Obiwan Kanobi schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 18:11:
[...]
Heel vreemd kom ik net thuis...dacht even weer testen en haal ik wi-fi opeens strak 1500 kb/s. Kunnen andere met een wi-fi verbinding ook weer even testen...wellicht is er een firmware update geweest??? Maar mij hoor je nu even niet klagen.
Bij mij nog steeds
500Kb/s
Verbinding heeft er 15 augustus een kwartier uitgelegen om 17:00 uur.
Nu om 18:30 weer rood INET ledje.
Heb tevens XP ServicePack 2 geinstalleerd met alle toeters en bellen, blijft 500kb/s
Ik ga de Versatel Helpdesk maar weer eens bellen. Bah.
Na 45 minuten in de wacht te hebben gestaan en doodziek geworden van de mededelingen die eindeloos worden herhaald en die bovendien niet waar zijn.
"U kunt altijd een e-mail sturen naar de Helpdesk" en dergelijke, maar als je het helpdesk nummer 0900 0440440 belt en optie 2-2-1-2 kiest (ja, kan dat nu wel dromen) oftewel je hebt een technisch probleem met je verbinding KAN JE HELEMAAL GEEN E-MAIL sturen, laat staan naar de website van Versatel surfen. Wat een kul.
Maar goed, dat terzijde.
Na die 45 minuten kreeg ik een uiters beleefde jongedame, die helaas op mijn vragen geen direkt antwoord kon geven, maar steeds iemand anders moest vragen.
Mijn vragen:
1)
Waarom is nu voor de zoveeste keer mijn Internet uit de lucht en brandt het 'inet'l ledje nu weer? Ik krijg weer geen WAN ip adres van Versatel. Wat is er aan de hand?
"Er is een storibg in uw postcodegebied"
"Ja, dat vermoeden had ik ook al, want anders zou ik niet bellen, mevrouw"
Ik vroeg of er wat aan gedaan ging worden."Ja, ze zijn ermee bezig"
Zijn ze dan in de wijkcentrale bezig, vroeg ik.
"Dat weet ik niet" kwam van de andere kant van de lijn.
"Hoe weet u dan dat ze ermee bezig zijn, vroeg ik.
"ja, dat kan ik u niet vertellen". Ik wist genoeg.
2)
Waarom is de snelheid met downloaden van het testbestand via mijn Wireless Cardbus kaartje 500kb/s en niet 1500kb/s zoals het is als dezelfde PC met gewone UTP kabel is aangesloetn?
Weer overleg.
"Gebruikt u een USB wireless adapter?"
Nee, Cardbus 54G.
Weer overleg.
"Er komt een
firmware update uit voor het modem, meneer, en dan moet alles goed werken"
Dat is mooi, zeg ik. Waneer komt die firmware update?
"Dat kan ik u niet zeggen".
3)
Waarom is het 20Mb ADSL pakket een 15Mb ADSL pakket?
Je kan het al raden: Overleg.
Ik bedankte voor alle 'verhelderende' antwoorden en wenste haar een goede avond.
Gelukkig werkt 't internet nu weer, maar een avondje lekker surfen is er weer eens bij ingeschoten.
Van de twee weken dat ik nu Versatel heb, heb ik 1 week ongestoord van het internet kunnen genieten.
De week daarna meer niet dan wel.
[
Voor 67% gewijzigd door
Anoniem: 151125 op 16-08-2005 11:33
. Reden: Verbinding rest van de avond weer uit de lucht....bah ]