Versatel 20 Mbit/1Mbit nieuw - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste
Acties:
  • 16.273 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:05:
[...]
Heb net een accountje genomen bij proofnews om het te proberen en inderdaad, volle snelheid!!!! 8)7 8 kanalen en onbeperkte bandbreedte. :) :)
Thanxs, aan een retentie van 8 dagen heb ik genoeg, dus even voor de proef proberen !
Ik kwam overigens net onderstaande link tegen, altijd makkelijk.

http://www.versatel.nl/start/3p/tvgids/index.xml

Overigens stond dit bij VI : Wedstrijden Man.Utd., Chelsea, Arsenal en Liverpool op aanvraag.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds 4 augustus aangesloten en wil wat van mijn bevindingen delen.

Voorgeschiedenis:
Oud Fiberworld account wat moest worden omgezet naar Versatel. (telco-telco) Had m'n twijfels, maar pluim voor Fiberworld, want deze gaven mij de mogelijkheid mijn adsl lijn tijdelijk open te houden zodat ik tot het laatste moment adsl had. Ik de praktijk betekende dit dat ik een week zonder internet zat, omdat versatel (ptt?) een week eerder de switch maakte.
Monteur kwam op de afgesproken tijd, 2 augustus. Bestaande bekabeling werd overgenomen en e.a. apparatuur was binnen een kwartier aangelegd. Toen natuurlijk het rode lampje, waardoor we nog niet live konden. Zou binnen 1-3 dagen opgelost zijn.

Na 24 uur was het rode lampje zonder verder ingrijpen of contact met klantenservice verholpen en werkte internet voorbeeldig.

In het begin natuurlijk ook naar de tv-decoder gekeken. Had niet verwacht dat de kwaliteit zo goed zou zijn. Twee kopere draden leveren zo'n goed strak beeld, ongelofelijk.

Het menu op de tv werkt heel intuitief en laat zich snel leren. Beelden van Ned 1 etc zijn goed met soms een hapering. Het lijkt of het steeds beter wordt. Gisteren stiekem de familie via de decoder naar de WK in helsinki laten kijken en men had achteraf niets in de gaten !

Deze techniek beloofd veel voor de toekomst, mits het aanbod natuurlijk niet meer van hetzelfde gaat worden ...

De internet connectie is redelijk stabiel, al merk ik ook hier een paar hickups (tijdelijke storing 60-180 sec) die ik bij mijn adsl standaard niet vindt.

Download snelheid is ok, hangt ook af van de server waar je e.a. vanaf haalt. (zit +// 1200 m van de centrale)

Kortom ik ben tot nu toe een tevreden man en ga me dit weekeinde maar eens op het voetbal gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:06:
OK, ellende, ellende, ellende. Demon-Versatel switchers opgelet: paar weken geleden Versatel telefonisch aangevraagd, waarbij de sales afdeling mij beloofde alles te regelen inclusief de opzegging bij Demon. Voor de zekerheid vandaag Demon nog even gebeld, maar die zeiden dat dit onzin was, opzegging moest schriftelijk gebeuren via een brief die ik zou krijgen van Versatel, met de datum van de migratie.

...

Maarja, Demon zal ook geen haast hebben :(
Korte update, want als je klaagt moet je ook het positieve nieuws brengen, vind ik: Demon woensdag een brief gestuurd en de situatie uitgelegd, vandaag bericht dat de opzegging gewoon per de 19e geregeld wordt (dus zonder een maand extra te rekenen). Hulde aan Demon, altijd erg tevreden geweest over snelheid en service. Kon de 20 Mbit incl voetbal verleiding echter niet weerstaan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog goede hoop alleen m'n ADSL signaal is er nog steeds opgeweest, heb nog niet gezien dat het eraf is geweest. XS4ALL vertelde d.m.v een brief dat het enige dagen kon duren totdat het signaal was verdwenen omdat men afhanelijk was van KPN.
Als ze het nu vandaag hebben omzet moet het goedkomen denk ik. Had namelijk een TTM aangevraagd. Dus kabeltje XS4all eruit Versatel erin.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:06:
[...]

Als er weer een ADSL signaal op je lijn zit (kan je controleren met je oude modem) dan mag je er vanuit gaan dat het woensdag allemaal goed komt. Ik had hetzelfde scenario en alles werkte in een keer. Alleen jammer van die speedcap :( , die zal er hoop ik snel af gaan als de problemen verholpen zijn. Niet dat downloaden met 1,55 Mb/s nu echt een straf is hoor, is 10x sneller dan ik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen is de monteur geweest, stipt om 8.00, dat wel. Echter vanaf het moment dat hij het modem heeft geinstalleerd knippert het STS lampje en is het INET lampje rood. Hoelang duurt dit gemiddeld? Ik kan nu namelijk niet in de browser, en ook niet op internet (ja, via @sloom).

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel grappig om te weten:

Toen eergisteren ik mijn 20 mbit lijn opgeleverd kreeg, had ik een goede verbinding.

Gedurende de dag werd de snelheid steeds minder en op het moment dat ik digitaal
tv wilde kijken viel mijn internetverbinding weg (INET lampje op rood).
Die avond heb ik gebeld met Service Desk en het modem laten resetten. Volgende
dag wederom slecht beeld en wegvallende verbinding op het moment dat ik digitaal
tv keek.

S'avonds MMmodem uitgezet voor een minuut of 10. Hierna perfect beeld zonder blokjes
bij het bekijken van trailers etc.
Vanochtend was mijn internetverbinding ineens ook weer 1500 kb/s. Of wel, een tijdje
het modem uitzetten kan de eerste dagen na de oplervering wel eens de oplossing betekenen
(heb dit vaker gelezen).

succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:52
Bij wie kan ik zondag voetbal kijken? :+

Nog steeds helemaal niks hier. Moedeloos word je ervan! :(

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralphie schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:42:
Bij wie kan ik zondag voetbal kijken? :+

Nog steeds helemaal niks hier. Moedeloos word je ervan! :(
Ik ben al blij dat ik een seizoenskaart van Heracles heb, anders was er morgen voor mij ook geen voetbal te zien. Kutding is nogsteeds rood :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:45:
[...]

Ik ben al blij dat ik een seizoenskaart van Heracles heb, anders was er morgen voor mij ook geen voetbal te zien. Kutding is nogsteeds rood :(
Bij jou geeft ie tenminste nog een kleur aan, die van mij doet helemaal niets ;) Echt een prutsers daar...

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralphie schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:47:
[...]

Bij jou geeft ie tenminste nog een kleur aan, die van mij doet helemaal niets ;) Echt een prutsers daar...
Ah bedankt, mijn humeur knapt hier van op ;) Hopen dat t niet te lang meer duurt, want dan ben ik toch geneigd geld te gaan verspillen aan de KS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien zijn ze weer een testwedstrijd aan het uitzenden van vorig seizoen oid, utrecht - roda. Voor de mensen met een groen lampje: het ziet er hier goed strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnDutch
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-07 10:19
Is er al iemand die het voor elkaar gekregen heeft om de 'extended menu's weer zichtbaar te krijgen >:) ?? Ik zou zo graag VoipBuster willen configureren in dat modem... Ik kan op internet trouwens ook nergens de 'echte' documentatie vinden van dat modem, weet iemand wat voor Samsung of Davolink modem het precies is? Misschien zit er wel ergens een 'reset password jumper' binnenin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:54:
Zo te zien zijn ze weer een testwedstrijd aan het uitzenden van vorig seizoen oid, utrecht - roda. Voor de mensen met een groen lampje: het ziet er hier goed strak uit.
Op het kanaal van Ado is er ook Manchester United News en op Ajax kanaal kun je mooie TellSell verhaaltjes aanhoren... hier loopt het beeld ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:50:
[...]

Ah bedankt, mijn humeur knapt hier van op ;) Hopen dat t niet te lang meer duurt, want dan ben ik toch geneigd geld te gaan verspillen aan de KS :)
KS is nu tegen lokaal tarief, dus voor het geld hoef je het niet meer te laten vind ik. Ik zou alleen eerst koffie zetten, en er dan lekker voor gaan zitten, want grote kans dat je 45 min in de wacht staat.

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnDutch
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-07 10:19
KS is nu tegen lokaal tarief, dus voor het geld hoef je het niet meer te laten vind ik. Ik zou alleen eerst koffie zetten, en er dan lekker voor gaan zitten, want grote kans dat je 45 min in de wacht staat.
Ik was er net in 20 min doorheen! En binnen 4 uur antwoord op email!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een beetje doorvragen bij Versatel kreeg ik binnen 1 uur onderstaande keurige mailtje.
Ik haal ca. 11000 kbps dus verlies nog ergens ca 4000 kbps terwijl de decoder niet aanstaat. Ik ga nog is proberen om de splitter er tussen uit te halen en het modem te resetten als ik de decoder er uit heb gehaald.
Maar ben wel blij met 15324 kbps tot mijn huis, is toch bijna 1,9 Mb theoretisch.

Het antwoord van Versatel op uw vraag is:

Versatel probeert alle klanten een zo goed mogelijke verbinding op te leveren met een maximum van 20 Mbs/s. Onder optimale omstandigheden wordt deze snelheid ook bereikt. Verschillende factoren kunnen echter deze snelheid doen afnemen waarvoor Versatel niet verantwoordelijk is. Zo bijvoorbeeld de afstand van de klant tot de wijkcentrale. Hoe groter die afstand hoe lager de verbindingsnelheid.
Versatel garandeert echter wel een minimale snelheid van 4 Mbs/s, dit alleen al om goede tv-uitzendingen te kunnen garanderen. Op dit moment is de snelheid tot uw huis: 15324 kbps, over het algemeen een uitstekende snelheid en meer dan genoeg om een uitstekende tv-uitzending en optimale internetsnelheid te garanderen.
Verder dient men rekening te houden met de kwaliteit van de kabels die lopen van wijkcentrale tot in uw huis die volledig onder de verantwoordelijkheid vallen van KPN. Deze behoren tot minimaal goede kwaliteit te behoren.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Versatel Nederland B.V.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Nasty Nate schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:39:
Je hebt volgens mij hetzelfde decoder probleem als ik Wazowski, als het opgelost is bij een van ons dan moeten we dat ff uitwisselen misschien. :)
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:54:
Nou bedankt voor het melden dan maar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:59:

edit: heb het probleem met het niet kunnen zappen/niet reageren van de afstandsbediening tijdens uitzenden opgelost. Na het verwijderen van het plastic van de voorkant werkte alles. Lijkt erop dat het plastic constant een of andere knop ingedrukt hield of iets dergelijks. Het kan ook stom toeval zijn, maar daar zal ik wel nooit achter komen...
Nasty Nate schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:05:

Nou bedankt voor het melden dan maar? :)
Had het al in die post zelf gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Oh mijn excuus, niet gezien! :)

Bij mij is het helaas niet zo simpel als een stuk plastic, welke software versie staat er bij jou bij Settop instellingen in de decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nasty Nate schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:21:
Oh mijn excuus, niet gezien! :)

Bij mij is het helaas niet zo simpel als een stuk plastic, welke software versie staat er bij jou bij Settop instellingen in de decoder?
Weet ook niet zeker of dat het was, anders was het gewoon toeval. Ik heb versie V_STB_02_01_050707, klinkt mij als de versie van 7 juli in de oren...

edit: nu ook logo chelsea TV op ajax kanaal

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het begint er nu echt naar uit te zien dat ik vanavond lekker naar een rood en een knipperend lampje kan gaan zitten kijken :( Voor de mensen die wel kunnen kijken (de helft van de abbonees): veel kijkplezier :'(

EDIT: Ja ik weet dat het ook op RTL5 is, maar toch :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Monteur is hier nu net weg uit Sittard. Hij had nog 2 installaties hier in de buurt gedaan zei hij.

Alles werkt prima tot nu toe. Alleen de snelheid valt me nog een klein beetje tegen. Met of zonder de decoder aan haal ik maximaal 1.3mb/sec. Dit is weliswaar met 2 threads! vanaf de utwente ftp site. Ok, veel sneller natuurlijk als @home voorheen maar toch...

Bij het boren (deed ik zelf even snel) nog een andere kabel geraakt waar het internet overheen moest. Deze kabel had ik ooit al zelf gelegd. Snel een nieuwe dr voor in de plaats en we konden weer gaan !

So far so good dus nog.

Overigens merk ik dat ik geen reversed dns heb. Kheb nu dus een kaal ip op irc en geen "mooie" dns name. Iemand anders met deze ervaring ?

[ Voor 24% gewijzigd door redfoxert op 12-08-2005 16:46 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:24:
[...]

Weet ook niet zeker of dat het was, anders was het gewoon toeval. Ik heb versie V_STB_02_01_050707, klinkt mij als de versie van 7 juli in de oren...

edit: nu ook logo chelsea TV op ajax kanaal
Is er iemand met een andere versie dan...? Ik heb deze namelijk ook...!
Nieuwsgierig of er al een nieuwere is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens heb ik de tv decoder al een paar keer laten crashen omdat ik te snel van zender wisselde, hij hangt als ik achter elkaar op pijltje omhoog druk (om gewoon een paar zenders te skippen) zonder dat de zender in beeld is geweest.

Enige oplossing die ik heb kunnen gebruiken is decoder resetten door op het apparaat zelf de powerknop en het pijltje omhoog een paar seconden ingedrukt te houden. Stroom eraf halen werkt vast ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Die softwareversie 050707 heb ik ook, daar ligt het dus niet aan in tegenstelling tot wat ik dacht. :(

Net weer gebeld met de KS, het nieuwe verhaal is dat ze geen call (klacht) aan mogen maken nog omdat hetgeen ik over klaag allemaal test uitzendingen zijn.
Trailers, nederlandse zenders, ZDF kanalen en andere previews...

Dus ik moet wachten tot morgen de eerste echte uitzending begint en als die het dus niet doet, DAN mag ik komen klagen.
Maandag dus weer bellen en een call laten aanmaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nasty Nate schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:56:
Die softwareversie 050707 heb ik ook, daar ligt het dus niet aan in tegenstelling tot wat ik dacht. :(

Net weer gebeld met de KS, het nieuwe verhaal is dat ze geen call (klacht) aan mogen maken nog omdat hetgeen ik over klaag allemaal test uitzendingen zijn.

Dus ik moet wachten tot morgen de eerste echte uitzending begint en als die het dus niet doet, DAN mag ik komen klagen.
Ja, daar heb je niet zoveel aan inderdaad... Waarschijnlijk domme opmerking, maar ik neem aan dat je hem al paar keer van stroom hebt afgehaald of gereset via manier uit mijn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Yep!

Zowel het Samsung modem als mijn Decoder heb ik enkele malen een halve minuut zonder stroom laten staan, zonder al teveel resultaat.
De decoder heb ik achterin de Samsung verplaatst van lan 2 naar lan 1 en ook de 'hou een paar knoppen vast aan de voorkant van de decoder' truc is geprobeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
Slechts helft Versatel-klanten kan voetbal zien

Uitgegeven: 12 augustus 2005 15:59
Laatst gewijzigd: 12 augustus 2005 16:12

HILVERSUM - Slechts de helft van de 20.000 aangemelde Versatel-klanten kunnen vrijdagavond via dat systeem rechtstreeks naar een wedstrijd uit de eredivisie kijken. Dat meldde het telecom- en kabelbedrijf vrijdag. Versatel verwierf de live-rechten van de Nederlandse competitie tot 2008 voor een jaarlijks bedrag van 30,5 miljoen euro.

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site van Versatel staat m.b.t. het voetbal gebeuren geschreven dat je voordat de wedstrijd vanavond begint minimaal 1 uur de decoder op standby (rode lampje) moet laten staan om zeker te zijn dat je de laatste update hebt.

Dat zal dus waarschijnlijk betekenen dat ze momenteel om het uur of half uur een decoder-update verzenden, maar dat je het ding dus wel uit moet hebben om die te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uur U nadert mensen!

Om 20:15 zal massaal de decoder aangaan. Ben benieuwd of het blijft lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 12:09
Ik was met mijn vader even aan het praten over dat hele versatel gebeuren. Ze hebben zeer weinig abbonee's en veel problemen.

(sorry maar) Ik heb alleen de laatste pagina van dit topic even doorgelezen en dus wil ik even een vraag stellen.

Het internet abbo is 20Mbit, behoorlijk veel voor 40 euro, maar wat is nou het addertje onder het gras? Traag internet? Slechte uptime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon 280 meter van een centrale en haal maar: 1050 kbyte/s met flasget voor een 100 MB testfile van http://download.xs4all.nl

en nog geen eens 600 kbyte/s per ftp van utwente netwerk (ftp.snt.utwente.nl) dit lijkt me toch redelijk traag. Fluctueert de snelheid gewoon veel? of zijn de koperdraden mss niet zo goed meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plankie schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 10:53:
Het lijkt erop dat er per 'thread' ruimte gereserveerd wordt op de wlan-poort, dat hierdoor de snelheid lager lijkt te zijn. Als ik de drie testfiles uit de OP tegelijkertijd download dan kom ik op een 12 tot 1300 KB/sec, met 1 kom ik maar rond de 450 tot 550

Misschien handig voor andere mensen die ook wireless testen om te proberen?
Klopt inderdaad indien je wireless 5 maal naast elkaar het 100MB testbestand van versatel download blijven alle vijf de bestanden bij mij stug op 300 KB/s binnen komen. Dit uiteraard een mooie 1,5 MB/s.

Ik zie niet direct welke wireless instelling hierop van toepassing zou kunnen zijn dus vroeg ik me af of iemand een idee heeft?

AP isolation : off
Band: 2,4ghz- 802.11 g
Channel : 11
Rate: auto ( of 1mbps tot 54 mbps)
Multicast rate : auto (of 1mbps tot 54 mpbs
basic rate: Default (of all, 1 & 2 Mbps)
Fragmentation Threshold: 2346
RTS Threshold: 2347
DTIM interval : 1
Beacon interval : 100
Xpress technology: Disabled
54g mode: 54g auto (of 54 performance, 54g LRS, 802.11 b only)
54g protection: off
WMM (wifi multimedia) : disabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

Ik heb deze geprobeerd

Rate: auto/54
Multicast rate : auto/54
basic rate: Default/All
Xpress technology: Enabled/Disabled
54g mode: 54g auto/54 performance
54g protection: on/off

Lijkt allemaal geen drol uit te maken...

En zo lang het op bepaalde wireless adapters wel goed werkt, denk ik niet dat Versatel bandbreedte reserveert per wireless verbinding.
Modem is nogal kieskeurig voor type adapter; helaas...
Hopelijk komt er hier genoeg feedback om er een te kunnen halen in de winkel die wel goed werkt met de Davolink modem.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 21:00

Kroontje

...

Zo, vanmorgen is de monteur geweest.. :)

Ik was er zelf niet bij aanwezig, maar volgens mijn ouders heeft hij zijn werk naar behoren gedaan. Ik schrok in eerste instantie van de snelheid, het 100MB bin-bestand kwam niet sneller binnen als +/- 800KB/s. Maar met newsleecher en een volle queue schommelde de snelheid tussen de 1200 en 1550KB/s. Een acceptabele snelheid op een afstand van 1719meter van de centrale!

De TV is nog erg slecht! Veel haperingen en blokjes, hopelijk is dit vanavond met een nieuwe update een stukje beter. Ik laat, zoals aangeraden is door horus12, mijn decoder nog even uit staan. Modem en decoder ook al een aantal minuten uit gehad en weer aangezet, daarna duurde het ontiegelijk lang voordat mijn internet weer op kwam.

Alleen hadden wij vanmorgen tijdens de installatie geen telefoon meer. Dit heeft de monteur aangepast en hebben we wel weer kiestoon, maar de telefoon gaat niet meer over als er gebeld wordt.. De verbinding wordt direct tot stand gebracht zonder dat de telefoon overgaat.. :? Waarschijnlijk een draadje verkeerd aangesloten, maar heb mijn god geen idee welken? De oranje en rode draad zijn aangesloten, terwijl dit normaal de blauwe en oranje zou moeten zijn. Volgens een bekende KPN-er is de draad dan ergens gekruist. Maar hoe krijg ik het ring-signaal weer terug? Inmiddels al 2x met Imtech gebeld, maar heb weinig vertrouwen in een spoedige oplossing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:51
De STB versie dient idd V_STB_02_01_050707 te zijn, dit is de laatste versie.

Voor mensen met problemen met het ontvangst met wireless, probeer het gouden ringetje achter de antenne te verwijderen :)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uur U is genaderd, de uitzending is begonnen!

De voorbeschouwing komt hier vooralsnog perfect, haarscherp en zonder stotteren binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:22:
Uur U is genaderd, de uitzending is begonnen!

De voorbeschouwing komt hier vooralsnog perfect, haarscherp en zonder stotteren binnen :)
Idd ziet er top uit tot nu toe, beter als de haperingen die ik soms ondervind op NED 1,2,3 _/-\o_

edit:
geen voetbal verslagen vraag

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 12-08-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt perfect hier. ziet er goed uit. Ik ben blij dat ik al in mei besteld heb en nu kan genieten van alles. internet werkt ook perfect al hele week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:
geen voetbal verslagen graag

[ Voor 85% gewijzigd door bjck op 12-08-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plankie schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 10:04:
Ik heb met draadje nog niet getest, ben gister aangesloten,
maar draadloos met een sweex elcheapo kaartje haal ik met 6 threads gemeten door Grabit 1.5.2 toch zo'n 1400 KB/sec... niet de max. 500 die veel mensen halen

Voor de geinteresseerden, het is de Sweex LC 70030 met een Ralink 2500 chipset.
Link Quality: 97%, Sign Strength: 89%, noise: 43%

Modem staat in de ruimte hiernaast, veel apparatuur om de antenne's heen (in beide gevallen)
Wel een ander channel gekozen omdat er hier al 5 netwerken op channel 11(standaard) zitten,
channel 8 leek me een mooi vrij kanaal en werkt uitstekend
Da's interessant. Ik heb ik mijn notebook onder Windows XP, Pentium 2GHz, 512Mb ram PRECIES hetzelfde Sweex draadloos netwerkkaartje en haal niet meer dan 500KB/s.
Gewone netwerkkabel erin en ik haal met het verstalel .bin bestand 1,5Mb/s.

HOE KAN DAT NOU?

Ik begrijp er geen snars van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:34:
Het werkt perfect hier. ziet er goed uit. Ik ben blij dat ik al in mei besteld heb en nu kan genieten van alles. internet werkt ook perfect al hele week.
Goede berichten iig!!! Al zullen ze bij versatel ook wel klamme handjes hebben gehad over hoe de 1e echte wedstrijd zou gaan verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nasty Nate schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:56:

Vanaf dag 1 gekloot met die decoder, gisteravond werd ik gebeld door iemand van een onderzoeksburo die de klanttevredenheid voor Versatel uitzoekt. De beste man begon zeer enthousiast aan z'n vragenriedeltje. Toen ik begon met antwoord geven, werd het stil aan de andere kant van de lijn. Het werd hem duidelijk dat ik niet tevreden ben (met rode lampjes).

Hij zou het doorgeven...

Later werd ik door Versatel teruggebeld(!) dat ze de decoder komen omruilen.

Petje af voor Versatel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtCaffran schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 18:42:
Ik was met mijn vader even aan het praten over dat hele versatel gebeuren. Ze hebben zeer weinig abbonee's en veel problemen.

(sorry maar) Ik heb alleen de laatste pagina van dit topic even doorgelezen en dus wil ik even een vraag stellen.

Het internet abbo is 20Mbit, behoorlijk veel voor 40 euro, maar wat is nou het addertje onder het gras? Traag internet? Slechte uptime?
In theorie een prima aanbieding vooralsnog.
Nadelen:
-je hebt kans dat je verbinding niet werkt, of, als je geluk hebt af en toe en als je helemaal gelukkig bent, werkt het zonder onderbrekingen.

Voor de rest, lees het hele formu maar eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zandpaddo schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:54:
[...]

Goede berichten iig!!! Al zullen ze bij versatel ook wel klamme handjes hebben gehad over hoe de 1e echte wedstrijd zou gaan verlopen.
Nou zie ik tot mijn verbazing die wedstrijd ook op RTL5 !!
Was even vergeten dat die gasten de vrijdagavond wedstrijden hebben gekocht.

Maar die 8 wedstrijden van Zat en Zon die zien de niet-Versatellers niet heheh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtCaffran schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 18:42:
Je gooit wat termen door elkaar, dit internet is het snelste wat er op de markt is, 20 * sneller dan een 1024 Kbit verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:28

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb net een modem crash achter de rug :9
Leechen en tv kijken tegelijk vindt ie niet zo leuk geloof ik :+
Modem uit en aan en alles werkt weer (maar wel eerst ff treiteren met rood inet lampje }:O )

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een perfect beeld! Genoten van de 1e helft, af en toe een blokje en publiek niet altijd scherp. Maar het valt me 200% mee en het is goed te kijken. Audio is ook prima in orde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De wedstrijd ziet er hier goed uit, geen blokjes of wat dan ook, gewoon strak en scherp beeld. Internet werkt ook nog, maar nu op ongeveer 1mb.. anders altijd 1,5 dus dat klopt wel.

Wat me alleen opviel was dat er gewoon reclame was... ik bedoel het is toch al een betaald kanaal, ik wil dan helemaal geen reclame zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:40
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:22:
Hier een perfect beeld! Genoten van de 1e helft, af en toe een blokje en publiek niet altijd scherp. Maar het valt me 200% mee en het is goed te kijken. Audio is ook prima in orde!
ik sluit mij hier geheel bij aan

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:25:
Wat me alleen opviel was dat er gewoon reclame was... ik bedoel het is toch al een betaald kanaal, ik wil dan helemaal geen reclame zien...
Dat is niet helemaal waar, het voetbal krijg je er gratis bij. Er staat nergens dat het reclamevrij is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 08:29
Yep perfect beeld, af en toe haperingen, maar dat is te overleven!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
For future refference: Dit is dus niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N.a.v. verschillende verhalen zal ik ook maar eens mijn ervaringen met jullie delen.
Vorige week te horen gekregen dat vandaag tussen 13:00 en 18:00 uur een monteur zou langskomen om alles aan te sluiten. vandaag dus de hele dag in afwachting geweest van monteur, in de hoop dat ie wel daadwerkelijk langs zou komen(ik heb hier natuurlijk elke dag angstig het forum in de gaten gehouden en alle horror verhalen gelezen).
om 17:15 was hij er nog niet dus ik vond het wel eens tijd om te gaan bellen om zeker te zijn of hij nog zou komen;hing 3 minuten in de wacht toen ik de cable one corsa aan zag komen rijdenWHOOHOOO ZE ZIJN ME NIET VERGETEN!!!..zoals jullie begrijpen...ik was blij....heb hem uiteraard wat te drinken aangeboden en heb hem lekker zijn gang laten gaan, hij heeft eerst de situatie bekeken bij me voordat hij aan de gang ging..op dat moment had ik internet via @home met een linksys wireless router erachter die boven bekabeld 1 pc aanstuurt en in de huiskamer 2 laptops draadloos.hij zei dat die situatie gewoon zo kon blijven en dat dat gewoon goed zou werken zonder snelheid in te leveren.
hij heeft alles netjes aangesloten in de meterkast en heeft een netwerk kabel door de cai aansluiting in de muur doorgevoerd voor de multimedia decoder..een klein uurtje later was alles aangesloten en ging mijn laptop aan voor de eerste test..Uiteraard het 10 mb bin bestand van versatel binnengehaald met een klik op de rechtermuisknop en toen haalde ik 468 download ..ach ik zit 2.3 kilometer van de centrale vandaan, dus ik hield er al rekening mee dat ik niet echt supersnel zou zijn, maar ik had toch gehoopt op een wat hogere snelheid..MAARRRR..normaal gesproken download ik alles met een downlaod accelerator FLASHGET genaamd..toen ik datzelfde bestand weer ging downloaden haalde ik 1103 DRAADLOOS... dat vond ik toch al een stuk fijner toen uiteraard het 100 mb bestand binnengehaald met flashget en die snelheid bleef hetzelfde..jullie begrijpen het al...IK BEN GELUKKIG...ik hoop dat de snelheid zo blijft en ik zal morgen ook eens kijken of ik bedraad nog snellere snelheden bereik. en uiteraard wil ik ook nog even testen of ik een andere snelheid behaal als ik die linksys router ertussenuit haal..
net even op mijn versatel gekeken en er staat nu overal een vinkje..behalve bij punt 5 (technische oplevering vind plaats op 9 augustus)...maar het werkt wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plankie schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 10:04:
Ik heb met draadje nog niet getest, ben gister aangesloten,
maar draadloos met een sweex elcheapo kaartje haal ik met 6 threads gemeten door Grabit 1.5.2 toch zo'n 1400 KB/sec... niet de max. 500 die veel mensen halen

Voor de geinteresseerden, het is de Sweex LC 70030 met een Ralink 2500 chipset.
Link Quality: 97%, Sign Strength: 89%, noise: 43%

Modem staat in de ruimte hiernaast, veel apparatuur om de antenne's heen (in beide gevallen)
Wel een ander channel gekozen omdat er hier al 5 netwerken op channel 11(standaard) zitten,
channel 8 leek me een mooi vrij kanaal en werkt uitstekend
Heb iets heel bijzonders.

Met ethernet kabel aangesloten op de netwerkkaart haal ik met het versatel 100Mb bestand zo'n 1,5Mb per seconde.

Draadloos haal ik met datzelfde bestand 500KB per seconde.

Download accelerator geinstalleerd en nu haal ik met datzelfde bestand ook 1,5Mb per seconde!!

Nu breekt m'n klomp. Hoe kan dat nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, de eerste wedstrijd is net afgelopen, de tweede helft was stukken minder dan de eerste (qua beeldkwaliteit). Heel vaak blokkerig en enorme haperingen, vooral bij snellere acties, maar ook gewoon zomaar uit het niets. Een enkele keer bleef het beeld zelfs +/- 30 seconden hangen.

Ik hoop dat het van het weekend beter wordt, graag hoor ik nog andere ervaringen, maar neem aan dat het aan de verbinding van versatel ligt en niet aan mijn huissituatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 22:04:
[...]

Heb iets heel bijzonders.

Met ethernet kabel aangesloten op de netwerkkaart haal ik met het versatel 100Mb bestand zo'n 1,5Mb per seconde.

Draadloos haal ik met datzelfde bestand 500KB per seconde.

Download accelerator geinstalleerd en nu haal ik met datzelfde bestand ook 1,5Mb per seconde!!

Nu breekt m'n klomp. Hoe kan dat nou?
Heb hetzelfde. DAP gebruikt 4 simultaneous connections. Internet slechts 1.
Correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 22:31:
Ja, de eerste wedstrijd is net afgelopen, de tweede helft was stukken minder dan de eerste (qua beeldkwaliteit). Heel vaak blokkerig en enorme haperingen, vooral bij snellere acties, maar ook gewoon zomaar uit het niets. Een enkele keer bleef het beeld zelfs +/- 30 seconden hangen.

Ik hoop dat het van het weekend beter wordt, graag hoor ik nog andere ervaringen, maar neem aan dat het aan de verbinding van versatel ligt en niet aan mijn huissituatie.
Ik hoor hetzelfde van iemand op Fok!, maar hier in postcode regio 4131 (Vianen UT) totaal geen last van gehad hoor! Beeld was beter dan de 1e helft zelfs vond ik. Geen enkele keer blokjes en 1 hapering van een halve seconde ofzo. Het was eigenlijk gewoon perfect. Zit jij maybe op een drukkere centrale oid?

Iets anders:
Maar wat ik ff niet snap, er zou een wedstrijd van FC Utrecht (de beste van vorig seizoen) klaar staan op mijn clubkanaal. Ik ken alleen nergens een clubkanaal vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Nergens last van gehad... perfect beeld, alleen (had mn neefje aan de tel. die kwam ermee) beeld is strakker als je via > zenders > voetbalkanaal kijkt is de kwaliteit en sync minder (1 sec vertraging, vergleken met rtl5) als je via voetbal > wedstrijden > naar betreffende wedstrijd gaat is de kwaliteit beter, ook heb je geen versatel logo rechtsboven, maar het logo van de thuisspelende club. Sync is ook gelijk aan rtl5.

Ga je via zenders naar voetbal kanaal en je drukt op de "omhoog" knop krijg je mozaiek :)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:35:
N.a.v. verschillende verhalen zal ik ook maar eens mijn ervaringen met jullie delen.
Vorige week te horen gekregen dat vandaag tussen 13:00 en 18:00 uur een monteur zou langskomen om alles aan te sluiten. vandaag dus de hele dag in afwachting geweest van monteur, in de hoop dat ie wel daadwerkelijk langs zou komen(ik heb hier natuurlijk elke dag angstig het forum in de gaten gehouden en alle horror verhalen gelezen).
om 17:15 was hij er nog niet dus ik vond het wel eens tijd om te gaan bellen om zeker te zijn of hij nog zou komen;hing 3 minuten in de wacht toen ik de cable one corsa aan zag komen rijdenWHOOHOOO ZE ZIJN ME NIET VERGETEN!!!..zoals jullie begrijpen...ik was blij....heb hem uiteraard wat te drinken aangeboden en heb hem lekker zijn gang laten gaan, hij heeft eerst de situatie bekeken bij me voordat hij aan de gang ging..op dat moment had ik internet via @home met een linksys wireless router erachter die boven bekabeld 1 pc aanstuurt en in de huiskamer 2 laptops draadloos.hij zei dat die situatie gewoon zo kon blijven en dat dat gewoon goed zou werken zonder snelheid in te leveren.
hij heeft alles netjes aangesloten in de meterkast en heeft een netwerk kabel door de cai aansluiting in de muur doorgevoerd voor de multimedia decoder..een klein uurtje later was alles aangesloten en ging mijn laptop aan voor de eerste test..Uiteraard het 10 mb bin bestand van versatel binnengehaald met een klik op de rechtermuisknop en toen haalde ik 468 download ..ach ik zit 2.3 kilometer van de centrale vandaan, dus ik hield er al rekening mee dat ik niet echt supersnel zou zijn, maar ik had toch gehoopt op een wat hogere snelheid..MAARRRR..normaal gesproken download ik alles met een downlaod accelerator FLASHGET genaamd..toen ik datzelfde bestand weer ging downloaden haalde ik 1103 DRAADLOOS... dat vond ik toch al een stuk fijner toen uiteraard het 100 mb bestand binnengehaald met flashget en die snelheid bleef hetzelfde..jullie begrijpen het al...IK BEN GELUKKIG...ik hoop dat de snelheid zo blijft en ik zal morgen ook eens kijken of ik bedraad nog snellere snelheden bereik. en uiteraard wil ik ook nog even testen of ik een andere snelheid behaal als ik die linksys router ertussenuit haal..
net even op mijn versatel gekeken en er staat nu overal een vinkje..behalve bij punt 5 (technische oplevering vind plaats op 9 augustus)...maar het werkt wel...
De router achter router setup is verre van optimaal en kan dit soort 'klachten' voorbrengen. En ook het wireless gebruik kan vertraging geven per thread (flashget zet gewoon meer threads open tegelijk).

Je zou eigenlijk je bestaande router als AccessPoint moeten configureren en je Wireless uit (of ook aan) in je Versatel modem/router.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roeligan schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 22:50:
Nergens last van gehad... perfect beeld, alleen (had mn neefje aan de tel. die kwam ermee) beeld is strakker als je via > zenders > voetbalkanaal kijkt is de kwaliteit en sync minder (1 sec vertraging, vergleken met rtl5) als je via voetbal > wedstrijden > naar betreffende wedstrijd gaat is de kwaliteit beter, ook heb je geen versatel logo rechtsboven, maar het logo van de thuisspelende club. Sync is ook gelijk aan rtl5.

Ga je via zenders naar voetbal kanaal en je drukt op de "omhoog" knop krijg je mozaiek :)
Je kan ook als je op het voetbalkanaal zit (zeg maar als je op TV drukt op de zappert) wat je in het begin omschrijft en dan programma omhoog/naar beneden gebruikt kom je ook op die kanalen die je noemt met het logo van de ploeg bovenin.

Ik had trouwens geen verschil in kwaliteit van die 2 methodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 15:23

Blaz0r

:)

Hier had ik de eerste helft wel wat last van hapering en moest een aantal keren opnieuw starten. De tweede helft heb ik gewoon normaal kunnen kijken, het zou kunnen zijn dat ik toen een andere stream heb gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankie
  • Laatst online: 22-06 09:23

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

@El toro loco en YoHoost

ff een quote van mezelf:
Het lijkt erop dat er per 'thread' ruimte gereserveerd wordt op de wlan-poort, dat hierdoor de snelheid lager lijkt te zijn. Als ik de drie testfiles uit de OP tegelijkertijd download dan kom ik op een 12 tot 1300 KB/sec, met 1 kom ik maar rond de 450 tot 550
een DAP heb ik niet geprobeerd, maar komt in feite op hetzelfde neer, hoezo het zo werkt bij (sommige/meeste) wireless, geen idee, maar een DAP / meerdere threads op wat voor manier ook helpt in ieder geval de snelheid omhoog...

Misschien is het een idee om de instellingen in het modem te vergelijken met scrumple
en voor zover mogelijk ook de instellingen van de wireless card

eventueel ook de gegevens plaatsen in een vorm als:
wireless card 1 thread >1 thread
sweex LC70030 +/- 500 tot 1550
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, super allemaal verlopen hier. af en toe een hapering maar dat word alleen maar beter. Hier niets dan lof. Ik zit trouwens in Helmond, zijn er meer mensen uit Helmond die zijn ervaringen hier willen beschrijven. En bij mij was het ook niet bekend dat chelsea tv ging uitzenden na de wedstrijd. Is dit eenmalig of voortaan altijd. Via Canaal Digitaal (schotel) had ik wel gehoord dat chelsea en manchester tv er zouden uitzenden. Wie weet er hier meer van???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst had ik een probleem dat mijn beeld en geluid niet goed was, na experimenteren is nu alles net zo zuiver als ik via de sateliet naar een tv zender kijk.

Eerst stond mijn modem 10 meter van mijn decoder af dit met goede kabel, dus daar kon het niet aanliggen naar experimenteren met verschillende dingen heb ik op het laatst mijn modem vlak naast mijn versatel decoder gezet met de origele witte kabel ertussen en toen was het probleem opgelost.

Dus mischien voor de andere ook een oplossing om dit te proberen.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als er gewoon UTP/netwerk kabel tussen modem en decoder zit is je lange kabel niet juist gemaakt wat mogelijk problemen geeft. Zou tot een 50 a 100 meter met goede kabel en juist gemaakt geen verschil mogen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roeligan schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 22:50:
...beeld is strakker als je via > zenders > voetbalkanaal kijkt is de kwaliteit en sync minder (1 sec vertraging, vergleken met rtl5) als je via voetbal > wedstrijden > naar betreffende wedstrijd gaat is de kwaliteit beter, ook heb je geen versatel logo rechtsboven, maar het logo van de thuisspelende club. .
...
Het beeld op de zender van de voetbalclub zelf was bij mij strakker, alleen het geluid op het hoofdvoetbalkanaal was iets helderder (via digitale optische kabel dan).

Voor de rest was de uitzending prima (de wedstrijd zelf ook!) al waren er 2 momenten waarop het beeld een seconde of 5 bevroor, waarvan 1 keer na het nemen van een corner, waardoor ik even niet wist of ie er wel of niet in zou gaan... das dan irritant.

Ik ben prima te spreken over deze eerste wedstrijd. Ik ben benieuwd naar de manier waarop het wordt gebracht als er meerdere ploegen tegelijkertijd spelen, zoals morgenavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leopard1008 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:53:
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ zal binnenkort beschikbaar komen.

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1925 meter.

Zou dit de reden kunnen zijn waarom ik max. 750 Kb/s haal?
Iemand die dezelfde ervaring met mij deelt? Probeer de Postcode check hier en laat me weten of je hetzelfde krijgt...

Als ik een beetje goed reken dan kom ik uit op een dikke 6Mbit. Zou dit kunnen betekenen dat ik voorlopig op een 8Mbit aansluiting zit en zodra ADSL2+ beschikbaar komt de snelheid omhoog gaat?

Iemand een link om te zien wanneer de KPN-centrale (geupgrade is of wordt?)
Inmiddels al iemand met een lage snelheid gekeken of hij dit ook heeft na een postcodecheck waardoor je misschien mag concluderen dat je voorlopig nog op een 8Mbit verbinding zit totdat de centrale is geupdate?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb zojuist mijn aansluiting gekregen en heb een vraag over een router.

Ik zit met mijn PC op wireless en met mijn decoder op de UTP.
Ik vind de wireless verbinding slecht, nml rond de 4mbit.
Aangezien ik geen kabelgoot meer vrij heb, maar de PC wel 30 CM naast de UTP van de Decoder staat,
wil ik een router plaatsen, en dan vanuit de router met UTP naar PC en Decoder gaan..Kan dit??

Bedankt, want ik heb hier geen verstand van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:59:
[...]

Inmiddels al iemand met een lage snelheid gekeken of hij dit ook heeft na een postcodecheck waardoor je misschien mag concluderen dat je voorlopig nog op een 8Mbit verbinding zit totdat de centrale is geupdate?
Jij haalt nu volgens mij 2 dingen door elkaar. Versatel is een andere DSL provider dan BBned (en ook kpn). Elke provider gebruikt zijn eigen hardware (DSLAM's). Jouw centrale heeft nog geen adsl2+ op het bbned netwerk, volgens de postcode check, dus de DSLAM van BBned is nog niet geschikt voor ADSL2+. Dit zegt echter niks over de DSLAM van versatel, die kan wel degelijk ADSL2+ zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zandpaddo schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:33:
[...]

Jij haalt nu volgens mij 2 dingen door elkaar. Versatel is een andere DSL provider dan BBned (en ook kpn). Elke provider gebruikt zijn eigen hardware (DSLAM's). Jouw centrale heeft nog geen adsl2+ op het bbned netwerk, volgens de postcode check, dus de DSLAM van BBned is nog niet geschikt voor ADSL2+. Dit zegt echter niks over de DSLAM van versatel, die kan wel degelijk ADSL2+ zijn.
Oke, zo had ik het nog niet bekeken, maar zou het dan wel zo kunnen zijn dat ik voorlopig op een 8 Mbit lijn zit... hij loopt namelijk wel erg strak op 750 Kb, zowel de bin-files als in de nieuwsgroepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dan kan van alles zijn. Kan zijn dat je inderdaad nog op apparatuur bent aangesloten die nog gewisseld moet worden door Versatel en dus tijdelijk 8/1 hebt gekregen. Kan ook zijn dat je lijn gewoon niet sneller gaat door lijnlengte of mindere kwaliteit van de lijn misschien.

Kan zijn dat je modem niet helemaal lekker is of de monteur een aftakking op je telefoonlijn heeft gemist voor je splitter die er niet hoort en mag zitten en zo je signaal verstoort.

't Kan zo-veel zijn eigenlijk. Zelfs na modem herstarten geen verandering? En PC bekabeld aangesloten? Loopt je netwerk op 10Mbps-halfduplex ipv 100Mbps bekabeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:52:
Dan kan van alles zijn. Kan zijn dat je inderdaad nog op apparatuur bent aangesloten die nog gewisseld moet worden door Versatel en dus tijdelijk 8/1 hebt gekregen. Kan ook zijn dat je lijn gewoon niet sneller gaat door lijnlengte of mindere kwaliteit van de lijn misschien.

Kan zijn dat je modem niet helemaal lekker is of de monteur een aftakking op je telefoonlijn heeft gemist voor je splitter die er niet hoort en mag zitten en zo je signaal verstoort.

't Kan zo-veel zijn eigenlijk. Zelfs na modem herstarten geen verandering? En PC bekabeld aangesloten? Loopt je netwerk op 10Mbps-halfduplex ipv 100Mbps bekabeld?
Modem herstarten is al paar keer gebeurd, netwerkkaart staat op auto (zelfs nieuwe driver gedownload), bekabeld 750 en draadloos 400...

De vorige provider (Demon 8Mbit) kwam hier perfect binnen, dus lijnlengte/kwaliteit lijkt me prima... ach ik w8 het nu wel af...

Bedankt voor de suggesties iig! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Met 750KB/s zit je op ruim 8Mbit/s, maar die waarde zou je verwachten bij 2,5km afstand tot de centrale of meer.
Ik haal 1,2MB/s als ik DAP gebruik en 1,07MB met directe downloads, meer download treads tegelijk kan de snelheid nog wat verder opkrikken ;)

[ Voor 87% gewijzigd door Speedy-Andre op 13-08-2005 01:28 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay ik heb nogsteeds een rood lampje bij INET en een knipperende bij STS. 24uur na de aansluiting begin ik nu toch een beetje de pleuris erin te krijgen. Iemand enig idee wat ik kan doen?
Gelukkig zit ik vanavond in het stadion :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

Tis nog waar ook, met DAP gaat hij wireless naar 1500Kb/s.
Zonder DAP komt hij niet verder dan 550~580Kb/s.
Dat is dus voor de SMC2802W (54Mbps pci adapter).

Blijf het vreemd vinden dat mijn Asus WL-100G (54Mbps pcmcia adapter) zonder DAP wel tot 1500Kb/s komt...

Ow ja, voetbal zag er prima uit in Utrecht Noord gisteren! :)
Gewoon een strakke stream, beeld en geluid toppie.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Laatst online: 23:55

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Willem2 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 08:46:
Tis nog waar ook, met DAP gaat hij wireless naar 1500Kb/s.
Zonder DAP komt hij niet verder dan 550~580Kb/s.
Dat is dus voor de SMC2802W (54Mbps pci adapter).

Blijf het vreemd vinden dat mijn Asus WL-100G (54Mbps pcmcia adapter) zonder DAP wel tot 1500Kb/s komt...

Ow ja, voetbal zag er prima uit in Utrecht Noord gisteren! :)
Gewoon een strakke stream, beeld en geluid toppie.
:( in Amsterdam Versatelvoetbal gekeken, maar toch mindere kwaliteit hoor...
Stream was ansich wel in orde (wat wil je met 20Mbit down), maar alleen als je het hele veld bekeek. Als er werd in gezoomd op een actie/speler dan veranderde het naar een soort uitgelopen waterverf schilderij....allemaal groene/blauwe vegen op plaatsen waar ze niet horen te zijn (gezicht, shirts) :/

offtopic:
wedstrijd was wel in orde trouwens, hup Louis!

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 21:00

Kroontje

...

Kroontje schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:06:
Zo, vanmorgen is de monteur geweest.. :)

Ik was er zelf niet bij aanwezig, maar volgens mijn ouders heeft hij zijn werk naar behoren gedaan. Ik schrok in eerste instantie van de snelheid, het 100MB bin-bestand kwam niet sneller binnen als +/- 800KB/s. Maar met newsleecher en een volle queue schommelde de snelheid tussen de 1200 en 1550KB/s. Een acceptabele snelheid op een afstand van 1719meter van de centrale!

De TV is nog erg slecht! Veel haperingen en blokjes, hopelijk is dit vanavond met een nieuwe update een stukje beter. Ik laat, zoals aangeraden is door horus12, mijn decoder nog even uit staan. Modem en decoder ook al een aantal minuten uit gehad en weer aangezet, daarna duurde het ontiegelijk lang voordat mijn internet weer op kwam.

Alleen hadden wij vanmorgen tijdens de installatie geen telefoon meer. Dit heeft de monteur aangepast en hebben we wel weer kiestoon, maar de telefoon gaat niet meer over als er gebeld wordt.. De verbinding wordt direct tot stand gebracht zonder dat de telefoon overgaat.. :? Waarschijnlijk een draadje verkeerd aangesloten, maar heb mijn god geen idee welken? De oranje en rode draad zijn aangesloten, terwijl dit normaal de blauwe en oranje zou moeten zijn. Volgens een bekende KPN-er is de draad dan ergens gekruist. Maar hoe krijg ik het ring-signaal weer terug? Inmiddels al 2x met Imtech gebeld, maar heb weinig vertrouwen in een spoedige oplossing..
Iemand enig idee wat mijn probleem kan zijn met betrekking op het niet overgaan van de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou gisteravond hebben ze me aangesloten (binnen een uur tijd) en het resultaat is dat het internet het doet en ik een snelheid haal van ca. 15 Mb hoger kom ik absoluut niet dus ik zal ook wel gecapped zijn (ik zit trouwens 600m vd centrale) maar mijn decoder doet het niet, de wedstrijd van gisteren of een willekeurige film was niet te zien alleen maar blokken :'(
Ik ga er vanuit dat de decoder nog moet updaten maarja wanneer weet je als hij klaar is en weet iemand misschien wat het betekend als het powerlampje vd decoder om de zoveel tijd een tijdje
een knippert :?

nou ja me internet doet het iig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 08:39:
Okay ik heb nogsteeds een rood lampje bij INET en een knipperende bij STS. 24uur na de aansluiting begin ik nu toch een beetje de pleuris erin te krijgen. Iemand enig idee wat ik kan doen?
Gelukkig zit ik vanavond in het stadion :9
Heb ik ook gehad... BIj mij had KPN de lijn niet vrijgegeven. Heb ik heel even contact met versatel opgenomen. Die wisten niet hoe het kwam. Daarna heb ik maar eens KPN gebeld, en die zeiden dat ze helemaal niks hebben doorgekregen. DUs ze hebben gewoon niet eens de bevestiging van Versatel gekregen dat ze op die-en-die datum het signaal van de lijn af moesten halen. Maargoed, ze zouden het zo snel mogelijk doen. Paar uur later hadden we internet. Zit zo'n kleine 2 KM van centrale af, en haal zo'n 10 Mbit/s (1100 KBits/s). Netjes toch dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 10:50:
Nou gisteravond hebben ze me aangesloten (binnen een uur tijd) en het resultaat is dat het internet het doet en ik een snelheid haal van ca. 15 Mb hoger kom ik absoluut niet dus ik zal ook wel gecapped zijn (ik zit trouwens 600m vd centrale) maar mijn decoder doet het niet, de wedstrijd van gisteren of een willekeurige film was niet te zien alleen maar blokken :'(
Ik ga er vanuit dat de decoder nog moet updaten maarja wanneer weet je als hij klaar is en weet iemand misschien wat het betekend als het powerlampje vd decoder om de zoveel tijd een tijdje
een knippert :?

nou ja me internet doet het iig _/-\o_
Bij mij hebben ze het ook gister aangesloten. Ik heb ook na veel gepruts internet, maar mijn decoder doet het ook nog niet. Alles is wel goed aangesloten, maar als ik hem aanzet staat er: ''Sorry, de opgevraagde pagina is niet beschikbaar. Druk op OK om terug te gaan naar het hoofdmenu''. En als je op OK drukt gebeurt er niks. Nog iemand met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:51

Peetman

Tjah....

Overigens blijkt Versatel de wedstrijden dit weekend ook via Internet uit te zenden via www.versatel.tv op die manier kunnen mensen die nog niet de juiste verbinding of een brakke decoder hebben toch kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:06:
[...]

Bij mij hebben ze het ook gister aangesloten. Ik heb ook na veel gepruts internet, maar mijn decoder doet het ook nog niet. Alles is wel goed aangesloten, maar als ik hem aanzet staat er: ''Sorry, de opgevraagde pagina is niet beschikbaar. Druk op OK om terug te gaan naar het hoofdmenu''. En als je op OK drukt gebeurt er niks. Nog iemand met dit probleem?
De utpkabel van de decoder moet wel in de juiste poort op het modem zitten, is de Link lamp op de decoder groen als de decoder aan staat :?
Modem uit en aan zetten doet soms ook wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubbeR01
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-08-2023
peetman schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:22:
Overigens blijkt Versatel de wedstrijden dit weekend ook via Internet uit te zenden via www.versatel.tv op die manier kunnen mensen die nog niet de juiste verbinding of een brakke decoder hebben toch kijken.
http://www.versatel.nl/tv/voetbal/programma/ 8)7

nu iedereen massal kijken en dit knal er ook uit })

I am RubbeR, You are Glue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willem2 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:30:
Ik heb deze geprobeerd

Rate: auto/54
Multicast rate : auto/54
basic rate: Default/All
Xpress technology: Enabled/Disabled
54g mode: 54g auto/54 performance
54g protection: on/off

Lijkt allemaal geen drol uit te maken...

En zo lang het op bepaalde wireless adapters wel goed werkt, denk ik niet dat Versatel bandbreedte reserveert per wireless verbinding.
Modem is nogal kieskeurig voor type adapter; helaas...
Hopelijk komt er hier genoeg feedback om er een te kunnen halen in de winkel die wel goed werkt met de Davolink modem.
Krijg er ook nog geen veranderingen door. Heb ook nog de twee threshold instellingen gewijzigd, maar ook zonder enig resultaat. Ik denk dat we gewoon moeten wachten op een firmware update van het modem dat dit probleem oplost. Omdat je met meerdere threads wel de maximale snelheid haalt ga ik er wel vanuit dat het opgelost kan worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:30:
Hallo,

Ik heb zojuist mijn aansluiting gekregen en heb een vraag over een router.

Ik zit met mijn PC op wireless en met mijn decoder op de UTP.
Ik vind de wireless verbinding slecht, nml rond de 4mbit.
Aangezien ik geen kabelgoot meer vrij heb, maar de PC wel 30 CM naast de UTP van de Decoder staat,
wil ik een router plaatsen, en dan vanuit de router met UTP naar PC en Decoder gaan..Kan dit??

Bedankt, want ik heb hier geen verstand van...
Nee, dat kan niet. Poort 1 3n 2 van je modem zijn voor de digitale diensten, zoals je Digitale TV decoder, poort 3 en 4 zijn voor internet.
Wat je zou kunnen doen, zonder een nieuwe kabel te trekken, is 2 stuks UTP splitter aanschaffen, zodat je over 1 UTP kabel 2 apparaten kan aansluiten.
Deze dingen zijn in de handel en het werkt ook gewoon, ze maken gebruik van het feit dat in een normale utp patchkabel 2 paar aders van de 4 paar aders worden gebruikt, met die splitters gebruik je alle 4 de aderparen - en hoef je dus niet een extra kabel te leggen.
Plaatje: http://www.connect-home.nl/images/600x600/K5122.015.jpg

te koop bij: http://www.connect-home.n...cPath=80&products_id=1624

(Je dient er dus wel twee koppelstukjes en 4 korte UTP kabeltjes bij te bestellen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat kan inderdaad prima. Je kan door 1 UTP kabel (8 aders) twee keer LAN of 4x Telefonie zetten.

Deze voorgemaakte kabels zijn wel bedoeld voor bekabelde panden/kantoor omgevingen. Dan heb je wandcontact dozen voor UTP en kan je zo'n kabeltje aan beide kanten gebruiken om zo twee netwerk aansluitingen door 1 patch te krijgen. Voor thuis wat minder handig, maar je kan het ook zelf maken door 2 stekkers op 1 kabel te knijpen (beetje verder strippen en is minder stevig!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Wat voor soort UTP-kabels komen er te liggen tussen modem en pc en modem en decoder? Zijn beide kabels normale UTP of Cross-kabels?
Heeft iemand nog tips waar ik op internet het beste de UTP-kabel + rest kan gaan kopen?

Alvast bedankt ....
Hans 1970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:38:
Hoi,

Wat voor soort UTP-kabels komen er te liggen tussen modem en pc en modem en decoder? Zijn beide kabels normale UTP of Cross-kabels?
Heeft iemand nog tips waar ik op internet het beste de UTP-kabel + rest kan gaan kopen?

Alvast bedankt ....
Hans 1970
Allemaal gewone patch kabels, dus geen cross.

Overal te koop, Mediamarkt, computerwinkels of webshops.

Ookkan je ze zelf maken, maar dan heb je ervaring, geduld en een dure UTP tang nodig; die goedkope plasticke dingen werken niet goed, knijpen de klemmetjes niet gelijk aan en dan heb je rotte verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit komt uit het AD hoor....de krant met de voorpagina vol met rectificaties.....
ben trouwens al 5 dagen klachtenvrij!!!! (na 3* in de storing te zijn geweest)

Ron

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:50

Christiano007

Ich bin der champion

Heb je met het kijkpakket nu een gewoon kabelpakket voor tv, of krijg je puur de extra zenders?

Stel dat het tv kijken niet lukt, dan heb je natuurlijk wel een enorm toffe internetconnectie voor vrij weinig

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Christiano007 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:03:
Heb je met het kijkpakket nu een gewoon kabelpakket voor tv, of krijg je puur de extra zenders?

Stel dat het tv kijken niet lukt, dan heb je natuurlijk wel een enorm toffe internetconnectie voor vrij weinig
Je krijgt Nederland1,2 en 3, Ard en Zdf, het versatel voetbalkanaal (zoiets als langs de lijn op tv) en 18 clubkanalen.
Je kabel heb je nog steeds nodig voor de commercieele omroepen, die komen echter later via IpTv in een entertainment package.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om kort tegaan, 3 aug. aangesloten, geen internet, rood lampje ADSL.
11 aug. werd ik willekeurig gebeld door Imtech of hij bij me langs mocht komen, om te kijken of alles goed was gedaan.
Ik zei dat komt goed uit, het werkt niet.
De man zag meteen dat de 2 kabeltjes aan de splitter in de verkeerde volgorde zaten.
Omdraaien en klaar. De monteur had blijkbaar z'n dag niet.
Alles werkt nu, alleen met mijn huidige router (repotec) op de bovenverdieping, waar alle PC's staan, heb ik geen internet.
Wel als de UTP rechtstreeks in de eerste PC zit werkt het.
Maar ik moet boven 3 PC's delen.
Moet ik nu een Hub of Switch aanschaffen, welke en waar?
vast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlex
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-07 16:58
laat ikook maar eens mijn verhaal doen.

Zaterdag 2 weken geleden zou er een monteur langskomen, ik de hele dag wachten kwam er niemand, ik natuurlijk flink pissig.
op zich viel het missen van internet me wel mee want ik was de avond ervoor pas van de lijn afgegooid (versatel plus) maar de hele dag zitten wachten en geen kant op kunnen vond ikniet echt grappig. dat installatiebedrijf was ook niet bereikbaar dus daar was ik klaar mee. (Imtech geloof ik).

's avonds bij mijn pa een pissig mailtje gestuurd naar versatel klantenservice met de vraag hoe het opgelost gaat worden en dat ik niet van plan was de installatie kosten te betalen en dat ik 40 euro schadevergoeding wilde want dat zou ik ook moeten betalen als ik niet thuis zou zijn.

je raad het al, geen reactie dus op maandag met het installatiebedrijf gebeld, niet te pakken te krijgen, we bellen u terug enzv enzv, rampzalig dus. na 3 dagen (ben redelijk geduldig was ik het zat en heb versatel rechtstreeks gebeld, gewoon klantenservice. kreeg ik een medewerker aan de lijn die in ieder geval begrijpend overkwam, hij was het met mij eens en ging zijn best voor mij doen.
uiteraard even mijn gal gespuwd bij hem.

Een pluim voor die jongen want ´s avonds werd ik gebeld door een ander installatie bedrijf die de zaterdag erop precies om 12.00 uur voor de deur stond, het hele zaakje werkend opgeleverd heeft. ik hoefde geen istallatie kosten te betalen en ik ga al de hele week vol gas hier.
decoder heb ik wel geprobeerd en lijkt te werken (paar trailers bekeken enzo) maar voetbal e.d. maakt me toch niets uit dus die decoder gaat er straks weer vanaf. Test bestand nog niet gedownload maar uit de nieuwsgroepen gaat het vrij hard. kom ook steeds rond die 15-16 mbit uit en dat is voor mij prima. ga ik verder niet moeilijk over doen.

nu komt het mooiste, krijg ik vandaag een brief van versatel, ivm de problemen van uw installatie bla bla bla. zitten er ter compensatie 2 kaarten in voor Nederland Duistland van woensdag.

m.a.w. ze gaan zeer zeker de goede kant op daar en ik ben er erg blij mee vooral ook omdat het onverwacht is en een zeer leuk gebaar.

Lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:59:
[...]

Ok Ik heb de postcodecheck via die site (van bbned) gedaan en daar staat:

ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ zal binnenkort beschikbaar komen.

Maar volgens de Vesatel postcodecheck is het wel beschikbaar is die site up to date? Ook lag donderdag-middag/avond onze tijdelijke Versatel 2 mbits abbo er uit (vrijdag werd 20 mbits opgelevert). Ik dacht dat ze centrale toen omzetten.

Misschien mis ik iets hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wachtwoord33 , versatel is maanden eerder begonnen met de uitrol van adsl2+ dan de rest van de providers, deze zagen het niet zitten en/of hadden zoals tiscalli geld gebrek maar gaan nu overigens wel mee.

Versatel is dus al klaar in 70% van nederland, kpn b.v. hoopt dit jaar op 40/50% dekking te komen aangezien de kpn eigenlijk Adsl2+ wilde overslaan en direct op VDSL wilde overstappen, ze zijn hier echter door de realiteit en de flop van belgacom met vdsl op terug gekomen.

Het klopt dus als je bij BBNED, KPN, Tiscalli, Wannadoo e.d. niet beschikbaar ziet terwijl versatel het wel kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
gisteren 12/08 versatel 20mb aangevraagd, ben benieuwd of ik voor 2006 nog kan i-netten en voetbal kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:53:
wachtwoord33 , versatel is maanden eerder begonnen met de uitrol van adsl2+ dan de rest van de providers, deze zagen het niet zitten en/of hadden zoals tiscalli geld gebrek maar gaan nu overigens wel mee.
De werkelijkheid is natuurlijk iets anders. KPN en BBNed zijn al meer dan een jaar bezig met het voorbereiden van ADSL2+. Versatel is in februari begonnen en ramt nu met hulp van Samsung in veel te weinig tijd alles vol met nieuwe apparatuur. De resultaten zijn fantastisch. De helft van de nieuwe aansluitingen werkt niet, bestaande klanten, ook zakelijk, hebben veel last van ombouwacties, en iedereen heeft het te druk met nieuwe klanten opleveren, want daar zit geld, en niet in de bestaande klanten. Dus bestaande klanten vluchten weg.

Het gaat hoe dan ook hakken over de sloot worden, voor Versatel. Of het lukt ze voldoende spul werkend te krijgen voordat Samsung z'n geld wil hebben, of het lukt ze niet, en dan is het eindelijk over en uit met Versatel. Vooralsnog hebben ze 10.000 betalende DSL-klanten erbij, en nog 90.000 te gaan. Als ze het huidige tempo van uitleveren volhouden zijn ze een half jaar te laat met hun 100.000 klanten, en is het begin 2006 tijd voor het faillisement.

Ondertussen is Raj aan het cashen, dus die ziet de bui ook hangen, zou je denken, als je cynisch bent.

Versatel is niet eerder begonnen, maar later, en slaat een hoop over in een poging de achterstand in te halen. En dat kan je je in dit spelletje niet veroorloven.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste offtopic bericht die ik plaats :
Burne ? Versatel is begin 2004 begonnen met testen in duitsland, in juni 2004 zijn ze begonnen met testen in nederland, is iets heel anders dan de spoeduitrol die je aangeeft ;)

DIe ray zal best aan het cashen zijn, maar wel een beetje dom om dat al op 1,80 te doen.
Je vergeet dat ze ruim 250 miljoen euro in kas hebben.
TCD (denemarken/ champions league rechten), en TELE2 in spanje en later in Scandinavie gaat exact hetzelfde systeem uitrollen van samsung, aangezien het al een bewezen techniek is.

En waar maken we ons druk over ? Tele2 neemt de hele toko over en die heeft geld zat dus het zal absoluut blijven draaien en als je gisteren de uitspraken van eyeworks zag op het journaal staan ons nog vele leuke dingen te wachten.

En de zakelijke markt : Loop eens bij het hoofdkantoor van Abn-Amro binnen, daar draait de nieuwe narrowcasting technologie van versatel, laat je verbazen.

http://www.webwereld.nl/articles/13907

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 16:03 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra regel ivm Voetbal: Gezien niet iedereen het kan zien en dus op de samenvattingen wacht willen we instellen dat er geen uitslagen, verslagen of voorkeur besproken of ge-uit wordt over wedstrijden en clubs.

Voor een goede indicatie voor nieuwe abonnees en vergelijkings materiaal vragen we iedereen met een 20mb Versatel verbinding die opgeleverd is onderstaande te lezen en in te vullen:

GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test