Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 8.251 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Misschien trouwens ook nog een tip voor de mensen die problemen hebben met wireless internetten. Als ik wireless internet via het versatel modem/router, kom ik net zoals de meeste hier niet hoger dan 500 Kb/s (zonder download accelerator) bij een uitstekende wireless connection. (zowel link quality als signal strength +/- 95 %).

Sluit ik het modem echter aan op mijn (reeds aanwezige) USR 8054 wireless router haal ik gewoon de volle bak...

Een optie zou dus kunnen zijn om een wireless router te kopen voor een paar tientjes en die dan gebruiken om wireless te internetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 21:21
FAD schreef op maandag 05 september 2005 @ 21:37:
Ik zit er ook over te denken om versatel te nemen, nu lees ik hier over een dynamisch ip zoals dat ook eerst op de website van versatel stond. Echter dit blijkt ondertussen veranderd naar 1 vast ip? Hebben huidige abbonees dit ook of is dit alleen voor nieuwe abbonees?
Dat hoorde ik ook net van de klantenservice. Sinds (volgens hun) 10 dagen is er een statisch ip adres. Of dit ook al voor bestaande klanten zo is, weet ik niet (ik word pas aan het eind van de maand aangesloten). Ik hoop dat ik nog een beetje snelheid haal (2700m volgens de spike.tudelft site en 3350m volgens de bbnet site).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versatel komt er bij mij niet meer in.
Ze verschuiven keer op keer hun aansluit datum
Nu vroeg ik of ik dan tijdelijk een langzamer
kon krijgen en daar wouden ze niet aan. Nee meneer
daar kunnen we niet aan beginnen en daar is ons systeem niet geschikt voor.
Ik wet toch kwaad van binnen en toen gezegd verwijder mijn order maar.
Ook hier wilde versatel niet aan mee werken. Nee meneer u zit vast
aan een contract van 12 maanden vast.
Gezien het fijt dat ze geen diesten kunnen aanleveren was ik dus erg kwaad heb toen maar besloten direct een aangetekende brief te sturen en gewone brief.
Het effect mag er in ieder geval wezen. De order is nu in ieder geval geannuleerd.
Op zon manier hoef ik dus echt niks met deze organisatie te maken hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versatel is afhankelijk van KPN voor het aanpassen van de wijkcentrale. Versatel wil niets liever dan iedereen meteen aansluiten alleen zijn ze afhankelijk van een derde partij: KPN. Ik snap je frustratie, maar gezien alle technische zaken die ze voor 20MB moeten aanpassen en aanbrengen kunnen ze de technische opleverdatum niet bij iedereen correct hebben. Beetje geduld is schone zaak, want als het loopt....dan loopt het ook lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij is dan eindelijk vandaag het 2e hokje gevinkt ;) nu maar afwachten hoe het verder loopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 17:29:
Versatel is afhankelijk van KPN voor het aanpassen van de wijkcentrale. Versatel wil niets liever dan iedereen meteen aansluiten alleen zijn ze afhankelijk van een derde partij: KPN. Ik snap je frustratie, maar gezien alle technische zaken die ze voor 20MB moeten aanpassen en aanbrengen kunnen ze de technische opleverdatum niet bij iedereen correct hebben. Beetje geduld is schone zaak, want als het loopt....dan loopt het ook lekker!
Dan neem je aanvragen aan op centrales waar je nog niet klaar bent. Niet handig ook natuurlijk....

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versatel moet wel...ze noemen dan inderdaad een datum waarop alles technisch is opgeleverd, Versatel gaat er dan vanuit dat alles dan ook door KPN wordt opgeleverd. Kijk, Versatel dient de klanten beter op de hoogte te stellen en niet zomaar de datum te verschuiven, dat ben ik meteen eens met mensen die daar over klagen. Maar gezien de derde partij moeten de mensen die de aanvraag hebben lopen geduld opbrengen...nieuwe techniek brengt altijd onzekerheid en foutjes met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet hoe het bij jullie zit maar bij mij (Rdam) zit er weer regelmatig een flinke vertraging op websites. niet zo erg als eerst maar toch onheilspellend. 2e x klikken helpt vaak wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-09 18:56
bjck schreef op maandag 05 september 2005 @ 08:06:
[...]

En de trace de andere kant op?

Als 't op dezelfde plaats zo verspringt lijkt het dat de bandbreedte tussen Versatel & gblx (global crossing) vol zit en daar een 'pijpje' verbreed moet worden.
Beetje late reactie van mij, maar ik heb gisteravond een mailtje met het traceresultaat naar Versatel gestuurd i.v.m. de trage responstijden. Ik kreeg vandaag al antwoord:

Geachte heer/mevrouw ,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Het antwoord van Versatel op uw vraag is:

Uit onze gegevens is reeds gebleken dat er inderdaad nog sprake is van een lichte storing op sommige gebieden. Onze welgemeende excuses hiervoor. Onze monteurs doen er alles aan dit zo spoedig mogelijk te verhelpen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Versatel Nederland B.V.

Wellicht dat er eerdaags verbetering optreedt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb me toch last van een partij latency dat wil je niet weten.

Voornamelijk op IRC merk ik het heel erg :

[18:40:48] [ QuakeNET ] *** Warning- Over 30 sec lag to self! ***
[18:41:18] [ QuakeNET ] *** Warning- Over 60 sec lag to self! ***
[18:42:04] [ QuakeNET ] *** Warning- Over 30 sec lag to self! ***
[18:42:34] [ QuakeNET ] *** Warning- Over 60 sec lag to self! ***
[18:43:07] [ EFnet ] *** Warning- Over 30 sec lag to self! ***
[18:44:17] [ EFnet ] *** Warning- Over 30 sec lag to self! ***
[18:44:47] [ EFnet ] *** Warning- Over 60 sec lag to self! ***
[18:50:28] [ QuakeNET ] *** Warning- Over 30 sec lag to self! ***
[18:50:30] [ EFnet ] *** Warning- Over 30 sec lag to self! ***
[18:50:58] [ QuakeNET ] *** Warning- Over 60 sec lag to self! ***
[18:51:00] [ EFnet ] *** Warning- Over 60 sec lag to self! ***
[18:54:58] [ EFnet ] *** Warning- Over 30 sec lag to self! ***
[18:57:29] [ EFnet ] *** Warning- Over 30 sec lag to self! ***
[18:57:59] [ EFnet ] *** Warning- Over 60 sec lag to self! ***
[19:01:12] [ QuakeNET ] *** Warning- Over 30 sec lag to self! ***
[19:01:41] [ QuakeNET ] *** Warning- Over 60 sec lag to self! ***
[19:05:19] [ QuakeNET ] *** Warning- Over 30 sec lag to self! ***
[19:05:28] [ EFnet ] *** Warning- Over 30 sec lag to self! ***
[19:05:58] [ EFnet ] *** Warning- Over 60 sec lag to self! ***
[19:11:52] [ EFnet ] *** Warning- Over 30 sec lag to self! ***

En dat terwijl bijvoorbeeld een simpele ftp download wel op een redelijke snelheid binnenkomt (900kb/sec)

Verder speel ik veel WoW (zie sig :)) en zelfs daar is het nu huilen vanwege de torenhoge latency. Blizzard bakt er de laatste tijd ook al niet veel van maar dit keer ligt het volgens mij toch echt aan mijn kant.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 15:27
netvista schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:54:
Misschien trouwens ook nog een tip voor de mensen die problemen hebben met wireless internetten. Als ik wireless internet via het versatel modem/router, kom ik net zoals de meeste hier niet hoger dan 500 Kb/s (zonder download accelerator) bij een uitstekende wireless connection. (zowel link quality als signal strength +/- 95 %).

Sluit ik het modem echter aan op mijn (reeds aanwezige) USR 8054 wireless router haal ik gewoon de volle bak...

Een optie zou dus kunnen zijn om een wireless router te kopen voor een paar tientjes en die dan gebruiken om wireless te internetten....
Ikzelf heb ook zo'n router van USR en haal zonder accelerator echt geen 1500 kb/s, ik zit op 700/800 kb/s. Echter met accelerator uiteraard wel de 1500. Netvista heb je ook een pci USR wi-fi kaartje zoals ik of heb je een ander? Misschien zit daar dan toch het verschil.

Heeft iemand een goed newsserver welk de volle 1500 kb/s haalt? Ik gebruikte Usenet en Astraweb en deze halen het niet. Heb nu ook 100%proofnews en die haalt het wel maar zodra hij met 1500 kb/s download komt alles corrupt binnen. Limiteer ik de snelheid tot 1000 kb/s komt alles opeen wel goed binnen. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Nu online
Obiwan Kanobi schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:21:
[...]

Ikzelf heb ook zo'n router van USR en haal zonder accelerator echt geen 1500 kb/s, ik zit op 700/800 kb/s. Echter met accelerator uiteraard wel de 1500. Netvista heb je ook een pci USR wi-fi kaartje zoals ik of heb je een ander? Misschien zit daar dan toch het verschil.

Heeft iemand een goed newsserver welk de volle 1500 kb/s haalt? Ik gebruikte Usenet en Astraweb en deze halen het niet. Heb nu ook 100%proofnews en die haalt het wel maar zodra hij met 1500 kb/s download komt alles corrupt binnen. Limiteer ik de snelheid tot 1000 kb/s komt alles opeen wel goed binnen. Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb een USR pcmcia kaartje in de laptop. Heb je wel de laatste software/firmware van USR geinstalleerd?

Ik zou inderdaad ook graag willen weten welke newsserver die snelheid trekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Nog meer mensen waarbij zojuist het modem uit zichzelf herstartte? Een modem update wellicht?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:38
netvista schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:54:

Dude! Je loopt nu mensen een nutteloze aankoop aan te smeren!!
Doe je research effe goed voordat je gaat posten

Kijk hier maar even mensen die moeite hebben met draadloze shit. Een gratis oplossing, voor veel minder moeite.

Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 3

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Nu online
TafkaP schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:25:
[...]

Dude! Je loopt nu mensen een nutteloze aankoop aan te smeren!!
Doe je research effe goed voordat je gaat posten

Kijk hier maar even mensen die moeite hebben met draadloze shit. Een gratis oplossing, voor veel minder moeite.

Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 3
hey DUDE ! Ik loop niemand wat aan te smeren, ik geef alleen maar aan dit voor mij prima werkt en dat het voor sommige andere mensen ook een OPTIE KAN zijn. B)
Bovendien zullen al aardig wat mensen al een wireless router in huis hebben....dan is het zeker het proberen waard lijkt mij.

Weet iemand waarom ik zonder die tcpoptimizer toch mijn max. snelheid haal op mijn eigen router, maar niet op de versatel router? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is ineens weer zo traag als dikke stront hier .... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Omdat die wireles router van je de TCP pakketten waarschijnlijk wel optimaal aanbied. En het is inderdaad ook een optie, net als dat je een auto kan ombouwen voor Gas, Diesel EN benzine :+ . (ja, met twee motors)

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
redfoxert schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:18:
Ik heb me toch last van een partij latency dat wil je niet weten.

En dat terwijl bijvoorbeeld een simpele ftp download wel op een redelijke snelheid binnenkomt (900kb/sec)

Verder speel ik veel WoW (zie sig :)) en zelfs daar is het nu huilen vanwege de torenhoge latency. Blizzard bakt er de laatste tijd ook al niet veel van maar dit keer ligt het volgens mij toch echt aan mijn kant.
Om het nog maar een keer te melden : Zelfs na een harde reset (knopje achterop) krijg ik het niet voor elkaar om ook nog maar de adslstats.html weer te laten geven. Er komt gewoon niks meer op het scherm. Alle andere paginas die in het standaard menu verdwenen zijn werken gewoon NIET.

Zelfs de source is volledig leeg :
code:
1
2
3
4
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=windows-1252"></HEAD>
<BODY></BODY></HTML>

Heeft iemand anders dit ook en misschien een verklaring of mogelijk zelfs een oplossing hiervoor ?

[ Voor 17% gewijzigd door redfoxert op 06-09-2005 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dat met firefox EN internetexplorer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
yep

Firefox net geprobeert (niet aan gedacht eerst) en IE werken beide niet. Kheb de temp inet files al geflushed maar nog altijd een lege pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 11:44

RvV

Ik ben van plan om mijn XS4ALL fast (ISDN) op te zeggen en versatel terug te nemen. Als ik nu in mijn sweex modem kijk, zie ik het volgende:

Downstream Upstream
SNR Margin 6.2 6.0 dB
Line Attenuation 38.4 21.0 dB
Errored Seconds 11 4
Loss of Signal 3 3
Loss of Frame 0 0
CRC Errors 0 0
Data Rate 6144 736 kbps
Latency FAST FAST

Volgens mij heb ik de slechtste attenuation van geheel Nederland. :( Ik zit volgens de BBtest op 1,7Km, volgens routenet via de weg op 2,4Km van de centrale. Kan iemand een schatting maken wat voor snelheid ik kan verwachten of blijft het altijd een verrassing?

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:39
netvista schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:27:
[...]
De beste natuurlijk, Giganews :P
Nee, ik heb geen belang bij het bedrijf, maar ben wel een zeer tevreden gebruiker.

I have no life, and therefore no signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 20:41

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

RvV schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:51:
Ik ben van plan om mijn XS4ALL fast (ISDN) op te zeggen en versatel terug te nemen. Als ik nu in mijn sweex modem kijk, zie ik het volgende:

Downstream Upstream
SNR Margin 6.2 6.0 dB
Line Attenuation 38.4 21.0 dB
Errored Seconds 11 4
Loss of Signal 3 3
Loss of Frame 0 0
CRC Errors 0 0
Data Rate 6144 736 kbps
Latency FAST FAST

Volgens mij heb ik de slechtste attenuation van geheel Nederland. :( Ik zit volgens de BBtest op 1,7Km, volgens routenet via de weg op 2,4Km van de centrale. Kan iemand een schatting maken wat voor snelheid ik kan verwachten of blijft het altijd een verrassing?
Je zit dichterbij dan ik (4km) en ik haal 11Mb/s.
Adsl2+ is niet helemaal te vergelijken met adsl, maar 11Mb/s moet je wel kunnen halen, al kan niemand je dat garanderen ;)
Aan je attenuation waarde te zien is je lijn bijna 4km, bij mij is het 41dB (vuistregel: x100 is meters).

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar jb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08-2023
ik heb 52dB
afstand volgens diverse sites is 1100 meter (nou dacht het niet )
en haal ongeveer 850 kb
dus maak maar een schatting dan

[ Voor 34% gewijzigd door zomaar jb op 06-09-2005 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 12:55

SambalBij

We're all MAD here

redfoxert schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:36:
[...]

Om het nog maar een keer te melden : Zelfs na een harde reset (knopje achterop) krijg ik het niet voor elkaar om ook nog maar de adslstats.html weer te laten geven. Er komt gewoon niks meer op het scherm. Alle andere paginas die in het standaard menu verdwenen zijn werken gewoon NIET.

Zelfs de source is volledig leeg :
code:
1
2
3
4
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=windows-1252"></HEAD>
<BODY></BODY></HTML>

Heeft iemand anders dit ook en misschien een verklaring of mogelijk zelfs een oplossing hiervoor ?
Eén mogelijke verklaring is dat de pagina die jij wil zien statsadsl.html heet en niet adslstats.html :)

[ Voor 7% gewijzigd door SambalBij op 07-09-2005 00:09 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Operations schreef op woensdag 07 september 2005 @ 00:07:
[...]

Eén mogelijke verklaring is dat de pagina die jij wil zien statsadsl.html heet en niet adslstats.html :)
Ook die werkt niet, en als je kijkt in Versatel 20MB modem tips & tricks kan je zien dat het wel degelijk statsadsl.html is en niet adslstats.html

Nou jij weer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
RvV schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:51:

[...]
Dat wordt dan wel eerst XS4all opzeggen. Als je lijn DSL-vrij is KPN deze laten omzetten naar analoog weer (remigreren) en daarna Versatel aanvragen.

Als je nu een overstap aanvraagt en bij Versatel vrolijk opgeeft dat je een analoge lijn hebt (ISDN hebben/doen ze niet!) heb je echt een probleem. Dan zit er een ISDN lijn op een analoge DSL lijn.

Je kan alleen je lijn omzetten van type als er geen DSL op zit. Dus hij moet eerst vrijgemaakt worden. Of extra lijntje aanvragen bij KPN eerst natuurlijk ;)

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 07-09-2005 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
[...]

En ook zoals ik al vaker melde. Eweka. Deze zou tot 10 mbit gaan, ik ga er echter ruim overheen, en hij stabiliseert zo rond de 1700 Kilo Byte Per Seconde. Rond de 1,7 MegaByte per seconde dus. En dat voor maar zeveneneenhalve euro per maand, die je elk moment kan besluiten niet meer te storten.

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was het normaal dat de prijs in Piek 0cent was? Die is nou verhoogd al bel je via 1649.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redfoxert schreef op woensdag 07 september 2005 @ 07:28:
[...]

Ook die werkt niet, en als je kijkt in Versatel 20MB modem tips & tricks kan je zien dat het wel degelijk statsadsl.html is en niet adslstats.html

Nou jij weer....
Ik heb ook alleen een witte pagina en verder kan ik ook minder gegevens van mijn modem zien dus je bent niet alleen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 17:30:
bij mij is dan eindelijk vandaag het 2e hokje gevinkt ;) nu maar afwachten hoe het verder loopt!
bij mij nog steeds 3 hokjes en bij 5 staat nog steeds 3 september lol :)

p. s. btw komt iemand ook wel eens op een hosting site terecht na inloggen bij versatel

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in Juni Versatel besteld en wordt pas in Oktober bij me geleverd (Centrale is nu nog niet klaar). Op het moment van aanvraag was liep de telefonie over de kabel (UPC) maar dit is inmiddels omgezet naar KPN. Hoef ik nu verder geen stappen te ondernemen en ervan uitgaan dat alles goed gaat? Of heeft Versatel op het moment van aanvraag al iets gedaan en krijg ik straks bij de aansluiting problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 08:14:
Was het normaal dat de prijs in Piek 0cent was? Die is nou verhoogd al bel je via 1649.[/quote]

hoezo zet je dat in godsnaam hier neer........?????? Via 1649 is het nu idd tussen 8.00 en 19.00 0,5 cent per minuut

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Mijn modem reset zichzelf continu. Dwz, zelf het power lampje gaat even uit (en alle andere ook).
Hierna is internet in 99/100 gevallen niet bereikbaar (soms een minuutje, zoals nu).
Heb de helpdesk wel gebeld, maar die sukkels willen eerst een lijnmeting doen. En verder kom je ook niet met hun.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik denk zelf dat het modem gewoon sterft op het moment.
Iemand ook al zoiets meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CookiePower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:05

CookiePower

Heeft iemand mijn bal gezien?

Zo, Versatel is bij mij ook aangesloten. Ik woon in Eindhoven en zit ca. 1200m van de telefooncentrale af, volgens die test van de TU Delft.

De waardes die ik heb vallen enigszins tegen:

SNR Margin (dB): 6.6 7.8
Attenuation (dB): 40.5 39.9
Output Power (dBm): 20.0 12.3
Attainable Rate (Kbps): 7684 864
Rate (Kbps): 6796 729

Nog altijd sneller dan mijn Chello Classic abonnement, dus mij hoor je niet klagen. Ik heb echter wel één probleem. Nadat de monteur is langsgeweest, kan ik niet meer bellen of gebeld worden met mijn vaste telefoonlijn (gewoon van KPN). De monteur heeft de draad van het telefoonstopcontact naar de telefoon doorgeknipt en daar stekkertjes aangemaakt. Oftewel, daar is de splitter gemonteerd. De draad van de telefoon naar de splitter, was volgens mij verkeerd geknepen, aangezien de twee draadjes binnenin kruislings lopen. Geen nood, er was een draad bij het modem geleverd, die er wel goed uitzag. Maar met die draad werkt het nog steeds niet. Ligt dit nou aan de splitter of kan ik dit zelf oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je dat niet getest met de monteur dan of de telefoon nog wel werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CookiePower

CookiePower

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 12:29:
heb je dat niet getest met de monteur dan of de telefoon nog wel werkte?
Hij heeft de hoorn in de hand genomen en aan zijn oor gehad, maar volgens mij snapte hij niet hoe de telefoon werkte dan. Met andere woorden, het is niet goed getest. Dom, dom, dom dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

j-a-s-p-e-r schreef op woensdag 07 september 2005 @ 12:10:
Mijn modem reset zichzelf continu. Dwz, zelf het power lampje gaat even uit (en alle andere ook).
Hierna is internet in 99/100 gevallen niet bereikbaar (soms een minuutje, zoals nu).
Heb de helpdesk wel gebeld, maar die sukkels willen eerst een lijnmeting doen. En verder kom je ook niet met hun.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik denk zelf dat het modem gewoon sterft op het moment.
Bij een storing van een maand geleden gedroeg mijn modem zich ook zo, steeds weer rebooten, rood inet lampje (adsl is groen, modem heeft sync).
Kennelijk is er een soort bewaking die zorgt dat als binnen een bepaalde tijd geen internetverbinding tot stand komt het modem opnieuw wordt gestart.
Met de lijnmeting kan Versatel bepalen waar de oorzaak ligt, zo gek is dat nog niet.
En als je zo goed weet wat het probleem is, dan los je het zelf toch even op }:O

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
ik had dit al gepost maar post het nog een keertje weet iemand dit :

bij mij gaat het iets minder ik heb het 10 dagen geleden aangevraagt maar de opleverdatum verschuift bij mij telkens 1 dag nu .
hier mijn status :

1. De bestelling is ontvangen door Versatel. V
2. Het registratieformulier is ontvangen door Versatel. V
3. De bestelling is verder verwerkt door Versatel. ---
4. Versatel is gestart met de technische voorbereiding.
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 03 oktober 2005
6. Onze installatiepartner neemt contact met u op voor een afspraak.
7. De verbinding is technisch opgeleverd door Versatel.
8. Onze installatiepartner heeft de apparatuur geinstalleerd bij de klant.
Abonnementnummer: 623286

1. 26 augustus 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
2. 26 augustus 2005 De Versatel provisioning systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.
3. 26 augustus 2005 Versatel heeft order geregistreerd.

die punt 2 snap ik niet helemaal de oplverdatum was eerst 30 september ??????
ik hoop dat alles goed gaat
me centrale is
leiden willem de zwijgerlaan

weet iemand meer ????
groeten
rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Bij mij staat de status van de ADSL-aanvraag nu al bijna een week op:
Order status
1. De bestelling is ontvangen door Versatel. Okee
2. Het registratieformulier is ontvangen door Versatel. Okee
3. De bestelling is verder verwerkt door Versatel. In behandeling

en

Abonnementhistorie
1. 01 september 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
2. 31 augustus 2005 De Versatel provisioning systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.
3. 31 augustus 2005 Versatel heeft order geregistreerd.

Is dit normaal of gaat er iets fout :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Beetje een tweestrijd dit voor mij, ik irriteer me best wel aan al die statusposts als die hierboven en niemand die aangesloten is heeft er ook maar iéts aan, aan de andere kant ben ik zelf ook ongeduldig en had ik ook graag een antwoord willen hebben waarschijnlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
Speedy-Andre schreef op woensdag 07 september 2005 @ 12:37:
[...]

Bij een storing van een maand geleden gedroeg mijn modem zich ook zo, steeds weer rebooten, rood inet lampje (adsl is groen, modem heeft sync).
Kennelijk is er een soort bewaking die zorgt dat als binnen een bepaalde tijd geen internetverbinding tot stand komt het modem opnieuw wordt gestart.
Met de lijnmeting kan Versatel bepalen waar de oorzaak ligt, zo gek is dat nog niet.
En als je zo goed weet wat het probleem is, dan los je het zelf toch even op }:O
Ik heb niet gezegd dat ik het zelf op kan lossen. Anders zou ik versatel natuurlijk niet bellen. Wat meer de strekking van mijn verhaal is, is dat de telefonische helpdesk van versatel net zo informatief is als een betonnen muur.
Ze kunnen mij geen termijn geven, ze willen ook niet echt naar je luisteren. Ik heb zelf ook een tijdje op een helpdesk gezeten, en ik weet hoe irritant het is als mensen dénken ergens verstand van te hebben en dus zelf allemaal dingen proberen. Daarom heb ik ook netjes het verhaal van de helpdesk medewerker aangehoord en netjes gereset, enz. als hij mij daarom vroeg.

Maargoed, weer over de situatie; Waar lag bij jou het probleem dan? Hoe is dat opgelost? En hoelang duurde dat ongeveer?
Ik zou erg blij zijn als je me dat zou kunnen / willen vertellen, want het is verschrikkelijk irritant om zonder internet te zitten (heb hem nodig voor m'n studie en moet dus nu tig keer per dag naar de uni fietsen). Zonder te weten óf, hoe en wanneer het gemaakt kan worden.

Hartelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j-a-s-p-e-r schreef op woensdag 07 september 2005 @ 12:10:

Dit heb ik ook gehad, helpdesk bellen want dan is er een storing in de centrale waarop jij aangesloten bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag over het op een 2e TV te ontvangen voetbal.
Ik hoorde dat er een omvormer (van laag naar hoogfrequent) te koop is die op de decoder geplaatst wordt.
Daarop kan de coaxkabel die naar de andere TV loopt, op aangesloten worden.
Uiteraard kijkt men daar dan naar hetzelfde programma.
Volgens mijn bron is dit te verkrijgen bij www.marmitek.nl
Ik moet nog horen hoe zo'n ding heet, kan op die site niks wijzer worden.
Prijs: een kleine 70 euri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Laatst online: 13-09 15:23

Blaz0r

:)

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 13:49:
Ik hoorde dat er een omvormer (van laag naar hoogfrequent) te koop is die op de decoder geplaatst wordt.
Er zitten 2 poorten voor televisie op je modem mischiein is het ook mogelijk om ergens een 2e decoder aan te schaffen dan kan je 2 verschillende kanalen kijken. (Of een decoder "lenen" van iemand met versatel 20Mb die de decoder niet gebruikt)

[ Voor 55% gewijzigd door Blaz0r op 07-09-2005 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 13:42:
[...]

Dit heb ik ook gehad, helpdesk bellen want dan is er een storing in de centrale waarop jij aangesloten bent.
Jep, KS bellen, maar dat is al gebeurd zo te lezen ;)
Bij mij was het ook iets in de centrale, het kan ff duren voordat dit hersteld is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 13:49:
Of een video recorder nemen, daar kan je immers een scart op aansluiten, en het signaal via de coax er weer uit krijgen (op het 'videokanaal'). Eigelijk heb je alleen maar een modulator nodig, dus een oude videorecorder is wel een mooie (goedkope) oplossing.
Maare.. je weet wel dat je dan naar het zelfde kanaal moet kijken, en om van zender te wisselen zal je naar het decoder toe moeten lopen.

gerda115 en Speedy-andre, bedankt voor jullie reactie. Ik hoop dat versatel er binnenkort wat aan gaat doen.
Het is trouwens wel appart, internet werkt nu min of meer (althans, nu al zo'n 5 minuten) maar zodra ik bv een pdf wil downloaden dan stopt het er ogenblikkelijk weer mee :?

[ Voor 14% gewijzigd door j-a-s-p-e-r op 07-09-2005 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaz0r schreef op woensdag 07 september 2005 @ 14:10:
[...]

Er zitten 2 poorten voor televisie op je modem mischiein is het ook mogelijk om ergens een 2e decoder aan te schaffen dan kan je 2 verschillende kanalen kijken. (Of een decoder "lenen" van iemand met versatel 20Mb die de decoder niet gebruikt)
Ik heb er 2, maar nog geen tijd gehad om de 2e aan te sluiten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaz0r schreef op woensdag 07 september 2005 @ 14:10:
[...]

Niet interresant, kan geen kabels meer trekken. Coax loopt er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j-a-s-p-e-r schreef op woensdag 07 september 2005 @ 14:26:
[...]

Of een video recorder nemen, daar kan je immers een scart op aansluiten, en het signaal via de coax er weer uit krijgen (op het 'videokanaal'). Eigelijk heb je alleen maar een modulator nodig, dus een oude videorecorder is wel een mooie (goedkope) oplossing.
Maare.. je weet wel dat je dan naar het zelfde kanaal moet kijken, en om van zender te wisselen zal je naar het decoder toe moeten lopen.
De coax loopt al via de video naar boven, maar weet nog steeds niet precies hoe ik het decoder signaal boven kan pakken.heb meer uitleg nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Laatst online: 13-09 15:23

Blaz0r

:)

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 14:36:
[...]

De coax loopt al via de video naar boven, maar weet nog steeds niet precies hoe ik het decoder signaal boven kan pakken.heb meer uitleg nodig.
Je video moet daarvoor een Scart INgang hebben, ik weet niet of dit standaart is maar meestal word de scart gebruikt als UITgang naar de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coachmans
  • Laatst online: 12-09 22:48
Ik heb 25 mei ook dit abonnement aangevraagd, maar omdat ik nog moest verhuizen had ik de aansluitdatum op 2 september laten zetten.
Per 25 augustus was er een signaal op mijn telefoonlijn, dus kreeg ik een mailtje dat de technische voorbereiding was voltooid en ik gebeld zou worden/zijn door het installatiebureau.
Ik was natuurlijk nog niet gebeld, dus ik zelf maar bellen.
Kreeg ik te horen dat ik niet in het systeem stond, dus dat ze geen afspraak konden maken.
Nu na 2 weken dus is deze status nog steeds niet verandert, ik heb al 8 keer met de versatel helpdesk gebeld en al 15 keer met het installatiebedrijf maar tot op heden kan ik nog steeds geen afspraak maken.
Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben gehad en zo ja hoe is dat dan opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
Heb je een scart op je videorecorder? Zoja, dan moet daar de decoder aan.
De decoder zet je op het juiste kanaal (iig iets met beeld zodat je kan testen)
Dan kies je op de video ext1 of ext 2, dwz. het scart kanaal van je videorecorder. Dan kan vaak óf op het ding zelf of via de afstandsbediening (gewoon net zolang 'zappen' tot je onder kanaal 0 de scarts tegen komt)
Dan ga je naar boven en zet je de tv daar op het kanaal waarop je normaal de video kan zien.
De video schakelt nu het signaal van de decoder over van de scart naar de coax kabel.
Klaar :)
Blaz0r schreef op woensdag 07 september 2005 @ 14:42:
[...]

Je video moet daarvoor een Scart INgang hebben, ik weet niet of dit standaart is maar meestal word de scart gebruikt als UITgang naar de TV.
Scart op video recorder is meestal in- en uitgang. Tenzij je echt een wietsowatshu te pakken hebt, maar elk zichzelf respecterend merk bakt dat wel in (denk maar aan het kopieëren van een videoband dmv. twee recorders)

[ Voor 32% gewijzigd door j-a-s-p-e-r op 07-09-2005 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 14:32:
[...]

Ik heb er 2, maar nog geen tijd gehad om de 2e aan te sluiten :'(
Hoe kom jij nou weer aan twee decoders??

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j-a-s-p-e-r schreef op woensdag 07 september 2005 @ 14:45:
Dan kies je op de video ext1 of ext 2, dwz. het scart kanaal van je videorecorder. Dan kan vaak óf op het ding zelf of via de afstandsbediening (gewoon net zolang 'zappen' tot je onder kanaal 0 de scarts tegen komt)
Dan ga je naar boven en zet je de tv daar op het kanaal waarop je normaal de video kan zien.
De video schakelt nu het signaal van de decoder over van de scart naar de coax kabel.

[...]

Scart op video recorder is meestal in- en uitgang. Tenzij je echt een wietsowatshu te pakken hebt, maar elk zichzelf respecterend merk bakt dat wel in (denk maar aan het kopieëren van een videoband dmv. twee recorders)
Ik heb zelfs 2 scart in/uitgangen op de video. Topmodel Panasonic.
Ik ga het proberen, vast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Hierbij wat uptime statistiekjes van mijn Versatel 20Mb-verbinding van de afgelopen vier weken..

Ik heb hiervoor de gehele periode een webservertje laten lopen en deze laten monitoren via een gratis maandabonnementje op watchmouse.com. Deze dienst stuurt om de vijf minuten een http-verzoek naar de webserver.. Dit gebeurt vanaf meerdere locaties op internet.. Tevens worden onbentwoorde verzoeken altijd een tweede en een derde maal gecontroleerd alvorens deze als 'fout' worden gekenmerkt... Verder heb ik alle storingen zelf nog een keertje gecontroleerd en kan je ervan uitgaan dat deze grafieken de echte beschikbaarheid van mijn adsl-lijn vrij tot zeer goed benaderen.

Ik ben aangesloten op telefooncentrake 'Leiden-centrum'.

Afbeeldingslocatie: http://img179.imageshack.us/img179/6928/beschikbaarheidversatel20mblei.th.jpg
Afbeelding 1, de dagelijkse uptime van de internetverbinding (uitgedrukt in procenten) - let op deze grafiek begint NIET bij de nul (y-as)

Afbeeldingslocatie: http://img179.imageshack.us/img179/3215/foutenversatel20mbleidencentra.th.jpg
Afbeelding 1, op welke tijdstippen zijn de fouten opgetreden)

Monthly report for
nr name type uptime checks
1. **knip**.com http 97.29% 6266, 170 failed

Een aantal dingen vallen mij op..

.. tijdens niet-kantoortijden heb ik vele malen meer storingen dan tussen 9-17. Kunnen we stellen dat Versatels monitoring en reparatieservice duidelijk alleen actief zijn tijdens kantooruren?
.. in de maand augustus had ik een beschikbaarheid van 97,3%.. dit vind ik achteraf gezien vrij aan de hoge kant.. Ik moet toegeven dat ik bij de gemiddelde planet of direct-adsl-van-kpn verbinding gemakkelijk 99,99% beschikbaarheid haalde over de afgelopen jaren, maar toen ik begon met het doormeten van deze Versatel-lijn dacht ik echt dat ik rond de zestig procent zou uitkomen, dus dat valt me weer alleszins mee...
... de grote routeringsproblemen waar iedereen het afgelopen weekeinde zo'n 60 uur lang last van had, komen niet echt goed in deze rapportage naar voren.. waarschijnlijk hadden de buitenlandse watchmouse servers toch niet zo veel moeite om mijn bakkie te benaderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TafkaP schreef op woensdag 07 september 2005 @ 14:46:
[...]

Hoe kom jij nou weer aan twee decoders??
Dat is het geheim van de smid :P
Ik heb ook 400 meter UTP en 100 RJ45 stekkertjes gehad van de aardige monteur 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Vuile smeergeldbetaler :P

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:24

Simkin

Bzzzzz

Dag Allemaal,

aangezien dit een enorm groot topic is wilde ik hier toch een nieuwe post over maken i.p.v. de gehele historie door te lezen. Wat ik wil zeggen zie ik namelijk niet terug in de openings topic.

Ik stoor me aan de stelling van versatel dat ze beweren dat je geen KPN abonnement nodig hebt voor een adsl aansluiting.
Geen KPN meer nodig!

Met Versatel heb je je bestaande KPN-abonnement niet meer nodig en hiermee bespaar je direct € 18,16 per maand op basis van een KPN BelBasis-abonnement. Heb je een KPN BelBudget-abonnement dan bespaar je € 9,67 per maand op je telefoonrekening.
Na wat onderzoek blijkt dit dus niet het geval te zijn.

Ik heb dus geen KPN aansluiting.
Mocht ik versatel willen hebben dan ben ik verplicht om een KPN aansluiting aan te vragen, waar ik dan een jaar aan vast zit. Het is mogelijk om die door versatel te laten opzeggen maar dan zal ik van KPN een rekening van nabij de €200 ontvangen omdat mijn contract een “korte termijn” contract is geworden.

Ik krijg hier een vieze smaak van in mijn mond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coachmans schreef op woensdag 07 september 2005 @ 14:44:
Ik heb 25 mei ook dit abonnement aangevraagd, maar omdat ik nog moest verhuizen had ik de aansluitdatum op 2 september laten zetten.
Per 25 augustus was er een signaal op mijn telefoonlijn, dus kreeg ik een mailtje dat de technische voorbereiding was voltooid en ik gebeld zou worden/zijn door het installatiebureau.
Ik was natuurlijk nog niet gebeld, dus ik zelf maar bellen.
Kreeg ik te horen dat ik niet in het systeem stond, dus dat ze geen afspraak konden maken.
Nu na 2 weken dus is deze status nog steeds niet verandert, ik heb al 8 keer met de versatel helpdesk gebeld en al 15 keer met het installatiebedrijf maar tot op heden kan ik nog steeds geen afspraak maken.
Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben gehad en zo ja hoe is dat dan opgelost?
Ik had wel de situatie dat ik zelf de afspaak met de monteur uitgesteld had zonder te beseffen dat wel het signaal op de eerst afgesproken datum omgezet zou worden, waardoor ik tussen het omzetten van het signaal en de afspraak met de monteur zonder internet zat.

Helaas kon Versatel niets voor me doen, was overigens ook mijn eigen schuld, maar ze konden wel voor me met het installatiebureau bellen om de afspraak te vervroegen. Dan moet het toch ook mogelijk zijn dat zij in dit geval er handmatig voor zorgen dat je in dat systeem komt en er een afspraak wordt gemaakt?

Gewoon bellen en blijven zeiken. Anders opnieuw bellen en met een ander weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simkin schreef op woensdag 07 september 2005 @ 15:25:
Dag Allemaal,

aangezien dit een enorm groot topic is wilde ik hier toch een nieuwe post over maken i.p.v. de gehele historie door te lezen. Wat ik wil zeggen zie ik namelijk niet terug in de openings topic.

Ik stoor me aan de stelling van versatel dat ze beweren dat je geen KPN abonnement nodig hebt voor een adsl aansluiting.

[...]
Na wat onderzoek blijkt dit dus niet het geval te zijn.

Ik heb dus geen KPN aansluiting.
Mocht ik versatel willen hebben dan ben ik verplicht om een KPN aansluiting aan te vragen, waar ik dan een jaar aan vast zit. Het is mogelijk om die door versatel te laten opzeggen maar dan zal ik van KPN een rekening van nabij de €200 ontvangen omdat mijn contract een “korte termijn” contract is geworden.

Ik krijg hier een vieze smaak van in mijn mond.
Volgens mij staat duidelijk in je eigen quote:

Met Versatel heb je je bestaande KPN-abonnement niet meer nodig

Die vieze smaak is dus nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
  • Laatst online: 28-07 15:27
[...]

Ik heb een USR pcmcia kaartje in de laptop. Heb je wel de laatste software/firmware van USR geinstalleerd?

Heb net gestort bij Eweka en ga die maar eens proberen. Maar goed ik heb dus ook dat USR pcmcia kaartje en ook een PCI in mijn pc maar beide geven dus zonder de accelerator de 700kb/s terwijl mijn attainable rate 23000 is en gecapt wordt naar 15000 dus daar ligt het niet aan...blijft vaag. Oh ja heb ook de nieuwste software draaien van die kaartjes....pfff wat irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:24

Simkin

Bzzzzz

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 15:35:
[...]

Volgens mij staat duidelijk in je eigen quote:

Met Versatel heb je je bestaande KPN-abonnement niet meer nodig

Die vieze smaak is dus nergens voor nodig.
Niet mee eens. Ik moet als ik Versatel willen afnemen speciaal een KPN abonnement afsluiten en zit dus dan een jaar aan mijn bestaande KPN abonnement vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Nou, dan ga je toch een kijken bij www.solcon.net bv. voor een adsl2+ verbinding (incl telefonie)
Of gaat het je echt om het voetbal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CookiePower schreef op woensdag 07 september 2005 @ 12:23:
Zo, Versatel is bij mij ook aangesloten. Ik woon in Eindhoven en zit ca. 1200m van de telefooncentrale af, volgens die test van de TU Delft.

De waardes die ik heb vallen enigszins tegen:

SNR Margin (dB): 6.6 7.8
Attenuation (dB): 40.5 39.9
Output Power (dBm): 20.0 12.3
Attainable Rate (Kbps): 7684 864
Rate (Kbps): 6796 729

Nog altijd sneller dan mijn Chello Classic abonnement, dus mij hoor je niet klagen. Ik heb echter wel één probleem. Nadat de monteur is langsgeweest, kan ik niet meer bellen of gebeld worden met mijn vaste telefoonlijn (gewoon van KPN). De monteur heeft de draad van het telefoonstopcontact naar de telefoon doorgeknipt en daar stekkertjes aangemaakt. Oftewel, daar is de splitter gemonteerd. De draad van de telefoon naar de splitter, was volgens mij verkeerd geknepen, aangezien de twee draadjes binnenin kruislings lopen. Geen nood, er was een draad bij het modem geleverd, die er wel goed uitzag. Maar met die draad werkt het nog steeds niet. Ligt dit nou aan de splitter of kan ik dit zelf oplossen?
Probeer eens je modem te resetten en kijken dan of je snelheid niet omhoog is gegaan suc6

Groeten Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Is er eigenlijk nog een manier bij Versatel om je dataverbruik te checken enz?

Ik vindt het altijd wel leuk om die statistieken te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb onderwijl de tijd gehad om te testen en kan tevreden vaststellen:
Het is mogelijk om 2 decoders aan te sluiten!!

De snelheden (training op 19236 Kbps maar daadwerkelijk heb ik 15323 Kbps door de cap) zijn als volgt bij het gebruik van 2 decoders:
Decoders uitgeschakeld: 1,49 MB/sec
1 decoder aan op BigBrother Stream 1: 1,05 MB/sec
2 decoders aan, 1 op Stream 1 en 1 op Stream 2: 610 kB/sec

Het kost per decoder dus ongeveer 400 kB/sec aan bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een vraagje over versatel en xbox live. Sinds ik versatel heb kom ik niet meer op xbox live weet iemand misschien hoe dit komt????
Alvast bedankt

Patrick

SNR Margin (dB): 6.0 7.5
Attenuation (dB): 16.5 3.8
Output Power (dBm): 22.9 0.0
Attainable Rate (Kbps): 20412 15044
Rate (Kbps): 19993 1021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simkin schreef op woensdag 07 september 2005 @ 15:49:
[...]

Niet mee eens. Ik moet als ik Versatel willen afnemen speciaal een KPN abonnement afsluiten en zit dus dan een jaar aan mijn bestaande KPN abonnement vast.
Jij schreef dat je er een vieze smaak van in je mond krijgt dat Versatel adverteert dat je via hen zonder KPN kunt bellen maar je wel een KPN aansluiting nodig hebt om dit product te kunnen nemen. Echter stelt Versatel gewoon duidelijk dat je je bestaande aansluiting niet meer nodig hebt en om kan laten zetten.

Als jij geen aansluiting bij KPN meer hebt moet je er dus een nemen. Versatel kan er dan toch niets aan doen dat KPN dit niet leuk vindt en je een bedrag in rekening brengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:29

m0nk

16-09-2003 15.15

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:12:
Heb een vraagje over versatel en xbox live. Sinds ik versatel heb kom ik niet meer op xbox live weet iemand misschien hoe dit komt????
Alvast bedankt

Patrick

SNR Margin (dB): 6.0 7.5
Attenuation (dB): 16.5 3.8
Output Power (dBm): 22.9 0.0
Attainable Rate (Kbps): 20412 15044
Rate (Kbps): 19993 1021
Mischien bepaalde poorten open zetten op je versatel modem/router?

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor, als ze bij Versatel fouten maken dan mag ik daar toch wel van profiteren? :D

Kheb ook 2 modems, handy als er 1 de geest geeft en voor service naar Versatel terugmoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CookiePower

CookiePower

Ik ben er inmiddels achter dat de monteur alle connectors verkeerd aan de kabels gemaakt heeft. Wel vreemd dat mijn internet wel werkt en mijn telefoon niet. Zou dit overigens van invloed kunnen zijn op de magere snelheid van 6mbit die ik haal?

En nog een vraag. Ik merk dat als ik Azureus gebruik, de verbinding ontzettend traag wordt. Weet iemand toevallig welke instellingen van Azureus goed werken in combinatie met het Versatel modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:28
CookiePower schreef op woensdag 07 september 2005 @ 20:11:
Ik ben er inmiddels achter dat de monteur alle connectors verkeerd aan de kabels gemaakt heeft. Wel vreemd dat mijn internet wel werkt en mijn telefoon niet. Zou dit overigens van invloed kunnen zijn op de magere snelheid van 6mbit die ik haal?

En nog een vraag. Ik merk dat als ik Azureus gebruik, de verbinding ontzettend traag wordt. Weet iemand toevallig welke instellingen van Azureus goed werken in combinatie met het Versatel modem?
Dit heeft zeker invloed op je snelheid. Normaal gesproken zou je met de 1200 meter afstand iets van 15Mbit moeten halen. Het is nu minder dan de helft. Als ik jou was zou ik contact opnemen met het installatiebureau en ze vriendelijk doch dringend verzoeken om de boel snel netjes bij je aan te sluiten zodat wel alles werkt naar behoren, dus ook een normale internetsnelheid.

Verwijderd

Hij doet het, maar moet de videorecorder wél aan laten staan, anders doet-ie-ut-niet.

[...]

Verwijderd

Hij doet het, maar moet de videorecorder wél aanlaten staan, anders doet-ie het niet.

[...]

• j-a-s-p-e-r
Eh... Jan F. Ik krijg niet echt je bericht door. Misschien kan je het nog een keer typen?

• bjck
Modbreak:Iemand die een volgend deel wil opstarten?

• TafkaP
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:23:
[...]

Nee hoor, als ze bij Versatel fouten maken dan mag ik daar toch wel van profiteren? :D

Kheb ook 2 modems, handy als er 1 de geest geeft en voor service naar Versatel terugmoet :)
Ik snap em al, jij mocht de boel komen ophalen, en toen kwam er ook nog eens een monteur langs _/-\o_

@bjck. Ik wil op zich best een topic starten. Alleen dat heb ik dus nog nooit gedaan. Ik bedoel, zo'n grote mooie startpost. Hoe lang ben je er mee bezig? En begin ik door jouw beginpost over te nemen en aan te passen? Of begin je normaal gesproken opnieuw?

[ Voor 26% gewijzigd door TafkaP op 08-09-2005 07:42 ]

King of Cod

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 08:29
bjck schreef op donderdag 08 september 2005 @ 06:44:
Modbreak:Iemand die een volgend deel wil opstarten?
Done! Topic te vinden op: Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 4

[ Voor 24% gewijzigd door Frankster op 08-09-2005 09:49 ]

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.