Versatel 20 Mbit/1Mbit nieuw - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste
Acties:
  • 16.269 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 01:24:
[...]

Dat zou best eens de situatie kunnen zijn. Slim ;)

TV-kijken via decoder als je download start. Zelfde snelheid weet je waar 't aan ligt ;)
Zou kunnen, ware het niet dat ik uit voorzorg de netwerkkabel van de digitale decoder uit het modem heb gehaald.
De download blijft rond de 1,5 Mb/s schommelen, maakt niet uit op welk moment van de dag of nacht. Voor de storing was de snelheid een stuk hoger dan nu het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:43
Ik lees net dat Versatel helemaal niet aansluit in studentenhuizen??

Ik was namelijk van plan in mn studentenhuis met 3 medebewonders 1 abo te nemen en dan 4 pcs erop aan te sluiten maar dit kan ik dus wel op mijn buik schrijven?

Als dit waar is: weet iemand misschien een goed alternatief voor in een studentenhuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoffa schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 02:58:
Ik lees net dat Versatel helemaal niet aansluit in studentenhuizen??

Ik was namelijk van plan in mn studentenhuis met 3 medebewonders 1 abo te nemen en dan 4 pcs erop aan te sluiten maar dit kan ik dus wel op mijn buik schrijven?

Als dit waar is: weet iemand misschien een goed alternatief voor in een studentenhuis?
Stoffa wat een kaasverhaal is dit nu weer?! Geen flauw idee waar je dat vandaan haalt maar laar maar eens weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:32:
Ik heb lang getwijfeld of ik op het versatel aanbod moest ingaan, en ben na het lezen van dit topic blij dat ik het niet gedaan heb, dan maar liever chello.

Wat ik mij echter afvraag.
Versatel heeft nu blijkbaar 20.000 nieuwe klanten? Maar heeft hiervoor 30.000.000 betaald aan voetbal-rechten. Dat is dus 1500 euro per abonnee!!!

Was het dus niet ietwat goedkoper geweest om dit nieuwe (wan?) produkt aan te bieden voor plm
10 euro per maand voor het eerste jaar?
Voetbal interesseert me toch niet, en dan had ik waarschijnlijk dit abonnement erbij genomen, om het in ieder geval een jaartje te proberen.
Speedy-Andre schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:58:
[...]

Heb je hier 20.000 klagende Versatel klanten gezien :?
Zou Versatel die rechten misschien voor 3 jaar hebben en worden er vanaf nu geen nieuwe klanten meer aangesloten?
Ik wou dat ik zo goed kon rekenen als jij :/
Oei, welk een agressie

Ja hoor, ik kan goed rekenen...

Allereerst lees ik dit forum. nu ongeveer 77 pagina's met gemiddeld 20 posts per pagina. (en er zijn meer fora)

Hierin heb ik weinig positiefs gezien. Beloofde snelheden worden zeker niet gehaald, helpdesk is kut, aansluiters komen niet, het werkt niet!

Dus stel 1/4 van deze post's is een klacht! Dat zijn er dus..... bijna 400
Dat betekend dat 5 procent van de huidige klanten niet tevreden is, alleen al in dit forum.
Zou jij iets kopen bij een winkel met een dergelijke score?
Stel er zijn nog 4 van deze fora in Nederland, met 50% klaag overlap... Dus 10% is ontevreden... Goeie winkel, moet je heengaan.
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:01:
[...]

Voor 10 euro heb je vier biertjes, geen hele maand internet en voetballen. Als je zo graag snel internet wilt hebben moet je niet zeuren voor die paar tientjes.
:X
OK, ik geef toe 10 euro is onderdreven maarrreeee. stel je voor...

Iemand komt met iets wat eigenlijk een geweldige aanbieding is...

En na 3 maanden zijn hiervoor "slechts" 20.000 abonnees....
(en dat zijn dan waarschijnlijk de diehards, en early adapters)

Als ik deze prognose voortzet heeft versatel volgend jaar om deze tijd misschien 50.000 abos
en over 3 jaar zo'n 150.000.

Gemiddeld dus over 3 jaar zo'n 73.000 per jaar

Situatie 1>
Voor deze abonnees hebben ze aan voetbal rechten betaald 30.000.000
de inkomsten zijn 40 x 12 x 73.000 = 35.000.000
winst 5.000.000.

Situatie 2>
Hadden ze gewoon gezegd iets als try and buy. eerste 3 maanden voor 10 euro, daarna 30,00 als het bevalt. (stoppen mag)
waren de gemiddelde inkomsten geweest, uitgaande van hetzelfde aantal abonnees
(10 x 3) + (9 x 30) x 73.000 = 21.900.000.

Situatie 3>
Met de vorige deal (situatie 2) hadden ze waarschijnlijk 4 keer zoveel klanten binnengehaald als nu.
Het resultaat is dan 87.600.000.

Van deze winst moet natuurlijk per abonnee ook nog een aanzienlijk bedrag worden afgetrokken voor
aansluiten en installatie. (schat ik ook nog wel eens op zeker 100 eurootjes, waarschijnlijk meer)

is dus in
Situatie 1> 5.000.000 - (150.000x100)= -10.000.000 = Verlies dus
Situatie 2> 21.900.000 - (150.000x100)= +6.900.000 = Lekker winstje dus
Situatie 3 > 87.600.000 - (600,000x100)= +27.600.000 = Riant winstje dus

Had versatel die 30.000.000 (van de voetbal) ook nog eens geinvesteerd in waarlijk triple play en netwerkupgrade dan hadden ze ook nog eens een hoop extra inkomsten kunnen genereren
uit abo-tv en telefoon.

Dusse, wie kan er niet rekenen?
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:01:
[...]

Jij verkoopt toch ook niet je fiets of auto voor 25% van de waarde.
:X
Voor de aandeelhouders:
en nee, ik niet,
Maar versatel verkoopt niet alleen de fiets voor te weinig, je krijgt er een tweede gratis bij, en 100 euro in je handje.
Slimme jongens daar bij versatel.

Voor de abonnees:
Haha, je hebt net 400 euro betaald voor een fiets die bij de kwantum 100 euro kost...
Gna,Gnagnagnagna

Enne die voetbalrechten worden heus wel verkocht aan een ander. Je krijgt je balspel heus wel op de buis.
Als je er al behoefte aan hebt!

P.S.

Bovenstaande berekeningen kloppen natuurlijk eigenlijk niet, ik ben uitgegaan van een gemiddelde 73.000 x een jaarbedrag van (10 x 3) + (9 x 30) voor iedere abonnee, dat is natuurlijk onjuist.
Iemand die al een jaar lid is betaald daarna ( 12 x 30) = 360 euro ipv 300 waardoor de verwachting in Situatie 2 en 3 nog zo'n 6.000.000 hoger uitkomt!

P.S. 2
voor het rekenwonder hierboven:
met een aboprijs van 10 euro per maand had versatel inderdaad wel minder verlies geleden.
dan was het geweest:
Situatie 1> 8760000 - (150.000x100)= -6.240.000 = Verlies dus (minder dan nu)
oftewel met een aboprijs van 20 euro hadden ze al positief gestaan!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:43
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 03:36:
[...]

Stoffa wat een kaasverhaal is dit nu weer?! Geen flauw idee waar je dat vandaan haalt maar laar maar eens weten!
MightyRaven schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:26:
[...]

Vergeet het maar, studenten huizen worden niet aangesloten, het delen van de decoder signaal is niet toegestaan en wordt dus ook niet aangesloten, versatel voert controles uit en breek alles onmiddelijk af als ze het constateren....
Hij bedoelt hier toch dat studentenhuizen geen Versatel aansluiting krijgen of heeft hij het puur over het eredivisie voetbal gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coachmans
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 22:48
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 04:27:
[...]

[...]

Als ik deze prognose voortzet heeft versatel volgend jaar om deze tijd misschien 50.000 abos
en over 3 jaar zo'n 150.000.

Gemiddeld dus over 3 jaar zo'n 73.000 per jaar

Situatie 1>
winst 5.000.000.
Ik weet niet, maar als je jaar 1 50.000 leden hebt en jaar 3 150.000 dan heb je over die 3 jaar volgens mij gemiddeld 100.000 leden.

Dan zouden je inkomsten zijn 40 x 36 (3 jaar) x 100.000 = 144.000.000 = 114.000.000 opbrengst

Versatel heeft de voetbalrechten toch ook voor 3 jaar, dan ga jij appels met peren vergelijken. De kosten van 3 jaar vergelijken met de opbrengsten van 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
epias schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 01:25:
[...]
Je weet toch wel dat RFC1483B de basis is voor PPPoE. Schijn kan bedriegen.
Kan, maar dan zou je elk modem willen voorzien van eigen login/pass en ze komen allemaal zo uit de doos en werken. Lijkt me heel sterkd at ze allemaal PPPoE doen met zelfde login/pass.

En PPPoE op een DSL verbinding zou nieuw zijn in nederland ook. Gewoon EnetEncapsulated is verreweg 't meest logische. Ook het dynamische IP gebruik lijkt hier meest naartoe te wijzen.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 02:07:
[...]

Zou kunnen, ware het niet dat ik uit voorzorg de netwerkkabel van de digitale decoder uit het modem heb gehaald.
De download blijft rond de 1,5 Mb/s schommelen, maakt niet uit op welk moment van de dag of nacht. Voor de storing was de snelheid een stuk hoger dan nu het geval is.
En welke snelheid haal je als je nu via de decoder een TV-zender bekijkt. Heel nieuwsgierig of je dan nogsteeds die 1.5Mb/s haalt. Dan kan je misschien zien als je dat nogsteeds haalt dat er blijkbaar reservering plaatstvindt ondanks decoder uit staat.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnDutch
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-07 10:19
[quote]bjck schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 00:33:
[...]

Iemand poste laatst iets dat leek op VPI/VCI 1/34 en vermoedenlijk blijf ik er bij dat 't gewoon 1483Bridged-IP-LLC is (of ENET ENCAP zoals ZyXEL 't noemd in routing mode). IP Verkrijg je gewoon via DHCP dan op je WAN kant.

Iemand die 't wil testen?
[quote]
Ik heb het getest met alle mogelijke varianten qua encapsulation. ADSL lijkt wel op te komen, netjes op 8 mbit maar geen IP, zie verder ook geen foutmeldingen. Ik ga het vanavond nog even in bridged mode proberen en dan m'n router als dhcp client laten fungeren in plaats van dat (oude oude) SMC modem.

De enige manier waarop ik nu nog kan bedenken hoe ze controleren of het een versatel modem is, is door het eerste deel van het MAC te controleren. Die zal voor alle modems gelijk zijn (zelfde merk). Kan iemand de eerste helft van z'n mac posten? Spoof ik die in m'n router...

1/1/1970 0:0:0> Ethernet Device 0 Detected
1/1/1970 0:0:0> ATM: Detected
1/1/1970 0:0:0> ATM: Setting up vcc0, VPI=1, VCI=34
1/1/1970 0:0:0> NAT is enabled
1/1/1970 0:0:31> ADSL: Up rate 896, Dn rate 8064, Up SNR 2304, Dn SNR 1571, Up CRC 0, Dn CRC
1/1/1970 0:0:31> ADSL: FU 0, FD 0, HU 0, HD 0, ESN 0, ESF 0
1/1/1970 0:0:31> ADSL: LOSN 0, LOSF 0, LOFN 0, LOFF 0, LATU 1, LATD 1
1/1/1970 0:0:31> ADSL: ATMT 1, VID 57
1/1/1970 0:0:31> ATM Connected
1/1/1970 0:0:31> ATM layer is up, cell delineation achieved
1/1/1970 0:0:31> ADSL connected

[ Voor 17% gewijzigd door MartijnDutch op 09-08-2005 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:28
Hier stond een heel lulverhaal wat ik niet gelezen had in bovenstaande post. Excuus hiervoor:)

[ Voor 92% gewijzigd door Upper op 09-08-2005 08:44 . Reden: Dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
  • Laatst online: 28-07 15:27
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:13:
Vandaag tussen 1200 en 1800 had er iemand moeten komen maar er is dus niemand geweest :( :(

Helpdesk: Al onze medewerkers zijn in gesprek
Gister had er ook een mannetje bij mij tussen 1200 en 1800 moeten komen maar inderdaad ook niemand geweest. Daarna dat nummer in Amsterdam gebeld van het installatiebureau. Gewoon verdomme 40 minuten in de wacht gestaan om vervolgens een pikkie zonder verstand aan de lijn te krijgen welk enkel mijn naam en nummer wilde noteren. Hij wilde me gewoon niet vertellen waar de monteur was en waarom hij niet was komen opdagen, ook geen nieuwe afspraak maken nada noppes. Hij kon enkel namen en nummers noteren........lekker dan. Goede zaak VERSAKWEL!

Tot op heden geen gehoor en nog steeds niet teruggebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik dus al zei moest gister iemand tussen 1200 en 1800 komen maar om 1800 was er nog niemand geweest.
Ik meteen 020 nogwat bellen maar daar was het gewoon te druk.

Om 1920 gaat de bel en ja hoor er staat iemand voor de deur met 3 dozen, het is de monteur.
Hij kwam helemaal van Den Haag en ik woon in Brunssum (zuid-limburg).
IK was de 3e klant en na mij had ie nog ene.
Hij was niet van Imtech niet van Cable1 maar van Versatel zelf zei die.
Op de aflever bon staat CSS :S

Jammergenoeg moest ik om half 8 werken maar me pa was gelukkkig wel thuis dus van de installatie heb ik niks meegekregen.

Toen ik thuis kwam werkte alles :D

Afstand centrale: 521 (volgens pcdb.bbnet.nl)
Centrale: Heerlen-Brunssum
Download: 1.45MB/sec
Upload: 99KB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boerke schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 04:27Situatie 1>
winst 5.000.000.
Er is 3 * 30M betaald = 90M Verder hebben ze 170M (http://moved.webwereld.nl/articles/30854 en http://www.planet.nl/plan...ontentid=556025/sc=f1f261) geinversteerd in het netwerk (zeggen ze). Dus de kosten in 3 jaar zijn 260M. En dan de loonkosten, marketingkosten, huur van pand, enz. Dus een snelle rekenaar zie dat 26M/36mnd/39,95 = 181K klanten. Dus pas bij 200k klanten gaan ze winst maken.

Je kan mij niet vertellen dat ze de prijs volgend jaar niet gaan verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 08:29
bjck schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 08:10:
[...]

En welke snelheid haal je als je nu via de decoder een TV-zender bekijkt. Heel nieuwsgierig of je dan nogsteeds die 1.5Mb/s haalt. Dan kan je misschien zien als je dat nogsteeds haalt dat er blijkbaar reservering plaatstvindt ondanks decoder uit staat.
Als je tv kijkt via de decoder dan schommelt hij zo rond de 1000Kb/s , maar zoals ik dus al in het begin vermoedde, hebben ze er dus echt een speedcap opgezet. Hier kan je bijna nu niet meer omheen.

Ik heb ergens gelezen dat ze gecapde dslams in de wijkcentrale zetten, nadat er ergens een storing is geweest. (is alleen nog niet bevestigd)

Mag dit zomaar ? Als ze adventeren met 20 Mbit mogen ze dit toch niet aan hun kant lager maken?
Als de bekabeling het niet aan kan, kan ik het nog begrijpen, maar dit is oplichting!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Nadat ik vrijdag aangesloten ben, werkt mijn decoder nu nog steeds niet.
Internet werkt prima btw.

Decoder werkt wel qua menu's maar wil ik iets bekijken dan blijft het of zwart, of een groot feest van bliepjes en pixels...
Call was al aangemaakt maar er gebeurd weinig tot nu toe, stekker eruit en erin heb ik natuurlijk al ff geprobeerd maar mocht niet baten.
Het maakt me nu ook nog niet echt uit hoor, als ik van't weekend maar voetbal kan kijken!

Ik heb trouwens een gemodde box naast mijn decoder staan en als ik de utp uit de decoder trek en in de box steek en de box op automagisch ip toewijzen zet (dhcp) dan wordt er geen ip geserveerd..
Is dit logisch ?

Als ik het ip op fixed zet en er eentje pak in dezelfde range met de gegevens uit de router, dan nog heb ik geen verbinding, snap er weinig van maar nou moet ik zeggen dat ik wat dat betreft sowieso geen helder lampje ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu trouwens probs met kiezen van de gratis films. Op het moment dat de decoder vraagt om een pincode loopt het hele zaakje vast :S

Gok dat ze aan ut werk zijn ermee, kzag nl. ook wat wijzigingen in het menu t.o.v. gister :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

automagisch ip toewijzen
off topic: zit hans kazan bij jou in de box ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:06
Nasty Nate schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:13:
Nadat ik vrijdag aangesloten ben, werkt mijn decoder nu nog steeds niet.
Internet werkt prima btw.

Decoder werkt wel qua menu's maar wil ik iets bekijken dan blijft het of zwart, of een groot feest van bliepjes en pixels...
Call was al aangemaakt maar er gebeurd weinig tot nu toe, stekker eruit en erin heb ik natuurlijk al ff geprobeerd maar mocht niet baten.
Het maakt me nu ook nog niet echt uit hoor, als ik van't weekend maar voetbal kan kijken!

Ik heb trouwens een gemodde box naast mijn decoder staan en als ik de utp uit de decoder trek en in de box steek en de box op automagisch ip toewijzen zet (dhcp) dan wordt er geen ip geserveerd..
Is dit logisch ?

Als ik het ip op fixed zet en er eentje pak in dezelfde range met de gegevens uit de router, dan nog heb ik geen verbinding, snap er weinig van maar nou moet ik zeggen dat ik wat dat betreft sowieso geen helder lampje ben.
ik dacht ergens gelezen te hebben dat de decoder 2 speciale uitgangen heeft op de modem, die kabel kan je dus niet gebruiken om andere apparaten op aan te sluiten. Je moet dus de andere 2 ethernetpoorten gebruiken om je box aan te sluiten op 't internet ;)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 04:27:
[...]

En na 3 maanden zijn hiervoor "slechts" 20.000 abonnees....
(en dat zijn dan waarschijnlijk de diehards, en early adapters)
Ik denk dat het aantal abonnees nog wel gaat stijgen.
Ik ben zelf dagelijks op Internet te vinden en kom toch op heel wat info-pagina's, maar tot iets meer dan 2 weken geleden had ik nog nooit van het Versatel-aanbod gehoord. Heb me een dag later aangemeld en een week later werd de afspraak (voor do. aanstaande) al gemaakt. Als het goed is, is de zaak in 2 weken aangesloten.
Dit zal vast te maken hebben met de vakantieperiode.

Dat het er nog maar 20.000 zijn, zal ook komen omdat er veel mensen geen KPN-aansluiting meer hebben. Ook zullen veel mensen nog wel vast zitten aan hun provider en misschien de moeite nog niet willen nemen om het (eerder) op te zeggen.
Dan komt er nog eens bij dat er mensen zijn die eerst Canal+ hadden en eerst willen wachten wat er allemaal voor alternatieven komen voor het voetbalgedeelte.

Ik was zelf iemand die als een van de eersten in mijn omgeving die een 8mbit verbinding kreeg, inmiddels zijn er veel meer mensen die dit nu hebben die ik ken.
Ik ben nu de eerste met een 20Mbit verbinding en ik gok dat binnen een jaar meer mensen die ik persoonlijk ken die een 20Mbit verbinding zullen hebben.

Het komt allemaal vast wel goed... echt wel!!!

Groet,

een positief ingestelde Versateller!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:52
Monteur komt vandaag tussen 12:00 en 18:00 langs. Ik heb al een week geen internet meer, maar bij de abo status zie ik nog steeds niet "De Versatel provisioning systemen zijn gereed voor gebruik." staan. Hoe groot is de kans dat ik vandaag gewoon internet heb? Als die montuer uberhaupt als langskomt :)

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Dimmu schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:22:
[...]

ik dacht ergens gelezen te hebben dat de decoder 2 speciale uitgangen heeft op de modem, die kabel kan je dus niet gebruiken om andere apparaten op aan te sluiten. Je moet dus de andere 2 ethernetpoorten gebruiken om je box aan te sluiten op 't internet ;)
Dat zou het wel verklaren!
Ik gooi inderdaad wel gewoon een extra utp kabel in de router voor mijn xbox.

Mijn pc en decoder gebruiken trouwens poort 2 en 3 achterin de router, ik neem aan dat het niet uitmaakt of ik nu van poort 1 of 4 gebruik maak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mightyraven: waar ga je vandaag heen? Ik ben een van de gelukkigen die vandaag aangesloten wordt en een crosscable, als ik je spot, is altijd welkom :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:52
Nasty Nate schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:52:
[...]

Dat zou het wel verklaren!
Ik gooi inderdaad wel gewoon een extra utp kabel in de router voor mijn xbox.

Mijn pc en decoder gebruiken trouwens poort 2 en 3 achterin de router, ik neem aan dat het niet uitmaakt of ik nu van poort 1 of 4 gebruik maak?
Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat de decoder op poort 1 of 4 moest...En dat het wel degelijk uit maakt

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Wat?!
Dat zou verklaren waarom mijn decoder niets doet dan misschien?

mightyraven of iemand anders : Bij mij zijn door de installateur poort 2 en 3 gebruikt voor de pc en de decoder.
Is dit ok of moet de decoder sowieso op een andere poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nasty Nate schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 11:10:
Wat?!
Dat zou verklaren waarom mijn decoder niets doet dan misschien?

mightyraven of iemand anders : Bij mij zijn door de installateur poort 2 en 3 gebruikt voor de pc en de decoder.
Is dit ok of moet de decoder sowieso op een andere poort?
Bij mij zit decoder op poort 1 en mijn switch aan poort 4.

Ik zou um is omprikken als ik jouw was, kan zowiezo nooit kwaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierPul
  • Laatst online: 12-09 14:07

BierPul

2 koffie graag

Ik heb ook wat moois :(

Gister DSL1 lijn eraf , DSL2 lijn erop maar geen modem :(

Ik installatiebedrijf gebeld en de hebben geen gegevens van mij :(

Lekker is dat....

Ja man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wachttijd KS Versatel: 45 min!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag wordt hopelijk mijn signaal van Xs4all afgekapt en woensdag Versatel geinstalleerd.
Nu heb ik het een en ander gelezen van mensen die hun NAT of DMZ niet werkend krijgen.

Is er al iemand die dit al wel heeft werken?

Graag je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
BierPul schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 11:27:
Ik heb ook wat moois :(

Gister DSL1 lijn eraf , DSL2 lijn erop maar geen modem :(

Ik installatiebedrijf gebeld en de hebben geen gegevens van mij :(

Lekker is dat....
Lastig die misplanningen en dan ook de instellingen niet bekend anders had je gewoon je huidige modem kunnen proberen/gebruiken tot die tijd....

Probeer eens 1483Bridged-IP-LLC (of ENET ENCAP in geval van ZyXEL) met VPI/VCI 1/34 en automatisch IP op je WAN kant (DHCP).

Mogelijk dat in geval van een e-tech je wel firmware 3.40 of hoger moet hebben (zie ADSL-status).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:32:
Ik heb lang getwijfeld of ik op het versatel aanbod moest ingaan, en ben na het lezen van dit topic blij dat ik het niet gedaan heb, dan maar liever chello.

Wat ik mij echter afvraag.
Versatel heeft nu blijkbaar 20.000 nieuwe klanten? Maar heeft hiervoor 30.000.000 betaald aan voetbal-rechten. Dat is dus 1500 euro per abonnee!!!

Was het dus niet ietwat goedkoper geweest om dit nieuwe (wan?) produkt aan te bieden voor plm
10 euro per maand voor het eerste jaar?
Voetbal interesseert me toch niet, en dan had ik waarschijnlijk dit abonnement erbij genomen, om het in ieder geval een jaartje te proberen.
*zucht* al die berekeningen...

de rekensom is enorm simpel:

Is € 39,95 het je waard voor een 20MB verbinding (effectief is gebleken bij de meesten incl mij: 12MB!, dus 1,5MB download) ja of nee?

ja: doen!
nee: niet doen!

Mij is het zéker waard, en tuurlijk, het is en blijft een pilot project, die problemen waren te verwachten. (Ik ontwerp glasvezelnetwerken voor Versatel, dus via inside-information had ik vele van deze problemen allang verwacht, en toch het abonnement genomen)

Wil je één van de eerste zijn, dan neem je een risico, dat weet je. Ik heb er ook een week uitgelegen, maar nu werkt het dan ook als een tierelier.

En wat Versatel betreft: die investeringen zijn investeringen voor 10-15 jaar, dus al die berekeningen zijn volledig uit de lucht gegrepen, bovendien zijn de meeste investeringen in hun glasvezelnetwerk en niet in het adsl+ gedeelte. (aansluiten op KPN centrales en voetbalstadions, heb ik nl zelf aan meegewerkt)

Tenslotte nog dit: € 10 voor alleen internet is natuurlijk een belachelijke aanname. in vergelijk tot @home is € 39,95 goedkoop!

Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

bjck schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 11:56:
[...]

Lastig die misplanningen en dan ook de instellingen niet bekend anders had je gewoon je huidige modem kunnen proberen/gebruiken tot die tijd....

Probeer eens 1483Bridged-IP-LLC (of ENET ENCAP in geval van ZyXEL) met VPI/VCI 1/34 en automatisch IP op je WAN kant (DHCP).

Mogelijk dat in geval van een e-tech je wel firmware 3.40 of hoger moet hebben (zie ADSL-status).
Thnx voor de tip, ik heb inderdaad zo'n e-tech (Wireless ADSL2+ Modem router, Model:ADWG02).
Afbeeldingslocatie: http://www.tijdhof.com/images/etech_modem-router-ap54.jpg

Maar die firmware staat niet op de site :( , even zoeken dan maar :)

[ Voor 6% gewijzigd door BierPul op 09-08-2005 12:32 ]

Ja man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je in het modem je line rate bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 12:26:
Ze zijn gister toch nog bij je komen installeren... Hoelang duurde het..?? Werkt alles??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 12:35:
[...]

Ze zijn gister toch nog bij je komen installeren... Hoelang duurde het..?? Werkt alles??
Jep zie: Verwijderd in "Versatel 20 Mbit/1Mbit nieuw - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogier80
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 10:05
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 12:26:
Nee, dit kun je niet (meer) in het modem zien.
Ik heb zelf 21832 / 1020 (toen het nog wel te zien was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
BierPul schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 12:23:
[...]

Thnx voor de tip, ik heb inderdaad zo'n e-tech (Wireless ADSL2+ Modem router, Model:ADWG02).
[afbeelding]

Maar die firmware staat niet op de site :( , even zoeken dan maar :)
Firmware issue is ook alleen eigenlijk voor de ADSL1 serie van ze. En de oude zwarte annexB/ISDN uitgesloten (vierkante ding van jaren geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

Het blijkt een AWR2440 te zijn (volgens de sticker op de onderzijde).

Heb nu deze firmware gedownload 3.46

Maar denk niet dat dat goed gaat :(

[ Voor 108% gewijzigd door BierPul op 09-08-2005 13:10 ]

Ja man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogier80
BierPul schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 12:48:
Het blijkt een AWR2440 te zijn (volgens de sticker op de onderzijde).

Heb nu deze firmware gedownload 3.46

Maar denk niet dat dat goed gaat :(
I would not do it if I were you! Verkeerde firmware versies erop zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ongeveer 1 week met een rood ADSL lampje gezeten, dus in die tijd is het modem niet geupdate en kon ik nog met de admin gegevens inloggen. Ik heb toen deze 2 screens gemaakt. Misschien dat iemand hier wat mee kan. De gegevens van het WAN scherm had ik al eerder gepost...

DSL scherm

Afbeeldingslocatie: http://img36.imagevenue.com/loc10/th_3d3_versatel_DV201AMR_DSL.JPG

WAN scherm

Afbeeldingslocatie: http://img40.imagevenue.com/loc225/th_691_versatel_DV201AMR_WAN.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebeld met medewerker klantenservice

hij zag dat mijn verbinding maar op 4MB getrained staat?

al sinds het begin eigenlijk en nog steeds... kom niet uit boven de 350kbytes/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:48:
[...]

Als je tv kijkt via de decoder dan schommelt hij zo rond de 1000Kb/s , maar zoals ik dus al in het begin vermoedde, hebben ze er dus echt een speedcap opgezet. Hier kan je bijna nu niet meer omheen.

Ik heb ergens gelezen dat ze gecapde dslams in de wijkcentrale zetten, nadat er ergens een storing is geweest. (is alleen nog niet bevestigd)

Mag dit zomaar ? Als ze adventeren met 20 Mbit mogen ze dit toch niet aan hun kant lager maken?
Als de bekabeling het niet aan kan, kan ik het nog begrijpen, maar dit is oplichting!
Dus je snelheid zakt WEL in vanaf die 1.55MB/sec als je TV gaat kijken? hmz...dan is dat inderdaad niet het probleem dat die lage snelheid veroorzaakt.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 13:49:
Ik heb ongeveer 1 week met een rood ADSL lampje gezeten, dus in die tijd is het modem niet geupdate en kon ik nog met de admin gegevens inloggen. Ik heb toen deze 2 screens gemaakt. Misschien dat iemand hier wat mee kan. De gegevens van het WAN scherm had ik al eerder gepost...

DSL scherm

[afbeelding]

WAN scherm

[afbeelding]
VPI / VCI 1/34. Moest iemand dat niet weten voor 'n los modem? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mjah maar wat is protocol/encapsulatie... dat is niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Xandrios schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 14:28:

VPI / VCI 1/34. Moest iemand dat niet weten voor 'n los modem? :)
Werkt niet helaas.
Modem traint wel met die settings maar geen ATM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10-2023
Bij mij is net de man langsgeweest die kwam controleren. Het is volgens mij een onafhankelijk bureau wat versatel controleert op hun beloften.

Ze mogen eerst wel eens iemand sturen die weet wat hij controleert. Hij wist volgens mij het verschil tussen Mbit en MB/s niet. Alhoewel hij wel enorm geinteresseerd was in de snelheid.

In Groningen schijnt het bij bijna iedereen goed te werken. Zwolle schijnt de meeste problemen te hebben + randstad. Vrijdag verwacht met met name in Amsterdam e.d. problemen vanwege het voetbal.

Kon niet veel informatie van hem krijgen, eigenlijk puur een herhaling van wat hier allemaal al voorbij kwam. Het gratis helpdesknummer wist hij ook nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Protocol: MER
MER: MAC Encapsulated Routing

Mishcien dat dat nog iets zegt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 08:29
Dat hele verhaal van de speedcap zit mij toch wel behoorlijk dwars...

In de algemene voorwaarden (http://www.versatel.nl/pr...e_Voorwaarden_VTNL_BV.pdf) staat het volgende:

13. Onderhoud en storingen
1. Versatel is gerechtigd zonder voorafgaande bekendmaking het netwerk (tijdelijk) buiten gebruik te stellen of
het gebruik ervan te beperken voor zover dit noodzakelijk is voor onderhoud of te verrichten aanpassingen of
verbeteringen van het netwerk, zonder dat dit een recht op schadevergoeding van de klant jegens Versatel
met zich meebrengt. Versatel spant zich in dit tot een minimum te beperken en indien mogelijk Klant tijdig te
informeren.
2. Storingen worden zo spoedig mogelijk onderzocht en zo spoedig mogelijk naar beste kunnen opgelost.

Maar ik vraag me af of ze zich daar achter kunnen verschuilen als ze inderdaad een harde speedcap erop hebben gezet... Heb overigens over de snelheid al een klacht ingedient, maar as usual nog lang geen reactie ontvangen...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

even ter info als je 0900-0440440 belt krijg je te horen dat je tegen lokale gesprekskosten belt en niet gratis

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
threedrules schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:43:
even ter info als je 0900-0440440 belt krijg je te horen dat je tegen lokale gesprekskosten belt en niet gratis
Dat is toch bijna gratis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:07

Peetman

Tjah....

Frankster schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:42:

Versatel spant zich in dit tot een minimum te beperken en indien mogelijk Klant tijdig te
informeren.
Ik vraag me toch af wat ze dan tijdig noemen. Een mailtje waarin staat uitgelegd dat er stabiliteitsproblemen zijn, die minder voorkomen met een speedcap, was wel zo netjes geweest en niet moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De monteur van Cable 1 is net de deur uit, ervaringen op 3181xg:

Internet:
- monteur was gewoon goed, alles netjes aangesloten
- adsl werkte meteen, geen rode lampjes
- ping van +/- 25 ms naar tweakers.net en nu.nl
- 100 MB test bestand (http://www.nxs.nl/files/100mb.bin) komt binnen met 1.69 MB/sec

Televisie:
- Inloggen (alleen eerste keer) en dergelijke werkt normaal
- hapert met zeer grote regelmaat bij elke tvzender
- na een zender te hebben gekozen reageert hij nergens meer op, kan hem enkel harder of zachter zetten maar niet terug naar menu of switchen van zender. Enige remedie is uitzetten (waarna direct een foutmelding komt bij het opnieuw aanzetten). Ik wordt hierover teruggebeld (moet het nog zien)
- voetbalwedstrijd van vorig seizoen geprobeerd: enorme gehaper wederom, net zoals trailers en dergelijke

afstand tot centrale: 1.4 km volgens http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

Als iemand nog info wenst, laat het even weten.

edit: heb het probleem met het niet kunnen zappen/niet reageren van de afstandsbediening tijdens uitzenden opgelost. Na het verwijderen van het plastic van de voorkant werkte alles. Lijkt erop dat het plastic constant een of andere knop ingedrukt hield of iets dergelijks. Het kan ook stom toeval zijn, maar daar zal ik wel nooit achter komen...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dezelfde problemen met versatel gehad,pas na dreigement per direct mijn abonnement
op te zeggen werd er wat gedaan.
Binnen 1 1/2 uur werkte alles,wat daarvoor 2 weken niets had opgelost.

Ik heb een vraag,zit in het bijgeleverde versatel (devololink) modem een router?\\

of moet ik om een netwerk op te kunnen zetten een aparte router gebruiken

alvast bedankt
patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:03:
ik heb dezelfde problemen met versatel gehad,pas na dreigement per direct mijn abonnement

Ik heb een vraag,zit in het bijgeleverde versatel (devololink) modem een router?\\

alvast bedankt
patrick
Ja, het is een router (je kan ook porten forwarden enzo), je kan er slechts 2 computers op aansluiten. De andere 2 uitgangen zijn voor de decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksie
  • Laatst online: 12-09 10:58
offtopic van het versatel gedeelte maar weet niet waar ik het anders moet posten :)

van de BBned site:

bbned introduceert ADSL2+ in Economy portfolio
bbned is de eerste leverancier van breedbanddiensten die nu ADSL2+ levert. ADSL2+ is de technische opvolger van het huidige ADSL en kent verbeteringen in stabiliteit en download band-breedte. De maximale download bandbreedte van ADSL2+ is maar liefst 24 Mbps. Naast enorm snel internetten en downloaden zijn er ook Partners die telefoondiensten, en in de toekomst video, over ADSL2+ aanbieden.

Het nieuwe ADSL2+ Economy portfolio ziet er als volgt uit:

8 Mb/1 Mb (overlap with the 2-8 Mb/1 Mb ADSL(1)Wide Open)

10 Mb/1 Mb

12 Mb/1 Mb

16 Mb/1 Mb

16-24 Mb/1,3 Mb (Wide Open)

Naast het Economy portfolio zal bbned in Q4 van dit jaar ook een nieuw ADSL2+ Business portfolio bieden.

www.bbned.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Je hebt volgens mij hetzelfde decoder probleem als ik Wazowski, als het opgelost is bij een van ons dan moeten we dat ff uitwisselen misschien. :)

Ik kan trouwens als ik kijk naar een (zwart) Nederland 1 scherm via de decoder wél terug naar het menu via de stop knop op de ab. (de knop met het vierkantje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:59:
- na een zender te hebben gekozen reageert hij nergens meer op, kan hem enkel harder of zachter zetten maar niet terug naar menu of switchen van zender. Enige remedie is uitzetten (waarna direct een foutmelding komt bij het opnieuw aanzetten). Ik wordt hierover teruggebeld (moet het nog zien)
Dat komt me bekend voor! Datzelfde probleem had ik gister voor ongeveer 1 uur. Daarna was het opgelost en werkte alles weer. Heb 2x de stekker erin en eruit gehaald, en na de 2e keer ging de decoder updaten en dat verhielp het probleem. Wel al sinds gisteravond dat ik mijn pincode in moet toetsen (4x1) en dat de decoder dat niet pakt en dat ie uit en aan moet om weer te werken. Maar ben nog niet thuis geweest verder om te checken hoe het nu is.

Ik zou is proberen de decoder paar keer hard uit en aan te zetten en kijken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnDutch
trankilo schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 14:52:
[...]

Werkt niet helaas.
Modem traint wel met die settings maar geen ATM...
Ik krijg het ook echt met geen mogelijkheid aan de gang. Ik stop er nu ook maar mee, morgen komt (als het goed is) die monteur langs, en ik wil niet op m'n geweten hebben dat het straks niet werkt omdat ik heb zitten kloten.

Ander vraagje: ik heb nu de ADSL lijn vanaf de splitter via een ingewikkelde weg naar m'n modem lopen:

2 aders van een UTP kabel gebruikt, ca 10 meter
1 ISDN aansluitblokje met daarin zwart telefoonsnoertje (met 4-aderig stekkertje)
1 UTP koppelstukje met daarin weer een zwart telefoonsnoertje etc
Dan pas het modem

Je zou zeggen dat werkt NOOOOOIT maar tot nu toe nooit problemen gehad, werkt al tijden zo en het modem zegt gewoon 8 mbit (meer kan ie tenslotte niet). Wat zou die monteur daar van vinden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogier80
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:03:

alvast bedankt
patrick
(als je even de zoeken-optie had gebruikt had je het volgende antwoord zelf kunnen vinden)

Ja, er zit een router in.
Extra info: Je kunt maximaal 2 pc's bedraad aansluiten en vermoedelijk iets van 250 pc's draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rogier80 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:57:
[...]

(als je even de zoeken-optie had gebruikt had je het volgende antwoord zelf kunnen vinden)

Ja, er zit een router in.
Extra info: Je kunt maximaal 2 pc's bedraad aansluiten en vermoedelijk iets van 250 pc's draadloos.
en dat draadloos gaat niet sneller als 550kb/sec..... althans bij mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnDutch
Die helpdesk zal het zwaar hebben. Gisteren een mail verstuurd en vandaag weer. Verschil tussen de twee mailtjes is ca 20 uur, verschil in bevestigingsnummer is 2498. Dat zijn een hoop mailtjes om te beantwoorden, als je uitgaat van ca 10 uur werktijd dan zijn dat er 250 per uur. Hoeveel mailtjes zal iemand kunnen verwerken? 15 per uur als je je best doet? Overigens nog geen enkele reactie terug gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 17:05:
[...]

en dat draadloos gaat niet sneller als 550kb/sec..... althans bij mij niet
Weet iemand of Versatel daar nog wat aan gaat doen, of blijft het zo?

[ Voor 4% gewijzigd door Mastasidaz op 09-08-2005 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 16:10

qless

...vraag maar...

bjck schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 08:10:
[...]

Kan, maar dan zou je elk modem willen voorzien van eigen login/pass en ze komen allemaal zo uit de doos en werken. Lijkt me heel sterkd at ze allemaal PPPoE doen met zelfde login/pass.

En PPPoE op een DSL verbinding zou nieuw zijn in nederland ook. Gewoon EnetEncapsulated is verreweg 't meest logische. Ook het dynamische IP gebruik lijkt hier meest naartoe te wijzen.

[...]
t.
Volgens de site van Verstatel wordt er weldegelijk PPPoE gebruikt...

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:12

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Over die tv die hapert bij mensen van wie hij het wel gelijk doet; dat had ik ook. Trekt vanzelf bij. Bij mij althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Mastasidaz schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 17:51:
[...]

Dat is een eigenschap van modem of je draadloze adapter... daar kan Versatel niets aan doen, staan ze buiten. Ze leveren alleen het modem. Je kan natuurlijk betere zender erop zetten, maar dan is het nog de vraag of het sneller kan door de firmware in het modem. Voor versatel maakt dat niets uit, waarom zouden ze cappen daar, dus dat modem kan gewoon niet sneller.

25 minuten nu in de wacht.. en nog steeds aan het wachten. Avonddienst had ik snel gehoopt :+ maarja, ik weet wel beter.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello mensen,

Ik hen een vraage betreft ''dc++ active mode'' kan iemand me daarbij helpen a.u.b?

Ik gebruik dc++ versie 0.401 omdat ik daarmee gewend ben. Ik plaats hieronder een afbeelding van de opties pagina..

Afbeeldingslocatie: http://x1.putfile.com/8/22011234878.jpg

Wat moet ik allemaal doorgeven aan modem instellingen? Virtual server? porten openen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nasty Nate schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:39:
Je hebt volgens mij hetzelfde decoder probleem als ik Wazowski, als het opgelost is bij een van ons dan moeten we dat ff uitwisselen misschien. :)

Ik kan trouwens als ik kijk naar een (zwart) Nederland 1 scherm via de decoder wél terug naar het menu via de stop knop op de ab. (de knop met het vierkantje)
DIt probleem heb ik ook, hopelijk wordt het snel verholpen. Er loopt volgens mij bij mij geen 'normale' utp naar mijn decoder, maar volgens mij een soort telefoonkabel, misschien is dat de oorzaak van het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
qless schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 17:54:
[...]

Volgens de site van Verstatel wordt er weldegelijk PPPoE gebruikt...
Klopt,het staat er iid maar dat is niet zo. Het oude Zonnet (over genomen door Versatel) had PPoE wel in gebruik.

De helldesk kan overigens niet de juiste gegevens verstrekken omdat ze het niet weten. Aangezien zij dit wettelijk wel verplicht zijn heb ik contact opgenomen met hun HQ. Die zeggen dan weer ijskoud "de helpdesk is verplicht die inormatie te verstrekken. Belt u nog maals naar de helpdesk, misschienkrijgt u dan wel iemand die er verstand van heeft want wij weten dat soort dingen niet".

Wat een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enver595
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
Reksie schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:20:
offtopic van het versatel gedeelte maar weet niet waar ik het anders moet posten :)

van de BBned site:

bbned introduceert ADSL2+ in Economy portfolio
bbned is de eerste leverancier van breedbanddiensten die nu ADSL2+ levert. ADSL2+ is de technische opvolger van het huidige ADSL en kent verbeteringen in stabiliteit en download band-breedte. De maximale download bandbreedte van ADSL2+ is maar liefst 24 Mbps. Naast enorm snel internetten en downloaden zijn er ook Partners die telefoondiensten, en in de toekomst video, over ADSL2+ aanbieden.

Het nieuwe ADSL2+ Economy portfolio ziet er als volgt uit:

8 Mb/1 Mb (overlap with the 2-8 Mb/1 Mb ADSL(1)Wide Open)

10 Mb/1 Mb

12 Mb/1 Mb

16 Mb/1 Mb

16-24 Mb/1,3 Mb (Wide Open)

Naast het Economy portfolio zal bbned in Q4 van dit jaar ook een nieuw ADSL2+ Business portfolio bieden.

www.bbned.nl
Lijkt me dat andere afnemers van BBNed zoals Demon binnenkort wel met ADSL2+ abbo's zullen komen. Als dat gebeurt en tegen schappelijke prijzen, dan hoef ik niet zozeer over te stappen naar Versatel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje tussendoor,

Een vriend van mij heeft in juni een kontrakt afgesloten met Versatel adsl2.
Helaas heeft hij zijn huidig Planet abbo niet tijdig opgezegd en zit nu met 2 abonementen.
Versatel heeft inmiddels laten weten (per brief) dat zij geen annulering kunnen doen.

Nu heeft hij het volgende probleem. Zijn ethernet modem (Alcatel 510) is sinds gisteren niet meer online te krijgen. Power en LAN leds zijn groen en het @ ledje wisselt tussen oranje groen.
Diverse reset en instel akties zijn tot nu toe zonder resultaat gebleven.
In het Thomson menu staat nu ipv 3200/768, 8100/960 als snelheid vermeld.
Het lijkt dat Versatel de lijn al gemigreerd heeft echter Planet weet van niets.
Ik woon enkele meters van hem af en heb hetzelfde abbo en bij mij werkt het goed

Kan het zijn dat Versatel zo snel geworden is :D dat de lijnen migreren zonder dat de abbonees hiervan op de hoogte worden gesteld?

Volgens mij kan hij het beste nu kontakt opnemen met Versatel om de migratie te voltooien maar hoe kom ik erachter wat er nu precies aan de hand is?
Als de monteur van Versatel langskomt kan hij er dan vanuitgaan dat Planet de lijn heeft vrijgegeven?

@bjck,

Dank voor de heldere uitleg. hij kan dus het beste maar de Versatelmigratie voltooien en zijn KPN gedeelte van zijn Planet abbonement opzeggen.
Hij was al verzoend met het idee dat hij bijna een jaar nog Planet moet afnemen dus is er nog goed nieuws voor hem.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dinkelover schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 18:15:
[...]

Dat is een eigenschap van modem of je draadloze adapter... daar kan Versatel niets aan doen, staan ze buiten. Ze leveren alleen het modem. Je kan natuurlijk betere zender erop zetten, maar dan is het nog de vraag of het sneller kan door de firmware in het modem. Voor versatel maakt dat niets uit, waarom zouden ze cappen daar, dus dat modem kan gewoon niet sneller.

25 minuten nu in de wacht.. en nog steeds aan het wachten. Avonddienst had ik snel gehoopt :+ maarja, ik weet wel beter.
Dan had die monteur dat weleens mogen zeggen, die deed net of zijn neus bloedde, dat die snelheid wel bij zou trekken. Beetje vreemde gang van zaken, als je het mij vraagt. En als ik er nu een linksys aanhang? zou dat wat uitmaken? en kan dat uberhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 18:28:
Hello mensen,

Ik hen een vraage betreft ''dc++ active mode'' kan iemand me daarbij helpen a.u.b?

Ik gebruik dc++ versie 0.401 omdat ik daarmee gewend ben. Ik plaats hieronder een afbeelding van de opties pagina..

[afbeelding]

Wat moet ik allemaal doorgeven aan modem instellingen? Virtual server? porten openen? :?
In je modem (router) de poort 1413 openzetten en die invullen bij active (let op dat je niet 192.168.1.1 invult als IP)

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De monteur zei tegen mij dat het o.a. aan de firmware van het modem ligt. Versatel wil het nog wel oplossen, maar omdat ze het nu zo druk hebben met het in orde maken van alle aansluitingen voordat de competitie begint heeft het geen prioriteit.

De signaalsterkte van het wireless gedeelte van het modem was ook enorm slecht bij mij. Ik heb maar een UTP-kabel gelegd tussen het modem en mijn PC, werkt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 20:41:
Heb net gekeken, zit 500 meter van de centrale, testbestand gedownload, ging met 1.52 mb p/s

Maar heb een vraag: Zijn er ook mensen die een eigen server draaien??? Ik wel namelijk en sinds die nieuwe router, kan ik via mijn lokale ip-adres mijn site en ftp server niet benaderen maar kom ik op het inlogscherm van mijn router.

buiten mijn netwerk om komen mensen wel gewoon op mijn site. (of ftp server)

Weet iemand hier een oplossing voor???

mvg,

rathjetoe
Heeft iemand nou nog een oplossing voor bovenstaande??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik het voetbal trouwens ook webbased via mijn PC kijken? Dat heb ik wel eens gehoord toen Versatel net het pakket geïntroduceerd had, maar volgens mij kan het toch niet :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 19:37:
Vraagje tussendoor,

Een vriend van mij heeft in juni een kontrakt afgesloten met Versatel adsl2.
Helaas heeft hij zijn huidig Planet abbo niet tijdig opgezegd en zit nu met 2 abonementen.
Versatel heeft inmiddels laten weten (per brief) dat zij geen annulering kunnen doen.

Nu heeft hij het volgende probleem. Zijn ethernet modem (Alcatel 510) is sinds gisteren niet meer online te krijgen. Power en LAN leds zijn groen en het @ ledje wisselt tussen oranje groen.
Diverse reset en instel akties zijn tot nu toe zonder resultaat gebleven.
In het Thomson menu staat nu ipv 3200/768, 8100/960 als snelheid vermeld.
Het lijkt dat Versatel de lijn al gemigreerd heeft echter Planet weet van niets.
Ik woon enkele meters van hem af en heb hetzelfde abbo en bij mij werkt het goed

Kan het zijn dat Versatel zo snel geworden is :D dat de lijnen migreren zonder dat de abbonees hiervan op de hoogte worden gesteld?

Volgens mij kan hij het beste nu kontakt opnemen met Versatel om de migratie te voltooien maar hoe kom ik erachter wat er nu precies aan de hand is?
Als de monteur van Versatel langskomt kan hij er dan vanuitgaan dat Planet de lijn heeft vrijgegeven?
Versatel verzoekt KPN jou telefoonlijn om te zetten naar hun apparatuur. Dat kan opzich in een week gedaan zijn, zonder problemen. Hangt af van wanneer Versatel dat verzoek doet en welke datum ze opgeven als wensdatum.

Dit is dus niet de KPN-DSL afdeling, maar zegmaar van 't vaste-net.

KPN-DSL ontvangt als telco een bericht van Versatel eerst 'we gaan lijn X overnemen op Y' en later nog een bericht (nu dus ongeveer) met 'we hebben lijn X overgenomen op Y'. KPN-DSL zou dus op de hoogte moeten zijn van de overname al een tijdje (noemen ze daar een KSLOOP order).

Maar gezien jij als klant niet op de hoogte bent van wat Versatel doet, je nog geen monteurs afpraak hebt en Planet van niets weet (of ze kijken niet goed) gaat het verreweg van optimaal...

In dit soort situaties wil je dus de instellingen weten zodat je dan met je ADSL1 modem in ieder geval nog op 8Mbps kan internetten :r

Even bellen en aandringen dat je nog deze week een modem desnoods zonder monteur moet hebben.

Annuleren of terugzetten kan niet, kan alleen naar jezelf toe over laten zetten. KPN-DSL is nog niet in staat (of biedt het nog niet aan) om lijnen naar zich toe te laten zetten. Dus eigenlijk kan je ook niet terug....

En met de contractuele/betalings verplichting die je nog hebt naar Planet, tja daar heeft Versatel niets mee te maken. Die voeren jou aanvraag/verzoek alleen maar uit. Misschien een opsteker datn het KPN-DSL deel wel per maand verlengd wordt na een jaar en dat stopt dus wel. 't Is alleen 't ISP deel van Planet van je abonnement dat doorloopt tot einde contract (mits natuurlijk langer dan 1 jaar abonnee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 16:01

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 20:35:
Kan ik het voetbal trouwens ook webbased via mijn PC kijken? Dat heb ik wel eens gehoord toen Versatel net het pakket geïntroduceerd had, maar volgens mij kan het toch niet :{.
Webbased kan niet, maar wel met een tvkaart, waar je de svhs aansluiting (+ audio) voor gebruikt.
Ik heb nu een tv en een pc (tvkaart) op de decoder aangesloten ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 21:21
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 20:41:
Heb net gekeken, zit 500 meter van de centrale, testbestand gedownload, ging met 1.52 mb p/s

Maar heb een vraag: Zijn er ook mensen die een eigen server draaien??? Ik wel namelijk en sinds die nieuwe router, kan ik via mijn lokale ip-adres mijn site en ftp server niet benaderen maar kom ik op het inlogscherm van mijn router.

buiten mijn netwerk om komen mensen wel gewoon op mijn site. (of ftp server)

Weet iemand hier een oplossing voor???

mvg,

rathjetoe
Ik heb zelf nog geen 20mbit aansluiting, maar ik had nog een paar vragen en heb dit ook gevraagd. Het modem zou volgens hun inderdaad deze poorten standaard gebruiken voor de configuratie, maar als ik zelf de poorten zou forwarden (80 voor webserver en 21 voor ftp server) naar mijn eigen pc, zou het gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:06:
[...]

Ja, het is een router (je kan ook porten forwarden enzo), je kan er slechts 2 computers op aansluiten. De andere 2 uitgangen zijn voor de decoder.
Je hangt er gewoon een netwerkswitch achter en je kunt er weer tig computers op aansluiten. Het modem is tevens router, dus geen aparte router nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Gezien het aantal storingen en klachten dat de helpdesk nu binnenkrijgt, denk ik dat het oplossen van snelheidsproblemen wireless echt een lagere prioriteit heeft.
Een hoop mensen zitten zonder internet, rode lampje bij inet en adsl.
Vandaag hier ook weer raak: van 's ochtends vroeg tot nu net de hele dag weer geen internet.
Ik begin hier toch wel van te balen.
Helpdesknummer is NIET gratis zoals eerder beweerd is, je betaalt de lokale kosten.
Helpdesknummer ken ik nu langzamerhand wel uit m'n hoofd: 0900-0440440. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnDutch
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 20:30:
[...]

Heeft iemand nou nog een oplossing voor bovenstaande??????
Als je je server vanaf het internet wel via je IP kunt bereiken en vanuit je lokale netwerk niet, dan ondersteund dat modem het gewoon niet. In dat geval zit er maar één ding op en dat is als je thuis bent je interne adressen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
bjck schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 20:41:
[...]

In dit soort situaties wil je dus de instellingen weten zodat je dan met je ADSL1 modem in ieder geval nog op 8Mbps kan internetten :r
Begrijp ik hieruit goed dat je met een ADSL1 modem/router wel op een ADSL2+ lijn kan internetten ?

Het is jammer dat ik mijn oude spullen van mijn ouders niet heb meegenomen anders kon ik nu die splitter ook wel zelf installeren denk ik. Dan hoeft die monteur vrijdag alleen maar het zaakje aan te sluiten en de lijn controleren op training op 20mbit (of wat er dan ook voor door moet gaan).

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 21:25:
[...]

Gezien het aantal storingen en klachten dat de helpdesk nu binnenkrijgt, denk ik dat het oplossen van snelheidsproblemen wireless echt een lagere prioriteit heeft.
Vandaag hier ook weer raak: van 's ochtends vroeg tot nu net de hele dag weer geen internet.
Helpdesknummer is NIET gratis zoals eerder beweerd is, je betaalt de lokale kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Had ik ook, de oplossing was hier om alle pc's uit te zetten en dan de stekker eruit te halen en terug erin.
Als je reset en/of de kabel eruit haalt met nog een aangesloten pc dan blijft het lampje van inet rood/oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponymaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-06 16:56
Frankster schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:42:
Dat hele verhaal van de speedcap zit mij toch wel behoorlijk dwars...

In de algemene voorwaarden (http://www.versatel.nl/pr...e_Voorwaarden_VTNL_BV.pdf) staat het volgende:

13. Onderhoud en storingen
1. Versatel is gerechtigd zonder voorafgaande bekendmaking het netwerk (tijdelijk) buiten gebruik te stellen of
het gebruik ervan te beperken voor zover dit noodzakelijk is voor onderhoud of te verrichten aanpassingen of
verbeteringen van het netwerk, zonder dat dit een recht op schadevergoeding van de klant jegens Versatel
met zich meebrengt. Versatel spant zich in dit tot een minimum te beperken en indien mogelijk Klant tijdig te
informeren.
2. Storingen worden zo spoedig mogelijk onderzocht en zo spoedig mogelijk naar beste kunnen opgelost.

Maar ik vraag me af of ze zich daar achter kunnen verschuilen als ze inderdaad een harde speedcap erop hebben gezet... Heb overigens over de snelheid al een klacht ingedient, maar as usual nog lang geen reactie ontvangen...
Dat verhaal zit mij ook niet lekker.
Ik had tot dusver een downloadsnelheid van 1.90Mb/sec en sinds vandaag kom ik niet meer hoger dan 1.33Mb/sec. En dat is gebeurd nadat ik een telefoontje van Versatel heb gehad waar ik helaas net niet op tijd bij was. De voicemail was ingesproken, hij had het over een storing die open stond en dat daar nog steeds aan gewerkt wordt.

Downloaden via Grabit (Astraweb en Usenet) gaat helemaal als een drol, waar ik eerst op 1200kb/sec zat, zit ik nu op 260kb/sec.

Prutsers zijn 't.................

Zullen we een polletje houden?

Wie durft te zeggen dat ie het aankomende weekend iets van voetbal te zien krijgt via zijn decoder??
Volgens mij ligt de hele boel binnen 1 seconde plat..........

Wie durft in te zetten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ponymaster schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:25:

Wie durft te zeggen dat ie het aankomende weekend iets van voetbal te zien krijgt via zijn decoder??

Wie durft in te zetten???
Ik denk dat het geen probleem is, ze zijn tenslotte al begonnen met het downgraden van de internet snelheid :D Gokje dat we vrijdagavond rond 19:00 op 10 kb/sec zitten. Dan blijft er genoeg bandbreedte over voor het voetbal :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
redfoxert schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 21:48:
[...]

Begrijp ik hieruit goed dat je met een ADSL1 modem/router wel op een ADSL2+ lijn kan internetten ?

Het is jammer dat ik mijn oude spullen van mijn ouders niet heb meegenomen anders kon ik nu die splitter ook wel zelf installeren denk ik. Dan hoeft die monteur vrijdag alleen maar het zaakje aan te sluiten en de lijn controleren op training op 20mbit (of wat er dan ook voor door moet gaan).
Vaak zijn de ADSL2+ geschikte poorten gewoon backwards-compatible. En kunnen ze ook de andere standaarden gewoon aan. Getuige ook dat je modem gewoon netjes een linesync krijgt alleen op 8064Kbps wat de max is van die lijnstandaard.

Als je de verdere instellingen zou weten kan je gewoon online met een ADSL1 modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
Hoe zit het met de gegevens naar derden? Heb je na 2 MP3tjes een aanklacht op je deurmat liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:39
is er iemand uit almere, die al 20mb internet aansluiting heeft. ik wacht al namelijk vanaf 19 april op mijn aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 19:39:
[...]

Dan had die monteur dat weleens mogen zeggen, die deed net of zijn neus bloedde, dat die snelheid wel bij zou trekken. Beetje vreemde gang van zaken, als je het mij vraagt. En als ik er nu een linksys aanhang? zou dat wat uitmaken? en kan dat uberhaupt?
Linksys router, uiteraard kan dat, maar of die een hogere draadloze snelheid haalt, geen idee :? Zelf nooit iets draadloos gehad. Officieel zou ie maximaal 54MBps halen, maar misschien is je draadloze adapter alleen geschikt voor 11 MBit, haal daar vervolgens ruis en andere zaken vanaf en je zit op de 5 MBit die je nu maximaal haalt. Van draadloze netwerken is toch al langer bekend dat die snelheden nooit worden gehaald? Of zit ik nu helemaal verkeerd :X Tot nu toe waren draadloze aansluitingen de internetverbinding nog te snel af, maar er is (eindelijk) een inhaalslag bezig.

Goed, bellen loont toch. Had geen belletje gekregen na de monteur en nog steeds niks geen line-sync. Wel 35 minuten gewacht, maar er is een ticket aangemaakt, die een behandeltijd heeft van 3-4 werkdagen. Dus voor diegenen die na installatie geen signaal hebben, bel toch maar wel, het komt niet vanzelf goed. Mijn centrale stond helemaal niet gekoppeld had ie het over... misschien ben ik wel de eerste op deze centrale :o Ik heb weer hoop. :)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trankilo schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 19:15:
[...]

Klopt,het staat er iid maar dat is niet zo. Het oude Zonnet (over genomen door Versatel) had PPoE wel in gebruik.

De helldesk kan overigens niet de juiste gegevens verstrekken omdat ze het niet weten. Aangezien zij dit wettelijk wel verplicht zijn heb ik contact opgenomen met hun HQ. Die zeggen dan weer ijskoud "de helpdesk is verplicht die inormatie te verstrekken. Belt u nog maals naar de helpdesk, misschienkrijgt u dan wel iemand die er verstand van heeft want wij weten dat soort dingen niet".

Wat een drama.
oude was PPPoA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enver schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 19:19:
[...]

Lijkt me dat andere afnemers van BBNed zoals Demon binnenkort wel met ADSL2+ abbo's zullen komen. Als dat gebeurt en tegen schappelijke prijzen, dan hoef ik niet zozeer over te stappen naar Versatel.
Uh BBNED liegt behoorlijk ... VT levert namelijk al ADSL2+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

ten eerst probeer eerst ECHT even een WLAN kaart die niet 11mbit is maar een GOEDE 54MBIT kaart. Als je dit al probeerd kijk dan ook de drivers na. Ik had dus echt op een 11mbit kaart 400 KB/s en slechte ontvangst echter op de 54mbit kaart ging het goed rap met 1.5 MBIT en geen probleem. verder wil je dat het nummer helemaal gratis wordt. uh tja was alles maar gratis ik vind je nogal zeuren over 2 cent per minuut ... ik bedoel waar praten we over! ... succes iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 20:57:
[...]

Webbased kan niet, maar wel met een tvkaart, waar je de svhs aansluiting (+ audio) voor gebruikt.
Ik heb nu een tv en een pc (tvkaart) op de decoder aangesloten ;)
Lus je die aansluting van de PC-kaart door vanaf de decoder, of vanaf de modem ?

M.a.w. gebruik je de tweede scart uitgang v.d. decoder voor de PCkaart (scart -> svhs) of de s-vhs uitgang van de decoder ?

Vraag me nl af of je ook 3 uitgangen van de decoder kan gebruiken. 1 scart uitgang gaat hier naar de TV, 1 naar de dvd-recorder en vraag me af of die s-vhs uitgang als 3e ook nog naar de PC kan, of is dat puur een ingang ?

TV-beelden lopen hier trouwens weer beter en vloeiender. ARD en ZDF geen hapering meer, en lijkt erop dat alles een milifractie langer zwart blijft bij schakelen zodat ook direct na het schakelen geen hapering te zien is zoals dat eerst altijd was bij zappen door het bufferen/streamen.

Las trouwens vandaag dat KPN ook volop bezig is met ADSL2-TV. Ze willen op termijn 50 tot 100 zenders aan gaan bieden via de koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralphie schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:56:
[...]

Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat de decoder op poort 1 of 4 moest...En dat het wel degelijk uit maakt
poort 1 en 2 voor de decorders ... poort 3 en 4 voor internet Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 16:01

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:45:
[...]
Lus je die aansluting van de PC-kaart door vanaf de decoder, of vanaf de modem ?

M.a.w. gebruik je de tweede scart uitgang v.d. decoder voor de PCkaart (scart -> svhs) of de s-vhs uitgang van de decoder ?

Vraag me nl af of je ook 3 uitgangen van de decoder kan gebruiken. 1 scart uitgang gaat hier naar de TV, 1 naar de dvd-recorder en vraag me af of die s-vhs uitgang als 3e ook nog naar de PC kan, of is dat puur een ingang ?

TV-beelden lopen hier trouwens weer beter en vloeiender. ARD en ZDF geen hapering meer, en lijkt erop dat alles een milifractie langer zwart blijft bij schakelen zodat ook direct na het schakelen geen hapering te zien is zoals dat eerst altijd was bij zappen door het bufferen/streamen.

Las trouwens vandaag dat KPN ook volop bezig is met ADSL2-TV. Ze willen op termijn 50 tot 100 zenders aan gaan bieden via de koper.
Er zitten alleen uitgangen op de decoder, waarom zou er ook een video-ingang op zitten?

M'n tvkaart zit met een svhskabel aan de decoder, dit zou ook via scart kunnen, aangezien scart een verzameling van connectors is, nl. cvbs, svhs, rgb en audio.
In totaal zou je 4 apparaten (beeldweergevers) op de decoder kunnen aansluiten en evt nog een gamepad op de usb,

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:43:
[...]

ten eerst probeer eerst ECHT even een WLAN kaart die niet 11mbit is maar een GOEDE 54MBIT kaart. Als je dit al probeerd kijk dan ook de drivers na. Ik had dus echt op een 11mbit kaart 400 KB/s en slechte ontvangst echter op de 54mbit kaart ging het goed rap met 1.5 MBIT en geen probleem. verder wil je dat het nummer helemaal gratis wordt. uh tja was alles maar gratis ik vind je nogal zeuren over 2 cent per minuut ... ik bedoel waar praten we over! ... succes iig
Gratis=bij Versatel niet gratis, 20Mb is bij Versatel geen 20Mb, hetzelfde voor wireless, kwaliteit van de digitale decoder is matig, reageert niet goed op afstandbediening, beeld is blokkerig etc.
Zaterdag t/m maandag geen internet, dinsdag overdag geen internet, dinsdagavond van 23:00 tot een paar minuten geleden geen internet; kortom, hoe bedoel je zeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 00:11:
[...]

Gratis=bij Versatel niet gratis, 20Mb is bij Versatel geen 20Mb, hetzelfde voor wireless, kwaliteit van de digitale decoder is matig, reageert niet goed op afstandbediening, beeld is blokkerig etc.
Zaterdag t/m maandag geen internet, dinsdag overdag geen internet, dinsdagavond van 23:00 tot een paar minuten geleden geen internet; kortom, hoe bedoel je zeuren?
ik geef je een tip en je gaat meteen zeggen dat ik zeur! je zeurt iig wel over die 2 cent. Kan je eerst dat testen voordat je iets meldt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had tot dusver een downloadsnelheid van 1.90Mb/sec en sinds vandaag kom ik niet meer hoger dan 1.33Mb/sec. En dat is gebeurd nadat ik een telefoontje van Versatel heb gehad waar ik helaas net niet op tijd bij was. De voicemail was ingesproken, hij had het over een storing die open stond en dat daar nog steeds aan gewerkt wordt.

Downloaden via Grabit (Astraweb en Usenet) gaat helemaal als een drol, waar ik eerst op 1200kb/sec zat, zit ik nu op 260kb/sec.

Prutsers zijn 't.................

Wie durft in te zetten???[/quote]

We zien het wel. Zoals de zaken nu georganiseerd zijn (of niet) denk ik dat zaterdag met het voetbal de hele zaak plat ligt, of, dat gewoon bijna iedereen even tijdelijk zonder internet zit.
Of zoals eerder door iemand opgemerkt dat je met een flitsende 10kb/s kan blijven internetten.
Gezien alle problemen tot nu toe heb ik er echt heel weinig vertrouwen in.
Kom ik thuis, kijk ik eerst even of het internet het wel doet. Blij verrast als het allemaal werkt.
Is toch een beetje de omgekeerde wereld, nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 00:16:
[...]

ik geef je een tip en je gaat meteen zeggen dat ik zeur! je zeurt iig wel over die 2 cent. Kan je eerst dat testen voordat je iets meldt ?
ehh, jij begint over zeuren, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 00:20:
[...]

ehh, jij begint over zeuren, maar dat terzijde.
en heb je het al getest!? je hapt toe LOL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 19:59:
[...]

In je modem (router) de poort 1413 openzetten en die invullen bij active (let op dat je niet 192.168.1.1 invult als IP)

Suc6!
Ik heb het volgende gedaan:

Onder advanced setup --> NAT -- Virtual Servers Setup -- > Custom Server :
IP: 192.168.1.8 en external/internal port 1413 met als protocool 'TCP/UDP' doorgegeven.
Bij de dc++ optie pagina, active en ip+port doorgegeven, dus ip: 192.168.1.8 en port: 1413

maar helaas werkt het nog steeds niet, wat doe ik fout? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:38
Effe een vraagje over de orderstatus. Heb mijn afspraak gemaakt voor de installatie, voor 24 augustus, en de lijn is ook al omgeprikt. Echter mijn orderstatus komt niet verder dan getal 2. Ik zag in andere posts dat de getallen tot 8 gingen. Moet ik me ergens zorgen over maken, of is de orderstatus een achterlopend 'ding', wat weinig betekend.

" 1. De bestelling is ontvangen door Versatel.
2. De order is technisch opgeleverd door Versatel. "

Verder heb ik volledig vertrouwen in Versatel, tot nu toe is alles vlekkeloos verlopen, en ik zit in Groningen en daar lijkt alles goed te gaan.

King of Cod

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra regel ivm Voetbal: Gezien niet iedereen het kan zien en dus op de samenvattingen wacht willen we instellen dat er geen uitslagen, verslagen of voorkeur besproken of ge-uit wordt over wedstrijden en clubs.

Voor een goede indicatie voor nieuwe abonnees en vergelijkings materiaal vragen we iedereen met een 20mb Versatel verbinding die opgeleverd is onderstaande te lezen en in te vullen:

GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test