Versatel 20 Mbit/1Mbit nieuw - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste
Acties:
  • 16.266 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

m0nk schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 11:09:
demon naar versatel soepel verlopen bij me, monteur stapt net de deur uit.
download met ongeveer 1.5mb/sec, hopen dat het goed blijft gaan :)
Klinkt goed, ik heb zelf net demon gebeld met de vraag waarom ik nog signaal heb en de klantenservice wist mij te melden dat dit is ivm de telcomigratie, zij laten het signaal erop zitten totdat versatel het signaal overpakt.

Nu lees ik alleen in dit topic al een hoop tegenstrijdigheden over dit verhaal maar ik wacht maar lekker even af t/m woensdag als de monteur langskomt

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij de boel vrijdag aangesloten
doet het niet had nog internet via planet dus adsl 1 kpn moet nog switch gaan maken van adsl 1 naar adsl 2 hoelang zal dit nog gaan duren???hebben meer mensen dit probleem gehad??hoop echt op reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Is het mogelijk de modem/router die erbij geleverd wordt in de bridged mode te zetten zodat ik me linksys wrt54gs erachter kan hangen en die te laten functioneren als router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het trouwens met de aanbieding van Voetbal?

Ik heb Versatel aangevraagd toen ze nog geen contracten aanboden voor 1,2 of 3 jaar. Dus ik heb in principe een contract voor 1 jaar samen met een jaar voetbal. Maar hoe zit het nou NA dit jaar? Krijg ik dan alsnog voetbal er "gratis" bij of moeten we dan extra gaan betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 11:56:
Hoe zit het trouwens met de aanbieding van Voetbal?

Ik heb Versatel aangevraagd toen ze nog geen contracten aanboden voor 1,2 of 3 jaar. Dus ik heb in principe een contract voor 1 jaar samen met een jaar voetbal. Maar hoe zit het nou NA dit jaar? Krijg ik dan alsnog voetbal er "gratis" bij of moeten we dan extra gaan betalen?
Wat denk je ? Ik persoonlijk denk dat je dan gewoon gaat betalen per betaalde wedstrijd die je kijkt, netzoals ze nu doen als je later alsnog een volledige wedstrijd wil terugzien ! Kosten : 0,99 cent per wedstrijd, daarom heb ik maar een 2 jarig abo genomen aangezien je dan ook geen aansluitkosten betaald en op zeker volgnend jaar gratis voetbal kan kijken.

Via canaldigitaal geven ze ook Machester united tv door, ik denk dat deze wel gratis erbij komt _/-\o_ Verder hadden ze de rechten van Arsenal Tv - Liverpool Tv - Manchester United Tv en Chelsea Tv en AZ komt natuurlijk ook nog, of het allemaal gratis gaat worden ? ik denk het eerlijk gezegt niet aangezien ze het maar over hun entertainment packages hebben !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAnchester united en Chelsea TV dus.
http://www.satellitemagaz...wsshots/nieuwsshot715.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:52
Via Canal Digitaal, niet via ADSL2

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 19:55
The Conman schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 11:54:
Is het mogelijk de modem/router die erbij geleverd wordt in de bridged mode te zetten zodat ik me linksys wrt54gs erachter kan hangen en die te laten functioneren als router?
Ik denk eigenlijk dat dat niet gaat lukken, omdat Versatel 2 poorten op het modem reserveert (en dus denk ik configged) voor de digitale decoder met een vaste 4 mbit bandbreedte.

Als je het modem bridged zou zetten krijgt je digitale decoder niet meer zijn (vaste) ip. Voor zover ik namenlijk weet zijn de eerste x ip's in de private range uitgesloten van dhcp en gereserveerd voor de decoder (s). Ja, ik heb al veel door de fora gestruind, en ben nog niet eens aangesloten :P

Paul

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-08 20:47
BigBonanza schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 12:15:
[...]
Voor zover ik namenlijk weet zijn de eerste x ip's in de private range uitgesloten van dhcp en gereserveerd voor de decoder (s).
Ik weet ook niet precies hoe het zit, maar dit laatste is niet waar: het Versatel-modem heeft z'n dhcp-server standaard zo staan dat er gewoon vanaf 192.168.1.2 IP-adressen uitgedeeld worden.

[ Voor 11% gewijzigd door bigben04 op 08-08-2005 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ik ben nog steeds een twijfelende potentiele versatel klant maar de problemen die ik hier lees weerhouden mij ervan om het te bestellen. Nu kan het zijn dat je hier alleen de problemen leest en de positieve verhalen niet hoort. Is het misschien een goed idee om een poll aan te maken om dit te inventariseren?

Met een aantal keuzes als:

- Het werkt bij mij prima vanaf de aansluitdag

- Na wat installatieproblemen werkt het nu prima zonder uitval

- Het werkt bij mij redelijk (af en toe een uitval)

- Het werkt bij mij redelijk (maar snelheid valt tegen)

- Het werkt vaker niet dan wel

- Het werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10-2023
Ik heb net zoals anderen nog een probleem met die decoder.. Bij het invoeren van een pincode loopt hij vast. Hij geeft het pincode scherm weer, maar reageert nergens meer op.

Ik zit op de centrale selwerd, groningen. Ik vroeg me af of dit probleem nu aan de centrale ligt of de software in de decoder.. Aangezien sommigen kennelijk het wel kunnen bekijken. Je kan zeker geen handmatige update doen, want daar heb ik al naar zitten zoeken..

Het zal zich uiteraard wel vanzelf oplossen, maar zou het leuk vinden het nu al te gebruiken :)

En is overal de snelheid gecapped op 1,54MB/s? Vind het een toffe snelheid, maar mocht er meer uit te halen zijn... (zit 350M van centrale tot max 1KM (routeplanner)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem ligt hoogstwaarschijnlijk bij de firmware van je decoder. Even hard resetten en dan moet het opgelost zijn. Dat was het bij mij althans wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe doe je dit resetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vanmorgen doet ook bij mij de Versatel verbinding het, hoihoi! Zit in Tilburg trouwens. Ook hier is de verbinding met geen mogelijkheid boven de 1,54MB/s te krijgen....wel snel, maar hoop natuurlijk op meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]zandpaddo schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 12:22:
Ik ben nog steeds een twijfelende potentiele versatel klant maar de problemen die ik hier lees weerhouden mij ervan om het te bestellen. Nu kan het zijn dat je hier alleen de problemen leest en de positieve verhalen niet hoort. Is het misschien een goed idee om een poll aan te maken om dit te inventariseren?

-> nogmaals: het is een nieuwe techniek, we zijn aan het pionieren hier.
Niets is zeker in het leven, alleen dat je een keer gaat! ;-)

Ik heb gewoon die gok genomen, het werkt vanaf het begin goed, eerst 8 Mbps nu 13 Mbps.
Het wordt met een snelheid van 15 Mbps van de centrale gestuurd bij mij in Woerden.
Niets te klagen.
De kinderziekten worden echt wel opgelost!
Ook voor die pannenkoek die op de site van de Telegraaf loopt te zeiken, ook zijn problemen worden echt wel opgelost!
Voor 40 eu ben ik dik tevreden met wat ik heb. Internet goed (ook een lage ping), WLAN goed (voorlopig gecapped op 4 Mbps, wordt nog veranderd), beeld goed (alleen decoder heeft nog een software-update nodig, komt ook spoedig)

Durf je te gokken, doe je het.
Wil je meer zekerheid, neem je een bestaande breedbandtechniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stekker eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm vandaag moet er tussen 12:00 en 18:00 een monteur lanskomen.
Het is al half 2.
Ik heb het gevoel dat ie niet meer komt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 13:21:
Het is al half 2.
nou nou... hij heeft tot 18:00 dus er is nog tijd zat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:52
Het is al half 2.
Poehee, je hebt wel geduld zeg! Als het nou 17:55 was ok, maar om nu al te gaan lopen klagen slaat werkelijk nergens op...

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Hehehehe... mijn neefje heeft het 1,5 maand later dan ik besteld, ik wordt donderdag aangesloten, hij vandaag. Tussen 12:00 en 18:00 ook, bel hem elk half uur: hebbie het al :+ (hij loop tmij ook al een maand te zieken datie eerder aangesloten wordt) Vanavond ff posten hoe de install bij hem is verlopen.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Laatst online: 24-08 14:35
BigBonanza schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 12:15:
[...]

Ik denk eigenlijk dat dat niet gaat lukken, omdat Versatel 2 poorten op het modem reserveert (en dus denk ik configged) voor de digitale decoder met een vaste 4 mbit bandbreedte.

Als je het modem bridged zou zetten krijgt je digitale decoder niet meer zijn (vaste) ip. Voor zover ik namenlijk weet zijn de eerste x ip's in de private range uitgesloten van dhcp en gereserveerd voor de decoder (s). Ja, ik heb al veel door de fora gestruind, en ben nog niet eens aangesloten :P

Paul
Ik ben niet van plan die decoder aan te sluiten (dus ook niet te gebruiken), ben nou eenmaal geen fan van voetbal. Zal het dan wel lukken om dan me huidige router te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 15:27
Het is al half 2.
Komt omdat hij nu bij mij thuis bezig is en zal hem wel even bezig houden zodat hij echt pas om 18:00 komt aanzetten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinder
|:( Ok... Stekkertje eruit en erin doet idd wonderen.. Hij doet het nu wel (uiteraard met die foutmelding maar films spelen af).

Een stekkertje, damn das wel erg dom dat ik dat niet heb geprobeerd :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik het goed lees is Versatel dus ook al ana het testen met gewone tv via internet? Dat zou wel beter zijn, dan schoppen we UPC er hier helemaal voorgoed uit >:) Weet iemand ook al hoe het zit met bellen via Versatel? Zit hier schot in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donderdag komt er een monteur bij mij de boel aansluiten.
Nu lopen er vanuit de meterkast 2 telefoondraden (naast de telefoondraad naar de woonkamer) naar de telefoonaansluiting op de slaapkamer die allebei niet gebruikt worden (we hebben draadloze telefoons).

Kan een van deze 2 lijnen ook gebruikt worden om het modem boven te installeren? Er zit al een gat in het plafond van de woonkamer waardoor de draad van de decoder netjes weggewerkt zou kunnen worden en ik kan meteen op de slaapkamer een lijntje trekken naar de tv aldaar.
Ook zit er al een gat in de muur naar de kamer waar de pc staat.

Iemand inmiddels al aangesloten die het modem ook in de slaapkamer (of in ieder geval op die verdieping) heeft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:00

Peetman

Tjah....

Bij mij staat het modem zo'n 12 meter bij de splitter vandaan en is verbonden met goedkope "platte" gamma telefoonkabel. Heb gewoon de volle downloadsnelheid gehad, dus het hoeft geen probleem te zijn. Echter, elke situatie is anders, dus het is geen garantie dat het bij jou ook goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een wonder geschied!

Mijn vriendin is momenteel de apparatuur ophalen bij Imtech Vianen. Monteur hoef ik toch niet te hebben en ik wil het snel voor elkaar hebben. Spullen staan klaar en vanavond kan ik lekker ff zelf hobby'en en als alles goed gaat heb ik dus vnaaf EINDELIJK inet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een mail gekregen dat de technische voorbereiding van mijn ADSL verbinding gereed zou zijn. Hoe kan ik dan nog steeds linesync hebben en nog ingelogd zitten bij Demon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoerebink
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-08 14:55
Nou, mijn bange vermoedens, na het lezen van dit forum, lijken uit te komen:

Ik heb ook 20MB-adsl aangevraagd, en zal op 15 augustus worden aangesloten.

Momenteel heb ik al Versatel, maar dan via KPN-adsl.
Versatel verzekerde mij (bij de aanvraag) dat zij de lijn bij KPN zouden opzeggen, zodat op de 15e hun eigen lijn aangesloten zou kunnen worden. Want het was per slot van rekening alleen maar een lijn-migratie en geen provider-wissel.

Vanochtend toch maar even KPN gebeld.. 3x raden: in hun systeem staat niets van een beeindiging van mijn ADSL-lijn.

Ofwel: ik zal op de 15e een monteur krijgen die geen signaal eruit krijgt...

Of denk ik nu te negatief na?
Of is het gewoon zo dat de KPN-lijn actief blijft tot de 15e (omdat ik al bij Versatel zit) en dat er in de centrale gewoon een stekker wordt "omgeplugd" ??

Wie-o-wie?

En: wat is nu de slimste actie om te ondernemen? Ik heb de Versatel klantenservice al op de hoogte gesteld, en die zouden er melding van maken... Maarja.... of ik dat moet afwachten/vertrouwen... De jongen aan de telefoon had nog nooit hiervan gehoord.... :?

Groet,
Bink

[ Voor 6% gewijzigd door stoerebink op 08-08-2005 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:59

-d-

Versatel helpdesk tijdelijk gratis ?
...
Versatel helpdesk tijdelijk gratis
Versatel wordt ondertussen wat nerveus, gezien de start van het voetballen aanstaand weekend. Het aansluiten van klanten op ADSL2+ verloopt niet lekker. Er komen veel klachten en vragen bij de helpdesk.

"De helpdesk is tijdelijk gratis, want we kunnen mensen niet te lang laten wachten en op te hoge kosten brengen als er problemen zijn. Maar zover ik weet zijn de meeste verholpen", aldus de woordvoerster van het bedrijf. De helpdesk is voor alle Versatel-abonnees tijdelijk gratis, daarna komt de gewone prijs van 25 cent per minuut weer terug.

Inmiddels heeft de Consumentenbond zich geworpen op de problemen van Versatel Voetbal. De bond verzamelt klachten teneinde namens Versatelklanten wat druk te kunnen uitoefenen en publicitair voordeel te kunnen behalen.

Met het gratis maken van de helpdesk preludeert Versatel alvast op de mogelijke klachten van de bond, hoewel de telecomaanbieder in Amsterdam zegt nog geen contact met de bondsmensen uit Den Haag te hebben gehad.

Een aantal verzoeken van Planet Multimedia om ADSL2+ en Versatel Voetbal tijdelijk te mogen testen, is niet beantwoord. "We testen alleen nog met Versatel-medewerkers."

Sportprogramma Versatel
Versatel produceert ook een sportprogramma voor haar voetbalkijkers, in samenwerking met producent Eyeworks. "We hebben een eigen Versatelstudio op het Mediapark in Hilversum en bereiden daar het programma nu voor", aldus de woordvoerster.

Volgens haar wordt een soort van 'Langs de Lijn op televisie' met rondjes langs de velden van de wedstrijden die Versatel uitzendt.
Bron : planet.nl/multimedia

Kan het gratis helpdesk nummer echter (nog) niet vinden op versatel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08
stoerebink schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 15:40:

Versatel verzekerde mij (bij de aanvraag) dat zij de lijn bij KPN zouden opzeggen, zodat op de 15e hun eigen lijn aangesloten zou kunnen worden. Want het was per slot van rekening alleen maar een lijn-migratie en geen provider-wissel.

Vanochtend toch maar even KPN gebeld.. 3x raden: in hun systeem staat niets van een beeindiging van mijn ADSL-lijn.

Of is het gewoon zo dat de KPN-lijn actief blijft tot de 15e (omdat ik al bij Versatel zit) en dat er in de centrale gewoon een stekker wordt "omgeplugd" ??

Wie-o-wie?

En: wat is nu de slimste actie om te ondernemen? Ik heb de Versatel klantenservice al op de hoogte gesteld, en die zouden er melding van maken... Maarja.... of ik dat moet afwachten/vertrouwen... De jongen aan de telefoon had nog nooit hiervan gehoord.... :?

Groet,
Bink
Als jij netjes hebt aangegeven dat je nu KPN-dsl op de lijn hebt, en je hebt op papier dat zij die zullen cancelen...is het geen probleem. Ze zullen dan een TTM doen, kortom, de monteur zal in ce centrale KPN loskoppelen en Versatel aankoppelen. Normaal gesproken zegt de klant dan zelf daarna zijn vorige dsl op (kpn dus), maar blijkbaar doet Versatel dat voor je. Let wel, dat gebeurd erna pas, dus KPN weet inderdaad nu nog van niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:51

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

MightyRaven schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 09:40:
Vandaag Bilthoven, Utrecht, Baarn en Nieuwegein op de planning, als er bijzonderheden zijn dan post ik ze wel hier, enne wie mij spot krijgt crosscable!!! :P
Dan ben jij vast niet bij mij geweest vorige week... :)
Had niet eens kabel bij zich volgens mij...

En , een losse laptop is ook wel handig om het modem in te stellen..
Nou moest ie 2 x naar zolder en weer terug.. ;)

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
We hebben voor ons afstand-snelheids testproject nog meer user-input nodig :) Dus mocht je al een actieve lijn hebben, je hulp wordt erg gewaardeerd: GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoerebink
Het klantenservicenummer blijft gewoon 0900-0440440.
Het gratis tarief moet morgen ingaan, en is tijdelijk.

Uit betrouwbare bron.

Bink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MightyRaven schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 10:27:
[...]

Voor wanneer sta je nou ingepland dan?
Leuk, bij mij ging het ook allemaal gemakkelijk, het aansluiten dan.

Internet heeft precies oip de kop af 1 week gewerkt :( en vanaf zaterdagmiddag 17:00 uur is het rode 'inet' ledje aan.

Via de webconfigurator blijkt dat ik geen WAN ip adres krijg en geen DNSsen van Versatel.
Resetten helpt niet, terug naar de 'factory default' helpt niet stekker van de voeding van het modem eruit helpt niet: 'inet' ledje blijft steevast rood. K#@%$t met peren dit. :(

Helpdesk gebeld, 4,25 euro armer: :( er is niets bekend over een storing in uw regio. We maken een melding en binnen een paar dagen wordt het opgelost.

Zondagmiddag weer helpdesk gebeld: een gelijkluidend verhaal. En nog steeds geen internet. Bah. :(

Weet iemand het nummer van de gratis helpdesk?????

Faxnummer heb ik inmiddels: 020-7507725

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Mn neefje is dus net aangesloten, monteur was 20 minuutjes bezig. Gemiddeld 1,4MB/sec wel ok dus. Alleen wat vage dingen met de topbox (kan niet zappen/terug naar menu) enz.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoniste van Versatel juist gebeld en gevraagd wat het gratis helpdesknummer voor de 20 megabitklanten is:

Het gratis helpdesknummer is het nummer van Imtech: 020-8900589

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoerebink
Ja, maar Imtech is wat anders dan Versatel.

Dus: vanaf morgen zal 0900-0440440 gratis zijn (zoals ik eerder al schreef)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stoerebink schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:16:
Ja, maar Imtech is wat anders dan Versatel.

Dus: vanaf morgen zal 0900-0440440 gratis zijn (zoals ik eerder al schreef)
De telefoniste gaf dit nummer, dus mogen we ervan uitgaan dat dit klopt...
Ik wordt in elk geval door ze teruggebeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoerebink
Xandrios schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 16:06:
[...]

Als jij netjes hebt aangegeven dat je nu KPN-dsl op de lijn hebt, en je hebt op papier dat zij die zullen cancelen...is het geen probleem. Ze zullen dan een TTM doen, kortom, de monteur zal in ce centrale KPN loskoppelen en Versatel aankoppelen. Normaal gesproken zegt de klant dan zelf daarna zijn vorige dsl op (kpn dus), maar blijkbaar doet Versatel dat voor je. Let wel, dat gebeurd erna pas, dus KPN weet inderdaad nu nog van niets.
KPN zegt wat anders. Volgens de klantenservice van KPN zal er toch echt een KPN-mannetje die TTM-migratie in de centrale moeten doen. En zolang zij daar in hun systeem geen melding van hebben, gebeurt dat niet, aldus de KPN-medewerker...

Maar ik begrijp uit jouw woorden dat het anders zit? Wie is in jouw bericht "de monteur" ? Een Versatel-mannetje? Of een KPN-ner?

Groetjes
Bink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoerebink
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:19:
[...]
De telefoniste gaf dit nummer, dus mogen we ervan uitgaan dat dit klopt...
Ik lees hier toch wat anders:
http://kassa.vara.nl/port...nieuws_artikel&no=1674630

Maargoed, nog even voor de duidelijkheid:

Alle vragen over 20MB-adsl stel je op 0900-0440440
Alle vragen over de installatie aan huis: 020-8900589

[ Voor 21% gewijzigd door stoerebink op 08-08-2005 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
stoerebink schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:23:
[...]

KPN zegt wat anders. Volgens de klantenservice van KPN zal er toch echt een KPN-mannetje die TTM-migratie in de centrale moeten doen. En zolang zij daar in hun systeem geen melding van hebben, gebeurt dat niet, aldus de KPN-medewerker...

Maar ik begrijp uit jouw woorden dat het anders zit? Wie is in jouw bericht "de monteur" ? Een Versatel-mannetje? Of een KPN-ner?

Groetjes
Bink
Je haalt nu de mensen van KPN die bij 'het vaste net' werken en dus inderdaad melding van Versatel moeten ontvangen voor de TT-migratie om het uit te voeren en in te planne en de mensen van KPN-DSL die ook van Versatel bericht krijgen op het moment dat de eerst genoemde okee geeft.

KPN is groot, en je spreekt niet tegen 1 KPN zegmaar.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoerebink
bjck schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:30:Je haalt nu de mensen van KPN die bij 'het vaste net' werken en dus inderdaad melding van Versatel moeten ontvangen voor de TT-migratie om het uit te voeren en in te planne en de mensen van KPN-DSL die ook van Versatel bericht krijgen op het moment dat de eerst genoemde okee geeft.
...waarmee je eigenlijk wil zeggen dat ik gewoon hoop moet hebben dat het goed komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:15

Speedmaster

Make my day...

stoerebink schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 15:40:

Wie-o-wie?

Groet,
Bink
Dit ken ik, hier hoef je helemaal niks mee te doen wat Versatel zegt voor jouw de lijn bij KPN op.
Geen extra kosten, geen doorbetaling van een abbo, gaat gewoon zo als het hoort, je loopt hooguit de kans dat je de dag voor installatie geen internet meer heb maar dat is niet erg.
Kan zelfs voorkomen dat wanneer de monteur komt installeren je geen ADSL signaal hebt. De monteur neemt dan contact op met Versatel en onder normale omstandigheden heb je binnen 2 uur als nog je ADSL signaal op de lijn zitten. Zodra Versatel alles geinstalleerd is krijg je een schrijven van KPN dat ze je opzegging hebben ontvangen van Versatel, en uiteraard dat ze het betreuren :P maar alleen als je nog een jaarcontract heb krijg je kosten aan je broek, heb je langer als een jaar je abbo bij KPN dan is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
stoerebink schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:31:
[...]

...waarmee je eigenlijk wil zeggen dat ik gewoon hoop moet hebben dat het goed komt?
Dat Versatel je aanvraag netjes behandeld inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoerebink
Tuut-Tuut schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:38:
[...]

Dit ken ik, hier hoef je helemaal niks mee te doen wat Versatel zegt voor jouw de lijn bij KPN op.
Geen extra kosten, geen doorbetaling van een abbo, gaat gewoon zo als het hoort, je loopt hooguit de kans dat je de dag voor installatie geen internet meer heb maar dat is niet erg.
Kan zelfs voorkomen dat wanneer de monteur komt installeren je geen ADSL signaal hebt. De monteur neemt dan contact op met Versatel en onder normale omstandigheden heb je binnen 2 uur als nog je ADSL signaal op de lijn zitten. Zodra Versatel alles geinstalleerd is krijg je een schrijven van KPN dat ze je opzegging hebben ontvangen van Versatel, en uiteraard dat ze het betreuren :P maar alleen als je nog een jaarcontract heb krijg je kosten aan je broek, heb je langer als een jaar je abbo bij KPN dan is er niets aan de hand.
Ik had zojuist een bijzonder vriendelijke man aan de lijn van Imtech, die verstand van zaken bleek te hebben. Hij maakte me duidelijk dat ik me WEL zorgen moet maken.
Het volgende is het geval: omdat ik Versatel-ADSL had via KPN, had ik eigenlijk gewoon adsl van KPN, met een Versatel-stickertje erop.
Dat er bij KPN geen melding bekend is van het opzeggen van mijn ADSL-lijn, betekent dat KPN gewoon doorgaat met de levering van "hun" ADSL aan mij.

Hij vertelde mij dat ik, als Versatel-KPN-klant beter een aanmelding had kunnen doen als NIEUWE klant, en zelfstandig KPN opzeggen.

Hij zei verder dat ik het maandag a.s. (als de monteur komt) zeker weten wel kan schudden.
"Gaat niet lukken," zei hij.

We zullen zien.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag tussen 1200 en 1800 had er iemand moeten komen maar er is dus niemand geweest :( :(

Helpdesk: Al onze medewerkers zijn in gesprek

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je meteen bellen Imtech!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het nummer van Imtech ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier donderdag niemand geweest.

Eerstvolgende mogelijkheid is donderdag a.s. tussen 17:00 en 22:00hrs.
Nu zit ik in de avonddienst deze week en gaat dat dus niet lukken.
Nu komt men pas maandag 15aug installeren aaarrrgghhhhhh!!!!!

Vind het wel bezwaarlijk dat Imtech geen rekening houd met dit soort gevallen
en geen eerde afspraak kan maken (bijv. tussen 9 en 14) deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:19:
[...]

Wat is het nummer van Imtech ?
020-8900589

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg echt de schijt van dat versatelinstallatiebedrijf.
Hang je 10 min aan de telefoon krijg je iemander eraan om je gegevens te noteren en dan bellen ze je zo spoedig mogelijk terug.
Ik geloof er niks van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het nummer van het versatelinstallatiebedrijf.
Niet van imtech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:31:
Ik krijg echt de schijt van dat versatelinstallatiebedrijf.
Hang je 10 min aan de telefoon krijg je iemander eraan om je gegevens te noteren en dan bellen ze je zo spoedig mogelijk terug.
Ik geloof er niks van
Dan is zo spoedig mogelijk wel achteruit gegaan, ik wacht al sinds afgelopen donderdag om teruggebeld te worden

Inmiddels heb ik het antwoord op mijn vraag dit weekend al in dit topic langs zien komen maar als ik jou was zou ik nog even een keer bellen.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:37

iMars

Full time prutser

The Conman schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 11:54:
Ik heb al eerder zo'n soort vraag gesteld... link

Misschien een idee om hiervoor een topic te openen?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Laatst online: 13-08 16:15
In mijn geval is de TT migratie dus wel goed gegaan (van Demon naar Versahell) alleen werkte mijn spulletjes niet achter een NAT router en heb ik, op advies van de Versahell helpdesk, een ADSL2+ bridge gekocht die niet blijkt te werken omdat je het verstrekte modem van Versahell moet gebruiken. En probeer dan de TTM maar eens terug te draaien.

Nou leuk, heb ik weer.
Heb ik meteen de boel weer opgezegd en moet mijn oude lijn weer hersteld worden maarrrr… Dat gaat zo maar niet. Versahell kan dus wel de Demon lijn kapen maar andersom kan een andere ISP de Versahell lijn er dus niet af knikkeren omdat ie “technisch anders” is. WTF??? :X

Nu zit ik dus al dagen zonder VPN + Telefoon (VoIP) en internet door die klojoos die het schijnbaar geen ene moer kan schelen dat ik mijn werk niet meer kan doen want nu hoor ik ineens niks meer van Versahell.

Ik denk dat ik de KPN lijn morgen maar in zijn geheel laat afsluiten en meteen een nieuwe KPN lijn aan vraag zodat Demon weer DSL kan gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik ben online hoor!

Kzit nu via wireless via Versatel als een trein te werken! Kan alleen nog niet zien hoe snel, dat user/user ding toont nou niet bepaald veel info. Maar ik gaat is ff rustig kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 19:55
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:45:
Nou ik ben online hoor!

Kzit nu via wireless via Versatel als een trein te werken! Kan alleen nog niet zien hoe snel, dat user/user ding toont nou niet bepaald veel info. Maar ik gaat is ff rustig kijken :)
Nou,

Gefeliciteerd ermee! Bij moeten ze het als alles goed gaat donderdag komen doen, maar dan moet ik eerst wel woesndag zonder linesync komen te zitten :P

Ben blij weer wat positieve berichten te horen.

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trankilo schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:45:
Nou leuk, heb ik weer.
Heb ik meteen de boel weer opgezegd en moet mijn oude lijn weer hersteld worden maarrrr… Dat gaat zo maar niet. Versahell kan dus wel de Demon lijn kapen maar andersom kan een andere ISP de Versahell lijn er dus niet af knikkeren omdat ie “technisch anders” is. WTF??? :X
Ik had ook een probleem ik kon geen vpn meer opzetten naar mijn werk via een cryptocard, versatel kwam echter met de oplossing om een vast ip adres in te vullen (192.168.1.6, een default gateway in te vullen van 255.255.255.0 en GEEN default gateway) en tot mijn verbazing werkt de vpn nu weer uitstekend en kan ik weer thuiswerken.

Jij hebt denk ik een heel ander probleem hebt, maar voor de thuiswerkers die een VPN moeten opzetten werkt bovenstaande perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Default gateway = dus subnet mask.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
trankilo schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:45:
In mijn geval is de TT migratie dus wel goed gegaan (van Demon naar Versahell) alleen werkte mijn spulletjes niet achter een NAT router en heb ik, op advies van de Versahell helpdesk, een ADSL2+ bridge gekocht die niet blijkt te werken omdat je het verstrekte modem van Versahell moet gebruiken. En probeer dan de TTM maar eens terug te draaien.

Nou leuk, heb ik weer.

Nu zit ik dus al dagen zonder VPN + Telefoon (VoIP) en internet door die klojoos die het schijnbaar geen ene moer kan schelen dat ik mijn werk niet meer kan doen want nu hoor ik ineens niks meer van Versahell.

Ik denk dat ik de KPN lijn morgen maar in zijn geheel laat afsluiten en meteen een nieuwe KPN lijn aan vraag zodat Demon weer DSL kan gaan leveren.
Moet allemaal best wel aan de gang te krijgen zijn achter NAT.

Terug TT-migratie kan alleen Demon voor je doen, niet Versatel. En als je opzegt zetten ze dan opzegging per asap? Dus je lijn ook voor sloop? Dan gaat terug TT-migratie ook niet meer werken natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:15

Speedmaster

Make my day...

stoerebink schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:55:
[...]

Ik had zojuist een bijzonder vriendelijke man aan de lijn van Imtech, die verstand van zaken bleek te hebben. Hij maakte me duidelijk dat ik me WEL zorgen moet maken.
Het volgende is het geval: omdat ik Versatel-ADSL had via KPN, had ik eigenlijk gewoon adsl van KPN, met een Versatel-stickertje erop.
Dat er bij KPN geen melding bekend is van het opzeggen van mijn ADSL-lijn, betekent dat KPN gewoon doorgaat met de levering van "hun" ADSL aan mij.

Hij vertelde mij dat ik, als Versatel-KPN-klant beter een aanmelding had kunnen doen als NIEUWE klant, en zelfstandig KPN opzeggen.

Hij zei verder dat ik het maandag a.s. (als de monteur komt) zeker weten wel kan schudden.
"Gaat niet lukken," zei hij.

We zullen zien.....
Geloof me, ik had ADSL-Basis van Versatel (dus op het KPN netwerk) Vorige week Woensdag ochtend om 11.00 uur lijn dood.
Donderdag ochtend om 10.30 uur monteur van Imtech op de stoep.
Alles geinstalleerd, echter met 1 probleempje, Geen ADSl signaal beschikbaar dus effe bellen met hoofdkantoor, die nam contact op met Versatel, resultaat 11.30 uur alsnog ADSL signaal alleen had ik daarna wel het bekende rode lamje syndroom wat tot Zaterdagnacht duurde, maar dat kan de pret niet drukken.... :| toch |:( :P
:r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoerebink
Je stelt me weer een beetje gerust...

Naja... we zullen zien, we zullen zien.

dinsdag is het zover..... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer
  • Laatst online: 22-07 09:02

Beamer

Return of the legend

Neem dit abonnement gewoon NIET! Het is één grote ramp. Ik kan alle opsominngen van andere herhalen dat zal ik niet doen. Maar ik zou tegen iederen zeggen neem dit abonnement NIET!
Volgende week gelijk ff mijn evaringen met versatel even doorzetten naar de consumentenbond. Aflegggers geld van me rekening afhalen, torenhoge telefoonrekkeningen, emails wordt niet gereageerd en wat heb ik zelf al een maand geen internet.
VERSATEL @^#&@#*@&*(#@#!#@!~!!!!! :(

20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinder
Ik werd net gebeld door iemand van versatel (geheel ongevraagd, hun eigen iniatief).

Ze houden steekproeven over de kwaliteit van het aangelegde werk van het installatiebedrijf en ik ben random uitgekozen schijnbaar... Ze komen morgen om 14u30 bij me kijken hoe alles is aangesloten :?

Nahja zal ze direct vragen hoe het met die gecapte snelheid van 1,54mb zit :)

Van mij mogen ze langskomen, ben er toch wel hehe. Snap alleen niet goed wat ze nou willen bekijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Grinder schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:45:
Van mij mogen ze langskomen, ben er toch wel hehe. Snap alleen niet goed wat ze nou willen bekijken..
Heel simpel; ze willen weten of de monteur die bij jou is geweest z'n werk wel goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Laatst online: 13-08 16:15
bjck schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:08:
[...]

Moet allemaal best wel aan de gang te krijgen zijn achter NAT.
Helaas geld dat niet voor mn VoIP, ik praat hier niet over een simpel VoIPbuster accountje.
Begrijp me niet verkeerd, ik baal hier ongelofelijk van!
VPN zal iid wel niet zo'n probleem zijn maar andere zaken wel. Ik doe ook een stukje productontwikkeling waarvoor ik gewoon een internetverbinding voor nodig heb.

Ik snap trouwens ook niet dat ze poort 21 en 80 gebruiken voor management. Al denk ik dat poort 21 wel voor de "decoder" gebruikt zal worden.

Als ik van deze klap bekomen ben zal ik wel eens naar de overbuuman gaan en een tcp dump doen op het lijntje naar zijn decoder. Ik kan mij niet voorstellen dat ze de stream coderen. Met een EMU op een peesee zou je dan de stream op kunnen slaan. Zou het een TS zijn (Transponder Stream). Mmmm. ik praat te veel met een paar biertjes in mn mik
:+
Terug TT-migratie kan alleen Demon voor je doen, niet Versatel. En als je opzegt zetten ze dan opzegging per asap? Dus je lijn ook voor sloop? Dan gaat terug TT-migratie ook niet meer werken natuurlijk ;)
Demon kon het niet voor elkaar krijgen, en geloof me, ze hebben mij echt geprobeerd te helpen omdat ik ineens zo omhoog zit.

Maar ik ben er uit, ik laat KPN morgen een definitief sloop infra in gang zetten en daarop mogen ze er een nieuwe PSTN in schieten op het andere touwtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogier80
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 10:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De wijkcentrale zit zeker onder je huis? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogier80
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:54:
[...]

De wijkcentrale zit zeker onder je huis? :*)
600 meter ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 20:41

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dan zit ie wel diep zeg :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnDutch
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-07 10:19
bjck schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 21:44:
Kan al gedaan zijn omdat veel mensen niet weten hoe het te gebruiken en dan de helpdesk gaan bellen of zichzelf offline leggen door een instelling te maken. Redenen kunnen heel simpel zijn om dit soort dingen te doen.

't Wordt echt tijd dat de instellingen duidelijk worden en 't mogelijk wordt een eigen modem aan te sluiten op een 20mb aansluiting.

Misschien dan met iets eerder genoemde VPI/VCI 1/34 en Bridged-IP-LLC? Iemand die 't wil proberen? (kan ook met een ADSL1 modem).
Ik heb vanalles geprobeerd maar het lijkt echt niet te lukken. ADSL technisch is er wel link, maar ik weet simpelweg het authenticatie protocol niet. Als het al nodig is. Maar een IP adres krijg ik ook niet (is ook een beetje onduidelijk in mijn modem - SMC Barricade - oud Cistron modem) Ook als ik hem op bridged zet werkt het niet.

Kan er iemand met een werkende verbinding eens opzoeken wat haar/zijn instellingen zijn? Zoals ENCAPSULATION, VPI en VCI etc etc

1/1/1970 0:0:0> Ethernet Device 0 Detected
1/1/1970 0:0:0> ATM: Detected
1/1/1970 0:0:0> ATM: Setting up vcc0, VPI=1, VCI=34
1/1/1970 0:0:0> NAT is enabled
1/1/1970 0:0:31> ADSL: Up rate 896, Dn rate 8064, Up SNR 2304, Dn SNR 1571, Up CRC 0, Dn CRC
1/1/1970 0:0:31> ADSL: FU 0, FD 0, HU 0, HD 0, ESN 0, ESF 0
1/1/1970 0:0:31> ADSL: LOSN 0, LOSF 0, LOFN 0, LOFF 0, LATU 1, LATD 1
1/1/1970 0:0:31> ADSL: ATMT 1, VID 57
1/1/1970 0:0:31> ATM Connected
1/1/1970 0:0:31> ATM layer is up, cell delineation achieved
1/1/1970 0:0:31> ADSL connected

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraag waar ik nog geen specifiek antwoord op heb kunnen vinden.

Wij wonen hier met 12 man in een studentenhuis, en er ligt als een net van tvkabels. Zouden we het nou zo kunnen doen dat de kabel die het huis binnen komt eerst gesplitst wordt om overal in huis gewoon tv te houden, en op één van de twee splitsingen dan de decoder van versatel aan te brengen, en dan gewoon versatel op één tv? Zoals hier onder dus:

Inkomende tv-kabel ---> signaalversterker met 12 tv's
|
Versateldecoder
|
1 tv met Versatelkanalen

Hierbij wordt de tvkabel dus eerst gesplitst omdat je anders maar 2 tv's aan kunt sluiten, en iedereen toch tv op zijn kamer wil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogier80
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:09:

Wij wonen hier met 12 man in een studentenhuis, en er ligt als een net van tvkabels. Zouden we het nou zo kunnen doen dat de kabel die het huis binnen komt eerst gesplitst wordt om overal in huis gewoon tv te houden, en op één van de twee splitsingen dan de decoder van versatel aan te brengen, en dan gewoon versatel op één tv? Zoals hier onder dus:

|
Versateldecoder
|
1 tv met Versatelkanalen

Hierbij wordt de tvkabel dus eerst gesplitst omdat je anders maar 2 tv's aan kunt sluiten, en iedereen toch tv op zijn kamer wil houden.
Ik weet het niet hoor, maar volgens mij haal je KABEL en ADSL (telefoonlijn) door elkaar?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het tvsignaal van Versatel is niet gemoduleerd, je kan er dus geen tv op afstemmen.
Aansluiting op de decoder gaat met een scartkabel, of svhs (cvbs) + losse audio.
Je zou het signaal met een modulator geschikt moeten maken om het op 1 tvkanaal te kunnen zien ....

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnDutch
Speedy-Andre schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:16:
Je zou het signaal met een modulator geschikt moeten maken om het op 1 tvkanaal te kunnen zien ....
Je kan hiervoor heel goed een oude video recorder gebruiken. Doe het dan als volgt:

Multi Media decoder --> VCR (scart aansluiting)
CAI Kabel --> oude VCR --> versterker + splitter 12 kabels

Resultaat: iedereen kan voetbal kijken (of welk kanaal je dan ook selecteerd op je multi media modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:09:

|
Versateldecoder
|
1 tv met Versatelkanalen

Vergeet het maar, studenten huizen worden niet aangesloten, het delen van de decoder signaal is niet toegestaan en wordt dus ook niet aangesloten, versatel voert controles uit en breek alles onmiddelijk af als ze het constateren....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnDutch
MightyRaven schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:26:
[...]

Vergeet het maar, studenten huizen worden niet aangesloten, het delen van de decoder signaal is niet toegestaan en wordt dus ook niet aangesloten, versatel voert controles uit en breek alles onmiddelijk af als ze het constateren....
Haha riep UPC ooit ook niet dat je maar één PC mocht aansluiten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb lang getwijfeld of ik op het versatel aanbod moest ingaan, en ben na het lezen van dit topic blij dat ik het niet gedaan heb, dan maar liever chello.

Wat ik mij echter afvraag.
Versatel heeft nu blijkbaar 20.000 nieuwe klanten? Maar heeft hiervoor 30.000.000 betaald aan voetbal-rechten. Dat is dus 1500 euro per abonnee!!!

Was het dus niet ietwat goedkoper geweest om dit nieuwe (wan?) produkt aan te bieden voor plm
10 euro per maand voor het eerste jaar?
Voetbal interesseert me toch niet, en dan had ik waarschijnlijk dit abonnement erbij genomen, om het in ieder geval een jaartje te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Superlangzaam schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:28:
[...]

Haha riep UPC ooit ook niet dat je maar één PC mocht aansluiten???
Kwam upc bij je thuis controleren? ondernamen ze geen actie als het toch geconstateerd werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:32:
Ik heb lang getwijfeld of ik op het versatel aanbod moest ingaan, en ben na het lezen van dit topic blij dat ik het niet gedaan heb, dan maar liever chello.

Versatel heeft nu blijkbaar 20.000 nieuwe klanten? Maar heeft hiervoor 30.000.000 betaald aan voetbal-rechten. Dat is dus 1500 euro per abonnee!!!

Was het dus niet ietwat goedkoper geweest om dit nieuwe (wan?) produkt aan te bieden voor plm
Voetbal interesseert me toch niet, en dan had ik waarschijnlijk dit abonnement erbij genomen, om het in ieder geval een jaartje te proberen.
Heb je hier 20.000 klagende Versatel klanten gezien :?
Zou Versatel die rechten misschien voor 3 jaar hebben en worden er vanaf nu geen nieuwe klanten meer aangesloten?
Ik wou dat ik zo goed kon rekenen als jij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:32:

Voor 10 euro heb je vier biertjes, geen hele maand internet en voetballen. Als je zo graag snel internet wilt hebben moet je niet zeuren voor die paar tientjes. Jij verkoopt toch ook niet je fiets of auto voor 25% van de waarde.
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Is zaterdag ook een werkdag bij Versatel? 2-3 werkdagen wachten op een telefoontje. Donderdag monteur geweest. Tot en met morgen wachten dan maar? Andere providers werken meestal wel zaterdags, althans technische zaken enz.

Mighty Raven, een idee?

edit: ligt nu ook de versatel site plat? Kom er niet op, of ligt dit aan Vista :X

[ Voor 15% gewijzigd door dinkelover op 08-08-2005 23:05 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Gelieve mij NIET te mailen als je vragen/problemen hebt met Versatel
Ik ga echt geen telefoonnummers/namen/e-mail adressen weggeven, wil best antwoorden posten, zelfs eventueel vragen aan collega's stellen maar meer echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

dinkelover schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:02:
Is zaterdag ook een werkdag bij Versatel? 2-3 werkdagen wachten op een telefoontje. Donderdag monteur geweest. Tot en met morgen wachten dan maar? Andere providers werken meestal wel zaterdags, althans technische zaken enz.

Mighty Raven, een idee?
Hmm we installeren wel op zaterdag maar heb eerlijk gezegd geen id of versatel zelf open is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Speedy-Andre schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:16:
Het tvsignaal van Versatel is niet gemoduleerd, je kan er dus geen tv op afstemmen.
Aansluiting op de decoder gaat met een scartkabel, of svhs (cvbs) + losse audio.
Ben ook van plan dit aan te schaffen maar zit nog wel met het volgende. Is het nu, of toekomstig, WEL mogelijk om meerdere decoders over deze lijn te zetten, of is men beperkt tot 1 verbinding = 1 televisie. Wij hebben er hier namelijk 4 (3 bedrooms 1 woonkamer) en wanneer de kabel eruit zou gaan (permanent dan) is het wel zo prettig om alsnog gescheiden de programma's te kunnen kijken. Ik weet wel dat dit met aanbieders van digitale tv wel mogelijk is, maar vraag is kan dit ook bij versatel ????

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

martincm schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:04:
[...]

Ben ook van plan dit aan te schaffen maar zit nog wel met het volgende. Is het nu, of toekomstig, WEL mogelijk om meerdere decoders over deze lijn te zetten, of is men beperkt tot 1 verbinding = 1 televisie. Wij hebben er hier namelijk 4 (3 bedrooms 1 woonkamer) en wanneer de kabel eruit zou gaan (permanent dan) is het wel zo prettig om alsnog gescheiden de programma's te kunnen kijken. Ik weet wel dat dit met aanbieders van digitale tv wel mogelijk is, maar vraag is kan dit ook bij versatel ????
2 decoders max per verbinding vooralsnog, mischien dat er in de toekomst een andere mogelijkheid is, echter nu is het zo per tv 1 decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dinkelover schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:02:

Mighty Raven, een idee?

edit: ligt nu ook de versatel site plat? Kom er niet op, of ligt dit aan Vista :X
Volgens mij ligt die eruit... kom er ook niet op... Wie was het deze keer Hahaha... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnDutch
MightyRaven schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:02:
Gelieve mij NIET te mailen als je vragen/problemen hebt met Versatel
Ik ga echt geen telefoonnummers/namen/e-mail adressen weggeven, wil best antwoorden posten, zelfs eventueel vragen aan collega's stellen maar meer echt niet.
MightyRaven, weet jij dan toevallig de instellingen van VCI etc of zijn die zo strict geheim dat je dat niet mag vertellen? Ik neem aan dat als je die modems configureerd je die instellingen ook wel weet.... las net op het versatel forum dat iemand riep dat versatel controleerd of 'hun' modem wel aan de andere kant staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:09:
[...]

Volgens mij ligt die eruit... kom er ook niet op... Wie was het deze keer Hahaha... ;)
Forum doet het nog wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
trankilo schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:31:
Als ik van deze klap bekomen ben zal ik wel eens naar de overbuuman gaan en een tcp dump doen op het lijntje naar zijn decoder.
Dat kan interessante info opleveren. Ben benieuwd of ze de LAN poort van de modem koppelen via een aparte VPI/VCI en het QoS op ATM niveau afhandelen. Misschien draait er ook wel een PPPoE client op de TV-decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Op de decoder moet je (eenmalig) inloggen, dus het zou op basis van pppoe kunnen zijn :)
Het modem lijkt echter niet in te loggen, althans je hoeft er niets voor in te voeren.
Ook werkte bij een bepaalde klant het 3e modem pas goed, wat impliceert dat je elk (geprepareerd) Davolink modem kunt gebruiken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MightyRaven schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:26:
[...]

Heel simpel op te lossen.

Zorg dat er 1 huis in de buurt Versatel ADSL 20Mb neemt en los het zaakje draadloos op.
Goede richtantenne erop en je kunt honderden meters overbruggen.
1 pc daar inrichten met bv Winroute erop en voila, iedereen op het internet.
Kabeltjes trekken of in het studentenhuis draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Superlangzaam schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:11:
[...]

MightyRaven, weet jij dan toevallig de instellingen van VCI etc of zijn die zo strict geheim dat je dat niet mag vertellen? Ik neem aan dat als je die modems configureerd je die instellingen ook wel weet.... las net op het versatel forum dat iemand riep dat versatel controleerd of 'hun' modem wel aan de andere kant staat...
Iemand poste laatst iets dat leek op VPI/VCI 1/34 en vermoedenlijk blijf ik er bij dat 't gewoon 1483Bridged-IP-LLC is (of ENET ENCAP zoals ZyXEL 't noemd in routing mode). IP Verkrijg je gewoon via DHCP dan op je WAN kant.

Iemand die 't wil testen?

Mogelijk dat 't alleen niet werkt als je net je Versatel modem losttrekt omdat je dan geen IP-lease krijgt ivm lopende lease van je Versatel modem natuurlijk. En geen mogelijkheid om die vrij te geven of te releasen in dat modem :(

Iemand dus die nog wacht op monteur maar wel ziet dat zijn modem verbinding heeft al via Versatel netwerk ;)

(ADSL1 modems zullen dus tot maximaal 8064Kbps verbinding opbouwen gewoon op een 20mb ADSL2+ lijn)

[ Voor 27% gewijzigd door bjck op 09-08-2005 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na problemen met mijn internetverbinding (rode lampje inet brande een paar dagen)
kan ik nu gelukkig weer het net op. Ben niet ontevreden over het internet verhaal ,maar de snelheid blijkt toch wel gecapped op 1,5Mb per seconde.

Vanaf de Versatel website kun je een 100 Mb bestand downloaden om dit te testen:

http://www2.versatel.nl/100mb.bin

Ben benieuwd wanneer het abonnement echt 20 Mb wordt...
Afstand tot de wijkcentrale: 650 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Wat als Versatel op dit moment de bandbreedte voor de TV kanalen altijd reserveert? Dan heb je dus twee maal 2 tot 4Mbit 'in gebruik' door je TV. Oftewel, als je een keer op 20 tot 22Mbit (max) intrained, blijft er zo'n 15-16Mbit over...oftewel 1.55MB/sec :)

Geen idee of dit daadwerkelijk het geval is (Kun je testen door tijdens het downloaden de decoder aan te zetten. Gaat de snelheid NIET omlaag, dan is dit het geval!)....maar het is mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Speedy-Andre schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 00:19:
Het modem lijkt echter niet in te loggen, althans je hoeft er niets voor in te voeren.
Ze kunnen met vaste credentials werken, alleen maar om te zorgen dat je niet met een ander modem verbinding maakt. Het is zaak om de modem eens grondig te onderzoeken voordat je hem op de telefoonlijn aansluit. Waarschijnlijk werkt het oude password dan ook nog. Maar goed, dan heb je altijd nog te maken met de monteur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmersr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-10-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 00:44:
[...]

Na problemen met mijn internetverbinding (rode lampje inet brande een paar dagen)
kan ik nu gelukkig weer het net op. Ben niet ontevreden over het internet verhaal ,maar de snelheid blijkt toch wel gecapped op 1,5Mb per seconde.

Vanaf de Versatel website kun je een 100 Mb bestand downloaden om dit te testen:

http://www2.versatel.nl/100mb.bin

Ben benieuwd wanneer het abonnement echt 20 Mb wordt...
Afstand tot de wijkcentrale: 650 meter.
Ik heb hetzelfde probleem :( Er is een algemene storing geweest.
Voor de storing zat ik rond de 2,2MB/sec, maar nu op 1,5MB/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Xandrios schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 00:58:
Wat als Versatel op dit moment de bandbreedte voor de TV kanalen altijd reserveert? Dan heb je dus twee maal 2 tot 4Mbit 'in gebruik' door je TV. Oftewel, als je een keer op 20 tot 22Mbit (max) intrained, blijft er zo'n 15-16Mbit over...oftewel 1.55MB/sec :)

Geen idee of dit daadwerkelijk het geval is (Kun je testen door tijdens het downloaden de decoder aan te zetten. Gaat de snelheid NIET omlaag, dan is dit het geval!)....maar het is mogelijk :)
Dat zou best eens de situatie kunnen zijn. Slim ;)

TV-kijken via decoder als je download start. Zelfde snelheid weet je waar 't aan ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
bjck schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 00:33:
Iemand poste laatst iets dat leek op VPI/VCI 1/34 en vermoedenlijk blijf ik er bij dat 't gewoon 1483Bridged-IP-LLC is (of ENET ENCAP zoals ZyXEL 't noemd in routing mode). IP Verkrijg je gewoon via DHCP dan op je WAN kant.
Je weet toch wel dat RFC1483B de basis is voor PPPoE. Schijn kan bedriegen.

[ Voor 3% gewijzigd door epias op 09-08-2005 01:27 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra regel ivm Voetbal: Gezien niet iedereen het kan zien en dus op de samenvattingen wacht willen we instellen dat er geen uitslagen, verslagen of voorkeur besproken of ge-uit wordt over wedstrijden en clubs.

Voor een goede indicatie voor nieuwe abonnees en vergelijkings materiaal vragen we iedereen met een 20mb Versatel verbinding die opgeleverd is onderstaande te lezen en in te vullen:

GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test