Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 8.246 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreurink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 13:20
koen schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:07:
[...]

inderdaad :(
ik vind dat ze de klanten van het eerste uur wel eens wat beter mogen helpen en ook de mogelijkheid moeten geven te kunen overstappen naar één van de nieuwe paketten.
Je kan ook simpel overstappen volgens de site. Bij de FAQ's staat duidelijk vermeld dat als je al een 20Mb abo hebt, dat je voor 10 euri per maand meer het telefonie gedeelte erbij kan krijgen. Begin oktober wordt dit dan direct gerealiseerd en je krijgt een extra telefoonlijntje erbij.

Niet verkeerd lijkt me, alleen heb ik nu KPN BelBudget, dus goedkoper wordt het dan niet (€ 9,67 tov € 10,-), alleen zijn de tarieven dan weer gunstiger bij Versatel. Ik zal d'r eens over na gaan denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:39
als dat echt zo is, dan hoef ik er niet over na te denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
rreurink schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:22:

Je kan ook simpel overstappen volgens de site. Bij de FAQ's staat duidelijk vermeld dat als je al een 20Mb abo hebt, dat je voor 10 euri per maand meer het telefonie gedeelte erbij kan krijgen. Begin oktober wordt dit dan direct gerealiseerd en je krijgt een extra telefoonlijntje erbij.

Niet verkeerd lijkt me, alleen heb ik nu KPN BelBudget, dus goedkoper wordt het dan niet (€ 9,67 tov € 10,-), alleen zijn de tarieven dan weer gunstiger bij Versatel. Ik zal d'r eens over na gaan denken
leuk dat simpel overstappen en goekopere tarieven, maar toen ik vorige week belde was het alleen nog maar mogelijk met KPN aansluiting, dus ik op m'n nieuwe adres netjes een bel-budget verbindingkje laten aansluiten (minimum contracttijd één jaar) en nu zou het dus voor 30 cent meer in de maand wel allemaal kunnen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreurink
  • Laatst online: 16-08 13:20
cgok schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:26:
als dat echt zo is, dan hoef ik er niet over na te denken
:) Ik bel nauwelijks over de huidige vaste lijn, daarom dat we ook een budget-abo hebben. De enkele keer dat ik hem gebruik, dan moet net mijn (zakelijke) mobiel niet te vinden zijn/op het werk liggen/in de auto liggen. Daarom dat ik even precies de tarieven wil weten bij Versatel-telefonie, alleen kan ik die nog niet vinden op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rreurink schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:31:
[...]

:) Ik bel nauwelijks over de huidige vaste lijn, daarom dat we ook een budget-abo hebben. De enkele keer dat ik hem gebruik, dan moet net mijn (zakelijke) mobiel niet te vinden zijn/op het werk liggen/in de auto liggen. Daarom dat ik even precies de tarieven wil weten bij Versatel-telefonie, alleen kan ik die nog niet vinden op de site.
http://versatel.nl/start/.../bellen/gesprekstarieven/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 15:05

niq

Eet nooit gele sneeuw!

zandpaddo schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 10:00:
Compleet voetbal
-Telefonie
-Voetbal
-4mbit internet

49,95
Dat is tot 20mbit internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds afgelopen woensdag zonder adsl, doordat het adsl lampje eerst rood brandde en na een reset helemaal niet meer ging branden.. :( Het probleem is aangemeld, maar tot op heden nog geen oplossing voor het probleem...
Zijn er meer mensen met dit probleem, of weten mensen een oplossing hiervoor????
Voor de duidelijkheid, het heeft wel (een halve week ongeveer) gewerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:09
Dus als ik het goed begrijp, kun je met Versatel telefonie echt je KPN lijn opzeggen en dan zit de koperdraad huur wat KPN dan aan Versatel vraagt al in het bedrag van 50 euro(Voetbal compleet)?

[ Voor 3% gewijzigd door Mediacj op 22-08-2005 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aardige bonje, sorry geen link want was een scan.

AMSTERDAM, maandag
Talloze nieuwe abonnees die willen overstappen van KPN naar Versatel zijn het slachtoffer van de ongemeen felle concurrentiestrijd tussen de twee. Na eerdere opstartproblemen en tegenvallende animo voor het voetbalkanaal moet nu de consument die KPN wil inruilen voor Versatel bloeden.
Het nieuwste probleem vormt de isdn-aansluiting van KPN. Wie overstapt naar Versatel moet een analoge (adsl) verbinding hebben omdat er anders geen signaal kan worden doorgegeven. En daar zit ’m nu juist het grote probleem. Versatel heeft nieuwe abonnees vooraf niet ingelicht over deze situatie.
KPN wordt momenteel dan ook overspoeld met verzoeken om de aanwezige isdn-aansluiting om te bouwen naar een analoge verbinding. Wie zich als abonnee bij Versatel heeft aangemeld is in de tussentijd voorzien van een Versateladsl- signaal. KPN heeft in dat geval het adsl-signaal met een schriftelijke bevestiging opgeheven. Veel abonnees zijn daardoor inmiddels thuis verstoken van een internetverbinding.
Versatel kan alleen worden ontvangen via een analoge lijn. KPN weigert te voldoen aan het verzoek van talloze exabonnees om de isdn-aansluiting te vervangen door een adsl-verbinding. Een woordvoerster: „Eerst moet Versatel het adsl-signaal er vanaf halen alvorens wij thuis bij de consument veranderingen aanbrengen, in dit geval de adslombouw.” Een woordvoerder van Versatel meent: „KPN moet niet zeuren. Zij kunnen best ombouwen als ons nieuwe signaal er bij de mensen thuis al opstaat. Het is gewoon muggenzifterij. Wij halen het signaal er niet meer vanaf.”

Veel gedupeerden is al geadviseerd om een klachtencommissie ter hand te nemen of de OPTA-geschillencommissie in te schakelen.
Wie met medewerkers van de klantenservice van KPN belt, krijgt te horen: „Wij weten het niet meer. Bel maar met de OPTA of met de chefs hier. Wij worden er gek van!” Bij Versatel klinkt het: „Het valt niet mee voor KPN om er een concurrent bij te hebben. Maar hoe vervelend ook: de klant is de dupe.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redfoxert schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 00:58:
[...]

Internet werkt, op een zeer korte onderbreking soms, vlekkeloos hier. 640m van de centrale is bijna ideaal.

Voetbal zit er altijd bij. Of je de decoder aan zet en daarmee je internet langzamer maakt, moet je zelf weten :)
Bij mij werkt internet bijna net zo snel met het voebal aan, terwijl ik op 4,3 km van de centrale zit.
We praten da natuurlijk over gematigd snel vanwege de afstand, maar sneller dan Chello classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:52
Ik weet het niet hoor, maar Versatel heeft wel degelijk vermeld dat het alleen mogelijk is op een analoge lijn.

[ Voor 83% gewijzigd door Ralphie op 22-08-2005 12:20 ]

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
plankie schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:25:
[...]
Waarom een speedcap?
Stel:
Versatel krijgt veel klachten uit een bepaalde omgeving over rooie lichtjes, dan kunnen daar een aantal dingen aan de hand zijn. Als een oplossing na een test blijkt te zijn door (in ieder geval tijdelijk) de snelheid te beperken, dan kunnen ze dat volgens hun voorwaarden doen. Wanneer duidelijk is waar het vandaan komt kan men stap voor stap de snelheid weer verhogen. Mochten de problemen dan zijn opgelost: wideopen.
Dit is volgens mij niet helemaal waar... Toen ik werd aangesloten, was ik volgens de monteur de allereerste in de stad Leiden met een Versatel aansluiting. Aangezien Leiden een aantal 'dedicated' telefooncentrales heeft (waar dus geen andere steden of gemeentes gebruik van maken) kon ik er dus ook van uit gaan dat ik de eerste Versatel klant op onze telefooncentrale was.

Ik had echter vanaf dag 1 een overduidelijke speedcap te pakken. Ik dacht eerst dat het aan slechte bekabeling lag, maar de statistieken uit de router spreken inmiddels boekdelen.

Kortom, de stelling dat Versatel centrale's capt waar veel problemen optreden lijkt me niet helemaal juist. Ik had al een cap te pakken voordat ik mijn eerste klacht kon indienen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met online gamen terwijl iedereen voetbal zit te kijken?
Kakt de verbinding (ping en continue signaal) dan in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een stomme vraag misschien hoor.. maar hoe zit het met het commentaar bij de live voetbalwedstrijden?

Wordt er bij elke wedstrijd gewoon verslag gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 12:11:
Aardige bonje, sorry geen link want was een scan.

AMSTERDAM, maandag
Talloze nieuwe abonnees die willen overstappen van KPN naar Versatel zijn het slachtoffer van de ongemeen felle concurrentiestrijd tussen de twee. Na eerdere opstartproblemen en tegenvallende animo voor het voetbalkanaal moet nu de consument die KPN wil inruilen voor Versatel bloeden.
Het nieuwste probleem vormt de isdn-aansluiting van KPN. Wie overstapt naar Versatel moet een analoge (adsl) verbinding hebben omdat er anders geen signaal kan worden doorgegeven. En daar zit ’m nu juist het grote probleem. Versatel heeft nieuwe abonnees vooraf niet ingelicht over deze situatie.
KPN wordt momenteel dan ook overspoeld met verzoeken om de aanwezige isdn-aansluiting om te bouwen naar een analoge verbinding. Wie zich als abonnee bij Versatel heeft aangemeld is in de tussentijd voorzien van een Versateladsl- signaal. KPN heeft in dat geval het adsl-signaal met een schriftelijke bevestiging opgeheven. Veel abonnees zijn daardoor inmiddels thuis verstoken van een internetverbinding.
Versatel kan alleen worden ontvangen via een analoge lijn. KPN weigert te voldoen aan het verzoek van talloze exabonnees om de isdn-aansluiting te vervangen door een adsl-verbinding. Een woordvoerster: „Eerst moet Versatel het adsl-signaal er vanaf halen alvorens wij thuis bij de consument veranderingen aanbrengen, in dit geval de adslombouw.” Een woordvoerder van Versatel meent: „KPN moet niet zeuren. Zij kunnen best ombouwen als ons nieuwe signaal er bij de mensen thuis al opstaat. Het is gewoon muggenzifterij. Wij halen het signaal er niet meer vanaf.”

Veel gedupeerden is al geadviseerd om een klachtencommissie ter hand te nemen of de OPTA-geschillencommissie in te schakelen.
Wie met medewerkers van de klantenservice van KPN belt, krijgt te horen: „Wij weten het niet meer. Bel maar met de OPTA of met de chefs hier. Wij worden er gek van!” Bij Versatel klinkt het: „Het valt niet mee voor KPN om er een concurrent bij te hebben. Maar hoe vervelend ook: de klant is de dupe.”
Heb je nog wel een bronvermelding waar de tekst vandaan komt?

En KPN heeft hier 100% gelijk trouwens. Het is niet mogelijk van lijntype te veranderen bij KPN (ISDN <--> analoog) als er DSL op de lijn zit. Logisch dat dit wordt tegengehouden omdat anders mensen die nu DSL hebben op een analoge lijn zo kunnen overstappen naar ISDN en de telco (Versatel/Tiscali/BBned) kan dit niet doorgeven omdat daar op die lijn analoge apparatuur staat.

Versatel zal gewoon de aanmeldingen vooraf moeten controleren of lijntype inderdaad klopt met wat de klant opgeeft natuurlijk. En als ze het fout hebben gedaan de DSL van de lijn halen zodat KPN zijn werk kan doen.

Andere oplossing voor mensen die dit hebben is zo snelmogelijk een aanvraag doen bij een andere ISP/DSLnetwerk met een overstap (telco-telco) en daar wel opgeven dat het ISDN is.

Zoals Versatel het nu brengt zou 't andersom natuurlijk ook gewoon mogen. Dus je hebt een Versatel aansluiting over analoog en dan mag KPN gewoon op jouw verzoek je telefonie omzetten naar ISDN? Mooi verhaal, dat gaat niet werken ook dan natuurlijk ;)

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 22-08-2005 13:31 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 12:47:
een stomme vraag misschien hoor.. maar hoe zit het met het commentaar bij de live voetbalwedstrijden?

Wordt er bij elke wedstrijd gewoon verslag gedaan?
Redelijk/goed commentaar, hetzelfde als 's avonds wij Talpa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
Ik zou graag willen weten wat de maximale lengte tov de centrale is voor de Versatel 20Mbit ADSL abbonement.

Postcode: 9611DH
Huisnummer: 80
Centrale: Hoogezand-Centrum
Afstand tot de centrale: 2453 meter

Als ik bij Versatel mijn gegevens invul krijg ik de volgende melding:

"De afstand van jouw woning tot de centrale is te groot. Je kunt dit product niet bestellen." :(

Is 2,5 km dan echt te groot? :( Dat zou toch betekenen dat ik nooit ADSL2 kan krijgen..?

[ Voor 8% gewijzigd door pSycho-Y2K op 22-08-2005 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
pSycho-Y2K schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 13:29:
Ik zou graag willen weten wat de maximale lengte tov de centrale is voor de Versatel 20Mbit ADSL abbonement.

Postcode: 9611DH
Huisnummer: 80
Centrale: Hoogezand-Centrum
Afstand tot de centrale: 2453 meter

Als ik bij Versatel mijn gegevens invul krijg ik de volgende melding:

"De afstand van jouw woning tot de centrale is te groot. Je kunt dit product niet bestellen." :(

Is 2,5 km dan echt te groot? :( Dat zou toch betekenen dat ik nooit ADSL2 kan krijgen..?
Afstand voor DSL werkt nog tot 8000 meter vaak op analoog. Echter is voor ADSL2+ 2.5km wel al aan de lange kant en mag je bij Versatel blijbkaar niet bestellen meer.

Ook BBned legt de lat op 2km zelfs. Alleen via 't Tiscali netwerk (www.tweakdsl.nl alleen nog voor 2+ nu) mag je bestellen. Of je veel hoger dan 8Mbps uit gaat komen weet je niet van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Laatst online: 04-09 22:20

Blaz0r

:)

bjck schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 13:33:
[...]

Afstand voor DSL werkt nog tot 8000 meter vaak op analoog. Echter is voor ADSL2+ 2.5km wel al aan de lange kant en mag je bij Versatel blijbkaar niet bestellen meer.

Ook BBned legt de lat op 2km zelfs. Alleen via 't Tiscali netwerk (www.tweakdsl.nl alleen nog voor 2+ nu) mag je bestellen. Of je veel hoger dan 8Mbps uit gaat komen weet je niet van te voren.
Dan kom ik goed weg met mijn 2358 meter dan :o (ik haal overigens 10Mbit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke pagina's zijn er allemaal voor in het modem te kijken ? En heb ook een vraag voor de mensen die meer van het modem afweten kan er een speedcap zelf in het modem zitten (dus een setting) omdat je wel kan zien wat je feitelijk moet kunnen halen (dit gaat normaal toch niet), normaal geeft hij toch alleen de snelheid waarop je modem trained en niet beide snelheden.

Wie weet er hier antwoord op groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Grinder schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:04:
Dit is wel een hele misleidende tekst op hun site:

[...]

Hier zeggen ze dus dat je de abbonementkosten bespaart. Maar als je dus telefonie erbij neemt staat in hun FAQ:

[...]

Oftewel, je bespaart helemaal niet. Het kost je 10 euro in de maand meer, als je belbudget hebt zoals ons dan is het dus onzin. Gesprekskosten zijn natuurlijk wel veel lager dus het blijft een goede deal, maar misleidende tekst
Hoe zit het tegenwoordig met de VASTRECHT kosten voor een koperdraad (van KPN) zonder telefonie ? Worden die kosten niet meer doorberekend aan de eindgebruiker/klant ?

Als die kosten niet op mijn conto komen dan wil ik graag van KPN af. Het triple play gebeuren staat me wel aan namelijk. KPN heb ik mijn buik vol van en Essent kan van mij ook de boom in.

Versatel FTW ! :P

Maar even zonder onzin. KPN rekent toch gewoon ongeveer 9,zoveel voor een kale koperlijn ??

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:05:
[...]

Heeft niets met elkaar te maken, zijn verschillende afdelingen, marketing introduceert dit en het oplossen van de problemen/speedcap is technisch. Overigens hebben ze in het begin ook 4Mbit + voetbal aangeboden (april) maar dat was na 2 weken al weer van de site.
Het maakt mij niet uit dat het verschillende afdelingen zijn, Versatel is Versatel. Onderwijl vind ik trouwens dat we WEL actie moeten gaan voeren en moeten gaan zeuren om de volledige bandbreedte. Als ze in staat zijn allerlei nieuwe, bandbreedte innemende, diensten aan te bieden dan kunnen ze ook hun teringzooi dus opruimen en oplossen.

Mij is altijd geleerd iets af te maken voor ik aan iets nieuws begin, ben ik dan de enige?

Iemand trouwens idee over hoe actie te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 14:11:
Welke pagina's zijn er allemaal voor in het modem te kijken ? En heb ook een vraag voor de mensen die meer van het modem afweten kan er een speedcap zelf in het modem zitten (dus een setting) omdat je wel kan zien wat je feitelijk moet kunnen halen (dit gaat normaal toch niet), normaal geeft hij toch alleen de snelheid waarop je modem trained en niet beide snelheden.

Wie weet er hier antwoord op groeten.
Snelheden van het modem worden helaas door de centrale bepaald. Als je dichtbij zit en een speedcap hebt, jammer dan. Ik mag voor Versatel hopen dat ze dat in de toekomst wel weer terugzetten.

De snelheden die worden gehaald zijn voor het overgrote deel afhankelijk van de techniek. De kwaliteit van de lijn en de lengte zijn hierin voor 90% bepalend. De centrale stuurt zelf de lijn aan en maakt op een snelheid die hij goed vind een verbinding. Het modem hier hierin niks te zeggen. Hij is gewoon het eindpunt van de lijn en stuurt een echo terug oid om de snelheid te bepalen. Aan de hand van die info word dus de maximale snelheid vastgesteld. De centrale stuurt daarna een bericht terug op welke snelheid hij de verbinding opzet. Voor de mensen met speedcap is dat 15535 kbit. Voor de mensen zonder speedcap zal het net onder de maximaal haalbare (Attainable Rate) snelheid zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

ondertussen is dat ruk bedrijf ook bij mij langs geweest..

de installatie zou pas eind augustus uitgevoerd worden als mijn tiscali opgehouden zou zijn (immers dan pas zou versatel door het draadje kunnen komen) . .maar versatel hield heel stug dat midden augustus het signaal er ook al was (en ik maar volhouden dat dat niet zo zou zijn..)

dus monteur komt langs.. het eerste wat deze 'genie' ontdekt is dat er helemaal geen versatel signaal is !!!!!!!!!!! en daarnaast is ons aansluitpunt te verouderd (ISRA) dat het vervangen dient te worden door een zogenaamde RJ45 (geen idee wat het allemaal betekent..)

ik moest dus even KPN bellen om dat te regelen en dat zou kosteloos zijn, nou ja KPN wil het (terecht als je het mij vraagt) niet vergoeden.. immers zij zien uiteraard niet mijn behoefte voor ADSL 2+ in en zij voldoen mij in de behoeften op dit moment waar zij mij in zouden moeten voorzien (infrastructuur voor ADSL en telefoon)

Versatel is onbereikbaar.. zelfs als ik bij openingstijd 9 uur de klantenservice bel (9 uur is toch ook geen tijd om als klantenservice te openen.. veels te laat als je het mij vraagt) dan sta ik nog een half uur in de rij, en overdag is het niet te doen

ik heb al met versatel kort gepraat maar zij willen uiteraard ook niet vergoeden.. nou ja als iemand het niet gaat betalen ben ik het wel .. ze bieden me niet voor niks een kosteloze installatie aan en niemand heeft het ooit over RJ45 aansluitpunten tegen me gehad (voor zover ik me herinner!) ..

nu heb ik een soort van felicitatie brief in de bus.. fijn dat de installatie voltooid is, wij beginnen binnenkort met geld incasseren.. heel mooi .. problematisch dus.. geen internet, geen installatie, noppes .. alleen gezeik en ik moet dus een ander aansluitpunt regelen .. mooie zaak allemaal.. wat een klote bedrijf

ik hoopte hun rekening te kunnen blokkeren zodat ze geen geld kunnen incasseren, zo krijg ik vanzelf aandacht van hun debiteurenbeheer en nemen zij gegarandeerd voor de verandering initiatief mij te contacten en kan het probleem hun duidelijk gemaakt worden en kunnen ze iets voor me regelen.. helaas is het blokkeren niet zo makkelijk als ik had gedacht,.. iemand anders nog taktisch advies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 12-09 08:29
Ja je kan het zowiezo storneren.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

storneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 12-09 08:29
Dat kun je je geld terug laten boeken!
Moet je even informeren bij je bank.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 10:54

ShadowBumble

Professioneel Prutser

bjck schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 12:47:
Zoals Versatel het nu brengt zou 't andersom natuurlijk ook gewoon mogen. Dus je hebt een Versatel aansluiting over analoog en dan mag KPN gewoon op jouw verzoek je telefonie omzetten naar ISDN? Mooi verhaal, dat gaat niet werken ook dan natuurlijk ;)
Al meerdere malen meegmaakt toen ik nog bij isp's op de helpdesk zat, je vergeet hier namelijk dat als het in KPN's straatje past alles kan en ze maling hebben aan de 3de partij die er een dienst overleverd, maar o wee als het terug gebeurt dan is het janken bij de kpn.
assass schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 15:48:
de installatie zou pas eind augustus uitgevoerd worden als mijn tiscali opgehouden zou zijn (immers dan pas zou versatel door het draadje kunnen komen) . .maar versatel hield heel stug dat midden augustus het signaal er ook al was (en ik maar volhouden dat dat niet zo zou zijn..)
Onzin telco telco migratie heeft de huidige ISP niks te vertellen en word gewoon het koperpaar om gezet, of Tiscali dat nou wil of niet.
dus monteur komt langs.. het eerste wat deze 'genie' ontdekt is dat er helemaal geen versatel signaal is !!!!!!!!!!! en daarnaast is ons aansluitpunt te verouderd (ISRA) dat het vervangen dient te worden door een zogenaamde RJ45 (geen idee wat het allemaal betekent..)

ik moest dus even KPN bellen om dat te regelen en dat zou kosteloos zijn, nou ja KPN wil het (terecht als je het mij vraagt) niet vergoeden.. immers zij zien uiteraard niet mijn behoefte voor ADSL 2+ in en zij voldoen mij in de behoeften op dit moment waar zij mij in zouden moeten voorzien (infrastructuur voor ADSL en telefoon)
Kan voorkomen KPN is hierin VERPLICHT te voorzien doormiddel van OPTA regelement dat het ISRA geschikt moet zijn om de huidige technieken over koperbedrading door te voeren . Wat dus ook inhoud voor RJ45. Dit weet KPn overigens ook alleen houden ze zich natuurlijk eerst van de domme want ja dat kost hun geld.
Versatel is onbereikbaar.. zelfs als ik bij openingstijd 9 uur de klantenservice bel (9 uur is toch ook geen tijd om als klantenservice te openen.. veels te laat als je het mij vraagt) dan sta ik nog een half uur in de rij, en overdag is het niet te doen
Onzin de meeste helpdesks van ISP's gaan om 9 uur open, bovendien vind ik dit een beetje mierenzifterij. TweakDDSL helpdesk is bevoorbeeld maar open vanaf 9 tot half 6, terwijl de meeste isp's tot 10 uur 's avonds te bereiken zijn.
ik heb al met versatel kort gepraat maar zij willen uiteraard ook niet vergoeden.. nou ja als iemand het niet gaat betalen ben ik het wel .. ze bieden me niet voor niks een kosteloze installatie aan en niemand heeft het ooit over RJ45 aansluitpunten tegen me gehad (voor zover ik me herinner!) ..
Terecht ISRA punt zit namerlijk een KPN zegel op wat dus inhoud KPN eigendom en KPN onderhoud. Zit geen versatel zegel op bovendien als een derde partij het zegel verbreek is KPN nog gemachtigt ook om 1500 Euro in rekeing te brengen.
nu heb ik een soort van felicitatie brief in de bus.. fijn dat de installatie voltooid is, wij beginnen binnenkort met geld incasseren.. heel mooi .. problematisch dus.. geen internet, geen installatie, noppes .. alleen gezeik en ik moet dus een ander aansluitpunt regelen .. mooie zaak allemaal.. wat een klote bedrijf
Mwa ik denk dat je nu blert klote en als het gewerkt had is het geweldig beetje dubbelzinnige opmerking zal wel komen om je frustratie van je af te schrijven.
ik hoopte hun rekening te kunnen blokkeren zodat ze geen geld kunnen incasseren, zo krijg ik vanzelf aandacht van hun debiteurenbeheer en nemen zij gegarandeerd voor de verandering initiatief mij te contacten en kan het probleem hun duidelijk gemaakt worden en kunnen ze iets voor me regelen.. helaas is het blokkeren niet zo makkelijk als ik had gedacht,.. iemand anders nog taktisch advies? :)
Storneren is het magische woord. Bovendien zullen hun netzoals de meeste isp jouw 2 brieven sturen en het daarna uitgeven aan een deurwaarder, dus ge bent gewaarschuwt. Heb bij mij voormalig ISP waar ik werkte dit ook een klant zien doen en die ging voor een hoop meer de boot in dan alleen zijn abbo geld.

[ Voor 76% gewijzigd door ShadowBumble op 22-08-2005 16:16 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
edit:

[knip]

laatmaar.. degene hierboven heeft er duidelijk een stuk meer verstand van dan ikzelf..

[ Voor 88% gewijzigd door scorpion303 op 22-08-2005 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de startpost even doorgelezen, maar kon nu niet echt aflezen wat nu precies hetgeen is wat je moet betalen. Je betaald sowieso die 40 euro, maar betaal je dan ook nog geld aan de kpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:33

-d-

assass schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 15:48:Versatel is onbereikbaar.. zelfs als ik bij openingstijd 9 uur de klantenservice bel (9 uur is toch ook geen tijd om als klantenservice te openen.. veels te laat als je het mij vraagt) dan sta ik nog een half uur in de rij, en overdag is het niet te doen
Vind de openingstijden wel prima... heb vorige week om 23:30 lopen bellen, kreeg iemand aan de lijn die me netjes te woord stond. Vind het om eerlijk te zijn zeer positief dat ik tot 0:00 kan bellen met de klantenservice van een ISP....
Ben het wel eens over de (te) lange wachttijden, maar dat was te verwachten. Gelukkig is het nummer nu lokaal tarief, scheelt in ieder geval wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:45:
Ik heb de startpost even doorgelezen, maar kon nu niet echt aflezen wat nu precies hetgeen is wat je moet betalen. Je betaald sowieso die 40 euro, maar betaal je dan ook nog geld aan de kpn?
Je moet een vaste lijn hebben, of je kan voor 10 euro extra Versatel Telefonie (VOIP) aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-d- schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:52:
[...]

Je moet een vaste lijn hebben, of je kan voor 10 euro extra Versatel Telefonie (VOIP) aanvragen.
We hebben gewoon een vaste telefoonlijn, dus die 10 euro extra zijn dan niet nodig neem ik aan. Ik meen ergens gelezne te hebben dat het nodig is om een bepaald bedrag te moeten blijven betalen aan kpn om die koperkabel naar mn huis "in werking" te houden oid. Verder zit er als ik me niet vergis een wireless gebeuren ingebouwd in mijn IBM T42(heb het ding nog niet zo lang, en gebruik internet gewoon via een eternet modem momenteel) dus dan heb ik niets extra's nodig als ik daarop wireless wil internetten? Die site veranderd wel om de haveklap zeg, wat is nu eigenlijk weer precies het verschil tussen dat voetbal pakket van 40, en het complete voetbal pakket van 50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AsBest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
... en daarnaast is ons aansluitpunt te verouderd (ISRA) dat het vervangen dient te worden door een zogenaamde RJ45 (geen idee wat het allemaal betekent..)
Dit lijkt me onzin, ik heb ook geen RJ45 ISRA punt, maar gewoon zo'n ouderwetse lasdop en dat was bij mij geen probleem..
Of zijn er soms nog oudere ISRA punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Er zijn verschillende type ISRA punten. Van oude lasdop tot aansluitpunt in de wand ergens in de woonkamer tot een ISRA met schroefverbindingen. Nieuwste is die met RJ11 plugje inderdaad, maar absoluut geen vereiste natuurlijk. KPN komt 't alleen herstellen als je echt een paar loshangende draadjes hebt met plakband of kroonsteentjes. En dan mag je ook uitleggen en aantonen dat het al zo was toen je huis kocht of er kwam wonen.

Wat een onzin dat KPN dat moet aanleggen, monteur had zeker geen zin ofzo :?

[ Voor 26% gewijzigd door bjck op 22-08-2005 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 17:09:
[...]

We hebben gewoon een vaste telefoonlijn, dus die 10 euro extra zijn dan niet nodig neem ik aan. Ik meen ergens gelezne te hebben dat het nodig is om een bepaald bedrag te moeten blijven betalen aan kpn om die koperkabel naar mn huis "in werking" te houden oid. Verder zit er als ik me niet vergis een wireless gebeuren ingebouwd in mijn IBM T42(heb het ding nog niet zo lang, en gebruik internet gewoon via een eternet modem momenteel) dus dan heb ik niets extra's nodig als ik daarop wireless wil internetten? Die site veranderd wel om de haveklap zeg, wat is nu eigenlijk weer precies het verschil tussen dat voetbal pakket van 40, en het complete voetbal pakket van 50?
Bij die van 50 zit telefonie. En die 10 euro heb je er al gauw uit als je je KPN abbo opzegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:20
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 19:09:
[...]

Bij die van 50 zit telefonie. En die 10 euro heb je er al gauw uit als je je KPN abbo opzegt.
In ons studentenhuis lag nog geen telefoon kabel,m nu heb ik het voetbal abbo van 40 euro bij versatel besteld en daarbuiten nog een kpn abbo voor 10 euro :/ ... Ik wist niet dat versatel die ook kon leveren, hopelijk kan ik dit morgen asap terug draaien :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05-2024

Gewoon het geld laten innen door Versatel....

Maar...

Belangrijk is wel dat je vriendelijk blijft.

Je pakt een stuk of 20 Enveloppen,

en ga je beklag "netjes" verwoorden in een brief en vraagt vriendelijk doch dringend om een oplossing om zo spoedig mogelijk deze inpasse te doorbreken.

Al deze Enveloppen stuur je dan naar:

Directie Versatel Nederland
Antwoordnummer 387
1100 VC Amsterdam Zuidoost

Je zou er ook nog in de linkerbovenhoek "VERTROUWELIJK" kunnen zetten.

Versatel betaald voor jou de portokosten.

Succes !

Mocht het je na die 20 brieven nog geen reactie hebben gehad van Versatel, dan pak je er de volgende keer een stuk of 30

De aanhouder wint !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10-2023
Ik heb net mijn eerste storing gehad in Groningen - Selwerd centrale. Cap zit er nog steeds op, had ergens even gehoopt dat ze die eraf hadden gehaald (geen enkele reden toe natuurlijk maar ja)..

Duur van ongeveer 2uur... Hing al 20min aan de helpdesk lijn maar kwam vanzelf weer goed gelukkig tijdens het wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groningen centrum (reitemakersrijge) had ook storing, even 2 uur zweten, hopen dat het aantal storingen beperkt blijft, was hier ook de eerste :) (hier ook nog cap)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

gromit77 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 19:57:
[...]

Belangrijk is wel dat je vriendelijk blijft.

Je pakt een stuk of 20 Enveloppen,
Je hebt het over vriendelijk blijven, vervolgens stuur je je klachtenbrief in 20-voud. Je spreekt jezelf nogal tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

ShadowBumble schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:05:
Kan voorkomen KPN is hierin VERPLICHT te voorzien doormiddel van OPTA regelement dat het ISRA geschikt moet zijn om de huidige technieken over koperbedrading door te voeren . Wat dus ook inhoud voor RJ45. Dit weet KPn overigens ook alleen houden ze zich natuurlijk eerst van de domme want ja dat kost hun geld.
jij heb prima verstand van zaken :) tenminste zo kom je over en das al heel wat ;) en veel van ik schreef is idd geblert en deels frustratie afschuiverij

maar wat jij hierboven zegt is interessant.. alleen dat kan ik moeilijk bij zo'n KPN helpdesk medewerker naar binnen krijgen.. alhoewel btje bluffen..

maar goed,.. wat kan ik voor argumentatie voeren om te zorgen dat de KPN helpdesk mij een afspraak met een monteur bezorgd zonder dag ik die 78 euro moet betalen?

"Kan voorkomen KPN is hierin VERPLICHT te voorzien doormiddel van OPTA regelement dat het ISRA geschikt moet zijn om de huidige technieken over koperbedrading door te voeren . "

lijkt mij niet voldoende om aan te halen via de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

gromit77 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 19:57:
[...]
Mocht het je na die 20 brieven nog geen reactie hebben gehad van Versatel, dan pak je er de volgende keer een stuk of 30
haha! jij hebt vast shawshank redemption gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

assass schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 20:57:
[...]

jij heb prima verstand van zaken :) tenminste zo kom je over en das al heel wat ;) en veel van ik schreef is idd geblert en deels frustratie afschuiverij

maar wat jij hierboven zegt is interessant.. alleen dat kan ik moeilijk bij zo'n KPN helpdesk medewerker naar binnen krijgen.. alhoewel btje bluffen..

maar goed,.. wat kan ik voor argumentatie voeren om te zorgen dat de KPN helpdesk mij een afspraak met een monteur bezorgd zonder dag ik die 78 euro moet betalen?

"Kan voorkomen KPN is hierin VERPLICHT te voorzien doormiddel van OPTA regelement dat het ISRA geschikt moet zijn om de huidige technieken over koperbedrading door te voeren . "

Dit is geen verstand van zaken maar puur volgens eigen beleving van de poster.
Ik zou maar uit gaan van hetgeen bjck melde
Er zijn verschillende type ISRA punten. Van oude lasdop tot aansluitpunt in de wand ergens in de woonkamer tot een ISRA met schroefverbindingen. Nieuwste is die met RJ11 plugje inderdaad, maar absoluut geen vereiste natuurlijk. KPN komt 't alleen herstellen als je echt een paar loshangende draadjes hebt met plakband of kroonsteentjes. En dan mag je ook uitleggen en aantonen dat het al zo was toen je huis kocht of er kwam wonen.

Wat een onzin dat KPN dat moet aanleggen, monteur had zeker geen zin ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
assass schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:01:
[...]

haha! jij hebt vast shawshank redemption gezien :P
Neu...

Maar ik heb deze truc al vaker uitgehaald, en bij mij werkte het prima !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
-d- schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 20:52:
[...]

Je hebt het over vriendelijk blijven, vervolgens stuur je je klachtenbrief in 20-voud. Je spreekt jezelf nogal tegen.
Een klachtenbrief kan ook vriendelijk opgesteld worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

gromit77 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:02:
[...]

Een klachtenbrief kan ook vriendelijk opgesteld worden
pcies.. en kwantitatief zeiken werkt een stuk subtieler dan kwalitatief :Y) nee ben echt blij met dat antwoordnummer.. kijk die shit geven ze nou weer niet uit zich zelf he.. eikels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Ok mijn stats dan (629 meter van rt-vdg oftewel Vlaardingen centrum):

SNR Margin (dB):  	6.0   	7.0 
Attenuation (dB): 	18.0  	4.6 
Output Power (dBm): 	921.6  	0.0 
Attainable Rate (Kbps): 21764  	14208 
Rate (Kbps): 		21337  	1021 

Zoals te zien... no speedcap, dus behalve de 4/5 dagen dat ik eruit lag nix te klagen.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 23:23
Ik zie allemaal prachtige acties op de Versatel Home page http://www.versatel.nl/voetbal/
Maar blijkbaar mag de gebruiker nog ook naar eigen inzicht zijn abonnement samenstellen,
zie de "Edit Mode" knop onderaan, deze staat links van de tekst "Privacy" :)

Als je er op klikt kom je op deze link uit: http://www.versatel.nl/start/3p/index.xml?__toolbar=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
jammer dat ze nu geen adsl2 abbo hebben met telefonie en ZONDER voetbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

assass schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:41:
[...]

pcies.. en kwantitatief zeiken werkt een stuk subtieler dan kwalitatief :Y) nee ben echt blij met dat antwoordnummer.. kijk die shit geven ze nou weer niet uit zich zelf he.. eikels..
Bedankt voor het adres, ik ga er maar eens naar schrijven.
Op e-mails van mij aan de klantenservice wordt sinds 16 augustus niet gereageerd. Ik ben pisnijdig, ze laten me in de kou staan.
Heb diverse klachten en vragen, maar krijg gewoon geen antwoord.
-verbinding die er regelmatig uitvalt
-speedcap
-decoder die omgeruild zou worden (wacht ik al 10 dagen op)
-snelheid van de neiwsservers is belabberd (news.versatel.nl en news.versatel.net)
-wireless verbinding gaat niet sneller dan 500kb/s

Krijg gewoon geen antwoord. Klantenservice?
Wel eens naar het reply e-mail adres gekregen van de diverse mailtjes die je van Versatel krijgt?

geenantwoord@versatel.nl

Zou dat de reden zijn dat ik geen antwoord krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:52

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Tja als je nu eens een mailtje naar klantenservice@versatel.nl stuurt B)
Mij adviseren ze om toch maar weer de KS te bellen als ik weer iets 'roods' zie :/
Met het huidige lokale tarief kun je dat wel doen.
Tot nu toe kreeg ik binnen 2 dagen antwoord op mailtjes, eerst een 'geen antwoord' bevestiging en daarna inhoudelijk met ticket nr.

[ Voor 7% gewijzigd door Speedy-Andre op 22-08-2005 23:45 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:32
pSycho-Y2K schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 13:29:

Is een misleidende en leugenachtige postcodecheck :D

Ik weet dat er geen Versatel bij ons in het dorp beschikbaar is, maar ik krijg dezelfde melding op 823m van de centrale. Vriend van me heeft ook gechecked en kreeg dezelfde melding met 200m van de centrale. Stomme check spoort gewoon niet ;) Ga er maar vanuit dat er geen Versatel beschikbaar is in jouw dorp/stad

[ Voor 7% gewijzigd door Lexxx op 23-08-2005 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:45:
Mij adviseren ze om toch maar weer de KS te bellen als ik weer iets 'roods' zie :/
Tot nu toe kreeg ik binnen 2 dagen antwoord op mailtjes, eerst een 'geen antwoord' bevestiging en daarna inhoudelijk met ticket nr.
Mailen heb ik geen zin meer in, krijg alleen een anutomatische reply mail met tickernummer teug, daarna vervolgens niets meer. Is niet de eerste keer, ik stik in de tickernummers nu.
Helpdesk bellen heb ik ook geen zin meer in, duurt gemiddeld 3 kwartier voordat je eindelijk iemand te pakken krijgt en die kan/mag vervolgens niets vertellen.

Ik hoop dat ze echt snel de zaken goed onder controle krijgen, wordt er schijtziek van.
Die brief naar hunt antwoordnummer gaat morgen de deur uit, vergezeld van alle geprinte e-mail wisseling. Wordt een lekker zware enveloppe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:45:
Het laatste stukje koper van de wijkcentrale naar je huis is van KPN. Je kunt alleen een lijn huren zonder telefonie van KPN, of je kan het simpelste BelBudget abonnement nemen van KPN, (kost vrijwel hetzelfde) vervolgens geen splitter ertussen en meteen het Versatel modem aansluiten, zoals ik het heb gedaan. Lijn wordt dedicated gebruikt voor ADSL (helpdesk van Verstatel begrijpt dat niet).

Maar zoals het in de Versatel advertenties op mij overkomt, heb je dus geen KPN meer nodig, dit is dus niet waar: je hebt een koperlijntje van KPN nodig.

Wij bellen veel naar het buitenland.
De tarieven op de Versatel tarievenpagina zijn voor de meeste landen horger dan via bijvoorbeeld www.telestunt.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ondertussen is dat ruk bedrijf ook bij mij langs geweest..

Ja.
Ga naar de Hema en haal daar een opbouw verbindingsdoosje voor een modulaire telefoonaansluiting, kost een paar euro. Bij het punt waar je telefoonlijn binnenkomt, schroef je dit op de muur.
In het modulaire opbouwdoosje zitten 4 schroefjes: verbind de rode en blauwe KPN draad met de A en de B aansluiting (=de middelste twee pennetjes) van het opbouwdoosje. That's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

en dat kan zo'n versatel monteur niet bedenken??

hmm ik zal t de eerstvolgende monteur vertellen.. morgen eerst ff dat installatiebedrijfjuh bellen en vragen wat nou pcies t probleem is, want zoals ik het hier boven lees moeten ze t wel gewoon alsnog kunnen installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 10:54

ShadowBumble

Professioneel Prutser

assass schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 20:57:

Wijs ze gewoon vriendelijk op het feit dat er een zegel op zit en dit dus inhoud dat het hun eigendom is en dus hun verantwoordelijk zijn voor het onderhoud of aanpassen daarvan, aangezien ze iedere provider zonder problemen MOETEN kunnen aansluiten op hun kopernet van KPN ( door het OPTA regelement Monopoly positie en dergelijk geblaat )\
assass schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 01:53:
en dat kan zo'n versatel monteur niet bedenken??

hmm ik zal t de eerstvolgende monteur vertellen.. morgen eerst ff dat installatiebedrijfjuh bellen en vragen wat nou pcies t probleem is, want zoals ik het hier boven lees moeten ze t wel gewoon alsnog kunnen installeren
Hangt ervanaf of hoe het huidige ISRA gemonteerd is, mocht dat mogelijk zijn moet hij dit gewoon regelen voor je, mocht hij niet bij het koperpaar kunnen doordat het ISRA direct de muur in gaat en daar verdeelt word naar woonkamer slaapkamer whateverkamer, dan hoeft hij het weer niet.
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:23:
[...]

Dit is geen verstand van zaken maar puur volgens eigen beleving van de poster.
Ik zou maar uit gaan van hetgeen bjck melde

[...]
offtopic:
Ach ja heb maar 2 jaar bij de KPN gewerkt maar dat maakt niet uit hoor :+

[ Voor 47% gewijzigd door ShadowBumble op 23-08-2005 09:06 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:45:
Het is jammer dat het een 0900 nummer is, anders kon je vanaf oktober gratis via het Versatel netwerk bellen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even geschecked en eindelijk de pagina gevonden met de waardes.

Downstream Upstream
SNR Margin (dB): 17.0 6.8
Attenuation (dB): 10.0 7.8
Output Power (dBm): 21.0 12.2
Attainable Rate (Kbps): 23332 1232
Rate (Kbps): 15323 1123

Hier in Hoogvliet dus ook een speedcap, niet dat ik echt te klagen heb over de snelheid maar die extra 8mbit zou wel leuk zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Ik zit te denken, zou die speedcap niet bij mensen zitten die te ver van de centrale zitten? Hierboven zie ik 17dB == 1,7km toch :?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Roeligan schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:16:
Ik zit te denken, zou die speedcap niet bij mensen zitten die te ver van de centrale zitten? Hierboven zie ik 17dB == 1,7km toch :?
Op 1.7km krijg je geen speedcap meer hoor. Daar is het signaal niet sterk genoeg meer voor waardoor de attainable rate al niet eens boven de speedcap grens komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar jb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08-2023
Attenuation (dB): 52.5 20.8
Output Power (dBm): 19.0 0.0
Attainable Rate (Kbps): 7712 12464
Rate (Kbps): 7553 951

ik geloof zelf niet zo in die Attenuation
zoals je ziet hierboven is die van mij vreselijk hoog
maar haal toch gemiddeld een 800 kbps
ook al ben ik hier niet echt blij mee
de afstand tot centrale is 1100 meter (tenminste rechtstreeks)
volgens mij heb ik de hoogste Attenuation :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik zit ongeveer 1KM van de centrale verwijderd.

Welke download snelheid kan ik ongeveer verwachten, mocht ik een versatel aansluiting nemen?

En zouden ze tegen oktober de kinderziektes eruit gewerkt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

Ik zit ook op ~1KM en haal ongeveer 12.5 mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:10:

Welke download snelheid kan ik ongeveer verwachten, mocht ik een versatel aansluiting nemen?

dan moet je makkelijk de maximale snelheid kunnen halen, is nu nog 15 MB, straks weer gewoon 20MB

Tja..de kinderziektes zullen voorlopig nog wel blijven denk ik, al verwacht ik dat ze binnen paar maanden verdwenen zijn als alles stabieler loopt. Gewoon nemen dat abo van 20MB, ik heb er veel lol van! 1,55 mb download en superstrak beeld met voetbal en andere kanalen, scherper beeld dan via analoog :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:10:

De enige kinderziekte die er wat mij betreft nog inzit is de speedcap van 15 Mbps...en ik zit op 1300 meter van de centrale.
Ik wil ook de telefonie erbij gaan nemen, als ik er zeker van ben dat de 'local-loop' kosten aan de KPN in die 10 eu zit. Weet iemand dat met zekerheid te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:59:
[...]De enige kinderziekte die er wat mij betreft nog inzit is de speedcap van 15 Mbps...en ik zit op 1300 meter van de centrale.
Ik wil ook de telefonie erbij gaan nemen, als ik er zeker van ben dat de 'local-loop' kosten aan de KPN in die 10 eu zit. Weet iemand dat met zekerheid te zeggen?
Heb de gok genomen O-) en telefonie er bij aangeschaft. Aangezien ik belplus had gaat het nogal schelen. De KPN kosten (local-loop) betaal je niet, dat is in principe de 10 euro die je extra aan versatel betaald. Zij gaan dus verdienen op de gesprekskosten.
Ik weet dat ik een proefkonijn wordt maar mijn ADSL +voetbal werkt perfect dus technisch verwacht ik weinig problemen. Alleen die organisatie en administratie is echt om te janken :'( om van die helpdesk nog maar te zwijgen :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:00:
Net even geschecked en eindelijk de pagina gevonden met de waardes.

Downstream Upstream
SNR Margin (dB): 17.0 6.8
Attenuation (dB): 10.0 7.8
Output Power (dBm): 21.0 12.2
Attainable Rate (Kbps): 23332 1232
Rate (Kbps): 15323 1123

Hier in Hoogvliet dus ook een speedcap, niet dat ik echt te klagen heb over de snelheid maar die extra 8mbit zou wel leuk zijn ;)
Speedcap gaat er binnenkort weer af is mij verteld door een betrouwbare bron.
Is er opgezet om de opstartproblemen beter te kunnen oplossen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:37:
[...]
Heb de gok genomen O-) en telefonie er bij aangeschaft. Aangezien ik belplus had gaat het nogal schelen. De KPN kosten (local-loop) betaal je niet, dat is in principe de 10 euro die je extra aan versatel betaald. Zij gaan dus verdienen op de gesprekskosten.
Ik weet dat ik een proefkonijn wordt maar mijn ADSL +voetbal werkt perfect dus technisch verwacht ik weinig problemen. Alleen die organisatie en administratie is echt om te janken :'( om van die helpdesk nog maar te zwijgen :X .
Ja, idd het werkt bij mij ook heel goed, dus het is het gokken waard. Tijdje geleden Wandoo plus bellen aangesloten bij de buren, dat werkt nu ook goed na de nodige kinderziekten...
Dat gaat echt wel schelen, die rekening van de KPN hakt er altijd wel in, moet ik zeggen.... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:51:
[...]

Ja, idd het werkt bij mij ook heel goed, dus het is het gokken waard. Tijdje geleden Wandoo plus bellen aangesloten bij de buren, dat werkt nu ook goed na de nodige kinderziekten...
Dat gaat echt wel schelen, die rekening van de KPN hakt er altijd wel in, moet ik zeggen.... :r
Ik heb het ook aangevraagt, alleen moet nog terug gebeld worden. Neem dan als die KPN nota toch zo hoog is, er direct de uitbreiding erbij van € 5 voor het onbeperkt bellen naar vaste nummer, 7 dagen per week 24 uur per dag. Dus in totaal € 15, wat dus gelijk is aan een standaard KPN abonnement zonder belkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijp ik nu goed dat er gewoon geen WPA-PSK op dat modem zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:40:
Begrijp ik nu goed dat er gewoon geen WPA-PSK op dat modem zit?
Zat er wel op... Is alleen na de vorige modem-'update' niet meer toegankelijk. Er is iemand geweest, die het met veel gedoe wel weer gelukt is.. Ik weet niet of het nog steeds werkt... Zie voor de benodigde handelingen deel 2 (een van de laatste pagina's) van dit versatel topic of doe een search.

Ik kan me trouwens goed voorstellen dat versatel WPA binnen korte tijd weer gaat aanzetten, aangezien we allen de grote gevaren van WEP al te goed kennen... Tevens maakt versatel in mijn router handleiding gewoon melding van WPA mogelijkheden, dus zou het ook wel leuk zijn als ik die gewoon kon benaderen!

[ Voor 14% gewijzigd door scorpion303 op 23-08-2005 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan alleen WPA met radius server kiezen nu. Beetje vreemd.

Ik had een Attainable Rate van 12392 1216 (Attenuation van 32.0 :{ )
De rate zat daarop op ongeveer 10000.

Ik hang mijn Alcatel splitter welke over was van ADSL van KPN ertussen en mijn rate is opeens 12344 :)

Nu zit er na de splitter nog 20 meter kabel, dus straks even kijken hoeveel invloed dat heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonet is de monteur langsgeweest. Ging allemaal soepel, alleen de decoder werkt nog niet, maar dat schijnt vanmiddag opgelost te worden.

Internet werkt wel prima, zie hieronder. Op net geen kilometer van de centrale in Hilversum-Centrum. En geen speedcap zo te zien.

SNR Margin (dB): 6.1 7.0
Attenuation (dB): 27.5 8.9
Output Power (dBm): 22.5 0.0
Attainable Rate (Kbps): 20572 14784
Rate (Kbps): 20137 1021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 20 meter vanaf de splitter maakt in ieder geval niets uit:
SNR Margin (dB): 5.9 5.2
Attenuation (dB): 32.0 19.9
Output Power (dBm): 20.0 12.6
Attainable Rate (Kbps): 12268 1220
Rate (Kbps): 12220 1110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:02:
Zonet is de monteur langsgeweest. Ging allemaal soepel, alleen de decoder werkt nog niet, maar dat schijnt vanmiddag opgelost te worden.

Internet werkt wel prima, zie hieronder. Op net geen kilometer van de centrale in Hilversum-Centrum. En geen speedcap zo te zien.

SNR Margin (dB): 6.1 7.0
Attenuation (dB): 27.5 8.9
Output Power (dBm): 22.5 0.0
Attainable Rate (Kbps): 20572 14784
Rate (Kbps): 20137 1021
Woei. Daar haal je wel 2 mb per seconde mee of niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 21:27
Ik snap nog steeds niet hoe jullie die waardes vinden, als ik gewoon met user op mijn router inlog zie ik het niet op de pagina's staan... :?

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar jb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
http://192.168.1.1/statsadsl.html .. te laat... net te laat :(

[ Voor 40% gewijzigd door scorpion303 op 23-08-2005 14:54 . Reden: te laat... net te laat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 21:27
bedankt voor die snelle replies, ik zie hier lekker lage waarden :X

SNR Margin (dB): 6.1 5.8
Attenuation (dB): 27.0 14.6
Output Power (dBm): 19.5 12.5
Attainable Rate (Kbps): 11612 1176
Rate (Kbps): 10203 1067

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ron!n schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:05:
bedankt voor die snelle replies, ik zie hier lekker lage waarden :X

SNR Margin (dB): 6.1 5.8
Attenuation (dB): 27.0 14.6
Output Power (dBm): 19.5 12.5
Attainable Rate (Kbps): 11612 1176
Rate (Kbps): 10203 1067
Wat is je afstand tot de centrale (voor een indicatie http://pcdb.bbned.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:50:
[...]

Speedcap gaat er binnenkort weer af is mij verteld door een betrouwbare bron.
Is er opgezet om de opstartproblemen beter te kunnen oplossen....
Ik ben benieuwd, zit ongeveer 500meter van de centrale dus wacht het rustig af. Zodra mijn isdn vrijkomt van ADSL misschien nog maar een extra abbo erbij nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien de telefoonaansluitingen op het modem/router, zou deze ook kunnen werken als Analogue Telephone Adapter (ATA) met bijvoorbeeld Voipbuster? In [url=Analogue Telephone Adapters ]dit[/url] topic wordt het een en ander gemeld over Voipbuster en ATA's. Misschien dat er in het modem het een en ander te configureren is via een van de vele pagina's waar je niet zomaar op komt?

Edit: net beetje zitten kloten met wat pagina's, maar denk dat hier het admin wachtwoord voor nodig is, wat niet meer bekend is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Downstream Upstream
SNR Margin (dB): 5.9 6.5
Attenuation (dB): 28.0 8.2
Output Power (dBm): 972.8 0.0
Attainable Rate (Kbps): 20140 13860
Rate (Kbps): 19700 1021
ook geen cap. Heb alleen een traag 11B wifi dongle'tje dus dat scheelt wel helaas. maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het internet werkt nu prima. 1.9 Mbps bij het downloaden van een aantal bin-bestanden.
Alleen de TV geeft alleen gescrambled beeld+geluid. De menu's werken allemaal prima, maar zodra ik beelden wil bekijken gaat het mis.

Het beeld ziet er uit zoals op onderstaande foto. Foto komt uit deel II van dit topic.

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/p.groeneweg/versatel.jpg

Meer mensen die hier last van hebben. Lokatie : Hilversum

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Laatst online: 10-09 22:01
Precies een maand te laat, maar het werkt dan toch eindelijk: :)
Postcode 7544 (Enschede-Zuid), wel gecapt :r :

SNR Margin (dB): 17.6 5.8
Attenuation (dB): 18.5 9.8
Output Power (dBm): 21.0 12.5
Attainable Rate (Kbps): 21532 1208
Rate (Kbps): 15323 1099

Wat interessanter is, mijn lijn is exact 1550 meter (volgens bbned/locatienet 1100-1200 meter, maar ik had andere middelen ter beschikking) en attainable rate is 21532. Oftewel, op mijn 1550 meter is officieel dus de 20Mbit wel te halen!

(kan weg) Is het iemand al gelukt om zijn cap eraf te krijgen d.m.v. een brief/klantenservice? Weet niet precies hoe caps in zijn werk gaan, maar vermoedelijk gaat het per centrale of niet? (kan weg)

edit: voor mijn gevoel ben ik toch blij met de speedcap, ik zie nu tenminste een strakke rechthoek als ik download, wat mij garandeert (op mij overkomt) dat mijn verbinding perfect is. Dat zal komen na twee jaar klooien met @Home Breedband, waarbij alleen nachtelijke uren rechthoekjes in DU-meter opleverde. Ping is inderdaad 20ms hoger dan ik met @home had, maar wel veel stabieler en geen packetlosses meer.

[ Voor 24% gewijzigd door dinkelover op 23-08-2005 18:08 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 986 meter van de centrale haal ik al sinds de installatie eind juli dit:

SNR Margin (dB): 6.4 9.6
Attenuation (dB): 19.5 12.9
Attainable Rate (Kbps): 9220 1160
Rate (Kbps): 8301 919

Televisie werkt prima maar de snelheid valt heel erg tegen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
In 2 weken vanaf de aanvraag was het geregeld. :D

Schiedam, 500 meter van centrale:

SNR Margin (dB): 14.0 6.0
Attenuation (dB): 14.5 10.2
Output Power (dBm): 21.0 12.6
Attainable Rate (Kbps): 21080 1220
Rate (Kbps): 15323 1110

Dat er een cap op zit, maakt me niet veel uit. Met mijn nieuwsgroepprovider haal ik sowieso niet meer dan 11 mbit en dat is snel zat. Met andere dingen haal je ook bijna nooit sneller dan 10 mbit, dus ik snap niet waarom iedereen zo moeilijk doet over ietjes meer of minder. Er zijn al genoeg mensen die om technische redenen sowieso minder halen dan die 15 mbit.

Ik baal alleen dat je UPnP niet aan kan zetten. Het modem ondersteunt het wel, maar je kan niet bij de pagina komen om het aan te zetten. |:(

Ook valt de ping me tegen. In Battlefield 2 had ik met Xs4al basic (3mbit down, 768kbps up) een ping van 9 en nu met Versatel een ping van 28. Op zich nog goed genoeg, maar toch raar. 8)7

Een ander iets wat ik graag nog zou willen weten hoe je de videostream (voetbal) op de pc kunt bekijken. Iemand schreef in deel 2 dat dat met VLC kon, maar schreef er niet precies bij hoe. Mij is het nog niet gelukt, dus tips zijn van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt een beetje verdrietig van onderstaande waarde. Had met Chello Classic strak 4 mbit.

Nu is het rete traag. Volgens mij heb ik nog al vreemde waarden. wie kan hier wat over zeggen ??
Als ik voetbal wil kijken, kan er niet geinternet worden want dan is het een blokkenzooi.

Ik verwacht geen 20mbit, met 10mbit ben ik al tevreden maar op dit moment kom ik (ewkaserver) nauwelijks nog boven de 300kbyte uit. (met chello was het rond de 500kbyte). Surfen gaat ook niet echt snel. Bin's downloaden gaat met een snelheid van rond de 200 a 300 kbyte.

Almere, 1730 meter van centrale:

SNR Margin (dB): 6.6 6.0
Attenuation (dB): 46.5 17.7
Output Power (dBm): 19. 0.0
Attainable Rate (Kbps): 10616 12776
Rate (Kbps): 10384 888

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

ShadowBumble schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:01:
[...]

offtopic:
Ach ja heb maar 2 jaar bij de KPN gewerkt maar dat maakt niet uit hoor :+
KPN is inderdaad verantwoordelijk voor een goed werkende ISRA, maar elk normaal ISRA punt (eigenlijk zelfs een volkomen achterhaalde lasdop ook) is gewoon geschikt om een moderne breedband aansluiting te realiseren.

Het normale kastje met aansluitingen 1a, 1b, 2a, 2b wat de meeste mensen hebben is prima geschikt, het nieuwste ISRA doosje met RJ11 aansluitingen werkt ook prima, maar is makkelijker omdat je er gewoon een RJ11 in kan rossen.

Een ISRA doos met RJ45 stekkers is gewoonweg klinklare onzin. Ik heb er in elk geval nooit van gehoord en ik heb inmiddels dik 3 jaar ervaring met adsl installatiehulp van kpn en ik heb nog nooit gehoord van ISRA punten waar je niet adsl op aan kon sluiten (tenzij het echt een enorme teringzooi is, zoals in dit topic gemeld: Telefoonaansluiting zoek).

Verder heeft Bjck gewoon gelijk. Kan jij me anders misschien vertellen aarom een monteur geen adsl2 op een "niet RJ45" ISRA aan zou kunnen sluiten? Ken je uberhaupt een "RJ45 ISRA"? En laat de poster zich nou vergissen en de monteur een RJ11 ISRA bedoelde, denk je dan echt dat kpn verplicht is deze te installeren als er een prima bruikbare verzegelde ISRA zit met die 1a, 1b etc aansluitpuntjes? Ik dacht het niet.

Dan kan je wel een mooie quote van de OPTA neerknallen, die quote is ook wel waar, maar waarschijnlijk heeft de poster van dit verhaal allang een ISRA punt waar je adsl op aan kan sluiten en was die monteur gewoon lui / onwetend en blerde die maar wat. Die quote is dus wel waar, maar compleet niet van toepassing op deze situatie...

En mocht het zo wezen dat het in dit geval wel een zooi is, dan moet de klant van Versatel dat niet zelf bij kpn komen melden, want de diensten die door de klantenservice van KPN geleverd en ondersteund worden, werken gewoon prima. Als versatel bepaalt dat een ISRA punt niet geschikt is, dan moet versatel daar intern contact over opnemen met kpn en ervoor zorgen dat het kosteloos vervangen wordt... Niet de klant zelf voor de wagen spannen, zij willen een dienst leveren. Klanten bellen zo vaak naar kpn met de melding dat er iets moet gebeuren, wat complete onzin is (en dat is in dit geval volgens mij dus ook).

[ Voor 19% gewijzigd door JvS op 23-08-2005 19:33 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:40:
Het internet werkt nu prima. 1.9 Mbps bij het downloaden van een aantal bin-bestanden.
Alleen de TV geeft alleen gescrambled beeld+geluid. De menu's werken allemaal prima, maar zodra ik beelden wil bekijken gaat het mis.

Het beeld ziet er uit zoals op onderstaande foto. Foto komt uit deel II van dit topic.

[afbeelding]

Meer mensen die hier last van hebben. Lokatie : Hilversum
Ja, dit heb ik precies zo gehad in het begin bij de eerste voetbalzaterdagavond.
Zondags de decoderstekker (220v.) een minuut er uit gehad, maar ook de scartkabel vervangen.
Probleem opgelost. De scartkabel later gebruikt voor decoder naar videorecorder en toen had ik geen geluid. Deze weer gewisseld met andere scart, die het wel deed.
Je zou dus denken dat het bij mij aan die kabel gelegen heeft (of de reset).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds een week en moet zeggen dat ik weinig tot geen probleemen heb
hier mijn stats:
SNR Margin (dB): 5.9 6.0
Attenuation (dB): 30.0 18.1
Output Power (dBm): 20.0 12.6
Attainable Rate (Kbps): 11720 1116
Rate (Kbps): 11133 1007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:17:
Wordt een beetje verdrietig van onderstaande waarde. Had met Chello Classic strak 4 mbit.

Nu is het rete traag. Volgens mij heb ik nog al vreemde waarden. wie kan hier wat over zeggen ??
Als ik voetbal wil kijken, kan er niet geinternet worden want dan is het een blokkenzooi.

Ik verwacht geen 20mbit, met 10mbit ben ik al tevreden maar op dit moment kom ik (ewkaserver) nauwelijks nog boven de 300kbyte uit. (met chello was het rond de 500kbyte). Surfen gaat ook niet echt snel. Bin's downloaden gaat met een snelheid van rond de 200 a 300 kbyte.

Almere, 1730 meter van centrale:

SNR Margin (dB): 6.6 6.0
Attenuation (dB): 46.5 17.7
Output Power (dBm): 19. 0.0
Attainable Rate (Kbps): 10616 12776
Rate (Kbps): 10384 888
Ik zit ook in Almere, maar ruim 4 kilometer van de centrale Kampenweg.
Internet ca. 4mb. Met voetbal vreemd genoeg niet veel minder. Prima mee te werken.
Chello classic was gemiddeld 3,5 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:30:
[...]

KPN is inderdaad verantwoordelijk voor een goed werkende ISRA, maar elk normaal ISRA punt (eigenlijk zelfs een volkomen achterhaalde lasdop ook) is gewoon geschikt om een moderne breedband aansluiting te realiseren.

Het normale kastje met aansluitingen 1a, 1b, 2a, 2b wat de meeste mensen hebben is prima geschikt, het nieuwste ISRA doosje met RJ11 aansluitingen werkt ook prima, maar is makkelijker omdat je er gewoon een RJ11 in kan rossen.

Een ISRA doos met RJ45 stekkers is gewoonweg klinklare onzin. Ik heb er in elk geval nooit van gehoord en ik heb inmiddels dik 3 jaar ervaring met adsl installatiehulp van kpn en ik heb nog nooit gehoord van ISRA punten waar je niet adsl op aan kon sluiten (tenzij het echt een enorme teringzooi is, zoals in dit topic gemeld: Telefoonaansluiting zoek).

Verder heeft Bjck gewoon gelijk. Kan jij me anders misschien vertellen aarom een monteur geen adsl2 op een "niet RJ45" ISRA aan zou kunnen sluiten? Ken je uberhaupt een "RJ45 ISRA"? En laat de poster zich nou vergissen en de monteur een RJ11 ISRA bedoelde, denk je dan echt dat kpn verplicht is deze te installeren als er een prima bruikbare verzegelde ISRA zit met die 1a, 1b etc aansluitpuntjes? Ik dacht het niet.

Dan kan je wel een mooie quote van de OPTA neerknallen, die quote is ook wel waar, maar waarschijnlijk heeft de poster van dit verhaal allang een ISRA punt waar je adsl op aan kan sluiten en was die monteur gewoon lui / onwetend en blerde die maar wat. Die quote is dus wel waar, maar compleet niet van toepassing op deze situatie...

En mocht het zo wezen dat het in dit geval wel een zooi is, dan moet de klant van Versatel dat niet zelf bij kpn komen melden, want de diensten die door de klantenservice van KPN geleverd en ondersteund worden, werken gewoon prima. Als versatel bepaalt dat een ISRA punt niet geschikt is, dan moet versatel daar intern contact over opnemen met kpn en ervoor zorgen dat het kosteloos vervangen wordt... Niet de klant zelf voor de wagen spannen, zij willen een dienst leveren. Klanten bellen zo vaak naar kpn met de melding dat er iets moet gebeuren, wat complete onzin is (en dat is in dit geval volgens mij dus ook).
Nog een aanvulling:
Oude ISRA doosjes ( de ronde met schroefje in het midden ) hebben geen zegel.
Werkt overigens prima, gewoon schroefverbinding.

Een zgn doplas heeft geen zegel.
Hoeft ook geen enkel probleem te zijn, laskokertjes gebruiken of goed twisten. (let op als je hem opnieuw zou strippen dat je de de rode laklaag er even afkrabt)

Het verzegeling vind je alleen op de nieuwere typen ISRA, in dit geval is de IS (InfraStructuur) en de RA (RandApparatuur, klantzijde ) kant dus echt gescheiden.
Een verzegeling zegt dus niet dat KPN dan maar de boel moet komen vervangen, zolang de RA kant gewoon goed te gebruiken valt.

offtopic:
2 jaar KPN zegt niets, ik heb er 5 keer zoveel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:58:
Ik kan alleen WPA met radius server kiezen nu. Beetje vreemd.

Ik had een Attainable Rate van 12392 1216 (Attenuation van 32.0 :{ )
De rate zat daarop op ongeveer 10000.

Ik hang mijn Alcatel splitter welke over was van ADSL van KPN ertussen en mijn rate is opeens 12344 :)

Nu zit er na de splitter nog 20 meter kabel, dus straks even kijken hoeveel invloed dat heeft
Dat kan ook aan het gewoon een keer opnieuw verbinden liggen.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:08:
Op 986 meter van de centrale haal ik al sinds de installatie eind juli dit:

SNR Margin (dB): 6.4 9.6
Attenuation (dB): 19.5 12.9
Attainable Rate (Kbps): 9220 1160
Rate (Kbps): 8301 919

Televisie werkt prima maar de snelheid valt heel erg tegen. :(
19.5dB Attenuation geeft aan ongeveer 1500 a 2000 meter koperlijn. Dan kan dit best als kwaliteit niet meezit.

Monteurs kunnen ook dingen over 't hoofd zien. Als jij bijvoorbeeld op je telefoonlijn nog ergens voor je splitter een ongebruikte aftakking hebt zitten kan dit het ook veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SNR Margin (dB): 19.9 6.3
Attenuation (dB): 10.0 7.6
Output Power (dBm): 21.0 12.4
Attainable Rate (Kbps): 23928 1256
Rate (Kbps): 15323 1146

Het spijt me maar is dit nu goed of niet want ik kom niet boven de 15Mb uit met dll en ik zit 600m vd centrale af. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:43:
SNR Margin (dB): 19.9 6.3
Attenuation (dB): 10.0 7.6
Output Power (dBm): 21.0 12.4
Attainable Rate (Kbps): 23928 1256
Rate (Kbps): 15323 1146

Het spijt me maar is dit nu goed of niet want ik kom niet boven de 15Mb uit met dll en ik zit 600m vd centrale af. :?
dat klopt...15323 is het aantal Mbit wat de lijn nu doorgeeft. Het kan echter 23928 aan, dus als de speedcap eraf gaat haal je de max snelheid! :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 21:50 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.