Versatel 20Mbits/1Mbits nieuw! Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:
  • 37.462 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Versatel: voetbal en 20 Mbps voor 40 euro

Vrijdag, 15 april 2005 - Versatel zet toch adsl2+ in om voetbal via internet de huiskamer in te krijgen. Klanten krijgen maximaal 20 Mbps voor een maandbedrag van 39,95 euro.
Door Laurens VerhagenEmail de auteur 10 reactiesLees reacties...

Illustratie door: Bart Schutte
Eerder liet het telecombedrijf nog in het midden of er gebruik zou worden gemaakt van adsl2+ of niet. Een verbinding van 4 Mbps zou ook voldoende zijn, verklaarde Versatel onlangs nog. Het bedrijf heeft nu toch gekozen voor de allersnelste variant die op dit moment van adsl beschikbaar is: adsl2+.

Wie voor 1 juni overstag gaat, hoeft twaalf maanden lang slechts 39,95 euro per maand te betalen. Wat het maandbedrag wordt voor mensen die pas na de zomer een abonnement afsluiten, wil Versatel nog niet zeggen: "In ieder geval hoger."

Behalve alle eredivisie-voetbalwedstrijden in het volgend seizoen krijgt de klant een verbinding van maar liefst maximaal 20 Mbps. De snelheid is echter sterk afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale. Ook UPC kwam onlangs met een pakket van 20 Mbps (zowel via kabel als via adsl), maar dit pakket kost 80 euro per maand, zónder voetbal.
Voip

Wie als Versatel-klant een wedstrijd op een later tijdstip wil kijken (on demand), moet 99 cent per wedstrijd betalen. Verder krijgt de klant een decoder en een geheel nieuw modem. Deze laatste is voorbereid voor toekomstige diensten van Versatel, zoals voice-over-ip, digitale tv, gaming, video-on-demand en zaken als het kunnen.aanpassen van de camerapositie. De apparatuur wordt gratis beschikbaar gesteld en eveneens aangesloten door een monteur. Er moet wel eenmalig 50 euro aansluitkosten worden betaald.

Versatel ziet dit aanbod als een eerste stap in een volledig triple-play-pakket. De adsl2+-verbinding is hierbij het fundament. Elk van de additionele diensten, zoals telefonie en televisie, worden stapsgewijs aan het platform toegevoegd. In ieder geval komt Versatel nog dit jaar met een voice-over-ip-pakket, zo verklaart een woordvoerder desgevraagd.
Bron: Webwereld

Wat denken jullie van dit aanbod? Ik woon zelf in een gebied waar versatel geen adsl aanbiedt, ik kijk nu wel live voetbal via canal+. Ik heb begrepen dat ze voor gebieden waar geen versatel adsl is wel andere manieren gaan toepassen om eredivisie voetbal daar toch ook aan te bieden.

Dit kreeg ik tenmisnte als reactie op een postcode check:
Helaas kan Versatel op jouw locatie geen Live Eredivisievoetbal in combinatie met 20 Mb ADSL leveren. Wij zijn daarom bezig met andere oplossingen om Eredivisievoetbal alsnog te kunnen aanbieden. Laat hieronder je NAW-gegevens en je e-mail adres achter, zodat wij je op de hoogte kunnen houden hierover.
Verder roept het natuurlijk wel wat vragen op, er is bijvoorbeeld niet vermeld wat de upload snelheid is, en wat de kosten worden na dat goedkope jaar.

Ik hoef niet per se adsl van Versatel, maar wil wel graag het eredivisie voetbal kunnen zien. Check ook http://www.versatel.nl voor meer informatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Ibbelz op 15-04-2005 13:00 ]

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:20
Ik lees net dat Versatel 20Mbits/1Mbits gaat aanbieden.
En dat voor € 39,95 (eerste jaar) geen slechte deal lijkt me :)

http://www.versatel.nl/20mb/

Minpuntjes:
Modem in bruikleen
Leverbaar vanaf 1 juni (in mijn postcode gebied juli)
Relatief lage upload snelheid
Specificaties 20 Mb ADSL met Live Eredivisievoetbal
Internet
Snelheid Tot 20Mbits/s downstream
1 Mbit/s upstream
Bijzonderheden Niet mogelijk met ISDN
Datalimiet per maand Geen
ADSL leverancier Versatel
Doe-het-zelf-installatie Nee
Installatie door een monteur Ja
Modemtype Wireless Multi PC
Ondersteunende interfaces Wireless Multi PC
IP adressen 1 dynamisch publiek IP
Meerdere gebruikers Ja
Inclusief switch/hub Ja
Servers toegestaan Ja
Inlogprocedure PPPoE
Webmail/POP3 standaard 1 emailadres; meer adressen zelf aan te maken
Grootte mailbox 20 Mb
Grootte eigen homepage 20 Mb
Spam/ virusfilter Ja

Live Eredivisievoetbal
Wedstrijden 12 maanden alle Live Eredivisiewedstrijden
Beschikbaar op 1 TV
Kwaliteit vergelijkbaar met digitale kwaliteit

Vereist voor installatie
Postcodecheck Positieve Versatel postcodecheck voor 20 Mb ADSL
Telefoonlijn KPN BelBasis, BelBudget of BelPlus abonnement met telefoonnummer
TV Normale TV met scart-aansluiting
Computer Zie voorwaarden voor minimale systeemeisen
Benodigde elektriciteit 2 vrije stopcontacten (1x bij binnenkomst telefoonaansluiting en 1x bij de TV)

Hardware
Multimedia Modem (IAD) Krijg je in bruikleen terbeschikking gesteld; blijft eigendom van Versatel
Digitale decoder (STB) Krijg je in bruikleen terbeschikking gesteld; blijft eigendom van Versatel
Splitter Word je eigendom
Bekabeling Door monteur te installeren (zie Installatievoorwaarden)

Installatie
Monteur Installeert Multimedia Modem, Digitale decoder, splitter en benodigde bekabeling
Installatie Vanaf 1 juni, afhankelijk van beschikbaarheid van de centrale
Live Eredivisievoetbal v.a. 12 augustus 2005

Prijzenoverzicht
Product 20 Mb ADSL
Maandelijkse kosten € 39,95 per maand
Aansluitkosten n.v.t.
Installatiekosten € 49,95
Huur Multimedia Modem € 0,- per maand
Huur digitale decoder € 0,- per maand
Kosten Pay per view
Voetbalwedstrijd on demand
(dus na de live wedstrijden; alleen gedurende beperkte tijd beschikbaar) € 0,99 per wedstrijd

[ Voor 106% gewijzigd door HoppyF op 15-04-2005 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 22:28

beany

Meeheheheheh

bah, 1mb up... gemiste kans hier voor versatel imho

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-04 05:51
Even jou topic gelezen... nu naar Versatel gegaan.. onderkopje van deze aanbieding ADSL ...
20 Down 1 Up...

1 Vraag al beantwoord... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibbelz
Haha oké dan heb ik dat even over het hoofd gezien. Dat is dan wel weer erg weinig 1mbit. Dacht dat het toch wel tot ca. 3mbit kon adsl2+?

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119903

dan zal kpn ook wel snel beginnen met adsl 2 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hoezo een gemiste kans?
Ik kan niet anders concluderen dan dat 1 Mbit up tegenwoordig vrij gebruikelijk is. Natuurlijk, het kan altijd beter, maar dat kan bij elke provider...

[ Voor 26% gewijzigd door MaZo op 15-04-2005 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-02 23:34
Is dit niet ADSL2? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:23
beany schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 13:00:
bah, 1mb up... gemiste kans hier voor versatel imho
er is niet zo heel veel meer mogelijk met ADSL1 geloof ik. Maar 1mb up lijkt me ruim voldoende. Ik heb ook 1mbit up (demon 8/1) en dat is echt wel ruim genoeg.

waar heb jij meer upload voor nodig? Een pimpin' ftp server ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-04 16:34
Klinkt interessant. Alleen hier helaas ook niet beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Laatst online: 22-04 16:34
interessant, alleen hier niet beschikbaar volgens de postcode-check.

3145 Maassluis en 3142 Maassluis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het is ADSL2.

Maar wat ik vreemd vind is dat het niet in Groningen beschikbaar is. Het is logisch om met de druk bevolkte gebieden te beginnen, dat gebeurd bijvoorbeeld ook met UMTS. Maar dan zie je ook dat ze de grote steden niet overslaan en Groningen is met zijn 180.000 inwoners zeker toch wel een top 10 stad.

Ik ben bang dat als ze zelfs grote steden (voor Nederlandse begrippen) overslaan dat ze hun doelstellingen van dacht ik 300.000 aansluitingen, niet gaan redden. Gemiste kans als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30240

bij mij is het iig niet te verkrijgen die 20Mbit, en ik woon in 't Gooi.
Dus ook geen voetbal, maar dan blijft het nog steeds een very cheapo producht voor €39,95
zou niet weten wie er goedkoper uit is met een 8mbit abbo.....

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 30240 op 15-04-2005 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:45
het is ADSL2+ let daarop het is + ADSL2 is niet het zelfde als de + versie!!!

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:18
Alleen al door die irritante site zou ik het niet bestellen. Word er echt niks wijzer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-04 23:09

n00bs

Het is weer Zomer!

40 Euro/mnd das echt goedkoop... kan alleen niet zien waar je de postcodecheck kan doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:56
kavorka schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 13:12:
Klinkt interessant. Alleen hier helaas ook niet beschikbaar...
Voor mij thuis ook niet :(

Hier @ werk wel (Harderwijk). Alleen hebben we hier tot nov 2005 BabyXL liggen.

Hopen dat t snel in beschikbaar wordt in mijn woonplaats, 20Mbit lijkt me wel wat ;)
En voor 40 eur/mnd neem ik gewoon een extra analoge lijn naast ISDN, dat bedrag erbij per maand kan prima uit ;)

Afwachten dus, en ik ben benieuwd wat 't in de praktijk wordt mbt afstanden, ik zit op 2km vanaf de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

n00bs schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 13:17:
40 Euro/mnd das echt goedkoop... kan alleen niet zien waar je de postcodecheck kan doen :?
je moet naar de bestelprocedure gaan van het pakket naar keuze, dan wordt er om huisgegevens gevraagd
hier voor de 20Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:45
is er een test site waar ke kan kijken hoe ver je van de centrale af zit?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2479

n00bs schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 13:17:
Ga naar de bestelprocedure en doe de postcodecheck.

--
defcon2 was me voor

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 2479 op 15-04-2005 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 18:06

m0nk

16-09-2003 15.15

Wel beschikbaar hier in Den Haag, maar kijk nog even de kat uit de boom :) mayb dat ik op het laatste moment overstap..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Versatel: voetbal en 20 Mbps voor 40 euro hier veder gaan?
Die was eerder namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:01

janklp

FortyTwo Capital

Dit betekent dus bijna failliesement van canal + kunnen we stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 19:56
Helaas kan het Live Eredivisieaanbod van Versatel niet op een ISDN-verbinding besteld worden. Lees hier hoe je het aanbod alsnog kunt bestellen.
<klik>
Ik heb een ISDN aansluiting

Stap 1:
Controleer of het Eredivisieaanbod voor jou beschikbaar is op een analoge aansluiting.

Stap 2:
Neem contact op met KPN en laat je ISDN-verbinding door KPN omzetten in een nomaal BelBasis, BelPlus of BelBudget abonnement. (mogelijk brengt KPN hiervoor kosten in rekening).

Stap 3:
Bestel alsnog het Live Eredivisieaanbod van Versatel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 22:04
Januszjes schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 13:25:
Hoezo ?
Bezit Versatel de rechten van de voetbalwedstrijden? Die zullen ze toch eerst moeten zien te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 23:40
Da's lekker snel en niet duur - en juist op een moment dat ik al drie weken lang problemen heb met mijn downloadsnelheid bij Demon/BBNed (waarvan de laatste drie dagen helemaal prut). 25 euro goedkoper dan wat ik nu heb en dan dik twee keer sneller, daar hoef ik in principe niet lang over na te denken. Maar hoe betrouwbaar is Versatel vergeleken met andere aanbieders? Kunnen ze het gebodene waarmaken?

Ik ben bang dat ze nu werkelijk een hausse van grootgebruikers op hun abonnement afkrijgen en dat er dan hetzelfde gebeurt als toen ik lid van Demon werd: de infrastructuur kon het eigenlijk niet aan en meteen werd er geknepen in bijv de snelheid en het aantal newsserverlijntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibbelz
Januszjes schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 13:25:
Nou ja, canal+ houdt nog wel de liverechten van de premier league, Schotse permier league, serie A, bundesliga, Ligue 1 en de primera division. Dat is opzich wel balen, want ik was zo best tevreden over het voetbalaanbod van canal+. Bij versatel krijg je alleen de eredivisie, alhoewel het gros van de abonnees daarvoor wel lid voor is/was van canal+ denk ik.
harry64 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 13:29:
[...]

Hoezo ?
Bezit Versatel de rechten van de voetbalwedstrijden? Die zullen ze toch eerst moeten zien te krijgen.
Die hebben ze al verkegen hoor. ;) Of tenminste John de Mol/Talpa bezit ze, en de Mol is groot aandeelhouder in Versatel. Ze gaan het in ieder geval via versatel uitzenden.

[ Voor 31% gewijzigd door Ibbelz op 15-04-2005 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:01

janklp

FortyTwo Capital

harry64 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 13:29:
[...]
Hoezo ?
Ja zeker hebben ze die. Daar was laatst al die commotie over.

* janklp vindt het wel leuk dat rtl 5 nog een live wedstrijd op de vrijdag houdt, kan die de Graafschap nog eens zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FF duidelijkheid scheppen

Versatel heeft de live uitzendrechten die nu nog bij Canal+ zitten
John de Mol/Talpa heeft de samenvattingen zoals die nu bij de NOS zitten.

die live uitzendingen, 9 stuks per week, krijg je gratis bij je 20Mbit abbo a €39.95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixx
  • Laatst online: 11-04 15:35

trixx

-CTU- SuiZide

Bschnitz schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 13:21:
is er een test site waar ke kan kijken hoe ver je van de centrale af zit?
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

[ Voor 15% gewijzigd door trixx op 15-04-2005 13:52 ]

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
20/1 heeft toch totaal geen zin? IP/TCP protocol trekt dat niet.. In de reactie op deze nieuwspost staat meer info: nieuws: Eerste ADSL2+-aansluiting opgeleverd door Quicknet

iig gaat het nu wel rap met adsl2+ en vdsl. Hopelijk hebben ze geen datalimiet. Ik wacht iig nog ff af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Hmm, ik woon in A'dam en betaal nu 65 euro voor mijn 8192/1024 lijn van Demon. Op zich interessant dus dat pakket van Versatel, en zeker voor het voetbal, maar ik vraag me af of er geen adder onder het gras zit als ik zo naar die aanbieding kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37055

Is het dus zo dat je pas in Augustus voetbal te zien krijgt? maar dus wel gewoon meteen internet heb@20mbit.

Want ze adverteren met een jaar gratis voetbal, maar als dat pas op augustus begint is dat geen jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 14:57
Het seizoen loopt af in mei, dus voordat je aangesloten bent is het wel mei en heb je 1 jaar eredivisievoetbal.

In de maanden jun/juli is er toch geen voetbal.

[ Voor 19% gewijzigd door M@cer op 15-04-2005 14:47 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:00
Anoniem: 37055 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 14:39:
Is het dus zo dat je pas in Augustus voetbal te zien krijgt? maar dus wel gewoon meteen internet heb@20mbit.

Want ze adverteren met een jaar gratis voetbal, maar als dat pas op augustus begint is dat geen jaar.
Klopt inderdaad,
je ADSL verbinding wordt gewoon gereed gemaakt. De set top box e.d. wordt al wel geplaatst. In Augustus worden dan de voetbaluitzendingen beschikbaar gesteld.

[ Voor 2% gewijzigd door Case op 15-04-2005 14:53 . Reden: Type :X ]

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Wie voor 1 juni overstag gaat, hoeft twaalf maanden lang slechts 39,95 euro per maand te betalen. Wat het maandbedrag wordt voor mensen die pas na de zomer een abonnement afsluiten, wil Versatel nog niet zeggen: "In ieder geval hoger."
Het belangrijkste zie ik hier niet: wat gaat 't na dat 1e jaar kosten als je je wel voor 1 juni opgeeft????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39303

Hebben jullie dit al gelezen:
IP adressen 1 dynamisch publiek IP
Dan boeit die upload meteen ook voor geen meter meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 14:30
Wireless modem.. Is dat niet traag als je Online Spelletjes wilt spelen?

En hoeveel Mbit hiervan neemt de TV in beslag en heb je voor I-net nog over?

[ Voor 36% gewijzigd door SpitfireNL op 15-04-2005 20:48 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Spitfire_V5 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 20:45:
Wireless modem.. Is dat niet traag als je Online Spelletjes wilt spelen?

En hoeveel Mbit hiervan neemt de TV in beslag en heb je voor I-net nog over?
Voor het normale internet werkt is Wireless prima, en TV neemt in DVD kwaliteit ca 6 Mbits in.
Dan heb je een prima kwaliteit die vele malen beter is dan kabel TV.
Er blijft dus als je TV gaat kijken nog de zeker de helft over om te kunnen internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:38

Adze

CCNP !

Iemand al enig idee welk Merk/Type router hier bij geleverd wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-02 23:34
MaZo schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 14:35:
Hmm, ik woon in A'dam en betaal nu 65 euro voor mijn 8192/1024 lijn van Demon. Op zich interessant dus dat pakket van Versatel, en zeker voor het voetbal, maar ik vraag me af of er geen adder onder het gras zit als ik zo naar die aanbieding kijk.
Ik kies zelf persoonlijk toch voor een KPN of BBNed-lijn... Versatel had toendertijd niet zoveel beschikbaarheid en KPN bevalt mij goed. Ik heb (via mijn vader, ben thuiswonend) XS4ALL Basic ADSL en het bevalt perfect, ook de service is lekker :)... Waarom dan wisselen? Ik download niet, dus ik heb wel genoeg aan dat abonnement :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Laatst online: 22-04 01:29

Brazza

Byte me!

Adze15021979 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 21:26:
Iemand al enig idee welk Merk/Type router hier bij geleverd wordt ?
Dit zal vast een router/modem zijn van e-tech.
deze > http://www.e-tech.nu/Product_Detail/1153/N

Wat ik me afvraag wat de kosten zijn na het eerste jaar. En of ze de snelheid übehaubt halen.
Ik zal de presentatie afwachten die ik volgende week krijg van Versatel.

[ Voor 6% gewijzigd door Brazza op 15-04-2005 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMotion
  • Laatst online: 29-06-2021

NeoMotion

MS Linux XP

Het is eerlijk gezegd spotgoedkoop. Reken alleen maar het voetbal, Canal+ rekenden hier zo'n beetje hetzelfde voor. Ok, je kreeg ook films erbij, maar toch. En dan nog een 20mb lijn?

Balen dat ik net voor Tiscali heb gekozen. En na 3 dagen is mijn f*cking modem ook nog kapot gegaan. Beetje jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
HoppyF schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 21:01:
[...]

Voor het normale internet werkt is Wireless prima, en TV neemt in DVD kwaliteit ca 6 Mbits in.
Dan heb je een prima kwaliteit die vele malen beter is dan kabel TV.
Er blijft dus als je TV gaat kijken nog de zeker de helft over om te kunnen internetten.
En online spellen valt daar ook onder? Ik heb eens gehoord dat draadloos uiteraard wel genoeg bandbreedte heeft maar eigenlijk te trage connection times (ms) voor spellen. Maar goed, weet ook niet wat hier waar van is.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 21-04 09:30
En nu is ie weer groen (uhm één).

Kan beetje vreemd zijn even maar is samengevoegd met andere thread.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-03 08:14

lange

Boom Boom?

hmm net even m'n abbo omgezet, zat al bij zonnet/versatel (betaal nu 50e voor 2mbit :? ) dus kon het via inet afhandelen ..
3/4 weken volgens de site.. :9

/edit
15juli volgens de order status :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door lange op 16-04-2005 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Lekker dan, ik woon in centrum Rotterdam en hier is het gewon keihard niet beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 23:09

Jimbolino

troep.com

E-jey schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 14:26:
20/1 heeft toch totaal geen zin? IP/TCP protocol trekt dat niet.. In de reactie op deze nieuwspost staat meer info: nieuws: Eerste ADSL2+-aansluiting opgeleverd door Quicknet
TCP/IP trekt meer dan je denkt, als de packetsize een beetje goed staat ingesteld heb je aan 1mbit meer dan genoeg om op 25mbit te downloaden. Video streamen gaat via UDP dus last van een beperkte upload heb je dan zoiezo niet.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:48

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ziet er interessant uit. Hier in mijn regio zeggen ze dat de centrales geschikt gemaakt worden. Alleen staat overal wel erg duidelijk dat ze streven naar bepaalde datums. 't Geeft mij teveel het idee dat het straks uitloopt, waardoor ik misschien weer een week of wat zonder internet zit.

Maar aan de andere kant, ik heb dan 10x zoveel snelheid als nu, voor slechts vijf euro extra, en veel belangrijker, voetbal. Volgens alle actievoorwaarden ga je het gewoon voor een jaar aan, dus dan zie ik daarna wel weer verder.

* ZieMaar! is er nog niet helemaal uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81993

lange schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:30:
hmm net even m'n abbo omgezet, zat al bij zonnet/versatel (betaal nu 50e voor 2mbit :? ) dus kon het via inet afhandelen ..
3/4 weken volgens de site.. :9

/edit
15juli volgens de order status :Y)
15 juli is dat omdat de centrale da pas beschikbaar wordt of doen ze er 2 maanden over om de aansluiting gereed te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Vreemd...

Versatel heeft momenteel nog GEEN dekking hier (Nunspeet). Ik kan dus ook geen 20Mb aanvragen.
Echter, de normale versatel pakketten kan ik wel aanvragen.
Centrale is geschikt vanaf 20 mei 2005. Je kunt dit product nu al bestellen.
Dus ik begrijp dat Versatel de centrale hier ook gaat voorzien van hun netwerk. Maar waarom gaan ze dan nu ADSL daar implementeren, terwijl ze ADSL2+ aankondigen?
't lijkt me logischer dat ze niet meer de oude zooi gaan installeren.

of drukken ze hier soms gewoon een overgebleven dslammetje in de centrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
NeoMotion schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 21:53:
Het is eerlijk gezegd spotgoedkoop. Reken alleen maar het voetbal, Canal+ rekenden hier zo'n beetje hetzelfde voor. Ok, je kreeg ook films erbij, maar toch. En dan nog een 20mb lijn?

Balen dat ik net voor Tiscali heb gekozen. En na 3 dagen is mijn f*cking modem ook nog kapot gegaan. Beetje jammer dit.
't Is alleen niet alle voetbal. Verstel heeft niet alle rechten gekocht ;)
DJSmiley schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 09:52:
Vreemd...

Versatel heeft momenteel nog GEEN dekking hier (Nunspeet). Ik kan dus ook geen 20Mb aanvragen.
Echter, de normale versatel pakketten kan ik wel aanvragen.

[...]

Dus ik begrijp dat Versatel de centrale hier ook gaat voorzien van hun netwerk. Maar waarom gaan ze dan nu ADSL daar implementeren, terwijl ze ADSL2+ aankondigen?
't lijkt me logischer dat ze niet meer de oude zooi gaan installeren.

of drukken ze hier soms gewoon een overgebleven dslammetje in de centrale
Dat zou best kunnen. Eerst toevoegen aan netwerk met bestaande apparatuur en later ombouwen naar ADSL2+ geschikte apparatuur. Of misschien een foutje in de controle op de website.

[ Voor 45% gewijzigd door bjck op 16-04-2005 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 11:04

slaay

Natuurbeleven.com

Helaas kan Versatel op jouw locatie geen Eredivisievoetbal in combinatie met 20 Mb ADSL leveren. Wij zijn daarom bezig met andere oplossingen om Eredivisievoetbal alsnog te kunnen aanbieden. Laat hieronder je NAW-gegevens en je e-mail adres achter, zodat wij je op de hoogte kunnen houden hierover. Wil je daarnaast wel regulier ADSL van Versatel bestellen, maak dan een keuze uit één van de onderstaande alternatieve producten.
Hoe denkt Versatel trouwens het probleem op te lossen voor de mensen waar geen Versatel beschikbaar is per zomer 2005?

Want volgens de richtlijnen moet Versatel 85% van de Nederlandse huishoudens kunnen bedienen met haar netwerk. Anders zijn de rechten voor de live wedstrijden kwijt.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
slaay schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 11:26:
[...]

Hoe denkt Versatel trouwens het probleem op te lossen voor de mensen waar geen Versatel beschikbaar is per zomer 2005?

Want volgens de richtlijnen moet Versatel 85% van de Nederlandse huishoudens kunnen bedienen met haar netwerk. Anders zijn de rechten voor de live wedstrijden kwijt.
Dat is toch simpel op te lossen door het tijdelijk voor een x-bedrag ook uit te laten zenden door een commerciele bestaande omroep zoals Nickelodeon ;) Lijkt me iets dat niet direct betekent dat ze heel snel een 85% dekking gaan bouwen op een DSL netwerk.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 16-04-2005 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

bjck schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 11:32:
[...]

Dat is toch simpel op te lossen door het tijdelijk voor een x-bedrag ook uit te laten zenden door een commerciele bestaande omroep zoals Nickelodeon ;) Lijkt me iets dat niet direct betekent dat ze heel snel een 85% dekking gaan bouwen op een DSL netwerk.
Te zien aan de postcodechecks van diverse centrales, lijkt het er toch wel op dat Versatel nu opeens flink aan het uitbreiden is. Dat hebben ook diverse media bericht destijds met het verkrijgen van de rechten.

Maar na een maand kwamen opeens de berichten dat Versatel op zoek ging naar alternatieven, waarschijnlijk omdat ze de dekking van 85% toch niet gaan halen voor de deadline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141979

Ik heb nu ADSL bij Demon en ik ben ZEER geinteresseerd in de overstap naar Versatel. Tenzij demon fikse kortingen geeft op haar 8mbit abbo's , wat ik toch niet zo snel zie gebeuren :P

Op de Versatel site krijg ik de mededeling dat men er naar streeft om de lijn op te leveren op 29 augustus. Wanneer moet ik dan ongeveer mijn demon adsl opzeggen ?? Ik wil niet al te lang zonder internet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Anoniem: 141979 schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 11:59:
Ik heb nu ADSL bij Demon en ik ben ZEER geinteresseerd in de overstap naar Versatel. Tenzij demon fikse kortingen geeft op haar 8mbit abbo's , wat ik toch niet zo snel zie gebeuren :P

Op de Versatel site krijg ik de mededeling dat men er naar streeft om de lijn op te leveren op 29 augustus. Wanneer moet ik dan ongeveer mijn demon adsl opzeggen ?? Ik wil niet al te lang zonder internet zitten.
Ik heb ISDN, dus vraag gewoon een aparte analoge lijn aan mocht versatel 20mb ooit leverbaar worden hier. 40 eur + KPN belbudget is nog altijd goedkoper dan 65 eur van Demon, en ook geen downtime ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141979

Ik heb al een KPN lijn maar daar maakt demon nu geen gebruik van ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Anoniem: 141979 schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 12:21:
Ik heb al een KPN lijn maar daar maakt demon nu geen gebruik van ofzo ?
ja, maar die lijn moet DSL-vrij zijn voordat versatel linetests enz kan gaan doen. Dat betekend dus zoiezo downtime. In hoeverre telco-telco migratie ook kan (dus met minimale downtime) bij Versatel weet ik niet. 't lijkt me dat ze toch een nieuwe linetest moeten doen omdat ADSL2+ ff andere eisen stelt mbt kabellengte's enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-04 18:45
Weet iemand een email adres oid van versatel ?
Ik zit hier namelijk met het probleem dat ze dit nieuwe postcode adres nog niet kennen (bestaat pas sinds kort), alle straten hierom heen komen wel door de postcodecheck, alleen deze nieuwe niet.
Zou ze graag ff willen mailen of bellen daarover, maar kan niks op die site vinden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77543

Ik ben benieuwd, zoals hier iedereen al enthousiast reageert over dit nieuwe abbo, hoeveel mensen die niet van Tweakers.net afweten of hier posten die het ook interesant vinden voor 39,95.

Dalijk krijgt Versatel zoveel aanmeldingen dat al zit je 50 m bij de wijkcentrale vandaan je toch niet de 20 mbit haalt, en er staat natuurlijk TOT 20 mbit, tot hoeveel garanderen ze dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:08
25 april is het hier beschikbaar :) zit nu toch wel sterk aan te denken, nu een 8mbit lijn voor 65 euro. dit is veel goedkoper. Woon 180m van centrale dus zou toch zeker het maximum moeten kunnen halen. Het enige echter nadeel is dan het dynamische ip adres waar ik echt niet mee kan leven met mijn linux server

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

P.K. schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 18:39:
Weet iemand een email adres oid van versatel ?
Ik zit hier namelijk met het probleem dat ze dit nieuwe postcode adres nog niet kennen (bestaat pas sinds kort), alle straten hierom heen komen wel door de postcodecheck, alleen deze nieuwe niet.
Zou ze graag ff willen mailen of bellen daarover, maar kan niks op die site vinden :X
http://www.versatel.nl/index.php?versatel_belt_mij of http://www.versatel.nl/klantenservice/

[ Voor 5% gewijzigd door slaay op 16-04-2005 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120741

In amersfoort hier kan het wel, zit 1318meter vanaf de central(dichtbij?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:40

DaWaN

'r you wicked ??

Dynamisch IP... Hoe zit dat precies, als ik overstap wil ik niet elke dag ander IP want ik heb een aantal diensten die IP gebonden zijn dus dat is niet handig...

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 11:32:
[...]

Nou lijkt het me dat dat niet echt toegestaan is volgens de licentie, ze hebben dan ook een stuk minder betaald dan aandeelhouder john, terwijl ze wel alle eredivisie wedstrijden live mogen uitzenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
FAD schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 20:27:
25 april is het hier beschikbaar :) zit nu toch wel sterk aan te denken, nu een 8mbit lijn voor 65 euro. dit is veel goedkoper. Woon 180m van centrale dus zou toch zeker het maximum moeten kunnen halen. Het enige echter nadeel is dan het dynamische ip adres waar ik echt niet mee kan leven met mijn linux server
Al woon je een straat verder kan je nogsteeds 1800 meter koperlijn hebben, zijn situaties van bekend. Dan gaat de kabel vanuit de centrale in een bundel naar een verdeelstation. Dan weer terug naar jou woning via een kleinere kabel die jou wijk bediend. Soms is dichtbij wonen ongunstig ;)
Anoniem: 120741 schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 20:48:
In amersfoort hier kan het wel, zit 1318meter vanaf de central(dichtbij?)
Gemiddeld is het de hemelsbrede afstand die je uit postcode controles haalt en dan x 1.5. Als je al DSL hebt is een vuistregeltje ook dat de lijn attenuation op je downstream elke dB ~100 meter koperlijn is. ( + een beetje )

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 16-04-2005 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46617

Het is al een aantal keer gevraagd, maar hoeveel gaat het kosten na dat jaar? Dat is eigenlijk voor mij het belangrijkste detail om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:46

Wokschotel

Op 6 wielen

Anoniem: 46617 schreef op zondag 17 april 2005 @ 01:50:
Het is al een aantal keer gevraagd, maar hoeveel gaat het kosten na dat jaar? Dat is eigenlijk voor mij het belangrijkste detail om te weten.
Dat weet niemand en dat is tegelijk ook -denk ik- de grootste instinker. Zul je zien dat je na dat jaar moet gaan betalen voor internet, modemhuur, voetbal, decoder en weet ik wat nog meer.

Maar ik vind het aanbod dermate interessant dat ik m'n Demon-verbinding er zeker voor ga opzeggen. Innovatie en voorop lopen mag wel beloond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wokschotel schreef op zondag 17 april 2005 @ 10:05:
[...]

Dat weet niemand en dat is tegelijk ook -denk ik- de grootste instinker. Zul je zien dat je na dat jaar moet gaan betalen voor internet, modemhuur, voetbal, decoder en weet ik wat nog meer.

Maar ik vind het aanbod dermate interessant dat ik m'n Demon-verbinding er zeker voor ga opzeggen. Innovatie en voorop lopen mag wel beloond worden.
Ik denk dat iedereen wel bezig is met Innovatie momenteel, dat Versatel de eerste is die het in een kant en klaar product aanbiedt noem ik niet innovatief maar gewoon "een moet de eerste zijn".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
bjck schreef op zondag 17 april 2005 @ 10:58:
[...]

Ik denk dat iedereen wel bezig is met Innovatie momenteel, dat Versatel de eerste is die het in een kant en klaar product aanbiedt noem ik niet innovatief maar gewoon "een moet de eerste zijn".
Innovatie is inderdaad wel goed, maar je ziet wel dat Versatel gewoon mensen probeert te lokken met een dergelijke aanbieding. Niemand weet of ze het beloofde waar kunnen maken.
Bovendien leveren ze (nog) geen compleet product.
Bellen, TV/Radio zijn wel de mogelijkheden maar worden nu nog niet geleverd.
Versatel zet dus niet in één keer een heel pakket in de markt, dat is dan wel weer jammer.

Het liefst zo je natuurlijk je huidige kabelboer (UPC bv) er uit gooien samen met je KPN lijn en dat op één pakket overgaan, dat levert ook nog eens een flinke besparing op.
Dit is een kwestie van tijd want over een x aantal maanden is het er wel en niet alleen bij Versatel.
DaWaN schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 21:07:
Dynamisch IP... Hoe zit dat precies, als ik overstap wil ik niet elke dag ander IP want ik heb een aantal diensten die IP gebonden zijn dus dat is niet handig...
Lijkt me geen probleem de leasetijd van de dynamische IP adressen is meestal zolang dat je in feite een vast IP adres hebt.
Ik heb nu ook al maanden hetzelfde IP adres, ook al levert mijn ISP dynamische adressen.

[ Voor 21% gewijzigd door HoppyF op 17-04-2005 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
FAD schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 20:27:
Je raakt het IP over het algemeen niet zo heel snel kwijt, zelfs niet bij een reboot van je router.
Wat betreft je Linux server, die kan prima draaien met een dynamisch IP, gewoon even gebruik maken van dynamic DNS.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Laatst online: 23-04 17:56
Allemaal leuk die aanbieding maar ik wacht effe lekker af tot ze het allemaal aanbieden en de betere aanbiedingen op tafel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Laatst online: 19:08
MaZo schreef op zondag 17 april 2005 @ 12:16:
[...]
Je raakt het IP over het algemeen niet zo heel snel kwijt, zelfs niet bij een reboot van je router.
Wat betreft je Linux server, die kan prima draaien met een dynamisch IP, gewoon even gebruik maken van dynamic DNS.

;)
Het probleem is een beetje dat er vijf domeinnamen inclusief mail server aangekoppeld zijn. Dus als dat ip een keer veranderd en ik ben toevallig op vakantie of iets dergelijks dat er opeens weken aan email verloren is.

Ik zat trouwens te denken versatel=babyxl toch? Ik heb nu namelijk demon over babyxl, hopelijk gaan zij binnenkort nog met een mooie aanbieding komen. Hoef ik nieteens weg bij m'n huidige provider en hou ik een vast ip

[ Voor 16% gewijzigd door TimDJ op 17-04-2005 13:45 ]

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

FAD schreef op zondag 17 april 2005 @ 13:25:
[...]Ik zat trouwens te denken versatel=babyxl toch? Ik heb nu namelijk demon over babyxl, hopelijk gaan zij binnenkort nog met een mooie aanbieding komen. Hoef ik nieteens weg bij m'n huidige provider en hou ik een vast ip
Zeer zeker niet! BabyXL = Tiscali Wholesale en een groot concurrent van Versatel dus. Demon staat daarnaast bekend als een redelijke stukke organisatie die niet echt voorop loopt met technische ontwikkelingen. Ze hebben bijvoorbeeld al aangegeven nooit VoIP/VoDSL aan te gaan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
HoppyF schreef op zondag 17 april 2005 @ 11:50:
[...]

Innovatie is inderdaad wel goed, maar je ziet wel dat Versatel gewoon mensen probeert te lokken met een dergelijke aanbieding. Niemand weet of ze het beloofde waar kunnen maken.
Bovendien leveren ze (nog) geen compleet product.
Bellen, TV/Radio zijn wel de mogelijkheden maar worden nu nog niet geleverd.
Versatel zet dus niet in één keer een heel pakket in de markt, dat is dan wel weer jammer.

Het liefst zo je natuurlijk je huidige kabelboer (UPC bv) er uit gooien samen met je KPN lijn en dat op één pakket overgaan, dat levert ook nog eens een flinke besparing op.
Dit is een kwestie van tijd want over een x aantal maanden is het er wel en niet alleen bij Versatel.

[...]

Lijkt me geen probleem de leasetijd van de dynamische IP adressen is meestal zolang dat je in feite een vast IP adres hebt.
Ik heb nu ook al maanden hetzelfde IP adres, ook al levert mijn ISP dynamische adressen.
Alles overzetten naar één organisatie is heel handig vaak gezien de kosten en kortingen. Echter misschien ook één storing of één probleem en je hebt niets meer ;)

De vraag is of via DSL (IP) ook echt een volledig TV pakket anageboden gaat worden of dat het meer in de vorm van ondemand-tv gaat zijn zoals bijvoorbeeld de extra zenders in hotelkamers qua films op bestelling. Of uitzendingen bekijken wanneer jij dat wenst als extra tov huidige (analoge) televisie via de kabel bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 18:32

Stewie!

Keen must die!

FAD schreef op zondag 17 april 2005 @ 13:25:
[...]

Het probleem is een beetje dat er vijf domeinnamen inclusief mail server aangekoppeld zijn. Dus als dat ip een keer veranderd en ik ben toevallig op vakantie of iets dergelijks dat er opeens weken aan email verloren is.
IP's veranderen niet als je modem gewoon aan blijft staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:54
Hoe zit dat eigenlijk met dat ASDL2.

Gaat de afstand dan ook verder?

Brakke is nl. dat we nu alleen KPN ADSL op de centrale hebben en die gaan maar tot 3750 meter! en wij zitten 500 meter daar overheen.

Gaat ADSL2 dat in een afgezwakte vorm wel redden? Gaat me gewoon om een continue verbinding, niet om downloaden e.d.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126228

7000m als het goed is? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 17:23
hebben ze ook iets van een snelheidsgarantie ofzo ?

Ik wil wel overstappen van mijn demon 8/1 conn, maar als ze niets garanderen doe ik dat dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Stinger_Ventura schreef op zondag 17 april 2005 @ 15:30:
Hoe zit dat eigenlijk met dat ASDL2.

Gaat de afstand dan ook verder?

Brakke is nl. dat we nu alleen KPN ADSL op de centrale hebben en die gaan maar tot 3750 meter! en wij zitten 500 meter daar overheen.

Gaat ADSL2 dat in een afgezwakte vorm wel redden? Gaat me gewoon om een continue verbinding, niet om downloaden e.d.
Of een telco (zoals KPN-DSL) gaat leveren op die afstanden is iets anders natuurlijk. Gezien ADSL2+ voor het + gedeelte hogere frequenties gebruikt zal je daar echt op die lengte niets aan hebben omdat die juist op langere lijnen wegvallen.

Wel zou je iets hogere snelheden kunnen hebben door ADSL2 tov huidige ADSL op die afstanden. Het wel of niet aanbieden op een adres is aan de telco zelf natuurlijk. KPN hanteert maxima aan de lengtes en levert ook bijvoorbeeld geen Fast & Basic op bepaalde adressen. BBned levert na 3000 meter uit de postcode controle alleen nog 512/256 verbindingen. Versatel & Tiscali is alles bestelbar voor zover ik weet en zie je achteraf vanzelf wat je wel en niet haalt op de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Wokschotel schreef op zondag 17 april 2005 @ 10:05:
[...]

Daar ben ik dus ook érg bang voor. Zo'n snelheid tegen zo'n prijs, daar moet haast wel "een addertje" onder het gras zitten. Ze geven zelf al aan dat de prijs omhoog gaat na de einddatum van de actie, maar will (nog) niet zeggen met (bijv.) hoeveel procent.

Dat doet vermoeden dat ze de mensen die gebruik gaan maken van de aanbieding niet af willen schrikken met de 'nieuwe' (lees normale) prijs voor die verbinding.

Aan de andere kant, ik neem aan dat je na dat jaar weer over kan stappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Damn, mooie snelheden, benieuwd wanneer de rest volgt.
Wacht het nog ff af, kan vanaf juli eventeel van Demon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
TheRookie schreef op zondag 17 april 2005 @ 18:06:
[...]

Daar ben ik dus ook érg bang voor. Zo'n snelheid tegen zo'n prijs, daar moet haast wel "een addertje" onder het gras zitten. Ze geven zelf al aan dat de prijs omhoog gaat na de einddatum van de actie, maar will (nog) niet zeggen met (bijv.) hoeveel procent.
Dan zeg je toch gewoon vroegtijdig (voordat het jaarcontract af loopt) je contract op? De prijzen zullen heus wel op tijd bekend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
nu krijg je er ook nog gratis alle eredivisie voetbalwedstrijden bij.. nice.. nu nog telefonie en andere tv zenders.

edit
kunnen trouwens bestaande routers 20mbit aan?
/edit

[ Voor 22% gewijzigd door zoooper op 17-04-2005 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Jah ik zou ook dolgraag de abbo's van de andere providers willen weten die op KPN draaien met de maximale lengtes erbij. Heb net extra gecheckt met de auto :D en woon er ongeveer 2950 meter vanaf. Wel, niet, wel, niet, wel, niet voor mij een heel erg grote vraag. Tot nu toe hebben we adsl Comfort (3200/768) van planet gehad maar de 1 hogere abbo Advanced (8000/1024) mochten we 3 jaar geleden al niet toen die nog op maar op 3200 ofzo liep. Nog voor al die snelheid upgrades.

Ik haal nu met comfort abbo 334kb/s down, ik weet niet of dat het maximale is uit 3200kbit/s?

[ Voor 11% gewijzigd door SpitfireNL op 17-04-2005 20:38 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Tsja wou even kijken of het hier ook kon maar de site is overbelast denk ik. Kan alles wel invullen maar daarna gaat hij niet verder. :P

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kris_112
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-06-2024
DaMorpheus schreef op zondag 17 april 2005 @ 15:11:
[...]

Hmm... dan moeten het de kaboutertjes zijn die af en toe 's nachts m'n router uit zetten zodat tiscali m'n ip kan veranderen
/me zet snel wat muizenvallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:18

rapture

Zelfs daar netwerken?

DaMorpheus schreef op zondag 17 april 2005 @ 15:11:
De ISP's disconnecten de verbinding wanneer zij zin hebben, Belgische ADSL (met dynamische IP-adressen) gaat na 36uren gegarandeerd uitvallen. Je router maakt automatisch een nieuwe verbinding en je krijgt natuurlijk een nieuwe ip-adres.

Zonder datalimieten haal je snelheden zoals 20MBps nooit, de overboeking zal gigantisch hoog zijn in vergelijking met de 25:1 standaardoverboeking. Tenzij als de ISP's bakken geld hebben om de backbones richting centrales te verbeteren.

Wat is 25:1 overboeking?
In een wijk staat een centrale met 100MBps naar Brussel, hierop zitten 625 Belgacom ADSL 4MBps/192kBps klanten. Deze klanten kunnen samen max 2500MBps downloaden, dus 25x teveel tov de "backbone". Maar de grote meerderheid van de klanten gebruiken hun lijn om te chatten, mailen, browsen,... deze verbruikt weinig bandbreedte. Bovendien surfen deze klanten niet meer dan 2 uur per dag, zodat er 1/12 van de uren een klant online is. Dus als de ene klant de online gaat, dan kan een ander al offline gaan, zodat het bandbreedteverbruik netjes verdeeld word. Er zitten natuurlijk ook leechers in de buurt, deze kunnen even hard trekken aan de lijn als de hele straat tesamen. De leechers moet je met datalimieten onder bedwang houden, zodat ze het netwerk niet kunnen overbelasten. In dit voorbeeld zijn 5 leechers met 20MBps genoeg om de "backbone" van de centrale te overbelasten.

Daarna kunnen we weer discussieren of 20MBps zinnig is als er datalimieten zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door rapture op 17-04-2005 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

rapture schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:18:
[...]

De ISP's disconnecten de verbinding wanneer zij zin hebben, Belgische ADSL (met dynamische IP-adressen) gaat na 36uren gegarandeerd uitvallen. Je router maakt automatisch een nieuwe verbinding en je krijgt natuurlijk een nieuwe ip-adres.

Zonder datalimieten haal je snelheden zoals 20MBps nooit, de overboeking zal gigantisch hoog zijn in vergelijking met de 25:1 standaardoverboeking. Tenzij als de ISP's bakken geld hebben om de backbones richting centrales te verbeteren.

Wat is 25:1 overboeking?
In een wijk staat een centrale met 100MBps naar Brussel, hierop zitten 625 Belgacom ADSL 4MBps/192kBps klanten. Deze klanten kunnen samen max 2500MBps downloaden, dus 25x teveel tov de "backbone". Maar de grote meerderheid van de klanten gebruiken hun lijn om te chatten, mailen, browsen,... deze verbruikt weinig bandbreedte. Bovendien surfen deze klanten niet meer dan 2 uur per dag, zodat er 1/12 van de uren een klant online is. Dus als de ene klant de online gaat, dan kan een ander al offline gaan, zodat het bandbreedteverbruik netjes verdeeld word. Er zitten natuurlijk ook leechers in de buurt, deze kunnen even hard trekken aan de lijn als de hele straat tesamen. De leechers moet je met datalimieten onder bedwang houden, zodat ze het netwerk niet kunnen overbelasten. In dit voorbeeld zijn 5 leechers met 20MBps genoeg om de "backbone" van de centrale te overbelasten.

Daarna kunnen we weer discussieren of 20MBps zinnig is als er datalimieten zijn.
Klopt niet helemaal, als iemand een hele dag zijn download aan laat staan om aan zijn limet te komen, kan hij evengoed de snelheid negatief benadelen van de andere klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:18

rapture

Zelfs daar netwerken?

slaay schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:46:
Klopt niet helemaal, als iemand een hele dag zijn download aan laat staan om aan zijn limet te komen, kan hij evengoed de snelheid negatief benadelen van de andere klanten.
Als je Telenet kabel hebt, dan zal je weten waarom dat niet gebeurd. Als je over de limiet (10GB) gaat, dan wordt je op smalband (64kbits/s) gezet. Men controleert jouw traffic in de laatste 30 dagen en als het totaal onder de datalimiet is, dan krijg je pas je normale snelheid terug. Ik kan uit ervaring vertellen dat smalband niet leuk is. In 1 uur tijd jaag je 9GB over 20Mbps, dus je zal snel 30 dagen lang moeten baalen op 64kbps.

[ Voor 11% gewijzigd door rapture op 17-04-2005 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cp3h0
  • Laatst online: 13-04 12:18
Voor de mensen die zich zorgen maken over dat dynamisch ip denk ik dat dat onterecht is.

Toen ik nog kabel had (1999-2002) is mijn ip maar twee keer veranderd. De eerste keer omdat Quicknet werd overgenomen door UPC en het abbonnement verder ging onder Chello, en de tweede keer na een snelheidsverhoging geloof ik. Steeds als ik mijn computer aanzette werd hetzelfde ip toegewezen:)
Het was zelfs zo dat als ik onder VMWare een ander OS installeerde en een directe verbinding koos ik een extra ip kreeg. Voor de gemiddelde thuisgebruiker is het volgens mij sowieso een no-item.

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:56

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb nu een paar jaar internet via Versatel, was eerst Zon trouwens en mijn IP is nog steeds hetzelfde ;)
Tis wel jammer dat je alleen voetbal krijgt (die onzin kijk ik toch niet naar), nu kan ik de brakke kabel er nog niet uit gooien :r
Maar voor dit geld wil ik best aan de 20Mbit, al zou ik de helft maar halen :9
Als Versatel slim is en het voetbal gedoe werkt goed, dan kunnen ze beter ook snel andere tvkanalen gaan leveren, anders zegt iedereen na dat jaar weer op ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Rapture, gelukkig zitten we hier niet in Belgie, in Nederland zijn de datalimieten bij Xs4all helemaal afgeschaft en andere partijen staan op het punt om te volgen. Daarnaast is er nog een groot aantal aanbieders met een hele redelijke fair-use policy en maar een handje vol aanbieders dat een strakke data-limiet hanteert.

De noodzaak voor een datalimiet die jij suggereert is er dus in Nederland kennelijk niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipmans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09-2022
ADSL2+ het klinkt allemaal zo mooi 20Mbits maar tot welke afstanden kunnen ze het garanderen.
Momenteel beschik ik over een 8/1Mbits ADSL verbinding van Demon Internet, hiermee haal ik gemiddelde snelheden mee van 6.5Mbits.
Nu heeft Versatel een mooie aanbieding 20/1Mbits d.m.v ADSL2+ voor 40 euro.
Het is bekend dat ADSL2+ tot 3x sneller is dan ADSL en langere afstanden kan overbruggen maar of het sneller is in mijn geval met 2.2Km van de wijkcentrale (hemelsbreed)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Kan je dit na een jaar ook nemen zonder voetbal..

Ik kijk dat toch bijna nooit, dan mogen dat tv gebeuren allemaal meenemen, als ik de lijn mag houden voor 40 euri per maand inclusief modem... vind ik het goed :)

edit:
In de faq staat dat dat op dit moment nog niet kan, logisch het is nu gratis.

[ Voor 18% gewijzigd door Eastman op 18-04-2005 10:46 ]

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:52

qless

...vraag maar...

Een van de testers van ADSL2+ haalt op 5 km van de centrale nog een nette 9 mbps/800 kbps!

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57163

Groot nadeel vind ik dat je maar op 1 TV voetbal kan kijken... Ik mag zondag ook graag de kater verwerken op mijn slaapkamer. Maar om bijv. Feyenoord - Ajax met een stel vrienden op mijn 33 cm TV te kijken op mijn slaapkamer, nee, die kijk ik liever op de breedbeeld in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-04 18:52
Heb nu een premium abbo bij de casema voor €49 per maand, 5mbit geloof ik. Zijn er naast die €39 bij versatel ook nog kosten voor het gebruik van de telefoonlijn? Ik heb namelijk geen knp aansluiting thuis! Ik ga in ieder geval eens uitzoeken wat de opzegmogelijkheden bij casema zijn. Het is ook nog lang geen juni natuurlijk. Maar meer snelheid+voetbal voor minder geld is natuurlijk zeer aantrekkelijk.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Anoniem: 57163 schreef op maandag 18 april 2005 @ 11:33:
Groot nadeel vind ik dat je maar op 1 TV voetbal kan kijken... Ik mag zondag ook graag de kater verwerken op mijn slaapkamer. Maar om bijv. Feyenoord - Ajax met een stel vrienden op mijn 33 cm TV te kijken op mijn slaapkamer, nee, die kijk ik liever op de breedbeeld in de woonkamer.
Kwestie van splitten lijkt me? Scart-kabeltje naar boven en klaar ben je.
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.