Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Dan vul ik de postcode van een vriend van mij in die 100 meter verderop woont. Die is verbonden met een andere centrale. volgens de afstand test zit er naar schatting 1585 meter zijn huis en de centrale. En volgens de versatel site is adsl wel beschikbaar op zijn postcode. Ik snap het niet meer. Zou het kunnen dat de postcodecheck van versatel het ook wel eens fout heeft of moet ik me erbij neerleggen en een andere provider gaan zoeken?
En natuurlijk superblij met de 1-0 overwinning!!! Baal wel een beetje dat ik er niet bij was
Ennehh Jo Han! Ik heb geen bananen, ik heb geen bananen vandaag!! Jodekoeken, negerzoenuh! Geeelee en Groeeneee.. Jo Han ik heb geen bananen ik heb geen bananen vandaag!!
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Kan zijn dat Versatel die reden geeft maar eigenlijk misschien een andere reden bedoelt. In princiepe maakt het voor 'de normale mens' niet uit welke reden ze geven.ECiftci schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:31:
Heren, ik heb een vraag. Ik woon in hartje rotterdam en wil adsl via versatel aanvragen. nu laat de postcode check zien dat adsl via versatel voor mij niet beschikbaar is. Als reden staat erbij dat ik te ver van de centrale woon. Als ik de tudelft link gebruik om de afstand tussen mij en de centrale te meten zegt de test dat er naar schatting 1011 meter tussen mijn huis en de centrale zit.
Dan vul ik de postcode van een vriend van mij in die 100 meter verderop woont. Die is verbonden met een andere centrale. volgens de afstand test zit er naar schatting 1585 meter zijn huis en de centrale. En volgens de versatel site is adsl wel beschikbaar op zijn postcode. Ik snap het niet meer. Zou het kunnen dat de postcodecheck van versatel het ook wel eens fout heeft of moet ik me erbij neerleggen en een andere provider gaan zoeken?
Misschien hebben ze helemaal geen netwerk dekking op die centrale waar jij op bent aangesloten. Zou je 't postcode & huisnummer van centrale zelf eens moeten invullen die ook op die pagina van tudelft te vinden is.
Die gegevens zijn overigens wel uit 2002 en veranderingen in 't vaste net kunnen er zijn geweest. Je kan dus aangesloten zijn op een andere centrale dan daar staat en dus een hele andere afstand hebben. Meestal is BBned vrij accuraat en kan je 't hier vinden.
Of wat ook nog mogelijk is dat er in de lijn tussen de centrale en jou wijk glasvezel zit in 't telefonie netwerk. Dan kan je ook geen DSL diensten genieten. Even uitvinden of je wel bij andere ISP's etc kan bestellen gewoon (xs4all even kijken bijv) om dit uit te sluiten. Ziet een stuk wijk met glasvezel in 't telefonie netwerk aan Rotterdam-Zuid dacht ik.
1mbit, staat wel degelijk in de TSVerwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:52:
wat is de upload van deze lijn, kon t niet in TS vinden. maar dat zal wel aan mij liggen.
Volgens de bbned link zit ik 1013 meter van de centrale af. Dus dat klopt wel ongeveer met de tudelft site.bjck schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:52:
[...]
Kan zijn dat Versatel die reden geeft maar eigenlijk misschien een andere reden bedoelt. In princiepe maakt het voor 'de normale mens' niet uit welke reden ze geven.
Misschien hebben ze helemaal geen netwerk dekking op die centrale waar jij op bent aangesloten. Zou je 't postcode & huisnummer van centrale zelf eens moeten invullen die ook op die pagina van tudelft te vinden is.
Die gegevens zijn overigens wel uit 2002 en veranderingen in 't vaste net kunnen er zijn geweest. Je kan dus aangesloten zijn op een andere centrale dan daar staat en dus een hele andere afstand hebben. Meestal is BBned vrij accuraat en kan je 't hier vinden.
Of wat ook nog mogelijk is dat er in de lijn tussen de centrale en jou wijk glasvezel zit in 't telefonie netwerk. Dan kan je ook geen DSL diensten genieten. Even uitvinden of je wel bij andere ISP's etc kan bestellen gewoon (xs4all even kijken bijv) om dit uit te sluiten. Ziet een stuk wijk met glasvezel in 't telefonie netwerk aan Rotterdam-Zuid dacht ik.
Daarnaast kan ik bij xs4all wel adsl bestellen.
edit: ik heb ff de postcode van mijn centrale ingevuld bij versatel en dan zegt ie dat ik nog te ver woon van de centrale dus het zal idd wel een trucje zijn.
Hoe kan ik erachter komen wanneer adsl van versatel wel voor mij beschikbaar wordt?
[ Voor 11% gewijzigd door Limbeckx op 26-08-2005 23:05 ]
Verwijderd
[...]
Wat een gel#$%#@!!! van versatel. Allemaal zaken die de waarheid verdoezelen. Er zit gewoon een speedcap op de meeste lijnen, en ik wacht nog steeds op antwoord op m'n vragen van 16 augustus.
BAH BAH en nog eens BAH
Pluim op een hoop str@#$%t.
Nee, dat heb je niet. Nog een andere leugen van Versatel:Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:24:
[...]
Heb ik gezegd dat ze een pluim verdienen voor dat soort onzin? Nee, alleen voor die e-mail die duidelijk en informatief is.
Door de hoeveelheid klachten over het 20Mb abonnement
is het betaalde helpdesknummer mede dankzij de Consumentenbond 'gratis' geworden.
De leugenaars (Versahel) schrijven op hun website over het nummer van de helpdesk:
Versatel Klantenservice op 0900 - 0440440 (€0,25 p/m).
Door de enorme belangstelling voor ons 20Mb + Live
Eredivisie voetbal product is de wachttijd helaas
langer dan normaal. Daarom hebben wij de gesprekskosten
tijdelijk teruggebracht naar de kosten van een lokaal
telefoongesprek.
BAH

De HD wordt tijdelijk goedkoper, dan zal ie ook wel vaker gebeld worden lijkt mij.
Inmiddels is de wachttijd korter geworden, dat mag natuurlijk niet, want dan kun je daar ook al niet over klagen

Ging het bij mij maar vaker fout met Versatel, dan had ik ook wat te klagen
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Blixem, wrm jij wel en ik nietVerwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:25:
nadat ik gister versatel nog gebeld had omdat imtech mijn gegevens niet kende terwijl er op de order verloop stond dat het al naar hun toe was gestuurd, werd ik vandaag door imtech gebeld om een afspraak te maken! valt mij weer reuze mee, als alles goed is aanstaande dinsdag eindelijk weer van 56k af! maandag wordt mijn lijn opgeleverd.
HODL
Ach joh, een nationaal bedrijf kan zulke dingen niet op de site zetten, dat weet je zelf toch ook wel. En dan nog, *een ander woord voor poep* eraan, hoe meer mensen Versatel bestellen des te meer kans wij hebben dat versatel ook over een jaar nog adsl2 aanbiedt. Want voor deze prijs, kun je geen service of perfecte lijn verwachten. Het gaat nog best redelijk naar mijn idee, wel veel kinderziektes en daarom lijkt het een en al ellende, omdat iedereen dat gaat melden hehVerwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:30:
YoHoost schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:14:
[...]
Versatel Klantenservice op 0900 - 0440440 (€0,25 p/m).
Door de enorme belangstelling voor ons 20Mb + Live
Eredivisie voetbal product is de wachttijd helaas
langer dan normaal. Daarom hebben wij de gesprekskosten
tijdelijk teruggebracht naar de kosten van een lokaal
telefoongesprek.
BAH
Ik zelf had ook problemen hoor, had ook pas signaal drie weken nadat de monteur langs was geweest. Ik heb toen 5 dagen daarna ff gebeld, werd gelijk een ticket aangemaakt, 5 dagen later zag ik (via orderstaus) dat de technische oplevering van 22 juli, ineens 22 augustus was geworden en zoals het hoort, de 23e had ik internet.
De oorzaak was waarschijnlijk dat plaatje in de centrale (weet ook niet precies wat het doet) wat vervangen moest worden. Lijnmeting was namelijk wel uit te voeren. Laatste info heb ik uiteraard niet via KS heh
Tot nu toe nauwelijks problemen en een enorme vooruitgang ten opzicht van @home breedband. 24 uur per dag VOLLE bandbreedte, dus de 1,5MB/s. Dat kon niet met @home. Pagina's zijn er binnen 0.2 sec ipv 1-2 sec... vraag me niet hoe, maar de latency/ping was wel 20ms beter/lager dan Versatel maar de reactie van server of wat dan ook was dan traag....
Nu heb ik een verzoek aan jullie, probeer eens een tracert uit te voeren en vertel hoeveel ms de 2e hop was (wijkcentrale toch?). Bij mij is dat 24ms op exact 1550 meter van de centrale (ip1.***.***.***.adsl2.versatel.nl). Bij @home had ik 9-10ms.De eerste centrale naar buiten verschilt minder: 30ms vs 25ms voor Versatel cq @home. Ik ben dit gaan testen omdat mijn ping op bijna alle servers 10 tot 20 ms hoger ligt, terwijl de stabiliteit/packet loss bij Versatel veeel beter ligt, maar dat is een persoonlijk geval ivm die troubles @home.
Tot nu toe een tevreden Versatel gebruiker, want ook het beeld heeft nog weinig blokjes laten zien.
[ Voor 4% gewijzigd door dinkelover op 27-08-2005 01:22 ]
pepernooot
Dit is niet de centrale maar een router ergens in 't netwerk van Versatel. Deze zijn zo ingesteld dat ze pakketjes routeren en je vraagt met een ping aan het apparaat om zelf te reageren op jou verzoek en je pakket niet te routeren. Hier is een beveiliging ingesteld dat maar een maximaal aantal reacties per tijdeenheid terug komt.
En daarbij is ook de prioriteit voor reageren op aanvragen (zoals een ping reply) naar het apparaat zelf velen malen lager dan het routeren van pakketjes.
Ping dus altijd gewoon een server bij je ISP zelf zoals www.versatel.nl voor een duidelijke meting zonder fratsen.
[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 27-08-2005 01:38 ]
BBNed schrijft dat uit tests is gebleken dat bij een afstand van maximaal 800 meter van de wijkcentrale een downloadsnelheid van de volle 24 Mbits/s mogelijk is. Woon je tussen de 800 meter en 2,5 km van de wijkcentrale dan is (ongeveer) een downloadsnelheid van 16Mbits/s mogelijk. Een belangrijk bijkomend voordeel van ADSL2+ voor mensen die ver van de wijkcentrale wonen is de stabiliteit van ADSL2+.
de bron = http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/adsl2/1
dus misschien toch niet allemaal met een speedcap?
Verwijderd
Meer mensen die hier last van hebben?
PPPoE verbinding opzetten, fixed IP & DNS en.... HOPPA! 8Mbit verbinding.
Terug in versatel modem; rood lampje. Terug in Etech; internetten maar.
Ik type dit dus via de Etech modem.
Ping is ook een stuk beter:
Pingen naar www.nu.nl [62.69.162.153] met 32 byte gegevens: |
Antwoord van 62.69.162.153: bytes=32 tijd=11 ms TTL=249 |
Antwoord van 62.69.162.153: bytes=32 tijd=10 ms TTL=249 |
Antwoord van 62.69.162.153: bytes=32 tijd=10 ms TTL=249 |
Antwoord van 62.69.162.153: bytes=32 tijd=9 ms TTL=249 |
Voor zover ik nu kan zien:
1. Het lijkt erop (iig in een aantal gevallen) dat het rode lampje komt doordat de DHCP server weigert IP adressen uit te delen.
2. De rotte ping komt door de Versatel modem
Dus als iemand er al achter is hoe je DNS & IP fixed in die Versatel modem kunt zetten, dan kun je de schade al redelijk beperken. Hoewel 8Mbit natuurlijk beter is dan 0Mbit, dus mij hoor je niet klagen...
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Verwijderd
Bij mij krijg ik deze melding ook, heb de modem al gereset en decoder van de stroom gehaald...maar geen resultaat...Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 09:05:
Hier in Hilversum centrum doet de TV het niet meer. Krijg melding "Connecting Server" en verder komt hij niet. Tot gisteren werkte het allemaal prima.
Werkte gister idd ook prima en internet werkt nu ook gewoon...woon in Apeldoorn
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 11:04 ]
Waar zie jij rotte ping? Strak ~10msWillem2 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 09:49:
Nou, ik had weer eens een rood lampje vanochtend, dus toch de oude ADSL(1) Etech modem maar weer eens uit de kast gehaald.
Pingen naar www.nu.nl [62.69.162.153] met 32 byte gegevens: Antwoord van 62.69.162.153: bytes=32 tijd=11 ms TTL=249 Antwoord van 62.69.162.153: bytes=32 tijd=10 ms TTL=249 Antwoord van 62.69.162.153: bytes=32 tijd=10 ms TTL=249 Antwoord van 62.69.162.153: bytes=32 tijd=9 ms TTL=249
1. Het lijkt erop (iig in een aantal gevallen) dat het rode lampje komt doordat de DHCP server weigert IP adressen uit te delen.
Dus als iemand er al achter is hoe je DNS & IP fixed in die Versatel modem kunt zetten, dan kun je de schade al redelijk beperken. Hoewel 8Mbit natuurlijk beter is dan 0Mbit, dus mij hoor je niet klagen...
Ander modem kan dus gewoon wel, PPPoE zonder login/pass krijg je IP. Alleen moet 't dan wel werken inderdaad
Ik moest alleen wel user/pass voor PPPoE opgeven voordat hij verbinden wilde.
Zal het zo eens uitzetten, kijken wat hij dan doet.
Username is uniek, password kan ik natuurlijk niet beoordelen.
Lijkt me sterk dat dat werkt gezien de monteur 't ook niet in 't modem zet en gewoon een modem pakt uit de auto. Maar misschien moet er gewoon iets in staan
Um, ja ok? Maar bij een tracert zie je wel duidelijk telkens elke router die het pakketje tegenkomt en daarom lopen die milliseconden ook op. Bij hop 5 of 6 zit je "buiten," dan ga je naar de andere ISP's, die het IP hosten waarnaar je een tracert uitvoert. Wat ik dus zo raar vind is dat de 2e hop, oftewel de eerste router in het netwerk van Versatel al 25ms van mij vandaan is, terwijl dat bij mijn vorige provider 10ms was. Ik vraag me af of dat te maken heeft met de afstand, daarom vraag ik dit zo. Ik doe een traceroute naar de DNS server van een compleet andere provider.bjck schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 01:38:
Ping nooit je eerste hop uit een traceroute!
Dit is niet de centrale maar een router ergens in 't netwerk van Versatel. Deze zijn zo ingesteld dat ze pakketjes routeren en je vraagt met een ping aan het apparaat om zelf te reageren op jou verzoek en je pakket niet te routeren. Hier is een beveiliging ingesteld dat maar een maximaal aantal reacties per tijdeenheid terug komt.
En daarbij is ook de prioriteit voor reageren op aanvragen (zoals een ping reply) naar het apparaat zelf velen malen lager dan het routeren van pakketjes.
Ping dus altijd gewoon een server bij je ISP zelf zoals www.versatel.nl voor een duidelijke meting zonder fratsen.
Als ik het goed begrijp bedoel je dat die eerste routers geen echte ping waarde kunnen/willen weergeven? Waarom verloopt mijn pakketje dan wel netjes van 1e hop naar 6ehop in de volgorde: <1ms, 25ms, 27ms, 28ms, 30ms en 32ms en ik zit buiten en de route vervolgd bij de andere ISP. Deze gegevens moeten wel kloppen, als je bijvoobeeld traceroute naar een amerikaanse server "zie" je de zee... een verschil van 60-70ms tussen tussen 6e en 7e hop ongeveer (london-newyork geloof ik dat hij pakte).
Ik wil hier geen off-topic discussie opzetten, maar leek me interessant te horen hoe snel jullie bij de eerste router komt. Misschien verband tussen 1550m - 25ms ? Misschien heeft diegene met 200m wel gewoon 5ms?
edit: ik ga er dus vanuit dat begrepen wordt dat ik een tracert naar een buitenstaand IP bedoel, elke server/router die hij tegenkomt pingt en die waarden aangeeft in de route. Ik doe dus: tracert ***.***.***.*** i.p.v. ping ***.***.***.*** .... Verzin desnoods een paar IP's, de eerste 5 hops leggen altijd dezelfde route af in het netwerk van je Provider zoals je zult zien.
[ Voor 10% gewijzigd door dinkelover op 27-08-2005 12:12 ]
pepernooot
- jouw modem/router
- versatel dslam
- versatel routers
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Kan iets verhoogd zijn als je bijvoorbeeld een 512/256 verbinding hebt ten opzichte van een 2048/1024 verbinding, maar kan ook aan de kant ivm Versatel snelheden.
't Heeft met instellingen op de DSL apparatuur (DSL lijn) te maken. Je kan op DSL ongeveer 6 a 8ms hebben inderdaad zoals KPN-DSL dat heeft en BBned op de nieuwe apparatuur die in groot deel van de centrales in hun netwerk al staat. Ook BBned heeft op de oudere (nog te vervangen) apparatuur andere instellingen en daar ook 18 a 22ms.
Je ziet dat Tiscali (BaByXL voorheen) altijd rond de 12ms zit, zowel nieuwe als oude apparatuur. En Wanadoo op haar eigen netwerk (Family) op 22 a 25ms op de lijn alleen. 't Is een keuze voor configuratie en apparatuur mogelijkheden die zijn ingezet.
Niet schokkend verder of je nu 10ms of 20ms hebt, als het maar constant is.
Elke router geeft ongeveer 1ms extra op je latency naar de volgende router of netwerk toe. Dat je 60 a 70ms extra ziet naar USA klopt omdat dat de afstand is die je onder de zeespiegel door de glasvezels moet. Naar bijvoorbeeld een netwerk in Duitsland (frankfurt) zie je dat het maar een paar ms extra is bovenop Amsterdam. Puur omdat de afstand veel korter is dan naar NewYork.
Als je naar eerste hop kijkt in trace (of webserver in netwerk van je eigen ISP pingt zoals www.versatel.nl) zie je wat de latency op je lijn is.
Wat raar is dat een paar reacties terug te lezen is dat iemand met het Versatel modem 25ms heeft en met een e-tech modem (dat welliswaar een ADSL1 modem is toevallig, maar dat maakt niets uit) blijkbaar op een andere manier verbindt en wel 10ms heeft.qless schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:15:
Afstand van de koperlijn heeft geen meetbaar effect op je ping. Dus of je nu *naast* of op 4 km van de centrale zit gaat niet uitmaken. Wat wel uitmaakt:
- jouw modem/router
- versatel dslam
- versatel routers
Misschien dat Versatel dit ook met de eigen modems kan gaan behalen als ze instellingen anders zetten in nieuwe firmware ronde.
[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 27-08-2005 12:20 ]
Yup, hier in Heerenveen ook.Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 09:05:
Hier in Hilversum centrum doet de TV het niet meer. Krijg melding "Connecting Server" en verder komt hij niet. Tot gisteren werkte het allemaal prima.
Ik heb het modem en de decoder ook al gereset, maar dat helpt niet.
Van de versatel site:
Storing TV en Voetbal ontvangst (27-08-2005)
Klanten met het Versatel Voetbal abonnement kunnen problemen ondervinden met hun TV en Voetbal ontvangst.
De storing zal zo spoedig mogelijk worden verholpen.
Begintijd: 11.00
Verwachte eindtijd: onbekend
De storing zal zo spoedig mogelijk worden verholpen.
Versatel biedt haar excuses aan voor eventueel ongemak.
[ Voor 38% gewijzigd door AsBest op 27-08-2005 12:32 ]
Verwijderd
Username ziet er bij mij uit als username@3p.versatel.nl, wachtwoord is een 12 cijfer/letter combi die je uit de admin pages source kunt halen. Ziet er vrij random uit.bjck schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:41:
Je vult gewoon je username van mail in zegmaar?
Lijkt me sterk dat dat werkt gezien de monteur 't ook niet in 't modem zet en gewoon een modem pakt uit de auto. Maar misschien moet er gewoon iets in staan
Ik post ff geen link, omdat als mensen niet weten hoe ze dat moeten vinden ze waarschijnlijk meer schade aanrichten dan dat ze ermee oplossen.
Dat wil ik Versatel nou ook weer niet aandoen... ;-)
Ik begrijp best dat Versatel tijdens de roll-out gepiel met modems wil voorkomen, maar wat ik tot nu toe heb gevonden is dus dat als je zelf een modem kunt 'beheren/aansluiten' je en een betere ping hebt en met het rode lampje op de Samsung modem met een andere modem wel verbinding kunt maken (dmv. fixed IP/DNS).
Kijk, now we are getting sumwherebjck schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:16:
[...]
Wat raar is dat een paar reacties terug te lezen is dat iemand met het Versatel modem 25ms heeft en met een e-tech modem (dat welliswaar een ADSL1 modem is toevallig, maar dat maakt niets uit) blijkbaar op een andere manier verbindt en wel 10ms heeft.
Misschien dat Versatel dit ook met de eigen modems kan gaan behalen als ze instellingen anders zetten in nieuwe firmware ronde.
Wat nog mooier zou zijn als iemand ADSL2+ aan de praat krijgt met eigen apparatuur, dan kun je meer vertellen over het modem. Doelend dus niet ADSL met e-tech router/modem, maar echt een ADSL2+ verbinding.
Overigens, wel vreemd dat er ogenschijnlijk geen controle op MAC-adres of gebruikersnaam/ww is. Connectie naar de twee koperdraadjes is genoeg, toegang tot het signaal is er. Nu niet allemaal in de tuin van je buurman gaan graven, is wel erg opzichtig
pepernooot
Dan kunnen we het dus echt even aan de tand voelen.
Ik had trouwens wel MAC spoofing aanstaan, maar ben vergeten te kijken of hij het zonder spoofing ook doet. Wel was het dus zo dat zonder user/pass hij het dus niet doet, op linesync na natuurlijk.
Je vult dus je eigen username in voor @p3.versatel.nl of letterlijk username? En nu de vraag of andere dezelfde password hebben staan in de modem.Willem2 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 15:07:
Binnenkort kan ik een ADSL2+ modem lenen van iemand, een Zyxel geloof ik.
Dan kunnen we het dus echt even aan de tand voelen.
Ik had trouwens wel MAC spoofing aanstaan, maar ben vergeten te kijken of hij het zonder spoofing ook doet. Wel was het dus zo dat zonder user/pass hij het dus niet doet, op linesync na natuurlijk.
Krijg je ander modem online met een ander wachtwoord dan die je uit de samsung hebt getoverd?
Ik bedoel dus wel in de normale situatie, niet met fixed IP's ivm storingen etc
Verwijderd
Voor de decoder snap ik het wel, dmv de gegevens kunnen ze je op maat paketten aanbieden
Maar PPPoE wordt over een 1483Bridged-IP verbinding gelegd bij Versatel en dat kan in princiepe zonder login/pass controle.
Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!
Ik heb dit getest met iemand die een @home verbinding heeft en er kon geen verbinding gemaakt worden.megamuch schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 17:56:
Is dat voetbal op de versatel website ook te kijken als je met een 'niet-versatel-ip' verbindt?
[ Voor 8% gewijzigd door Blaz0r op 27-08-2005 18:10 ]
Attenuation (dB): 13.5 9.3
Output Power (dBm): 21.0 12.3
Attainable Rate (Kbps): 21752 1236
Rate (Kbps): 15323 1127
Draadloos : 100 mb in 3 min en 3 sec, gemiddeld 559 kB/sec
Draadloos met TCPoptimizer: 100 mb in 1 min en 18 sec, gemiddeld 1,28 MB/sec
Bekabeld: 100 mb in 1 min en 9 sec, gemiddeld 1,44 MB/sec
Verwijderd
Ik heb ook nog zo'n e-tech geval.Willem2 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 09:49:
Nou, ik had weer eens een rood lampje vanochtend, dus toch de oude ADSL(1) Etech modem maar weer eens uit de kast gehaald.
Pingen naar www.nu.nl [62.69.162.153] met 32 byte gegevens: Antwoord van 62.69.162.153: bytes=32 tijd=11 ms TTL=249 Antwoord van 62.69.162.153: bytes=32 tijd=10 ms TTL=249 Antwoord van 62.69.162.153: bytes=32 tijd=10 ms TTL=249 Antwoord van 62.69.162.153: bytes=32 tijd=9 ms TTL=249
Als ik VPI:0 en VCI:32 pak dan krijg ik linesync maar dan knalt ie er meteen uit
Verder:
Encapsualtion: PPPoE LLC / VC-Mux / None ??
Bridge: disable
username en password dus ook bij ppp invullen?
Nog wat ?
Even een stomme vraag maarre: waar zie je deze gegevens? Dat modem staat zo dicht als een huis, ik vind ze niet?timmersr schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:37:
Rotterdam, Postcode 3032AD, lengte koperkabel : +/- 1009 meter
Downstream Upstream SNR Margin (dB): 11.1 6.6 Attenuation (dB): 19.0 12.9 Output Power (dBm): 21.0 12.2 Attainable Rate (Kbps): 20156 1212 Rate (Kbps): 15323 1103
Een duidelijke speedcap dus!...waar ik vanaf wil.
Attenuation (dB): 36.5 20.3
Output Power (dBm): 18.5 12.5
Attainable Rate (Kbps): 5648 1132
Rate (Kbps): 5501 1022
Zoals je kunt zien is die van mij erg hoog en daardoor (denk ik) de rate erg laag.
Versatel heeft al een keer aangegeven mijn abonnement op te willen zeggen maar dat wil ik niet. Als reden gaf men aan dat ze niet in staat waren mijn verbinding naar acceptabel niveau te brengen. Iemand enig idee hoe dit wel beter gemaakt kan worden? Ik kan me zoiets vorostellen als een betere kabel van mij huis naar het verdeelpunt in de straat oid. maar heb er niet heel veel verstand van.
Andere vraag: mijn modem schiet (bijna) iedere avond in een soort update stand waar het zelf niet uit komt. Pas als ik de stroom er af haal of het modem reset is de verbinding hersteld en werkt het weer. Enig idee iemand??
[ Voor 3% gewijzigd door MJMaverick op 27-08-2005 22:58 ]
Ik zit hemelsbreed op iets van 2300m van de centrale (kabel is waarschijnlijk veel langer) en haal dit:
Attenuation (dB): 41.0 14.8
Output Power (dBm): 0 0
Attainable Rate (Kbps): 10880 12904
Rate (Kbps): 10661 992
Je zou even kunnen kijken of het zonder splitter beter gaat, de splitter geeft ook verlies.
[ Voor 3% gewijzigd door Speedy-Andre op 27-08-2005 21:31 ]
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Dat je linesync d'r uit knalt is niet goed. Oude firmware wellicht.Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 19:37:
[...]
Ik heb ook nog zo'n e-tech geval.
Als ik VPI:0 en VCI:32 pak dan krijg ik linesync maar dan knalt ie er meteen uit
Verder:
Encapsualtion: PPPoE LLC / VC-Mux / None ??
Bridge: disable
username en password dus ook bij ppp invullen?
Nog wat ?
[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 27-08-2005 21:47 ]
Bedankt voor de tip, zonder splitter wordt het er echter alleen maar slechter op, scheelt 200 kbps...Speedy-Andre schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:30:
...
Je zou even kunnen kijken of het zonder splitter beter gaat, de splitter geeft ook verlies.
Trouwens wel apart dat je meer verlies hebt over de lijn dan ik (Attenuation) maar toch op ruim 2x zoveel bitjes mag rekenen. Lucky you
[ Voor 20% gewijzigd door MJMaverick op 27-08-2005 22:34 ]
Staat het modem dicht bij de splitter, of is er een langere afstand
Die staan bijkans op elkaar. Amper 20 cm afstand en de draden ertussen zijn van minimale lengte. Verlies zit hem kennelijk niet in de bedrading in mijn huis, maar meer in wat er tussen de centrale en mijn huis zit.Speedy-Andre schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 22:31:
Tja, dan kun je de splitter er beter tussen laten zitten, zeker als er nog een telefoonsignaal op zit.
Staat het modem dicht bij de splitter, of is er een langere afstand
Ter vergelijking, ik zit op 1852 meter:MJMaverick schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:07:
Wat ik me af vroeg is of mensen met een vergelijkbare afstand tot de centrale (1865 meter) een gelijk "Attenuation" hebben als ik:
Attenuation (dB): 36.5 20.3
Output Power (dBm): 18.5 12.5
Attainable Rate (Kbps): 5648 1132
Rate (Kbps): 5501 1022
Zoals je kunt zien is die van mij erg hoog en daardoor (denk ik) de rate erg laag.
Versatel heeft al een keer aangegeven mijn abonnement op te willen zeggen maar dat wil ik niet. Als reden gaf men aan dat ze niet in staat waren mijn verbinding naar acceptabel niveau te brengen. Iemand enig idee hoe dit wel beter gemaakt kan worden? Ik kan me zoiets vorostellen als een betere kabel van mij huis naar het verdeelpunt in de straat oid. maar heb er niet heel veel verstand van.
Andere vraag: mijn modem schiet (bijna) iedere avond in een soort update stand waar het zelf niet uit komt. Pas als ik de stroom er af haal of het modem reset is de verbinding hersteld en werkt het weer. Enige idee iemand??
SNR Margin (dB): 6.9 5.7
Attenuation (dB): 27.5 17.7
Output Power (dBm): 21.0 12.2
Attainable Rate (Kbps): 13912 1088
Rate (Kbps): 12909 979
Yup, I keep on dreaming.......
[ Voor 3% gewijzigd door MJMaverick op 27-08-2005 23:44 ]
Verwijderd
ps mijn postcode is 8606ca nr.13(misschien handig)
Repeaters etc bestaan niet in DSL. Je hebt een koperlijn tussen modem en apparatuur in de centrale. Enige oplossing is als ze DSL apparatuur zouden plaatsen in de wijkkasten overal. Maar dat gebeurt nergens en is veel te kostbaar. En geen ruimte natuurlijk voor apparatuur en krijg gemeentes maar eens zover dat je daar kasten mag gaan plaatsten etc.MJMaverick schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 23:04:
Bedankt voor jullie snelle reactie. Zo te zien kom ik er gewoon slecht af, want iemand met een hoger "Attenuation" en iemand met een lager halen beiden een hogere snelheid dan ik, 2x zo snel minimaal... Misschien dat ik KPN/Versatel zo ver moet krijgen dat ze het signaal gaan boosten of meer repeaters gaan plaatsen.
Yup, I keep on dreaming.......
Misschien kan Versatel (met KPN samen misschien) er wel een onderzoek naar opstarten. Je zit vele malen lager dan andere ip dezelfde lengte. Maar let op dat die lengte een indicatie is! Kan best zijn dat het werkelijk 4000m is en dan klopt het prima en mag je van geluk spreken
Ik ga je toch even 2x tegen spreken:bjck schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 01:06:
[...]
Repeaters etc bestaan niet in DSL. Je hebt een koperlijn tussen modem en apparatuur in de centrale. Enige oplossing is als ze DSL apparatuur zouden plaatsen in de wijkkasten overal. Maar dat gebeurt nergens en is veel te kostbaar. En geen ruimte natuurlijk voor apparatuur en krijg gemeentes maar eens zover dat je daar kasten mag gaan plaatsten etc.
Misschien kan Versatel (met KPN samen misschien) er wel een onderzoek naar opstarten. Je zit vele malen lager dan andere ip dezelfde lengte. Maar let op dat die lengte een indicatie is! Kan best zijn dat het werkelijk 4000m is en dan klopt het prima en mag je van geluk spreken
1) DSL repeaters bestaan....Maar zijn kostbaar en moeten idd in kabelverdelers worden ingebouwd. Belgacom heeft er hier een aantal in bedrijf omdat het dorp naast het mijne ook op onze centrale zit maar wel 5 km verderop ligt.
2) DSLAMs plaatsen in wijkcentrales gebeurt in Belgie al op grote schaal (voor VDSL) en in Nederland heeft KPN een aantal proeflocaties. (andere leverancies mogen ook via sub-local-loop unbundeling maar er zijn daar nog geen gegadigden voor...)
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Repeaters zijn nog niet nodig voor 5000m koperlijn, maar wel als je een beetje snelheid wilt halen nog
Ik hoef niet te weten waar je woont hoorVerwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 01:00:
Ik heb het dinsdag telefonisch aangevraagd en had al 20 Mb aansluiting ik heb meteen van de mogelijkheid gebruik gemaakt om mijn contract naar 3 jaar te tillen (was 1 jaar). Maar zie nog geen status verandering.
Ik vraag mij af hoelang het duurt of dat ik weer opnieuw moet beginnen.

Verwijderd
Als ik het _nu_ doe kom ik op 1 oktober voor een aansluiting, wellicht dat het met een andere provider op de lijn langer duurt.Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 01:00:
Verwijderd
Dat geldt overigens ook voor andere posters: als je gewoon online besteld (en dus niet via de telefoon), dan bepaal je zelf je gebruikersnaam en password (overigens niet voor je modemzoooper schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 15:23:
hoe lang duurt het eigenlijk voordat je brief met username en pass krijgt? zojuist met klantenservice gebeld hierover zodat ik online mijn status kan volgen. nu sta ik nog niet in hun systeem.... vreemd werken ze niet meteen in een systeem...
Verwijderd
Attenuation (dB): 34.5
Attainable Rate (Kbps): 15856
Rate (Kbps): 15416
1525 meter van de centrale
Valt best mee lijkt me.
Ja, achterhaalde shit. Een erfenis uit de dashboard tijd, dat je twee keer in moest loggen... wat een drama. Gelukkig wordt het steeds minder. Bij direct-adsl kan je gewoon [willekeurig]@direct-adsl invullen met een willekeurig wachtwoord en dan kom je online met een geldig ip, dat scheelt weer.bjck schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 17:00:
KPN-DSL werkt toch echt nogsteed smet PPPoA en username/pass controle. Anders krijg je echt geen IP/verbinding.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Kan het zijn dat Versatel mischien op dit moment newsservers capped ?
Ik heb dit sinds rond 12 uur vanmiddag, misschien heeft iemand anders ook dit probleem.
Verwijderd
Ik heb ook telefonisch besteld, maar kon zelf mijn gebruikersnaam en email-adres aangeven.Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 08:44:
[...]
Dat geldt overigens ook voor andere posters: als je gewoon online besteld (en dus niet via de telefoon), dan bepaal je zelf je gebruikersnaam en password (overigens niet voor je modem). Met deze kun je direct je status volgen. Je moet wel je contract/registratie-formulier snel opsturen/faxen.
Verwijderd
Ik haal nu op eweka "maar" 700 kb/sec en als ik een bin file download dan haal ik maar 250 :S:SVerwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 15:01:
Vaag, op Giganews haal ik normaal 15000 precies, en nu nog rond de 400, als ik de speedtest op giganews doe haal ik wel een hele goede snelheid (12000).
Ik heb dit sinds rond 12 uur vanmiddag, misschien heeft iemand anders ook dit probleem.
Een hele rij microsoft certificeringen.
Ik zit op 1550 meter (werkelijkheid) en attainable 21***, de rate gecapt 15323. Die 1525 meter via die postcode check gedaan zeker? In werkelijkheid ligt dat dus behoorlijk veel hoger aan je snelheid te zien.Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:09:
SNR Margin (dB): 6.1
Attenuation (dB): 34.5
Attainable Rate (Kbps): 15856
Rate (Kbps): 15416
1525 meter van de centrale
Valt best mee lijkt me.
Nou, ik heb ook nog nooit boven de 1MB/s gehaald van die server, dus ga er maar vanuit dat het gewoon niet vlugger kan vanuit Versatel. Die 3e link naar 100mb bin in de startpost haalt bij mij wel de volledige 1,5MB/s. Probeer die eens.ErikH schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 16:32:
Als ik nu vanaf de versatel site die 100mb.bin download haal ik rond de 800 kb/sec het dubbele moet toch zeker haalbaar zijn.
pepernooot
Dus dat ziet er op zich niet slecht uit in Vlaardingen ;-)Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Aug 28 2005 om 17:00:13 UTC+0200)
Download : 1346.9 KByte/sec
Upload : 91.0 KByte/sec
Connection : 257.0 Conn/min
Oversteken is an art ;-)
Hier geen probleem met Giganews, gewoon 11-12 Megabit.Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 15:01:
Vaag, op Giganews haal ik normaal 15000 precies, en nu nog rond de 400, als ik de speedtest op giganews doe haal ik wel een hele goede snelheid (12000).
I have no life, and therefore no signature
Zoiezo ziet nix er slecht uit in VlaardingenBigBonanza schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 16:56:
Iemand klaagde over teruglopende snelheid, ook op speedtest? Wel, in ieder geval hebben ze nu een grotere downloadfile nu voor de test heb ik gezien, en daarnaast:
[...]
Dus dat ziet er op zich niet slecht uit in Vlaardingen ;-)
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Verwijderd
gewoon 1.5
ps: usenet trouwens, 8 lijntjes
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 20:23 ]
Tsja, hoe zal ik beginnen. ik heb nu @home breedband maar de verbinding valt hier best wel vaak weg en dat ben ik ondertussen zo zat
Na 5 jaar @home zit ik erover te denken om over te stappen naar een andere internet provider die net zo snel (liefst sneller) is als @home maar niet al te duur. Nu zag ik dus net dat versatel een 20MBit download snelheid heeft voor maar €40 euro per maand??
Is versatel bij mij thuis trouwens wel mogelijk?? (--> 7512GP 11 enschede)
Ik las net iets dat je meerdere pc's op die modem kunt aansluiten... en als ik nu al een router(asus wl-500g deluxe) heb staan dan, kan ik die er gewoon aan hangen??? (met zo'n 18Meter utp dertussen)
groetjes,
Bart
wat een gevraag he
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
Eweka ookgeen probleem, 1500 kb/spwvliet schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 17:58:
[...]
Hier geen probleem met Giganews, gewoon 11-12 Megabit.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 20:50 ]
Verwijderd
Attenuation (dB): 12.5 8.9
Output Power (dBm): 21.0 12.3
Attainable Rate (Kbps): 23328 1236
Rate (Kbps): 15323 1127
In Rotterdam, 684 meter van de centrale;
Vrijdag geïnstalleerd; alles prima voor elkaar; (voorlopig?) zeer tevreden!
ff een quotje van mezelf.bartgrefte schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 20:32:
heey,
Tsja, hoe zal ik beginnen. ik heb nu @home breedband maar de verbinding valt hier best wel vaak weg en dat ben ik ondertussen zo zat![]()
Na 5 jaar @home zit ik erover te denken om over te stappen naar een andere internet provider die net zo snel (liefst sneller) is als @home maar niet al te duur. Nu zag ik dus net dat versatel een 20MBit download snelheid heeft voor maar €40 euro per maand??
Is versatel bij mij thuis trouwens wel mogelijk?? (--> 7512GP 11 enschede)
Ik las net iets dat je meerdere pc's op die modem kunt aansluiten... en als ik nu al een router(asus wl-500g deluxe) heb staan dan, kan ik die er gewoon aan hangen??? (met zo'n 18Meter utp dertussen)
groetjes,
Bart
wat een gevraag he![]()
ik kwam net een forum tegen over versatel. en al die reacties die ik daar las....... ik laat versatel wel zitten. ik zoek wel een andere ISP dan versatel en @home. (ook al heb ik in enschede niet veel keus)
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik weet wel wat relativeren is, op het forum (bij Versatel zelf) zie je een vaste kern van klagers, hooguit enkele 10-tallen terwijl er al meer dan 10.000 aansluitingen zijn.bartgrefte schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 00:30:
[...]
ff een quotje van mezelf.
ik kwam net een forum tegen over versatel. en al die reacties die ik daar las....... ik laat versatel wel zitten. ik zoek wel andere ISP dan versatel en @home. (ook al heb ik in enschede niet veel keus)
In het begin liep het hier ook niet goed, maar in de praktijk worden storingen vrij snel verholpen (zelfs in het weekend
Er zijn providers (bijv. cHELLo) waar je veel slechter af bent

Ik heb zelf ook 3 weken geen problemen gehad. Nu kampt in ene hele Breda met storingen. Afgelopen donderdag is de hele handel eruit geklapt tijdens een onweersbuitje. Vrijdag gebeld en een paar uur later liep het weer als een trein. Gisteravond (zondag +/- 22.00) is opnieuw internet uitgevallen. De ADSL verbinding zelf is nog steeds getrained, maar de dhcp server is niet meer te vinden.
Je moet vooral dus niet te hard roepen dat het al drie weken lang goed werkt... Ik ga er overigens vooralsnog vanuit dat ze alles snel gerepareerd hebben. Tegen blikseminslag enzo kun je natuurlijk weinig doen.
Verwijderd
SNR Margin (dB): 6.1 5.8
Attenuation (dB): 35.0 19.9
Output Power (dBm): 18.5 12.2
Attainable Rate (Kbps): 7896 1224
Rate (Kbps): 6688 1114
woon in apeldoorn op 2400 meter van de centrale
tv beelden zijn okay downloadsnelheid laat te wensen over
Lijkt meer op 3000 tot 3500 meter koperlijn. En dan is als de kwaliteit niet helemaal 100% is dit heel netjes.
Afstanden in tabellen kunnen afwijken van werkelijkheid natuurlijk, pin je d'r niet op vast.
heb het eind mei al aangevraagd en ik woon ook in sneek, bij verwachte technische oplevering staat bij mij 25 september, alleen dit schuift elke dag een dag naar achter, als je je postcode invult zie je dit staan bij het eerste ? van de order planning -> Versatel houdt je bestelling tijdelijk vast totdat ADSL voor jou leverbaar is. Je bestelling wordt rond 03 sep 2005 in behandeling genomen <-Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 01:00:
zijn er hier ook mensen net zoals mij die in Sneek wonen? ik wil dit versatel heeel erg graag gaan gebruiken want ik woon maar 331meter van de centrale af, dus ja dan zou de snelheid wel aardig hoog moeten liggen. Maar elke keer als ik kijk bij de postcode check dan word het weer uitgesteld wanneer het beschikbaar is, nu is het 8 oktober en ja ik wil het zo graag hebben. maar nu is mijn vraag is er al iemand die ook in Sneek woont en die het al heeft aangevraagd, zo ja hoe gaat het in zijn werking en hoelang duurt het volgens versatel nog
dit is de laatste tijd steeds een week naar achteren geschoven.
dus mijn datum schuift ook steeds verder naar achter
Heb je Versatel al eens gebeld?threedrules schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:16:
[...]
heb het eind mei al aangevraagd en ik woon ook in sneek, bij verwachte technische oplevering staat bij mij 25 september, alleen dit schuift elke dag een dag naar achter, als je je postcode invult zie je dit staan bij het eerste ? van de order planning -> Versatel houdt je bestelling tijdelijk vast totdat ADSL voor jou leverbaar is. Je bestelling wordt rond 03 sep 2005 in behandeling genomen <-
Ik had mij in April al aangemeld maar na 3 maanden gebeld en bleek ik helemaal niet in het systeem te zitten.
Die datum die je bij de postcode check ziet is de datum van nieuwe aanvragen als die nu zou doen.
Ik wacht het dus rustig af tot het hier in Heerhugowaard is of misschien een andere provider
[ Voor 3% gewijzigd door SpiriTNL op 29-08-2005 11:20 ]
Eind vorige week gebeld en gedreigd met opzeggen en dit weekend deed mijn decoder het voor het eerst.
Verwijderd
Werkte jou decoder dit weekend ? Woon ook in Breda en sinfs vrijdag weer internet maar decoder heeft sinds donderdag niet meer gewerkt. Heeft inderdaad ook 3 weken probleemloos gewerkt,Way2Smart schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 08:40:
Nooit te hard roepen dat het allemaal werkt!
Ik heb zelf ook 3 weken geen problemen gehad. Nu kampt in ene hele Breda met storingen. Afgelopen donderdag is de hele handel eruit geklapt tijdens een onweersbuitje. Vrijdag gebeld en een paar uur later liep het weer als een trein. Gisteravond (zondag +/- 22.00) is opnieuw internet uitgevallen. De ADSL verbinding zelf is nog steeds getrained, maar de dhcp server is niet meer te vinden.
Je moet vooral dus niet te hard roepen dat het al drie weken lang goed werkt... Ik ga er overigens vooralsnog vanuit dat ze alles snel gerepareerd hebben. Tegen blikseminslag enzo kun je natuurlijk weinig doen.
Verwijderd
Kwestie van je decoder even +/- 25 uit zetten daarna weer aanzetten en dan zou het weer moeten werken.Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 12:52:
[...]
Werkte jou decoder dit weekend ? Woon ook in Breda en sinfs vrijdag weer internet maar decoder heeft sinds donderdag niet meer gewerkt. Heeft inderdaad ook 3 weken probleemloos gewerkt,
De x aantal seconden of minuten uitzetten/aanzetten werkt in dit geval niet. In de storingenlijst van versatel staat echter dat hiermee in Breda inderdaad problemen zijn. Zoals ik al zei... als het drie weken lang werkt en daarna niet meer... dan ligt het niet aan mijn lokale installatie.
Anyway, sinds gisteravond ben ik dus weer de pineut... Waarschijnlijk zijn ze iets aan het repareren geweest en wilde dat niet helemaal lukken. Ben benieuwd hoe het er vanavond voor staat. Zodra een storing op de site van versatel wordt vermeld dan gaan er toch poppetjes rennen neem ik aan (tenzij de dslam's gebakken zijn door het onweer en ze geen nieuwe hebben liggen).
Verwijderd
Raar, internetverbinding werkt nog steeds goed, ook gisteren geen probleem gehad. Decoder aan en uit zetten heb ik uiteraard al 1000x gedaan.Way2Smart schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 13:46:
Heb inderdaad in het weekeinde geen decoder gehad... Ik ben echter geen voetbalfan en vond dat het vermelden niet waard.
De x aantal seconden of minuten uitzetten/aanzetten werkt in dit geval niet. In de storingenlijst van versatel staat echter dat hiermee in Breda inderdaad problemen zijn. Zoals ik al zei... als het drie weken lang werkt en daarna niet meer... dan ligt het niet aan mijn lokale installatie.
Anyway, sinds gisteravond ben ik dus weer de pineut... Waarschijnlijk zijn ze iets aan het repareren geweest en wilde dat niet helemaal lukken. Ben benieuwd hoe het er vanavond voor staat. Zodra een storing op de site van versatel wordt vermeld dan gaan er toch poppetjes rennen neem ik aan (tenzij de dslam's gebakken zijn door het onweer en ze geen nieuwe hebben liggen).
Goed, ik haal "maar" 1,5 mbyte/sec download en dus geen 20 megabit, maar ik ben nog altijd 8 euro per maand goedkoper uit dan met mijn vorige abo bij @home waar ik voor 48 euro per maand maar 650 kbyte/sec haalde. Daarnaast is de upload nu met max. 110 kbyte/sec ook wel lekker.
Bovendien wordt het versatel abo geleverd met draadloze router, die ik toch al nodig had, dus de 50 euro aansluitkosten zijn eigenlijk voor mij al direct terugverdient!
Voor de wireless gebruikers wel even kijken op: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1062602/12 om de snelheid van het wireless gedeelte te optimaliseren, een absolute must en zeer simpel te doen.
Ook de decoder werkt prima, strak beeld en mooi menu. Ik kijk echter nooit voetbal of Big Brother, dus de decoder staat bij mij uit, tot het moment dat er voor mij interessante kanalen op komen.
In ieder geval:
Hulde aan versatel, voor het zo spoedig uitbrengen van deze nieuwe techniek!

heb versatel al een paar keer gebeld, ik sta wel in het systeem, collega heeft bijna dezelfde opleverdatum, de centrale in sneek is nog niet omgezet, denk dat de datum daarom steeds opschuiftSpiriTNL schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:19:
[...]
Heb je Versatel al eens gebeld?
Ik had mij in April al aangemeld maar na 3 maanden gebeld en bleek ik helemaal niet in het systeem te zitten.
Die datum die je bij de postcode check ziet is de datum van nieuwe aanvragen als die nu zou doen.
Ik wacht het dus rustig af tot het hier in Heerhugowaard is of misschien een andere provider
Het antwoord van Versatel op deze vraag ontving ik zonet:Geachte helpdesk-medewerkster,
Ik kreeg gisteren een aanbieding van Versatel in de bus, waarin mij een Versatel-20mb-abonnement werd aangeboden in combinatie van een [knip.. hier stond dus de beste club van Nederland]-voetbalshirtje. Ik heb mij echter al zo'n vier maanden geleden aangemeld en loop (hoewel ik dus echt een abonnee van het eerste uur ben, compleet met alle bijbehorende problemen bij het maken van afspraken, het tot tweemaal niet komen opdagen van de monteur, vastlopende decoders en een zeer frequent wegvallende Internet-verbinding) nu dus ook nog deze aanbieding mis.
Is er echt geen mogelijkheid dat ik alsnog voor deze aanbieding in aanmerking kom?
Alvast bedankt voor uw reactie en met vriendelijke groet,
Nou reken maar dat ik voldoende ben geinformeerd!U kunt de antwoordkaart van deze aanbieding invullen en opsturen. Als u hierop vermeld dat u reeds een klant bent en graag in aanmerking wilt komen voor het voetbalshirt van uw keuze, wordt het shirt als nog naar u toegestuurd.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Verwijderd
Ik heb dit weekend de modem gereset (achteraf niet zo'n goed idee).

Had namelijk geen voetbal/big brother.
Maar nu blijft mijn decoder (de stby/on led) knipperen.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn ?
Heeft dit te maken met de software van de modem ?
En nog iets.. moet ik nu constant het stroom van de modem in en eruit trekken zodat ie de updates download ?. Neem aan dat na de harde reset alles (naja grootste gedeelte) weg is.
Alvast bedankt.
Verwijderd
Ik heb Versatel aangevraagd, omdat ik gewoon graag het voetbal wilde zien en als de verbinding gewoon goed werkt, dan is het een perfecte aanbieding. Ik zag een stijgende lijn in de tevreden klanten, dus toen wist ik het zeker.
In totaal heeft het 2 weken geduurd voordat ik internet had, dat ging dus vrij snel allemaal. Het internet doet het prima (al heb ik nu een probleempje, later meer erover). Ik had niet veel tijd voor de tests van de tv, maar wat ik gezien heb zag er ook goed uit. Een aantal dagen later kwam ik extra vroeg naar huis om het voetbal te kunnen kijken, tot mijn grote verbazing deed hij het niet goed. De decoder werkte wel, maar de voetbalkanalen niet. Toen zocht ik even naar de link via internet, om daar de klassieker te volgen. Meteen nadat ik daar de wedstrijd keek, deden de voetbalkanalen het ook weer. Verder is eigenlijk alles goed gegaan.
De eerste downloads waren veelbelovend, het zat gewoon rond de 1,5 mb (wat de meeste hebben). Alleen nu heb ik download van rond de 300kb. Ik wil eigenlijk even de modem resetten, omdat ik gelezen heb van andere dat het wel werkte. Alleen kan ik niet meer terug vinden hoe dat in zijn werk gaat, zou iemand dat nog even kunnen uitleggen? Ik ben niet al te technisch aangelegd, daarom vraag ik het maar….
Verwijderd
Waar kun je zo'n antwoordkaart vinden? Want ik baalde al toen ik Versatel had besteld, zonder daar gebruik van te maken.scorpion303 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 15:52:
Ikzelf stelde op 17-08-2005 om 15:05:40 de volgende vraag via een mailtje naar de versatel helpdesk:
[...]
Het antwoord van Versatel op deze vraag ontving ik zonet:
[...]
Nou reken maar dat ik voldoende ben geinformeerd!![]()
Ik begin zowaar weer hoop in Versatel te krijgen!
Waar je dat weer vandaan haalt, hier al 6 jaar Chello en in al die tijd 2 dagen niet kunnen internetten.Speedy-Andre schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 00:49:
[...]
Ik weet wel wat relativeren is, op het forum (bij Versatel zelf) zie je een vaste kern van klagers, hooguit enkele 10-tallen terwijl er al meer dan 10.000 aansluitingen zijn.
In het begin liep het hier ook niet goed, maar in de praktijk worden storingen vrij snel verholpen (zelfs in het weekend) en inmiddels heb ik al 3 weken geen problemen meer gehad
Er zijn providers (bijv. cHELLo) waar je veel slechter af bent
Snelheid constant enz.. Alleen de helpdesk is kut, maar als het werkt heb je die ook niet nodig
HIER !!! PAK AAN
Verwijderd
Verder rest ben ik zeer tevreden.
af en toe is het geluid ff weg. maar kijk nu en heb gewoon geluid.Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 16:31:
Heeft iemand van jullie ook last van geen geluid bij big brother? de rest van de kanalen doet het geluid het wel alleen van alle 4 de camera's van big brother niet?
Verder rest ben ik zeer tevreden.
Verwijderd
ik heb zojuist met versatel gebeld en zij zeiden dat het al beschikbaar was in Sneek en op mijn postcode. Dus ik heb het zojuist besteld en begin september word ik gebeld door een monteur om een afspraak te maken. maar klopt het dat het ongeveer 30dagen duurt voordat versatel alles klaar heeft en zodat ik kan worden aangesloten? ik heb gekozen voor het compleet voetbal met telefonie voor 49.95 per maand. BVDthreedrules schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:16:
[...]
heb het eind mei al aangevraagd en ik woon ook in sneek, bij verwachte technische oplevering staat bij mij 25 september, alleen dit schuift elke dag een dag naar achter, als je je postcode invult zie je dit staan bij het eerste ? van de order planning -> Versatel houdt je bestelling tijdelijk vast totdat ADSL voor jou leverbaar is. Je bestelling wordt rond 03 sep 2005 in behandeling genomen <-
Vrij zacht en dus vrij irritant!!
Ik heb sowieso trouwens als ik zap van Ned 2 naar Ned 2 op de decoder dat het geluid zo'n 15% zachter is, geen onoverkomenlijk probleem maar had het toch liever gelijk lopen.
Als seizoenskaart/clubcard houder kreeg ik de boel gewoon thuisgestuurd.. Je kan de aanbieding online bekijken via:Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 16:21:
[...]
Waar kun je zo'n antwoordkaart vinden? Want ik baalde al toen ik Versatel had besteld, zonder daar gebruik van te maken.
http://www.versatel.nl/prive/clubs/feyenoord
http://www.versatel.nl/prive/clubs/az
http://www.versatel.nl/prive/clubs/psv
http://www.versatel.nl/prive/clubs/ajax
Ik neem aan dat je het geluid op de decoder wel helemaal vol hebt staan?Nasty Nate schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 16:46:
Ik heb bij alle vier de streams van Big Brother alleen geluid over mijn linker voor kanaal. (van 5.1 opstelling)
Vrij zacht en dus vrij irritant!!
Ik heb sowieso trouwens als ik zap van Ned 2 naar Ned 2 op de decoder dat het geluid zo'n 15% zachter is, geen onoverkomenlijk probleem maar had het toch liever gelijk lopen.
Edited : 17:05
"Versatel bied nu 5 zenders (ned1,2,3,ard,zdf)"
Is dit alles?
[ Voor 16% gewijzigd door jzoin2 op 29-08-2005 17:05 ]
Dit topic is gesloten.