Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 8.114 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 18:02
We gaan verder waar we gebleven waren. Dit topic is het vervolg van deel 2. Incompleet, onjuist of zelfs compleet fout, mail me dan, adres staat in mijn profiel. TS gewoon bot gekopieerd van deel 2 (thx dus aan ZieMaar!).

Het grote Versatel 20 Mbit Topic Deel 2
Afbeeldingslocatie: http://www.voetbalzone.nl/images/news/eredivisie.jpg
Welkom bij deel 3 van het grote Versatel 20 Mbit topic. In dit topic vind je veel info over het nieuwe aanbod van Versatel. Let wel, het gaat hier specifiek over het 20 MB pakket, niet over andere abo's van Versatel.
  • [jump=01]Inleiding[/jump]
  • [jump=02]Het Aanbod[/jump]
  • [jump=03]De Specificaties[/jump]
  • [jump=04]De Hardware[/jump]
  • [jump=05]De Monteur[/jump]
  • [jump=06]De Snelheden[/jump]
  • [jump=07]De Toekomst[/jump]
  • [jump=08]De Links[/jump]
[anchor=01]Inleiding
22 December 2004. Versatel Nederland maakt bekend dat zij voor het bedrag van € 30,5 miljoen euro de rechten van de live wedstrijden voor het Eredivisie voetbal van de komende drie seizoenen heeft gekocht. Hoe het een en ander er precies uit gaat zien, is nog onbekend, duidelijk is dat Versatel wel voor de tripleplay deal wil gaan (telefoon, televisie en internet).

15 April 2005. Versatel komt met een pakket wat nog nooit eerder gezien is in Nederland. Zij is de eerste aanbieder van ADSL2, en brengt dit gecombineerd met het voetbal. Klanten die zich voor 1 juni inschrijven, krijgen het voetbal het eerste jaar er gratis bij en betalen alleen het ADSL abo, a € 39,95 per maand.

Juli 2005 Versatel heeft de eerste verbindingen geleverd.

In dit topic kun je alles lezen over het abo dat Versatel aanbiedt en meepraten over de hardware en de kwaliteit van de geleverde diensten. Ook vind je hier tips die je niet zo snel op de Versatel site kunt vinden.

Deel 1 van het grote Versatel Topic vind je hier
Deel 2 van het grote Versatel Topic vind je hier
[anchor=02]Het aanbod
Het aanbod van Versatel behelst het volgende:
  • Een 20 Mbit ADSL verbinding, inclusief draadloos modem, in bruikleen.
  • Alle voetbalwedstrijden uit de Eredivise, live te bekijken, maar ook achteraf.
  • Alles geïnstalleerd door een monteur.
Dit alles kost je € 39,95 per maand. Hierbij komen de eenmalige kosten voor een monteur, welke € 49,95 zijn. De monteur installeert het modem, trekt een kabel naar je pc en naar de decoder.

Het aanvragen van dit pakket is echter alleen mogelijk op een analoge aansluiting. Mensen met een ISDN aansluiting kunnen het aanbod helaas nog niet aanvragen. Versatel streeft ernaar om alle klanten voor het begin van het voetbalseizoen aan te sluiten, maar het lijkt erop dat dit niet gaat lukken.

In eerste instantie zou dit aanbod tot 1 juni 2005 gelden. De actie is echter verlengd tot 1 juli, vervolgens 1 augustus en nu ook al tot 1 september. Het is dus nog steeds niet bekend wat het voetbal zal gaan kosten als de actie niet meer geldig is.

Voor de mensen waar het ADSL niet mogelijk is, doordat zij te ver van de centrale wonen, ISDN hebben of waarbij de centrale niet op tijd klaar is, biedt Versatel het voetbal via Canaldigitaal aan. Hiervoor moet je wel over een satelliet beschikken en je betaalt hier € 19,95 per maand voor. In tegenstelling tot de ADSL abonnees is het niet mogelijk om te kiezen welke wedstrijd je wilt zien. De bonus die je ten opzichte van de ADSL abonnees hebt, zijn de clubkanalen van Chelsea en Manchester United.

Meer informatie over het voetbal via Canaaldigitaal.

[anchor=03]De Specificaties
Hieronder vind je de specificaties van het abo. Dit is schaamteloos gecopy-paste van de Versatel site.

Afbeeldingslocatie: http://www.r-o-y.nl/specs.gif

De specificaties van het modem etcetera vind je hieronder. De eisen die Versatel stelt aan je computer zullen voor geen enkele tweaker een probleem vormen. Ook dien je over een KPN abo te beschikken voor je telefoon en je tv moet een scart aansluiting hebben, voor de decoder.
[anchor=04]De Hardware

Versatel levert het volgende modem, dit modem blijft eigendom van Versatel en mag dan ook alleen door de monteur van Versatel geïnstalleerd worden.

Het modem
Afbeeldingslocatie: http://www.versatel.nl/start/img/multimedia-modem.jpg
Merk: Samsung
ADSL: ADSL/ ADSL2/ ADSL2+, Annex A
Interface's (uit)
Telefonie: 2 * Analoge interface (RJ11)
Ethernet: 4 * 10/100 base-T, RJ45
Wireless Lan: 802.11 b/g, incl. Antenne
USB: USB 1.1 slave

Het modem heeft 2 logins. De eerste is user/user, maar met deze login kun je slechts een beperkt aantal opties aanpassen. De andere login is niet bekend (officieel), en nadat ze in het vorige topic genoemd zijn, heeft Versatel ze gewijzigd. We zien ze dus liever niet meer hier.

De decoder
Afbeeldingslocatie: http://www.versatel.nl/start/img/decoder.jpg
Merk: Samsung
Type: 6010E
Interfaces (In)
AC voor stroom
Ethernet (RJ45) voor aansluiting modem
USB poort voor aansluiten joystick voor spelen van games
Interfaces (Uit)
S/PDIF voor digitale audio systemen
S-Video voor aansluiten van TV
2 * Scart aansluiting voor aansluiten van Video en TV
Composite (RCA) voor aansluiten TV

Uiteraard zit er ook een afstandsbediening bij. Op dit moment is mogelijk om Nederland 1,2 en 3 via de decoder te bekijken, evenals een aantal testwedstrijden (van vorig seizoen), wat filmtrailers en nog wat andere dingen, zodat je een idee van de kwaliteit kan krijgen.

[anchor=05]De Monteur
Versatel levert geen DHZ pakket, het ADSL kan alleen door een monteur geïnstalleerd worden. De monteur installeert het modem, de decoder en trekt de nodige kabels (tot 20 meter). Wegwerken doet hij niet, fixeren op de plint wel. Bestaande kabelgoten gebruik hij alleen als hij ze daarvoor geschikt acht.

Ben je zelf niet thuis, dan moet je iemand machtigen. Is er niemand thuis, dan betaal je voorrijd kosten a € 40,-. Het zelfde geldt wanneer je de afspraak zeven dagen of korter van te voren annuleert.
Op verzoek installeert de monteur ook een draadloze ontvanger op je pc, maar wanneer je de mogelijkheid hebt om het bekabeld aan te laten sluiten, doe dit dan ook, aangezien de snelheid een stuk lager is bij draadloos. Meer daarover kun je lezen bij 'De Snelheden'.

In principe belt het installatiebureau jou op om een afspraak te maken, maar zodra de geplande leverdatum vast staat, in je orderstatus, dus met een groen vinkje, kun je ook zelf contact op nemen met het installatiebureau. Dit doe je door 020-8900589 te bellen. De installatie duurt gemiddeld twee uur.
[anchor=06]De Snelheden
Voor de niet voetballiefhebbers het belangrijkste, voor de voetballiefhebbers mooi meegenomen, een 20 Mbit verbinding. Maar hoe snel is de verbinding nou echt? Het spreekt voor zich dat je vooral niet te ver van de centrale moet wonen.

De afstand tot de centrale kun je hier meten. Let echter op, dit betekent niet de koperdraad ook precies deze lengte is, in de praktijk zal deze over het algemeen langer zijn. Wil je optimaal gebruik maken van de 20 Mbit, dan moet je het liefst maximaal 2000 meter koper hebben liggen tussen je ISRA en de wijkcentrale.

Voor het voetbal is een stream van 4 Mbit gereserveerd. Op het moment dat je de decoder aanzet en gaat streamen, gaat je internetsnelheid dus met 4 Mbit omlaag. Stopt de stream, dan heb je de snelheid dus weer terug*. Op het einde van het vorige topic kwamen er een aantal snelheden uit, gemiddeld dus de 1 MB en 2,2 MB ongeveer. Het lijkt er echter op dat de snelheden gecapped zijn, want na een bepaald moment kwam niemand meer boven de 1,55 MB.Dit geldt echter niet voor iedereen. Zelf merk ik ook, dat wanneer ik de bin bestanden van Versatel zelf of van de Universiteit Twente (link) gebruik, ik wel wat hoger uitkom. Draadloos blijft de snelheid op dit moment nog wat achter t.o.v. bedraad.

Mocht je je snelheid willen testen, gebruik dan niet speedtest.nl. Deze site is niet geschikt voor dit soort snelle verbindingen. Zoek liever naar goede 100 MB bin bestanden, bijvoorbeeld deze, deze of deze.

*Tnx to RogerXP
[anchor=07]De Toekomst
Met 20 Mb ADSL van Versatel ben je helemaal voorbereid op wat de toekomst te bieden heeft. Kun je nu al razendsnel surfen, voetbal kijken en downloaden, straks kun je een groot aantal digitale tv- en radiokanalen ontvangen, films kijken wanneer jij wilt en tegen aantrekkelijke tarieven bellen.

Allereerst wordt het mogelijk om speelfilms, documentaires of andere (tv)programma's op aanvraag te kijken. Net zo eenvoudig als het afspelen van een dvd en van een vergelijkbare kwaliteit. En ook hier geldt; kijken wat je wilt, wanneer je wilt! Een film terugbrengen naar de videotheek behoort dan tot het verleden.

Met 20 Mb ADSL ben je volledig voorbereid voor tv en radio. De reguliere televisiekanalen en nog veel meer extra zenders. Want tv-kijken wordt ook leuker. Je kiest zelf je zenders en je kijkt dus wat jij wilt. Je normale kabelaansluiting kun je dan opzeggen.

Je kunt straks ook bellen over ADSL. Goedkoop en met meer mogelijkheden dan je nu gewend bent. Overigens kun je je bestaande telefoonnummer en -toestellen gewoon houden. Maar je huidige, vaste telefoonabonnement kun je wel opzeggen

Deze informatie is ook gecopy-paste van de Versatel site. Dit is allemaal toekomst, dus daar valt nog niet zoveel over te zeggen.

[anchor=08]De Links

Deel 1 van het Grote Versatel Topic
Deel 2 van het grote Versatel Topic
De site van Versatel
GoT ADSL afstand / snelheid tabel
Afstandchecker wijkcentrale
De FAQ van Versatel
Orderstatus van je aanvraag
Actuele storingen

Wil je Versatel bestellen? Dat kan via de website of door 0900 0707(a 10 c/m) te bellen.

Voor problemen kun je de helpdesk bellen, 0900 0440440 (a 25 c/m). Helaas is het over het algemeen wel erg druk op de helpdesk.
Afbeeldingslocatie: http://www.versatel.nl/start/img/back_live_ere_footer.gif

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 19-08-2005 22:48 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Voor het geval dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 15:08
Vanavond voor de eerste keer mogen kijken naar het voetbal. De eerste helft was echt perfect, echter kwamen er in de 2e helft steeds vaker haperingen. Op een gegeven moment de decoder maar gereset, en toen ging het weer wat beter. Al met al was het toch erg goed te noemen.

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151054

Voor de mensen waar de decoder niet werkt, het voetbal is weer LIVE via internet te bekijken, dit keer echter wel met een naam / wachtwoord beveiliging ;)

http://www.versatel.nl/tv/voetbal/programma/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Ralphie schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:49:
Vanavond voor de eerste keer mogen kijken naar het voetbal. De eerste helft was echt perfect, echter kwamen er in de 2e helft steeds vaker haperingen. Op een gegeven moment de decoder maar gereset, en toen ging het weer wat beter. Al met al was het toch erg goed te noemen.
Hier precies het zelfde. Na verloop van tijd zakt de snelheid in. Na een modem reset is de snelheid weer terug :? en was er weer goed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Alleen nog irritant dat ze nog geen decoder update hebben. Na 1x invoeren van de pincode is het steevast de volgende keer vastlopen :{

Verkapte TVP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120064

Anoniem: 151054 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:05:
Voor de mensen waar de decoder niet werkt, het voetbal is weer LIVE via internet te bekijken, dit keer echter wel met een naam / wachtwoord beveiliging ;)

Hee thanks a lot ! Nu kan ik morgen toch naar de derby kijken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:00

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik vond het voetbal gister ook behoorlijk tegenvallen, vooral de tweede helft. Zal dat ding straks ook maar eens resetten, hopen dt het vanavond beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Laatst online: 09-05 14:38

Willem2

Ω is futile

Heeft iemand trouwens al gevonden waar je je WAN IP adres en DNS servers in de modem kunt invoeren?

Allerlei instellingen voor de DSL verbinding gevonden, maar deze helaas nog niet...

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151256

Anoniem: 151054 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:05:

Zo kunnen mensen die de wachtwoorden van anderen weten nu ook kijken... of zou het daarna nog eens beveiligd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150362

Vraagje: Hoe kom ik achter de waarden van het modem.
Als ik http//192.168.1.1/statsadsl.html wil zien vraagt hij gebruikersnaam en wachtwoord.
vervolgens zegt-ie: geen authorisatie.
Bij sluiten van dat blok kom ik terecht op: www.acme.com/software/micro_httpd/
Overigens loopt mijn UTP kabel via een eigen router op 1e verdieping naar de PC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankie
  • Laatst online: 25-04-2020

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

user/wachtwoord: user/user werkt niet?
of heb je deze zelf gewijzigd in de instellingen, dan moet je ipv het wachtwoord user het eigen wachtwoord gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Begrijp ik hier uit dat ik gebruiker/gebruiker of wachtwoord/wachtwoord moet nemen?
Werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enver595
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
Uit de vorige topicthread maakte ik op dat bij een aantal users de maximale downloadsnelheid verder verminderd is. Is dit bij de meerderheid zo? Dus een 2e speedcap?
Als dat zo is, dan wordt het wel steeds minder aantrekkelijk om over te stappen, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:37

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Anoniem: 150362 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:40:
Begrijp ik hier uit dat ik gebruiker/gebruiker of wachtwoord/wachtwoord moet nemen?
Werkt niet.
Nee, verkeerd begrepen :9
Voor user en password 'user' en 'user' invullen.
Dit kun je niet zelf wijzigen, op elk modem werkt dit goed, tenzij er nog iets (extra router) tussen pc en modem zit.
Met een wireless verbinding heb je ook toegang tot de setup ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Speedy-Andre op 20-08-2005 12:59 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enver595
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
Zijn er trouwens nog meer mensen die op deze centrale zitten? Wat zijn jullie DL speeds en hoe was de verbinding in de eerste dagen/weken van oplevering?

Van Moerkerkenstraat 19 1064KC
AMSTERDAM 2007 020 Amsterdam-Westpoort Asd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 08:35
Ook bij mij is Versatel reeds aangesloten. Nadat de monteur de eerste afspraak was "vergeten" en dus gewoon niet kwam opdagen, kwam hij gisteren in de herkansing. Vanwege de grote chaos bij het ISRA punt deed hij er langer over dan verwacht, maar alles werkte dan ook meteen perfect.
De snelheid laat nog te wensen over (zit nu op zo'n 9 mbit op 2200 meter van de centrale), maar dat is van wat latere zorg.

Ik heb 4 computers staan waarvan 1 laptop beneden en 3 desktops boven. Nu wil ik graag alles draadloos houden, maar het probleem is dat er maar 1 computer (boven) het netwerk kan zien en verbinding kan maken. Die andere 3 zien het hele netwerk niet. Nu is mijn vraag, is de versatel modem/router dichtgetimmerd zodat hij maar 1 draadloze verbinding kan hebben (en ik dus een extra accesspoint moet aanschaffen) of zit er een fout in mijn instellingen (die toch op elke pc hetzelfde zijn)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Misschien is het draadloze bereik van het modem niet goed, soms helpt het om de antenne los te schroeven en weer stevig vast te zetten, de antenne anders richten kan ook helpen.
Een enkeling heeft het ringetje achter de moer weggelaten, zodat de antenne strakker vast zit.
Er zijn ook grotere antennes verkrijgbaar, waarmee het bereik flink beter wordt.
Ook kun je de antenne hoger plaatsen met een verlengkabeltje, je hebt vanwege het verlies in zo'n kabel wel een betere antenne nodig, anders ben je slechter af.
Zie ook www.wirelessnederland.nl en dan met name het forum ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 08:35
dat zou vreemd zijn, want wanneer ik de laptop vlak naast de router houd, ziet hij het netwerk nog steeds niet, terwijl de computer boven toch echt een aantal betonnen muren tussen hem en de router heeft staan..

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Sluuz schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:59:
dat zou vreemd zijn, want wanneer ik de laptop vlak naast de router houd, ziet hij het netwerk nog steeds niet, terwijl de computer boven toch echt een aantal betonnen muren tussen hem en de router heeft staan..
Ok, meer info had ik niet :)
Hebben alle pc's dezelfde workgroup, ook dat is belangrijk met netwerken en je kunt ze zelf laten zoeken naar het modem als z'n SSID zichtbaar is.
Ik kan probleemloos 3 wireless verbindingen maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Speedy-Andre op 20-08-2005 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41187

Speedy-Andre schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:35:
[...]

Het zal niet de eerste keer zijn dat ze een kabeltje verkeerd om of met slecht contact maken O-)
Als je dan op het modem kijkt, dan LIJKT hij verbinding te hebben, maar het werkt echt niet (8>
Ook inlog en pw voor de decoder is niet bij elke monteur bekend, sommigen vullen rustig je hele email in ipv. alleen je user :+
Yupp, ook die kabels hebben we vervangen. Hebben de kabels zelf nog getest met een kabeltester.
Hebben vandaag weer opgebeld, er was al een case aangemaakt. Vandaag hebben ze een 2de aangemaakt. Volgens Versatel is de decorder kapot. Als het goed is komt aankomende week langs.
Ik ben benieuwd, hoop dat het dan wel werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreurink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-04 15:58
Sluuz schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:59:
Bij mij stond het draadloze netwerk standaard op 'hide access point'. Kijk maar eens op de PC die het wel doet (door monteur ingesteld?) op 192.168.1.1 en dan bij Wireless. Waarschijnlijk staat vinkje nog voor 'hide access point'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151893

postcode 2133bl hoofddorp...afstand 1850 meter..

SNR Margin (dB): 6.1 5.8
Attenuation (dB): 31.0 19.4
Output Power (dBm): 20.5 12.5
Attainable Rate (Kbps): 13456 1080
Rate (Kbps): 13406 948

kan mij iemand vertelen aub wat dat inhoudt?????????
heb dat meermalen gevraagd maar ja...

alvast bedankt..
met jullie kennis ben een stukje wijzer geworden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Anoniem: 151893 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:48:
postcode 2133bl hoofddorp...afstand 1850 meter..

SNR Margin (dB): 6.1 5.8
Attenuation (dB): 31.0 19.4
Output Power (dBm): 20.5 12.5
Attainable Rate (Kbps): 13456 1080
Rate (Kbps): 13406 948

kan mij iemand vertelen aub wat dat inhoudt?????????
heb dat meermalen gevraagd maar ja...

alvast bedankt..
met jullie kennis ben een stukje wijzer geworden..
SNR betekend Signal To Noise Ratio, dus de verhouding adsl-signaal/ruis
Attainable Rate betekend de maximaal haalbare verbindingssnelheid
Rate is de actuele verbindingssnelheid

1e kolom is voor download, 2e voor de upload.

Versatel begint er trouwens wel vaart achter te zetten. Ik heb het woensdag aangevraagd (toen zouden ze het overnemen op 17 sept) en nu staat de technische leverdatum in 1x op vandaag. Ik heb de XS4all al gefaxt dat ik ga migreren van telco-telco maar heb de 17e sept als datum opgegeven in de standaardbrief van Versatel. Dit gaat hopelijk niet voor problemen zorgen toch??

[ Voor 21% gewijzigd door zandpaddo op 20-08-2005 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat kan niet voor problemen zorgen. Telco-telco proces wordt compleet gestuurd door de nieuwe partij en de latende kan hier niets aan doen of tegen doen.

Nieuwe partij verzoekt de mensen van KPN zegmaar: "graag lijn A omzetten naar onze poort ***** per **-**-****".

Dat wordt dan goedgekeurd en uitgevoerd. Wordt allen afgekeurd als je DSL reeds aangemeld staat voor ophef, daarom mag je ook niet eerst opzeggen voor de veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152683

ik zit al meer dan een week zonder breedband internet
Sinds 17 augustus zou ik een 20 Mbit verbinding hebben maar helaas hij doet het nog steeds niet

Het rare is dat alle lampjes van mijn modem groen zijn en de modem aangeeft dat een verbinding is gemaakt met versatel maar als ik probeer te browsen dan geeft de browser aan dat er geen verbinding is
Hoe los ik dat in godsnaam op
HElp me please is er iets mis met mijn modem of met mij ethernet kaart?
want als er een storing zou zijn dan zou toch het inet lampje rood zijn bij mij is dat niet het geval het is constant groen en toch heb ik geen verbinding

Niks helpt ondanks mijn pogingen
ik had geprobeerd het volgende te doen"

de kabel van de modem naar de computer vervangen
Firewall uitgeschakeld
Modem gereset

en de volgende tests uitgevoerd
Eerst had ik getest of ik een verbinding met mijn modem had,
en door te pingen naar 192.168.1.1

vervolgens probeerd ik te pingen naar een internet website
het mislukte ik kreeg geen antwoord

daarna probeerde ik te pingen naar naar 62.58.50.4 (de DNS van versatel)
dat mislukte ook
daarna probeerde ik mijn WAN-IP eens te pingen, deze kon ik overigens wel bereiken
vervolgens probeerde ik dezelfde adres maar dan eindigend op een 1 te pingen en dat mislukte de computer gaf aan dat er een time-out was

Ik heb dit ook gepost op de versatel forum volgens hun is er iets mis met mijn dns
hoe los ik dat nou op
Please heeft iemand er verstand van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

probeer het eens met een andere pc ofzo. Ken je niemand met een laptop? Laat die even langskomen en test het daarmee, dan weet je zeker of het aan je pc ligt of aan het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als hij wel een reply krijgt op een ping van z'n modem. En z'n modem heeft gewoon een wan-ip van Versatel ben je eigenlijk klaar met zoeken intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Simpelste is nic van pc op dhcp zetten, dan gaat de routering ook in een keer goed ....
Het inet lampje moet wel groen knipperen, als ie brandt, maar niet knippert dan lijkt dat mij niet goed :/
Bij LAN settings in internet explorer 'automatisch' invullen, misschien staat daar nog een proxy ....
Als de decoder het wel doet, dan is het toch pc gerelateerd, of er moet ergens een rare instelling in het NAT van het modem staan.

[ Voor 41% gewijzigd door Speedy-Andre op 20-08-2005 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152683

de decoder doet het ook niet
toen de monteur alles installeerde deed de lijn het ook niet
hij wist het ook niet hoe dat kwam
hij deed van alles en wat en de lijn deed het nog steeds niet

het rare was dat in het begin versatel aangaaf dat ze wel een verbinding hadden met mijn modem en dat ik een 10mb lijn had volgens hun zat ik 3 km van de centrale terwijl ik volgens de postcode check 2.1 km van de centrale zat
uiteindelijk zei de monteur dat het kwam door een storing
maar ja daar had ik niet zoveel aan want de lijn doet het nog steeds niet
ik woon in de regio Rotterdam

wat ook raar is ik heb gemerkt dat decoder soms aangeeft conecting server en na een tijdje aangeeft sorry geen verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chris, er is een storing in rdam. Ik heb hetzelfde als jij. Gewoon bellen en zeiken daar bij de helpdesk. Hoe meer mensen bellen hoe eerder ze iemand die server eens een schop laten geven.
Die queu zit vol en geeft geen ip adressen meer uit, tenminste daar lijkt het op.

zie ook : http://forum.versatel.nl/viewtopic.php?t=10516&start=75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152441

Speedy-Andre schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:58:
[...]

Nee, verkeerd begrepen :9
Voor user en password 'user' en 'user' invullen.
Dit kun je niet zelf wijzigen, op elk modem werkt dit goed, tenzij er nog iets (extra router) tussen pc en modem zit.
Met een wireless verbinding heb je ook toegang tot de setup ;)
Ik kon WEL het wachtwoord van "user" veranderen ....
dat is dan ook wel het enige wat werkt
voorlopig al dagen niets anders als een rood knipperend lampje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 152683 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:55:

het rare was dat in het begin versatel aangaaf dat ze wel een verbinding hadden met mijn modem en dat ik een 10mb lijn had volgens hun zat ik 3 km van de centrale terwijl ik volgens de postcode check 2.1 km van de centrale zat
Dat komt vaak voor dat de werkelijke lengte van de koperlijn langer is dan in de checks her en der staat. Nog 10Mb halen op een 3km koperlijn is heel netjes te noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151315

Moet het modem verplicht bij het ISRA punt aangesloten worden (in de meter-kast)?
Ik heb het modem liever in de kamer bij de pc , daar zit ook de telefoon aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gisteren mijn modem ge-reset (stekker er uit en weer er in) en dat deed wonderen.
Heb weer normale internetsnelheid voor mijn situatie.
4,3 km.(!) van centrale Almere-Centrum.
Op www.mordax.nl downloadsnelheid 744 kb/s. (dit was 2 dagen lang ca. 212 kb/s).
Kan even niet mijn modem waarden zien, zit nog een router tussen.
Redfoxert dacht dat ik überhaupt niet kon internetten, vanwege de afstand v.d.centrale.
Maar dat kan zelfs als de decoder aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151125

Vandaag kan ik geen verbinding krijgen met newsreader11.eweka.nl. Iemand anders dezelfde klachten?
Normaal (als de Versatel verbinding het doet tenminste) dan kan ik met zo'n 1500kb/s downloadenl,
( ja ik heb ook een gecapte lijn)
nu blijft Grabit maar op 'conneting' staan en verder niets. Ter controle ook news.versatel.nl geconfigureerd, maar dat sucks qua snelheid.

Het gebruik van de versatel nieuwsserver is geen optie, 30kb/s is uit de tijd.

Iemand een idee?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 151125 op 20-08-2005 19:10 . Reden: typefouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Anoniem: 151315 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:27:
Moet het modem verplicht bij het ISRA punt aangesloten worden (in de meter-kast)?
Ik heb het modem liever in de kamer bij de pc , daar zit ook de telefoon aansluiting.
Dicht bij het isra punt is beter voor de snelheid en de monteur zal dat ook aanbevelen.
Loopt er echter 1 kabel naar je huiskamer met aan weerszijden RJ11 stekkertjes, dan is de monteur waarschijnlijk wel bereid om het modem in de huiskamer te plaatsen, dit komt wel op de bon te staan en je tekent ervoor.
Als hij erg goed gemutst is kun je zelfs de snelheid van beide mogelijkheden testen, zodat je zeker weet dat een langere afstand niet al te veel bandbreedte kost.
Zo'n bestaande telefoonkabel is natuurlijk een risico, Versatel levert liever alles nieuw omdat ze dan de kwaliteit van de verbinding zelf in de hand hebben ;)
Ik heb een test uitgevoerd met 0,5m en 7m vanaf het isra punt, de snelheid lijdt hier nauwelijks onder en dus liet ik het modem op afstand plaatsen, mede omdat de pc en tv ver van het isra punt staan en zich bovendien in dezelfde ruimte bevinden.
Gelukkig kon dit, want ik heb graag zicht op het modem met z'n griezelige rode inet lampje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152705

Ik heb nu sinds 4 dagen de beschikking over Versatel 20MB + voetbal, wat allemaal gelukkig goed werkt hier, op wat errors in de decoder na, maar dat zou nog verder ontwikkeld worden volgens de monteur.

Een probleem waar ik nu wel tegenaan loop is het openzetten van poorten op de router voor bijvoorbeeld bittorrent.
In de oude situatie had ik hier chello -> motorola modem (SB5100E Surfboard Cable modem)-> Belkin router (F5D723df4). Voor Azureus hoefde ik dan alleen bijvoorbeeld poort 6881 open te zetten op de router en te koppelen aan een IP.

Maar nu is de situatie zo dat er 2 routers achter elkaar staan: versatel -> Samsung modem/router (DV-201AMR) -> Belkin router (F5D723df4).
Nou krijg ik het niet meer voor elkaar om die 6881 poort open te zetten voor de desktops die aan de 2e (Belkin) router hangen. Zijn er meer mensen met dit probleem? En hoe kan ik dat toch voor elkaar krijgen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:39
Als huidig xs4all klant weet ik nog niet eens of ik naar versatel wil maar hier in mijn postcode gebied kan ik het nog niet eens krijgen.
Hoe kan je achterhalen wat planning van Versatel is ?

1511

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151315

Bedankt Speedy-Andre ,

Zal wel in de woonkamer moeten , ik heb geen 230V wand-contact-doos in de meterkast.
(zit 500 meter van de centrale dus de snelheid vermindering kan ik wel hebben dacht ik zo)

PS . Wat is een goede kwaliteit telefoonkabel ????

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 151315 op 20-08-2005 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmersr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-10-2024
Rotterdam, Postcode 3032AD, lengte koperkabel : +/- 1009 meter

Downstream Upstream
SNR Margin (dB): 11.1 6.6
Attenuation (dB): 19.0 12.9
Output Power (dBm): 21.0 12.2
Attainable Rate (Kbps): 20156 1212
Rate (Kbps): 15323 1103

Een duidelijke speedcap dus! :( ...waar ik vanaf wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05-2024
Tip: port forwarding werkt niet naar een IP wanneer dat IP in de DHCP range ligt. Je krijgt dan een nogal cryptische foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 150362 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:46:
Ik heb gisteren mijn modem ge-reset (stekker er uit en weer er in) en dat deed wonderen.
Heb weer normale internetsnelheid voor mijn situatie.
4,3 km.(!) van centrale Almere-Centrum.
Op www.mordax.nl downloadsnelheid 744 kb/s. (dit was 2 dagen lang ca. 212 kb/s).
Kan even niet mijn modem waarden zien, zit nog een router tussen.
Redfoxert dacht dat ik überhaupt niet kon internetten, vanwege de afstand v.d.centrale.
Maar dat kan zelfs als de decoder aan staat.
Zo'n snelheid zou je niet verwachten van een 4.3 km lijn. Jammer dat je nog niet bij de waardes van je modem kan komen. Zou die heel graag eens willen zien op 4.3 km afstand :)
timmersr schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:37:
Rotterdam, Postcode 3032AD, lengte koperkabel : +/- 1009 meter

Downstream Upstream
SNR Margin (dB): 11.1 6.6
Attenuation (dB): 19.0 12.9
Output Power (dBm): 21.0 12.2
Attainable Rate (Kbps): 20156 1212
Rate (Kbps): 15323 1103

Een duidelijke speedcap dus! :( ...waar ik vanaf wil.
Daar zal je helaas op moeten wachten. Vooralsnog heeft Versatel klaarblijkelijk op probleemcentrales een limiet gesteld aan de verbindingssnelheid. Wanneer die eraf gaat ie helemaal onduidelijk. Versatel reageert niet eens op vragen via email en via de KS geven ze ontwijkende antwoorden.

[ Voor 39% gewijzigd door redfoxert op 20-08-2005 20:58 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Anoniem: 151315 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:12:
Bedankt Speedy-Andre ,

Zal wel in de woonkamer moeten , ik heb geen 230V wand-contact-doos in de meterkast.
(zit 500 meter van de centrale dus de snelheid vermindering kan ik wel hebben dacht ik zo)

PS . Wat is een goede kwaliteit telefoonkabel ????
Versatel levert de telefoonkabel (en netwerkkabels voor 1 pc en decoder).
Een goede telefoonkabel is de ouderwetse ronde kabel, hierin zitten de aders licht gedraaid en dat is mooi voor een storingsvrije verbinding :)
Versatel levert een platte kabel, voor korte stukjes kan dat makkelijk, maar als het om meerdere meters gaat, dan zie ik liever de ronde kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-05 07:17
Speedy-Andre schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:26:
[...]

Versatel levert de telefoonkabel (en netwerkkabels voor 1 pc en decoder).
Een goede telefoonkabel is de ouderwetse ronde kabel, hierin zitten de aders licht gedraaid en dat is mooi voor een storingsvrije verbinding :)
Versatel levert een platte kabel, voor korte stukjes kan dat makkelijk, maar als het om meerdere meters gaat, dan zie ik liever de ronde kabel.
Versatel levert ook ronde UTP kabel. Althans monteur van CSS had dit bij zich. Echter had ik de kabels zelf al aangelegd dus hoefde hij ze niet te gebruiken.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Er was een woordje weggevallen in mijn vorige post, ik bedoel dus platte telefoonkabel ;)
UTP is idd rond, zoals je bijna overal ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 152705 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:17:
Ik heb nu sinds 4 dagen de beschikking over Versatel 20MB + voetbal, wat allemaal gelukkig goed werkt hier, op wat errors in de decoder na, maar dat zou nog verder ontwikkeld worden volgens de monteur.

Een probleem waar ik nu wel tegenaan loop is het openzetten van poorten op de router voor bijvoorbeeld bittorrent.
In de oude situatie had ik hier chello -> motorola modem (SB5100E Surfboard Cable modem)-> Belkin router (F5D723df4). Voor Azureus hoefde ik dan alleen bijvoorbeeld poort 6881 open te zetten op de router en te koppelen aan een IP.

Maar nu is de situatie zo dat er 2 routers achter elkaar staan: versatel -> Samsung modem/router (DV-201AMR) -> Belkin router (F5D723df4).
Nou krijg ik het niet meer voor elkaar om die 6881 poort open te zetten voor de desktops die aan de 2e (Belkin) router hangen. Zijn er meer mensen met dit probleem? En hoe kan ik dat toch voor elkaar krijgen? :?
Hoe wil je 1 inkomende poort(nummer) doorzetten naar meerdere kanten? Dat gaat gewoon niet omdat pakketjes zich niet opdelen natuurlijk.

En waarom zet iedereen toch router achter router, dat wil je gewoon niet doen om problemen te voorkomen. Koop een switch voor 20 euro en zet die d'r achter of een AccesPoint voor wireless, maar geen routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Is er een manier om de router remote te kunnen "her-trainen". Ik heb weinig zin om elke keer dat ding te moeten resetten door de stekker eruit te trekken als hij na een paar dagen weer snelheid verloren is. Ook is het vaak zo bij een hertraining dat de snelheid hoger uit kan komen dan bij een koude reboot.

Dus als die manier er is, hoor ik die graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150028

MrTGT schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 22:35:
Sinds vandaag via de centrale Geldrop-Coevering (regio Eindhoven) geen streaming via de decoder. Decoder werkt zelf wel (menu's) en internet ook geen probleem. Lijkt dus dat meerdere centrales in de regio Eindhoven geen videofeed meer krijgen.
Vraag me nog steeds af waar je dit van weet ?

Dit weekend totnutoe nog steeds geen voetbal voor mij door deze storing, maar de site van Versatel maakt van een storing in deze centrale geen enkele melding. Zijn er soms meer sites om storingen te checken of werk je zelf bij Versatel dat je dit weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nennie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:07
Weet er iemand hoe je upnp aanzet in het davolink modem van versatel.
Ook dit is afgeschermd maar het is er wel.

Bij voorbaat dank

ps mischien een vraag voor Maus! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de mensen omgeving Rdam :

De decoder werkt weer. E.v.t modem een resetje en je kunt sraks toch nog Sparta - Feyenoord aanschouwen.

Lijkt erop dat Versatel vannacht de nodige servers een schop heeft gegegeven.
(Werd wel eens tijd na 4 dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-04 11:11
Ik ben sinds 2 dagen aangesloten en vroeg me het volgende af: Er zijn straks om half 3 meerdere wedstrijden, maar hoe selecteer ik nou de wedstrijd die ik wil zien. Waar kies ik dit????
Op de club pagina of op de voetbal zender ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-05 07:17
Eindhoven schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 11:13:
Ik ben sinds 2 dagen aangesloten en vroeg me het volgende af: Er zijn straks om half 3 meerdere wedstrijden, maar hoe selecteer ik nou de wedstrijd die ik wil zien. Waar kies ik dit????
Op de club pagina of op de voetbal zender ????
Clubpagina en anders gewoon via je afstandbediening Programma + of - Dan zap je door alle kanalen heen. Daar zie je ook Mozaiekkanaal van alle wedstrijden

[ Voor 6% gewijzigd door Migow op 21-08-2005 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Laatst online: 30-04 11:11
Migow schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 11:14:
[...]

Clubpagina en anders gewoon via je afstandbediening Programma + of - Dan zap je door alle kanalen heen. Daar zie je ook Mozaiekkanaal van alle wedstrijden
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151929

Nennie schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 11:00:
Weet er iemand hoe je upnp aanzet in het davolink modem van versatel.
Ook dit is afgeschermd maar het is er wel.
Er is wel een pagina voor upnp settings (http://192.168.1.1/upnp.html)., maar deze is afgescherm voor de user. Heb je de admin account voor nodig.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Laatst online: 09-05 15:08
Anoniem: 120064 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 11:09:
Voor de mensen omgeving Rdam :

De decoder werkt weer. E.v.t modem een resetje en je kunt sraks toch nog Sparta - Feyenoord aanschouwen.

Lijkt erop dat Versatel vannacht de nodige servers een schop heeft gegegeven.
(Werd wel eens tijd na 4 dagen)
Gelukkig, begon hem gisteren wel even te knijpen. Dat had dan de 2e wedstrijd geweest die ik niet had kunnen zien...

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmio
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Heeft iemand al voetbal kunnen kijken via het internet op die versatel.tv pagina? Ik heb geprobeerd te kijken maar ik blijf zwart beeld zien.

Inloggen gaat allemaal braaf, ik woon wel niet in Rotterdam, maar de lijn is bij mij nog niet actief (de monteur is wel al geweest), dus ik hoopte voetbal te kunnen kijken via internet, maar helaas blijft ie op zwart nu (sparta-feyenoord moet bezig zijn.)

Weet iemand of ik eventueel poorten open moeten zetten, zit namelijk tijdelijk via de router van de buurman om toch even te kunnen internetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Timmio schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 12:28:
Heeft iemand al voetbal kunnen kijken via het internet op die versatel.tv pagina? Ik heb geprobeerd te kijken maar ik blijf zwart beeld zien.
Ik heb precies hetzelfde. Is er misschien een bepaalde codec nodig ofzo? Ik ben alleen nog niet definitief aangesloten maar heb al wel login en ww.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankie
  • Laatst online: 25-04-2020

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

het duurt zo'n minuut voordat je beeld krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmio
  • Niet online
Ik zit al 10 minuten naar een zwart beeld te staren ;) (wacht eigenlijk op PSV-Vitesse, maar ik denk dat ik pech heb..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Timmio schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 12:57:
Ik zit al 10 minuten naar een zwart beeld te staren ;) (wacht eigenlijk op PSV-Vitesse, maar ik denk dat ik pech heb..)
Man die wedstrijd begint pas om 14:30, logisch dat je beeld op zwart staat.
Beter kijk je nu naar de enige derby van Nederland Sparta - Feyenoord :-)

Ok, geen tussenstanden, maar een topwedstrijd is het wel ... :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 120064 op 21-08-2005 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Anoniem: 120064 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 13:01:
[...]

Beter kijk je nu naar de enige derby van Nederland Sparta - Feyenoord (1-0) :-)
Geen tussenstanden vermelden hier ! Er zijn ook mensen die nog NIET kunnen kijken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nennie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:07
zandpaddo schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 12:30:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Is er misschien een bepaalde codec nodig ofzo? Ik ben alleen nog niet definitief aangesloten maar heb al wel login en ww.
Je moet op full screen klikken dan gaat ie bij mij pas lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Timmio schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 12:57:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ging iets mis, had ik inderdaad gisteren ook, scherm op FULL SCREENzetten (dubbelklikken op balk) en hij begint direct te bufferen en te spelen.

Je hebt overigens wel 38 seconden vertraging ten opzichtte van de decoder, je zit ongeveer gelijk met de LIVE ?? radio althans met radio rijnmond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmio
  • Niet online
Anoniem: 120064 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 13:01:
[...]

Beter kijk je nu naar de enige derby van Nederland Sparta - Feyenoord :-)

Ok, geen tussenstanden, maar een topwedstrijd is het wel ... :)
haha, lekker bijdehand, lees m'n post ervoor maar ff:), ik wilde kijken naar sparta - feyenoord en hoop straks psv te kunnen zien ,snap ook wel dat die om half 34 begint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Timmio schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 13:42:
[...]

haha, lekker bijdehand, lees m'n post ervoor maar ff:), ik wilde kijken naar sparta - feyenoord en hoop straks psv te kunnen zien ,snap ook wel dat die om half 34 begint ;)
Sorry dan, had het verkeerd begrepen _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 16:07

Roeligan

Feyenoord

Nou eindelijk na 5 dagen zonder inet nu dan toch voetbal kijken.

Had gebeld gister met de mededeling dat als ik nog 1 dag zonder inet zou zitten ik maandag om 09:00 het hele spulletje op de stoep zou zetten. Meteen een aantal keer gebeld door klantenservice. Al met al vanmorgen vroeg deed ie het weer.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14330

ok, de technische opleverdatum zit inmiddels al op 17 september, en ik was met 9 begonnen. Ze doen er elke dag 1 extra dag bij de leverdatum op, waarom doen ze dit? De afspraak was toch 9 september? ik heb tot 30 sept nog tweakdsl, ik zie het nu al gebeuren dat ik ergens in november versatel pas opgeleverd krijg.. sjonge jonge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 21:56
als ik op fullscreen klik wil hij een asx bestand downloaden.

Als ik dit bestand dan openen dan kan hij niet verbinden :S

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
bokkie11 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 15:23:
als ik op fullscreen klik wil hij een asx bestand downloaden.

Als ik dit bestand dan openen dan kan hij niet verbinden :S
asx is van mediaplayer, welke heb je ? 9 of 10 wil meestal wel goed werken met die zooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Anoniem: 151929 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 11:42:
[...]

Er is wel een pagina voor upnp settings (http://192.168.1.1/upnp.html)., maar deze is afgescherm voor de user. Heb je de admin account voor nodig.......
Weet je toevallig ook een pagina om het ADSL deel te rebooten ipv het hele modem ?

Ik kan het niet echt vinden in die js of in de html paginas.

Ik wil dus eigenlijk mn lijn hertrainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
redfoxert schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:00:
[...]

asx is van mediaplayer, welke heb je ? 9 of 10 wil meestal wel goed werken met die zooi :)
ik heb windows media player 10 met alle updates :S

maar op me laptop wil hij het bestand ook downloaden...
iemand een idee wat ik kan doen..

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmio
  • Niet online
gewoon laten downloaden en dan openen met mediaplayer, zo moet het ook werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
nope dan doet het niet..

krijg melding dat ie geen verbinding kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152768

Volgens de postcodechecker kan ik geen Verstale ontvangen, maar zit ongeveer 1,5 km van de centrale af.

Stats:

Attainable Rate (Kbps): 18276
Rate (Kbps): 17849

Acties:
  • 0 Henk 'm!

redfoxert schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:02:
[...]
Weet je toevallig ook een pagina om het ADSL deel te rebooten ipv het hele modem ?

Ik kan het niet echt vinden in die js of in de html paginas.

Ik wil dus eigenlijk mn lijn hertrainen.
Zit denk ik in adslcfg.html. Maar ook deze is afgeschermd. Maar als je het modem reboot, wordt toch ook de adls verbinding opnieuw ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Anoniem: 151929 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 18:06:
[...]

Zit denk ik in adslcfg.html. Maar ook deze is afgeschermd. Maar als je het modem reboot, wordt toch ook de adls verbinding opnieuw ingesteld.
Hoe reboot ik het modem dan ? Zonder de stekker er fysiek uit te trekken. Ik heb geen zin om elke keer 3 trappen op en af te rennen naar de kelder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien deze: http://192.168.1.1/resetrouter.html. Ik heb het nog niet geprobeerd.
Laat ff weten of het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

redfoxert schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 18:52:
[...]

Hoe reboot ik het modem dan ? Zonder de stekker er fysiek uit te trekken. Ik heb geen zin om elke keer 3 trappen op en af te rennen naar de kelder :)
http://192.168.1.1 enter, login en pw = user :)
Bij LAN setup staat een save/reboot button.

[ Voor 13% gewijzigd door Speedy-Andre op 21-08-2005 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTGT
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Anoniem: 150028 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 06:41:
[...]
Vraag me nog steeds af waar je dit van weet ?

Dit weekend totnutoe nog steeds geen voetbal voor mij door deze storing, maar de site van Versatel maakt van een storing in deze centrale geen enkele melding. Zijn er soms meer sites om storingen te checken of werk je zelf bij Versatel dat je dit weet ?
Hoe ik dat weet? Logische redenering...that's all
Inmiddels hier nog steeds geen beeld. Een wedstrijd terug kijken werkt trouwens wel. Hopelijk schieten ze bij versatel eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04 13:11
Ik heb eigenlijk twee problemen, waar ik niet meer mee verder kom:

1. Mijn laptop vindt geen draadloos netwerk.
Ik heb de "Hide Access Point" al uitgezet. Kanalen gewisseld. Modem gereset, maar niks...Iemand nog een suggestie? (Laptop = Acer = 802.11b/g, heeft altijd goed gewerkt met mijn vorige US Robotics router en hij doet het op andere draadloze netwerken wel).

2. Waar vind ik mijn pincode waar mijn multimedia decoder iedere keer om vraagt???
Staat nergens in de communicatie die ik van Versatel heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Speedy-Andre schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 19:15:
[...]

http://192.168.1.1 enter, login en pw = user :)
Bij LAN setup staat een save/reboot button.
Anoniem: 151929 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 19:01:
Misschien deze: http://192.168.1.1/resetrouter.html. Ik heb het nog niet geprobeerd.
Laat ff weten of het werkt
Doen beide niks hoor. Dat had ik namelijk al geprobeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Laatst online: 09-05 19:46

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Ik ben behoorlijk geinteresseerd in deze ADSL verbinding, ik heb toch nog een aantal vraagjes waarvan ik hoop dat sommige die hier kunnen beantwoorden.

- Ik zit 640m van de centrale af, dus dat lijkt mij goed, maar de laatste tijd hoor je natuurlijk al die slechte dingen over versatel, werkt het internet wel gewoon vlekkeloos?

- Is er ook een mogelijkheid om geen live voetbal erbij te nemen, maar wel gewoon de 20 mb ps verbinding?

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Anoniem: 14330 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 15:16:
ok, de technische opleverdatum zit inmiddels al op 17 september, en ik was met 9 begonnen. Ze doen er elke dag 1 extra dag bij de leverdatum op, waarom doen ze dit? De afspraak was toch 9 september? ik heb tot 30 sept nog tweakdsl, ik zie het nu al gebeuren dat ik ergens in november versatel pas opgeleverd krijg.. sjonge jonge
same here, opleverdatum stond op 9 september is nu inmiddels 17 september geworden. als installatiedatum op het registratieformulier staat nu weer 29 augustus :? echt waar, ik hoop dat ik weet waar ik aan ben begonnen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:01
Anoniem: 152768 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:51:
Volgens de postcodechecker kan ik geen Verstale ontvangen, maar zit ongeveer 1,5 km van de centrale af.

Stats:

Attainable Rate (Kbps): 18276
Rate (Kbps): 17849
De afstand is niet de enige factor wat bepaalt of je wel of geen Versatel kan krijgen bij jou thuis. Versatel moet namelijk ook nog apparatuur in je centrale hebben geplaatst. Dus als ze een centrale gereed hebben gemaakt (apparatuur hebben geplaatst) dan kunnen de mensen die op die centrale zitten Versatel aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
van de AH website: http://www.ah.nl/aanbiedingen/

Afbeeldingslocatie: http://cmgtcontent.ahold.com/cmgtcontent/media//000349800/000/000349880_001_telecomrekening.gif
Versatel Slank & Snel
· Telefonie: geen KPN meer nodig
· Razendsnel internet: 4 Mbit/s
· Voetbal: gratis Eredivisiekanaal
. 39.95 Per maand

Met Versatel wordt uw telecomrekening lekker slank. Versatel neemt uw abonnement van KPN over, wat u zo’n 18 euro per maand scheelt t.o.v. een KPN-BelBasis-abonnement. Bovendien belt u ’s avonds en in het weekend GRATIS naar vaste telefoonnummers binnen Nederland!

U krijgt er ook een razendsnelle 4 Mbit/s internetaansluiting bij en gratis het Eredivisiekanaal met een selectie uit de wedstrijden van iedere speelronde live op uw tv. Maak uw telecomrekening meteen lichter en stap nu over op Versatel voor maar 39.95 euro per maand.

Stap nu over of ga voor meer informatie naar www.versatel.nl/ah.
Afbeeldingslocatie: http://cmgtcontent.ahold.com/cmgtcontent/media//000349800/000/000349864_001_aanbiedingen3405_versatel.gif

Weet iemand meer over deze verkapte Eredivisie Live variant en waarom is voor dit Versatel pakket geen KPN aansluiting vereist :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Da's vreemd, de link verwijst naar de standaard 20 Mbit pagina :+
Volgens mij gaat hier iets niet helemaal goed, telefonie zit nu nog niet standaard in het pakket en het is vreemd dat er geen meerprijs voor geldt 8)7
Dat 4Mbit wijkt ook behoorlijk af, ik ben benieuwd wie dit verzonnen heeft en of het niet veel te vroeg (en met foutieve info) wordt aangeboden door Ah :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Roland_EM25 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 23:06:
Ik ben behoorlijk geinteresseerd in deze ADSL verbinding, ik heb toch nog een aantal vraagjes waarvan ik hoop dat sommige die hier kunnen beantwoorden.

- Ik zit 640m van de centrale af, dus dat lijkt mij goed, maar de laatste tijd hoor je natuurlijk al die slechte dingen over versatel, werkt het internet wel gewoon vlekkeloos?

- Is er ook een mogelijkheid om geen live voetbal erbij te nemen, maar wel gewoon de 20 mb ps verbinding?
Internet werkt, op een zeer korte onderbreking soms, vlekkeloos hier. 640m van de centrale is bijna ideaal.

Voetbal zit er altijd bij. Of je de decoder aan zet en daarmee je internet langzamer maakt, moet je zelf weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-04 13:02
(jarig!)
Jimster
De afstand is niet de enige factor wat bepaalt of je wel of geen Versatel kan krijgen bij jou thuis. Versatel moet namelijk ook nog apparatuur in je centrale hebben geplaatst.
Het is denk ik meer een probleem dat de meetpagina, waar veel mensen hun centrale enlargement meten, erg verouderd is...
Dus als ze een centrale gereed hebben gemaakt (apparatuur hebben geplaatst) dan kunnen de mensen die op die centrale zitten Versatel aanvragen.
Joh, dat klinkt best logisch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
xained schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 08:14:
Jimster
[...]
Het is denk ik meer een probleem dat de meetpagina, waar veel mensen hun centrale enlargement meten, erg verouderd is...
Op 22 mei 2003 is voor het laatst de dekking bepaald voor de centrale Sittard-Centrum (voor Versatel in september 2002).

Erg verouderd is dan nog een understatement :D

De website met postcodecheck van Versatel zelf zal wellicht accurater zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:35

Kroontje

...

Sanderke schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 22:12:
Ik heb eigenlijk twee problemen, waar ik niet meer mee verder kom:

...

2. Waar vind ik mijn pincode waar mijn multimedia decoder iedere keer om vraagt???
Staat nergens in de communicatie die ik van Versatel heb gekregen.
Standaard pincode is 1111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ze hebben het hele aanbod veranderd. Telefonie is nu ook mogelijk. Zie versatel.nl

3 vormen

Compleet family:
-Telefonie
-Voetbal
-4mbit internet

39,95

Compleet voetbal
-Telefonie
-Voetbal
-20mbit internet

49,95

Voetbal

- 20mbit internet
- voetbal

39,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152768

Jimster schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 23:13:
[...]

De afstand is niet de enige factor wat bepaalt of je wel of geen Versatel kan krijgen bij jou thuis. Versatel moet namelijk ook nog apparatuur in je centrale hebben geplaatst. Dus als ze een centrale gereed hebben gemaakt (apparatuur hebben geplaatst) dan kunnen de mensen die op die centrale zitten Versatel aanvragen.
Ja, snap ik, maar ik heb dus wel Versatel, vandaar dat ik mijn stats meepostte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-04 13:02
(jarig!)
Versatel biedt vanaf nu telefonie aan
Wat wordt er thuis allemaal bij mij geïnstalleerd?

Een monteur installeert het Multimedia Modem en de Digitale Decoder.
Je telefoon(s) worden aangesloten op het Multimedia Modem
Leuk, ligt je internet eruit (zoals wekelijks gebeurd), kan je ook niet meer bellen naar de helpdesk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Wat ik vervelender vind is het feit dat ik met een gelimiteerde verbinding zit ivm problemen bij Versatel maar dat ze wel vrolijk allerlei nieuwe diensten introduceren voordat ze de oude troep opruimen?? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-04 10:47
Afstand tot centrale: 500 meter (Rotterdam centrum)

Downstream Upstream
SNR Margin (dB): 13.9 6.6
Attenuation (dB): 14.5 10.7
Output Power (dBm): 21.0 12.3
Attainable Rate (Kbps): 21360 1224
Rate (Kbps): 15323 1114

En om de een of andere reden de afgelopen week geen 1 keer boven de 800 kbyte/sec (zowel met Eweka, of de diverse 100mb bestanden...)

Baal hier flink van }) }) })

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinder
  • Laatst online: 24-10-2023
Dit is wel een hele misleidende tekst op hun site:
Bellen

Geen KPN meer nodig!
Met Versatel heb je je bestaande KPN-abonnement niet meer nodig en hiermee bespaar je direct € 18,16 per maand op basis van een KPN BelBasis-abonnement. Heb je een KPN BelBudget-abonnement dan bespaar je € 9,67 per maand op je telefoonrekening.

Altijd bereikbaar
Je behoudt je huidige telefoonnummer van KPN en krijgt bovendien 2 telefoonlijnen waarmee je tegelijkertijd kunt bellen. Je bent dus altijd bereikbaar. Ook wanneer je aan het internetten bent of live Eredivisie kijkt op je tv.

Gratis bellen 's avond, 's nachts en weekend*
’s Avonds, 's nachts en in het weekend bel je gratis naar vaste nummers binnen Nederland met uitzondering van internet inbelnummers en betaalde servicenummers. Op andere tijden bel je tegen zeer voordelige tarieven. Natuurlijk bel je naar andere Versatel-klanten met Versatel Bellen altijd gratis.

Voor € 5,- extra per maand bel je altijd gratis naar vaste nummers binnen Nederland. Je kiest dus zelf van welk voordeel je wilt profiteren.
toon volledige bericht
Hier zeggen ze dus dat je de abbonementkosten bespaart. Maar als je dus telefonie erbij neemt staat in hun FAQ:
Ik heb al 20 Mb ADSL + Live Eredivisievoetbal (besteld). Kan ik Telefonie erbij krijgen, en zo ja, wat kost dat?
Ja, bestaande 20 Mb ADSL klanten kunnen voor € 10,- per maand extra Telefonie bij hun huidige diensten krijgen. Je hebt dan geen KPN-aansluiting meer nodig en je kunt dan 's avond en in het weekend onbeperkt bellen naar alle vaste telefoonnummers binnen Nederland (derhalve uitgezonderd servicenummers). Voor een meerprijs van € 5,- per maand bel je de hele week onbeperkt naar vaste nummers binnen Nederland (derhalve uitgezonderd servicenummers).
Oftewel, je bespaart helemaal niet. Het kost je 10 euro in de maand meer, als je belbudget hebt zoals ons dan is het dus onzin. Gesprekskosten zijn natuurlijk wel veel lager dus het blijft een goede deal, maar misleidende tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151042

5183 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 10:48:
Wat ik vervelender vind is het feit dat ik met een gelimiteerde verbinding zit ivm problemen bij Versatel maar dat ze wel vrolijk allerlei nieuwe diensten introduceren voordat ze de oude troep opruimen?? :(
Heeft niets met elkaar te maken, zijn verschillende afdelingen, marketing introduceert dit en het oplossen van de problemen/speedcap is technisch. Overigens hebben ze in het begin ook 4Mbit + voetbal aangeboden (april) maar dat was na 2 weken al weer van de site.

De aanbieding met 20Mbit is interessant, 10 euro meer voor de telefoon bespaart weer wat euro's per maand aan KPN. Wacht alleen ff de eerste maanden af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
5183 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 10:48:
inderdaad :(
ik vind dat ze de klanten van het eerste uur wel eens wat beter mogen helpen en ook de mogelijkheid moeten geven te kunen overstappen naar één van de nieuwe paketten.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.