Robinter79 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 12:05:
Heel netjes dat er niet over voetbal gesproken mag worden aangezien sommige mensen nog geen voetbal live kunnen kijken..
Interessant onderwerp hier gelijk boven mij..
Ik heb ook een Asus WL-107G PCMCIA kaartje voor in me laptop voor wireless internet. Dit is gewoon een goed kaartje en moet wel een aardige download tevoorschijn kunnen toveren. Echter:
Als ik pal naast de router zit van Versatel dan staat er wel zeer goed ontvangst en ik heb de kaart ook op 54mbps gezet (vastgezet), maar toch haal ik met speedtest (ja, met deze snelheden kan ik weer speedtest.nl gebruiken...

) maar 100 kb/s DOWNload.. wat is dit voor onzin? Kheb zelfs de 2 andere computers maar effe voor de goeie test uitgezet die aangesloten zitten op de router.. (en uiteraard ook de decoder uit zodat ie niet 4mbit wegsnoept).
Als ik naast de modem zit dan moet ik toch gewoon minimaal 1200 kb/s kunnen halen ofzo!! (via een ordinaire utp kabel haal ik snelheden van 1700-2100 kb/s!!!)
Help dus! Want dit is echt nix wireless.. Om maar niet te spreken over de kwaliteit een kamer verder (dus een muurtje verder).. dan valt ie continu uit doordat het signaal 'zeer slecht' is. Het gaat dus om hemelsbreed plusminus 8 meter ofzo!!
Wat zijn alle tips en trucks om deze snelheid op te krikken? DAP lees ik hierboven, maar heb geen trek in spyware.. zijn er nog andere opties (er zijn zo veel dingen in te stellen wireless... maar snap weinig van al die termen..)?!?!
HelluP!
EdiT:
Kheb dat FreshDownload erop gezet en even wat speedtestjes gedaan van BBned
(http://speedtest.bbned.nl...=3.718&KB=2048&recorded=1)
Denk dat het iets sneller is, met mijn laptop moet ik het nog maar zien (doe het nu met een gewone pc), maar normale downloads versnelt ie niet (zoals gewone sites, dus surfen zeg maar), alleen de bestanden die je echt download vanaf een site etc.
Hij integreert wel netjes met Firefox 
Gelijk ff de 100mb test gedaan. Eerste keer effe met decoder aan (voetbal wedstrijd liep) en tweede keer met decoder uit:
1) 1:27 minuut download rond de 1350 kb/s flat
2) 1:12 minuut download rond de 1700 kb/s flat
Verschilt dus wel een tikkie met decoder aan/uit
Wat ik wel vreemd vind: zonder FreshDownload (dus standaard downloaden) begint ie altijd met een enorme piek, zodat je gelijk een sloot mb's binnenhaalt (piek van 4000 kb/s ofzo) en gaat dan langzaam naar flat snelheid van 1500 kb/s ofzo. Maar met FreshDownload start ie als een trein, van 0 naar 1700 globaal zeg maar. Jammer dat ie de piek niet meepikt
maarre... dat programmaatje maakt geen verschil van dag en nacht ofzo... in ieder geval lost het niet het slome downloadgedrag van wireless op...
EdiT 2:
Met een mp3tje van 2fast2music bijvoorbeeld gaat het wel degelijk een stuk sneller!! normaal 40 kb/s vanaf die site en nu 350 kb/s... dus ut hep zun voordeluh

ER zijn een paar dingen die je kan doen om je Wireless signaalsterkte vanaf het Davolink modem te verbeteren.
1) Zoals iemand anders al eerder opmerkte: het goudkleurig ringetje onder de moer van de antenne connector weghalen. Hierdoor komt de SMA (=antenneconnector) iets verder naar buiten waardoor het connectortje van de antenne beter kontakt maakt.
2) een antenne aanschaffen van bijvoorbeeld D-Link met een beter rendement. Ik heb nu een richtantenne van D-Link erop en in het hele huis is de ontvangst prima. Buiten op straat haal ik zelfs op 100 meter nog 70% signaalsterkte.
Je zoekt even op het internet naar Wifi antennes; alle antennes met een Reversed SMA connector passen op het Davolink modem.
Mijn D-Link 6dB antenne aangeschaft bij Mediamarkt, 26 euro.
3) Je kan een ander kanaal kiezen dan het standaard ingevulde kanaal 11; het kan zijn dat er storingsbronnen zijn die het signaal verzieken, zoals andere Wifi stations in de buurt, andere electronica etc.
Voorts hebben verschillende mensen vastgesteld dat met een downloadaccelerator opeens wel de maximale (gecapte) snelheid te halen is met diverse 54G Wifikaartjes.
Omdat men niet eerder met andere Wifi basisstations deze snelheidsbeperkingen zijn waargenomen, moet het haast wel liggen aan een (firmware) issue van het Davolink modem.
Versatel geeft geen prioriteit aan deze klacht; ze hebben wel wat andere problemen die hoger op de prioriteitenlijst staan.
Maar wat is nu de oplossing is de vraag. Moet je draaien onder Windows 2000 om die wireless snelheidsbeperking niet te hebben?
Of de standaard SP1 Windows XP? Zijn er mensen die SP2 van XP hebben geinstalleerd en die problemen niet hebben?
Hebben Apple Macintosh (Mac OS X) gebruikers deze probleen ook?
Als er mensen zijn met een oplossing anders dan het installeren van een downloadmanager
horen we dat graag.
Mensnen: kom op met briljante suggesties/oplossingen!
[
Voor 2% gewijzigd door
Verwijderd op 14-08-2005 15:54
. Reden: tiepvouden ]