Versatel 20 Mbit/1Mbit nieuw - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste
Acties:
  • 16.271 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 21:00

Kroontje

...

Ik had gisteravond een afspraak tussen 17:00uur en 22:00uur met een monteur van Versatel. Eerder vertrokken van mijn werk om om 17:00uur thuis te zijn, maar de hele avond geen monteur gezien.. :( Om 21:15uur nog even gebeld met het nummer voor installaties en deze mevrouw wist mij te vertellen, na enig aandringen, dat ik wel degelijk op de planning stond en de monteur nog om 22:00uur kon komen.. Gewacht tot 23:00uur, toen het laatste beetje hoop maar opgegeven en gaan slapen..

Ik vind dit geen stijl, er kan uiteraard van alles gebeurd zijn, maar een telefoontje met het hoe en wat is toch wel een hele kleine moeite..

Voor zover ik weet worden de klanten die het abonnement vóór 1 juli hebben aangevraagd voor de start van het voetbalseizoen aangesloten. En ik heb het vóór 1 juli aangevraagd. Ik heb er een zwaar hoofd in dat ik voor dit weekend nog internet (voetbal) heb.. :'(

Om 09:00uur maar eens een paar telefoontjes plegen.

Update:
Net met een medewerker van het installatiebedrijf gesproken en wat al snel duidelijk werd is dat ik hopelijk deze week nog wordt teruggebeld voor een afspraak, anders begin volgende week. Alles ging zo voorspoedig en vlekkeloos, maar dit brengt alles weer tot een dieptepunt. De vraag om de spullen zelf te installeren was ook geen optie. Het zal @#$! ook eens een keer vlekkeloos gaan bij me.. :(

@Tha_Duck: Jij hebt zelf de modem toch mogen ophalen bij Imtech in Vianen? Hoe heb je daar voor gezorgd?

[ Voor 27% gewijzigd door Kroontje op 10-08-2005 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BanRay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 08:58
Ik wil jullie mijn verhaal niet onthouden. Ik zou gisteren tussen 12:00 en 18:00 aangesloten worden. Een vriend van mij, die ook in Eindhoven woont, stond ook op de planning tussen 12:00 en 18:00. Na alle verhalen hier en elders was ik een beetje sceptisch. Maar alles leek goed te goed. Eergisteren was mijn bestaande ADSL-signaal van de lijn gehaald en leek er dus geen vuiltje aan de lucht voor een vlekkeloze installatie. Gisteren werd ik om 11:00 gebeld door de monteur, ene Berend van Cable One. Of ik al thuis was, dan kon ie wellicht eerder komen. Ik was nog op het werk, maar ik zei dat ik direct naar huis zou komen. Toen ik om 11:40 of zo thuis was, heb ik hem een SMS gestuurd. Bij mij is het betaald parkeren en ik bood hem aan mij te bellen als hij bij mij was, want dan kon ik hem achter een slagboom laten.

En toen begon het lange wachten. 's Middags af en toe contact gehad met die vriend van mij die ook zat te wachten. Rond 17:30 werd ik gebeld door die vriend om te zeggen dat hij door de monteur gebeld was dat het later zou worden, wellicht na 20:00 uur.

Om 19:00 heb ik toch maar eens de monteur gebeld hoe het ermee zat. Wat bleek nu? Zit meneer Berend vrolijk thuis! Hij zou om 12:15 een kwartier lang aangebeld hebben... Daarna heeft ie een briefje in de brievenbus gedaan en is vertrokken. Ik zei dat niemand om die tijd heeft aangebeld en dat ik geen briefje in mijn brievenbus had. Uit zijn woorden kon ik opmaken dat die flapdrol op een ander adres is geweest. Ik vroeg hem waarom ie dan niet even gebeld had!?! Hij had tenslotte mijn telefoonnummer en hij wist toch n.a.v. mijn SMS dat ik thuis was. Daar kreeg ik geen goed antwoord op. Wie gaat er nu een kwartier aanbellen wetende dat de bewoner thuis is zonder effe te bellen?? Ik kon die gast wel door de telefoon trekken. "Ik moest maar een nieuwe afspraak maken" en "Je denkt toch niet dat ik vanuit Utrecht weer naar Eindhoven kom". Laaiend was (en ben) ik. Daar neem je dan vrij voor...

Toen gebeld met Imtech. Verhaal verteld. Ik moest bij Versatel zijn. Versatel gebeld. Verhaal verteld. Ik moest bij Imtecht zijn, bij Versatel klopte alles en er moest simpelweg een monteur komen. Imtech weer gebeld. Die kon niets anders doen dan een spoedmail sturen naar planning. Toen ben ik maar naar die vriend gegaan. Ik kwam om 21:00 aan, tegelijk met zijn Cable One monteur. Dat was wel een goede gast, ene Wilfried. Hij vond het ook belachelijk wat die collega had gedaan. Vervelend voor de klant en vervelend voor een collega die het nu moet oplossen. Het is dat zijn materiaal op was, anders was ie waarschijnlijk nog wel meegegaan om bij mij alles aan te sluiten. Hij heeft in ieder gebeld met z'n planner om het verhaal uit te leggen en die planner zou me vandaag terugbellen.

Ik hoop dus dat nog alles goedkomt.

PS: bij die vriend van me werkte alles vlekkeloos. Het tv-beeld vertoonde hier en daar typische MPEG-artefacten en haperde soms. Maar dat kwam blijkbaar doordat men er nu nog flink aan werkt. Internet ging okidoki, hij haalde 1,5 MB/s. Waarschijnlijk is het afgeknepen op die snelheid, want de monteur had al op meer adressen gezien dat het bijna perfect op 1,5 MB/s bleef stagneren. Nu is dat absoluut een prima snelheid hoor, dus daar zou ik niet over klagen. Wel over die Berend...!^%@^$#&%$&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 01:50:
[...]

Ik heb het volgende gedaan:

Onder advanced setup --> NAT -- Virtual Servers Setup -- > Custom Server :
IP: 192.168.1.8 en external/internal port 1413 met als protocool 'TCP/UDP' doorgegeven.
Bij de dc++ optie pagina, active en ip+port doorgegeven, dus ip: 192.168.1.8 en port: 1413

maar helaas werkt het nog steeds niet, wat doe ik fout? :?
Je moet dus niet 192.168.1.8 in DC++ invullen, maar het IP-adres van je versatelverbinding. Ik weet nog niet in welke range dat ligt, maar bijvoorbeeld 82.164.156.111 of zo. Als je niet weet wat je ip is kun je altijd kijken op www.watismijnip.nl
Als je die invult, moet het (volgens mij) wel goed komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZviX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-01-2024
Wauw.

18de juli aangevraagd.
5 augustus datum ingeplant en
11 augustus tussen 17:00 en 22:00 verwacht ik versatel :).

Maar uh als ze niet komen dan eis ik dus 40 euro vergoeding }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZviX schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 09:13:
Wauw.

18de juli aangevraagd.
5 augustus datum ingeplant en
11 augustus tussen 17:00 en 22:00 verwacht ik versatel :).

Maar uh als ze niet komen dan eis ik dus 40 euro vergoeding }:O
Ik heb het 29 juli aangevraagd, morgen komen ze ook bij mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:52
Ralphie schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:33:
Monteur komt vandaag tussen 12:00 en 18:00 langs. Ik heb al een week geen internet meer, maar bij de abo status zie ik nog steeds niet "De Versatel provisioning systemen zijn gereed voor gebruik." staan. Hoe groot is de kans dat ik vandaag gewoon internet heb? Als die montuer uberhaupt als langskomt :)
Nou monteur is geweest, en jullie raden het al... Geen internet!! Maarja dat was ik al bang voor en Versatel had ik hiervan al op de hoogte gesteld, maar zij wisten mij te vertellen dat het allemaal wel goed zou komen. niet dus :)

Uiteindelijk nog even met die monteur ziiten praten ( hij kwam er zelf bij Versatel niet doorheen!), en jij wist mij te vertellen dat vanaf november er telefonie bij komt en vanaf februarie 2006 ook TV. Dit alles zou dan 65 euro moeten gaan kosten.

Nu maar afwachten, want morgen zou het gaan werken.....

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
Ok, gisteren was ik weer bij mijn vriend. Hij had toen een max. snelheid van 500~600kB/s. Ik heb toen van alles geprobeerd om te kijken waar het lag binnen de PCs, maar kon niks vinden. Toen ook maar eens de decoder bekeken. Ook daar was het beeld héél haperig, maar da's an sich logisch met zo'n snelheidsgebrek; de decoder verwacht 8mbit en krijgt er tussen de 3 en de 5. Toen maar eens de voeding van het modem getrokken en na zo'n 15sec er weer aan. En ALLES werkte weer vlekkeloos; snelheid down gemiddeld 1.6MB/s up 128kB/s. En dat met een directe lijnlengte van dik over de kilometer (1495m). De intraining van het modem is nu niet meer af te lezen (SW upgrade :?), maar was daar altijd zo'n dikke 15mbit... Mijn vraag is nu: kent iemand het euvel dat een powercycle de snelheden wel eens flink omhoog kan gooien (dat heet: van uitermate traag naar normaal)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees nu al een tijdje deze thread en zie eigenlijk alleen maar negatieve berichten. Als alles doorgaat krijg ik zaterdag mijn verbinding. ik zit 1500 mtr van de centrale. Ik zal ook mijn bevindingen laten horen. Hopen dat ik de uitzondering op de regel ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnDutch
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-07 10:19
Vandaag moet ie komen tussen 12.00 en 18.00 als dat maar goed gaat. Ik heb er in ieder geval een halve dag vrij voor genomen. Ik hoop er maar het beste van, na al die reacties gelezen te hebben. Ik heb ook nog steeds geen succes om m'n oude modem aan de gang te krijgen, zou het dan echt niet werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn orderstatus ziet er op dit moment als volgt uit (al sinds vrijdag) :

1. De bestelling is ontvangen door Versatel. Afbeeldingslocatie: http://www.prive.versatel.nl/images/check.gif
2. Het registratieformulier is ontvangen door Versatel. Afbeeldingslocatie: http://www.prive.versatel.nl/images/check.gif
3. De bestelling is verder verwerkt door Versatel. Afbeeldingslocatie: http://www.prive.versatel.nl/images/check.gif
4. Versatel is gestart met de technische voorbereiding. Afbeeldingslocatie: http://www.prive.versatel.nl/images/check.gif
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 05 augustus 2005 Afbeeldingslocatie: http://www.prive.versatel.nl/images/in_progress.gif
6. Onze installatiepartner neemt contact met u op voor een afspraak. Afbeeldingslocatie: http://www.prive.versatel.nl/images/check.gif
7. De verbinding is technisch opgeleverd door Versatel. Afbeeldingslocatie: http://www.prive.versatel.nl/images/check.gif
8. Onze installatiepartner heeft de apparatuur geinstalleerd bij de klant. Afbeeldingslocatie: http://www.prive.versatel.nl/images/empty.gif

Natuurlijk is 8 nog leeg, die wordt morgen ingevuld als ik aangesloten wordt.
Ik maak me meer zorgen om punt 5 want dat moet vrijdag al zijn gebeurd en het is nog in behandeling. Hoort dit zo? Hoort dit al klaar te zijn of gebeurt dat pas als de monteur is geweest?

Heb gistermiddag een e-mail gestuurd naar klantenservice en krijg net een mail terug dat de mail is doorgestuurd naar de afdeling ADSL 20MB... wie kan mij eerder het antwoord geven?

In een e-mail van vrijdag stond toch echt:

Beste Versatel-klant,
Gefeliciteerd! De technische voorbereidingen voor uw Versatel ADSL-pakket zijn afgerond

Het lijkt tot nu toe nog zo goed te gaan bij mij... maar is dat wel zo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:07

BierPul

2 koffie graag

bjck schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:49:
[...]

Vaak zijn de ADSL2+ geschikte poorten gewoon backwards-compatible. En kunnen ze ook de andere standaarden gewoon aan. Getuige ook dat je modem gewoon netjes een linesync krijgt alleen op 8064Kbps wat de max is van die lijnstandaard.

Als je de verdere instellingen zou weten kan je gewoon online met een ADSL1 modem.
Ik ben bijzonder nieuwsgierig naar deze info, kan deze info gewoon overgenomen worden van een wel ADSL2 modem :?

Ik heb een AWR2440 (e-tech) en mn DSL link blijft gewoon groen alleen krijg ik geen verbinding de VPI / VCI al op 1/34 gezet maar dat mocht niet baten helaas :(

Is er nog niemand die dit werkend heeft gekregen, 2 dagen zonder internet is al een ramp laat staat nog 1,5 week wachten :(

Zit met cold turkey verschijnselen op mn werk :P

[ Voor 12% gewijzigd door BierPul op 10-08-2005 10:47 ]

Ja man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kroontje schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 08:37:
@Tha_Duck: Jij hebt zelf de modem toch mogen ophalen bij Imtech in Vianen? Hoe heb je daar voor gezorgd?
Klopt, ik ben gaan gillen naar het hoofdkantoor van Imtech. En dan elk uur bellen vervolgens tot ze horendol worden. Op gegeven moment gaven ze toe aan mijn wens.

Ik hoor trouwens van meer kanten dat mensen opeens sinds dinsdagochtend toestemming krijgen om modems op te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:18:
[...]

Klopt, ik ben gaan gillen naar het hoofdkantoor van Imtech. En dan elk uur bellen vervolgens tot ze horendol worden. Op gegeven moment gaven ze toe aan mijn wens.

Ik hoor trouwens van meer kanten dat mensen opeens sinds dinsdagochtend toestemming krijgen om modems op te halen :)
LOL... konden ze dat niet wat eerder bedenken? Volgens mij is die idiote verplichte installatie door een monteur één van de belangrijkste redenen dat ze nu zo'n onwijze achterstand hebben opgebouwd...

Hoe zit het trouwens met de installatiekosten (a twee geeltjes)? Als jij die nu niet hoeft te betalen, dan ga ik effe gillen bij Versatel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
BanRay schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 09:11:
Ik wil jullie mijn verhaal niet onthouden. [knip]
Ik hoop dus dat nog alles goedkomt. [knip]
@^$#&%$&
Een aantal van die monteurs die zijn ingehuurd door Versatel zijn echt de grootste mafkezen die ik ooit (niet) gezien heb... Ook bij mij kwamen ze de eerste twee keer niet opdagen en bij beide keren hadden ze het lef om te zeggen dat er niemand thuis was.... Tuurlijk was er iemand thuis.. We delen ons pand met een WINKEL, stelletje mafkezen! Denken ze dat dat een soort self-service-winkel is ofzo? :)

Verder heb ik nog steeds het probleem dat op onregelmatige tijden mijn verbinding wegvalt, met het rode INET lampje als gevolg... De storing duurt dan meestal enkele uren (maar soms zelfs tot enkele dagen) om daarna weer uit zichzelf te verdwijnen.... Is er iemand die deze problemen ook heeft (gehad), maar die dit na veel klagen bij de helpdesk heeft kunnen (laten) verhelpen? In dat geval blijf ik doorgaan met mailen/bellen.. Als het geen zin heeft, dan blijf ik wekelijks mijn storingen doorgeven in een verzamelmailtje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:56
Gisteren is ook bij mij de monteur langsgeweest. Binnen 20 minuten werkte alles als een zonnetje.
Gelukkig was hij bereid om de door mij reeds getrokken utp-bekabeling te gebruiken, dus dat scheelde al wat tijd.

324 mtr van de centrale geeft TV via de decoder geen problemen en on-demand films/wedstrijden beginnen na 1 seconde en haperloos af te spelen. Ik vind het beeld nog wel zichtbaar digitaal, dus of dat niet gaat irriteren bij live-wedstrijden is even afwachten...wk athletiek zag er op zich wel acceptabel uit (geen "vegen" achter de sporters bij de sprint ;) )

De decoder reageerde in eerste instantie niet goed op de afstandsbediening, maar de monteur zei dat de firmware ook nog niet geupdate was. aan/uitzetten resulteerde in een knipperend rood ledje,
dan moet de decoder 15 minuten zo blijven staan (gaat na een tijdje weer knipperen) en zo wordt de firmware ge-update. Daarna werkte het menu en de ab probleemloos.

Wel heb ik het probleem dat af en toe de internet-connectie wegvalt. de 4 led's op de router branden dan wel gewoon goed(groen), maar geen connectie meer. pingen naar de router vanaf de pc werkt dan ook niet meer. een harde reset van de router lost het probleem dan weer op. (zou de router defect kunnen zijn???)

mijn eigen adsl-routertje pakte namelijk zelf de verbinding weer automatisch op, en dat lijkt deze niet te doen. ik kan daarvan ook geen instellingen in de router vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Dit lijkt in ieder geval op wat mijn vriend gisteren had, alleen was bij hem slechts de snelheid lager... Zie: csteelooper in "Versatel 20 Mbit/1Mbit nieuw - Deel 2".

Zijn er meer mensen met dit of een soortgelijk probleem en heeft bellen naar de KS dan nog zin? Of is het wachten op (alweer een) firmware-update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
http://forum.versatel.nl/viewtopic.php?t=10298

dit lijkt er ook wel wat mee te maken te kunnen hebben...klopt dat ook met de situatie bij die vriend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11-2024
Eej! :)

Ik was ff benieuwd hoe het nu met jullie tevredenheid is over bepaalde zaken (dus bij degene waarbij het internet daadwerkelijk werkt nu alleen even). Kunnen we daar een korte inventarisatie van maken met woonplaats en aantal meter van de centrale enzo?! Vink wel interessant ;) (misschien tipje om de thema's als hieronder effe over te nemen)

Anyhow:

Aantal meter van centrale: +/- 1600 m
Max. geconstateerde downloadsnelheid: 2.1 Mb/s
Aangesloten sinds: 8 juli 2005

TV-zenders: Wisselend. Ene keer denk je dat het echt goed gaat zonder al te veel haperingen, maar dan opeens kijk ik bijvoorbeeld (of althans dat wilde ik) 'De Lama's' op Ned. 2 en daar was niet naar te kijken door haperingen en schokkend beeld en stilstaand beeld. Toen maar even overgeschakeld op de ordinaire kabel-tv. Heb ook elke keer het irritant dat als je overschakelt op een andere tvzender, dat het beeld even gaat schokken voor een halve seconde (altijd gebeurt dat). Net of ie het even moet scherpstellen. Heeft iedereen dat? Voor de rest hoop ik snel op meer zender want scherp vind ik het wél!! Maar nog lang niet vlekkeloos (blokkerig, beeld stil blijven staan, geluid hapert af en toe, maar vooral dat blokkerig heb ik nog steeds).

Voetbal testuitzending: Ging best wel prima eigenlijk, alleen bij hele snelle bewegingen ging het 'blokken'. Maar over utalgemeen wel positief. Goed geluid ook.

Uitvallen internet sinds aansluiting (meer dan half uur): +/- vijf keer (waaronder 1 keer meer dan 25 uur)

Tevredenheid internetsnelheid download/upload
: download (2.1 mb/s): prima
upload (100 kb/s): tja.. beetje weinig.

Overall tevredenheid tot nu over 20mbit: Twijfelend tevreden :+ Cijfer: 7

[ Voor 5% gewijzigd door Robinter79 op 10-08-2005 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpion303 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:24:
[...]

LOL... konden ze dat niet wat eerder bedenken? Volgens mij is die idiote verplichte installatie door een monteur één van de belangrijkste redenen dat ze nu zo'n onwijze achterstand hebben opgebouwd...

Hoe zit het trouwens met de installatiekosten (a twee geeltjes)? Als jij die nu niet hoeft te betalen, dan ga ik effe gillen bij Versatel!
Ik durf het je eerlijk niet te zeggen, ik heb er nog niets van gehoord :D Maar ik ga het absoluut niet betalen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 21:00

Kroontje

...

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 12:48:
[...]

Ik durf het je eerlijk niet te zeggen, ik heb er nog niets van gehoord :D Maar ik ga het absoluut niet betalen hoor ;)
Mailtje al ontvangen van me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik via de decoder bijvoorbeeld een trailer wil bekijken vraagt hij op een gegeven moment om een pincode. Op dat scherm loopt alles compleet vast. Ik kan niks meer doen en het enige knopje op de AB dat werkt is de uit-knop.

Iemand een idee hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Aantal meter van centrale: +/- 350 m
Max. geconstateerde downloadsnelheid: 1.55 MB/s
Aangesloten sinds: 20 juli 2005

TV-zenders: Geen noemenswaardige problemen ondervonden..
Voetbal testuitzending: Geen noemenswaardige problemen ondervonden.. Wat mij betreft gaat deze dienst pas 'live' bij de eerste voetbal-uitzending op vrijdag.

Uitvallen internet sinds aansluiting (meer dan half uur): +/- vijftien keer (waaronder 3 keer meer dan 25 uur)

Tevredenheid internetsnelheid download/upload
: download (1.55 MB/s): aan de lage kant, gezien de beloofde snelheid en mijn afstand tot de centrale
upload (100 kB/s): tja.. beetje weinig.

Overall tevredenheid tot nu over 20mbit: Ontevreden :( Cijfer: 4[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kroontje schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 12:53:
[...]

Mailtje al ontvangen van me?
En geantwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 12:55:
Als ik via de decoder bijvoorbeeld een trailer wil bekijken vraagt hij op een gegeven moment om een pincode. Op dat scherm loopt alles compleet vast. Ik kan niks meer doen en het enige knopje op de AB dat werkt is de uit-knop.

Iemand een idee hoe dat zit?
Ja heb ik gister ook gehad. Oplossing: ff stekker van decoder eruit en erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:26

Speedmaster

Make my day...

Bij deze:

Aantal meter van centrale: +/- 450 m
Max. geconstateerde downloadsnelheid: 1.5 Mb/s
Aangesloten sinds: 4 Augustus 2005

TV-zenders: Nog nooit kunnen zien, beeld is zwart.

Voetbal testuitzending: Nog nooit kunnen zien

Geen uitval

Tevredenheid internetsnelheid download/upload: download (1.5 mb/s): matig
upload (700 kb/s): Goed

Overall tevredenheid tot nu over 20mbit: Kan beter Cijfer: 6+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuut-Tuut schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:09:
Bij deze:

Geen uitval

GD-Ctrm ? :P maaruh eerst maar lekker vrijdag kijken of het goed loopt dan komt die 1.5MBytes/s cap ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
Tuut-Tuut schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:09:
Bij deze:

Geen uitval

Wat leest mijn oog? upload 700 kb/s ...?? da kan toch nie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Robinter79 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:30:
[...]
In alle bovenstaande posten vliegen de (al daar niet verkeerd gebruikte) bits en bytes je om de oren... Ik vermoed dat deze poster het over kilobits heeft, want iets anders lijkt me vrij sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robinter79 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 12:44:
.... Heb ook elke keer het irritant dat als je overschakelt op een andere tvzender, dat het beeld even gaat schokken voor een halve seconde (altijd gebeurt dat). Net of ie het even moet scherpstellen. Heeft iedereen dat? ....
Dat is ook zo als je een schotel hebt... eerst een halve seconde blokjes voordat het beeld scherp is... daar is niets aan te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
Robinter79 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:30:
[...]

Er staat kb/s, dus het kan wel. Ongeveer 70Kb/s dus

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:58
Zo alles is net aangesloten bij me en het draait perfect. Tot gisteren had ik nog Planet adsl waarvan de verbinding smiddags verbroken werd. Heb al met al dus maar een paar uur zonder Internet gezeten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
op goed geluk voor de tweede keer aangevraagd. Eerste keer na 3 maanden wachten is mijn aanvraag wegens "administratieve fout" geannuleerd. vandaag heb ik het opnieuw aangevraagd, maar dan voor 3 jaar. ik hoop niet dat ik later er spijt van ga krijgen.

is er trouwens iemand uit almere al aangesloten. tot nu toe geen reacties. vind het vreemd, of zijn er geen almeerse tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, ellende, ellende, ellende. Demon-Versatel switchers opgelet: paar weken geleden Versatel telefonisch aangevraagd, waarbij de sales afdeling mij beloofde alles te regelen inclusief de opzegging bij Demon. Voor de zekerheid vandaag Demon nog even gebeld, maar die zeiden dat dit onzin was, opzegging moest schriftelijk gebeuren via een brief die ik zou krijgen van Versatel, met de datum van de migratie. Versatel gebeld, eerst 0909-0707. Nee, daar hadden ze ook nog nooit van gehoord, maar ik kon beter de klantenservice bellen. Versatel Klantenservice gebeld, 0900-0440440. Is dat door de sales afdeling beloofd? Ja, dat is beloofd. Oh dat kan helemaal niet. We kunnen wel de voice log opvragen, maar dat duurt 3 weken. Ja daar heb ik dus niets aan. Blijkt dus dat je wel zelf schriftelijk moet opzeggen. Nu hopen dat mijn opzegging bij Demon ook daadwerkelijk op de 19e gedaan wordt, zodat de lijn vrij is en Versatel erop gezet kan worden en de monteur de 22e de installatie kan voltooien. Maarja, Demon zal ook geen haast hebben :(

Zijn er hier mensen bij wie dat ook beloofd is? Volgens mij heb ik het hier eerder gelezen. Zo ja, was het bij jullie dus ook niet geregeld? MightyRaven, komt dit verhaal je bekend voor en klopt het dat je altijd zelf moet opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Monteur is hier net weg alles werkt tot nu toe goed.

Download snelheid max van het 100 mb bin bestand is 1,28 MB/sec ik had op meer gehoopt eigenlijk. Afstand tot e centrale is 1150 meter volgens de postcodecheck.

Overigens ik ben dus overgestapt van Demon naar versatel en alleen gisteren zat ik even zonder internet omdat de verbindin van versatel gisteren werd opgeleverd. Prima voor elkaar dus hier.

Beeldkwaliteit van de tv vind ik behoorlijk goed maar heb nog niet goed getest moet ik erbij zeggen. Wat ik tot nu toe gezien heb bevalt me echter wel.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar heb je zelf opgezegd of hebben ze het voor jou geregeld? En als je het zelf hebt gedaan, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:18:
Maar heb je zelf opgezegd of hebben ze het voor jou geregeld? En als je het zelf hebt gedaan, hoe?
Ik heb eerst bij versatel aangemeld en 2 dagen later heb ik via mijn dslexpress demon opgezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meld nu je ervaringen aan de consumentenbond:
http://www.consumentenbond.nl/acties/2160746/2160776

Bij mij is het overigens al 6 weken geleden geinstalleerd en nog steeds heeft het geen seconde gewerkt: ADSL lampje blijft uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
boefje79 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 12:31:
http://forum.versatel.nl/viewtopic.php?t=10298

dit lijkt er ook wel wat mee te maken te kunnen hebben...klopt dat ook met de situatie bij die vriend?
Mijn vriend downloadt wel best veel ja. Maar:
  1. De verbinding gaat niet na een kwartier slechter werken, zoals vaak wordt gezegd in die andere draad
  2. Ik heb meteen zijn upload-instellingen geknepen naar 128kbit/s (=18kByte), dus nog genoeg upload over om de connection niet dicht te laten slibben.
  3. Download binnen die programma's is geknepen naar 8mbit/s
  4. Op nieuwsgroepen (Agennt) is dit niet van toepassing; downloaden gaat daar op volle snelheid en beperkt de verbinding niet.
Agent wordt bij mijn vriend niet zoveel (meer) gedraaid; er staat (naar zijn zin) te weinig content op de nieuwsservers. De situatie klopt dus wel ongeveer, maar niet helemaal. Bovendien heeft het voor mijn vriend alweer genoeg zin als we een powercycle van het modem doen (dus NIET eerst de pc opnieuw starten e.d.).
Wat ik me alleen wel afvraag is: als ik de upload NIET zou limiten en ik zou gewoon vol laten werken, dan moeten de problemen toch weg zijn als de progsels worden afgesloten?

Aantal half-open TCP Connections staat op 10 (niet gepatched; gewoon de versie van tcpip.sys die je hebt na SP2). Binnen de progsels het aantal simultaneous connections op 4 gezet en het aantal simultaneous up-/downloads per user doodleuk gewoon op 1. Dus 1 gebruiker kan maar 1 upload tegelijk starten. Indien mogelijk ook Maximum Queue Length op 10 gezet, dus maximaal aantal wachtenden is 10. Wat is er nog meer dat de verbinding kan verstoppen?

Mijn vriend maakt zolang de programma's de mogelijkheid bieden gebruik van UPnP. Een "netstat -a" levert dan op dat je ziet dat er inderdaad verbinding wordt gezocht op de gevraagde poort. Voor eDonkey is poort 6346 open gezet middels Virtual Server.
gebruikte Firewall: Windows Firewall. Microsoft AntiSpyware draait op achtergrond. Ben echt benieuwd wat het nog kan zijn... Met DU NetLimiter eens gekeken of ik de Network Utilisation kan zien, die lijkt ook tijdens het downloaden laag. Als ik met de browser naar de Versatel Snelheidstest (100mb.bin) ga en dat ding downloadt, is de Network Utilisation hoog (allicht) en dat gaat ook goed als de verbinding er nog gewoon ok is. Decodergebruik levert ook een hoge Network Utilisation op. Gisteren na de reset voor de gein maar eens anderhalf uur via de decoder naar Ned. 2 gekeken, zonder problemen. Alleen dat downloaden zou dan dus problemen op kunnen leveren, maar vraag me af waar die liggen, gezien de gegeven informatie.

Wat ik nog wel vergeten ben om te zeggen is dit: M'n vriend heeft twee PCs, z'n eigen en een reserve. Zodra hij die reserve aanzet met connectie met het netwerk, gaat de verbinding onderuit. Eerst was ook de PC traag, dat kwam door een dubbele naam in het netwerk. Dat is nu veranderd, maar nóg heeft die pc een zwaar vertragend effect op de verbinding. Met name de response-times worden langer zodra die PC aan gaat. PC is al opnieuw geïnstalleerd. Op die PC worden geen download progsels gedraaid en de PC is virus- en spywarevrij. Netwerkdrivers en -instellingen nog eens nagelopen. TCP Packet Size is gewoon default (op andere PC ook). Ik weet wel dat de 2e pc een oudere kabel gebruikt dan de eerste pc (die met downloadprogsels). Kan dát het soms nog zijn? Ja ik weet het... Ik zoek echt in alle mogelijke hoekjes en gaatjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Hmm dit is wel apart op zich, als ik dat 100 Mb bestand van de versatel servers aftrek kom ik niet boven de 1,22 MB /sec download ik echter iets van de UT twente ftp site dan haal ik zo de 1,5 MB/sec. Hoger kwam hij neit dus het vermoeden van een geknepen verbinding begint ook bij mij te rijzen (vind het wel heel toevallig dat het precies 1,5 MB/sec is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:09

fcs

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:06:
OK, ellende, ellende, ellende. Demon-Versatel switchers opgelet: paar weken geleden Versatel telefonisch aangevraagd, waarbij de sales afdeling mij beloofde alles te regelen inclusief de opzegging bij Demon. Voor de zekerheid vandaag Demon nog even gebeld, maar die zeiden dat dit onzin was, opzegging moest schriftelijk gebeuren via een brief die ik zou krijgen van Versatel, met de datum van de migratie. Versatel gebeld, eerst 0909-0707. Nee, daar hadden ze ook nog nooit van gehoord, maar ik kon beter de klantenservice bellen. Versatel Klantenservice gebeld, 0900-0440440. Is dat door de sales afdeling beloofd? Ja, dat is beloofd. Oh dat kan helemaal niet. We kunnen wel de voice log opvragen, maar dat duurt 3 weken. Ja daar heb ik dus niets aan. Blijkt dus dat je wel zelf schriftelijk moet opzeggen. Nu hopen dat mijn opzegging bij Demon ook daadwerkelijk op de 19e gedaan wordt, zodat de lijn vrij is en Versatel erop gezet kan worden en de monteur de 22e de installatie kan voltooien. Maarja, Demon zal ook geen haast hebben :(

Zijn er hier mensen bij wie dat ook beloofd is? Volgens mij heb ik het hier eerder gelezen. Zo ja, was het bij jullie dus ook niet geregeld? MightyRaven, komt dit verhaal je bekend voor en klopt het dat je altijd zelf moet opzeggen?
triest verhaal....
kan er niks anders van op uitmaken dat je verkeerd geinformeerd bent...
Wat versatel doet is het volgende:

zij heven je lijn op. Wat ze niet voor je op kunnen zegen, is je contract. Die heb jij immers ondertekend, niet versatel.....

de lijn (koper) kunnen ze wel opzeggen bij je huidige provider.
dit is wat ik begrepen heb bij het aanvragen van de dienst. Die moet nog gelverd worden.
(voormalige cistron klant).

hoop dat je hiero wat meer informatie aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
ErikH schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:24:
[...]

Ik heb eerst bij versatel aangemeld en 2 dagen later heb ik via mijn dslexpress demon opgezegd
Mooi...ik heb ook DEMON en ga per 1 nov over naar Versatel (contract van Demon kon ik pas per 1 nov opzeggen :( ). 'k hoopte al dat ik maar een fractie van een dag zonder internet zou zitten ;)

Ben benieuwd of de snelheidsproblemen dan opgelost zijn.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag 10-08-2005 is de monteur langs geweest :D

Aantal meter van centrale: +/- 950 m

Afbeeldingslocatie: http://www.home.versatel.nl/j.a.deboer/versatel.bmp

1,52 MB per seconde stabiel via de www2.versatel.nl link.

Alleen de Tv zenders werkten hier nog niet door een storing bij versatel.

Maar dat zou binnen 1 a 2 dagen opgelost worden , en daar heb ik wel vertrouwen in. 8)

Voor zover ben ik tevreden over de werking. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

TheVisionMaster schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 15:03:
[...]

Mooi...ik heb ook DEMON en ga per 1 nov over naar Versatel (contract van Demon kon ik pas per 1 nov opzeggen :( ). 'k hoopte al dat ik maar een fractie van een dag zonder internet zou zitten ;)

Ben benieuwd of de snelheidsproblemen dan opgelost zijn.... ;)
ik ben nu wireless aan het downloaden en kan je melden dat het binnenhalen van het 100MB bin bestand van de versatel server hier over wireless met een snelheid van 957 KByte/sec gemiddeld is binnengehaald.

Geen 600 kb beperking op wireless hiero dus.

[update]1e probleem is een feit. Ik kan us.imdb.com niet op nu kan ik daar nog mee leven maar ik kan dus ook niet bij de webmail van mijn werk :( en de inet verbinding van mijn werk wordt ook door Versatel gedaan, beetje eigenaardig.[/update]

[ Voor 19% gewijzigd door @r!k op 10-08-2005 15:11 . Reden: probleem toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
csteelooper schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:31:
[...]

Mijn vriend downloadt wel best veel ja. Maar:
  1. De verbinding gaat niet na een kwartier slechter werken, zoals vaak wordt gezegd in die andere draad
  2. Ik heb meteen zijn upload-instellingen geknepen naar 128kbit/s (=18kByte), dus nog genoeg upload over om de connection niet dicht te laten slibben.
  3. Download binnen die programma's is geknepen naar 8mbit/s
  4. Op nieuwsgroepen (Agennt) is dit niet van toepassing; downloaden gaat daar op volle snelheid en beperkt de verbinding niet.
Agent wordt bij mijn vriend niet zoveel (meer) gedraaid...
Tjsa, zover ik kan lezen heb je al veel meer pogingen ondernomen dan ik bedacht had.
Ik heb ook 2 pc's aangesloten. Onafhankelijk van elkaar (zowel bij gebruik van pc1, pc2 en beide) gaat het mis.

Ik gebruik op 1 pc grabit met 4 threads vanaf astraweb, meer niet. geen extra tools/gadgets, en dat
leverde bij mijn tweak-account (zwijmel zwijmel) nooit problemen op...en ik upload dus helemaal niks (call me a leecher)

in mijn oude smc-routertje zit een optie "reboot after connection-failure", zoiets zou dus ook in dit gedrocht moeten zitten, maar aangezien dat menu niet voor users te benaderen is kan ik niet checken of daar iets dergelijks te vinden is.

op zich is die reboot het probleem nog niet, maar 's nachts elk uur mijn bed uit, zodat mijn grabit-batch door blijft lopen is toch wat heftig... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door boefje79 op 10-08-2005 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fcs schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:46:
[...]
zij heven je lijn op. Wat ze niet voor je op kunnen zegen, is je contract. Die heb jij immers ondertekend, niet versatel.....

de lijn (koper) kunnen ze wel opzeggen bij je huidige provider.
dit is wat ik begrepen heb bij het aanvragen van de dienst. Die moet nog gelverd worden.
(voormalige cistron klant).
Heel erg bedankt voor de informatie! Als ik het goed begrijp heb ik dus technisch geen probleem (lijn zal inderdaad door hun worden opgezegd en omgezet naar Versatel, dus ik krijg geen problemen met de monteur) maar alleen wel een extra maand abbonnementskosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 12-09 08:29
ErikH schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:44:
Hmm dit is wel apart op zich, als ik dat 100 Mb bestand van de versatel servers aftrek kom ik niet boven de 1,22 MB /sec download ik echter iets van de UT twente ftp site dan haal ik zo de 1,5 MB/sec. Hoger kwam hij neit dus het vermoeden van een geknepen verbinding begint ook bij mij te rijzen (vind het wel heel toevallig dat het precies 1,5 MB/sec is)
Ik zie heel veel mensen met onder andere ikzelf veel klagen over de beruchte 1,55Mb/s snelheid.

Zouden we hiertegen actie kunnen ondernemen, is wat ik mij afvraag. Hij kan dus wel hoger.

Wie heeft er suggesties ?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkyyyyyyy schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 15:26:
[...]

Ik zie heel veel mensen met onder andere ikzelf veel klagen over de beruchte 1,55Mb/s snelheid.

Zouden we hiertegen actie kunnen ondernemen, is wat ik mij afvraag. Hij kan dus wel hoger.

Wie heeft er suggesties ?
Mijn suggestie: allemaal even kalmeren over dit 'probleem'.

Versatel heeft op dit moment vele dingen aan hun hoofd, en ze zijn zover bekend bezig met het uitbreiden van capaciteit van lijnen. Tot die tijd houden ze de lijnen bewust iets lager.

Maar wees eens eerlijk, wat is het hele probleem? Kijk, als je verbinding het niet doet of monteurs komen niet opdagen dan heb je inderdaad wat te klagen en moet er actie komen. Maar het feit dat je iets minder snelheid hebt, die nog steeds meer dan aanvaardbaar is, lijkt me op dit moment geen reden tot klagen cq. actie. Wees blij DAT het werkt!!

De maximale snelheid die de meesten hiervoor hadden was 8 Mbit, dus het is zowiezo gelijkwaardig of sneller geworden. Wat is dan het probleem? Dat je niet de ultieme max op de kb nauwkeurig haalt? Kom toch op, wat een onzin.

Natuurlijk, als dit over 2 maanden nog zo is dan wordt het tijd om is wat te doen. Maar tot die tijd moeten we ons lijkt me niet drukmaken. Versatel kan ook niet toveren en is bezig alles op poten te krijgen. Gun ze de tijd daar dan ook voor, en gun ze tijd om nieuwe mensen of mensen met problemen ook in de lucht te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
Mee eens 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BanRay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 08:58
Na mijn ellende van gisteren (monteur niet komen opdagen), ben ik vandaag aangesloten. Was een makkie, bijna alle kabels lagen er al. Het werkt allemaal. Downloadsnelheid is ruim 1100 KB/s, dus wat lager dan de veel voorkomende 1500 KB/s. Maar dat vind ik evengoed niet slecht... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 15:45:
[...]
[...]
True, true..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Versatel heeft op dit moment vele dingen aan hun hoofd, en ze zijn zover bekend bezig met het uitbreiden van capaciteit van lijnen. Tot die tijd houden ze de lijnen bewust iets lager.
Ben het opzich met je eens, maar Versatel had ook aan kunnen geven dat ze tijdelijk de lijn cappen. Dan weet iedereen dat en zijn er waarschijnlijk minder klagende bellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:06:

Niets aan het handje.. Hooguit betaal je een maandje teveel aan Demon. Demon kan je gelukkig per maand opzeggen...
Bij mij was het ook telefonisch beloofd dat Versatel alles zou regelen. Zorg dat Versatel aan KPN doorgeeft dat het een Telco-Telco-migratie betreft. Dan slopen ze je lijn niet en hou je tot max. een halve dag voordat de monteur komt je lijn in stand.
Dit heb ik telefonisch nog gecheckt een weekje voordat de monteur kwam. Ook dan is Versatel er nog vroeg genoeg bij om het te regelen, volgens de man van de KS die ik toen sprak.
Bij mij liep het gesmeerd, slechts een halve dag down-time. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
klopt, het zijn voornamelijk kinderziektes, al blijft het natuurlijk vervelend als je je op die hoge snelheid hebt verheugd...

echter, als ik vanaf komend weekend mijn voetbalwedstrijdjes niet goed kan zien... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 16:05:
[...]

Ben het opzich met je eens, maar Versatel had ook aan kunnen geven dat ze tijdelijk de lijn cappen. Dan weet iedereen dat en zijn er waarschijnlijk minder klagende bellers.
En dit is dus het punt wat ik bedoel!!

Als ze gewoon toegeven, we cappen even de lijn want er zijn teveel problemen, kan ik me er bij neerleggen en vind ik het prima!
Maar nu doen ze iets wat niet netjes is!

Ze adventeren met 20 Mbit maar wat je krijgt is veel lager.

Ik zal even een voorbeeld geven:

Ik koop een auto met een motor van 200 pk.
Soms heeft de auto wat kuren, ga terug naar de winkel en zonder dat ik het weet bouwen ze er een 160 pk motor in.

Dat zou ook niet kloppen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:52

-d-

[...]
Ben het er ook mee eens. Max download bij mij is ~12mbit. Ze hebben als een gek ADSL2+ moeten introduceren, en het heeft waarschijnlijk gewoon nog wat kinderzieketes. Bovendien betalen we maar 4 tientjes per maand - wat zelfs goedkoop is voor 12 mbit. Ik betaalde bij Demon gewoon 65 euro per maand voor 8 mbit. Als we nou met z'n €90 per maand zouden betalen, en we krijgen een verbinding die niet de beloofde snelheid haalt, ok. Maar we hebben hier een prima deal van Versatel en ga er ook vanuit dat de snelheid in de toekomst omhoog gaat.

Zo, nu weer newsbin opstarten :)

[ Voor 9% gewijzigd door -d- op 10-08-2005 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie o wie weet het nummer van de " spoedplanning" ?

Ben het wachten zat nadat de monteur op 4 aug. niet kwam opdagen.

Moet nu tot de eerst volgende mogelijkheid wachten (15 aug) en das
een beetje te gek voor woorden nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

monteur net de deur uit...

Haal met downloaden 1.8 Mb/seconde
Ping tweakers is 24

Super... Decoder werkt alleen wachten tot eerste wedstrijd die uitgezonden wordt.. :)

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is alles geinstalleerd bij mij thuis en ik ben er zelf niet eens bijgeweest. Internet werkt perfect en alles is perfect aangelegd. Het enige is dat de decoder af en toe blokkig beeld geeft en heel vlug vastloopt. Dit probleem is bekend bij versatel en wordt door hun opgelost. Ik ben een heel blije klant.

Alles is perfect gelopen. Ik had eerst demon en had deze al per 1 juli opgezegd. Schriftelijk gedaan en om een bevestiging gevraagd. Deze ook gekregen. Omdat er adsl op de lijn moet blijven heb ik vanaf 1 juli tot 9 augustus (datum van omzetting naar adsl2) gratis internet gehad. Dit is toch mooi. Vooral omdat ik op 10 augustus (vandaag) een monteur had geregeld in de morgen. Ik heb dus gisteravond alleen zonder internet gezeten.

Perfecter kan niet. Hulde aan degene die dit gerealiseerd hebben.

Het beeld voor het voetbal komt ook wel goed. Beetje kinderziektes mogen er wel zijn.

Groeten,

Een UPC monteur. ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag hier dus ook Versatel:

Afstand tm centrale ongeveer: 950m

Afbeeldingslocatie: http://www.home.versatel.nl/j.a.deboer/versatel4.bmp

Snelheids record ligt hier op : 1,72 MB per seconde stabiel.

En over de "geknepen snelheid" ==> de monteur zei dat volgens hem:

de 5-6 mbit voor de decoder apart gehouden werd.

Dus dan zou je uitkomen op: 15 mbit voor internet toch ?>

Dan kloppen dus ook deze snelheden van 1,5 / 1,7 mbit lijkt me.

Of zou je 2,0 mbit moeten halen als de decoder uitstaat normaal gesproken ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 16:58:
Sinds vandaag hier dus ook Versatel:

Afstand tm centrale ongeveer: 950m

[afbeelding]

Snelheids record ligt hier op : 1,72 MB per seconde stabiel.

En over de "geknepen snelheid" ==> de monteur zei dat volgens hem:

de 5-6 mbit voor de decoder apart gehouden werd.

Dus dan zou je uitkomen op: 15 mbit voor internet toch ?>

Dan kloppen dus ook deze snelheden van 1,5 / 1,7 mbit lijkt me.

Of zou je 2,0 mbit moeten halen als de decoder uitstaat normaal gesproken ?
Als hij uit staat, had de theoretische 20 Mbit moeten halen.

Normaal 24 Mbit met 4 Mbit gereserveerd voor de decoder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkyyyyyyy schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 17:01:
[...]

Als hij uit staat, had de theoretische 20 Mbit moeten halen.

Normaal 24 Mbit met 4 Mbit gereserveerd voor de decoder!
Aha, want hij had het dus over 21 mbits met 5 a 6 mbits voor de decoder.

Maar als het dus 24mbits zou moeten zijn totaal ... dan worden we misschien beetje geknepen.

Maarja ... ik wacht het wel af ... zover vind ik 1,7 MB vergeleken met 200 kb/s download ook mooi zat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Is het misschien handig als de mensen, waarbij deze ADSL2+ lijn net is opgeleverd, zich nog even niet uitlaten over de kwaliteit van de gehele dienstverlening van Versatel. Ik snap dat jullie blij zijn dat de boel eindelijk werkt en dat de 100mb.bin's binnen komen vliegen met duizelingwekkende snelheden, maar even een weekje wachten geeft iedereen (inclusief jezelf) een veel beter beeld van de dienstverlening. Tevens wordt zo voorkomen dat deze thread vol komt te staan met mensen die eerst superpostief zijn, en enkele dagen later met allemaal rode lampjes en een hoge telefoonrekening zitten opgescheept..

Kortom... als je hier een gebruikerservaring post, baseer dat dan niet op een momentopname maar op een reele testperiode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de Versatel site > veel gestelde vragen

Quality of Service

Oplossing

U kunt alle diensten die Versatel over de 20 Mbit ADSL-verbinding aanbiedt tegelijkertijd gebruikern. Uw Multimedia Modem zal voor diensten zoals Eredivisievoetbal en Internettelefonie een gedeelte van uw 20 Mbit bandbreedte reserveren (ook wel Quality of Service genoemd). Op die manier merkt u bij het tv-kijken bijvoorbeeld niet dat u ook op uw computer iets aan het downloaden bent. Andersom zult u wel merken dat als de tv aanstaat uw downloadsnelheid iets zal minderen.

Dus 20 Mbit/s als je jouw decoder niet gebruikt. Heb ergens nog gelezen dat de decoder 5Mbit/s reserveerd voor tv/telefoon.
De 150 ~~ 155 Mbit/s kan dus wel kloppen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:22
Sinds vanmiddag aangesloten, Tilburg west.

Verbinding strak op 1,55 megabyte per seconde, decoder laat ik maar ff links liggen want het beeld hapert nog regelmatig. Overigens een zeer nette aanmeldingsperiode achter de rug; half juli aangemeld, status werd netjes bijgewerkt op de versatel pagina. Uiteindelijk door een vriendelijke dame gebeld voor een afspraak met de monteur. Die ook op de afgesproken dag kwam, en nog tussen 12 en 18 uur ook!

Ik krijg overigens wel alle mails van versatel 2 of 4x tegelijk, da's wel weer vaag.

Monteur Dick over de vloer gehad, in een uurtje hadden we alles werkend. Hij vertelde ook dat versatel vanalles in hoog tempo aan het veranderen is, en dat de monteurs het ook maar amper kunnen bijhouden, de pincode op de films b.v. Hij belde nog naar een collega voor de pincode , maar 1111 wist ik achteraf ook nog wel van hier op 't forum.

Zeer te spreken over de verbinding, decoder buggy en haperend, maar daar heb ik het ook niet voor genomen. Eindelijk van @home af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpion303 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:34:
[...]

Een aantal van die monteurs die zijn ingehuurd door Versatel zijn echt de grootste mafkezen die ik ooit (niet) gezien heb... Ook bij mij kwamen ze de eerste twee keer niet opdagen en bij beide keren hadden ze het lef om te zeggen dat er niemand thuis was.... Tuurlijk was er iemand thuis.. We delen ons pand met een WINKEL, stelletje mafkezen! Denken ze dat dat een soort self-service-winkel is ofzo? :)

Verder heb ik nog steeds het probleem dat op onregelmatige tijden mijn verbinding wegvalt, met het rode INET lampje als gevolg... De storing duurt dan meestal enkele uren (maar soms zelfs tot enkele dagen) om daarna weer uit zichzelf te verdwijnen.... Is er iemand die deze problemen ook heeft (gehad), maar die dit na veel klagen bij de helpdesk heeft kunnen (laten) verhelpen? In dat geval blijf ik doorgaan met mailen/bellen.. Als het geen zin heeft, dan blijf ik wekelijks mijn storingen doorgeven in een verzamelmailtje...
Ja, ik ben ook zo'n ontevreden klant.
Het heeft hier na aansluiten precies 1 week vlekkeloos gewerkt, het internet dan. TV decoder sucks, blokkerig beeld, oude firmware, afstandbediening doet het niet goed.
Wat het internet betreft: 1 week kunnen genieten van lekker downloaden. Afgelopen zaterdagavond begon de ellende: 'inet' lampje rood, helpdesk gebeld, ticker aangemaakt, en vanaf dat moment is het maar afwachten of de verbinding het doet of niet. Ik wordt er schijtziek van. Zaterdag t/ maandag: geen internet. Dinsdag even internet. Vandaag, woensdag geen internet, tot plots om 17:30 uur de boel weer werkt. Elke dag bel ik de helpdesk, elke dag krijg ik weer een ondeskundege onbenul aan de telefoon die mij begint door te zagen over wireless (de PC's zitten met UTP cat 5 ethernet bekabeling aangesloten)
Ik leg uit dat in de webconfigurator van de router/modem ik zie dat het modem geen IP adres (WAN) krijgt toegewezen van Versatel, dat de ADSLO status op "FAIL" staat en dart er geen DNS wordt toegewezen.
Voor alle zekerheid nogmaals de ADSL kabel nagekeken. Telefoon erop aangesloten: jahoor, gewoon een kiestoon. ADSL kabeltje weer in het modem, modem gereboot: geen ADSL, lampje op het modem blijft uit.

"Brandt het wireless lampje niet meneer"? Nee, ik ben met kabels aangesloten, want ook wireless werkt nog steeds niet goed.
"Er is een probleemmet uw splitter!", volgt er dan. Nee, ik heb geen splitter, deze telefoonlijn is dedicated voor het ADSL (om storingen te voorkomen)
"Zonder splitter werkt het niet meneer"! Okee, ik heb wel een splitter dan, om maar van het gezeur af te zijn.
De monteur van Cable 1 heeft het zo aangesloten, getest en ik heb er 1 week van kunnen genieten, zonder internet problemen leg ik nogmaals uit).
Het ADSL lampje is niet aan, en het INET lampje ook niet, probeer ik nog uit te leggen.
"Er is een probleemmet uw bekabeling!" concludeert de helpdeskmedewerker.
Nu zakt mijn broek af tot over m'n enkels.
Nogmaals leg ik uit dat er geen ADSL op de lijn staat, dat ik geen WAN IP adres en DNS krijg toegewezen.

Ja, uw storingsmelding is doorgegeven.
Ik vraag wanneer er dan wat aan gedaan gaat worden.
Dat kon de helpdeskmedewerker mij niet vertellen.
Hoe kunt u mij dan wel helpen, vraag ik nog hoopvol.
Eh, dat weet ik ook niet, krijg ik als antwoord.
Nou, bedankt voor de hulp, zeg ik nog.
Dag meneer, dag mevrouw, tot morgen, zeg ik.

Plotseling, om 17:30 uur heb ik weer internet.

Voor hoelang? Ik weet het niet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:16
Zit nog te dubben of ik Versatel 20+ doe of via SpeedXS (BBNed).
Alle providers die ADSL2+ aanbieden weten ook de definitieve prijs niet, geven slechts een indicatie van hoeveel het uiteindelijk zou kunnen gaan kosten na het introductieabbonement ...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 17:49:
[...]

Ja, ik ben ook zo'n ontevreden klant.
Het heeft hier na aansluiten precies 1 week vlekkeloos gewerkt, het internet dan. TV decoder sucks, blokkerig beeld, oude firmware, afstandbediening doet het niet goed.
Wat het internet betreft: 1 week kunnen genieten van lekker downloaden. Afgelopen zaterdagavond begon de ellende: 'inet' lampje rood, helpdesk gebeld, ticker aangemaakt, en vanaf dat moment is het maar afwachten of de verbinding het doet of niet. Ik wordt er schijtziek van. Zaterdag t/ maandag: geen internet. Dinsdag even internet. Vandaag, woensdag geen internet, tot plots om 17:30 uur de boel weer werkt. Elke dag bel ik de helpdesk, elke dag krijg ik weer een ondeskundege onbenul aan de telefoon die mij begint door te zagen over wireless (de PC's zitten met UTP cat 5 ethernet bekabeling aangesloten)
Ik leg uit dat in de webconfigurator van de router/modem ik zie dat het modem geen IP adres (WAN) krijgt toegewezen van Versatel, dat de ADSLO status op "FAIL" staat en dart er geen DNS wordt toegewezen.
Voor alle zekerheid nogmaals de ADSL kabel nagekeken. Telefoon erop aangesloten: jahoor, gewoon een kiestoon. ADSL kabeltje weer in het modem, modem gereboot: geen ADSL, lampje op het modem blijft uit.

"Brandt het wireless lampje niet meneer"? Nee, ik ben met kabels aangesloten, want ook wireless werkt nog steeds niet goed.
"Er is een probleemmet uw splitter!", volgt er dan. Nee, ik heb geen splitter, deze telefoonlijn is dedicated voor het ADSL (om storingen te voorkomen)
"Zonder splitter werkt het niet meneer"! Okee, ik heb wel een splitter dan, om maar van het gezeur af te zijn.
De monteur van Cable 1 heeft het zo aangesloten, getest en ik heb er 1 week van kunnen genieten, zonder internet problemen leg ik nogmaals uit).
Het ADSL lampje is niet aan, en het INET lampje ook niet, probeer ik nog uit te leggen.
"Er is een probleemmet uw bekabeling!" concludeert de helpdeskmedewerker.
Nu zakt mijn broek af tot over m'n enkels.
Nogmaals leg ik uit dat er geen ADSL op de lijn staat, dat ik geen WAN IP adres en DNS krijg toegewezen.

Ja, uw storingsmelding is doorgegeven.
Ik vraag wanneer er dan wat aan gedaan gaat worden.
Dat kon de helpdeskmedewerker mij niet vertellen.
Hoe kunt u mij dan wel helpen, vraag ik nog hoopvol.
Eh, dat weet ik ook niet, krijg ik als antwoord.
Nou, bedankt voor de hulp, zeg ik nog.
Dag meneer, dag mevrouw, tot morgen, zeg ik.

Plotseling, om 17:30 uur heb ik weer internet.

Voor hoelang? Ik weet het niet. :?
Welke omgeving? Rotterdam heeft als sinds zaterdag avond problemen.

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:00
Net terug van vakantie en mijn tante weet mij het "monteur komt niet opdagen"-verhaal te vertellen. (installatie had 3 aug) moeten gebeuren) Heel het topic (alleen deel 2) doorlezende kom ik dan de Vianen-optie tegen.

Ik heb gebeld met 020-8900589 en de dame die ik uiteindelijk mocht spreken wist wel van het Vianen-verhaal, maar aangezien het geen officiele optie wist zij verder van niks. Wel heeft zij nu een afspraak gemaakt voor 17 augustus (Hetgeen mijn tante tot gisteren nog niet kon doen om een of andere vage reden) en raadde mij aan om toch vooral te proberen naar Vianen te rijden aangezien dat de enig resterende kans is om dit weekend eredivisie-voetbal te kijken. (en daar gaat het allemaal om voor mijn tante)

Op de website(s) van imtech zie ik 101 vestigingen, echter geen in Vianen, ook Googlen levert me niets op.

De vragen:
1. Wat is het adres van de ophaal-locatie in Vianen?
2. Kan ik deze spullen zelf op gaan halen of moet mijn tante hiervoor meegaan?
subvraagje
3. Passen de op te halen dingetjes in de (grote) topkoffer van mijn motorfiets of kan ik beter een auto regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Nog meer mensen problemen met niet kunnen bereiken van sites?

Ik kan in ieder geval al niet op: http://us.imdb.com http://www.haarlemmermeer.nl en www.fok.nl .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Laatst online: 20:56

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
ErikH schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:26:
Nog meer mensen problemen met niet kunnen bereiken van sites?

Ik kan in ieder geval al niet op: http://us.imdb.com http://www.haarlemmermeer.nl en www.fok.nl .
Geen probleem, werkt gewoon.

Zelf heb ik gisteravond heel even een DNS probleem gehad. Modem reset hielp niet, hard invoeren van (andere) DNS servers werkte ook niet, maar het heeft al met al misschien een kwartier geduurd, geen ramp dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
ZieMaar! schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:34:
[...]

Zelf heb ik gisteravond heel even een DNS probleem gehad. Modem reset hielp niet, hard invoeren van (andere) DNS servers werkte ook niet, maar het heeft al met al misschien een kwartier geduurd, geen ramp dus.
Had ik ook last van, zo rond half 12 ongeveer, omg rotterdam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

ZieMaar! schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:34:
[...]

fok.nl doet het inmiddels weer maar die andere 2 nog steeds niet, hmm hoop toch dat dit snel opgelost word, anders maar even de klantenservice bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

FiscBiker schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:23:
Net terug van vakantie en mijn tante weet mij het "monteur komt niet opdagen"-verhaal te vertellen. (installatie had 3 aug) moeten gebeuren) Heel het topic (alleen deel 2) doorlezende kom ik dan de Vianen-optie tegen.

Ik heb gebeld met 020-8900589 en de dame die ik uiteindelijk mocht spreken wist wel van het Vianen-verhaal, maar aangezien het geen officiele optie wist zij verder van niks. Wel heeft zij nu een afspraak gemaakt voor 17 augustus (Hetgeen mijn tante tot gisteren nog niet kon doen om een of andere vage reden) en raadde mij aan om toch vooral te proberen naar Vianen te rijden aangezien dat de enig resterende kans is om dit weekend eredivisie-voetbal te kijken. (en daar gaat het allemaal om voor mijn tante)

Op de website(s) van imtech zie ik 101 vestigingen, echter geen in Vianen, ook Googlen levert me niets op.

De vragen:
1. Wat is het adres van de ophaal-locatie in Vianen?
2. Kan ik deze spullen zelf op gaan halen of moet mijn tante hiervoor meegaan?
subvraagje
3. Passen de op te halen dingetjes in de (grote) topkoffer van mijn motorfiets of kan ik beter een auto regelen?
Neem de auto, en als je het uberhaupt meekrijgt moet je tante mee.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe ben ik enorm tevreden met de geboden snelheid en de kwaliteit van het TV-signaal. Alleen met de nieuwsserver van Versatel heb ik problemen, de snelheid lijkt niet boven de 40KB/s uit te komen. Hebben meer mensen met 20Mb ADSL hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

8)7 heb het probleem van niet kunnen vinden van sites opgelost. ongeveer 2 maanden geleden had ik problemen met mijn demon accoutn. Dns verkeer werkte toen niet lekker, heb toen de DNS adressen statisch in mijn ip gegevens gezet. Was alleen vergeten deze er daarna weer uit te halen dus mijn verbinding wou vrolijk via de dns van demon gaan. Ging nog opvallend goed meot ik zeggen.

Maar het werkt hier dus nu wel, geen versatel probleem, gewoon zelf iets niet goed ingesteld,

Ik heb overigens het idee dat versatel toch iets met de modems heeft gedaan (en anders ben ik de enige) want wireless downloaden ging bij mij zojuist met 1,44 MB/sec

[ Voor 16% gewijzigd door @r!k op 10-08-2005 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 19:38:
Tot nu toe ben ik enorm tevreden met de geboden snelheid en de kwaliteit van het TV-signaal. Alleen met de nieuwsserver van Versatel heb ik problemen, de snelheid lijkt niet boven de 40KB/s uit te komen. Hebben meer mensen met 20Mb ADSL hier last van?
De nieuwsserver van Versatel is bagger. Uit de cache kan je 'full speed' (iig geen 1,5mb/sec) downloaden maar zodra iets niet in de cache staat is de snelheid per draadje begrenst.. ik dacht op 10KB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Cker!!! 1,5MB... ben er jaloers op met me @Home abo...
boefje79 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 15:10:
[...]

Tjsa, zover ik kan lezen heb je al veel meer pogingen ondernomen dan ik bedacht had.
Ik heb ook 2 pc's aangesloten. Onafhankelijk van elkaar (zowel bij gebruik van pc1, pc2 en beide) gaat het mis.

Ik gebruik op 1 pc grabit met 4 threads vanaf astraweb, meer niet. geen extra tools/gadgets, en dat
leverde bij mijn tweak-account (zwijmel zwijmel) nooit problemen op...en ik upload dus helemaal niks (call me a leecher)

in mijn oude smc-routertje zit een optie "reboot after connection-failure", zoiets zou dus ook in dit gedrocht moeten zitten, maar aangezien dat menu niet voor users te benaderen is kan ik niet checken of daar iets dergelijks te vinden is.

op zich is die reboot het probleem nog niet, maar 's nachts elk uur mijn bed uit, zodat mijn grabit-batch door blijft lopen is toch wat heftig... ;)
Nope... In dit so-called 'gedrocht' zit niet zo'n reboot-functie... Bovendien, al zou die er in zitten, dan is dit nog niet iets dat de drempelwaarde voor een failure zal halen. Immers, er is verbinding, alleen hij is (af en toe, vooral indien de 2e pc aan heeft gestaan) rete-traag. Maar ik heb tegen m'n vriend gezegd dat-ie 't maar even moet aanzien, er zijn nog wat kinderziektes die de wereld uit moeten voordat we echt stappen kunnen gaan ondernemen. Ik ga er van uit dat dit er daar een van is. Alleen de 'trigger' die de tweede pc hierin teweeg brengt zint me nix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Laatst online: 20:56

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
henkyyyyyyy schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:42:
[...]

Had ik ook last van, zo rond half 12 ongeveer, omg rotterdam!
Hmmm. Ik een uurtje eerder. Maar goed, da's dan ook Enschede, daar hebben we alles eerder 8)

Al met al ben ik behoorlijk tevreden met mijn verbinding, mocht ik een cijfer geven, dan is het gewoon een acht of een negen ofzo. 't Enige wat beter zou kunnen is de tv, die is heel soms nog blokkerig, maar het is niet storend ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je wilt leechen van nieuwsserver kan je beter een betaalde server pakken.
Ik heb zelf eweka voor 7.5 per maand.
Ik haal daar 1.5MB/sec :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The FLow schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 16:43:
monteur net de deur uit...

Haal met downloaden 1.8 Mb/seconde
Ping tweakers is 24

Super... Decoder werkt alleen wachten tot eerste wedstrijd die uitgezonden wordt.. :)
Vandaag ook monteur langs geweest. en alles werkt .....niet :r
Decoder geeft scherm "SORRY"
En internet geef 0 kb/s. Klantenservice gebeld en er bevinden zich geen storingen voor.
Nu begin ik toch echt te twijfelen of dat knaapje mijn apparatuur goed heeft gemonteerd.

Snap er echt niks van! Dat "STS" lampje blijft maar knipperen. Terwijl de knop "ADSL" moet gaan branden. Heeft er iemand een oplossing voor mij?
Ik heb de modem al gereset ( 15 sec. het knopje indrukken en 15 sec. stekker uithalen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 21:17:
[...]

Als je wilt leechen van nieuwsserver kan je beter een betaalde server pakken.
Ik heb zelf eweka voor 7.5 per maand.
Ik haal daar 1.5MB/sec :)
Knap, dit staat op hun site: Supersnelle downloadsnelheid tot 10 Mbit/s...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
Ik heb eens een hele andere vraag...
Zit nu met een @home abbo (breedband) waar ik een absolute bagger-verbinding mee heb (zo instabiel als maar kan voor de laaste 1,5 jaar). Zit er zwaar over te denken om over te stappen op ADSL aangezien ik 451 meter van de centrale zit :)

Probleem is alleen dat ik mijn vaste lijn net vorige maand heb opgezegd omdat ik die niet gebruik :(

Nu is mijn vraag: Die decoder die erbij geleverd word... ik ben absoluut geen voetbal fan dus zat er over te denken om zo'n kaartje te halen voor digitale TV (@home digitaal ofzo). Werkt dat op diezelfde decoder of is die alleen voor de voetbaluitzendingen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan helemaal niks in...werkt vooralsnog puur en alleen voor voetbal, binnen enkele maanden ook digitale televisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja.
Nieuwsserver
Niewsserver van Versatel is voor (snelheids)verbetering vatbaar. Daarom heb ik ook een abonnementje bij Eweka (www.eweka.nl) , 7,50 per maand vooruit te betalen en per maand dus op te zeggen. Als, ja als, de Versatel 20Mb (15Mb) verbinding werkt, haal ik , afhankelijk van drukte etc tussen de 800 en 1400 kB/s volgens Grabit. Daar ben ik wel tevreden over, mits de verbinding werkt natuurlijk. En dat is meer NIET dan WEL de laatste dagen.

Wireless.
Net een nieuw 54G kaartje gekocht, kom niet boven de 500Kb/s uit.
Via de vaste bekebeling: 1,5Mb/s. Stekker van de digitale decoder was eruit.
Stekker van de decoder erin: zelfde. Decoder aangezet op Ned1: geen beeld, dus hier weer een probleempje.

6dB antenne
Aangeschaft bij MediaMarkt D-Link DWL-R60AT, kosten 26 euro.
Antenne erop: uitstekend signaal. Morgen ga ik buiten testen wat het bereik is, in huis is het overal uitstekend nu.
Link:
http://www.dlink.nl/?go=j...To48EBtvuzKHmLEcXtencao4=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 21:39:
[...]

Knap, dit staat op hun site: Supersnelle downloadsnelheid tot 10 Mbit/s...;)
Toch is het zo, gaat vaak sneller dan 10Mbit!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnDutch
Halleluja het werkt in één keer!!! Klein verslagje:

Monteur kwam om 15.00, om 16.30 alles klaar. Werkt allemaal prima.
Down: 15.5 mbit volgens helpdesk
Up: 1 mbit
Zelf geconstateerde download: 1,47 MB van www.marcoh.mbit.nl
SPDIF kabeltje à 23 euro bij de ITS (Media Markt heeft ze niet)
Geluid is gewoon stereo, soms mono. Lijkt soms wat surround in te zitten bij sommige trailers. Voetbal is gewoon stereo
Telefonie komt in Q4 2005 volgens helpdesk, streven is ook om de KPN lijn over te nemen
Monteur kwam om 21.00 terug om z'n koffertje te halen die hij vergeten was
Decoder geeft soms een fout en moet opnieuw opstarten (3 x gebeurd tot nu toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:09

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

ErikH schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 20:23:
Ik heb overigens het idee dat versatel toch iets met de modems heeft gedaan (en anders ben ik de enige) want wireless downloaden ging bij mij zojuist met 1,44 MB/sec
Ik heb dat idee niet (modem doe ik dagelijks ff uit, dus upgraden zou ie dan wel gedaan hebben).
Wireless is nog steeds niet meer dan 500KB/s als ik de 10Mb.bin download, een kopie van wireless laptop naar een andere wireless laptop is wel met 54Mbit snelheid |:(

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 21:51:
[...]

Ja.
Nieuwsserver
Niewsserver van Versatel is voor (snelheids)verbetering vatbaar. Daarom heb ik ook een abonnementje bij Eweka (www.eweka.nl) , 7,50 per maand vooruit te betalen en per maand dus op te zeggen. Als, ja als, de Versatel 20Mb (15Mb) verbinding werkt, haal ik , afhankelijk van drukte etc tussen de 800 en 1400 kB/s volgens Grabit. Daar ben ik wel tevreden over, mits de verbinding werkt natuurlijk. En dat is meer NIET dan WEL de laatste dagen.

Wireless.
Net een nieuw 54G kaartje gekocht, kom niet boven de 500Kb/s uit.
Via de vaste bekebeling: 1,5Mb/s. Stekker van de digitale decoder was eruit.
Stekker van de decoder erin: zelfde. Decoder aangezet op Ned1: geen beeld, dus hier weer een probleempje.

6dB antenne
Aangeschaft bij MediaMarkt D-Link DWL-R60AT, kosten 26 euro.
Antenne erop: uitstekend signaal. Morgen ga ik buiten testen wat het bereik is, in huis is het overal uitstekend nu.
Link:
http://www.dlink.nl/?go=j...To48EBtvuzKHmLEcXtencao4=
Haal je door die antennen nu meer dan 500kb/sec? Zo ja, dan ga ik er morgen meteen eentje halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superlangzaam schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:25:

SPDIF kabeltje à 23 euro bij de ITS (Media Markt heeft ze niet)
Slik... zoveel! Heb er afgelopen weekeinde 1 besteld voor 3 euro!

Zie http://www.elektronica-online.nl/content.php?cat_id=71&hoofdcat=Kabel%20&%20Konnektor&subcat=Audio%20Kabels&subsubcat=Professionele%20Audiokabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 3 aug. aangesloten, daarna een soort "felicitatiebrief" van Versatel ontvangen.
Maar er valt niets te vieren, nog steeds géén ADSL.
De bewuste leds staan goed, behalve ADSL lampje is rood (was eerst uit).
Hoe lang gaat dit nog duren........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

Ik ben met een ADWG02 aan de slag gegaan aangezien die ADSL2+ moet ondersteunen :)

Ik heb groen licht dus dat lijkt me redelijk positief :)

Ik ben naar aanleiding van dit topic de volgende instellingen gaan hanteren

Afbeeldingslocatie: http://www.guntenaar.nl/pics/1123707034instellingen.gif

Daar mis ik dus wat gegevens :(

Maar heb wel veel belovende dingen in mn status scherm die tch wel aangeeft dat ie ergens verbinding mee heeft :)

Afbeeldingslocatie: http://www.guntenaar.nl/pics/1123706843status.gif

Iemand die een zinnig woord kan zeggen over wat te doen :(

Ja man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:09

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:32:
[...]

Haal je door die antennen nu meer dan 500kb/sec? Zo ja, dan ga ik er morgen meteen eentje halen
Volgens mij ging de signaalkwaliteit en het bereik vooruit, niet de downloadsnelheid, die hij al had vermeld ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
offtopic:
Misschien is www.tinyurl.com iets voor deze link?

Dan had je dit http://tinyurl.com/79fvk effect gekregen netjes.
BierPul schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:57:
Ik ben met een ADWG02 aan de slag gegaan aangezien die ADSL2+ moet ondersteunen :)

Ik heb groen licht dus dat lijkt me redelijk positief :)

Ik ben naar aanleiding van dit topic de volgende instellingen gaan hanteren

[afbeelding]

Daar mis ik dus wat gegevens :(

Maar heb wel veel belovende dingen in mn status scherm die tch wel aangeeft dat ie ergens verbinding mee heeft :)

[afbeelding]

Iemand die een zinnig woord kan zeggen over wat te doen :(
Nette lijn aan de waardes te zien. Alleen verbindt je modem wel op een ADSL1 lijnstandaard (T1.143). Misschien die eens op ADSL2+ zetten (of auto/multimode) zodat je kan zien welke snelheid je kan gaan halen.

Wat de instellingen zijn om een IP te krijgen op je WAN is nog niemand duidelijk. Wel valt hier op dat mensen een D-Link gebruiken op Versatel? Die moeten de instellingen weten dus blijkbaar. Iemand hier?

Wat gebeurt er als je mode op 'routed' zet onderaan?

[ Voor 134% gewijzigd door bjck op 10-08-2005 23:03 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwsservers van versatel heb je niets aan, gewoon 2 pay-server (etweka b.v.)account nemen en gaan !
Je hebt er 2 nodig aangezien geen enkele nieuwsserver sneller dan 10 mb bied, en als je 20 mb hebt dan wil je die ook benutten natuurlijk, ik haal +- 18 mb althans volgens newsbin :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

bjck schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:57:
[...]

offtopic:
Misschien is www.tinyurl.com iets voor deze link?

Dan had je dit http://tinyurl.com/79fvk effect gekregen netjes.

[...]

Nette lijn aan de waardes te zien. Alleen verbindt je modem wel op een ADSL1 lijnstandaard (T1.143). Misschien die eens op ADSL2+ zetten (of auto/multimode) zodat je kan zien welke snelheid je kan gaan halen.

Wat de instellingen zijn om een IP te krijgen op je WAN is nog niemand duidelijk. Wel valt hier op dat mensen een D-Link gebruiken op Versatel? Die moeten de instellingen weten dus blijkbaar. Iemand hier?

Wat gebeurt er als je mode op 'routed' zet onderaan?
Maakt niet uit ik moet een MASK opgeven en dat weet ik niet :(

Welke moet ik overigens kiezen ?

Afbeeldingslocatie: http://www.guntenaar.nl/pics/1123708038mmode.gif

Ik ben een echte protocol goeroe :P

Ja man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnDutch
Hoe komen jullie eigenlijk in de advanced mode? Dat pw wat er eerst in een posting stond werkt niet bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

BierPul schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 23:13:
[...]

Maakt niet uit ik moet een MASK opgeven en dat weet ik niet :(

Welke moet ik overigens kiezen ?

[afbeelding]

Ik ben een echte protocol goeroe :P
Inmiddels brand mn groene lampje constant in MMODE die andere 2 gaven geen gehoor :(

Maar de 8mbit blijt , daar ben ik op zich al tevreden mee 56k zuigt :P

Ja man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Modem heeft alleen de ADSL1 standaarden zo te zien. Lijkt me niet dat je IP gegevens (en dus ook geen MASK) moet opgeven. Maar dat hij die juist via DHCP moet aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

Maar die krijg ik niet zomaar blijkt :(

Beetje vaag ook op het modem staat ADWG02 en op de achterkant AWR2440 (de ADSL1 versie).

Mja ik blijf het wrang vinden dat ie 8mbit aangeboden krijgt maar wordt dus blijkbaar niet geautoriseerd om het netwerk op te gaan ?

Afbeeldingslocatie: http://www.guntenaar.nl/pics/1123709388pruts.gif

:(

[ Voor 87% gewijzigd door BierPul op 10-08-2005 23:36 ]

Ja man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mogelijk, of de instellingen zijn niet juist. En dat is een vraag waar geen antwoord op is tot dusver.

Mogelijk dat je modem ADSL2+ mogelijkheden krijgt met andere firmware die nog beschikbaar moet komen straks. Maar dan nog werkt 't alleen met de juiste instellingen en zou je dus ook nog al daarmee online moeten kunnen gaan.

Mogelijk dat Versatel een eigen variant of implentatie heeft gemaakt en dat het niet eens mogelijk is met andere/eigen modems. Totdat bekend wordt welke instellingen of wat Versatel heeft bedacht en andere modemfabrikanten dat ook in hun software/firmware gaan stoppen.

Afwachten tot het een keer naar buiten komt of iemand het vindt.

[ Voor 35% gewijzigd door bjck op 10-08-2005 23:33 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra regel ivm Voetbal: Gezien niet iedereen het kan zien en dus op de samenvattingen wacht willen we instellen dat er geen uitslagen, verslagen of voorkeur besproken of ge-uit wordt over wedstrijden en clubs.

Voor een goede indicatie voor nieuwe abonnees en vergelijkings materiaal vragen we iedereen met een 20mb Versatel verbinding die opgeleverd is onderstaande te lezen en in te vullen:

GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test