Na alle pagina's doorgelezen te hebben valt het me op dat veel mede-tweakers, (waaronder waarschijnlijk een groot deel hardcore-leechers) nog best wel twijfelen.
Dingen die nog volstrekt onduidelijk zijn: contractduur, hoe dynamisch is je ip, hoeveel van de 20mbit blijft er over als je ook voetbal kijkt en meer van dat soort zaken.
Ik heb dus net met versatel gebeld en heb expliciet vermeld dat ik een paar technische vragen had.
Komtie:
1) "Hoe statisch/dynamisch is het ip-adres wat je krijgt? "
- Geen duidelijk antwoord op te geven. Kans is groot dat het ip regelmatig zal veranderen.
2) "Komen er nog abbo's met een statisch IP ?"
- Alle abbo's van versatel die dit hadden zijn omgezet naar DHCP, ik verwacht dit dus niet
3) "Hoeveel hou je nu echt van die 20Mb over als je voetbal kijkt?'
- 4Mb voor streaming, dus je houdt 16Mb over
4) "Staat versatel het toe dat je een eigen ADSL2+ modem aansluit? "
- Ja, alleen kunnen we dan uiteraard geen garanties geven voor het multimedia deel
5) "Kan / zal de upload in de toekomst nog sneller dan 1 Mbit ?
- Nee
6) "Hoe lang is de contractduur?"
- 1 Jaar
Niet echt antwoorden waar ik op zat te wachten, en over die 4Mbit heb ik ook mijn twijfels.
Maargoed, ik had ze zeer snel aan de lijn (dat moet echt een mega-callcenter zijn) en de mijnheer
in kwestie stond me vriendelijk te woord.
Helaas voor mij niet zo interessant met een paar domeinen en exchange servers. Ik wacht totdan maar even af wat Demon gaat doen, daar weet ik tenminste zeker dat ik mijn IP hou, toch wel iets waar ik veel waarde aan hecht.
Hey presto, er zijn vast mensen in de buurt die dat ding out-of the box aansluiten en dan pik je gewoon het wifi signaal even op, kan je toch nog met 20Mbit leechen @ je laptop of dat signaal versterken en via UTP in je leechbox prikken, lol