Zo, vanmorgen is de monteur geweest..
Ik was er zelf niet bij aanwezig, maar volgens mijn ouders heeft hij zijn werk naar behoren gedaan. Ik schrok in eerste instantie van de snelheid, het 100MB bin-bestand kwam niet sneller binnen als +/- 800KB/s. Maar met newsleecher en een volle queue schommelde de snelheid tussen de 1200 en 1550KB/s. Een acceptabele snelheid op een afstand van 1719meter van de centrale!
De TV is nog erg slecht! Veel haperingen en blokjes, hopelijk is dit vanavond met een nieuwe update een stukje beter. Ik laat, zoals aangeraden is door horus12, mijn decoder nog even uit staan. Modem en decoder ook al een aantal minuten uit gehad en weer aangezet, daarna duurde het ontiegelijk lang voordat mijn internet weer op kwam.
Alleen hadden wij vanmorgen tijdens de installatie geen telefoon meer. Dit heeft de monteur aangepast en hebben we wel weer kiestoon, maar de telefoon gaat niet meer over als er gebeld wordt.. De verbinding wordt direct tot stand gebracht zonder dat de telefoon overgaat..

Waarschijnlijk een draadje verkeerd aangesloten, maar heb mijn god geen idee welken? De oranje en rode draad zijn aangesloten, terwijl dit normaal de blauwe en oranje zou moeten zijn. Volgens een bekende KPN-er is de draad dan ergens gekruist. Maar hoe krijg ik het ring-signaal weer terug? Inmiddels al 2x met Imtech gebeld, maar heb weinig vertrouwen in een spoedige oplossing..