Versatel 20Mbits/1Mbits nieuw! Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:
  • 37.706 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi vanochtend ff gebeld met versatel

Het streven is om in augustus 2005 de eerste lijnen op te leveren. Dat houdt in: Internet, Voetbal.

Er was geen garantie dat ook daadwerkelijk in augustus de lijnen konden worden opgeleverd. Dus voor mensen die nu snel hun abbo omgooien, hou hier dus rekening mee.

Voor 1 juni aanvragen is € 39,95 p/mnd. Maar zodra de diensten van tv en telefonie worden geleverd is het wel zo eerlijk dat het get bedrag iets omhoog gaat. IK vroeg dus hoeveel omhoog. Dat kon en wilde ze mij nog niet zeggen. Dus mensen die al iets hebben omgezet. Zet even het contract online zodat we de kleine letterjes kunnen lezen.

20mb voor 39,95 is te mooi om waar te zijn. Het enige voordeel van hun marketingcampagne is dat zij nu onze huide providers voor het blok zetten om hun prijzen aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJoker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 10:48
Wanneer je voor 1 juni aanmeld voor dit pakket betaal je sowieso €39,95 per maand voor een heel jaar. Dat de prijzen voor de daarop volgende jaren en extra diensten niet genoemd worden is omdat deze (ook intern) nog niet bekend zijn...

Op dit moment is Versatel druk bezig om al hun DSLAM's in de telefooncentrales te vervangen zodat deze ook ADSL 2+ aan kunnen. Dit is de reden dat er bij leverdatum en termijn niet meer genoemd wordt dan zsm na juli 2005.

Voor zover ik weet zal zo'n 70% van NL dit abonnement kunnen nemen wanneer de centrales zijn omgezet naar ADSL2+, voor de rest van NL wordt nog naar een oplossing gezocht.

Tweakers.net profiel | Computer specs | BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
Dus als ik het goed bregrijp ben je voor 49 euro klaar?

Belbudget + Versatel = 49 euro ??

Dat zou wel mooi zijn!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-08 11:36
Beursnieuws, altijd handig :P

"100% ADSL-dekking haalt Versatel niet, maar ook KPN komt niet aan die dekking," zegt Raithatha. "We willen uiteindelijk wel op 90% tot 95% uitkomen. Onze dekking in de dichtbevolkte gebieden heeft de prioriteit."

15 april 2005 13:50 uur

AMSTERDAM (Dow Jones)--Het Nederlandse telecommunicatiebedrijf Versatel heeft ruim de helft van haar ADSL-netwerk in Nederland opgewaardeerd naar de snellere variant ADSL2+. Dit zegt chief operating officer Aad Beekhuis vrijdag tegen Dow Jones Nieuwsdienst.

"Concreter kan ik er niet over worden," zegt Beekhuis.

Versatels chief regulatory officer Marc van der Heijden zegt dat het bedrijf "sinds augustus 2004 bezig is met de upgrade naar ADSL 2+".

ADSL2+ is nodig voor de ontvangst van de live-voetbalwedstrijden die Versatel vanaf 12 augustus dit jaar via internet wil gaan uitzenden.

Versatel bereikt met zijn ADSL-netwerk momenteel 70% van de Nederlandse huishoudens, in theorie. Het bedrijf had aan het eind van 2004 169,000 ADSL-klanten in Nederland.

Over het aantal abonnees dat Versatel nodig zal hebben om het break-even punt te bereiken wil chief executive Raj Raithatha niet veel zeggen: "We willen voor het eind van 2005 100.000 abonnees hebben. In 2008 hopen we er een half miljoen te hebben. Het break-even punt (het moment waarop de activiteit winstgevend wordt, red.) ligt daar ergens tussenin."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk zo'n aanbod, alleen kan ik het hier niet nemen (Harlingen) volgens de postcode check en ik kom dan ook op de site van Zonnet uit???

Kan je je ook aanmelden zodat je in augustus (of wanneer het beschikbaar is) kan overstappen terwijl je postcodecheck nog een negatief advies geeft?

Wel balen, ik heb van @home net een digitale decoder ontvangen op voorwaarde dat ik nog een jaar lid blijf van @home breedband...

Hopen dat ze als alternatief het voetbal ook gaan aanbieden als digitaal kanaal zodat gebruikers van Chello, Caseme en Essent digitale tv het als extraatje bij hun digitale pakket kunnen kopen. Dat zou ik wel het handigste vinden.

Ik vertrouw het namelijk niet. Ik download nu erg veel en ben bang tegen een datalimiet aan te lopen, dat kan niet anders met zo'n prijs lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-07 14:23
De aanbieding klinkt ondanks de lage upload erg goed. Ook wel logisch, die upload, ze willen natuurlijk niet dat iedereen eigen sites op z'n machine gaat hosten.

Ondanks het feit dat ik een fervent voetballiefhebber ben, wacht ik toch nog even. Het zijn de kosten niet, want in een studentenhuis van 7 bewoners gaat alles door 7 :). Maar allerlei geruchten zeggen dat Versatel de zaken nog helemaal niet op orde heeft. Ze zijn nog volop bezig de zaken op de rails te zetten, zowel qua ADSL als qua voetbal.

Daarnaast zijn de algemene voorwaarden nog under contruction, wordt je contract stilzwijgend verlengd voor een onbekende prijs (!), en betaal je 1 € per wedstrijd voor een niet top-3 wedstrijd.

Ik moet dus eerst maar eens zien of het allemaal werkt. Dan kan zo'n aanbieding wel mooi zijn, maar er volgen waarschijnlijk nog wel meer aanbiedingen. Ik wacht dus nog even.

[ Voor 3% gewijzigd door havana op 18-04-2005 13:40 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subigo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-07 18:10
havana schreef op maandag 18 april 2005 @ 13:40:
De aanbieding klinkt
Daarnaast zijn de algemene voorwaarden nog under contruction, wordt je contract stilzwijgend verlengd voor een onbekende prijs (!), en betaal je 1 € per wedstrijd voor een niet top-3 wedstrijd.

Ik moet dus eerst maar eens zien of het allemaal werkt. Dan kan zo'n aanbieding wel mooi zijn, maar er volgen waarschijnlijk nog wel meer aanbiedingen. Ik wacht dus nog even.
Kun je een bron geven voor dat 1 euro verhaal ?
Zoals ik het lees betaal je (in het eerste jaar dan) alleen 99 cent per wedstrijd in de herhaling. (PPV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:36
Met dat top-3 verhaal baal je dus wel als Feyenoord fan :+

De snelheden zijn goed maar ik verhuis binnenkort en wil dan mijn chello opzeggen en per 1 juli toch wel een alternatief hebben en dus niet te lang zonder i-net komen te zetten. Denk niet dat ik dat overleef :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-07 14:23
Dit heeft een salesmedewerker van XS4ALL mij verteld. Helemaal betrouwbaar is het dus niet.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twitt
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-08 08:05
Volgens een naar mijn mening betrouwbare bron ga je met dit abonnement never nooit de 20mbit download halen. Schatting 4 tot 10mbit. Echter dit is alleen op de momenten dat er geen voetbal uitgezonden word. Word er voetbaluitgezonden, dan krijgt dit voorrang boven het normale internet verkeer, waardoor de kans bestaat dat je internet verbinding inkakt.

Natuurlijk blijft het een hele mooie aanbieding, maar ik wacht even af totdat de eerste gebruikerservaringen te vinden zijn. aangezien veel mensen dit idee hebben, denk ik dat er nog wel een dergelijke aanbieding komt.

Tevens heb ik al 2 jaar zonnet/versatel family en ik kan niet echt zeggen dat de verbinding stabiel of snel is, dus ik heb wel mijn twijfels.

P.S. de klantenservice vertelde mij net dat hier in alphen al vanaf 21 Mei geleverd kan worden, zodat je al wel over de dsl verbinding beschikt. Dat klinkt toch wel weer goed. Voetbal boeit me toch niet zo :)

[ Voor 15% gewijzigd door twitt op 19-04-2005 12:34 ]

Amd 2000+ Mobile @ 2500Mhz (250x10) / Shuttle AN35N Ultra 400 / Adata Vitesta DDR500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twitt schreef op maandag 18 april 2005 @ 17:57:
Volgens een naar mijn mening betrouwbare bron (mederweker versatel) ga je met dit abonnement never nooit de 20mbit download halen. Schatting 4 tot 10mbit. Echter dit is alleen op de momenten dat er geen voetbal uitgezonden word. Word er voetbaluitgezonden, dan krijgt dit voorrang boven het normale internet verkeer, waardoor de kans bestaat dat je internet verbinding inkakt.
Dat meen je niet :/ Komt dit omdat er zo een grote overboeking zit op een 20mbit lijn? Waarom adverteren ze dan in hemels naam met 20mbit Internet :? Ik dacht dat 15 a 16mbit een haalbare snelheid moet zijn, maar 4 tot 10mbit, dat is toch schandalig, helemaal als het nog trager wordt tijdens voetbal wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-07 18:42
Mmmm begin nu toch weer te twijfelen, hoewel 10mbit voor 40 Euro natuurlijk nog steeds erg goed is. Weet er iemand of de geen download limiet ook echt geen download limiet is?
Ik kan dat niet echt duidelijk vinden op de site.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eindelijk snel internet heb nu (8mbit/1mbit :P )

is er al een verbinding tot stand dan kan er gewoon getest worden tog
en weet er iemand wanneer het in barneveld beschikbaar word ( ik dacht zelf aan 2011)

en hoelang in je contract (wettelijk gezien kan je namelijk maximaal 20 jaar contract sluiten ) en op 2025 8)7 nog met adsl (20mbit) tezitten denk niet dat ik dat luk gan vinden en dan de vraag wat gaat het kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 23:30
twitt schreef op maandag 18 april 2005 @ 17:57:
Volgens een naar mijn mening betrouwbare bron (mederweker versatel) ga je met dit abonnement never nooit de 20mbit download halen. Schatting 4 tot 10mbit. Echter dit is alleen op de momenten dat er geen voetbal uitgezonden word. Word er voetbaluitgezonden, dan krijgt dit voorrang boven het normale internet verkeer, waardoor de kans bestaat dat je internet verbinding inkakt.

Natuurlijk blijft het een hele mooie aanbieding, maar ik wacht even af totdat de eerste gebruikerservaringen te vinden zijn. aangezien veel mensen dit idee hebben, denk ik dat er nog wel een dergelijke aanbieding komt.

Tevens heb ik al 2 jaar zonnet/versatel family en ik kan niet echt zeggen dat de verbinding stabiel of snel is, dus ik heb wel mijn twijfels.

P.S. de klantenservice vertelde mij net dat hier in alphen al vanaf 21 Mei geleverd kan worden, zodat je al wel over de dsl verbinding beschikt. Dat klinkt toch wel weer goed. Voetbal boeit me toch niet zo :)
geen Versatel voor mij dan, betaal liever wat extra voor een stabiele verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:54

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Tis best wel slim om die tv voetbal shit gratis aan te bieden, dan kun je er moeilijk over klagen :+
Ik denk niet dat je de huidige adsl als basis kunt nemen voor de stabiliteit van adsl2+, aangezien de dslams nu nog niet landelijk vervangen zijn en je straks een ander modem hebt.
Dat nieuwe modem vind ik wel jammer eigenlijk, ik kan m'n eigen modem upgraden naar adsl2+, maar heb dan geen tv of voip mogelijkheid.
Aangezien het nieuwe modem ook wireless is, blijft m'n draadloze netwerk gelukkig nog wel bruikbaar (54Mbit hoop ik).
En misschien ga ik toch m'n eigen modem/router upgraden en gebruiken, want op voetbal zit ik niet te wachten :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
flipmans schreef op maandag 18 april 2005 @ 09:39:
ADSL2+ het klinkt allemaal zo mooi 20Mbits maar tot welke afstanden kunnen ze het garanderen.
Momenteel beschik ik over een 8/1Mbits ADSL verbinding van Demon Internet, hiermee haal ik gemiddelde snelheden mee van 6.5Mbits.
Nu heeft Versatel een mooie aanbieding 20/1Mbits d.m.v ADSL2+ voor 40 euro.
Het is bekend dat ADSL2+ tot 3x sneller is dan ADSL en langere afstanden kan overbruggen maar of het sneller is in mijn geval met 2.2Km van de wijkcentrale (hemelsbreed)?
Je hebt nu misschien een 7616 of 8000Kbps dataverbinding, effectief geeft dat aan bruikbare data (dus zonder overhead) ongeveer 6.5Mbit/s inderdaad. Zelfde geld voor ADSL2+ natuurlijk, delen door 9.6 (of gemakkelijk door 10) geeft een goede indicatie van de haalbare snelheid effectief aan bruikbare data.
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 18:06:
[...]

Dat meen je niet :/ Komt dit omdat er zo een grote overboeking zit op een 20mbit lijn? Waarom adverteren ze dan in hemels naam met 20mbit Internet :? Ik dacht dat 15 a 16mbit een haalbare snelheid moet zijn, maar 4 tot 10mbit, dat is toch schandalig, helemaal als het nog trager wordt tijdens voetbal wedstrijden.
Ik vraag me echt af waarom dat zou moeten inzakken tijdens wedstrijden. Of je bent verplicht om de stream te ontvangen misschien, wordt het toch een soort 'uitzending' die je lijn binnenkomt of je er nu naar kijkt of niet, zou kunnen.

Misschien bedoelde de bron binnen Verstel dat de gemiddelde snelheden 4 tot 10Mbps gaan zijn. Je hebt altijd lijnen die gewoon de snelheid niet aankunnen, lang niet iedereen zal zijn modem verbinding zien opbouwen rond 20Mbps natuurlijk. Ook kunnen ze het hebben over behaalde snelheden, welke bron kan jou nu (met garanties) continu die snelheid aanbieden, aan welke content.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 15:54
bjck schreef op maandag 18 april 2005 @ 21:52:
Ik vraag me echt af waarom dat zou moeten inzakken tijdens wedstrijden. Of je bent verplicht om de stream te ontvangen misschien, wordt het toch een soort 'uitzending' die je lijn binnenkomt of je er nu naar kijkt of niet, zou kunnen.
Wat denk je dat er gebeurd als de hele wijk massaal het voetbal aanzet? Die wijkcentrale heeft dan echt geen zin meer om het normale internetverkeer te gaan regelen.

IMHO dus een waardeloos concept. Persoonlijk geef ik werkelijk geen snars om voetbal, maar alleen al voor de verbinding/prijs verhouding is het een aantrekkelijk aanbod. Maar als er dus voetbal is zou de verbinding inkakken. Mits dat waar is, is dat natuurlijk te triest! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:20
DJTimo schreef op maandag 18 april 2005 @ 22:32:
[...]
Wat denk je dat er gebeurd als de hele wijk massaal het voetbal aanzet? Die wijkcentrale heeft dan echt geen zin meer om het normale internetverkeer te gaan regelen.

IMHO dus een waardeloos concept. Persoonlijk geef ik werkelijk geen snars om voetbal, maar alleen al voor de verbinding/prijs verhouding is het een aantrekkelijk aanbod. Maar als er dus voetbal is zou de verbinding inkakken. Mits dat waar is, is dat natuurlijk te triest! :/
Ik denk dat het concept niet zo gek is, je moet mensen toch over de streep trekken.
Voetbal doet het meestal wel goed. Ik ben er ook geen liefhebber van maar goed ...
Ik denk dat de belasting wel mee valt, het is immers hetzelfde signaal dat naar meerdere mensen tegelijk gestuurd kan worden.
De internet lijn zal dus niet snel dichtgetrokken worden.
In het slechtste geval heb je ca 10 Mbits nodig voor een voetbal kanaal.
Ik ga er dan wel vanuit dat er één kanaal tegelijk loopt, dus een live wedstrijd.

Ik weet helaas ook niet hoe de techniek er in de centrale uitziet maar hier komt vast nog wel meer duidelijkheid over. Het moet in ieder geval een dikke lijn zijn naar de ISP want 20 Mbits komt toch overeen met gemiddeld 10 "normale" ADSL gebruikers. (de upload even buiten beschouwing gelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
over die centrale zou ik me niet zo druk maken, daar zijn 200 koreanen bezig de nieuwe spulletjes naar binnen te rijden >:)
en versatel heeft zelf een landelijk glasvezel netwerk, lijkt me ook snel zat dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Hoe zou het eigenlijk gaan als je nog een jaar aan je provider vast zit omdat je net een nieuw jaar bent ingegaan. Die 20 Mbit lijn is noodzakelijk maar die kan je in dat geval niet aanvragen, dus ook geen voetbal. Ik vraag mij af of dit contractueel wel mag van de KNVB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:24

appelsientje

Het beste onder de zon

Ik zit echt nog steeds enorm met twijfels, wat veel mensen als zeggen, het klinkt gewoon te mooi. Maar goed we hebben nog even om er over na te denken.....
Voetbal vind ik namelijk wel interessant....

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

@Mester_J: 200 koreanen is wat overdreven, 200 mensen van Samsung, vast niet allemaal uit Korea ;) (zit Samung niet gewoon in Rotterdam met een vestiging)

@mlevd: Wat ik begrepen heb, staat in het contract met de KNVB dat ze 85% dekking moeten leveren, dat je nog vast zit aan een andere provider is dus jouw probleem, de dekking is er wel. (en van je huidige provider kun je altijd af, kost je alleen een fikse boete). En voor voetbal zal je echt ADSL van Versatel moeten hebben.

Ik ben erg benieuwd naar een uitrol schema, wanneer gaat mijn central onderhanden genomen worden door de Samsung gasten :? (hoorn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-08 05:21
Ik hoop gewoon dat ze een apart pakket gaan uitbrengen waarin alleen het voetbal zit.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

havana schreef op maandag 18 april 2005 @ 17:29:
Dit heeft een salesmedewerker van XS4ALL mij verteld. Helemaal betrouwbaar is het dus niet.
Ondanks dat ik enorm tevreden klant ben bij XS4ALL (top-provider, ik twijfel of Versatel ook maar de helft van de service van XS4ALL kan bieden) moet ik wel zeggen dat ik - ze zojuist aan de lijn gehad hebbend - wel proef dat XS4ALL erg gepikeerd is over deze actie van Versatel. Op zich terecht natuurlijk, maar ook aan de telefoon laten ze dat blijken. Zo werd mij afgeraden om voordat de centrale klaar was voor Versatel een V.Family abonnement te nemen, omdat je dat niet zou kunnen upgraden. Ook zou het nodig zijn om mijn abonnement op te zeggen.

Daarna met Versatel gebeld, welke me zeiden dat dat geen enkel probleem was om te upgraden, en dat ik m'n account bij XS4ALL niet eens op hoefde te zeggen (liever niet zelfs, dat scheelt weer met problemen wat betreft het langs elkaar heen lopen).

Ondanks dat ik (veel) minder vertrouwen heb in Versatel qua apparatuur (E-Tech apparatuur ben ik niet kapot van), de snelheden niet super zouden zijn en m'n gegevens door zouden worden verkocht (ach, dat zijn ze toch al) heb ik het vanmorgen toch om laten zetten, en wordt nu alles door Versatel geregeld. Begin juni zit ik 2 maandjes op Versatel Family, daarna komt er in augustus een monteur voor de upgrade naar 20MB.

Toch wel pijn in m'n hart dat ik weg ga bij XS4ALL, maar ik betaal nu 55 euro voor XS4ALL Start (spijt van een downgrade bij de laatste upgrade :( ) en Canal + samen. Als Versatel ook maar een kwart van de snelheid haalt die in theorie mogelijk is, ben ik al tevreden. Laat de spam maar komen >:)

Ohja, ik was ook nog huiverig over de migratie (wist niet eens dat die procedure zoveel was versneld), maar ik schijn maximaal een dag zonder internet te zitten. Dus wat dat betreft valt dat ook weer mee :) En 't AP wat erbij zit is inderdaad 54Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DJTimo schreef op maandag 18 april 2005 @ 22:32:
[...]

Als ze met multicast de stream één keer naar de centrale sturen, dus één keer de bandbreedte nodighebben op de interconnectie naar de centrale, heb je nergens last van. Als je dan zelf kunt in en uitschakelen of je de stream wenst te ontvangen op je lijn heb je helemaal nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Veel vragen worden trouwens ook beantwoord op het versatel forum
Versatel forum Forum Index -> ADSL-Versatel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 21:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

bjck schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 11:02:
[...]

Als ze met multicast de stream één keer naar de centrale sturen, dus één keer de bandbreedte nodighebben op de interconnectie naar de centrale, heb je nergens last van. Als je dan zelf kunt in en uitschakelen of je de stream wenst te ontvangen op je lijn heb je helemaal nergens last van.
Ik ga ervanuit dat ze het niet via het normale "internet streaming" doen, dan moet iedereen een 4-6mbit continu volgebruikte lijn hebben, puur om voetbal te kijken... Nee, ik weet bijna wel zeker dat ze hiervoor multicast gaan gebruiken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
twi schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 10:56:
[...]

Toch wel pijn in m'n hart dat ik weg ga bij XS4ALL, maar ik betaal nu 55 euro voor XS4ALL Start (spijt van een downgrade bij de laatste upgrade :( ) en Canal + samen. Als Versatel ook maar een kwart van de snelheid haalt die in theorie mogelijk is, ben ik al tevreden. Laat de spam maar komen >:)
Ach ja, het gras is altijd groener bij de buren, anyway, je denkt toch niet dat de andere telecom providers bijv kpn,bbned niets gaan doen dit jaar?
Neuh, xs4all,demon zullen dan ook wel met nieuwere abo vormen komen en zo blijft de markt in beweging en zo hoppen de leechers mee, althans, als het contract dat ze aangaan dat toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Een multicast-systeem lijkt mij ook het meest logisch hoor, maar in dat geval zou de internetverbinding niet bepaald hoeven inkakken bij hen die géén voetbal hebben aanstaan. Iets waar wel eventjes op werd gewezen. Ach, de tijd zal het leren he. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

dolby schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 11:57:
Ach ja, het gras is altijd groener bij de buren, anyway, je denkt toch niet dat de andere telecom providers bijv kpn,bbned niets gaan doen dit jaar?
Neuh, xs4all,demon zullen dan ook wel met nieuwere abo vormen komen en zo blijft de markt in beweging en zo hoppen de leechers mee, althans, als het contract dat ze aangaan dat toelaat.
Natuurlijk zullen anderen volgen, maar dat zal voor soortgelijke bedragen zorgen vermoed ik. En dus zonder voetbal. Ideaal had natuurlijk geweest als je bij Versatel pay-per-view zou kunnen betalen voor een stream. 5 euro per wedstrijd wordt tegenwoordig makkelijk neergeteld. Dan had ik ook bij XS4ALL kunnen blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Mailtje naar xs4all gestuurd met de vraag of zij met een vergelijkbaar product gaan komen
Geachte meneer TheRookie,

Dank u voor uw e-mail en uw interesse voor de diensten van XS4ALL.

In uw mail stelt u een vraag over de introductie van ADSL2+.
XS4ALL is voortdurend zoekende naar nieuwe toegangsvormen en bezig met de
ontwikkeling van nieuwe diensten.
XS4ALL doet echter pas mededelingen over een eventuele introductie op het moment dat
een nieuwe dienst klaar is voor gebruik. Op dit moment kan ik u helaas geen
informatie geven over een eventuele introductie van ADSL2+.
Oftwel, een in mijn ogen nietszeggend antwoord; jammer :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:14

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Ach, nog een half jaartje wachten en er is een ware prijzen-oorlog aan de gang op dit gebied. Kan me namelijk niet voor stellen dat de andere isp's achterblijven.

* LoeiOrdinair wacht rustig af.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
hjs schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 10:48:
@Mester_J: 200 koreanen is wat overdreven, 200 mensen van Samsung, vast niet allemaal uit Korea ;) (zit Samung niet gewoon in Rotterdam met een vestiging)

@mlevd: Wat ik begrepen heb, staat in het contract met de KNVB dat ze 85% dekking moeten leveren, dat je nog vast zit aan een andere provider is dus jouw probleem, de dekking is er wel. (en van je huidige provider kun je altijd af, kost je alleen een fikse boete). En voor voetbal zal je echt ADSL van Versatel moeten hebben.

Ik ben erg benieuwd naar een uitrol schema, wanneer gaat mijn central onderhanden genomen worden door de Samsung gasten :? (hoorn)
voor hollanders zien ze er behoorlijk koreaans uit. bovendien buigen ze ook als je langsloopt enzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 00:25

Blaz0r

:)

Ik had gisteren de postcodecheck gedaan op www.versatel.nl, daar kreeg ik te horen dat de 20Mb verbinding icm eredivisie voetbal niet beschikbaar was.

Nu werd ik vandaag echter gebeld door versatel en daar werd mij verteld dat het wel beschikbaar is op mijn postcode, en dat de verbinding al op 1 Juni zou worden opgeleverd.

Dit vond ik dus een beetje vreemd en ik heb daarom gezegd dat ik nog even bedenktijd wilde. ( dit ook ivm eventuele andere aanbieders die niet al te lang op zich zullen laten wachten met adsl2)

Heeft een of meerdere van jullie dit ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

Blaz0r schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 13:13:
Ik had gisteren de postcodecheck gedaan op www.versatel.nl, daar kreeg ik te horen dat de 20Mb verbinding icm eredivisie voetbal niet beschikbaar was.

Nu werd ik vandaag echter gebeld door versatel en daar werd mij verteld dat het wel beschikbaar is op mijn postcode, en dat de verbinding al op 1 Juni zou worden opgeleverd.

Dit vond ik dus een beetje vreemd en ik heb daarom gezegd dat ik nog even bedenktijd wilde. ( dit ook ivm eventuele andere aanbieders die niet al te lang op zich zullen laten wachten met adsl2)

Heeft een of meerdere van jullie dit ook gehad?
Ja, ik had hetzelfde, met het verschil dat ik maandagochtend (boos) zag dat het niet leverbaar was, en maandagavond zag dat 't op 13 augustus beschikbaar zal zijn. Ik vertrouw er wel op dat het wel goed komt eerlijk gezegd.

Overigens had ik vanochtend XS4ALL aan de lijn en die zei inderdaad dat Versatel gelijk de nieuwe technologie op de markt plompt en dat de KPN dit met meer beleid wil doen. Ik verwacht echter wel voor het einde van het jaar dergelijke diensten van de KPN. Die kunnen simpelweg niet meer achterblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 20-08 13:30
DJSmiley in "Versatel 20Mbits/1Mbits nieuw!"

Vandaag nog eens postcodecheck gedaan
Je regio wordt geschikt gemaakt voor de dienst die je hebt aangevraagd. Vandaar dat je rekening dient te houden met een langere levertijd.
Versatel streeft er naar om je aansluiting voor 29 jul 2005 op te leveren. Hierbij gaan wij er wel vanuit dat je direct het registratieformulier opstuurt. Vanaf 1 juni 2005 neemt Versatel contact met je op voor het maken van een installatieafspraak.
Eerst dus alleen de normale diensten, nu dus toch ook ADSL2 hier ;)

Komt allemaal mooi uit. M'n Demon loopt in februari af. Mooi een half jaar de tijd om de kat uit de boom te kijken, en, indien het stabiel blijkt te zijn, richting een ADSL2 provider. Tegen die tijd zal de markt ook wel wat veranderd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik zit enorm te twijfelen...

Ik zit al ruim 2 jaar bij demon, en ben eigenlijk niet meer zo tevreden over demon sinds ze in de consumenten gids werden aangeprezen....

snelheid upgrades worden veel later uitgevoerd dan bij de concurentie en de nieuwsserver is brak...

Ik twijfel er nu ook om over te stappen naar versatel... weet iemand hoe het zit met de nieuwsserver van verstatel? Ik maak al wel een tijdje gebruik van een pay-server, maar een tweede server er naast is altijd wel prettig...

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

Die schijnt gecapped te worden op 60kb/s van wat ik ergens heb gelezen op 't Versatel forum. Ik denk dat je het voor de nieuwsserver niet hoeft te doen, die van Demon (die ook wordt gecapped, toch?) staat toch wel bekend als een van de betere ISP-newsservers van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Dat ie gecapped is vind ik niet zo erg, als hij maar heel erg compleet is en de verbinding naar een pay-server niet wordt gecapped.

demon heb je theoretisch 2 lijntjes van 60kbs

Voor het kijken van Streaming media lijkt het mij logisch dat er geen dowload limiet is, maar geld dat ook voor het gebruik van internet zelf?

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

De nieuwsserver wordt ook extern ingekocht bij versatel.
Hij is erg compleet en de retentie is goed, maar de snelheid is hopeloos, behalve als dingen in de cache staan, dan haal je een goede snelheid. Echter de cache servers crashes regelmatig door overbelasting. En je moet steeds ff uitvogelen welke servers er nu weer in de lucht zitten, maar dat is allemaal goed bij te houden op het forum van versatel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:22
Eventjes een mededeling. Ik had dus ook een postcode check uitgevoerd op de website en had dus netjes alle gegevens ingevoerd en dus ook me telefoonnummer. Wat kreeg ik dus net: een telefoontje van een Versatel medewerker. Ze wist veel te vertellen (zat 6 minuten aan de lijn) en herhaalde veel maar ze wist me ook te vertellen dat het duidelijk een wervingsactie is. Ze zei daarnaast ook dat je voor het voetbal in het volgende jaar moet betalen (ze noemde iets over clubcards ofzo dus waarschijnlijk moet je per club betalen). Daarnaast zei ze zoiets van dat die 40 euro per maand waarschijnlijk een de standaard prijs wordt en dat het niet duurder gaat worden.

Ik ga hier echt zo goed als zeker op overstappen. Die server kan me weinig rotten. Neem wel een payserver erbij want betaal nu 52 euro in de maand. Voor 12 euro moet ik toch wel een degelijke server kunnen nemen (desnoods Eweka + wat GB's bij PFcorner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja ik heb ook sterk zitten twijfelen of ik weg zal gaan bij XS4all....

Maar vooral het feit dat je die modem/router van versatel te huur krijgt vind ik vervelend.
En ik wil het zelf aansluiten, niet door zo'n lamme monteur.

Bekende van me die bij KPN werkt zegt dat afgelope week adsl2 bij kpn is opgeleverd, technisch dan. Door siemens. In heel nederland, maar dat kpn wordt tegengehouden door de OPTA om dit nu op de markt te brengen.

Maargoed, dat is natuurlijk van een bekende....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

Een modem huren heeft voordelen en nadelen. Aangezien een modem niet makkelijk expres kapot gaat, lijkt het me een vrij onmogelijke taak om het voor elkaar te krijgen 100 euro te moeten vergoeden. Bij een defect krijg je dus een nieuwe.

Daarbij heb ik de vraag gehad of mijn Linksys WAG54G ook zou kunnen werken in de toekomst (wat me vrij logisch leek, ADSL2+ is ADSL2+) en dat is dus gewoon het geval (al werden er geen garanties gegeven). Ik beschik nu over een WAG54G V1, die dus wat instabiel is. Tegen de tijd dat die E-Tech wordt geleverd aan me, stuur ik de V1 in voor een RMA zodat ik een V2 met ADSL2+ support zal ontvangen, en wanneer die terug is gebruik ik gewoon m'n eigen WAP en doe ik die E-Tech weer mooi in de doos.

Een decoder krijg je bij C+ ook in bruikleen, dus daar is weinig verkeerds aan.

[ Voor 3% gewijzigd door twi op 19-04-2005 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Ik begrijp dat je een kastje krijgt die met een scart kabel aangesloten wordt aan je tv.
Wordt dan wel problematisch als je al Digitenne, een video- en/of dvd-recorder en een spelcomputer bezit.

Oplossing is natuurlijk een splitter oid regelen maar netjes wordt het niet. :X

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

Ach, het Canal+ kastje kan weer teruggestuurd worden, dus dat is geen enkel probleem natuurlijk. Bovendien heb ik hier 2 Xboxen staan, dus ruimtegebrek is dus wel het laatste waar ik me zorgen om maak ;)

[ Voor 6% gewijzigd door twi op 19-04-2005 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wsat een kut versatel.. VUL NIET JE POSTCODE IN anders krijg je de volgende dag zo telefoon spam... ik bben enn urr an de woord gehouden door een van hun bagger medewerkers, en enige middel om ze stilte krijgen was telefoon ophangen terwijl ik 10 keer heb gezegd ik meot over ndenken en dan vraag ik wel aan via internet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de postcode check tijdje geleden gedaan. Helaas stond er dat het niet mogelijk was bij mij. Alleen vandaag ging ineens de telefoon, een aardige vrouw legde me uit dat het wel mogelijk was, en of ik intresse had.

Na even een paar dingen gevraagt te hebben heb ik gezegt erover na te denken, en ze vroeg of ze me morgen weer mocht bellen ;) Zo evil zijn die mensen daar niet hoor :D

Ik vraag me alleen af, op hun site staat tot 20mbit, strax haal je maar 5 mbit oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

Dan is 't nog goedkoop :) Ik zit 492 meter van de centrale af, dus ik verwacht toch wel boven de 10 Mbit te zitten. Ben niet te veeleisend :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Lekker, kun je je buurman pesten.
Versatel ADSL postcode check
Let op:

* Versatel ADSL Gratis, Budget, Family, Plus en 20Mb ADSL kun je niet bestellen in combinatie met een ISDN- of een meervoudige analoge lijn. Pas als je de lijn door KPN hebt laten omzetten naar een analoge enkelvoudige lijn en hiervan een bevestiging hebt ontvangen, kun je Versatel ADSL bestellen.
* Je kunt alleen gebruik maken van Versatel ADSL icm met een KPN Belbudget, Belbasis of BelPlus abonnement. Alle andere abonnementen van andere aanbieders zijn niet geschikt.
* De systeemeisen zijn voor Windows PC minimaal Window 98 2de editie (SE), aanbevolen is Windows ME/2000/XP en voor Apple Macintosh minimaal OS 9.1/9.2, aanbevolen Mac OS X.
* Versatel Bel Voordelig is niet mogelijk in combinatie met Belbudget abonnement.
* Ik geef Versatel toestemming om m.b.v. mijn gegevens contact met mij op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werd net ook gebeld, en heb de lieve mevrouw gevraagt of de website soms liegt ofzo. Deze was niet bijgewerkt volgens mevrouw. Toen ik vroeg hoe het werkte, zei ze dat ik die 20Mbit haal omdat ze gebruik maken van glasvezel. Nu het mooie, ik kan niet eens 8Mbit hier krijgen.Bij de laatste upgrade van de KPN ben ik van fast naar basic geplaats, omdat ik die 8Mbit nooit haal. Dus laat staan 20Mbit. Mevrouw dacht dat ik haar niet geloofde, wat ik ook niet deed :P.
Maar is zoiets dan wel mogelijk, wie durft de proef op de som te nemen en dit te proberen?
Ik vind het echt vreemd dat ze mij bellen, over iets wat ik helemaal niet wil. Als ik info wil, zoek ik wel op de website. Ik vind dit nogal agressieve verkoop van hun product. Maar ja. Dat zal ik wel weer wezen.

Maar, nu de hamvraag, wat moeten we hier mee?
Ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 17:29:
Ik vind het echt vreemd dat ze mij bellen, over iets wat ik helemaal niet wil. Als ik info wil, zoek ik wel op de website. Ik vind dit nogal agressieve verkoop van hun product. Maar ja. Dat zal ik wel weer wezen.
Met het invullen van de postcode check toon je toch interesse? En in de voorwaarden van de postcode check staat dat ze je mogen bellen, dus doen ze dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 12:07
Even een reactie van een Versatel medewerker:
de 20 mb wordt uiteraard niet gegarandeerd, het enige dat we doen, is het modem op maximale snelheid laten trainen. de ADSL Dslam wordt "wide open" opgeleverd. Verder zal er in het netwerk niet geknepen worden. Er wordt met 20 mb geadverteerd omdat het maximum van een ADSL2+ verbinding 24mb is, en er 4 mb voor Video e.d. gereserveerd wordt. We maken overigens gebruik van unicast, geen multicast.

Er worden geen garanties gegeven over de minimale snelheid die een eindgebruiker zal behalen. Zoals de meeste mensen hier weten is de snelheid waarop het modem verbinding maakt afhankelijk van de lengte vanaf de wijkcentrale en de kwaliteit van het aderpaar van KPN. Op beide zaken kunnen we (helaas) geen invloed uitoefenen.

Op het abonnement is geen datalimiet, en dat is ook precies wat het belooft. Ik werk inmiddels een paar jaren bij Versatel, en de eerste waarschuwing voor teveel leechen moet nog gegeven worden.(!)

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 16:28:
wsat een kut versatel.. VUL NIET JE POSTCODE IN anders krijg je de volgende dag zo telefoon spam... ik bben enn urr an de woord gehouden door een van hun bagger medewerkers, en enige middel om ze stilte krijgen was telefoon ophangen terwijl ik 10 keer heb gezegd ik meot over ndenken en dan vraag ik wel aan via internet.....
En als je straks een keer ja zegt op een vraag zit je straks aan een abonnement, telefonische verkoop op afstand.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 16:35:
Ik heb de postcode check tijdje geleden gedaan. Helaas stond er dat het niet mogelijk was bij mij. Alleen vandaag ging ineens de telefoon, een aardige vrouw legde me uit dat het wel mogelijk was, en of ik intresse had.

Na even een paar dingen gevraagt te hebben heb ik gezegt erover na te denken, en ze vroeg of ze me morgen weer mocht bellen ;) Zo evil zijn die mensen daar niet hoor :D

Ik vraag me alleen af, op hun site staat tot 20mbit, strax haal je maar 5 mbit oid ?
Tja, er staat ook in de specificaties:
Snelheid Tot 20Mbits/s downstream
Weinig aan te doen lijkt me dan. Sowieso, als je lijn niet meer aankan is het een technische beperking van de koperlijn en kan geen enkele aanbieder je veel hoger leveren.

Valt me wel op dat de upstream niet het woordje "tot" bij staat. Even zoeken naar de bepaling waar staat dat snelheden niet gegarandeerd kunnen worden in de voorwaarden zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

We maken overigens gebruik van unicast, geen multicast.
Wow! Dan mag ik hopen dat ze geen 1:20 overboeking gebruiken als er een wedstrijd als Ajax - Feyenoord is ofzo, want dat gaan wel meer dan 1 op de 20 mensen kijken dan! Met unicast heb je dan echt dikke vette bandbreedte nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Case schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 17:49:
de 20 mb wordt uiteraard niet gegarandeerd, het enige dat we doen, is het modem op maximale snelheid laten trainen. de ADSL Dslam wordt "wide open" opgeleverd. Verder zal er in het netwerk niet geknepen worden. Er wordt met 20 mb geadverteerd omdat het maximum van een ADSL2+ verbinding 24mb is, en er 4 mb voor Video e.d. gereserveerd wordt. We maken overigens gebruik van unicast, geen multicast.

Er worden geen garanties gegeven over de minimale snelheid die een eindgebruiker zal behalen. Zoals de meeste mensen hier weten is de snelheid waarop het modem verbinding maakt afhankelijk van de lengte vanaf de wijkcentrale en de kwaliteit van het aderpaar van KPN. Op beide zaken kunnen we (helaas) geen invloed uitoefenen.

Op het abonnement is geen datalimiet, en dat is ook precies wat het belooft. Ik werk inmiddels een paar jaren bij Versatel, en de eerste waarschuwing voor teveel leechen moet nog gegeven worden.(!)
Als je (nog) unicast gebruikt voor zulke dingen, dan mag je wel een aardige capaciteit hebben. Als 4Mbit voor video gereserveerd is, zou je 40 man gelijktijdig tv kunnen laten kijken (er vanuitgaan dat de 4mbit ook volledig gebruikt wordt), en dan het normale internet verkeer nog nieteens meegerekend.
De lijnen vanaf de centrale's van collega-telco's zijn afaik allemaal STM-1 of vergelijkbaar (155mbit). Of gaat versatel hier hogere snelheden voor gebruiken tussen de centrale's.

Multicast lijkt me voor zulke dingen ZEKER een stuk interessanter, of versatel moet in elke colocatie een "caching" servero oid zetten, anders gaat het hard met bandbreedte.

Het surfnet netwerk is bv multicast enabled, waarom versatel niet? zeker gezien hun bedoelingen met de toekomst. Ok, vanaf centrale zul je 't toch unicast moeten doen todat IPv6 een beetje gemeengoed is, maar de pijp richting de centrale... die gaat snel vol ;)

[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 19-04-2005 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Niet online
Ben zonet ook gebeld met deze zeer aantrekkelijke aanbieding. Aangezien ik net mijn wide open abbo heb opgezegd leek het me wel interessant en ben er akkoord mee gegaan. Overigens wordt het gedeelte waar de "overeenkomst" wordt gesloten opgenomen, je kunt dus vragen wat je wilt zonder dat ze kunnen liegen.

Wat ik wel vreemd vond is dat de site me vertelt dat ik op zijn snelst eind juli gebruik kan maken van dit soort snelheden terwijl de telefoniste me vertelde dat het per direct beschikbaar is. Mijn aansluiting wordt dan ook eind april opgeleverd. Als ze dit voor elkaar krijgen hou ik jullie natuurlijk op de hoogte van de behaalde snelheden enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
Ok, ik zie dat ik niet helemaal duidelijk ben.. *sorry* :P
we gebruiken in feite beide. Voor normale tv diensten Multicast, en voor alle on demand diensten unicast. Op deze manier hebben we voor de algemene diensten een lagere netwerkload, en de on demand diensten gewoon end to end.

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Laatst online: 19:16
Da.Rock schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 18:04:
Ben zonet ook gebeld met deze zeer aantrekkelijke aanbieding. Aangezien ik net mijn wide open abbo heb opgezegd leek het me wel interessant en ben er akkoord mee gegaan. Overigens wordt het gedeelte waar de "overeenkomst" wordt gesloten opgenomen, je kunt dus vragen wat je wilt zonder dat ze kunnen liegen.

Wat ik wel vreemd vond is dat de site me vertelt dat ik op zijn snelst eind juli gebruik kan maken van dit soort snelheden terwijl de telefoniste me vertelde dat het per direct beschikbaar is. Mijn aansluiting wordt dan ook eind april opgeleverd. Als ze dit voor elkaar krijgen hou ik jullie natuurlijk op de hoogte van de behaalde snelheden enz..
Bij mij zijden ze het zelfde. Het is per direct leverbaar en binnen 4 weken moet ik het hebben.
Eerlijk gezegd geloof ik er niets van.
Alleen hoop ik dat het wel meteen ADSL2+ word. Die vent zij bij de opname ADSL en ik heb hem gecorriseerd met ADSL2+ van max. 20 MBit en hij zij ja :P Heb ik hun lekker bij de ballen als ze eerst met gewoon ADSL komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hmm, geheel vrijblijvend de postcodecheck doen is er ook niet meer bij. Ook ik werd gebeld door iemand van Versatel.
Ik wacht het rustig af. Het abonnement ziet er goed uit, al zijn er nog wat onduidelijkheden. Wat is de overboekingsfactor en wat voor modem wordt er geleverd? Persoonlijk moet ik geen E-Tech rommel.
Bovendien staat de Versatel helpdesk nou niet echt goed aangeschreven.

[ Voor 55% gewijzigd door MaZo op 19-04-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Heb ik hun lekker bij de ballen als ze eerst met gewoon ADSL komen.
Ja man, sterk bewijs als het op een rechtzaak uitdraait 8-)

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:20

Die 4 Mbps voor het video kanaal verbaasd me een beetje, dat lijkt me aan de krappe kant.
Met een beetje kwaliteit zit je al gauw op 6-7 Mbps.
Tenzij er weer geknepen wordt maar dat zou een beetje zonde zijn als je zo'n 20 Mbps ter beschikking hebt.
Ik denk dat het geen probleem is als je internet (tijdelijk) in snelheid gehalveerd gaat worden als je naar een voetbalwedstrijd zit te kijken. Er blijft immers nog genoeg bandbreedte over.
We zullen het weten over een aantal weken als de eerste lijnen opgeleverd gaan worden, want belangstelling zal er wel zijn maar er wordt vooral gekeken of Versatel het beloofde wel kan waarmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Indien de multimedia box daadwerkelijk van Samsung af komt, zou dit em wel eens kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

En dit zal 't modem wel worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
MaZo schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:40:
Indien de multimedia box daadwerkelijk van Samsung af komt, zou dit em wel eens kunnen worden.
Ben benieuwd of dat ding ook "universeel" bruikbaar is, 't lijkt me wel wat als dat ding ook als MP3 en divx/enz player te benutten is, ideaal voor bij de TV, terwijl de files vanaf de server komen.

En idd video 4Mbit, dat kom ik ook tegen als ik google op de specs van die SMT-F240 (als die t zou worden). Ding heeft "slechts" een 10mbit utp poort. Waarom die weer geen WIFI heeft snap ik ff niet, maar goed.

Ons aller bekende "wazige-japanse-site" heeft dit ding ooit al langs laten komen:
http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20031117/bbtv.htm

De handleiding van dat ding is te vinden op
http://u9.gpu111.samsung....sp/manual_manual_list.jsp
edit: die handleiding heb je niets aan, geen screenshots oid.

[ Voor 28% gewijzigd door DJSmiley op 19-04-2005 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals de meeste mensen hier weten is de snelheid waarop het modem verbinding maakt afhankelijk van de lengte vanaf de wijkcentrale en de kwaliteit van het aderpaar van KPN. Op beide zaken kunnen we (helaas) geen invloed uitoefenen.
Geen invloed uitoefenen, kan John er niet nog wat geld inpompen zodat versatel zelf kan voorzien in de local loop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En toch lijkt het me heel sterk unicast, misschien in het begin, lange termijn lijkt me toch heel sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasermen
  • Laatst online: 07-08 00:46
Ik was vandaag op de TINE beurs in de RAI in Amsterdam en daar stond een knal rode stent van Demon.
Vooral om hun zakelijke pakketten te verkopen.
Maar ik kwam zo ingesprek met zo'n gast van demon en ze zijn bezig om over 3 a 4 maanden een 20/1mbit pakket te gaan leveren als tegen actie op versatel en eventueel met nog iets leuks erbij maar dat kon hij niet vertellen.
Dus demon is flink bezig om ermee aan de slag te gaan en over het voip zijn ze ook iets aan het doen maar daar mocht hij geen uitspraken over doen.
En deze informatie kwam van zo'n hoofd verkoop zakelijk mannetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 05:11

slaay

Natuurbeleven.com

lasermen schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:45:
Ik was vandaag op de TINE beurs in de RAI in Amsterdam en daar stond een knal rode stent van Demon.
Vooral om hun zakelijke pakketten te verkopen.
Maar ik kwam zo ingesprek met zo'n gast van demon en ze zijn bezig om over 3 a 4 maanden een 20/1mbit pakket te gaan leveren als tegen actie op versatel en eventueel met nog iets leuks erbij maar dat kon hij niet vertellen.
Dus demon is flink bezig om ermee aan de slag te gaan en over het voip zijn ze ook iets aan het doen maar daar mocht hij geen uitspraken over doen.
En deze informatie kwam van zo'n hoofd verkoop zakelijk mannetje.
Op bbned.nl had je ook al geruime tijd kunnen lezen dat bbned haar partners de mogelijkheid gaat bieden om ADSL2+ aan te bieden.
Halverwege 2005 zou dit beschikbaar moeten zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door slaay op 19-04-2005 22:10 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben totaal niet geinteresseerd in die voetbaluitzendingen. Daarnaast doen ze heel erg geheimzinnig over de toekomst. Daarnaast is de verhouding u/d belachelijk! Laat ze eerst maar eens een fatsoenlijke upload aanbieden (10MBit :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:29:
Ben totaal niet geinteresseerd in die voetbaluitzendingen. Daarnaast doen ze heel erg geheimzinnig over de toekomst. Daarnaast is de verhouding u/d belachelijk! Laat ze eerst maar eens een fatsoenlijke upload aanbieden (10MBit :9 )
Beetje jammer alleen dat de techniek via koperlijnen (telefonie lijnen) daar niet op bedacht is en de standaarde asymetrisch maakt qua up/down stream. Je zal dan moeten zoeken naar alternatieven buiten ADSL.

Echt niet alleen Versatel komt met ADSL2+ natuurlijk, je kan op je vingers natellen dat straks alle telco's het aanbieden via hun partner ISP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Het is maar op weinig plaatsen te krijgen. Ik woon in Dordrecht en alles op ADSL gebied is hier te krijgen behalve dat versatel gedoe.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 15:07
pfff als straks iedereen dit streaming binnenkrijgt is het wachten op de eerste peer to peer stream met voetbal terug het web op :)

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
bjck schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:09:
En toch lijkt het me heel sterk unicast, misschien in het begin, lange termijn lijkt me toch heel sterk.
Tja, het is toch echt zo :P
Op zich is het best logisch hoor, gebruik multicast voor de diensten die iedereen gebruikt, zoals tv kanalen e.d. scheelt weer een stuk bandbreedte in het netwerk
Unicast wordt toegepast omdat je anders voor iedere (Video) on demand dienst een stream tot de dslam zou hebben lopen, die misschien niet eens gebruikt wordt. Bovendien is het met multicast een stuk lastiger om bij te houden wie wat gebruikt. Mocht iemand nog eens een porn movie willen bekijken, dan wordt dat natuurlijk wel in rekening gebracht, en met unicast is dat een stuk makkelijker.

Overigens kan ik ook nog wel zeggen dat de eerdergenoemde modem en settop box absoluut niet de versies zijn die we gaan gebruiken. Als Router is uitsluitend de bijgeleverde router te gebruiken, en dat wordt geen E-tech.

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:32

rapture

Zelfs daar netwerken?

Dat zegt genoeg, impressive overboeking en 500+ ms ping komt eraan. Geef mij maar een "stomme Belgische 4Mbps lijntje", op deze lijnen kan je erop rekenen dat ze de snelheid halen wanneer je het nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Case schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:15:
[...]

Overigens kan ik ook nog wel zeggen dat de eerdergenoemde modem en settop box absoluut niet de versies zijn die we gaan gebruiken. Als Router is uitsluitend de bijgeleverde router te gebruiken, en dat wordt geen E-tech.
Gelukkig, geen E-tech :Y)
Zit tussen het modem en de decoder een utpkabel?
En stel dat je (later) 2 tvstreams wilt, kun je de 2e decoder dan gewoon met een 2e utp aansluiten?
Ik zit hier nl. met behoorlijke afstanden, die ik nu nog met een coaxkabel overbrug, uiteraard niet zonder signaalverlies.
Denk aan 20m om 3 etages hoger te komen en dan nog een lap vloer.
Overigens hoop ik dat je niet alleen de scartkabel kunt aansluiten, maar ook component of nog liever rgbhv, als je top beeldkwaliteit op een projector wilt :9
DVI-d mag ook natuurlijk :)
Is meerkanaals geluid mogelijk als je een 5.1 receiver (of beter) gebruikt voor het geluid?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

Case schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:15:
Dan zou ik toch maar even de sales afdeling inlichten, aangezien die me wisten te vertellen dat het wel om E-Tech apparatuur ging (en dat dit ook echt wel goede apparatuur zou zijn).

Kan je anders een merknaam noemen? Want van E-Tech wordt ik niet vrolijk eerlijk gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Laatst online: 04-08 15:24
twi schreef op woensdag 20 april 2005 @ 00:01:
[...]

.. Want van E-Tech wordt ik niet vrolijk eerlijk gezegd :)
En van wireless ik ook niet :o

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
rapture schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:23:
[...]

Dat zegt genoeg, impressive overboeking en 500+ ms ping komt eraan. Geef mij maar een "stomme Belgische 4Mbps lijntje", op deze lijnen kan je erop rekenen dat ze de snelheid halen wanneer je het nodig hebt.
Lekker onderbouwd, kun je ook aangeven waar je dit op baseert?
Speedy-Andre schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:37:
[...]

Gelukkig, geen E-tech :Y)
Zit tussen het modem en de decoder een utpkabel?
En stel dat je (later) 2 tvstreams wilt, kun je de 2e decoder dan gewoon met een 2e utp aansluiten?
Ik zit hier nl. met behoorlijke afstanden, die ik nu nog met een coaxkabel overbrug, uiteraard niet zonder signaalverlies.
Denk aan 20m om 3 etages hoger te komen en dan nog een lap vloer.
Overigens hoop ik dat je niet alleen de scartkabel kunt aansluiten, maar ook component of nog liever rgbhv, als je top beeldkwaliteit op een projector wilt :9
DVI-d mag ook natuurlijk :)
Is meerkanaals geluid mogelijk als je een 5.1 receiver (of beter) gebruikt voor het geluid?
Tussen de Router en de Settopbox komt een UTP kabel, later kan hier ook wireless voor worden gebruikt. Je kunt zowel scart, RGB, en optische bekabeling aansluiten.
twi schreef op woensdag 20 april 2005 @ 00:01:
[...]

Dan zou ik toch maar even de sales afdeling inlichten, aangezien die me wisten te vertellen dat het wel om E-Tech apparatuur ging (en dat dit ook echt wel goede apparatuur zou zijn).

Kan je anders een merknaam noemen? Want van E-Tech wordt ik niet vrolijk eerlijk gezegd :)
Zal eens informeren bij sales waar dat vandaan komt. Ik weet niet zeker of we al mogen communiceren welk merk router het wordt, dus dat laat ik nog even in het midden.

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unicast zullen ze ongetwijfel doen, maar ik hoop sterk voor Versatel dat ze de normale broadcast
televisie kanalen uitzenden met multicast/igmp. Anders zijn ze echt fucked als het hele netwerk
opeens nationale voetbal wedstrijden gaat kijken. Dat gaat het netwerk echt no-fucking-way trekken.

En unicast zullen ze wel doen voor specifiek voetbal, omdat ze daarvoor allerlei fancy functies zoals
die lijnen bij buitenspel en vrije trappen met muurtjes willen aangeven. Of dat moet een functie van de
multimedia-box zijn, maar dat lijkt me nogal vaagjes.

Ook geloof ik niet dat die 4mbit 'gereserveerd' is voor video, aangezien meer dan 95% van alle
aansluiting effectief nieteens boven de 20mbit kan komen, vandaar ook de keuze voor 20mbit. QoS
op de lijn zal gewoon netjes het video verkeer prioriteren, zodat je nog maar met 1,25mb/s kan
downloaden.

Wat een gemis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:42

qless

...vraag maar...

Met ADSL2+ kun je max. 24 Mbps downloaden en 3 Mbps uploaden. Dus ik denk niet dat Versatel de boel echt opgenooid, want ze zeggen overal 1 Mbps upload.

Overigens kom je met ADSL2+ wel een stuk verder van de centrale al met aardige snelheden. Ik heb al resultaten gezien van 9 Mbps down en 900 Kbps up op 5 km van de centrale!

Als ze mpeg 4 gebruiken voor video dan is 2 Mbps al zat, maar ik denk dat het "gewoon" mpeg 2 is, dan is de kwaliteit bij 4 Mbps redelijk, maar net geen DVD kwaliteit (wel beter dan normaal TV)

Digitenne doet ook Mpeg 2 en die hebben op sommige kanalen maar 2 mbps (wat dus wel slecht beeld oplevert bij snelle acties)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat hebben we nu aan 1mbit up?Leren ze het hier nu nooit. 10mbit hebben we nodig hier. Ze moeten hier eens gaan investeren in het infrastructuur zoals ze in zweden e.d gedaan hebben. 10 of 100mbit is standaard daar. Ik heb nu gelukkig ook 10/10 omdat ik kenniswijk eindhoven woon. En ik zou niet meer zonder kunnen. Wat een lachertje 1mbit zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Okee... zaterdag ofzo heb ik een postcodecheck gedaan om eens te kijken of Versatel hier leverbaar is over een ISDN lijn (Emmen). Nee dus.

Word ik net gebelt door Versatel of ik wel belang had bij een abonnement... Ermmm, nee. Of was ik alleen geintresseerd in het voetbalkanaal? Ook niet, ik was nieuwsgierig. Okee zei de vrouw en hing op :?

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:16

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik werd net ook gebeld, gewoon vriendelikj gedaan aan de telefoon en het verhaal uitgelegd en had totaal geen last van de eerder beschreven verhalen waarbij je niet van die medewerker afkwam... ligt gewoon aan je eigen houding en je keuze van woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 13:49:
wat hebben we nu aan 1mbit up?Leren ze het hier nu nooit. 10mbit hebben we nodig hier. Ze moeten hier eens gaan investeren in het infrastructuur zoals ze in zweden e.d gedaan hebben. 10 of 100mbit is standaard daar. Ik heb nu gelukkig ook 10/10 omdat ik kenniswijk eindhoven woon. En ik zou niet meer zonder kunnen. Wat een lachertje 1mbit zeg.
en dan zeker ook nog geen datalimiet en geen overboeking.... ga jij dat lekker allemaal betalen..
zal vast wel rendabel worden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 13:49:
Dit soort acties maken mensen gewoon altijd inhalig. Natuurlijk zou 10 Mbit fantastisch zijn en natuurlijk staat die 1 Mbit in geen verhouding tot de 20 Mbit, maar kom op zeg. 1 Mbit is gewoon echt geen verkeerde upload. 3 Mbit is de technische max blijkbaar. Nou, daar zit dus nog een ruimte tot verbetering.

Maar gelijk om 10 Mbit zitten zeuren omdat jij in de kenniswijk woont of omdat er in Zweden gigantisch gesponsort wordt op breedbandinternet (en volgens mij zit echt niet iedereen in Zweden op zo'n gigantische verbinding hoor). Die tijden komen echt nog wel hoor, maar als het economisch verantwoord zou zijn op dit moment, zouden er echt wel hogere uploadsnelheden beschikbaar zijn. Dat is 't op dit moment blijkbaar niet, dus zal dat nog wel een jaartje of twee duren. 't Is niet voor niets ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Weet iemand of die digitale ontvanger ook HDTV resoluties ondersteund? Ik kijk TV via een projector die 720p en 1080i aankan en wil daar graag gebruik van maken. Digitenne stuurt bijvoorbeeld alles in een "standaard" (PAL) resolutie over de lijn. Dat geeft dus erg slecht beeld op een scherm met een hoge resolutie.

Ik hoop dat Versatel HDTV gaat introduceren op de manier waarop dat in Japan en de VS is gedaan: gewoon alles in HDTV uitzenden. De decoder kan voor mensen met een "standaard" TV een naar PAL-resolutie geschaald signaal uitsturen, terwijl de mensen met projectors en plasma schermen het signaal middels HDMI of component aansluitingen kunnen krijgen. Op deze manier wordt tenminste een migratietrajact naar HDTV ontvangst gerealiseerd.

De manier waarop Digitenne het doet is niet acceptabel. Digitenne houdt iedere verbetering van kwaliteit tegen door alles in lage resolutie uit te zenden.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

DSL is niet zo handig om HDTV over uit te zenden, zelfs met multicast niet. Je hebt voor een beetje fatsoenlijk 720p signaal zeker 7mbit nodig gemiddeld, maar als het TS streams worden, is 15mbit per kanaal ook niet verkeerd.

Kabel is een veel beter trasnportmiddel voor dat soort (multicast) kanalen. Op de kabel is zat bandbreedte voor 30 720p / dolby digital kanalen tegelijk én ook internet (en dan niet 20mbit, maar dat is voor 99% van de huishoudens ook helemaal niet nodig).

DSL is wel leuk en de isp's hebben bewezen een stuk stabieler, betrouwbaarder en kwalitatief hoogwaardig internet te leveren, maar de kabelaars zijn met een bijzonder leuke inhaalslag bezig. Je hoort nog steeds vaak problemen met chello enzo, maar niet meer die massale horrorverhalen van twee / drie jaar terug.

IMO moet het kabelnetwerk net zo open gesteld worden als het telefonie netwerk, zodat alle aanbieders via alle kanalen internet / telefonie / dsl kunnen leveren. De telefoonkabels voor internet en telefonie en de kabel gezellig voor hdtv streams en digitale content enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
@ ari3, reken daar maar niet op. HDTV is hier nog lang niet zo standaard als (deels) in de US. Ik denk dat het hier nog wel een x aantal jaar zal duren.

Wat betreft Digitenne, voor een abo van nog geen € 10 per maand mag en kan je zeker geen HDTV verwachten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Iemand die al wat meer informatie heeft over evt. alternatieve manieren van Versatel om het voetbal uit te zenden? Dit voor mensen waar versatel niet beschikbaar is, of in ieder geval niet op korte termijn.

Ik heb begrepen dat Versatel contractueel gezien in ca. 95% van Nederland de voetbal beelden moet kunnen aanbieden? Mijns inziens lukt het ze nooit om voor de start van seizoen 2005/2006 die 95% te bereiken. Dan moeten ze volgens mij via andere kanalen toch de voetbal beelden aan de rest van Nederland aanbieden. Ik hoorde al geruchten dat dit toch via canal+ zou gaan. Of toch misschien on demand via een andere adsl leverancier, of digitenne, of helemaal niet? Commercieel gezien en om hun product het beste in de markt te zetten is het logische antwoord dat ze het alleen via hun eigen adsl gaan aanbieden. Maar volgens mij mag dat dus contractueel niet (zolang ze niet voldoende dekking hebben).

Wie weet wat meer?

[ Voor 3% gewijzigd door Ibbelz op 20-04-2005 20:47 ]

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-06 18:43
ik heb nu dus freeler abbo van 35 euro p/m en als je hier naar kijkt is dat natuurlijk te duur, maar heb ik het nou goed begrepen dat je ook gelijk je vaste telefoon aansluiting van kpn dan kwijt bent? want die wil ik wel behouden met zelfde nummer ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

n00bs schreef op woensdag 20 april 2005 @ 15:04:
Ik werd net ook gebeld, gewoon vriendelikj gedaan aan de telefoon en het verhaal uitgelegd en had totaal geen last van de eerder beschreven verhalen waarbij je niet van die medewerker afkwam... ligt gewoon aan je eigen houding en je keuze van woorden
Hier ook, inderdaad. Stond wel enigszins verbaasd te kijken omdat ik niet m'n nummer had ingevuld op die website. Maar goed 't was idd geen lastige verkoopster dus 't was zo afgehandeld.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

Weet iemand al wat voor een modem erbij gelevert word.. ik belde namelijk met Versatel (dat 0900 0707 nummer) en die zeiden mij dat er een Samsung Multimedia modem bij gelevert word die speciaal voor versatel is gemaakt.. op dit apparaat zitten 4 USB poorten (ja USB niet UTP) waarvan er 1 naar de set-top-box gaat.. en de rest voor de computers... ook zit er wireless.
Nou ik weet niet hoe het in jullie huis is maar na 5 meter kan je USB niet meer verlengen zonder signaal verlies... ook heb ik overal kabels naar toe lopen die, zoals je wel begrijpt misschien, UTP zijn.... ik hoop dat ik die nog kan gebruiken... wil niet 2 wireless pci kaartjes kopen omdat ze zo'n kut modem leveren....

misschien weet iemand al iets meer hierover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Bij Samsung op de website zie ik steeds zowel RJ45 als usb aansluitingen, wellicht zit het er dubbel op ;)
Custom made zal wel op de software slaan, zodat Versatel via een menu een eigen presentatie en menustructuur kan bieden (en later nieuwe diensten).
Overigens zie ik nergens staan dat het verboden is om een eigen adsl modem/router te gebruiken, dus ik denk dat ik het voetbal straks laat wat het is en m'n eigen modem/router flash naar adsl2+ ;)
Uiteraard laat ik wel het hele pakket aansluiten en testen, zodat ik met hun bekabeling werk en dus aanspraak kan maken op service bij eventuele problemen.

Nog ff Case quoten:

"Tussen de Router en de Settopbox komt een UTP kabel, later kan hier ook wireless voor worden gebruikt. Je kunt zowel scart, RGB, en optische bekabeling aansluiten."

[ Voor 15% gewijzigd door Speedy-Andre op 20-04-2005 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

ok... dan heb ik geen zorgen meer... heb niet zo'n zin om 2 keer 60 euro uit te gaan geven voor wireless netwerk kaartjes...

Nu hopen dat ze een beetje snel met opleveren dan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
The_CarNagE_Man schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:33:
Weet iemand al wat voor een modem erbij gelevert word.. ik belde namelijk met Versatel (dat 0900 0707 nummer) en die zeiden mij dat er een Samsung Multimedia modem bij gelevert word die speciaal voor versatel is gemaakt.. op dit apparaat zitten 4 USB poorten (ja USB niet UTP) waarvan er 1 naar de set-top-box gaat.. en de rest voor de computers... ook zit er wireless.<knip>
misschien weet iemand al iets meer hierover...
Ik denk dat ze het een beetje door elkaar gehaald hebben. Er zijn 4 UTP poorten aanwezig, en 1 USB poort. Maak je geen zorgen ;)

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JorisdeKloris schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 10:52:
Ik hoop gewoon dat ze een apart pakket gaan uitbrengen waarin alleen het voetbal zit.
lol ik wil juist het tegenovergestelde. helemaal omdat je voor die decoder nog (eenmalig) 50 euro mag dokken. en voetbal kijk ik toch op groot scherm bij m'n vrienden.

maar wazig dat je deze combo moet bestellen en niet alleen het internet gedeelte kan bestellen. nah ja, ik wacht sowieso de reacties van de eerste gebruikers wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

dat komt denk ik wel als deze actie voorbij is... en anders ga je toch naar een andere provider die ook 20mbit aanbied. Er komen er genoeg heb ik al gelezen..

@Case:
Oufff... das mooi... scheelt weer een hoop centjes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/highend/settop.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/highend/remote.jpg

Jammer dat ze in die demo niet verder inzoomen op die settopbox :/
Bij Samsung op de website zie ik geen doos die er op lijkt ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 23:12:
[...]

lol ik wil juist het tegenovergestelde. helemaal omdat je voor die decoder nog (eenmalig) 50 euro mag dokken. en voetbal kijk ik toch op groot scherm bij m'n vrienden.

maar wazig dat je deze combo moet bestellen en niet alleen het internet gedeelte kan bestellen. nah ja, ik wacht sowieso de reacties van de eerste gebruikers wel af.
combo?
je betaald voor je internet 40 euro en je krijgt er gratis voetbal bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-08 21:46
Die afstandbediening ziet er het zelfde uit als die van de TV, hopelijk kan je dan zowel de TV als Decoder met 1 afstandbediening doen (als je een Samsung TV hebt dan he ;) )
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.