Attainable rate: --> Wat je lijn maximaal zou kunnen volgens modem.
Rate (Kbps): --> Wat je welkelijke verbindings snelheid is. Deze zal altijd ietsje lager zijn.
Niet zo gek met postcode check van ~1900 meters. Kan in werkelijkheid misschien wel 2500 a 3000 zijn aan lijnlengte en dat is dat is wel te zien aan je Attenuation op je downstream. Vuistregeltje daar is elke dB is 100m koperlijn minus een beetje.
Anoniem: 76781 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:18:
Hallo,
Ik zit met een raar probleem. Eerst wat gegevens. Ik heb sinds 19 juli het 20mb/1mb pakket van Versatel.Tot 21augustus heb ik ook nog Demon via ISDN lopen. En ik heb Usenetserver als news server. Ik kan om en om 8mbit halen. In het begin haalde ik danook vaak die snelheden. Daarna liep het gauw terug naar zo'n 800 KB. Maar nog steeds acceptabel. Maar sins d laatse dagen red ik zo rond de 200KB. IK heb een file gedownload bij Tucows en haalde daar weer rond de 8mbit. De snelheid is er dus wel.
Dan zal het probleem wel bj Usenetserver liggen dacht ik, dus ik switchte van netwerkkaart zodat ik nu Demon gebruikte. En daar halde ik met Usenetserver wel de volle snelheid van 600Kb die ik met Demon kan behalen. Het ligt dus ook niet aan Usenetserver. Het is nu dus de combinatie Versatel en Usenetserver. Heeft iemand hier ook last van of juist geen last van ? Het lijkt wel of het dus gecapped is. Maar misschien is er een andere theorie. Heb al een mail naar Vesatel gestuurd, maar ik heb geen hoge pet op van die helpdesk dus vraag ik het hier. Iemand een idee wat dit kan zijn ?
Je bent ook van ISP veranderd natuurlijk. Beide gebruiken een compleet ander netwerk voor internet verkeer. De route die pakkettjes vanaf usenetserver.com nemen naar jou aansluiting is totaal anders en dat kan de snelheid positief of negatief beinvloeden.
http://monitor.usenetserver.com/cgi-bin/trace.pl
Hier kan je zien welke route de pakkettjes moeten afleggen. Mogelijk dat je iemand kent met een Demon aansluiting en kan je vergelijken. Versatel heeft geen invloed op die route en je kan ook niet direct zien of analiseren waar de 'vertraging' dan optreedt. Vergeet niet dat je 1/3de van de wereld rond gaat
@ AsBest
't Is dus voor je internet 0/32 UBR met PPPoE. Nu alleen nog achterhalen wat login/pass is of dat die gewoon leeg is
Je ziet wel drie aparte diensten naast elkaar lopen in apart kanaal. VoD (Video on Demand), IP-TV & Internet. Nu kan het zijn dat je linespeed zeg ~22000Kbps is maar er gereserveerd wordt voor andere kanaal en het niet bruikbaar is voor Internet verkeer. Echter zou dat niet verklaren waarom je dan een lagere snelheid krijgt als je decoder aanzet...
Dat er letterlijk op 15Mbps ge-capped zou worden lijkt hier uit de gegevens van iedereen
niet uit. Anders had je wel Attanable: ~23000 gehad als je lijn het aan kan en werkelijk
stipt bij Rate 15000Kbps gehad.
@ Rest
Zijn er mensen die 'maar' 1.55M/s halen en bij
Rate (Kbps): *****/**** hogere waarde dan de behaalde download snelheid hebben, forst hoger zegmaar?
Zitten nog wel wat rare afwijkingen in de geposte informatie. Output Power (dBm) in honderden of duizenden kan helemaal niet bijvoorbeeld net als upstream 0. Worden gewoon foutief weergegeven door modem.
[
Voor 30% gewijzigd door
bjck op 16-08-2005 23:26
]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.