Versatel 20 Mbit/1Mbit nieuw - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste
Acties:
  • 16.274 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:17:
[...]

Nee, dat kan niet. Poort 1 3n 2 van je modem zijn voor de digitale diensten, zoals je Digitale TV decoder, poort 3 en 4 zijn voor internet.
Wat je zou kunnen doen, zonder een nieuwe kabel te trekken, is 2 stuks UTP splitter aanschaffen, zodat je over 1 UTP kabel 2 apparaten kan aansluiten.
Deze dingen zijn in de handel en het werkt ook gewoon, ze maken gebruik van het feit dat in een normale utp patchkabel 2 paar aders van de 4 paar aders worden gebruikt, met die splitters gebruik je alle 4 de aderparen - en hoef je dus niet een extra kabel te leggen.
Plaatje: http://www.connect-home.nl/images/600x600/K5122.015.jpg

te koop bij: http://www.connect-home.n...cPath=80&products_id=1624

(Je dient er dus wel twee koppelstukjes en 4 korte UTP kabeltjes bij te bestellen!)
Bedankt YoHoost, maar ik geloof dat dit niet mijn probleem oplost.
Als de poort waarop de UTP kabel van de decoder is aangesloten niet voor internet is, dan heeft het voor mij denk ik geen nut.
Het probleem is nml dat mijn kabelgoot die door het plafond loopt VOL is en er dus geen extra draad doorheen kan. (erloopt al kabelTV en Decoder UTP doorheen)
Als ik dus jouw voorgestelde splitter gebruik, dan is het probleem nog steeds niet opgelost.
Ik zal dus toch een andere oplossing moeten zoeken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Goed dat ik maar heb besloten om te wachten op BBned met ADSL2+
Deze testen hun verbindingen en apparatuur tenminste voor de uitrol.

Na al die posts door te lezen heb ik al niet echt vertrouwen in Versatel. Vroeger was ik ook al niet zo'n grote fan van Zonnet, me inbelverbinding had als maar disconnects en al.

Heb nu ADSL via BBned en is zo goed te noemen als 99,9999% uptime.
Alleen minpuntje is dat ik eerst me abo moet afzeggen en opnieuw ADSL2 moet aanvragen, dus zit met paar weken downtime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 18:19
Nu het jaarcontract met Compuserve (:r) bijna is afgelopen denk ik erover om voor mijn moeder en broertje een Versatel abonnement aan te vragen; het zal duidelijk zijn dat dit vooral interessant is voor mijn broertje :*),

Nu lees ik hier op het forum een hoop wisselende reacties, maar ik ben bang dat er hier sprake is van het 'kieskeurig' effect: mensen met klachten posten het meest, en tevreden mensen laten zich niet horen of posten een kort berichtje. Dit geeft dus geen reele weergave van de echte situatie.

Ik wou voorstellen om een poll te maken waarvan de uitslag in de startpost staat vermeld, zodat bezoekers van dit forum niet tweeduizend replies door hoeven te lezen voor ze een aardig beeld van de huidige situatie hebben. Deze poll zou dan bestaan uit mogelijkheden als:

* 'ik ben tevreden over de snelheid van het internet, de kwaliteit van het tv signaal en de stabiliteit',
* 'ik ben tevreden over de snelheid van het internet, maar heb nog geen voetbal signaal'
* 'ik ben niet tevreden over de snelheid van het internet, noch over de stabiliteit...'
etc.

Op die manier is voor een buitenstaander dus snel duidelijk of deze aanbieding vna Versatel interessant is.

Meer mensen die hier behoefte aan hebben?

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 08:29
Zijn nu aan het testen op het Rkc kanaal.

Verschillende camerastandpunten enz.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt me inderdaad een idee gezien je een goede naam moet bouwen door de jaren heen en je hem op deze manier in 5 minuten kan slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:45
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:01:
Laatste offtopic bericht die ik plaats :
Burne ? Versatel is begin 2004 begonnen met testen in duitsland, in juni 2004 zijn ze begonnen met testen in nederland, is iets heel anders dan de spoeduitrol die je aangeeft ;)

DIe ray zal best aan het cashen zijn, maar wel een beetje dom om dat al op 1,80 te doen.
Je vergeet dat ze ruim 250 miljoen euro in kas hebben.
TCD (denemarken/ champions league rechten), en TELE2 in spanje en later in Scandinavie gaat exact hetzelfde systeem uitrollen van samsung, aangezien het al een bewezen techniek is.

En waar maken we ons druk over ? Tele2 neemt de hele toko over en die heeft geld zat dus het zal absoluut blijven draaien en als je gisteren de uitspraken van eyeworks zag op het journaal staan ons nog vele leuke dingen te wachten.

En de zakelijke markt : Loop eens bij het hoofdkantoor van Abn-Amro binnen, daar draait de nieuwe narrowcasting technologie van versatel, laat je verbazen.

http://www.webwereld.nl/articles/13907
Versatel is dan misschien wel vroeg begonnen met testen (net als BBned, Tiscali, KPN overigens) maar dat wil nog niet zeggen dat het allemaal van een leien dakje loopt. Het resultaat is er ook naar, veel te weinig aanmeldingen en slechts 10.000 mensen op tijd voorzien van ADSL2+ en voetbal.
Dat kun je wel een misser noemen!
Marketing technisch zal het wel een goed plan zijn om snel een product te introduceren voordat het af is maar de praktijk laat toch andere effecten zien, ik weet niet of je daar blij mee moet zijn.

Dat Versatel volgens jou 70% dekking heeft lijkt me onwaarschijnlijk waarom zouden ze anders zoveel problemen hebben met de aanvragen en ook via satelliet leveren (als lapmiddel) om de mensen voetbal te laten kijken?

Ik heb meer respect voor BBned, KPN en Tiscali, die hebben wel introductie aanbiedingen gedaan maar beloven niet direct dat je ook ADSL2+ kunt krijgen. Ik wil ook wel graag ADSL2+ en het liefst gisteren maar dat is geen reeele zaak, het kan gewoon niet.
BBned heeft al een flinke groep ADSL2+ centrales voorzien, exacte percentage weet ik niet, bij Tiscali ligt dat aantal lager omdat ze nu eenmaal geen grote ADSL dekking hebben dus ook geen ADSL2+ dekking en bij KPN is toegezegd dat ze dit jaar 60% van alle aansluitingen in Nederland van ADSL2+ kunnen voorzien.
Dat getal zullen ze wel niet verzonnen hebben dus ik ga er vanuit dat dat wel juist is.

Van Versatel moet ik nog maar zien dat ze de gewenste 100.000 aansluitingen gaan halen, niet alleen technisch maar marketing technisch zal dit zwaar voor ze worden.
De concurrentie neemt immers flinkt toe met het verstrijken van de tijd ....

Grappig (?) is wel dat vandaag juist bekend wordt dat het aangekondigde gratis voetbal kijken via internet weer teruggedraaid moet worden. Slordig dat je zo in de media moet komen. Goede afspraken kunnen ze dus niet maken bij Versatel. (wat ook blijkt uit de slechte planning bij ADSL2+ installaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
daniel_ev schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 16:24:

* 'ik ben tevreden over de snelheid van het internet, de kwaliteit van het tv signaal en de stabiliteit',
* 'ik ben tevreden over de snelheid van het internet, maar heb nog geen voetbal signaal'
* 'ik ben niet tevreden over de snelheid van het internet, noch over de stabiliteit...'
etc.

Op die manier is voor een buitenstaander dus snel duidelijk of deze aanbieding vna Versatel interessant is.

Meer mensen die hier behoefte aan hebben?
Lijkt mij persoonlijk minder handig juist. De een is al tevreden als hij 12 uur per dag verbinding heeft, de ander is al ontevreden als hij maar 23.9 uur per dag dat heeft.

Oftewel: Die poll zal een resultaat geven waar je weinig aan hebt als je zoekende bent naar een abonnement. "Tevreden" kan teveel betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 15:27
Hierbij mijn bevindingen:

Installatie: Nadat de monteur de eerste keer niet was komen opdagen en ik van het kastje naar de muur werd gestuurd om dit te melden en vervolg afspraak te maken ben ik per vandaag ook Online met Versatel. De monteur was netjes en deed alles zeer snel. Nadat alles werkend gecontroleer was ging hij na een kleine 30 minuter weer weg.

Werking: Nadat de monteur was vertrokken ben ik begonnen met testen. Eerst uiteraard na 10min de rode lampjes tegengekomen op de decoder aangezien deze van versie 070731 terug werd gezet naar versie 070705??? Na de update kwam de decoder weer online en werkte alles zeer goed. Alles is inmiddels al gezegt over de kwaliteit en die is gewoon goed.

De modem daarintegen is inderdaad een beetje vreem icm draadloos. Ik werk altijd met een USRobotics 54g router welk is uitgevoerd met een 125mbit firmware om de dataoverdracht een beetje te boosten. Zonder deze router werkte het draadloze gedeelte slechts op 400kbs. Dus snel de mijn oude router erachter gehangen en opnieuw getest. Nu was de snelheid aan het schommelen tussen de 800 - 1000kbs, dus dat gaat beter. Die wi-fi is dus echt niet goed maar haal nog steeds geen 1,5 mb. Ook na installatie van flashget werd het niet veel beter...zelfs langzamer want nu bleef de snelheid hangen op 600 kbs. Snel even mijn nieuwsgroepen gecontroleerd. Zonder Versatel newsserver enkel even de snelheid bekeken met usenetserver. Hier kwam ik op een gemiddelde uit van ook weer 600kbs. Met astraweb kom ik ook niet verder dan 600kbs dus daar zit echt een snelheiddemper op die doorvoer via de Versatel modem. Vreemd is wel als ik een van deze nieuwsservers samen met de versatelnewsserver aanzet komt deze netjes tussen de 1mbs - 1,4mbs, maar weer geen >1,5 mbs. Toch blijft dit raar. Moet echter hier wel bij vermelden dat ik alles nog moet gaan testen met bekabeling maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad. Zal snel een update doen.

Conclusie: Wi-fi uit de davolink modem is geen succes. Met een eigen Wi-fi router erachter gaat dit al beter maar nog steeds geen 1,5 mbs. Dus snel allemaal weer verder met zoeken naar oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:50

Christiano007

Ich bin der champion

Als ik de postcode check van BBned doe, dan geeft hij aan dat ADSL2 binnenkort mogelijk is.
Ga ik naar de versatel site, dan staat er dat ik ''gewoon'' het pakket wel kan krijgen.
Wie moet ik nu geloven?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 18:19
Xandrios schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 16:58:
[...]

Lijkt mij persoonlijk minder handig juist. De een is al tevreden als hij 12 uur per dag verbinding heeft, de ander is al ontevreden als hij maar 23.9 uur per dag dat heeft.

Oftewel: Die poll zal een resultaat geven waar je weinig aan hebt als je zoekende bent naar een abonnement. "Tevreden" kan teveel betekenen.
Ben ik niet met je eens. Ik denk dat de meeste mensen die hier rondhangen niet tevreden zijn met een uptime onder de 90%, en daarnaast kan de specifiekheid van de poll worden aangepast aan de hand van het aantal mogelijkheden: 'ik ben redelijk tevreden want internet en voetbal werken, alleen beide zijn nog niet optimaal,' of iets van die strekking.

Daarnaast ben ik het wel met McKillem eens; je krijgt op deze manier ook een beter beeld van het bedrijf Versatel.

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Christiano007 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 17:47:
Als ik de postcode check van BBned doe, dan geeft hij aan dat ADSL2 binnenkort mogelijk is.
Ga ik naar de versatel site, dan staat er dat ik ''gewoon'' het pakket wel kan krijgen.
Wie moet ik nu geloven?
Je kijkt bij twee verschillende telco's (DSL-netwerk aanbieders). Kijk je bij KPN kun je ook alles bestellen en kijk je bij Tiscali kan je dat ook bestellen wellicht.

Zijn allemaal afzonderlijke netwerken die in veel (behalve KPN alle) telefooncentrales DSL apparatuur hebben staan en aan hun netwerk koppellen.

Dus 't kan zijn dat Versatel wel DSL aanbiedt op die telefooncentrale, maar nog moet ombouwen voor het 20mb pakket en de ADSL2+ snelheden. Blijkbaar gaat BBned dit binnenkort doen gezien de beschikbaarheids melding en Tiscali bouwt ook alles om waar ze nu apparatuur hebben staan.

Dus als één daarvan klaar is met ombouwen kun je waar aangeboden een ADSL2+ verbinding krijgen of huidige upgraden bij je ISP. Maar dan moet je wel bij de juiste netwerken/toko kijken ;)

Je vergelijkt nu bijna appels met peren ;)

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 13-08-2005 17:54 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:05:
[...]

Heb net een accountje genomen bij proofnews om het te proberen en inderdaad, volle snelheid!!!! 8)7 8 kanalen en onbeperkte bandbreedte. :) :)
Net even getest en inderdaad beste newsserver die ik tot nu toe heb gezien...ik haal 1400 kb/s met 8 draadjes! Wihoooo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:31:
Om kort tegaan, 3 aug. aangesloten, geen internet, rood lampje ADSL.
11 aug. werd ik willekeurig gebeld door Imtech of hij bij me langs mocht komen, om te kijken of alles goed was gedaan.
Ik zei dat komt goed uit, het werkt niet.
De man zag meteen dat de 2 kabeltjes aan de splitter in de verkeerde volgorde zaten.
Omdraaien en klaar. De monteur had blijkbaar z'n dag niet.
Alles werkt nu, alleen met mijn huidige router (repotec) op de bovenverdieping, waar alle PC's staan, heb ik geen internet.
Wel als de UTP rechtstreeks in de eerste PC zit werkt het.
Maar ik moet boven 3 PC's delen.
Moet ik nu een Hub of Switch aanschaffen, welke en waar?
vast dank.
Gewoon een 10/100 SWITCHaanschaffen. Ik heb er 1 van Sweex, werkt al tijden zonder problemen.

Die ik heb: http://www.sweex.com/product.asp?pid=110

maar er is er ook 1 met 5 poorten:

http://www.sweex.com/product.asp?pid=108

beetje sjoppen, kost ongeveer 12 euro bij Informatique

http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=575088

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Conman schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 16:01:
Goed dat ik maar heb besloten om te wachten op BBned met ADSL2+
Deze testen hun verbindingen en apparatuur tenminste voor de uitrol.

Na al die posts door te lezen heb ik al niet echt vertrouwen in Versatel. Vroeger was ik ook al niet zo'n grote fan van Zonnet, me inbelverbinding had als maar disconnects en al.

Heb nu ADSL via BBned en is zo goed te noemen als 99,9999% uptime.
Alleen minpuntje is dat ik eerst me abo moet afzeggen en opnieuw ADSL2 moet aanvragen, dus zit met paar weken downtime
Je lost het met mijn oplossing wel op, je maakt op de geschetste manier van 1 bestaande netwerkkabel er in feite twee.
1 in de poort van het modem voor je decoder, de andere in de poort van het modem voor je internet! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obiwan Kanobi schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 17:57:
[...]

Net even getest en inderdaad beste newsserver die ik tot nu toe heb gezien...ik haal 1400 kb/s met 8 draadjes! Wihoooo
Wat kost dat per maand en is dat net als bij Eweka per maand af te sluiten- en zit er een datalimiet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een abonnementje bij smsusenet (max10Mbit)... het werkt als een tierelier..!

Een proefabonnementje voor 1,10 euro is ook af te sluiten. Een maand kost 7,95!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al ervaring met newshosting (unlimited abbo) in combinatie met Versatel. Volgens mij haal je niet de volle snelheid, of zit ik er naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Christiano007 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 17:47:
Wie moet ik nu geloven?
Af en toe is lezen ook een kunst apart :7, het antwoord staat gewoon in deze draad. Deze post hieronder is pas 18 uur oud, dus zo diep verborgen zat ie nu ook niet. (NOFI)
zandpaddo schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:33:
[...]

Jij haalt nu volgens mij 2 dingen door elkaar. Versatel is een andere DSL provider dan BBned (en ook kpn). Elke provider gebruikt zijn eigen hardware (DSLAM's). Jouw centrale heeft nog geen adsl2+ op het bbned netwerk, volgens de postcode check, dus de DSLAM van BBned is nog niet geschikt voor ADSL2+. Dit zegt echter niks over de DSLAM van versatel, die kan wel degelijk ADSL2+ zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
HAhaha , ze weten niet dat de camera aan staat !!!!

Psv kanaal kijken!

Edit : al voorbij , was wel ff lachen!

[ Voor 23% gewijzigd door henkyyyyyyy op 13-08-2005 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:50

Christiano007

Ich bin der champion

zandpaddo schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:34:
[...]

Af en toe is lezen ook een kunst apart :7, het antwoord staat gewoon in deze draad. Deze post hieronder is pas 18 uur oud, dus zo diep verborgen zat ie nu ook niet. (NOFI)

[...]
Topic gaat zo snel dan mis je wel eens een paar postings :)
maar je hebt gelijk, daar lag mijn antwoord en tis nu ook duidelijk.
bjck bedankt _/-\o_

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi

de utp kabel die wordt gebruikt van de multimedia modem aangesluiten aan de pc is het dezelfde kabel die ik heb nu aangesluiten van een modem kabel van multikabel naar me pc op de zolder????????
want mijn pa is hier bezige met een andere kabel aan het richten naar de zolder?????
help pleaseeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn decoder blijft na zijn update nog niet goed werken, ik blijf of geen beeld of beeld met alleen blokjes krijgen, Helpdesk vertelde me dat mijn modem dicht bij de decoder moet staan, hij staat nu nl. 2 verdiepingen hoger op zolder, terwijl de monteur me had verteld dat niet uitmaakt. Nu vertellen ze me dat ik het zelf ff moet gaan testen met de modem maarja niet iedereen heeft thuis standaard een utp-kabel liggen 8)7 en die kan ik dus ook niet meer halen gezien de winkels pas maandag weer open zijn :(

maar ik vroeg me af of meer mensen hun modem op zolder of iig ver weg vd decoder hebben staan en die geen problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obiwan Kanobi schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 17:32:

Conclusie: Wi-fi uit de davolink modem is geen succes. Met een eigen Wi-fi router erachter gaat dit al beter maar nog steeds geen 1,5 mbs. Dus snel allemaal weer verder met zoeken naar oplossingen.
Ik gebruik Wifi via een Intel Pro 2200BG kaartje met de Intel software (XP SP2) en haal zowel bekabeld als draadloos 1,5 mbs stabiel. Mijn Davolink modem heeft een transferrate van 15323 kbs, dus nagenoeg geen verlies.

Met de standaard Windows wireless software gaat het een stuk slechter. Mogelijk komen de meeste problemen met wireless door gebruik van de standaard Wireless client in combinatie met het Davolink modem. Deze had voor SP2 ook al problemen waardoor er vaak verlies van connectie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:14:
hoi

de utp kabel die wordt gebruikt van de multimedia modem aangesluiten aan de pc is het dezelfde kabel die ik heb nu aangesluiten van een modem kabel van multikabel naar me pc op de zolder????????
want mijn pa is hier bezige met een andere kabel aan het richten naar de zolder?????
help pleaseeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Als het via het Multikabel modem werkte, werkt dezelfde kabel ook met het Versatel modem. Geen probleem
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:17:
Mijn decoder blijft na zijn update nog niet goed werken, ik blijf of geen beeld of beeld met alleen blokjes krijgen, Helpdesk vertelde me dat mijn modem dicht bij de decoder moet staan, hij staat nu nl. 2 verdiepingen hoger op zolder, terwijl de monteur me had verteld dat niet uitmaakt. Nu vertellen ze me dat ik het zelf ff moet gaan testen met de modem maarja niet iedereen heeft thuis standaard een utp-kabel liggen 8)7 en die kan ik dus ook niet meer halen gezien de winkels pas maandag weer open zijn :(

maar ik vroeg me af of meer mensen hun modem op zolder of iig ver weg vd decoder hebben staan en die geen problemen hebben.
Mijn decoder staat niet ver weg, maar omdat er UTP kabel tussen modem en decoder zit, mag afstand geen probleem zijn zolang de kabel en connectoren goed zijn, de kabel niet vlak langs 220V bedrading loopt en de afstand max 40 meter is (100 meter moet zelfs nog prima werken.). Ik denk dat je kabel of connectoren niet goed zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkyyyyyyy schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:56:
HAhaha , ze weten niet dat de camera aan staat !!!!
Die verslaggever tegen die blonde met dat strakke truitje, je hebt 2 haren op je buik,niet wetende dat er waarschijnlijk al mensen aan het kijken waren 8)7

Wel een leuk programma overigens en wederom vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:38
Speedy-Andre schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 00:41:
[...]

Tja, als je zulke dingen post dan kan je vragen verwachten :9
Je zegt dus dat je het signaal van het modem naar de decoder hebt bekeken (waarmee :? ) en dat je de stream (wireless?) naar je laptop stuurt :)
Als dit mogelijk is, dan kun je in principe een betere kwaliteit produceren dan de decoder doet en daar ben ik heel erg geïnteresseerd in :7
Ik wil het signaal op m'n projector aanbieden, maar tot nu toe ben ik beperkt tot de scart uitgang, die ik zeer binnenkort op rgbhv hoop aan te sluiten :Y)
Met een stream kan ik met de HT-pc echter veel meer bereiken, dan kan ik met veel minder verlies en mogelijk met aangepaste scaling naar m'n projector :9~
ik heb de stream beken met vlc (het is zoals te verwachten gewoon een udp multicast signaal)
nee niet wireless want ik doe dit natuurlijk via de decoder poort die op de modem zit.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laurens0619 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:34:
[...]

ik heb de stream beken met vlc (het is zoals te verwachten gewoon een udp multicast signaal)
nee niet wireless want ik doe dit natuurlijk via de decoder poort die op de modem zit.
Heb je nog iets meer info svp

DHCP werkt dan niet, dus een vast ip adres op de netwerkkaart? 1.2 of 1.3? subnet? gateway?
UDP Multicast kiezen in VLC: wat is dan het adres en is het poort 1234?

TIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er ook mensen net als mij die in sneek wonen, die ook helemaal misselijk worden van dit versatel? nu is het pas 16 september beschikbaar maar ja dat zal wel weer opschuiven naar een maand later! wat een amateurs dit versatel, gadverdamme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 19:55
Zijn er mensen die hetzelfde probleem hadden/hebben als ik?

Donderdag aangesloten, zonder meer super download speed (wel op 15 Mbit maar goed, das 7 x zoveel als mijn vorige lijntje er nog door kreeg). Decoder nog niet eens aangeraakt, ben niet zo'n voetbalfan :P

Echter zodra ik iets probeer te uploaden naar een ftp (ook passive mode geprbeerd en meerdere ftp servers) dan krijg ik geen upload. Ook de upload test op speedtest.nl lukt vaker niet dan wel. Ik heb drie avonden een half uur in de wacht gehangen bij de KS zonder iemand te spreken, dus dat heb ik maar even opgegeven.

Iemand die dit (her)kent en evt. weet wat de oplossing is? Ik heb toch wel wat ftp upload nodig :P

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha, 1 storing aangemeld, krijg vandaag brief dat ik 39 euro niet hoef te betalen eerste maand !
Is dat ff klasse :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg 2 kaartjes voor Nederland - Duitsland, omdat de monteur niet was komen opdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BigBonanza schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 20:43:
Zijn er mensen die hetzelfde probleem hadden/hebben als ik?

Echter zodra ik iets probeer te uploaden naar een ftp (ook passive mode geprbeerd en meerdere ftp servers) dan krijg ik geen upload. Ook de upload test op speedtest.nl lukt vaker niet dan wel. Ik heb drie avonden een half uur in de wacht gehangen bij de KS zonder iemand te spreken, dus dat heb ik maar even opgegeven.
dit probleem had ik ook. Geen FTP upload en geen upload bij speedtest en sites zoals rapidshare. Ik heb dit gemeld bij versatel, en die gaf aan dat er meer mensen waren met dit probleem en dat er aan gewerkt werd. Ongeveer 1 week geleden was er hier een storing, en sindsdien kan ik gewoon weer uploaden. Waarschijnlijk hebben ze wat in de wijkcentrale gedaan.

iig even bij Versatel Klantenservice melden en dan afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
Rubstar,

Bedankt voor je duidelijke antwoord... had al een meel vanaf de site gestuurd. Zal ze toch nog maar eens proberen te bellen, werkt hopenlijk sneller dan meel.

Ze moesten een irc helpdesk instellen :P

Weet ik in ieder geval dat het een *bekend* probleem is ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door BigBonanza op 13-08-2005 21:23 . Reden: Added 1 line ]

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:02:
[...]

Wat kost dat per maand en is dat net als bij Eweka per maand af te sluiten- en zit er een datalimiet op?
Het kost 8,95 dollar per maand dus dat is met de huidige zeer gunstige koers een goede prijs. Het heeft geen datalimiet en je mag 8 lijntjes tegelijkertijd openen. Als je niet enkel van de Versatel nieuwsgroepen afhankelijk wilt zijn en nog wat geld te spenderen hebt dan haal je alles binnen wat je leuk vindt zonder erbij na te hoeven denken of het er nog wel op staat, want met 30 dagen retentie mis je echt niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:20:
[...]

Ik gebruik Wifi via een Intel Pro 2200BG kaartje met de Intel software (XP SP2) en haal zowel bekabeld als draadloos 1,5 mbs stabiel. Mijn Davolink modem heeft een transferrate van 15323 kbs, dus nagenoeg geen verlies.

Met de standaard Windows wireless software gaat het een stuk slechter. Mogelijk komen de meeste problemen met wireless door gebruik van de standaard Wireless client in combinatie met het Davolink modem. Deze had voor SP2 ook al problemen waardoor er vaak verlies van connectie was.
Werk zelf met een USRobotics wireless client welk altijd onder mijn Multikabel abbo goed werkte. Maar goed geen Intel en dus blijf ik uitkijken naar een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:28

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 20:05:
[...]

Heb je nog iets meer info svp

DHCP werkt dan niet, dus een vast ip adres op de netwerkkaart? 1.2 of 1.3? subnet? gateway?
UDP Multicast kiezen in VLC: wat is dan het adres en is het poort 1234?

TIA
Me2 :9
Ik heb VLC nu ook draaien, hij is ingesteld op local (weergave op eigen display) en poort 1234 staat standaard ingevuld.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de doemdenkers en positiefo's:
Verleden:
ik zit bijna 5 jaar bij zonnet, adsl+ geleverd door Versatel. Ik zat destijds ook in een pilot groep, wat overigens goed ging destijds, nergens last van gehad. Er was zeer zelden storing. Heb je echter de 1e lijn (servicedesk) nodig dan ben je van god los. Die snappen er echt helemaal niets van. Ik ben een keer 6 maanden (!) bezig geweest om mn mailbox limiet verhoogd te krijgen, wat binnen 5 minuten geregeld was toen ik viavia een 2e lijns kon mailen. Ook met een kapotte router ben ik van een kastje naar de muur gestuurd, dat heb ik ook maar opgegeven. Maar goed, ik heb ze nooit vaak nodig gehad, en het licht niet aan de 1e lijn, ze worden niet goed gemanaged. Dezelfde bottlenecks kwam je in grote bedrijven tegen toe ITIL net geintroduceerd was zo'n 20 jaar geleden, ze lopen dus op de business achter.

Voor tegenwoordig:
De 1e lijn is nog steeds niks. Ik heb 3* in een storing gelegen nu, je hoort niets, is ineens weer opgelost. Ik heb het idee dat ze dan weer gaan kijken omdat mn call nog openstaat waardoor ik weer in storing lig. Ben nu al 5 dagen vrij van storing, decoder gaat ook ok. Ik denk dat je je ook geen illusies moet maken en op de koop toe moet nemen dat er in het begin aanloop problemen zijn. Aan het feit dat de helft pas is aangesloten zie je ook dat het management nog steeds niet de juiste weg en sturing heeft gevonden. Maar ik denk dat we er over een paar weken weer om kunnen lachen, en dat ik mn vertrouwde betrouwbare verbinding weer terug heb. Want dat is het zeker altijd geweest.

Ron_wouters@zonnet.nl

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En terecht, ik betaal nie voor niets 40 euri per maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartelijk dank, YoHoost
Jan F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand in Harderwijk al ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:48:
[...]

De utpkabel van de decoder moet wel in de juiste poort op het modem zitten, is de Link lamp op de decoder groen als de decoder aan staat :?
Modem uit en aan zetten doet soms ook wonderen :)
Jep.. Linklampje is groen. Modem heb ik al heel vaak gereset. Ik heb uiteindelijk gevonden wat het was. Ofja... in ieder geval, nu doet hij het. Ik heb gewoon de Decoder uitgetrokken (stroomstekker). En daarna weer ingeplugt. En toen werkte hij:) Heel goed beeld (NED123). Alleen als er sport is op NED2 dan wordt het beeld blokkerig. Dat is wel jammer. Zal die 4 Mbit/s wel net iets te weinig zijn he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07-2021

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Zit er bij het Versatel pakket voor Voetbal ook gewoon tv? dus Ned 1,2 3n 3 en andere kanalen?
Waarschijnlijk niet, maar even voor de duidelijkheid had het wel mooi geweest en ook nog telefonie erbij...

[ Voor 37% gewijzigd door himacc op 14-08-2005 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik heb inmiddels Versatel aangevraagd met als wensdatum 15 september. Betekent het dan ook dat ik mijn demon-abo per vandaag moet opzeggen (1 maand opzegtermijn) of kun je ook later opzeggen en dan de dubbele abo-kosten voor lief nemen. Bij versatel is de aanvraag inmiddels gevalideerd en een verwachte technische opleverdatum die op vandaag ineens staat (dat zal wel een foutje zijn).
Laatste vraag: Hoe zeg ik mijn demon op. Kan dan zonder problemen via de website of werkt dat bij een TELCO-TELCO anders?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groeten,
Hans 1970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon zo'n voorbeeldbrief van de website van Versatel gebruikt. Aangetekend verzonden en 2 dagen later had ik de bevestiging in de bus liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 15:47
MBT sneheidsverlies wireless:

Kort samengevat, via wireless haal ik maximaal 500 kbyte /sec, via een vaste kabel 1500 kbyte/sec. Op mijn 2 laptops exact hetzelfde, beide voorzien van 54 mbit standaard (Intel ProWireless 2915 ABG en Asus WL-107G). Upload is via beide methodes rond de 100-110 kbyte/sec.

Ik heb ook DownloadAcceleratorPlus gedownload en ja hoor: nu haal ik via wireless ook 1500 kbyte/sec. Alleen is het programma DAP vol spyware en reclame, direct daarna eraf gegooid en spyware verwijderd.

Het heeft dus te maken met zoiets als het niet gebruiken van verschillende wireless "kanalen" tegelijk. Per "kanaal" haalt DAP ook maar 400-500 kbyte/sec, maar door meerdere kanalen/threads tegelijk te starten, komt het totaal uit op 1500 kbyte/sec.

De vraag is nu alleen nog: hoe kan de software/driver van de wireless kaarten dusdanig worden ingesteld dat er wél een hogere snelheid wordt behaald?

Afbeeldingslocatie: http://www.les-smiley.com/smiley/Smiley/Fumeurs/rasta.gif JAHRASTAFARI Afbeeldingslocatie: http://www.les-smiley.com/smiley/Smiley/Fumeurs/rasta.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

himac schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 10:01:
Zit er bij het Versatel pakket voor Voetbal ook gewoon tv? dus Ned 1,2 3n 3 en andere kanalen?
Waarschijnlijk niet, maar even voor de duidelijkheid had het wel mooi geweest en ook nog telefonie erbij...
Er zitten nog een paar andere zenders bij naast het voetbalkanaal. Nederland 1, 2 en 3 en 2 Duitse zenders (ARD, en ZDF meen ik). Maar een medewerker van Versatel vertelde me dat ze in het najaar gingen beginnen met services zoals Vioce over IP en misschien ook wel volledige tv-pakketten aan te bieden. (hoewel ik hier maar niet al te veel geld in op zou gaan zetten, want als ik kijk naar de huidige status van de uitrol van het versatel netwerk, hebben ze voorlopig de mensen ergens anders voor nodig :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAHRASTAFARI schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 11:17:
MBT sneheidsverlies wireless:

Kort samengevat, via wireless haal ik maximaal 500 kbyte /sec, via een vaste kabel 1500 kbyte/sec. Op mijn 2 laptops exact hetzelfde, beide voorzien van 54 mbit standaard (Intel ProWireless 2915 ABG en Asus WL-107G). Upload is via beide methodes rond de 100-110 kbyte/sec.

Ik heb ook DownloadAcceleratorPlus gedownload en ja hoor: nu haal ik via wireless ook 1500 kbyte/sec. Alleen is het programma DAP vol spyware en reclame, direct daarna eraf gegooid en spyware verwijderd.

Het heeft dus te maken met zoiets als het niet gebruiken van verschillende wireless "kanalen" tegelijk. Per "kanaal" haalt DAP ook maar 400-500 kbyte/sec, maar door meerdere kanalen/threads tegelijk te starten, komt het totaal uit op 1500 kbyte/sec.

De vraag is nu alleen nog: hoe kan de software/driver van de wireless kaarten dusdanig worden ingesteld dat er wél een hogere snelheid wordt behaald?

[afbeelding] JAHRASTAFARI [afbeelding]
Ik denk dat het via een gewone download manager moeilijk wordt... Ik denk dat op wireless toch een of andere beperking zit (EDIT - Alleen bij de standaard versatel router hebben mensen deze problemen toch? -) , en je gedwongen word om een Download Accelorator te nemen. Bij bedrading zullen ze dit wel niet erop hebben, want als je met de standaard download manager download, gebruiken die ook maar 1 thread (zie je met Netlimiter 2, kun je zien dat ze maar verbinding hebben met 1 IP). Ik heb eens even op google gekeken, en toen zag ik een Freeware programmaatje, die hetzelfde als DAP doet. Ik heb het niet geprobeerd, omdat ik mezelf de ellende met wireless heb bespaard, en me wat kabeltjes getrokken heb :P Maargoed, hier is de link: http://www.tweakers.be/meuktracker/7369
Laat maar wat weten als dit een oplossing is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:58
Heb gisterenavond in ieder geval een heerlijk voetbalavondje gehad. Helemaal spannend is trouwens het moziakkanaal waar je alle wedstrijden tegelijk kan volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11-2024
Heel netjes dat er niet over voetbal gesproken mag worden aangezien sommige mensen nog geen voetbal live kunnen kijken.. _/-\o_

Interessant onderwerp hier gelijk boven mij..

Ik heb ook een Asus WL-107G PCMCIA kaartje voor in me laptop voor wireless internet. Dit is gewoon een goed kaartje en moet wel een aardige download tevoorschijn kunnen toveren. Echter:

Als ik pal naast de router zit van Versatel dan staat er wel zeer goed ontvangst en ik heb de kaart ook op 54mbps gezet (vastgezet), maar toch haal ik met speedtest (ja, met deze snelheden kan ik weer speedtest.nl gebruiken... :() maar 100 kb/s DOWNload.. wat is dit voor onzin? Kheb zelfs de 2 andere computers maar effe voor de goeie test uitgezet die aangesloten zitten op de router.. (en uiteraard ook de decoder uit zodat ie niet 4mbit wegsnoept).
Als ik naast de modem zit dan moet ik toch gewoon minimaal 1200 kb/s kunnen halen ofzo!! (via een ordinaire utp kabel haal ik snelheden van 1700-2100 kb/s!!!)

Help dus! Want dit is echt nix wireless.. Om maar niet te spreken over de kwaliteit een kamer verder (dus een muurtje verder).. dan valt ie continu uit doordat het signaal 'zeer slecht' is. Het gaat dus om hemelsbreed plusminus 8 meter ofzo!!

Wat zijn alle tips en trucks om deze snelheid op te krikken? DAP lees ik hierboven, maar heb geen trek in spyware.. zijn er nog andere opties (er zijn zo veel dingen in te stellen wireless... maar snap weinig van al die termen..)?!?!

HelluP! ;(

EdiT:
Kheb dat FreshDownload erop gezet en even wat speedtestjes gedaan van BBned
(http://speedtest.bbned.nl...=3.718&KB=2048&recorded=1)

Denk dat het iets sneller is, met mijn laptop moet ik het nog maar zien (doe het nu met een gewone pc), maar normale downloads versnelt ie niet (zoals gewone sites, dus surfen zeg maar), alleen de bestanden die je echt download vanaf een site etc.
Hij integreert wel netjes met Firefox :)

Gelijk ff de 100mb test gedaan. Eerste keer effe met decoder aan (voetbal wedstrijd liep) en tweede keer met decoder uit:

1) 1:27 minuut download rond de 1350 kb/s flat
2) 1:12 minuut download rond de 1700 kb/s flat

Verschilt dus wel een tikkie met decoder aan/uit :)

Wat ik wel vreemd vind: zonder FreshDownload (dus standaard downloaden) begint ie altijd met een enorme piek, zodat je gelijk een sloot mb's binnenhaalt (piek van 4000 kb/s ofzo) en gaat dan langzaam naar flat snelheid van 1500 kb/s ofzo. Maar met FreshDownload start ie als een trein, van 0 naar 1700 globaal zeg maar. Jammer dat ie de piek niet meepikt :)

maarre... dat programmaatje maakt geen verschil van dag en nacht ofzo... in ieder geval lost het niet het slome downloadgedrag van wireless op...

EdiT 2:
Met een mp3tje van 2fast2music bijvoorbeeld gaat het wel degelijk een stuk sneller!! normaal 40 kb/s vanaf die site en nu 350 kb/s... dus ut hep zun voordeluh :)

[ Voor 35% gewijzigd door Robinter79 op 14-08-2005 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een vraag, ik heb vanaf vandaag ADSL2+ op 3 PC's., ik heb mijn huidige router ge-reset nu werk het wel, waardoor ik geen switch hoef aan te schaffen.
Weet iemand het verschil uit te drukken tussen router en switch?
Volgend probleem van ander kaliber: Het voetbal werkt niet.
Ook de televisie uitzendingen over de decoder doen het niet meer.
Zijn er meer die dit overkomen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

Nou, vanaf 00:30 ook het befaamde rode lampje gehad tot net toe. Ruim 12 uur dus.. :-/

Nu kan het toeval zijn, maar ik heb mijn modem een paar keer aan/uit gehad en gereset.
Mocht niet baten.

Nu heb ik net portforwarding van poort 80 uitgezet, modem aan/uit gedaan en verdomd, hij doet het weer!

Zijn er meer mensen die last hebben/hadden van het rode lampje EN portforwarding van poort 80 aan hebben staan?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 12:33:
Nog even een vraag, ik heb vanaf vandaag ADSL2+ op 3 PC's., ik heb mijn huidige router ge-reset nu werk het wel, waardoor ik geen switch hoef aan te schaffen.
Bij mij werkte dat niet, 3 pc's op de modem/router, misschien wel na een reset?
Ik doe het maar niet, want dan ben ik weer alle wireless wep en mac instellingen kwijt :|
Als je de decoder in een andere poort stopt dan waar hij als eerste heeft gezeten, dan kan het zijn dat je de verbinding niet kunt opbouwen.
Je hebt maar 2 poorten (1 en 2) dus veel keus is er niet ;)
Ik weet niet hoe slim de router is, maar misschien stelt ie zich in als pc-router voor alle poorten als ie 3 pc's eraan ziet hangen?
Zoiets is mij nog niet gelukt, ik heb de decoder steeds op dezelfde poort gehad.
Verschil tussen router en switch weet ik niet echt :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Heeft er iemand al een feyenoord kanaal ??
Ik heb alleen nog de kanalen van gisteren!

EDit: hij is er al !

[ Voor 13% gewijzigd door henkyyyyyyy op 14-08-2005 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de hele ochtend (omgeving Utrecht) storing gehad op ADSL 20Mbps lijn. Een half uur geleden is dit opgelost. Ik gebruik Port Forwarding poort 80, maar de lijn kwam vanzelf weer op. Er is wat mij betreft dus geen verband tussen Port Forwarding en de modemstoring.
Net op tijd om FC Utreg te kunnen bekijken (normaal ben ik al zo'n 50-60 euro per wedstrijd kwijt met drie zoons, een hapje en een drankje). Ik heb mij abo voor september er dus al weer uit (augustus was gratis volgens een brief die ik kreeg) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robinter79 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 12:05:
Heel netjes dat er niet over voetbal gesproken mag worden aangezien sommige mensen nog geen voetbal live kunnen kijken.. _/-\o_

Interessant onderwerp hier gelijk boven mij..

Ik heb ook een Asus WL-107G PCMCIA kaartje voor in me laptop voor wireless internet. Dit is gewoon een goed kaartje en moet wel een aardige download tevoorschijn kunnen toveren. Echter:

Als ik pal naast de router zit van Versatel dan staat er wel zeer goed ontvangst en ik heb de kaart ook op 54mbps gezet (vastgezet), maar toch haal ik met speedtest (ja, met deze snelheden kan ik weer speedtest.nl gebruiken... :() maar 100 kb/s DOWNload.. wat is dit voor onzin? Kheb zelfs de 2 andere computers maar effe voor de goeie test uitgezet die aangesloten zitten op de router.. (en uiteraard ook de decoder uit zodat ie niet 4mbit wegsnoept).
Als ik naast de modem zit dan moet ik toch gewoon minimaal 1200 kb/s kunnen halen ofzo!! (via een ordinaire utp kabel haal ik snelheden van 1700-2100 kb/s!!!)

Help dus! Want dit is echt nix wireless.. Om maar niet te spreken over de kwaliteit een kamer verder (dus een muurtje verder).. dan valt ie continu uit doordat het signaal 'zeer slecht' is. Het gaat dus om hemelsbreed plusminus 8 meter ofzo!!

Wat zijn alle tips en trucks om deze snelheid op te krikken? DAP lees ik hierboven, maar heb geen trek in spyware.. zijn er nog andere opties (er zijn zo veel dingen in te stellen wireless... maar snap weinig van al die termen..)?!?!

HelluP! ;(

EdiT:
Kheb dat FreshDownload erop gezet en even wat speedtestjes gedaan van BBned
(http://speedtest.bbned.nl...=3.718&KB=2048&recorded=1)

Denk dat het iets sneller is, met mijn laptop moet ik het nog maar zien (doe het nu met een gewone pc), maar normale downloads versnelt ie niet (zoals gewone sites, dus surfen zeg maar), alleen de bestanden die je echt download vanaf een site etc.
Hij integreert wel netjes met Firefox :)

Gelijk ff de 100mb test gedaan. Eerste keer effe met decoder aan (voetbal wedstrijd liep) en tweede keer met decoder uit:

1) 1:27 minuut download rond de 1350 kb/s flat
2) 1:12 minuut download rond de 1700 kb/s flat

Verschilt dus wel een tikkie met decoder aan/uit :)

Wat ik wel vreemd vind: zonder FreshDownload (dus standaard downloaden) begint ie altijd met een enorme piek, zodat je gelijk een sloot mb's binnenhaalt (piek van 4000 kb/s ofzo) en gaat dan langzaam naar flat snelheid van 1500 kb/s ofzo. Maar met FreshDownload start ie als een trein, van 0 naar 1700 globaal zeg maar. Jammer dat ie de piek niet meepikt :)

maarre... dat programmaatje maakt geen verschil van dag en nacht ofzo... in ieder geval lost het niet het slome downloadgedrag van wireless op...

EdiT 2:
Met een mp3tje van 2fast2music bijvoorbeeld gaat het wel degelijk een stuk sneller!! normaal 40 kb/s vanaf die site en nu 350 kb/s... dus ut hep zun voordeluh :)
ER zijn een paar dingen die je kan doen om je Wireless signaalsterkte vanaf het Davolink modem te verbeteren.
1) Zoals iemand anders al eerder opmerkte: het goudkleurig ringetje onder de moer van de antenne connector weghalen. Hierdoor komt de SMA (=antenneconnector) iets verder naar buiten waardoor het connectortje van de antenne beter kontakt maakt.
2) een antenne aanschaffen van bijvoorbeeld D-Link met een beter rendement. Ik heb nu een richtantenne van D-Link erop en in het hele huis is de ontvangst prima. Buiten op straat haal ik zelfs op 100 meter nog 70% signaalsterkte.
Je zoekt even op het internet naar Wifi antennes; alle antennes met een Reversed SMA connector passen op het Davolink modem.
Mijn D-Link 6dB antenne aangeschaft bij Mediamarkt, 26 euro.
3) Je kan een ander kanaal kiezen dan het standaard ingevulde kanaal 11; het kan zijn dat er storingsbronnen zijn die het signaal verzieken, zoals andere Wifi stations in de buurt, andere electronica etc.

Voorts hebben verschillende mensen vastgesteld dat met een downloadaccelerator opeens wel de maximale (gecapte) snelheid te halen is met diverse 54G Wifikaartjes.
Omdat men niet eerder met andere Wifi basisstations deze snelheidsbeperkingen zijn waargenomen, moet het haast wel liggen aan een (firmware) issue van het Davolink modem.
Versatel geeft geen prioriteit aan deze klacht; ze hebben wel wat andere problemen die hoger op de prioriteitenlijst staan.

Maar wat is nu de oplossing is de vraag. Moet je draaien onder Windows 2000 om die wireless snelheidsbeperking niet te hebben?
Of de standaard SP1 Windows XP? Zijn er mensen die SP2 van XP hebben geinstalleerd en die problemen niet hebben?
Hebben Apple Macintosh (Mac OS X) gebruikers deze probleen ook?

Als er mensen zijn met een oplossing anders dan het installeren van een downloadmanager
horen we dat graag.

Mensnen: kom op met briljante suggesties/oplossingen! >:)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 15:54 . Reden: tiepvouden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 12:33:
Jan,

Een router is een apparaat waardoor je meerdere apparaten (computers dus ook) achter één IP-adres kunt onderbrengen.
Dit is vooral handig als de internetprovider maar 1 computer toelaat op 1 modem. De modem zal alle data naar de router sturen, en de router bepaalt vervolgens naar welke computer de data gestuurd moet worden. Routers heb je in verschillende soorten en maten.
Maar in je Davolink modem zit al een router.
Wil je meer dan 2 PC's met UTP kabel aansluiten op je Davolink, heb je gewoon een simpele switch nodig.
Kijk op www.sweex.com voor de goedkoopste oplossing, kopieer het artikelnummer en zoek op google naar dit artikelnummer en prijs.
Je hebt al een 5 poorts switch van Sweex voor 12 euro.

Een ander probleem waar wellicht iemand een antwoord op heeft voor mij.

Wie heeft een oplossing.

Op mijn Mac, draaiend onder Mac OS X 10.4 wil ik een Carracho servertje draaien.
Hiervoor moet ik ik de Davolink poort 6700 t/m 6703 openzetten en forwarden naar het lokale ip adres van de Mac: 192.168.1.16. Heb het getest met TCP/UDP, TCP en UDP alleen , maakt niets uit.

De server verschijnt wel in de Trackerlijst, maar met het WAN ip adres krijg ik de melding dat er geen server draait op mijn WAN ip adres.
Als ik vanaf een andere Mac in het netwerk thuis direkt inlog op de server met het ip adres 192.168.1.16 werkt alles en kom ik gewoon op m'n servertje.

Mijn conclusie is dat er nog iets niet goed staat of dat die poorten stiekum toch niet open staan?
Heeft iemand hier ervaring mee, of wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:31
Sinds woensdag stabiele verbinding, maar wel een paar rare problemen:

- Upload werkt soms niet, bv als ik de uploadtest doe op www.speedtest.nl
Firewall uitzetten (sygate) en het werkt opeens wel. Kan niks in sygate vinden wat dit zou blokkeren, settings werkten altijd prima onder @home

- Email verzenden via outlook of webmail gaat niet, ontvangen prima. Verzenden outlook geeft een connection met server verbroken, webmail timed out bij verzenden.
Ook hier weer: sygate uitgezet en het loopt weer, zowel web als outlook... Supervaag.

- Email ontvangen via webmail: 1 mailtje arriveert. Ontvangen via outlook: krijg altijd 2 exemplaren van hetzelfde mailtje, ligt niet aan de zender en geen mail rule actief. 1 account gedefinieerd voor versatel mail. Zie ik een setting over het hoofd?

[ Voor 3% gewijzigd door CopyCatz op 14-08-2005 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antwoord aan Speedy André:
Ik heb het over de router die op de 1e verdieping staat, dat heeft niets met de modum/router van versatel te maken.
Vanuit het versatel modum gaat 1 utp kabel naar boven en van daar uit worden de PC,s gedeeld.
Dat ging eerst niet, maar na re-setten van mijn (repotec) router werkt het.
Het voetbal doet't nu ook, Versatel leverde mij een nieuwe scart-kabel die op een gegeven moment bijna geen beeld en geen geluid meer gaf. Een oude die ik nog had werkt wél. Hoe is het mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 16:19:
Antwoord aan Speedy André:
Ik heb het over de router die op de 1e verdieping staat, dat heeft niets met de modum/router van versatel te maken.
Vanuit het versatel modum gaat 1 utp kabel naar boven en van daar uit worden de PC,s gedeeld.
Dat ging eerst niet, maar na re-setten van mijn (repotec) router werkt het.
Het voetbal doet't nu ook, Versatel leverde mij een nieuwe scart-kabel die op een gegeven moment bijna geen beeld en geen geluid meer gaf. Een oude die ik nog had werkt wél. Hoe is het mogelijk!
Verbazend, een nieuwe scartkabel die opeens geen contact meer maakt 8)7
Ik wist niet dat je een 2e router had, zo te zien heb je alles nu werkend 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 15:51:
[...]

ER zijn een paar dingen die je kan doen om je Wireless signaalsterkte vanaf het Davolink modem te verbeteren.
1) Zoals iemand anders al eerder opmerkte: het goudkleurig ringetje onder de moer van de antenne connector weghalen. Hierdoor komt de SMA (=antenneconnector) iets verder naar buiten waardoor het connectortje van de antenne beter kontakt maakt.
2) een antenne aanschaffen van bijvoorbeeld D-Link met een beter rendement. Ik heb nu een richtantenne van D-Link erop en in het hele huis is de ontvangst prima. Buiten op straat haal ik zelfs op 100 meter nog 70% signaalsterkte.
Je zoekt even op het internet naar Wifi antennes; alle antennes met een Reversed SMA connector passen op het Davolink modem.
Mijn D-Link 6dB antenne aangeschaft bij Mediamarkt, 26 euro.
3) Je kan een ander kanaal kiezen dan het standaard ingevulde kanaal 11; het kan zijn dat er storingsbronnen zijn die het signaal verzieken, zoals andere Wifi stations in de buurt, andere electronica etc.

Mensnen: kom op met briljante suggesties/oplossingen! >:)
Even ter update ik heb een pc en laptop op Wi-fi aangesloten. Via de Davolink is de snelheid van enkele lijn (dus accelerators weggelaten) constant tussen de 500 en 800 kb/s. Heb daarvoor als test mijn eigen wi-fi USRobitics router op de davolink aangesloten en gebruik gemaakt van deze wi-fi verbinding. Ook nu weer tussen de 500 en 800 kb/s.

Ik kan hier dus uit concluderen dat niet de wi-fi op de davolink de snelheidvermindering veroorzaakt danwel iets in het modem die anders omgaat met data welk via wi-fi is verzonden. Het is wel vreemd hoor allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
CopyCatz schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 16:17:
Sinds woensdag stabiele verbinding, maar wel een paar rare problemen:

- Upload werkt soms niet, bv als ik de uploadtest doe op www.speedtest.nl
Firewall uitzetten (sygate) en het werkt opeens wel. Kan niks in sygate vinden wat dit zou blokkeren, settings werkten altijd prima onder @home

- Email verzenden via outlook of webmail gaat niet, ontvangen prima. Verzenden outlook geeft een connection met server verbroken, webmail timed out bij verzenden.
Ook hier weer: sygate uitgezet en het loopt weer, zowel web als outlook... Supervaag.

- Email ontvangen via webmail: 1 mailtje arriveert. Ontvangen via outlook: krijg altijd 2 exemplaren van hetzelfde mailtje, ligt niet aan de zender en geen mail rule actief. 1 account gedefinieerd voor versatel mail. Zie ik een setting over het hoofd?
Thanx !!!!!

Ik werk dus ook met sygate (ahum werkte) en kon dus ook niks uppen naar bijvoorbeeld ftp. Sygate op allow all zetten en het werkt... heb de call over uploadstoring bij versatel maar laten annuleren en nu een vraag hierover uit laten zetten naar de technische afdeling.

Maar zo werkt het wel weer....

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:03
Heb de twee topics door zitten lezen, maar zie door de bomen het bos niet meer :)

Kan iemand het volgende bevestigen (of weerleggen natuurlijk)

Huidige situatie:

-Internet: Chello
-Telefoon: ISDN KPN
-Voetbal: Canal Plus

--Canal Plus is inmiddels opgezegd en afgesloten--

Nieuwe situatie:

-Door ISDN is het niet mogelijk om Versatel te gebruiken, oplossing die ik heb gelezen: aparte analoge lijn aanvragen bij kpn. Dit staat als het ware los van de ISDN en de nummers blijven behouden? (je krijgt er als het ware een extra aparte telefoondraad bij)

- Aan KPN vermelden dat de aparte analoge lijn gebruikt gaat worden voor ADSL van Versatel

- Versatel aanvragen (ik lig binnen dekkingsgebied, probleem met isdn opgelost met vorige stappen)

- Wachten... ;) (en chello opzeggen :P )

Is dit het juiste stappenplan als ik met ISDN behoud Versatel wil? Of zie ik wat over het hoofd?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké YoHoost, maar in mijn geval kan ik geen 2 kabels op de Davolink zetten, omdat mijn computers op de 1e verdieping staan.
d.w.z. ik geen extra kabel meer door de muur kan trekken.
Zit al vol met coax en utp.
dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gisteren met ze gebeld:

MAAR: buiten 39,95 euro moet ik ook de KPN betalen voor het ADSL-deel én het telefoondeel.

Zit ik op 39.95+19.95(adsl-kpndeel)+15.95)kpn-telfoon)= TEVEEL.

Verreken ik me of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 18:29:
ik heb gisteren met ze gebeld:

MAAR: buiten 39,95 euro moet ik ook de KPN betalen voor het ADSL-deel én het telefoondeel.

Zit ik op 39.95+19.95(adsl-kpndeel)+15.95)kpn-telfoon)= TEVEEL.

Verreken ik me of niet?
ja...

t lijkt mij eerder 39,95 + 15,95 (of 9,40 - belbudget)
dat adsl-kpndeel is onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 21:00

Kroontje

...

Mensen, ik heb een probleem met de opstelling en heb geen idee meer hoe ik het anders kan aansluiten, heb alle mogelijk varianten geprobeerd volgens mij.. Het volgende:

Thuis hebben we een tv met één scartaansluiting, een dvd-recorder en de Versatel decoder. Nu heb ik gisteren de Versatel decoder verplaatst in de kast en alles opnieuw aangesloten. Nu kunnen we geen gebruik meer maken van de dvd-recorder. Het is nu als volgt aangesloten...

- Versatel decoder met scart naar tv,
- dvd-recorder met scart naar Versatel.

Zo is het volgens mij ook geïnstalleerd door de monteur, maar dat weet ik niet zeker meer. Heb helaas niet goed gekeken hoe hij het had aangesloten. Gisteren een half uur mee lopen ouwehoeren, maar kreeg de dvd-recorder niet meer aan de praat. En naar mijn weten heb ik alle mogelijkheden geprobeerd. Iemand een duidelijk idee hoe ik het moet aansluiten om zowel de Versatel decoder en dvd-recorder weer aan de praat te krijgen?

Alvast bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het enige wat ik kan bedenken is dat er stekkers verwisseld zijn.
Op de decoder is de onderste scart voor de tv (staat erbij onder de aansuiting) en de bovenste is voor de dvdrecorder.
Misschien heb je verschillende scartkabels, dus onderling wisselen zou kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
The_Cure schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 17:11:
Heb de twee topics door zitten lezen, maar zie door de bomen het bos niet meer :)

Kan iemand het volgende bevestigen (of weerleggen natuurlijk)

Huidige situatie:

-Internet: Chello
-Telefoon: ISDN KPN
-Voetbal: Canal Plus

--Canal Plus is inmiddels opgezegd en afgesloten--

Nieuwe situatie:

-Door ISDN is het niet mogelijk om Versatel te gebruiken, oplossing die ik heb gelezen: aparte analoge lijn aanvragen bij kpn. Dit staat als het ware los van de ISDN en de nummers blijven behouden? (je krijgt er als het ware een extra aparte telefoondraad bij)

- Aan KPN vermelden dat de aparte analoge lijn gebruikt gaat worden voor ADSL van Versatel

- Versatel aanvragen (ik lig binnen dekkingsgebied, probleem met isdn opgelost met vorige stappen)

- Wachten... ;) (en chello opzeggen :P )

Is dit het juiste stappenplan als ik met ISDN behoud Versatel wil? Of zie ik wat over het hoofd?

Alvast bedankt!
Je hoeft KPN niets te melden verder, gewoon een analoge lijn aanvragen extra. Als die is opgeleverd en werkt op dat nummer bij Versatel aanvragen.

Liggen inderdaad naast elkaar en hebben niets met elkaar (dus ook niet met nummers en dienst) met elkaar te maken. Compleet apparte koperlijn wordt dat.

(of je laat je ISDN omzetten naar analoog, lever je 3 nummers in natuurlijk)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 18:22:
Oké YoHoost, maar in mijn geval kan ik geen 2 kabels op de Davolink zetten, omdat mijn computers op de 1e verdieping staan.
d.w.z. ik geen extra kabel meer door de muur kan trekken.
Zit al vol met coax en utp.
dank
Jan,
Wat zit er op die utp kabel aangesloten die nu al naar boven gaat?
Is dat 1 kabel van modem naar PC of is die kabel ergens anders voor?
Laat me weten, volgens mij is er wel een oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kroontje schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 18:36:
Mensen, ik heb een probleem met de opstelling en heb geen idee meer hoe ik het anders kan aansluiten, heb alle mogelijk varianten geprobeerd volgens mij.. Het volgende:

Thuis hebben we een tv met één scartaansluiting, een dvd-recorder en de Versatel decoder. Nu heb ik gisteren de Versatel decoder verplaatst in de kast en alles opnieuw aangesloten. Nu kunnen we geen gebruik meer maken van de dvd-recorder. Het is nu als volgt aangesloten...

- Versatel decoder met scart naar tv,
- dvd-recorder met scart naar Versatel.

Zo is het volgens mij ook geïnstalleerd door de monteur, maar dat weet ik niet zeker meer. Heb helaas niet goed gekeken hoe hij het had aangesloten. Gisteren een half uur mee lopen ouwehoeren, maar kreeg de dvd-recorder niet meer aan de praat. En naar mijn weten heb ik alle mogelijkheden geprobeerd. Iemand een duidelijk idee hoe ik het moet aansluiten om zowel de Versatel decoder en dvd-recorder weer aan de praat te krijgen?

Alvast bedankt voor de reacties :)
SCART switch ertussen zetten.
Keuzestand1: Decoder
Keuzestand 2: DVD recorder
Zoek een schakelaar met monitormogelijkheid, zodat je ook van de decoder kan opnemen.
Volgens mij heb ik deze dingen bij Mediamarkt gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:03
bjck schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 19:07:
[...]

Je hoeft KPN niets te melden verder, gewoon een analoge lijn aanvragen extra. Als die is opgeleverd en werkt op dat nummer bij Versatel aanvragen.

Liggen inderdaad naast elkaar en hebben niets met elkaar (dus ook niet met nummers en dienst) met elkaar te maken. Compleet apparte koperlijn wordt dat.

(of je laat je ISDN omzetten naar analoog, lever je 3 nummers in natuurlijk)
Ok, harstikke bedankt! Van de week maar even doen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor, werkt prima tot nu toe in Harderwijk. Tijdens de voetbalwedstrijden af en toe een hapering, duurt nooit langer dan een seconde.

Internet gaat ook prima, de cable1 monteur heeft een wireless pci kaartje "tornado 122" geleverd en in de status staat: snelheid 54,0 Mbps, signaal sterkte 5 groene streepjes (= uitstekend). Ik download dan ook met 1,5 MB/s die zo'n beetje iedereen als maximum snelheid haalt. Voor de volledigheid,.... op plusminus 400 meter van de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:56

Wokschotel

Op 6 wielen

Paar vragen:

- ik kan Versatel krijgen vanaf 8 september. Nu heb ik Demon. Ik kan dus Versatel gewoon per 8 september aanvragen en Demon opzeggen per 1 maand vanaf nu (dus 15 september). Aansluitdatum Versatel en opzegdatum Demon hoeven niet gelijk te zijn aan elkaar

- mijn huidige Linksys wireless router wil ik behouden. Kan dat Versatel ding in bridge-mode worden gezet? Zoniet, dan sluit ik hem wel aan als switch (wireless en wired) omdat ik meer dan 2 PC's heb. Kan ik dan nog steeds het wireless deel van mijn switch gebruiken?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje

Kroontje

...

Speedy-Andre schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 18:52:
Het enige wat ik kan bedenken is dat er stekkers verwisseld zijn.
Op de decoder is de onderste scart voor de tv (staat erbij onder de aansuiting) en de bovenste is voor de dvdrecorder.
Misschien heb je verschillende scartkabels, dus onderling wisselen zou kunnen helpen.
Kabels ook al verwisseld, snap er geen drol van.. :( Zal nog eens proberen..
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 19:46:
[...]

SCART switch ertussen zetten.
Keuzestand1: Decoder
Keuzestand 2: DVD recorder
Zoek een schakelaar met monitormogelijkheid, zodat je ook van de decoder kan opnemen.
Volgens mij heb ik deze dingen bij Mediamarkt gezien!
Dat is misschien een idee, maar het heeft gewoon normaal gewerkt.. En vanavond wil ik iets opnemen en de MM is dicht helaas.. :P En wil wel de mogelijkheid hebben om iets op te nemen van tv als ik via de decoder naar een (sport)programma kijk :)

[ Voor 6% gewijzigd door Kroontje op 14-08-2005 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoHoost,
Alles is opgelost, die UTP kabel gaat van versatel modum naar mijn router (Repotec) op de 1e verdieping, en daar zitten de 3 PC's op aangesloten.
Moest wel de router re-setten anders werkte niets.
Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Kroontje schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 20:28:
[...]
Kabels ook al verwisseld, snap er geen drol van.. :( Zal nog eens proberen..

[...]
Dat is misschien een idee, maar het heeft gewoon normaal gewerkt.. En vanavond wil ik iets opnemen en de MM is dicht helaas.. :P En wil wel de mogelijkheid hebben om iets op te nemen van tv als ik via de decoder naar een (sport)programma kijk :)
Heb je geen andere kabels om het op te nemen, svhs en audio bijvoorbeeld, dat komt aardig overeen met wat de scart uit stuurt :)
Het zou ook kunnen dat je dvdrecorder niet vanzelf omschakelt naar scart, dan zie je ook niets :/
Iemand had trouwens een kabel bij de decoder gehad die slecht contact maakte, misschien is dat het probleem ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor, werkt prima tot nu toe in Harderwijk........
Dank je, dus de centrale is er klaar voor. Ik zit wel op bijna 2,5 km (3844ZR). 7 sept weet ik meer, dan komt IMTECH de zaak installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reken dan op ~10mbit oid. 2.5 km is toch wel aardig ver helaas :( maar ok 10mbit is zeker niet zo traag als een slak in winterslaap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I wou dta ik 10 mbit haald een ik woon op 280 meter :)
Ik haal gemiddeld 5 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 17:53
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 23:13:
I wou dta ik 10 mbit haald een ik woon op 280 meter :)
Ik haal gemiddeld 5 mbit.
Lkkr wireless bezig cker? ik kwam ook niet verder dan 400-500kb/s wireless. Toen maar UTP en hatzee!! 2,1mb/s!

Neem risico's in wat jij geloofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik mij af vraag is of het voetbal ook 'gedownload' moet worden via dezelfde adsl lijn. En als dat zo is, krijg je dan ook je voetbalwedstrijd niet goed door als je bijv. veel en snel aan het downloaden bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 00:16:
Wat ik mij af vraag is of het voetbal ook 'gedownload' moet worden via dezelfde adsl lijn. En als dat zo is, krijg je dan ook je voetbalwedstrijd niet goed door als je bijv. veel en snel aan het downloaden bent?
Tvsignaal neemt een vaste bandbreedte in beslag van 4-5Mb/s, je download zal dus afnemen als je tv kijkt.
Alles zit in principe in het adsl signaal, het modem verdeelt dit over de aangesloten pc's en de decoder, waarbij de decoder voorrang krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 00:16:
Ja gaat via zelfde lijn, maar wanneer de decoder aanstaat, wordt er 4Mbit gereserveerd voor het voetbal gedeelte. Dus als je te snel download, zal je tv niet beinvloeden. Wel als je veel upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okay bedankt voor de uitleg. Maar wel een beetje misleidend, ze adverteren dus met 20 Mbit + digitale TV. Maar het is dus eigenlijk 20 Mbit, of 15Mbit met digitale TV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ps. vette noob vraag, heeft niks met topic te maken, maar ik zie nergens meer de knop waarmee je een nieuw topic kan maken :X
Ben ik niet meer gerechtigd daartoe ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 00:31:
Ps. vette noob vraag, heeft niks met topic te maken, maar ik zie nergens meer de knop waarmee je een nieuw topic kan maken :X
Ben ik niet meer gerechtigd daartoe ofzo? :?
In DIT topic niet, hier kan je alleen antwoorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar als ik naar de topiclist ga zie ik ook nergens een button.
Ik weet wel hoe forums werken. Maar ik snap hier geen bal van. Ik heb elke pixel van het scherm al gechecked, maar kan nergens een new topic button ontdekken, en ik ben al wel ingelogd.

Sorry voor de off topic, maar ik moet dit echt even weten en dit is de enige manier om er acher te komen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 00:27:
okay bedankt voor de uitleg. Maar wel een beetje misleidend, ze adverteren dus met 20 Mbit + digitale TV. Maar het is dus eigenlijk 20 Mbit, of 15Mbit met digitale TV ;)
20 Mbit is nog erg enthousiast. Sowieso schijnt er een cap te zijn op 15mbit, inclusief TV. Dus als je decoder aan gaat houd je nog maar ongeveer 10 a 11mbit over.

Echter, mijn decoder staat UIT en ik haal maar 11mbit. Downloaden met meerdere threads resulteert in geen enkel geval sneller als 1150kb/sec. Vrijdag was dit nog 1350kb/sec. Ergens ben ik dus 200kb/sec verloren ! Ligt dit aan het netwerk ? Het modem heb ik al meerdere malen gereset, zonder uitkomst.

Wat kan ik doen om de snelheid te verhogen ? Alles is bekabeld aangesloten. De kabel vanaf het ISRA punt tot aan de modem is krap 1 meter lang. Het netwerk hier is overal 1 gbit. Daar kan het dus ook niet aan liggen :)

Afstand naar de centrale, volgens de tudelft site, is 1497 meter, via een omweg over de rondweg rond het centrum :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

Wie kan wat zeggen over de beleving van de televisie? Als ik het goed begrijp gaan alle zenders in het pakket van Versatel over een 20Mbit lijntje. De decoder laat het vervolgens op de TV zien. Welke vertraging heb je bijvoorbeeld als je zapt? Duurt het 5 seconden voor je op de andere zender zit, of is dit direct het geval? Is het menu van die decoder fatsoenlijk te bedienen? Of moet je 2 seconden wachten (lag) na iedere keer dat je op en knop drukt?
Hoe makkelijk/moeilijk is het om die TV kanalen op te computer te ontvangen? Kwestie van internetsite bezoeken, of software installeren? Of kan dit in zijn geheel niet? Is het mogelijk om van alle services gebruik te maken zónder de decoder te gebruiken, maar een computer? Met andere woorden, kan ik een mediaserver aansluiten om zonder TVkaart mijn favoriete programma's op te nemen? Kan ik het TV signaal wat over de ADSL verbinding gaat relayen (videoLAN), zodat ik er een studentenhuis op aan kan sluiten? Kan ik meerdere streams tegelijk bekijken, zodat meerdere mensen in het huis tegelijkertijd verschillende zenders kunnen ontvangen, of tegelijkertijd kijken en opnemen van verschillende zenders? Zo jah, hoeveel zenders tegelijkertijd? Welke snelheid heeft één stream nodig?

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 00:45:
Ja maar als ik naar de topiclist ga zie ik ook nergens een button.
Ik weet wel hoe forums werken. Maar ik snap hier geen bal van. Ik heb elke pixel van het scherm al gechecked, maar kan nergens een new topic button ontdekken, en ik ben al wel ingelogd.

Sorry voor de off topic, maar ik moet dit echt even weten en dit is de enige manier om er acher te komen.
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/highend/newtopic.jpg

Is dat nou zo moeilijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, zaterdag was de dag. De monteur kwam netjes om 10:30. Alles bij zich...zeer aardige gast. Ik woon zelf in Almelo en ik hoorde aan zijn stem dat hij niet uit de regio kwam. Het bleek dat hij uit Delft kwam...men oh men das een afstandje voor een installatie.
Alles netjes geinstalleerd. Maar helaas helaas geen verbinding. Ook nu, maandag, nog steeds niet.
Het rode INET lampje brand en daar blijft het bij.. De monteur heeft direct IMTECH gebeld en het probleem voorgelegd. Volgens Imtech was alles verder Ok maar stond mijn abbo nog niet op actief. Ja, dat kon 1 uur of 3 dagen duren. Nou, ik verwacht dus 3 dagen. Iemand een idee dat het misschien nog ergens anders aan kan liggen?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 21:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 08:37:
Nou, zaterdag was de dag. De monteur kwam netjes om 10:30. Alles bij zich...zeer aardige gast. Ik woon zelf in Almelo en ik hoorde aan zijn stem dat hij niet uit de regio kwam. Het bleek dat hij uit Delft kwam...men oh men das een afstandje voor een installatie.
Alles netjes geinstalleerd. Maar helaas helaas geen verbinding. Ook nu, maandag, nog steeds niet.
Het rode INET lampje brand en daar blijft het bij.. De monteur heeft direct IMTECH gebeld en het probleem voorgelegd. Volgens Imtech was alles verder Ok maar stond mijn abbo nog niet op actief. Ja, dat kon 1 uur of 3 dagen duren. Nou, ik verwacht dus 3 dagen. Iemand een idee dat het misschien nog ergens anders aan kan liggen?!?!
Als hun zeggen dat je abbo nog niet op actief staat bel je toch gewoon de versatel helpdesk jongens alles is opgeleverd en aangesloten kunnen jullie hem op actief zetten ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankie
  • Laatst online: 22-06 09:23

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Verbinding hier (in Leeuwarden) werkt op zich best aardig, zij het dat hij zo nu en dan plotseling een rood inet-ledje laat zien, hierna lijkt een reset noodzakelijk, misschien ook een optie voor de persoon boven mij? :)
Als het te vaak voorkomt ga ik ff bellen of mailen met de KS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje

Kroontje

...

Speedy-Andre schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:07:
[...]

Heb je geen andere kabels om het op te nemen, svhs en audio bijvoorbeeld, dat komt aardig overeen met wat de scart uit stuurt :)
Het zou ook kunnen dat je dvdrecorder niet vanzelf omschakelt naar scart, dan zie je ook niets :/
Iemand had trouwens een kabel bij de decoder gehad die slecht contact maakte, misschien is dat het probleem ...
Heb het nog niet met andere kabels geprobeerd, maar weet wat de oorzaak was.. |:(

Ik had de scart van de Versatel decoder niet in de tv-uitgang zitten van de dvd-recorder maar in de aux-aansluiting.. *schaam* Moest allemaal op gevoel, aangezien de scartkabels niet zo heel erg lang zijn en alles via de achterkant van de tv-kast moet lopen..

in ieder geval bedankt voor je antwoorden.. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Kroontje op 15-08-2005 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wistoha ik word a.s woensdag aangesloten :)
Tot nu toe is bij mij alles nog goed gegaan. Zit nu 4 dagen zonder internet omdat ik m'n XS4ALL signaal omgezet is naar versatel. Maar somige mensen zij niet zo goed in het beveiligen van hun draadloze systeem dus ik zit niet echt zonder :*)
Ik houd je op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Laatst online: 12-09 13:52
Gisteren twee keer gebeld door Versatel, met de vraag of mij klacht cq storing nog steeds gegrond was. Ze zijn helemaal het overzicht kwijt wie nu wel en wie nu geen internet heeft. Ik vertelde die man dat ik al sinds 1 augustus zonder internet zit. Hij vond het gelukkig zelf ook wel lang duren...

Inmiddels heb ik mezelf er maar bij neer gelegd, ik zie vanzelf wel wanneer het lampje gaat branden.

Ohja die vrouw die de eerste keer nog belde zei in haar enthousiastme dat ik ook de status van de storing en abo ook op internet kon zien. Ik zei express een paar tellen niets, en gelukkig kwam ze er zelf achter dat dat niet zo`n snuggere opmerking was :)

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 08:37:
Ik heb precies hetzelfde probleem (en met mij nog 2500 anderen, volgens de helpdesk). De monteur zei dat we binnen 3 dagen verbinding zouden moeten hebben en dat imtech een melding naar Versatel had gestuurd. Ik heb er gisteren (na 3 dagen) maar even over gebeld, maar ze hadden nog geen melding binnen. Nu is die melding naar de technische dienst gegaan (wat dat waard is...) We moeten maar gewoon geduld hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant :
Versatel: videochatten met settopbox
http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=776203

Daarnaast werkt Versatel volgens hem aan ’een pc-client’. Daarmee kunnen abonnees ook op het computerscherm naar de tv-beelden kijken. "Daar zijn we nu mee aan het werk. Het werkt nog niet helemaal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hier weer even een kleine update uit Leiden (centrum). Sinds ik vorige week woensdag ben gestart met het monitoren van mijn verbinding (webservertje aangezet en gratis proefmaandje www.watchmouse.com) is mijn verbinding geen enkel moment meer weggevallen! Op zich is dir niet zo bijzonder (bij elke andere nederlandse adsl-provider op versatel na dan), maar gezien mijn voorgaande problemen met om de één a twee dagen rode INET-lampjes.en storingen, wil ik toch even laten weten dat ik aanzienlijke performance problemen aan het bespeuren ben! Ik begin zelfs weer een beetje hoop voor de toekomst te krijgen!

Verder ben ik ook zeer te spreken over het voetbal van afgelopen weekeinde, en dan heb ik het niet over de positieve uitslagen van mijn cluppie, maar vooral over de manier waarop versatel het geheel uitzond. Af en toe een halve seconde waarin het beeld zeer vaag deed, maar die keren waren op één hand te tellen. Daarbij was ik dit gelijk vergeten toen 'we er even uitgingen voor de broodnodige reclame', maar het geluidssignaal uit de studio gewoon open bleef staan.. Echt schitterend..

Ik heb nog wel een vraagje... Is het al iemand gelukt om de verbinding tussen de router en de decoder via één of meerdere switches te laten lopen? Het zou bij ons nl. best wel eens voor kunnen komen dat op zondagmiddag de huiskamer voor andere doeleinden wordt gebruikt en dat uitwijk naar een andere verdieping noodzakelijk is. Is het in dat geval mogelijk om in plaats van de normale lan verbinding, de decoder-verbinding in het netwerk te hangen en deze op een andere verdieping weer met de decoder te verbinden? Uiteraard werkt dan internet niet meer op de rest van het netwerk, maar zou de decoder wel werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Laatst online: 12-09 13:52
scorpion303 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:02:
Hier weer even een kleine update uit Leiden (centrum). Sinds ik vorige week woensdag ben gestart met het monitoren van mijn verbinding (webservertje aangezet en gratis proefmaandje www.watchmouse.com) is mijn verbinding geen enkel moment meer weggevallen! Op zich is dir niet zo bijzonder (bij elke andere nederlandse adsl-provider op versatel na dan), maar gezien mijn voorgaande problemen met om de één a twee dagen rode INET-lampjes.en storingen, wil ik toch even laten weten dat ik aanzienlijke performance problemen aan het bespeuren ben! Ik begin zelfs weer een beetje hoop voor de toekomst te krijgen!

Verder ben ik ook zeer te spreken over het voetbal van afgelopen weekeinde, en dan heb ik het niet over de positieve uitslagen van mijn cluppie, maar vooral over de manier waarop versatel het geheel uitzond. Af en toe een halve seconde waarin het beeld zeer vaag deed, maar die keren waren op één hand te tellen. Daarbij was ik dit gelijk vergeten toen 'we er even uitgingen voor de broodnodige reclame', maar het geluidssignaal uit de studio gewoon open bleef staan.. Echt schitterend..
Ik heb nog wel een vraagje... Is het al iemand gelukt om de verbinding tussen de router en de decoder via één of meerdere switches te laten lopen? Het zou bij ons nl. best wel eens voor kunnen komen dat op zondagmiddag de huiskamer voor andere doeleinden wordt gebruikt en dat uitwijk naar een andere verdieping noodzakelijk is. Is het in dat geval mogelijk om in plaats van de normale lan verbinding, de decoder-verbinding in het netwerk te hangen en deze op een andere verdieping weer met de decoder te verbinden? Uiteraard werkt dan internet niet meer op de rest van het netwerk, maar zou de decoder wel werken?
Je gaat me toch niet vertellen dat ze tijdens een wedstrijd reclame uitzenden he?

HODL

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra regel ivm Voetbal: Gezien niet iedereen het kan zien en dus op de samenvattingen wacht willen we instellen dat er geen uitslagen, verslagen of voorkeur besproken of ge-uit wordt over wedstrijden en clubs.

Voor een goede indicatie voor nieuwe abonnees en vergelijkings materiaal vragen we iedereen met een 20mb Versatel verbinding die opgeleverd is onderstaande te lezen en in te vullen:

GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test