Ongelofelijk wat ik heb meegemaakt met Versatel.
Ongeveer een maand terug (toen versatel begon met de 20Mbit actie) de postcodecheck gedaan. Helaas viel deze negatief uit en besloot ik m'n gegevens achter te laten, zodat ze me zouden kunnen bereiken wanneer het netwerk er klaar voor was.
Iets van twee dagen later gaat de telefoon, één of andere medewerker van Versatel begon een praatje te houden over hoe goed en snel de internetverbinding van de actie wel niet was en dat we dat echt moesten nemen. Ik vertel die beste man dat de postcodecheck negatief uitviel, waarop ik als reactie terug kreeg dat dat bij hem niet het geval was. Dus ik denk: mooi

, binnenkort weg bij Chello en mooi 20Mbit. Die medewerker moest wat gegevens hebben en nam het zooitje op op z'n bandje en we zouden een week later bericht krijgen via de post. Dezelfde middag nog even Chello opgezegd, zodat die na mei zou aflopen. Een week later, geen post van Versatel. Tweer weken later, nog steeds geen bericht. Ik vermoedde dat het vanwege de (waarschijnlijk) vele aanmeldingen wat langer zou kunnen duren, dus begon me nog geen zorgen te maken. Na drie weken wachten en nog maar een week Chello voor de boeg begon ik me toch enigzins druk te maken of we überhaupt nog wel bericht zouden krijgen. Gevolg van deze ontwikkeling was dat ik maar eens richting Versatel ging bellen. Na een paar dagen het nummer proberen, waarop ik te horen kreeg dat de helpdesk niet berijkbaar was en ik het later nog maar eens moest proberen kreeg ik eindelijk een Versatel medewerker aan de lijn.
Ik vertel de beste man wat het geval is en krijg direct als reactie dat hij niet kan kijken of we wel geregistreerd staan in het systeem, aangezien dat systeem er uit lag. Meneer vertelde dat ik later die avond nog maar een keer moest proberen. Dus later die avond, ik bel weer, iemand anders neemt op en ik vertel m'n complete verhaal weer. De persoon die ik nu aan de telefoon had, kon dit keer wel zien of we in het systeem stonden en kwam tot de conclusie dat dit niet het geval was. Hij wist me te vertellen dat hij me momenteel ook niet kon registreren, aangezien nu dát systeem er uit lag. Deze medewerker vertelde me dat ze me wel zouden terugbellen. Ik geef die man m'n gegevens waarop hij me kon berijken en hing op.
De volgende dag (gisteren), in de periode dat Versatel zou bellen, gebeurde er helemaal niks. Geen Versatel in ieder geval die wat van zich liet horen. Omdat ik had gevraagd of ze na 21:00 konden bellen en ik het uur tot 22:00 maar gewacht had, kon ik ze niet meer berijken omdat ze na 22:00 gesloten zijn. Hierop stelde ik mezelf voor om vandaag maar even te bellen.
Dus vandaag, na al heel veel gesprekken van € 0,25 die ik met versatel had gehouden de afgelopen paar dagen, kreeg ik weer iemand anders aan de lijn. Net als bij alle andere gesprekken deed ik m'n complete verhaal weer (dit keer met alle helpdesk ervaringen van de afgelopen paar dagen erbij) waarop meneer weer ging kijken in het systeem. Uiteraard stonden we er nog steeds niet in, dus stelde hij voor even de postcode check bij hem te doen. Nadat hij 3x m'n postcode en huisnummer vroeg (kort geheugen ofzow

) wist hij me te vertellen dat de 20Mbit aanbieding nog niet mogelijk is in mijn buurt en hij kon me ook niet vertellen wanneer dat wel zou zijn. Hierop reageerde ik met de vraag hoe het dan kon dat ze me al een abbo hadden aangesmeerd

. De medewerker kon me hierop vertellen dat dit door een ander bedrijf wordt gedaan, welke dus waarschijnlijk geen kennis van zaken hebben of zo. Aangezien ik m'n Chello al had opgezegd vertelde ik dit ook even aan meneer, welke zich nog wel verontschuldigde voor dit drama en me wees op hun eigen verbindingen die wel mogelijk zijn bij mij. (tot 2Mbit

). Dit was ongeveer waar het telefoongesprek strandde en ook gelijk mijn vertrouwen in Versatel, door wie ik nu zonder breedband zit

.