Versatel 20 Mbit/1Mbit nieuw - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste
Acties:
  • 16.126 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ralphie schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:05:
[...]
Je gaat me toch niet vertellen dat ze tijdens een wedstrijd reclame uitzenden he?
1) Uiteraard niet tijdens de wedstrijd, maat tijdens de tussenbeschouwing in de rust..
2) Daarnaast is het niet echt reclame, maar meer een soort versatel-propaganda en een gaar tiesto-erediviesie-tune-tje met bijbehordende beelden.
3) De regiekamer maakt er zo'n zooitje van, dat het zeer vermakelijk is om te kijken...
4) op pagina 18 van deze topic werd over het onderwerp 'reclame' al de volgende wijze woorden gesproken..
5183 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:27:
[...]

Dat is niet helemaal waar, het voetbal krijg je er gratis bij. Er staat nergens dat het reclamevrij is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05 09:00
scorpion303 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:14:
[...]

1) Uiteraard niet tijdens de wedstrijd, maat tijdens de tussenbeschouwing in de rust..
2) Daarnaast is het niet echt reclame, maar meer een soort versatel-propaganda en een gaar tiesto-erediviesie-tune-tje met bijbehordende beelden.
3) De regiekamer maakt er zo'n zooitje van, dat het zeer vermakelijk is om te kijken...
4) op pagina 18 van deze topic werd over het onderwerp 'reclame' al de volgende wijze woorden gesproken..

[...]
aha duidelijk :)

Ik wou eigenlijk wel dat ik al reclame kan zien, maar dan moet het eerst wel uberhaupt gaan werken :P

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74137

Ja die zocht ik gister dus de hele tijd maar ik had die knop niet 8)7
Nu inmiddels wel weer :? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151989

Ralphie schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:18:
[...]

aha duidelijk :)

Ik wou eigenlijk wel dat ik al reclame kan zien, maar dan moet het eerst wel uberhaupt gaan werken :P
Inderdaad: het zou een verademing zijn om uberhaupt IETS te zien via mijn decoder (en modem) ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64525

Waarom werkt het port forwarden voor geen meter?
Ik heb een webserver draaien op 192.168.1.8, en als ik poort 80 forward naar mn server dan krijg ik de melding "Since port 80 is used, the DSL router WEB server port will be moved to 8080."

Maar er gebeurt dus geen fuck...ik kan de router nog steeds aanroepen dmv port 80...en mensen kunnen mijn webserver dus niet bereiken.

Ik word er schijtziek van...

-edit- Misschien werkt het nu wel :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 64525 op 15-08-2005 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Anoniem: 64525 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 13:44:
Waarom werkt het port forwarden voor geen meter?
Ik heb een webserver draaien op 192.168.1.8, en als ik poort 80 forward naar mn server dan krijg ik de melding "Since port 80 is used, the DSL router WEB server port will be moved to 8080."

Maar er gebeurt dus geen fuck...ik kan de router nog steeds aanroepen dmv port 80...en mensen kunnen mijn webserver dus niet bereiken.

Ik word er schijtziek van...

-edit- Misschien werkt het nu wel :)
Ik heb al enkele weken gewoon een webserver draaien (op de normale port 80) via port forwarding. Het enige probleem is dat je webserver vanaf je eigen netwerk niet rechtstreeks te bereiken is. Waarschijnlijk een foutje of ontbrekende feature in de (mijns inziens zeer brakke) router. Je kunt dit ondervangen door gebruik te maken van:

1) http://127.0.0.1 of http://localhost
2) http://<intern_ipadres> of de desbetreffende hosts-file handmatig aanpassen
3) gebruik te maken van een externe proxy server
4) via een omweggetje (*nix-bakkie of vnc op externe windowsmachine) je webserver benaderen..
5) zelf een dns-servertje draaien

[ Voor 3% gewijzigd door scorpion303 op 15-08-2005 15:08 . Reden: puntje 5 toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:00
scorpion303 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 13:58:
[...]

Ik heb al enkele weken gewoon een webserver draaien (op de normale port 80) via port forwarding. Het enige probleem is dat je webserver vanaf je eigen netwerk niet rechtstreeks te bereiken is. Waarschijnlijk een foutje of ontbrekende feature in de (mijns inziens zeer brakke) router. Je kunt dit ondervangen door gebruik te maken van:

4) via een omweggetje (*nix-bakkie of vnc op externe windowsmachine) je webserver benaderen..
bij de standaard modems bij versatel (en dit is al min. 5 jaar) kan je inderdaad niet van buitenaf je ip bereiken (en dus je webserver/mailserver etc testen.
Intern gaat het vaak wel goed, da's dus de enige oplossing.
Het laten testen door iemand die je kent (en die niet op dezelfde verbinding zit) is de enige oplossing.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64525

[...]

Naja het probleem is dat ik de server wel kan bereiken, maar de rest van de wereld niet...als ik naar 192.168.1.7 ga dan krijg ik dus gewoon mn webserver, maar als een vriend van me naar mn ip adres gaat dan krijgt hij "connection timed out".

En ik mis idd een paar features bij de router...ik hoop dat ze bij een andere firmware-versie wel een admin account hebben :(

-edit- krijg net te horen van die vriend dat het nu ineens wel werkt :? Naja het zal wel :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 64525 op 15-08-2005 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:52
Sinds vandaag ook aangesloten ;-)

Download: 1953Kbyte
Upload: 107Kbyte
Ping: 21ms
Afstand centrale: 734 meter (BBNED check)

Kwaliteit van de media decoder is ook goed, al is mijn shotel beter.

Weet iemand de instellingen voor de uitgaande mailserver?
Kan deze zo nergens vinden.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fast-server schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 14:16:
Sinds vandaag ook aangesloten ;-)

Download: 1953Kbyte
Upload: 107Kbyte
Ping: 21ms
Afstand centrale: 734 meter (BBNED check)

Kwaliteit van de media decoder is ook goed, al is mijn shotel beter.

Weet iemand de instellingen voor de uitgaande mailserver?
Kan deze zo nergens vinden.
Naam afzender: de naam die de ontvanger van uw e-mail ziet als 'afzender'

E-mailadres: gebruikersnaam@versatel.nl

Gebruikersnaam: uw Versatel Gebruikersnaam. Dat is gelijk aan het gedeelte vóór @versatel.nl

Wachtwoord: het Versatel wachtwoord dat u bijvoorbeeld ook voor 'Mijn Versatel' gebruikt

POP3 Server (ontvangen): pop3.versatel.nl

SMTP Server (verzenden): smtp.versatel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:52
Bedankt!

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:03
Anoniem: 64525 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 14:06:
[...]

Naja het probleem is dat ik de server wel kan bereiken, maar de rest van de wereld niet...als ik naar 192.168.1.7 ga dan krijg ik dus gewoon mn webserver, maar als een vriend van me naar mn ip adres gaat dan krijgt hij "connection timed out".

En ik mis idd een paar features bij de router...ik hoop dat ze bij een andere firmware-versie wel een admin account hebben :(

-edit- krijg net te horen van die vriend dat het nu ineens wel werkt :? Naja het zal wel :)
Werkt inderdaad prima. Regel is gewoon dat je vanaf je interne netwerk NIET je externe IP kunt aanroepen, en dan gebruik maken van de portmap. Dat kan ALLEEN als je IP door een ander extern IP bezocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:58

TheVMaster

Moderator WOS
Xandrios schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 14:32:
[...]

Werkt inderdaad prima. Regel is gewoon dat je vanaf je interne netwerk NIET je externe IP kunt aanroepen, en dan gebruik maken van de portmap. Dat kan ALLEEN als je IP door een ander extern IP bezocht wordt.
misschien onnodig, maar ik los dit probleem altijd op door gewoon mijn www.domein.ext in mijn interne dns server te plempen, natuurlijk kun je die info ook in een host file gooien bij gebrek aan een eigen interne dns server :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05 15:32
Ikzelf had via smtp.versatel.nl dat m'n mail pas na 10 a 15 minuten aankwam. Ik heb daarop na wat experimenteren smtp1.versatel.nl ingesteld en dan komt 'ie wel vrijwel meteen aan. Hebben meer mensen deze ervaring?

Proud to be a nerd @ Q42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152163

Anoniem: 64525 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 14:06:
[...]

Je kunt aan de buitenkant van je router geen 192.168.x.x (NAT adressen) bereiken. Je kunt je mailserver aan de buitenkant toegankelijk maken door onder Advanced Setup/NAT/Virtual Server Web Server (HTTP) port 80 toe te voegen. Ik heb het zelfde gedaan voor mijn Exchange server door Mail SMTP port 25 toe te voegen. Vervolgens zorg je dat de DNS provider die het domein host www.jouwdomein.com naar jouw externe IP adres (WAN IP adres) verstuurt. Voor email heb ik het zogenaamde DNS mx record ingesteld zodat deze naar het externe IP adres van mijn Versatal router wordt verstuurd. Je WAN IP adres vind je onder Device Info. Werkt als een speer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150706

Over die upload snelheid waar een paar personen last van hebben:

Ik had er ook last van, heb er een melding bij versatel over gedaan, en na een storing hier werkte het weer, maar ik was vergeten om te zeggen dat ik ook wat in mijn firewall had veranderd.

Ik heb Sygate Personal Firewall Pro Versie 5.5 build 2710 hier draaien, en ik had het vermoeden dat de upload door iets tegengehouden werd. Ik heb een advanced rule aangemaakt in Sygate, en hier al het verkeer van en naar 192.168.1.1 op alle poorten toegestaan.

Alles werkt op dit moment, nu weet ik alleen niet of het is opgelost door mijn verandering in Sygate of door de werkzaamheden in de wijkcentrale...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

[...]

Het modem ontbeert een echte NAT dus. Jouw oplossing werkt uiteraard, maar het is een absolute tekortkoming van het modem. De Alcatel Speedtouch van vroeger en de Allied Data's van QuickNet hebben hetzelfde probleem. Als je naar je eigen website gaat gaat ie het buiten IP nummer opvragen en dan probeert jouw machine daarheen te connecten. Een goede modem/router ziet dat en zorgt dat je intern via zijn NAT weer uitkomt.

Voor jouw oplossing is nog een simpelere: edit je c:\windows\system32\drivers\etc\hosts bestand en voeg daar je URL + intern IP toe. Dan is het ook opgelost en hoef je geen extra software te installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb me vandaag na alle zowel positieve als negatieve berichten toch maar aangemeld voor een 1-jarig contract.
Nu staat mij opleverdatum op 12 September, gaan ze die datum nu nog steeds niet halen ivm capaciteitsproblemen of zijn die inmiddels opgelost?

Een aantal pagina's terug sprak men vaak over het verschuiven van de data namelijk.
(anders neem ik eerst zo'n tijdelijk probeer abbo van home voor de zekerheid :) )

(edit: we zijn over de 1000 posts! :+ )

[ Voor 8% gewijzigd door arjants op 15-08-2005 15:49 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151042

arjants schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 15:39:
Ik heb me vandaag na alle zowel positieve als negatieve berichten toch maar aangemeld voor een 1-jarig contract.
Nu staat mij opleverdatum op 12 September, gaan ze die datum nu nog steeds niet halen ivm capaciteitsproblemen of zijn die inmiddels opgelost?

Een aantal pagina's terug sprak men vaak over het verschuiven van de data namelijk.
(anders neem ik eerst zo'n tijdelijk probeer abbo van home voor de zekerheid :) )
Volgens mij zijn de problemen ontstaan doordat er in korte tijd (lees 2 weken) 10.000 mensen aangesloten moesten worden. Versatel had verwacht dat ze het meer konden spreiden vanaf 1 juli. De voornaamste reden van de problemen zijn niet omgezette centrales, mislukte lijn migraties en fouten bij opzeggingen. Bij aanvang van de inschrijvingen was het vooral een rommeltje, ikzelf kon in april bv. nog niet kiezen voor migratie maar moest zelf mijn lijn opzeggen, nu is dat (schijnbaar) anders.

Als je geen ADSL had en je wijkcentrale gereed is dan kan je binnen 2 weken aangesloten zijn, lees maar eens in de forums, het kan echt.
Hecht trouwens niet te veel waarde aan de status die versatel aan jou doorgeeft, als je belt met het installatiebedrijf (nummer staat op pas. 1 van deze draad) dan geven ze jou de echte planning door en kan je gelijk een afspraak maken. De datum van die afspraak is afhankelijk van de technische oplevering.
Ik zou volgens de status nog opgeleverd moeten worden en heb van het weekend gewoon voetbal kunnen kijken :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpho
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10-2022
Het probleem dat jullie ervaren met de webserver instellingen klinkt mij bekent in de oren. Hetzelfde probleem had ik namelijk met mijn zyxel modem van demon, na wat zoeken kwam ik erachter dat je via command line mode op de router via het commando ip nat loopback on wel verbinding kon maken met je webserver zowel intern als op het externe address. Misschien dat jullie aan de hand van deze informatie iets gelijkwaardigs kunnen vinden in de router van versatel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Hoe zit het nu na dat jaar? is het ook mogelijk om 20mbit te houden zonder voetbal (als dat geld gaat kosten). (ik hoorde namelijk bedragen van 65 euro voor alles)
Wordt de Digitale tv en telefonie erbij verplicht etc? Of kun je gewoon zeggen wat je wilt (bijv alleen internet). Of moet je voor zekerheid persé een meerjaren contract afsluiten voor een vaste prijs?

Ik heb nu kabel en dit wordt betaald door de verhuurder dus tv is niet noodzakelijk (dus als er een aardig bedrag voor gelapt moet worden hoef ik dat niet meer). Telefonie ook niet want heb uiteraard mobiel, en ik wil niet veel meer voor internet gaan betalen. En overstappen is ook niet handig omdat je dan ergens anders weer een jaarcontract hebt en ik een tijdelijk huurcontract heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Is het al iemand gelukt om de verbinding tussen de router en de decoder via één of meerdere switches te laten lopen? Het zou bij ons nl. best wel eens voor kunnen komen dat op zondagmiddag de huiskamer voor andere doeleinden wordt gebruikt en dat uitwijk naar een andere verdieping noodzakelijk is. Is het in dat geval mogelijk om in plaats van de normale lan verbinding, de decoder-verbinding in het netwerk te hangen en deze op een andere verdieping weer met de decoder te verbinden? Uiteraard werkt dan internet niet meer op de rest van het netwerk, maar zou de decoder wel werken?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Volgens mij is dat onmogelijk aangezien de decoder perse op de juiste lan-poorten van het modem moet staan (vanwege QoS). (En meer dan 2 decoders was ook niet mogelijk)

Wat je wel zou kunnen doen is daar ter plaatse directe vaste netwerkverbindingen maken en bij het verhuizen van de decoder even de 2 juiste kabels omzetten zodat de decoder weer op het juiste poortje zit. Kleine moeite lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:53

Peetman

Tjah....

Ik denk dat het wel werkt ja, zelfs je QoS werkt nog als je de switches verder niet gebruikt. Probeer het eens zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Statusupdate:
Net belde iemand van dat installatiebureau om een 2e afspraak te maken omdat de boel na 4 dagen nog niet werkt (rood lampje blablabla). Nu komen ze woensdag weer, ben alleen benieuwd wat ze gaan doen om het werkend te maken. Zijn er al meer mensen hier die een 2e bezoek hebben gehad, en zo ja: wat hebben ze veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-04 09:35
Obiwan Kanobi schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 16:33:
[...]

Even ter update ik heb een pc en laptop op Wi-fi aangesloten. Via de Davolink is de snelheid van enkele lijn (dus accelerators weggelaten) constant tussen de 500 en 800 kb/s. Heb daarvoor als test mijn eigen wi-fi USRobitics router op de davolink aangesloten en gebruik gemaakt van deze wi-fi verbinding. Ook nu weer tussen de 500 en 800 kb/s.

Ik kan hier dus uit concluderen dat niet de wi-fi op de davolink de snelheidvermindering veroorzaakt danwel iets in het modem die anders omgaat met data welk via wi-fi is verzonden. Het is wel vreemd hoor allemaal.
Heel vreemd kom ik net thuis...dacht even weer testen en haal ik wi-fi opeens strak 1500 kb/s. Kunnen andere met een wi-fi verbinding ook weer even testen...wellicht is er een firmware update geweest??? Maar mij hoor je nu even niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151125

Obiwan Kanobi schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 18:11:
[...]

Heel vreemd kom ik net thuis...dacht even weer testen en haal ik wi-fi opeens strak 1500 kb/s. Kunnen andere met een wi-fi verbinding ook weer even testen...wellicht is er een firmware update geweest??? Maar mij hoor je nu even niet klagen.
Bij mij nog steeds 500Kb/s
Verbinding heeft er 15 augustus een kwartier uitgelegen om 17:00 uur.
Nu om 18:30 weer rood INET ledje.

Heb tevens XP ServicePack 2 geinstalleerd met alle toeters en bellen, blijft 500kb/s

Ik ga de Versatel Helpdesk maar weer eens bellen. Bah.
Na 45 minuten in de wacht te hebben gestaan en doodziek geworden van de mededelingen die eindeloos worden herhaald en die bovendien niet waar zijn.
"U kunt altijd een e-mail sturen naar de Helpdesk" en dergelijke, maar als je het helpdesk nummer 0900 0440440 belt en optie 2-2-1-2 kiest (ja, kan dat nu wel dromen) oftewel je hebt een technisch probleem met je verbinding KAN JE HELEMAAL GEEN E-MAIL sturen, laat staan naar de website van Versatel surfen. Wat een kul.
Maar goed, dat terzijde.
Na die 45 minuten kreeg ik een uiters beleefde jongedame, die helaas op mijn vragen geen direkt antwoord kon geven, maar steeds iemand anders moest vragen.

Mijn vragen:
1)
Waarom is nu voor de zoveeste keer mijn Internet uit de lucht en brandt het 'inet'l ledje nu weer? Ik krijg weer geen WAN ip adres van Versatel. Wat is er aan de hand?
"Er is een storibg in uw postcodegebied"
"Ja, dat vermoeden had ik ook al, want anders zou ik niet bellen, mevrouw"
Ik vroeg of er wat aan gedaan ging worden."Ja, ze zijn ermee bezig"
Zijn ze dan in de wijkcentrale bezig, vroeg ik.
"Dat weet ik niet" kwam van de andere kant van de lijn.
"Hoe weet u dan dat ze ermee bezig zijn, vroeg ik.
"ja, dat kan ik u niet vertellen". Ik wist genoeg.
2)
Waarom is de snelheid met downloaden van het testbestand via mijn Wireless Cardbus kaartje 500kb/s en niet 1500kb/s zoals het is als dezelfde PC met gewone UTP kabel is aangesloetn?
Weer overleg.
"Gebruikt u een USB wireless adapter?"
Nee, Cardbus 54G.
Weer overleg.
"Er komt een firmware update uit voor het modem, meneer, en dan moet alles goed werken"
Dat is mooi, zeg ik. Waneer komt die firmware update?
"Dat kan ik u niet zeggen".
3)
Waarom is het 20Mb ADSL pakket een 15Mb ADSL pakket?
Je kan het al raden: Overleg.

Ik bedankte voor alle 'verhelderende' antwoorden en wenste haar een goede avond.

Gelukkig werkt 't internet nu weer, maar een avondje lekker surfen is er weer eens bij ingeschoten.
Van de twee weken dat ik nu Versatel heb, heb ik 1 week ongestoord van het internet kunnen genieten.
De week daarna meer niet dan wel.

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 151125 op 16-08-2005 11:33 . Reden: Verbinding rest van de avond weer uit de lucht....bah ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Laatst online: 25-04 07:58

Willem2

Ω is futile

Is dit nieuw?
Dat woordje gratis stond er nog niet toen ik me aanmeldde... :-/

* Supersnel internetten en onbeperkt downloaden.
* Elke week 9 live Eredivisiewedstrijden op je tv.
* De monteur installeert alles GRATIS bij je thuis.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:51

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Willem2 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 19:44:
Is dit nieuw?

Tja, ik heb er ook voor betaald. Lullig, maar weinig aan te doen lijkt me. Misschien waag ik er nog een mailtje aan, maar of dat zin zal hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92587

Willem2 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 19:44:
Is dit nieuw?

Je betaald die 49.95 eenmalig dan ook voor je tv-decoder en niet voor de monteur. Als je de postcode check doet, staat dat bedrag namelijk bij tv decoder.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 92587 op 15-08-2005 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152128

Anoniem: 77684 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 09:59:
Wistoha ik word a.s woensdag aangesloten :)
Tot nu toe is bij mij alles nog goed gegaan. Zit nu 4 dagen zonder internet omdat ik m'n XS4ALL signaal omgezet is naar versatel. Maar somige mensen zij niet zo goed in het beveiligen van hun draadloze systeem dus ik zit niet echt zonder :*)
Ik houd je op de hoogte!

[...]
JeoR welke postcode? Ik heb mijn planet abo (nog) niet opgezegd. Doe ik wel als de lijn gemigreerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Anoniem: 151989 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 17:24:
Statusupdate:
Net belde iemand van dat installatiebureau om een 2e afspraak te maken omdat de boel na 4 dagen nog niet werkt (rood lampje blablabla). Nu komen ze woensdag weer, ben alleen benieuwd wat ze gaan doen om het werkend te maken. Zijn er al meer mensen hier die een 2e bezoek hebben gehad, en zo ja: wat hebben ze veranderd?
Ja hier! Athans, bezoek. 1e keer kwam er niemand, had zelf spullen opgehaald en paar dagen later kwam er alsnog een monteur opdagen.

Kheb er wel een 2e modem en 2e decoder aan overgehouden :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Laatst online: 25-04 07:58

Willem2

Ω is futile

Anoniem: 92587 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 19:49:
[...]

Je betaald die 49.95 eenmalig dan ook voor je tv-decoder en niet voor de monteur. Als je de postcode check doet, staat dat bedrag namelijk bij tv decoder.
Oh ja? Volgens mij betaalde je 49.95 voor het aansluiten hoor, de modem en decoder blijven volgens mij eigendom van Versatel...

Als jij wel gelijk hebt, is het een mooie misleidende reclame boodschap op de homepage van onze Versavrienden...

[knip&plak]

Installatie aan huis

Indien u Versatel 20 Mbit ADSL i.c.m. Live Eredivisievoetbal besteld u hebt, dan komt een erkend monteur bij u langs om alles te installeren en aan te sluiten. U betaalt € 49.95 voor de installatie van het complete pakket. De monteur installeert het door hem meegenomen Multimedia Modem en de Digitale Decoder, inclusief de benodigde bekabeling bij u thuis.
[/knip&plak]

QED :-)

[ Voor 30% gewijzigd door Willem2 op 15-08-2005 19:54 ]

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151054

5183 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 19:51:
[...]
Kheb er wel een 2e modem en 2e decoder aan overgehouden :7
Kun je leuke tests mee doen, openmaken b.v. ;)

Heb je al getest of de 2e videoport op je modem werkt ? en kun je er dan ook daadwerkelijk 2 verschillende tv's met 2 verschillende kanalen aansluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Anoniem: 151054 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 19:55:
[...]

Kun je leuke tests mee doen, openmaken b.v. ;)

Heb je al getest of de 2e videoport op je modem werkt ? en kun je er dan ook daadwerkelijk 2 verschillende tv's met 2 verschillende kanalen aansluiten ?
Openmaken, laat ik dat nog maar even niet doen ;)

Maar qua tests, nog geen tijd gehad :( De 2e decoder gaat ergens deze week aan het modem, en het oude modem gaat aan zonder lijn. Als het goed is kan ik dan nog met de oude wachtwoorden in het admin stuk komen, is kijken of we iets uit kunnen vinden daarin O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die 49,95 aansluitkosten betaal je alleen bij een jaarabonnement, je krijgt dan ook het voetbal voor een jaar gratis.
Neem je een 2 of 3 jarig abonnement dan bestaal je die 49,95 Niet en heb je 2 of 3 jaar gratis voetbal !
Ik heb omgezet van 1 -> 2 jaar aangezien me dat 49,95 spaarde en ik zeer te spreken was over het eerste voetbal weekend en niet eventueel wil gaan betalen voor het voetbal volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151256

Anoniem: 151054 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 19:58:
Die 49,95 aansluitkosten betaal je alleen bij een jaarabonnement, je krijgt dan ook het voetbal voor een jaar gratis.
Neem je een 2 of 3 jarig abonnement dan bestaal je die 49,95 Niet en heb je 2 of 3 jaar gratis voetbal !
Ik heb omgezet van 1 -> 2 jaar aangezien me dat 49,95 spaarde en ik zeer te spreken was over het eerste voetbal weekend en niet eventueel wil gaan betalen voor het voetbal volgend jaar.
Ik betaal gewoon die 49,95 hoor en ik heb ook voor 2 jaar afgesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 19:57:
[...] Als het goed is kan ik dan nog met de oude wachtwoorden in het admin stuk komen, is kijken of we iets uit kunnen vinden daarin O-)
Your BAD ! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151256 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 19:59:
[...]
Ik betaal gewoon die 49,95 hoor en ik heb ook voor 2 jaar afgesloten...
Ik zie het net op de site, tot 1 augustus was dat het grote voordeel om een meerjarig abonnement te nemen, ik viel dan denk ik nog onder de oude regeling (opgegeven in mei, aangesloten op 29 july).
Het voetbal kun je nog wel voor het 2e en/of 3e jaar 'vastzetten' (http://www.versatel.nl/start/3p/vaste_lage_prijs/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152017

Tynos schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 23:36:
[...]

Lkkr wireless bezig cker? ik kwam ook niet verder dan 400-500kb/s wireless. Toen maar UTP en hatzee!! 2,1mb/s!
nee niet wireless. Ik vind het in principe ook traag zo dichtbij maar what can I do? Gelukkig wel voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
ZieMaar!, zin om weer een vervolgtopic te starten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
  • Laatst online: 11-11-2024
Poeh, voor alle mensen die klagen dat ze op 500 kb/s wireless zitten...

Ik zit nog steeds te klooien met 100 kb/s wireless... en 'piekjes' van 200 kb/s .... (ook al zit ik náást het modem)..

Snap er geen drol van... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Robinter79 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 21:00:
Poeh, voor alle mensen die klagen dat ze op 500 kb/s wireless zitten...

Ik zit nog steeds te klooien met 100 kb/s wireless... en 'piekjes' van 200 kb/s .... (ook al zit ik náást het modem)..

Snap er geen drol van... ;(
Probeer eens een ander kanaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 11:25

@r!k

It is I, Leclerq

Zijn er overigens mee rmensen die problemen hebben met het openen van sites?

Heb zojuist even mijn modem gereset hoop dat het nu weer goed is maar wel vaag.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

arjants schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 15:39:

(edit: we zijn over de 1000 posts! :+ )
Ik heb me niet aangemeld bij versatel, maar heb wel eerder naar de oplever datum gekeken, eerst stond ie nog op begin juli, nu staat het al op 8 september. Dus ja, schuiven doen ze :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92587

Willem2 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 19:52:
[...]

Oh ja? Volgens mij betaalde je 49.95 voor het aansluiten hoor, de modem en decoder blijven volgens mij eigendom van Versatel...

Als jij wel gelijk hebt, is het een mooie misleidende reclame boodschap op de homepage van onze Versavrienden...

[knip&plak]

Installatie aan huis

Indien u Versatel 20 Mbit ADSL i.c.m. Live Eredivisievoetbal besteld u hebt, dan komt een erkend monteur bij u langs om alles te installeren en aan te sluiten. U betaalt € 49.95 voor de installatie van het complete pakket. De monteur installeert het door hem meegenomen Multimedia Modem en de Digitale Decoder, inclusief de benodigde bekabeling bij u thuis.
[/knip&plak]

QED :-)
Hmm juist, daar heb je gelijk in, maar als ik nu een postcodecheck doe voor 1 of meer jaar, dan staat er nog mooi 49.95 bij. Maarja, ik heb het al reeds, ga nu eens kijken of ik het makkelijk kan omzetten naar 3 jaar, daar dat nog niet van toepassing was toen ik het had aangevraagd. Toevallig al mensen die dit ook hebben gedaan? Dus eerst met 1 jaar aan laten sluiten en daarna overgaan op 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 152041 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:35:
N.a.v. verschillende verhalen zal ik ook maar eens mijn ervaringen met jullie delen.
Vorige week te horen gekregen dat vandaag tussen 13:00 en 18:00 uur een monteur zou langskomen om alles aan te sluiten. vandaag dus de hele dag in afwachting geweest van monteur, in de hoop dat ie wel daadwerkelijk langs zou komen(ik heb hier natuurlijk elke dag angstig het forum in de gaten gehouden en alle horror verhalen gelezen).
om 17:15 was hij er nog niet dus ik vond het wel eens tijd om te gaan bellen om zeker te zijn of hij nog zou komen;hing 3 minuten in de wacht toen ik de cable one corsa aan zag komen rijdenWHOOHOOO ZE ZIJN ME NIET VERGETEN!!!..zoals jullie begrijpen...ik was blij....heb hem uiteraard wat te drinken aangeboden en heb hem lekker zijn gang laten gaan, hij heeft eerst de situatie bekeken bij me voordat hij aan de gang ging..op dat moment had ik internet via @home met een linksys wireless router erachter die boven bekabeld 1 pc aanstuurt en in de huiskamer 2 laptops draadloos.hij zei dat die situatie gewoon zo kon blijven en dat dat gewoon goed zou werken zonder snelheid in te leveren.
hij heeft alles netjes aangesloten in de meterkast en heeft een netwerk kabel door de cai aansluiting in de muur doorgevoerd voor de multimedia decoder..een klein uurtje later was alles aangesloten en ging mijn laptop aan voor de eerste test..Uiteraard het 10 mb bin bestand van versatel binnengehaald met een klik op de rechtermuisknop en toen haalde ik 468 download ..ach ik zit 2.3 kilometer van de centrale vandaan, dus ik hield er al rekening mee dat ik niet echt supersnel zou zijn, maar ik had toch gehoopt op een wat hogere snelheid..MAARRRR..normaal gesproken download ik alles met een downlaod accelerator FLASHGET genaamd..toen ik datzelfde bestand weer ging downloaden haalde ik 1103 DRAADLOOS... dat vond ik toch al een stuk fijner toen uiteraard het 100 mb bestand binnengehaald met flashget en die snelheid bleef hetzelfde..jullie begrijpen het al...IK BEN GELUKKIG...ik hoop dat de snelheid zo blijft en ik zal morgen ook eens kijken of ik bedraad nog snellere snelheden bereik. en uiteraard wil ik ook nog even testen of ik een andere snelheid behaal als ik die linksys router ertussenuit haal..
net even op mijn versatel gekeken en er staat nu overal een vinkje..behalve bij punt 5 (technische oplevering vind plaats op 9 augustus)...maar het werkt wel...
Ik zag op het Versatel forum dat je in Sittard de aansluiting hebt gekregen. Ik heb diezelfde vrijdag ook in Sittard een aansluiting opgeleverd gekregen. Op 1.49km van de centrale in het centrum (Engelenkampstr.) haal ik nu nog maar krap 1.05mb/sec (1050 kbyte/seconde).

Voor die afstand vind ik dit toch wel teleurstellend, zeker gezien het feit dat ADSL gewoon wel op de volle 8mbit binnenkomt. Is het verlies in kwaliteit voor ADSL2+ dan zoveel sterker ? Ik dacht juist dat het minder gevoelig zou zijn voor signaal verlies.

Wie heeft er dezelfde ervaringen en kan Versatel hier iets aan doen ? Overigens moet ik erbij vermelden dat met of zonder de decoder aan de snelheid hetzelfde blijft. (Dit had ik al eens eerder geroepen overigens :))

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151256

redfoxert schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:28:
[...]

Ik zag op het Versatel forum dat je in Sittard de aansluiting hebt gekregen. Ik heb diezelfde vrijdag ook in Sittard een aansluiting opgeleverd gekregen. Op 1.49km van de centrale in het centrum (Engelenkampstr.) haal ik nu nog maar krap 1.05mb/sec (1050 kbyte/seconde).

Voor die afstand vind ik dit toch wel teleurstellend, zeker gezien het feit dat ADSL gewoon wel op de volle 8mbit binnenkomt. Is het verlies in kwaliteit voor ADSL2+ dan zoveel sterker ? Ik dacht juist dat het minder gevoelig zou zijn voor signaal verlies.

Wie heeft er dezelfde ervaringen en kan Versatel hier iets aan doen ? Overigens moet ik erbij vermelden dat met of zonder de decoder aan de snelheid hetzelfde blijft. (Dit had ik al eens eerder geroepen overigens :))
Met bijna 2 km zit ik op 750 kbyte/s en als ik de decoder aan doe hou ik nog krap 200 over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brotherlouie99
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-12-2020
Resultaten van speedtest.nl :

Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland : 2.5 KByte/sec
(=20 kbps)

Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen : 22.8 KByte/sec
(=182 kbps)

Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. 61.0 Conn/min

Begrijp er geen klote van. Vorige week was ie nog supersnel, maar sinds 3 dagen haal ik gemiddeld 4kb download! (woon in Amsterdam btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:08

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Wel vreemd die lage snelheden, ik zit op 1100KB/s en de centrale zit op ruim 2300m afstand :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Zal mijn ervaringen tot nu toe ook maar even vertellen.

9 augsutus mijn i-net viel uit. lijn was over gezet naar versatel.
10 augustes monteur komt installeerd alles en alles werkt.
's avonds om 23.59 POEF i-net uit :(
's ochtens nog niks :( Mijn pa 's middags bellen. en uurtje later deed alles
het weer :)

tot nu toe geen verder problemen ondervonden :)
Volgens bbnet afstands meting zit ik op 2.6 km van centrale.
En heb een snelheid van rond de 900 kb/s.
Wat volgens mij wel netjes is voor deze afstand.

Dus tot zover eigenlijk niks te klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-05 17:39
Ik vraag me af hoe ik van Versatel af kom...

Ben het nu echt zat, het is de derde keer al dat ze de opdracht annuleren en uberhaupt niet laten horen via een mailtje ofzo waarom ze het annuleren..

Meerdere malen gebeld naar de helpdesk en elke keer een antwoord van "ja, we weten het ook niet."
Als helpdeskmedewerker zou je dat soort dingen toch echt wel moeten kunnen zien lijkt mij....

In de statuslog op de aanvraagpagina staat dit dus 3x (met natuurlijk verschillende data) en onderaan nog 2 losse zinnen....

1. 09 augustus 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht geannuleerd
2. 09 augustus 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht geannuleerd
3. 09 augustus 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht geannuleerd
4. 09 augustus 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
5. 09 augustus 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
6. 09 augustus 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd

Nu is de situatie hier:

ADSL (Demon BBNed 8mbit/1mbit) op ISDN.

Deze ISDN lijn is omgezet naar analoog. En op het nieuwe huistelefoonnummer was Versatel 20mbit aangevraagd.
Nu was de 1e keer de reden van annulering dat die snuggere lui daar de lijn wilde activeren op het mobiele telefoonnummer wat ingevuld was als contactnummer |:(

Het wordt wel erg irritant zo en binnekort is mijn huidige abbonnement afgelopen en zit ik dus zonder internet :/

[ Voor 1% gewijzigd door Jimmie op 16-08-2005 00:34 . Reden: huisnummer naar huistelefoonnummer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 28-04 20:28
ADSL (Demon BBNed 8mbit/1mbit) op ISDN.

&

Deze ISDN lijn is omgezet naar analoog.

&

En op het nieuwe huisnummer was Versatel 20mbit aangevraagd.

Als ik het goed begrijp heb je telefoonlijn laten verhuizen? En heb je hem als analoge lijn op 't nieuwe adres laten aanleggen? Als dat niet de situatie is kan je lijn niet omgezet zijn als je nog DSL hebt natuurlijk.

Als dat de situatie is kunnen er nog best een aantal redenen zijn waarom Versatel niet kan leveren.

Is je telefoonlijn daar volledig opgeleverd en actief al?
Vorige bewoner die zijn/haar ADSL nog niet verhuisd/opgezegd heeft wat de koperlijn bezet houdt?
Misschien zit er op je nieuwe adres een stuk glasvezel in 't KPN netwerk tussen centrale en wijkverdeelkast. Dan kan je ook geen DSL aanvragen gezien het technisch noodzakelijk is dat dit koper is.
Misschien toch geen dekking omdat je telefoonlijn na controle op andere telefooncentrale aangesloten blijkt te zijn dan de postcode check in de tabel heeft staan waar geen dekking op is.

Tal van redenen te verzinnen buiten de schuld van Versatel om.

[ Voor 35% gewijzigd door bjck op 16-08-2005 00:14 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-05 17:39
Sorry het moet huistelefoonnummer zijn.
Woon nog steeds in het zelfde huis :)

Maar omdat de huidige ADSL signaal nog werkt, is het zeker dat het ISDN signaal nog werkt? Dat kan wel verklaren dat het niet wil werken omdat Versatel tot nu toe alleen nog analoog wil.

Bedoel ook niet dat het hun schuld perse is, maar ze mogen best informeren wat er aan de hand is, dat helpt nogal met te weten te komen wat er nou precies aan de hand is.

[ Voor 25% gewijzigd door Jimmie op 16-08-2005 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
sdk schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 00:36:
Sorry het moet huistelefoonnummer zijn.
Woon nog steeds in het zelfde huis :)

Maar omdat de huidige ADSL signaal nog werkt, is het zeker dat het ISDN signaal nog werkt? Dat kan wel verklaren dat het niet wil werken omdat Versatel tot nu toe alleen nog analoog wil.

Bedoel ook niet dat het hun schuld perse is, maar ze mogen best informeren wat er aan de hand is, dat helpt nogal met te weten te komen wat er nou precies aan de hand is.
Je gaat dus niet verhuizen bedoel je neem ik aan :?

Mag je nog wel uitkijken wat je doet opzich. Als je overstap aanvraagt nu en die wordt uitgevoerd wordt je bij Versatel op analoge poort gezet en werkt je DSL wel maar je ISDN niet (kan je die gewoon opzeggen als Versatel is opgeleverd opzich).

KPN kan & mag geen lijntypes omzetten (dus ISDN <--> analoog) als er DSL op zit. Dit kan helemaal niet omdat je DSL ook dat lijntype heeft immers.

Dus wat je zou kunnen doen is een extra analoge lijn aanvragen en daarop Versatel. Of je zegt Demon/BBned op, lijn vrij --> omzetten door KPN naar analoog (5 werkdagen) --> Versatel aanvragen.

Mjah, Versatel zou je kunnen informeren of adviseren. Maar de basis is waarschijnlijk dat je een aanvraag doet diet niet conform de mogelijkheden is omdat je huidige situatie dat niet is. Dus wijzen ze je aanvraag af en einde verhaal.

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 16-08-2005 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14330

1 augustus aangemeld bij versatel, 5 augustus hebben ze mijn registratie opgenomen.. tot die tijd was de technische opleverdatum 9 september... eergister kwam er een dag bij, dus dat werd 10 september.. gister keek ik weer, weer een dag erbij dus 11 september en aangezien 11 september op een zondag is... wordt het 12 september... and yes sir! i'm right, hij staat nu op 12 september..

de bestelling is alleen nog niet verder verwerkt door versatel.. achja, dat het een paar dagen later is maakt mij niet uit, mijn tweakdsl loopt tot 31 sept.. no worries! kinderziektes heb je altijd wel ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Laatst online: 19:51

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Anoniem: 74137 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:18:
[...]

Ik heb me niet aangemeld bij versatel, maar heb wel eerder naar de oplever datum gekeken, eerst stond ie nog op begin juli, nu staat het al op 8 september. Dus ja, schuiven doen ze :/
Dat heeft een andere reden. Ik heb hier nu een week of twee versatel, werkend, maar als ik het voor mijn buren aanvraag (om te testen dus), dan kan dat ook pas ergens in september. Het is gewoon de streefdatum dat ze bij jou willen leveren, als jij vandaag aanvraagt, volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148037

Ik heb ook mijn 1e storing in Woerden te pakken! :'(
Ik heb net gebeld....die gasten beginnen pas om 09"00 uur!! Het is een schande! ;)
Ik meld me weer als ik nieuws heb....

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 148037 op 16-08-2005 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:09

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Anoniem: 148037 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:01:
Ik heb ook mijn 1e storing in Woerden te pakken! :'(
Ik heb net gebeld....die gasten beginnen pas om 09"00 uur!! Het is een schande! ;)
Ik meld me weer als ik nieuws heb....
offtopic:
Je post om 1 minuut over 9:00 waarom hang jij niet aan de telefoon ! :+

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77684

Anoniem: 152128 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 19:50:
[...]

JeoR welke postcode? Ik heb mijn planet abo (nog) niet opgezegd. Doe ik wel als de lijn gemigreerd is.
Wistoha ik heb postcode 3844AT. Morgen ochten moeten die gast komen ben echt benieuwd of het allemaal zo vlekkenloos blijft gaan. Ik houd jullie in iedergeval op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 06-02 16:07

Roeligan

Feyenoord

Mijn speed is nog steeds niet gecapped, pieken van 3000Kb die dan afzakt naar 2200Kb. Zelfs met decoder aan. Mijn neefje die 3 straten verder woont haalt niet meer boven de 1,55MB ik heb er ds geen last van, wel aantal keer de decoder uitgezet en aangezet voor evt. nwe firmware. Wat is de laatste firmware trouwens?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Roeligan schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:15:
Mijn speed is nog steeds niet gecapped, pieken van 3000Kb die dan afzakt naar 2200Kb. Zelfs met decoder aan. Mijn neefje die 3 straten verder woont haalt niet meer boven de 1,55MB ik heb er ds geen last van, wel aantal keer de decoder uitgezet en aangezet voor evt. nwe firmware. Wat is de laatste firmware trouwens?
Pieken van 3000KB zitten zwaar boven het theoretische maximum... Als je dit met acht vermenigvuldigd en de netwerk-overhead daarbij nog 'ns optelt dan kom je ver boven de 20Mbit/s (en zelfs de 24Mbit/s) uit..

Waarschijnlijk doe je die downloads met microsoft internet explorer... Als je op 'save as' klikt, begint die nl. alvast te downloaden en die buffer komt na het drukken op de knop 'save' in één keer vrij, met dergelijke abnormale snelheden tot gevolg..

Die 2200KB lijkt meer op de maximale snelheid.. Ik zou maar in je handjes knijpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Laatst online: 03-05 11:41
Zeg ik kan hier thuis toch niets meer doen met mijn waarschijnlijk defecte decoder he?

Ding heeft het dus nog niet gedaan sinds ik opgeleverd ben op 05-08 en ik heb het volgende al geprobeerd.

-Stekker uit Decoder voor minstens 20 seconden
-Stekker uit Samsung router voor minstens 20 seconden
-Truc met een paar knoppen op voorzijde van Decoder
-Scart kabel rechtstreeks op tv ipv via verdeeldoos
-Andere UTP kabel (mijn xbox staat er naast)
-Check of de kabel wel in lan poort 1 of 2 zit
-Mijn verbinding laten controleren door Versatel, zat allemaal prima

Ik heb dus wel gewoon de menu's enzo op de Decoder, alleen geen beeld bij welke optie dan ook.
Geen tv zenders, geen voetbalkanalen geen wat dan ook.

Iemand nog magische tips?

Ze komen de Decoder waarschijnlijk omruilen maar dat zal wel niet voor het weekend gebeuren zodat ik weer een weekend zonder voetbal zit!!
Het raarste is dat toen de installateur de decoder aansloot op 05-08 hij direct zei dat er iets mis was.
Hij heeft toen een nieuwe uit een ongeopende doos getrokken en ook die zou nu dan kapot zijn?
Lijkt me allemaal iets te toevallig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Nasty Nate schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:28:
Zeg ik kan hier thuis toch niets meer doen met mijn waarschijnlijk defecte decoder he?

Ding heeft het dus nog niet gedaan sinds ik opgeleverd ben op 05-08 en ik heb het volgende al geprobeerd.

-Stekker uit Decoder voor minstens 20 seconden
-Stekker uit Samsung router voor minstens 20 seconden
-Truc met een paar knoppen op voorzijde van Decoder
-Scart kabel rechtstreeks op tv ipv via verdeeldoos
-Andere UTP kabel (mijn xbox staat er naast)
-Check of de kabel wel in lan poort 1 of 2 zit
-Mijn verbinding laten controleren door Versatel, zat allemaal prima

Ik heb dus wel gewoon de menu's enzo op de Decoder, alleen geen beeld bij welke optie dan ook.
Geen tv zenders, geen voetbalkanalen geen wat dan ook.

Iemand nog magische tips?

Ze komen de Decoder waarschijnlijk omruilen maar dat zal wel niet voor het weekend gebeuren zodat ik weer een weekend zonder voetbal zit!!
Het raarste is dat toen de installateur de decoder aansloot op 05-08 hij direct zei dat er iets mis was.
Hij heeft toen een nieuwe uit een ongeopende doos getrokken en ook die zou nu dan kapot zijn?
Lijkt me allemaal iets te toevallig...
Werkt je internet dan wel fatsoenlijk ? Anders zou ik denken dat de snelheid van je lijn gewoon niet fatsoenlijk genoeg is waardoor de beelden niet doorkomen maar wel het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Weet iemand het nieuwe username en password van het admin account al ? Aangezien dat hier niet gepost mag worden wil ik aan degene die het weet vragen om het eventjes te mailen naar redfoxert at gmail.com

Ik wil erg graag zien wat de training van mijn lijn is aangezien ik was snelheidsproblemen vermoed. Zonder training info kan ik er weinig aan controleren. ADSL1 modem moet ik nog een keer nakijken of die wel goed trained (tot max 8mbit weliswaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
redfoxert schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:40:
Weet iemand het nieuwe username en password van het admin account al ? Aangezien dat hier niet gepost mag worden wil ik aan degene die het weet vragen om het eventjes te mailen naar redfoxert at gmail.com

Ik wil erg graag zien wat de training van mijn lijn is aangezien ik was snelheidsproblemen vermoed. Zonder training info kan ik er weinig aan controleren. ADSL1 modem moet ik nog een keer nakijken of die wel goed trained (tot max 8mbit weliswaar).
Volgens mij heb je geen admin account nodig om de training van de lijn te kunnen zien?

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-05 11:12

Wokschotel

Op 6 wielen

Wokschotel schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 20:27:
Paar vragen:

- ik kan Versatel krijgen vanaf 8 september. Nu heb ik Demon. Ik kan dus Versatel gewoon per 8 september aanvragen en Demon opzeggen per 1 maand vanaf nu (dus 15 september). Aansluitdatum Versatel en opzegdatum Demon hoeven niet gelijk te zijn aan elkaar

- mijn huidige Linksys wireless router wil ik behouden. Kan dat Versatel ding in bridge-mode worden gezet? Zoniet, dan sluit ik hem wel aan als switch (wireless en wired) omdat ik meer dan 2 PC's heb. Kan ik dan nog steeds het wireless deel van mijn switch gebruiken?
Hieeft iemand misschien hier antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ShadowBumble schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:06:
[...]

offtopic:
Je post om 1 minuut over 9:00 waarom hang jij niet aan de telefoon ! :+
Hahaa! Toen hing ik al in de wacht...na een half uur iemand te pakken gekregen.
Lijn was in orde. Naar huis gebeld, idd het werkt weer. >:)
Misschien tussen 00:00 uur en 07:30 down geweest. Toch vreemd.
Ik zal eens wat log-files gaan bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck

Dat zegt niet heel veel inderdaad. Als je met ADSL1 op 8Mbps uit komt netjes stip (8064) kan je met ADSL2+ ook op ~9000Kbps uitkomen maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
redfoxert schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:38:
[...]

Werkt je internet dan wel fatsoenlijk ? Anders zou ik denken dat de snelheid van je lijn gewoon niet fatsoenlijk genoeg is waardoor de beelden niet doorkomen maar wel het menu.
Ja dacht ik ook aan maar internet pagina's openen gaat prima en van nieuwsgroepen trek ik met 1400Kb/sec dus dan zou streamen toch makkelijk moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

scorpion303 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:12:
[...]

Pieken van 3000KB zitten zwaar boven het theoretische maximum... Als je dit met acht vermenigvuldigd en de netwerk-overhead daarbij nog 'ns optelt dan kom je ver boven de 20Mbit/s (en zelfs de 24Mbit/s) uit..

Waarschijnlijk doe je die downloads met microsoft internet explorer... Als je op 'save as' klikt, begint die nl. alvast te downloaden en die buffer komt na het drukken op de knop 'save' in één keer vrij, met dergelijke abnormale snelheden tot gevolg..

Die 2200KB lijkt meer op de maximale snelheid.. Ik zou maar in je handjes knijpen!
Ik gebruik FireFox, weet neit of die ook zo werkt maar dacht het niet. En ik ga _regelmatig_ over die 2200 heen, al een paar keer 2700 flat gehaald (bestand van +- 450 MB)

Ach snelheid maakt me niet zoveel uit, het is sneller dan mijn oude 2/1 demon verbinding :)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103512

Nasty Nate schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:02:
[...]

Ja dacht ik ook aan maar internet pagina's openen gaat prima en van nieuwsgroepen trek ik met 1400Kb/sec dus dan zou streamen toch makkelijk moeten kunnen?
dan heb ik meteen een vraagje voor je: Nieuwsgroepen van versatel, zijn die een beetje te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Nee die zijn niet te doen, sterker nog ze waren txt only toen ik ze probeerde..
Voor de rest hoorde ik er weinig positiefs over en op zich mag je er ook niet teveel van verwachten als standaard provider nieuwsserver.

Ik heb Eweka op't moment en ga volgende maand www.100proofnews.com proberen denk ik.

[ Voor 31% gewijzigd door Nasty Nate op 16-08-2005 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 08:02
even hoe de aansluiting werkt
heb nu splitter en modem in meterkast, dan 1 netwerkkabel door muur en rj45 stekkerdoos in muur
daar zit dus mijn computer op

op welk moment wordt nu modem van decoder gesplit?
red ik het wel met 1 kabel door muur? want ik wil niet lowspeed wireless
tv staat bij comp en daar moet decoder ook komen
modem is weer handiger in meterkast wegewerkt

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG gaming Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX4090 Suprim, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03 16:48
Tonton schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 13:20:
even hoe de aansluiting werkt
heb nu splitter en modem in meterkast, dan 1 netwerkkabel door muur en rj45 stekkerdoos in muur
daar zit dus mijn computer op

op welk moment wordt nu modem van decoder gesplit?
red ik het wel met 1 kabel door muur? want ik wil niet lowspeed wireless
tv staat bij comp en daar moet decoder ook komen
modem is weer handiger in meterkast wegewerkt
Vanuit het modem gaat er 1 kabel naar je decoder toe. Dit gebeurt dus direct, aangezien dit gewoon een poortje in het modem is. Mocht je je pc wireless willen aansluiten, dan is dat ook de enige kabel die je hoeft te trekken. Mocht je je pc toch bedraad aan willen sluiten, dan zullen dit uiteraard 2 kabels zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe is het eigenlijk met de pings van versatel gesteld?
Dit is ook belangrijk ivm met online gaming enzo, gaat dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios

Als dat hier niet gepost mag worden, is jou request om het te mailen ook niet binnen de policy ;)

Anyway, als dat het wachtwoord is om je modem in te komen, waardes bekijken etc: Mag gerust gepost worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10-2023
Ik gebruik newshosting.com en haal de volledige 1,55MB/s daar. Unlimited 15dollar p/m 4 connecties.

Hoeveel connecties per minuut en pings haalt iedereen eigenlijk (connecties per minuut is ook provider gebonden toch?)

Ping tweakers.net = 29ms
Connecties p/m volgens speedtest = 563 - 640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14330 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 00:52:
1 augustus aangemeld bij versatel, 5 augustus hebben ze mijn registratie opgenomen.. tot die tijd was de technische opleverdatum 9 september... eergister kwam er een dag bij, dus dat werd 10 september.. gister keek ik weer, weer een dag erbij dus 11 september en aangezien 11 september op een zondag is... wordt het 12 september... and yes sir! i'm right, hij staat nu op 12 september..

de bestelling is alleen nog niet verder verwerkt door versatel.. achja, dat het een paar dagen later is maakt mij niet uit, mijn tweakdsl loopt tot 31 sept.. no worries! kinderziektes heb je altijd wel ergens
Weet niet of het voor jou postcode ook geld mar hier is het nu van 12 naar 13 september verplaatst :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14330

Anoniem: 74137 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:48:
[...]

Weet niet of het voor jou postcode ook geld mar hier is het nu van 12 naar 13 september verplaatst :/
ehm hij staat nog steeds op 12 september... mijn postcode is 7102aa... er staat trouwens ook nog dit

1. 05 augustus 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
2. 01 augustus 2005 De Versatel provisioning systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.
3. 01 augustus 2005 Versatel heeft order geregistreerd.

bij abonnementshistorie, wat houdt punt 2 in?? Als ze moeilijk doen om voetbal, versatel mag voetbal wel weglaten van mij. Mij gaat het puur om het internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74137 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:14:
Hoe is het eigenlijk met de pings van versatel gesteld?
Dit is ook belangrijk ivm met online gaming enzo, gaat dat goed?
Online gaming gaat bij mij ook goed. Ik had bij Demon een ping van rond de 30, nu bij Versatel rond de 50. Is nog steeds prima voor mij voor ET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 11:25

@r!k

It is I, Leclerq

Xandrios schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:28:
[...]

Als dat hier niet gepost mag worden, is jou request om het te mailen ook niet binnen de policy ;)

Anyway, als dat het wachtwoord is om je modem in te komen, waardes bekijken etc: Mag gerust gepost worden :)
Nadeel is alleen dat als hij hier verschijnt hij waarschijnlijk binnen 2 dagen weer gewijzigd is.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Laatst online: 20:54

SambalBij

We're all MAD here

Anoniem: 14330 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:59:
[...]
bij abonnementshistorie, wat houdt punt 2 in?? Als ze moeilijk doen om voetbal, versatel mag voetbal wel weglaten van mij. Mij gaat het puur om het internet
Dat betekend voor zover ik weet dat de centrale waar aan je hangt op dat moment nog niet klaar is voor ADSL2+. Melding staat er bij mij ook, omdat de centrale pas vanaf eind augustus gereed is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
1.      16 augustus 2005    De modem/installatiepartner IMTECH heeft een afspraak gemaakt met de klant.
2.  01 augustus 2005    Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) ingepland
3.  01 augustus 2005    Een opdracht is verstuurd naar modem/installatiepartner IMTECH
4.  30 juli 2005    Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
5.  30 juli 2005    Versatel heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
6.  29 juli 2005    Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
7.  29 juli 2005    Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
8.  29 juli 2005    De Versatel provisioning systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.
9.  29 juli 2005    Versatel heeft order geregistreerd.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65517

Grinder schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:29:
Ik gebruik newshosting.com en haal de volledige 1,55MB/s daar. Unlimited 15dollar p/m 4 connecties.

Hoeveel connecties per minuut en pings haalt iedereen eigenlijk (connecties per minuut is ook provider gebonden toch?)

Ping tweakers.net = 29ms
Connecties p/m volgens speedtest = 563 - 640
Ping tweakers.net = 31
Conn p/m = 631

Je merkt dat de sites trager reageren.
Ik had eerst versatel plus en daar had ik een ping van 14 en rond de 1000 conn/min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

hebben meer mensen er last van dat hun ping tijden onnline gamen te hoog is..

Wanneer ik tweakers ping is dit rond de 30, prima dus.. Maar iedere server van CS heb ik ping rond de 70, echt te hoog voor me... Down is verder prima, up valt me wel beetje tegen.. max 70kb/sec up...

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
Operations schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:15:
[...]

Dat betekend voor zover ik weet dat de centrale waar aan je hangt op dat moment nog niet klaar is voor ADSL2+. Melding staat er bij mij ook, omdat de centrale pas vanaf eind augustus gereed is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
1.      16 augustus 2005    De modem/installatiepartner IMTECH heeft een afspraak gemaakt met de klant.
2.  01 augustus 2005    Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) ingepland
3.  01 augustus 2005    Een opdracht is verstuurd naar modem/installatiepartner IMTECH
4.  30 juli 2005    Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
5.  30 juli 2005    Versatel heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
6.  29 juli 2005    Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
7.  29 juli 2005    Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
8.  29 juli 2005    De Versatel provisioning systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.
9.  29 juli 2005    Versatel heeft order geregistreerd.
Wat?! Zou dat het probleem zijn? Ik zit al sinds 1 augustus zonder internet en ook mij provisioning state is nog niet klaar. Modem en decoder zijn wel al aangesloten.

Dit staat er bij mij:

1. 27 juli 2005 De modem/installatiepartner IMTECH heeft een afspraak gemaakt met de klant.
2. 27 juli 2005 De modem/installatiepartner IMTECH heeft een afspraak gemaakt met de klant.
3. 06 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) ingepland
4. 06 juli 2005 Een opdracht is verstuurd naar modem/installatiepartner IMTECH
5. 06 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
6. 06 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
7. 30 juni 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
8. 29 juni 2005 Versatel heeft order geregistreerd.
9. 29 juni 2005 De Versatel provisioning systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.

[ Voor 24% gewijzigd door Ralphie op 16-08-2005 15:38 ]

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 20:36
bij mij op nr2 staat het ook dat de Versatel provisioning systemen nog niet klaar voor gebruik zijn, maar volgens de klantenservice wel. zie mail

Het antwoord van Versatel op uw vraag is:
Inzake de wijkcentrale deze is al klaar voor adsl.

Misschien dat het toch iets anders betekent.

en trouwens, hoelang van te voren mag je de installateurs bellen voor een afspraak. Ik sta al vanaf 19 april te wachten. Nu sta ik gepland op 07 sept.

[ Voor 21% gewijzigd door cgok op 16-08-2005 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Laatst online: 20:54

SambalBij

We're all MAD here

Ralphie schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:37:
[...]

Wat?! Zou dat het probleem zijn? Ik zit al sinds 1 augustus zonder internet en ook mij provisioning state is nog niet klaar. Modem en decoder zijn wel al aangesloten.

Dit staat er bij mij:
[..]

9. 29 juni 2005 De Versatel provisioning systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.
Dat betekend alleen maar dat op 29 juni de boel nog niet klaar was. Er worden zo lijkt me geen afspraken met monteurs gemaakt voor het aansluiten voordat de lijn fysiek is aangesloten.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Ralphie schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:43:
[...]

Volgens mij heb je geen admin account nodig om de training van de lijn te kunnen zien?
Helaas in de Versatel router/modem combinatie wel. Enige wat je kan zien en aanpassen zijn wat Wireless settings. Je IP adres en DNS servers en wat NAT/LAN instellingen. Verder kan je niks zonder een "admin" useraccount. Dit zou ik graag willen weten wegens voornoemde redenen.
ErikH schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:06:
[...]

Nadeel is alleen dat als hij hier verschijnt hij waarschijnlijk binnen 2 dagen weer gewijzigd is.
Inderdaad, en dat willen we natuurlijk niet :)
[...]

Zou inderdaad geen enkel probleem moeten zijn. Zou er misschien bij Versatel iets niet goed geregistreerd kunnen staan. 2 defecte decoders lijkt me wel heel erg sterk achter elkaar. Ok, de kans bestaat maar die lijkt me vrij klein.

[ Voor 54% gewijzigd door redfoxert op 16-08-2005 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
Operations schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:55:
[...]

Dat betekend alleen maar dat op 29 juni de boel nog niet klaar was. Er worden zo lijkt me geen afspraken met monteurs gemaakt voor het aansluiten voordat de lijn fysiek is aangesloten.
Tnx, dan kan ik gelukkig weer een optie wegstrepen :)

Vanavond maar weer eens bellen, kijken wat ze er nu weer van maken :P

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
  • Laatst online: 04-05 09:50
[...]

Erg onwaarschijnlijk dat het probleem net de mediabrowser aan je decoder ligt, aangezien je wel door de mediabrowser kan bladeren. Dit probleem ligt waarschijnlijk aan de zogenaamde mediafarm. Stuur even een mailtje naar de Klantenservice met de melding dat je decoder niet op de mediafarm geprovisioned is. Hoeft niet zo gek lang te duren.

[ Voor 5% gewijzigd door Case op 16-08-2005 16:04 ]

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

The FLow schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:37:
hebben meer mensen er last van dat hun ping tijden onnline gamen te hoog is..

Wanneer ik tweakers ping is dit rond de 30, prima dus.. Maar iedere server van CS heb ik ping rond de 70, echt te hoog voor me... Down is verder prima, up valt me wel beetje tegen.. max 70kb/sec up...
In CS:S is mn ping +- 32. Mn choke wil wel eens schommelen tussen 0 en 2, echter niet echt merkbaar qua lag.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoerebink
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-04 19:06
Joepie!

Vanmorgen aangesloten, werkte in 1x!
Geen rode inet-lampjes, geen vastlopende decoder, perfecte WiFi-ontvangst in het hele huis (net zo goed als mijn oude D-link)

Vanmiddag om 13 uur kwam er een update voor de decoder: Kan nu ook zappen tussen de zenders (met zendernaam boven in beeld), kan trailers netjes afspelen.

Mijn downloadsnelheid (bekabeld) is 1.500 kb/s op 2,4 KM afstand van de telefooncentrale. Wireless kom ik op 700 kb/s.

Ik ben (voorlopig) ZEER tevreden.

Bink

[ Voor 5% gewijzigd door stoerebink op 16-08-2005 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
wiehoeeeeeeeeeeeeee!

1. 16 augustus 2005 Versatel heeft de ADSL systemen opgeleverd
2. 27 juli 2005 De modem/installatiepartner IMTECH heeft een afspraak gemaakt met de klant.
3. 27 juli 2005 De modem/installatiepartner IMTECH heeft een afspraak gemaakt met de klant.
4. 06 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) ingepland
5. 06 juli 2005 Een opdracht is verstuurd naar modem/installatiepartner IMTECH
6. 06 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
7. 06 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
8. 30 juni 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
9. 29 juni 2005 Versatel heeft order geregistreerd.
10. 29 juni 2005 De Versatel provisioning systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.

Zo eens even testen! Zou het dan eindelijk....

Keep u informed!

edit: volgens het vrouwtje brand nu wel het ADSL lampje en Inet knippert. Lijkt er dus op dat het werkt. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ralphie op 16-08-2005 17:29 ]

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148037 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:00:
[...]

Online gaming gaat bij mij ook goed. Ik had bij Demon een ping van rond de 30, nu bij Versatel rond de 50. Is nog steeds prima voor mij voor ET.
hmmf, dat is wel hoog hoor vind ik, hangt natuurlijk ook van de pc/server/locatie af, maar met chello heb ik op nederlandse servers ping van 15 tot 30.

Verder zit ik nog de twijfelen of ik wel zal overstappen. Momenteel heeft versatel de hoogste kwaliteit/prijs verhouding. Maar met 20Mbit zit je wel gelijk aan de plus, en heeft maar 1 Mbit upload, en dat is ook de max. van ADSL+ had ik begrepen.
Nu met chello zit ik voor 50 euro op een 4/1Mbit lijn, maar kabel heeft enorme potentie, maar de vraag is, hoe snel hebben de abonnee's hier baat bij. Ik neem aan dat binnen een jaar chello nog steeds geen 20 Mbit voor 40 euro aanbied, dus dan is het redelijk veilig om versatel te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151929

In tegenstelling tot wat iedereen hier zegt, denk ik dat er geen speedcap is van Versatel.

Mijn modem heeft nl een Attainable rate van ca. 20000 kbs. Dit is de maximale snelheid die op een zuivere lijn mogelijk is.

In normale omstandigheden verlies je met ADSL2+ 20-30% van de snelheid aan storing, interferentie en ruis. ADSL2+ is nl gevoelig voor veel meer stroringsbronnen dan ADSL.
Het verlies komt onder meer doordat het signaal over koperdraad van KPN gaat wat er oorspronkelijk niet voor bedoeld is. Daarnaast kunnen (on)gebruikte telefoonaansluitingen en telefoonapparatuur storing geven. Ook electriciteitsdraden e.d. in de buurt van de ADSL lijn kunnen storingen geven. Zelfs de splitter geeft ruis waardoor lijnsnelheid afneemt.

De meesten hebben een verbinding van rond 1,5 Mbs wat neerkomt op ca 25% verlies. Mijn modem geeft een actual Rate aan van 15323 kbs. Dit is nl de snelheid die het modem zonder al te veel errors kan halen, waar ik tevreden mee ben. Aliks download op een PC via FTP hou ik hiervan ongeveer 1500 Kb/s over. Dit betekent een verlies van 20% tov de 15323 die het modem aan geeft aan IP overhead ed. lijkt mij ook niet verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04 19:42
Anoniem: 151929 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 19:12:
Mijn modem heeft nl een Attainable rate van ca. 20000 kbs. Dit is de maximale snelheid die op een zuivere lijn mogelijk is.
En hoe krijg je dat te zien zonder admin password?

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nennie
  • Laatst online: 05-05 10:32
BigBonanza schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 19:39:
[...]

En hoe krijg je dat te zien zonder admin password?
Vreemd je zegt dat hij niet gecapped is maar bij mij gaf hij ook precies 15323 Kb aan'.
een beetje toevallig is het niet???
Maar!!!
zelfs als hij gecapped is dan nog ben ik dik tevreden met de snelheid en de beeld kwaliteit .
Hulde aan versatel die dit mogelijk maakt
ps. bij mij is de installatie ook niet vlekkeloos verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151929

Nennie schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 19:52:
[...]
Vreemd je zegt dat hij niet gecapped is maar bij mij gaf hij ook precies 15323 Kb aan'.
een beetje toevallig is het niet???
Is inderdaar vreemd het verschil tussen de attainable rate en de rate van 15323 is ook precies 25%. Misschien staat er toch ergens in het modem een setting die ik niet kan zien waar ze een marge van 25% in hebben gezet en is de lijn op die manier wel gecapt?

Hoe heb jij de pagina met die info in het modem te zien gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nennie
  • Laatst online: 05-05 10:32
Anoniem: 151929 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 20:00:
[...]

Is inderdaar vreemd het verschil tussen de attainable rate en de rate van 15323 is ook precies 25%. Misschien staat er toch ergens in het modem een setting die ik niet kan zien waar ze een marge van 25% in hebben gezet en is de lijn op die manier wel gecapt?

Hoe heb jij de pagina met die info in het modem te zien gekregen?
Ik kon hem zien toen mijn inet lampje nog rood knipperde en op dat moment hadden ze nog geen update naar mijn modem verstuurd waardoor ik de line rate kon zien .
op dat moment kon ik ook nog met het admin password inloggen waardoor ik bij meer instellingen kon komen . Dat lukt nu ook allemaal niet meer
Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra regel ivm Voetbal: Gezien niet iedereen het kan zien en dus op de samenvattingen wacht willen we instellen dat er geen uitslagen, verslagen of voorkeur besproken of ge-uit wordt over wedstrijden en clubs.

Voor een goede indicatie voor nieuwe abonnees en vergelijkings materiaal vragen we iedereen met een 20mb Versatel verbinding die opgeleverd is onderstaande te lezen en in te vullen:

GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test