denk je zelf???
Als iemand dat echt denkt dan heeft die volgens mij teveel films gekeken of ergens een vage achtervolginswaazin opgelopen....
Like de KPN monteur zijn reet zou roesten bij wie je internet afneemt.....
Als je minder films kijkt en mijn post goed gelezen had, dan had je deze reply achter wegen kunnen laten. ;)

volgens een kenner......
bjck schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 11:55:

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 17:40:
[...]

Heb je een linke voor me ? een kennis van mij kan namelijk geen adsl2+ via versatel krijgen en wil het toch wel heel graag hebben.
Het enige wat ik op de tiscali site en via google kan vinden is een 6 mb abonnement voor 49,95 euro 8)7 8)7
http://www.tweakdsl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn status:

1. 30 juli 2005 De Versatel provisioning systemen zijn gereed voor gebruik.
2. 30 juli 2005 Versatel heeft incasso opdracht verstuurd naar bank
3. 29 juli 2005 De modem/installatiepartner IMTECH heeft een afspraak gemaakt met de klant.
4. 29 juli 2005 De modem/installatiepartner IMTECH heeft een afspraak gemaakt met de klant.
5. 29 juli 2005 Versatel heeft de ADSL systemen opgeleverd
6. 16 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) ingepland
7. 16 juli 2005 Een opdracht is verstuurd naar modem/installatiepartner IMTECH
8. 16 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
9. 16 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
10. 19 april 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
11. 18 april 2005 Versatel heeft order geregistreerd.

Maandag 8 augustus komen ze het aansluiten als ze komen opdagen

Maar wat zijn de provisioningsystemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Provisioning systemen zetten zegmaar de netwerk instellingen klaar voor jou aansluiting in 't versatel netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een vraagje over Versatel.

Het is dus internet en televisie kijken in een via ADSL.

Als ik Versatel neem gaat het mij meer om het voetbal en de download snelheid, maar ik vroeg mij af of het dan nog mogelijk is om TV te kijken zonder ADSL dus niet via ADSL maar via de kabel.
Want de TV staat hier meestal aan en als het via ADSL gaat dan gaat de snelheid natuurlijk omlaag en niet zo'n beetje ook als het gaat om een hoge kwaliteit LIVE stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 19:29:
Ik had een vraagje over Versatel.

Het is dus internet en televisie kijken in een via ADSL.

Als ik Versatel neem gaat het mij meer om het voetbal en de download snelheid, maar ik vroeg mij af of het dan nog mogelijk is om TV te kijken zonder ADSL dus niet via ADSL maar via de kabel.
Want de TV staat hier meestal aan en als het via ADSL gaat dan gaat de snelheid natuurlijk omlaag en niet zo'n beetje ook als het gaat om een hoge kwaliteit LIVE stream.
Zolang jij je kabel abo houdt, kun je gewoon normaal tv kijken. Kijken via versatel gaat via de decoder, die met een scartkabel aangesloten is op je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je wat het vreemde van KS is, ik moet gewoon 2 MAANDEN op de aansluiting wachten. Ze beloofde dat alles zo snel mogelijk in behandeling werd genomen, maar tot nu toe niks van gehoord.
ik geef ze nog 1 maand en als ik nog niks van ze heb gehoord ga ik het contract meteen ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 19:53:
Weet je wat het vreemde van KS is, ik moet gewoon 2 MAANDEN op de aansluiting wachten. Ze beloofde dat alles zo snel mogelijk in behandeling werd genomen, maar tot nu toe niks van gehoord.
ik geef ze nog 1 maand en als ik nog niks van ze heb gehoord ga ik het contract meteen ontbinden.
Contract gaat pas in als ze de dienst werkelijk aan je leveren.
En dan heb je volgens de NL wet nog 14 dagen om van de koop af te zien als het niet bevalt.
Maar als je voetballiefhebber bent zal het wachten beloond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:09

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

ZieMaar! schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 19:45:
[...]

Zolang jij je kabel abo houdt, kun je gewoon normaal tv kijken. Kijken via versatel gaat via de decoder, die met een scartkabel aangesloten is op je pc.
Op dit moment biedt Versatel alleen ned1, 2 en 3 als test aan, ik denk dat je straks extra betaalt voor een groot pakket met zenders.
Ik heb de kabel er ook nog bij, want dan kan ik de kwaliteit goed vergelijken (Versatel wint het hier van de sneeuwerige kabel :P ).
Bepaalde uitzendingen ontvang ik via de kabel normaal en bij Versatel in breedbeeld, dus daar zit verschil in, plus het digitale geluid via sp/dif op m'n receiver natuurlijk ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:56

iMars

Full time prutser

Heb een snelheid van 966KB/sec nu ...
en dat met mijn USB 54Mbit sweex adapter :P
Zit op 15m van de router met een betonnen muur ertussen ... mag niet klagen.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds afgelopen dinsdag heb ik 20mb versatel hier in huis lopen..eerste dagen geen internet (het beruchte rode lampje..) maar nu loopt alles soepel en heel scherp beeld op tv. Alleen valt me het volgende op: als ik de pc aan doe en ga downloaden haal ik 520 kb p/s. Haal ik de netwerkkabel uit mijn pc en doe ik hem er weer in dan haal ik ineens 1,5 mb p/s...totdat ik de pc restart, dan haal ik weer 520 kb p/s.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Hebben meer mensen hier last van? Misschien zouden de mensen die lage snelheid hebben ook een keer de netwerkkabel eruit moeten halen als de pc aan staat en dan er weer in en kijken of het sneller gaat.

Ik heb de modem en netwerkkaart (niet draadloos) al gereset, spyware geremoved etc...geen verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 21:13:
[...]

Op dit moment biedt Versatel alleen ned1, 2 en 3 als test aan, ik denk dat je straks extra betaalt voor een groot pakket met zenders.
en sinds vanavond ook ARD en ZDF (beetje jammer dat het duitse kanalen zijn :O )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
Speedy-Andre schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 21:13:
[...]

Ik heb de kabel er ook nog bij, want dan kan ik de kwaliteit goed vergelijken (Versatel wint het hier van de sneeuwerige kabel :P ).
Bepaalde uitzendingen ontvang ik via de kabel normaal en bij Versatel in breedbeeld, dus daar zit verschil in, plus het digitale geluid via sp/dif op m'n receiver natuurlijk ;)
Heb net bij mijn vriend gekeken; ze bieden inmiddels ook ARD en ZDF aan... Dus nu ist Ned1, Ned2, Ned3, ARD en ZDF. Kwaliteit bij mijn vriend was retegoed; Verbindingssnelheid bij download van 100MB.bin file van Versatel lag rond de 1.52MB/s en dat op 2,2km afstand (that is, als die afstandsgegevens correct zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende week Vrijdag (12-08) ben ik aan de beurt.... ben benieuwd maar ik ga iig van het slechtste uit want dan kan het altijd nog meevallen :9

Ik ben ook overgestapt van Demon naar Versatel ADSL Family om daarna gelijk een upgrade aan te vragen want dan ging het sneller vertelde de mensen van KS mij. Hoe dan ook heb ik Demon een e-mail gestuurd met mijn klantnr. erbij en verteld dat ik mijn contract wilde beeindigen en dat Versatel het gaat overnemen, je moet nadat je van Versatel een bericht heb gekregen (via email) dat de
migratie is gelukt dan moet je die mail doorsturen naar Demon. Demon heeft toen nog een credit gestuurd voor de dagen die zij al hadden belast waar ik dus geen internet meer van hun had.

Ik hou jullie op de hoogte van de installatie maar ik hoop dat ik 1 van die weinige mensen ben waar alles in 1 keer lukt en goed is (Utopie ?) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over de voetbal uitzendingen.
Toevallig zag ik dat er vandaag een testuitzending was. Hoe zijn jullie daarover teweten gekomen ??
Vind het namelijk niet erg duidelijk wanneer wat komt. (behalve dan de officiele wedstrijden die vermeld staan in het systeem).

Ben overigens niet geheel ontevreden over mijn verbinding.

Up: 108kb
Down: schommelend rond de 1mb per sec.
De videostreaming: heel af en toe blokjes.

Afstand>centrale: 2216 meter.
Centrale: Arnhem-Presikhaaf

Ik ga dit topic goed in de gaten houden. Kunnen we nog wat leren van een ieder :)

:7 Jajnemajn

BTW: Zaterdag 19:00 voetbal weer live voetbal (althans dat zag ik na de nabeschouwing)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 22:07:
Sinds afgelopen dinsdag heb ik 20mb versatel hier in huis lopen..eerste dagen geen internet (het beruchte rode lampje..) maar nu loopt alles soepel en heel scherp beeld op tv. Alleen valt me het volgende op: als ik de pc aan doe en ga downloaden haal ik 520 kb p/s. Haal ik de netwerkkabel uit mijn pc en doe ik hem er weer in dan haal ik ineens 1,5 mb p/s...totdat ik de pc restart, dan haal ik weer 520 kb p/s.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Hebben meer mensen hier last van? Misschien zouden de mensen die lage snelheid hebben ook een keer de netwerkkabel eruit moeten halen als de pc aan staat en dan er weer in en kijken of het sneller gaat.

Ik heb de modem en netwerkkaart (niet draadloos) al gereset, spyware geremoved etc...geen verschil!
Probeer je netwerkkaart op 100 Mb, full duplex te zetten i.p.v. waarschijnlijk auto...
-> vind je onder de eigenschappen van je netwerkkaart (configure), tabblad geavanceerd -> media type.
Scheelt wellicht.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Lijkt er toch op dat zelfs op afstanden van rond de 2000 meter en zelfs langer mensen nog 1MByte/s kunnen halen met ADSL2+ techniek.

Misschien dat het eerder gepubliceerde grafiekje toch ietsje te negatief was ;)

En dan nog, heb je de helft van 't maximum issut nog heel snel voor weinig geld per maand. Harder gaat je lijn toch niet, ook niet bij 'n andere ISP immers.

[ Voor 28% gewijzigd door bjck op 05-08-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gister (4 augustus) aangesloten in vijfkwartier tijd. Over het voetbal (oftewel decoder-)gedeelte zeer tevreden. Als ik de testkanalen Nederland 1, 2, en 3 bekijk heb ik zeer goede beeldkwaliteit, ruim voldoende voor het voetbal. In het menu heb ik nog wel rare haperingen en letters die 'verspringen' maar daar hoor je mij niet over klagen. Dat komt wel.

Dan het internetgedeelte. De modem is direct bij m'n telefoonaansluiting geplaatst, wat uiteraard hoort. Dan loopt er een kabel door het plafond heen naar boven toe. Deze kabel is ongeveer 7 meter lang.

Nu was de oplossing van de monteur, aangezien ik nog een router had. Deze dus via deze SiteCom DC-202 router naar de twee computers op de bovenverdieping te splitten. Hiermee haal ik schrikbarend LAGE downloadsnelheden (300 á 400 kb/s). Als ik de router er tussenuit haal om de snelheid te testen op één computer (SiteCom router eraf), haal ik de eerste 10 seconden 1.4 á 1.5 mb/s. Wat dus al een grote verbetering is. Maar nu probeer ik het vijf minuten later weer (hij is nu vijf minuten direct op de modem aangesloten) en wat zie ik tot mijn ontzetting! De downloadsnelheid is gedaald naar respectievelijk 300 kb/s. What the fuck !! Twee minuten later haal ik ineens 2 mb/s (!!!) bij de BBNed speedtest en een solide 1.3 mb/s bij de 100mb downloadtest. Heel variabel, ik snap er echt geen moer meer van.

Kan iemand mij helpen met wat kanttekeningen en wellicht een oplossing naar eigen inzicht? Is dit twee keer "splitten" (twee routers in principe, aangezien de modem ook een soort router is) zó slecht voor het signaal? Is het een idee om nog een gat door het plafond te boren en nog een snoer vanuit de modem naar de tweede pc te laten gaan?

Ik woon overigens 1200 meter van de centrale af.

Ik ben er vooral in teleurgesteld dat ik of de monteur niet goed de mogelijkheden heb bekeken. Die monteur (een of andere Joego, "kloeb") wou alleen maar snel weg had ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 23:06:
[...]

Probeer je netwerkkaart op 100 Mb, full duplex te zetten i.p.v. waarschijnlijk auto...
-> vind je onder de eigenschappen van je netwerkkaart (configure), tabblad geavanceerd -> media type.
Scheelt wellicht.... ;)
stond op al 100mb full duplex...iemand andere oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

Die router is gewoon flut Olai, daar ga je het niet mee redden. Voor lage snelheden is ie prima, kom je boven de 400-500KB/sec kan je beter iets van een nieuw type draytek of linksys aanschaffen.

Wat betreft die wisselende snelheid, is dat op beide pc's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, op één pc haal ik af en toe 2mb/s maar meestal nu wel 1,3 mb/s op de andere pc komt ie serieus NOOIT hoger dan 400 kb/s.

Klinkt misschien stom maar kan die UTP-kabel (heet dat zo??, die kabel van router naar pc) verkeerd omzitten of iets dergelijks?? Kan die kabel kapot zijn ergens ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
ik ben nu bij een vriend, want zelf heb ik geen aansluiting de switch moet nog worden gemaakt door kpn van adsl1 naar adsl2
nu wil ik weten of alles op mijn modem goed is kan iemand ajb kijken voor mij ajb ajb hoe de aansluiting zit bij jullie
ben hier nog 2 uur hoop op een reactie

De decoder is aangesloten op lan 1
de pc is aangesloten op lan3
en adsl in adsl

de lichtjes op mijn modem zijn

pwr groen
Sts knippert groen
Adsl groen
inet rood komt door switch
lan 1 groen
lan3 groen
wlan groen

wil iemand ajb kijken of bij hem/haar het ook zo staat en anders als het mogelijk is om even te vermelden hoe het wel is aangesloten

hoop echt snel op een reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 22:07:

Ja Windows 8)7

even proberen om een driver update van je netwerk kaart te doen
en misschien moet het versatel modem ook van een update worden voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankie
  • Laatst online: 22-06 09:23

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Wat heeft iedereen toch met dat full-duplex :?
Probeer eens half duplex, dat scheelt (als je hardware hebt die er niet echt goed mee om kan gaan) zoveel collisions dat je snelheid er van omhoog schiet en ook een werkt dan ook stuk stabieler :*)

met 100 half zijn in veel configuraties de problemen op de kabel veel minder als met 100 full... wie o wie deelt deze mening? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
plankie schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 11:35:
Wat heeft iedereen toch met dat full-duplex :?
Probeer eens half duplex, dat scheelt (als je hardware hebt die er niet echt goed mee om kan gaan) zoveel collisions dat je snelheid er van omhoog schiet en ook een werkt dan ook stuk stabieler :*)

met 100 half zijn in veel configuraties de problemen op de kabel veel minder als met 100 full... wie o wie deelt deze mening? :+
Ik heb eens geprobeerd, en het lijkt wel iets sneller, maar ik weet niet zeker of het daardoor komt, want bij elke test die ik gister deed, leek hij alweer sneller. Mijn tv wordt ook steeds stabieler.

Ik heb er nu dan ook alle vetrouwen in dat ik volgende week gewoon Ajax - ADO kan kijken zonder problemen, als het aan Versatel ligt tenminste ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in ieder geval nog geen nieuws. Het is absurd stil vanuit Versatel kant en ik heb er weinig hoop meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 09:17:
Nee, op één pc haal ik af en toe 2mb/s maar meestal nu wel 1,3 mb/s op de andere pc komt ie serieus NOOIT hoger dan 400 kb/s.

Klinkt misschien stom maar kan die UTP-kabel (heet dat zo??, die kabel van router naar pc) verkeerd omzitten of iets dergelijks?? Kan die kabel kapot zijn ergens ??
Zijn beide netwerkkaarten wel 100Mb/s en staan ze goed ingesteld :?
Sommige (oude) utpkabels zijn anders bedraad dan 1 op 1 (pin 1 aan pin 1 en verder) en ook netwerkkaarten gaan daar niet allemaal hetzelfde mee om.
Er zijn cross kabels (voor pc naar pc) en rechte kabels (van modem/router naar pc).
Zo kan ik m'n laptop op 10Mb/s of 100Mb/s met m'n router verbinden afhankelijk van welke kabel ik gebruik.
Zowel de router als de netwerkkaart in de laptop kiezen automatisch de snelheid, dit kan je beter vast instellen op 100Mb/s (instellingen laptop kaart).

Als het met de lengte lukt kun je eens de kabels onderling verwisselen, als de lage snelheid verhuist naar de andere pc, dan ligt het aan de utpkabel ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Speedy-Andre op 06-08-2005 12:53 . Reden: typo's ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 13:43:
hallo,

mvg
Je moet gewoon zelf het VERSATEL Installatienummer bellen voor een afspraak en niet wachten op een brief of telefoontje van hun.

0 2 0 - 8 9 0 0 5 8 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

@olai:

Als ik het goed begrijp sluit je dezelfde utpkabel aan op een pc en dan weer op een router?
Ik denk dat hij gemaakt is voor modem/router naar pc (1 op 1) en dat modem/router naar router niet goed gaat, omdat daar een crosscable voor nodig is (google maar ff ;) )
Je kunt dit zien in de stekkertjes, de draden hebben 4 kleuren, ze zitten 1 op 1, dus in beide stekkertjes hetzelfde.
Bij een crosscable zijn 2 aders onderling verwisseld in 1 stekkertje.
Om dit zelf te veranderen heb je een speciale crimptang nodig voor RJ45 stekkertjes, of iemand die het ff voor je doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) Ik zou maar heel goed nadenken voordat je met deze club in zee gaat. Zeer klantonvriendelijk. Als je een probleem met ze hebt (en die zijn er meer dan regelmatig) wordt je gewoon genegeerd, en als je dan vervolgens zegt de correspondentie op het internet te zetten, bedreigen ze je.
2) Bbned schijnt al helemaal een erg bedrijf te zijn, nog erger dan KPN.

Het probleem dat er zoveel fout gaat, zit in de omvang van de bedrijven en een groot aantal mensen die daar werken hebben niet de bevoegdheden om procedures sneller te laten verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 02:10:
Ik ben gister (4 augustus) aangesloten in vijfkwartier tijd. Over het voetbal (oftewel decoder-)gedeelte zeer tevreden. Als ik de testkanalen Nederland 1, 2, en 3 bekijk heb ik zeer goede beeldkwaliteit, ruim voldoende voor het voetbal. In het menu heb ik nog wel rare haperingen en letters die 'verspringen' maar daar hoor je mij niet over klagen. Dat komt wel.

Dan het internetgedeelte. De modem is direct bij m'n telefoonaansluiting geplaatst, wat uiteraard hoort. Dan loopt er een kabel door het plafond heen naar boven toe. Deze kabel is ongeveer 7 meter lang.

Nu was de oplossing van de monteur, aangezien ik nog een router had. Deze dus via deze SiteCom DC-202 router naar de twee computers op de bovenverdieping te splitten. Hiermee haal ik schrikbarend LAGE downloadsnelheden (300 á 400 kb/s). Als ik de router er tussenuit haal om de snelheid te testen op één computer (SiteCom router eraf), haal ik de eerste 10 seconden 1.4 á 1.5 mb/s. Wat dus al een grote verbetering is. Maar nu probeer ik het vijf minuten later weer (hij is nu vijf minuten direct op de modem aangesloten) en wat zie ik tot mijn ontzetting! De downloadsnelheid is gedaald naar respectievelijk 300 kb/s. What the fuck !! Twee minuten later haal ik ineens 2 mb/s (!!!) bij de BBNed speedtest en een solide 1.3 mb/s bij de 100mb downloadtest. Heel variabel, ik snap er echt geen moer meer van.

Kan iemand mij helpen met wat kanttekeningen en wellicht een oplossing naar eigen inzicht? Is dit twee keer "splitten" (twee routers in principe, aangezien de modem ook een soort router is) zó slecht voor het signaal? Is het een idee om nog een gat door het plafond te boren en nog een snoer vanuit de modem naar de tweede pc te laten gaan?

Ik woon overigens 1200 meter van de centrale af.

Ik ben er vooral in teleurgesteld dat ik of de monteur niet goed de mogelijkheden heb bekeken. Die monteur (een of andere Joego, "kloeb") wou alleen maar snel weg had ik het idee.
Gewoon een SWITCH gebruiken als je meer dan 2 computers met kabel aansluit.
In het modem zit nl al een 4 poorts switch, de bovenste 2 zijn voor de digitale decoder gereserveerd.

Bij mij thuis zit het modem zonder splitter op de belbudget lijn, kabel lengte 45 cm.
Vanaf het modem loopt 1 ethernet kabel naar boven naar de 10/100 switch, waarvandaan 4 computers en 2 printers op het netwerk zijn aangesloten.
Geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week Versatel en ik ben er wel tevreden over.

Nu wil ik een bittorrent bestand downloaden met Bitcomet en kom ik er achter dat de download niet vooruit te branden is. Via de zoekfunctie begreep ik dat je je poorten moet open zetten, maar hoe werkt dat bij dit abonnement? Je kan hier niks zelf instellen toch?

Ook begreep ik dat UPnP ondersteund wordt, maar zowel Bitcomet als Azureus kunnen dit niet detecteren... krijg alleen maar NAP-fout.

Bij de topics over dit probleem kan ik niks vinden over dit abonnement, dus doe ik het maar ff hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Kijk eens in de setup http://192.168.1.1 user/pw is user/user.
Bij advanced setup kun je o.a. NAT instellen, poorten forwarden enz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 14:27:
Kijk eens in de setup http://192.168.1.1 user/pw is user/user.
Bij advanced setup kun je o.a. NAT instellen, poorten forwarden enz. :)
Daar heb ik gekeken, maar bij NAT Port Triggering krijg ik "De pagina kan niet worden weergegeven."

Doe ik nu iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 13:29:
[...]

1) Ik zou maar heel goed nadenken voordat je met deze club in zee gaat. Zeer klantonvriendelijk. Als je een probleem met ze hebt (en die zijn er meer dan regelmatig) wordt je gewoon genegeerd, en als je dan vervolgens zegt de correspondentie op het internet te zetten, bedreigen ze je.
2) Bbned schijnt al helemaal een erg bedrijf te zijn, nog erger dan KPN.

Het probleem dat er zoveel fout gaat, zit in de omvang van de bedrijven en een groot aantal mensen die daar werken hebben niet de bevoegdheden om procedures sneller te laten verlopen.
Elk adsl bedrijf wat via BBNED werkt niet doen, als je verhuisd betaal je 225 euro verhuiskosten

EN DAT IS ZUUUUUUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs de versatel 20mb aan laten sluiten door de monteur. Alles werkt inmiddels. Toen het nog niet werkte heb ik het modem bekeken en zag dus in het menu dat je ook wpa2 e.d. kon gebruiken. Nu het werkt wou ik dit activeren maar is het hele menu veel korter en zie ik alleen WEP en WPA

heeft de modem zichzelf geupdate en zijn de opties weg?? zijn er andere versatel gebruikers die wel van wpa2 gebruik maken? en wat zijn de instellingen die zij gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 14:33:
[...]

Daar heb ik gekeken, maar bij NAT Port Triggering krijg ik "De pagina kan niet worden weergegeven."

Doe ik nu iets fout?
Ik weet niet of je 1 op 1 met een pc op het modem zit, maar bij mij werkt het wel:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/highend/davonat.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 11:01:
[...]

Ja Windows 8)7

even proberen om een driver update van je netwerk kaart te doen
en misschien moet het versatel modem ook van een update worden voorzien?
Inderdaad...lag aan de driver van de netwerkkaart, ff geupdate en nar herstarten bleef de snelheid op 1,5 mb...ben ik tevreden over..misschien tip voor iedereen: ff driver update voor netwerkkaart, kan dus schelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed het plaatje is dus niet zichtbaar
maar kan iemand mij vertellen waar ik wpa2 kan instellen?

chris.

[ Voor 126% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat kunnen we natuurlijk niet zien, dat is een intern IP adres en wordt niet over 't internet gerouteerd. Kan alleen jij bij intern ;)

http://www.mijnip.nl/

Kan je je internet IP zien.

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 06-08-2005 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 15:15:
[...]

Inderdaad...lag aan de driver van de netwerkkaart, ff geupdate en nar herstarten bleef de snelheid op 1,5 mb...ben ik tevreden over..misschien tip voor iedereen: ff driver update voor netwerkkaart, kan dus schelen ;)
jaja het juiste advies voor de windows gebruiker van een Apple mac gebruiker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 15:42:
[...]

jaja het juiste advies voor de windows gebruiker van een Apple mac gebruiker :D
Yep. Lekker Plug&Play.
Monteur stond te kijken dat alles in 1x werkte op m'n Mac. Ik vind dit heel gewoon, gelukkig.

Over de digitale decoder.

Vandaag reageert het ding niet op de afstandbediening.
Modem gereset: (power knop en pijltje omhoog)

:O Staat nu al een uur op :(

'connecting to server'

:( Geweldig!
})
Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra regel ivm Voetbal: Gezien niet iedereen het kan zien en dus op de samenvattingen wacht willen we instellen dat er geen uitslagen, verslagen of voorkeur besproken of ge-uit wordt over wedstrijden en clubs.

Voor een goede indicatie voor nieuwe abonnees en vergelijkings materiaal vragen we iedereen met een 20mb Versatel verbinding die opgeleverd is onderstaande te lezen en in te vullen:

GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test