KPN is inderdaad verantwoordelijk voor een goed werkende ISRA, maar elk normaal ISRA punt (eigenlijk zelfs een volkomen achterhaalde lasdop ook) is gewoon geschikt om een moderne breedband aansluiting te realiseren.
Het normale kastje met aansluitingen 1a, 1b, 2a, 2b wat de meeste mensen hebben is prima geschikt, het nieuwste ISRA doosje met RJ11 aansluitingen werkt ook prima, maar is makkelijker omdat je er gewoon een RJ11 in kan rossen.
Een ISRA doos met RJ45 stekkers is gewoonweg klinklare onzin. Ik heb er in elk geval nooit van gehoord en ik heb inmiddels dik 3 jaar ervaring met adsl installatiehulp van kpn en ik heb nog nooit gehoord van ISRA punten waar je niet adsl op aan kon sluiten (tenzij het echt een enorme teringzooi is, zoals in dit topic gemeld:
Telefoonaansluiting zoek).
Verder heeft Bjck gewoon gelijk. Kan jij me anders misschien vertellen aarom een monteur geen adsl2 op een "niet RJ45" ISRA aan zou kunnen sluiten? Ken je uberhaupt een "RJ45 ISRA"? En laat de poster zich nou vergissen en de monteur een RJ11 ISRA bedoelde, denk je dan echt dat kpn
verplicht is deze te installeren als er een prima bruikbare verzegelde ISRA zit met die 1a, 1b etc aansluitpuntjes? Ik dacht het niet.
Dan kan je wel een mooie quote van de OPTA neerknallen, die quote is ook wel waar, maar waarschijnlijk
heeft de poster van dit verhaal allang een ISRA punt waar je adsl op aan kan sluiten en was die monteur gewoon lui / onwetend en blerde die maar wat. Die quote is dus wel waar, maar compleet niet van toepassing op deze situatie...
En
mocht het zo wezen dat het in dit geval wel een zooi is, dan moet de klant van Versatel dat niet zelf bij kpn komen melden, want de diensten die door de klantenservice van KPN geleverd en ondersteund worden, werken gewoon prima. Als versatel bepaalt dat een ISRA punt niet geschikt is, dan moet versatel daar intern contact over opnemen met kpn en ervoor zorgen dat het kosteloos vervangen wordt... Niet de klant zelf voor de wagen spannen, zij willen een dienst leveren. Klanten bellen zo vaak naar kpn met de melding dat er iets moet gebeuren, wat complete onzin is (en dat is in dit geval volgens mij dus ook).
[
Voor 19% gewijzigd door
JvS op 23-08-2005 19:33
]