Versatel 20 Mbit/1Mbit nieuw - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste
Acties:
  • 16.265 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:09

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Misschien ook ff je modem uit en aan zetten, dan vindt ie de tv-server soms opeens weer :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:56

iMars

Full time prutser

even jullie advies vragen:
In de woonkamer staat de modem/router en decoder, in de kamer ernaast staat mijn Linksys WRT54G + 2 computers en een netwerk printer.

Nu zou ik graag mijn linksys aan mijn modem willen sluiten met een kabel, maar dat alleen de modem dhcp heeft, en de linksys niet. Iemand een idee hoe ik dat het beste kan doen? Moet de kabel vanaf de modem dan in de "internet" port, of in 1 van de andere 4 poorten op mijn Linksys?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
+---------------------------------+
|           Woonkamer             |
|                                 |
|   +----------+                  |
|   | versatel |                  |
|   | modem    |                  |
|     |3  |1      +----------+    |
|     |   |_______| versatel |    |
|     |           | decoder  |    |
|     |           +----------+    |
|     |                           |
+-----+---------------------------+
|     |     Slaapkamer            |
|     |4 of WAN                   |
|  +---------+                    |
|  | Linksys |                    |
|  | WRT54G  |                    |
|   |1 |2 |3     +--------+       |
|   |  |  |______| COMP 1 |       |
|   |  |         +--------+       |
|   |  |                          |
|   |  |_________| COMP 2 |       |
|   |            +--------+       |
|   |                             |
|   |            +---------+      |
|   |____________| NETWERK |      |
|                | PRINTER |      |
|                +---------+      |

Het belangrijkste is dat we hier ook nog met drie laptops werken, die op beide accesspoints verbinding moet kunnen maken...

Of moet ik hier een aparte topic voor maken? Want ik zie door de routers door het bos niet meer B)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antwoord op de vraag van poort instellen via de geleverde router zie ik nog niet echt? Als je via NAT - Port triggering bijv een poort openzet (bijv bij alle 4 de velden 3333, die ik voor een programma gebruik) werkt het nog niet. (TCP/UDP gedaan).
Moet je daarvoor DHCP uitzetten (hoe doe je dat uberhaupt..)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Waarom beide laptops op AP's, zoveel scheelt dat toch niet met bereik, bovendien kunnen ze elkaar in de weg zitten als je hetzelfde kanaal kiest ....
Deze opzet moet kunnen, idd wan ingang van router op modem zetten.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:29:
Antwoord op de vraag van poort instellen via de geleverde router zie ik nog niet echt? Als je via NAT - Port triggering bijv een poort openzet (bijv bij alle 4 de velden 3333, die ik voor een programma gebruik) werkt het nog niet. (TCP/UDP gedaan).
Moet je daarvoor DHCP uitzetten (hoe doe je dat uberhaupt..)?
Er is geen firewall te zien in de setup van het modem, dus waarom nog poorten triggeren?
Staat er bij virtual servers geen passend programma, wellicht moet je die tegelijk met port forwarding instellen ....
Als voorbeeld neem ik msn messenger en een ftp server, ze werken probleemloos zonder dat je iets in moet stellen.
Ik denk dat het modem al transparant is voor deze services omdat de firewall uit staat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/christian.zielinski/router.tiff

Ik heb onlangs de versatel 20mb aan laten sluiten door de monteur. Alles werkt inmiddels. Toen het nog niet werkte heb ik het modem bekeken en zag dus in het menu dat je ook wpa2 e.d. kon gebruiken.

Nu het werkt wou ik dit activeren maar is het hele menu veel korter en zie ik alleen WEP en WPA

heeft de modem zichzelf geupdate en zijn de opties weg?? zijn er andere versatel gebruikers die wel van wpa2 gebruik maken? en wat zijn de instellingen die zij gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx voor alle reacties tot nu toe.

Ik moet alles nog even laten bezinken. Maar de kabel die van de router naar de tweede pc loopt is een blauwe kabel met aan het uiteinde 4 gekleurde draadjes. Rood, groen, blauw, oranje en er tussen witte stukken. Moeilijk te zeggen als leek. EDIT: deze bedoel ik dus: Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/upload/1210.gif Gewoon een UTPkabel toch ??

@Speedy-Andre

Ik heb één kabel van mijn modem naar de router, de Sitecom, en deze gaat naar 2 pc's toe. Één heel dicht bij (10 cm red. :D) en één ver weg (7 meter). Op die pc die ik ver weg heb staan heb ik een slechte snelheid.

@YoHoost

Sorry, je gaat iets te snel voor me. Een SWITCH? Wat houdt dat precies in kort gezegd?

Over de netwerkkaart. Hoe kan ik zien of deze "geschikt" is voor al dit gedoe? En kan het ook een "driver" probleem zijn. EDIT: mijn videokaart is een Intel(R) PRO/100 VE Network Connection

Trouwens, ik dacht dat UTP-kabels niet snel beschadigen en al helemaal niet snel veel signaalverlies hadden. Klopt dit of niet?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:49
ik zit er ook an te denken versatel aa te sluiten in mijn nieuwe studenten kamer, enkel ik lees niets anders dan problemen, zijn er ook mensen die geen problemen hebben... Het lijkt wel alsof het gewoon niet goed werkt, als je even vluchtig langs de pagina's gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 14:33
BlowFish schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 19:47:
ik zit er ook an te denken versatel aa te sluiten in mijn nieuwe studenten kamer, enkel ik lees niets anders dan problemen, zijn er ook mensen die geen problemen hebben... Het lijkt wel alsof het gewoon niet goed werkt, als je even vluchtig langs de pagina's gaat.
Hier werkt het uit de kunst!

1,9 km van de nummercentrale en maximaal 12 Mbit/s. Ik denk dat je daar niet over mag klagen!

Grtz, jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 14:33
Ik wil graag de 2 "phone" poorten van het Verstael modem gaan gebruiken.

Helaas kan ik in het modem nergens de SIP instellingen configureren als ik inlog als user/user???

Grtz, jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Slash schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 20:28:

Helaas kan ik in het modem nergens de SIP instellingen configureren als ik inlog als user/user???

Grtz, jeroen
Logisch, IP-telefonie wil Versatel straks zelf gaan leveren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Slash schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 20:28:

Grtz, jeroen
Die poorten zijn ook nog niet aktief, zijn bedoeld voor voice over dsl op een later stadium.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NAT

Hallo iedereen.

Ik heb net de monteur langs gehad en alles werkt! 1,5 mb/s dus das prima.

Het enige waar ik tegen aan loop is dat de bijgeleverde modem niet als bridge in te stellen is. Ik had achter mijn demon modem een router hangen die als firewall funtioneerde en als wireless access point. Het liefste zou ik natuurlijk alles door zetten naar die router. Heb dus in de DMZ mijn router ip opgegeven en mijn computers aan m'n oude router gehangen. Komt niks doorheen. Ook het aanmaken van port 21 in de NAT wekrt niet. Ik krijg de volgende melding: "Since port 21 is used, the DSL Router FTP server port will be moved to port 2121." Dit geld ook voor port 80. Mijn publieke ip geeft toegang tot de admin web server van het modem en geeft niks door, ook port 2121 en 8080 doen niks. Die NAT funtie werkt dus niet echt lekker of ik maak een denk fout. Het moet toch mogelijk zijn om porten door te sturen naar mijn router die ze vervolgens naar de juiste pc door zet?

Ik weet dat het een beetje dubbel op is maar die router van versatel is wel erg beperkt en het wifi singaal is ook niet echt je van het.

Heeft iemand de NAT functie van het modem al aan de praat? Bijv een web servertje draaien?

Alvast bedankt voor de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 19:38:
Thx voor alle reacties tot nu toe.

Ik moet alles nog even laten bezinken. Maar de kabel die van de router naar de tweede pc loopt is een blauwe kabel met aan het uiteinde 4 gekleurde draadjes. Rood, groen, blauw, oranje en er tussen witte stukken. Moeilijk te zeggen als leek. EDIT: deze bedoel ik dus: [afbeelding] Gewoon een UTPkabel toch ??

@Speedy-Andre

Ik heb één kabel van mijn modem naar de router, de Sitecom, en deze gaat naar 2 pc's toe. Één heel dicht bij (10 cm red. :D) en één ver weg (7 meter). Op die pc die ik ver weg heb staan heb ik een slechte snelheid.
Dan is de verbinding tussen modem en router goed, anders zouden beide pc's slecht presteren ;)
Kijk eens in de stekkertjes van de lange kabel of de aders tot aan het eind in de connector zitten en of de 'ijzertjes' allemaal diep genoeg zitten.
Je hebt maar een losse ader nodig voor een slechte verbinding.
Ik weet niet welke windows je hebt, maar bij netwerk eigenschappen kun je de verbindingssnelheid zien, meestal zit er een netwerk icoontje in de systemtray, hang je muis er boven en je ziet de snelheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebolt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-08 20:27
blijft dit abbonnement ook 39,95 euro per maand, ik zie verder nergens dat het later meer wordt maar kan iemand dat bevestingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 20:47:
[...]

Dan is de verbinding tussen modem en router goed, anders zouden beide pc's slecht presteren ;)
Kijk eens in de stekkertjes van de lange kabel of de aders tot aan het eind in de connector zitten en of de 'ijzertjes' allemaal diep genoeg zitten.
Je hebt maar een losse ader nodig voor een slechte verbinding.
Ik weet niet welke windows je hebt, maar bij netwerk eigenschappen kun je de verbindingssnelheid zien, meestal zit er een netwerk icoontje in de systemtray, hang je muis er boven en je ziet de snelheid ;)
:/

Ik ga naar Mijn Netwerklocaties. Dan zie ik Internet-verbinding en LAN-verbinding staan. Staat er Status Verbonden, Snelheid 10.0 Mbps! Wat betekent dit??? Dat de netwerkkaart niet goed is??

Ik zit een beetje te kijken door de instellingen, ik kom op gegeven moment bij een waarde die ik kan kiezen, genaamd "Link speed&Duplex". Deze staat op 10Mbps en Half Duplex. Deze kan ik op 100Mbps zetten en op Half duplex of Full duplex. Moet ik dit wellicht veranderen??

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
webmail schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:13:
even jullie advies vragen:
In de woonkamer staat de modem/router en decoder, in de kamer ernaast staat mijn Linksys WRT54G + 2 computers en een netwerk printer.

Nu zou ik graag mijn linksys aan mijn modem willen sluiten met een kabel, maar dat alleen de modem dhcp heeft, en de linksys niet. Iemand een idee hoe ik dat het beste kan doen? Moet de kabel vanaf de modem dan in de "internet" port, of in 1 van de andere 4 poorten op mijn Linksys?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
|           Woonkamer             |
|                                 |
|   | versatel |                  |
|   | modem    |                  |
|     |3  |1      +----------+    |
|     |   |_______| versatel |    |
|     |           | decoder  |    |
|     |           +----------+    |
|     |                           |
+-----+---------------------------+
|     |     Slaapkamer            |
|     |4 of WAN                   |
|  | Linksys |                    |
|  | WRT54G  |                    |
|   |1 |2 |3     +--------+       |
|   |  |  |______| COMP 1 |       |
|   |  |                          |
|   |  |_________| COMP 2 |       |
|   |            +--------+       |
|   |                             |
|   |            +---------+      |
|   |____________| NETWERK |      |
|                | PRINTER |      |
|                +---------+      |

Het belangrijkste is dat we hier ook nog met drie laptops werken, die op beide accesspoints verbinding moet kunnen maken...

Of moet ik hier een aparte topic voor maken? Want ik zie door de routers door het bos niet meer B)
Wat je eigenlijk niet wilt is dat de WRT ook nog gaat routeren. Als je die als AP configureert zou 't beter gaan denk ik. Dan kan je de modem van Versatel gewoon laten NAT-ten en DHCP-server zijn voor je LAN.

Anders WRT even als AP instellen en een los switchje tussen je modem/router en je WRT voor de overige PC's.
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 21:06:
[...]

:/

Ik ga naar Mijn Netwerklocaties. Dan zie ik Internet-verbinding en LAN-verbinding staan. Staat er Status Verbonden, Snelheid 10.0 Mbps! Wat betekent dit??? Dat de netwerkkaart niet goed is??

Ik zit een beetje te kijken door de instellingen, ik kom op gegeven moment bij een waarde die ik kan kiezen, genaamd "Link speed&Duplex". Deze staat op 10Mbps en Half Duplex. Deze kan ik op 100Mbps zetten en op Half duplex of Full duplex. Moet ik dit wellicht veranderen??
Als hij op auto staat en dan 10Mbps kiest/doet kan dat twee redenen hebben (als hij wel 100 kan):

1. Kabel is beroerd/slecht of connectie ergens niet goed.
2. Overleg tussen apparatuur gaat mis, oplossen door er 1 vast in te stellen.

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 06-08-2005 21:40 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou uiteindelijk heb ik het antwoord zelf gevonden:

VERSATEL HEEFT DE WPA BEVEILIGINGSOPTIES MET EEN UPDATE VERWIJDERD:

if only vers*tel had not deactivated nearly all of its configuration options, the davolink modem would not only support WPA PSK, but also the newer WPA2 and PSK2.
(You can *still* see that if you read throug the html-source of the security page [right click, open frame in new window])

Until the last modem update there was a possibility to activate this features anyway, but that is gone now. i definitely had PSK2 up and running for several days, thus i know the modem can support it.

By now, the only WPA option left is WPA with a radius key server, which is rather useless in home environments.
You'd need to setup an - always online - radius server in your intranet or better use one in the internet, but who has access to such features??

I fully understand, that the modem remains versatels property and they may configure it anyway they want. Maybe there are technical reasons -unknown to me- that encouraged them to deactivate these configuration options.

From a users point of view this policy is only annoying and if you focus on security its unacceptable, since they place a piece of equipment in your private net, which is by default unsecure and not fully under your control.

Back to the question:
if you really want / need WPA, you should deactivate the whole wireless part of versatels modem and connect a WPA2/PSK2 wireless router to one of the lan ports. That will also overcome the security problem due to vers*tels access to your private network, if you set it up properly.

if you are less paranoid, i would suggest to use WEP (128) encryption in conjunction with the MAC Filter Option.
[note: this is no cure against attempts to decrypt your WEP key, but you can give away the key to all allowed users and still control which wireless clients may access your net]

waar komt het op neer? De enige beveiliging die het ons nu bied is WEP, mac-adres en "no-ssid broadcast"

wat vinden jullie daarvan dat Versatel heeft besloten deze mogelijkheden uit het modem te slopen?
en is er misschien iemand op dit forum die bij Versatel werkt en weet waarom dit is gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Kan al gedaan zijn omdat veel mensen niet weten hoe het te gebruiken en dan de helpdesk gaan bellen of zichzelf offline leggen door een instelling te maken. Redenen kunnen heel simpel zijn om dit soort dingen te doen.

't Wordt echt tijd dat de instellingen duidelijk worden en 't mogelijk wordt een eigen modem aan te sluiten op een 20mb aansluiting.

Misschien dan met iets eerder genoemde VPI/VCI 1/34 en Bridged-IP-LLC? Iemand die 't wil proberen? (kan ook met een ADSL1 modem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 21:44:
Kan al gedaan zijn omdat veel mensen niet weten hoe het te gebruiken en dan de helpdesk gaan bellen of zichzelf offline leggen door een instelling te maken. Redenen kunnen heel simpel zijn om dit soort dingen te doen.

't Wordt echt tijd dat de instellingen duidelijk worden en 't mogelijk wordt een eigen modem aan te sluiten op een 20mb aansluiting.

Misschien dan met iets eerder genoemde VPI/VCI 1/34 en Bridged-IP-LLC? Iemand die 't wil proberen? (kan ook met een ADSL1 modem).
ja maar toch lullig, eigenlijk zou de monteur het standaard met wpa moeten afleveren,
maar goed. Er zou wel een mogelijkheid moeten zijn om het aan te passen
beetje jammer allemaal

voorlopig maar weer met WEP128 gaan werken dan

chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 21:39:
[...]

Wat je eigenlijk niet wilt is dat de WRT ook nog gaat routeren. Als je die als AP configureert zou 't beter gaan denk ik. Dan kan je de modem van Versatel gewoon laten NAT-ten en DHCP-server zijn voor je LAN.

Anders WRT even als AP instellen en een los switchje tussen je modem/router en je WRT voor de overige PC's.

[...]

Als hij op auto staat en dan 10Mbps kiest/doet kan dat twee redenen hebben (als hij wel 100 kan):

1. Kabel is beroerd/slecht of connectie ergens niet goed.
2. Overleg tussen apparatuur gaat mis, oplossen door er 1 vast in te stellen.
Hij staat niet op auto (die keuze heb je ook) hij staat echt op 10Mbps Half Duplex. Moet ik dit op auto zetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dan zal het wel sneller gaan inderdaad. Als jou verbinding ook >10Mbps aan kan (hoop je altijd wel natuurlijk) wil je je ethernet ook hoger hebben.

Probeer auto, anders even 100-full of 100-half proberen of 't werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AIGHT! :D

Hij begint met de 100mb download zelfs bij 2 mb/s ! Maar constant rond de 1.3 mb/s ! Probleem opgelost, niks geen moeilijke oplossingen ! PERFECT! :D

Staat nu op auto.

Zou ik nog een hogere snelheid krijgen door 100mbps full of half duplex??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Kwam vanmiddag thuis, was het ADSL lampje rood. Ik blij, eindelijk "iets!" Modem reboot gedaan en nopes meer. Enige waar ik nu zeker van kan zijn is dat de splitter werkt, (nee, geen telefoon nee) dat er er dus signaal KAN plaatsvinden tussen mij en versatel. Ik ga nog steeds niet bellen, maar afwachten. Zijn meer mensen hier die hetzelfde probleem hadden of niet? Die al enig succes met ditzelfde fenomeen? Helpt een bel("letje")? Ben dus niet teruggebeld door de monteur wat binnen 48 uur zou gebeuren. Wij wachten nog rustig af.... klein klein beetje ongeduldig inmiddels :/

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 22:25:
AIGHT! :D

Hij begint met de 100mb download zelfs bij 2 mb/s ! Maar constant rond de 1.3 mb/s ! Probleem opgelost, niks geen moeilijke oplossingen ! PERFECT! :D

Staat nu op auto.

Zou ik nog een hogere snelheid krijgen door 100mbps full of half duplex??
Dat heeft geen zin, krijg je zelfde resultaat. Hij kiest nu in auto waarschijnlijk 100-full in overleg met de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 21:39:waar komt het op neer? De enige beveiliging die het ons nu bied is WEP, mac-adres en "no-ssid broadcast"

wat vinden jullie daarvan dat Versatel heeft besloten deze mogelijkheden uit het modem te slopen?
en is er misschien iemand op dit forum die bij Versatel werkt en weet waarom dit is gedaan?
ctzielinski, ik ben een leek met wireless maar heb vorige week een laptop gekocht en deze laten zoeken op acces points, tot mijn schrik kwam ik 4 onbeveiligde tegen en daar kan ik gewoon over internetten, wel makkelijk als versatel ooit kuren krijgt maar zelf wil ik het beveiligen.

Ik heb de WEP beveiliging aangezet met een key en dat werkt perfect, hij geeft nu mijn netwerk als enige beveiligd aan, nu wil ik echter ook het mac adress invoeren maar daar krijg ik een melding dat het geen goed macadress is.

Ik heb de getallen zowel als 0001e4d7enz ingevuld evenals 00-01-e4-d7 enz enz, maar het modem blijft een foumelding geven, weet je hoe ik het precies moet invullen ? ik neem aan dat ik het mac adress van de wireless verbinding moet hebben die ik via ipconfig /all zie bij fysiek adres ?

Alvast bedankt voor een eventuele reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Denk dat je **:**:**:** etc moet doen met een : er tussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

bjck schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 23:09:
Klopt, xx:xx:xx:xx:xx:xx invullen en uiteraard 'allow' aan vinken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 23:09:
Dank je _/-\o_ ik zal het morgen eens proberen met 00:01:4d enz enz, nu nog een payserver vinden die 20 mb ondersteund, nu heb ik Etweka en sms nog iets accounts dus 2 * 10 mb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat nu op auto, ik wil iedereen bedanken voor de hulp en alles, ben écht blij met Versatel.

BTW; hoogste snelheid ooit gehaald met Versatel (speedtest van BBNed) ? :D:D

Your current bandwidth reading is: 176.17 Mbps which means you can download at 22.02 MB/sec. from our servers.

Lijkt me een foutje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Bestand is veel te klein dat hij download of is gewoon geschrokken misschien ;)

Probeer gewoon 100mb testbestand en kijkt waar de snelheid na de eerste piek op blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen ik maak mij ernstige zorgen over mijn snelheden. Ik woon (volgens die site) op 3,4 (!) km afstand van de centrale.. Wat denken jullie dat mijn snelheden gaan worden? Iemand die ook ongeveer net zo ver woont?

Verder is de verwachte opleverdatum pas op 2 september, zal ik alvast mijn internet dat ik nu heb opzeggen? Is die datum wel te vertrouwen?

B.V.D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zo'n 1.4 á 1.5 mb/s. Ik woon 2 km van de centrale af (ruim gemeten nog wel :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Bij mij is de (geschatte) afstand 2213m en de routeplanner maakt er 3,9km van >:)
Mijn snelheid is toch nog 12Mb/s, ik weet de werkelijke kabellengte niet.
Als je het aanvraagt, dan doet Versatel eerst een lijntest, dan hoor je vanzelf of de lijn geschikt is of niet.
Laat Versatel de overstap maar regelen, anders zit je tussentijds zonder adsl als Versatel uitloopt met de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 00:29:
Bij mij is de (geschatte) afstand 2213m en de routeplanner maakt er 3,9km van >:)
Mijn snelheid is toch nog 12Mb/s, ik weet de werkelijke kabellengte niet.
Als je het aanvraagt, dan doet Versatel eerst een lijntest, dan hoor je vanzelf of de lijn geschikt is of niet.
Laat Versatel de overstap maar regelen, anders zit je tussentijds zonder adsl als Versatel uitloopt met de planning.
1660meter van centrale (zaanstad) en 1908,45 Kbit/sec (met uitschieters naar 2500 Kbit/sec)
Helaas, en ik weet niet waar het aan ligt.
Versatel zegt dat men er aan 'werkt', maar ik heb deze snelheid al vanaf dag 1 (19juli).
TV via decoder werkt niet met deze snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 08:29
Bij wie doet de decoder het sinds gisteren ook niet meer?

Ik krijg steeds de pagina kan niet gevonden worden.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer mensen last van een redelijke hoge ping ?

Ik kom niet onder de 50. (met Fam. abbo altijd rond de 32ms)

Hopenlijk word dit ook opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik Status van Internet-Verbinding doe staat er maar 8.0 Mbps. Is ook niet echt veel of wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 12:43:
Als ik Status van Internet-Verbinding doe staat er maar 8.0 Mbps. Is ook niet echt veel of wel ?
Stipt 8Mbps (8064Kbps) of een andere waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 23:14:
[...]

Klopt, xx:xx:xx:xx:xx:xx invullen en uiteraard 'allow' aan vinken ;)
Net geprobeerd en het werkt perfect thanxs ! :*)

Ik heb echter nog een vraag : Is het mogelijk bij versatel om 2 pop-accounts in te stellen, bij de helpdesk kan ik er niets over vinden, bij xs4all had ik namelijk meerdere pop accounts met verschillende email adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkyyyyyyy schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 12:22:
Bij wie doet de decoder het sinds gisteren ook niet meer?
Ik krijg steeds de pagina kan niet gevonden worden.
Daar had ik vrijdag last van, ik heb de stekker uit de box gehaald, het modem gereset (een haarspeld enkele seconden in het ronde gaatje in het modem) stekker terug erin en het werkte weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:15

Kroontje

...

Aanstaande dinsdagavond wordt mijn Versatelverbinding geïnstalleerd door een monteur. Ik heb echter nog steeds de verbinding van Demon. Wie heeft er nog meer een overstap door Versatel laten regelen en hoe lang hadden jullie een downtime? Ik had verwacht dat vorige week toch wel mijn huidige verbinding stopgezet zou worden, omdat er al meerdere mensen in mijn woonplaats zijn aangesloten en op die manier mijn lijntje ook al omgeprikt zou worden.

Ik hoop toch wel dat ik morgen mijn huidige verbinding kwijt ben, anders ga ik mij zorgen maken voor dinsdagavond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 13:17:
[...]

Net geprobeerd en het werkt perfect thanxs ! :*)

Ik heb echter nog een vraag : Is het mogelijk bij versatel om 2 pop-accounts in te stellen, bij de helpdesk kan ik er niets over vinden, bij xs4all had ik namelijk meerdere pop accounts met verschillende email adressen.
Is hier (of in deel 1) al een paar keer genoemd geloof ik, je kunt een Versatel Gratis accountje extra aanmaken, dan heb je een extra pop3 mailbox die ook met adsl werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kroontje schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 13:23:
Aanstaande dinsdagavond wordt mijn Versatelverbinding geïnstalleerd door een monteur. Ik heb echter nog steeds de verbinding van Demon. Wie heeft er nog meer een overstap door Versatel laten regelen en hoe lang hadden jullie een downtime?

Ik hoop toch wel dat ik morgen mijn huidige verbinding kwijt ben, anders ga ik mij zorgen maken voor dinsdagavond..
Toen bij mij de monteur kwam had ik nog internet via xs4all, de monteur gaf direct aan dat dat een probleem was aangezien er dan geen adsl2+ lynsynch op de lijn zit, hij had liever geen internet gezien.

Toen de monteur vertrok had ik nog steeds xs4all, echter na een uurtje was 2 minuten mijn verbinding die het daarna ook niet meer deed + telefoon weg waarna er wel een adsl2+ lynsynch was.
Het rode inet lampje gaat branden totdat versatel je op hun netwerk toelaat (zoals ik het begreep), na 3 uur werdt ik gebeld door versatel dat de migratie compleet was en het zou moeten werken, sindsdien heb ik een perfecte verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 13:41:
Is hier (of in deel 1) al een paar keer genoemd geloof ik, je kunt een Versatel Gratis accountje extra aanmaken, dan heb je een extra pop3 mailbox die ook met adsl werkt.
Thanxs _/-\o_ het werkt perfect, even een extra gratis versatel account aangemaakt en klaar :*)
Bij een volgende vraag zal ik ook eerst deel1 doorspitten :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
ik wordt pas 27 oktober aangesloten hier in Vught :(
das nog wel heel lang wachten als je zo ongeduldig bent als ik !! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje hé over de TV (decoder).

Die "pincode" werkt voor geen meter bij mij. Als ik bv. een trailer wilt kijken, dan kan ik doorklikken naar "Play" maar dan moet ik een pincode invoeren. Dan kan ik ineens helemaal niks meer. Ik kan geen pincode invoeren, kan niet terug. Dus moet ik de decoder uit/aan doen.

Ook als ik bij "Mijn instellingen" m'n pincode wilt wijzigen blijft ie daar vastzitten.

Iemand die hetzelfde probleem heeft of had en een oplossing? Lukt het mensen überhaupt wel om deze trailers te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik kan de trailers gewoon bekijken, 1111 invoeren, (foutmelding) dan OK en weer play en dan speelt ie :)
Het kan wel per regio verschillen, hier heeft het korte tijd niet gewerkt, maar na een automatische update ging het goed.
Die updates doet Versatel niet overal tegelijk btw :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen jullie eens vertellen hoe die monteur de kabels heeft weggewerkt? Las dat ze het gewoon langs de muren leggen? Heb namelijk een pc boven die ik bekabeld op het modem wil. Daarnaast zit ik dan met de decoder. Als die monteur de kabels legt dan zou dat betekenen dat er een kabel over de vloer moet (zit namelijk met het toilet, geen drempel daar). Geen gezicht natuurlijk. :r
Er lopen wel leidingen naar de pc en tv. Maar die monteur trekt de kabels niet door leidingen zoals ik het begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je kan toch ook zelf een ethernet kabel trekken vanaf PC naar plek waar je ISRA zit (telefoonkabel binnenkomt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Je kan de kabels in zicht laten aanleggen (niet vast) en om wat extra lengte vragen, zodat je ze later zelf naar eigen inzicht kunt wegwerken (bijv. over de deurpost heen met kabelgootjes).
De monteur zou veel te lang bezig zijn en in de voorwaarden staat hoe het wordt gedaan.
Ik was eigenwijs en heb het modem verder weg van isra en splitter laten plaatsen, omdat ik er zicht op wil hebben (hoe vaak ik hem al niet uit/aan heb gezet :r ).
De monteur noteert dit op de bon, maar hij moet het wel werkend opleveren, let er zeker op dat hij ook de decoder test, bij mij sloeg ie dat bijna over (user en pw invullen e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je zal ook zien dat na de monteur mensen toch 't modem gaan verplaatsen en dan met een verleng snoertje van de gamma (ja zo'n platte) gaan aansluiten.

Als ze dan maar niet gaan klagen over snelheid of instabiliteit bij de helpdesk natuurlijk, dan is het wel een beetje je eigen schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 14:52:
Kunnen jullie eens vertellen hoe die monteur de kabels heeft weggewerkt? Las dat ze het gewoon langs de muren leggen? Heb namelijk een pc boven die ik bekabeld op het modem wil. Daarnaast zit ik dan met de decoder. Als die monteur de kabels legt dan zou dat betekenen dat er een kabel over de vloer moet (zit namelijk met het toilet, geen drempel daar). Geen gezicht natuurlijk. :r
Er lopen wel leidingen naar de pc en tv. Maar die monteur trekt de kabels niet door leidingen zoals ik het begrijp?
Ja die doen ze snel snel langs de muur.

Bij mij heeft die gast dan een gat door het plafond geboord dus bij ons zie je er vrij weinig van. Wel zij hij dat het boren op eigen risico was en dat hij er niet voor verantwoordelijk zou zijn als het fout zou gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 14:41:
Vraagje hé over de TV (decoder).

Die "pincode" werkt voor geen meter bij mij. Als ik bv. een trailer wilt kijken, dan kan ik doorklikken naar "Play" maar dan moet ik een pincode invoeren. Dan kan ik ineens helemaal niks meer. Ik kan geen pincode invoeren, kan niet terug. Dus moet ik de decoder uit/aan doen.

Ook als ik bij "Mijn instellingen" m'n pincode wilt wijzigen blijft ie daar vastzitten.

Iemand die hetzelfde probleem heeft of had en een oplossing? Lukt het mensen überhaupt wel om deze trailers te kijken?
Heb ik ook en geen oplossing. Maar mijn snelheid is ook maar 2MB (10% van maximum ongeveer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 15:07:
[...]

Ik weet niet of je 1 op 1 met een pc op het modem zit, maar bij mij werkt het wel:

[afbeelding]
Sorry dat ik zo laat reageer, maar het internet lag er 2 dagen uit |:( Gaat lekker bij Versatel...

Moet ik in dit menu dan 4x bijv. 6881 invullen en moet ik verder nog wat invullen bij een ander menu optie?

Azureus blijft een NAP-fout geven op die poort??

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Bitlord werkt prima hier, zonder iets te moeten instellen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 16:31:
Bitlord werkt prima hier, zonder iets te moeten instellen :9
Je hebt niks ingesteld bij je modem? Wat voor snelheid haal jij dan?

En die modem moet toch UPnP ondersteuenen?

Windows XP ICS Status: cannot find working ICS.
Windows XP UPnP Status: device not found!
Windows XP ICF Status: Firewall port is opened.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kroontje schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 13:23:
Aanstaande dinsdagavond wordt mijn Versatelverbinding geïnstalleerd door een monteur. Ik heb echter nog steeds de verbinding van Demon. Wie heeft er nog meer een overstap door Versatel laten regelen en hoe lang hadden jullie een downtime? Ik had verwacht dat vorige week toch wel mijn huidige verbinding stopgezet zou worden, omdat er al meerdere mensen in mijn woonplaats zijn aangesloten en op die manier mijn lijntje ook al omgeprikt zou worden.

Ik ben ook over gegaan van demon naast Versatel. Je lijn moet er WEL af en mag het dus niet meer doen. Mijn demon abonnement deed het dus gewooon nog steeds toen de versatel monteur kwamen (halve maand na opzeggingsdatum), ik had 2 x Demon gevraagd of ik er nou af was en 2 keer zeggen ze, nix aan de hand meneer, alles is goedgegaan. Nou nee dus. Versatel deed het niet want de Demon lijn zat er nog op. Probleem lag bij KPN, die had de migratie niet voltooit. Gelukkig de volgende dag wel internet omdat Versatel achter Kpn aan zat om het te regelen. Advies, Zorg ervoor dat de lijn echt goed gecancelled is, bel demon, vraaag waarom hij het nog doet. Bij mij zeiden ze, meneer...dat kan niet. Gewoon effe je Demon ip doorgeven als die het nog doet, en dan weten ze dat er iets niet goed gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 16:42:
[...]

Je hebt niks ingesteld bij je modem? Wat voor snelheid haal jij dan?

En die modem moet toch UPnP ondersteuenen?

Windows XP UPnP Status: device not found!

Wat doe ik fout?
SP2 geïnstalleerd misschien B) :Y)

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/highend/dumeter.jpg

Niet schokkend snel (heb weinig geupload) maar hij is wel constant bezig (8>

Default tracker optimization rules file loaded.
IP rules file: ipfilter.dat loaded, 0 entries.
Start Listening at TCP Port:7707
Start Listening at UDP Port:7707
Update Local IP: geheim ;)
UDP tracker report: WAN IP = ook al geheim ;)
Connected to UDP helper tracker on 2005-08-07 16:39
Windows XP UPnP Status: Found WANConnectionDevice [Microsoft] [http://www.microsoft.com/]
Windows XP UPnP Status: Found Service: WANIPConnection
Windows XP UPnP Status: WAN IP: geheim :+
Windows XP UPnP Status: Error occur when Adding Port Mapping

En toch werkt het!

[ Voor 51% gewijzigd door Speedy-Andre op 07-08-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 16:56:
[...]

SP2 geïnstalleerd misschien B) :Y)

[afbeelding]

Niet schokkend snel (heb weinig geupload) maar hij is wel constant bezig (8>

Default tracker optimization rules file loaded.
IP rules file: ipfilter.dat loaded, 0 entries.
Start Listening at TCP Port:7707
Start Listening at UDP Port:7707
Update Local IP: geheim ;)
UDP tracker report: WAN IP = ook al geheim ;)
Connected to UDP helper tracker on 2005-08-07 16:39
Windows XP UPnP Status: Found WANConnectionDevice [Microsoft] [http://www.microsoft.com/]
Windows XP UPnP Status: Found Service: WANIPConnection
Windows XP UPnP Status: WAN IP: geheim :+
Windows XP UPnP Status: Error occur when Adding Port Mapping

En toch werkt het!
Bij mij kan ie geen WAN IP vinden...

En bij mij is het Local IP het nummer van de modem...

Wat gaat er toch fout :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb twee dagen gebruik kunnen maken van de verbinding, maar sinds vanmorgen is er storing. Een rood inet lampje... 15 minuten geleden werkte het opeens weer. Maar toen... een rood ADSL lampje.. :)

Gelukkig zijn ze vooralsnog mijn oude abbo vergeten af te sluiten, ADSL Plus, dus ik kan nog een beetje i-netten.

Ben trouwens niet van plan om de eerste maand te betalen, heb nog geen brief gekregen van Versatel, maar daar ga ik niet op wachten denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 17:41:
[...]

Bij mij kan ie geen WAN IP vinden...

En bij mij is het Local IP het nummer van de modem...

Wat gaat er toch fout :?
Local IP is IP van dhcp in modem, dus LAN van pc.
Udp tracker report: WAN IP is IP van modem zelf (Versatel IP)
WinXP UPnP status: WAN IP : LAN IP van pc ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Wat verwachten mensen toch niet allemaal van een monteur, begrijp het niet hoor. Moeten ze je hele huis gaan verbouwen? Een internetprovider is een internetprovider, klaar! Geen huisverbouwingsservice. Zij leveren internet (of niet) en willen het ook nog installeren voor mensen met twee linker handen, wat uiteraard begrijpelijk is. Dat je daar 50 euro voor betaald, ach das mooie taal. Die 50 euro hadden ze ook ergens anders in kunnen stoppen en een gratis monteur leveren. Het is maar net waar de mensheid in geloofd.

Het liefst zou ik gewoon een provider willen hebben die als enige ervoor zorgt dat er een goed signaal op m'n lijntje zit, ik regel de rest, worden de kosten ook een stuk minder van!

Als je gaat verhuizen, gaan die verhuizers toch ook niet je nieuwe huis inrichten? En deze vergelijking kan heeel goed naar mijn mening.

Computerzaken, huisinrichting, allemaal zaken waar een internetprovider helemaal niets mee te maken heeft en ook niet wil, en terecht! Jouw computer, jij zorgt ervoor dat die werkt. Jouw huis, jij zorgt voor afwerking.

Sorry, beetje een reactie op een frustrerende dag werken waarschijnlijk. Ik wacht zelf ook nog steeds op signaal, de rest interesseert me niet, monteur was ook binnen 5 minuten weer weg.

edit: typo: prodiver, hoe kom ik erop. Onderwaterbreedband :Y)
oh, en ik wil hier geen off-topic reacties uitlokken, gewoon mijn mening, ff nadenken en niet posten :P

edit2: great, automatisch verbinding verbroken met de helpdesk na 6 minuten :? Had niemand aan de lijn hoor, wees maar niet bang. Meer mensen gehad dat het in de wacht staan tot auto-verbreken leidde?

[ Voor 14% gewijzigd door dinkelover op 07-08-2005 18:24 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen uit zuid limburg die ervaring hebben met versatel 20Mb...?? :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 18:33:
Zijn er al mensen uit zuid limburg die ervaring hebben met versatel 20Mb...?? :r
Ik woon in Brunssum.
Morgen komt er bij mij een monteur lans om de boel te installeren.
Als hij komt en als het werkt dan zal ik hier mijn resultaten laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je woont in brunssum zeg je... Sinds wanneer is de wijkcentrale bij jullie klaar voor gebruik. Bij ons in landgraaf zou dat pas op 2 september gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 19:31:
Je woont in brunssum zeg je... Sinds wanneer is de wijkcentrale bij jullie klaar voor gebruik. Bij ons in landgraaf zou dat pas op 2 september gebeuren...
De centrale Heerlen-Brunssum werd al 11 Juli opgeleverd maar toen ging ik net op vakantie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 20:08:
[...]

De centrale Heerlen-Brunssum werd al 11 Juli opgeleverd maar toen ging ik net op vakantie :(
Dan snap je toch niet dat ze die van heerlen-nieuwenhagen ook niet meteen even meepakken... Weet er iemand of je ergens kunt checken of de wijkcentrale in de buurt al geupdate is voor adsl 2+ of wanneer dat gepland staat...?? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 12-09 08:29
De decoder blijft de hele tijd op "connecting server" staan.

Heb hem al gereset.

Iemand nog suggesties?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:18
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 18:56:
[...]

Ik woon in Brunssum.
Morgen komt er bij mij een monteur lans om de boel te installeren.
Als hij komt en als het werkt dan zal ik hier mijn resultaten laten zien.
Apart, ik woon ook in Brunssum en bij mij staat dat ze nog bezig zijn met de technische voorbereiding. De planning was dat dat 29 juli klaar was, maar op 30 juli hebben ze dat gewijzigd naar 16 juli (twee weken eerder ja 8)7 ). Daar staat ie nu nog steeds op.

Als je hier jezelf opzoekt, kom je dan ook uit op de raadhuisstraat 13 voor de telefooncentrale :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 16:52:
[...]

Ik ben ook over gegaan van demon naast Versatel. Je lijn moet er WEL af en mag het dus niet meer doen. Mijn demon abonnement deed het dus gewooon nog steeds toen de versatel monteur kwamen (halve maand na opzeggingsdatum), ik had 2 x Demon gevraagd of ik er nou af was en 2 keer zeggen ze, nix aan de hand meneer, alles is goedgegaan. Nou nee dus. Versatel deed het niet want de Demon lijn zat er nog op. Probleem lag bij KPN, die had de migratie niet voltooit. Gelukkig de volgende dag wel internet omdat Versatel achter Kpn aan zat om het te regelen. Advies, Zorg ervoor dat de lijn echt goed gecancelled is, bel demon, vraaag waarom hij het nog doet. Bij mij zeiden ze, meneer...dat kan niet. Gewoon effe je Demon ip doorgeven als die het nog doet, en dan weten ze dat er iets niet goed gegaan is.
Dus toch, ik ga morgen maar eens bellen met Demon dan, woensdag komt de monteur bij mij langs maar op dit moment tik ik dit nog steeds via het demon abonnement. Beetje slordig

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

henkyyyyyyy schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 20:20:
De decoder blijft de hele tijd op "connecting server" staan.

Heb hem al gereset.

Iemand nog suggesties?
Modem een schop geven, die moet het signaal leveren aan de decoder B)
Als dat niet werkt, dan is er iets in de centrale mis ... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een manier om het ww van de router voor full access te halen?
Voor de vorige was er een methode met een sniffer waardoor je het zelf uit kunt lezen....account gegevens hier neerzetten heeft bweinig zin zoals je eerder hebt kunnen zien....

Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

ik zit momenteel op tiscali netwerk

ik wordt daar per 28 augustus vanaf gehaald; immers de 28e van juli verstuurde ik mijn afzegging en het is een maand opzegtermijn

versatel zou rond die tijd geleverd worden, dat was aangevraagd en heb aangegeven dat ik rond de 28e dat wilde krijgen

nu heb ik bij de order status gekeken en zie ik dat het al goed opschiet, namelijk: per 15 augustus kunnen ze het al komen leveren..

mijn vraag is; kan versatel dit onderling met tiscali regelen dat zij het rond de 15e installeren en ik voor die tijd van het tiscali netwerk af ga, of gaat dit met allemaal gedoe erom heen dat ik daarom alsnog zou moeten wachten en een tijdje zonder internet kom te zitten (immers de overstap van tiscali naar netwerk schijnt niet te gaan zonder een paar weken geen internet..?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sewer schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 20:20:
[...]

Apart, ik woon ook in Brunssum en bij mij staat dat ze nog bezig zijn met de technische voorbereiding. De planning was dat dat 29 juli klaar was, maar op 30 juli hebben ze dat gewijzigd naar 16 juli (twee weken eerder ja 8)7 ). Daar staat ie nu nog steeds op.

Als je hier jezelf opzoekt, kom je dan ook uit op de raadhuisstraat 13 voor de telefooncentrale :?
Op die centrale zit ik ja.
Voor dat ik op vakantie ging had ik gebeld en toen zijden ze dat de centrale 11 juli zou worden opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ARD en ZDF zijn hier toegevoegd buiten Ned 1, 2 en 3. Strak beeld, maar wederom op zijn tijd een hapering (bij intensieve beeldactie en camera-switchen). Wel mooi strak beeld, op de kabel heb ik met ARD al eeuwenlang ruis.

Lijkt erop dat ze langzaamaan het zenderaanbod aan het uitbreiden zijn, nu nog de commercielen, BRT's en Eurospsort/Discovery/National Geogrfx. En uiteraard eens iets doen aan dat haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 18:33:
Hier in Sittard word de centrale komende dinsdag opgeleverd. Vrijdag staat er smiddags een monteur voor de deur om de zooi aan te leggen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

assass schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 20:46:

ik wordt daar per 28 augustus vanaf gehaald; immers de 28e van juli verstuurde ik mijn afzegging en het is een maand opzegtermijn

versatel zou rond die tijd geleverd worden, dat was aangevraagd en heb aangegeven dat ik rond de 28e dat wilde krijgen

nu heb ik bij de order status gekeken en zie ik dat het al goed opschiet, namelijk: per 15 augustus kunnen ze het al komen leveren..

mijn vraag is; kan versatel dit onderling met tiscali regelen dat zij het rond de 15e installeren en ik voor die tijd van het tiscali netwerk af ga, of gaat dit met allemaal gedoe erom heen dat ik daarom alsnog zou moeten wachten en een tijdje zonder internet kom te zitten (immers de overstap van tiscali naar netwerk schijnt niet te gaan zonder een paar weken geen internet..?)
zou ik toch echt even bellen met Tiscali. Want volgens mij kan het echt niet eerder dan die 28e.
Bij Tiscali reageren erg snel heb ik gemerkt dus een mailtje kan ook makkelijk. Had ze ook eea gevraagd omtrent overstappen en kreeg keurig netjes met een halve dag bericht en duidelijke uitleg. Dit doet mij juist eigenlijk toch weer twijfelen aangezien een mailtje naar Versatel na 5 dagen een reactie oplevert als je geluk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikH schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 20:25:
[...]

Dus toch, ik ga morgen maar eens bellen met Demon dan, woensdag komt de monteur bij mij langs maar op dit moment tik ik dit nog steeds via het demon abonnement. Beetje slordig
Hmm, ik heb ook demon. Ik heb al opgezegd per 1 juli. Ik heb nu nog steeds internet, een voordeel ik betaal niets meer hiervoor. Maar to the point. Bij mij komen ze woensdag installeren en dinsdag wordt mijn centrale geschikt gemaakt voor adsl2. Moet mijn demon internet eraf liggen aanstaande dinsdag of valt die er automatisch af als ze deze omzetten in de centrale. Of moet het er woensdag af zijn??

Ik hoop op een vlug antwoord. Ik krijg van demon ook te horen dat alles goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 23:04:
[...]

Hmm, ik heb ook demon. Ik heb al opgezegd per 1 juli. Ik heb nu nog steeds internet, een voordeel ik betaal niets meer hiervoor. Maar to the point. Bij mij komen ze woensdag installeren en dinsdag wordt mijn centrale geschikt gemaakt voor adsl2. Moet mijn demon internet eraf liggen aanstaande dinsdag of valt die er automatisch af als ze deze omzetten in de centrale. Of moet het er woensdag af zijn??

Ik hoop op een vlug antwoord. Ik krijg van demon ook te horen dat alles goed is.
Dinsdag zou ook mijn cantrale af zijn. Ik heb trouwens ook al geprobeerd de versatel klantenservice hierover te bellen afgelopen donderdag. Ze vroegen toen mijn naam en nummer en zouden terugbellen maar ik wacht nog steeds.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 21:47:
Lijkt erop dat ze langzaamaan het zenderaanbod aan het uitbreiden zijn, nu nog de commercielen, BRT's en Eurospsort/Discovery/National Geogrfx. En uiteraard eens iets doen aan dat haperen.
De commercieele zenders komen volgens versatel in een entertainment package waar je voor moet betalen, als de kleine hapering uit het beeld verdwenen is is dat geen probleem want nu betaal ik voor de tv zenders 17,95 per maand aan upc. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's veel ja, hier 13 euro p/m.

Canal Digitaal vraagt zicht trouwens 2,50 voor de publieke en commercielen, en 7,50 voor wat extra's in het basispakket (eurosport, discovery etc). Maar dan moet je een schotel hebben plus ontvanger.

Ik wacht nog even af of Versatel straks fatsoendelijke lage prijzen hanteert voor de TV en stabiel blijft voordat ik de kabel eruit gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Mijn Planet abbo loopt tot 01-12-2005.

Is het nu mogelijk om voor die datum al Versatel te hebben?
Als het de consequentie heeft dat ik voor een aantal maanden dubbele abonnements kosten moet betalen voor Planet en Versatel, dan neem ik dat maar voor lief. Ik wil namelijk wel graag van die 3 jaars aanbieding profiteren.

ps. In deze regio gaan ze 05-09-2005 Versatel uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
assass schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 20:46:

Tiscali heeft helemaal niets met je overstap van doen. Dat regelt altijde nieuwe ISP/netwerk en bij de oude moet je alleen nog even opzeggen op het moment dat je overstap bevestigd is.

Er kan maar 1 DSL signiaal op een koperlijn tegelijk. Dus als bij Tiscali je abonnement de 29 afloopt kan het best zijn dat Versatel de lijn al op de 15de laat omzetten.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 08-08-2005 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Euh, mij beeld over versatel wordt steeds troebeler. Helpdesk troubles: puur voor anderen ter ervaring. Gisteren 6 minuten in wacht gestaan, verbinding ineens vanuit hun verbroken. Ik denk slim te zijn, bel om 9 uur. Gesloten. 9 uur 3 minuten, ja! Keuzeopties 2212, krijg ik gelijk(!) een dame aan de lijn. Netjes geholpen door simpele vragen, dat zat wel goed, maar voor de vraag waarom ik nog geen signaal had, zou er iets met de wijkcentrale zijn. Ik zou worden doorgeschakeld naar een andere afdeling. Dit gebeurde binnen 2 en een halve minuut. Daarna 5 minuten iemand, ik denk zij, horen typen typen typen, zuchtje hier zuchtje daar. Ik heel zielig zo nu en dan hallo? en goedemorgen? roepen. Duurde mij net iets te lang, dus ik begon echt te praten en vragen en ineens gekraak, pats. Verbinding verbroken. (Mij leek het erop dat ze ff een email aan het typen was in mijn tijd en mij daarvoor liet wachten en uiteindelijk geen zin had om door te verbinden.)

Ik wilde alleen maar even weten waarom ik nog geen signaal had en hoe lang het kon duren....

Voor zover kan het nog toevel en pech zijn dat het zo loopt, immers nog maar twee keer gewacht en gesproken. Maar heeft iemand hier al ze te pakken gekregen en goed doorverbonden? Of kies ik toch de verkeerde opties?

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Vandaag Bilthoven, Utrecht, Baarn en Nieuwegein op de planning, als er bijzonderheden zijn dan post ik ze wel hier, enne wie mij spot krijgt crosscable!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:52
MightyRaven schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 09:40:
Vandaag Bilthoven, Utrecht, Baarn en Nieuwegein op de planning, als er bijzonderheden zijn dan post ik ze wel hier, enne wie mij spot krijgt crosscable!!! :P
Doe morgen Bergschenhoek maar even in de middag! Krijg ie van mij koffie :)

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dinkelover schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 09:27:
Euh, mij beeld over versatel wordt steeds troebeler. Helpdesk troubles: puur voor anderen ter ervaring. Gisteren 6 minuten in wacht gestaan, verbinding ineens vanuit hun verbroken. Ik denk slim te zijn, bel om 9 uur. Gesloten. 9 uur 3 minuten, ja! Keuzeopties 2212, krijg ik gelijk(!) een dame aan de lijn. Netjes geholpen door simpele vragen, dat zat wel goed, maar voor de vraag waarom ik nog geen signaal had, zou er iets met de wijkcentrale zijn. Ik zou worden doorgeschakeld naar een andere afdeling. Dit gebeurde binnen 2 en een halve minuut. Daarna 5 minuten iemand, ik denk zij, horen typen typen typen, zuchtje hier zuchtje daar. Ik heel zielig zo nu en dan hallo? en goedemorgen? roepen. Duurde mij net iets te lang, dus ik begon echt te praten en vragen en ineens gekraak, pats. Verbinding verbroken. (Mij leek het erop dat ze ff een email aan het typen was in mijn tijd en mij daarvoor liet wachten en uiteindelijk geen zin had om door te verbinden.)

Ik wilde alleen maar even weten waarom ik nog geen signaal had en hoe lang het kon duren....

Voor zover kan het nog toevel en pech zijn dat het zo loopt, immers nog maar twee keer gewacht en gesproken. Maar heeft iemand hier al ze te pakken gekregen en goed doorverbonden? Of kies ik toch de verkeerde opties?
De helpdesk benaderen via mail is zeker zo frustrerend. Mail perongeluk 2x verstuurd en wat denk je, 2 verschillende antwoorden!!!! Echt een heel verhaal getypt over mijn aanvraag en status.

1e mail: 2 regels, alles staat goed in onze systemen, u wordt woensdag gewoon aangelosten.
2e mail: volgens onze status wordt u 29 augustus aangesloten, voor een afspraak met een monteur kunt u contact opnemen met het installatiebedrijf.

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Dit is echt te triest voor woorden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MightyRaven schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 09:40:
Kom dan vnaaf ff in Vianen buurten! :P
Mag je gratis crosscable houden, krijg je van mij een straight kabel bij!!!!! Als je tenminste modempie en decoder installed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreurink
  • Laatst online: 16-08 13:20
Yes! Mijn Versatel lijntje is actief geworden!

Voor de volledigheid post ik mijn ervaringen ook maar even.

Ik heb sinds juni een Versatel Plus ADSL abonnement. Dit in verband met de beloofde 'naadloze' overgang naar 20Mbit toe.

Maandagochtend 1 augustus zou de monteur komen, IMTECH heeft mij ruim van te voren gebeld. Donderdagnacht (28/7) werd mijn Versatel Plus al afgesloten, maar ja, een weekend zonder internet had ik er wel voor over, als het maar zou gaan werken op de 1e.

Monteur was er maandag 1 augustus mooi op tijd, alleen had hij verschrikkelijke haast en was hij niet erg ervaren (het was zijn 2e Versatel dag, hij is van Cable1). Spullen aangesloten, rood internetlampje... helaas. Ik zou volgens hem teruggebeld worden voor een vervolgafspraak, meer kon hij niet doen.

Woensdag en donderdag zelf maar paar keer gebeld, maar veel meer dan 'heeft u al een harde reset van het modem geprobeerd?' kwam de klanten$ervice niet.

Donderdag vertrokken voor een lang weekend camping. Zaterdagavond werd ik mobiel gebeld door een dame die me vertelde dat het nog wel paar weken kon duren voordat ik verbinding zou hebben. Dit omdat KPN fouten had gemaakt en de aanvraag opnieuw er doorheen moest. Dit vond ik erg vreemd, aangezien mijn modem wel aangaf dat er DSL signaal op de lijn zat en ook de Line Rate van het nieuwe abonnement werd netjes aangegeven op de status pagina van het modem, ik kreeg alleen nog geen IP adres. Lijkt meer op een Versatel probleem dan op KPN probleem. Ik had al 'paar' biertjes achter de kiezen dus ben vrij onbeschoft tegen die arme dame aan de telefoon uitgevallen, maar uiteindelijk kwam het erop neer dat ik voorlopig geen verbinding zou hebben :(

Gister (zondag 7 aug) kom ik 's middags thuis, brandt het INET lampje groen en heb ik gewoon verbinding... _/-\o_

Decoder zelf aangesloten, na klein uurtje kwam er een nieuwe softwareversie binnen en sindsdien gewoon strakke verbinding!

Ik juich nog niet te vroeg, maar ben wel verschrikkelijk blij dat ik nu wel verbinding heb en dat alles het (voorlopig) doet.

Download haal ik 1,16 MB bij het testbestand van Versatel, ik zit op een kleine twee kilometer van centrale Zwolle-Centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 09:44:
[...]

Kom dan vnaaf ff in Vianen buurten! :P
Mag je gratis crosscable houden, krijg je van mij een straight kabel bij!!!!! Als je tenminste modempie en decoder installed :D
Voor wanneer sta je nou ingepland dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij komt er meer stabiliteit in de 20MB diensten van Versatel. Je merkt dat het nu meer gaat over de ervaringen dan over het hebben van geen internet, de uitzonderingen daar gelaten natuurlijk...

Zelf had ik de eerste 3 dagen ook geen internet, maar nu loopt alles soepel. Snelheid is 1.55 MB (helaas gecapped :'( ) en TV beeld is scherper dan kabel tv. Nu hopen op meer zenders voor decoder. Ben benieuwd naar komend weekend met de start van het voetbal seizoen en baal dat ik er dan niet ben doordat ik weg ben met vakantie :(

Ik las trouwens op een website dat de voetbalkanalen van Chelsea en Manchester United ook te zien zouden zijn via de decoder...iemand die kanalen kunnen vinden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:15

Kroontje

...

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 16:52:
[...]

Het abonnement van Demon zou opgezegd worden door Versatel, hier heb ik zelf helemaal niets aan gedaan. Gisteravond had ik nog normaal een werkende verbinding via Demon, maar vanmorgen belde het thuisfront rond 10uur, waarom het internet het niet meer deed. Hoogst waarschijnlijk heeft KPN de lijn omgezet van Demon naar Versatel. :)

Morgenavond kan ik tussen 17:00uur en 22:00uur een monteur verwachten, nu maar hopen dat alles een beetje vlot werkt. De vorige 2 ADSL aansluitingen heb ik elke keer een vertraging van +2 maanden opgelopen door 'foutjes'.. Tot nu toe lijkt alles in orde. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MightyRaven schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 10:27:
[...]

Voor wanneer sta je nou ingepland dan?
Ik heb geen idee, ik loop constant tegen muren aan op het moment bij de Installatie Bureau. Niemand kan of wil helpen en de agenda staat zogenaamd geblokkeerd waardoor ze het hoofdkantoor moeten mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

hmm, dat zuigt, kan helaas niks voor je betekenen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 21:35

m0nk

16-09-2003 15.15

demon naar versatel soepel verlopen bij me, monteur stapt net de deur uit.
download met ongeveer 1.5mb/sec, hopen dat het goed blijft gaan :)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MightyRaven schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 11:03:
hmm, dat zuigt, kan helaas niks voor je betekenen ....
Wonder boven wonder is geschied! Er heeft een kantoor van Imtech teruggebeld!! En te weten kantoor Vianen (Duh :D). Ze hebben woensdag monteur beschikbaar zeggen ze. Als extra uitzondering zijn ze nu bezig om te kijken of ze vandaag wel apparatuur kunnen leveren zodat ik het zelf aan kan sluiten. Who the f#k needs an monteur tenslotte ;)

In ieder geval staat er nu weer een afspraak voor woensdag, tussen 17:00 en 22:00 (ik krijg een dejavuuuu :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wonder geschiedde bij mij afgelopen vrijdag. Daarvoor heb ik drie weken vruchteloos geprobeerd een afspraak te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 11:17:
Dat wonder geschiedde bij mij afgelopen vrijdag. Daarvoor heb ik drie weken vruchteloos geprobeerd een afspraak te maken.
Ow afspraken maken lukte best aardig. Het jammere was alleen dat bij de vorige afspraak de monteur verzuimt heeft lang te komen :D
Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra regel ivm Voetbal: Gezien niet iedereen het kan zien en dus op de samenvattingen wacht willen we instellen dat er geen uitslagen, verslagen of voorkeur besproken of ge-uit wordt over wedstrijden en clubs.

Voor een goede indicatie voor nieuwe abonnees en vergelijkings materiaal vragen we iedereen met een 20mb Versatel verbinding die opgeleverd is onderstaande te lezen en in te vullen:

GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test