Versatel 20 Mbit/1Mbit nieuw - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste
Acties:
  • 16.272 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:32:
[...]

Haal je door die antennen nu meer dan 500kb/sec? Zo ja, dan ga ik er morgen meteen eentje halen
Tot op hedel helaas niet. Wel overal prima beriek in huis nu, dus die antenne aanschaf was de moeite wel waard, zeker gezien de prijs die ik ervoor betaalde. (26 euro bij Media Markt).Ik heb het vermoeden dat het toch iets met de firmware te maken heeft. Iktest het gewoon een paar keer de komende tijd. Wellicht dat er iemand is die kan melden wanneer er nieuwe firmware geinstalleerd wordt? Morgen ga ik met de laptop buiten testen wat het bereik is met de standaard antenne en met de 6dB D-link antenne.
Ik hou je op de hoogte.

Las hierboven ergens van iemand die 23 euro betaalde voor een Toslink kabeltje. Duur!
Heb bij dit bedrijf 2 Toslink kabeltjes, Toslink schakelaar en splitter besteld incl verzendkosten voor 26 euro.
http://www.bmm-electronic...ID=44&Productgroep_A_ID=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:07

BierPul

2 koffie graag

bjck schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 23:32:
Mogelijk, of de instellingen zijn niet juist. En dat is een vraag waar geen antwoord op is tot dusver.

Mogelijk dat je modem ADSL2+ mogelijkheden krijgt met andere firmware die nog beschikbaar moet komen straks. Maar dan nog werkt 't alleen met de juiste instellingen en zou je dus ook nog al daarmee online moeten kunnen gaan.

Mogelijk dat Versatel een eigen variant of implentatie heeft gemaakt en dat het niet eens mogelijk is met andere/eigen modems. Totdat bekend wordt welke instellingen of wat Versatel heeft bedacht en andere modemfabrikanten dat ook in hun software/firmware gaan stoppen.

Afwachten tot het een keer naar buiten komt of iemand het vindt.
We blijven het scherp volgen ;)

Ja man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyna20
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:43
Ik hoor veel mensen klagen over de cap die je krijgt van 15 mb, je hebt er alle reden toe daar niet van ze beloven ook eenmaal 20 mb, maar alleen wat ik me afvraag halen jullie die snelheden wel met downloaden, ik heb zelf al een tijdje een 8 mb lijn van Demon maar ik heb tot nu toe nog nooit iets kunnen dowloaden met mijn volledige snelheid, kom vaak tot de 500 KB en uiteraard als ik meerdere downloads tegelijk heb kom ik zo rond de 800 KB.

Waar downloaden jullie dan vanaf dat jullie zo snel iets binnenkrijgen, heb zelf sinds kort een abbotje op Eweka usenet maar daar haal ik zelf niet eens de beloofde 10 mb, haal met geluk 400 KB soms haal ik 650 KB maar het schommelt teveel dan is het weer 350 en 2 seconden weer rond de 100 KB en zo blijft het de hele tijd.

Dus als jullie suggesties hebben? want op 1 Oktober zou ik ook een trotse eigenaar van een 20 mb Versatel moeten worden.

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:52

-d-

Ik haal dik 12 mbit via GigaNews

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Ze noemen het abonnement "Versatel 20mb" en beloven maximale snelheid van 20Mbit/s. Zelfs hoger kan gehaald worden omdat de techniek zelfs tot 24Mbps gaat en ze het echt niet limiteren op 20Mbps.

't Woordje maximaal niet overslaan met lezen. Dus je kan ook een 'Versatel 20mb' abonnement hebben met een 13Mbps snelheid maximaal. Beperkt ben je dan door technische dingen als lijnlengte en lijnkwaliteit. Niet iets waar Versatel iets aan kan doen, simpel weg een beperking op de techniek. Verhuizen kan dan de enige oplossing zijn ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:52

-d-

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 23:36:
[...]

Las hierboven ergens van iemand die 23 euro betaalde voor een Toslink kabeltje. Duur!
Heb bij dit bedrijf 2 Toslink kabeltjes, Toslink schakelaar en splitter besteld incl verzendkosten voor 26 euro.
http://www.bmm-electronic...ID=44&Productgroep_A_ID=8
Wil geen kabelkwaliteitsdiscussie starten, maar een winkel die een optische kabel van 5 meter a 13 euro onder de naam High End verkoopt .... :X
Gebruik btw zelf ook een 8 euro kabel (Clicktronic) hoor ;)

[ Voor 1% gewijzigd door -d- op 11-08-2005 00:07 . Reden: typefout ]

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:26

Speedmaster

Make my day...

BierPul schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 23:13:
[...]

Maakt niet uit ik moet een MASK opgeven en dat weet ik niet :(

Welke moet ik overigens kiezen ?

[afbeelding]

Ik ben een echte protocol goeroe :P
G.Dmt moet je aanvinken en als het kan G.Lite, ik heb dat uit screenprints van mijn modem toen de update er nog niet door was :)

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 21:51:
[...]

6dB antenne
Aangeschaft bij MediaMarkt D-Link DWL-R60AT, kosten 26 euro.
Antenne erop: uitstekend signaal. Morgen ga ik buiten testen wat het bereik is, in huis is het overal uitstekend nu.
Link:
http://www.dlink.nl/?go=j...To48EBtvuzKHmLEcXtencao4=
Je kan deze antenne direct op het Versatel modem aansluiten ????

Verwijderd

Wat ik in dit forum niet kan volgen is dat sommige klanten
van versatel die iets besteld hebben, nml 20 Mbit toch schijnbaar blij verrast
schijnen te zijn met veel lagere snelheden,
Ze zijn hiermee totaal tevreden, excuseren de levancier (aanloopproblemen e.d.)

Nee, Dames & Heren, gaan jullie ermee akkoord als bij de kassa van de supermarkt de
casierre de helft van de boodschappen opzij schuift, en zegt,... ja
je hebt er voor betaald, maar we kunnen niet leveren. We hebben aanloop-problemen?
Nee....
Maar deze personen zijn blijkbaar allang blij als de verbinding de helft is
van datgene waarvoor ze dus betalen, en de beloofde tv verbinding (soms) werkt (met blokjes)

En dan hebben deze personen ook nog het lef om te klagen over personen, die
gewoon het bestelde willen hebben, soms worden dezen zelfs aangevallen als ze klagen,
terwijl ze alleen maar hetgeen waarvoor betaald is willen hebben!

DIT SLAAT NERGENS OP!

Kom op, jullie zijn consumenten. Jullie betalen voor een produkt. Eis dit produkt.
Kan de leverancier dit niet leveren, Korting!

Ik bestel iets bij een leverancier, dan wil ik datgene hebben waarvoor ik betaal, zonder excuses.
Uiteindelijk kost dit produkt je zo'n 400 euro per jaar, oftewel bijna 1000 harde guldens. Dat is nogal wat, en daarvoor moet dus ook een prestatie geleverd worden.
Indien deze prestatie niet wordt geleverd, hebben alle klagers recht op compensatie,
danwel een lagere abo-prijs!!!!!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 03:47 ]

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

bjck schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 07:59:
[...]
Dan vraag je toch gewoon een cheap Belbudget telefoonlijntje aan bij KPN. Kost je €9.95 per maand en eenmalig €45 om aan te leggen. Niet gebruiken verder en nota gewoon auto-incasso zetten. Hoeft niet eens een toestel aan te hangen.

Alleen wel even toestel testen of na oplevering je lijn werkt en je kiestoon hebt natuurlijk.
Kheb nu ISDN en daar kunnen we echt niet zonder (pinautomaat / fax / telefoons etc.). Ik zal dus een extra analoge lijn moeten hebben. Geld het bovenstaande bedrag dan ook voor mij?

iRacing Profiel

Verwijderd

emaurer schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 02:09:
[...]

Je kan deze antenne direct op het Versatel modem aansluiten ????
JA!

Dat is het mooie, als de connector maar SMA is, past het; en dat is met al die D-Link antennes het geval. Even het begeleidende schrijven erbij: Connector Type: SMA-reverse with GR-178 cable.

Plaatje reverse SMA connector: http://www.solwise.co.uk/images/rsma316small.jpg

zie link voor alle D-Link antennes, tot 21dB richtantennes:

http://www.quickspot.nl/a...=1&keywords=d-link+antenn

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 02:50 . Reden: plaatje toegevoegd ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 02:29:
Uiteindelijk kost dit produkt je zo'n 400 euro per jaar, oftewel bijna 1000 harde guldens. Dat is nogal wat, en daarvoor moet dus ook een prestatie geleverd worden.
Ja, en als je het 10 jaar doet, 4000 euro. Hell...40.000 euro als je je hele leven bij Versatel blijft!! Vind je niet dat je nog een gratis auto van Versatel moet krijgen, omdat dat zooveeel geld is?

400 euro per jaar is niets. Leuke 'Nederlandse' instelling heb je. Het goedkoopste product beschikbaar is nog way te duur 8)7

Dit is onzin. Wie ben jij om te bepalen of er wel of niet een presentatie geleverd wordt voor die 39 euro? Is er geen monteur geweest? Geen gratis modem gekregen? De kosten daarvan waren al meer een half jaar abonnementsgeld.

Daarnaast is dit niet te vergelijken met een product in de supermarkt. Lees de kleine lettertjes maar eens in je contract. Je hebt recht op een "best efford" dienst. Oftewel: Je krijgt wat versatel zich kan veroorloven. En aangezien ze hun geld al hebben uitgegeven aan modems, monteurs en voetbalrechten...zal dat niet veel zijn.
En "best efford" is precies wat je krijgt. 100% waar je voor betaald. Simple as that.

Het zou anders ijn als je een lijn met SLA huurt. Dan mag je bijvoorbeeld maximaal 1 of 2 uur per maand downtime hebben. Dan kun je spreken van een wanprestatie als je meer dan die periode down bent. Op een best efford product, voor een spotprijs waar de aanbieder waarschijnlijk flink verlies op maakt, is daar absoluut geen sprake van. Absoluut niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Xandrios op 11-08-2005 02:51 ]

Verwijderd

Kijk, weer iemand die schijnbaar akoord gaat met zijn slechte leverancier, (of hij heeft mazzel)
in plaats van eisen te stellen.
Sorrie vriend, 400 euro per jaar betekend toch een aanzienlijk deel van het gemiddeld
gezinsinkomen. Daarvoor moet een goed produkt geleverd worden.

Verder snap ik niet waarom ik aangevallen wordt (in het onderstaande (en bovenstaande)
lees ik alleen maar agressie) voor een wanproduct van een ander!
Xandrios schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 02:47:
[...]

Ja, en als je het 10 jaar doet, 4000 euro. Hell...40.000 euro als je je hele leven bij Versatel blijft!! Vind je niet dat je nog een gratis auto van Versatel moet krijgen, omdat dat zooveeel geld is?

400 euro per jaar is niets. Leuke 'Nederlandse' instelling heb je. Het goedkoopste product beschikbaar is nog way te duur 8)7

Dit is onzin. Wie ben jij om te bepalen of er wel of niet een presentatie geleverd wordt voor die 39 euro? Is er geen monteur geweest? Geen gratis modem gekregen? De kosten daarvan waren al meer een half jaar abonnementsgeld.

Daarnaast is dit niet te vergelijken met een product in de supermarkt. Lees de kleine lettertjes maar eens in je contract. Je hebt recht op een "best efford" dienst. Oftewel: Je krijgt wat versatel zich kan veroorloven. En aangezien ze hun geld al hebben uitgegeven aan modems, monteurs en voetbalrechten...zal dat niet veel zijn.
En "best efford" is precies wat je krijgt. 100% waar je voor betaald. Simple as that.

Het zou anders ijn als je een lijn met SLA huurt. Dan mag je bijvoorbeeld maximaal 1 of 2 uur per maand downtime hebben. Dan kun je spreken van een wanprestatie als je meer dan die periode down bent. Op een best efford product, voor een spotprijs waar de aanbieder waarschijnlijk flink verlies op maakt, is daar absoluut geen sprake van. Absoluut niet.
Ok Xandrios, waarschijnlijk kom jij er over 40 jaar ook achter dat 't zo niet werkt,
Leuk als jij over 40 jaar je pensioen krijgt en de verzekering zegt...
volgens best efford is er niets...

10 jaar is niet interressant (ik koop geen pensioen), Die kleine lettertjes ook niet,
(hoewel die dus schijnbaar erg ongunstig zijn, en je het geheel nog eens moeten laten overdenken)
(gratis auto is welkom, zelfs inclusief reclame)

Nederlandse instelling! Dan zat ik wel op 4.95 per maand,.

Ik wil nu een Hi-tech en werkend produkt!

Jij bent dus echt die cassiere bij de AH (bonuskaart(SLA)), NEE?,
dan betaal je teveel voor een product dat elders minder kost...

Waarom wil jij trouwens als medeconsument zo graag je leverancier verdedigen?
(en je gelijk halen, dus, reeds)
Jij switched toch ook als iemand met een betere aanbieding komt?
Ahh. een werknemer?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 05:41 ]

• coachmans
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 22:48
Boerke, een aanzienlijk deel van je inkomen? Als je netto 20.000 euro per jaar verdient, dan is 400 euro 2% kun je niet echt als aanzienlijk omschrijven.
Verder vind ik jouw reactie enigszins lachwekkend en inderdaad net wat Xandrios zegt, is het wel een erg Nederlandse instelling.

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:28
Ik zal hier ook maar mijn ervaring neerzetten:

Ik heb dit abbonnement reeds in mei besteld, met als uitgangsdatum 29 juli, aangezien men op dat moment aangaf dat dan mijn centrale gereed zou zijn. Veel gezeik gehad met het omzetten van ISDN naar analoog, maar uiteindelijk toch voor 29 juli gelukt. Word ik op de 22e gebeld voor een afspraak voor 10 augustus, aangezien mijn lijn om 9 augustus gereed zou moeten zijn. Op zich niets aan de hand, aangezien ik best wel zonder internet kan, en zolang het maar werkt voordat het voetbalseizoen begint.

Gister stond om kwart voor 8 's ochtends de monteur reeds voor mijn deur. Netjes alles geinstalleerd enzo, maar nu blijk ik het volgende probleem te hebben:

Ik heb tijdens de aanvraag per ongeluk aangegeven dat er reeds ADSL op de lijn aanwezig was (Dit was het geval met ISDN). Hierna nadat ik dit gemerkt had per mail aangegeven dat ik hier een fout in had gemaakt, en of men dat kon corrigeren. Geen probleem. Nu blijkt dat men TOCH mijn lijn als telco-telco migratie had gepland, en aangezien het dit niet betreft, is mijn lijn niet gereedgemaakt. Gister 3 kwartier!!! in de wacht gehangen met de helpdesk waar er een ticket is aangemaakt.

Ik heb dit abonnement mede genomen ivm het voetbal, en derhalve ook al reeds in mei aangevraagd. Ik mag er dan ook vanuit gaan lijkt mij dat ik voor het voetbalseizoen aangesloten zou zijn, nou, mooi niet dus. Ga vanochtend maar weer 's aan de lijn hangen wanneer mijn lijn nu omgezet wordt, want ik mag toch wel verwachten dat men dit alsnog vandaag weet te regelen. Hadden deze problemen zich voorgedaan op 29 juli, of om en nabij, was er bij mij niets aan de hand geweest. Echter, de afspraak maken op 10 augustus terwijl ik in mei al reeds had aangevraagd vind ik gewoon niet kunnen.

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 21:00

Kroontje

...

Ik heb mijn oude modem van Demon, een Zyxel 650R (geloof ik), aangesloten en het ADSL-signaal is up en geeft als waarden:

Up: 796
Down: 7360

Wil dit zeggen dat dat mijn maximale snelheid is bij Versatel? Of gaat de Zyxel 650R simpelweg niet hoger?

Verwijderd

Het aftellen is begonnen... tussen 12 en 18 uur moet ie komen...

In de orderstatus is puntje 5 nog in behandeling en 8 natuurlijk nog leeg.

Zijn er mensen hier die dat ook hadden op de dag van de aansluiting? :/ :?

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:58
Kroontje schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 08:41:
Ik heb mijn oude modem van Demon, een Zyxel 650R (geloof ik), aangesloten en het ADSL-signaal is up en geeft als waarden:

Wil dit zeggen dat dat mijn maximale snelheid is bij Versatel? Of gaat de Zyxel 650R simpelweg niet hoger?
Je modem gaat gewoon niet hoger. Ik had het eergisteren ook op m'n alcatel 570 modem.

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 21:00

Kroontje

...

Hanky74 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 08:46:
[...]

Je modem gaat gewoon niet hoger. Ik had het eergisteren ook op m'n alcatel 570 modem.
Gelukkig maar, ben benieuwd. :) Bedankt!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Dat mensen zoveel kunnen zeiken, niet persoonlijk bedoeld, just mijn mening.

We slaan allemaal het woordje "maximaal" over en denken dat we 20Mbit krijgen.

Bij ADSL1 adverteren ze ook met maximaal 8Mbit down en 1Mbit up. De maximale 8Mbit is alleen haalbaar afhankelijk van de kwaliteit van de koperdraad van de centrale naar je huis en de lengte.
Sommige providers adverteren dan met 2-8Mbit/s down en 512k-1Mbit up. Demon zet er een sterretje achter en verwijzen het naar een pagina waarin alles wordt uitgelegd waarom die snelheden niet beloofd werden. 2 en 4Mbit downloads worden wel beloofd en de 512Kbit upload.

Bij ADSL2 is dat gewoon precies het zelfde verhaal, maximaal 24Mbit. Versatel noemt het 20Mbit omdat 4Mbit gereserveerd wordt door de decoder? Dan nog, heet het maximaal 20Mbit, er zijn geen enkel beloftes gemaakt dat die 20Mbit ook echt daadwerkerlijk gehaald wordt door iedereen.

Ik zit met mijn Demon 8Mbit en haal me maximaal (850KB/s). Vriend van mij, paar straten verder op, wel aangesloten op de zelfde centrale, haalt niet het maximale 8Mbit en komt ongeveer op 680KB/s.

• bjck
Lucky schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 02:29:
[...]

Kheb nu ISDN en daar kunnen we echt niet zonder (pinautomaat / fax / telefoons etc.). Ik zal dus een extra analoge lijn moeten hebben. Geld het bovenstaande bedrag dan ook voor mij?
Dat zijn de kosten om een lijntje d'r naast te hebben. Je betaalt dus per maand €10 euro meer zegmaar maar je zakelijke ISDN lijn blijft compleet ongemoeid verder. Wel zo handig en heeft het verder ook niets met elkaar te maken.
Upper schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 08:13:
Ik zal hier ook maar mijn ervaring neerzetten:

Ik heb dit abbonnement reeds in mei besteld, met als uitgangsdatum 29 juli, aangezien men op dat moment aangaf dat dan mijn centrale gereed zou zijn. Veel gezeik gehad met het omzetten van ISDN naar analoog, maar uiteindelijk toch voor 29 juli gelukt. Word ik op de 22e gebeld voor een afspraak voor 10 augustus, aangezien mijn lijn om 9 augustus gereed zou moeten zijn. Op zich niets aan de hand, aangezien ik best wel zonder internet kan, en zolang het maar werkt voordat het voetbalseizoen begint.

Gister stond om kwart voor 8 's ochtends de monteur reeds voor mijn deur. Netjes alles geinstalleerd enzo, maar nu blijk ik het volgende probleem te hebben:

Ik heb tijdens de aanvraag per ongeluk aangegeven dat er reeds ADSL op de lijn aanwezig was (Dit was het geval met ISDN). Hierna nadat ik dit gemerkt had per mail aangegeven dat ik hier een fout in had gemaakt, en of men dat kon corrigeren. Geen probleem. Nu blijkt dat men TOCH mijn lijn als telco-telco migratie had gepland, en aangezien het dit niet betreft, is mijn lijn niet gereedgemaakt. Gister 3 kwartier!!! in de wacht gehangen met de helpdesk waar er een ticket is aangemaakt.

Ik heb dit abonnement mede genomen ivm het voetbal, en derhalve ook al reeds in mei aangevraagd. Ik mag er dan ook vanuit gaan lijkt mij dat ik voor het voetbalseizoen aangesloten zou zijn, nou, mooi niet dus. Ga vanochtend maar weer 's aan de lijn hangen wanneer mijn lijn nu omgezet wordt, want ik mag toch wel verwachten dat men dit alsnog vandaag weet te regelen. Hadden deze problemen zich voorgedaan op 29 juli, of om en nabij, was er bij mij niets aan de hand geweest. Echter, de afspraak maken op 10 augustus terwijl ik in mei al reeds had aangevraagd vind ik gewoon niet kunnen.
Dat is echt een *** situatie. Als de donder KPN bellen en vragen of ze je ISDN misschien op een tweede aderpaarr willen verhuizen (dus verhuizing eigenlijk van en naar zelfde adres/ISRA) voor je. Misschien wel verhuis kosten maar dan werkt het daarna alle twee naast elkaar op een aparte (koper)lijn.

Of KPN het telefonie signaal laten herstellen door Verstel d'r uit te halen op de centrale. Kan Versatel het voor je gaan oplossen verder en dat kunnen ze niet omdat je geen analoge lijn hebt. Dan zouden ze signaal van je lijn moeten laten halen, jij je lijn omzetten naar analoog en d'r weer opzetten. Ben je een goed aantal weken verder....

Of je zegt ISDN op bij KPN, dan blijft Verstel ook werken (moet je niet ISDN eerst laten herstellen natuurlijk want dan liggen de Versatel kabeltjes los).

Versatel levert alleen op PSTN/Analoog. Dus nu gaat jou ISDN lijn door hun analoge DSL apparatuur heen en werkt dus je ISDN van KPN niet meer. KPN kan je lijn alleen maar (remigrere - omzetten ISDN naar analoog) als er geen DSL op zit. En door de telco-telco migratie is er geen moment geweest dat je zonder DSL hebt gezeten.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 11-08-2005 08:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 02:55:
Verder snap ik niet waarom ik aangevallen wordt (in het onderstaande (en bovenstaande)
lees ik alleen maar agressie) voor een wanproduct van een ander!

-knip-
Wat sla jij de spijker mis.
Ten eerste ben je appels met peren aan het vergelijken. Je kan een internet verbinding niet vergelijken met een supermarkt of een pensioenfonds. Ook heb je niet de kleine letters gelezen, er zijn behalve beperkingen van Versatel nog veel belangrijkere beperkingen: lijnkwaliteit en afstand.

Versatel bied wat het moet bieden, je hebt internet en je hebt televisie. Nog niet op de max speed, maar het is er wel. En DAT staat in je contract, niet welke snelheden ze exact bieden. Alleen DAT ze iets bieden met een max van 20 Mbit. Niets meer en niets minder.

Als je zekerheid wilt hebben over snelheid en beschikbaarheid dan kost zo'n lijn je meer dan 4000 euro per maand trouwens. Dan ga je SLA's afspreken en garanties. Maar ook bij die lijnen geld: we garanderen niet de max speed. Simpelweg omdat er bepaalde dingen zijn waar een provider geen invloed op heeft. Bijvoorbeeld lijnkwaliteit en afstand en de snelheid van de andere kant (waar je dus download). Ook bij dat soort lijnen van die prijs heb je geen zekerheden.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 09:15 ]

• MartijnDutch
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-07 10:19
Zou het mogelijk zijn om dat modem, als iemand het wachtwoord een keer achterhaald (dan zal toch wel een keer gebeuren) zo te configureren dat je de analoge telefoonpoort kan linken aan bijv. Voipbuster diensten?

Sorrie voor de crosspost zowel in GoT als Versatel forum

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Kroontje schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 08:41:

Ik hoop voor je dat je modem niet hoger gaat door firmware of iets dergelijks want mijn demon Zyxel 650R gaf dus waarden aan die hoger waren toen mijn signaal was omgezet. uit mijn hoofd was het 8136 en 986 maar pin me hier niet op vast.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 02:29:
Wat ik in dit forum niet kan volgen is dat sommige klanten
van versatel die iets besteld hebben, nml 20 Mbit toch schijnbaar blij verrast
schijnen te zijn met veel lagere snelheden,
Ze zijn hiermee totaal tevreden, excuseren de levancier (aanloopproblemen e.d.)
Het klopt wat je zegt, maar het volgende doet zich voor.
  1. Dit forum heeft voornamelijk tweakers, die willen graag als eerste iets proberen en realiseren zich dat er aanloop problemen zullen zijn.
  2. De tweakers krijgen nu voor minder geld nogsteeds 2 keer de snelheid van voorheen
  3. Nederlanders accepteren veels te veel van bedrijven, en kunnen ook niks beginnen tegen een bedrijf. In Amerika word Versatel gewoon aangeklaagd wegens het leveren van een wanprestatie, hier in NL nemen bedrijven gewoon een loopje met hun klanten.
Om een voorbeeld te geven. In Amerika had ik Optimum Online, kabel internet. In 1999 had ik al een upstream van 100KB/s, de downstream was rond de 300KB/s, voor 40 dollar per maand. Toen ik terug kwam in Nederland moest ik blij zijn met een @Home verbinding voor 50 euro per maand met 32KB/s upstream, en later had ik ADSL voor 55 euro die eerst ook 32KB/s had.
Het bestuur van Versatel heeft gewoon de Nederlanders voor de 2de keer verneukt (eerste keer toen alle schuldeisers verplicht werden gestelt om genoegen te nemen met waardeloze aandelen). En de CEO maar lekker cashen...

• MartijnDutch
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-07 10:19
Deze thread word veel te ondoorzichtig. Te veel berichten en er lopen meerdere discussies door elkaar heen! Kunnen we óf meerdere threads openen óf met z'n allen op het Verstatel forum http://forum.versatel.nl doorpraten?

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
-Leon- schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 21:39:
Ik heb eens een hele andere vraag...
Zit nu met een @home abbo (breedband) waar ik een absolute bagger-verbinding mee heb (zo instabiel als maar kan voor de laaste 1,5 jaar). Zit er zwaar over te denken om over te stappen op ADSL aangezien ik 451 meter van de centrale zit :)

Probleem is alleen dat ik mijn vaste lijn net vorige maand heb opgezegd omdat ik die niet gebruik :(

Nu is mijn vraag: Die decoder die erbij geleverd word... ik ben absoluut geen voetbal fan dus zat er over te denken om zo'n kaartje te halen voor digitale TV (@home digitaal ofzo). Werkt dat op diezelfde decoder of is die alleen voor de voetbaluitzendingen??
Nope... TVHome vereist een ANDERE decoder; TVHome werkt volgens het DVB-C principe, Versatel met een IPTV-principe. Bovendien heeft TVHome smartcards die totnogtoe alleen in door hen aangewezen decoders (of decoders die om die 'kwaliteitscontrole' heen kunnen) werken. Dus: voor TVHome móet je een andere decoder hebben. Als je voor weinig geld klaar wilt komen, kun je de Samsung nemen die voor TVHome te koop is (die heb ik zelf ook; ik ben zéér tevreden); op het TVHome forum zijn er echter veel mensen die meer genoegen nemen met de Nokia of de Panasonic (resp. €149,-- en €199,-- t.o.v. €99,-- voor de Samsung) vanwege een betere beelkwaliteit. Samsung scoort over het algemeen wel het hoogst m.b.t. gebruiksgemak.

• Xolon
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02-2019
grappig dat je altijd op forums alleen maar slechte ervaring hoort. Logisch want die personen moeten nou eenmaal hun verhaal kwijt (geef ze groot gelijk hoor...).

Hier ff wat anders :)

Gister was ik aan de beurt, monteur kwam rond 11.00 langs (stond gepland tussen 08.00-13.00). Hele aardige vent, leuk mee gebabbeld ;) Hij was in een half uurtje klaar en gaf mij ook nog ff 25m UTP kabel en een extra 3meter kabeltje zodat ik ruimschoots genoeg had..Aangezien je recht hebt op 20m, vind ik die extra 8m toch erg netjes!!

Nadat ben router zijn firmware gedownload had (doet hij automatisch) en mijn decoder op mijn tv zat, kon ik direct aan de slag zonder enige problemen. Ben ook gelijk begonnen met het uitzoeken hoe die nieuwsgroepen nu werken. Gisteravond was dat neit echt een succes (30KB/s..waarschijnlijk niet in de Versatel cache :|), maar nu download ik toch nonstop met 1,4MB/s :D
Ik heb nog geen zin in een betaalde nieuwsserver aangezien dit weer extra maandelijks kosten met zich meebrengt.

Tot dus ver ben ik meer dan tevreden over mijn 20Mbit lijntje!!!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Wacht nou maar gewoon ff met die 'ik kan m'n geluk niet op' uitspattingen want de kans dat het de komende week vlekkenloos blijft werken is niet al te groot en dan verander je wel van mening.

Op dit moment is er een storing in de regio Almelo/Hengelo iig, die storing zorgt ervoor dat ik geen verbinding heb de laatste 15 uur.
Mijn decoder heeft nog niet gewerkt sinds ik vorige week vrijdag ben aangesloten en de man van de helpdesk wist mij net te vertellen (na 20 mins wachten) dat mijn mails al helemaal niet aangekomen zijn en de laatste call die aangemaakt was van mij, was op 20 Juli. (!)

De mails die ik heb verstuurt via de versatel site zijn dus nooit aangekomen en de call die de installateur aanmaakte waar ik bijstond afgelopen vrijdag (decoder werkt niet) is ook nooit aangekomen volgens de helpdesk meneer.

Hoewel ik hem verzekerde dat er gewoon iets mis is met de decoder, moet ik terugbellen als mijn verbinding weer werkt want pas DAN kunnen ze een call aanmaken.

Right, gaat vrij lekker zo die eerste week.

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:28
bjck schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 08:56:

[...]

Dat is echt een *** situatie. Als de donder KPN bellen en vragen of ze je ISDN misschien op een tweede aderpaarr willen verhuizen (dus verhuizing eigenlijk van en naar zelfde adres/ISRA) voor je. Misschien wel verhuis kosten maar dan werkt het daarna alle twee naast elkaar op een aparte (koper)lijn.

Of KPN het telefonie signaal laten herstellen door Verstel d'r uit te halen op de centrale. Kan Versatel het voor je gaan oplossen verder en dat kunnen ze niet omdat je geen analoge lijn hebt. Dan zouden ze signaal van je lijn moeten laten halen, jij je lijn omzetten naar analoog en d'r weer opzetten. Ben je een goed aantal weken verder....

Of je zegt ISDN op bij KPN, dan blijft Verstel ook werken (moet je niet ISDN eerst laten herstellen natuurlijk want dan liggen de Versatel kabeltjes los).

Versatel levert alleen op PSTN/Analoog. Dus nu gaat jou ISDN lijn door hun analoge DSL apparatuur heen en werkt dus je ISDN van KPN niet meer. KPN kan je lijn alleen maar (remigrere - omzetten ISDN naar analoog) als er geen DSL op zit. En door de telco-telco migratie is er geen moment geweest dat je zonder DSL hebt gezeten.
Mijn lijn is reeds na veel problemen omgezet door KPN naar een PSTN lijn, zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1056407. De lijn is nu fysiek in mijn ogen een kale pstn lijn. Men kan hier dus volgens mij zonder problemen nieuw adsl op leveren.
Vanochtend weer gebeld, weer een half uur in de wacht gehangen, en nu krijg ik te horen dat ik pech heb en dat ik nog 2 weken mag wachten voordat mijn lijn opgeleverd gaat worden. Het schijnt voor hun niet mogelijk te zijn om de opdracht versneld uit te laten voeren, terwijl het voor zover ik weet een kwestie is van KPN een opdracht geven om mijn pstn-lijn om te laten hangen naar hun versatel dslam. Ik heb het in mei aangevraagd, 29 juli hebben zij door fouten in hun administratie (quote van helpdeskmedewerkster) niet geleverd, en nu omdat gister pas de monteur kwam kan ik nu nog 2 weken wachten.

Het is echt dat ik het mede voor het voetbal doe, anders had ik allang gezegd dat ze de hele zooi weer konden komen ophalen. Ik ga kijken wat voor vervolgstappen ik nu kan doen, aangezien zij niet conform afspraak geleverd hebben. :( :(

Verwijderd

816 Meter van de wijkcentrale af en heb een gemiddelde snelheid van 760 Kb/s

Wat betreft de snelheid van mijn 20 Mbit verbinding ben ik zoals je waarschijnlijk
zult begrijpen niet echt tevreden. Maar mijn grootste vrees is toch wel het voetbal.
Datgene wat ik heb gezien van digitale televisie is verre van storingsvrij. Ik irriteer
me waarschijnlijk een ongeluk aan dat beeld straks.

Ben gisteren aangesloten en heb al 5 keer een weggevallen internetverbinding gehad en heb door
Versatel mijn MMmodem moeten laten resetten.

Dat 20 Mbit het maximale is en doorgaans niet gehaald wordt, ok, dat is begrijpelijk,
maar bijna 1 derde van de snelheid vind ik gewoon te laag. Dan moet je niet met die
mooie tellertjes op Versatel.NL pretenderen dat je 5MB in 2 seconden download. Ik
snap niet dat je hiermee tevreden kan zijn.

Aanloopproblemen? Mooi, maar denk je echt dat er naarmate meer mensen aangesloten
worden het beter gaat werken? Kijk maar eens naar de snelheid op speedtest.nl, aflopende
zaak! |:(

P.s tip voor iedereen:
Hou bij welke storingen je hebt gehad, downtime, contact met helpdesk en bewaar je
mail.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 11:58 ]

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Tot nu toe is mijn ervaring met Versatel positief.
Wellicht dat dat nog veranderd want ik ben nog niet aangesloten, maar de verwerkingstijd van mijn aanmelding is gewoon supersnel.

- Ik heb Versatel op vrijdag 5 augustus pas laat in de middag via de website aangevraagd. Het registratiecontract gelijk gefaxed. Verwachte opleverdatum: 2 september.
- Agelopen maandag 8 augustus was de verwachte opleverdatum al donderdag 18 augustus geworden.
- Gisteren werd ik al gebeld om een afspraak te maken voor installatie. Ze wilden volgende week vrijdag 19 augustus al langskomen (ik kan dan niet dus het wordt die maandag erop). Dit is dus twee weken na aanvraag.

Ik heb inmiddels aardig wat ADSL providers gehad, maar dit is het verreweg het kortste tot nu toe.
Hoe de kwaliteit ervan zal zijn is dus nog even afwachten, maar ik maak me geen zorgen. Ik weet dat het allemaal nog nieuw is en ik wacht gewoon rusitg af. Voorlopig heb ik nog tot februari ook een ADSL Start lijntje van XS4all als backup op een andere telefoonlijn (dan loopt pas mijn jaarcontract daar weer af, gelukkig kon ik wel downgraden van Basic naar Start).

Per saldo betaal ik nu 10 euro per maand meer dan toen ik alleen ADSL Basic van Xs4all had. Maar nu heb ik 20mbit, voetbal en een backup ADSL lijntje van 800/256. Dus ik vond het wel een goede deal zo. Als ik de verhalen hier zo lees kan een backuplijntje geen kwaad met Versatel ;)

Verwijderd

coachmans schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 07:56:
Boerke, een aanzienlijk deel van je inkomen? Als je netto 20.000 euro per jaar verdient, dan is 400 euro 2% kun je niet echt als aanzienlijk omschrijven.
Verder vind ik jouw reactie enigszins lachwekkend en inderdaad net wat Xandrios zegt, is het wel een erg Nederlandse instelling.
Woon je bij je moeder? Zonder gas en licht, geen huur/hypo?, geen boodschappen? Geen Kids?

Verwijderd

Echt supervaag .. Ik ging net opeens offline. Ik probeer van buiten mijn modem te benaderen, en kom blijkbaar op een ander modem uit, want mjin usernaam/wachtwoord werken niet meer en ook de poorten die ik open heb gezet niet meer. Even gechecked met whatismyip.com, en ik heb nog gewoon hetzelfde ip. Kan ook nog gewoon internetten. Maar ik lijk wel een ander modem uit te komen.
Na een reset komt het modem weer gewoon terug met hetzelfde ip, en alles werkt weer naar behoren. Ondertussen lijk ik wel via een andere gateway te gaan. Vanochtend was dat gi2-1-2104.bras01gv.versatel.net en nu is dat gi4-1-2304.bras01gv.versatel.net. Misschien ben ik ondertussen gemigreerd maar waarom kom ik dan op een ander modem uit terwijl mijn ip niet is veranderd. Vanochtend had ik ook een lange disconnect... De boel werkt echt verre van stabiel.

Oh ja , ik moest de monteur ook uitleggen hoe ie de DSL aan moest sluiten. Hij had de telefoon VOOR de splitter aangesloten. Echt ongelooflijk!!!!

Verwijderd

Xolon schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:23:
Nadat ben router zijn firmware gedownload had (doet hij automatisch) en mijn decoder op mijn tv zat, kon ik direct aan de slag zonder enige problemen. Ben ook gelijk begonnen met het uitzoeken hoe die nieuwsgroepen nu werken. Gisteravond was dat neit echt een succes (30KB/s..waarschijnlijk niet in de Versatel cache :|), maar nu download ik toch nonstop met 1,4MB/s :D
Ik heb nog geen zin in een betaalde nieuwsserver aangezien dit weer extra maandelijks kosten met zich meebrengt.
Kijk, en daar wil IK nu meer van weten :D Hoe heb je dat ding op 1,4 MB/s gekregen? Ik heb gister zitten headeren met 7,5 kb/sec en daarna zitten downloaden met 15 kb/sec.. Enigzins bedroevend :'(

• Xolon
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02-2019
tja....headeren moet je ook niet doen. is de server niet op ingesteld en vindt het ook echtn iet leuk. Ben op moment nog flink op zoek naar een versatel vriendelijke server. op moment gebruik ik usenet.ewaka.nl (ofzo) voor mijn grabbit.

zit btw op 584m van de centrale in een oude villa (denk, de wonningbouw kenende met klote bedrading) en de snelheid die hij aankan is zeker niet verkeerd..

Verwijderd

Ik heb een week geleden mijzelf ingeschreven voor versatel 20mbit. Als ik bij order status kijk staat er dat het 9 september wordt opgeleverd. Nou dat is wel heel erg leuk enzo... maar nu zie ik bij centrale check(waar ik de afstand van mijn huis tot de centrale kan meten) dat versatel NIET beschikbaar is.

Er staat bij order status ook dat versatel bij stap 4 bezig gaat met de technische voorbereiding ervan. Houdt dit dan in dat zij er dus voor gaan zorgen(of op z'n minst proberen) om het op 9 september op te leveren en dat het dan dus wel beschikbaar is in mijn regio?

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:02:
[...]

Kijk, en daar wil IK nu meer van weten :D Hoe heb je dat ding op 1,4 MB/s gekregen? Ik heb gister zitten headeren met 7,5 kb/sec en daarna zitten downloaden met 15 kb/sec.. Enigzins bedroevend :'(
Hij heeft dus een bestand zitten downloaden dat al een keertje eerder door een andere versatel-abbonee is gedownload en daardoor dus in het cache-geheugen van een Versatel-server staat... In dat geval vliegt het binnen, zoniet, dan moet je het doen met dezelfde snelheid als op een gemiddeld ISDN-lijntje..

Dit bovenstaande is overigens niet door mijzelf bevestigd, maar blijkt uit de verhalen in deze (en de eerste) versatel-topic..

Ik vind snelheden van 10KB/s trouwens vreselijk bedroevend en denk er niet aan om van mijn eweka-accountje af te stapppen... Daarop haal ik in 9 van de tien gevallen gewoon de volle snelheid.. (en soms zelfs nog wel meer, als ik via VNC mijn andere pc/adsl-aansluiting ook met één draadje laat downloaden onder dezelfde loginnaam).

• Blaz0r
  • Laatst online: 13-09 15:23

Blaz0r

:)

Ik heb vandaag (11 augustus) mijn verbinding opgeleverd gekregen.

Vanmorgen kwam de installateur van cable1 langs en alles werkte in 1 keer goed, gelukkig maar.

Ik woon ongeveer 2300m van de centrale en haal met de 100mb.bin van versatel ongeveer 1MB/s
Redelijke snelheid vind ik zelf, maar ik weet niet of dit het maximale is.

TV gedeelte werkt ook naar behoren, wel merk je af en toe dat ze er nog aan bezig zijn.

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/a.e.m.bruijn/DTV_screenshot_tumb.JPG

Zo ziet het menu er op dit moment uit.

Ik ben zelf overgegaan van Demon naar versatel. Een week geleden hadden we hier al een kleine discussie over hoe het zou gaan met de omzetting. Bij mij is het uiteindelijik zo gegaan: Ik heb een dag van tevoren (gisteren 10 aug) gebeld met de mededeling dat de lijn vrij gemaakt moest worden hier deden ze redelijk moeilijk over maar het was uiteindelijk 15 mins na het telefoon gesprek klaar (ze zeiden 1-5 dagen :X). Toen kwam vanmorgen dus de instalateur van cable1 en alles werkte in 1 keer, tot nu toe zeer tervreden dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Blaz0r op 11-08-2005 14:00 ]

• scorpion303
  • Niet online
Xolon schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:33:
tja....headeren moet je ook niet doen. is de server niet op ingesteld en vindt het ook echtn iet leuk. Ben op moment nog flink op zoek naar een versatel vriendelijke server. op moment gebruik ik usenet.ewaka.nl (ofzo) voor mijn grabbit.
[offtopic]
De ingebouwde search in grabit wil ook nog wel eens van pas komen (maximaal 4 keer per dag helaas).

Verder vind ik http://www.binsearch.info/ een heel stuk beter dan de eweka-search... Daarin worden compete posts veel overzichtelijker tot één geheel gebundeld. Verder is ie ook gratis en hoef je niet te registreren of in te loggen.
[/offtopic]

• Nosfera7u
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-08 11:19
Ik heb sinds dinsdag 20mb Versatel , en mijn eerste indruk is goed.
Monteur was zo klaar want alle utp kabels lagen er al, het enige wat ie hoefde te doen is mijn zyxel modem van demon los te gooien en de kabel over te steken naar mijn nieuwe modem.
Decoder plaatsen en klaar.

Toen die weg was meteen maar even een giganews account gepakt want UNS is de laatste tijd echt niks meer (dacht eerst dat het aan demon lag).
Ik zit nu tussen de 1300 en 1600 Kb/s met newsleecher, dus ben super tevreden

Ik ben niet ontspoord, heb nooit op de rails gestaan

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Tussen 12:00 en 18:00...

Bel ging om 13:00 en om 13:15 was ie weer weg met achterlatend 1 tevreden klant :)

Demon is er gisteren om 18:00 afgegaan dus slechts 18 uur downtime :)

1e meting van 100mb.bin : 2780 flat :P

Zal strax na firmware update wel gecapped worden. Was wel toevallig, hij moest 3 mensen in mijn straat aansluiten en woont er zelf ook :P

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Verwijderd

Gisteren avond aangesloten, alles werkte in een keer. Monteru was niet al te snugger maar gelukkig weet ik precies wat er moet gebeuren dus heb ik hem geholpen. Het lezen van dit forum heeft er geholpen bij het correct opleveren van mijn verbinding.

Iedereen die zelf zijn/haar abo opgezegd heeft kan ik adviseren KPN te bellen, hier was het bij mij bijna mis gegaan. KPN moet nl. op het moment dat versatel het signaal er op zet afgeloten zijn. Gelukkig heb ik tijdig KPN gebeld (daar hoefde ik niet lang te wachten voor de HD) en ze konden het nog rechtzetten. Maandag signaal KPN er af, dinsdag oude modem er aan en gecontroleerd: DSL weer groen. Uiteraard geen verbinding maar line rates gaven al aan dat de lijn omgezet was (1024/8192 geloof ik). Mijn oude modem was een speedtouch 580.

Downloaden gaat nog niet zoals ik wens, heb een account bij buzzardnews, daar kan het ook aan liggen, soms 600KB/s dan weer 150KB/s. Zal volgende week eens eweka proberen.

TV signaal is beter dan ik had verwacht, hier en daar nog een blokje en hapering maar dat had ik niet anders verwacht, is met digitenne overigens ook (en nog erger zelfs). Films en replay van voetbal wedstijden spelen af zonder enige hapering, als de PC aan het downloaden is dan hier en daar een hapering.

Hier de snelheid met via coax.nl
Er is 895.9 KiloBytes gedownload.

Tijdens de laatste 511.9 KiloBytes was
de snelheid 1.49 MegaBytes/s.

Dat is 12243 kbps. (12537 Kbps)

De maximum snelheid was 1.72 MegaBytes/s
gedurende een blokje van 128.0 KiloBytes.

Dat is 14086 kbps. (14424 Kbps)

Het downloaden van de 10 en 100.bin bestanden gaat met 1,50Mb/s.

Al met al ben ik tevreden en is het naar verwachting opgeleverd.

Niet tevreden ben ik over de helpdesk, daar deugt niets van!!!

Verwijderd

Nosfera7u schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 14:03:
Ik heb sinds dinsdag 20mb Versatel , en mijn eerste indruk is goed.
Monteur was zo klaar want alle utp kabels lagen er al, het enige wat ie hoefde te doen is mijn zyxel modem van demon los te gooien en de kabel over te steken naar mijn nieuwe modem.
Decoder plaatsen en klaar.

Toen die weg was meteen maar even een giganews account gepakt want UNS is de laatste tijd echt niks meer (dacht eerst dat het aan demon lag).
Ik zit nu tussen de 1300 en 1600 Kb/s met newsleecher, dus ben super tevreden
Is dat die Giganews van www.giganews.com?
Alsik het goed lees betaal je daar US$24.99 per maand?
Eweka 7,5 euro, ben daar zeer tevreden mee!

• Xandrios
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:36:
[...]

Woon je bij je moeder? Zonder gas en licht, geen huur/hypo?, geen boodschappen? Geen Kids?
Je haalt dingen door elkaar vrind:

- Gekeken naar de prijzen van concurrenten is die 39 euro een zeer schappelijk bedrag. Is dat teveel voor jou? Dan moet je niet gaan bashen op versatel, maar op je baas. Of mischien toch een KPN lijntje van 15 euro/maand nemen, ipv versatel. Scheelt weer 25 euro :)
Sommige mensen kunnen zich niet altijd alles veroorloven...das vervelend. Maar dat betekend niet dat de aanbieder van het product dan fout bezig is. :)

- Je krijgt bij versatel waar je voor getekend hebt. Je hebt geen verbinding gekocht die altijd probleemloos werkt, dat kan ook niet voor die prijs. Je hebt een probleem-verbinding gekocht, die (met geluk!) goed werkt. Beetje zwart-wit mischien, maar zo zit het in elkaar.

Als voor jou blijkbaar die 39 euro een te groot bedrag is maandelijks, had je de verbinding niet moeten nemen. Want jij verwacht nu allerlei dingen die niet realistisch zijn.

Verwijderd

[...]

Man, hou nou eens een keer op! En lees het antwoord van Xandrios op jouw vorige klaagzang nog eens een keer door, wil je? Wat kan ik slecht tegen mensen, die echt alleen maar klagen zeg!

Heb je zelf 20 Mb ADSL via Versatel? Meld dan iets relevants!
Zo niet, sluit je aan bij een ander forum, alsjeblieft. ;)

Ik vind het echt erg klote voor de mensen waarbij het niet werkt en terecht dat die klagen, maar dat klagen waar jij mee bezig bent, lijkt echt nergens op?
En laat de mensen die blij zijn, omdat het in deze pioniersfase naar behoren werkt, ook in hun waarde.
Ik ben het met je eens dat je als klant best je tanden mag laten zien, maar laat Versatel eerst dit netwerk maar eens op poten zetten, niet?
Ik dank u.

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

[lichtelijk offtopic]
Ik heb wel een probleem met MSN. Ik heb poort 1863 al open gezet (zowel udp als tcp) Iemand een idee?
[/lichtelijk offtopic]

Al opgelost... poortforward removed en toegev3oegd nu doet ie het wel :?

[ Voor 22% gewijzigd door Roeligan op 11-08-2005 15:45 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Net gebeld met de helpdesk (binnen 5 minuten iemand aan de lijn die vriendelijk en met verstand van zaken reageerde dus wat dat betreft chapeau) en na enkele standaard testjes hem de softwareversie van mijn decoder doorgegeven en dat is waarschijnlijk het probleem.

V_STB_02_01_050707 en die 050707 was een oudere versie (en datum dus..)

Wat hebben de mensen hier voor versie waarbij het wel werkt?
Het lijkt erop dat mijn modem/decoder niet de nieuwste versie binnenhaalt, ook niet na harde resets van beide apparaten. :)

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:52
Nu was ik het een keertje zat. Na vele malen vriendelijk te hebben gevraagd of ik asjebleift internet mag hebben was ik er nu klaar mee. Die gasten een ultimatum gegeven dat het vandaag nog gaat werken, en ik anders de monteur mag komen om het hele zaakie weer op te halen.

Ik zit nu al vanaf 1 augustus zonder internet, en iedere keer wordt er gezegd: "ja meneer we doen er alles aan. Ik maak een ticket aan en dan heeft u misschien binnen een uur internet, maar het kan ook een paar dagen duren."

Probleem is dat ze bij mij de switch nog steeds niet gemaakt hebben. Er staat nog geen signaal op mijn koper. Ik heb dus niet het probleem van een rood ADSL lampje wat knippert oid, nee ik heb helemaal geen lampje. Ik heb dit al direct op 1 augustus aangegeven, dat ik het vreemd vond dat ik geen internet meer had, terwijl de monteur pas 9 augustus zou komen. Mij werd toen verzekerd dat alles in orde zou komen, en dat ik gewoon internet zou hebben op de 9e.

Dit terwijl ik express eerst nog overgestapt ben op Versatel ADSL Plus, om de downtime zo min mogelijk te houden. (op advies van hun eigen site) Als ik dan lees dat de Demon klanten (no offense) hooguit een dag zonder internet zitten zakt mijn broek toch wel een beetje af.

Monteur was er dus afgelopen dinsdag. Beetje een populair figuur maarja :). Hij constateerde dus ook dat ik nog geen line sync had (duh!) en ging wel even bellen. Ook deze knakker zei dat als ik mazzel had het over een uurtje zou gaan werken, zo niet dan zou het overmorgen (vandaag dus) gaan worden. Hij verzekerde mij dat ik wel gewoon voetbal kan kijken. Nou weet ik zelf ook wel dat de donderdag nog niet voorbij is, maar wat een stelletje dozen werken daar bij Versatel zeg!

Gisteren 50 minuten in de wacht gezeten, emails waar niet meer op gereageerd wordt en al 10 dagen zonder internet.

Ik houd jullie op de hoogte..

HODL

• Xandrios
Die linesync moet door KPN erop gezet worden. Dat kan tussen de 0 dagen en een week duren. Kan versatel nu weinig meer aan doen. (Ja, ze hadden die opdracht eerder aan KPN moeten verstrekken...maar das achteraf praten). 'k kan me je frustratie goed voorstellen iig :X

• epias
  • Niet online
bjck schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 08:10:
[...]

Kan, maar dan zou je elk modem willen voorzien van eigen login/pass en ze komen allemaal zo uit de doos en werken. Lijkt me heel sterkd at ze allemaal PPPoE doen met zelfde login/pass.
Om nog even hierop terug te komen - een quote uit de handleiding van Versatel:
All Triple related configurations will be downloaded from TFTP Provisioning server after TP IAD is connected on DSL line and DSL connection is established completely. Configuration file includes PPP user name, password, voice setting and son on. User doesn't need to set complex settings to enjoy Versatel Triple Play service. Just plug and enjoy service.

Verwijderd

Ik ben inmiddels ook weer een paar uur aangesloten.
Zal jullie vertellen wat mijn eerst bevindingen zijn:

Voorgeschiedenis: donderdag 29 juli heb ik me aangemeld, direct iemand aan de lijn prima geholpen.
donderdag 4 augustus brief van KPN en Versatel dat de boel binnenkort wordt aangesloten. Donderdagavond 4 augustus iemand aan de telefoon van installatiekantoor. Afspraak gemaakt voor donderdag 11 augustus tussen 12 en 18 uur.

Tussentijd: forum lezen, utp-kabels zelf trekken, etc...

Aansluitdag: Om 11.45 uur stond de monteur er al. Kwam eerst naar mij, lag beter op de route, zei die. Was erg blij met het feit dat de kabels er al lagen. Geen probleem dat het modem bij de aansluiting in de slaapkamer zou komen.
Meterkast ging open en zag een PTT-kast die die nog nooit had gezien. Kregen hem verdorie nog niet open ook. Toen heb ik de helft er maar vanaf getrokken (bleef nog heel ook!)
Splitter geplaats... modem geinstalleerd... decoder geinstalleerd... alles gechecked... en het deed het allemaal in 1 keer!!!

Inmiddels heb ik een paar uur getest:

- decoder werkt prima, al was alleen de trailer van Harry Potter blokkerig, de rest NIET!
- Internet werkt, alleen kan het nog wel wat sneller (misschien moet modem nog een update hebben?)

Afstand tot KPN-centrale is bijna 2 km.

Download op PC 1 (met UTP) --> 750 Kb/s
Upload op PC 1 (met UTP) --> 78 Kb/s

Download op PC (WiFi) --> 376 Kb/s
Upload op PC 2 (Wifi) --> 75 Kb/s

Heb inmiddels al wel mijn driver van mijn netwerkkaart geupdate, maar dat verbetert de snelheid niet.

Als ik in de nieuwsgroepen download krijg ik wel een maximale download van 750 Kb/s met 3 draadjes, zowel met nieuwe als oude bestanden.

Ik hoop maar dat de snelheid binnenkort wel wat omhoog gaat, anders ben ik toch wel wat lichtelijk teleurgesteld...

... maar goed... de decoder werkt (tot nu toe) prima en dat is voor mij ook wel een dik pluspunt hieraan... laat het voetbalseizoen nu maar echt beginnen!!!

• RobTaunus208
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-01-2024
[...]

Ik heb kids en betaal al die dingen dus wel en verdien net geen 12000 euri in het jaar.
Dan nog ga ik niet lopen zeuren om de prijs van een nieuw product.
Daarnaast is die prijs zeer vriendelijk.

Is het te duur voor je, dan is het tijd om prioriteiten te stellen en een goedkoper product aan te schaffen.

Je weet dat dit product nieuw is en dat daar opstart/kinderziekte's aan vast zitten.
Met het oude bekende adsl was dat het eerste jaar niet veel anders. 8)

Verwijderd

RobTaunus schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 17:09:
[...]

Ik heb kids en betaal al die dingen dus wel en verdien net geen 12000 euri in het jaar.

Is het te duur voor je, dan is het tijd om prioriteiten te stellen en een goedkoper product aan te schaffen.

Je weet dat dit product nieuw is en dat daar opstart/kinderziekte's aan vast zitten.
Sluit me geheel bij je aan!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:15
The Conman schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 08:55:
Dat mensen zoveel kunnen zeiken, niet persoonlijk bedoeld, just mijn mening.

We slaan allemaal het woordje "maximaal" over en denken dat we 20Mbit krijgen.

...
Bij ADSL2 is dat gewoon precies het zelfde verhaal, maximaal 24Mbit. Versatel noemt het 20Mbit omdat 4Mbit gereserveerd wordt door de decoder? Dan nog, heet het maximaal 20Mbit, er zijn geen enkel beloftes gemaakt dat die 20Mbit ook echt daadwerkerlijk gehaald wordt door iedereen.
Het grote probleem is dat door de huidige speedcap het OPZETTELIJK ONMOGELIJK gemaakt wordt door Versatel om die 20 mbit te halen. Dat is een heel ander verhaal aangezien ze, als de situatie zo blijft, misleidende reclame hebben vertoond door tot 20 mbit te melden...

Het gaat dus niet zozeer om mijn downloadsnelheid alswel om de speedcap...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• Ralphie
Xandrios schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:44:
Die linesync moet door KPN erop gezet worden. Dat kan tussen de 0 dagen en een week duren. Kan versatel nu weinig meer aan doen. (Ja, ze hadden die opdracht eerder aan KPN moeten verstrekken...maar das achteraf praten). 'k kan me je frustratie goed voorstellen iig :X
Kan Versatel hier geen spoed opdracht van maken? Maar ik begrijp alleen niet dat KPN er aan te pas komt, daar ik al ADSL Plus van Versatel had, en dus ook al fysiek op hun netwerk zit/zat.

Of begrijp ik nou iets niet?

HODL

Verwijderd

ik had een afspraak vandaag van 12-18 uur...er zou een instalateur bij me langs komen.
om 13:12 ging ik naar de boven verdieping om me kindje te verschonnen..tcha...ik hoorde de bel een keer gaan. ben snel gaan rennen naar beneden...ik zag een kaartje op me brief bus. dat er een monteur langs geweest om 13:13 minutennnn
ik zag hem gewoon door rijden met zijn auto.........
ben onmmidelijke de instalatie bedrijf gebeld en er zou een notitie gemaakt worden en word ik zo snel opgebeld om een oplossing te vinden.
dat s heel zeurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...wat een haastige mannetje...heeft zelfs niet geprobeert mij thuis te bellen..
dat s me ervaringen met versatel tot nu toe.

Verwijderd

RobTaunus schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 17:09:
[...]

12000 bruto of netto :P

Verwijderd

Frankster schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 17:19:
[...]

Het grote probleem is dat door de huidige speedcap het OPZETTELIJK ONMOGELIJK gemaakt wordt door Versatel om die 20 mbit te halen. Dat is een heel ander verhaal aangezien ze, als de situatie zo blijft, misleidende reclame hebben vertoond door tot 20 mbit te melden...

Het gaat dus niet zozeer om mijn downloadsnelheid alswel om de speedcap...
Ik denk niet dat men er echt verschrikkelijk veel last van hebben dat het nu 15Mbit is i.p.v 20 Mbit. Het is een nieuwe techniek die nog niet voortreffelijk werkt op het versatel netwerk dus geef ze wat ruimte om dit te verbeteren. Je geeft zelf aan dat dit op de langere termijn opgelost moet zijn om niet van misleidende reclame te spreken. Het dus nog veel te vroeg om daarover te oordelen. Persoonlijk maak ik me dan ook meer zorgen over de voetbaluitzendingen aankomend weekend

Verwijderd

ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ zal binnenkort beschikbaar komen.

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1925 meter.

Zou dit de reden kunnen zijn waarom ik max. 750 kb/s haal?

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:15
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 17:40:
[...]

Ik denk niet dat men er echt verschrikkelijk veel last van hebben dat het nu 15Mbit is i.p.v 20 Mbit. Het is een nieuwe techniek die nog niet voortreffelijk werkt op het versatel netwerk dus geef ze wat ruimte om dit te verbeteren. Je geeft zelf aan dat dit op de langere termijn opgelost moet zijn om niet van misleidende reclame te spreken. Het dus nog veel te vroeg om daarover te oordelen. Persoonlijk maak ik me dan ook meer zorgen over de voetbaluitzendingen aankomend weekend
Goed verwoord! Enne... Die voetbaluitzendingen interesseren mij persoonlijk helemaal niks ;) Heb het abbonnement genomen vanwege het leechen op high speed :9~

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Verwijderd

Blaz0r schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:58:
Ik heb vandaag (11 augustus) mijn verbinding opgeleverd gekregen.

Vanmorgen kwam de installateur van cable1 langs en alles werkte in 1 keer goed, gelukkig maar.

Ik woon ongeveer 2300m van de centrale en haal met de 100mb.bin van versatel ongeveer 1MB/s
Redelijke snelheid vind ik zelf, maar ik weet niet of dit het maximale is.

TV gedeelte werkt ook naar behoren, wel merk je af en toe dat ze er nog aan bezig zijn.

[afbeelding]

Zo ziet het menu er op dit moment uit.

Ik ben zelf overgegaan van Demon naar versatel. Een week geleden hadden we hier al een kleine discussie over hoe het zou gaan met de omzetting. Bij mij is het uiteindelijik zo gegaan: Ik heb een dag van tevoren (gisteren 10 aug) gebeld met de mededeling dat de lijn vrij gemaakt moest worden hier deden ze redelijk moeilijk over maar het was uiteindelijk 15 mins na het telefoon gesprek klaar (ze zeiden 1-5 dagen :X). Toen kwam vanmorgen dus de instalateur van cable1 en alles werkte in 1 keer, tot nu toe zeer tervreden dus.
Als alles werkt is het toch prima. Ik ben gisteren aangesloten. Echt niets werkt :?
Vanmiddag gebeld en ze zullen in de centrale de lijn gaan verzetten, en vanavond of morgenochtend moet ik dan internet hebben. Ik hoop het.
Anders moet er een monteur naar de centrale gaan om wat reparatie uitvoeren. Het is nu al 29 uur geleden. Maar als ik echt de pech heb zal het nog wel een paar dagen duren. ;(

• Ralphie
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:30:
[...]

Als alles werkt is het toch prima. Ik ben gisteren aangesloten. Echt niets werkt :?
Vanmiddag gebeld en ze zullen in de centrale de lijn gaan verzetten, en vanavond of morgenochtend moet ik dan internet hebben. Ik hoop het.
Anders moet er een monteur naar de centrale gaan om wat reparatie uitvoeren. Het is nu al 29 uur geleden. Maar als ik echt de pech heb zal het nog wel een paar dagen duren. ;(
Ik heb precies hetzelfde, brand geen enkel lampje op mijn modem. Ze zeggen tegen mij ook steeds, het kan een uur duren of een paar dagen. Stuur nou g#dver gewoon een monteur naar die centrale om die knop om te zetten! djeez....

HODL

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 09:55

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Mijn ervaringen tot nu toe:

Aangevraagd: 30 juni
Opgeleverd: 8 augustus
Het duurde 6 weken ivm. aanpassen wijkcentrale, vette bouwput voor de deur hier.

Installatie:
Monteur keurig op tijd, na 30 min. alles up and running. Kon alleen geen goed Nederlands, maar daar hadden we geen last van. Had alles al mooi klaarliggen, dus klik/klak en alles draaide.
Modem werkt goed, goed webbased-configbaar, erg uitgebreidt.

Ervaringen tot nu toe:
SUPER !!! Dat digitale tv met trailers enzo werkt heel aardig, af en toe hakkelt er wat maar verder alles ok (trailers, films etc). Internet is ook loeisnel (2 megabyte/sec download en 100 kilobyte/sec upload. Ik zit 394 meter van de centrale (heb uiteraard ook de Afstand/snelheid test ingevuld).
Ook de communicatie met de klant (ikke dus) is erg goed. Rekening online, helpdesk en Webbased-Versatel/Prive allemaal goed geregeld.

Opmerkingen:
Had niet verwacht dat er een UTP kabel van de modem naar het digitale TV ding ging, moest ik dus nog aanleggen. Verder kwam ik erachter dat dat digitale TV ding alleen SCART uit heeft en ik dus niet de boel kan doorzenden naar de rest van de tv's hier in huis. Ben benieuwd hoe dat met TV-home gaat.
Tevens had de modem ook een WiFi acces point en 4 lan poorten (2 voor de digitale tv, 2 voor netwerk) via een switch de pc's verbonden, geen probleem.

Conclusie:
Voor 4 tientjes in de maand een uitstekende deal.
Tot nu toe inet gehad van UPC (Chello), SpeedXS en nu dus Versatel. Persoonlijk vindt ik Versatel de beste prijs/kwaliteit verhouding hebben. Zou het zo weer doen !!

[ Voor 5% gewijzigd door Righteye op 11-08-2005 19:50 ]

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Verwijderd

Ralphie schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:37:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, brand geen enkel lampje op mijn modem. Ze zeggen tegen mij ook steeds, het kan een uur duren of een paar dagen. Stuur nou g#dver gewoon een monteur naar die centrale om die knop om te zetten! djeez....
Ja en volgens versatel was de verbinding goed. Ze snappen niet echt waarom het niet werkt.
Nou zouden ze gaan kijken of ze de lijn kunnen gaan verzetten. Zal wel snap daar niets van. Als de verbinding goed is dan moet het hier in mijn huid wel wat verkeerd zijn.

Verwijderd

Haal je door die antennen nu meer dan 500kb/sec? Zo ja, dan ga ik er morgen meteen eentje halen[/quote]

Nee, download blijft bij het 100mb.bin bestand van de verstatel site schommelen rond de 500kb/s.
Wel naar buiten gelopen met de laptop, antenne de straat in gericht en na 100 meter nog een signaalsterkte van 70%.
Iets is er met de instellingen of firmware van het modem aan de hand, eerder las ik dat er iemand gewoon 1400kb/s haalde wireless.Begrijp daar geen snars van. Als ik in de eigenschappen kijk van m'n wireless netwerkkaartje staat er echt conectie met 54g. Handleiding van Versatel over wat in te stellen (van het hele modem trouwens) is magertjes. Op het internet geen handleiding te vinden.

Wat moet ik met:
-Network Authentication:? kan kiezen uit 'open shared of wpa'? Nergens te vinden wat ik daarmee moet.
-AP Isolation: off of on, wat moet iki hiermee?
-Band: staat op 802.11g dat is goed, maar hoe kan ik nou controleren of het ding niet stiekum op een lagere snelheid gaat werken?

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:28

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik was vandaag weer offline, vanmorgen zeer traag en 's avonds rode inet lampje :(
Stuur ik zojuist met inbellen een mailtje naar de KS over de storing, doet internet het opeens weer 8)7
Zo snel heeft de KS nog nooit iets opgelost :+
Ik wacht trouwens met smart op de Opera mini-browser, eindelijk een serieuze leverancier voor J2ME webbrowsers, nu alleen MS nog :Y) B)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 21:41:
Haal je door die antennen nu meer dan 500kb/sec? Zo ja, dan ga ik er morgen meteen eentje halen
Nee, download blijft bij het 100mb.bin bestand van de verstatel site schommelen rond de 500kb/s.
Wel naar buiten gelopen met de laptop, antenne de straat in gericht en na 100 meter nog een signaalsterkte van 70%.
Iets is er met de instellingen of firmware van het modem aan de hand, eerder las ik dat er iemand gewoon 1400kb/s haalde wireless.Begrijp daar geen snars van. Als ik in de eigenschappen kijk van m'n wireless netwerkkaartje staat er echt conectie met 54g. Handleiding van Versatel over wat in te stellen (van het hele modem trouwens) is magertjes. Op het internet geen handleiding te vinden.

Wat moet ik met:
-Network Authentication:? kan kiezen uit 'open shared of wpa'? Nergens te vinden wat ik daarmee moet.
-AP Isolation: off of on, wat moet iki hiermee?
-Band: staat op 802.11g dat is goed, maar hoe kan ik nou controleren of het ding niet stiekum op een lagere snelheid gaat werken?
Alleen de internetverbinding van het adslmodem naar het wlan lijkt beperkt te zijn, als ik iets tussen 2 wireless laptops kopieer dan haal ik wel de verwachte snelheid.
Degene die meldde dat hij wireless de volle downloadsnelheid haalt werkt met een Apple volgens mij ....

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• Doctor Yes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-09 18:56
Gisteren zou de monteur tussen 12 en 18 uur langs komen voor de installatie. Nee dus!!! :( :( er is niemand op komen dagen. Wat baal je dan want dat kost je wel bijna een hele vrije dag. Vanmorgen gelijk m'n beklag gedaan bij het installatiebedrijf. Ze zouden me terugbellen, hetgeen ze vanavond inderdaad hebben gedaan. Installatie afspraak staat nu gepland voor komende woensdag. en dan maar hopen dat de monteur wel op komt dagen. Er zijn ergere dingen in het leven, maar toch is dit verschrikkelijk balen.

Verwijderd

Ik heb sinds een week ADSL2 en het werkt prima. Inderdaad maximaal 1,5 Mb/s en soms iets minder, maar wel stabiel.

Ook via wireless op een PC haal ik 1,5 Mb/s.

Op het modem zijn trouwens nog wel allerlei extra zaken te configureren zonder dat je een admin account nodig hebt. Je kunt nl diverse admin html pagina's rechtstreeks benaderen via je browser, door de juiste url in te tikken Heb hierop trouwens niets gevonden waardoor de snelheid omhoog zou kunnen.

Ik hoop net als iedereen dat de speedcap er af gaat, maar ben tot nu toe erg tevreden met deze snelheid voor minder dan 40 euro

Verwijderd

Doctor Yes schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 22:24:
Gisteren zou de monteur tussen 12 en 18 uur langs komen voor de installatie. Nee dus!!! :( :( er is niemand op komen dagen. Wat baal je dan want dat kost je wel bijna een hele vrije dag. Vanmorgen gelijk m'n beklag gedaan bij het installatiebedrijf. Ze zouden me terugbellen, hetgeen ze vanavond inderdaad hebben gedaan. Installatie afspraak staat nu gepland voor komende woensdag. en dan maar hopen dat de monteur wel op komt dagen. Er zijn ergere dingen in het leven, maar toch is dit verschrikkelijk balen.
Gewoon € 40,- in rekening brengen !
Ik betaal ook die €49,95 installatie kosten niet, omdat de monteur, zonder dat het werkte er vandoor is gegaan.
Werkt na 40 uur nog niet.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 22:31:
Ik heb sinds een week ADSL2 en het werkt prima. Inderdaad maximaal 1,5 Mb/s en soms iets minder, maar wel stabiel.

Ook via wireless op een PC haal ik 1,5 Mb/s.

Op het modem zijn trouwens nog wel allerlei extra zaken te configureren zonder dat je een admin account nodig hebt. Je kunt nl diverse admin html pagina's rechtstreeks benaderen via je browser, door de juiste url in te tikken Heb hierop trouwens niets gevonden waardoor de snelheid omhoog zou kunnen.

Ik hoop net als iedereen dat de speedcap er af gaat, maar ben tot nu toe erg tevreden met deze snelheid voor minder dan 40 euro
Tweakers zijn gek op details :9~ , vertel eens meer!
Ik wil die admin pages wel eens zien, waar haal je de url's vandaan :?
Met wat voor kaartje haal je wireless die snelheid en draait er een windows OS op die pc?
Merendeel van de klanten hier haalt maar 500KB/s met een 54G kaartje (ik heb 3 verschillende 54G kaartjes geprobeerd 8)7
Heeft je modem misschien een ander typenr en wil je het sn. eens noemen?

• bjck
Die kan je wel even als linkje plaatsen natuurlijk die page namen en paths ;)

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 23:09:
[...]

Met wat voor kaartje haal je wireless die snelheid en draait er een windows OS op die pc?
Merendeel van de klanten hier haalt maar 500KB/s met een 54G kaartje (ik heb 3 verschillende 54G kaartjes geprobeerd 8)7
Ben ik ook heeel benieuwd naar! Wat voor instellingen etc, en wie weet hoe je kan nagaan welke versie firmware er in die Davolink modems zit?
Iemand al een werkend admin account gevonden voor het modem?
Ingebouwde webserver van het modem draait op micro_httpd, produkt van www.acme.com.
Iemand al een hack om er toch op te komen?

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 23:15:
Die kan je wel even als linkje plaatsen natuurlijk die page namen en paths ;)
Iemand al firmware in z'n digitale decoder waarbij de menu's eruit zien zoals in de plaatjes van de nieuwe handleiding van de decoder?

http://clogic.versatel.nl...diabrowser_15-06-2005.pdf?

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Nope, menu is nog niet veranderd hier :/

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/highend/menuoud.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:38
die plaatjes van die mediabrowser zitten niet in de firmware. maar op de webserver van versatel. ik heb achterhaald hoe en waar die op connect en heb hetzelfde menu/pagina nu in firefox op mijn pc (moet je wel wat truukjes voor doen hoor, dus heeft geen zin als ik url hier post)

ook heb ik het zo voor elkaar gekregen om zo alle live streams in vlc te krijgen. kan ik tenminste lekker op mn laptop tv kijken.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

laurens0619 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 00:11:
die plaatjes van die mediabrowser zitten niet in de firmware. maar op de webserver van versatel. ik heb achterhaald hoe en waar die op connect en heb hetzelfde menu/pagina nu in firefox op mijn pc (moet je wel wat truukjes voor doen hoor, dus heeft geen zin als ik url hier post)

ook heb ik het zo voor elkaar gekregen om zo alle live streams in vlc te krijgen. kan ik tenminste lekker op mn laptop tv kijken.
Tja, als je zulke dingen post dan kan je vragen verwachten :9
Je zegt dus dat je het signaal van het modem naar de decoder hebt bekeken (waarmee :? ) en dat je de stream (wireless?) naar je laptop stuurt :)
Als dit mogelijk is, dan kun je in principe een betere kwaliteit produceren dan de decoder doet en daar ben ik heel erg geïnteresseerd in :7
Ik wil het signaal op m'n projector aanbieden, maar tot nu toe ben ik beperkt tot de scart uitgang, die ik zeer binnenkort op rgbhv hoop aan te sluiten :Y)
Met een stream kan ik met de HT-pc echter veel meer bereiken, dan kan ik met veel minder verlies en mogelijk met aangepaste scaling naar m'n projector :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy-Andre op 12-08-2005 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in Almere, 3 augustus aangesloten, maar tot op heden geen ADSL.
Werd vanavond gebeld door een zeer vriendelijk persoon van Versatel of hij morgen langs kon komen om te kijken of alles naar wens is. Ik mocht zelf de tijd noemen.
Naar wens is het dus niet, maar dat heb ik'm verteld. Ik hoop dat hij druk op KPN zal kunnen uitoefenen, want daar ligt het probleem.
Gelukkig kan ik nu persoonlijk mijn ongenoegen laten blijken.
cgok schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:56:
op goed geluk voor de tweede keer aangevraagd. Eerste keer na 3 maanden wachten is mijn aanvraag wegens "administratieve fout" geannuleerd. vandaag heb ik het opnieuw aangevraagd, maar dan voor 3 jaar. ik hoop niet dat ik later er spijt van ga krijgen.

is er trouwens iemand uit almere al aangesloten. tot nu toe geen reacties. vind het vreemd, of zijn er geen almeerse tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn.[Als de monteur bij jou voor niets komt moet je 40 euro betalen, nu zou het dus andersom m]Wepnieuws schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 22:33:
[...]

Ik betaal ook die €49,95 installatie kosten niet, omdat de monteur, zonder dat het werkte er vandoor is gegaan.
Werkt na 40 uur nog niet.[/quote]
oeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 21:52:
[...]

[...]

Alleen de internetverbinding van het adslmodem naar het wlan lijkt beperkt te zijn, als ik iets tussen 2 wireless laptops kopieer dan haal ik wel de verwachte snelheid.
Degene die meldde dat hij wireless de volle downloadsnelheid haalt werkt met een Apple volgens mij ....
Met mijn "Intel PRO/Wireless 2200BG" op Linux haal ik gewoon 1,5MB/S het zelfde als met kabeltje. Ik heb alleen in de zelfde ruimte als de router getest.

Instelling op versatel modem is "open shared" oftewel alleen wep encryptie.

Lijkt mij gewoon goed te werken. Helaas (of gelukkig) kan ik niet met windows testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

Nou, ik zal me ook maar eens in de strijd werpen! :)

Ik ben vorige week dinsdag (2 augustus) aangesloten.
Monteur was keurig op tijd en binnen 1 uur was hij weer weg en werkte alles.
Tot nu toe een prima verbinding gehad, dus geen last van alle horror verhalen over rode lampjes.
Ik zit in Utrecht Noord/Oost op "centrale 6", whatever that may be...

Bekabelde verbinding komt tot 1.55Mb/s dus die lijkt idd gecapped te zijn (via www.100proofnews.com, echt een aanrader! 8 threads uncapped met unlimited downloads voor $8.95 per maand!).

Nu komt het interessantste: wireless op mijn laptop haalt 1.2Mb/s (met een Asus WL-100G) maar komt op mijn shuttle met een SMC2802W niet verder dan 550Kb/s.
Op deze PC is internet ook een stuk slomer dan op de laptop en op de bekabelde PC.
Beide halen wireless naar vast en onderling wel 2.7Mb/s, dus dat suggereert dat het AP in de Versatel modem wel OK is.
Het is dus echt de verbinding naar internet toe die beperkt is.
Ter info, ik gebruik Shared, WEP128 en hidden SSID met MAC filtering.
Wel deze pagina gevonden op de modem

AP Isolation:
Band:
Channel:
Rate:
Multicast Rate:
Basic Rate:
Fragmentation Threshold:
RTS Threshold:
DTIM Interval:
Beacon Interval:
XPress™ Technology:
54g™ Mode:
54g Protection:
Afterburner Technology:
WMM(Wi-Fi Multimedia):

Maar dat verandert helaas niets aan de snelheid naar internet toe voor de PC die traag is...

Al met al niet ontevreden, alleen zit dat wireless nog niet helemaal lekker! En ik betwijfel of Versatel dat op weet te lossen, maar het zal nu ongetwijfeld laag op hun lijstje staan en daar kan ik ze niet helemaal ongelijk in geven.
Wel baal ik ervan dat je niet bij de instellingen van de modem mag. Want zo kunnen zij potentieel op jouw LAN komen en dat vind ik persoonlijk niet zo´n heel erg gaaf idee...

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankie
  • Laatst online: 22-06 09:23

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Ik heb met draadje nog niet getest, ben gister aangesloten,
maar draadloos met een sweex elcheapo kaartje haal ik met 6 threads gemeten door Grabit 1.5.2 toch zo'n 1400 KB/sec... niet de max. 500 die veel mensen halen

Voor de geinteresseerden, het is de Sweex LC 70030 met een Ralink 2500 chipset.
Link Quality: 97%, Sign Strength: 89%, noise: 43%

Modem staat in de ruimte hiernaast, veel apparatuur om de antenne's heen (in beide gevallen)
Wel een ander channel gekozen omdat er hier al 5 netwerken op channel 11(standaard) zitten,
channel 8 leek me een mooi vrij kanaal en werkt uitstekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:51

Peetman

Tjah....

Bij mij doen de televisie streams het niet meer, ze blijven allemaal zwart. Gisteren de decoder gereset door de powerknop + pijltje omhoog 3 sec ingedrukt te houden. Had geen nut. Vervolgens vannacht de stekker eruit, maar dat heeft ook geen resultaat opgeleverd.
Iemand ideën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 23:22:
[...]

Ben ik ook heeel benieuwd naar! Wat voor instellingen etc, en wie weet hoe je kan nagaan welke versie firmware er in die Davolink modems zit?
Iemand al een werkend admin account gevonden voor het modem?
Ingebouwde webserver van het modem draait op micro_httpd, produkt van www.acme.com.
Iemand al een hack om er toch op te komen?
Hier staat een link naar de onverwerkte handleiding van het versatel modem. Geen admin account uiteraard, maar wel duidelijk zichtbaar hoeveel instellingen voor wireless gebruik verborgen zijn. Ik denk dat al onze problemen direct opgelost zijn als we een admin account vinden.
Heb uiteraard het e-mailadres van het davolink documentation center uit de manual om een nieuwe handleiding gevraagd, maar nog geen resultaat

link: http://home.zonnet.nl/ema...nual_for_Versatel_IAD.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

peetman schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 10:22:
Bij mij doen de televisie streams het niet meer, ze blijven allemaal zwart. Gisteren de decoder gereset door de powerknop + pijltje omhoog 3 sec ingedrukt te houden. Had geen nut. Vervolgens vannacht de stekker eruit, maar dat heeft ook geen resultaat opgeleverd.
Iemand ideën?
Misschien ff het modem onderuit schoppen, daar komt de data tenslotte vandaan :)
Dit probleem komt vaker voor en soms gaat het in de centrale niet goed (KS mailen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 12-09 08:29
laurens0619 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 00:11:

Zou je aub je ervaring willen delen met ons!

Wie A zegt moet ook ......

;)

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woensdag is m'n xs4all verbinding eraf gehaald volgens planning.
Zojuist een email van versatel gekregen dat m'n verbinding technish opgeleverd is.

Alles loopt bij mij nog volgens de planning a.s woensdag komt de monteur.
Ik heb hoop dat het allemaal in 1x goed komt maar ik ga zoals iedereen van het ergste uit.

Tot nu toe ben ik positief en vind het alleen minderz dan ik van het weekend geen voetbal kan kijken :(
Maar goed kan me voorstellen dat ze het druk hebben met al die storinge en opleveringen en moet van het weekend toch werken dus......geen ramp.

Ik houd jullie ook op de hoogt van m'n installatie a.s woendsdag tussen 8:00 en 13:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankie
  • Laatst online: 22-06 09:23

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Het lijkt erop dat er per 'thread' ruimte gereserveerd wordt op de wlan-poort, dat hierdoor de snelheid lager lijkt te zijn. Als ik de drie testfiles uit de OP tegelijkertijd download dan kom ik op een 12 tot 1300 KB/sec, met 1 kom ik maar rond de 450 tot 550

Misschien handig voor andere mensen die ook wireless testen om te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 22:33:
[...]

Werkt na 40 uur nog niet.
Je mag die dag vrij claimen, kan wel meer worden dan die 40 eu...
Juridisch gezien heb je een hele goede kans dat ze dat vergoeden ook!
Ben heel benieuwd wat Versatel hieraan doet...slecht zaak, zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 10:52:
Woensdag is m'n xs4all verbinding eraf gehaald volgens planning.
Zojuist een email van versatel gekregen dat m'n verbinding technish opgeleverd is.

Alles loopt bij mij nog volgens de planning a.s woensdag komt de monteur.
Ik heb hoop dat het allemaal in 1x goed komt maar ik ga zoals iedereen van het ergste uit.

Tot nu toe ben ik positief en vind het alleen minderz dan ik van het weekend geen voetbal kan kijken :(
Maar goed kan me voorstellen dat ze het druk hebben met al die storinge en opleveringen en moet van het weekend toch werken dus......geen ramp.

Ik houd jullie ook op de hoogt van m'n installatie a.s woendsdag tussen 8:00 en 13:00
Als er weer een ADSL signaal op je lijn zit (kan je controleren met je oude modem) dan mag je er vanuit gaan dat het woensdag allemaal goed komt. Ik had hetzelfde scenario en alles werkte in een keer. Alleen jammer van die speedcap :( , die zal er hoop ik snel af gaan als de problemen verholpen zijn. Niet dat downloaden met 1,55 Mb/s nu echt een straf is hoor, is 10x sneller dan ik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plankie schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 10:53:
Het lijkt erop dat er per 'thread' ruimte gereserveerd wordt op de wlan-poort, dat hierdoor de snelheid lager lijkt te zijn. Als ik de drie testfiles uit de OP tegelijkertijd download dan kom ik op een 12 tot 1300 KB/sec, met 1 kom ik maar rond de 450 tot 550

Misschien handig voor andere mensen die ook wireless testen om te proberen?
Hmm klinkt vaag, bij mij werkte het goed met 1 'thread'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willem2 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:02:
Nou, ik zal me ook maar eens in de strijd werpen! :)

Bekabelde verbinding komt tot 1.55Mb/s dus die lijkt idd gecapped te zijn (via www.100proofnews.com, echt een aanrader! 8 threads uncapped met unlimited downloads voor $8.95 per maand!).
Bij Eweka zit er een 10mb limiet aan je snelheid, heb je die bij 100proofnews ook ? of kun je daar harder ?
Nu heb ik namelijk 2 accounts om de volle snelheid te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 23:09:
[...]

Ik draai onder Windows XP Sp2 met een Intel Pro 2200BG Wireless kaartje op 54gb. Zonder probleem haal ik 1,5 Mb.
Voorheen had ik een hoop problemen met wireless.,Vaak viel de verbinding weg. Alles was opgelost toen ik de software van Intel (Proset/Wireless Software 9.0.1.0) had geinstalleerd en niet meer de Microsoft Wireless Client gebruik.
Ik zal vanavond nog even testen met de MS client ipv de Intel client. Dan zal ik ook type en sn van het modem posten.

Url van admin pagina's kan ik wel posten, maar misschien wordt er dan gelijk door versatel een update gedraaid, zodat we er niets meer mee kunnen. Iemand een suggestie?

Misschien is het ook een idee om dit topic te splitsen in 3 of meer topics:
- Wireless
- Klachten en ervaringen
- Tools, firmware, advanced e.d ;-)
- Decoder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:27:
[...]

Bij Eweka zit er een 10mb limiet aan je snelheid, heb je die bij 100proofnews ook ? of kun je daar harder ?
Nu heb ik namelijk 2 accounts om de volle snelheid te halen :P
Heb net een accountje genomen bij proofnews om het te proberen en inderdaad, volle snelheid!!!! 8)7 8 kanalen en onbeperkte bandbreedte. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:53:
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ zal binnenkort beschikbaar komen.

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1925 meter.

Zou dit de reden kunnen zijn waarom ik max. 750 Kb/s haal?
Iemand die dezelfde ervaring met mij deelt? Probeer de Postcode check hier en laat me weten of je hetzelfde krijgt...

Als ik een beetje goed reken dan kom ik uit op een dikke 6Mbit. Zou dit kunnen betekenen dat ik voorlopig op een 8Mbit aansluiting zit en zodra ADSL2+ beschikbaar komt de snelheid omhoog gaat?

Iemand een link om te zien wanneer de KPN-centrale (geupgrade is of wordt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 10:29
<offtopic>Ook ik heb net een proefaccount genomen bij proofnews , maar de retentie is niet al te best daar. Een bestand van 16 dagen oud staat al niet op de servers terwijl ik die met Eweka weer wel binnenhaal</offtopic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:13:
[...]

Iemand die dezelfde ervaring met mij deelt? Probeer de Postcode check hier en laat me weten of je hetzelfde krijgt...

Als ik een beetje goed reken dan kom ik uit op een dikke 6Mbit. Zou dit kunnen betekenen dat ik voorlopig op een 8Mbit aansluiting zit en zodra ADSL2+ beschikbaar komt de snelheid omhoog gaat?

Iemand een link om te zien wanneer de KPN-centrale (geupgrade is of wordt?)
Ik krijg de zelfde melding voor mijn kamer. Postcode 5683 AG (Best). Maar op het adres van een vriend van mij (Ede (Gld)) krijg ik deze melding niet. Maar wanneer binnenkort is....

Ik wacht nu nog even het weekend af. Ben benieuwd hoe de competitiestart gaat verlopen. Wat de invloed van het voetbal kijken op het internet gedeelte is. Als ze maar voldoende backbone hebben zal dit geen probleem zijn denk ik. Als dit redelijk verloopt heeft versatel er een klant bij.

Weet iemand trouwens hoe het precies zit met die meerdere-jarencontracten. Blijft het voetbal dan gratis of ga je per wedstrijd betalen? Is dit incl TV voor die termijn? Blijft de optie om kostenloos je contract op te zeggen bij verhuizing naar een non-versatel centrale geldig?

[ Voor 30% gewijzigd door zandpaddo op 12-08-2005 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zandpaddo schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:33:
[...]

Ik krijg de zelfde melding voor mijn kamer. Postcode 5683 AG (Best). Maar op het adres van een vriend van mij (Ede (Gld)) krijg ik deze melding niet. Maar wanneer binnenkort is....

Ik wacht nu nog even het weekend af. Ben benieuwd hoe de competitiestart gaat verlopen. Wat de invloed van het voetbal kijken op het internet gedeelte is. Als ze maar voldoende backbone hebben zal dit geen probleem zijn denk ik. Als dit redelijk verloopt heeft versatel er een klant bij.
Als ik de decoder aanzet dan snoept ie 4 Mbit van mijn downloadsnelheid af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:37:
[...]

Als ik de decoder aanzet dan snoept ie 4 Mbit van mijn downloadsnelheid af!
Jep dat snap ik, dat is ook duidelijk aangegeven door versatel. Het gaat mij meer om of versatel voldoende capaciteit heeft om de hele centrale van voetbal te voorzien. Dus of je internet nog jouw verbindingssnelheid minus 4mbit haalt.
Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra regel ivm Voetbal: Gezien niet iedereen het kan zien en dus op de samenvattingen wacht willen we instellen dat er geen uitslagen, verslagen of voorkeur besproken of ge-uit wordt over wedstrijden en clubs.

Voor een goede indicatie voor nieuwe abonnees en vergelijkings materiaal vragen we iedereen met een 20mb Versatel verbinding die opgeleverd is onderstaande te lezen en in te vullen:

GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test