Omzetten ISDN-> Analoog levert problemen op

Pagina: 1
Acties:
  • 430 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:28
Ik ben bezig om mijn ISDN-lijn om te laten zetten naar een analoge lijn ivm ADSL van Versatel. Echter, tot op heden levert dit niets anders dan problemen op.

Het komt er in het kort op neer dat KPN zegt dat er nog ADSL op mijn lijn aanwezig is, waardoor men de omzetting niet kan uitvoeren. Het klopt dat er in het verleden ADSL op heeft gestaan, maar dit is er op 4 juli vanaf gehaald.

De omzetting zou op 25 juli plaats hebben moeten vinden, echter tot op heden is er nog steeds niets gebeurt. Bellen met KPN levert tot nog toe weinig op. Men heeft 26 juli mij gemeld dat de omzetting nog diezelfde avond of anders de volgende ochtend zou plaatsvinden. Op 27 juli leek ook inderdaad dat de omzetting gelukt was. Telefoon opgenomen, gecontroleerd of ik een kiestoon had: Nee. Hierna gelijk de ISDN apparatuur eruit gehaald en de telefoonlijn weer direct aangesloten, dit alles volledig volgens het boekje, en geverifieerd bij KPN dat dit goed aangesloten is. (Rood op A, en blauw op B).

Echter, tot op heden krijg ik nog steeds geen kiestoon, het enige wat ik hoor is een regelmatig kloppend geluid op de lijn. Uiteraard weer gebeld met KPN, en nu zou mijn lijn pas op 5 augustus omgezet kunnen worden, aangezien er volgens hun nog steeds ADSL op mijn lijn aanwezig is.

Bovenstaande houdt in dat ik vanaf gister, 27 juli tot aan 5 augustus geen telefoon meer zou hebben, aangezien het plaatsen van de ISDN-apparatuur niet echt makkelijk gaat in mijn situatie thuis. Veel geklauter en opnieuw daden trekken naar een andere kamer waar de ISDN-apparatuur staat.

Nu wil ik weten of iemand suggesties heeft wat voor acties ik kan ondernemen om dit zo snel mogelijk weer in orde te krijgen. Uiteraard ben ik al begonnen met een klachtenbrief, want ik ben niet van plan om 75 euro neer te gaan leggen voor het geklungel van KPN. Een actie, waarbij men in het ergste geval 2 draden om moet prikken in een telefooncentrale, terwijl 90% van de omzettingen softwarematig gedaan worden vind ik vrij veel. Op zich had ik er in beginsel niet zoveel moeite mee om het bedrag te betalen, ervanuit gaande dat alles goed zou gaan.

Mocht iemand goede tips hebben om dit zo snel mogelijk tot een goed einde te laten verlopen, dan zijn die van harte welkom. Ook eventuele vervolgstappen welke ik zou kunnen nemen, zie ik graag tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:17
Niet lullig bedoeld, maar misschien een tip voor de volgende keer: Verwijder nooit oud spul voordat de nieuwe werkt. Daarmee bedoel ik dat je beter dit los had kunnen testen zonder al het oude spul allemaal te verwijderen gelijk. KPN heeft gelijk dat ze je lijn niet kunnen omzetten zolang er adsl op zit. Als je oude provider voor 5 aug. nog steeds geen opdracht heeft gegeven de adsl lijn te "slopen" zal de omzetting ook mis gaan op 5 aug. Daarom raad ik je aan contact op te nemen met je oude provider om eerst ADSL van je lijn af te halen voordat je ook maar aan de omzetting kan gaan denken.

[ Voor 6% gewijzigd door knorde op 28-07-2005 09:53 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
knorde schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 09:52:
Niet lullig bedoeld, maar misschien een tip voor de volgende keer: Verwijder nooit oud spul voordat de nieuwe werkt. Daarmee bedoel ik dat je beter dit los had kunnen testen zonder al het oude spul allemaal te verwijderen gelijk. KPN heeft gelijk dat ze je lijn niet kunnen omzetten zolang er adsl op zit. Als je oude provider voor 5 aug. nog steeds geen opdracht heeft gegeven de adsl lijn te "slopen" zal de omzetting ook mis gaan op 5 aug. Daarom raad ik je aan contact op te nemen met je oude provider om eerst ADSL van je lijn af te halen voordat je ook maar aan de omzetting kan gaan denken.
Dit is het probleem: ik heb contact gehad met mijn oude provider, en zij hebben mij verzekerd dat mijn adsl-lijn al gesloopt is. Tevens is het niet mogelijk om dit los te testen zonder alles los te koppelen. Men geeft zelf aan dat op het moment dat ik geen kiestoon meer hoor, de omschakeling geweest is. Tevens geeft men zelf aan volgens hun handleiding, dat eerst de oude apparatuur weggehaald moet worden voordat alles weer opnieuw aangesloten moet worden. Dit is niet lullig bedoeld, maar KPN geeft zelf een bepaalde volgorde aan waarop de werkzaamheden uitgevoerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:48

AvK

Ready Set Go

Bel even met de storingsdienst van KPN 0800-0407 en
vraag of ze jou isdn lijn willen laten schakelen.
De regelmatige tik die je hoort is het sein dat de nieuwe isdn klaar ligt en alleen
nog softwarematig geschakeld moet worden.
Je kunt het altijd even proberen. :)

[ Voor 47% gewijzigd door AvK op 28-07-2005 10:14 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
AvK schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 10:07:
Bel even met de storingsdienst van KPN 0800-0407 en
vraag of ze jou isdn lijn willen laten schakelen.
De regelmatige tik die je hoort is het sein dat de nieuwe isdn klaar ligt en alleen
nog softwarematig geschakeld moet worden.
Je kunt het altijd even proberen. :)
Hier ligt het probleem: mijn lijn MOET analoog worden, en men weigert tot nog toe om mijn lijn te schakelen.
Heb ondertussen net wel contact gehad met iemand van een escallatie afdeling welke ervoor zorgt dat ik binnen 2 uur nu gebeld ga worden met het verdere verloop. Er ligt tevens al een klacht bij ze over het verloop van deze omzetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:17
Wie is je oude provider?

Ik weet wel dat als een provider een sloop doorvoert dat er altijd nog 2 weken administratief afgehandeld moet worden ofzo. Dus je lijn is eigenlijk wel vrij maar nog niet administratief?

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:48

AvK

Ready Set Go

Sorry, verkeerd gelezen.... |:( :X

Maar je hebt al wel iemand bereid gevonden om te escaleren.
Da's mooi. Goede kans dat je vandaag (binnekort) hebt wat je graag wil.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
Het verhaal wordt steeds mooier:

Vanuit die klachtenafdeling kom ik erachter dat mijn lijn gister al (wel) is omgezet. Echter, er blijkt een technisch defect te zijn aan mijn lijn, waarschijnlijk buiten, maar misschien ook wel binnen.
Er moet dus een monteur langskomen om de lijn in orde te maken, en deze mevrouw verwijst mij weer door naar de storingsdienst.

Echter, op het moment dat ik contact opneem met de storingsdienst, weigert men een monteur langs te sturen, omdat de migratie op 5 augustus gepland zou zijn. :?

Lekkere communicatie daar intern. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanheemst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:32
Of je nu in je recht staat of niet.. Denk dat je het anders had aan moeten pakken.
Versatel bied de service om te migreren naar hun en HUN de ellende opzich nemen.
Dat je van ISDN naar Analoog gaat, zou technisch niets uit mogen maken.

Daarnaast KAN kpn je niet afsluiten als je oude provider daar geen toestemming voor geeft.
Providers hebben een overeenkomst met KPN en daar sta je als klant van de provider geheel buiten.

Dat er alleen softwarematig aanpassingen gemaakt hoeven te worden is niet helemaal waar. Technisch gezien is het mogelijk om softwarematig een 010 nummer in Groningen te hebben. Echter voor ADSL moeten ze nog steeds in de wijkcentrales zijn, dat is niet anders

Ik verwacht niet dat KPN zich geroepen zal voelen om snel te handelen. Het over patchen van de ADSL verbinding doen ze in 1 keer en daar gaan ze echt geen 2 keer voor rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
vanheemst schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:21:
Of je nu in je recht staat of niet.. Denk dat je het anders had aan moeten pakken.
Versatel bied de service om te migreren naar hun en HUN de ellende opzich nemen.
Dat je van ISDN naar Analoog gaat, zou technisch niets uit mogen maken.

Daarnaast KAN kpn je niet afsluiten als je oude provider daar geen toestemming voor geeft.
Providers hebben een overeenkomst met KPN en daar sta je als klant van de provider geheel buiten.

Dat er alleen softwarematig aanpassingen gemaakt hoeven te worden is niet helemaal waar. Technisch gezien is het mogelijk om softwarematig een 010 nummer in Groningen te hebben. Echter voor ADSL moeten ze nog steeds in de wijkcentrales zijn, dat is niet anders

Ik verwacht niet dat KPN zich geroepen zal voelen om snel te handelen. Het over patchen van de ADSL verbinding doen ze in 1 keer en daar gaan ze echt geen 2 keer voor rijden.
Bovenstaand verhaal staat helemaal los van het feit of ik nu wel of niet nieuw ADSL neem, van welke provider dan ook. Versatel gaat dit niet regelen, aangezien je echt een analoge lijn nodig hebt voordat je het kan aanvragen.

ADSL heeft er in zoverre mee te maken dat er ADSL op de lijn gezeten heeft, maar dit er al enige tijd vanaf is gegaan. Dat KPN hun systemen niet op orde hebben, is in mijn ogen niet mijn probleem, maar het probleem van KPN, hoewel ze het nu doen voorkomen alsof het mijn probleem is.

De levering van nieuw ADSL staat volledig buiten deze aanvraag, dit zou zonder problemen op 9 augustus geleverd moeten worden. Het zou mij trouwens een zorg zijn of zij hiervoor 2x zouden moeten rijden of niet. Ze krijgen hier genoeg geld voor.
Pagina: 1