Bron: WebwereldVersatel: voetbal en 20 Mbps voor 40 euro
Vrijdag, 15 april 2005 - Versatel zet toch adsl2+ in om voetbal via internet de huiskamer in te krijgen. Klanten krijgen maximaal 20 Mbps voor een maandbedrag van 39,95 euro.
Door Laurens VerhagenEmail de auteur 10 reactiesLees reacties...
Illustratie door: Bart Schutte
Eerder liet het telecombedrijf nog in het midden of er gebruik zou worden gemaakt van adsl2+ of niet. Een verbinding van 4 Mbps zou ook voldoende zijn, verklaarde Versatel onlangs nog. Het bedrijf heeft nu toch gekozen voor de allersnelste variant die op dit moment van adsl beschikbaar is: adsl2+.
Wie voor 1 juni overstag gaat, hoeft twaalf maanden lang slechts 39,95 euro per maand te betalen. Wat het maandbedrag wordt voor mensen die pas na de zomer een abonnement afsluiten, wil Versatel nog niet zeggen: "In ieder geval hoger."
Behalve alle eredivisie-voetbalwedstrijden in het volgend seizoen krijgt de klant een verbinding van maar liefst maximaal 20 Mbps. De snelheid is echter sterk afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale. Ook UPC kwam onlangs met een pakket van 20 Mbps (zowel via kabel als via adsl), maar dit pakket kost 80 euro per maand, zónder voetbal.
Voip
Wie als Versatel-klant een wedstrijd op een later tijdstip wil kijken (on demand), moet 99 cent per wedstrijd betalen. Verder krijgt de klant een decoder en een geheel nieuw modem. Deze laatste is voorbereid voor toekomstige diensten van Versatel, zoals voice-over-ip, digitale tv, gaming, video-on-demand en zaken als het kunnen.aanpassen van de camerapositie. De apparatuur wordt gratis beschikbaar gesteld en eveneens aangesloten door een monteur. Er moet wel eenmalig 50 euro aansluitkosten worden betaald.
Versatel ziet dit aanbod als een eerste stap in een volledig triple-play-pakket. De adsl2+-verbinding is hierbij het fundament. Elk van de additionele diensten, zoals telefonie en televisie, worden stapsgewijs aan het platform toegevoegd. In ieder geval komt Versatel nog dit jaar met een voice-over-ip-pakket, zo verklaart een woordvoerder desgevraagd.
Wat denken jullie van dit aanbod? Ik woon zelf in een gebied waar versatel geen adsl aanbiedt, ik kijk nu wel live voetbal via canal+. Ik heb begrepen dat ze voor gebieden waar geen versatel adsl is wel andere manieren gaan toepassen om eredivisie voetbal daar toch ook aan te bieden.
Dit kreeg ik tenmisnte als reactie op een postcode check:
Verder roept het natuurlijk wel wat vragen op, er is bijvoorbeeld niet vermeld wat de upload snelheid is, en wat de kosten worden na dat goedkope jaar.Helaas kan Versatel op jouw locatie geen Live Eredivisievoetbal in combinatie met 20 Mb ADSL leveren. Wij zijn daarom bezig met andere oplossingen om Eredivisievoetbal alsnog te kunnen aanbieden. Laat hieronder je NAW-gegevens en je e-mail adres achter, zodat wij je op de hoogte kunnen houden hierover.
Ik hoef niet per se adsl van Versatel, maar wil wel graag het eredivisie voetbal kunnen zien. Check ook http://www.versatel.nl voor meer informatie.
[ Voor 3% gewijzigd door Ibbelz op 15-04-2005 13:00 ]
Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.