dus er zit wel degelijk een cap. opVerwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:49:
[...]
dat klopt...15323 is het aantal Mbit wat de lijn nu doorgeeft. Het kan echter 23928 aan, dus als de speedcap eraf gaat haal je de max snelheid!
M'n vader heeft gisteren de monteur op bezoek gehad. Hij had op mijn aanraden alvast zelf alle kabels getrokken en de monteur was dus met een kwartiertje klaar. Hij heeft nog een tijdje met de monteur gepraat en die wist ook te vertellen dat er inderdaad een cap in de centrale wordt geplaatst. Helaas heeft m'n vader niet zover doorgevraagd dat ik nu weet waarom dat is
. Die monteur heeft zelf ook een Versatel-abo en heeft in z'n eigen centrale z'n cap eraf gehaald. Dus de moraal is: wordt vriendjes met een monteur
Verwijderd
Probleem is opgelost. Heb een andere netwerkkabel geprobeerd en nu geeft hij prima beeld.Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:40:
Het internet werkt nu prima. 1.9 Mbps bij het downloaden van een aantal bin-bestanden.
Alleen de TV geeft alleen gescrambled beeld+geluid. De menu's werken allemaal prima, maar zodra ik beelden wil bekijken gaat het mis.
Het beeld ziet er uit zoals op onderstaande foto. Foto komt uit deel II van dit topic.
[afbeelding]
Meer mensen die hier last van hebben. Lokatie : Hilversum
Tot nu toe tevreden met Versatel.
Die monteur heeft zelf ook een Versatel-abo en heeft in z'n eigen centrale z'n cap eraf gehaald. Dus de moraal is: wordt vriendjes met een monteurVerwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:08:
Weet iemand trouwens een goede manier om ervoor te zorgen dat ze die cap eraf halen
Verwijderd
Geduld volgens de helpdesk, ze willen nu eerst een stabiel netwerk, ze vinden het belangrijker dat iedereen kan internetten en een goede verbinding heeft dan dat enkelen nu meer halen en de centrale 'down' trekken, het gaat in stappen omhoog.Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:08:
Weet iemand trouwens een goede manier om ervoor te zorgen dat ze die cap eraf halen
Ze schijnen nu extra glas naar sommige centrale's te trekken.
Over geen kpn meer nodig hebben had de helpdesk ook nog wat te melden, zij zeggen de kpn volledig voor je op en migreren je telefoon naar hun netwerk, wat ik hier eerder las dat je ook nog 9 euro aan de kpn moet betalen klopt NIET, je betaald 10 euro (of 15) en je betaald helemaal niets meer aan de KPN met 1 uitzondering.
Kom je van de kabel af dan heb je een telefoon aansluiting nodig, je moet dan een aansluiting aanvragen bij de KPN die je verplicht om 1 jaar bij hun 'klant' te blijven voordat je met je lijn over mag naar versatel, de helpdesk gaf aan dat hier een oplossing voor gaat komen.
Wat er allemaal van klopt weet ik niet, maar het was een aardige gozer (2e lijns) die ik aan de lijn had.
Verwijderd
Dat klopt, want ook met de alcatel splitter zakt de rate langzaam naar rond de 10Mbps.bjck schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:38:
[...]
Dat kan ook aan het gewoon een keer opnieuw verbinden liggen.
[...]
Modem aan uit, en de rate zit weer dicht tegen de attainable rate aan.
Wel vreemd dat de rate naarmate ik langer verbonden ben afzakt.
Maar goed, met een attenuation van 32dB heb ik weinig te klagen met deze snelheden
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 23:09 ]
Jahoor, werkt nog prima. Dit bericht wordt netjes via WPA-PSK gepost. Je kan mijn report vinden tegen het einde van het tweede Versatel topic.scorpion303 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:54:
[...]
Zat er wel op... Is alleen na de vorige modem-'update' niet meer toegankelijk. Er is iemand geweest, die het met veel gedoe wel weer gelukt is.. Ik weet niet of het nog steeds werkt... Zie voor de benodigde handelingen deel 2 (een van de laatste pagina's) van dit versatel topic of doe een search.
Ik kan me trouwens goed voorstellen dat versatel WPA binnen korte tijd weer gaat aanzetten, aangezien we allen de grote gevaren van WEP al te goed kennen... Tevens maakt versatel in mijn router handleiding gewoon melding van WPA mogelijkheden, dus zou het ook wel leuk zijn als ik die gewoon kon benaderen!
Misschien handig om dit in de FAQ op te nemen? De Versatel mensen lezen geloof ik ook mee. Hoi Versatel! Ik ben happy met mijn verbinding hoor
Verwijderd
Nog meer mensen last van storing in Utrecht (centrale Ut-Nrd)?
Rood inet lampje en geen WAN IP adres?
Zal ook maar eens mijn ervaringen posten. Ik was bij de installatie niet aanwezig maar mijn vriendin vertelde dat het allemaal prima ging. Was in een kwartier klaar(en na 3 kwartier marketing gezwets vertrokken). Installatie was eenvoudig omdat ik met een verbouwing bezig ben. Ga de draden nog zelf leggen dus heb ruim 20 meter UTP gekregen die ik zelf nog kan verwerken.
Heb hier verder niet de waardes van mijn modem maar ik heb iig geen cap. Heb de verschillende .bin bestanden gedownload en kwam gemiddels uit op 2300kb(!!). Mij hoor je dus alles behalve klagen. Zit 612 meter van de centrale in Bunnik.
Zal verder geen gebruik maken van de beperkte draadloze verbinding(wat betreft de beveiliging) aangezien er netwerk aansluitingen in mijn hele huis komen te liggen...
Heb hier verder niet de waardes van mijn modem maar ik heb iig geen cap. Heb de verschillende .bin bestanden gedownload en kwam gemiddels uit op 2300kb(!!). Mij hoor je dus alles behalve klagen. Zit 612 meter van de centrale in Bunnik.
Zal verder geen gebruik maken van de beperkte draadloze verbinding(wat betreft de beveiliging) aangezien er netwerk aansluitingen in mijn hele huis komen te liggen...
[ Voor 3% gewijzigd door Folkert op 24-08-2005 08:49 . Reden: Typo ]
Lijkt me sterk aangezien instalatie monteurs niet in de wijkcentrale mogen komenbigben04 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:59:
Die monteur heeft zelf ook een Versatel-abo en heeft in z'n eigen centrale z'n cap eraf gehaald. Dus de moraal is: wordt vriendjes met een monteur
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
hehe dit was een stoere verhalen monteur
jup, hier (centrum) ook geen inet van ong. 10 tot iig 3u. toen ben ik maar gaan slapenVerwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:30:
Nog meer mensen last van storing in Utrecht (centrale Ut-Nrd)?
inmiddels werkt het weer..
Hmm, dus als je nog geen telefoon hebt op het moment van aanvraag moet je dat eerst van KPN nemen, zodat versatel dat kan opzeggen voor je? (na een jaar dan)Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:41:
[...]
Kom je van de kabel af dan heb je een telefoon aansluiting nodig, je moet dan een aansluiting aanvragen bij de KPN die je verplicht om 1 jaar bij hun 'klant' te blijven voordat je met je lijn over mag naar versatel, de helpdesk gaf aan dat hier een oplossing voor gaat komen.
Wat er allemaal van klopt weet ik niet, maar het was een aardige gozer (2e lijns) die ik aan de lijn had.
Hoop dat ze hier nog wat beters opvinden, ga in Oktober mijn nieuwe huis is en ben van plan om het complete (inet, voetbal, foon) pakket te nemen... Ach anders maar bellen via KPN ipv Versatel.
[ Voor 2% gewijzigd door niq op 24-08-2005 09:39 . Reden: typos ]
Ik ben nu in het bezig van UPC internet, telefonie en tv. Nu zou ik wel graag over willen stappen naar Versatel omdat het gehele pakket meer biedt ten opzichte het pakket wat UPC mij nu biedt. Het geval is dat ik dus geen KPN abonnement in huis heb, en ik heb begrepen dat er tenminste een KPN budget abonnenment moet zijn voor de lijn.
Hoe is het verder met tv? Zijn de reguliere zenders ook al te ontvangen, of heb je hiervoor nog steeds UPC nodig.
De wijkcentrale is ongeveer 1400 meter van mij verwijderd, welke snelheden zijn dan te verwachten?
In het topic heb ik gelezen dat WPA-PSK nog niet geactiveerd is in de modem/router. Hoe zit het met portforwarding? Of is het handiger mijn huidige router (ASUS WL500g) aan de modem te hangen. Ik heb hier 3 pc's (1x win, 2x apple) waarvoor ik nu verschillende poorten doorgestuurd heb.
Hoe is het verder met tv? Zijn de reguliere zenders ook al te ontvangen, of heb je hiervoor nog steeds UPC nodig.
De wijkcentrale is ongeveer 1400 meter van mij verwijderd, welke snelheden zijn dan te verwachten?
In het topic heb ik gelezen dat WPA-PSK nog niet geactiveerd is in de modem/router. Hoe zit het met portforwarding? Of is het handiger mijn huidige router (ASUS WL500g) aan de modem te hangen. Ik heb hier 3 pc's (1x win, 2x apple) waarvoor ik nu verschillende poorten doorgestuurd heb.
Verwijderd
Ik heb ergens gelezen dat de tv zenders vanaf feb 2006 worden aangeboden. Nu alleen NL 1,2,3 + ARD, ZDF en het voetbal kanaalB2 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 10:08:
Hoe is het verder met tv? Zijn de reguliere zenders ook al te ontvangen, of heb je hiervoor nog steeds UPC nodig..
Verwijderd
Mogguh allemaal,
Ik heb me net speciaal laten registreren voor dit topic. Ik denk dat ik namelijk een aardige tip heb voor mensen die problemen ondervinden met Versatel 20Mb. Ik heb het zelf twee weken geleden aan laten leggen en alleen maar gezeik gehad. Monteur die eerst niet langs wilde komen omdat ie geen afstandsbediening had (????) en dus niks kon installeren. Uiteindelijk kwam ie wel en ben ik daarna twee weken bezig geweest om een monteur te laten komen die mijn decoder aan zou sluiten en mijn afstandsbediening zou brengen.
Dat was mijn eigen frustratie, nu de tip
Vanaf het moment van installatie kwam ik niet verder dan 800 kb/sec en had ik een irritante ruis op de lijn. Na heel veel heen en weer gebel met de helpdesk was er geen oplossing. Tot een oplettende en technische collega er door mijn uitleg achter kwam dat mijn telefoon in de slaapkamer boven gewoon rechtstreeks op het ISRA-punt zat en dus vóór de splitter. Ik heb de stekker dr uit getrokken en weg was de ruis en terug was de snelheid. Van 800 kb naar 1,5 mb. Gisteren een monteur langsgehad die alsnog alles goed heeft aangesloten. Ik vermoed dat de meesten van jullie deze oplossing zelf ook hadden kunnen bedenken, maar aangezien ik als niet-tweaker ook dit forum bezoek voor tips en trucs denk ik dat deze info voor sommige mensen wel degelijk nuttig kan zijn.
Ik heb me net speciaal laten registreren voor dit topic. Ik denk dat ik namelijk een aardige tip heb voor mensen die problemen ondervinden met Versatel 20Mb. Ik heb het zelf twee weken geleden aan laten leggen en alleen maar gezeik gehad. Monteur die eerst niet langs wilde komen omdat ie geen afstandsbediening had (????) en dus niks kon installeren. Uiteindelijk kwam ie wel en ben ik daarna twee weken bezig geweest om een monteur te laten komen die mijn decoder aan zou sluiten en mijn afstandsbediening zou brengen.
Dat was mijn eigen frustratie, nu de tip
Vanaf het moment van installatie kwam ik niet verder dan 800 kb/sec en had ik een irritante ruis op de lijn. Na heel veel heen en weer gebel met de helpdesk was er geen oplossing. Tot een oplettende en technische collega er door mijn uitleg achter kwam dat mijn telefoon in de slaapkamer boven gewoon rechtstreeks op het ISRA-punt zat en dus vóór de splitter. Ik heb de stekker dr uit getrokken en weg was de ruis en terug was de snelheid. Van 800 kb naar 1,5 mb. Gisteren een monteur langsgehad die alsnog alles goed heeft aangesloten. Ik vermoed dat de meesten van jullie deze oplossing zelf ook hadden kunnen bedenken, maar aangezien ik als niet-tweaker ook dit forum bezoek voor tips en trucs denk ik dat deze info voor sommige mensen wel degelijk nuttig kan zijn.
Altijd nuttige deze tip BarneyBoy
en welkom op dit forum
samen zijn we sterk !
samen zijn we sterk !
[ Voor 18% gewijzigd door gromit77 op 24-08-2005 10:43 ]
Verwijderd
Hehe, thanx. Maar ik was wel shocked dat blijkbaar niemand van de helpdesk van Versatel dit probleem herkende. De collega-monteur van de prutser die ik in eerste instantie langs had gekregen was overigens net zo geschokt
Toevallig vandaag op de Talpa website aan het rondneuzen en kwam ik onderstaande tegen:
Wordt Bog Brother nu uitgezonden via Versatel en de multimedia decoder? Door IP-TV lijkt mij van wel, maar kan er niets over vinden op Versatel.nl?
Niet dat het mij interessant lijkt, maar meer ter info
BronRondom Big Brother is een geavanceerd multimediaal platform gebouwd. Zo zijn de beelden niet alleen 24 uur per dag live te volgen op www.bigbrother.tv , maar ook op het digitale kanaal van Versatel (IP-TV) en via Vodafone live! UMTS en KPN.
Wordt Bog Brother nu uitgezonden via Versatel en de multimedia decoder? Door IP-TV lijkt mij van wel, maar kan er niets over vinden op Versatel.nl?
Reken maar dat de RESET van de decoder het probleem verholpen heeft. Ik heb ieder voetbal-weekend ook problemen met mijn decoder.. Vaak varierend van een zwart scherm tot het volledig vastlopen van de internetverbinding... Gewoon even (enkele seconden) de spanning van de decoder af halen en opnieuw aanzetten.. dan lijkt het alsof er nieuwe decoder-software binnen komt druppelen (meest linkse lampje knippert groen). Daarna de decoder even aan en uitzetten en het voetbalweekend kan weer (probleemloos) beginnen.Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:50:
[...]
Ja, dit heb ik precies zo gehad in het begin bij de eerste voetbalzaterdagavond.
Zondags de decoderstekker (220v.) een minuut er uit gehad, maar ook de scartkabel vervangen.
Probleem opgelost. De scartkabel later gebruikt voor decoder naar videorecorder en toen had ik geen geluid. Deze weer gewisseld met andere scart, die het wel deed.
Je zou dus denken dat het bij mij aan die kabel gelegen heeft (of de reset).
Hou er wel rekening mee dat je op tijd begint en dus niet aanstaande zondag, precies om 12:30 je decodertje aanzet
Hier mijn ervaringen dan maar.
Na erg veel gerommel met mijn isdn-omzetting naar analoog en door gepruts van Versatel heb ik bijna 2 maanden zonder internet gezeten. Echter, ik heb sinds gistermiddag weer internet (eindelijk).
Zit hier op 1286 meter van de centrale, en de verbinding is ronduit goed te noemen. Echter, zoals hierboven ook al staat daalt de lijnsnelheid iets naarmate de verbinding langer open staat. De kwaliteit van de verbinding voor mijn decoder vind ik ronduit uitstekend. Stuk film zitten kijken vanuit de videotheek en beeld is haarscherp.
Dit zijn mijn stats:
SNR Margin (dB): 6.3 5.7
Attenuation (dB): 22.5 14.5
Output Power (dBm): 21.0 12.4
Attainable Rate (Kbps): 15960 1180
Rate (Kbps): 15249 1071
Ook dit was in eerste instantie een 15323 gevalletje, en de rate is nu langzaam aan aan het dalen. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik weet dat ik niet veel hoger kan, maar vind het vaag dat de rate daalt, terwijl de attainable rate hetzelfde blijft. Al met al ben ik eindelijk weer een tevreden gebruiker
Na erg veel gerommel met mijn isdn-omzetting naar analoog en door gepruts van Versatel heb ik bijna 2 maanden zonder internet gezeten. Echter, ik heb sinds gistermiddag weer internet (eindelijk).
Zit hier op 1286 meter van de centrale, en de verbinding is ronduit goed te noemen. Echter, zoals hierboven ook al staat daalt de lijnsnelheid iets naarmate de verbinding langer open staat. De kwaliteit van de verbinding voor mijn decoder vind ik ronduit uitstekend. Stuk film zitten kijken vanuit de videotheek en beeld is haarscherp.
Dit zijn mijn stats:
Ook dit was in eerste instantie een 15323 gevalletje, en de rate is nu langzaam aan aan het dalen. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik weet dat ik niet veel hoger kan, maar vind het vaag dat de rate daalt, terwijl de attainable rate hetzelfde blijft. Al met al ben ik eindelijk weer een tevreden gebruiker
Dan heb je waarschijnlijk slechte helpdeskmedewerkers aan de lijn gehad. Dit is namelijk een van de meest voorkomende problemen als er storingen zijn: afsplitsingen voor de spliter.Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 11:50:
Hehe, thanx. Maar ik was wel shocked dat blijkbaar niemand van de helpdesk van Versatel dit probleem herkende. De collega-monteur van de prutser die ik in eerste instantie langs had gekregen was overigens net zo geschokt
Lijkt me sterk dat ze dat bij Versatel niet weten. Maar meestal is daar over de telefoon met de klant lastig achter te komen. Zeker als je iemand aan de telefoon hebt die blind zijn script volgt en technisch gezien niet zoveel inzicht heeft.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Verwijderd
Ja, zie : http://www.versatel.com/f.../05-08-24_Big_Brother.pdfKroontje schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 11:58:
Toevallig vandaag op de Talpa website aan het rondneuzen en kwam ik onderstaande tegen:
[...]
Bron
Af en toe een keertje je modem een reset geven. Bij mij schommelt de Rate ook over de dag een beetje. Soms kan het 1500kbit schelen met de Attainable Rate.Upper schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 12:40:
Hier mijn ervaringen dan maar.
Dit zijn mijn stats:
Een powercycle van het modem kan dan nog wel eens uitkomst bieden.
Let op dit kan elk Versatel abonnee overkomen
Ik zit inmiddels NEGEN DAGEN ZONDER INETERNET! (Vlaardingen, omgeving Rotterdam)
Ja, je leest het goed.
Ik heb elke dag gebeld en krijg elke dag pas na 30 minuten iemand aan de telefoon.
Elke dag zeggen ze dat er een storing is en dat deze binnen 24 uur wordt opgelost. Niet dus!
Daarnaast komt Versatel simpelweg niet na wat ze beloven. Bij de meeste centrales halen ze de 20 mbit NIET. Dit geeft de helpdesk ook zelf toe!
Zijn er hier meer mensen die zich bedrogen voelen door Versatel? Wat kunnen we hier aan doen?
Ik zit inmiddels NEGEN DAGEN ZONDER INETERNET! (Vlaardingen, omgeving Rotterdam)
Ja, je leest het goed.
Ik heb elke dag gebeld en krijg elke dag pas na 30 minuten iemand aan de telefoon.
Elke dag zeggen ze dat er een storing is en dat deze binnen 24 uur wordt opgelost. Niet dus!
Daarnaast komt Versatel simpelweg niet na wat ze beloven. Bij de meeste centrales halen ze de 20 mbit NIET. Dit geeft de helpdesk ook zelf toe!
Zijn er hier meer mensen die zich bedrogen voelen door Versatel? Wat kunnen we hier aan doen?
Precies hetzelfde hier (Maassluis), al anderhalve week storing. Gisteren weer gebeld en kreeg te horen dat er gisteren een nieuwe storing gevonden is in de centrale. Benieuwd of ze het ooit opgelost krijgen.RaMoN-MSP schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 14:33:
Leuk, mijn neefje uit zn frustratie 
Ik snap er ook nix van Ramon, ik bedoel je zit 100 meter bij me vandaan...
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Vaag heh? Volgens alle checks die op internet staan zit ik 400 meter van de centrale af en als ik mijn Versatel adslstats bekijk geeft ie aan dat ik 1,5 km van de centrale af zit. Snap jij het nog?Roeligan schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 14:40:
Leuk, mijn neefje uit zn frustratie
Heb zojuist weer even een klaag mailtje gestuurd naar ze, niet dat dat helpt...
Verwijderd
Ook maar even mijn stats:
SNR Margin (dB): 9.9 6.0
Attenuation (dB): 18.0 12.9
Output Power (dBm): 21.0 12.3
Attainable Rate (Kbps): 18080 1192
Rate (Kbps): 15323 1082
ik zit ongeveer 1050 meter van de Ast-Btv centrale in Amsterdam. Snelheidstest (100 MB bestand vanaf UT ftp server) geeft een keurige snelheid van 1,5MB/s. Da's prima totdat ze de speedcap eraf halen, want volgens mij moet ik in theorie gewoon de volle 20 Mbit kunnen halen. Of niet, want in mn Attainable Rate staat 18080. Is dat niet wat weinig voor de afstand die ik van de centrale zit (of zou ik een kortere telefoonlijn naar het modem moeten proberen oid?).
SNR Margin (dB): 9.9 6.0
Attenuation (dB): 18.0 12.9
Attainable Rate (Kbps): 18080 1192
Rate (Kbps): 15323 1082
ik zit ongeveer 1050 meter van de Ast-Btv centrale in Amsterdam. Snelheidstest (100 MB bestand vanaf UT ftp server) geeft een keurige snelheid van 1,5MB/s. Da's prima totdat ze de speedcap eraf halen, want volgens mij moet ik in theorie gewoon de volle 20 Mbit kunnen halen. Of niet, want in mn Attainable Rate staat 18080. Is dat niet wat weinig voor de afstand die ik van de centrale zit (of zou ik een kortere telefoonlijn naar het modem moeten proberen oid?).
Verwijderd
In de mediabrowser is ook te zien dat er binnenkort ook engels voetbal te zien zal zijn..... en dan denk ik niet aan de clubchannels van MU en Chelsea!Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 14:35:
[...]
Kijk maar eens in de menu, zit nu een extra optie Big Brother bij.
Verwijderd
Nou, dat lijkt me sterk aangezien ik er in totaal een stuk of zeven aan de lijn heb gehad....... Aan de andere kant zou dit wel iets zeggen over het morongehalte van die helpdeskrwb schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 12:58:
[...]
Dan heb je waarschijnlijk slechte helpdeskmedewerkers aan de lijn gehad. Dit is namelijk een van de meest voorkomende problemen als er storingen zijn: afsplitsingen voor de spliter.
Lijkt me sterk dat ze dat bij Versatel niet weten. Maar meestal is daar over de telefoon met de klant lastig achter te komen. Zeker als je iemand aan de telefoon hebt die blind zijn script volgt en technisch gezien niet zoveel inzicht heeft.

Verwijderd
niet dat ik geinteresseerd ben in een gecapte "20 mbit" verbinding bij Versatel, maar waar vind ik in hemelsnaam een postcode check op de versatel site?? ik zie alleen maar aanvraagformulieren...
NB, ik bedoel dus ook metingen mbt afstand naar de centrale etc.
NB, ik bedoel dus ook metingen mbt afstand naar de centrale etc.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 16:19 ]
Verwijderd
Ik had vorige week een Attainable Rate (Kbps): 15920 1172
Rate (Kbps): 14093 1063
Deze veranderde nooit (speedcap dus).
Dus ik een mailtje naar versatel gestuurd of ze zo vriendelijk zouden zijn om die speedcap eraf te halen.
Wel een bevestigings mailtje gehad dat ik binnen 24 uur bericht terug kreeg.
Nu een week later nog steeds geen bericht gehad, maar wel...........
Ik net weer ff kijken of er iets was veranderd, en jawel hoor er is iets veranderd, alleen......
Nu heb ik Attainable Rate (Kbps): 13892 1148
Rate (Kbps): 13776 1039
Dus weer verlaagd.
Zo gauw ik moet gaan betalen en nog steeds maar op de helft ongeveer zit dan kunnen ze ook maar de helft van het bedrag afschrijven, schrijven ze het volle bedrag af dan laat ik het terug boeken op de bank.
Eens kijken hoe snel ze dan reageren.
Dus ik een mailtje naar versatel gestuurd of ze zo vriendelijk zouden zijn om die speedcap eraf te halen.
Ik net weer ff kijken of er iets was veranderd, en jawel hoor er is iets veranderd, alleen......
Dus weer verlaagd.
Zo gauw ik moet gaan betalen en nog steeds maar op de helft ongeveer zit dan kunnen ze ook maar de helft van het bedrag afschrijven, schrijven ze het volle bedrag af dan laat ik het terug boeken op de bank.
Verwijderd
Het lijkt me sterk dat je live wedstrijden uit Engeland krijgt want die rechten liggen volgens mij bij voetbalkanaal en Canal+, regelrechte concurrenten van Versatel.Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:01:
[...]
In de mediabrowser is ook te zien dat er binnenkort ook engels voetbal te zien zal zijn..... en dan denk ik niet aan de clubchannels van MU en Chelsea!
Weet iemand toevallig wanneer de orderstatus wordt aangepast nadat je het registratieformulier hebt opgestuurd? Ik wacht al een tijdje en er verandert niets. Ik ben bang dat er iets misgegaan is. Er staat namelijk nog steeds niet dat het formulier ontvangen is.
Das geen speedcap, je lijn kan gewoon niet sneller.. als je een speedcap hebt dan staat je Rate op 15353 (en je Attainable Rate hoger dan dat).Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:27:
Dit is wel vreemd.. probeer je modem eens te resetten (stroom er af en er weer op), wat voor waarden krijg je dan?Nu heb ik Attainable Rate (Kbps): 13892 1148
Dus weer verlaagd.
Heb ook versatel sinds vandaag, alles werkt gewoon goed en snel etc maar heb een probleem waar de helpdesk me niet mee kon helpen.
Ik gebruik Outlook 2003 (i.c.m. WinXP SP2) met mijn eigen e-mailadres van mijn band. Mail ontvangen etc gaat allemaal perfect maar op het moment dat ik iets wil versturen werkt het niet.
Wat heb ik al geprobeerd :
- smtpservers :
smtp.versatel.nl : geeft time out
relay.versatel.net : krijg alles terug met de melding dat de domeinen niet in de acceptlist staan
- mijn inlognaam en wachtwoord van versatel geprobeerd bij outgoing mail instellingen in outlook, nog steeds geen resultaat, weer een time-out, zowel met als zonder @versatel.nl
Klantenservice van versatel blijft vertellen dat het gewoon moet werken, maar dat doet het hier dus niet.
Iemand een idee wat ik fout doe ? Hoop het op te kunnen lossen zonder zelf een mailserver te moeten maken hier
Ik gebruik Outlook 2003 (i.c.m. WinXP SP2) met mijn eigen e-mailadres van mijn band. Mail ontvangen etc gaat allemaal perfect maar op het moment dat ik iets wil versturen werkt het niet.
- smtpservers :
relay.versatel.net : krijg alles terug met de melding dat de domeinen niet in de acceptlist staan
- mijn inlognaam en wachtwoord van versatel geprobeerd bij outgoing mail instellingen in outlook, nog steeds geen resultaat, weer een time-out, zowel met als zonder @versatel.nl
Klantenservice van versatel blijft vertellen dat het gewoon moet werken, maar dat doet het hier dus niet.
Iemand een idee wat ik fout doe ? Hoop het op te kunnen lossen zonder zelf een mailserver te moeten maken hier
Ik heb geen DSL van Versatel en kan het ook (nog) niet krijgen hier....
Mijn cisco router hangt aan een xs4all 1600/512 abo, betekend dit nu 1700 meter van de centrale ?
De BBNED en de TUDELFT site geven aan dat het ongeveer 830 meter is.
ATU-R (DS) ATU-C (US)
Modem Status: Showtime (DMTDSL_SHOWTIME)
DSL Mode: ITU G.992.1 (G.DMT)
ITU STD NUM: 0x01 0x1
Vendor ID: 'ALCB' 'ALCB'
Vendor Specific: 0x0000 0x0000
Vendor Country: 0x00 0x0F
Capacity Used: 19% 58%
Noise Margin: 33.0 dB 20.0 dB
Output Power: 20.0 dBm 12.0 dBm
Attenuation: 17.0 dB 10.0 dB
Defect Status: None None
Last Fail Code: None
Selftest Result: 0x00
Subfunction: 0x15
Interrupts: 2695 (0 spurious)
PHY Access Err: 0
Activations: 2
Init FW: embedded
Operation FW: embedded
SW Version: 3.8131
FW Version: 0x1A04
Mijn cisco router hangt aan een xs4all 1600/512 abo, betekend dit nu 1700 meter van de centrale ?
De BBNED en de TUDELFT site geven aan dat het ongeveer 830 meter is.
ATU-R (DS) ATU-C (US)
Modem Status: Showtime (DMTDSL_SHOWTIME)
DSL Mode: ITU G.992.1 (G.DMT)
ITU STD NUM: 0x01 0x1
Vendor ID: 'ALCB' 'ALCB'
Vendor Specific: 0x0000 0x0000
Vendor Country: 0x00 0x0F
Capacity Used: 19% 58%
Noise Margin: 33.0 dB 20.0 dB
Output Power: 20.0 dBm 12.0 dBm
Attenuation: 17.0 dB 10.0 dB
Defect Status: None None
Last Fail Code: None
Selftest Result: 0x00
Subfunction: 0x15
Interrupts: 2695 (0 spurious)
PHY Access Err: 0
Activations: 2
Init FW: embedded
Operation FW: embedded
SW Version: 3.8131
FW Version: 0x1A04
afstand centrale volgens tudelft test: 1279 meter
resultaat zoals verwacht denk ik
Downstream Upstream
SNR Margin (dB): 11.6 5.7
Attenuation (dB): 22.0 13.7
Output Power (dBm): 21.0 12.5
Attainable Rate (Kbps): 18536 1188
Rate (Kbps): 15323 1078
bij gebruik giganews newsserver moet ik mijn dumeter ongeveer op 13.5Mbit zetten
resultaat zoals verwacht denk ik
Downstream Upstream
SNR Margin (dB): 11.6 5.7
Attenuation (dB): 22.0 13.7
Output Power (dBm): 21.0 12.5
Attainable Rate (Kbps): 18536 1188
Rate (Kbps): 15323 1078
bij gebruik giganews newsserver moet ik mijn dumeter ongeveer op 13.5Mbit zetten
[ Voor 14% gewijzigd door Tonton op 24-08-2005 18:43 ]
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Verwijderd
Locatie Schiedam
Mijn afstand tot de centrale is 100 meter volgens de TU Delft check.
Downstream Upstream
SNR Margin (dB): 5.8 7.0
Attenuation (dB): 30.0 9.2
Output Power (dBm): 21.4 0.0
Attainable Rate (Kbps): 19308 14036
Rate (Kbps): 18882 1021
De downsnelheid voor het binnenhalen van het bin bestand is gemiddeld 1,35MB p/s vanaf mijn wireless laptop. Ik heb een HP NC6120 met ingebouwde Intel PRO/Wireless 2200BG zonder accelator software.
Mijn afstand tot de centrale is 100 meter volgens de TU Delft check.
Downstream Upstream
SNR Margin (dB): 5.8 7.0
Attenuation (dB): 30.0 9.2
Output Power (dBm): 21.4 0.0
Attainable Rate (Kbps): 19308 14036
Rate (Kbps): 18882 1021
De downsnelheid voor het binnenhalen van het bin bestand is gemiddeld 1,35MB p/s vanaf mijn wireless laptop. Ik heb een HP NC6120 met ingebouwde Intel PRO/Wireless 2200BG zonder accelator software.
Verwijderd
Met de decoder aan heb ik nog steeds dezelfde wireless snelheid van 1,35MB/s.
Het beeld ziet er heel erg strak uit.
Versatel heb ik sinds 2 augustus.
Ik gebruik een aparte Accesspoint van het type Linksys WAP54G met laatste firmware.
Het gekke is, wat ik al vaker gelezen heb is dat mijn andere wireless kaarten lagere snelheden halen.
Al moet ik zeggen dat de GIGABYTE GN-WPEAG pci het sinds vrijdag ook een stuk beter doet. Daarmee haal ik snelheden rond de 900KB/s. De Tornado 121 pc-card zit daarentegen nog steeds op 500KB/s.
Ik gebruik een aparte Accesspoint van het type Linksys WAP54G met laatste firmware.
Het gekke is, wat ik al vaker gelezen heb is dat mijn andere wireless kaarten lagere snelheden halen.
Al moet ik zeggen dat de GIGABYTE GN-WPEAG pci het sinds vrijdag ook een stuk beter doet. Daarmee haal ik snelheden rond de 900KB/s. De Tornado 121 pc-card zit daarentegen nog steeds op 500KB/s.
Verwijderd
Heb 4 pc's en een Mac. Op de Mac draai ik een servertje, gewoon de modem/router van Versatel configureren in het NAT menu, virtual server setup poortnummer ingeven en naar het ip adres van de Mac doorverwezen, werkt gewoon allemaal!B2 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 10:08:
Ik ben nu in het bezig van UPC internet, telefonie en tv. Nu zou ik wel graag over willen stappen naar Versatel omdat het gehele pakket meer biedt ten opzichte het pakket wat UPC mij nu biedt. Het geval is dat ik dus geen KPN abonnement in huis heb, en ik heb begrepen dat er tenminste een KPN budget abonnenment moet zijn voor de lijn.
Verwijderd
Xandalf, ik had op een laptop exact hetzelfde probleem, het scheen achteraf een probleem met de firewall te zijn (zonealarm) die instelling van de oude verbinding had opgeslagen die niet meer veranderd konden worden.,
Het enige wat hielp was de machine opnieuw installeren
Het enige wat hielp was de machine opnieuw installeren

Verwijderd
Hier niet veel ben ik bang. Ik behoor ook tot de klanten van Versatel die er behoorlijk de pest in hebben, maar als je hier in dit forum te veel van leer trekt tegen Versatel gaan andere gebruikers je lopen af zeiken - dat Versatel zich onbehoorlijk gedraagt vind ik al meer dan genoeg.RaMoN-MSP schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 14:33:
Ja, je leest het goed.
Na eindeloze mailtjes naar de helpdesk waar de antwoorden op mijn vragen en klachten van 16 augustus blijven, is er radiostilte vanuit Versahel. Er is nu een aangetekende brief met al mijn punten naar ze onderweg. Ook heb ik meegedaan aan de enquete van de Consumentenbond.
Laatst ben ik gebeld door een onderzoeksburo dat in opdracht van Versahel een klanttevredenheidsonderzoek voor ze verricht. Die interviewer mijn gerieven medegedeeld. Hij werd er stil van.
Versahel negeert mensen met klachten, behandelt klanten schofterig, komt beloften niet na, levert niet wat ze beloven, geven niet of nauwelijks informatie. Geen wonder dat John de Mol zijn aandelen kwijt wil.
Mensen met suggesties om deze paktijken te (doen laten) veranderen, horen we graag.
EDIT
Heb effe een uitgebreide FAQ gevolgd. Heb de virtual server aanstaan. Poort 6881 voor azureus, precies zoals daar aangegeven, alleen nu zegt azureus dat de poort niet is toegestaan.
Wat nu?
Heb effe een uitgebreide FAQ gevolgd. Heb de virtual server aanstaan. Poort 6881 voor azureus, precies zoals daar aangegeven, alleen nu zegt azureus dat de poort niet is toegestaan.
Wat nu?
[ Voor 77% gewijzigd door TafkaP op 24-08-2005 20:51 ]
King of Cod
Verwijderd
Beetje jammer.. hier in centrum Rotterdam (centrale Rotterdam-Dijkzigt) geen Versatel
Ik zit volgens de afstandsmeter op 450 zoveel meter, wat ook klopt, want ik zie vanaf hier het ziekenhuis liggen waar blijkbaar de telefooncentrale zit 
Iemand een idee wanneer Versatel van plan is ook hier 20mbit te gaan aanbieden?
Ook zo lekker: je kunt niet met een extern mailadres (lees: niet versatel.nl en zonnet.nl adres) naar Versatel mailen..
Ook zo lekker: je kunt niet met een extern mailadres (lees: niet versatel.nl en zonnet.nl adres) naar Versatel mailen..
Verwijderd
geenantwoord@versatel.nl is hun vaak gebruikte e-mail adres, vooral van de helpdeskVerwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:35:
Beetje jammer.. hier in centrum Rotterdam (centrale Rotterdam-Dijkzigt) geen VersatelIk zit volgens de afstandsmeter op 450 zoveel meter, wat ook klopt, want ik zie vanaf hier het ziekenhuis liggen waar blijkbaar de telefooncentrale zit
Verwijderd
Nou, ik heb de wijziging van VOIP aangevraagd. Kost me 5 euro per maand meer om onbeperkt gratis naar vaste nummers te bellen. Aangezien ik op dit moment ongeveer 6 euro aan belkosten heb en aan abonnement 10 euro (bel budget) bespaar ik straks flink
Verwijderd
Als je azureus wilt gebruiken zul je de poorten moeten forwarden naar de juiste pc in t netwerk. Dat doe je niet bij Port Triggering, maar onder NAT --> Virtual Servers. Kies voor "add" en daarna "custom server" en vul daar in, als je dit wilt configureren voor Azureus en de poorten 6881 tot 6889 wilt gebruiken:TafkaP schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:31:
...
Ik wil nu dus gebruik gaan maken van azureus, alleen er is een probleem met de poorten. Ben nu aan het bekijken hoe het hele port triggering werkt. Ik heb een vaag idee hoe het werkt, alleen geen idee van de waarden die ik moet invullen. Gewoon 4 keer dezelfde poort, of moeten de getallen van bijvoorbeeld 2000 tot 2059 lopen?
de server naam: (bijvoorbeeld) Azureus
external port start: 6881
external port end: 6889
internal port start: 6881
external port end: 6889
protocol: TCP
Vergeet vervolgens niet onder het klein geschreven "server ip-address" het adres van de pc waar je azureus op wilt draaien in te vullen.
Nu kan t zijn dat je voor Azureus ook nog UDP open moet zetten, maar dat kan je vast zelf wel vinden op hun website
Gefaald om een listen op poort UDP:6881 te maken.
Controleer of andere applicaties deze poort niet gebruiken.
Controleer ook of er een andere kopie van Azureus draait.
Thnx, maar ik krijg dus nu steeds dit. Er draaien geen andere applicaties, en geen andere kopien van azureus. Het ip wat ik moet invullen, waar kan ik dat exact vinden? Hij vult er nu eentje automatisch in zeg maar.
Thnx, maar ik krijg dus nu steeds dit. Er draaien geen andere applicaties, en geen andere kopien van azureus. Het ip wat ik moet invullen, waar kan ik dat exact vinden? Hij vult er nu eentje automatisch in zeg maar.
King of Cod
[quote]Xandalf schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:33:
- smtpservers :
quote]
Let op komt ie nog een keer:
Account NIET versatel email
inkomend: pop.jouwprovider.nl
uitgaand: smtp.versatel.nl
Versatel Account:
inkomend: pop.versatel.nl
Let op bij je versatel mail instelling dat je gebruikersnaam het gedeelte voor de @ is en verder geen optie's aanvinken, (hooguit wachtwoord onthouden voor als je lui bent
)
Suc6
- smtpservers :
quote]
Let op komt ie nog een keer:
Account NIET versatel email
inkomend: pop.jouwprovider.nl
Versatel Account:
inkomend: pop.versatel.nl
Let op bij je versatel mail instelling dat je gebruikersnaam het gedeelte voor de @ is en verder geen optie's aanvinken, (hooguit wachtwoord onthouden voor als je lui bent
Suc6
Duck, bedoel je dan 39.95 + 5?Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:46:
Nou, ik heb de wijziging van VOIP aangevraagd. Kost me 5 euro per maand meer om onbeperkt gratis naar vaste nummers te bellen. Aangezien ik op dit moment ongeveer 6 euro aan belkosten heb en aan abonnement 10 euro (bel budget) bespaar ik straks flink
Want op tv adverteren ze nu met 39.95 incl telefoneren (niet onbeperkt uiteraard) maar op hun site staat 49.95 met telefoneren...
Ben een beetje het spoor bijster wat het nou is!

en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Verwijderd
als je niet t goeie ip-adres hebt ingevuld is t logisch dat het nog niet werkt... Het juist ip-adres vind je door op de pc waar je azureus draait het volgende te doen: Start --> run --> cmd. Je start nu een dos-box op. Tik daarin: ipconfig. Je krijgt dan een beknopt overzicht van je netwerkkaarten en de toegekende ip-adressen. Waarschijnlijk staat er bovenaan 1 ip-adres: 192.168.1.x (met op de plaats vd x het juiste cijfer). Dat adres moet je invullen bij het net besproken "server address" in je router configuratie.TafkaP schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:14:
Gefaald om een listen op poort UDP:6881 te maken.
Verwijderd
check de details van de aanbieding op de versatel site. Je kan kiezen uit 39,95 + telefonie, maar dan heb je een 4 Mbit abonnement en een selectie vd voetbalwedstrijden en 49,95 + telefonie en dat is het 20 Mbit abonnement met ALLE wedstrijden. Wat betreft de telefonie kan je extra (bovenop 1 van de twee abonnementen met telefonie dus) voor 5 euro per maand kiezen voor de optie om onbeperkt gratis te kunnen bellen naar vaste nummers. Overigens heeft dat niet voor iedereen even veel zin, aangezien je in het weekend (altijd) en doordeweeks na 19.00 tot 0800 de volgende dag met het standaard telefonie abonnement al gratis belt (altijd als ik thuis ben dusWillem2 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:30:
[...]
Duck, bedoel je dan 39.95 + 5?
Want op tv adverteren ze nu met 39.95 incl telefoneren (niet onbeperkt uiteraard) maar op hun site staat 49.95 met telefoneren...
Ik zie nou die Big Brother kanalen. Alleen laten ze alle 4 de slaapkamer zien, waar overigens nog niemand is
HODL
Thnx alvast. Heb alles nu goed ingevuld, en krijg de foutmelding rechtsonder niet meer in beeld. Heb het protocol op TCP/UDP gezet, maar azureus geeft nog steeds aan dat poortnummer 6881 niet is toegestaan. Wat ik niet snap, want ik sta em dus door deze handelingen wel toe... toch?
Heb de boel op poort 7000 gegooid. Dit lijkt de truc te hebben gedaan. Heb de omringende poorten ook opengezet, dus 6969 t/m 7009 TCP en UDP.
Heb de boel op poort 7000 gegooid. Dit lijkt de truc te hebben gedaan. Heb de omringende poorten ook opengezet, dus 6969 t/m 7009 TCP en UDP.
[ Voor 23% gewijzigd door TafkaP op 24-08-2005 21:59 ]
King of Cod
Verwijderd
Zijn er al mensen die inmiddels ook de telefoon hebben? Ik hoorde dit vandaag dat dit mogelijk was en ik heb de order aan laten passen. Krijg dus volgende week (1 september) ook telefoon erbij geinstalleerd.
Wat zijn jullie ervaringen met Voip van Versatel??? Ben benieuwd.
Wat zijn jullie ervaringen met Voip van Versatel??? Ben benieuwd.
Ze gaan nu voorlopig al in het bubbelbadRalphie schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:46:
Ik zie nou die Big Brother kanalen. Alleen laten ze alle 4 de slaapkamer zien, waar overigens nog niemand is
[ Voor 7% gewijzigd door Ralphie op 24-08-2005 22:08 ]
HODL
Verwijderd
Nou het gaat nu al nergens overRalphie schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:07:
[...]
Ze gaan nu voorlopig al in het bubbelbadLiep er nou al een in z`n nakie
Lekker toch
Hebben jullie trouwens ook last van bijna geen geluid (heeeeel erg zacht) op BB kanaal 1 en 2 ?????
[ Voor 23% gewijzigd door Eindhoven657 op 24-08-2005 22:23 ]
Verwijderd
JaEindhoven schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:20:
[...]
Lekker toch
Hebben jullie trouwens ook last van bijna geen geluid (heeeeel erg zacht) op BB kanaal 1 en 2 ?????
Bij mij nu niet meer. 2 minuten geleden ging het ineens harder
HODL
Punt is dus, dat de reclame gisteren op televisie ging over 20Mbit + voetbal + telefonie voor 39.95€...Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:38:
[...]
check de details van de aanbieding op de versatel site.
En volgens mij had Duck 20mbit + voetbal, dus vandaar mijn vraag!
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Verwijderd
Van de TV is aanbieding voor 4 Mbit inet + voetbal + VOIPWillem2 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:30:
[...]
Duck, bedoel je dan 39.95 + 5?
Op dit moment (voor zover mij bekend):
20 Mbit + Voetbal = 39,95
20 Mbit + Voetbal + VOIP beperkt = 49,95 (daluren en weekend gratis bellen naar vaste nummers)
20 Mbit + Voetbal + VOIP uitgeberid = 54,95 (24/7 gratis bellen naar vaste nummers)
Zo weer duidelijk?
Verwijderd
jongens wie had last op nl2 ? de beeld was erg kleurige te veel kleuren...? de ajax weldstrijd op nl 2 qua beeld was tereurige via de versatel kasje?
of ligt het aan me scart aansluiting? er liepen twee scart aansluiting via de versatel kasje een naar tv en de andere naar de video.????/
graag een aantwoord please
of ligt het aan me scart aansluiting? er liepen twee scart aansluiting via de versatel kasje een naar tv en de andere naar de video.????/
Beeld was bij mij perfect via de Versatel decoder, los van af en toe de inmiddels bekende hapering in het beeld. Deze haperingen waren echter niet hinderlijk.Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:49:
jongens wie had last op nl2 ? de beeld was erg kleurige te veel kleuren...? de ajax weldstrijd op nl 2 qua beeld was tereurige via de versatel kasje?
Mijn probleem van hierboven lag aan mijn top-secret superdeluxe tracker, die de poort 6881 niet accepteerd. En natuurlijk mijzelf, die de faq weer eens niet goed genoeg doorleest
.
King of Cod
heb nu 4 x gebeld met versatel
waarvan 3 x meer dan half uur in de wacht
wat gebeurt er tot mijn stomme verbazing net 1 uur geleden
na alle cijfertjes te hebben ingetoetst word er direkt opgenomen
en een zeer vriendelijke meneer die me te woord staat.
hij verteld me precies hoe de status is van mijn probleem en wat de problemen allemaal zijn (dus ze voeren alles wel netjes in)
de snelheid die ik nu haal is niet aceptabel vind ik / hij
ook valt mijn lijn elke avond uit, meestal tussen 10 en 12 en dan voor 1 uurtje ofzo (zal wel slaaptijd zijn)
het kan even duren want aan sommige dingen mogen zij niet komen en moeten ze KPN inschakelen vertelde hij
misschien gaat er toch wat veranderen bij de helpdesk! (qua snelheid)
laten we het hopen dat dit zo kan blijven
en nu mijn lijntje nog (ook van de andere mensen natuurlijk)
Attenuation (dB): 52.5 20.8
Output Power (dBm): 844.8 0.0
Attainable Rate (Kbps): 7360 13044
Rate (Kbps): 7207 888
want dit is toch wel een beetje te gek voor woorden op 1100 meter van de centrale
hij verteld me precies hoe de status is van mijn probleem en wat de problemen allemaal zijn (dus ze voeren alles wel netjes in)
ook valt mijn lijn elke avond uit, meestal tussen 10 en 12 en dan voor 1 uurtje ofzo (zal wel slaaptijd zijn)
het kan even duren want aan sommige dingen mogen zij niet komen en moeten ze KPN inschakelen vertelde hij
want dit is toch wel een beetje te gek voor woorden op 1100 meter van de centrale
Verwijderd
Big Brother zat in het menu, maar als ik dat koos stond er dat het binnenkort zou verschijnen. Dat was om 23:30 uur.Eindhoven schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:20:
[...]
Lekker toch
Stekker van de decoder er even uit - en ja hoor, beeld van Big Brother.
Het geluid komt bij mij slechts uit 1 van de twee luidsprekers, jullie ook?
Daarnaast is het geluid heel zacht.
Hey mensen, ik was rond aan het kijken voor een nieuwe (snellere) verbinding. Over een tijdje loopt mijn adsl contract namelijk af (28 Dec.). Nu lijkt versatel mij wel interessant maar volgens hun site woon ik tever van de centrale. Dat kan niet kloppen volgens mij want ik woon er precies 500 meter vandaan. Het lijkt mij sterk dat dit teveel is....
Iemand enig idee hoe dit kan?
Iemand enig idee hoe dit kan?
Verwijderd
dude je hebt het TOTAAL mis! Je hebt helemaal geen speedcap want deze zit op 15323. Jouw modem sync dus LAGER dan 15323 ofwel je lijn is gewoon niet goed genoeg om dit te halen! Ga dus even snel je mond spoelen met zeep en klaag KPN aan!Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:27:
Dus weer verlaagd.
Verwijderd
IEDEREEN die dit probleem heeft met zijn WLAN + max 500 KB/s moet eensVerwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:28:
Met de decoder aan heb ik nog steeds dezelfde wireless snelheid van 1,35MB/s.
http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe downloaden en de optimized settings
aanzetten,PPPoE aanvinken en de scroller op 20MB zetten! WLAN gaat dan als een speer
ik kan maar geen poorten open zetten 
krijg steeds deze melding:
heb alles al geprobeerd, er is gewoon niet zoveel in te vullen
Virtual Server Add Error
Add virtual server named Emule failed. Status: 1.
krijg steeds deze melding:
heb alles al geprobeerd, er is gewoon niet zoveel in te vullen
Virtual Server Add Error
Add virtual server named Emule failed. Status: 1.
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Ron!n schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:05:
bedankt voor die snelle replies, ik zie hier lekker lage waarden![]()
SNR Margin (dB): 6.1 5.8
Attenuation (dB): 27.0 14.6
Output Power (dBm): 19.5 12.5
Attainable Rate (Kbps): 11612 1176
Rate (Kbps): 10203 1067
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1263 meter.zandpaddo schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:22:
[...]
Wat is je afstand tot de centrale (voor een indicatie http://pcdb.bbned.nl)
What's in the case?
Verwijderd
Het werkt. Helemaal super!Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 01:19:
IEDEREEN die dit probleem heeft met zijn WLAN + max 500 KB/s moet eens
http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe downloaden en de optimized settings
aanzetten,PPPoE aanvinken en de scroller op 20MB zetten! WLAN gaat dan als een speer
LOL en AmenVerwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 01:14:
[...]
dude je hebt het TOTAAL mis! Je hebt helemaal geen speedcap want deze zit op 15323. Jouw modem sync dus LAGER dan 15323 ofwel je lijn is gewoon niet goed genoeg om dit te halen! Ga dus even snel je mond spoelen met zeep en klaag KPN aan!
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Hier vier kanalen, lekker strak beeld met wisselend geluid. Maar dat ligt aan de microfoontjesStekker van de decoder er even uit - en ja hoor, beeld van Big Brother.
Het geluid komt bij mij slechts uit 1 van de twee luidsprekers, jullie ook?
Daarnaast is het geluid heel zacht.
Hopelijk komt er nog een mozaiek kanaal.
Ga ik direct proberen, op deze link is meer info over deze tool te vinden:Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 01:19:
[...]
IEDEREEN die dit probleem heeft met zijn WLAN + max 500 KB/s moet eens
http://www.speedguide.net/tcpoptimizer.php
Verwijderd
De alsvolgende mail had ik naar versatel gestuurd:
Geachte heer/ mevrouw,
Gaarne wilde ik weten waarom ik gecapd wordt op 15 mb en andere personen weer niet, mijn modem kan 18 mb halen hieronder staan mijn juiste modem gegevens:
SNR Margin (dB): 9.8 7.7
Attenuation (dB): 25.0 15.8
Attainable Rate (Kbps): 18788 1208
Rate (Kbps): 15323 1099
Hoop op spoedig antwoord retour
De raectie die ik kreeg was:
Het antwoord van Versatel op uw vraag is:
Naar aanleiding van uw vraag hebben we begrepen dat uw internetverbinding te traag werkt. We hebben echter geconstateerd dat uw verbinding aan de norm voldoet. Uw modem is niet gecapd.
Hierbij sturen we u een verklaring en enkele tips aangaande de snelheid van uw internetverbinding:
Let op: deze verklaring geldt alleen voor een PC die voldoet aan de minimum systeemeisen en met een UTP-kabel is verbonden aan uw modem.
De snelheid is in basis afhankelijk van de volgende twee factoren:
- De afstand van uw huis tot de wijkcentrale
- De kwaliteit van 'het koper', oftewel de bekabeling van uw huis tot de wijkcentrale
nog een aantal andere factoren die sporadisch of individueel optreden:
- De pagina of server die u probeert te bezoeken heeft capaciteitproblemen of een langzame verbinding; u bent altijd afhankelijk van de 'tegenpartij'. Bekende sites van tijdschriften, kranten of bedrijven hebben meestal een website met voldoende capaciteit. Test u bijvoorbeeld de volgende sites:
www.nu.nl - nieuwssite van Elsevier
www.ns.nl - website van de Nederlandse Spoorwegen
www.versatel.nl - website van uw internetprovider
- uw PC ondervind hinder van een wormvirus; scant u uw pc met een goede virusscanner.
Voor meer informatie hierover gaat u naar
www.versatel.nl/klantenservice
en klikt u op:
- Versatel 20mbit 'lees meer'
- Bij onderdeel Informatie klikt u op internet, veiligheid, Wat kunt u zelf doen?
- uw PC ondervind hinder van zogenoemde Spyware; scant u uw computer met een goede Spyware Remover
Voorbeelden hiervan zijn:
- Adaware ( http://www.lavasoft.com )
Dit programma kunt u gratis 30 dagen proberen. Download-link:
http://www.download.com/A...10399602.html?tag=lst-0-1
- Hitman Pro ( http://www.hitmanpro.nl )
Voor een betrouwbare snelheidstest kunt u het volgende bestand downloaden (kiest u voor '...opslaan'):
http://www2.versatel.nl/100mb.bin
Een andere website met informatie over uw verbinding:
http://www.nuria.nl
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice
Versatel Nederland B.V.
Dus we kunnen er wel een mail naar toesturen maar we krijgen antwoord retour dat ze er geen cap op hebben, ik weet wel beter maar je ziet wel ze doen er niets aan.
Wilde dit jullie ook even laten weten groeten
Geachte heer/ mevrouw,
Gaarne wilde ik weten waarom ik gecapd wordt op 15 mb en andere personen weer niet, mijn modem kan 18 mb halen hieronder staan mijn juiste modem gegevens:
SNR Margin (dB): 9.8 7.7
Attenuation (dB): 25.0 15.8
Attainable Rate (Kbps): 18788 1208
Rate (Kbps): 15323 1099
Hoop op spoedig antwoord retour
De raectie die ik kreeg was:
Het antwoord van Versatel op uw vraag is:
Naar aanleiding van uw vraag hebben we begrepen dat uw internetverbinding te traag werkt. We hebben echter geconstateerd dat uw verbinding aan de norm voldoet. Uw modem is niet gecapd.
Hierbij sturen we u een verklaring en enkele tips aangaande de snelheid van uw internetverbinding:
Let op: deze verklaring geldt alleen voor een PC die voldoet aan de minimum systeemeisen en met een UTP-kabel is verbonden aan uw modem.
De snelheid is in basis afhankelijk van de volgende twee factoren:
- De afstand van uw huis tot de wijkcentrale
- De kwaliteit van 'het koper', oftewel de bekabeling van uw huis tot de wijkcentrale
nog een aantal andere factoren die sporadisch of individueel optreden:
- De pagina of server die u probeert te bezoeken heeft capaciteitproblemen of een langzame verbinding; u bent altijd afhankelijk van de 'tegenpartij'. Bekende sites van tijdschriften, kranten of bedrijven hebben meestal een website met voldoende capaciteit. Test u bijvoorbeeld de volgende sites:
www.nu.nl - nieuwssite van Elsevier
www.ns.nl - website van de Nederlandse Spoorwegen
www.versatel.nl - website van uw internetprovider
- uw PC ondervind hinder van een wormvirus; scant u uw pc met een goede virusscanner.
Voor meer informatie hierover gaat u naar
www.versatel.nl/klantenservice
en klikt u op:
- Versatel 20mbit 'lees meer'
- Bij onderdeel Informatie klikt u op internet, veiligheid, Wat kunt u zelf doen?
- uw PC ondervind hinder van zogenoemde Spyware; scant u uw computer met een goede Spyware Remover
Voorbeelden hiervan zijn:
- Adaware ( http://www.lavasoft.com )
Dit programma kunt u gratis 30 dagen proberen. Download-link:
http://www.download.com/A...10399602.html?tag=lst-0-1
- Hitman Pro ( http://www.hitmanpro.nl )
Voor een betrouwbare snelheidstest kunt u het volgende bestand downloaden (kiest u voor '...opslaan'):
http://www2.versatel.nl/100mb.bin
Een andere website met informatie over uw verbinding:
http://www.nuria.nl
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice
Versatel Nederland B.V.
Dus we kunnen er wel een mail naar toesturen maar we krijgen antwoord retour dat ze er geen cap op hebben, ik weet wel beter maar je ziet wel ze doen er niets aan.
Wilde dit jullie ook even laten weten groeten
Verwijderd
Maar wel 1 van de meest uitgebreide en informatieve e-mails die ik gezien heb van Versatel!
Ze kunnen dan wel liegen over de cap etc. maar dit verdiend toch wel een pluim!
Zeker 1 van de beter informative mailtje die ik uberhaupt ooit bij een ISP heb vandaan zien komenVerwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 09:45:
Maar wel 1 van de meest uitgebreide en informatieve e-mails die ik gezien heb van Versatel!
Verwijderd
nou, hou die pluim maar ff in je zakVerwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 09:45:
Geef dan niet alleen je eigen bevindingen aan, maak een gezamelijke brief, van alle tweakers, die heel toevallig exact dezelfde snelheid halen.... Er zal er ook vast eentje tussen zitten die toevallig rechten studeert, en zich misschien wel aan het specialiseren is op precies dit soort shit.
Waar halen jullie trouwens allemaal die mooie gegevens vandaan? (met die attainable rate etc.)
Waar halen jullie trouwens allemaal die mooie gegevens vandaan? (met die attainable rate etc.)
King of Cod
Verwijderd
voordat er mensen gaan roepen dat je de rest vd thread maar moet lezen: http://192.168.1.1/statsadsl.htmlTafkaP schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 09:58:
Geef dan niet alleen je eigen bevindingen aan, maak een gezamelijke brief, van alle tweakers, die heel toevallig exact dezelfde snelheid halen.... Er zal er ook vast eentje tussen zitten die toevallig rechten studeert, en zich misschien wel aan het specialiseren is op precies dit soort shit.
Verwijderd
Dan nog een pluim voor die e-mail. Denk je dat Versatel daarin uniek is?Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 09:57:
[...]
nou, hou die pluim maar ff in je zak. Ik kreeg nl. exact dezelfde mail, met IETS andere aanhef omdat mijn vraag een andere was. iedere vraag over de snelheid beantwoorden ze nu zo, terwijl ik eigenlijk in mn vraagmail al die dingen al had uitgesloten. Op mijn reply met de wedervraag waarom ze mijn echte vraag niet lezen blijven volharden in het sturen van standaard-antwoorden heb ik (1,5 week na verzending) nog geen antwoord gekregen....
Veel succes bij KPN. Koperlijn voldoet aan de norm voor telefonie en werkt dus prima. Verhuizen zou je optie zijnVerwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 01:14:
[...]
dude je hebt het TOTAAL mis! Je hebt helemaal geen speedcap want deze zit op 15323. Jouw modem sync dus LAGER dan 15323 ofwel je lijn is gewoon niet goed genoeg om dit te halen! Ga dus even snel je mond spoelen met zeep en klaag KPN aan!
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Thread gelezen, niet opgeletVerwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 09:59:
[...]
voordat er mensen gaan roepen dat je de rest vd thread maar moet lezen: http://192.168.1.1/statsadsl.html
Attainable Rate (Kbps): 19184
Rate (Kbps): 18749 Chill
King of Cod
Nou liegen... Ze zeggen dat er geen cap is op "uw modem". Zit die cap niet gewoon in de centrale ergens?Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 09:45:
Verwijderd
WWhhahahahahbjck schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 10:31:
[...]
Veel succes bij KPN. Koperlijn voldoet aan de norm voor telefonie en werkt dus prima. Verhuizen zou je optie zijn
Verwijderd
Klopt, de centrale (DSLAM) is verantwoordelijk voor de snelheid. Woordelijk liegen ze dus niet, maar het komt wel op hetzelfde neerniQ2001 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 11:07:
[...]
Nou liegen... Ze zeggen dat er geen cap is op "uw modem". Zit die cap niet gewoon in de centrale ergens?
Verwijderd
Wel vaag trouwens, ik heb mijn abo gewijzigd van 20 Mbit + Voetbal naar 20 Mbit + Voetbal + VOIP en mijn hele orderstatus is opeens veranderd. Mijn 20 Mbit ADSL wordt nu 28 september opgeleverd terwijl deze er al 3 weken ligt 
Ze hebben niet alleen de optie Versatel Telefonie toegevoegd in de Mijn Versatel -> Orderstatus maar dus de rest weer gereset
Ze hebben niet alleen de optie Versatel Telefonie toegevoegd in de Mijn Versatel -> Orderstatus maar dus de rest weer gereset
offtopic:
Lekker nuttig
Lekker nuttig
Maar de kans is wel groot dat KPN dat gaat zeggen, je zou het eventueel nog bij versatel aan kunnen kaarten misschien dat ze KPN wel een onderzoek laten doen of zelf gaan testen in de wijkcentrale of bij jouw thuis redenatie moet zijn.
Niet geschoten is altijd mis geschoten.
En daar moet ook weer een afspraak voor gemaakt worden? enne.. moet daar ook weer het installatiebureau voor langs komen?Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 11:27:
Wel vaag trouwens, ik heb mijn abo gewijzigd van 20 Mbit + Voetbal naar 20 Mbit + Voetbal + VOIP en mijn hele orderstatus is opeens veranderd. Mijn 20 Mbit ADSL wordt nu 28 september opgeleverd terwijl deze er al 3 weken ligt
Toch een kwestie van je telefoon prikken in het versatel modem?
[ Voor 9% gewijzigd door gromit77 op 25-08-2005 12:18 ]
Ik heb 3 dagen geleden ook maar de stap gewaagd en versatel voetbal aangevraagd.
Dezelfde dag nog het contract teruggefaxed en zie nu dat ik de volgende status heb:
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 01 september 2005 {Voltooid}
6. Onze installatiepartner neemt contact met u op voor een afspraak. {-}
Nu het volgende:
Zou wel heeeeel snel zijn op deze manier
Dezelfde dag nog het contract teruggefaxed en zie nu dat ik de volgende status heb:
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 01 september 2005 {Voltooid}
Nu het volgende:
Kan ik nu zelf al bellen met het installatiebureau voor een afspraak?Onder het kopje "monteur" in de topicstart:
Versatel levert geen DHZ pakket, het ADSL kan alleen door een monteur geïnstalleerd worden. De monteur installeert het modem................
................In principe belt het installatiebureau jou op om een afspraak te maken, maar zodra de geplande leverdatum vast staat, in je orderstatus, dus met een groen vinkje, kun je ook zelf contact op nemen met het installatiebureau. Dit doe je door 020-8900589 te bellen. De installatie duurt gemiddeld twee uur.
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Lijkt me dus dat jij maar ff moet wachtenarjants schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 11:42:
Ik heb 3 dagen geleden ook maar de stap gewaagd en versatel voetbal aangevraagd.
Nu het volgende:
[...]
Kan ik nu zelf al bellen met het installatiebureau voor een afspraak?
Ik word 26 aug overgeprikt (als alles goed is)
En ze komen de 29 ste de hele handel bij mij installeren.
Trouwens die afspraak stond al heel snel, 28 juli me aangemeldt en de 5 aug. belde IMTECH al.
[ Voor 5% gewijzigd door gromit77 op 25-08-2005 11:55 ]
Voor 1100 meter (als kabellengte ook echt die lengte is in de praktijk!) is dit heel crap. 52dB zie je eerder bij kabels van ~4000 meters in de grond. Misschien dat Versatel hier een onderzoekje naar kan opstarten. Dit is wel heel ergzomaar jb schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:16:
heb nu 4 x gebeld met versatel
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
ja dat is het nadeel
zijn die kabel lengtes wel echt
ze meten allemaal rechtstreeks, maar misschien liggen ze wel met een omweg
de centrale van mijn aansluiting ligt in een ander dorp met de rijn ertussen
het mooiste zou zijn natuurlijk dat in elk dorp een centrale zou zijn
ons dorp telt maar 15000 inwoners
maar er is wel een groot bedrijven terein die ook een dorp verder aan gesloten zijn
zijn die kabel lengtes wel echt
ze meten allemaal rechtstreeks, maar misschien liggen ze wel met een omweg
de centrale van mijn aansluiting ligt in een ander dorp met de rijn ertussen
het mooiste zou zijn natuurlijk dat in elk dorp een centrale zou zijn
ons dorp telt maar 15000 inwoners
maar er is wel een groot bedrijven terein die ook een dorp verder aan gesloten zijn
[ Voor 18% gewijzigd door zomaar jb op 25-08-2005 12:05 ]
Dit topic is gesloten.