Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 8.249 views sinds 30-01-2008

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Tonton schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 01:19:
ik kan maar geen poorten open zetten :(

krijg steeds deze melding:
heb alles al geprobeerd, er is gewoon niet zoveel in te vullen

Virtual Server Add Error
Add virtual server named Emule failed. Status: 1.
lukt het anderen wel om poorten open te zetten?
ligt het eraan dat ik als user/user inlog? andere reden kan ik niet verzinnen

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Verwijderd

Ik weet al tijden niet beter dan dat de centrale bij mij 4,3 km vandaan ligt, aldus www.locatienet.nl (zelfde als tu Delft)
Op BBned geeft ie aan 1783 meter. Hoe kan dit?

• RaMoN-MSP
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-04 21:06
kavorka schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 14:38:
[...]

Precies hetzelfde hier (Maassluis), al anderhalve week storing. Gisteren weer gebeld en kreeg te horen dat er gisteren een nieuwe storing gevonden is in de centrale. Benieuwd of ze het ooit opgelost krijgen.
Volgens de Versatel website is de storing opgelost. Dit zeggen ze, onterecht, nu al tien dagen.
Is bij jou dan de storing wel opgelost?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 12:14:
Ik weet al tijden niet beter dan dat de centrale bij mij 4,3 km vandaan ligt, aldus www.locatienet.nl (zelfde als tu Delft)
Op BBned geeft ie aan 1783 meter. Hoe kan dit?
Dan staat er een onbetrouwbare waarde in hun database voor jou postcode gebied. Kan prima voorkomen natuurlijk. Zo was er laatst ook een Topic van iemand die bij BBned 100m terug kreeg en was werkelijk echt rond de 2000m.

't Zijn geen zaligmakende gegevens ook, een goede indicatie vaak wel. Mijn ervaring is dat je sowieso voor werkelijke lengtes er 25 tot 50% bij moet tellen. Sommige kloppen weer wel precies helaas, dus geen touw aanvast te knopen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 12:21:
[...]

Dan staat er een onbetrouwbare waarde in hun database voor jou postcode gebied. Kan prima voorkomen natuurlijk. Zo was er laatst ook een Topic van iemand die bij BBned 100m terug kreeg en was werkelijk echt rond de 2000m.

't Zijn geen zaligmakende gegevens ook, een goede indicatie vaak wel. Mijn ervaring is dat je sowieso voor werkelijke lengtes er 25 tot 50% bij moet tellen. Sommige kloppen weer wel precies helaas, dus geen touw aanvast te knopen.
Thanx

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 12:21:
[...]

idd 100 meter op tudelft site. Lijnmeting gaf 5300 M aan! LOL Nou die was er dus niet zo blij mee!
maar haalde toch wel 4 mbit ;)

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:52
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 11:27:
Wel vaag trouwens, ik heb mijn abo gewijzigd van 20 Mbit + Voetbal naar 20 Mbit + Voetbal + VOIP en mijn hele orderstatus is opeens veranderd. Mijn 20 Mbit ADSL wordt nu 28 september opgeleverd terwijl deze er al 3 weken ligt :D

Ze hebben niet alleen de optie Versatel Telefonie toegevoegd in de Mijn Versatel -> Orderstatus maar dus de rest weer gereset :?
Ik heb dus precies hetzelfde, mijn lijn ligt er ook al een week of 3. Wachten het maar gewoon weer af, kan hoogstens fout gaan :)

Ben ik nou toch al gewend :P

HODL

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Hebben meer mensen het probleem dat ze ongeveer 3 kwartier a een uur kunnen websurfen maar dat je daarna problemen krijgt met surfen? Msn enzo blijft het wel gewoon doen maar het lijkt wel of dns requests niet beantwoord worden dan. Herstart ik de pc dan doet hij het weer maar ik post het hier omdat ik dit pas heb sinds ik versatel 20 mb heb, met demon had ik hier nooit last van.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-08 20:47
Tonton schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 12:10:
[...]

lukt het anderen wel om poorten open te zetten?
ligt het eraan dat ik als user/user inlog? andere reden kan ik niet verzinnen
Dit is heel lomp, ik heb het ook eens gehad: het Versatel modem deelt standaard DHCP adressen uit vanaf .2, het is dan niet mogelijk om een poort te forwarden naar bijvoorbeeld het .5 ip. Als je dus je dhcp server adressen vanaf bijv. .50 uit laat delen kan je naar alle adressen daaronder gewoon poorten forwarden.

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 12:40:
[...]

idd 100 meter op tudelft site. Lijnmeting gaf 5300 M aan! LOL Nou die was er dus niet zo blij mee!
maar haalde toch wel 4 mbit ;)
Tudelft pagina kan voor sommige postcodes verkeerde (door oude) informatie hebben. Centrale bij postcode kan soms niet meer kloppen en lijnlengte is foutief voor nieuwbouw of helemaal niet aanwezig bijvoorbeeld.

5300 meter koperlijn en nog 4Mbps halen is best heel erg netjes!

Verwijderd

gromit77 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 11:37:
[...]

En daar moet ook weer een afspraak voor gemaakt worden? enne.. moet daar ook weer het installatiebureau voor langs komen?

Toch een kwestie van je telefoon prikken in het versatel modem?
Ik durf het je eerlijk niet te zeggen :? Het lijkt me dat het gewoon kwestie van inprikken is, poortjes zitten er tenslote. Monteur moet ik zowiezo niet, die komen toch nooit opdagen.

Ik weet niet wat de volgende stap is, per mail wel gekregen dat het een upgrade van de lijn is, zal dus wel meevallen allemaal. In ieder geval zijn ze op dit moment de centrale aan het voorbereiden :)

• Tonton
bigben04 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 13:02:
[...]

Dit is heel lomp, ik heb het ook eens gehad: het Versatel modem deelt standaard DHCP adressen uit vanaf .2, het is dan niet mogelijk om een poort te forwarden naar bijvoorbeeld het .5 ip. Als je dus je dhcp server adressen vanaf bijv. .50 uit laat delen kan je naar alle adressen daaronder gewoon poorten forwarden.
thanks man, hoe kom je erachter, netjes
hier gaan nog veel mensen last van hebben vermoed ik
ga het straks proberen

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

• Tonton
wat heeft iedereen met zijn oude modem gedaan?
ik had zo'n arescom, kostte mij 200 euro geloof ik
beetje sneu geld achteraf

edit:
net ook telefoon aangevraagd
het is inderdaad dan zo zoals hierboven werd vermeld dat je een totaal nieuw pakket aanvraagt
oude contract wordt verbroken, dus op order status staat volledige nieuwe pakket MET telefoon

voordeel is dat je dan ook opnieuw kan kiezen 1,2 of 3 jaar
nou heb nu dan maar 2 jaar gedaan ipv 1 jaar
net gestart en vind het er degelijk uitzien tot nu
en je hebt altijd recht bij zonnet/versatel om 1x p/j tarief te verlagen als tarieven omlaag gaan

[ Voor 67% gewijzigd door Tonton op 25-08-2005 14:21 ]

Verwijderd

ErikH schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 12:54:
Hebben meer mensen het probleem dat ze ongeveer 3 kwartier a een uur kunnen websurfen maar dat je daarna problemen krijgt met surfen? Msn enzo blijft het wel gewoon doen maar het lijkt wel of dns requests niet beantwoord worden dan. Herstart ik de pc dan doet hij het weer maar ik post het hier omdat ik dit pas heb sinds ik versatel 20 mb heb, met demon had ik hier nooit last van.
Lijkt op een virus...als het je lijn zou zijn, zou die na de restart van PC nog steeds (tijdelijk) weg zijn, niet?
Probeer ff Hitman of een virusscanner om je PC te doorzoeken...
succes! ;)

Verwijderd

Tonton schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 13:52:

edit:
het is inderdaad dan zo zoals hierboven werd vermeld dat je een totaal nieuw pakket aanvraagt
oude contract wordt verbroken, dus op order status staat volledige nieuwe pakket MET telefoon

en je hebt altijd recht bij zonnet/versatel om 1x p/j tarief te verlagen als tarieven omlaag gaan
Heb hetzelfde gedaan, heb maar voor 3 jaar gekozen, hou wel van een beetje SM! ;)

Verwijderd

edit:

Heb al 2 modems in de kast liggen:

Speedtouch ADSL ISDN en speedtouch wireless analoog, iemand interesse ? Voor 50 euro doe ik ze beide weg.

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

arjants schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 11:42:
Ik heb 3 dagen geleden ook maar de stap gewaagd en versatel voetbal aangevraagd.
Dezelfde dag nog het contract teruggefaxed en zie nu dat ik de volgende status heb:

5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 01 september 2005 {Voltooid}
6. Onze installatiepartner neemt contact met u op voor een afspraak. {-}
Gloeiende Gloeiende ben je al verder dan mij. Ik heb me 17 augustus aangemeld en sta sinds 19 augustus al op deze status. (dus bijna een week). Het blijft onveranderd.

1. De bestelling is ontvangen door Versatel. v
2. Het registratieformulier is ontvangen door Versatel. v
3. De bestelling is verder verwerkt door Versatel. v
4. Versatel is gestart met de technische voorbereiding. -
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 20 augustus 2005 o

Is dat normaal of moet ik ff een belletje doen?

Verwijderd

zandpaddo schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:19:
[...]

Gloeiende Gloeiende ben je al verder dan mij. Ik heb me 17 augustus aangemeld en sta sinds 19 augustus al op deze status. (dus bijna een week). Het blijft onveranderd.

1. De bestelling is ontvangen door Versatel. v
2. Het registratieformulier is ontvangen door Versatel. v
3. De bestelling is verder verwerkt door Versatel. v
4. Versatel is gestart met de technische voorbereiding. -
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 20 augustus 2005 o

Is dat normaal of moet ik ff een belletje doen?
Als er een technische oplevering staat met een datum gelijk bellen met het afsprakenbureau, die hebben, LET OP: de exacte datum 8)7 |:( (scheelde bij mij 20 dagen, anders was ik nu nog niet aangesloten terwijl ik al op de 10e aangesloten ben.). Zij maken dan ook een afspraak met je.
Ik heb het idee dat je echt er zelf achteraan moet, da's stukken sneller.

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:33:
[...]

Als er een technische oplevering staat met een datum gelijk bellen met het afsprakenbureau, die hebben, LET OP: de exacte datum 8)7 |:( (scheelde bij mij 20 dagen, anders was ik nu nog niet aangesloten terwijl ik al op de 10e aangesloten ben.). Zij maken dan ook een afspraak met je.
mr volgens mij heb ik nog gewoon dsl van kpn op locatie (kom er zelf maandag pas weer). Maakt dat niet uit dan?

• kavorka
  • Laatst online: 28-05 10:53
RaMoN-MSP schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 12:15:
[...]

Volgens de Versatel website is de storing opgelost. Dit zeggen ze, onterecht, nu al tien dagen.
Is bij jou dan de storing wel opgelost?
Ik ben nu op mijn werk, zal vanavond (rond 18:00) eens kijken en melden of ik nog steeds storing heb of niet..

Verwijderd

zandpaddo schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:25:
[...]

mr volgens mij heb ik nog gewoon dsl van kpn op locatie (kom er zelf maandag pas weer). Maakt dat niet uit dan?
Dan is de technische realisatie nog niet geweest, maar daar staat ook nog geen vinkje. Als je belt met het installatiebedrijf kunnen ze je de exacte datum vertellen van migratie en kan je gelijk een afspraak maken. Ze maken nl. alleen een afpraak als ze weten wanneer ze je omprikken.

Verwijderd

Had gisteravond geen internet (rood lampje en geen WAN IP). Met de helpdesk gebeld. 20 minuten gewacht. Er bleek inderdaad een probleem te zijn en ze zouden het oplossen. Internet was inderdaad binnen een uur weer up. De service wordt steeds beter ;-)

De helpdeskmedewerker gaf ook toe dat er een speedcap op de DSLAM zit van 15323. Hij vertelde dat ze langzamerhand de speedcaps aan het verwijderen zijn.
En nu maar hopen dat hij de waarheid sprak.

Zijn er al mensen die eerst een speedcap hadden en nu niet meer?

• RaMoN-MSP
kavorka schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:29:
[...]

Ik ben nu op mijn werk, zal vanavond (rond 18:00) eens kijken en melden of ik nog steeds storing heb of niet..
THNX!
Ik heb trouwens vanmiddag weer gebeld.

"Ja meneer de storing is toch echt opgelost. Er zal misschien wel een NIEUWE storing zijn opgetreden. Ik maak anders wel een NIEUW ticketnummer aan voor een nieuwe storing. Het zal waarschijnlijk nog wel dagen duren voordat het opgelost is."

Wat nou nieuwe storing? Ik zit nu al TIEN dagen achterelkaar zonder internet. De technische mensen hebben er gewoon geen verstand van anders lossen ze dat toch wel op binnen tien dagen? En in de tussentijd zeggen ze op hun site doodleuk dat alle storingen zijn opgelost. Echt schandalig.

Versahel bedankt!

Verwijderd

Ik had donderdag + vrijdag een storing aan de decoder, zondagochtend was deze verholpen.

Ik ben echter vandaag 2 * gebeld door versatel, 1 * door een 2e lijns of de storing nog aanwezig was en door iemand van de facturatie denk ik aangezien die meldde dat ik deze maand niet hoef te betalen aangezien ik een probleem heb gehad.

Zulke goede service nog nooit tegengekomen, ze komen er wel als ze zo door gaan ! _/-\o_

• RaMoN-MSP
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:53:
Ik had donderdag + vrijdag een storing aan de decoder, zondagochtend was deze verholpen.

Ik ben echter vandaag 2 * gebeld door versatel, 1 * door een 2e lijns of de storing nog aanwezig was en door iemand van de facturatie denk ik aangezien die meldde dat ik deze maand niet hoef te betalen aangezien ik een probleem heb gehad.

Zulke goede service nog nooit tegengekomen, ze komen er wel als ze zo door gaan ! _/-\o_
Helaas ben jij een bevestiging van een uitzondering. Heb al meerdere keren gevraagd of iemand van de 2e lijn mij wil bellen. Tien dagen verder nog helemaal niks. :(

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:32:
[...]

Dan is de technische realisatie nog niet geweest, maar daar staat ook nog geen vinkje. Als je belt met het installatiebedrijf kunnen ze je de exacte datum vertellen van migratie en kan je gelijk een afspraak maken. Ze maken nl. alleen een afpraak als ze weten wanneer ze je omprikken.
Heb ze gebeld, ze hadden nog totaal geen gegevens van mij bij installatiebureau. Werd doorverwezen naar de helpdesk. Ik vreesde het ergste en was voorbereid op een uurtje wachten, maar had direct iemand aan de lijn (raar maar waar). Deze persoon heeft een ticket aangemaakt naar een andere afdeling en vertelde mij dat mijn datum op 29 augustus zou moeten staan. Dus nog ff wachten, maar dat maakt niet uit want ik ben toch op zijn vroegst pas maandag op locatie. Ben blij dat ik ff gebeld heb iig.

Verwijderd

RaMoN-MSP schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:55:
[...]
Helaas ben jij een bevestiging van een uitzondering. Heb al meerdere keren gevraagd of iemand van de 2e lijn mij wil bellen. Tien dagen verder nog helemaal niks. :(
Meerdere mensen die hier op de centrale zaten zijn gebeld, ik denk dat jij pure pech hebt en versatel en inderdaad een rommeltje van maakt ik jouw geval.
Veel succes in ieder geval, ik zou gek worden met een week geen internet, alhoewel de buurt hier niet zo slim is en ik meerdere wireless signalen ontvang waar ik zo over kan internetten :*)

Verwijderd

heb het zelfde probleem

bij het installatie bureau kenden ze mij ook al niet.doorverwezen naar versatel. tot mijn stomme verbasing werd ik daar gelijk geholpen, en is er een ticket aangemaakt. ben benieuwd hoe lang dit gaat duren :| iig meer vertraging!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 17:47 ]

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:38:

De helpdeskmedewerker gaf ook toe dat er een speedcap op de DSLAM zit van 15323. Hij vertelde dat ze langzamerhand de speedcaps aan het verwijderen zijn.
En nu maar hopen dat hij de waarheid sprak.

Zijn er al mensen die eerst een speedcap hadden en nu niet meer?
Moet je hiervoor je modem resetten?? Of gaat dit automatisch?

Ik heb mn modem nog niet gereset maar er zijn toch verschillen met een week geleden, in de SNR Margin (dB)
Vorige week:
SNR Margin (dB): 12.7 5.6
Attenuation (dB): 23.0 14.8
Output Power (dBm): 21.0 12.4
Attainable Rate (Kbps): 19056 1172
Rate (Kbps): 15323 1063

Nu:
SNR Margin (dB): 8.3 7.5
Attenuation (dB): 23.0 14.8
Attainable Rate (Kbps): 19056 1172

[ Voor 35% gewijzigd door Eindhoven657 op 25-08-2005 18:04 ]

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 14:23

edit:

Hmm, heb je een nieuwe gebruikersnaam/wachtwoord combi gekregen? Indien je dat heb gekregen, hebben ze een fout gemaakt bij de Sales. Bel dan in elk geval ff naar klantenservice om dit te verifiëren. Indien er 2 abo's staan, dan gaat het namelijk mis, je 'oude' zou geupgrade moeten worden :)

Een standaard GoTter ;)

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 17:02:
[...]

Meerdere mensen die hier op de centrale zaten zijn gebeld, ik denk dat jij pure pech hebt en versatel en inderdaad een rommeltje van maakt ik jouw geval.
Veel succes in ieder geval, ik zou gek worden met een week geen internet, alhoewel de buurt hier niet zo slim is en ik meerdere wireless signalen ontvang waar ik zo over kan internetten :*)
Gekke is dat Ramon 100 meter achter me woont en mijn buurman tegenover mij al 2 weken hetzelfde probleem heeft, hij heeft net mijn modem geprobeerd maar mocht neit baten. Toen weer bij mezelf aangesloten... rood inet lampje....

Gelukkig nu uurtje later doet ie het weer. Maar we zitten op dezelfde centrale en ik heb nergens last van :?

Ik heb trouwens bericht gekregen van rekening@versahel dat voor de periode 16-8 tot 21-8 er 7,99 wordt gecrediteerd... dat was ik al kwijt aan telefoonkosten... gierige honden!

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:33:
[...]

wat bedoel jij???
bij mij is het aanmeldings formulier alleen nog maar geaccepteerd en nog niet verder verwerkt, ben dus bij stap 2 of 3.. Bij technische opleverdatum stond eerst 9 september, nu 21 september... jij wilt dus zeggen dat als ik nu het afsprakenbureau opbel, dat zij het dan komen aanleggen?

en wat is het nr van de helpdesk?? ik kan deze nergens vinden

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 19:06 ]

• kavorka
  • Laatst online: 28-05 10:53
kavorka schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:29:
[...]

Storing is hier (Maassluis, 3142) opgelost. 9 dagen zonder gezeten ongeveer.

SNR Margin (dB): 10.8 5.8
Attenuation (dB): 22.5 14.8
Output Power (dBm): 21.0 12.2
Attainable Rate (Kbps): 18388 1172

• RaMoN-MSP
kavorka schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 18:45:
[...]

Storing is hier (Maassluis, 3142) opgelost. 9 dagen zonder gezeten ongeveer.

SNR Margin (dB): 10.8 5.8
Attenuation (dB): 22.5 14.8
Output Power (dBm): 21.0 12.2
Attainable Rate (Kbps): 18388 1172
Bedankt voor jouw reactie.
Ik zie dat jouw centrale ook geen 20mbit aan kan. Oftewel speedcap.

Echt schandalig maar goed je hebt iig weer internet. Ik ga nu naar dag elf zonder internet... zucht ...

[ Voor 3% gewijzigd door RaMoN-MSP op 25-08-2005 19:24 ]

• RealBase
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 13:39

RealBase

Just laughin'

nou vanmorgen ook eindelijk aangesloten. Signaal was er maandag (22e) dus al afgehaald. De vrouw van het dating-bureau had mij niet verteld dat ik dan ook meteen 4 dagen downtime zou hebben. Dus ik de afspraak voor vandaag gezet. Leuk hoor.
Maar de monteur was keurig op tijd en was binnen no-time weer weg. Alles wat hij heeft gedaan had ik verdorie volgens mij ook wel zelf kunnen doen. (modem inpluggen en wachtwoord invoeren op de decoder) Beetje geldverspilling als je het mij vraagt.
Maar zit nu constant op 1417kb/s via de 100mb bin van versatel. (zonder decoder uiteraard) en op 1840 mtr van de centrale

Life is like a BOX of Chocolates, You'll never know what the HELL you're gonna get......

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

ik had eerst 15323 maar het is de laatste dagen steeds ietsjes lager geworden nu is het als volgt

SNR Margin (dB): 8.5 10.8
Attenuation (dB): 24.5 13.1
Attainable Rate (Kbps): 15888 1068
Rate (Kbps): 14096 937

hoe kan het nou dat die attainable rate in 1 keer van 18*** (weet het exacte getal niet meer) naar 15888 gaat? Er is voor zover ik weet echt niks veranderd in de bekabeling e.d.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Probeer is het modem te resetten. Volgens mij loopt de SNR en de attainable rate langzamerhand af als het modem lang aan staat

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 20:17:
Probeer is het modem te resetten. Volgens mij loopt de SNR en de attainable rate langzamerhand af als het modem lang aan staat
Misschien wel inderdaad. Ik had laatst even wat problemen met internet, duurde paar minuten, en toen trainde het modem ook zo'n 2000 kb lager.Gisteravond (storing) wat meer problemen gehad, dacht uiteraard eerst dat het bij mij lag, dus modem gereset etcetera. Vervolgens weer internet en weer mijn mooie oude snelheid.

• Justin2000
  • Laatst online: 08:37
SNR Margin (dB): 6.1 6.5
Attenuation (dB): 19.0 5.6
Output Power (dBm): 0.2 0.0
Attainable Rate (Kbps): 21356 13872
Rate (Kbps): 20928 1021

Mijn stats,
maar haal max 1,3-1,4 MBit.

PV opbrengst

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
MBT snelheidsprobleem wireless, heb ik het programma TCP Optimizer gerund en de snelheid is hierdoor gestegen van 500 kbyte/sec naar 1350 kbyte/sec. :*)

Bravo voor Wouter10, die deze tip hier plaatste op pagina 11.... _/-\o_

Zie ook: http://www.speedguide.net/downloads.php

Afbeeldingslocatie: http://www.les-smiley.com/smiley/Smiley/Fumeurs/rasta.gif JAHRASTAFARI Afbeeldingslocatie: http://www.les-smiley.com/smiley/Smiley/Fumeurs/rasta.gif

Verwijderd

Ik heb het al eens eerder gevraagd, maar nu is het weer een week later. Hoe zijn de pings?

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:01
Wat doet dat progsel dan?? Voordat ik m'n hele pc weer eens verneuk omdat ik te enthousiast iets installeer...

En ik wou effe pingen voor je, maar volgens mij laat de router het niet toe. En ik ga geen poort-openings-ontdekkingstochten ondernemen, omdat ik daar geen drol van snap :). Games gaan goed bij mij i.i.g 8)

[ Voor 53% gewijzigd door TafkaP op 25-08-2005 21:53 ]

King of Cod

• bjck
Veranderd de formaten zegmaar van de datapakketjes die je verstuurt over 't netwerk. Waardoor een optimaler resultaat behaald wordt dan standaard voor Wireless.

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:17
ik heb ook interesse in versatel en dan wel in het compleete voetbal abbo.

ik heb 2 vragen:

1. kun je nu nog steeds maar 4 zenders ontvangen? en wanneer worden dit er meer?
2. ik heb nu tiscali special en dus geen kpn meer omdat ik via tiscali bel, kun je dan nog wel versatel krijgen met telefonie? want ik las hier dat je kpn moest hebben daarvoor.

• bjck
Voor punt 2 wordt een probleem momenteel.

Technisch gezien heb je een DSL verbinding zonder linesharing (dedicated) en dus alleen DSL op de koperlijn. Nu biedt Versatel niet de mogelijkheid om hiermee over te stappen. Technisch gezien is er geen enkele belemering om met alleen een DSL verbinding van netwerk te veranderen. Maakt immers niet uit of er nu wel of geen KPN telefonie op dezelfde koperlijn zit.

Wordt alleen (nog?) niet aanboden bij Versatel en gaat uit van alleen linesharing.

Dan zou je dus weer een KPN-telefonie aansluiting moeten nemen (nummer kan je terug porteren naar KPN) en die komt dan naast je DSL aansluiting te liggen. Die is dan DSL-vrij omdat ze naast elkaar liggen op een aparte koperlijn. Daarop kan je dan gewoon een Versatel aanvraag doen zonder aan te geven dat je overstapt natuurlijk.

Of je vraagt een nieuwe aansluiting aan bij KPN met gewoon een nieuw nummer. Bij opzeggen Tiscali of overstappen ben je wel je huidige nummer kwijt dan natuurlijk.

Let wel op dat je dan Tiscali nog moet opzeggen als dat werkt of daarvoor al. En houdt rekening met opzegtermijn en contractperiodes gezien Tiscali Special pas een paar maanden bestaat.

In hele uitzonderlijke gevallen zet KPN abonnement weer bij DSL op dezelfde koperlijn, maar komt nihil voor in uitzonderings situaties

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 25-08-2005 23:15 ]

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

bjck schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:52:
Veranderd de formaten zegmaar van de datapakketjes die je verstuurt over 't netwerk. Waardoor een optimaler resultaat behaald wordt dan standaard voor Wireless.
Ik heb zo'n idee dat de meeste Intel wifi kaartjes dat hardwarematig doen, want tot nu toe zie ik steeds bij Intel (en Macs) dat de snelheid maximaal is.
Hopelijk is dit met een firmware upgrade van het modem te simuleren :/
Zo'n programma'tje is wel een leuke tijdelijke oplossing, net als DAP (maar daar kreeg ik een hoop extra ad zooi mee op m'n pc dus die is er weer af).

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 09:45:
Maar wel 1 van de meest uitgebreide en informatieve e-mails die ik gezien heb van Versatel!

Ze kunnen dan wel liegen over de cap etc. maar dit verdiend toch wel een pluim!
Wat een gel#$%#@!!! van versatel. Allemaal zaken die de waarheid verdoezelen. Er zit gewoon een speedcap op de meeste lijnen, en ik wacht nog steeds op antwoord op m'n vragen van 16 augustus.
BAH BAH en nog eens BAH

Pluim op een hoop str@#$%t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 17:23
Dom vraagje: zit er eigenlijk een SVHS kabel bij de decoder? Kan 'm niet vinden, maar misschien zattie er ook wel gewoon niet bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

GREENSKiN schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:30:
Dom vraagje: zit er eigenlijk een SVHS kabel bij de decoder? Kan 'm niet vinden, maar misschien zattie er ook wel gewoon niet bij :)
Nee, die zit er niet bij (zie handleiding) :/
Ik heb er zelf een van 5m in gebruik, werkt prima :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
Thanks! Ga ik die morgen eens kopen. Net zo'n mooie Dell 2405FPW binnen :) maar via composite ziet 't beeld er toch een beetje brak uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
Overigens, mijn decoder heeft nu een rood knipperend error lampje. Dat lijkt me niet goed... doet ook niet bijster veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:29
Ff een vrij simpel vraagje van mijn kant:

Ik wil Versatel 20 Mbit in een studentenhuis nemen, en dan wel mijn afdeling met daarop 4 personen.

Kan ik met dit modem gewoon hoppa alle 4 die computers erop aansluiten en internetten maar of is t minder simpel dan dat?

Heb echt geen zin om voor het hele huis te gaan klooien met allerlei instellingen etc :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gewoon 4 computers inprikken en online.

Kom je poorten tekort (1tje van decoder) kan je een switch kopen, kosten rond de 20 euro. Leg je 1 kabel vanaf je modem naar de switch en daar sluit je X PC's op aan. Koop geen router, dat is je modem al.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 26-08-2005 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Nee, je komt 2 poorten tekort, 1 en 2 zijn puur voor je Decoder! U bent gewaarschuwd, net als dat de monteur het nodig vond mij 30 keer te waarschuwen. En ook de monteur raadde mij een switch aan ;).

Edit, thnx Redfoxert. Heb ik een keer wat toe te voegen, doe ik het nog fout |:(

[ Voor 22% gewijzigd door TafkaP op 26-08-2005 09:54 ]

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
TafkaP schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 08:48:
Nee, je komt 2 poorten tekort, 1 en 2 zijn puur voor je router!
Router => DECODER
:)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
mensen mensen
sinds van Hanegem weten we nu toch allemaal wel dat dat een DECODERT heet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GREENSKiN schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:48:
Overigens, mijn decoder heeft nu een rood knipperend error lampje. Dat lijkt me niet goed... doet ook niet bijster veel.
reset m even anders... Rode knop ingedrukt houden tegelijkertijd met knop met pijltje omhoog (3 sec). Dat heeft mij regelmatig geholpen (hij haalt nl. ook de softwareupdate van het menu op daarna)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Nee, je komt 2 poorten tekort, 1 en 2 zijn puur voor je Decoder! U bent gewaarschuwd, net als dat de monteur het nodig vond mij 30 keer te waarschuwen. En ook de monteur raadde mij een switch aan ;).

Edit, thnx Redfoxert. Heb ik een keer wat toe te voegen, doe ik het nog fout |:(
Nu kan ik verklappen dat ik gister mijn modem aan mijn buurman had geleend om te kijken of zijn verbinding het daar wel mee deed. Ik plaats hem terug... geen internet > decoder in 1, pc op 3

Nu kijk ik in de handleiding daar STAAT 1+2 voor decoder 3+4 voor PC, op het plaatje staat echter 1+2 voor PC en 3+4 voor STB (SetTopBox)

Ik plaats mijn PC op 1 et voila... internet :?

Oftewel bij mij zit het nu omgedraaid :?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 09:53:
[...]

reset m even anders... Rode knop ingedrukt houden tegelijkertijd met knop met pijltje omhoog (3 sec). Dat heeft mij regelmatig geholpen (hij haalt nl. ook de softwareupdate van het menu op daarna)
Thanks voor de tip! Vanavond gelijk proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
Nee, je komt 2 poorten tekort, 1 en 2 zijn puur voor je Decoder!
Apart? Hoe dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 09:53:
[...]

Sinds gisteravond heb ik hier (in Breda) dus ook last van het rode lampje op de decoder... Is gerelateerd aan het Rode INET lampje op de modem. Oftewel, ADSL lijn ok, maar krijg geen contact met DHCP server. Het heeft overigens geonweerd gisteravond, kan dat er mee te maken hebben? Alles heeft namelijk wel 20 dagen probleemloos gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op die 2 poorten is QoS geactiveerd. Dit is nodig om de Decoder van voldoende bandbreedte te voorzien wanneer er naar een uitzending gekeken word. QoS staat voor Quality of Service. Er word dan gewoon een bepaalde bandbreedte gereserveerd op die poort van de switch van de router. Door middel van het QoS protocol worden pakketjes altijd in de juiste volgorde verstuurd zodat deze op de juiste tijd aankomen bij de ontvanger. Anders zou je beeld nogal verneukt zijn :)

Bij normaal internet gebruik krijg je de tcp pakketjes in willekeurige volgorde binnen. Je pc bakt er dan weer een geheel van op het moment dat alle pakketjes binnen zijn.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:17
maar ik kan dus niet zonder kpn naar versatel toe? ook nie als ik telefonie ga gebruiken bij hun? en hoe zit dat nou met de zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:14:
[...]

Wat een gel#$%#@!!! van versatel. Allemaal zaken die de waarheid verdoezelen. Er zit gewoon een speedcap op de meeste lijnen, en ik wacht nog steeds op antwoord op m'n vragen van 16 augustus.
BAH BAH en nog eens BAH

Pluim op een hoop str@#$%t.
Heb ik gezegd dat ze een pluim verdienen voor dat soort onzin? Nee, alleen voor die e-mail die duidelijk en informatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Wat ik dan nog altijd niet snap is dat er 2 poorten voor de decoder zijn gereserveerd en niet een. Maar die vraag is al vaker langsgekomen, en er is nog altijd geen antwoord op geloof ik.

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Way2Smart schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 10:18:
[...]

Sinds gisteravond heb ik hier (in Breda) dus ook last van het rode lampje op de decoder... Is gerelateerd aan het Rode INET lampje op de modem. Oftewel, ADSL lijn ok, maar krijg geen contact met DHCP server. Het heeft overigens geonweerd gisteravond, kan dat er mee te maken hebben? Alles heeft namelijk wel 20 dagen probleemloos gewerkt.
Idem dito.. ook Breda en sinds gisteren rond 2100u geen verbinding meer. Was nog geen storing bekend op het moment dat ik belde. Hopelijk kan ik zondag de klasieker wel kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:27

Kroontje

...

TafkaP schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:43:
Wat ik dan nog altijd niet snap is dat er 2 poorten voor de decoder zijn gereserveerd en niet een. Maar die vraag is al vaker langsgekomen, en er is nog altijd geen antwoord op geloof ik.
Ik heb gehoord dat je binnenkort een tweede decoder kan anvragen voor een tweede tv. Heb geen bron, dus als iemand dit kan bevestigen, graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
TafkaP schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:43:
Je zal "ooit" wel een 2e decoder erbij kunnen bestellen, ik denk als ze ook TV weer gaan geven. Voor een 2e TV dus

Edit: spuit 11 :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ralphie op 26-08-2005 11:52 ]

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze hebben nog één uur en dan moet de monteur hier zijn, ben benieuwd..
zit na een avondje stappen al sinds 800 te wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 17:45:
heb het zelfde probleem

bij het installatie bureau kenden ze mij ook al niet.doorverwezen naar versatel. tot mijn stomme verbasing werd ik daar gelijk geholpen, en is er een ticket aangemaakt. ben benieuwd hoe lang dit gaat duren :| iig meer vertraging!
Als er bij jou een verbetering optreedt, post dat dan a.u.b. ff hier. Of voeg me ff toe op msn ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:39
versatel heeft weer een tevreden klant erbij na 3 maanden wachten.
alles werkt perfect op de speedcap na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kroontje schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:50:
[...]

Ik heb gehoord dat je binnenkort een tweede decoder kan anvragen voor een tweede tv. Heb geen bron, dus als iemand dit kan bevestigen, graag. :)
*bevestig*
Hetzelfde hoorde ik van de monteur die bij mij de 2e decoder achterliet. Ze gaan over niet al te lange tijd de verkoop in, als alles beetje op orde en uitgeleverd is zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 163% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
ik heb me eigen ook maar aangemeld voor een jaartje ik hoop namelijk volgend jaar glasvezel te krijgen van portaal netwerk ...

laten we hopen dat alles goed gaat en duimen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Laatst online: 08-09 21:27
ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om de digitale decoder aan de praat te krijgen, ik krijg in beeld de mogelijkheid om gebruikersnaam en daarna het wachtwoord in te vullen, maar met de gegevens die ik normaal op Versatel.nl gebruik om in te loggen werkt het niet.

Elke keer na het invullen komt weer dezelfde pagina met "[E1120] Er is een onbekende fout opgetreden. Indien dit probleem blijft bestaan, check dan de aansluitingen van uw decoder. Zijn de aansluitingen in orde, neem dan contact op met de afdeling customer care."

Het is in ieder geval geen user/pw probleem, want bij een foute invoer krijg ik een pagina die aangeeft dat dat fout is. Iemand anders dit op kunnen lossen?
en ja, ik heb geen zin om contact op te nemen met de klantenservice :X

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:39
SNR Margin (dB): 14.9 5.8
Attenuation (dB): 13.5 9.3
Output Power (dBm): 21.0 12.3
Attainable Rate (Kbps): 21752 1236
Rate (Kbps): 15323 1127

dit krijg ik na vandaag te zijn aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaMoN-MSP
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:49:
[...]

Idem dito.. ook Breda en sinds gisteren rond 2100u geen verbinding meer. Was nog geen storing bekend op het moment dat ik belde. Hopelijk kan ik zondag de klasieker wel kijken.
Bij Versatel zijn ze niet zo heel snel met het oplossen van storingen. Hier in Vlaardingen zitten we nu al elf dagen zonder internet. Het vreemde alleen is dat we wel tv kunnen kijken. Toch zou ik graag de vier kanalen Big Brother willen omruilen voor een constante 20mbit verbinding met het internet.

ZUCHT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SNR Margin (dB): 6.0 5.5
Attenuation (dB): 42.0 26.1
Output Power (dBm): 18.5 12.3
Attainable Rate (Kbps): 6100 1068
Rate (Kbps): 5959 937

dat krijg ik, maar download ligt op 900 kb/s (met decoder aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
jongens even een vraagje gaat er een straight of een patch cat5 naar de modem toe vanaf de pc ????
of maakt het niet dat de modem auto deteckt is dit is belangrijk voor mij omdat ik een kabel heb liggen netjes weggewerkt ?????

alvast bedankt .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:39:

Nog best redelijk! Je hebt een Att. van 42 dB, dat is ongeveer 4km van de centrale. Dat ze je uberhaupt nog hebben aangesloten :)

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
rjn27 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:47:
jongens even een vraagje gaat er een straight of een patch cat5 naar de modem toe vanaf de pc ????
of maakt het niet dat de modem auto deteckt is dit is belangrijk voor mij omdat ik een kabel heb liggen netjes weggewerkt ?????

alvast bedankt .....
Straight

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
kijk dat is een vlug antwoord bedankt (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralphie schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:50:
[...]

Nog best redelijk! Je hebt een Att. van 42 dB, dat is ongeveer 4km van de centrale. Dat ze je uberhaupt nog hebben aangesloten :)
das dus niet waar..
ik zit op 3143 meter..
toevallig vorige week opgevraagd :D
dus die DB waardes zeggen ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ron!n schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:43:
ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om de digitale decoder aan de praat te krijgen, ik krijg in beeld de mogelijkheid om gebruikersnaam en daarna het wachtwoord in te vullen, maar met de gegevens die ik normaal op Versatel.nl gebruik om in te loggen werkt het niet.

Elke keer na het invullen komt weer dezelfde pagina met "[E1120] Er is een onbekende fout opgetreden. Indien dit probleem blijft bestaan, check dan de aansluitingen van uw decoder. Zijn de aansluitingen in orde, neem dan contact op met de afdeling customer care."

Het is in ieder geval geen user/pw probleem, want bij een foute invoer krijg ik een pagina die aangeeft dat dat fout is. Iemand anders dit op kunnen lossen?
en ja, ik heb geen zin om contact op te nemen met de klantenservice :X
Wat je kan proberen is je Set-Top-Box in stanby mode zetten.
Doe dit voor +/- 25 minuten.
Zet hierna je Set-Top-Box weer aan en probeer het nogmaals.

greets,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Laatst online: 15:23

Blaz0r

:)

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:39:

Uhm haal je nou 900KB/s of 900Kb/s(oftewel is de waarde uit het modem te hoog of te laag)

[ Voor 3% gewijzigd door Blaz0r op 26-08-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a_viss
  • Laatst online: 10-09 15:55
SNR Margin (dB): 6.1 6.5
Attenuation (dB): 23.0 6.6
Output Power (dBm): 20.0 0.0
Attainable Rate (Kbps): 22104 13136
Rate (Kbps): 21665 1021

o0ng 700 meter van centrale arnhem malburgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaz0r schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:02:
[...]

Uhm haal je nou 900KB/s of 900Kb/s(oftewel is de waarde uit het modem te hoog of te laag)
900 KB/s sorry

het kan niet eigenlijk, maar hij doet het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SNR Margin (dB): 19.1 5.8
Attenuation (dB): 13.5 10.3
Output Power (dBm): 21.0 12.0
Attainable Rate (Kbps): 22320 1248
Rate (Kbps): 15323 1138

in maassluis (na veel dagen problemen). ik zit op ong 300 meter ver al hoewel ik 1500KB/sec gem haal, downloaden met 2mb of meer is ook leuk :P dus kan amper wachten tot speedcap weg is.
1 vraagje, moet je een harde reset op de modem doen (knopje indrukken voor 10 sec) of gewoon stroom deraf voor een paar seconden zodat je speedcap eraf gaat? (dit is van toepassing als speedcap uberhaupt weg wordt gehaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:09:
[...]

das dus niet waar..
ik zit op 3143 meter..
Waar heb je die afstand opgevraagd??
www.locatienet.nl meet de afstand over de weg.
BBned is zeer onbetrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe ik VLC in moet stellen om de stream op de PC te bekijken?

UDP Multicast (?)
Poort: 1234 (?)
IP-adres stream: ????????
evt. andere instellingen......?????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:09:
[...]

das dus niet waar..
ik zit op 3143 meter..
Dan nog ;) Zulke snelheden bij >3Km, dan mag je in mijn ogen niet klagen

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogier80
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 10:05
WISTEN JULLIE DAT.....

De stream van de decoder maar ongeveer 200 - 250 Kb/sec kost? (1,6 Mbit - 2,0 Mbit) _/-\o_

En dus niet de 4 Mbit die in de beginpost staat en ook vooral geen 6 Mbit
waar de ´professionele´ jongens van Webwereld het over hebben.....
================================================================

FTP bestand ZONDER (Big Brother) Stream:

Klik hier (ZONDER stream)

FTP bestand TIJDENS (Big Brother) Stream:

Klik hier (TIJDENS stream)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is de upload van deze lijn, kon t niet in TS vinden. maar dat zal wel aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:45

Peetman

Tjah....

rogier80 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:43:
WISTEN JULLIE DAT.....

De stream van de decoder maar ongeveer 200 - 250 Kb/sec kost? (1,6 Mbit - 2,0 Mbit) _/-\o_

Waarschijnlijk maakt het nogal uit naar welke stream je kijkt, als je namelijk op 2 mbit voetbal gaat kijken gaat dat er niet best uitzien door alle artifacts. Voor snel bewegende beelden heb je gewoon meer bandbreedte nodig.

Bij Digitenne hebben ze namelijk tijdens het EK ook de bandbreedte van Ned 2 tijdelijk verhoogd.

[ Voor 8% gewijzigd door Peetman op 26-08-2005 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 13:53

m0nk

16-09-2003 15.15

Bij meer mensen alles op zwart?

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:45

Peetman

Tjah....

m0nk schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:08:
Bij meer mensen alles op zwart?
In Scheveningen doet alles het, reset je decoder eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 13:53

m0nk

16-09-2003 15.15

ja net gedaan, werkt weer :)
blijf gewoon thuis omdat ik versatel wil zien, anders had ik weer op een koud stoeltje gezeten in het Zuiderpark :P

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je geen versatel voor nodig, RTL5 zendt het z'park ook uit... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rogier80 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:43:
WISTEN JULLIE DAT.....

FTP bestand ZONDER (Big Brother) Stream:

Klik hier (ZONDER stream)

FTP bestand TIJDENS (Big Brother) Stream:

Klik hier (TIJDENS stream)

Dat lijkt me zeer aannemelijk, had ik reeds geconstateerd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij snoept ie er 550 KByte af als ik de decoder aanzet...
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.