Versatel 20Mbits/1Mbits nieuw! Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste
Acties:
  • 37.719 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Net nadat ik het registratieformulier ondertekend en wel had gefaxt kom ik dit tegen.
Hartelijk dank voor uw aanmelding voor het Versatel ADSL pakket.

Om uw bestelling in werking te stellen, hebben wij een door u ondertekend registratieformulier nodig. Heeft u dit al naar ons opgestuurd of bent u telefonisch aangemeld als nieuwe ADSL-gebruiker, dan hoeft u niets meer te doen. Als u dit nog niet heeft gedaan, dan kunt u het registratieformulier opnieuw afdrukken, ondertekenen en naar ons opsturen.
:+

[ Voor 3% gewijzigd door Da.Rock op 04-05-2005 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

o0SmOkE0o schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 16:07:
Even een algemene vraag,

Versatel wordt overgenomen / staat in de planning om overgenomen te worden door Belgacom.

Is dit positief of negatief ?
Da's goed voor de geldpot van Versatel, ze zitten nu aardig in de schulden :+
John de Mol is de lachende derde, hij zal er altijd goed uit springen met z'n 42% aandelen en wellicht wordt dat heel binnenkort 51% ;)
Tele2 zal niet blij zijn dat Versatel van Belgacom wordt, dus wie weet gaat Tele2 bieden op Versatel, zodat Versatel/Belgacom geen zware concurrent van ze wordt.
Ik denk dat Versatel een goede troef in handen heeft met 3 seizoenen voetbal, maar ze moeten eerst de beloften (en verplichtingen!) waar maken.
Voor de toekomst lijkt een overname gunstig, omdat Versatel dan veel sneller uit de schulden kan komen en niet vroegtijdig op de fles gaat.
Aan de andere kant kan de schuldenlast de aandelen negatief beïnvloeden, dus het kan nog alle kanten op gaan.
John de Mol heeft op zich Versatel niet nodig voor de infrastructuur, hij kan z'n product (entertainment) straks toch aan 'iedereen' kwijt en ik denk dat hij de aandelenwinst van Versatel niet zal laten liggen ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
yrew schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 16:35:
[...]

ja ik. Heb twee weken geleden gebeld...vorige week een brief gekregen en aan de hand van de instructies in die brief een bevestiging met handtekening teruggestuurd.
Klopt, ik heb de brief nog thuis liggen. Had nog geen zin (en geen inkt) om de pagina uit te printen.

Krijg ik hem in een keer in de brievenbus :P Hoezo agressieve marketing ;)

Maar ik twijfel nog. (Hoewel er werdt aangegeven dat het binnen 3 a 4 weken beschikbaar zou zijn:))
Zie boven.. nu @home... Versatel = goedkoper + TV. Maar @home is me wel vertrouwd.

Maaruh.. ik doe hem morgen toch maar lekker op de bus...

20 Mb down... 10 Mb maximaal bij Eweka, is toch 2,5 x zo snel als ik nu maximaal haal...

Leechuh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
qless schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 18:05:
Ik heb test resultaten rezien met 5 km kabel en dan nog een nette 8 m down en 900 k up dus met goede kabels op 3 km moet je nog wel een 16 mbps kunnen halen.
5000 Meter koper en met ADSL nog 8Mbps halen is een zeldzaamheid bij mijn weten. Vergeet alleen niet dat het 2+ gedeelte (de + dan) hogere frequenties zijn bovenop het huidig gebruikte spectrum. Nog velemalen meer afhankelijk van lengte, kwaliteit & storingsbronnen.

Mogelijk dat ook interne verlengkabels tussen ISRA <--> modem (zeker platte snoer zonder hardekern en twist in de kabel) ook veel verlies kunnen gaan geven in het + gedeelte.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 20:35

qless

...vraag maar...

256 zou mogelijk moeten zijn op zelfs 7km afstand...

Ik zelf zou met ADSL1 7,8 Mbps moeten kunnen halen (met 2,5 km kabel)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En nu ook nog even meenemen dat de bestaande kabels in de grond niet echt hetzelfde zijn in kwaliteit als bekabeling in een lab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
SpiriT schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 17:05:
[...]

Heb jij toevallig niet al een abbo bij versatel?
Want volgens mij moeten mensen die al een abbo hebben een formulier tekenen.
Bij nieuwe klanten die telefonisch aanmelden word het gesprek opgenomen en dat is meteen het bewijs dat je accoord bent gegaan.
Ik ben klant bij versatel, heb bb+ abbo, en ik hoef niks te ondertekenen...
Heb dit specifiek nog nagevraagt dmv mail naar de helpdesk...
Ze beschouwen het als een upgrade, en alleen de aanmelding is voldoende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm
Om de afstand te zien! Ik zit op 1.7 km, is dat erg veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zo'n beetje gemiddeld. Alleen weet je nogsteeds niet heel veel eigenlijk. Het kan ook zijn dat de kabels 2500 meter lang zijn in de werkelijkheid. Voor het optimale gebruik van 2+ (dus 20Mbps kunnen halen) zou je < 2000 meter moeten zitten.

En ook kwaliteit speelt een belangrijke rol. Zo kan een lijn van 2000 meter hogere snelheden halen dan een andere van 1200 meter bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:39
de mijne: De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 296 meter
ik zit hopelijk wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:39
bij mijn order status staat: Opleverdatum 04 mei 2005 Berekend op basis van 'normale' doorlooptijden .

betekent dit dat mijn centrale al klaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

:D

[ Voor 198% gewijzigd door fulgore op 07-05-2005 19:39 ]

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:40

netblade

Sunrise

cgok schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 15:14:
bij mijn order status staat: Opleverdatum 04 mei 2005 Berekend op basis van 'normale' doorlooptijden .

betekent dit dat mijn centrale al klaar is?
ja voor adsl1, tsjonge er is daar nog steeds niks veranderd, het is er nog steeds een administratief zooitje,

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 21:50
Ligt het nou aan mij, of kan je dan alleen maar voetbal kijken?

Dat heb ik weer: Niet mogelijk met ISDN. En ook niet beschikbaar in ons postcode gebied. Ach, maar eens vóór september een andere (goedkopere) provider gaan zoeken. Ik heb nu XS4ALL, best tevreden over, alleen ja, wat meer snelheid mag wel. (voor ongeveer dezelfde prijs).

[ Voor 83% gewijzigd door Steephh op 07-05-2005 19:52 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

BMRS schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 19:48:
Ligt het nou aan mij, of kan je dan alleen maar voetbal kijken?
Nou adsl 2+ is max 24mbit, hun bieden 20mbit adsl aan, dat zou betekenen dat ze die 4mbit gebruiken voor tv.
Ik zou dan wel eens willen weten welke compressie ze gebruiken, ook zou ik wel eens willen weten of ze weer die leuke capiciteits problemen gaan krijgen zoals vorig jaar (met loze beloftes, een collega van me zit bij versatel en zei dat het pas in maart was opgelost hier in alphen, dus het heeft al met al 4 maaden geduurd om het op te lossen).
Ik kon gelukkig overstappen naar xs4all
Ik heb er totaal geen vertrouwen in!

[ Voor 4% gewijzigd door netblade op 07-05-2005 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netblade schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 19:50:
[...]

Nou adsl 2+ is max 24mbit, hun bieden 20mbit adsl aan, dat zou betekenen dat ze die 4mbit gebruiken voor tv.
Je neemt wel erg snel conclusie's...
24mbit KAN idd op adsl2+ , maar die 20mbit is volgens mij gewoon een abonements vorm..
Dat voetbal zit volgens mij gewoon bij die 20mbit.. op de site staat ook aangegeven dat tegelijk internetten/voetbal elkaar beínvloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 19:58:
[...]

Je neemt wel erg snel conclusie's...
24mbit KAN idd op adsl2+ , maar die 20mbit is volgens mij gewoon een abonements vorm..
Dat voetbal zit volgens mij gewoon bij die 20mbit.. op de site staat ook aangegeven dat tegelijk internetten/voetbal elkaar beínvloed
LOL :Y)
Ik zie het al voor me :
Jantje zit lekker te downloaden met 2MB/s, papa is voetbal aan het kijken, papa ziet continu buffering in beeld staan. Ik neem aan dat er wel belangrijk verkeer voorgetrokken wordt ;)
Ook leuk met 100KB/s uploaden, kijken of papa dan nog voetbal kan kijken }:O

[ Voor 4% gewijzigd door netblade op 07-05-2005 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netblade schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 20:09:
[...]

LOL :Y)
Ik zie het al voor me :
Jantje zit lekker te downloaden met 2MB/s, papa is voetbal aan het kijken, papa ziet continu buffering in beeld staan. Ik neem aan dat er wel belangrijk verkeer voorgetrokken wordt ;)
Ook leuk met 100KB/s uploaden, kijken of papa dan nog voetbal kan kijken }:O
Mjah een soort van load balancing in de modem/router....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Het abonnement heeft de naam 20mb en de verbinding heeft een maximale snelheid van 20Mbps. Als jou telefoonlijn met ADSL2+ techniek niet verder komt dan 14Mbps haal je maximal 14Mbps en niet meer. Voetbal kijken is gewoon een video stream die een bepaade bandbreedte nodig heeft.

upstream kan een probleem zijn, hangt af van de gebruikte protcollen voor streaming, zal vast geen TCP zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

chello biedt ook 20mbit, volgens mij is dat gewoon een veiligere aanbieding

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

bjck schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 20:13:
.....
upstream kan een probleem zijn, hangt af van de gebruikte protcollen voor streaming, zal vast geen TCP zijn
Ik hoop dat ze inderdaad UDP gebruiken, schijnt wat beter met upload en download grappen om te kunnen gaan, zelf denk ik dat ze de MPEG4 codering gaan gebruiken, dit vanwege hoge kwaliteit en laag bandbreedte gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

JvS schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 20:14:
Omdat?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Het is allemaal nog afwachten tot er een gros van ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Dat hele Versatel gebeuren is voor mij niet weggelegd dat is voor mij al wel duidelijk.
Alleen al vanwege het feit dat ik ISDN heb en mijn zakelijk en prive telefoonverkeer op deze manier mooi gescheiden kan houden.
Even een telefoontje plegen en tijdens het gesprek even de juiste fax doorsturen etc. zal ik dan wel erg missen.
Verder wil ik even afwachten wat KPN doet omdat ik er vanuit ga dat het niet lang meer zal duren voor ze een soortgelijk abbo aan gaan bieden.
Aangezien ze geen toegang krijgen tot de kabelmaatschappijen voor het doorgeven van televisie zullen ze via hun eigen netwerk gaan concureren.
Aangezien Versatel hun 20mb abbo tegen een wel heel aantrekkelijke prijs aanbieden verwacht ik binnenkort een prijzenoorlog op gebied van internet,telefonie,tv doorgave van meerdere aanbieders en wij als consumenten zullen daarvan profiteren.
Of dit ook op de langere termijn gaat gelden laat ik even in het midden maar in mijn geval wacht ik gewoon lekker af omdat ik voorlopig tevreden ben met mijn 8/1 verbinding icm ISDN.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je zou ook een extra belbudget analoge lijn kunnen laten aanleggen ervoor. Dan is zakelijk en prive echt gescheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

bjck schreef op zondag 08 mei 2005 @ 00:09:
Je zou ook een extra belbudget analoge lijn kunnen laten aanleggen ervoor. Dan is zakelijk en prive echt gescheiden.
weet waar je mee in zee gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

bjck schreef op zondag 08 mei 2005 @ 00:09:
Ik wacht wel even af met wat voor oplossingen KPN aan komt dragen.
Voorlopig heb ik een prima internet verbinding die volstaat met wat ik er mee doe.
Verder zal het aanleggen van een 2e analoge lijn ook de nodige kosten met zich meebrengen waarbij ik mijn ISDN keuze toch beter vind.
Aangezien ik totaal geen voetbalfan ben is dat voetbalabbo ook niet voor mij weggelegd.
De enigste reden dat ik het zou doen is dat ik best mee wil gaan in deze nieuwe ontwikkelingen.
Ik vind een 20mb lijn best aantrekkelijk en media bekijken via internet heeft best wel een toekomst.
Maar ik wil eerst eens even de eerste reacties zien van mensen die ook daadwerkelijk zon aansluiting hebben hoe alles verloopt.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Het voordeel van Chello (waar ik nu bij zit) is dat je gegarandeerd 4 mbit hebt. Tenminste hier is dat wel zo! Ik heb totaal geen ervaring met ADSL... Ik weet niet wat de afstand voor invloed heeft, hoe de latency is e.d. Blijf voorlopig denk ik toch maar bij Chello!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Ben beniewd hoe het allemaal gaat lopen. We hebben hier thuis 5 tv's staan, als je daar allemaal een andere zender op zou bekijken, en dan nog 2 computers hebt staan... die aan het downloaden/gamen zijn. Vraag ik me af, of dat lijntje dat wel trekt ;) Heb namelijk geen zin om met 10KB/s te gaan downloaden oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
SgtStrider schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 21:03:
quote:
JvS schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 20:14:

Omdat?
Omdat een coaxkabel waar signalen tot 1000MHz over getransporteerd kunnen worden een inherent betere methode is voor snelle datatransmissie dan een aderpaartje wat oorspronkelijk alleen geschikt is voor spraak overdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

joopv schreef op zondag 08 mei 2005 @ 01:29:
[...]

Omdat een coaxkabel waar signalen tot 1000MHz over getransporteerd kunnen worden een inherent betere methode is voor snelle datatransmissie dan een aderpaartje wat oorspronkelijk alleen geschikt is voor spraak overdracht.
ja alleen hebben we hier van die 'kabel bedrijven' die er niks mee doen, flikker die anologe troep eraf, mik alles digitaal, maak leuke prijsjes en ze zien me wellicht terug als klant voor tv (en misschien als xs4all toegang krijgt tot het kabel net zoals vroeger) ook als internet klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spitfire_V5 schreef op zondag 17 april 2005 @ 20:34:
Jah ik zou ook dolgraag de abbo's van de andere providers willen weten die op KPN draaien met de maximale lengtes erbij. Heb net extra gecheckt met de auto :D en woon er ongeveer 2950 meter vanaf. Wel, niet, wel, niet, wel, niet voor mij een heel erg grote vraag. Tot nu toe hebben we adsl Comfort (3200/768) van planet gehad maar de 1 hogere abbo Advanced (8000/1024) mochten we 3 jaar geleden al niet toen die nog op maar op 3200 ofzo liep. Nog voor al die snelheid upgrades.
Ik haal ook niet meer dan dat maar volgens mij is maximum 390.625.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2005 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
DnY! schreef op zondag 08 mei 2005 @ 01:27:
Ben beniewd hoe het allemaal gaat lopen. We hebben hier thuis 5 tv's staan, als je daar allemaal een andere zender op zou bekijken, en dan nog 2 computers hebt staan... die aan het downloaden/gamen zijn. Vraag ik me af, of dat lijntje dat wel trekt ;) Heb namelijk geen zin om met 10KB/s te gaan downloaden oid...
Een andere zender maakt geen reet uit, dat gaat via de COAX kabel, alleen digitale tv heeft invloed, maar er is maar 1 tv die daar gebruik van kan maken. 2 Computers delen 20 mbit dus je zal er niks van merken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Het dorp hangt vol met reclame (in de bushokjes) voor die 20Mbit van Versatel, maar volgens de postcodecheck is het niet beschikbaar. :/

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
pven schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:02:
Het dorp hangt vol met reclame (in de bushokjes) voor die 20Mbit van Versatel, maar volgens de postcodecheck is het niet beschikbaar. :/
De hele 20Mb aktie van Versatel is - IMO - voornamelijk een publiciteits aktie om Versatel in de picture te krijgen bij de consumenten. Tot nu toe was Versatel alleen bij het bedrijfsleven bekend.

Van alle telefoon aansluitingen is maar een heel klein gedeelte gereed of beter gezegd: geschikt voor een daadwerkelijke 20Mb capaciteit. De publiciteitsmachine van Versatel verzwijgt dat natuurlijk liever.

Uiteindelijk zullen we allerlei snelheden gaan zien, maar de 20Mb is alleen voorbehouden aan de happy few die op een steenworp afstand van de centrale wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Laatst online: 10-09 22:34
Hier is het helemaal erg :D

Bus hokje hier op de hoek, met versatel reclame, terwijl dit de enige straat is in de buurt waar ze niet leveren :p Ze hebbe deze nieuwe postcode nog niet toegevoegd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
P.K. schreef op maandag 09 mei 2005 @ 00:16:
Hier is het helemaal erg :D

Bus hokje hier op de hoek, met versatel reclame, terwijl dit de enige straat is in de buurt waar ze niet leveren :p Ze hebbe deze nieuwe postcode nog niet toegevoegd. 8)7
Hoogst waarschijnlijk kunnen ze wel leveren (even ervanuit gaande dat jou straat op dezelfde centrale is aangeloten), ze weten het alleen nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
ik weet niet hoe ik het beste kan zoeken of deze vraag al gesteld is maar wanneer gaat versatel actief uitbreiden zodat ik ook in mijn relatieve kleine dorp (6000 inwoners, in de buurt van Groningen) kan Versatel'en?
Wij hebben tot zover alleen maar beschikking tot het KPN netwerk, maar zij (kpn) heeft al laten zien hoe makkelijk het uitbreiden is van ADSL is gezien dorpen als Lauwerzijl kunnen ADSL'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ik snap het echt niet. Je wordt inderdaad overal dood gegooid met reclames, maar in Rotterdam Centrum//Delfshaven is het nog niet beschikbaar en in Waddinxveen of all places wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Heineken schreef op maandag 09 mei 2005 @ 22:06:
Ik snap het echt niet. Je wordt inderdaad overal dood gegooid met reclames, maar in Rotterdam Centrum//Delfshaven is het nog niet beschikbaar en in Waddinxveen of all places wel....
Ze moeten ergens beginnen met bouwen natuurlijk ;)

Misschien was Waddinxveen nog niet aangesloten en staat daar gelijk de nodige apparatuur voor de dienst. Centrales in R'dam hadden al apparatuur en moeten nog omgebouwd worden misschien, kan een verklaring zijn voor de latere beschikbaarheid.

[ Voor 27% gewijzigd door bjck op 09-05-2005 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:46

slaay

Natuurbeleven.com

Ewald ! schreef op maandag 09 mei 2005 @ 21:47:
ik weet niet hoe ik het beste kan zoeken of deze vraag al gesteld is maar wanneer gaat versatel actief uitbreiden zodat ik ook in mijn relatieve kleine dorp (6000 inwoners, in de buurt van Groningen) kan Versatel'en?
Wij hebben tot zover alleen maar beschikking tot het KPN netwerk, maar zij (kpn) heeft al laten zien hoe makkelijk het uitbreiden is van ADSL is gezien dorpen als Lauwerzijl kunnen ADSL'en?
Wat geeft de postcodecheck van Versatel aan? Indien er niks bekend is, zal op korte termijn je centrale ook niet omgebouwd gaan worden.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Laatst online: 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Ik heb me zojuist via de telefoon aangemeld, heb nu nog 2/1 mbit abo van demon maar die 5 euro meer voor 20 mbit heb ik wel over. 1 Augustus gaat het bij mij in als alles goed gaat :)

Ik moet overigens ook inderdaad een contract ondertekenen voor de aanvraag. nu maar hopen dat het echt een beetje goed loopt :P

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:04
Hier is het wel beschikbaar, zelf woon ik er 861 meter vanaf, dus zowiezo binnen 1KM. Heb nu chello clasic. Wat me nu dus eindelijk na 3 jaar het laatste jaar vooral erg goed bevalt. Zeer lage ping, stabiele downloadsnelheid, snelle upload (vind ik). Daarnaast heb ik al in geen tijden storing gehad. Heeft er iemand uberhaupt ervaring met Versatel, want ik heb geen zin in problemen die Chello in het begin dus ook had, constant uitvallen, lage download, dan weer wel - dan weer niet verbinding.

Dit kost 10 Euro goedkoper, is 4x zo snel en je krijgt gratis voetbal wedstrijden. Lijkt me een goede Deal, maar het gaat mij vooral om de betrouwbaarheid. Daarnast zullen er ook nog wel andere providers komen met ADSL 2, maar toch....

Twijfelmodes :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tijdje naast elkaar gebruiken gewoon?

Chello is ook zo weer aangevraagd mocht het echt 'nodig' zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door bjck op 10-05-2005 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriT
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-06-2005
ErikH schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 16:52:
Ik heb me zojuist via de telefoon aangemeld, heb nu nog 2/1 mbit abo van demon maar die 5 euro meer voor 20 mbit heb ik wel over. 1 Augustus gaat het bij mij in als alles goed gaat :)

Ik moet overigens ook inderdaad een contract ondertekenen voor de aanvraag. nu maar hopen dat het echt een beetje goed loopt :P
Contract? Heb jij dan al een bevestiging gekregen?
Ik heb mij ook 3 weken geleden aangemeld via de telefoon maar nog steeds geen bevestiging.
Staat trouwens wel in hun voorwaarden dat je binnen 7 dagen een bevestiging krijg.

MSI K8N NEO2 - A64 3200+ - 1024 Mb PC3200 - Aopen 600GT - HDD 2x 250 GB - LG 8481B - 19" 920D Hansol - NEc 2510A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 15:24
enig idee wat snelheid nog kan zijn over 3.0 kilometer?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Spitfire_V5 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:44:
enig idee wat snelheid nog kan zijn over 3.0 kilometer?
Een klein beetje meer dan 'gewoon' ADSL. Niet noemenswaardig.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

netblade schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 20:16:
zelf denk ik dat ze de MPEG4 codering gaan gebruiken
Ik denk het niet. MPEG4 part10 is bepaald nog niet af, en da's de enige codec die mogelijkerwijs realtime te gebruiken is. De andere codecs zijn allemaal veel te traag voor realtime. Part 10 (ook bekend als h.264) levert of een goede kwaliteit, of een realtime encoding, maar niet tegelijkertijd. Voor een goed plaatje (zeker van beelden als voetbal) kun je beter terugvallen op MPEG2. U wel bekend van de DVD.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 08:48

Ding

Boii

SpiriT schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:57:
[...]

Contract? Heb jij dan al een bevestiging gekregen?
Ik heb mij ook 3 weken geleden aangemeld via de telefoon maar nog steeds geen bevestiging.
Staat trouwens wel in hun voorwaarden dat je binnen 7 dagen een bevestiging krijg.
Da's nog nix. :)
Ik heb sinds mijn aanmelding bijna dagelijks iemand van Versatel aan de lijn, en inmiddels ben ik al bijna bang dat ik spijt ga krijgen.

Het begin: ***ikke*** Hallo, doe mij graag die snelle ADSL aansluiting waar jullie sinds vandaag mee adverteren.
***meisje van Versatel*** Geen probleem meneer, u kunt alleen geen voetbal kijken aangezien u een ISDN aansluiting hebt.
***ikke weer*** Ik houd niet van voetbal, ik wil gewoon downloaden.
***meisje van Versatel*** Ik maak het voor u in orde.

Na anderhalve week:
***ikke*** uuuuh, ik zou toch een briefje krijgen?
***ander meisje van Versatel*** Nee hoor meneer, uw aanvraag is ingetrokken aangzien u ISDN hebt, en geen ADSL.
***ikke*** uhm, eeeeh, ja ik wil graag ADSL over ISDN, en dat was volgens uw collega geen probleem, ik zou alleen geen voetbal kunnen kijken.
Kom ik er na een paar minuten geanimeerd babbelen achter dat deze medewerker werkelijk geen idee had dat er ook zoiets bestaat als ADSL over ISDN, hahahaha, wel grappig, maar zo ging het natuurlijk niet werken.

Inmiddels heb ik bij de KPN maar een aanvraag ingediend om mijn ISDN lijn om te laten zetten naar iets analoogs, wat uiteraard ook niet vlekkeloos gaat verlopen want de omzetting is inmiddels al twee keer naar een andere dag gezet door KPN om voor mij volstrekt onduidelijke redenen. :X
Dat geeft vertrouwen, maar niet heus.

En bij Versatel sta ik nu al 4x(!) in het syteem met een aanvraag, wat een medewerker aldaar er toe bracht om mij vandaag te bellen met de vraag wat in hemelsnaam met twee voetbalpaketten, en twee family pakketten moest.
Lijkt me duidelijk dat ik er geen vier heb aangevraagd, maar een medewerker heeft me opgegeven voor het lichte pakket om nu al vast weer on-line te kunnen, en de tweede aanvraag om snel te kunnen upgraden, waar die andere twee vandaan komen is me een raadsel.

Jullie begrijpen mijn grote angst natuurlijk:
Zit ik straks zonder internet en zonder telefoon?
Of heb ik mazzel, en gaat alles vlekkeloos in één keer goed? :?

Alles is bespreekbaar. Dat betekent NIET dat je alles mag zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Laatst online: 04-08 15:24
Burne schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:46:
[...]

Een klein beetje meer dan 'gewoon' ADSL. Niet noemenswaardig.
En dan heb je het over een 8mbit of 3mbit adsl pakket van de huidige adsl1?
Want ik heb nu 3mb(3200kbit/s) en dat vindt ik "gewoon"

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-01-2023
Het is hier wel beschikbaar, maar de afstand tot de wijkcentrale is onbekend (ik schat het zelf op zo'n 2km want de straat is wel bekend) máár ik heb nu chello classic (750kbps/150kbps)
en heb geen flauw idee wat mijn snelheid met versatel ongeveer zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ding schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 00:03:
[...]
Zonder telefoon niet lijkt mij. Omzetten ISDN naar analoog gaa bijna altijd wel goed. Als je een analoog modem heb in je computer zit je ook niet zonder internet.

Na de omzetting naar analoog kan Versatel aan de slag met je DSL verbinding (een van je aanvragen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigben04
  • Laatst online: 30-08 20:47
Ik ben net ook (wakker :( ) gebeld door een troela van Versatel, die claimt dat de verbinding bij mij in de tweede week van juni opgeleverd kan worden, hoewel de PC check de 'voor 29 juli' melding geeft. Ik heb nog niks toegezegd, want ik wil pas zo laat mogelijk bestellen (dus 31 mei eigenlijk), zodat de verbinding zo laat mogelijk geactiveerd wordt, zodat ik als ik na een jaar wil overstappen i.v.m. prijsverhogingen ik niet het eind van het seizoen mis. Ik moet alleen nog ff zoeken wanneer het seizoen in het nieuwe systeem precies afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty_Mike33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-04 14:18
Zo,... gister even aangevraagd.

Alleen 1 vraagje ik heb nu een planet abo van 3,3mbit en haal daar gewoon netjes 334 kb/s mee, alleen zit ik volgens de eerder gegeven link 2,3km van de centrale, mag ik hier uit opmaken dat de lijn die hier ligt aardig goed is, en dat ik een redelijke snelheid zal halen dalijk met 20mbit ?

of is dit een verkeerde redenatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

bigben04 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 09:44:
Ik ben net ook (wakker :( ) gebeld door een troela van Versatel, die claimt dat de verbinding bij mij in de tweede week van juni opgeleverd kan worden, hoewel de PC check de 'voor 29 juli' melding geeft. Ik heb nog niks toegezegd, want ik wil pas zo laat mogelijk bestellen (dus 31 mei eigenlijk), zodat de verbinding zo laat mogelijk geactiveerd wordt, zodat ik als ik na een jaar wil overstappen i.v.m. prijsverhogingen ik niet het eind van het seizoen mis. Ik moet alleen nog ff zoeken wanneer het seizoen in het nieuwe systeem precies afgelopen is.
Je kunt ook opgeven dat je die verbinding pas per een bepaalde datum in wilt laten gaan. Sowieso is het eredivisie pakket volgens de persoon die ik gisteren aan de lijn had pas per 1 augustus leverbaar.

meteen even antwoord op een paar posts hierboven, nee ik heb nog geen contract binnengekregen maar ik heb het gistermiddag ook pas aangevraagd. Als ik het eind deze week niet binnen heb ga ik even opnieuw bellen hoe het nou zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mighty_Mike schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 10:02:
Zo,... gister even aangevraagd.

Alleen 1 vraagje ik heb nu een planet abo van 3,3mbit en haal daar gewoon netjes 334 kb/s mee, alleen zit ik volgens de eerder gegeven link 2,3km van de centrale, mag ik hier uit opmaken dat de lijn die hier ligt aardig goed is, en dat ik een redelijke snelheid zal halen dalijk met 20mbit ?

of is dit een verkeerde redenatie?
Weet je niet van te voren, is gewoon afwachten en kijken straks. 2,3 km uit een postcode check kan in werkelijkheid ook langer zijn, nooit korter. Kan zijn dat je 10Mbps haalt uit die lijn, niemand kan het je nog zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty_Mike33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-04 14:18
bjck schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 10:57:
[...]

Weet je niet van te voren, is gewoon afwachten en kijken straks. 2,3 km uit een postcode check kan in werkelijkheid ook langer zijn, nooit korter. Kan zijn dat je 10Mbps haalt uit die lijn, niemand kan het je nog zeggen.
ik vond dit op de planet site over de 20mb adsl2+ verbinding van versatel met een mooie quote van de kpn voorzitter over de snelheid in relatie met de afstand tot de centrales
Afstand tot centrales

Echter, hoe verder iemand van een wijkcentrale vandaan woont, des te lager de downloadsnelheid. KPN-voorzitter Ad Scheepbouwer zei bij de bekendmaking van ADSL2+ introductie op 1 maart 2004 dat 70 procent van zijn klanten eind 2005 op "gemiddeld 12 megabit per seconde" mag rekenen.

Die maximumafstand tot de wijkcentrale is bij ADSL2+ overigens zeven kilometer en bij het reguliere ADSL vijf kilometer, dus dat valt juist mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Huidig ADSL werkt ook tot een kilometer of 8 momenteel. Echter hangt het heel erg af van de kwaliteit van die lijn of het nog net-wel of net-niet werkt.

Je kan ietsje langere lijnen laten werken met ADSL2+, of lijnen die het net niet doen net wel zegmaar.

ADSL2 gebruikt zelfde frequentiegebied als huidig ADSL. Echter gebruikt het + gedeelte hogere frequenties die veel vatbaarder zijn voor lijnlengtes. Het kan dus zijn dat je op een lijn van 3000 meter helemaal geen extra toevoeging hebt aan die + en de lijn rond de 8 a 12Mbps blijft steken. ADSL2+ wordt gesproken dat het <2km echt effectief is.

Met 'gewoon' ADSL zou diezelfde lijn misschien 6 a 8Mbps halen.

let op dat lengtes uit postcode controles (sterk) kunnen afwijken met de werkelijke lengtes in de grond en kwaliteit van een lijn niet vooraf bekend is

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 11-05-2005 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

bjck schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:27:
Huidig ADSL werkt ook tot een kilometer of 8 momenteel. Echter hangt het heel erg af van de kwaliteit van die lijn of het nog net-wel of net-niet werkt.

Je kan ietsje langere lijnen laten werken met ADSL2+, of lijnen die het net niet doen net wel zegmaar.

ADSL2 gebruikt zelfde frequentiegebied als huidig ADSL. Echter gebruikt het + gedeelte hogere frequenties die veel vatbaarder zijn voor lijnlengtes. Het kan dus zijn dat je op een lijn van 3000 meter helemaal geen extra toevoeging hebt aan die + en de lijn rond de 8 a 12Mbps blijft steken. ADSL2+ wordt gesproken dat het <2km echt effectief is.

Met 'gewoon' ADSL zou diezelfde lijn misschien 6 a 8Mbps halen.

let op dat lengtes uit postcode controles (sterk) kunnen afwijken met de werkelijke lengtes in de grond en kwaliteit van een lijn niet vooraf bekend is
Dat zou mooi zijn als die <2km waar is, ik zit er namelijk 1100 meter vanaf,volgens de postcode check. lijkt me sterk dat die er zoveel naast zit dat ik opeens over de 2km ga komen.

Maar ach voorlopig werkt het nog niet eens dus is er nog niks met zekerheid te zeggen, eerst maar eens afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Weer even ontopic dan nu en alle dsl-afstandstheorieën buiten beschouwing latend;

Is er uberhaupt al iemand die ervaring heeft met de 20Mbit van Versatel ?

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hachy schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:17:
Weer even ontopic dan nu en alle dsl-afstandstheorieën buiten beschouwing latend;

Is er uberhaupt al iemand die ervaring heeft met de 20Mbit van Versatel ?
Nee, dat kan toch helemaal niet. Het kan nog nergens geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Ding schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 00:03:
[...]

Da's nog nix. :)
Ik heb sinds mijn aanmelding bijna dagelijks iemand van Versatel aan de lijn, en inmiddels ben ik al bijna bang dat ik spijt ga krijgen.

Het begin: ***ikke*** Hallo, doe mij graag die snelle ADSL aansluiting waar jullie sinds vandaag mee adverteren.
***meisje van Versatel*** Geen probleem meneer, u kunt alleen geen voetbal kijken aangezien u een ISDN aansluiting hebt.
***ikke weer*** Ik houd niet van voetbal, ik wil gewoon downloaden.
***meisje van Versatel*** Ik maak het voor u in orde.

Na anderhalve week:
***ikke*** uuuuh, ik zou toch een briefje krijgen?
***ander meisje van Versatel*** Nee hoor meneer, uw aanvraag is ingetrokken aangzien u ISDN hebt, en geen ADSL.
***ikke*** uhm, eeeeh, ja ik wil graag ADSL over ISDN, en dat was volgens uw collega geen probleem, ik zou alleen geen voetbal kunnen kijken.
Kom ik er na een paar minuten geanimeerd babbelen achter dat deze medewerker werkelijk geen idee had dat er ook zoiets bestaat als ADSL over ISDN, hahahaha, wel grappig, maar zo ging het natuurlijk niet werken.

Inmiddels heb ik bij de KPN maar een aanvraag ingediend om mijn ISDN lijn om te laten zetten naar iets analoogs, wat uiteraard ook niet vlekkeloos gaat verlopen want de omzetting is inmiddels al twee keer naar een andere dag gezet door KPN om voor mij volstrekt onduidelijke redenen. :X
Dat geeft vertrouwen, maar niet heus.

En bij Versatel sta ik nu al 4x(!) in het syteem met een aanvraag, wat een medewerker aldaar er toe bracht om mij vandaag te bellen met de vraag wat in hemelsnaam met twee voetbalpaketten, en twee family pakketten moest.
Lijkt me duidelijk dat ik er geen vier heb aangevraagd, maar een medewerker heeft me opgegeven voor het lichte pakket om nu al vast weer on-line te kunnen, en de tweede aanvraag om snel te kunnen upgraden, waar die andere twee vandaan komen is me een raadsel.

Jullie begrijpen mijn grote angst natuurlijk:
Voor minder dan 50 euro is KPN verplicht een 2de telefoon aansluiting bij jou naar binnen te trekken... Dat had je bijvoorbeeld kunnen doen en op dat nummer versatel aanvragen... zodra dat werkt, laat je je ouder nummer porten naar je nieuwe lijn.... en je zegt je oude lijn op :-)

btw. voor hoeveel jaar heeft versatel eigenlijk de voetbal rechten?

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Ok dan, ik ben ook gebeld door Versatel. En vind het een interessante aanbieding (heb nu Versatel Plus voor 54 euro)
Het is dus beschikbaar hier in Hengelo (O), maar ik ga binnen een paar maanden verhuizen naar Deventer, weet alleen het adres nog niet. Ik heb een aantal adressen geprobeerd maar daar is 20Mb nog niet beschikbaar.

Weet iemand hoeveel wijkcentrales er zijn in Deventer? Dan zoek ik daar een adres bij. Vrijdag belt Versatel weer, dan kan hij kijken of er een datum bij hun postcode check staat, voor wanneer het daar opgeleverd wordt...

Verder heb ik nog even naar het merk gevraagd van het modem, omdat ik net als de rest van Nederland dacht dat het om het Etech ADSL2 modem ging.
Nee dus...

Het is een Samsung modem (type weet ik zo niet). Zouden we (als tweakers) dat niet kunnen achterhalen? Op google vind ik zo niks terug van Samsung ADSL2 routers...

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
KnoppenSpook schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 21:38:

Weet iemand hoeveel wijkcentrales er zijn in Deventer?
code:
1
2
3
4
Deventer-Centrum 11000
Deventer-Colmschate 6000
Deventer-Oost 11000
Deventer-Vijfhoek 500

'Deventer-Vijfhoek" is heel klein, bedient 'maar' 500 aansluitingen totaal. De vraag is of ze ze allemaal in de planning hebben staan. Of het kostendekkend zal zijn met zo-weinig lijnen op de onderste totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Eastman schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 21:32:
[...]

btw. voor hoeveel jaar heeft versatel eigenlijk de voetbal rechten?
3 jaar heb ik ergens gelezen ....
Heb me net aangemeld, ik ga van family naar 20Mbit voor marginaal meer per maand ;)
Je krijgt wel veel strijdige berichten qua planning zeg :O
Alleerst vanaf 5 juli beschikbaar (in centrale), vanaf 19 juli installatie thuis, maar ook binnen 10 werkdagen omzetting naar ander abo en ik moet een formulier uitprinten en opsturen, terwijl Versatel al gemachtigd is bedragen af te schrijven :9
Maar ok, aangezien ik een ander product met een andere prijs krijg, willen ze toch weten of ik de voorwaarden opnieuw accepteer :7

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gisteren gebeld en heb het abbonement genomen van versatel. Heb nu een wanadoo lite
van 35,00. Voor 5 euro meer 20Mbps. Verder vertelde de verkoper mij dat als de snelheid lager dan 18Mbps zou zijn je gratis terug gezet kan worden naar je oude abonnement.
Ga 1 september pas over dan is mijn wanadoo abonnement afgelopen. Voor die 5 euro meer wil ik de gok wel wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 21:10:
Ik ben gisteren gebeld en heb het abbonement genomen van versatel. Heb nu een wanadoo lite
van 35,00. Voor 5 euro meer 20Mbps. Verder vertelde de verkoper mij dat als de snelheid lager dan 18Mbps zou zijn je gratis terug gezet kan worden naar je oude abonnement.
Ga 1 september pas over dan is mijn wanadoo abonnement afgelopen. Voor die 5 euro meer wil ik de gok wel wagen.
Da's echt weer een verkoper, feitelijk garandeert ie minimaal 18Mbs terwijl hij de lijnkwaliteit en lengte waarschijnlijk niet kent :?
Ik hoop dat je het gesprek hebt opgenomen, want dat gratis terugzetten betwijfel ik zeer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Terugzetten kan geen enkele dsl-netwerk leverancier (telco). Je kan lijnen overzetten, maar niet terugzetten immers.

Al zou je 14Mbps halen, is het nog 5 euro meer voor een heleboel snelheid extra.

[ Voor 27% gewijzigd door bjck op 12-05-2005 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit adsl van versatel nou ADSL2+ of gewoon normaal ADSL? Want het ADSL wat we nu hebben kon toch niet verder dan 8mbit? Of heb ik het nu helemaal mis :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:52
Is ADSL2+

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt.

Ik heb nu een 8mbit adsl abbonement van compuserve en daar haal ik 750Kb per seconde effectief mee, dus dat is 250Kb per seconde minder. Kan iemand aan de hand van deze gegevens uitreken hoe hoog de snelheid ongeveer moet zijn als ik dit abbonement van versatel neem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
het is gewoon ADSL2+ maar die mensen van versatel zijn Ex helpdesk medewerkers van wanadoo dus dat zegt genoeg......

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:57
Bschnitz schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 09:48:
het is gewoon ADSL2+ maar die mensen van versatel zijn Ex helpdesk medewerkers van wanadoo dus dat zegt genoeg......
Goh, hoe kom je aan die wijsheid? Ik kan je vertellen dat ik niet een persoon bij Versatel ken die van de Wanadoo helpdesk afkomt, en ik werk er al wel een tijdje :P

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 09:47:
ok bedankt.

Ik heb nu een 8mbit adsl abbonement van compuserve en daar haal ik 750Kb per seconde effectief mee, dus dat is 250Kb per seconde minder. Kan iemand aan de hand van deze gegevens uitreken hoe hoog de snelheid ongeveer moet zijn als ik dit abbonement van versatel neem?
Dat is nog net geen 70Kbyte/s minder dan de max natuurlijk. 8064/8 haal je niet ivm overhead, delen door 10 is meest rieeël.

Wat je met ADSL2+ kan halen is niet te zeggen, het + gedeelte zijn hogere frequenties en die werken op langere lijnen bijna niet. Dus je kan op 2km nog 8Mbps halen, dan brengt de + misschien niet heel veel extra, maar wellicht bijvoorbeeld nog 16Mbps ipv de maximale. Kan ook op 12Mbps uitkomen, kan niemand je vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De snelheden welke je haalt zijn van enorm veel factoren afhankelijk. Ten eerste is het afhankelijk van de DSLAM welke een Telco gebruikt. KPN en BBned gebruiken DSLAM's van Alcatel. Wannadoo gebruikt weer DSLAM's van ECI en Tiscali en Versatel maken gebruik van DSLAM's van UT Starcom.

Bij de ene DSLAM fabrikant kan de maximale snelheid van ADSL2+ enorm verschillen. Zo is de maximale snelheid van ADSL2+ bij een Alcatel ASAM 24/1 Mbit en bij UT Starcom 32/1 Mbit (eventueel 3 Mbit upstream wanneer gebruik gemaakt wordt van Annex M).

Wat verder mee speelt is natuurlijk de afstand van de koperverbinding naar de centrale en zaken zoals ruis, corrosievormen, spoelen, defecte lassen etc.

Tenslotte is het van belang welk ADSL2+ modem gebruikt wordt. Fabrikanten zoals Zyxel of Alcatel gebruiken verschillende chipsets welke de snelheid kunnen beinvloeden.

Om een optimale ADSL2+ product aan te kunnen bieden zal een Telco een keuze moeten maken over welk modem aangeboden wordt en welke profiel er op de DSLAM ingesteld wordt (snelheid, marge, demping, power management etc).

Het is dus bijna onmogelijk om iets te zeggen over de snelheden welke met ADSL2+ behaald kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Maar het is nu wel duidelijk dat Versatel de 'juiste' dslam gebruikt waardoor de kans op een hoge snelheid groter is dan bij de andere dslams :P
Misschien is dit al ingecalculeerd omdat er 2 tvstreams van 4Mb meeliften op de lijn, met een beetje geluk haal je nog steeds 20Mb/s als je tv kijkt ;)
En nu maar hopen dat de combinatie met het geleverde modem optimaal is :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:25
vriend van me werkt bij versatel en wordt dit weekend aangesloten op de 20mbit lijn :) na het weekend hoor ik zijn ervaringen

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Hmm, hier kan het pas in augustus opgeleverd worden. Is wel een latertje

Heb zelf ook zitten denken om dit te nemen. Nog even afwachten dus :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
Versatel zit hier druk te adverteren met bus-posters en in winkelcentra...
Terwijl het hier niet eens beschikbaar is (Hoogezand-Sappemeer).

We hebben zelfs niet eens BBned :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

pSycho-Y2K schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 11:52:
Versatel zit hier druk te adverteren met bus-posters en in winkelcentra...
Terwijl het hier niet eens beschikbaar is (Hoogezand-Sappemeer).

We hebben zelfs niet eens BBned :(
toch zullen ze dekking moeten bieden daar, dat is immers en eis van de KNVB, augustus komt al snel dichtbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik ben een Demon klant en ben ERG tevreden over hun nieuwsgroep toegnag. Wie weet hoe dit bij Versatel.Zonnet is (zal worden)?

En waar kan ik een emailadres van VErsatel vinden om ff wat extra vragen te stellen?

Vince

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:52
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:34:
Hoi,

Ik ben een Demon klant en ben ERG tevreden over hun nieuwsgroep toegnag. Wie weet hoe dit bij Versatel.Zonnet is (zal worden)?

En waar kan ik een emailadres van VErsatel vinden om ff wat extra vragen te stellen?

Vince
Ronduit slecht... alles wat Niet in de cache gaat haal je binnem met max 60 KB/s ofzo
en bepaalde groepen worden niet ondersteund, daarom heb ik maar eweka erbij genomen :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:34:
Hoi,

Vince
Gaarne geen aanhef en geen groet! Is niet handig als we dat allemaal zouden (gaan) doen.

Demon geeft je toegang tot supernews, een vrij prijzige (maar zeer goede) usenet provider. Gespecialiseerd in één ding en dat is usenet. De compleetheid en retentie zal je weinig hoger en langer vinden dan daar (of bij andere usenet providers zoals giganews).

Zeker voor een ISP is usenet een toevoeging, geen onderdeel van de dienst (soms tekst gedeelte wel een officiele dienst). Je kunt natuurlijk altijd een accountje nemen bij een usenet provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 15:33
bjck schreef op maandag 16 mei 2005 @ 21:14:
[...]

Gaarne geen aanhef en geen groet! Is niet handig als we dat allemaal zouden (gaan) doen.

Demon geeft je toegang tot supernews, een vrij prijzige (maar zeer goede) usenet provider. Gespecialiseerd in één ding en dat is usenet. De compleetheid en retentie zal je weinig hoger en langer vinden dan daar (of bij andere usenet providers zoals giganews).

Zeker voor een ISP is usenet een toevoeging, geen onderdeel van de dienst (soms tekst gedeelte wel een officiele dienst). Je kunt natuurlijk altijd een accountje nemen bij een usenet provider.
In het geval van Demon is het wel gecapped op 2x512Kbit (geloof ik) en regelmatig connectieproblemen (zie Demon topic).
Wil je wat serieuzer in usenet bezig gaan, neem gewoon een payserver, dat is eigenlijk altijd beter dan welke ISP dan ook. (zoals hierboven al gezegd: usenet @ isp = bijproduct)

Trouwens, 8Mbit bij Demon: 65 eur.
20Mbit versatel en Giganews (=beste en snelste) kost je 40+20=60 eur.. goedkoper en stuk sneller....

[ Voor 7% gewijzigd door DJSmiley op 16-05-2005 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
bjck schreef op maandag 16 mei 2005 @ 21:14:

.....]
Retentie is niet meer dat wat het geweest is, kijk voor de aardigheid is bij

http://www.supernews.com/stats/retention.cgi

Voor de grote specifiek nederlandse groepen ligt rond 1,2 -1,4 dag, wordt elke maand ca 0,1 dag korter.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gaarne wel een beetje ontopic blijven. Informatie over usenetproviders:

[rml]Betaalde newsservers met binaries [ deel 4][/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ben ik de enige die zich afvraagt wat de overboekingsfactor is? Ik zie dat iedereen hier al flink aan het bestellen is. :)

Als het 1:50 is, is er een kleine kans dat ik er op vooruit ga aangezien ik nu een 8 Mbit lijn heb van Demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 17:53
Heb laatst ook 20mb/s afgesloten. Die gast aan de telefoon zei mij ook dat je geen antivirus meer nodig hebt. Je krijgt er een antivirus/antispam CD bij, waarbij je de antivirus op meerdere computers kunt installeren. Ik weet alleen niet de kwaliteit van dat programma. Anders krijgt Pandasoftware geen verlenging van mijn abonnement meer :)

Neem risico's in wat jij geloofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
laurens0619 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 11:46:
vriend van me werkt bij versatel en wordt dit weekend aangesloten op de 20mbit lijn :) na het weekend hoor ik zijn ervaringen
Al nieuws van je vriend? Ben wel benieuwd naar de snelheid en de afstand van de centrale?

I have no life, and therefore no signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
  • Laatst online: 09-07 17:53
Vriend van mij beweerde trouwens dat deze verbinding al snel bij Kassa® terrecht komt. Dit vanwege alle problemen dat het zal gaan krijgen, met het voetbal; de niet behaalde snelheid; etc.

Alleen ik denk dat alles wel goed komt :9

Neem risico's in wat jij geloofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

pwvliet schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 17:02:
[...]

Al nieuws van je vriend? Ben wel benieuwd naar de snelheid en de afstand van de centrale?
Ben ook wel zeer benieuwd naar de eerste echte so-called 20Mbit ervaringen .... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk op www.speedtest.nl, daar staan reeds wat metingen van 20Mbit lijnen. Meestal rond de 1MB/s; effectief sneller dan een 8Mbit lijn dus

weliswaar niet van Versatel, maar geeft naar mijn mening wel een aardig beeld

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 13:51 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Laatst online: 09-09 08:20
Ik heb zojuist de aanbieding besteld. De dame aan de telefoon zei overigens dat ze pas vanaf 1 augustus live gaan, voor zowel internet als live-voetbal.

Even daarvoor had ik XS4ALL gebeld om te informeren naar de opzegprocedure. Krijg ik zo'n gelikte kerel aan de lijn die allemaal indianen verhalen begint over Versatel, waarvan de helft niet eens waar bleek te zijn. Een minpunt voor de anders zo goede provider.

[ Voor 46% gewijzigd door havana op 18-05-2005 13:54 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tynos schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 17:06:
Vriend van mij beweerde trouwens dat deze verbinding al snel bij Kassa® terrecht komt. Dit vanwege alle problemen dat het zal gaan krijgen, met het voetbal; de niet behaalde snelheid; etc.

Alleen ik denk dat alles wel goed komt :9
Dat lijkt de hele toon van dit topic wel, ervan uitgaan dat het allemaal één grote ellende gaat worden. Maar het lijkt mij dat je na een dergelijke campagne en de eisen die gesteld zijn door de KNVB e.d. toch echt wel zorgt dat je je zaakjes op orde hebt voordat je aan zoiets begint. Of ben ik nu te naief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimie
  • Laatst online: 07-05 21:05
In computer totaal staat een pagina grote aanbieding van publishnet nederland. (www.pn.nl)
Ze bieden een adsl 2 verbinding aan van 24 megabit/sec (afhankelijk van technische omstandigheden) voor € 39.95 inclusief thernet modem.

Weet iemand meer van deze club???? Lijkt er dus op de andere aanbieders versatel gaan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Publishnet is bagger, de ervaringen de ik ermee heb dan. Zakelijk hadden we een contract daar (mijn oude bedrijf dan).

Lag een keer een hele nacht eruit, zonder melding. Ja het stond op de site zeiden ze (geen email oid).
Onze post in Hoek van Holland kon de hele nacht geen orders uitdraaien (vpn over adsl) via ons systeem.

Ik had dienst :( en werdt dus om 24:00 gebeld. Ik naar Hoek van Holland toe, zie dat er adsl probs zijn, bel naar het andere kantoor naar de nachtdienst. Deze geven mij een nummer van de helpdesk van publishnet, ik bel: "wij zijn open van 08:00 tot 17:00" verbinding verbroken....

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaZo schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 16:41:
Ben ik de enige die zich afvraagt wat de overboekingsfactor is? Ik zie dat iedereen hier al flink aan het bestellen is. :)

Als het 1:50 is, is er een kleine kans dat ik er op vooruit ga aangezien ik nu een 8 Mbit lijn heb van Demon.
Wat dacht je van 16 Eu per maand + voetbal (als je daar naar kijkt dan....)?

Antwoord van Versatel op vragen die ik gemaild heb;
Nieuwsserver kunnen ze niks van zeggen, dus dat wordt waarschijnlijk gewoon 1 of 2 accountjes bij bijv. Eweka en/of Tweaknews. En FUP wordt wel gehanteerd, maar schijnt nog nooit behaald te zijn....beetje wazig maar toe maar.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Sorry hoor maar dan moet je maar een zakelijk contract afsluiten met 24/7 support. Dat jouw bedrijf 5x8 support bij het contract heeft voor een site die 24h up en running moet zijn is gewoon niet slim. Als publishnet geen 24/7 support kan bieden hadden ze direct al voor een andere provider moeten kiezen.
Roeligan schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:16:
Publishnet is bagger, de ervaringen de ik ermee heb dan. Zakelijk hadden we een contract daar (mijn oude bedrijf dan).

Lag een keer een hele nacht eruit, zonder melding. Ja het stond op de site zeiden ze (geen email oid).
Onze post in Hoek van Holland kon de hele nacht geen orders uitdraaien (vpn over adsl) via ons systeem.

Ik had dienst :( en werdt dus om 24:00 gebeld. Ik naar Hoek van Holland toe, zie dat er adsl probs zijn, bel naar het andere kantoor naar de nachtdienst. Deze geven mij een nummer van de helpdesk van publishnet, ik bel: "wij zijn open van 08:00 tot 17:00" verbinding verbroken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch zullen ze dekking moeten bieden daar, dat is immers en eis van de KNVB, augustus komt al snel dichtbij
Iemand die mij kan vertellen waar ik hier meer info omtrend deze afspraken kan vinden? Ik zou namelijk tot 1-1-2006 verstoken blijven van voetbal. Ik meende namelijk ook dat het een keiharde eis van de knvb was dat het overal beschikbaar zou moeten zijn. Ik zou graag weten waar dit aanhangig te maken of waar dit al is gedaan zodat ik samen met anderen er meer vaart achter kan zetten of versatel tot een alternatief te dwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
de eis van de knvb is dat je op een open net de samenvattingen moet kunnen zien, er is geen eis over de uitzendingen van de integrale wedstrijden
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.